quote:Op woensdag 15 september 2010 21:35 schreef _Ophelia_ het volgende:
[..]
Die zou "in het heel groot" goed op mijn bank staan. Hoe groot is jouw sjaal?
Ik heb ze zelf gemaakt, als ik nog wat diertjes heb gemaakt zal ik de partroontjes uitschrijven en op ravelry zetten.quote:Op woensdag 15 september 2010 22:28 schreef EsseEi het volgende:
DIE POTLOODDINGEN ZIJN GEWELDIG!!!!!!:D Ik denk dat je wel kunt lijmen hoor
is handig.
(heb ooit toen ik klein was zo iets uitgedeeld, maar dan waren het filten poppetjes, gemaakt door mams uiteraard, ik was 6 ofzo:P, en die heeft er dus 40 gemaakt hahaha hels karwij, en vastgelijmd, dus vandaar: lijmen is handig!)
Maar heb je patroon daarvan, of zelf bedacht?
(zijn trouwens ook leuke dingen voor zo'n Fancy Fair ofzo)
Lyssa dat olifantje is inderdaad een poepie!
Ik ben zéker van plan 100 te wordenquote:Op woensdag 15 september 2010 21:20 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
dat heeft mijn mama ook, en behalve dat zij medicijnen en antistollingsmiddel slikt is er niks aan de handze kan dr wel 100 mee worden zegt de cardioloog.
Hij is echt zwart-grijs-wit. Vond ik weer eens wat anders dan die vrolijke kleuren die ik altijd gebruik.quote:Op donderdag 16 september 2010 09:38 schreef trui het volgende:
muck, wat is je bal leuk geworden! en w.b. hartritmestoornissen, daar heeft m'n man ook last van en dat is inderdaad erg akelig he. zeker als er hartproblemen in de familie voorkomen. ik hoop dat je met de juiste medicatie er minder last van hebt en je er ook wat minder angstig over wordt. want goed slapen is toch ook wel heel belangrijk en prettig bij het honderd-jaar-worden....
hoothoot, prachtige kleur, dat blauw! wel jammer dat al die herkansingen met dat andere garen tot niets geleid hebben, maar ja. weer wat geleerd moetjemaardenken.
leuke sjaal, mmmascha! is ie in 't echt ook zwart-grijs-wit of komt dat door de foto?
ik ben nog bezig aan een andere versie van de 'grandmothersgarden-pillow', als kadootje voor een nicht/vriendin. leuk om die gekke bloemen weer es te maken, maar ook weet ik nu weer hoeveel werk 't ook weer was per stuk.
dat wegwerken van draadjes doe ik nu trouwens toch maar weer gewoon met de naald achteraf. het meehaken is bij mij niet afdoend gebleken; na afloop zie ik (bij een kussenhoes op de bank bijvoorbeeld) dan zo vaak toch nog lospiepende draadjes, zeer irritant. dus nu maar weer trouw minimaal 3x heen en weer met elk eindje draad.even vervelend, maar wel minder ergernis achteraf.
Oeh, ze zijn schattigquote:Op donderdag 16 september 2010 09:02 schreef BuupWerk het volgende:
heeft iemand het patroon van dit soort baby schoentjes ?!?!
http://www.threadhop.com/(...)l_430xN.97983160.jpg
SPOILER: Over het kapotte MuckhartOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nogmaals heel erg bedankt voor jullie steun dames
It's al boa it's all good it's all bueno benne bon, let's go!
Hij is 1.10 breed en 0.60 lang. Die 1.10 is aan de krappe kant voor een sjaal. Maar een leuk idee in het groot op de bank!quote:Op woensdag 15 september 2010 21:35 schreef _Ophelia_ het volgende:
[..]
Die zou "in het heel groot" goed op mijn bank staan. Hoe groot is jouw sjaal?
op etsy zie ik =tags&includes[1]=title]deze te koop staan, die lijken er veel op! he patroon kost wel 5 dollar.quote:Op donderdag 16 september 2010 09:02 schreef BuupWerk het volgende:
heeft iemand het patroon van dit soort baby schoentjes ?!?!
http://www.threadhop.com/(...)l_430xN.97983160.jpg
Als je dat toch kiest voor betaalde patronen:quote:Op donderdag 16 september 2010 11:27 schreef trui het volgende:
[..]
op etsy zie ik =tags&includes[1]=title]deze te koop staan, die lijken er veel op! he patroon kost wel 5 dollar.
Jaaaquote:Op donderdag 16 september 2010 12:03 schreef mmascha het volgende:
Nu nog een patroontje uitzoeken van wat ik zelf vandaag ga makeneerst maar eens naar de Zeeman want ik begreep dat ze daar nieuwe keuren garen hebben?!
Ik heb het alleen door het raam gezien in het voorbij lopenquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dank jequote:Op donderdag 16 september 2010 12:58 schreef caroline88 het volgende:
Muck, sterkte met je hart en er niet te veel over piekeren. Heel goed assertief gehandeld tegen je huisarts!
![]()
Mooie slofjes trouwens, patroontje? Ik ga veel slofjes verslijten in mijn nieuwe huisje...
Welkomquote:Op donderdag 16 september 2010 13:00 schreef Whoopdidoo het volgende:
Na heel lang eigelijk gewoon te lui te zijn om een account aan te maken, toch maar gedaan.
Sinds december vorig jaar haak ik, op een dshoesje na, knuffels.
En hier komen af en toe zulke mooie dingen voorbij!
Het verbaast mij dat zo veel mensen met katoen haken, zelf vind ik dit echt niet fijn.
Ik werk vooral met zeeman/wibra wol, gaat het beste.
Alleen Bravo van schachenmeyer nomotta werkt nog fijner, maar helaas niet zo veel kleuren in het wolwinkeltje bij mij in de stad, dus mocht iemand een winkeltje weten waar ze dat wel verkopen, laat t me weten.
Weet je het zeker? Heb er nogal veelquote:Op donderdag 16 september 2010 13:02 schreef Muck het volgende:
[..]
Enne we willen wel foto's zien natuurlijk
Das op kronenburg toch? Die in steenstraat is weg?quote:Op donderdag 16 september 2010 16:12 schreef Muck het volgende:
Ik vind het wel een goed idee hoot
Bij de Wibra in Zeist hebben ze amper wol, terwijl die in Arnhem een gigantische voorraad heeft. Het wisselt nogal eens per Wibra dus!
Kloptquote:Op donderdag 16 september 2010 16:24 schreef Lyssa het volgende:
[..]
Das op kronenburg toch? Die in steenstraat is weg?
Oh, dat zou mooi zijn als die weer terug komt, want die is een stuk meer in de buurt dan Kronenburg. Toch maar eens die kant op, ik heb totaal geen wibra wol vooralsnogquote:Op donderdag 16 september 2010 17:50 schreef Muck het volgende:
[..]
Klopt
Of die op de Steenstraat wegblijft weet ik trouwens niet, volgens mij verbouwen ze alleen
Ah, dat stemt hoopvol! Ik ga volgende week eens kijken bij wat andere Wibra's.quote:Op donderdag 16 september 2010 18:11 schreef NijntjesUk het volgende:
HootHoot, in het centrum van de stad waar ik woon (weet je wel, toch?) hebben ze bij Wibra wel groen. Kweet niet of jij t onder grasgroen schaart, maar ik wel, haha.
quote:Op donderdag 16 september 2010 20:17 schreef StefanieV het volgende:
It's monkeytime!!!
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Zijn oren en mond staan scheef maar dat is expres gedaan! Het is een aap voor mijn broer en hij mocht wel grappig gemaakt zijn hihi En ja er zitten wat foutjes in maar die krijg ik niet goed weg momenteel..
En het is een echte aap hoor! Hij is daarnet uit de boom gesprongen(en niet op de foto's letten, het is met mijn gsm genomen, kon niet wachten tot morgen om foto's te nemen ;-) )
Stefanie, dat was ik. Je hebt weer pm!quote:Op donderdag 16 september 2010 21:04 schreef StefanieV het volgende:
Dank je Lyssa!
Ik heb een probleem! Iemand had hier eens een tas gehaakt met een flap vooraan die schuin liep. Via pm had ik de uitleg gekregen. Nu heb ik alle pm's van mij gewist en nooit aan die uitleg gedacht. Wie was het en wil je nog eens je uitleg sturen, sorry!
quote:
quote:Many Muppets died to make this coat
Ik weet niet wat je definitie van een aap is maar het is toch wel degelijk een aap hoor.quote:Op donderdag 16 september 2010 23:32 schreef Doedezemaar het volgende:
Ik zie vanalles in die foto's, maar een aap?
Ik vind het ook overduidelijk een aap hoorquote:Op vrijdag 17 september 2010 18:50 schreef StefanieV het volgende:
[..]
Ik weet niet wat je definitie van een aap is maar het is toch wel degelijk een aap hoor.
Tsjonge zeg, niet zo gepikeerd, mogen hier alleen bewonderende reacties? Als jij er blij mee bent, dan is het toch prima? Ik heb niks over perfect gezegd, maar ik zie er met de beste wil van de wereld geen aap in.quote:Op vrijdag 17 september 2010 19:17 schreef StefanieV het volgende:
Mja, ik weet ook dat hij er niet perfect uit ziet maar ben er echt wel blij mee. En zo'n reactie schiet dan gewoon in het verkeerde keelgat bij mij. (tenzij ze natuurlijk de foto's niet kan zien en op die manier een mopje maakt)..
Maar bedankt aan de anderen die hem wel leuk vinden!
Bedankt! Ik heb ooit eens een ravelry account aangemaakt, eens kijken of ik mijn username en wachtwoord nog ergens kan vindenquote:Op vrijdag 17 september 2010 10:24 schreef Lyssa het volgende:
Als je een ravelry account hebt is dit een erg fijne: http://www.ravelry.com/patterns/library/ideal-crochet-sphere meerdere formaten ballen-vormen uitgeschreven. (Ik weet niet hoe groot je het zoekt?)
Dan is daarmee alles gezegd.quote:Op vrijdag 17 september 2010 19:39 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
Tsjonge zeg, niet zo gepikeerd, mogen hier alleen bewonderende reacties? Als jij er blij mee bent, dan is het toch prima? Ik heb niks over perfect gezegd, maar ik zie er met de beste wil van de wereld geen aap in.
Patroon staat op Ravelry, bij Ynske staat ie bij projectenquote:Op vrijdag 17 september 2010 20:39 schreef -sabine- het volgende:
Gaafffff, zoiets ga ik ook nog eens starten. Ook lekker om de katoen op te maken
Ow nee! Wat doe je me aan! Ik heb eens gezocht op Knifty Knitter. En nou wil ik dat ook. Al is het alleen maar om dubbel te kunnen breien. Dat is zo lekker voor sjaals! Ik ga me er eens verder in verdiepen hoe dat nou werkt met die steken enzo.quote:Op vrijdag 17 september 2010 16:28 schreef Doedezemaar het volgende:
Mooie trouwjurk, maar een kerel die er zo uit gaat zien op de trouwdag, die laat ik bij het altaar staan.....
Heb pijn in mijn armen, te hard in de tuin gewerkt, dus ik doe ff rustig aan. En ik ga gewoon een derde peppyscarf haken, leuk meeneemprojectje. En de tijd voor winterdingetjes komt er aan, die ga ik voornamelijk op de Knifty Knitter 'breien', dus wat minder gehaak de komende tijd.
Leuk trouwens, dat gehaakte ijzerdraad. Ik zou er geen geduld voor hebben.
Ik heb ook al met dat dikke garen in mijn hand gestaan. Ik heb ook zoiets van Zeeman in huis. Het is alleen heel stug. En ik heb juist een beetje elastisch nodig omdat ik best strak haak. Ben benieuwd hoe jou dit bevalt.quote:Op vrijdag 17 september 2010 13:04 schreef Hoothoot het volgende:
Ooo, die trouwjurk is mooi!![]()
Ik heb afgelopen week op m'n werk vier mappen met oude Ariadne's uit de jaren '70 door zitten bladeren, daar staan ook de meest afschuwelijke haak- en breisels in![]()
Nou, ik ben vanochtend bij een Wibra en Zeeman in Rotterdam geweest, geen groen of geel gevonden. Wel (bij Wibra) heel dik garen: Samara, voor naald 10-11. Wintermuts-to-be ofzo
Ik dacht dat we geen geel gespot hadden. Alleen van die kleine bolletjes oranje. Jammer hoor.quote:Op vrijdag 17 september 2010 13:19 schreef Whoopdidoo het volgende:
Wie was t ook alweer die zei dat ze zeeman geel had![]()
Niet dus he hierzo, alleen heel veel van wat ze eerder ook al hadden.
Dus maar door naar de wibra waar ze eigelijk ook niets nieuws hadden.
En toch 6 bollen gekocht...
Mn moeder wordt gek van me
Ik heb uiteindelijk 2 rijen zonder de ch gemaakt en daarna verder gegaan met een naald kleiner. Hij wordt leukquote:Op vrijdag 17 september 2010 17:59 schreef Inu het volgende:
Ik heb hulp nodig...
Ik wil mouwtjes maken in granny square steek in het rond, maar omdat ik alles een beetje bij elkaar moest tekken heb ik nu groepjes van 2dc in elke ch. Hoe minder ik nu op een mooie manier als ik bij de elleboog kom? De groepjes verkleinen naar 1dc vind ik denk ik niet zo mooi....
Ok, padma gaat op mijn lijstje.quote:Op vrijdag 17 september 2010 22:44 schreef Lyssa het volgende:
Thanx ladiesJa, alles werd vast gemaakt tijdens het haken! Erg handig, heb niets hoeven naaien!
Ah wat leuk om te zienquote:Op vrijdag 17 september 2010 20:37 schreef EsseEi het volgende:
haha speciaal voor Sabine mijn WIP van de stapeltoren:
[ afbeelding ]
hier zie je goed de kleur overgang
[ afbeelding ]
Owja en nu zie ik hoe het hondje zit ^^
Had tijdje geleden bij IKEA bakjes gekocht voor alle naai spulletjes, en nu EINDELIJK in gebruik genomen. En ze bevallen super goed!
Er zit 1 bakje bij met elastiekjes omheen, die langwerpig is en klein (echt een soort etui maar dan bakje) en daar kan ik dus heeel mooi mijn haaknaalden in stoppen voor als ik weer eens heen en weer reis
Nee, hij staat niet op Ravelry, ik had hem van craftster. Hier is de blog: http://dawntoussaint.blogspot.com/ Je haakt eerst de pootjes, dan het buikje en dan haak je de pootjes aan het buikje en dan ga je rondom de poten en daarna omhoog.quote:Op vrijdag 17 september 2010 23:06 schreef EsseEi het volgende:
haha ja ik wou goedkoop garenDus gewoon die oranje van de zeeman. En vond juist leuk om de hele basis (dus ook staaf) in 1 kleur te doen
(en ik ben de laatste tijd nogal fan van groen dus tja
) Ben nog aan het twijfelen of ik bloemetjes erop doe, of dat ik kikkerpootjes maak
misschien gewoon even uittesten, maar doe ik wel aan het einde.
Ondertussen zit het hoofdje ook op de bijenring, en ogen op de paal
Lyssa is het patroon van je olifantje van Ravelry? Vraag me namelijk af hoe je die pootjes doet zo gelijk vast
Hoi Trui, dank je voor het complimentquote:Op vrijdag 17 september 2010 22:12
M-etje, wat een prachtige armband!zoiets staat ook nog op mijn to-hook-list, maar ik heb ook al zitten zoeken naar dat ultradunne ijzerdraad, tot nog toe tevergeefs. hoe kreeg jij 't aangeleverd dan als 't niet op een rol zat?
Hier is het een gezamenlijk kadootje dus ik kon wel ongeveer 20 euro uitgeven aan nieuwe bollen garenquote:Op vrijdag 17 september 2010 23:06 schreef EsseEi het volgende:
haha ja ik wou goedkoop garenDus gewoon die oranje van de zeeman. En vond juist leuk om de hele basis (dus ook staaf) in 1 kleur te doen
(en ik ben de laatste tijd nogal fan van groen dus tja
) Ben nog aan het twijfelen of ik bloemetjes erop doe, of dat ik kikkerpootjes maak
misschien gewoon even uittesten, maar doe ik wel aan het einde.
Ondertussen zit het hoofdje ook op de bijenring, en ogen op de paal
Lyssa is het patroon van je olifantje van Ravelry? Vraag me namelijk af hoe je die pootjes doet zo gelijk vast
Hmm.. Ik vind het wel een beetje druk met al die granniesquote:Op zaterdag 18 september 2010 18:56 schreef Inu het volgende:
Hij is af, maar ik weet het niet... wat jullie?
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik vind granny squares zo leuk vrolijk en ik wilde graag iets te dragen maken ermee, maar een heel vest vond ik te veel...
Ik vind um leuk! Leuk gedaan met die zwarte mouwen eraan. Zonde dat je um moest omvouwen. Misschien iets kleinere gs-jes voor de volgende?quote:Op zaterdag 18 september 2010 18:56 schreef Inu het volgende:
Hij is af, maar ik weet het niet... wat jullie?
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik vind granny squares zo leuk vrolijk en ik wilde graag iets te dragen maken ermee, maar een heel vest vond ik te veel...
Ja, het zou eerst een achterpand worden van een vest maar dat vond ik toch iets tequote:Op zaterdag 18 september 2010 19:06 schreef mmascha het volgende:
[..]
Ik vind um leuk! Leuk gedaan met die zwarte mouwen eraan. Zonde dat je um moest omvouwen. Misschien iets kleinere gs-jes voor de volgende?
Ja, ik zou idd alleen zwart dragen erbij... ik hou wel van kleurtjes en mn haar hangt er normaal gesproken ook nog overheen, dus misschien is het dan minderquote:Op zaterdag 18 september 2010 19:06 schreef StefanieV het volgende:
Ik vind het mooie kleuren, zoals ik hier boven heb gezegd, maar als je het gaat combineren met een outfit om buiten te dragen, zal het idd te druk zijn zoals Lyssa zegt. Moest je de kleuren minderen, dan zou het beter gaan denk k.
Wanneer zou je het overigens dragen? Ik vind het toch chapeau dat het je zo mooi gelukt is, niet te groot, niet te klein, het past je echt goed!
Het is zo'n leuk ding! Het moet een sjaal worden. Ik gebruik van dat dikke garen van Wibra. Ik heb er nu 1 bol van 100gr inzitten en hij is nu 25 cm ongeveer. Het voelt zo lekker zacht en is heel dik! Mmm, ik heb nu al zin in de winter!quote:Op zondag 19 september 2010 00:04 schreef trui het volgende:
mmascha, interessant ding! wat wordt 't?
Dat is het precies!quote:Op zondag 19 september 2010 10:22 schreef wyccie het volgende:
Inu, knap hoe je die bolero zo leuk hebt gemaakt.
Ik vind het met de drukte wel meevallen, maar misschien eens proberen de GS met een naald 4 te maken (volgens mij ligt daar een naald 6?).
En inderdaad jammer dat je de onderste rij GS maar half ziet. Kun je het niet toch terugklappen en dan iets anders verzinnen met je okselfrotsel?
mmascha, mooie kleur wol. Wat is het voor iets? Aha, Wibra dus.
Zelf heb ik eens met een ronde Knifty Knitter gewerkt, maar dat is toch ook niks voor mij. Vond het wat saai, maar toch nog beter dan met breinaalden klunzen.
Je bent niet zo vrij als met haken en breien. Dat klopt. Maar het is een beetje hoe ver je zelf komt. Je kan ook kleedjes maken(niet een sprei voor over een 2-persoonsbed), handschoenen, poncho, enz. Als het maar te maken is van rechthoekige lappen en cilindervormen. Vestjes kan bv ook, maar dat moet je dan nog wel aan elkaar zetten. Maar dat is vaak met haken/breien ook. Amigurumi kan je wel vergetenquote:Op zondag 19 september 2010 11:28 schreef -Bubbles- het volgende:
Bertha ik heb voor jou de swap gehaakt. Hoop dat je hem leuk vindt. Heb heel lang na zitten denken wat ik moest haken en dan ook nog met het thema zomer. Maar door je lievelingskleur groen wist ik het ineens :p
Ik heb mijn swappakjetje nog niet. Hoop vandaag. De buren zijn telkens niet thuis als mijn vriend het pakje wil ophalen. Anders gooi ik wel een briefje in de bus dat ze het maar ergens neer moeten leggen.
Inu erg leuk de bolera. Op zwart is hij inderdaad prima te dragen. Met andere kleurtjes word het denk ik iets te kleurrijk.
Die knifty knitter heb ik me ook eens in verdiept. Leek me toen erg leuk. Maar vond de mogelijkheden wat beperkt. Een sjaal en een muts. Is dat nu beter?
Wat zijn het?:@ heb gezocht op Attic24 maar kon het niet vindenquote:Op zondag 19 september 2010 00:01 schreef trui het volgende:
ik heb me vandaag helemaal de blubber gehaakt om een spontane ingeving te realiseren: 2 paar Lucy-wristlers af te krijgen voor morgen, zodat ik die cadeau kan doen aan m'n moeder en aan m'n tante-uit-Canada die daar op bezoek is. ben het 2e paar nog aan 't afwerken, maar 't gaat net lukken denk ik.![]()
Ik neem aan dat ze de polswarmers bedoeltquote:Op zondag 19 september 2010 12:38 schreef EsseEi het volgende:
[..]
Wat zijn het?:@ heb gezocht op Attic24 maar kon het niet vinden
Ja had ik al gedaan maar niets gevonden, maar uiteindelijk deze gaan maken: http://www.ravelry.com/patterns/library/baby-gatorquote:Op vrijdag 17 september 2010 17:13 schreef EsseEi het volgende:
Whoopidoo heb je al op ravelry gekeken? Staan zoveel dingen op, dat je bijna wel iets nieuws leuks moet kunnen vinden!!
Dankjewel, ik vind hem erg leuk!quote:Op zondag 19 september 2010 11:28 schreef -Bubbles- het volgende:
Bertha ik heb voor jou de swap gehaakt. Hoop dat je hem leuk vindt. Heb heel lang na zitten denken wat ik moest haken en dan ook nog met het thema zomer. Maar door je lievelingskleur groen wist ik het ineens :p
Dat vind ik wel een nette prijs voor zo'n poppetje. Alles bij elkaar is het toch best wat werk om die kleine dingetjes aan elkaar te zetten.quote:Op zondag 19 september 2010 14:33 schreef Whoopdidoo het volgende:
Ik sta ook op tuttespul. Helaas niets verkocht.
http://tuttespul.nl/index(...)t-poppetje&Itemid=59
Is ook het enige wat ik erop heb staan.
Ja en als je je tijd gaat rekenen, dan wordt het duur, maar je doet het toch omdat je het leuk vindt neem ik aan, niet om er (veel) geld aan te verdienen.
ik vind dat als iets heel veel tijd kost, je dat best mag laten meewegen in de prijs.quote:Op zondag 19 september 2010 14:33 schreef Whoopdidoo het volgende:
Ja en als je je tijd gaat rekenen, dan wordt het duur, maar je doet het toch omdat je het leuk vindt neem ik aan, niet om er (veel) geld aan te verdienen.
Tofquote:Op zondag 19 september 2010 22:14 schreef trui het volgende:
tadaa, hier zijn ze, het resultaat van mijn race tegen de klok:![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
ik moet er wel bij vermelden dat ik er vrijdagavond ook al een beginnetje mee gemaakt had hoor anitra. maar toen dacht ik nog dat ze voor mezelf zouden worden. pas zaterdagochtend bedacht ik me dat 't wel een leuk idee zou zijn om er bij wijze van leuk dubbelkadootje voor m'n moeder en haar zus nog drie bij te maken (de eerste zat toen ook nog niet in elkaar).
Had b.ertha ook niet eerst een olifantje als avatar?quote:Op maandag 20 september 2010 11:51 schreef trui het volgende:
[ afbeelding ]
klopt het zo of weten we al meer? ik gok dat b.ertha voor ynske gehaakt heeft, troel voor yachiru, en vicky voor bubbles?
Dat klopt! Want ik heb nog niks gekregen, heb het nog te goedquote:Op maandag 20 september 2010 19:20 schreef trui het volgende:
aaha, voor DIE baby! leuk! (F)Anne(tje) zal er vast heel blij mee zijn!
yachiru, hebben we nou eigenlijk wel een fotootje gezien van jouw swapkadootje? dus dat wat jij hebt gekregen? ik kan 't nergens vinden.
Haha, ik zeg niksquote:Op maandag 20 september 2010 19:34 schreef trui het volgende:
oooh! dan wordt mijn vermoeden alleen maar bevestigd.
Wat leuk! Dacht al zoiets te voelen/ruiken, maar kon het niet helemaal plaatsen. Ik geef de schuld maar aan mijn hersenschuddingquote:Op maandag 20 september 2010 21:45 schreef Vicky het volgende:klopt Bubbles!
Je moet alleen konijn zijn oortjes wat meer naar binnen buigen, dan istie leukeren er zit lavendel in zodat j m eventueel in je kast kunt zetten.
Ik denk dat ik gewoon zo'n bloem ga namaken, dat moet wel lukken volgens mijquote:Op dinsdag 21 september 2010 11:19 schreef Inu het volgende:
Ik wil deze maken
[ afbeelding ]
Maar ik kan geen patroon vinden... is een van jullie al ooit zoiets tegengekomen?
Ik zal hier even voor je kijken, heb verschillende van die boekjes "liggen".quote:Op dinsdag 21 september 2010 11:28 schreef Inu het volgende:
Ik heb hem
http://www.ravelry.com/patterns/library/d---flower-motif-shawl
Nu nog even Picasa afgaan
Oh graag! Mijn Picasa skills zijn ook niet geweldigquote:Op dinsdag 21 september 2010 11:46 schreef _Ophelia_ het volgende:
[..]
Ik zal hier even voor je kijken, heb verschillende van die boekjes "liggen".
Wowquote:Op dinsdag 21 september 2010 12:10 schreef Lijnloos het volgende:
Picasa heeft inderdaad aardig wat staan wel wat ik zo weet. Ik heb 1 vaste http://picasaweb.google.com/lishuangtongxuein mijn lijstje staan, die heeft onder andere die 200 GS ingescand staan... Dat was voor ik het boek had besteld, wilde hem toch graag in het echt hebben (om er vervolgens geen reet mee te doen, maar toch)
edit, nog 1 gevonden Toch niet, heeft alleen de voorkantjes staan...
Ik heb niet precies dat patroon maar wel een paar vergelijkbare patronen, zal ze later vandaag ergens uploaden.quote:Op dinsdag 21 september 2010 11:47 schreef Inu het volgende:
[..]
Oh graag! Mijn Picasa skills zijn ook niet geweldig
Heb je links van die in t engels?quote:Op dinsdag 21 september 2010 12:24 schreef Lijnloos het volgende:
Buupwerk, das een onderdeel van google, daar kun je foto's in albums plaatsen... maar wordt dus ook gebruikt om hele boeken ingescand te plaatsen...
Ik heb ook weer wat peoples gevonden, met ook amigurumi's in het engels... Heb ze maar meteen in mijn favorieten gezet...
haha, dank je, zal het doorgeven aan haarquote:Op dinsdag 21 september 2010 12:31 schreef Whoopdidoo het volgende:
[..]
Heb je links van die in t engels?
Je kindje is trouwens heel schattig
Opzich hoef je vaak niet eens de schema's te lezen, vaak staat er naast hoeveel steken het zijn(zeg maar, 6,12,18,24 enz.) En als je al een beetje hebt gehaakt weet je wel hoe dat moet.quote:Op dinsdag 21 september 2010 13:27 schreef Lyssa het volgende:
Wat een gave dingen in het Japans! Toch maar eens die schema's leren lezen!
Ik zag het inderdaad! Vanavond maar eens uitproberen! Heb ook nog een Engels boekje thuis waarin tekst en schema's staan, kan ik ook nog erbij pakken!quote:Op dinsdag 21 september 2010 13:31 schreef Whoopdidoo het volgende:
Opzich hoef je vaak niet eens de schema's te lezen, vaak staat er naast hoeveel steken het zijn(zeg maar, 6,12,18,24 enz.) En als je al een beetje hebt gehaakt weet je wel hoe dat moet.
En de kruisjes geloofk zijn vasten en zo'n vtje is meerderen of minderen.
Hier ook! Wat een gave dingen zeg! Ik zag ook toffe dino's en cute kittehs en grappige plant dingetjes! Eindeloos nieuwe inspiratiequote:Op dinsdag 21 september 2010 15:36 schreef appelfan het volgende:
Wat doe je nou!![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Nu wil ik zo snel mogelijk naar huis om te haken......
Oja die wilde ik ook nog doen...quote:Op dinsdag 21 september 2010 15:41 schreef Lijnloos het volgende:
Whoopdi, geweldig die... ik ga echt voor de southpark-poppetjes als volgend projectje! Geniaal!
Paddingtonquote:Op dinsdag 21 september 2010 15:42 schreef Whoopdidoo het volgende:
Ik ben al thuis![]()
En ik maar altijd denken dat t leven van een student zo zwaar zou zijn...
http://picasaweb.google.c(...)#5371014311997875138
Beertje paddington <3
Ja, alleen ik heb iets doms gedaanquote:
bloem 1 maken, bloem twee maken en bij een van de blaadjes de naald ook door een blaadje van de vorige bloem halen, en zo steeds verderquote:Op dinsdag 21 september 2010 12:14 schreef Inu het volgende:
[..]
Wow
Ik ben ook vooral benieuwd naar hoe de bloemen aan elkaar gehaakt worden eigenlijk....
volgende keer kijken naar t badnummer wat op t bandje om de bol zit, dan heb je dezelfde kleur als t goed isquote:Op dinsdag 21 september 2010 20:42 schreef Whoopdidoo het volgende:
Ik ben ziehielig.
Ik had een tweede bolletje gekocht om het konijn uit dat boekje van christel krukkert(zoiets heet ze toch) af te maken, glimt deze bol onwijs en is lichter en die ander dus neit(moest alleen nog pootjes)
Dus zwaar chagerijnig!
Maar mn my melody op zn roze is wel heel schattig.
http://www.ravelry.com/patterns/library/my-melody-amigurumi-doll
deze alleen met een roze capouchon ding.
En bij mij bleef t niet los over de schouders zeg maar zitten dus die heb ik even vast gemaakt.
Maar hij is echt zo schattig
ja ik weet t maar had dat bolletje al in april gehad, en weet niet of ie hier vandaan kwam of uit maastricht.quote:Op dinsdag 21 september 2010 20:43 schreef Ynske het volgende:
[..]
volgende keer kijken naar t badnummer wat op t bandje om de bol zit, dan heb je dezelfde kleur als t goed is
hgewoon doorgaan en op t einde even nat sproeien met een plantenspuit en opspannen, daarna krult ie niet meerquote:Op dinsdag 21 september 2010 20:52 schreef StefanieV het volgende:
Wat een leuke dingen weer!
Ik heb even een vraagje, ik ben bezig met een granny stripe, is het normaal dat het enorm opkrult? Ik vind het echt niet mooi momenteel en wil het helemaal uit doen maar mss moet ik even verder doen en zien hoe het resultaat zal zijn..
Ok dank je wel, dan blijf ik doorhaken :-)quote:Op dinsdag 21 september 2010 20:54 schreef Ynske het volgende:
[..]
hgewoon doorgaan en op t einde even nat sproeien met een plantenspuit en opspannen, daarna krult ie niet meer
Als jij m nou even uitschrijft =Pquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.deze student wil ook dr bed in, ookal hoef ik pas half 8 op(luie internisten die pas half 9 beginnen
). Voel me echt een oud wijf
maar ben niks meer gewend.
[ Bericht 5% gewijzigd door EsseEi op 21-09-2010 21:52:20 ]
Gelukkig welquote:
Als 't klaar isquote:Op dinsdag 21 september 2010 22:30 schreef mijsje het volgende:
dat schreeuwt natuurlijk om een foto Mevr_Mus...
die paddestoel is gaaf! Nu nogeen smurfin erbijquote:Op dinsdag 21 september 2010 21:14 schreef Whoopdidoo het volgende:
http://picasaweb.google.c(...)#5403726027360520594
Die kat wil ik maken(nee ik hoef echt niet eerst nog 10 ander dingen af te maken)
maar er staat zeg maar neit steeds achter hoeveel steken t zijn, dus zal ik naar t schematje moeten kijken en das zoveel gedoe...dus zal pas volgende week dinsdag worden.
En ik heb morgen amper tijd om te haken, zo jammer, ok ben savonds wel thuis, maar pff, eerst de hele dag met te beginnen om half 6 op..wie verzint t.
[ afbeelding ]
Die is zo knap gemaakt
Hij heeft 1 million giraffes binnen gekregenquote:It took me 440 days but I can finally tell my friend Jørgen that he was wrong and I am the happiest man alive. It's been an adventure like none other and I really want to thank everyone who helped me out. It's mind-blowing to me that people from 102 countries help me out in making internet history! Thank you!!
Ik kreeg wel een mailtje, dus misschien komt het nogquote:Op woensdag 22 september 2010 07:54 schreef EsseEi het volgende:ik dacht dat je mailtje zou krijgen als 'ie er 1 miljoen had!!!! Maar niks gehad:(
maar jeeeeej:D:D Ruim optijd!
Heb hier zelf al een grote verzameling picasa albums.. Meer dan 3000 pagina's haakplezier!quote:Download an entire album:
1. From the gallery, click the album you'd like to download.
2. From the Download menu above your photos, select Download to Picasa.
3. In Picasa, if you're not signed in to your Google Account for Picasa Web Albums, you'll be prompted to do so.
4. In the window that appears, click the Download button.
Hij download het dan naar je hardeschijf.. Je kan 'm vinden zo uit m'n hoofd in je mijn documentenmap en dan mijn gedownloade picasaalbums ofzo.. En dan staan ze per album in een map gesorteerdquote:Op woensdag 22 september 2010 10:53 schreef trui het volgende:
ja, die optie heb ik wel gezien. maar ik vond 't zo raar, ik wil niet naar picasa downloaden, maar naar m'n harde schijf. of kan dat ook gewoon?
Edit: Sorry dubbel.. Wilde wat editen..quote:Op woensdag 22 september 2010 10:54 schreef Rimketje het volgende:
[..]
Hij download het dan naar je hardeschijf.. Je kan 'm vinden zo uit m'n hoofd in je mijn documentenmap en dan Downloaded albums
ah, merci!quote:Op woensdag 22 september 2010 10:54 schreef Rimketje het volgende:
[..]
Hij download het dan naar je hardeschijf.. Je kan 'm vinden zo uit m'n hoofd in je mijn documentenmap en dan mijn gedownloade picasaalbums ofzo.. En dan staan ze per album in een map gesorteerd
wat leuk dat je die bal gaat maken! succes! ik ben benieuwd naar 't eindresultaat.quote:Op dinsdag 21 september 2010 22:25 schreef Mevr_Mus het volgende:
Jullie gehaak werkt bijzonder inspirerend! Voor het eerst van mijn leven haak in nu volg een patroon (bedankt voor de ravelry bal tip!), tel ik netjes alle steken en werk alle losse draadjes meteen wegZelf ben ik erg onder de indruk van het resultaat
Dat heb ik inderdaar ook gedaan, wel zorgen dat je de instellingen bij het installeren goed zet anders worden voortaan al je foto's met picasa geopend en kom je het kreng overal tegen.quote:Op woensdag 22 september 2010 10:52 schreef Rimketje het volgende:
Tip voor picassagebruikers..
Download het programma Picassa van google... Als je deze hebt geïnstalleerd kan je deze opstarten en als je dan surft door de picassa webalbums klik je op downloaden en dan downloaden naar picassa
[..]
Heb hier zelf al een grote verzameling picasa albums.. Meer dan 3000 pagina's haakplezier!
Hé, dat is handig zeg!quote:Op woensdag 22 september 2010 10:44 schreef trui het volgende:
appelfan, als je streepjes in maar een paar kleuren maakt, kun je de draad ook gewoon telkens weer oppakken, dus zonder 'm af te knippen. zeker als de binnenkant er niet zo toe doet (bij een gevuld iets bijv.), maakt het niet uit als daar wat draad hangt. dat scheelt een boel afwerkstress.
Joël Bears heeft ze hier voor 6,95 per kilo van staal, en 2,70 per 250 gram glas.quote:Op woensdag 22 september 2010 11:20 schreef _Ophelia_ het volgende:
Weet er iemand trouwens een adres voor van die plastic korrels om knuffels mee te verzwaren\ jongleerballetjes mee te vullen?
Ik heb nu plastic korrels die ik bij de dierenarts haal (zijn eigenlijk bedoeld om urine mee op te vangenquote:Op woensdag 22 september 2010 11:44 schreef mijsje het volgende:
ik weet het niet... lijkt me niet voor kinderspeelgoed waar daadwerkelijk mee gespeeld wordt... maar die staalbolletjes of zelfs plastic bolletjes (die deze site dan niet heeft) lijken me ook niet heel veilig voor kinderspeelgoed waar mee gespeeld wordt...ik zou ze sowieso in een apart zakje doen voor ik het in de gehaakte knuffel zou doen, maar ik zou het niet doen bij knuffels die echt gebruikt worden.
Je moet het programma picasa downloaden. Dan kun je hele boeken tegelijk binnehalen! En ik vind 6 euro veulquote:Op woensdag 22 september 2010 10:44 schreef trui het volgende:
haha die arual!maar 't is inderdaad verraderlijk, ik heb ook de neiging om allerlei dingen ervan op te slaan want je weet maar nooit of het erop blijft staan enzo. maar dan moet je elke foto afzonderlijk inzoomen en dan pas opslaan (anders bewaar je het net wat te kleine plaatje). irritant! of heeft iemand daar ook een handig trucje voor?
wat geweldig trouwens dat je in japan geweest bent, WOW! 6 euro voor een bolletje vind ik nog meevallen vergeleken met sommige van die prijzen die hier laatst een keer de revue passeerden, in engeland en amerika, in van die speciale winkeltjes.
mijsje, 9 oktober staat hoor, dus kan gerust in je agenda.
marjo, wat een geweldig leuk mapje!ik hou van streepjes!!!
appelfan, als je streepjes in maar een paar kleuren maakt, kun je de draad ook gewoon telkens weer oppakken, dus zonder 'm af te knippen. zeker als de binnenkant er niet zo toe doet (bij een gevuld iets bijv.), maakt het niet uit als daar wat draad hangt. dat scheelt een boel afwerkstress.
spiegelei wat knap, die poppetjes + aankleding & accessoires!! wat een werk!en leuk dat die voor je vader zo goed gelukt is.
Ik doe het altijd met rijstquote:Op woensdag 22 september 2010 11:20 schreef _Ophelia_ het volgende:
Weet er iemand trouwens een adres voor van die plastic korrels om knuffels mee te verzwaren\ jongleerballetjes mee te vullen?
Rijst kan inderdaad ook, alleen wil ik dat iets voor kinderen ook in de mond kan worden gestopt, of gewassen kan worden. En dat valt rijst weer af.quote:Op woensdag 22 september 2010 12:17 schreef EsseEi het volgende:
[..]
Ik doe het altijd met rijstinderdaad ook in apart zakje. En goedkoop! (zand kan ook, of van dat vogelzand (wat je in zo'n kooi doet)
voor heel bijzonder garen vind ik 't niet extreem duur.quote:Op woensdag 22 september 2010 12:16 schreef _Arual_ het volgende:
En ik vind 6 euro veul2 euro is al meer als zat.
Ik ook niet, de laatste sjaal die ik heb gehaakt is van 60% zijde dat kostte een euro of zeven per bol maar het is zo'n heerlijk koel en zacht materiaalquote:Op woensdag 22 september 2010 12:43 schreef trui het volgende:
[..]
voor heel bijzonder garen vind ik 't niet extreem duur.
Dat niet giftig moet je trouwens wel mee opletten. Als het vochtig wordt kan rijst ook gevaarlijk worden.quote:Op woensdag 22 september 2010 12:41 schreef trui het volgende:
nou ja, rijst is in elk geval niet giftig. lijkt me minder gevaarlijk dan glas of staal in elk geval. maar wassen wordt dan wel weer lastig ja.
Ja, ik zit daar idd ook! Heb al regelmatig wat verkocht via die site, vooral opdrachten aan de hand van dingen die ik daar heb staan. Ik reken trouwens geen tijd door hoor, 'gewoon' materiaalkosten maal twee en dat een beetje fatsoenlijk afgerond.quote:Op zondag 19 september 2010 14:30 schreef StefanieV het volgende:
Nee idd :-) Ik was er gisteren over bezig met J en toen zei die dat ik gewoon te weinig vraag want je tijd kruipt er ook in. Maar dat maakt toch niet uit, als k echt mijn tijd moet rekenen, kom ik ook op zo'n dure dingen uit, maar het is toch gewoon dat je het zelf graag doet en een klein centje bij verdient. Maak er mijn job niet van tenslotte. (zie trouwens net dat Hoothoot ook op tuttespul zit, heb een foto van je herkend ;-) )
Persé nodig is het natuurlijk nooit, maar ik had als kind een paar knuffels met verzwaarde pootjes en juist die pakte ik altijd. Hou het maar op persoonlijke voorkeur. En je kunt in de winkel knuffeltjes krijgen met verzwaarde ledematen ed dus dat spul moet ergens te krijgen zijn.quote:Op woensdag 22 september 2010 14:06 schreef mijsje het volgende:
maar is het persé nodig om een knuffel te verzwaren als je die wil laten gebruiken door (jonge) kinderen? (is een andere discussie, weet ik...)
Dat was precies wat ik dacht, niet dat er ineens allemaal weekmakers inzitten oid.quote:Op woensdag 22 september 2010 16:53 schreef trui het volgende:
en is ook ergens informatie te vinden over hoe veilig dat spul allemaal is? ik bedoel, of 't nou rubber korrels zijn of glaskorrels, het is vast niet zo gezond als een kind dat perongeluk in zijn/haar mond kan steken.
quote:Op woensdag 22 september 2010 21:02 schreef Yachiru het volgende:
Hmm, ik keek net bij de nieuwste dingen op ravelry, staat dit er tussen. Ik dacht, leuk! Al zou je er maar eentje haken en als embelishment ergens op maken. Vraagt ze er gewoon $4,25 USD voor!Ik vind betalen voor patronen meestal niet erg, maar dit vind ik gewoon heel ver gaan hoor, aangezien je gewoon steeds dezelfde cupcake gebruikt en uitvogelen hoe je ze aan elkaar zet lijkt me niet erg lastig voor de meeste haaksters...
Waar had je die paddestoelhuisje vandaan?quote:Op dinsdag 21 september 2010 21:14 schreef Whoopdidoo het volgende:
http://picasaweb.google.c(...)#5403726027360520594
Die kat wil ik maken(nee ik hoef echt niet eerst nog 10 ander dingen af te maken)
maar er staat zeg maar neit steeds achter hoeveel steken t zijn, dus zal ik naar t schematje moeten kijken en das zoveel gedoe...dus zal pas volgende week dinsdag worden.
En ik heb morgen amper tijd om te haken, zo jammer, ok ben savonds wel thuis, maar pff, eerst de hele dag met te beginnen om half 6 op..wie verzint t.
[ afbeelding ]
Die is zo knap gemaakt
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |