Ja, alhoewel hij ook wel redelijk droog/serieus klonk. Net of hij er al een tijdje mee zat.quote:
Wat? Wanneer? En waar?quote:
quote:
O ja, dat is wel een vriendendealtje geweest. Ik had gehoopt dat het serieus was.quote:
Op tv?quote:
vriendendealtje?quote:Op vrijdag 8 oktober 2010 23:57 schreef Toad het volgende:
[..]
O ja, dat is wel een vriendendealtje geweest. Ik had gehoopt dat het serieus was.
zoiets zou kunnen inderdaad, maar toch lef dat hij het durftquote:
Thanks, heb het meteen in mij agenda gezet!quote:
Dat vond ik ook een rare opmerking.quote:Op vrijdag 8 oktober 2010 23:54 schreef Klaudias het volgende:
ik vind die Lulu Wang wel een beetje eng hoor ....
al had Fritsie wel een beetje ongelijk dat "met het communisme al de armoede begon" ... de jaren voor het communisme ging het ook al niet heel erg lekker met China
hehe, dat wilde ik maar zeggen, je hebt gelijk!quote:Op zaterdag 9 oktober 2010 00:13 schreef Supersoep het volgende:
[..]
Dat vond ik ook een rare opmerking.
Sowieso kan ik er niet zo goed tegen als we onze maatschappij gaan afzetten tegenover de Chinese. Die kennen een hele geschiedenis van staatscontrole met als hoogtepunt de Qin dynastie.
Hier hebben we gestaag een discussie/salon cultuur ontworpen tijdens de Verlichting, wat ons land één van de meest democratische ter wereld maakt. Dat kennen ze in China inderdaad (nog) niet, het land lag tijdens de laatste Qing dynastie alweer een paar 100 jaar lang te slapen zonder enige vooruitgang en enorme armoede.
Tel daar nog eens bovenop dat wij als Westerse mogendheden zo tegen het eind van de 19e eeuw ons kolonialisme gingen uitbreiden naar China toe en je legt de evolutie gewoon helemaal stil.
Wat moet je dan doen als land als je de controle weer herovert? Juist, je moet je wapenen tegen de grootmachten in de wereld om dit een tweede maal te voorkomen en een sterke staatscontrole zorgt voor de snelste vooruitgang. Dat bleek nu ook wel. In minder dan een eeuw is China gegroeid van, zoals Lulu het al zegt, een land dat nog niet eens spijkers kon produceren tot de nieuwe wereldmacht.
Dan kan je ook niet verwachten dat ze ook nog even op sociaal vlak zich gaan spiegelen aan ons. Ze zien het al gebeuren, al de jaren van opbouw en de lange-termijnsdoelen in rook opgaan door een aantal grote revoluties als mensen eindelijk mogen spreken. Daar hebben ze daar in de regering weinig trek in.
Ze doen wat ze kunnen, op een uiterst conservatieve manier de kwaliteit van leven verbeteren. Kapitalisme heb je al in China, oost-China blaast Nederland weg wat betreft innovatie en infrastructuur.
Maar nee, wij gaan maar gewoon kritiek leveren op het ondemocratische systeem daar. Newsflash, democratisch zijn ze in China nog nooit geweest, is waarschijnlijk ook geen uiterste noodzaak daar.![]()
Andere werelden enzo.
De inwoners worden de laatste jaren ook steeds rijker anders ...quote:Op zaterdag 9 oktober 2010 00:31 schreef jrrnkstr het volgende:
Natuurlijk kan je beide systemen wel tegen elkaar afzetten. Waaruit je kan concluderen dat China zeer armoedig is en alle kenmerken van een dictatuur heeft - waardoor je inderdaad sneller op landsniveau beslissingen kan maken.
Met armoedig bedoel ik overigens de inwoners, niet de communistische top die heel communistisch alle rijkdom bezit.
Lijkt me een moeilijke discussie. Liever beiden niet.quote:Op zaterdag 9 oktober 2010 00:43 schreef Euridice het volgende:
Ik ga liever onder een chinees regime leven dan een regide islamolieregime, het westen moet china omarmen ipv afwijzen.
Ons voorbeeld Amerika dreigt als een luchtbel uit elkaar te klappend en we decennia achterna gehold zijn, die vorm van maatschappij raakt letterlijk en figuurlijk failliet.quote:Op zaterdag 9 oktober 2010 00:49 schreef capricia het volgende:
[..]
Lijkt me een moeilijke discussie. Liever beiden niet.
Aan het einde, maar hier het fragment:quote:
Komt zo direct al, dacht ik...quote:Op zaterdag 9 oktober 2010 00:55 schreef DrDentz het volgende:
Nee nee nog geen spoiler-filmpjes, ik wil het 'live' zien.
quote:Op zaterdag 9 oktober 2010 00:54 schreef Euridice het volgende:
[..]
Ons voorbeeld Amerika dreigt als een luchtbel uit elkaar te klappen en we decennia achterna gehold zijn, die vorm van maatschappij raakt letterlijk en figuurlijk failliet.
Je houdt ervan om je eigen krom geformuleerde zinnen te quoten?quote:
nee, verkeerd gebruik knopjes, krom zijn de zinnen zeker, maar ja, het gaat om de inhoud, niet om de stijl..quote:Op zaterdag 9 oktober 2010 01:01 schreef Dubbelzuurrr het volgende:
[..]
Je houdt ervan om je eigen krom geformuleerde zinnen te quoten?
LOL, voedselschaarste waar Mao voor had gezorgd?quote:Op zaterdag 9 oktober 2010 01:20 schreef Euridice het volgende:
[..]
nee, verkeerd gebruik knopjes, krom zijn de zinnen zeker, maar ja, het gaat om de inhoud, niet om de stijl..
Het feit dat de leiders van China al decennia geleden wisten dat de enige mogelijkheid tot binding was dat er geen voedselschaarste zou ontstaan
ja, tof, 1-kind-politiek ... ouders die hun dochters in een rivier gooien omdat ze liever een zoon hadden gehad als enig kindquote:door het beleid uit te zetten van minder bevolkingsgroei op hun continent is op zn minst visionair geweest.
quote:Daarnaast hebben ze heel goed bekeken hoe de westerse macdonaldmaatschappij zich ging ontwikkelen en hebben ze zich daarop geëmancipeerd op een intelligente manier. met bloed aan hun handen
Ontneem haar Nederlanderschap, rechts kabinet!quote:Op zaterdag 9 oktober 2010 08:05 schreef WammesWaggel het volgende:
Lulu Wang
Zij leek nog wel zo redelijk tot zij in dat programma op de Belgische TV met vuur in haar ogen de bezetting van Tibet stond te verdedigen.
Een vreemde geïndoctrineerde vrouw.
Wat een maffe actie zeg. Dit is natuurlijk olie op het vuur gooien voor andere stumpers die dit ook gaan flikken.quote:Op zaterdag 9 oktober 2010 00:54 schreef Arcee het volgende:
[..]
Aan het einde, maar hier het fragment:
quote:- Colombiadeskundige Liduine Zumpolle over de FARC als terroristische organisatie en de ontwikkelingen rond FARC-strijdster Tanja Nijmeijer.
- Van de beoogde ministers voor het kabinet Rutte-Verhagen zitten er maar twee vrouwen. Oud-minister Ella Vogelaar en directeur van de SEO Barbara Baarsma gaan hierover in debat.
- Vorige week werd juwelier Hund neergeschoten tijdens een overval in zijn winkel in Amsterdam-West. Stadsdeelvoorzitter Martien Kuitenbrouwer over de maatregelen die worden genomen om de veiligheid te verbeteren.
Ik sla over.quote:Vanavond gaan oud-minister van de PvdA Ella Vogelaar en SER-kroonlid Robin Linschoten in debat over de onderbezetting van vrouwen op de te verdelen ministerposten.
Klopt...daarvoor moet je aan 2 voorwaarden voldoen.quote:Op maandag 11 oktober 2010 21:48 schreef DrDentz het volgende:
Ella Vogelaar is toch geen uithangbord voor "de vrouwelijke politicus"?
Ah, Robin Linschoten, onze DSB-coryfee.quote:
Daar neig ik ook naar.quote:
En linkshandigen!quote:Op maandag 11 oktober 2010 23:30 schreef Paul-89 het volgende:
Ik wil meer lilliputters in het kabinet.
Nou nou, ik hoor niet veel meer dan 'gezeur'.quote:Op maandag 11 oktober 2010 23:32 schreef Christiaan het volgende:
Wat wordt Vogelaar afgemaakt door die VVD'er. Held.
Hij heeft gewoon gelijk, het is een non-issue.quote:Op maandag 11 oktober 2010 23:33 schreef Baszh het volgende:
[..]
Nou nou, ik hoor niet veel meer dan 'gezeur'.
Zij is het voorbeeld van een vrouw die je juist niet kunt gebruiken als minister.quote:Op maandag 11 oktober 2010 23:32 schreef Lkw het volgende:
Wauw zeg, ik was alweer vergeten welk een schrikbarend laag niveau deze Vogelaar heeft. Schokkend dat dit schepsel het ooit tot minister heeft kunnen schoppen. Was destijds zeker ook excuus-truus.
Ik heb hem eigenlijk nog geen echt punt horen maken.quote:Op maandag 11 oktober 2010 23:34 schreef Christiaan het volgende:
[..]
Hij heeft gewoon gelijk, het is een non-issue.
Wat zei ie dan :xquote:Op maandag 11 oktober 2010 23:41 schreef Jedi_Pimp het volgende:
Paul Witteman, hoe hij tegen Linschoten praatte net voor de Zapservice,____!
Natuurlijk is dat zo, in ieder geval in de meerderheid van de gevallen. Dat weet iedereen, maar mag niemand zeggen.quote:Op maandag 11 oktober 2010 23:46 schreef Dos37 het volgende:
Leeftijdsbepaling wat maakt dat nou uit, vraag is of het een buitenlander was?
Hij liet zich weer eens van deze kant zien?quote:Op maandag 11 oktober 2010 23:41 schreef Jedi_Pimp het volgende:
Paul Witteman, hoe hij tegen Linschoten praatte net voor de Zapservice,____!
quote:Op maandag 11 oktober 2010 23:49 schreef Arcee het volgende:
[..]
Hij liet zich weer eens van deze kant zien?
tja. wat wil je ermeequote:Op maandag 11 oktober 2010 23:37 schreef Lkw het volgende:
Tjonge, hier op de markt communiceert men nog beschaafder dan Vogelaar doet. Wat een dom viswijf.
Had Ella die dan ooit?quote:Op maandag 11 oktober 2010 23:36 schreef Christiaan het volgende:
Ella zegt: "Als je puur op kwaliteit kijkt en wie je het beste vindt en nergens anders naar kies je automatisch voor de man". Ze heeft niet echt sterke argumenten.
Een pH van -2 lijkt me. Ella is nog zuurder dan accuzuur, ik verbaas me dat het studiopersoneel geen voorzorgsmaatregelen had genomen...quote:Op maandag 11 oktober 2010 23:37 schreef Breekfast het volgende:
Vogelaar val dood![]()
Eerst zeiken dat er te weinig vrouwen in zitten en dan ook nog over huidskleur beginnen
Vogelaar heeft dan ook elke mediatraining 'vakkundig' afgewezen...quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 00:51 schreef Paul het volgende:
Ik kan niet meer serieus luisteren naar Vogelaar na Rutger
Een kleine portie gezond verstand was al genoeg geweest om dat beter doen.quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 00:57 schreef Ofyles2 het volgende:
Vogelaar heeft dan ook elke mediatraining 'vakkundig' afgewezen...
Maar dat is het hele probleem: Vogelaar gelooft alleen in haar eigen idealen, die van anderen zijn zeer ondergeschikt...quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 01:01 schreef Arcee het volgende:
[..]
Een kleine portie gezond verstand was al genoeg geweest om dat beter doen.
Vind ik ook, tof wijf vertelde er gisteren ook overquote:Op maandag 11 oktober 2010 23:14 schreef Paul-89 het volgende:
Ik vind dat hele gebeuren omtrent Tanja Nijmeijer verdomde interessant.
Hoezo vooral?quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 21:13 schreef golfer het volgende:
Vanavond die nieuwe fractievoorzitter van het CDA en vooral de Frans-Colombiaanse politica Íngrid Betancourt . Zij werd zes jaar lang vastgehouden door de Colombiaanse guarillabeweging FARC.
Vrouw met een uiterst interessant verhaal, lijkt mij.quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 21:24 schreef Arcee het volgende:
Hoezo vooral?
Ik dacht dat Wouter Bos trouwens ook zou komen en aansluitend het gesprek van hem met Tony Blair.
Ah, dat is donderdag.
Daarom vroeg ik het me ook af.quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 21:45 schreef golfer het volgende:
Vrouw met een uiterst interessant verhaal, lijkt mij.
En in haar thuisland Colombia...quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 23:16 schreef alors het volgende:
Ze wordt in Frankrijk anders flink verguisd...
Zal met half minuutje vertraging zijn. Is voldoende voor vertaling.quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 23:19 schreef Type-R het volgende:
Die ondertiteling is er wel snel bij als dit live is
O.a. Omdat ze schadevergoeding van regering eiste.quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 23:20 schreef Bellatrix het volgende:
Waarom wordt ze in Frankrijk verguisd? Sorry als het al geweest is, schakel net in.
En vanwege:quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 23:21 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
O.a. Omdat ze schadevergoeding van regering eiste.
quote:De heldin is echter van haar voetstuk gevallen. Haar secretaresse en medegevangene Clara Rojas was in een door haar in 2009 geschreven boek over het verblijf bij de FARC weinig vleiend voor Betancourt. Zij had zich hooghartig gedragen, afstandelijk en hun vriendschap verloochend. Eenzelfde beeld schetsten drie Amerikanen die met Betancourt en Rojas door de FARC werden vastgehouden in hun publicatie over die tijd. Betancourt dacht dat ze meer was dan de andere gegijzelden. Ze stal eten, kleren en schrijfmateriaal. Verborg een transistorradio die voor iedereen was om vervolgens informatie die ze gehoord had achter te houden.
Kritiek kwam er ook van Juan Carlos Lacompte, Betancourts echtgenoot die zich jarenlang voor haar lot inzette. Na haar vrijlating wilde Betancourt echter niets meer van hem weten. Ze richtte al haar aandacht op haar in Parijs levende moeder en haar kinderen. Begin 2009 vroeg ze de scheiding van haar man aan. Klap op de vuurpijl was een schadeclaim die Betancourt in juli bij de Colombiaanse regering indiende. Ze eiste 6,8 miljoen dollar compensatie voor geleden emotionele schade. Na mondiale protesten trok Betancourt de claim weer in.
Morgen en overmorgen is Betancourt (48) in Nederland om haar boek over haar verblijf bij de FARC, Zelfs aan de stilte komt een eind, te promoten. Ze heeft er achttien maanden aan gewerkt, dagelijks van 09.00 uur 's morgens tot diep in de middag. Naar eigen zeggen was het een soort therapie, een poging weer orde in haar leven te krijgen.
Ze had veel priviléges en liet haar mannelijke mede gevangen stikken.quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 23:20 schreef Bellatrix het volgende:
Waarom wordt ze in Frankrijk verguisd? Sorry als het al geweest is, schakel net in.
Vroeg ik me ook af, vond net dit artikel:quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 23:20 schreef Bellatrix het volgende:
Tja, die hebben hun handen vol aan de betaling van hun exorbitant hoge ambtenarenpensioentjes.quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 23:21 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
O.a. Omdat ze schadevergoeding van regering eiste.
Ja. Conclusie moet zijn dat dit niet live is.quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 23:19 schreef Type-R het volgende:
Die ondertiteling is er wel snel bij als dit live is
Aha oké. Dat is wel zuur.quote:
Ben benieuwd of P&W werkelijk journalisten zijn en haar vragen naar deze kwesties.quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 23:23 schreef tong80 het volgende:
[..]
Ze had veel priviléges en liet haar mannelijke mede gevangen stikken.
Alles voor haar zelf.
Gelijk heeft ze. Die gaan maar lekker jagen en verzamelen.quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 23:23 schreef tong80 het volgende:
[..]
Ze had veel priviléges en liet haar mannelijke mede gevangen stikken.
Hier ben ik het helemaal mee eens.quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 23:26 schreef ShadyLane het volgende:
Ze schijnt in gevangenschap inderdaad erg egoistisch te zijn geweest en ik heb daar geen oordeel over. Geen idee wat overlevingsdrang met mij zou doen.
Dat is ook wel zo.quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 23:26 schreef ShadyLane het volgende:
Geen idee wat overlevingsdrang met mij zou doen.
Dan kun je er nog wel een oordeel over hebben natuurlijk. Dat hangt niet af van wat je zelf zou doen in die omstandigheden.quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 23:26 schreef ShadyLane het volgende:
Ze schijnt in gevangenschap inderdaad erg egoistisch te zijn geweest en ik heb daar geen oordeel over. Geen idee wat overlevingsdrang met mij zou doen.
De Televisiekijker en Zijn Oordeel. Als God en Zijn Toverstaf.quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 23:34 schreef Lkw het volgende:
[..]
Dan kun je er nog wel een oordeel over hebben natuurlijk. Dat hangt niet af van wat je zelf zou doen in die omstandigheden.
Tuurlijk kun je een oordeel hebben.Maar is dat niet wat al te makkelijk vanuit je comfortabele stoel?quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 23:34 schreef Lkw het volgende:
[..]
Dan kun je er nog wel een oordeel over hebben natuurlijk. Dat hangt niet af van wat je zelf zou doen in die omstandigheden.
Omdat hun eigen leven dan een stuk minder leeg voelt.quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 23:37 schreef Stali het volgende:
En waarom moeten mensen altijd overal een oordeel over hebben?
Halleluja!quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 23:38 schreef tong80 het volgende:
Ze gelooft gelukkig in God.
Hij had een bedoeling met deze gijzeling.
Ik veroordeel het als je samen gevangen zit en je doet je mede-gevangenen tekort ten faveure van jezelf. Wie weet zou ik het zelf ook doen, maar dan nog zou ik het veroordelen.quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 23:35 schreef Stali het volgende:
[..]
Tuurlijk kun je een oordeel hebben.Maar is dat niet wat al te makkelijk vanuit je comfortabele stoel?
Ik kan er in ieder geval niet over oordelen. Het is een extreme situatie waarbij ik me geen voorstelling kan maken. Jij misschien wel maar ik niet.
Praise the Lord, praise Lkw!quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 23:40 schreef Lkw het volgende:
Dat is geen kwestie van de 'luie stoel' of de 'televisiekijker spreekt', het is een kwestie van principes en ethiek.
Die 'hogere' zaken voldoen niet meer in extreme omstandigheden.quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 23:40 schreef Lkw het volgende:
het is een kwestie van principes en ethiek.
Ja, goed dat ze dat doen. Het is tenslotte een kwestie op het moment.quote:
Je hebt er ook wel echt naar geluisterd mag ik hopen?quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 23:41 schreef Lkw het volgende:
[..]
Ja, goed dat ze dat doen. Het is tenslotte een kwestie op het moment.
Hij heeft wat mij betreft wel gelijk.quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 23:42 schreef Lkw het volgende:
[..]
Als je geen inhoudelijke reply weet, post dan niks.
Juist ja. Een kwestie van principes en ethiek.quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 23:42 schreef Lkw het volgende:
[..]
Als je geen inhoudelijke reply weet, post dan niks.
Maar die is dan weer fijner om gewoon naar te kijken.quote:
Echt weinig interactie vandaag...quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 23:42 schreef EchtGaaf het volgende:
Wat een shit aflevering . Maar twee gasten waarvan er maar een aan het woord komt
Liever KvdB
Ja, dat is een leuk meisjequote:Op dinsdag 12 oktober 2010 23:47 schreef Ringo het volgende:
[..]
Maar die is dan weer fijner om gewoon naar te kijken..
Op het moment zelf kun je onder extreme omstandigheden dingen doen die je zelf nooit voor mogelijk had gehouden. Dat geloof ik zeker ook. Ik vind daarom ook niet dat je iemand simpelweg moet afschrijven die iets minder fraais doet onder extreme omstandigheden. Dat is iig niet de strekking van mijn eerdere post.quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 23:41 schreef golfer het volgende:
[..]
Die 'hogere' zaken voldoen niet meer in extreme omstandigheden.
Ik heb ook nooit precies willen weten hoe mijn moeder precies Auschwitz heeft overleefd.
Het standpunt dat ik hierboven verkondig, geldt natuurlijk in zijn algemeenheid. Niet per se toegespitst op Betancourt. Maar ik vind haar verklaring ook niet onaannemelijk.quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 23:42 schreef Stali het volgende:
[..]
Je hebt er ook wel echt naar geluisterd mag ik hopen?
Ik heb geen oordeel maar ik vind haar verklaring erg aannemelijk.
In welke zin? In zijn nietszeggende 'praise the lord'-uitroep?quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 23:43 schreef Stali het volgende:
[..]
Hij heeft wat mij betreft wel gelijk.
Inderdaad, echt veroordelen kun je het niet.quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 23:26 schreef ShadyLane het volgende:
Droevig slecht, ja.quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 23:47 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Echt weinig interactie vandaag...
Alsof Het Gesprek zoeven gereanimeerd werd...
Los van de inhoud en de vragen die werden gesteld; maar wat is er mis met twee interviews in een programma van vijftig minuten?quote:
Hij lijkt meer hier op:quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 23:52 schreef v_ het volgende:
Hij lijkt touwens op de acteur uit de serie 'Evelien', Peter Blok.
Ringo kan beter een boek schrijven. Dan krijgt hij vast een beter publiek.quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 23:52 schreef Lkw het volgende:
[..]
In welke zin? In zijn nietszeggende 'praise the lord'-uitroep?
Waarvan driekwart van de tijd naar die vrouw ging waarin de meeste kijkers geen hol in geintereseerd zijn. Mij iets teveel volkkrant...quote:Op woensdag 13 oktober 2010 00:00 schreef Ringo het volgende:
[..]
Los van de inhoud en de vragen die werden gesteld; maar wat is er mis met twee interviews in een programma van vijftig minuten?
Het is ook de VARA waar je naar kijkt. K&VdB waren vast iets dieper op haar geloofsbeleving ingegaan.quote:Op woensdag 13 oktober 2010 00:04 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Waarvan driekwart van de tijd naar die vrouw ging waarin de meeste kijkers geen hol in geintereseerd zijn. Mij iets teveel volkkrant...
Morgenochtendquote:Op woensdag 13 oktober 2010 00:06 schreef Stali het volgende:
[..]
Ga jij je haar nu maar vlechten..
Ik begrijp heel goed wat hij hierboven wilde zeggen én ik vind het veel te gemakkelijk. Korte uitroepen die de kern van de discussie uit de weg gaan. Want uiteindelijk gaat het erom of je jezelf kunt veroordelen als je iets doet wat niet door de beugel kan. Desnoods naderhand, nadat de crisis geweken is. Ik vind dat een interessante kwestie.quote:Op woensdag 13 oktober 2010 00:02 schreef Stali het volgende:
[..]
Ringo kan beter een boek schrijven. Dan krijgt hij vast een beter publiek.
Klinkt lullig, maar jij begrijpt wrs. gewoon echt niets van zijn posts. Ik vind hem vaak heel grappig en naar de kern gaan. Niet in NWS btw.
Je begrijpt Ringo niet. Dat maakt iedereen wel eens mee.quote:Op woensdag 13 oktober 2010 00:14 schreef Lkw het volgende:
[..]
Ik begrijp heel goed wat hij hierboven wilde zeggen én ik vind het veel te gemakkelijk. Korte uitroepen die de kern van de discussie uit de weg gaan. Want uiteindelijk gaat het erom of je jezelf kunt veroordelen als je iets doet wat niet door de beugel kan. Desnoods naderhand, nadat de crisis geweken is. Ik vind dat een interessante kwestie.
Het oorspronkelijke standpunt van Shadylane - dat je niet over iemand oordeelt, puur omdat jij zelf in vergelijkbare omstandigheden misschien wel hetzelfde zou doen - vind ik eerlijk gezegd nogal mallotig. Strikt genomen zou dat betekenen dat een moordenaar zich van een oordeel dient te onthouden over een ander die moordt, puur omdat hij zelf wel eens iemand een kopje kleiner heeft gemaakt. Ik zie daar de noodzaak niet van in.
Klopt, het laatste stuk van mijn post was erg vaag. Zie mijn edit, die is wat helderder. Vermoed ik.quote:Op woensdag 13 oktober 2010 00:22 schreef Stali het volgende:
[..]
Je begrijpt Ringo niet. Dat maakt iedereen wel eens mee..
Als je het echt interessant vindt dan kun je beter over dit onderwerp een apart topic openen.
Zou het dan wel morgen doen trouwens want je laatste stuk slaat in mijn ogen nergens op.
Je bedoelt misschien dat je ergens de grens moet trekken tussen oorlogsmisdadigers en overlevers. Daar zit al een flinke kloof in dus die vergelijking gaat wat mij betreft niet op. Slachtoffer is slachtoffer en ze zat in een extreme situatie en haar verklaring vind ik erg aannemelijk. Groepsgedrag is in mijn ogen een veel interessanter onderwerp.
P&W is een praatprogramma, geen interviewprogramma...quote:Op woensdag 13 oktober 2010 00:00 schreef Ringo het volgende:
[..]
Los van de inhoud en de vragen die werden gesteld; maar wat is er mis met twee interviews in een programma van vijftig minuten?
Ah ja, natuurlijk, dat is iets compleet anders.quote:Op woensdag 13 oktober 2010 00:34 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
P&W is een praatprogramma, geen interviewprogramma...
Kan best hoor maar denk er toch over na. Een groep mensen in een extreme situatie. Groepsgedrag is echt een leuk onderwerp. Daar zijn wel wat aardige boeken over geschreven ook.quote:Op woensdag 13 oktober 2010 00:25 schreef Lkw het volgende:
[..]
Klopt, het laatste stuk van mijn post was erg vaag. Zie mijn edit, die is wat helderder. Vermoed ik.
Ik heb trouwens het idee dat jij op jouw beurt mij weer niet helemaal begrijpt, maar dat terzijde. Morgen weer een dag idd
Klopt dat groepsgedrag in het algemeen en zeker onder extreme omstandigheden een interessant onderwerp is. Ook een schrikbarend onderwerp. Ik ga er maar niet over dromenquote:Op woensdag 13 oktober 2010 00:37 schreef Stali het volgende:
[..]
Kan best hoor maar denk er toch over na. Een groep mensen in een extreme situatie. Groepsgedrag is echt een leuk onderwerp. Daar zijn wel wat aardige boeken over geschreven ook.
Wens je alvast een lekker slapen, ik lees je edit nog ga ook zo.
Ik vermoed dat hij bedoelt dat er tijdens andere uitzendingen soms ook een discussie ontstaat tussen gasten onderling. Of sowieso, dat gasten niet per se om de beurt aan het woord komen, maar ook tijdens andermans 'praatbeurt' door P&W bij een onderwerp worden betrokken. Waardoor het geheel wat levendiger wordt.quote:Op woensdag 13 oktober 2010 00:35 schreef Ringo het volgende:
[..]
Ah ja, natuurlijk, dat is iets compleet anders..
Dat is zo. Maar dan past zo'n uitzending als deze er best een keertje tussen. Televisiekijkers zijn ook wel erg verwend geraakt. Duurt een item langer dan tien minuten, dan begint het gegaap en gezap al.quote:Op woensdag 13 oktober 2010 00:45 schreef Lkw het volgende:
[..]
Ik vermoed dat hij bedoelt dat er tijdens andere uitzendingen soms ook een discussie ontstaat tussen gasten onderling. Of sowieso, dat gasten niet per se om de beurt aan het woord komen, maar ook tijdens andermans 'praatbeurt' door P&W bij een onderwerp worden betrokken. Waardoor het geheel wat levendiger wordt.
Als een gast interessant genoeg is, kan een aanpak als vanavond prima ja. Wanneer je iemand als Betancourt te gast hebt, zet je die idd niet tussen vijf andere gasten en achter schalen borrelnootjes aan een hoekje van de tafel neer.quote:Op woensdag 13 oktober 2010 00:49 schreef Ringo het volgende:
[..]
Dat is zo. Maar dan past zo'n uitzending als deze er best een keertje tussen. Televisiekijkers zijn ook wel erg verwend geraakt. Duurt een item langer dan tien minuten, dan begint het gegaap en gezap al.
Witteman was bij tijd en wijle erg knullig ja.quote:Op woensdag 13 oktober 2010 16:10 schreef SickPuppiesNeedLove2 het volgende:
God, wat zijn die twee toch tenenkrommend slecht in de Engelse uitspraak...
Witteman is wat ouder, die neem ik 't minder kwalijk, maar Pauw is 'n jonge vent... kom op zeg !!!
Kunnen ze nu ècht niet een weekendje bij de Nonnen in het schone Brabantse land om een beetje bij te spijkeren?
In Frankrijk kunnen ze niet eens Engels, dus het viel nog mee van Peacock en Whiteman, dacht dat mens waarschijnlijk zelf.quote:Op woensdag 13 oktober 2010 16:10 schreef SickPuppiesNeedLove2 het volgende:
Witteman is wat ouder, die neem ik 't minder kwalijk, maar Pauw is 'n jonge vent... kom op zeg !!!
Kunnen ze nu ècht niet een weekendje bij de Nonnen in het schone Brabantse land om een beetje bij te spijkeren?
Zo jong is Pauw echt niet meer, heur. 50 jaartjes alweer.quote:Op woensdag 13 oktober 2010 16:10 schreef SickPuppiesNeedLove2 het volgende:
Helemaal eens met de laatste zin! Ik snap sws niet dat daar niet meer aandacht aan besteed wordt. Als je ook dj's of andere presentatoren af en toe hoort.... Er zijn er maar weinig die een enigszins goede uitspraak hebben.quote:Op woensdag 13 oktober 2010 16:10 schreef SickPuppiesNeedLove2 het volgende:
ook dat "THE PEOPLE DIDN'T LIKE YOU" kwam er nogal lomp en tactloos uitquote:Op woensdag 13 oktober 2010 16:45 schreef marcodej het volgende:
[..]
Witteman was bij tijd en wijle erg knullig ja.
"You had a very boring life." Gelukkig begreep ze wat hij bedoelde.
En zijn afsluiting was helemaal sneuig: "You wrote a mugnfucent book. We liked it very muts."
Ik ben dan ook geen journalist en al helemaal niet iemand die pretendeert een interessant TV-interview te kunnen houden in het Engels.quote:Op woensdag 13 oktober 2010 16:57 schreef Ringo het volgende:
Ach, dat gezanik over de Nederlandse uitspraak altijd. Mensen zouden zichzelf eens moeten horen als ze Engels spreken.
quote:Op woensdag 13 oktober 2010 16:57 schreef Ringo het volgende:
Ach, dat gezanik over de Nederlandse uitspraak altijd. Mensen zouden zichzelf eens moeten horen als ze Engels spreken.
Ah, jij bent de eerste die zijn handen in onschuld wast!quote:Op woensdag 13 oktober 2010 16:58 schreef Klaudias het volgende:
[..]
Ik ben dan ook geen journalist en al helemaal niet iemand die pretendeert een interessant TV-interview te kunnen houden in het Engels.
"Heel redelijk" is niet goed genoeg. We hebben het hier over het beste bekeken interviewprogramma van Nederland, niet over een of ander dierenprogramma van TV Flevoland.quote:Op woensdag 13 oktober 2010 17:02 schreef Ringo het volgende:
[..]
Ah, jij bent de eerste die zijn handen in onschuld wast!
De heren zijn uitstekende interviewers in het Nederlands. Af en toe komt daar een interview in het Engels tussendoor. Qua zinsbouw, woordenschat en taalbegrip brengen ze het er in die taal heel redelijk vanaf. Ik snap niet zo goed wat er dan nog te zeuren valt.
Zie vorige post over dat ik geen TV-presentator ben.quote:Nogmaals, veel Nederlanders denken dat hun eigen uitspraak heel goed is en grinniken graag om die van de ander. Totdat ze zichzelf eens op tape zouden kunnen beluisteren. Dan piepen ze wel anders.
Nee, want ik wil het ook niet worden.quote:Op woensdag 13 oktober 2010 17:45 schreef Ringo het volgende:
Ik zou zeggen: hier ligt een taak voor jou!
Nogmaals, ik begrijk de kritiek niet zo goed. Een beetje Hollandse polder in de uitspraak. Nou en? Zjie vaas olzoo tokkien wiez a clear ekzent ien heur vooiz.quote:Op woensdag 13 oktober 2010 17:57 schreef Klaudias het volgende:
[..]
Nee, want ik wil het ook niet worden.
Jij geeft ook nooit kritiek op een schilder die jouw huis schildert en slecht werk heeft geleverd?
quote:Op woensdag 13 oktober 2010 16:47 schreef Louis22 het volgende:
[..]
Zo jong is Pauw echt niet meer, heur. 50 jaartjes alweer.
Twee weken geleden zag ik hem aan de bar staan en toen had ie z'n leesbril nodig om een sms'je te lezen. Dat zegt genoeg.quote:
quote:Op woensdag 13 oktober 2010 18:07 schreef Ringo het volgende:
[..]
Twee weken geleden zag ik hem aan de bar staan en toen had ie z'n leesbril nodig om een sms'je te lezen. Dat zegt genoeg.
Oh dat is wel beter want ik was al niet van plan om het na middennacht nog te gaan kijken...quote:Op woensdag 13 oktober 2010 18:07 schreef Toad het volgende:
Om 21 uur staat het gesprek tussen Bos en Blair online.
Net op wiki gekeken, hij is van 15 augustus 1960 dus 50 jaar.quote:Op woensdag 13 oktober 2010 16:47 schreef Louis22 het volgende:
Zo jong is Pauw echt niet meer, heur. 50 jaartjes alweer.
Ach nee.... redelijk meevallen deed 't zeer beslist niet...quote:Op woensdag 13 oktober 2010 17:02 schreef Ringo het volgende:Ah, jij bent de eerste die zijn handen in onschuld wast!
De heren zijn uitstekende interviewers in het Nederlands. Af en toe komt daar een interview in het Engels tussendoor. Qua zinsbouw, woordenschat en taalbegrip brengen ze het er in die taal heel redelijk vanaf. Ik snap niet zo goed wat er dan nog te zeuren valt.
Nogmaals, veel Nederlanders denken dat hun eigen uitspraak heel goed is en grinniken graag om die van de ander. Totdat ze zichzelf eens op tape zouden kunnen beluisteren. Dan piepen ze wel anders.
kan hem nog niet vindenquote:Op woensdag 13 oktober 2010 18:07 schreef Toad het volgende:
Om 21 uur staat het gesprek tussen Bos en Blair online.
Volgens mij is er een fout op de site, maar ik heb nu deze link gevonden en die werkt wel:quote:
Thanx. Ik kijk nu.quote:Op woensdag 13 oktober 2010 21:28 schreef Toad het volgende:
Volgens mij is er een fout op de site, maar ik heb nu deze link gevonden en die werkt wel:
http://pauwenwitteman.var(...)81be50dea96a81c62594
Ja, hij heeft ook een tijdje in het VK gewoond. Dat zal er ook wel mee te maken hebben.quote:Op woensdag 13 oktober 2010 21:32 schreef golfer het volgende:
[..]
Thanx. Ik kijk nu.
Wouter spreekt trouwens wel prima Engels.
Hij stelt ook best wel kritische vragen en gaat tegen Blair in.quote:Op woensdag 13 oktober 2010 21:53 schreef Toad het volgende:
Boeiend gesprek. Je merkt ook echt dat Wouter deze vragen wilde stellen, en niet de P&W-redactie.
Limburgquote:Op woensdag 13 oktober 2010 23:18 schreef golfer het volgende:
Wat een leuk pakje heeft die oud-mijnwerker aan of is dat Limlandse klederdracht?
Wel eens in de VS geweest? De gemiddelde Nederlander spreekt beter Engels dan een groot deel van de Amerikanen.quote:Op woensdag 13 oktober 2010 16:56 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Helemaal eens met de laatste zin! Ik snap sws niet dat daar niet meer aandacht aan besteed wordt. Als je ook dj's of andere presentatoren af en toe hoort.... Er zijn er maar weinig die een enigszins goede uitspraak hebben.
Gebruiktequote:Op woensdag 13 oktober 2010 23:26 schreef .aeon het volgende:
Zei Jeroen nou dat hij ook wel eens cocaïne gebruikt?
Dat dacht ik ook meteen jaquote:Op woensdag 13 oktober 2010 23:26 schreef Louis22 het volgende:
Zegt Pauwtje even tussen neus en lippen door. En niemand die opkijkt. In Amerika was het dag-dag carrière. Leve Nederland
Dat is toch prima? Een journalist moet afstand hebben t.o.v. de geïnterviewde..anders wordt het Oude jongens krentenbrood.quote:Op woensdag 13 oktober 2010 23:38 schreef golfer het volgende:
P&W die steeds maar U tegen Wouter blijven zeggen terwijl hij je en jij tegen hen terug zegt.
Dat is gewoon tactiek, om afstand te bewaren.quote:Op woensdag 13 oktober 2010 23:38 schreef golfer het volgende:
P&W die steeds maar U tegen Wouter blijven zeggen terwijl hij je en jij tegen hen terug zegt.
Dat was het.quote:Op woensdag 13 oktober 2010 23:47 schreef Haaibaaike het volgende:
Weten jullie hoelang het interview duurder met Wouter en Tony? ik heb straks 33 minuten en 44sec gezien.
Ik dacht hetzelfde. Het is echt een enorm talent.quote:
Ik wil je graag zeggen: dat kan ie veel en veel beter.quote:Op woensdag 13 oktober 2010 23:52 schreef golfer het volgende:
Bos moet net als Rosemöller een paar mooie interview-programma's gaan maken.
Dat kan ie vast prima.
quote:Op woensdag 13 oktober 2010 23:52 schreef golfer het volgende:
Bos moet net als Rosemöller een paar mooie interview-programma's gaan maken.
Dat kan ie vast prima.
Als ie dan die vrije Papa-dag daar eens voor zou gaan gebruiken?quote:Op woensdag 13 oktober 2010 23:53 schreef Ringo het volgende:
Ik wil je graag zeggen: dat kan ie veel en veel beter.
Al doet ie 't in zijn vrije weekend.quote:Op woensdag 13 oktober 2010 23:54 schreef golfer het volgende:
[..]
Als ie dan die vrije Papa-dag daar eens voor zou gaan gebruiken?
Het zou allemaal zo mooi kunnen zijnquote:Op woensdag 13 oktober 2010 23:55 schreef Type-R het volgende:
Stel je voor dat Wouter 8 jaar het land had geregeerd ipv van Balkie
Dat was denk ik heel prima gegaan.quote:Op woensdag 13 oktober 2010 23:55 schreef Type-R het volgende:
Stel je voor dat Wouter 8 jaar het land had geregeerd ipv van Balkie
Wat bedoel je?quote:Op woensdag 13 oktober 2010 23:57 schreef Ringo het volgende:
Durf alsjeblieft uit de schaduw van de PvdA te stappen. Meneer Bos.
Dan zou die ook zijn afgemaakt...hoge bomen vangen veel windquote:Op woensdag 13 oktober 2010 23:59 schreef Louis22 het volgende:
[..]
Het zou allemaal zo mooi kunnen zijn
Dat het zonde zou zijn als zo iemand zich zou committeren aan de opvattingen van één partij – laat staan de PvdA. Totale onafhankelijkheid, die wens ik hem toe.quote:
quote:Op woensdag 13 oktober 2010 23:52 schreef Van_Poppel het volgende:
Cohen steekt toch wel erg schril af bij Bos.
Akkoord. Maar het verhaalt dat hij vertelt is wel heel erg pvda, en niet omdat hij zich moet conformeren.quote:Op donderdag 14 oktober 2010 00:01 schreef Ringo het volgende:
[..]
Dat het zonde zou zijn als zo iemand zich zou committeren aan de opvattingen van één partij – laat staan de PvdA. Totale onafhankelijkheid, die wens ik hem toe.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |