abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_88400783
quote:
Op zaterdag 6 november 2010 14:23 schreef Waterpistoolheldin het volgende:

[..]

Off season? De Mr O is net geweest, zoveel vet heeft hij nog niet gewonnen. Of dacht je dat het met zon gewicht mogelijk is om het grootste gedeelte van het jaar er ript off uit te zien?
En vocht speelt ook een hele grote rol.
Goed, normaal gesproken zie ik alleen de wedstrijdfoto's dus dat contrast met deze foto's maakt hem inderdaad minder ripped.
Ain't nothing to it but to do it.
Greece
pi_88400818
Vandaag voor het eerst 300 kg legpress gedaan na 2.5 week totale inactiviteit. Blijkbaar is een goede rust ook anabool :')
Greece
pi_88400939
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 november 2010 14:42 schreef Mendeljev het volgende:
Vandaag voor het eerst 300 kg legpress gedaan na 2.5 week totale inactiviteit. Blijkbaar is een goede rust ook anabool :')
sick :P
pi_88401127
quote:
Op zaterdag 6 november 2010 14:46 schreef DeRakker. het volgende:

[..]

sick :P
Nee, ik bench aan de andere kant maar max. 80 kg. Destijds heb ik te veel aandacht besteed aan Rippetoe waardoor de benen wel bleven groeien maar de borst achterbleef. :')
Greece
  zaterdag 6 november 2010 @ 14:55:16 #55
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_88401184
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 november 2010 14:42 schreef Mendeljev het volgende:
Ik heb hetzelfde vaak na een tijdje inactiviteit of minder consistente activiteit. Ik kom meer aan, en ik ben sterker.
Intelligent, but fucked up.
pi_88401273
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 november 2010 14:41 schreef Mendeljev het volgende:

[..]

Goed, normaal gesproken zie ik alleen de wedstrijdfoto's dus dat contrast met deze foto's maakt hem inderdaad minder ripped.
Je gaat me toch niet vertellen dat je denkt dat ze er serieus het hele jaar zo bij lopen? :P

Hoeveel er op de laatste dag aankomt, was wel te zien aan Kai Green tijdens de Mr O.
pi_88403800
Onze legpress gaat maar tot 200kg. Maar sowieso verschilt het ook per merk, die van LifeFitness voelde de full-stack (ook 200kg dacht ik) een stuk zwaarder dan de full-stack van die van Nautilus.
pi_88403880
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 november 2010 16:26 schreef Diabox het volgende:
Onze legpress gaat maar tot 200kg. Maar sowieso verschilt het ook per merk, die van LifeFitness voelde de full-stack (ook 200kg dacht ik) een stuk zwaarder dan de full-stack van die van Nautilus.
Bij ons ook zoiets... 200kg dacht ik.
Marja je hebt altijd de schuine leg press waar je gewichten op kan plaatsen, dus kan veel meer gewicht op en is ook nog schuin dus zwaarder.
pi_88403917
Bij die van ons kan je geen gewichten op plaatsen. Maar sowieso gebruik ik de legpress vrijwel nooit.
pi_88404285
quote:
Op zaterdag 6 november 2010 14:58 schreef Waterpistoolheldin het volgende:

[..]

Je gaat me toch niet vertellen dat je denkt dat ze er serieus het hele jaar zo bij lopen? :P

Hoeveel er op de laatste dag aankomt, was wel te zien aan Kai Green tijdens de Mr O.
Nee, maar ik verwachtte wel meer hardheid te zien :P

quote:
Op zaterdag 6 november 2010 16:29 schreef DeRakker. het volgende:

[..]

Bij ons ook zoiets... 200kg dacht ik.
Marja je hebt altijd de schuine leg press waar je gewichten op kan plaatsen, dus kan veel meer gewicht op en is ook nog schuin dus zwaarder.
Diegene waar ik hem op doe is er een onder een hoek van 45 graden met losse gewichten. Loodrecht is natuurlijk altijd zwaarder omdat je in de richting van de zwaartekracht de meeste krachten hebt. Dus eigenlijk moet je compenseren voor de hoek met een factor .707 waardoor 300 kg op onze press neerkomt op 212 kg op een loodrechte press.
Greece
pi_88404628

We hebben zon schuine, waar je gewicht op kan doen. (wel hetzelfde merk als op t plaatje)

En deze die als t goed is tot 200kg gaat..(wel hetzelfde merk als op t plaatje)

Opzich zou je denken dat de schuine zwaarder is, omdat je meer met zwaartekracht te maken hebt.. maar bij mij zijn beide gewichten beetje hetzelfde...
pi_88404854
quote:
Op zaterdag 6 november 2010 16:55 schreef DeRakker. het volgende:
[ afbeelding ]
En deze die als t goed is tot 200kg gaat..(wel hetzelfde merk als op t plaatje)

Opzich zou je denken dat de schuine zwaarder is, omdat je meer met zwaartekracht te maken hebt.. maar bij mij zijn beide gewichten beetje hetzelfde...
Dat is dus niet zo omdat je niet in de richting van de zwaartekracht drukt. Wel vind ik de schuine prettiger omdat de loodrechte met een verstelbaar gewicht werkt en zodoende te maken hebt met allerlei wrijvingskrachten van de katrollagers die niet constant zijn. Een gelagerde legpress geeft over het hele bereik een lineaire wrijving wat gewoon prettiger aanvoelt. Maar dat is mijn ervaring.. :P
Greece
pi_88404933
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 november 2010 17:02 schreef Mendeljev het volgende:

[..]

Dat is dus niet zo omdat je niet in de richting van de zwaartekracht drukt. Wel vind ik de schuine prettiger omdat de loodrechte met een verstelbaar gewicht werkt en zodoende te maken hebt met allerlei wrijvingskrachten van de katrollagers die niet constant zijn. Een gelagerde legpress geeft over het hele bereik een lineaire wrijving wat gewoon prettiger aanvoelt. Maar dat is mijn ervaring.. :P
Maar zwaartekracht druk het gewicht omlaag.
Omdat je het gewicht soort van omhoog drukt, heb je toch meer last van de zwaartekracht?

Dan wanneer je gewicht horizontaal drukt...

Of zie ik dit verkeerd? :P
pi_88405237
quote:
Op zaterdag 6 november 2010 17:04 schreef DeRakker. het volgende:

[..]

Maar zwaartekracht druk het gewicht omlaag.
Omdat je het gewicht soort van omhoog drukt, heb je toch meer last van de zwaartekracht?

Dan wanneer je gewicht horizontaal drukt...

Of zie ik dit verkeerd? :P
Dat is echt een misvatting. Als de hoek 0 graden is dan werkt er geen zwaartekracht omdat je het gewicht horizontaal duwt en als de hoek 90 graden is dan lig je er loodrecht onder en werkt de zwaartekracht in zijn geheel. Alle hoeken tussen de 90 en 0 maken een factor met de zwaartekracht. Het verband er tussen heet de sinus. sinus(45) = 0.707. sinus(90) = 1
Greece
pi_88405335
quote:
7s.gif Op zaterdag 6 november 2010 17:13 schreef Mendeljev het volgende:

[..]

Dat is echt een misvatting. Als de hoek 0 graden is dan werkt er geen zwaartekracht omdat je het gewicht horizontaal duwt en als de hoek 90 graden is dan lig je er loodrecht onder en werkt de zwaartekracht in zijn geheel. Alle hoeken tussen de 90 en 0 maken een factor met de zwaartekracht. Het verband er tussen heet de sinus. sinus(45) = 0.707. sinus(90) = 1
Ja dus het klopt dan toch wat ik zeg?
pi_88405441
quote:
Op zaterdag 6 november 2010 17:16 schreef DeRakker. het volgende:

[..]

Ja dus het klopt dan toch wat ik zeg?
Ik weet niet of je het onderscheid zag maar bij een horizontale legpress brengt er een katrol de kracht over in de verticale richting bij een hoek van 90. Bij een schuine press is die hoek dezelfde als de kracht die jij uitoefent. Bij hetzelfde gewicht druk je effectief minder bij een schuine press dan bij een horizontale(= kracht in verticale richting)
Greece
pi_88405588
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 november 2010 17:19 schreef Mendeljev het volgende:

[..]

Ik weet niet of je het onderscheid zag maar bij een horizontale legpress brengt er een katrol de kracht over in de verticale richting bij een hoek van 90. Bij een schuine press is die hoek dezelfde als de kracht die jij uitoefent. Bij hetzelfde gewicht druk je effectief minder bij een schuine press dan bij een horizontale(= kracht in verticale richting)
aaah zo... ik snap m.
Dat is wel vaak zo met machines idd, door de katrollen veranderd het werkelijke gewicht wat je drukt.

Net als dat je stuk apparaat wat je mee duwt ook moet meetellen. ( de zitting) of bij de schuine waar je voeten zitten.
pi_88405774
quote:
Op zaterdag 6 november 2010 17:22 schreef DeRakker. het volgende:
Dat is wel vaak zo met machines idd, door de katrollen veranderd het werkelijke gewicht wat je drukt.
Ze zeggen niet voor niets: ''The iron never lies''. :D
Greece
  zaterdag 6 november 2010 @ 17:29:33 #69
97111 ukga
Siewosie baas
pi_88405855
quote:
10.gif Op zaterdag 6 november 2010 17:27 schreef Mendeljev het volgende:

[..]

Ze zeggen niet voor niets: ''The iron never lies''. :D
Inderdaad. Soms zitten er zoveel katrollen op een machine dat alleen al door de weerstand je meer kracht meot leveren dan het werkelijke gewicht. soms zitten de katrolen zo geconstrueerd dat het gewicht afneemt.
pi_88406013
quote:
Op zaterdag 6 november 2010 17:29 schreef ukga het volgende:

[..]

Inderdaad. Soms zitten er zoveel katrollen op een machine dat alleen al door de weerstand je meer kracht meot leveren dan het werkelijke gewicht. soms zitten de katrolen zo geconstrueerd dat het gewicht afneemt.
Bij ons gaan alle mooiboys altijd triceps-oefeningen doen bij de cablepress omdat er een omgekeerde katrol in hangt wat het werkelijke gewicht met de helft reduceert. En blij dat ze zijn als er 50 kg omhoog komt. :D
Greece
pi_88406453
Gewicht boeit überhaupt ook niet heel veel voor bodybuilders...
Vind het wel leuk om te weten bij squat en bankdrukken enz...

Als je maar progressie maakt en groeit...
Als ik groei met 10kg leg press groei, ga ik echt geen 100kg doen... als voorbeeld :P
Het gewicht alleen zegt ook niet alles, herhalingen, volgorde van oefeningen, sets enz maakt het totaal plaatje.

Gewicht is belangrijk voor jezelf om te zien of je vooruit gaat maar dat is het ook...
  zaterdag 6 november 2010 @ 18:12:52 #72
97111 ukga
Siewosie baas
pi_88407225
bij mijn gym hebben ze alles van matrix. het valt me op dat ik de pectorial fly 'utigespeeld' heb. 120 kilo is het zwaarste gewicht. en bij andere apparaten zal ik van me leven niet 3/4 van de stapel kunnen pakken
ik vind de gewicht-indeling zo raarvan sommige apparaten
pi_88407854
quote:
Op zaterdag 6 november 2010 18:12 schreef ukga het volgende:
bij mijn gym hebben ze alles van matrix. het valt me op dat ik de pectorial fly 'utigespeeld' heb. 120 kilo is het zwaarste gewicht. en bij andere apparaten zal ik van me leven niet 3/4 van de stapel kunnen pakken
Bij mijn gym ging bij de chestpress altijd iemand op de gewichten staan aan de achterkant en zette ik hem op 100kg ofzo :D _O-

Zag er altijd wel grappig uit, iemand die constant op en neer beweegt en moet oppassen niet met z'n kop door het dak te vliegen :P

Die gewichten bij alle apparaten zeggen over het algemeen niet heel veel, aangezien elke losse katrol de kracht die je tilt halveert. Dit was dus niet zo bij die chestpress waar ik het over had :)
pi_88408148
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 november 2010 18:12 schreef ukga het volgende:
Ja idd... bij alle kuit apparaten gaat het maar t/m 65kg...
Maar ik zit al op de max...
En kuit oefening op de leg press sucks.. omdat mn voeten er steeds van afglijden.
Dus nu doe ik maar meer herhalingen.. :')

En mn gym heeft maar 1 squat rek... teweinig, moet regelmatig wachten enz...
pi_88409484
Trouwens.

Wat zeggen jullie altijd wat voor sport je doet?
Fitness, krachttraining, bodybuilding?
Ik zeg altijd krachttraining, omdat wanneer je bodybuilding zegt gelijk mensen denken dat je gebruikt, alleen grote gasten zijn enz...
Zit een soort negatief ding aan, door alle vooroordelen van mensen.
  zaterdag 6 november 2010 @ 19:21:30 #76
97111 ukga
Siewosie baas
pi_88409657
deze vraag kwam na aanleiding van het tipic: op wat zit jij? :p

ik zeg altijd: ik zit op fitness. vooral vanwege wat jij zegt.
pi_88409732
Ik zeg altijd dat ik af en toe bij de sportschool kom. :)
pi_88409843
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 november 2010 19:21 schreef ukga het volgende:
deze vraag kwam na aanleiding van het tipic: op wat zit jij? :p

ik zeg altijd: ik zit op fitness. vooral vanwege wat jij zegt.
haha ja :P

Ok.
Ja fitness is weer iemand die alleen traint en niet op zn voeding let... ook weer iets negatiefs...

Krachttraining vind ik wel mooi, mensen kijken er niet negatief naar...

Wel triest eigenlijk... waarom het woord bodybuilding zo negatief is geworden..
Mensen weten niet eens meer wat het betekend... :'(
pi_88409894
quote:
Op zaterdag 6 november 2010 19:17 schreef DeRakker. het volgende:
Trouwens.

Wat zeggen jullie altijd wat voor sport je doet?
Fitness, krachttraining, bodybuilding?
Ik zeg altijd krachttraining, omdat wanneer je bodybuilding zegt gelijk mensen denken dat je gebruikt, alleen grote gasten zijn enz...
Zit een soort negatief ding aan, door alle vooroordelen van mensen.
Ik doe zelf aan krachtsport, mooie term vind ik, valt ook veel onder.

Doe ook aan boksen, vind ik ook wel onder het kopje 'krachtsport' vallen :P
pi_88423987
@DeRakker
Nee, fitness is bodybuilding zonder resultaat.
pi_88425759
Fitness is voor vrouwen (en mooiboys).
full stops and exclamation marks
pi_88433136
Vandaag weer een zeldzame toptraining gehad. Ik ging om half 4 slapen, half 12 op 4 boterhammetjes gegeten en 2 koppen thee om vervolgens om 12 uur in de gym te staan. Je zou verwachten dat je door al die brakheid niks kan uithalen maar ik bleef maar mijn grenzen verleggen. En tijdens het rusten werd ik onrustig om weer nieuwe setjes te kunnen doen.

Ik denk dat ik vaker zo'n structurele (mentale en fysieke) pauze ga inlassen.
Greece
  zondag 7 november 2010 @ 15:27:50 #83
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_88434612
Wat een kritische mensen zijn jullie allemaal.
Intelligent, but fucked up.
pi_88434641
quote:
12s.gif Op zondag 7 november 2010 15:27 schreef Fortune_Cookie het volgende:
Wat een kritische mensen zijn jullie allemaal.
hoebedoel je? :P
pi_88438214
Ik zeg altijd krachttraining. Als je dan toch een verhaal gaat houden over bodybuilding (doe het niet!), dan merk je dat mensen er weinig tot niks vanaf weten, met de bijkomende vooroordelen ofc.

Dus, krachttraining :)
Hoi, ik ben robuust89 en ik ben nieuw!
  zondag 7 november 2010 @ 19:13:21 #86
122997 zquing
Drama Junk
pi_88442189
Zo, na 4 maanden de gym niet van binnen gezien te hebben deze week weer begonnen. Mocht ook wel want het buikje werd steeds zichtbaarder :')

Maar damn, wat ben ik achteruit gegaan, millitary press nog maar 3x8 45K, deadlift 3x7 100K, incline bench 3x8 60K, singlehand cablerow 3x8 55K

Het is niet meer zo leuk nu, kan niet meer gewichten erop gooien alsof 't niets is :') (stukje ego enzo :P)

Morgen maar weer eens gaan en kijken hoe 't squatten wil lukken, maar wil de komende tijd weer eerst even aan mn rug werken
"Those unforgettable days, for them I live"
  zondag 7 november 2010 @ 21:29:06 #87
258339 Dartanion
Dictum, factum
pi_88449942
Ik vraag mij af welke voedingsdeskundigen jullie geraadpleegd hebben bij het samenstellen van de voedingsadviezen.

Het is erg slecht om teveel vitamine C binnen te krijgen. Normaal is het namelijk een anti-oxidant maar als je het teveel binnen krijgt wordt het al snel een katalysator waardoor je sneller oxideert.

Ook zijn whey eiwitten erg slecht voor je lichaam. In je maag worden ze namelijk helemaal kapot gemaakt en kan je lichaam er verder weinig meer mee dan uitscheiden en je nieren er mee beschadigen.

Ook zou ik oppassen met verzadigde vetten. Deze zorgen ervoor dat het "slechte" cholesterol gehalte toeneemt.
:-)
pi_88451203
quote:
1s.gif Op zondag 7 november 2010 19:13 schreef zquing het volgende:
Zo, na 4 maanden de gym niet van binnen gezien te hebben deze week weer begonnen. Mocht ook wel want het buikje werd steeds zichtbaarder :')

Maar damn, wat ben ik achteruit gegaan, millitary press nog maar 3x8 45K, deadlift 3x7 100K, incline bench 3x8 60K, singlehand cablerow 3x8 55K

Het is niet meer zo leuk nu, kan niet meer gewichten erop gooien alsof 't niets is :') (stukje ego enzo :P)

Morgen maar weer eens gaan en kijken hoe 't squatten wil lukken, maar wil de komende tijd weer eerst even aan mn rug werken
Ik druk tegenwoordig ook nog maar 8x90 met bankdrukken ofzo, zelfs die middelbare scholiertjes halen dat :)

Aan de ene kant jammer maar aan de andere kant lig ik er niet wakker van, teveel massa is niet handig voor de andere sporten die ik beoefen.
  zondag 7 november 2010 @ 21:51:34 #89
97111 ukga
Siewosie baas
pi_88451620
quote:
1s.gif Op zondag 7 november 2010 21:46 schreef McGilles het volgende:

[..]

Ik druk tegenwoordig ook nog maar 8x90 met bankdrukken ofzo, zelfs die middelbare scholiertjes halen dat :)

Aan de ene kant jammer maar aan de andere kant lig ik er niet wakker van, teveel massa is niet handig voor de andere sporten die ik beoefen.
90 kilo?
ik zie die ecto's van 16 uit mijn gym echt geen 90 ki pakken :')
pi_88451990
quote:
1s.gif Op zondag 7 november 2010 21:29 schreef Dartanion het volgende:
Ik vraag mij af welke voedingsdeskundigen jullie geraadpleegd hebben bij het samenstellen van de voedingsadviezen.

Het is erg slecht om teveel vitamine C binnen te krijgen. Normaal is het namelijk een anti-oxidant maar als je het teveel binnen krijgt wordt het al snel een katalysator waardoor je sneller oxideert.

Ook zijn whey eiwitten erg slecht voor je lichaam. In je maag worden ze namelijk helemaal kapot gemaakt en kan je lichaam er verder weinig meer mee dan uitscheiden en je nieren er mee beschadigen.

Ook zou ik oppassen met verzadigde vetten. Deze zorgen ervoor dat het "slechte" cholesterol gehalte toeneemt.
Je moet je best doen voor 'n overdosis vitamine C hoor. En whey eiwitten slecht?? Ja man m'n nieren gaan er kapot van. Zit op 250gr eiwitten per dag, MrJ zat volgens mij zelfs op 500gr. Bloedwaarden zijn 100% ok. Ik ken geen enkele case van iemand die z'n nieren wist te beschadigen met dit soort hoeveelheden eiwitten, en dat is al flink hoog.

http://forum.dutchbodybui(...)-vaatziekten-233636/
Zie dit draadje overigens m.b.t. verzadigde vetten, de rol is nogal discutabel. En sowieso halen de meeste BB'ers 20% van hun voeding uit vetten, waarbij meestal nog geen 1/3e uit verzadigde bronnen komt.
pi_88452702
quote:
1s.gif Op zondag 7 november 2010 21:29 schreef Dartanion het volgende:
Normaal is het namelijk een anti-oxidant maar als je het teveel binnen krijgt wordt het al snel een katalysator waardoor je sneller oxideert.
Say what? :D :')

Waar haal je dit vandaan?
Greece
  zondag 7 november 2010 @ 22:16:09 #92
258339 Dartanion
Dictum, factum
pi_88453414
quote:
1s.gif Op zondag 7 november 2010 21:56 schreef Diabox het volgende:

[..]

Je moet je best doen voor 'n overdosis vitamine C hoor. En whey eiwitten slecht?? Ja man m'n nieren gaan er kapot van. Zit op 250gr eiwitten per dag, MrJ zat volgens mij zelfs op 500gr. Bloedwaarden zijn 100% ok. Ik ken geen enkele case van iemand die z'n nieren wist te beschadigen met dit soort hoeveelheden eiwitten, en dat is al flink hoog.

http://forum.dutchbodybui(...)-vaatziekten-233636/
Zie dit draadje overigens m.b.t. verzadigde vetten, de rol is nogal discutabel. En sowieso halen de meeste BB'ers 20% van hun voeding uit vetten, waarbij meestal nog geen 1/3e uit verzadigde bronnen komt.
Verdiep je eens in een wetenschappelijk onderzoek!
  zondag 7 november 2010 @ 22:17:01 #93
258339 Dartanion
Dictum, factum
pi_88453477
quote:
1s.gif Op zondag 7 november 2010 22:06 schreef Mendeljev het volgende:

[..]

Say what? :D :')

Waar haal je dit vandaan?
Mijn vriendin die studeert voeding en gezondheid aan de uni. Dus die weet wel wat van dunkt mij.

(als er oprechte interesse is kan ik wel een keer een mooie post maken met alle info)
pi_88454243
quote:
1s.gif Op zondag 7 november 2010 22:17 schreef Dartanion het volgende:

[..]

Mijn vriendin die studeert voeding en gezondheid aan de uni. Dus die weet wel wat van dunkt mij.

(als er oprechte interesse is kan ik wel een keer een mooie post maken met alle info)
Ik ben wel benieuwd naar wat voedingsinfo, dus PM mij maar of post hier maar :)
pi_88454712
quote:
1s.gif Op zondag 7 november 2010 22:17 schreef Dartanion het volgende:

Serieuze info is altijd welkom. Ik begrijp alleen niet waarom een grote dosis vitamine C als (extreme) oxidator optreedt? Ik neem aan dat het ligt aan de zuurtegraad maar die is in je maag al behoorlijk laag.. In ieder geval ben ik benieuwd naar de onderbouwing.
Greece
pi_88455042
Ik lees net een beetje over het wel en wee van die opleiding en het klinkt toch best interessant. Interessant genoeg om een aantal vakken hierover extern te volgen.
Greece
pi_88456070
quote:
1s.gif Op zondag 7 november 2010 22:16 schreef Dartanion het volgende:

[..]

Verdiep je eens in een wetenschappelijk onderzoek!
Kan ik beter aan jou vragen. Kom maar op met de bronnen.
pi_88456395
quote:
1s.gif Op zondag 7 november 2010 19:13 schreef zquing het volgende:

Als het goed is komt het snel terug.
  zondag 7 november 2010 @ 23:04:43 #99
122997 zquing
Drama Junk
pi_88456656
quote:
1s.gif Op zondag 7 november 2010 23:00 schreef CarbonC het volgende:

[..]

Als het goed is komt het snel terug.
Ik hoop 't.
"Those unforgettable days, for them I live"
  zondag 7 november 2010 @ 23:11:08 #100
97111 ukga
Siewosie baas
pi_88457011
heeft er iemand heir wel eens een personal hormone profiling ( PHP) gedaan?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')