quote:Op zaterdag 16 oktober 2010 16:51 schreef MOD het volgende:
[..]
Ja dat klopt als een bus. Heb ook geen zin om me te gaan verzwelgen in zelfmedelijden. Terwijl dat wel het makkelijkste is om dan zo hier alles neer te kwakken en roepen hoe zielig ik wel niet ben. Blabla. Ik heb daar gewoon geen zin in. Ik voelde me zo trots de laatste tijd na alles wat er gebeurd is en zo zelfverzekerd. Dat dat nu weer van me af gepakt is. Dat haat ik.
Ik wil me trots voelen en zeker zijn van mijn zaakje. Mijn mannetje staan etc. Gewoon dikke schijt hebben.
Herkenbaar! Ook net terug van een leuk avondje stappen en zag ook genoeg leuke mannen, maar op een of andere manier ben ik daar nog niet klaar voor. Mijn ex wil ik dan niet meer terug, maar om al op de versiertour te gaan... Neuh...quote:Op zondag 17 oktober 2010 03:26 schreef Cocktailprikker het volgende:
Nja en iets anders radicaals wat niet helpt om je gedachten van je af te zetten, maar wel op een rijtje was bij mij toch echt hardlopen. Heb de eerste tijd echt bijna elke dag 2 x hard gelopen omdat ik anders gek werd van mezelf.
Ja soms ook midden in de nacht als ik wakker lag![]()
Vanavond had ik de 2e stapavond van het festival. Genoot al meer dan gister maar merk dat ik voor men gevoel nog niet
echt open sta voor andere dames. Komt wel met de tjid denk ikZie iig wel genoeg rondlopen
Tsja dat weet ik eigenlijk niet... Vind het wel ''leuk'' om hier mn verhaaltjes te droppen maar misschien is het juist inderdaad daarom zo dat ik in een soort van negatieve spiraal blijf hangen...quote:Op zondag 17 oktober 2010 03:13 schreef Catkiller het volgende:
Maak je het jezelf niet moeilijker door elke keer dat je zoiets denkt hier te posten? Kan zijn dat het je juist helpt hoor maar bij mij zou dat totaal niet het geval zijn vandaar de vraag.
En neem voortaan een omweg zodat je niet langs haar huis komt? Lijkt misschien niks maar misschien helpt een straatje verder rijden wel iets mee. Wel goed dat je niet haar hyves en mogelijk ander online dingen checkt en dat vol kan houden ondanks al je gevoelens.
Nou, eigenlijk denk ik juist het tegenovergestelde. Door veel te praten over zijn gevoelens en problemen i.v.m. zijn ex komt hij er sneller overheen.quote:Op zondag 17 oktober 2010 03:13 schreef Catkiller het volgende:
Maak je het jezelf niet moeilijker door elke keer dat je zoiets denkt hier te posten? Kan zijn dat het je juist helpt hoor maar bij mij zou dat totaal niet het geval zijn vandaar de vraag.
En neem voortaan een omweg zodat je niet langs haar huis komt? Lijkt misschien niks maar misschien helpt een straatje verder rijden wel iets mee. Wel goed dat je niet haar hyves en mogelijk ander online dingen checkt en dat vol kan houden ondanks al je gevoelens.
Op de een of andere manier ben ik blij te lezen dat ook mensen die vanuit eigen initiatief een relatie verbreken het er toch wel moeilijk mee kunnen hebben...quote:Op zondag 17 oktober 2010 10:51 schreef JwHw het volgende:
Pfff...ik zit alweer helemaal af te draaien hier![]()
Ik voel me zo leeg en eenzaam zonder haar. Gaat dat gevoel nog over? Het is nu 3 weken geleden dat ik de relatie verbrak en ik doe alleen maar leuke dingen met vrienden maar toch voel ik me zo eenzaam nu
klopt wel, ik had eerst iets van: hij gooit ons weg, en dat is zonde want we passen goed bij elkaarquote:Op zondag 17 oktober 2010 12:49 schreef EviL_AleX het volgende:
Ik kom nog even een algemene duit in het zakje doen. Vergeef je ex, wanneer van toepassing. Soms wordt je ten onrechte gedumpt, en soms zijn je ex en jij het daarover ook eens. Maar dat verandert het gevoel niet. Zelfs dan kan het zijn dat hij/zij nog altijd niet meer samen met je wilt zijn. In zo'n geval als dit zal je het hem/haar kwalijk blijven nemen, en zo een stuk ontevredenheid met je mee blijven dragen. Hem/haar dan vergeven helpt vooral jezelf enorm.
Dat had ik dus ook. Ik ben toen destijds gestopt met mijn opleiding omdat ik het niet meer aankon. Toen ik dus nog meer vrije tijd kreeg, ging ik aan mij zelf werken. Had net een nieuwe kamer en ben echt kritisch naar mij zelf geweest en ben echt zo veel mogelijk aan me zelf gaan werken. De fout die ik toen gemaakt heb was dat ik altijd bleef hopen. En dus niet tegen me zelf zei, maar tegen mijn ex in mijn hoofd, hoe goed ik bezig was.quote:Op zondag 17 oktober 2010 09:03 schreef Bartinhoo het volgende:
@ MOD, in die zinnen herken ik me ook wel. Nog steeds veel te veel bezig zijn met je ex, en ondertussen de zaken die voor jezelf echt belangrijk zijn ( opleiding, zelfstandig wonen, soms zelfs vrienden ) een beetje op een zijspoor zetten. HEb gvd volgende week tentamens en loop 5 weken achter met de stof, dat gaat weer nix worden alleen maar omdat tijdens het leren mijn hoofd nog constant afdwaalt naar mijn ex...
Ik ben zelf een beetje aanhanger van de gedachte je krijgt wat je toekomt. Als ik nu eens hard ga werken aan de dingen die echt belangrijk zijn, en mijn eigen leven serieus ga nemen dat er vroeg of laat wel weer een leuke nieuwe chick in mijn leven verschijnt ( misschien zelfs wel mn ex weer/ stop droommodus )![]()
Aan jezelf werken is natuurlijk nooit verkeerd, en ik herken me wel in de gedachte dat je het doet voor je ex..quote:
Afgepakt klinkt zo kinderachtig, aangezien we allemaal 22,23 en 24 zijnquote:Op zondag 17 oktober 2010 18:22 schreef goofy_goober het volgende:
Dus die collega heeft hem effe snel van je afgepikt, of loopt dat al langer?
I know, en zij is nog wel de oudste van ons drieënquote:Op zondag 17 oktober 2010 18:27 schreef goofy_goober het volgende:
Beetje vreemd dat ze tegen jou zegt dat ze hem 'niet zo' vond en er dan snel zelf werk van maakt. Dat is pas kinderachtig. En volwassenen kunnen soms heel kinderachtig zijn.
Dat is ook het laatste wat ik in mijn inbox heb staan... Heb haar nog 1 x gezien toen ik spullen terug bracht na 1.5 maand. Meer niet. Zoals ook al gepost werd door anderen is een relatie die in duigen valt een perfect moment om eens goed naar jezelf te kijken. Ik heb de vorige keer écht enorm hard aan mezelf gewerkt en ben daardoor best veranderd. Zij heeft dit nog niet kunnen doen, sommige dingen kun je pas iets aan doen als de tijd daar voor is.quote:Op zondag 17 oktober 2010 18:55 schreef melanie_x het volgende:
Ik las die posts over het vergeven van je ex. Ik heb hier al heel lang moeite mee. De laatste keer heb ik geroepen dat ik hem nooit meer wilde zien/spreken. Hoe kan ik hem vergeven als ons laatste gesprek zo is verlopen.. Ik weet dat hij het ook niet makkelijk heeft en nog in therapie zit. Dus ik had hem gesmst. Even wat heen en weer gesmst en dat heeft me wel goed gedaan. Het lag gewoon écht niet aan mij en hij is al jaren in de war geweest. Therapie schijnt goed te gaan waar ik heel blij mee ben.
Voel me een stuk beter nu, er is toch een soort last van me afgevallen. Zo wordt het vergeven toch een stuk makkelijker.
Nice!quote:Op zondag 17 oktober 2010 23:20 schreef Jolene22 het volgende:
Het wil je doen denken dat je als een fiets zonder wielen bent. Als het je überhaupt lukt om vooruit te komen ben je alsnog stuurloos.
Mja Fellows het is dan ook wel iets anders als je meid je zo bedriegd, dan dat het relatief "rustig" uit gaat. Ik kan me niet voorstellen dat ik zo kalm zou blijven en respectvol, als mijn ex dat bij mij geflikt had.quote:Op maandag 18 oktober 2010 10:15 schreef Fellows het volgende:
Het gaat eigenlijk nog prima met mij geen contact gezocht of veel aan haar gedacht.
Wel kut dat ik nu vakantie heb en een ontsteking heb dus kan nergens heen.![]()
Mijn ex vergeven kan ik nog niet ik denk dat daar een paar jaar over heen moet gaan.
Ze is mij volgens mij echt COMPLEET vergeten met haar nieuwe boyyfriendd ach ja als dat haar gelukkig maakt wens ik haar het aller beste toe.
God wat klinkt dat ongemeend
Je hoopt al op een nieuwe kans. Je verbetert jezelf door te sporten e.d. voor haar, je houdt rekening met haar, je denkt dat als ze nu zou zien hoeveel je van haar houdt, ze er misschien anders over zou gaan denken.quote:Op maandag 18 oktober 2010 11:24 schreef Bartinhoo het volgende:
Je post drukt me weer eens met mn neus op de feiten goofy
Je hebt ook wel gelijk, dat weet ik heus wel. De afweging blijft moeilijk. De situatie is nogal gecompliceerd..
In denk dat ik in beginsel ook gewoon uit moet gaan van wat jij zegt, de relatie is niets meer er gebeurt helemaal niets zelfs niet een klein beetje contact, waarom dan nog rekening met haar houden inderdaad...
Anderzijds is het uitgegaan, omdat zij niet het gevoel had dat ik echt voor haar ging, dat ze echt speciaal voor me was. Toch heeft ze ook gezegd dat ze het nog nooit zo moeilijk heeft gehad met het verbreken van een relatie. De laatste keer dat ze hier was vroeg ik haar of het nog wel aan was geweest wanneer ik haar wel had laten voelen wat ze voor me betekende. Daar zei ze ja op..
Ik weet ook wel dat ik niet al te veel waarde meer moet hechten aan de uitspraken van toen, maar
ik hield echt veel van dat meisje, maar ben het er inderdaad mee eens dat ik dit veel te weinig heb laten zien. Dat was een beperking van mezelf en op bepaalde vlakken ben ik mezelf de afgelopen 4 maanden echt tegengekomen en heb ik in mijn ogen levenslessen geleerd...
In de eerste weken dat ik haar terug probeerde te krijgen gaf ik zo veel aan hoeveel ik om haar gaf, maar haar antwoord was dat ze het niet zo goed kon geloven. Waarom kwam het er nu allemaal ineens uit, en eerder niet?
Inmiddels een tijdje verder denk ik weleens, als ze zou merken dat gevoelens mijnerzijds nog steeds niet verminderd zijn voor haar, en dat het dus niet zomaar even een paar frustraties en emoties waren die ik destijds naar buiten gooide, dan zou ze weten dat wat ik voor haar voel echt is...
Ik moet alleen wel zorgen dat ik niet ga hopen op een nieuwe kans..
BAM!quote:Op maandag 18 oktober 2010 11:36 schreef Amede het volgende:
[..]
Waarom zou je een relatie willen met iemand die niet net zoveel van jou houdt als jij van haar?
Ja ik hoop denk ik nog steeds wel op een nieuwe kans... Ik moet er alleen voor zorgen dat ik er niet vanuit ga.quote:
Ahum...quote:Op maandag 18 oktober 2010 12:34 schreef Bartinhoo het volgende:
[..]
Ja ik hoop denk ik nog steeds wel op een nieuwe kans... Ik moet er alleen voor zorgen dat ik er niet vanuit ga.
quote:Op dinsdag 21 september 2010 16:02 schreef Bartinhoo het volgende:
[..]
Nee, als ze hier morgen voor de deur zou staan om me terug te nemen dan zal ik nee zeggen...
Op de een of andere manier vind ik het wel belangrijk dat we gewoon goed met elkaar om kunnen gaan... Juist omdat we deels uit elkaar zijn gegaan, omdat we meer als vrienden met elkaar omgingen de laatste tijd, dan als stel. We maakten lompe grappen tegen elkaar, deden meer dingen die vrienden deden en van zoeken/sex en passie was de laatste weken weinig meer te merken...
Toch waren we beiden van mening dat we wel samen kunnen lachen. Is het niet met elkaar, dan wel om elkaar. We vertelden, en tot de laatste afspraak 3 weken geleden nog steeds, alles wat we over en van elkaar vinden. Ook de slechte dingen. Ik zou het jammer vinden als iemand waarmee je zoveel kunt delen uit je leven wegvalt...
Daarnaast is het ook niet (meer) zo, dat wanneer ik haar zie ik stiekem denk dat ik sex met haar wil oid. Tijdens de relatie was dit eigenlijk al heel vaak niet het geval, en nu al helemaal niet meer. De lichamelijke behoeftes zijn er dus echt niet meer...
Dus stop eens met dat zelfmedelijden a.u.b. Een maand geleden ging het nog zo goed met de realisatie, maar na dat sms'je dat je voor dr verjaardag stuurde lijkt het weer te verslechteren. Kom op man, je hebt nog niks van dr gehoord, zelfs niet na je sms voor dr verjaardag. It's over.quote:Op zaterdag 9 oktober 2010 15:00 schreef Bartinhoo het volgende:
Ergste is eigenlijk nog dat ik inmiddels geen andere conclusie meer kan trekken dan dat ze me gewoon niet meer mag / helemaal klaar met me is. Pepte mezelf nog wel eens op met het idee dat ze ook geen contact wou om me te vergeten, maar ben er nu wel achter dat ze me allang vergeten was en dat ik hoogstwaarschijnlijk niets meer voor haar beteken..
Ik weet dat het lang is, en ik sta er eerlijk gezegd zelf ook van te kijken hoelang het duurt. Al jullie tips van geen contact, niet achtervolgen op hyves ed volg ik op maar toch blijft ze in mn hoofd....quote:Op maandag 18 oktober 2010 14:47 schreef GSbrder het volgende:
Kom op Bartinhoo, vier maanden is echt te lang en dit is een typisch gevalletje van "you dont really know what you got till its gone''. Je wilt nu hemel en aarde doen bewegen op haar weer terug te krijgen, nu je de grens hebt gezien en weet dat je te ver bent gegaan, ook al zou dit eerder een wake-up call moeten zijn.
Nu je twee maanden geen contact meer hebt, zal het bij haar echt miniem zijn, vrouwen hebben gemiddeld een half jaar liefdesverdriet - waarvan je niet weet hoe lang binnen de relatie - en mannen anderhalf jaar. Move on, get out en stop met dit kwellen van jezelf, je vindt vast een leukere!
Of ze vind je gewoon niet zo belangrijk meer in haar huidige leven. Ik denk dat die kans veel groter is.quote:Op maandag 18 oktober 2010 15:51 schreef Bartinhoo het volgende:
Heb overigens nog wel antwoord gekregen, 2 dagen later pas. Terwijl de vriend van mijn zus haar stuurde, en hij wel meteen antwoord kreeg. Kennelijk speelt ze nog steeds een spelletje met me...
Niet doen! Stom dat ik dat zeg, want doe het zelf ook haha. Ik zit constant te denken: "Heeft ze iemand anders leren kennen..."quote:Op maandag 18 oktober 2010 15:32 schreef Amede het volgende:
Vandaag heb ik even een dipje. Mijn ex zit de hele dag al in m'n hoofd, ik wil weten wat hij aan het doen is en of hij ook aan mij denkt.. Voel me eenzaam en alleen. Ik weet dat deze dagen en momenten er bij horen, maar het is zo'n contrast met de fuck-hem-ik-kom-er-wel-mentaliteit die ik dit weekend had.
Dat eerste inderdaadquote:Op maandag 18 oktober 2010 15:57 schreef GSbrder het volgende:
Hmm, dus nu de fase van het gekrenkte ego een beetje is verdwenen begint langzaam de wanhoop en onbegrip zich op te dringen bij je? Dat je inmiddels toch wel een huilende vriendin had verwacht, na het negeren, het loslaten van contact en het volledig loslaten dacht je, dan komt het op die manier wel goed. Nu zal ze wel moeten inzien hoe leuk en tof ik ben, maar waarom doet ze dat na twee maanden nog steeds niet?
Ik begrijp je gevoel heel goed, maar je moet voor jezelf begrijpen dat je totaal machteloos staat en haar gevoelens niet kan sturen of een verklaring kan opeisen. Ze moet het helemaal zelf doen, het moet van haar uit komen en als dat niet gebeurt, leg je er alsjeblieft bij neer. Je moet nog het gevoel krijgen van; nou, dan niet. Zolang dat er niet is gaat ze inderdaad niet uit je gedachten.
Sjah hoe zeg ik dat. Ze was gewoon mijn alles. Heel cliche zeg maar. Maar ik ken gewoon niet iemand die zo is zoals zij is. Zo eigen, zo eerlijk en oprecht naar andere mensen, zo apart en eigenzinnig, zo puur.. Ze tovert bij iedereen een glimlach op het gezicht.. Sjah..quote:Op maandag 18 oktober 2010 19:55 schreef Jolene22 het volgende:
@MOD
Jemig, anderhalf jaar? Damn.
Denk je niet dat je die relatie gewoon heel erg ophemelt doordat je een partner mist of was zij het echt voor je?
Lijkt me echt hel om anderhalf jaar nog met je ex in je hoofd te zitten.
Je hebt helemaal gelijk. Ik woon in een stad met 50.000 studenten. Een van die 25000 jongens/mannen moet wel erg leuk zijn toch?quote:Op maandag 18 oktober 2010 21:44 schreef MOD het volgende:
Al doende leert men. Ga er boven staan. Je bent beter dan hij. Genoeg andere leuke mensen denk ik. Als het nog maar je eerste was, kunnen er alleen maar betere mensen op je pad komen
Tot je weer een leuke vent tegenkomtquote:Op maandag 18 oktober 2010 22:33 schreef melanie_x het volgende:
Het lijkt wel alsof mijn hart en mijn gedachten het nooit eens zullen worden.
Mijn probleem is dat ik veel te rationeel ben. Op zich een goede eigenschap maar niet bij relatiesquote:Op maandag 18 oktober 2010 22:33 schreef melanie_x het volgende:
Het lijkt wel alsof mijn hart en mijn gedachten het nooit eens zullen worden.
Zoiets denk ik ook inderdaadquote:Op maandag 18 oktober 2010 22:36 schreef Pan.da het volgende:
[..]
Tot je weer een leuke vent tegenkomt
Je kan 2 dingen doen:quote:
That' s the good spirit ik ga hetzelfde proberen...quote:Op maandag 18 oktober 2010 23:36 schreef MOD het volgende:
Jep, dat is dus precies waar ik me al de hele week op sta in te stellen.
Het heeft lang genoeg geduurd en ik ga me er niet meer in laten mee slepen.
Heel herkenbaar. Zo denk je bij jezelf 'hey ik heb al twee dagen niet meer aan hem gedacht' en voel je je weer een beetje op je gemak en het volgende moment is er weer wat kleins wat je eraan doet herinneren en ben je voor je gevoel terug bij af.quote:Op dinsdag 19 oktober 2010 19:51 schreef MOD het volgende:
Gek hoe zo een dag kan lopen. Sta je op, de eerste 30 seconden niks aan de hand. Vervolgens de hele dag staan malen en niet weten waar je het moet zoeken om dat gekke gevoel kwijt te kunnen. Kom je thuis, gaat lekker zitten en eten, kom je tot rust, denk je "het komt wel goed" (in algemene zin) hou je dat een tijdje vast en flikker je weer van je stoel.
lalala
Da's waar! Nou, dan bij deze! Morgen is het over met mijn zelfmedelijden en wordt het sowieso beterquote:Op dinsdag 19 oktober 2010 21:18 schreef goofy_goober het volgende:
Het ligt niet aan de dag maar aan je eigen instelling.
Ik ga mee met dit mooie vooruitzichtquote:Op dinsdag 19 oktober 2010 21:26 schreef Amede het volgende:
[..]
Da's waar! Nou, dan bij deze! Morgen is het over met mijn zelfmedelijden en wordt het sowieso beter
dat heeft mij wel geholpen, na een bepaald weekend heb ik echt bewust die knop omgezetquote:Op dinsdag 19 oktober 2010 21:26 schreef Amede het volgende:
[..]
Da's waar! Nou, dan bij deze! Morgen is het over met mijn zelfmedelijden en wordt het sowieso beter
Misschien is respect dan niet het juiste woord, maar jij durft/wilt in ieder geval nog op een bepaalde manier interesse tonen. Mijn ex en ik zijn nog heel (te) lang als vrienden met elkaar omgegaan, en op 2 september hebben we nog een avond ''gezellig'' bij mij zitten kletsen.quote:Op woensdag 20 oktober 2010 14:31 schreef melanie_x het volgende:
Respect is het niet.. wilde meer gewoon weten hoe het met hem ging nadat we met ruzie uit elkaar zijn gegaan. Ik kon er niet tegen om elkaar te negeren en áls ik hem tegenkom wil ik normaal kunnen doen.
Hij heeft vaak tegen me gelogen waardoor hij gewoon alles heeft verpest. En toen ik het uitmaakte had meneer ineens spijt blabla. Om daarna het zelfde te flikkenAan de andere kant is het een super lieve gozer, en wist me altijd blij te maken. Dát mis ik. Maar nog een kans zal hij niet krijgen. Ik wil geen relatie die ten koste gaat van mezelf. Het vertrouwen is weg, het is ook echt een klootzak geweest.
Misschien heeft jouw ex besloten om na die lange tijd dat ze achter je kont heeft aangelopen toch haar eigen leven te gaan leiden. Groot gelijk dat ze haar vrije tijd vol plant, ik doe namelijk hetzelfde. Ik heb te vaak mijn vrienden aan de kant gezet voor mijn ex.
Het makkelijkste is om haar gewoon uit je hyves te schoppen, dan heb je er ook geen last meer van. Want je zoekt het ook wel een beetje op zo, dat je precies weet wat ze doet, waar ze naartoe gaat en met wie. Het is vrij normaal dat iemand een draai van 180 graden maakt na een relatie en opeens dingen doet die ze nooit deed bij of met jou. Maar gezien ze nog geen contact heeft opgenomen met je zal ze zich niet vervelen.quote:Op woensdag 20 oktober 2010 14:13 schreef Bartinhoo het volgende:
Wat me in jouw situatie nog het fijne lijkt melanie, is dat jullie niet elkanders ogen uit willen steken en gewoon respectvol met elkaar om kunnen gaan..
Hoewel ik en mijn ex beiden als ''goede vrienden'' uit elkaar zijn gegaan heb ik constant het gevoel dat mijn ex mij op elke mogelijke manier probeert te laten weten hoe geweldig ze het nu wel niet heeft...
Elk dagje uit wordt grootschalig op haar hyves aangekondigd, van een simpel avondje stappen staan de opvolgende zondag gegarandeerd minimaal 100 foto' s op haar profielsite. Het eerste dat ze nu zal doen wanneer ze een nieuwe vriend heeft, is langskomen op mijn werk in de hoop dat ik er ben, en waarschijnlijk zal ze me nog negeren ook.....
Ik snap echt totaal niet waar dat opeens vandaan komt. Vooral omdat we de eerste maand nog wel respectvol met elkaar om konden gaan. Goed, dat nu het contact verwaterd is kan ik begrijpen en accepteren, maar de sneren richting mij lijken steeds harder te worden..
Soms heb ik wel eens de neiging om aan haar spelletje mee te gaan doen, en ook een fototoestel mee te nemen naar elke avond die ik onderneem maar tot nu toe kan ik erboven blijven staan ::P
Met spontaan bedoelde ik dan ook: vanuit eigen initiatief. Als ik niets van me laat horen dan durf ik er goud op in te zetten dat ik nooit meer enig teken van leven op mijn telefoon zal zien wanneer het om contact met mijn ex gaat. Misschien volgend jaar april als ik jarig ben maar dan nog mag ik tevreden zijn.quote:Op woensdag 20 oktober 2010 15:06 schreef melanie_x het volgende:
Ik heb mijn ex ook niet spontaan gesmst...hoop moet je echt laten varen. Het komt niet meer goed anders had ze echt wel wat van zich laten horen.
Dit heb ik trouwens ook gedaan en ik kreeg er een uiterst negatieve reactie op, maar ik heb in ieder geval mijn zegje gedaan waardoor ik het ook eindelijk kon afsluiten voor mezelf. Ik heb mezelf na de relatie vaak als een lul gedragen waarin ik mezelf nauwelijks herkende en ik ben blij dat ik haar toen heb laten weten waarom ik zo deed, ook al was haar reactie dus niet echt positief te noemen. Ik heb er ook vrede mee dat ze geen vriendjes wil zijn. So be it. Ik ben er niet slechter van geworden en ik heb juist geleerd van de fouten die ik bij haar heb gemaakt, waardoor mijn nieuwe relatie alleen maar beter en sterker kan worden dan wat ik met haar had.quote:Op woensdag 20 oktober 2010 15:48:26 schreef goofy_goober het volgende:
En als het je echt zo dwars zit... stuur dr een mail ofzo. Grote kans dat je geen reactie krijgt (en daar moet je je ook op voorbereiden) maar dan heb je iig iets ondernomen. En je kan het ook gewoon voor jezelf schrijven.
quote:Tsjee wat eng herkenbaar zeg!Op woensdag 20 oktober 2010 21:49 schreef Chanson het volgende:
Ik volg dit topic al een aantal dagen en heb heel veel herkenningspunten. Zeker bij het verhaal van Bartinhoo.
Ik heb 2,5 jaar een relatie gehad, ik ben 19 jaar net als mijn ex, en sinds 3 weken is mijn relatie over. Wij hebben elkaar best wel vrij gelaten tijdens de relatie. Echter was mijn ex wel veel bij mij (haar thuissituatie was niet geweldig). In de zomervakantie zei mijn, toen nog, vriendin dat ze niet meer verliefd op mij was. Ik was toen best bang geworden en dacht dat het kwam omdat ik te veel aan het werk was en haar te weinig aandacht gaf. Ik heb dat toen verbeterd en ik heb het idee gehad dat alles weer oké was maar toen voor mij vanuit het niets kreeg ik even een mail dat het over was.
Ik ben toen werkelijk in de hell beland. Kon nergens anders meer aan denken. Mijn ex kon niet vertellen waarom ze niet meer verliefd was en wilde er ook niet aan werken. Het was over voor haar. Ik ben die dagen heel erg gaan nadenken en ben erachter gekomen dat ik heel veel fout heb gedaan. Ook dat mijn leven geen goede balans had/heeft (zat te veel thuis en het ontbreekt/ontbrak aan motivatie en levenslust). Ik volgde alleen een aantal avonden avondschool dus heb die dinsdag gelijk een baantje gevonden bij een bedrijf dat echt iets voor mij is. Op dit moment houdt het me ook wel staande.
Daarnaast heb ik gewoon heel erg het gevoel dat ik mijn ex verwaarloosd heb. Ik heb haar de eerste week redelijk veel gesproken en dit beaamde mijn ex eigenlijk wel. Ik kon nooit echt heel goed praten met mijn ex. Als er iets was moest ik gaan raden wat er was.
Ik heb net als Bartinhoo het gevoel dat ik haar te weinig heb laten zien hoeveel ik van haar hou. Hoewel ik ook momenten heb gehad (en vanaf begin af aan al) zei dat het niet echt iets was voor de langere termijn. Volgens mij loop ik nu ook tegen het problemen dat ik alles ga romatiseren. Als ik nu een stelletje in de stad zie lopen zou ik een moord plegen dat weer met mijn ex mee te maken hoewel ik het vroeger nooit zo boeiend vond. Ik heb een periode heel erg gewalgd van mezelf en kan het eigenlijk nog steeds niet uitstaan dat ik geen kans meer krijg van mijn ex. Die zegt namelijk wel dat wij later, als we ouder zijn, weer bij elkaar komen.
Na 1 week heb ik gezegd dat ik het contact wilde verbreken. Kreeg toch nog wat vragen van haar die eigenlijk onnodig waren of verhalen dat haar broertje in de shit zat. Heb hier nooit op gereageerd. Hoopte eigenlijk dat ze erachter ging komen wat ze heeft laten schieten. Een week later heb ik al mijn spullen opgehaald en weer gezegd dat ik haar nog steeds niet wil spreken. Heb naar ook geunfollowed op twitter en ontvriend op Facebook. Kreeg toen de vraag waarom ik dat deed en toen heb ik uitgelegd dat ik de pijn niet aan kan om te lezen hoe leuk ze het zonder mij heeft. Ik heb toen weer e horen gekregen dat ze mij eigenlijk niet mist en opgelucht is dat we ermee gestopt zijn. Hierdoor walg ik nog meer van mezelf maar ben ik ook boos op haar dat ze nooit tegen mij heeft gepraat dat ze zich niet prettig voelt.
Op dit moment kan ik gewoon moeilijk van het leven genieten. Ik blijf aan haar denken en maak de herinneringen mooier als ze waren, ben bang om alleen te blijven, bang dat zij gelukkiger is zonder mij, bang dat ze nooit meer terug komt en heel erg gefrustreerd omdat ik er wel alles aan wil doen. Soms gaat een dag heel goed maar de andere dag wil ik haar gewoon echt heel graag terug.
quote:Sjah.. Ik dacht dat ik echt niet goed bezig was. Wij hadden dan wel diepe gesprekken maar ik was altijd standvastig op mijn eigen mening en nooit meegaand met haar. Fuck dat, ik doe hoe ik het wil. Maar zo gaat dat niet in een relatie.Op woensdag 20 oktober 2010 22:03 schreef Bartinhoo het volgende:
[..]
Tsjee wat eng herkenbaar zeg!
Verschil is wel dat ik gelukkig duidelijk wist wat ik fout had gedaan en waarom ze niet verliefd meer was. Het was niet eens alleen zo dat ik niet mijn best deed haar te laten voelen wat ik voor haar voelde, ik wou haar ook constant het gevoel geven dat ik elk moment bij haar weg zou gaan wanneer ze even niet deed wat ik wou.... Om de kleinste dingen enorm dwarsliggen etc....
quote:Aii, sommige dingen komen me soort van bekend voor. Mijn ex kon ook af en toe zo doen..Op woensdag 20 oktober 2010 23:07 schreef Bartinhoo het volgende:
Ik weet het mod, en als ik er nu op terugkijk dan snap ik er helemaal niets van. Was ik het echt die dat gedrag vertoonde? Helaas wel. Ik heb ervan geleerd, en zal een meid nooit meer zo behandelen, en merk ik dat ik weer die kant op ga dan zal ik een punt achter de relatie zetten....
Het was niet zo, dat ik in woorden zei '' als je dit of dat niet doet, dan ga ik bij je weg'' hoor...
Maar ik kon over iets heel kleins enorme ophef maken, en dan tijdens een ''gesprek'' tussen ons waarin zij met tranen in haar ogen zat, enorm hard en kil zijn. Pas toen onze relatie over was besefte ik, dat telkens wanneer we er zo bijzaten zij het gevoel gehad moest hebben dat ik het elk moment uit kon gaan maken...
En zoiets kwam bijna elke maand wel voor. Dat ik boos was om iets kleins, haar dit nijdig in een sms liet weten en vervolgens uren lang niets terugstuurde. Stond ze een keer om 2 uur smiddags voor mn huis terwijl ze tot 5 moest werken. Huilend, ze mocht eerder weg omdat ze overstuur was dat ik niets van me liet horen na een boze sms. Nu pas begrijp ik hoe zij zich gevoeld moet hebben als iemand waarom je geeft zich zo naar je gedraagt, en je denkt dat je hem misschien vandaag wel kwijt gaat raken. Nu ik dit typ zit ik gewoon bijna met tranen in mijn ogen, hoe kan ik dat in godsnaam gedaan hebben?
Dat ik gewoon doodleuk in haar gezicht liep te verkondigen dat ik haar zus niet mocht en haar moeder een ordinaire schreeuwerd vond, en me op dat moment geen seconde afvroeg of ik niet belachelijk bezig was. Ik kon wel eens lieve woordjes tegen haar zeggen, maar nooit kwam ik eens spontaan langs, deed ik eens iets bijzonders liefs voor haar. ik verdiende haar echt niet....en nooit meer helaas
quote:Het klinkt mij alsof je teveel de schuld bij jezelf legt.Op woensdag 20 oktober 2010 21:49 schreef Chanson het volgende:
Ik volg dit topic al een aantal dagen en heb heel veel herkenningspunten. Zeker bij het verhaal van Bartinhoo.
Ik heb 2,5 jaar een relatie gehad, ik ben 19 jaar net als mijn ex, en sinds 3 weken is mijn relatie over. Wij hebben elkaar best wel vrij gelaten tijdens de relatie. Echter was mijn ex wel veel bij mij (haar thuissituatie was niet geweldig). In de zomervakantie zei mijn, toen nog, vriendin dat ze niet meer verliefd op mij was. Ik was toen best bang geworden en dacht dat het kwam omdat ik te veel aan het werk was en haar te weinig aandacht gaf. Ik heb dat toen verbeterd en ik heb het idee gehad dat alles weer oké was maar toen voor mij vanuit het niets kreeg ik even een mail dat het over was.
Ik ben toen werkelijk in de hell beland. Kon nergens anders meer aan denken. Mijn ex kon niet vertellen waarom ze niet meer verliefd was en wilde er ook niet aan werken. Het was over voor haar. Ik ben die dagen heel erg gaan nadenken en ben erachter gekomen dat ik heel veel fout heb gedaan. Ook dat mijn leven geen goede balans had/heeft (zat te veel thuis en het ontbreekt/ontbrak aan motivatie en levenslust). Ik volgde alleen een aantal avonden avondschool dus heb die dinsdag gelijk een baantje gevonden bij een bedrijf dat echt iets voor mij is. Op dit moment houdt het me ook wel staande.
Daarnaast heb ik gewoon heel erg het gevoel dat ik mijn ex verwaarloosd heb. Ik heb haar de eerste week redelijk veel gesproken en dit beaamde mijn ex eigenlijk wel. Ik kon nooit echt heel goed praten met mijn ex. Als er iets was moest ik gaan raden wat er was.
Ik heb net als Bartinhoo het gevoel dat ik haar te weinig heb laten zien hoeveel ik van haar hou. Hoewel ik ook momenten heb gehad (en vanaf begin af aan al) zei dat het niet echt iets was voor de langere termijn. Volgens mij loop ik nu ook tegen het problemen dat ik alles ga romatiseren. Als ik nu een stelletje in de stad zie lopen zou ik een moord plegen dat weer met mijn ex mee te maken hoewel ik het vroeger nooit zo boeiend vond. Ik heb een periode heel erg gewalgd van mezelf en kan het eigenlijk nog steeds niet uitstaan dat ik geen kans meer krijg van mijn ex. Die zegt namelijk wel dat wij later, als we ouder zijn, weer bij elkaar komen.
Na 1 week heb ik gezegd dat ik het contact wilde verbreken. Kreeg toch nog wat vragen van haar die eigenlijk onnodig waren of verhalen dat haar broertje in de shit zat. Heb hier nooit op gereageerd. Hoopte eigenlijk dat ze erachter ging komen wat ze heeft laten schieten. Een week later heb ik al mijn spullen opgehaald en weer gezegd dat ik haar nog steeds niet wil spreken. Heb naar ook geunfollowed op twitter en ontvriend op Facebook. Kreeg toen de vraag waarom ik dat deed en toen heb ik uitgelegd dat ik de pijn niet aan kan om te lezen hoe leuk ze het zonder mij heeft. Ik heb toen weer e horen gekregen dat ze mij eigenlijk niet mist en opgelucht is dat we ermee gestopt zijn. Hierdoor walg ik nog meer van mezelf maar ben ik ook boos op haar dat ze nooit tegen mij heeft gepraat dat ze zich niet prettig voelt.
Op dit moment kan ik gewoon moeilijk van het leven genieten. Ik blijf aan haar denken en maak de herinneringen mooier als ze waren, ben bang om alleen te blijven, bang dat zij gelukkiger is zonder mij, bang dat ze nooit meer terug komt en heel erg gefrustreerd omdat ik er wel alles aan wil doen. Soms gaat een dag heel goed maar de andere dag wil ik haar gewoon echt heel graag terug.
quote:Ik snap wel wat je bedoelt, en dat gevoel heb ik niet gehad maar geloof me het is beter van wel...Op donderdag 21 oktober 2010 00:30 schreef MOD het volgende:
Kennen of hebben jullie ook zo een moment gehad dat na dat het uit was en het ook echt klaar was, na alles te hebben uitgesproken etc.. Je hoofd zo ontzettend leeg is?
quote:Heb je haar nog wel eens een brief gestuurd met bijvoorbeeld wat je denkt dat je fout hebt gedaan. Niet als laatste redding maar om jezelf toch wat meer te kunnen vergeven. Zodat mensen weten dat je zo eigenlijk helemaal niet bent.Op donderdag 21 oktober 2010 08:22 schreef Bartinhoo het volgende:
[..]
Ze voelt zich helemaal geweldig nu, terwijl ik haar juist onzeker liet voelen. Ik zou ook zo graag nog eens een keer iets met haar drinken oid, maar ze ziet mij als horend bij haar ''oude ik'', terwijl ze daar op alle vlakken mee wou breken.
quote:Tsja ik heb op dat gebied eigenlijk al te veel gedaan... Vooral de eerste weken dat het uitwas. Met haar naar de bios geweest, waarna ik haar bij het thuisbrengen in de auto nog een uur een pleidooi heb gehouden over hoe erg het me speet. Vervolgens nog een keer wezen varen, filmpje gekeken bij haar thuis, telkens weer hele preken gehouden over hoe schuldig ik me voelde, maar het mocht niet meer baten..Op donderdag 21 oktober 2010 09:35 schreef Chanson het volgende:
[..]
Heb je haar nog wel eens een brief gestuurd met bijvoorbeeld wat je denkt dat je fout hebt gedaan. Niet als laatste redding maar om jezelf toch wat meer te kunnen vergeven. Zodat mensen weten dat je zo eigenlijk helemaal niet bent.
quote:Dit heb ik ook heel erg gehad, 'jij bent niet degene die mij in mijn leven gelukkig kan maken'. Vooral als we wat inhoudelijker gingen praten hadden we vaak wel dezelfde idealen maar onze weg er naar toe lag denk ik te veel uit elkaar. Daarnaast heb ik ook het idee dat door opvoeding (kon trouwens ook niet echt opschieten met schoonfamilie, was daar niet graag) en intelligentie. Ik wil er niet vervelend over doen maar ik voelde dat wij op een ander level zaten. Praten zoals ik hier met jullie kan kon met haar niet. Ik denk dat dat de kop heeft gekost.Op donderdag 21 oktober 2010 09:43 schreef Bartinhoo het volgende: Het was niet zo dat ik niets voelde voor mijn ex hoor, en met verloop der maanden ben ik echt veel van haar gaan houden, maar altijd weer die achterliggende gedachte van ''het moet toch een keer uit, ik zie mezelf niet oud worden met haar'' en ook de verschillen in opvoeding/intelligentie hetgeen soms enorme irritaties mijnerzijds meebracht droeg aan mijn gedrag bij.
quote:Tuurlijk hoop ik nog stiekem op reactie, ik kijk uit naar de dag dat ik dat niet meer doe, want dan ben ik over hem heenOp donderdag 21 oktober 2010 15:15 schreef MOD het volgende:
Verwacht je of hoop je nu ook op een reactie? Stiekem?
Ik zit er ook aan te denken maar ik twijfel nog omdat ik niet nog meer afstand wil creeeren ondanks dat het uit is.
quote:Je doet niet vervelend, ik heb dat gevoel namelijk ook heel erg gehad. Hoe gek mijn ex en ik ook op elkaar waren, we zaten ook niet op hetzelfde level. We hadden andere interesses, andere soort ambities, instelling/houding en dromen. Bovendien daagde hij me niet uit op intellectueel of emotioneel vlak. Ik wilde wel oud met hem worden, maar eerlijk gezegd stoorde ik me wel aan al die verschillen tussen ons.Op donderdag 21 oktober 2010 15:35 schreef Chanson het volgende:
Ik heb het wel lastig met het idee alleen te zijn. Zouden er wel leuke dames zijn die mij ook willen? Worstel daar wel beetje mee.
[..]
Dit heb ik ook heel erg gehad, 'jij bent niet degene die mij in mijn leven gelukkig kan maken'. Vooral als we wat inhoudelijker gingen praten hadden we vaak wel dezelfde idealen maar onze weg er naar toe lag denk ik te veel uit elkaar. Daarnaast heb ik ook het idee dat door opvoeding (kon trouwens ook niet echt opschieten met schoonfamilie, was daar niet graag) en intelligentie. Ik wil er niet vervelend over doen maar ik voelde dat wij op een ander level zaten. Praten zoals ik hier met jullie kan kon met haar niet. Ik denk dat dat de kop heeft gekost.
quote:Nare situatie is dat he[..]
Dit heb ik ook heel erg gehad, 'jij bent niet degene die mij in mijn leven gelukkig kan maken'. Vooral als we wat inhoudelijker gingen praten hadden we vaak wel dezelfde idealen maar onze weg er naar toe lag denk ik te veel uit elkaar. Daarnaast heb ik ook het idee dat door opvoeding (kon trouwens ook niet echt opschieten met schoonfamilie, was daar niet graag) en intelligentie. Ik wil er niet vervelend over doen maar ik voelde dat wij op een ander level zaten. Praten zoals ik hier met jullie kan kon met haar niet. Ik denk dat dat de kop heeft gekost.
quote:Je klinkt als mijn 'ex'. Zag ze dit ook maar eens in.Op donderdag 21 oktober 2010 15:09 schreef Amede het volgende:
Na de tips hier om je ex een brief te schrijven met alles wat je nog dwars zat en waar je spijt van had, heb ik dat maar gewoon eens gedaan en mijn ex een mail gestuurd.
Er waren wel wat dingen waar ik spijt van had en waar ik mee zat. Mijn gedrag naar hem toe was nou ook niet heel respectvol af en toe. Ik kon heel onzeker overkomen en bang zijn dat hij bij me weg zou gaan, waardoor ik heel vervelend tegen hem begon te doen. Ik zeurde, zocht continu bevestiging (die ik vervolgens niet geloofde), was telkens bang dat hij een leuker en beter meisje zou tegen komen etc.
Daar heb ik nu veel spijt van, want zo ben ik helemaal niet. Wij haalden het slechtste in elkaar naar boven op bepaalde momenten en mijn slechtste kant was die enorme onzekerheid en misschien ook wel ergens een vorm van verlatingsangst.
Dat is gewoon zo stom, want die angst om hem kwijt te raken, is juist voor een deel de aanleiding geweest dat ik hem daadwerkelijk kwijt raakte.
Ik zie nu in wat ik fout heb gedaan en snap niet dat ik zo heb kunnen zijn. Ik voel me nu zo zeker, zie dat ik het in mijn eentje ook red en dat ik hartstikke leuk ben, zoals ik ben en dat hij mij ook daarom leuk vond. En dat die angst dat hij weg zou gaan dus totaal ongegrond was.
Ik heb hem dus gemaild, dat ik spijt heb van bepaalde dingen die ik gedaan heb en dat ik hoop dat hij ondanks alles vooral de mooie kanten van ons kan zien. Ik ben totaal geen onzeker zeur-persoon, maar dat werd ik wel een beetje in onze relatie.
Dit voelt serieus goed, beetje als nog meer afsluiting want alles wat me dwars zat heb ik nu wel tegen m gezegd. Vanaf hier kan het alleen maar beter gaan
quote:Op donderdag 21 oktober 2010 15:59 schreef Bartinhoo het volgende:
[..] En inderdaad qua intelligentie. Af en toe had ik ook het gevoel dat er totaal geen interesse in mijn leven ''achter'' onze relatie was. Als ik weer naar school was ze geweest vroeg ze misschien hooguit wat voor vak had je? Maar nooit eens verder in de zin van wat wil je eigenlijk bereiken later, heb je het naar je zin oid, ik weet niet gewoon de iets diepere geinteresseerdere vragen miste ik...
quote:Ik heb eigenlijk ook heel erg die gesprekken gemist. Dingen over ingewikkelde dingen zoals gevoel en de toekomst. Ik heb ook niet echt het idee dat zij nu echt is gaan nadenken 'waarom ben ik niet meer verliefd' maar gewoon zeggen dat is mijn gevoel, klaar. De inhoud ontbrak te veel denk ik.Op donderdag 21 oktober 2010 15:49 schreef Amede het volgende:
[..] Bovendien daagde hij me niet uit op intellectueel of emotioneel vlak. Ik wilde wel oud met hem worden, maar eerlijk gezegd stoorde ik me wel aan al die verschillen tussen ons.
quote:Wat is precies de vraag?Op donderdag 21 oktober 2010 17:38 schreef MOD het volgende:
Dat is waar, ik zal nooit de waarheid boven tafel krijgen als ik haar niet geloof. Het is dan ook niet de vraag wat de waarheid is, maar waar ik de waarheid van maak.
Uiteindelijk kies ik toch wel eieren voor mijn geld, er is niks meer van te maken. Het boeit me eigenlijk niet heel veel meer, maar de gevoelens zitten er nog steeds. Ik wil gewoon even alles op een rijtje hebben. Zo dat ik mijn gevoel er naar kan maken. Dus jah. Daarom stel ik dat soort vragen.
Dus wat denk jij als je inhoudelijk op mijn vraag in gaat?
quote:Denk dat dat de vragen zijn?Op donderdag 21 oktober 2010 17:15 schreef MOD het volgende:
Ik zit me echt af te vragen of ik nou echt super dom ben. Ik heb geleerd van mijn ex dat liefde voorop staat. Vertrouwen en alles. Je weet wel.
Dat ik dan vreemd ben gegaan en daardoor onze relatie en vriendschap als het ware vermoord heb.
Ik ben dom geweest en dat zie ik zelf ook in.
En als ik dan naar haar kijk, als we samen zijn, zie ik dat zij het ook niet makkelijk heeft en nog zo aanhankelijk kan zijn. Dat ze me wilt vertrouwen en nog zo veel van me houdt.
Maar als het na anderhalf jaar aantrekken en afstoten nog niks is. En zij eigenlijk gewoon verder is gegaan met haar leven. Hoe kijkt zij dan uiteindelijk terug op de situatie?
Is ze me uiteindelijk gaan haten? Dat ze nu zo doet? Ze weet hoe ik ben, dat ik al die tijd nog achter haar aan ben gaan lopen. Dat ik zo van haar hou en dat ik zo enorm veel spijt heb.
Dat als je dan ooit zo verliefd bent geweest en zo veel om iemand heb gegeven en uiteindelijk zo gekwetst wordt..
Is het dan raar om te denken, dat na al die tijd dat we nog om elkaar heen zijn blijven draaien, de ratio het uiteindelijk gewonnen heeft en dat gene wat zij voor mij gevoeld heeft, met de zelfde diepgang is omgevormd tot haat?
Dat ze me uiteindelijk is gaan haten en met haar verstand er bij, dat ze wist dat ik nog zo om haar gaf en achter haar aan zat, misbruik heeft gemaakt van de situatie en bewust mij aan het lijntje heeft gehouden, net zo lang tot dat zij alle moed verzameld had om rechtsomkeer te maken en net zoals ik met een ander gezoend te hebben om mij zo kut te laten voelen?
Is dat mogelijk? Ben ik dan dom om constant achter haar aan te rennen? Ben ik dan dom om te geloven dat zij oprecht en eerlijk is tegen over mij? Dat ze echt nog van mij hield maar dat het niks meer ging worden? Ook als ik haar zie en gewoon niet in kan zien dat ze glashard aan het liegen is, omdat ik haar ken?
Wat denken jullie?
quote:Haha ja daarom, de hele post bestaat uit vragen
quote:Dat lijkt mij ook. Fouten maakt iedereen, ik had wellicht dit of dat ook beter of anders kunnen oplossen. Maar constant in dat gevoel blijven hangen is gewoon niet goed. Je moet verder, MOD.Op donderdag 21 oktober 2010 17:23 schreef goofy_goober het volgende:
Na anderhalf jaar wordt het wel eens tijd dat je je niet meer om haar bekommert maar eens aan jezelf gaat werken, ipv te blijven hangen bij die mislukte relatie. De rest doet er verder niet meer toe, want het is over afgelopen uit. Je maakt je druk om dingen die er niet meer zijn. Je kunt je tijd beter besteden lijkt me zo?
quote:Vrienden met iemand die je zo behandelt heeftOp donderdag 21 oktober 2010 19:30 schreef Fellows het volgende:
Me handen kriebelen zo erggg om haar wat te sms'en![]()
Maar niet omdat ik haar terug wil of iets en het voelt wel een beetje dat mijn gevoel weg voor haar is alleen dat ik haar niet wil verbannen uit mijn leven gewoon vrienden of iets of zou dit nog te vroeg zijn?
Het is al 2 maanden uit. En ze heeft al een nieuwe boyfriendd
quote:Bovendien lijkt het me ook nogal moeilijk, omdat je er nog helemaal niet over heen bent. Dan wil je wel vrienden met haar zijn en continu geconfronteerd worden met haar nieuwe vriend?Op donderdag 21 oktober 2010 20:13 schreef Cocktailprikker het volgende:
[..]
Vrienden met iemand die je zo behandelt heeftJe verdient wel beter
quote:NIET DOEN! Laat haar maar. Echt, zij zit er niet op te wachten. Jij zit er niet op te wachten om opnieuw gekwetst te worden. Ga lekker stappen en leer andere meiden kennenOp donderdag 21 oktober 2010 19:30 schreef Fellows het volgende:
Maar niet omdat ik haar terug wil of iets en het voelt wel een beetje dat mijn gevoel weg voor haar is alleen dat ik haar niet wil verbannen uit mijn leven gewoon vrienden of iets of zou dit nog te vroeg zijn?
quote:Allright.. True, fuck it. Ben al te lang bezig met analyseren. Kan het nog duizend keer overdenken en alles. Het er nog zo mee oneens zijn en alle rare acties bedenken in de naam der liefde, whatever. Ik heb genoeg te doen. Ik zie wel of ik haar nog tegen kom op school.Op donderdag 21 oktober 2010 20:20 schreef Amede het volgende:
[..]
Bovendien lijkt het me ook nogal moeilijk, omdat je er nog helemaal niet over heen bent. Dan wil je wel vrienden met haar zijn en continu geconfronteerd worden met haar nieuwe vriend?
En MOD, wij kunnen inderdaad geen antwoord geven op al je vragen. Maar zoals Pan.da en Goofy al gezegd hebben, je moet echt door. Dit soort gedachten moet je loslaten, in plaats van 'ze op een rijtje willen zetten'. Dat gaat je namelijk niet lukken. Je bent aan het bedenken wat er allemaal achter haar handelingen zit, je denkt voor haar en gaat nu dingen zien die er (waarschijnlijk) niet zijn.
Het doet er niet meer toe, hoe graag je ook zou willen. Het is uit en hoe je door moet gaan is het enige wat je op een rijtje moet zetten.
quote:Zolang je dit nog uberhaupt wilt horen ben je denk ik niet goed bezig. Mijn ex heeft mij dit een maand nadat het uit was ook verteld. Ik hou heus nog wel van je, maar als vriendenOp donderdag 21 oktober 2010 20:31 schreef MOD het volgende:
[..]
Allright.. True, fuck it. Ben al te lang bezig met analyseren. Kan het nog duizend keer overdenken en alles. Het er nog zo mee oneens zijn en alle rare acties bedenken in de naam der liefde, whatever. Ik heb genoeg te doen. Ik zie wel of ik haar nog tegen kom op school.
Iemand zei dit tegen me:
Ik denk dat jouw ex je misschien toch wel mist, maar niet met je verder wil. Maar als ze duidelijk is en zegt het is echt voorbij, dan weet ze dat ze je echt kwijt is.
Vandaar dus die kankerreactie van "Maar ik hou wel van je" en "Ik hoop dat ik je ga missen en jij ook etc"
Fuck it, ik ga niet nog langer achter dr reet aan lopen. We hadden nog één afspraak en de rest is geschiedenis.
Bedankt voor de reacties iig. Kijken of ik me een beetje koest kan houden.
quote:Ik heb het niet gedaan heb wel echt een half uur met me telefoon in me handen gezeten.Op donderdag 21 oktober 2010 20:24 schreef Pan.da het volgende:
[..]
NIET DOEN! Laat haar maar. Echt, zij zit er niet op te wachten. Jij zit er niet op te wachten om opnieuw gekwetst te worden. Ga lekker stappen en leer andere meiden kennenNIet meer aan haar denken, ook al is dat moeilijk. Maar denk bij deze vooral aan jezelf!
Mijn relatie is ook pas 2 maanden uit (of al, tis maar net hoe je het bekijkt). Heb alleen niet de 'problemen' met haar die jij met je ex hebt.
quote:Klinkt goed man! Zo hoort het ook te zijn. Vooruit kijken!Op donderdag 21 oktober 2010 22:24 schreef Bartinhoo het volgende:
Goed bezig!
Uit ervaring kan ik je vertellen dat het steeds gemakkelijker gaat worden, en geloof het of niet: op een gegeven moment kom je er echt achter dat je haar niet eens meer zou willen sturen. Je hebt jezelf genoeg pijn gedaan, jij bent kennelijk niet meer belangrijk voor je ex...
Wat bij mij heel erg heeft geholpen, is de gedachte dat het ook weer helemaal nieuw kan zijn met een ander meisje. Begrijp me niet verkeerd hoor, ik zie mezelf momenteel echt nog niet met een ander meisje gaan, maar als ik me bedenk dat er ook meisjes zijn die wel uit eigen initiatief met mij zouden willen zijn, wel geinteresseerd in me zijn en eigenlijk hetzelfde geinteresseerde gedrag in mij tonen als dat mijn ex deed bij het begin van onze relatie, dan denk ik waarom zou ik mezelf pijn blijven doen door alleen maar mijn ex te willen..
Het is trekken aan een dood paard en mocht ze al medewerking verlenen/terug sms' en dan is het hoogstwaarschijnlijk puur en alleen omdat ze je aandacht niet kwijt wil. Bedenk als gouden regel maar, dat wanneer zij weer geinteresseerd raakt in jou, ze vanzelf wel contact met je op zal nemen. En mocht je daar nog op hopen komt daar ook nog eens bij, dat de grootste kans om haar weer geinteresseerd te laten worden in je is door je afstandelijk op te stellen en niet meer te sms' en. Win win situatie dus..
quote:Gast ben je gek geworden?Op donderdag 21 oktober 2010 22:37 schreef MOD het volgende:
In de naam der faalheid ga ik gewoon nog een actie uithalen. Met het oog op een toch al gedoemde relatie en alle mislukkelingen, boeit het me geen fuck meer ook. Ik ben rationeel en het is echt uit.
Om dan nog wat meer olie op het vuur te smijten en het voor mij compleet af te sluiten, vraag ik of ze bij me wilt intrekken.
Verkeerde keuze? Ik heb geen idee. Wat maakt het nog uit als dit alles toch al lang is uitgesproken. Dan kan ik haar beter nog verder van mij weg jagen door dit soort wartaal uit te slaan zodat ik zeker weet dat al mijn kansen verkeken zijn.
Of ze doet het wel en ben ik met stomheid geslagen, maar dan nog zou het dik feest zijn natuurlijk.
Ik weet nog niet wanneer, ik zie het wel. Binnenkort een update.
Schijt aan.
quote:HUHOp donderdag 21 oktober 2010 22:37 schreef MOD het volgende:
In de naam der faalheid ga ik gewoon nog een actie uithalen. Met het oog op een toch al gedoemde relatie en alle mislukkelingen, boeit het me geen fuck meer ook. Ik ben rationeel en het is echt uit.
Om dan nog wat meer olie op het vuur te smijten en het voor mij compleet af te sluiten, vraag ik of ze bij me wilt intrekken.
Verkeerde keuze? Ik heb geen idee. Wat maakt het nog uit als dit alles toch al lang is uitgesproken. Dan kan ik haar beter nog verder van mij weg jagen door dit soort wartaal uit te slaan zodat ik zeker weet dat al mijn kansen verkeken zijn.
Of ze doet het wel en ben ik met stomheid geslagen, maar dan nog zou het dik feest zijn natuurlijk.
Ik weet nog niet wanneer, ik zie het wel. Binnenkort een update.
Schijt aan.
quote:Man hou de eer aan jezelf. Geef jezelf een schop onder je kont. Waar ben je mee bezig. Je laat je alleen maar kwetsen. Verwijder alles wat je van haar hebt of stop alles ergens ver weg en ga hardlopen.Op donderdag 21 oktober 2010 22:43 schreef MOD het volgende:
Ach ja ik ben er stellig van overtuigd dat de relatie wel kan werken. Zij niet. Om mijn argumenten extra kracht bij te zetten vraag ik haar dat.
Een nee heb ik toch al. Hoe erger kan het nog worden?
quote:Gast... serieus! Je word nu echt eng! Ik heb eens een scharrel gehad met zo'n ex. Echt een stalker. Maar goed, ik denk dat alle goedbedoelde adviezen het spreekwoordelijke ene oor ingaat en het andere uit.Op donderdag 21 oktober 2010 22:43 schreef MOD het volgende:
Ach ja ik ben er stellig van overtuigd dat de relatie wel kan werken. Zij niet. Om mijn argumenten extra kracht bij te zetten vraag ik haar dat.
quote:Je wil geen vriendjes zijn, je wil gewoon iets horen van haar. Volhouden, dat gevoel gaat ook wel weer weg.Op donderdag 21 oktober 2010 19:30 schreef Fellows het volgende:
quote:In een ander forumdeel en topic had ik al gelezen wat hij je heeft aangedaan. Nu ik dit zo lees vind ik het echt onvoorstelbaar dat je die momenten hebt. Ben wel blij voor je dat je een maat van je hebt gebeld en dat je met vrienden die dingen kunt bespreken. Ook dat je vrienden je aan het verstand kunnen brengen dat het een lul is die je zo snel moet vergeten. Erg jammer, aangezien hij toch de vader van je zoontje is. Hoop echt dat je een vent vind die jou en je zoontje een toekomst geeft waar je van droomtOp donderdag 21 oktober 2010 22:49 schreef Jolene22 het volgende:
Hulde hoor jongens. Ik wordt er vaak letterlijk niet goed van als ik berichten van hem zie op Hyves bijvoorbeeld. Heb hem zelf niet eens meer in mn Hyves staan maar heel soms lees ik nog berichtjes die hij op paginas van wederzijdse vrienden zet bijvoorbeeld. Kan daar echt gelijk weer een avond van slag door zijn.
Ik had een paar dagen geleden echt een dip. Stond op het punt hem weer te bellen, ondanks dat hij me echt slecht heeft behandeld. Echt bizar hoe diep dat soms kan gaan. Eigenlijk alles wat je een meid niet aandoet heeft hij me wel geflikt. Achtergelaten tijdens de zwangerschap, uit huis gezet halverwege de zwangerschap, vreemdgaan, verslaafd aan online sex en daar al het spaargeld aan opgemaakt, eindeloos liegen, heeft ons zoontje echt als vuil aan de kant gezet. Dat vergeet je op zo'n avond dan even allemaal en denk je alleen maar terug aan de hele mooie momenten, want die waren er echt. Nog nooit eerder heb ik ooit zo'n band met iemand gehad maar zijn depressie gevoeligheid heeft een hoop verziekt. Ik miste hem gewoon echt heel erg, maar ik miste eigenlijk de jongen die hij ooit was en al jaren niet meer is.
Heb toen een maat van mij gebeld ipv mn ex en die is met me komen praten en dat heeft me erg veel goed gedaan. Gewoon iemand die af en toe zegt: waar ben jij in godsnaam mee bezig?! Even met je doorloopt waarom het ook alweer echt klaar is en dat ik daar gigantisch goeie reden voor had. En even je ego oppoetst.
Dan loop je zo al die gebeurtenissen langs en dan begrijp je al heel snel dat die prachtige momenten die we deelden en die intense band niet opwegen tegen het leven met iemand die zo omgaat met zn problemen en mij en mn zoontje zo behandeld.
En na die avond gaat het eigenlijk best wel goed. Zodra ik de boel weer ga romantiseren probeer ik mn gedachtes te draaien naar hoe het echt was, want een relatie gaat niet zomaar stuk. Ik had zelfs ongelofelijk goeie redenen om hem voor altijd uit mn leven te flikkeren en nooit meer om te kijken. Ik verbaas me er zo over dat iemand die mij zo behandeld heeft zo'n gemis kan veroorzaken. Freaky gewoon.
Ik betrapte mezelf er toevallig op vandaag dat ik weer uitkijk naar een nieuw avontuur. Dit keer hopelijk met iemand die wel weet wat hij heeft en ook moeite doet om het te houden.
quote:Thanks voor de bemoedigende woorden. Het is ook bizar. Nu lees je natuurlijk hier alleen van mij het gezeik en niet de mooie dingen en het is ook grotendeels echt fantastisch geweest. En daar heb ik heel lang op geteerd.Op donderdag 21 oktober 2010 22:54 schreef Pan.da het volgende:
[..]
In een ander forumdeel en topic had ik al gelezen wat hij je heeft aangedaan. Nu ik dit zo lees vind ik het echt onvoorstelbaar dat je die momenten hebt. Ben wel blij voor je dat je een maat van je hebt gebeld en dat je met vrienden die dingen kunt bespreken. Ook dat je vrienden je aan het verstand kunnen brengen dat het een lul is die je zo snel moet vergeten. Erg jammer, aangezien hij toch de vader van je zoontje is. Hoop echt dat je een vent vind die jou en je zoontje een toekomst geeft waar je van droomt
quote:Ja en weet je, bij mij was het dus steeds dat gevoel van maar blijven proberen. Ken je dat? Kunnen we niet zus of zo om het maar door te laten gaan. Opnieuw proberen wie weet lukt het dit keer wel. Echt eindeloos, ondanks dat je weet dat het eigenlijk gewoon geen zin heeft. Uitstel van executie. En dan is het verdomde lastig om je erbij neer te leggen. Denk dat dat voor mannen gewoon wat anders ligt. Uit is bij een man echt uit, of zit ik er dan naast?Op donderdag 21 oktober 2010 23:01 schreef Bartinhoo het volgende:
Heftig zeg Jolene! Toch kan ook ik me het gevoel heel goed voorstellen dat je je ex nog af en toe eens een keer op zou willen bellen in een slechte bui. Nog steeds dat verlangen naar de oude hij, terwijl je weet dat die persoon niet langer bestaat. Het pijnlijke gevoel dat het onomkeerbaar is, alsof je net uit het vliegtuig bent gesprongen en erachter komt dat je je parachute vergeten bentVanaf dan is het enige dat je kunt doen de situatie accepteren want er valt niets meer aan te veranderen...
Vergeleken bij jouw relatie was de relatie van mij en mijn ex maar kalverliefde als ik het zo lees. En dan zit ik al 4 maanden hier op het forum te zwijmelen...
quote:Heb ik ook gedaan maar jammer genoeg weet ik haar nummer uit mijn hoofd.Op donderdag 21 oktober 2010 23:04 schreef Jolene22 het volgende:
[..]
Ik heb zelf het telefoonnummer van mn ex inclusief alle contactgegevens gewist. Geen hyves, geen facebook, geen nummer meer. Bescherm jezelf tegen dat soort dipjes. Geef jezelf niet de káns om te bellen.
quote:Heel erg balen dat je haar telefoonnummer uit je hoofd kent. Daar kun je dus niks mee.Op donderdag 21 oktober 2010 23:16 schreef Chanson het volgende:
[..]
Heb ik ook gedaan maar jammer genoeg weet ik haar nummer uit mijn hoofd.
Wat helpt bij jou verder goed bij dat romatiseren? Ik denk ook te vaak aan de mooie dingen en negeer de punten waarop het is vast gelopen? Ik ben zelf bezig met een lijstje van positieve en negatieve punten en eigenlijk is die negatieve al veel langer. Toch blijft het lastig mooie herinneringen te negeren.
quote:Ik kan daarin alleen voor mezelf spreken, en denk dat het niet zozeer heeft te maken met het feit dat je man bent of vrouw, maar puur afhankelijk is van de situatie. In mijn geval is het door mijn ex uitgemaakt, en niet door mijzelf maar je zou kunnen zeggen dat ik er langzaam maar zeker een beetje naartoe heb gewerkt.Op donderdag 21 oktober 2010 23:13 schreef Jolene22 het volgende:
[..]
Ja en weet je, bij mij was het dus steeds dat gevoel van maar blijven proberen. Ken je dat? Kunnen we niet zus of zo om het maar door te laten gaan. Opnieuw proberen wie weet lukt het dit keer wel. Echt eindeloos, ondanks dat je weet dat het eigenlijk gewoon geen zin heeft. Uitstel van executie. En dan is het verdomde lastig om je erbij neer te leggen. Denk dat dat voor mannen gewoon wat anders ligt. Uit is bij een man echt uit, of zit ik er dan naast?
quote:Ja eigenlijk heb je wel gelijk en moet ik natuurlijk de vriendschap een kans geven en de eer aan me zelf houden.Op donderdag 21 oktober 2010 22:48 schreef Pan.da het volgende:
[..]
Gast... serieus! Je word nu echt eng! Ik heb eens een scharrel gehad met zo'n ex. Echt een stalker. Maar goed, ik denk dat alle goedbedoelde adviezen het spreekwoordelijke ene oor ingaat en het andere uit.
Ik zeg kappen met die onzin...
quote:Je hebt een nee al maar je hebt misschien nog een klein beetje eigenwaarde over wat je dan ook te grabbel gooit.Op donderdag 21 oktober 2010 22:43 schreef MOD het volgende:
quote:Hoeft toch niet? En de negatieve herinneringen hoef je ook niet te negeren. Je moet alleen zorgen dat je niet meer gaat hopen op meer mooie herinneringen met hém/háár als dat er gewoon echt niet meer in zit. En van de minder leuke herinneringen kun je leren, een volgende relatie beter te maken door niet in dezelfde valkuil te trappenOp donderdag 21 oktober 2010 23:16 schreef Chanson het volgende:
[..]
Toch blijft het lastig mooie herinneringen te negeren.
quote:Nou uhm kerel, je bent heel erg dom blijkbaar. Kijk nou eens waar je gvd mee bezig bent man.Op donderdag 21 oktober 2010 23:23 schreef MOD het volgende:
Ik weet het, het is kansloos en misschien eng. Maar ik ben niet gek kerel. Hoog uit een beetje dom.
quote:Hé die moet ik onthouden. Die is goed.Op donderdag 21 oktober 2010 23:28 schreef Jolene22 het volgende:
[..]
Afsluiten kun je zelf, daar heb je haar niet bij nodig.
quote:Nou vertelOp donderdag 21 oktober 2010 23:35 schreef Cocktailprikker het volgende:
[..]
Nou uhm kerel, je bent heel erg dom blijkbaar. Kijk nou eens waar je gvd mee bezig bent man.![]()
![]()
![]()
![]()
quote:Lees je posts gewoon eens terug. Je post hier wel elke 5 minuten zowat je wanhopige gedachten, maar je denkt niet realitisch vooruit.
quote:Jah true.. Ik peer em hier. Srry voor mijn rare posts.. Ik peer em hier even want je hebt ws gelijk. Genoeg te doen nog dus jah. Groeten!Op donderdag 21 oktober 2010 23:46 schreef formerjellybean het volgende:
Weet Mod misschien moet je even uit dit topic weggaan en even andere dingen gaan doen, het lijkt namelijk alsof je een beetje blijft steken en door constant bezig zijn met het loslaten van je ex kom je ook niet verder.
Probeer eens een paar dagen hier niet te posten en andere dingen te doen , want ik denk dat je juist steeds meer gaat malen en dan moet je even streng voor jezelf leren zijn en zeggen nu niet .
quote:Hou je liever vast aan deze post die je Barthinoo aanraadde:Op donderdag 21 oktober 2010 23:47 schreef MOD het volgende:
Ja dat is wel wat jullie van me lezen inderdaad. Ik hou me echter wel vast aan deze post die ik eerder maakte:
De kunst van het loslaten van je ex #126
Er schiet van alles door mijn hoofd. Maar ja, zolang ik nog niks uitgevoerd heb zal het wel zo blijven.
quote:Leer eerst zelf maar eens te accepteren dat het over is, voordat je anderen gaat adviseren over loslaten en verder gaan, want het wordt er niet geloofwaardiger op zo.Op maandag 18 oktober 2010 19:50 schreef MOD het volgende:
Dussssssss kom tot inkeer of wacht nog langer. Het is er niet meer en het zal nooit meer wat worden. Ga voor je zelf zorgen en niet voor jullie twee. Enkel dan kan je de deur ooit weer open zetten voor iets of iemand nieuws waar je wel gelukkig van wordt. Hoe kut en moeilijk het ook is.
quote:Als het goed is, kom je niet meer in dit draadje en lees je mijn reactie nietOp donderdag 21 oktober 2010 23:23 schreef MOD het volgende:
[..]
Ik snap ook dat het een compleet kansloze actie is die ik net bedacht heb. Maar ja.. Wat kan er gebeuren?
Begrijp me niet verkeerd, ik ben echt geen stalker of zo.
Ik begrijp je wel kerel. Maar dit is geen actie in de naam der wanhoop. Ik heb in slechtere situaties gezeten waar ik elk moment aangreep om contact op te nemen. En ik zie wel hoe het loopt. Misschien doe ik het niet. Maar ja.. Over is het toch al. Waarom niet tot the limit pushen...
Ik weet het, het is kansloos en misschien eng. Maar ik ben niet gek kerel. Hoog uit een beetje dom.
quote:Heel simpel denk ik, stop met analyseren en kom terug op de uitnodigingen die je hebt gehad.Op vrijdag 22 oktober 2010 08:36 schreef Bartinhoo het volgende:
Als je even niemand hebt om iets mee te doen, dan bel je gewoon mensen op waar je al tijden niet mee om bent gegaan, of je stort je gewoon via via in een nieuwe groep mensen.
Ik zit hier 4 maanden naar dato nog steeds te analyseren, en ik word een beetje gek van zoveel dezelfde mensen om me heen. Als ik me nu bedenk hoeveel aanbiedingen ik al heb gehad van mensen de afgelopen tijd om met hen iets te gaan doen, heb het allemaal afgewezen...
quote:Dat analyseren moet ik inderdaad mee stoppen. Soms komt de gedachte nog wel eens opzetten, maar dat verdring ik gewoon...Op vrijdag 22 oktober 2010 09:12 schreef Chanson het volgende:
[..]
Heel simpel denk ik, stop met analyseren en kom terug op de uitnodigingen die je hebt gehad.
quote:Als je het maar wel weer terugkomt als je weer van die rare plannen in je hoofd krijgt zodat we het even verbaal eruit kunnen timmerenOp donderdag 21 oktober 2010 23:49 schreef MOD het volgende:
[..]
Jah true.. Ik peer em hier. Srry voor mijn rare posts.. Ik peer em hier even want je hebt ws gelijk. Genoeg te doen nog dus jah. Groeten!
quote:Als je nou een paar van die uitnodigingen probeert, ongetwijfeld zul je tijdens/achteraf denken, oh wacht het is eigenlijk nog best leukOp vrijdag 22 oktober 2010 09:58 schreef Bartinhoo het volgende:
[..]
Dat analyseren moet ik inderdaad mee stoppen. Soms komt de gedachte nog wel eens opzetten, maar dat verdring ik gewoon...
En tja, terugkomen op de uitnodigingen. Ik vind het af en toe lastig, ik heb mijn eigen vrienden waar ik dingen mee doe, en die uitnodigingen zijn dingen waar ik in eerste instantie eigenlijk helemaal geen zin in heb![]()
Maar als ik dan kijk naar mijn ex, die nu via de vriend van haar zusje nieuwe contacten heeft gemaakt denk ik moet ik niet ook op die nieuwe mogelijkheden ingaan? Anderzijds denk ik moet ik niet gewoon accepteren dat ik anders ben als mijn ex en niet geforceerd nu opeens op dingen ingaan puur en alleen omdat zij dat ook doet, terwijk ik er eigenlijk helemaal geen behoefte aan heb...
quote:Als ik je username zie, dan denk ik altijd hier aan...Op vrijdag 22 oktober 2010 11:44 schreef Jolene22 het volgende:
[..]
Als je het maar wel weer terugkomt als je weer van die rare plannen in je hoofd krijgt zodat we het even verbaal eruit kunnen timmeren
quote:Tja het probleem in onze relatie was, dat de verhoudingen scheef lagen. Waar ik terugkijk op een relatie met een meid die super goed en lief voor me was, kijkt zij terug op een relatie met een vriend die haar het gevoel gaf minderwaardig te zijn en niet alles voor hem te zijn...Op vrijdag 22 oktober 2010 13:06 schreef Cocktailprikker het volgende:
[..]
. Natuurlijk mis ik haar enorm, maar of ik haar terug zou willen zoals het was?![]()
quote:Dat is ook zo dat gevoelens veranderen. Ik ga er ook niet vanuit dat ze nu nog steeds van me houdt/om me geeft oidOp vrijdag 22 oktober 2010 13:31 schreef goofy_goober het volgende:
Je moet wel begrijpen dat je dat soort dingen zegt op dat moment. Gevoelens veranderen.
Je ex zal ongetwijfeld nog wel eens aan je denken. Maar zij onderneemt wel de stappen om haar leven interessant te maken zonder jou en jij blijft erin hangen. Dat is het verschil.
quote:Nee.Op vrijdag 22 oktober 2010 13:28 schreef Bartinhoo het volgende:
[..]
Tja het probleem in onze relatie was, dat de verhoudingen scheef lagen. Waar ik terugkijk op een relatie met een meid die super goed en lief voor me was, kijkt zij terug op een relatie met een vriend die haar het gevoel gaf minderwaardig te zijn en niet alles voor hem te zijn...
Ik mis haar nog elke dag, maar ondanks dat ook zij zegt veel van me gehouden te hebben, en het nog nooit zo moeilijk gehad te hebben met het uitmaken van een relatie, ga ik er vooralsnog maar gewoon vanuit dat ze niet meer aan me denkt. Waarom neemt ze anders al 2 maanden geen conctact met me op?
De zin die ik overigens gequote heb doet me best pijn in mijn concrete situatie. Ik moet haar niet eens terugwillen, en weet dat , mochten we weer opnieuw een relatie met elkaar krijgen ik snel weer de gedachte zal krijgen dat het ooit weer uit zal moeten gaan. Ze haalt niet het beste in mij naar boven, mijn ontwikkeling staat stil zodra ik met haar ga. Toch doet het me pijn, omdat zij kennelijk niet denkt van ''wat als het wel beter wordt met hem'' kennelijk heeft zij het er niet voor over om opnieuw te proberen, terwijl ze altijd gezegd heeft zoveel voor me te voelen...
quote:Dit stukje is eigenlijk best wel mooi. De breuk is er niet voor niets geweest. Dat ligt aan mij én aan haar. Ik ben nu aan het veranderen, best veel vind ik, maar zou zij dat ook doen? Als zij niet zo is verandert, waarvan ik de kans op 99% schat, dan ga ik niet blij van haar worden. Het werkt dus gewoon (nog) niet.Op vrijdag 22 oktober 2010 13:47 schreef Cocktailprikker het volgende:
[..]
Ik ben hartstikke benieuwd wat men ex denkt, doet, wat haar bezig houdt en hoe ze nu naar alles kijkt. Maar heeft het zin om te laten weten dat ik haar mis? Wordt het er dan beter op voor allebei? Ik denk het niet. Want zij zal vast nog niet zodanig veranderd zijn dat ik er blijer van word. En ik wil haar geen valse hoop geven. Daarom laat ik niks van mij horen, omdat ik weet dat ik er meer pijn mee doe dan dat ik dingen recht zet.
quote:Haha daar heb ik hem ook vandaan. Was dat nr aan het luisteren toen ik mn user aanmaakte op FOKOp vrijdag 22 oktober 2010 13:06 schreef goofy_goober het volgende:
[..]
Als ik je username zie, dan denk ik altijd hier aan...
quote:Hoe bedoel je dit?Op vrijdag 22 oktober 2010 14:03 schreef Bartinhoo het volgende:
Er zit wat in je post, maar wat jij denk ik doet is in mijn ogen het houden van een soort ''ondergronds lijntje'' met je ex, om het maar even een naam te geven....
quote:Ik kan het natuurlijk fout hebben hoor, maar ik refereerde hiermee naar de vetgedrukte stukken. Ik had het idee dat je nog op een bepaalde manier verbondenheid met je ex voelt/voelde, en zodoende nog dit soort dingen zei. Op een manier van, we zijn uit elkaar, maar wellicht is de situatie straks anders, en komen we weer bij elkaar...
quote:[..]
Nee.
Je haalt even iets door elkaar denk ik. Dat zij niks laat horen betekend niet dat ze niet aan je denkt, of dat nou is omdat ze zich afvraagt of je verandert bent, of omdat ze mist wat jullie samen hadden. Ze laat niks horen omdat ze weet dat ze er geen hol mee op schiet voor zichzelf. En jij ook niet.
Blijkbaar was er iets dusdanig scheef dat niet zomaar verandert is, thans dat wordt gedacht. Als ik het even op mezelf weerspiegel, ik ben wél enorm verandert in 2 maanden tijd maar dat is omdat ik in een extreme situatie zat. Het was gek worden of aan mezelf werken.
Als ik dan naar men ex kijk, die snapt het niet. Maar die zit/zat ook niet in die extreme situatie als ik, dus zij kán het niet begrijpen omdat ze het gewoon niet weet. Dan is verandering op korte termijn ook onmogelijk. Even heel kort door de bocht dus, maar meestal veranderen mensen niet zo in zon relatief korte tijd.
Moet je dan als maar blijven hopen op een toekomst samen, terwijl je denk dat de dingen die je anders zou willen zien, voorlopig nog niet gebeuren? Is dat het nou waard?
Ik ben hartstikke benieuwd wat men ex denkt, doet, wat haar bezig houdt en hoe ze nu naar alles kijkt. Maar heeft het zin om te laten weten dat ik haar mis? Wordt het er dan beter op voor allebei? Ik denk het niet. Want zij zal vast NOG niet zodanig veranderd zijn dat ik er blijer van word. En ik wil haar geen valse hoop geven. Daarom laat ik niks van mij horen, omdat ik weet dat ik er meer pijn mee doe dan dat ik dingen recht zet.
Als de tijd daar is zal ik vast wel van haar horen. Wanneer dat is weet ik niet, misschien wel nooit.. Intussen ga ik door met wat ík belangrijk vind. Proberen te genieten van het leven zoals ík dat wil.
quote:Natuurlijk voel ik mij nog verbonden met men ex... Meer dan anderhalf jaar zijn we samen geweest, ze heeft zo enorm veel voor mij betekend.Op vrijdag 22 oktober 2010 21:06 schreef Bartinhoo het volgende:
[..]
Ik kan het natuurlijk fout hebben hoor, maar ik refereerde hiermee naar de vetgedrukte stukken. Ik had het idee dat je nog op een bepaalde manier verbondenheid met je ex voelt/voelde, en zodoende nog dit soort dingen zei. Op een manier van, we zijn uit elkaar, maar wellicht is de situatie straks anders, en komen we weer bij elkaar...
Mar misschien zit ik er wel helemaal naast...
quote:Precies ook mijn gedachten.Op zaterdag 23 oktober 2010 11:48 schreef Chanson het volgende:
Ook hier weer een kleine dip. Had voordat ik haar had verwijdert gelezen dat ze naar een gaaf feest gaat. Dat feest is dus vandaag. 2 van mijn vrienden gaan ook. Vroegen zelfs of ik nog mee ging. Het feest is heel leuk maar het is pas 4 weken uit en ik wil haar daar echt niet zien. Wil niet eens weten dat ze daar is. Het gevoel dat 'zij gelukkiger is zonder mij' maakt me bang en laat me niet los. Was ik zo slecht?
quote:Ik kan me voorstellen dat je nog niet toe bent om haar weer tegen te komen.Op zaterdag 23 oktober 2010 11:48 schreef Chanson het volgende:
Ook hier weer een kleine dip. Had voordat ik haar had verwijdert gelezen dat ze naar een gaaf feest gaat. Dat feest is dus vandaag. 2 van mijn vrienden gaan ook. Vroegen zelfs of ik nog mee ging. Het feest is heel leuk maar het is pas 4 weken uit en ik wil haar daar echt niet zien. Wil niet eens weten dat ze daar is. Het gevoel dat 'zij gelukkiger is zonder mij' maakt me bang en laat me niet los. Was ik zo slecht?
quote:Zo'n romanticus ben ik ookOp zaterdag 23 oktober 2010 12:56 schreef Jolene22 het volgende:
Probeer niet je eigenwaarde bij je ex vandaan te halen heh. Dat het met je ex niet lukte en dat ze gelukkiger is zonder jou zegt niet dat jij niet net zo gelukkig kan worden zonder haar.
Ik ben dan ook nog zo'n hopeloze romanticus die denkt dat als je echt bij elkaar hoort en je elkaar treft op een moment waarin je er nog niet klaar voor bent, je later toch wel weer bij elkaar komt. Als je er wel aan toe bent. En als het echt die ene voor jou was.
quote:Wat een kutsmoes.Op zaterdag 23 oktober 2010 11:07 schreef Mevrouw_voor_jou het volgende:
Afgelopen zondag heb ik met mijn ex gebeld na een wazig smsje van hem waarin hij me feliciteerde. Ik schrok even want ik dacht dat ie van een vriendin had gehoord dat ik een hele avond met iemand anders aan het feesten was geweest (was best romantisch) en hij dacht dat ik een nieuwe relatie had. Bleek niet zo te zijn, hij had zich vergist in mijn verjaardag en dacht dat ik jarig was. Apart om te vergeten dat ik 4 maanden geleden jarig was maargoed. Om erachter te komen waarom hij me feliciteerde en eventueel wat recht te zetten heb ik hem daarom even gebeld, ik had geen zin in een scene per sms.
quote:Tja het kan heel goed een smoes zijn, dat denk ik eigenlijk ook. Maarja, hij is ook maar een mens, ik hoop dat ie zich er beter door voelt. Het is trouwens niet dat we helemaal geen contact hebben, ik heb hem uitgenodigd voor mijn halloweenfeest en hij komt dan ook gewoon.Op zaterdag 23 oktober 2010 14:05 schreef goofy_goober het volgende:
[..]
Wat een kutsmoes.
Maar ja, op sommige momenten grijp je elke kans aan die je plausibel lijkt (maar het natuurlijk niet is) om contact op te nemen met hem of haar. Been there, done that, got the T-shirt.
quote:Na 5x lezen snap ik hem.Op zaterdag 23 oktober 2010 19:16 schreef Tegan het volgende:
Mijn ex smst me allemaal welterusten midden in de nacht etc. En als ik dat doe dan zegt hij dat ik dat niet moet doen omdat hij nog steeds 100% achter zijn beslissing staat.
It's good to laugh about it because it is actually really sad.
quote:23.45%Op zondag 24 oktober 2010 00:29 schreef Self-Catering het volgende:
Als je relatie "out of the blue" uit gaat en je spreekt samen af om in de toekomst nog af te spreken (eerste afspraak staat alweer) Hoe groot is de kans dat je dan weer samen komt?
quote:Ja, echt bij mij wel. Geen ruzies niets. Vrijdagavond lieve smsjes, zaterdag uit. En nee, niet vreemd gegaan oid.Op zondag 24 oktober 2010 00:29 schreef Cocktailprikker het volgende:
Tsja...
Laat hem nog even dicht dan
[..]
23.45%![]()
Een relatie gaat nie "out of the blue" uit...![]()
quote:22Op zondag 24 oktober 2010 00:34 schreef Cocktailprikker het volgende:
Oh dan heb je zon labiele te pakken? hoe oud ben je
quote:6 maanden, redelijk serieus (familie shit erbij)Op zondag 24 oktober 2010 00:37 schreef Cocktailprikker het volgende:
Oke ja dan kan het ook nog. Maar hoe lang had je iets samen dan? En in hoeverre was het serieus etc... Want ik heb een maat van me, en ik geloof dat het daar elke week / maand wel weer een keer uit is. Met dezelfde labiele nazicommandant.
quote:Zo zie ik het een beetje, nog los van dat hij er niet klaar voor is. Wel de "lasten" en niet de lusten, zit zelf overigens in een zelfde situatieZou je af willen spreken? Ik mis een luisterend oor. Maar voor de rest niks hoor, knuffelen en dicht tegen elkaar aan liggen en zoenen en sex met jou mis ik niet zo erg hoor!!
quote:Dat was zeker een uitspraak die hij twee maanden geleden heeft gedaan of nog langer geleden toen hij in ieder geval nog een roze bril op had?De strekking was dat ik hem echt graag wilde zien omdat ik iemand nodig had/miste die er voor me was voor alle problemen enzo, en dat de seks en intimiteit me veel minder deed/ik dat minder mis. En dat ik hem dus graag wil als persoon die er voor me is. Iets wat hij altijd voor me wilde zijn, ook zonder de intimiteit.
quote:Als ik had gezegd dat ik hem keihard wilde neuken had hij meteen opgehangen hoorOp zondag 24 oktober 2010 04:06 schreef Catkiller het volgende:
En nu niks.. Je zegt het zelf al in je post, je mist iemand die er voor je is, je mist niet hem speciaal, je valt wel terug op hem omdat je aan hem gewend bent wat te begrijpen valt maar hij is niet meer de persoon daarvoor. Denk je dat hij nu vrolijk is na een telefoongesprek waarin onderstaand aan bod kwam?
[..]
Zo zie ik het een beetje, nog los van dat hij er niet klaar voor is. Wel de "lasten" en niet de lusten, zit zelf overigens in een zelfde situatie
[..]
Dat was zeker een uitspraak die hij twee maanden geleden heeft gedaan of nog langer geleden toen hij in ieder geval nog een roze bril op had?![]()
quote:Bart serieus waar ben je meee bezig??Op zondag 24 oktober 2010 09:33 schreef Bartinhoo het volgende:
Pfff ik weet het gewoon allemaal even niet..
Zoals gezegd mijn ex weer voor het eerst gesproken in 2 maanden...
Het kan echt 2 kanten op, ik ben niet gek en ook ik heb mensenkennis en ik voelde echt nog duidelijk een bepaalde ''spanning'' tussen ons toen ik haar gisteren weer zag.. Ze durfde niet direct naar me toe te komen, vanuit mijn ooghoeken zag ik haar twijfelen maar ze kwam wel naar me toe...
Anders dan onze vorige gesprekken voor onze lange periode van geen contact moest altijd het initiatief van mijn kant komen, ik stelde de vragen hoe het ging, ging altijd over haar. Nu was ook zij eindelijk weer eens geinteresseerd. Toen ik vertelde dat ik op mezelf woonde en echt fanatiek met sport en school bezig was toen raakte ze al helemaal geinteresseerd..
Verder leek al de ''afstand'' die we de afgelopen 2 maanden hebben gecreeerd direct weer helemaal verdwenenZe vertelde me meteen een aantal persoonlijke medische dingen die ze de laatste tijd doormaakt doordat ze flink is afgevallen in korte tijd. Verder ''plaagden'' we elkaar weer een beetje, net als tijdens de relatie, een beetje in de flirtsfeer om het zo maar even te noemen...
Verder was ik vorige week uit, en ze wist waar ik geweest was omdat een vriendin van haar dit had ge sms' t. Tsja wat ik me hier nu bij moet voorstellen weet ik niet, maar de afstand voelde echt zo groot dat ik niet had verwacht dat die meiden onderling nog met me bezig zouden zijn..
Tsja ik weet het niet, misschien moet ik even geinteresseerd in haar blijven doen. Wel rustig aandoen, maar over bijvoorbeeld 2 weekjes eens vragen of het al beter met haar gaat oid. Ik ben iig al blij dat we gewoon nog leuk kunnen praten, terwijl ik misschien bang was dat ze nog boos zou zijn oid...
Anderzijds was het eigenlijk ook weer een heel ''normaal'' gesprek. Ze bleef wel lang staan, en zei niet na 5 minuten nou ik moest maar weer eens gaan, maar toen ze wegging zei ze niet iets in de trend van ''we spreken snel een keer af'' maar zei ze gewoon nou we spreken elkaar wel weer...
Ze is zoo leuk
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 32% gewijzigd door Cocktailprikker op 24-10-2010 14:17:14 ]
quote:Dat besef ik, en ik dacht dat ik dit al had geaccepteerd maar nu blijkt dat er ergens in een hoekje nog wat verstopte hoop zat...Op zondag 24 oktober 2010 13:02 schreef melanie_x het volgende:
Voor haar is het gewoon helemaal over.. ze is niet echt geïnteresseerd en ze heeft die afgelopen 2 maanden ook geen contact met je opgenomen. Wordt toch tijd om te accepteren dat het écht niet meer goed komt. En daar kan je heel verdrietig over zijn etc. maar veel van je posts laten ook zien dat ze eigenlijk niet eens goed bij je paste. Mis je niet gewoon een meisje die van je houdt? Dus niet persé je ex. Is misschien ook moeilijk omdat zij je eerste echt vriendin was. Ik denk echt dat je volgende relatie een stuk beter zal lopen omdat je nu ook meer weet wat je wel en niet zoekt in een meid.
quote:Het enige wat ik denk dat een goed idee is voor jou om aan te werken is jezelf meer beschikbaar maken tegenover meisjes en mensen in het algemeen. Ben je uit nature extravert of introvert?Op zondag 24 oktober 2010 14:07 schreef Bartinhoo het volgende:
[..]
Dat besef ik, en ik dacht dat ik dit al had geaccepteerd maar nu blijkt dat er ergens in een hoekje nog wat verstopte hoop zat...
Tja ik denk dat ik gewoon de vrouwelijke aandacht heel erg mis, al mis ik natuurlijk op sommige vlakken ook wel mijn ex. Als ik haar zoals gisteren spreek dan denk ik diep van binnen god wat zou ik je graag lekker beetpakken en knuffelen![]()
Maar rationeel weer ik ook wel, dat er ook bij een nieuwe kans wel weer een moment zal komen waarbij ik denk '' ik kan niet eeuwig met haar doorgaan''...
Verder denk ik inderdaad dat ik ook wel een beetje ''een vriendin'' mis. Gewoon lekker op zondag truttige dingen doen zoals wandelen, shoppen of gewoon ff een dagje weg ik mis het behoorlijk. Sowiezo de vrouwelijke aandacht, waar ik nooit echt veel van heb gehad. Ik weet dat meiden mij over het algemeen vaak als een geschikte potentiele vriend zien, ( no offence), maar echt veel vrouwelijke aandacht heb ik mijn hele leven ( behalve van mijn ex ) echt nooit gehad..
Lichamelijk ben ik tegen de 2 meter, best breed dat schrikt best af denk ik soms, verder ben ik zelf tegen mensen en vooral meiden die ik niet (goed) ken erg nors, een beetje een ''blijf van mijn lijf'' / onbereikbare houding. Ik hoop echt dat ik dit weet te veranderen, want als ik mijzelf op deze manier blijf gedragen dan kan het nog wel eens heel lang gaan duren voordat ik weer een nieuwe relatie heb....
Daarnaast ben ik al best onzeker, en het idee dat er nu een meisje rondloopt die me voor geen goud als vriend wil draagt daar niet echt in positieve zin aan bij, al weet ik ook wel dat ik dit zelf heb gecreeerd...
quote:Alsof ik dit zelf heb geschreven wat herken ik datOp zondag 24 oktober 2010 14:35 schreef Bartinhoo het volgende:
Bij mensen die ik goed ken ben ik denk ik ''redelijk'' extrovert. Maar dat is echt alleen bij mijn familie en beste vrienden die ik dan ook al mijn hele leven ken. Tot dit ''groepje'' laat ik heel moeilijk nieuwe mensen toe.
Tegen mensen buiten dit groepje ben ik echt extreem introvert. Op straat maak ik eigenlijk ook nooit oogcontact / een spontaan praatje met vreemde mensen. Ik loop zelfs in de meest drukke stad met een stoicijns gezicht met een stalen blik recht vooruit... Ik ben erg afstandelijk, maar dit heeft er ook deels mee te maken dat ik niet geinteresseerd ben in mensen die ik niet ken. Vreselijke eigenschap.
quote:Eigenlijk heb je wel iets natuurlijk. Ik denk dat het voor haar ook wel beter is. Heb haar niet gegeven waar ze recht op had ook liet zij dat niet altijd blijken. Blijf het wel heel erg frustrerend vinden, het doet beide kanten pijn maar eraan werken kan niet meer?! Ergens snap ik het wel maar toch ook niet.Op zaterdag 23 oktober 2010 12:32 schreef Mevrouw_voor_jou het volgende:
[..]
Ik kan me voorstellen dat je nog niet toe bent om haar weer tegen te komen.
Wat ik me zo afvraag is dat jij, maar ook veel andere mensen het idee hebben dat je ex nu ineens gelukkig is omdat ze zonder je is verdergegaan.
Ik ben zo'n ex die in de relatie niet meer gelukkig was, en dus opgelucht was dat het voorbij was. Mijn leven is een stuk relaxter nu ik niet steeds met het onvolwassen gedrag van mijn ex hoef te dealen. En ik ga nu regelmatig lekker uit, en maak plezier met mijn vrienden. Mijn leven is in dat opzicht echt 100% verbeterd en veel fijner geworden.
Maar dat betekent niet dat ik geen gevoel heb, dat ik niet een periode van verdriet en boosheid heb gehad, of niet af en toe gewoon baal dat hij niet wat volwassener was of soms aan mezelf twijfel. Ik ga dat alleen niet bij mijn ex neerleggen, dat is zijn zaak niet meer. Probeer het in proportie te zien, je ex is echt niet van de ene op de andere dag veranderd in een supervrouw die zo eventjes over je heenstapt alsof het niets is.
quote:Ik heb het ook niet alleen tegen jou, zei het meer in zijn algemeenheid.Op zondag 24 oktober 2010 16:02 schreef Chanson het volgende:
Je begrijpt me verkeerd ik was dus niet naar dat feest gegaan omdat ik dus wist dat zij daar was. Als ik haar misschien komende tijd keer tegenkom draai ik me gelijk om en ga ik ergens anders heen. Heb er niets aan om daar dan te blijven.
quote:Één stapje naar voren, twee stapjes terug. Algemeen bekend hoor. Je komt er wel, ooit.Op zondag 24 oktober 2010 16:06 schreef Bartinhoo het volgende:
Ik heb nog steeds hoop, ga er niet op zitten wachten. Jullie zullen me gek vinden, ik ben benieuwd..
quote:Aha mijn mistake.Op zondag 24 oktober 2010 16:14 schreef goofy_goober het volgende:
[..]
Ik heb het ook niet alleen tegen jou.
quote:MSN is dan ook een doodsteek voor de goede gesprekken. Je móet niet perse als iemand online is elkaar spreken. Als je even niks te zeggen hebt, prima toch? In het begin zat ik ook lang te msnen met men ex. Maar naar mate je elkaar meer ziet / kent, hoe minder er te ouwehoeren valt. Tenminste, niet meer zo 24/7 als in het beginOp zondag 24 oktober 2010 16:06 schreef Bartinhoo het volgende:
Tja als ik eenmaal stom bezig ben, dan maar meteen alles goed fout doen op 1 dag![]()
Was helemaal vergeten dat je natuurlijk ook oude msn gesprekken terug kunt lezen...
Net dus even onze msn gesprekken van afgelopen jaar terug gelezen..
Viel me eigenlijk meteen op hoe oppervlakkig deze gesprekken waren.
> Liefiee
<Schatjeee wat ga je doen vandaag
> Kweenie beetje computeren en school
<Oow leuk, ...
Veel verder ging het niet, eigenlijk alsof we elkaar heel oppervlakkig kenden.. Wanneer we echt bij elkaar waren was dit niet het gevoel hoor, maar ik besef me nu des te beter dat onze relatie wel een diepgaande was, maar toch ook niet echt bij haar terecht kon...
Ook wel opvallende dingen waarvan ik wel eens den van ''tsja''.. Zovaak zaten we niet op msn, maar in de ''date'' fase zei ze vaak al om 8 uur savonds: Ik ga van msn af, even lekker tv kijken... Spreek je snel weer!
Ik weet van mezelf dat, wanneer ik een meisje leuk vind en het gesprek loopt goed, dan blijf ik achter de computer zitten tot ik mijn ogen niet meer open kon houden... Klinkt heel kinderachtig allemaal maar misschien zegt het toch wat. KWam er trouwens ook achter dat ik alles van vanmorgen enorm opgeblazen heb. Ik heb nog steeds hoop, ga er niet op zitten wachten. Jullie zullen me gek vinden, ik ben benieuwd..
quote:Studeren jullie ook rechten?Op zondag 24 oktober 2010 17:59 schreef melanie_x het volgende:
[..]
En nu lekker de leerboeken over het recht induiken, net als ik
quote:Wat zit je jezelf weer lekker naar beneden te praten, joh. Prijs je ex alsjeblieft niet zo de hemel in, want daar heb je jezelf alleen maar mee.Op zondag 24 oktober 2010 17:13 schreef Bartinhoo het volgende:
Ja dat is wel waar, maar wij spraken elkaar eigenlijk zelden tot nooit op msn..
Zat vandaag even ''alles'' terug te lezen, in totaal waren het slechts 13 gesprekken in anderhalf jaar tijd...
Vind het gewoon zo moeilijk om te accepteren dat mijn ex liever alleen is, met haar ouders op zondag, dan met mij. Ik heb het er net met een vriend een tijdje over gehad en eigenlijk merk ik dat ik haar grotendeels feitelijk niet echt mis...
Het is alleen zo lastig te plaatsen dat een meisje die zelf zo sterk het initiatief heeft genomen voor de relatie, en altijd zo haar best deed, uiteindelijk een keuze maakt om zich terug te trekken uit de relatie om hier vervolgens nooit meer op terug te komen..
Wel moet ik nog beter in leren zien hoe ik me gedragen heb naar haar. Ze is tegen het eind van onze relatie begonnen met afvallen, en in 2 maanden 20 kilo kwijtgeraakt. Dat is natuurlijk niet voor niets op dat moment gebeurd. Ik heb haar door mijn nonchalante arrogante gedrag enorm onzeker gemaakt. Ik heb haar laten twijfelen over zichzelf, en een ontevreden gevoel over zichzelf gegeven..
Het is arrogant en zelfzuchtig om te denken als onze relatie nog goed komt. Het is al heel wat dat mijn ex nog leuk tegen me doet, eigenlijk verdien ik zelfs dat niet eens. Altijd leuk om ff goed op je plek gezet te worden
quote:ik heb al met iemand anders gezoendOp zondag 24 oktober 2010 20:12 schreef MOD het volgende:
Ik vraag me af, en vooral aan de vrouwen, hoe het is, als je een tijd lang aan het heen en weren bent geweest met je ex, hoe het is na dat je voor het eerst met een ander heb gezoend. Zeg maar een rebound.
Ga je dan anders denken? Is het plotsklaps klaar? Heb je nog behoefte om hem te zien of te spreken?
quote:Ik ben dan wel een man, maar ik heb een paar weekjes geleden met een hele leuke meid gezoend. Voor mijn relatie met mijn ex was ik nog ''blanco'' wat betreft relaties, en mijn ex voldeed echt niet aan mijn toenmalige ideaalbeeld van een vriendin. De meid waar ik een paar weken geleden mee heb gezoend kwam echt eng dicht bij het ideaalbeeld van een vriendin. Toch deed het me echt belachelijk weinig, voelde 2 dagen een lichte daling van emoties maar dat kwam vooral omdat ik mezelf weer ''gewild'' voelde. Maar de behoefte om haar weer te zien was niet verminderd... ( ex dan)Op zondag 24 oktober 2010 20:12 schreef MOD het volgende:
Ik vraag me af, en vooral aan de vrouwen, hoe het is, als je een tijd lang aan het heen en weren bent geweest met je ex, hoe het is na dat je voor het eerst met een ander heb gezoend. Zeg maar een rebound.
Ga je dan anders denken? Is het plotsklaps klaar? Heb je nog behoefte om hem te zien of te spreken?
quote:Op zondag 24 oktober 2010 20:22 schreef melanie_x het volgende:
Toen het een maand uit was had ik met een andere jongen gezoend. Ik dacht dat ik deze jongen leuk vond wat achteraf helemaal niet zo was. Hij zoende niet zoals mijn ex, rook niet naar mijn ex etc etc. De volgende dag lag ik in de armen van mijn ex (nee geen seks) en had ik alles afgekapt met die andere jongen. Ik was toen zo in de war als ik er aan terug denk.
Later nog een ONS met een gozer, beste jongen hoor, maar ik zat toen nog zo met mijn hoofd bij m'n ex.
Gelukkig ben ik nu helemaal over die verwarring heen. Ik mis mijn ex niet en zie weer genoeg andere leuke jongens.
quote:Hmm dat bovenste zei mijn ex ook. Dat onderste liet ze maar achterwegen. Maar goed ook trouwensOp zondag 24 oktober 2010 20:16 schreef Duimelot het volgende:
[..]
ik heb al met iemand anders gezoend![]()
en ik voelde me schuldig. Het voelde aan als vreemd gaan. Ik heb ook echt een knop moeten omzetten en heel letterlijk tegen mezelf moeten zeggen: het is uit, dit is volkomen legaal en dit mag gewoon!
Verder was dat een heel speciale avond met iemand die zelf ook liefdesverdriet had. We hebben een beetje ons verdriet bij elkaar proberen te vergeten. En al onze liefde voor iemand anders aan elkaar gegeven in dat zoenen. Het voelde dan ook heel fijn en heel vertrouwd en heel lekker. Maar het was pure simulatie we zijn niet echt verliefd op elkaar. En daar zijn we ons wel bewust van!
quote:Dit zoenen was niet gepland (duh) we vonden steun bij elkaar om over ons verdriet te praten en dat was fijn. Uiteindelijk gebeurde het en het was een enorme mix aan emoties, het heeft verder weinig gedaan tov mijn gevoel voor mn ex.Op zondag 24 oktober 2010 20:25 schreef MOD het volgende:
[..]
Hmm dat bovenste zei mijn ex ook. Dat onderste liet ze maar achterwegen. Maar goed ook trouwens
Maar je bent niet anders naar je ex gaan kijken of had niet het gevoel dat je in eens door die kus tien stappen verder bent gekomen?
Dat ze nu zo spontaan in eens keihard de deur dicht smijt snap ik dan niet. Zal wel een reactie zijn daar op. Dat het nu echt klaar is. Enkel ik sta hier weer de puin bij elkaar te vegen terwijl ik echt zo geen idee is waar dat in eens vandaan kwam. Maar goed, een dagje dierenpark zit er dus niet in omdat ze me nu haat of zo. Kan er zo geen vinger op leggen.
Het gaat wel beter met me de laatste tijd. Heb elke dag nog goede momenten van enorm down zijn, ook tijdens dingen ondernemen, maar ik zet me er toe aan om te blijven ondernemen. En ik merk er niet veel van want alles om me heen lijkt herinneringen te triggeren.
Maar we moeten door. Het steekt nog elk moment maar we moeten door. Sterk staan op de goede momenten en slap zijn op de slechte momenten.
Ik mis haar nog steeds dus en nog steeds met mijn gevoelens in de weg, maar de ratio begint nu echt de overhand te nemen en mijn gevoel begint zich er aan te meten. Enkel jammer dat een zij-effect is dat ik dáár dan weer verdrietig om kan worden.
quote:ik heb hem niet meer gezien sinds het over is dus ook geen nachtje door gehaaldOp zondag 24 oktober 2010 20:33 schreef Bartinhoo het volgende:
Dat herken ik ook wel inderdaad... Dan ga je eindelijk rationeel over de zaak denken, maar dan voel je weer een steekje pijn, juist omdat je nu rationeel erover denkt![]()
Waar ik verder nog altijd een naar bijsmaakje over heb, is het feit dat het eigenlijk vrij snel afgekapt was. We zijn nog een paar keer bij elkaar over de vloer gekomen, kreeg de eerste dagen nadat het uitwas nog een kus op mn mond en volgens mij was ze toen nog wel in voor meer..
Maar vervolgens ging ik een maand op vakantie, nog paar keer bij elkaar over de vloer maar totaal geen spanning meer. Tja , wat verwacht ik dan natuurlijkMaar veel verhalen van jullie die ik lees, en ook veel hoor uit mn omgeving, dat je dan weer hoort '' ja vorige week weer even een nachtje doorgehaald met mn ex just for fun ''...
Nu weet ik niet wat ik daarbij moet denken. Misschien is dat juist wel een teken dat je niet serieus met elkaar was als je dat soort dingen blijft doen, maar vind het stiekem nog wel eens jammer. Kan/wil me ook nog steeds niet voorstellen dat ze niet meer aan me denkt of geen speciale gevoelens meer voor me heeft![]()
Maargoed
quote:Binnen 2/2,5 maanden nadat ik het had uitgemaakt heb ik eigenlijk lopen rondzoenen/rondneuken op en na vakantie. Ik heb die meiden met wie ik dat deed achteraf eigenlijk best kut behandeld, puur voor eigen gewin. Het was voor mij een middel om m'n ex te vergeten, en in zekere zin hielp het ook echt. Het is alleen geen permanente oplossing.Op zondag 24 oktober 2010 20:12 schreef MOD het volgende:
quote:Ik denk dat ze zin had in bier.Op zondag 24 oktober 2010 20:38 schreef Freek1001 het volgende:
Hallo mensen,
Ben weer even terug van weggeweest. Heb mijn ex nu tijdje genegeerd en kreeg gister midden in de nacht weer een berichtje in de trant van "of ik aan het uitgaan was en zin had in bier?".
Nu was mijn avond uiteraard naar de klote n.a.v. dit bericht, maar wilde niets liever dan terug sturen, jazeker kom maar deze kant op. Op advies van mijn eigenwijze ikzelf, heb ik het bericht genegeerd en dus niks terug gestuurd.
Wat bedoelt ze met dit sms-je, wil ze me terug, of loopt ze me gewoon gek te maken?
Mijn dank is groot!
quote:Wat dat betreft mag je blij zijn dat je geen nasleep van anderhalf jaar heb gehad. Jij bent nu ws al verder dan dat ik ben terwijl het bij mij vijf keer langer uit is.Op zondag 24 oktober 2010 20:33 schreef Bartinhoo het volgende:
Waar ik verder nog altijd een naar bijsmaakje over heb, is het feit dat het eigenlijk vrij snel afgekapt was. We zijn nog een paar keer bij elkaar over de vloer gekomen, kreeg de eerste dagen nadat het uitwas nog een kus op mn mond en volgens mij was ze toen nog wel in voor meer..
quote:Tja dat is ook wel logisch.. In jouw geval helpt het misschien om maar gewoon te denken dat hij kennelijk iets mist dat ie nu zo zoekt naar vervanging... Je hebt dus wel degelijk indruk achtergelatenOp zondag 24 oktober 2010 20:40 schreef Duimelot het volgende:
[..]
ik heb hem niet meer gezien sinds het over is dus ook geen nachtje door gehaald
quote:Ja ik ben daar eigenlijk ook wel ''blij'' mee, maar het voelt wel gewoon kut dat het kennelijk voor haar helemaal niet zo moeilijk was om afscheid van mij te nemen, terwijl haar gedrag naar mij toe 8 maanden lang altijd heel aanhankelijk was.Op zondag 24 oktober 2010 21:02 schreef MOD het volgende:
[..]
Wat dat betreft mag je blij zijn dat je geen nasleep van anderhalf jaar heb gehad. Jij bent nu ws al verder dan dat ik ben terwijl het bij mij vijf keer langer uit is.
Ik zie je regelmatig posten met vaak de zelfde soort boodschap. Je mist haar, vraagt je af of zij nog aan je denkt, jammer dat het klaar is, zou er nog wat van komen, ongeloof etc.
Ik begrijp je want betrap mezelf er ook op, maar misschien zou je ook eens kunnen posten als je echt het gevoel heb dat je echt een stuk verder bent en dat met ons deelt.
quote:Ja. HBO dan, maar goedOp zondag 24 oktober 2010 18:21 schreef Amede het volgende:
[..]
Studeren jullie ook rechten?
Vandaag eindelijk weer een redelijke dag! Feels good!
quote:bij mij gaat dat gevoel ook wel heen en weerOp zondag 24 oktober 2010 21:06 schreef Bartinhoo het volgende:
[..]
Tja dat is ook wel logisch.. In jouw geval helpt het misschien om maar gewoon te denken dat hij kennelijk iets mist dat ie nu zo zoekt naar vervanging... Je hebt dus wel degelijk indruk achtergelaten![]()
Wat ik in zo' n geval vaak hoor is dat die ''vervanging'' vaak niet voor lange tijd is, aangezien dit de leegte van een serieuze ex niet voldoende opvult...
Verder heb ik gelukkig niet de twijfel aan de oprechtheid van mijn ex tijdens de relatie. Denk ook niet dat jij die moet hebben overigens. Iets kleins kan al een reden zijn voor mensen in onze positie om aan deze oprechtheid te twijfelen terwijl dit bij nader inzien een beetje overtrokken leek te zijn...
Ik heb het ook weleens hoor. Mijn ex heeft enerzijds gezegd dat ze ook veel heeft moeten huilen omdat ze het uit heeft gemaakt, heel veel om me heeft gegeven etc. Maar anderzijds zal ik ook nooit vergeten dat ik helemaal emotioneel een hele pleidooi liep te houden, waarom ik dacht dat ik bij een 2e kans een betere vriend voor haar zou zijn, waarop ze doodleuk antwoordde '' Je moet het ook niet zo overdrijven allemaal, we hebben maar 8 maanden gehad''Dat was toch wel even een flinke steek...
quote:dat heb ik ookOp zondag 24 oktober 2010 21:13 schreef Bartinhoo het volgende:
[..]
Ja ik ben daar eigenlijk ook wel ''blij'' mee, maar het voelt wel gewoon kut dat het kennelijk voor haar helemaal niet zo moeilijk was om afscheid van mij te nemen, terwijl haar gedrag naar mij toe 8 maanden lang altijd heel aanhankelijk was.
We waren ook echt heel close samen, en ze voelde zich heel erg op haar gemak bij me. Dat heeft ze me vaak verteld, en dat merkte ik ook aan haar gedrag. Daarom kan ik er gewoon met mijn hoofd niet bij dat ze nu zo consequent afstand heeft genomen en ook houdt.
En tjsa, ik ben iemand die alles tot in de details uitgedacht en overpeinsd wil hebben. Voor mij helpt het naar mijn idee om dat hier neer te zetten, ook om straks over een paar maanden terug te kijken en vorderingen bij te houden. Ik heb dat nu al met posts van 2 maanden geleden dat ik ze lees en denk ''ah de antwoorden op de vragen die ik mezelf toen stelde, zijn me nu wel duidelijk '''
Ik weet dat ik af en toe in herhaling val, maar lees daar maar omheen![]()
quote:als dit jou echt helpt...Op zondag 24 oktober 2010 21:33 schreef Bartinhoo het volgende:
Juist daarom![]()
Inderdaad geen leuke opmerking van haar, al denk ik best dat ik die uitspraak niet al te hoog op moet nemen. In haar handelen en acties heb ik ook nog wel ruim 1.5 maand aan haar gemerkt, dat ze het nemen van afstand moeilijk vond..
Wat wel goed helpt bij mij is de hele situatie vanuit haar ogen te bekijken. Vaak als ik hier dingen typ die ik fout heb gedaan tijdens de relatie, is dat niet om mezelf naar beneden te praten, maar om voor mezelf te kunnen begrijpen waarom de relatie over is gegaan...
Vooral aan het begin van de relatie was ze echt trots op mij, iedereen moest weten dat ik nu haar vriend was. Dat vond ik ergens wel leuk aan haar toen ( nog ) , haar kinderlijke en ietwat naieve kant, waardoor het zo duidelijk opviel hoe ze toen over ''ons'' dacht. Het maakte me ook best trots, de manier waarop ze mij aan haar omgeving presenteerde...
Dat maakt dat ik er nu wel eens moeite mee heb dat ik ''opeens'' aan de kant ben gezet, het complete tegenovergestelde van een jaar geleden. MAar als ik het uit haar kant bekijk snap ik het heel goed. Toen ik de msn gesprekken teruglas zag ik dat het al na 2 weken begon.
Ik tegen haar: Ik heb geen zin om dit/dat/dat en dat te doen, dus verzin maar wat. ( wel in iets aardigere woorden) Vervolgens zij heel leuk vanalles verzinnen. Ik weer terug antwoorden: hmm oke nou we zien wel.. Gewoon niet leuk en spontaan, en dit werd van kwaad tot erger. Ben er niet trots op, absoluut niet maar als ik het nu vanuit haar ogen terugkijk kan ik het veel beter een plekje geven!
quote:Je hebt haar wel degelijk pijn gedaan. Wellicht niet fysiek, maar dit lijkt mij emotioneel gezien voor een meisje dat gek is op iemand heel erg pijnlijk. Een goede relatie is niet achter elkaar aan lopen, er niet voor elkaar zijn en het elkaar elke keer moeilijk maken. Ik denk dat, wat Melanie zegt en je zelf ook wel weet, je ego is gekrenkt en dat je je daarom rot voelt. Je bent haar prins niet meer en ze doet niet meer alles om bij je te zijn.Op zondag 24 oktober 2010 21:53 schreef Bartinhoo het volgende:
Nou een grote klootzak..tsja misschien is dat een iets te heftige benaming, maar laat ik zeggen dat ik me (bewust) amper heb ingezet om haar gelukkig in de relatie te maken...
Ik denk dat er weinig relaties geweest zijn waarbij alles zo erg van een kant kwam, als bij ons. Ze heeft eigenlijk 8 maanden lang achter mn reet aangelopen. Ik kon wel lief tegen haar zijn, maar alleen ls ik daar zelf zin in had. Begrijp me niet verkeerd, ik heb haar NOOIT pijn gedaan (fysiek) of uitgescholden, absoluut niet... Maar ik ging eigenlijk standaard niet met haar mee naar uitjes van familie/verjaardagen van vriendinnen/van haar werk. Als ze bij me kwam met een probleem van haar werk dan begon ik haar werk af te kraken in plaats van haar te steunen en te helpen een oplossing te zoeken... And so on... Gaf haar altijd de schuld van alles, en maakte van elke mug een olifant, gewoon omdat ik de spanning van het ruzie hebben opzocht omdat ik het leuk oid vondWalgelijk
Gewoon GEEN leuke vriend die je een gelukkig gevoel kan geven, het gevoel geeft dat je belangrijk voor hem bent... Ik zal me nooit meer zo gedragen, dat is het voordeel van dit alles
Maargoed hier ga ik het bij laten wat betreft het negatieve. Ik ben blij voor haar dat ze zich nu zo gelukkig voelt, en dat meen ik oprecht...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |