Mijn huisarts is helaas niet echt relaxed, ga het niet eens proberen bij hem hehe. Wordt even sparen..quote:Op maandag 8 november 2010 09:13 schreef Mr.J het volgende:
[..]
150,- zeker wel. Of je moet een relaxe huisarts hebben.
Over vitamine C mbt krachttraining zijn veel wisselende objectieve onderzoeken.quote:Op zondag 7 november 2010 21:29 schreef Dartanion het volgende:
Ik vraag mij af welke voedingsdeskundigen jullie geraadpleegd hebben bij het samenstellen van de voedingsadviezen.
Het is erg slecht om teveel vitamine C binnen te krijgen. Normaal is het namelijk een anti-oxidant maar als je het teveel binnen krijgt wordt het al snel een katalysator waardoor je sneller oxideert.
Ook zijn whey eiwitten erg slecht voor je lichaam. In je maag worden ze namelijk helemaal kapot gemaakt en kan je lichaam er verder weinig meer mee dan uitscheiden en je nieren er mee beschadigen.
Ook zou ik oppassen met verzadigde vetten. Deze zorgen ervoor dat het "slechte" cholesterol gehalte toeneemt.
quote:Op maandag 8 november 2010 21:58 schreef Waterpistoolheldin het volgende:
[..]
Over vitamine C mbt krachttraining zijn veel wisselende objectieve onderzoeken.
En dan nog: vitamine C is een wateroplosbare vitamine. Een teveel daaraan verlaat je lichaam via je urine. Je moet flink je best doen om een overschot te krijgen.
En dat verhaal over whey is helemaal wel kul. Natuurlijk worden eiwitten kapot gemaakt, hoe wil je anders de aminozuren krijgen? De BW van de whey verschil wel per merk (en of het een concentraat, isolaat, hydroisolaat, of wat dan ook is).
En nieren beschadigen is nooit hard gemaakt. Zelfs niet met een vochttekort, al is genoeg drinken wel echt een must omdat je lichaam het daarmee veel beter kan afbreken.
Mocht je met verzadigde vetten doelen op het cholestrol wat in het eigeel zit: dat is al lang achterhaald. Ons eigen cholesterol gaat niet echt omhoog van cholestrol uit voeding. Suikers zijn een veel grotere boosdoener, net als transvetten.
quote:Op zondag 7 november 2010 22:16 schreef Dartanion het volgende:
[..]
Verdiep je eens in een wetenschappelijk onderzoek!
Mijn dumbel press is 6-8x 60/64kg.quote:Op maandag 8 november 2010 23:16 schreef CarbonC het volgende:
Afgezien van dat de dames inhoudelijk wellicht gelijk hebben (waar is LedZep als je hem nodig hebt?): wordt er nog een beetje getraind hier?
Hier bijna op het oude niveau: bv. dumbbell press 9x40kg, na 10x34 en 10x38.
Jullie hebben dumbbells van 60/64kg? Nice! Bij ons gaan ze maar tot de 40kg, zeer irritant.quote:Op maandag 8 november 2010 23:32 schreef DeRakker. het volgende:
[..]
Mijn dumbel press is 6-8x 60/64kg.
Maar ben nu bezig met in de smith machine... met 70-90kg.
Wissel af met barbell, dumbels en smith voor bankdrukken.
lol ik heb het over totaal gewichtquote:Op maandag 8 november 2010 23:33 schreef Diabox het volgende:
[..]
Jullie hebben dumbbells van 60/64kg? Nice! Bij ons gaan ze maar tot de 40kg, zeer irritant.
Dumbell press ging ik vorige week ook nog even proberen, setjes met 35 was nog net te doen, wat een dikke miet ben ik geworden.quote:Op maandag 8 november 2010 23:16 schreef CarbonC het volgende:
Afgezien van dat de dames inhoudelijk wellicht gelijk hebben (waar is LedZep als je hem nodig hebt?): wordt er nog een beetje getraind hier?
Hier bijna op het oude niveau: bv. dumbbell press 9x40kg, na 10x34 en 10x38.
ik ben 1 x bij health city geweest. daar was 1 drukbank en een armzalig rekje loss dumbells en dat was het. het is meer gericht op huisvrouwtjes en zo die op een kloopband gaan rennen omdat ze dan as teh world turns kunnen kijkenquote:Op maandag 8 november 2010 23:19 schreef CarbonC het volgende:
En dan nog iets: ik hoorde dat Fitness First overgenomen wordt door Health City. So what, zul je zeggen. Nou ik train bij een FF waar ze gewoon een squat rack, bench press, smith, multi kabelding, oly bb's, dumbbells t/m 46 kg en kettlebells hebben. Hoop niet dat dat gaat veranderen. HC heeft samen met FF 5 gyms in EHV: er zal wel iets gaan veranderen, vrees ik.
Shoulder press met 48kg, damn. Hoe krijg je die zeg maar in die beginhouding? Ik heb echt dikke moeite altijd met die beginhouding krijgen met shoulder press.quote:Op maandag 8 november 2010 23:39 schreef McGilles het volgende:
[..]
Dumbell press ging ik vorige week ook nog even proberen, setjes met 35 was nog net te doen, wat een dikke miet ben ik geworden.
In het verleden deed ik dumbell shoulder press met 48kg
haha iddquote:Op maandag 8 november 2010 23:53 schreef Diabox het volgende:
[..]
Shoulder press met 48kg, damn. Hoe krijg je die zeg maar in die beginhouding? Ik heb echt dikke moeite altijd met die beginhouding krijgen met shoulder press.
Ik denk techniek juist enorm belangrijk is. Een verkeerde vorm met dat gewicht en je kunt de rest van je leven niet meer rechtop in bed zitten. Nu zal dat wel loslopen met steroidgebruikers zoals die kerel in dat filmpje maar toch is het wat mij betreft waardig om het nader te bestuderen.quote:Op dinsdag 9 november 2010 00:28 schreef zquing het volgende:
Je moet 't gewicht vrij hard opvangen, maar voor een 1RM is techniek imho minder belangerijk
Ik laat ze met dat gewicht aangeven, omdat ik dat gewicht niet zelf boven m'n hoofd kan krijgen zonder een grote kans op een blessure (zwaaien dus)quote:Op maandag 8 november 2010 23:53 schreef Diabox het volgende:
[..]
Shoulder press met 48kg, damn. Hoe krijg je die zeg maar in die beginhouding? Ik heb echt dikke moeite altijd met die beginhouding krijgen met shoulder press.
ATG squat deed ik in het verleden vaak maar ik zou hem zelf nooit zo snel laten zakken, mocht je het namelijk niet redden dan zak je als een pudding in elkaar met de barbell bovenop je met alle gevolgen van dien.quote:Op dinsdag 9 november 2010 00:50 schreef zquing het volgende:
Nu doe ik de aanname dat hij wel vaker zwaar heeft getild, en met de ervaring leer je ook waar en hoe je kan smokkelen. Zelf zou ik nooit zo ongecontroleerd naar beneden gaan, maar uit eigen ervaring weet ik dat dat 't lastigste stukje is in de ATG squat. Tegenwoordig hou ik 't op halfsquats, dus veel ervaring heb ik niet met ATG
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |