quote:Idd. Ik heb meestal toch geen moeite met begrijpend lezen, maar de website van de NS is een van de weinige dingen waar ik meermaals m'n hoofd op heb gebrokenOp donderdag 28 oktober 2010 23:23 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
officieel niet, maar omdat de NS niet duidelijk is kun je idd met korting reizen
Nieuw deeltje: Het treinpics, -nieuws en -praattopic, deel 268
quote:Leuk gevalletje van oepsOp donderdag 28 oktober 2010 23:33 schreef Temlin het volgende:
http://www.flickr.com/photos/gewoonsanderrr/5123516084/ook handig
quote:Extra info van somdaIk stond op die trein te wachten op de loopbrug en verbaasde me er al over dat de trein helemaal rechts, dus dwars door de tuin heen, aan kwam rijden. Vervolgens werd ook het wissel naar spoor 7/8/9 gepasseerd waarna de trein dus op spoor 10 tot stilstand kwam. Ik had de indruk dat de machinist niet door had dat hij naar spoor 10 ging; hij remde niet eens maar reed gewoon door tot het sein. misschien dat dat procedure is, dat weet ik niet. Op het perron was de eerste omroep 'zal vandaag niet stoppen te Rotterdam', al snel gevolgd door 'rijdt vandaag helaas niet' (terwijl die er echt stond). Achterin de trein stond de HC verbaast van links naar rechts te kijken, vermoedelijk op zoek naar het perron... Uiteindelijk is de trein om 12.07 naar Dordrecht vertrokken.
quote:Bron: http://www.lc.nl/frieslan(...)keuze-voor-sneltreinKritiek reizigers op keuze voor sneltrein
Reizigersplatform Rocov Fryslân uit stevige kritiek op de extra avondtrein tussen Leeuwarden en Groningen.
Die trein, die vanaf half december gaat rijden, wordt een sneltrein. Rocov Fryslân wil een stoptrein. Bovendien moet die trein op een ander tijdstip rijden dan Arriva van plan is, zegt het platform.
quote:Lijkt op de Clock Tower uit Back to the Future.Op vrijdag 29 oktober 2010 00:37 schreef bork het volgende:
Doe je best en raad het station (als je durft!)
[ afbeelding ]
tevens TVP
(ter informatie opruiming van duplo kleine bork aka Bram)
quote:Terecht?Op vrijdag 29 oktober 2010 00:03 schreef Peterselieman het volgende:
Bron: http://www.lc.nl/frieslan(...)keuze-voor-sneltrein
Duurde even voordat deze imo terechte kritiek kwam
quote:Op vrijdag 29 oktober 2010 10:10 schreef Mr.Jorn. het volgende:
heeft iemand voor mij een foto van wadlopers in Polen stijl?
quote:Gaar. Dat ding kon niet even omgerangeerd worden??Op donderdag 28 oktober 2010 23:33 schreef Temlin het volgende:
http://www.flickr.com/photos/gewoonsanderrr/5123516084/ook handig
quote:Alsof er veel Plan V komt in Leeuwarden.Op vrijdag 29 oktober 2010 12:08 schreef Peterselieman het volgende:
Wat een titel van het artikel: http://www.blikopnieuws.n(...)_van_passagiers.html
quote:Tot DRGL 2007 iig op vrijdag wel planmatigOp vrijdag 29 oktober 2010 12:13 schreef Socios het volgende:
[..]
Alsof er veel Plan V komt in Leeuwarden.
quote:Plan V te Leeuwarden in november 2007.Op vrijdag 29 oktober 2010 12:14 schreef Peterselieman het volgende:
Tot DRGL 2007 iig op vrijdag wel planmatig
quote:Dat was jaren geleden toch al opgelost?Op vrijdag 29 oktober 2010 12:08 schreef Peterselieman het volgende:
Wat een titel van het artikel: http://www.blikopnieuws.n(...)_van_passagiers.html
quote:Utrecht MaliebaanOp vrijdag 29 oktober 2010 00:37 schreef bork het volgende:
Doe je best en raad het station (als je durft!)
[ afbeelding ]
tevens TVP
(ter informatie opruiming van duplo kleine bork aka Bram)
quote:Volgens mij ook ja. Rustiger aan komen rijden en op de tijden dat er een trein stil staat de wc's op slot.Op vrijdag 29 oktober 2010 12:40 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Dat was jaren geleden toch al opgelost?
quote:de ECHTE oplossing is natuurlijk een gesloten afvalwatersysteem.Op vrijdag 29 oktober 2010 13:09 schreef Peterselieman het volgende:
op de tijden dat er een trein stil staat de wc's op slot.
quote:Dat hebben tegenwoordig/ inmiddels verreweg de meeste treinen die in Leeuwarden komen.Op vrijdag 29 oktober 2010 13:12 schreef Dr_Flash het volgende:
de ECHTE oplossing is natuurlijk een gesloten afvalwatersysteem.
quote:Deutsche Bahn zet geen enkele trein in tussen Groningen en Leeuwarden. Dat doet Arriva.Ik heb zelfs al een aantal `avondreizigers´ in de trein heel blij weten te maken met de mededeling dat Deutsche Bahn vanaf de nieuwe dienstregeling ook in de avond Sneltreinen in gaat zetten.
quote:Uiteraard, maar tot die tijd is dit wel een handige oplossingOp vrijdag 29 oktober 2010 13:12 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
de ECHTE oplossing is natuurlijk een gesloten afvalwatersysteem.
quote:Dat is alleen dit weekend, vanwege werkzaamheden tussen Zwolle en Amersfoort.Op vrijdag 29 oktober 2010 13:29 schreef FirstBaby het volgende:
Dames en heren,
Even een vraagje...
Ik zat op de site van de NS te kijken naar een verbinding van Arnhem naar Groningen op zondagavond a.s. Nu zegt de planner dat er een rechtsteeekse verbinding is van Arnhem naar Groningen (dus zonder over te stappen in Zwollywood).
Ik rij deze rit redelijk vaak, maar van een rechtstreekse verbinding heb ik nog nooit gehoord. Is dit tijdelijk of heb ik de invoering van een nieuwe dienstregeling gemist.
Alvast bedankt voor het antwoord!
P.S. Mijn eerste post of Fok! Ik hoop dat dit de goede plek is om de vraag te posten.
quote:Is het gevolg van de geplande werkzaamheden tussen Amersfoort en Zwolle.Op vrijdag 29 oktober 2010 13:29 schreef FirstBaby het volgende:
Ik rij deze rit redelijk vaak, maar van een rechtstreekse verbinding heb ik nog nooit gehoord. Is dit tijdelijk of heb ik de invoering van een nieuwe dienstregeling gemist.
Alvast bedankt voor het antwoord!
quote:Precies. DB heeft ook aangegeven de naam Arriva te blijven gebruiken.Op vrijdag 29 oktober 2010 13:19 schreef ReisT het volgende:
[..]
Deutsche Bahn zet geen enkele trein in tussen Groningen en Leeuwarden. Dat doet Arriva.
quote:Door de werkzaamheden aan de dive-under rijden er geen treinen tussen 't Harde en Amersfoort in beide richtingen van vrijdag 29 oktober 23.00 uur tot en met zondag 31 oktober.
* Reizigers tussen Amersfoort en Zwolle via Deventer v.v., extra reistijd 30 minuten;
* Er rijdt elk halfuur een directe Intercity van Groningen naar Arnhem v.v.. Hierdoor hoeven reizigers vanuit de richting Amersfoort alléén maar in Amersfoort over te stappen;
* Er rijdt elk halfuur een stoptrein tussen 't Harde en Amersfoort in beide richtingen;
* Tussen 't Harde, Wezep en Zwolle v.v. rijdt elk halfuur een stopbus.
quote:Handig om vanuit de richting Amersfoort alleen maar in Amersfoort over te hoeven stappen als er een rechtstreekse trein tussen Groningen en Arnhem rijdt.Op vrijdag 29 oktober 2010 13:35 schreef Temlin het volgende:
Geld van het weekend in verband met werkzaamheden aan de ijselbrug, voor de hanzelijn.
[..]
quote:Ik reis waar `Arriva´ exploiteert altijd (na 09.00u) met mijn BahnCard van Deutsche Bahn met 40% korting (25% in Duitsland, maar dan ook voor 09.00u). Er is nog nooit naar een Arriva- of NS-kortingskaart gevraagd.Op vrijdag 29 oktober 2010 13:33 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Precies. DB heeft ook aangegeven de naam Arriva te blijven gebruiken.
quote:huh?Op vrijdag 29 oktober 2010 13:38 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Handig om vanuit de richting Amersfoort alleen maar in Amersfoort over te hoeven stappen als er een rechtstreekse trein tussen Groningen en Arnhem rijdt.
quote:Dat moet natuurlijk Deventer zijn. Amersfoort - Groningen met één overstap net als Amersfoort - Konstanz.
quote:
quote:* Er rijdt elk halfuur een directe Intercity van Groningen naar Arnhem v.v.. Hierdoor hoeven reizigers vanuit de richting Amersfoort alléén maar in Amersfoort over te stappen;
quote:Resize hem es ff lekker....Op vrijdag 29 oktober 2010 12:17 schreef Socios het volgende:
[..]
Plan V te Leeuwarden in november 2007.
[ afbeelding ]
quote:Ehm, nee. Ik post al vele jaren foto's van 214 kb (in dit geval) (max. 500 kb in andere gevallen) en dan zou het nu ineens niet goed zijn?
quote:Amersfoort moet Deventer zijn:* Er rijdt elk halfuur een directe Intercity van Groningen naar Arnhem v.v.. Hierdoor hoeven reizigers vanuit de richting Amersfoort alléén maar in Amersfoort over te stappen;
quote:Excuses, zie dat het wel goed is. Bij mij ging het even niet helemaal goed, want kreeg een zeer grote foto te zien. Is nu wel goed btw.Op vrijdag 29 oktober 2010 13:51 schreef Socios het volgende:
[..]
Ehm, nee. Ik post al vele jaren foto's van 214 kb (in dit geval) (max. 500 kb in andere gevallen) en dan zou het nu ineens niet goed zijn?
quote:Alles voor het beschermen van Harlingen en het achterland tegen hoogwater:Op vrijdag 29 oktober 2010 14:41 schreef Dr_Flash het volgende:
godver. Is het daar nou NOG niet klaar??
quote:Foto was van 2 AprilOp vrijdag 29 oktober 2010 14:41 schreef Dr_Flash het volgende:
godver. Is het daar nou NOG niet klaar??
quote:Reisplanner Xtra nog niet gedownloadOp vrijdag 29 oktober 2010 16:11 schreef Dr_Flash het volgende:
Die hoere mobiele planner ligt weer eens plat godverdomme
quote:Jawel, maar daar kan ik nog niet enthousiast van worden. M.ns.nl werkt tenminste met verkortingen, Xtra niet. Xtra gaat ook eerst druk uitzoeken waar je bent en welke stations er in de buurt zijn. DAT WEET IK ZELF OOK WELOp vrijdag 29 oktober 2010 16:22 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Reisplanner Xtra nog niet gedownload?
quote:Ja, dat dacht ik dus al. Ben je er nou al achter waarom je die brief niet gehad hebt?Op vrijdag 29 oktober 2010 16:20 schreef greavy het volgende:
Owhja, de HSA / DE-II 186 die morgen op pad gaat richting Rotterdam is inderdaad een donateursrit. En rijdt niet naar de havens.
De donateursrit gaat Winterswijk-Rotterdam, alwaar ze naar RailZ gaan en een boottochtje doen, en dan weer terug met de 186 richting Winterswijk.
Winterswijk vertrek.7:00
Zutphen doorkomst.7:58
Arnhem vertrek.8:18
Utrecht CS vertrek.9:19
Gouda doorkomst.9:45
Rotterdam CS aankomst.10:13
Rotterdam CS vertrek.16:08
Gouda doorkomst.16:31
Utrecht CS vertrek.17:12
Arnhem vertrek.18:00
Zutphen vertrek.18:28
Winterswijk aankomst.19:12
quote:FOK!silver layout is de beste layout ooit.Op vrijdag 29 oktober 2010 19:12 schreef Peterselieman het volgende:
layout ziet er niet uit op dat plaatje
quote:Die is gewoon standaard, hoor.Op vrijdag 29 oktober 2010 19:22 schreef Dr_Flash het volgende:
doe mij die header met die tetten eens
quote:ik krijg allemaal bladeren die normaal op de rails liggen
quote:Maar dat maakt voor het bericht niet zoveel uit.Op vrijdag 29 oktober 2010 20:12 schreef dennistd het volgende:
Volgens mij vroeger wel ja, maar is het tegenwoordig zonder
quote:Oh dat is helemaal een raar verhaal danOp vrijdag 29 oktober 2010 20:12 schreef dennistd het volgende:
Volgens mij vroeger wel ja, maar is het tegenwoordig zonder
quote:Da's waar.Op vrijdag 29 oktober 2010 20:15 schreef Ofyles2 het volgende:
Hoofdzaak is dat een Frans bedrijf teruggefloten is vanwege een eenzijdige kijk op het wereldje...
quote:Ja. Een fout van hun. Ik was 'ineens' uitgeschreven bij het donateursbestand waarbij hun de reden ook nog eens niet weten... Er word gekeken hoe dit het beste opgelost kan wordenOp vrijdag 29 oktober 2010 18:33 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja, dat dacht ik dus al. Ben je er nou al achter waarom je die brief niet gehad hebt?
quote:Uiteindelijk rijden op 29 augustus in 2011 de eerste treinen vanuit Nijmegen door de dive-under richting het station.
quote:Waarom had ik die opmerking al verwacht?Op zaterdag 30 oktober 2010 12:09 schreef Socios het volgende:
Dat komt gewoon omdat het blauwe getrokken materieel is.
Waren de kleuren andersom geweest, dan waren de rode rijtuigen en een rode locomotief mooier dan een blauwe GTW...
Maar sowieso, dat rood en wit past toch al mooi bij de kleuren van Deutsche Bahn.
quote:Nee homo.Op zaterdag 30 oktober 2010 12:09 schreef Socios het volgende:
Dat komt gewoon omdat het blauwe getrokken materieel is.
Waren de kleuren andersom geweest, dan waren de rode rijtuigen en een rode locomotief mooier dan een blauwe GTW...
Maar sowieso, dat rood en wit past toch al mooi bij de kleuren van Deutsche Bahn.
quote:Ze doen sowieso een aantal boemels vanuit Munchen.Op zaterdag 30 oktober 2010 12:10 schreef Socios het volgende:
Welke dienst(en) rijdt die blauwe trein eigenlijk?
quote:Mooi uitzoekertje voor jou heOp zaterdag 30 oktober 2010 12:10 schreef Socios het volgende:
Welke dienst(en) rijdt die blauwe trein eigenlijk?
quote:Oh reken maar van yesOp zaterdag 30 oktober 2010 13:00 schreef Ireyon het volgende:
Heb je met de trein trouwens wel een fatsoenlijk uitzicht over de Bodensee? Dacht afgelopen zomer "oh mooie route met de auto" maar dan zie je vervolgens alleen weiland en stinkdorpjes
Hey.quote:Op zaterdag 30 oktober 2010 14:03 schreef liesje1979 het volgende:
Hoi Socios,
Ik zit in treinstelnummer: 4043 tussen Den Haag en Amersfoort.
quote:Wat ga je in Groningen doen?Op zaterdag 30 oktober 2010 14:42 schreef liesje1979 het volgende:
Nu in 4072. Moet straks op Deventer weer overstappen naar Zwolle Groningen, maar ik denk niet dat mijn accu het nog zolang trekt.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |