Je begrijpt Ringo niet. Dat maakt iedereen wel eens mee.quote:Op woensdag 13 oktober 2010 00:14 schreef Lkw het volgende:
[..]
Ik begrijp heel goed wat hij hierboven wilde zeggen én ik vind het veel te gemakkelijk. Korte uitroepen die de kern van de discussie uit de weg gaan. Want uiteindelijk gaat het erom of je jezelf kunt veroordelen als je iets doet wat niet door de beugel kan. Desnoods naderhand, nadat de crisis geweken is. Ik vind dat een interessante kwestie.
Het oorspronkelijke standpunt van Shadylane - dat je niet over iemand oordeelt, puur omdat jij zelf in vergelijkbare omstandigheden misschien wel hetzelfde zou doen - vind ik eerlijk gezegd nogal mallotig. Strikt genomen zou dat betekenen dat een moordenaar zich van een oordeel dient te onthouden over een ander die moordt, puur omdat hij zelf wel eens iemand een kopje kleiner heeft gemaakt. Ik zie daar de noodzaak niet van in.
Klopt, het laatste stuk van mijn post was erg vaag. Zie mijn edit, die is wat helderder. Vermoed ik.quote:Op woensdag 13 oktober 2010 00:22 schreef Stali het volgende:
[..]
Je begrijpt Ringo niet. Dat maakt iedereen wel eens mee..
Als je het echt interessant vindt dan kun je beter over dit onderwerp een apart topic openen.
Zou het dan wel morgen doen trouwens want je laatste stuk slaat in mijn ogen nergens op.
Je bedoelt misschien dat je ergens de grens moet trekken tussen oorlogsmisdadigers en overlevers. Daar zit al een flinke kloof in dus die vergelijking gaat wat mij betreft niet op. Slachtoffer is slachtoffer en ze zat in een extreme situatie en haar verklaring vind ik erg aannemelijk. Groepsgedrag is in mijn ogen een veel interessanter onderwerp.
P&W is een praatprogramma, geen interviewprogramma...quote:Op woensdag 13 oktober 2010 00:00 schreef Ringo het volgende:
[..]
Los van de inhoud en de vragen die werden gesteld; maar wat is er mis met twee interviews in een programma van vijftig minuten?
Ah ja, natuurlijk, dat is iets compleet anders.quote:Op woensdag 13 oktober 2010 00:34 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
P&W is een praatprogramma, geen interviewprogramma...
Kan best hoor maar denk er toch over na. Een groep mensen in een extreme situatie. Groepsgedrag is echt een leuk onderwerp. Daar zijn wel wat aardige boeken over geschreven ook.quote:Op woensdag 13 oktober 2010 00:25 schreef Lkw het volgende:
[..]
Klopt, het laatste stuk van mijn post was erg vaag. Zie mijn edit, die is wat helderder. Vermoed ik.
Ik heb trouwens het idee dat jij op jouw beurt mij weer niet helemaal begrijpt, maar dat terzijde. Morgen weer een dag idd
Klopt dat groepsgedrag in het algemeen en zeker onder extreme omstandigheden een interessant onderwerp is. Ook een schrikbarend onderwerp. Ik ga er maar niet over dromenquote:Op woensdag 13 oktober 2010 00:37 schreef Stali het volgende:
[..]
Kan best hoor maar denk er toch over na. Een groep mensen in een extreme situatie. Groepsgedrag is echt een leuk onderwerp. Daar zijn wel wat aardige boeken over geschreven ook.
Wens je alvast een lekker slapen, ik lees je edit nog ga ook zo.
Ik vermoed dat hij bedoelt dat er tijdens andere uitzendingen soms ook een discussie ontstaat tussen gasten onderling. Of sowieso, dat gasten niet per se om de beurt aan het woord komen, maar ook tijdens andermans 'praatbeurt' door P&W bij een onderwerp worden betrokken. Waardoor het geheel wat levendiger wordt.quote:Op woensdag 13 oktober 2010 00:35 schreef Ringo het volgende:
[..]
Ah ja, natuurlijk, dat is iets compleet anders..
Dat is zo. Maar dan past zo'n uitzending als deze er best een keertje tussen. Televisiekijkers zijn ook wel erg verwend geraakt. Duurt een item langer dan tien minuten, dan begint het gegaap en gezap al.quote:Op woensdag 13 oktober 2010 00:45 schreef Lkw het volgende:
[..]
Ik vermoed dat hij bedoelt dat er tijdens andere uitzendingen soms ook een discussie ontstaat tussen gasten onderling. Of sowieso, dat gasten niet per se om de beurt aan het woord komen, maar ook tijdens andermans 'praatbeurt' door P&W bij een onderwerp worden betrokken. Waardoor het geheel wat levendiger wordt.
Als een gast interessant genoeg is, kan een aanpak als vanavond prima ja. Wanneer je iemand als Betancourt te gast hebt, zet je die idd niet tussen vijf andere gasten en achter schalen borrelnootjes aan een hoekje van de tafel neer.quote:Op woensdag 13 oktober 2010 00:49 schreef Ringo het volgende:
[..]
Dat is zo. Maar dan past zo'n uitzending als deze er best een keertje tussen. Televisiekijkers zijn ook wel erg verwend geraakt. Duurt een item langer dan tien minuten, dan begint het gegaap en gezap al.
Witteman was bij tijd en wijle erg knullig ja.quote:Op woensdag 13 oktober 2010 16:10 schreef SickPuppiesNeedLove2 het volgende:
God, wat zijn die twee toch tenenkrommend slecht in de Engelse uitspraak...
Witteman is wat ouder, die neem ik 't minder kwalijk, maar Pauw is 'n jonge vent... kom op zeg !!!
Kunnen ze nu ècht niet een weekendje bij de Nonnen in het schone Brabantse land om een beetje bij te spijkeren?
In Frankrijk kunnen ze niet eens Engels, dus het viel nog mee van Peacock en Whiteman, dacht dat mens waarschijnlijk zelf.quote:Op woensdag 13 oktober 2010 16:10 schreef SickPuppiesNeedLove2 het volgende:
Witteman is wat ouder, die neem ik 't minder kwalijk, maar Pauw is 'n jonge vent... kom op zeg !!!
Kunnen ze nu ècht niet een weekendje bij de Nonnen in het schone Brabantse land om een beetje bij te spijkeren?
Zo jong is Pauw echt niet meer, heur. 50 jaartjes alweer.quote:Op woensdag 13 oktober 2010 16:10 schreef SickPuppiesNeedLove2 het volgende:
Helemaal eens met de laatste zin! Ik snap sws niet dat daar niet meer aandacht aan besteed wordt. Als je ook dj's of andere presentatoren af en toe hoort.... Er zijn er maar weinig die een enigszins goede uitspraak hebben.quote:Op woensdag 13 oktober 2010 16:10 schreef SickPuppiesNeedLove2 het volgende:
ook dat "THE PEOPLE DIDN'T LIKE YOU" kwam er nogal lomp en tactloos uitquote:Op woensdag 13 oktober 2010 16:45 schreef marcodej het volgende:
[..]
Witteman was bij tijd en wijle erg knullig ja.
"You had a very boring life." Gelukkig begreep ze wat hij bedoelde.
En zijn afsluiting was helemaal sneuig: "You wrote a mugnfucent book. We liked it very muts."
Ik ben dan ook geen journalist en al helemaal niet iemand die pretendeert een interessant TV-interview te kunnen houden in het Engels.quote:Op woensdag 13 oktober 2010 16:57 schreef Ringo het volgende:
Ach, dat gezanik over de Nederlandse uitspraak altijd. Mensen zouden zichzelf eens moeten horen als ze Engels spreken.
quote:Op woensdag 13 oktober 2010 16:57 schreef Ringo het volgende:
Ach, dat gezanik over de Nederlandse uitspraak altijd. Mensen zouden zichzelf eens moeten horen als ze Engels spreken.
Ah, jij bent de eerste die zijn handen in onschuld wast!quote:Op woensdag 13 oktober 2010 16:58 schreef Klaudias het volgende:
[..]
Ik ben dan ook geen journalist en al helemaal niet iemand die pretendeert een interessant TV-interview te kunnen houden in het Engels.
"Heel redelijk" is niet goed genoeg. We hebben het hier over het beste bekeken interviewprogramma van Nederland, niet over een of ander dierenprogramma van TV Flevoland.quote:Op woensdag 13 oktober 2010 17:02 schreef Ringo het volgende:
[..]
Ah, jij bent de eerste die zijn handen in onschuld wast!
De heren zijn uitstekende interviewers in het Nederlands. Af en toe komt daar een interview in het Engels tussendoor. Qua zinsbouw, woordenschat en taalbegrip brengen ze het er in die taal heel redelijk vanaf. Ik snap niet zo goed wat er dan nog te zeuren valt.
Zie vorige post over dat ik geen TV-presentator ben.quote:Nogmaals, veel Nederlanders denken dat hun eigen uitspraak heel goed is en grinniken graag om die van de ander. Totdat ze zichzelf eens op tape zouden kunnen beluisteren. Dan piepen ze wel anders.
Nee, want ik wil het ook niet worden.quote:Op woensdag 13 oktober 2010 17:45 schreef Ringo het volgende:
Ik zou zeggen: hier ligt een taak voor jou!
Nogmaals, ik begrijk de kritiek niet zo goed. Een beetje Hollandse polder in de uitspraak. Nou en? Zjie vaas olzoo tokkien wiez a clear ekzent ien heur vooiz.quote:Op woensdag 13 oktober 2010 17:57 schreef Klaudias het volgende:
[..]
Nee, want ik wil het ook niet worden.
Jij geeft ook nooit kritiek op een schilder die jouw huis schildert en slecht werk heeft geleverd?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |