abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 10 oktober 2010 @ 17:56:16 #1
301168 goofy_goober
knucklehead mcspazatron
pi_87389677
Vorige deel: De kunst van het loslaten van je ex #124

Hier verder. :)

De 5 fasen van liefdesverdriet

Iedereen krijgt er wel een keer mee te maken. Misschien maar één keer, misschien wat vaker. De één verwerkt het anders dan de ander, maar we weten allemaal dat het niet leuk is: liefdesverdriet!

Ineens alleen

Samen zijn jullie erachter gekomen dat jullie niet zo’n fantastisch koppel zijn als jullie dachten. Als er een einde komt aan je relatie is dit erg vervelend. Degene met wie je altijd alles deelde is ineens weg. Je bent je beste maatje kwijt. Bij veel mensen resulteert dit besef in liefdesverdriet.

In eerste instantie zal je denken en voornamelijk hopen dat het allemaal wel goed komt. Jullie waren toch zo’n fantastisch koppel? De ontkenningsfase is de eerste fase die liefdeverdriet kent. Je bent er bijna helemaal zeker van dat jullie in de toekomst toch weer samen komen.

Uit je dak gaan

Na een tijdje ga je inzien dat jullie toch niet samen komen. Je komt dan in de fase waarin je erg boos kan worden. Bij mannen gaat dit ook vaak gepaard met veel agressie. In deze fase worden de meeste mensen ook erg losbollig, gaan veel stappen en sjansen met anderen. Voornamelijk om het zelfvertrouwen op te krikken.

Tot inkeer komen

Na dit gedrag kom je snel weer tot jezelf. Zoveel zelfvertrouwen geven die one night stands je echt niet, als je erachter komt dat het toch allemaal maar voor één nachtje is. Je gaat je eenzaam voelen. Je krijgt het gevoel alsof niemand je meer wil, je voelt je lelijk en alleen. Waarschijnlijk zal je zelfs gaan denken dat je voor altijd een hopeloze single blijft!

Achter de wolken schijnt de zon!

Gelukkig ga je langzamerhand realistisch worden. Dit is de vierde fase van je liefdesverdriet. Je gaat merken dat je leven echt niet alleen maar draait om de liefde. Je gaat je oude liefde loslaten en je eigen leven leven. Natuurlijk heb je het nog af en toe moeilijk, maar het komt allemaal wel goed. Veel vrouwen gaan in deze fase zichzelf helemaal opknappen. Ze nemen een nieuw verfje in hun haren, gaan flink shoppen met vriendinnen en besteden veel aandacht aan hun uiterlijk. Mannen gaan veel met vrienden ondernemen en leuke dingen doen.

Jezelf en de situatie accepteren

In de laatste fase ga je accepteren dat je liefde met je ex-lover echt helemaal over is. Je gaat inzien dat een leven als single helemaal niet zo slecht is. Het heeft natuurlijk ook zo zijn voordelen. Geen vieze haren in het doucheputje, geen gore sokken, lekker stappen en sjansen met mooie andere mensen, noem maar op!

Natuurlijk verwerkt iedereen op zijn eigen manier zijn liefdesverdriet. Soms doorloop je alle fasen en soms maar een paar en sla je er eentje over. In ieder geval weten we één ding zeker: Het komt allemaal goed!

Laatste drie posts:

quote:
Op zondag 10 oktober 2010 13:42 schreef melanie_x het volgende:
Alweer over mijn ex gedroomd, al zijn dat geen dromen meer dat alles koek en ei is. De laatste tijd droom ik heel vaak dat ik er weer achter kom dat hij liegt en alles. Zo frustrerend is het, ik heb mijn hele hart en ziel aan hem gegeven maar het was gewoon nooit genoeg.

Maar goed, accepteren en doorgaan. Ik hoop voor hem dat hij gelukkig wordt en met mij komt het ook helemaal goed.
quote:
Op zondag 10 oktober 2010 16:46 schreef goofy_goober het volgende:

[..]

En zo blijf je om elkaar heen draaien en laat je elkaar nooit los. Zucht. :')
quote:
Op zondag 10 oktober 2010 17:03 schreef Freek1001 het volgende:

[..]

Ja, is misschien ook niet verkeerd, maar zo voelt het wel... En het liefst wil ik haar een berichtje sturen dat ik dat niet bedoelde "ik hoor graag hoe jij erover denkt." Want ik ben zo blij dat ik een teken van leven heb gekregen vanuit haar kant.... Maar ja, alle adviezen zeggen 1 ding, laat gaan, laat gaan...
why didn't the kid see the pirate movie? because it was rated Aarrh!
  zondag 10 oktober 2010 @ 17:59:09 #2
307093 Fellows
Never again.
pi_87389778
Ik moet zeggen het gaat aardig goed ondanks ik nog wel veel aan haar denk heb ik geen enkel contact op genomen en zij ook niet ik denk dat we nu misschien wel eindelijk ieders ons eigen weg op gaan en wie weet.. :P
when the records ends you won't be seeing me again, and then you know,if it was worth it
pi_87389864
Mijn ex moet mij loslaten, komt hij er gister mee dat hij wil dat ik weer zn vriendin wordt (we hebben 1 maand gehad, ruim een jaar geleden, vervolgens was ik een kuthoer)
Wasmachines leven langer met Calgon *ping*
pi_87390015
O, agressie fase :P. Zie je het is wel normaal dat ik overal 150+ rij :).
pi_87390094
Ik voel me alweer prima. Lekker gesport en gedoucht.

Ga natuurlijk niet actief opzoek naar een nieuwe liefde in de kroeg maar het is wel de makkelijkste plek om er één te vinden hehe. Ik blijf voorlopig toch even lekker vrijgezel :). Mijn ex heeft een nieuwe lover, hoop dat ze gelukkig worden samen. Het is ook alweer 7 maand uit.
  zondag 10 oktober 2010 @ 18:15:59 #6
176114 Under_Score
Sarcastische lul
pi_87390280
mijn ex is net het laatste spul op komen halen, heb ik weer wat meer ruimte voor mijn zooi. :') *O*
  zondag 10 oktober 2010 @ 18:25:14 #7
108759 zwartedoos
Mijn doos is niet zwart.
pi_87390569
ik lijk maar niet uit dat dal te komen ;( :(
*I'm not perfect but parts of me are incredible*
guess that's what happens when a tornado meets a vulcano
pi_87390612
quote:
Op zondag 10 oktober 2010 18:25 schreef zwartedoos het volgende:
Tuurlijk wel. Het heeft gewoon tijd nodig. Je kunt niks forceren alleen afleiding zoeken als je er teveel aan denkt. Doe gewoon waar je zelf zin in hebt dat kan nu ook weer.
pi_87390707
quote:
Op zondag 10 oktober 2010 18:25 schreef zwartedoos het volgende:
Hoelang is het al uit? Al een aardig tijdje toch?
Dacht ook een keer gelezen te hebben dat je hulp hebt gezocht.
  zondag 10 oktober 2010 @ 18:30:44 #10
108759 zwartedoos
Mijn doos is niet zwart.
pi_87390743
quote:
Op zondag 10 oktober 2010 18:26 schreef Male23 het volgende:

[..]

Tuurlijk wel. Het heeft gewoon tijd nodig. Je kunt niks forceren alleen afleiding zoeken als je er teveel aan denkt. Doe gewoon waar je zelf zin in hebt dat kan nu ook weer.
doen waar ik zelf zin in heb kon ik in de relatie ook. :{
pi_87390785
quote:
Op zondag 10 oktober 2010 18:30 schreef zwartedoos het volgende:

[..]

doen waar ik zelf zin in heb kon ik in de relatie ook. :{
Of je het nou wilt geloven of niet maar in een relatie houd je bewust en onbewust toch echt wel rekening met elkaar. Dat betekent niet dat je overal verantwoording over af moet leggen.
pi_87390978
quote:
Op zondag 10 oktober 2010 18:32 schreef Male23 het volgende:

[..]

Of je het nou wilt geloven of niet maar in een relatie houd je bewust en onbewust toch echt wel rekening met elkaar. Dat betekent niet dat je overal verantwoording over af moet leggen.
kwam ff lurken :P Maar dat verantwoording afleggen... dat klinkt wel heel zwaar... Alsof je elkaar niet vertrouwd en je bij elke scheet moet zeggen waarom je die scheet liet. Maar dat kan nu ook aan mij liggen dat ik dat zo opvat als ik 'verantwoording afleggen' hoor
just give a second thought
what if we don't get caught...
  zondag 10 oktober 2010 @ 18:46:07 #13
108759 zwartedoos
Mijn doos is niet zwart.
pi_87391214
mja ik wil gewoon weer gelukkig zijn, t duurt me allemaal te lang :{ Ben nu ook in therapie maar als ik eraan denk dat ik alles moet gaan vertellen en de energie die me dat gaat kosten word ik al moe :')
pi_87391267
quote:
Op zondag 10 oktober 2010 18:38 schreef Apotheose het volgende:

[..]

kwam ff lurken :P Maar dat verantwoording afleggen... dat klinkt wel heel zwaar... Alsof je elkaar niet vertrouwd en je bij elke scheet moet zeggen waarom je die scheet liet. Maar dat kan nu ook aan mij liggen dat ik dat zo opvat als ik 'verantwoording afleggen' hoor
Daarom zeg ik het ook op deze manier. Rekening houden met elkaar doe je altijd bewust en onbewust.
  zondag 10 oktober 2010 @ 19:17:57 #15
301168 goofy_goober
knucklehead mcspazatron
pi_87392231
quote:
Op zondag 10 oktober 2010 18:46 schreef zwartedoos het volgende:
mja ik wil gewoon weer gelukkig zijn, t duurt me allemaal te lang :{ Ben nu ook in therapie maar als ik eraan denk dat ik alles moet gaan vertellen en de energie die me dat gaat kosten word ik al moe :')
Geluk komt je niet zomaar aanwaaien, daar moet je zelf voor zorgen.
why didn't the kid see the pirate movie? because it was rated Aarrh!
pi_87392496
Bij een breuk valt het me trouwens wel op dat de vrouw vaak heel snel weer een nieuwe partner heeft. Vaak al binnen een aantal maanden. Geeft toch weer een indicatie dat veel vrouwen niet alleen willen of durven te zijn en snel maar weer verzanden in een nieuwe relatie.
  zondag 10 oktober 2010 @ 19:27:42 #17
108759 zwartedoos
Mijn doos is niet zwart.
pi_87392596
quote:
Op zondag 10 oktober 2010 19:17 schreef goofy_goober het volgende:

[..]

Geluk komt je niet zomaar aanwaaien, daar moet je zelf voor zorgen.
mja ben er druk mee bezig maar heb zo vaak een terugval :{
  zondag 10 oktober 2010 @ 19:28:04 #18
108759 zwartedoos
Mijn doos is niet zwart.
pi_87392608
quote:
Op zondag 10 oktober 2010 19:25 schreef Leonidas82 het volgende:
Bij een breuk valt het me trouwens wel op dat de vrouw vaak heel snel weer een nieuwe partner heeft. Vaak al binnen een aantal maanden. Geeft toch weer een indicatie dat veel vrouwen niet alleen willen of durven te zijn en snel maar weer verzanden in een nieuwe relatie.
hier precies andersom ;(
pi_87392611
quote:
Op zondag 10 oktober 2010 19:25 schreef Leonidas82 het volgende:
En mij valt het op dat mannen weer snel een nieuwe neukertje hebben.
  zondag 10 oktober 2010 @ 19:30:44 #20
176114 Under_Score
Sarcastische lul
pi_87392688
quote:
Op zondag 10 oktober 2010 19:28 schreef melanie_x het volgende:

[..]

En mij valt het op dat mannen weer snel een nieuwe neukertje hebben.
was het maar zo'n feest ;(
pi_87393174
quote:
Op zondag 10 oktober 2010 19:30 schreef Under_Score het volgende:

[..]

was het maar zo'n feest ;(
Inderdaad!

Reagerend op de OP, ik weet niet of ik in fase 2 of 4 zit, maar het gaat best uitstekend met me de afgelopen week :+
  zondag 10 oktober 2010 @ 19:53:54 #22
238120 Duimelot
Ssssssssimsssssssalabimbambom
pi_87393500
Tranen schieten me nog steeds in de ogen maar ik kan ze al wegslikken en relativeren *O*
Ik geloof dat ik langzaamaan hier kom:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_87393633
Haha die foto :D
pi_87393670
Ik zit volgens mij elke dag weer in een andere fase.. De ene keer voel me ik fantastisch en komt het allemaal wel goed met me als single.. Het andere moment geloof ik nog in een happy end met hem.
  zondag 10 oktober 2010 @ 20:04:09 #25
238120 Duimelot
Ssssssssimsssssssalabimbambom
pi_87393950
quote:
Op zondag 10 oktober 2010 19:58 schreef Amede het volgende:
Ik zit volgens mij elke dag weer in een andere fase.. De ene keer voel me ik fantastisch en komt het allemaal wel goed met me als single.. Het andere moment geloof ik nog in een happy end met hem.
je bent ook in het prille begin
ik ben ook bang dat ik zo weer terug bij af ben
maar toch, ik moet het positief bekijken
ik heb mijn fase laten afhangen van het feit dat ik BIJNA haarverf had gekocht :')
en nu ik echt geen hoop meer voel gaat het iets beter
hoop doet leven!

succes meisje, je komt er wel
ik heb het idee dat jij het al beter doet dan ik in het begin :*
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')