abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 28 oktober 2010 @ 23:24:02 #1
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_88087601

Welkom in alweer deel 268 van deze succesvolle reeks. Liefhebbers van de oude delen, komen hier aan hun trekken.

======================================================================================

>> Algemeen
In dit topic kun je terecht met al je vragen, opmerkingen, foto's en verslagen met betrekking tot het reizen met de trein. Voor algemene informatie over vervoersbedrijven, materieel, spoorlijnen, etc. verwijzen we je graag naar de betreffende categorie op Wikipedia.

Nietszeggende TVP's en zwaaihandjes worden niet op prijs gesteld (daar is de knop "volg topic" voor), een leuke anekdote of foto is daarentegen altijd welkom.

Regelmatig terugkerende vragen zijn hieronder beantwoord, lees dit dus goed door voordat je jouw vraag alsnog in dit topic plaatst.

======================================================================================

>> Vragen en opmerkingen over andersoortig railtransport
In dit topic komt vooral het vervoer in reizigerstreinen aan bod, maar een goederentrein tussendoor is een leuke afwisseling. Over metro's en trammetjes doen we ook niet al te moeilijk, al zijn daar wel aparte topics voor aanwezig.

>> Met de StudentenOV-Chipkaart in internationale (hogesnelheids-)treinen reizen
Met je StudentenOV-Chipkaart mag je binnen Nederland gratis reizen in de Beneluxtrein (Amsterdam - Roosendaal) en de IC Berlijn (Schiphol - Hengelo). Voor de hogesnelheidstreinen ICE (Amsterdam - Arnhem) en Fyra (Amsterdam - Rotterdam via de HSL-Zuid) moet een toeslag worden betaald. De toeslag voor ICE bedraagt 2 euro, de toeslagen voor Fyra zijn hier te vinden. Beide toeslagen zijn in de kaartautomaat op elk station te koop. In de Thalys is je StudentenOV-Chipkaart niet geldig. Voor algemene informatie over het reizen met je StudentenOV-Chipkaart kun je het beste in dit topic terecht.

>> Reizen over de HSL-Zuid
Sinds september 2009 rijdt NS Hispeed ieder uur op de HSL-Zuid een pendeldienst tussen Amsterdam en Rotterdam. De reistijd bedraagt 41 minuten, waarvan 26 minuten tussen Rotterdam en Schiphol en 15 minuten van Schiphol naar Amsterdam Centraal. NS Hispeed voert deze dienst uit onder de naam Fyra. Voor Fyra dient, naast een gewoon kaartje, een toeslag aangeschaft te worden. Tevens is het mogelijk om een voordeliger Superdiscount kaartje te kopen. De tarieven voor Fyra zijn op deze pagina te vinden.

Met ingang van de Dienstregeling 2010, is ook de Thalys over de HSL-Zuid gaan rijden. Tussen Amsterdam en Rotterdam wordt nog met een snelheid van 160km/h gereden, vlak na Rotterdam gaan alle remmen los en rijdt hij met 300km/h richting Antwerpen. Hierdoor duurt de reis van Amsterdam naar Parijs nog maar 3:18 uur. Een rit met Thalys is alleen mogelijk met een reservering, reserveren is drie maanden van tevoren mogelijk op NsHispeed of TGV-Europe.

Station Breda is voorlopig nog niet op het HSL-netwerk aangesloten.

>> Met Kruidvatkaartjes en andere (actie-)dagkaarten naar het buitenland
Dagkaarten zijn geldig op elk traject in Nederland, ongeacht het vervoersbedrijf dat er rijdt. Net als met een StudentenOV-Chipkaart, moet ook met een dagkaart voor ICE en Fyra een toeslag aangeschaft worden en mag er niet met Thalys gereisd worden.

>> Afkortingen en treinserienummers
Er komen in dit topic regelmatig afkortingen en treinserienummers langs, die voor de nieuwe bezoeker erg verwarrend kunnen zijn. De betekenis van een afkorting vind je hier, voor een treinserie kun je hier terecht.
Voor informatie over Wijzigingsbladen wat betreft materieelinzet, LM-ritten, splitsen en combineren en dergelijke kan je op deze website terecht.

>> Geldigheid Studenten OV/Voordeeluren etc. op feestdagen
Er bestaat onduidelijkheid over de feestdagen welke anno 2010 gelden bij de Nederlandse Spoorwegen.
Dit zijn: Goede Vrijdag (2 april), 2e paasdag (5 april), Koninginnedag (30 april), Bevrijdingsdag (5 mei), Hemelvaartsdag (13 mei), 14 mei (dag na Hemelvaart), 2e pinksterdag (24 mei) aldus NS.nl.

>> Verhalen
Er worden af en toe verhalen geschreven over oude stations of spoorlijnen. Ook over stations welke (tijdelijk) gesloten zijn door bijvoorbeeld werkzaamheden, mogen hier niet ontbreken. De tot nu toe gemaakte verhalen staan hieronder;
Hoek van Holland Haven - von_Preussen
Kesteren - Dr_Flash
Uithuizen - Socios
Buitenpost - Peterselieman
Newcastle Central Station - bork
IJmondlijn - von_Preussen
Harlingen Haven - Socios
Harlingen (- Haven) - Greavy
Werking van procesleiding van de treindienstleider (1) - ziggyziggyziggy
Werking van procesleiding van de treindienstleider (2) - ziggyziggyziggy

>> Tripreports
Hieronder staan een aantal interessante (foto)reportages die door diverse topic-diehards gemaakt zijn;
Reis door België, met name op station Binche - Dr_Flash
6834 kilometer InterRail - Igen
Vakantie in Oostenrijk - Dr_Flash
Polen - Zug-Chef
Eerste Klas door Nederland - Ireyon
Zwitserland - sander89
De spoorlijn door Liechtenstein - SvMp
Monaco - KapiteinT
Koninklijke wachtkamers - Bork
NVBS Excursie naar de bruinkoolmijnen - Dr_Flash
Met Interrail door midden- en zuid-Europa - Ireyon
InterRail naar Midden-, Zuid- en Zuidoost-Europa - Irritatie100
Treinen rond Basel - Dr_Flash
Station Visé - KapiteinT
InnoTrans 2010 - James1988

Het staat iedereen vrij om de OP aan te passen. Dus laat je creativiteit de vrije loop!
Altijd onderweg naar het avontuur
  donderdag 28 oktober 2010 @ 23:27:07 #2
122648 Bravebart
København er på plads ja
pi_88087731
quote:
Op donderdag 28 oktober 2010 23:23 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

officieel niet, maar omdat de NS niet duidelijk is kun je idd met korting reizen

Nieuw deeltje: Het treinpics, -nieuws en -praattopic, deel 268
Idd. Ik heb meestal toch geen moeite met begrijpend lezen, maar de website van de NS is een van de weinige dingen waar ik meermaals m'n hoofd op heb gebroken :')

Dank voor het zoekwerk in ieder geval allen, ik zal het morgen eens in de praktijk gaan brengen :7
Op donderdag 22 november 2012 00:14 schreef ondeugend het volgende:
liefdevolle gevoelens voor de duisternis
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 28 oktober 2010 @ 23:38:28 #4
Maffe Fries
pi_88088162
quote:
Leuk gevalletje van oeps :P
pi_88089221
quote:
Ik stond op die trein te wachten op de loopbrug en verbaasde me er al over dat de trein helemaal rechts, dus dwars door de tuin heen, aan kwam rijden. Vervolgens werd ook het wissel naar spoor 7/8/9 gepasseerd waarna de trein dus op spoor 10 tot stilstand kwam. Ik had de indruk dat de machinist niet door had dat hij naar spoor 10 ging; hij remde niet eens maar reed gewoon door tot het sein. misschien dat dat procedure is, dat weet ik niet. Op het perron was de eerste omroep 'zal vandaag niet stoppen te Rotterdam', al snel gevolgd door 'rijdt vandaag helaas niet' (terwijl die er echt stond). Achterin de trein stond de HC verbaast van links naar rechts te kijken, vermoedelijk op zoek naar het perron... Uiteindelijk is de trein om 12.07 naar Dordrecht vertrokken.
Extra info van somda :)
Station Arnhem foto's: http://www.flickr.com/photos/temlin/
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 29 oktober 2010 @ 00:03:04 #6
Maffe Fries
pi_88089341
quote:
Kritiek reizigers op keuze voor sneltrein

Reizigersplatform Rocov Fryslân uit stevige kritiek op de extra avondtrein tussen Leeuwarden en Groningen.

Die trein, die vanaf half december gaat rijden, wordt een sneltrein. Rocov Fryslân wil een stoptrein. Bovendien moet die trein op een ander tijdstip rijden dan Arriva van plan is, zegt het platform.
Bron: http://www.lc.nl/frieslan(...)keuze-voor-sneltrein

Duurde even voordat deze imo terechte kritiek kwam
  vrijdag 29 oktober 2010 @ 00:37:40 #7
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_88090944
Doe je best en raad het station (als je durft!)

tevens TVP

(ter informatie opruiming van duplo kleine bork aka Bram)
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
pi_88091980
Blijdorp of Coevorden

[ Bericht 46% gewijzigd door Temlin op 29-10-2010 01:19:39 ]
pi_88092973
In het vorige topic had ik nog een vraag gesteld of iemand weet waarom de HollandRailShow in het spoorwegmuseum gesloten is.

Tevens is er deze vrijdag, zaterdag en zondag Eurospoor in de Jaarbeurs in Utrecht. Ik ga maar eens een kijkje nemen, ben er al weer twee of drie jaar niet meer geweest.

Wellicht nog anderen hier die ik kan treffen? Ik ben te herkennen aan het ontbreken van een linnen tasje om mijn schouder.
  vrijdag 29 oktober 2010 @ 06:25:43 #10
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_88094201
Over die nachttrein Gv-Gn (PSM vroeg daar naar): dat was ergens eind 19e eeuw.

quote:
Op vrijdag 29 oktober 2010 00:37 schreef bork het volgende:

[ afbeelding ]

tevens TVP

Lijkt op de Clock Tower uit Back to the Future.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
pi_88094406
Zo, heb ik 'm toch eindelijk te pakken *O*
  vrijdag 29 oktober 2010 @ 08:41:20 #12
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_88095230
Je zou maar moeten kijken naar die beelden. Juk.
pi_88095300
HA. Error.

Treinintensiteit:
Vanaf Amersfoort rijden er in de spits zes Intercity’s en twee stoptreinen richting
Utrecht; buiten de spits twee stoptreinen minder.
Vanaf Utrecht rijden er in de spits zes Intercity’s en twee
  vrijdag 29 oktober 2010 @ 09:10:33 #15
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_88095460
http://www.flickr.com/photos/47966289@N02/5115173900/
Een foto van Plan V op 22 oktober in Leeuwarden!
pi_88095975
quote:
Op vrijdag 29 oktober 2010 00:03 schreef Peterselieman het volgende:
Bron: http://www.lc.nl/frieslan(...)keuze-voor-sneltrein

Duurde even voordat deze imo terechte kritiek kwam
Terecht? :')

Kritiek van niets. Verreweg de meeste reizigers gaan in de `avondtreinen´ van Groningen naar Leeuwarden of andersom. Een Sneltrein is zeer gewenst. Ik heb zelfs al een aantal `avondreizigers´ in de trein heel blij weten te maken met de mededeling dat Deutsche Bahn vanaf de nieuwe dienstregeling ook in de avond Sneltreinen in gaat zetten. Het tijdstip van vertrek zou alleen ter discussie kunnen staan omdat de snel- en stoptrein vlak achter elkaar vertrekken. Maar goed, dat maakt opzich niet veel uit, alleen voor reizigers naar Buitenpost.
pi_88096828
heeft iemand voor mij een foto van wadlopers in Polen stijl?
If i could have my wasted Fok!days back, would i use them to get back on track?
pi_88097276
quote:
Op vrijdag 29 oktober 2010 10:10 schreef Mr.Jorn. het volgende:
heeft iemand voor mij een foto van wadlopers in Polen stijl?
pi_88097416
quote:
Gaar. Dat ding kon niet even omgerangeerd worden??
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 29 oktober 2010 @ 12:08:37 #20
Maffe Fries
pi_88100482
pi_88100621
quote:
Op vrijdag 29 oktober 2010 12:08 schreef Peterselieman het volgende:
Wat een titel van het artikel: http://www.blikopnieuws.n(...)_van_passagiers.html
Alsof er veel Plan V komt in Leeuwarden.
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 29 oktober 2010 @ 12:14:09 #22
Maffe Fries
pi_88100664
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 oktober 2010 12:13 schreef Socios het volgende:

[..]

Alsof er veel Plan V komt in Leeuwarden.
Tot DRGL 2007 iig op vrijdag wel planmatig :P
pi_88100768
quote:
Op vrijdag 29 oktober 2010 12:14 schreef Peterselieman het volgende:
Tot DRGL 2007 iig op vrijdag wel planmatig :P
Plan V te Leeuwarden in november 2007. :P

vrijdag 29 oktober 2010 @ 12:40:07 #24
45532 ziggyziggyziggy
pi_88101596
quote:
Op vrijdag 29 oktober 2010 12:08 schreef Peterselieman het volgende:
Wat een titel van het artikel: http://www.blikopnieuws.n(...)_van_passagiers.html
Dat was jaren geleden toch al opgelost?
pi_88102467
quote:
6.gif Op vrijdag 29 oktober 2010 00:37 schreef bork het volgende:

[ afbeelding ]

tevens TVP

Utrecht Maliebaan :P
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 29 oktober 2010 @ 13:09:04 #26
Maffe Fries
pi_88102575
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 oktober 2010 12:40 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

Dat was jaren geleden toch al opgelost?
Volgens mij ook ja. Rustiger aan komen rijden en op de tijden dat er een trein stil staat de wc's op slot.
pi_88102691
quote:
14.gif Op vrijdag 29 oktober 2010 13:09 schreef Peterselieman het volgende:
op de tijden dat er een trein stil staat de wc's op slot.
de ECHTE oplossing is natuurlijk een gesloten afvalwatersysteem.
pi_88102784
quote:
Op vrijdag 29 oktober 2010 13:12 schreef Dr_Flash het volgende:
Dat hebben tegenwoordig/ inmiddels verreweg de meeste treinen die in Leeuwarden komen. :+
  vrijdag 29 oktober 2010 @ 13:19:57 #29
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_88102940
quote:
Ik heb zelfs al een aantal `avondreizigers´ in de trein heel blij weten te maken met de mededeling dat Deutsche Bahn vanaf de nieuwe dienstregeling ook in de avond Sneltreinen in gaat zetten.
Deutsche Bahn zet geen enkele trein in tussen Groningen en Leeuwarden. Dat doet Arriva.
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 29 oktober 2010 @ 13:20:38 #30
Maffe Fries
pi_88102957
quote:
15s.gif Op vrijdag 29 oktober 2010 13:12 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Uiteraard, maar tot die tijd is dit wel een handige oplossing
  vrijdag 29 oktober 2010 @ 13:29:05 #31
321756 FirstBaby
Only one baby could be first!
pi_88103262
Dames en heren,

Even een vraagje...
Ik zat op de site van de NS te kijken naar een verbinding van Arnhem naar Groningen op zondagavond a.s. Nu zegt de planner dat er een rechtsteeekse verbinding is van Arnhem naar Groningen (dus zonder over te stappen in Zwollywood).
Ik rij deze rit redelijk vaak, maar van een rechtstreekse verbinding heb ik nog nooit gehoord. Is dit tijdelijk of heb ik de invoering van een nieuwe dienstregeling gemist.

Alvast bedankt voor het antwoord!

P.S. Mijn eerste post of Fok! Ik hoop dat dit de goede plek is om de vraag te posten.
  vrijdag 29 oktober 2010 @ 13:32:12 #32
45532 ziggyziggyziggy
pi_88103367
quote:
Op vrijdag 29 oktober 2010 13:29 schreef FirstBaby het volgende:
Dames en heren,

Even een vraagje...
Ik zat op de site van de NS te kijken naar een verbinding van Arnhem naar Groningen op zondagavond a.s. Nu zegt de planner dat er een rechtsteeekse verbinding is van Arnhem naar Groningen (dus zonder over te stappen in Zwollywood).
Ik rij deze rit redelijk vaak, maar van een rechtstreekse verbinding heb ik nog nooit gehoord. Is dit tijdelijk of heb ik de invoering van een nieuwe dienstregeling gemist.

P.S. Mijn eerste post of Fok! Ik hoop dat dit de goede plek is om de vraag te posten.
Dat is alleen dit weekend, vanwege werkzaamheden tussen Zwolle en Amersfoort.
pi_88103386
quote:
Op vrijdag 29 oktober 2010 13:29 schreef FirstBaby het volgende:

Is het gevolg van de geplande werkzaamheden tussen Amersfoort en Zwolle.

Je kan inderdaad van Arnhem naar Groningen zonder overstap! Geniet ervan.

De nieuwe dienstregeling gaat pas 12 december a.s. in overigens.
  vrijdag 29 oktober 2010 @ 13:33:39 #34
45532 ziggyziggyziggy
pi_88103416
quote:
Op vrijdag 29 oktober 2010 13:19 schreef ReisT het volgende:

[..]

Deutsche Bahn zet geen enkele trein in tussen Groningen en Leeuwarden. Dat doet Arriva.
Precies. DB heeft ook aangegeven de naam Arriva te blijven gebruiken.
pi_88103473
Geld van het weekend in verband met werkzaamheden aan de ijselbrug, voor de hanzelijn.

quote:
Door de werkzaamheden aan de dive-under rijden er geen treinen tussen 't Harde en Amersfoort in beide richtingen van vrijdag 29 oktober 23.00 uur tot en met zondag 31 oktober.
* Reizigers tussen Amersfoort en Zwolle via Deventer v.v., extra reistijd 30 minuten;
* Er rijdt elk halfuur een directe Intercity van Groningen naar Arnhem v.v.. Hierdoor hoeven reizigers vanuit de richting Amersfoort alléén maar in Amersfoort over te stappen;
* Er rijdt elk halfuur een stoptrein tussen 't Harde en Amersfoort in beide richtingen;
* Tussen 't Harde, Wezep en Zwolle v.v. rijdt elk halfuur een stopbus.
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 29 oktober 2010 @ 13:38:25 #36
Maffe Fries
pi_88103578
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 oktober 2010 13:35 schreef Temlin het volgende:
Geld van het weekend in verband met werkzaamheden aan de ijselbrug, voor de hanzelijn.
[..]

Handig om vanuit de richting Amersfoort alleen maar in Amersfoort over te hoeven stappen als er een rechtstreekse trein tussen Groningen en Arnhem rijdt.
pi_88103579
quote:
Op vrijdag 29 oktober 2010 13:33 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Precies. DB heeft ook aangegeven de naam Arriva te blijven gebruiken.
Ik reis waar `Arriva´ exploiteert altijd (na 09.00u) met mijn BahnCard van Deutsche Bahn met 40% korting (25% in Duitsland, maar dan ook voor 09.00u). Er is nog nooit naar een Arriva- of NS-kortingskaart gevraagd.
pi_88103791
quote:
14.gif Op vrijdag 29 oktober 2010 13:38 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Handig om vanuit de richting Amersfoort alleen maar in Amersfoort over te hoeven stappen als er een rechtstreekse trein tussen Groningen en Arnhem rijdt.
huh? :?
pi_88103819
quote:
Op vrijdag 29 oktober 2010 13:44 schreef Dr_Flash het volgende:
Dat moet natuurlijk Deventer zijn. Amersfoort - Groningen met één overstap net als Amersfoort - Konstanz.
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 29 oktober 2010 @ 13:45:13 #40
Maffe Fries
pi_88103825
quote:
5s.gif Op vrijdag 29 oktober 2010 13:44 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

quote:
* Er rijdt elk halfuur een directe Intercity van Groningen naar Arnhem v.v.. Hierdoor hoeven reizigers vanuit de richting Amersfoort alléén maar in Amersfoort over te stappen;
  vrijdag 29 oktober 2010 @ 13:49:17 #41
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_88103993
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 oktober 2010 12:17 schreef Socios het volgende:

[..]

Plan V te Leeuwarden in november 2007. :P

[ afbeelding ]
Resize hem es ff lekker....
pi_88104063
quote:
Op vrijdag 29 oktober 2010 13:49 schreef greavy het volgende:
Resize hem es ff lekker....
Ehm, nee. Ik post al vele jaren foto's van 214 kb (in dit geval) (max. 500 kb in andere gevallen) en dan zou het nu ineens niet goed zijn? :')
  vrijdag 29 oktober 2010 @ 13:53:51 #43
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_88104171
quote:
Amersfoort moet Deventer zijn:

Reizigers Utrecht-Zwolle ev omreizen via Arnhem of via Amersfoort -> Deventer -> Zwolle ev
Reizigers Amersfoort - Zwolle ev via Deventer
Groningen-Zwolle-Arnhem rijdt met 6 bakken IRM & 1 omloop met 7 bakken ICM(m) volgens planning
  vrijdag 29 oktober 2010 @ 13:54:48 #44
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_88104213
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 oktober 2010 13:51 schreef Socios het volgende:

[..]

Ehm, nee. Ik post al vele jaren foto's van 214 kb (in dit geval) (max. 500 kb in andere gevallen) en dan zou het nu ineens niet goed zijn? :')
Excuses, zie dat het wel goed is. Bij mij ging het even niet helemaal goed, want kreeg een zeer grote foto te zien. Is nu wel goed btw.
  vrijdag 29 oktober 2010 @ 14:01:15 #45
321756 FirstBaby
Only one baby could be first!
pi_88104466
Bedankt voor alle aanvullende info!
pi_88104626
quote:
14.gif Op vrijdag 29 oktober 2010 13:45 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

[..]

ja, dat stond er al eerder idd :')
  vrijdag 29 oktober 2010 @ 14:19:20 #47
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_88105122
Amersfoort, 28 augustus 2010. Waar de Leeuwarden1 en Leeuwarden2 Shuttles normaal niet naast elkaar staan, trad er vandaag een stroomstoring op te Hilversum dankzij inslag van bliksem. Treinen reden in beperkte mate, en enkele treinen hebben meer dan 30 minuten op vertrek moeten wachten. Cargo's waren om deze reden ook in Amersfoort opgehouden, verder rijden mocht tot nader order niet meer, maar was ook niet mogelijk. Hier stond de Leeuwarden1 en Leeuwarden2 naastelkaar te wachten op groen licht, wat toen nog uren geduurd heeft. Links van de cargo's staat DD-AR 7865, loc 1731 en Plan V 820. Buiten beeld staat Plan U 115. Tegenwoordig staat Plan U 115 op spoortje 16, omdat Prorail maandelijks onderhoud pleegt aan spoortje 18 (is een railinzetplaat)
  vrijdag 29 oktober 2010 @ 14:26:48 #48
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_88105358
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 oktober 2010 13:06 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Utrecht Maliebaan :P
:o w/ _O_
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  vrijdag 29 oktober 2010 @ 14:29:40 #49
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_88105456
Bij welk 'station' sta ik hier?
pi_88105478
Harlingen Haven natuurlijk
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 29 oktober 2010 @ 14:30:37 #51
Maffe Fries
pi_88105485
Dat was het in aanbouw zijnde Harlingen Haven :P
pi_88105772
te laat :6
pi_88105855
godver. Is het daar nou NOG niet klaar?? 8)7
pi_88105955
quote:
Op vrijdag 29 oktober 2010 14:41 schreef Dr_Flash het volgende:
Alles voor het beschermen van Harlingen en het achterland tegen hoogwater:

vrijdag 29 oktober 2010 @ 14:50:47 #55
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_88106179
quote:
13s.gif Op vrijdag 29 oktober 2010 14:41 schreef Dr_Flash het volgende:
Foto was van 2 April ;)
Harlingen Haven enzo is al klaar. Ze zijn nu nog bezig met de keermuur. Je moet er straks op kunnen lopen. Ziet er wel netjes uit!
pi_88107433
OP plaatje is trouwens dood -O-
  vrijdag 29 oktober 2010 @ 15:28:07 #57
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_88107619
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 oktober 2010 15:22 schreef Ireyon het volgende:
Niet meer hoor.
pi_88107631
quote:
Op vrijdag 29 oktober 2010 15:22 schreef Ireyon het volgende:
Nee, hoor:

pi_88107918
Mja wtf dat is dan ook echt net 10 seconden na mijn post gefixt :')
  vrijdag 29 oktober 2010 @ 16:02:18 #60
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_88108953
Lag de server waar het plaatje op stond even plat ofzo.

Effe een Tweet naar NS_Online gestuurd, foutje op de website is verholpen:
* reist u tussen Groningen en Amersfoort, dan hoeft u alleen over te stappen in Deventer
pi_88109318
Die hoere mobiele planner ligt weer eens plat godverdomme
  vrijdag 29 oktober 2010 @ 16:14:32 #62
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_88109469
Niet bij mij :)
pi_88109501
Zolang de trein maar wel rijdt he!
  vrijdag 29 oktober 2010 @ 16:20:20 #64
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_88109703
Owhja, de HSA / DE-II 186 die morgen op pad gaat richting Rotterdam is inderdaad een donateursrit. En rijdt niet naar de havens.

De donateursrit gaat Winterswijk-Rotterdam, alwaar ze naar RailZ gaan en een boottochtje doen, en dan weer terug met de 186 richting Winterswijk.

Winterswijk vertrek.7:00
Zutphen doorkomst.7:58
Arnhem vertrek.8:18
Utrecht CS vertrek.9:19
Gouda doorkomst.9:45
Rotterdam CS aankomst.10:13

Rotterdam CS vertrek.16:08
Gouda doorkomst.16:31
Utrecht CS vertrek.17:12
Arnhem vertrek.18:00
Zutphen vertrek.18:28
Winterswijk aankomst.19:12
pi_88109799
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 oktober 2010 16:11 schreef Dr_Flash het volgende:
Die hoere mobiele planner ligt weer eens plat godverdomme
Reisplanner Xtra nog niet gedownload :) ?
pi_88112079
quote:
1.gif Op vrijdag 29 oktober 2010 16:22 schreef Ireyon het volgende:

[..]

Reisplanner Xtra nog niet gedownload :) ?
Jawel, maar daar kan ik nog niet enthousiast van worden. M.ns.nl werkt tenminste met verkortingen, Xtra niet. Xtra gaat ook eerst druk uitzoeken waar je bent en welke stations er in de buurt zijn. DAT WEET IK ZELF OOK WEL :( Als ik knoerhard door staphorst knetter dan interesseert het me geen lor als Hoogeveen in de buurt is. Ik pak dat ding dan juist om te kijken of ik in Groningen mijn aansluiting naar Nieuweschans nog haal. Bijvoorbeeld.

Neuh, die Xtra is hem nog niet voor mij :N
pi_88112985
Overigens zie ik niet waarom Xtra het wel zou doen als m.ns.nl plat ligt :?
pi_88114438
quote:
1.gif Op vrijdag 29 oktober 2010 16:20 schreef greavy het volgende:
Owhja, de HSA / DE-II 186 die morgen op pad gaat richting Rotterdam is inderdaad een donateursrit. En rijdt niet naar de havens.

De donateursrit gaat Winterswijk-Rotterdam, alwaar ze naar RailZ gaan en een boottochtje doen, en dan weer terug met de 186 richting Winterswijk.

Winterswijk vertrek.7:00
Zutphen doorkomst.7:58
Arnhem vertrek.8:18
Utrecht CS vertrek.9:19
Gouda doorkomst.9:45
Rotterdam CS aankomst.10:13

Rotterdam CS vertrek.16:08
Gouda doorkomst.16:31
Utrecht CS vertrek.17:12
Arnhem vertrek.18:00
Zutphen vertrek.18:28
Winterswijk aankomst.19:12
Ja, dat dacht ik dus al. Ben je er nou al achter waarom je die brief niet gehad hebt? :?
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 29 oktober 2010 @ 19:12:43 #69
Maffe Fries
pi_88115723
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 oktober 2010 15:28 schreef Socios het volgende:

[..]

Nee, hoor:

[ afbeelding ]
layout ziet er niet uit op dat plaatje :r
pi_88115754
quote:
Op vrijdag 29 oktober 2010 19:12 schreef Peterselieman het volgende:
layout ziet er niet uit op dat plaatje
FOK!silver layout is de beste layout ooit. :P
pi_88116075
doe mij die header met die tetten eens ^O^
pi_88116234
quote:
Op vrijdag 29 oktober 2010 19:22 schreef Dr_Flash het volgende:
doe mij die header met die tetten eens ^O^
Die is gewoon standaard, hoor. :P
pi_88116325
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 oktober 2010 19:26 schreef Socios het volgende:

[..]

Die is gewoon standaard, hoor. :P
ik krijg allemaal bladeren die normaal op de rails liggen
  vrijdag 29 oktober 2010 @ 20:07:23 #74
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_88117747
Eurostar wählt Siemens statt Alsthom: http://www.railjournal.co(...)rostar-contract.html

Goed nieuws dus.
pi_88117839
Alsthom is toch met een h? :?
  Redactie Sport vrijdag 29 oktober 2010 @ 20:12:34 #76
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_88117899
Volgens mij vroeger wel ja, maar is het tegenwoordig zonder
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  vrijdag 29 oktober 2010 @ 20:15:33 #77
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_88117999
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 oktober 2010 20:12 schreef dennistd het volgende:
Maar dat maakt voor het bericht niet zoveel uit.

Hoofdzaak is dat een Frans bedrijf teruggefloten is vanwege een eenzijdige kijk op het wereldje...
pi_88118224
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 oktober 2010 20:12 schreef dennistd het volgende:
Oh dat is helemaal een raar verhaal dan :?
pi_88118758
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 oktober 2010 20:15 schreef Ofyles2 het volgende:
Hoofdzaak is dat een Frans bedrijf teruggefloten is vanwege een eenzijdige kijk op het wereldje...
Da's waar.

Trouwens niet zo moeilijk ook, zelf voeren die kutstokbroodvreters toch geen ruk uit. Laat iemand anders dan maar het ijzer bouwen. Terwijl zij er vrolijk op los staken :r Uitschot dat t is :r
  vrijdag 29 oktober 2010 @ 21:59:18 #80
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_88122634
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 oktober 2010 18:33 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ja, dat dacht ik dus al. Ben je er nou al achter waarom je die brief niet gehad hebt? :?
Ja. Een fout van hun. Ik was 'ineens' uitgeschreven bij het donateursbestand waarbij hun de reden ook nog eens niet weten... Er word gekeken hoe dit het beste opgelost kan worden :o

Morgen maar eens wat later mijn nest uit. Meestal neem ik 5:40 stoptrein op zaterdag, vandaag maar eens de 7:40.

[ Bericht 6% gewijzigd door greavy op 29-10-2010 22:09:17 ]
pi_88125265
quote:
Uiteindelijk rijden op 29 augustus in 2011 de eerste treinen vanuit Nijmegen door de dive-under richting het station.
O+
pi_88126219

*O*
  zaterdag 30 oktober 2010 @ 01:08:48 #83
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_88130728
Oh, hier zijn jullie. Ik was jullie al kwijt! :)

Over Arriva/DB: toen DB Schenker de Engelse goederenvervoerder EWS (English, Welsh and Scottish) overnam werd er eveneens gezegd dat de naam en huisstijl (drie leeuwen in het logo) behouden zouden blijven. Inmiddels is dat hernoemd tot DB Schenker Rail UK, Ltd. en wordt alles omgestickerd en gelabeld naar Verkehrsrot.

Zoiets kan bij Arriva dus ook best nog gebeuren.
pi_88136305
sterker nog, dat ligt in de lijn der verwachting.

Overigens wel raar dat Arriva niet echt huiskleurenlijkt te hebben. Dat rood-wit in Nederland vind ik maar niks. Het oceaanblauw waarmee ze in o.a. Zuid-Duitsland rijden vind ik dan veel mooier :)
pi_88136437
Zeg nou zelf:

*O* O+ *O*

vs.

-O- :N -O-

Lijkt me duidelijk :)
pi_88136509
Dat komt gewoon omdat het blauwe getrokken materieel is. :D

Waren de kleuren andersom geweest, dan waren de rode rijtuigen en een rode locomotief mooier dan een blauwe GTW...

Maar sowieso, dat rood en wit past toch al mooi bij de kleuren van Deutsche Bahn. :P
pi_88136527
Welke dienst(en) rijdt die blauwe trein eigenlijk?
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 30 oktober 2010 @ 12:11:06 #88
Maffe Fries
pi_88136558
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 oktober 2010 12:09 schreef Socios het volgende:

Waren de kleuren andersom geweest, dan waren de rode rijtuigen en een rode locomotief mooier dan een blauwe GTW...

Maar sowieso, dat rood en wit past toch al mooi bij de kleuren van Deutsche Bahn. :P
Waarom had ik die opmerking al verwacht? :')
pi_88137641
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 oktober 2010 12:09 schreef Socios het volgende:

Nee homo.
pi_88137650
quote:
1.gif Op zaterdag 30 oktober 2010 12:10 schreef Socios het volgende:
Ze doen sowieso een aantal boemels vanuit Munchen.
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
pi_88137684
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 oktober 2010 12:10 schreef Socios het volgende:
Mooi uitzoekertje voor jou he :)

Date picture taken uit de exif halen, bordje Lindau Hbf staat er ook bij, HAFAS doet de rest wel voor je :P

Het was overigens EXACT een week geleden nu. 23 oktober @12:55.
pi_88137805
quote:
Op zaterdag 30 oktober 2010 12:51 schreef Dr_Flash het volgende:
Nee homo.
Wordt verworpen.
pi_88137877
Heb je met de trein trouwens wel een fatsoenlijk uitzicht over de Bodensee? Dacht afgelopen zomer "oh mooie route met de auto" maar dan zie je vervolgens alleen weiland en stinkdorpjes -O-
pi_88137932
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 oktober 2010 13:00 schreef Ireyon het volgende:
Heb je met de trein trouwens wel een fatsoenlijk uitzicht over de Bodensee? Dacht afgelopen zomer "oh mooie route met de auto" maar dan zie je vervolgens alleen weiland en stinkdorpjes -O-
Oh reken maar van yes *O*

Er zijn flinke stukken waar hij pal langs het water rijdt, al is dat niet echt op de noordelijke oever. Maar eigenlijk is het heel de Zwitserse oever vlak langs het water rijden (meestal binnen 100-200 meter van het water zeg maar.)
pi_88138216
Mooi, alvast iets om rekening mee te houden voor een volgende keer Interrailen ^O^
pi_88138472
Ik bied in het Te Koop topic wat NS spullen aan

[TK] NS spullen ( Nederlandse Spoorwegen)
  One tough cookie zaterdag 30 oktober 2010 @ 14:03:48 #97
169210 liesje1979
pi_88140039
Hoi Socios,
Ik zit in treinstelnummer: 4043 tussen Den Haag en Amersfoort.
:W
pi_88140422
Hoi Liesje :W
pi_88140471
quote:
Op zaterdag 30 oktober 2010 14:03 schreef liesje1979 het volgende:
Hoi Socios,
Ik zit in treinstelnummer: 4043 tussen Den Haag en Amersfoort.
:W
Hey. :D Goede treinreis. :*
  One tough cookie zaterdag 30 oktober 2010 @ 14:42:09 #100
169210 liesje1979
pi_88141065
Nu in 4072. Moet straks op Deventer weer overstappen naar Zwolle Groningen, maar ik denk niet dat mijn accu het nog zolang trekt. :')
pi_88141163
quote:
Op zaterdag 30 oktober 2010 14:42 schreef liesje1979 het volgende:
Nu in 4072. Moet straks op Deventer weer overstappen naar Zwolle Groningen, maar ik denk niet dat mijn accu het nog zolang trekt. :')
Wat ga je in Groningen doen? :o Kom anders naar Leeuwarden. :P
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')