haha jaquote:Op zaterdag 6 november 2010 19:21 schreef ukga het volgende:
deze vraag kwam na aanleiding van het tipic: op wat zit jij? :p
ik zeg altijd: ik zit op fitness. vooral vanwege wat jij zegt.
Ik doe zelf aan krachtsport, mooie term vind ik, valt ook veel onder.quote:Op zaterdag 6 november 2010 19:17 schreef DeRakker. het volgende:
Trouwens.
Wat zeggen jullie altijd wat voor sport je doet?
Fitness, krachttraining, bodybuilding?
Ik zeg altijd krachttraining, omdat wanneer je bodybuilding zegt gelijk mensen denken dat je gebruikt, alleen grote gasten zijn enz...
Zit een soort negatief ding aan, door alle vooroordelen van mensen.
hoebedoel je?quote:Op zondag 7 november 2010 15:27 schreef Fortune_Cookie het volgende:
Wat een kritische mensen zijn jullie allemaal.
Ik druk tegenwoordig ook nog maar 8x90 met bankdrukken ofzo, zelfs die middelbare scholiertjes halen datquote:Op zondag 7 november 2010 19:13 schreef zquing het volgende:
Zo, na 4 maanden de gym niet van binnen gezien te hebben deze week weer begonnen. Mocht ook wel want het buikje werd steeds zichtbaarder
Maar damn, wat ben ik achteruit gegaan, millitary press nog maar 3x8 45K, deadlift 3x7 100K, incline bench 3x8 60K, singlehand cablerow 3x8 55K
Het is niet meer zo leuk nu, kan niet meer gewichten erop gooien alsof 't niets is(stukje ego enzo
)
Morgen maar weer eens gaan en kijken hoe 't squatten wil lukken, maar wil de komende tijd weer eerst even aan mn rug werken
90 kilo?quote:Op zondag 7 november 2010 21:46 schreef McGilles het volgende:
[..]
Ik druk tegenwoordig ook nog maar 8x90 met bankdrukken ofzo, zelfs die middelbare scholiertjes halen dat
Aan de ene kant jammer maar aan de andere kant lig ik er niet wakker van, teveel massa is niet handig voor de andere sporten die ik beoefen.
Je moet je best doen voor 'n overdosis vitamine C hoor. En whey eiwitten slecht?? Ja man m'n nieren gaan er kapot van. Zit op 250gr eiwitten per dag, MrJ zat volgens mij zelfs op 500gr. Bloedwaarden zijn 100% ok. Ik ken geen enkele case van iemand die z'n nieren wist te beschadigen met dit soort hoeveelheden eiwitten, en dat is al flink hoog.quote:Op zondag 7 november 2010 21:29 schreef Dartanion het volgende:
Ik vraag mij af welke voedingsdeskundigen jullie geraadpleegd hebben bij het samenstellen van de voedingsadviezen.
Het is erg slecht om teveel vitamine C binnen te krijgen. Normaal is het namelijk een anti-oxidant maar als je het teveel binnen krijgt wordt het al snel een katalysator waardoor je sneller oxideert.
Ook zijn whey eiwitten erg slecht voor je lichaam. In je maag worden ze namelijk helemaal kapot gemaakt en kan je lichaam er verder weinig meer mee dan uitscheiden en je nieren er mee beschadigen.
Ook zou ik oppassen met verzadigde vetten. Deze zorgen ervoor dat het "slechte" cholesterol gehalte toeneemt.
Say what?quote:Op zondag 7 november 2010 21:29 schreef Dartanion het volgende:
Normaal is het namelijk een anti-oxidant maar als je het teveel binnen krijgt wordt het al snel een katalysator waardoor je sneller oxideert.
Verdiep je eens in een wetenschappelijk onderzoek!quote:Op zondag 7 november 2010 21:56 schreef Diabox het volgende:
[..]
Je moet je best doen voor 'n overdosis vitamine C hoor. En whey eiwitten slecht?? Ja man m'n nieren gaan er kapot van. Zit op 250gr eiwitten per dag, MrJ zat volgens mij zelfs op 500gr. Bloedwaarden zijn 100% ok. Ik ken geen enkele case van iemand die z'n nieren wist te beschadigen met dit soort hoeveelheden eiwitten, en dat is al flink hoog.
http://forum.dutchbodybui(...)-vaatziekten-233636/
Zie dit draadje overigens m.b.t. verzadigde vetten, de rol is nogal discutabel. En sowieso halen de meeste BB'ers 20% van hun voeding uit vetten, waarbij meestal nog geen 1/3e uit verzadigde bronnen komt.
Mijn vriendin die studeert voeding en gezondheid aan de uni. Dus die weet wel wat van dunkt mij.quote:Op zondag 7 november 2010 22:06 schreef Mendeljev het volgende:
[..]
Say what?![]()
Waar haal je dit vandaan?
Ik ben wel benieuwd naar wat voedingsinfo, dus PM mij maar of post hier maarquote:Op zondag 7 november 2010 22:17 schreef Dartanion het volgende:
[..]
Mijn vriendin die studeert voeding en gezondheid aan de uni. Dus die weet wel wat van dunkt mij.
(als er oprechte interesse is kan ik wel een keer een mooie post maken met alle info)
Serieuze info is altijd welkom. Ik begrijp alleen niet waarom een grote dosis vitamine C als (extreme) oxidator optreedt? Ik neem aan dat het ligt aan de zuurtegraad maar die is in je maag al behoorlijk laag.. In ieder geval ben ik benieuwd naar de onderbouwing.quote:Op zondag 7 november 2010 22:17 schreef Dartanion het volgende:
Mijn vriendin die studeert voeding en gezondheid aan de uni. Dus die weet wel wat van dunkt mij.
(als er oprechte interesse is kan ik wel een keer een mooie post maken met alle info)
Kan ik beter aan jou vragen. Kom maar op met de bronnen.quote:Op zondag 7 november 2010 22:16 schreef Dartanion het volgende:
[..]
Verdiep je eens in een wetenschappelijk onderzoek!
Als het goed is komt het snel terug.quote:Op zondag 7 november 2010 19:13 schreef zquing het volgende:
Zo, na 4 maanden de gym niet van binnen gezien te hebben deze week weer begonnen. Mocht ook wel want het buikje werd steeds zichtbaarder
Maar damn, wat ben ik achteruit gegaan, millitary press nog maar 3x8 45K, deadlift 3x7 100K, incline bench 3x8 60K, singlehand cablerow 3x8 55K
Het is niet meer zo leuk nu, kan niet meer gewichten erop gooien alsof 't niets is(stukje ego enzo
)
Morgen maar weer eens gaan en kijken hoe 't squatten wil lukken, maar wil de komende tijd weer eerst even aan mn rug werken
Ik hoop 't.quote:Op zondag 7 november 2010 23:00 schreef CarbonC het volgende:
[..]
Als het goed is komt het snel terug.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |