Al die logo's en termen betekenen tegenwoordig vrij weinig(naar mijn idee). Ik heb laatst een programma over gezien dat de kippen van 'vrije uitloop eieren" net zo een kut leven hebben als die in legbatterijen.quote:Op vrijdag 12 november 2010 14:47 schreef McGilles het volgende:
Kopen mensen hier trouwens puur en alleen maar goedkope producten of kopen mensen ook gewoon kip bij de locale poelier?
En eieren de goedkoopste die je maar kan vinden of toch de wat duurdere 'vrije uitloop' eieren?
Zelfde geldt voor vlees? Goedkoop rundvlees of het '3-sterren' volgens het beter leven logo vlees?
Klopt, kweekzalm en 'wilde' zalm hebben ook praktisch hetzelfde leven. Stelt weinig meer voor.quote:Op vrijdag 12 november 2010 14:50 schreef ukga het volgende:
[..]
Al die logo's en termen betekenen tegenwordig vrij weinig(naar mijn idee). Ik heb laatst een programma over geweest dat de kippen van 'vrije uitloop eieren" net zo en kut leven hebben als die in legbatterijen.
Bij rundvlees zit er wel degelijk verschil tussen geen-sterren vlees en 3-sterren vlees. Niet alleen het leesgenot van de dieren zelf maar ook de smaak. Niet te spreken over de glibberkip van de supermarkt, het smaakverschil tussen die kip en de kip van de poelier is echt een verschil tussen dag en nacht.quote:Op vrijdag 12 november 2010 14:50 schreef ukga het volgende:
[..]
Al die logo's en termen betekenen tegenwoordig vrij weinig(naar mijn idee). Ik heb laatst een programma over gezien dat de kippen van 'vrije uitloop eieren" net zo een kut leven hebben als die in legbatterijen.
Je bedoelt tot hoe lang degelijke afgifte van aminozuren? 5+ uur ong.quote:
Alles van de supermarkt, ben 'n arme student.quote:Op vrijdag 12 november 2010 14:47 schreef McGilles het volgende:
Kopen mensen hier trouwens puur en alleen maar goedkope producten of kopen mensen ook gewoon kip bij de locale poelier?
En eieren de goedkoopste die je maar kan vinden of toch de wat duurdere 'vrije uitloop' eieren?
Zelfde geldt voor vlees? Goedkoop rundvlees of het '3-sterren' volgens het beter leven logo vlees?
Patat.quote:
Vis is dan weer het enige wat ik wel van degelijke kwaliteit heb, alles van de visboer, broer werkt er.quote:Op vrijdag 12 november 2010 15:00 schreef ukga het volgende:
ik heb altijd wel scharreleieren en tonijn van DEEPBLUE die zogenaamd aan duurzaam vissen doet. Voor de rest let ik neit zo op vlees eigenlijk
Doet nadenken je zoveel pijn? Krijgt je (toekomstige) baas veel subsidie op je?!quote:Op vrijdag 12 november 2010 14:58 schreef Diabox het volgende:
[..]
Je bedoelt tot hoe lang degelijke afgifte van aminozuren? 5+ uur ong.
Kom dan ook met iets nuttigs in plaats van vage vragen stellen.quote:Doet nadenken je zoveel pijn? Krijgt je (toekomstige) baas veel subsidie op je?!
Nevermind, laat het allemaal maar zitten.
Omdat ik daarna ga slapen.quote:Waarom zou je kwark binnen moeten krijgen?
Dude...quote:Op vrijdag 12 november 2010 14:14 schreef Waterpistoolheldin het volgende:
Alle eiwitten uit voeding zijn langzaam (stond er al). Ei is het snelste daarvan, maar alsnog langzaam.
Daarom koop je ook whey, omdat je het niet uit voeding kan halen.
Dus nogmaals: waarom kwark?
Mendeljev, ik had deze site net gebookmarked en het is inderdaad een heel goede. Alle drie deze oefeningen hebben dus wel het door mij genoemde nadeel dat je je armen toch ook belast. Single leg squat (exrx.net heeft ook een search!) is wel een mogelijkheid mits de apparatuur die mogelijkheid biedt natuurlijk.quote:Op woensdag 10 november 2010 23:31 schreef Mendeljev het volgende:
[..]
Als je alleen met een stang wilt trainen dan zijn de drie grote en meest bekende oefeningen squat, benchpress en deadlift. De squat in correcte vorm heeft de meeste focus op de benen(afhankelijk van de vorm ook op de billen), de benchpress voor de borst (met als ondersteuning de buik, armen en schouders) en de deadlift voor de rug alhoewel de laatste oefening erg blessuregevoelig is als je extra gewicht toevoegt. Alleen de buik trainen gaat beter met sit-ups.
(knip)
Vele, vele variaties zijn mogelijk met een barbell maar dat is afhankelijk van je voorkeuren. Op http://www.exrx.net/Lists/Directory.html kun je een groot scala aan mogelijkheden bekijken. Overigens is diezelfde site uitgerust met een beginnerssectie. Die is erg handig vind ik.
Kijk daar had ik dus iets niet begrepen. Ik ga denk ik wel op massa trainen. Spierweefsel als verbruiker van meer kcal zodat ik vetten verbrandt. Denk overigens in alle bescheidenheid dat trainen op massa niet betekent dat je helemaal niets aan kracht wint en v.v.quote:Op donderdag 11 november 2010 00:05 schreef DeRakker. het volgende:
En je hebt als vrouw wel een keuze, ga je voor massa of voor kracht.
Bodybuilder/powerlifter...
Massa ga je voor het uiterlijk, kracht puur om zoveel mogelijk gewicht te kunnen verplaatsen.
Nee ik heb gewoon de instructies van de trainer op de DVD gevolgd en de dumbbells gekocht die zij adviseerde. En voor die oefeningen met mijn huidige lijf is dat meer dan genoeg.quote:En over die 2kg... ik weet zeker dat je meer aan kon..
Mn moeder ging x bankdrukke uitproberen voor de grap en de 1e x kon ze al wat gewicht erop... dus meer dan 20kg.
En ze is echt niet super sterk ofzo.
Gewicht is voor massa niet het belangrijkste, maar je kan het overdrijven... spieren moeten wel kapot' gaan (scheurtjes) voordat het gaat groeien.
Niet om je af te kraken, maar heb gevoel dat je te lief voor jezelf bent als je me begrijpt
Ja klopt, maar is andere uitgangspunt.quote:Kijk daar had ik dus iets niet begrepen. Ik ga denk ik wel op massa trainen. Spierweefsel als verbruiker van meer kcal zodat ik vetten verbrandt. Denk overigens in alle bescheidenheid dat trainen op massa niet betekent dat je helemaal niets aan kracht wint en v.v.
Haha. Nee, gelukkig niet meer, heb er talloze getest en het was allemaal bagger.quote:Op donderdag 11 november 2010 13:17 schreef Waterpistoolheldin het volgende:
[..]
Dus je bent niet aan de pil?
Goed misschien heb ik het verkeerd begrepen maar ik las op een bb forum dat anabool voor vrouwen niet zo'n goed idee was. En ik wil ook geen bulging muscles want dat vind ik alleen mooi bij mannen. Laat me eerst maar eens ervaren wat trainen en de juiste voeding gaat opleverenquote:De pil is ook gewoon een hormoon, het is alleen niet anabool.
Anabool is niets meer dan spieropbouwend, het overgestelde van katabool (bv alcohol).
Hoe krijg je het weg? Zal misschien wel te eten zijn maar de naamquote:Op donderdag 11 november 2010 11:14 schreef ukga het volgende:
kleine kapsalon ervoor, grote kapsalon er na.
Als beginner moet je van dat spul ook afblijven.. niks te zoeken.quote:Op vrijdag 12 november 2010 17:51 schreef caroline88 het volgende:
[..]
Haha. Nee, gelukkig niet meer, heb er talloze getest en het was allemaal bagger.
[..]
Goed misschien heb ik het verkeerd begrepen maar ik las op een bb forum dat anabool voor vrouwen niet zo'n goed idee was. En ik wil ook geen bulging muscles want dat vind ik alleen mooi bij mannen. Laat me eerst maar eens ervaren wat trainen en de juiste voeding gaat opleveren
Daarmee wordt verwezen naar anabolen steroiden, anabool opzichzelfstaand betekent gewoon spieropbouwend. Maar je krijgt niet zomaar grote spieren, moet je hard voor trainen, als vrouw helemaal.quote:Op vrijdag 12 november 2010 17:51 schreef caroline88 het volgende:
[..]
Haha. Nee, gelukkig niet meer, heb er talloze getest en het was allemaal bagger.
[..]
Goed misschien heb ik het verkeerd begrepen maar ik las op een bb forum dat anabool voor vrouwen niet zo'n goed idee was. En ik wil ook geen bulging muscles want dat vind ik alleen mooi bij mannen. Laat me eerst maar eens ervaren wat trainen en de juiste voeding gaat opleveren
Gelukkig welquote:Op vrijdag 12 november 2010 17:53 schreef Diabox het volgende:
Daarmee wordt verwezen naar anabolen steroiden, anabool opzichzelfstaand betekent gewoon spieropbouwend. Maar je krijgt niet zomaar grote spieren, moet je hard voor trainen, als vrouw helemaal.
Ik ben geen dudequote:
Klopt helemaal.quote:Whey = snel
Kwark = sloom
De vraag was waarom je niet andere voeding zou nemen voor het slapen gaan. Kip en vis hebben veel betere voedingswaarden dan kwark, om voor het slapen te nuttigen. Vette vis helemaal: olie vertraagt de opname nog meer.quote:Daarom koop je kwark.
Voeding > supplementen
Dan is het een bulk. Geen clean bulk.quote:En zit toch in clean bulk.. dus wat suiker meer of minder zal me echt een worst wezen.
Dat moet jij weten, helemaal super. Maar daar ging het verder niet om.quote:Leef al 10x gezonder dan een gemiddeld mens, dus dan vind ik het best.
Ook daar valt over te discusseren: meer suiker overdag = minder insuline gevoelig. Laat insuline na je training nu erg anabool zijn, dat is juist de reden waarom je na de training snelle suikers wilt.quote:Voor spiermassa maakt het verder niks uit of je wat meer of minder suiker binnen krijgt.
Ik wil mijn stats best opnoemen, maar vind je dat via internet ook niet heel weinig zeggen? De kans dat iemand overdrijft is heel groot.quote:Ook discussie gelezen... wat uiteindelijk naar logo's gaat![]()
Maar als je zoveel 'weet' ben ik wel benieuwd naar je stats
ooh okquote:
quote:Klopt helemaal.
Omdat je dit de hele dag al vreet, en verder weinig in zit.. bijna alleen maar langzame eiwitten.quote:De vraag was waarom je niet andere voeding zou nemen voor het slapen gaan. Kip en vis hebben veel betere voedingswaarden dan kwark, om voor het slapen te nuttigen. Vette vis helemaal: olie vertraagt de opname nog meer.
Bulk is overdreven, dat is gewoon veel vreten om aan te komen. (lees ongezond)quote:Dan is het een bulk. Geen clean bulk.
quote:Dat moet jij weten, helemaal super. Maar daar ging het verder niet om.
Ik kom nauwelijks vetmassa aan, dus heb er geen problemen mee.quote:Ook daar valt over te discusseren: meer suiker overdag = minder insuline gevoelig. Laat insuline na je training nu erg anabool zijn, dat is juist de reden waarom je na de training snelle suikers wilt.
En daarbij: het gaat om bodybuilding. Hoe minder vetmassa je opbouwt, hoe minder je hoeft te cutten.
En als dit voor jou (of wie dan ook) werkt: perfect!
Maar het is wel verdomd zonde als je meer succes kan boeken met kleine dingen die je amper-geen energie kosten, toch?
Ik heb vertrouwen erin dat iemand dit niet doet en zowel moet hij dat zelf weten.quote:Ik wil mijn stats best opnoemen, maar vind je dat via internet ook niet heel weinig zeggen? De kans dat iemand overdrijft is heel groot.
Kapsalonquote:Op vrijdag 12 november 2010 17:52 schreef caroline88 het volgende:
[..]
Hoe krijg je het weg? Zal misschien wel te eten zijn maar de naam
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |