abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_86669986
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 11:47 schreef Inu het volgende:

[..]

Oh graag! Mijn Picasa skills zijn ook niet geweldig O-)
Ik heb niet precies dat patroon maar wel een paar vergelijkbare patronen, zal ze later vandaag ergens uploaden.
pi_86670005
Picasa is echt niet goed voor de mens.
Ik zit de hele tijd, o die is leuk, o die ook, oooo en die dan..

Ik moet maar met pensioen gaan....

(ben 20 en tweedejaars student, maar toch :p)
pi_86670208
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 12:24 schreef Lijnloos het volgende:
Buupwerk, das een onderdeel van google, daar kun je foto's in albums plaatsen... maar wordt dus ook gebruikt om hele boeken ingescand te plaatsen...
Ik heb ook weer wat peoples gevonden, met ook amigurumi's in het engels... Heb ze maar meteen in mijn favorieten gezet... *O*
Heb je links van die in t engels?

Je kindje is trouwens heel schattig
pi_86670368
Wat slecht dit :X

http://picasaweb.google.com/Anuchsir

Die knuffeltassen O+
pi_86670416
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 12:31 schreef Whoopdidoo het volgende:

[..]

Heb je links van die in t engels?

Je kindje is trouwens heel schattig
haha, dank je, zal het doorgeven aan haar ;)

Ik moet effe zoeken, maar die Inu hierboven heeft staan had er geloof ik ook een paar..
Disney's
Strawberry
Warner Bros
pi_86670733
De laatste, want nu is mn pauze echt over :D

http://picasaweb.google.com/110911191527288276088
pi_86671017
Troetelbeertjes! Wat tof... *jeugdsentiment...
pi_86671345
Die troetelbeertjes zijn inderdaad heel leuk, mn moeder heeft ereen gemaakt, ook niet zo moeilijk geloof ik.

Ik ga maar eens wat nuttigs doen...en hopen dat de wolwinkel rood heeft en geel en blauw want ik wil van die dingen uit despicable me maken aangezien ik daar met collegaatjes heen ga, en t gewoon leuk is, maar volgens mij hebben ze die kleuren niet in de wol die ik wil.
pi_86671957
Wat een gave dingen in het Japans! Toch maar eens die schema's leren lezen!
pi_86672090
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 13:27 schreef Lyssa het volgende:
Wat een gave dingen in het Japans! Toch maar eens die schema's leren lezen!
Opzich hoef je vaak niet eens de schema's te lezen, vaak staat er naast hoeveel steken het zijn(zeg maar, 6,12,18,24 enz.) En als je al een beetje hebt gehaakt weet je wel hoe dat moet.
En de kruisjes geloofk zijn vasten en zo'n vtje is meerderen of minderen.
pi_86673505
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 13:31 schreef Whoopdidoo het volgende:

Opzich hoef je vaak niet eens de schema's te lezen, vaak staat er naast hoeveel steken het zijn(zeg maar, 6,12,18,24 enz.) En als je al een beetje hebt gehaakt weet je wel hoe dat moet.
En de kruisjes geloofk zijn vasten en zo'n vtje is meerderen of minderen.
Ik zag het inderdaad! Vanavond maar eens uitproberen! Heb ook nog een Engels boekje thuis waarin tekst en schema's staan, kan ik ook nog erbij pakken!
pi_86674580
_O_ voor degene die de link naar het Picasa album met Pokémon crochet heeft gepost! O+
Was er al eens plaatjes van tegen gekomen, maar nergens scans van de patronen en die Pikachu is echt geweldig :@ Op ravelry is ook iemand met leuke Pokémon patronen, maar haar Pikachu vind ik niet zo :P

Al die Japanse patronen zijn sowieso erg leuk! Rilakkuma en z'n vriendjes en Cinnamoroll O+
Aantal van die Japanse boekjes die erop staan heb ik trouwens in het echt, sommigen via koekeridoo en een aantal uit Japan zelf, alleen dan wel via het internet helaas :P
pi_86674737
Bedankt voor die links van Picasa!!!!!

Edit: zit serieus verlekkerd te kijken in mijn pauze.....

[ Bericht 47% gewijzigd door appelfan op 21-09-2010 15:08:41 ]
pi_86675174
Togepi <3
pi_86675294
Altijd leuk om ergens een half uur voor te moeten fietsen en dan binnen een minuut weer buitenstaan.

Wel rood en nog cremeachtig met donkere dingetjes er in gekocht. Rood hebk nodig om een mymelody te maken en die ander had ik nodig om een konijn af te maken. Maar kwam erachter dat de bolletjes 1,30 zijn, ik dacht altijd 1,10, maar niet dus, op internet zijn ze wel 1,10 en zijn er veel meer kleuren, dus nadat ik mn loon weer heb maar even een zooi bestellen(weet alleen niet waar ik t moet laten)

En ze waren echt bezig om een oudvrouwtje een aantal bollen(naja van die strengachtige dingen) aan te smeren, vond ik best zielig, ze was meteen 50 euro kwijt.

Ik verbaas me zoiezo hoe duur sommige bollen zijn!

Heeft iemand hier al iets met dat zpagetti gedaan? Lijkt me zo leuk
pi_86675738
Whoopidoo, balen zeg van die kleuren!
Ik heb met Zpagetti gehaakt. Best zwaar, maar snel en leuk resultaat!

Voor mensen met baby's ook leuke patroontjes op picasa <3
http://picasaweb.google.com/sophiasth
pi_86675972
http://picasaweb.google.com/mandarinavi

Deze heeft ook heel veel, wel japans t meest, maar zo leuk.
ik wou dat ik niet hoefde te studeren en te werken en dan gewoon de hele dag leuke dingen maken.
Maar dat gaat ook vervelen denk ik.

Zag net dat op die ook amigurumi world op staat, erg leuk ook! en zelf heb ik ook amigurumi two! gedownload, zo leuk, met theeserviesje en alles.

http://picasaweb.google.c(...)#5370921906051584802
deze zijn zooo leuk, heb ik al meerdere keren gemaakt als kraamcadeautje, maar hij blijft zo leuk
pi_86676106
Wat doe je nou! :( :( :( :( :(
Nu wil ik zo snel mogelijk naar huis om te haken......
;)
pi_86676236
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 15:36 schreef appelfan het volgende:
Wat doe je nou! :( :( :( :( :(
Nu wil ik zo snel mogelijk naar huis om te haken......
;)
Hier ook! Wat een gave dingen zeg! Ik zag ook toffe dino's en cute kittehs en grappige plant dingetjes! Eindeloos nieuwe inspiratie :o!
pi_86676274
Whoopdi, geweldig die... ik ga echt voor de southpark-poppetjes als volgend projectje! Geniaal! *O*
pi_86676300
Ik ben al thuis O-)

En ik maar altijd denken dat t leven van een student zo zwaar zou zijn...
http://picasaweb.google.c(...)#5371014311997875138
Beertje paddington <3
pi_86676350
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 15:41 schreef Lijnloos het volgende:
Whoopdi, geweldig die... ik ga echt voor de southpark-poppetjes als volgend projectje! Geniaal! *O*
Oja die wilde ik ook nog doen...

Er is gewoon te veel
pi_86676776
Ik moet maar es effe kijken in mijn catania collectie of ik een beetje de goede kleuren kan vinden (hoewel ik nu al weet dat ik het kleurtje voor de gezichten niet heb). Maar misschien is dat voorlopig ook maar even goed ook. Toch moet ik wel effe op zoek (moet toch binnenkort een hobbywinkel checken voor borduurgaren, dus dan maar meteen wat katoen meescoren ;) )
pi_86679175
Ik kan niet kiezen niet nee :N
En ik moet nog een schoentje maken zodat het een paar wordt :'(

Maar ik moet van de pc af o|O des te meer tijd om te haken *)

O, en deze heeft food amigurumi http://picasaweb.google.com/furiyang/AmigurumiSweets#

[ Bericht 14% gewijzigd door appelfan op 21-09-2010 16:59:55 ]
  dinsdag 21 september 2010 @ 17:00:00 #225
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_86679560
Whoopdidoo, natuurlijk kun je ook handschoentjes haken. Ik heb diverse patronen gezien voor fingerless gloves.
(Sorry niet bewaard en nog niet zelf gemaakt maar dat moet te vinden zijn!)
Houd er wel rekening mee dat je ze moet kunnen aantrekken. Ik heb zelf slechte ervaringen met sokken breien. Prachtige sok maar de boord was zo smal dat ik hem niet over mijn hiel kon krijgen. En je hand heeft ook brede en smalle delen dus dat is iets om voor op te passen.

Mijn pannelappen zijn af! Moet alleen de draadjes nog afhechten.
Nee een set pannelappen in een dag, zo snel haak ik natuurlijk niet. Maar ik had vandaag mijn "container dag" en kwam de reeds gehaakte pannelappen tegen. Met nog wat knotjes katoen dus ik kan er nog meer maken. Of iets heel anders. Het is fijne katoen om mee te werken en het glanst mooi.
Voorlopig haak ik even helemaal niets want mijn handen zijn ontveld, knokkels geschaafd en wat dies meer zij. Gelukkig heb ik ook de fijne creme gevonden die dat weer heel snel repareert. En nog een hele hoop andere nuttige en prettige dingen. Wordt het eindelijk een beetje normaal huishouden hier ;)

Was nog iets vergeten. Dubbel vergeten want het stond niet op mijn wensenlijstje. Maar ik vond mijn gele rieten mand.
Dat is ten eerste een zitplaatsje in dit stoel-loze huis. En ten tweede bevat het al mijn handwerkjes, borduurgaren en meer van dat soort leuke dingen. Ook mijn naaimachine heb ik gevonden. (Ik kom maar ongeveer de helft van de dozen openmaken, de rest was onbereikbaar omdat er b.v. piano in de weg stond) Ik heb heel veel geluk gehad dat ik zoveel heb gevonden zonder alles te bekijken.

[ Bericht 17% gewijzigd door caroline88 op 21-09-2010 17:08:42 ]
pi_86681207
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 15:42 schreef Whoopdidoo het volgende:
Ik ben al thuis O-)

En ik maar altijd denken dat t leven van een student zo zwaar zou zijn...
http://picasaweb.google.c(...)#5371014311997875138
Beertje paddington <3
Paddington O+

Fingerless mittens:
http://www.ravelry.com/pa(...)ace-fingerless-mitts

Deze heb ik gemaakt in het grijs.
De moeilijke steken bij de pols heb ik overgeslagen en vervangen door hdc of dc, want daar had ik gewoon geen zin in :P
pi_86681365
Haha, passen ze wel goed B.ertha?
pi_86681478
http://picasaweb.google.com/Natusya7378

Deze kwam ik ook nog tegen, volgens mij nog niet genoemd, ook weer zoveel moois!
pi_86682411
Toch heb ik het gevoel dat er heel veel dezelfde dingen op verschillende accounts staan. Maar, it doesn't matter!
pi_86682464
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 17:45 schreef appelfan het volgende:
Haha, passen ze wel goed B.ertha?
Ja, alleen ik heb iets doms gedaan :@
Bij de rechterhand had ik niet genoeg geminderd, dus dacht ik dat op te lossen door gewoon iets strakker te trekken. Nu kost het wel echt moeite om die aan te trekken.
Links gaat prima :)
  dinsdag 21 september 2010 @ 19:25:40 #231
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_86684703
DAMES WAT DOEN JULLIE!!!!!!!?????? NU MOET IK NOG MEER HAKEN!!!!!
En ik heb helemaal geen tijd :(

Echt: wat een geweldige sites!!!! :D
En ik baal nu als een stekker: moet iedere avond nog meer studeren, na een hele dag "gewerkt" te hebben, die stapeltoren schiet dus voor geen meter op (althans; ik wil haken maar geen tijd :P).
En nu komt er nog meer moois bij :(

Whoopidoo, een jaar vrij en haken verveeld niet hoor ;)
Ik heb een half jaar vrij gehad, en alleen het einde daarvan aan de haak geslagen, maar echt veel gemaakt toen in 2 maanden ofzo. En toen moest ik weer beginnen...en nou ja je kan het verhaal hierboven lezen ;)

Ow ben trouwens heel blij met die met Disney :D want Pooh is gewoon geweldig!! :D
En inderdaad maar leren Chinese /Japanse patronen te ontcijferen :)

(hm ben tegelijkertijd gefrustreerd en heel blij met jullie ;))
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie dinsdag 21 september 2010 @ 20:18:19 #232
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_86686907
handschoenen haken gaat zeker, zelf vorig jaar wanten gemaakt voor een fokster.
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 12:14 schreef Inu het volgende:

[..]

Wow *O*

Ik ben ook vooral benieuwd naar hoe de bloemen aan elkaar gehaakt worden eigenlijk....
bloem 1 maken, bloem twee maken en bij een van de blaadjes de naald ook door een blaadje van de vorige bloem halen, en zo steeds verder
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  dinsdag 21 september 2010 @ 20:38:09 #233
38674 Spiegelei
sunny side up!
pi_86687739
Wat komen er weer leuke patroontjes voorbij. Naast die potlooddingen ben ik nog met iets anders bezig geweest.
Ik had namelijk een wedstrijd gezien om iets creatiefs te doen met houten poppetjes, deze:

Dus ik dacht, daar ga ik wat voor haken. Je mag maximaal 3 poppetjes per persoon inleveren dus ik dacht 3 poppetjes te bestellen. Alleen Spiegelei zou Spiegelei niet zijn als ze niet goed leest en ik bestel dus 3x die poppetjes, maar dat zijn dan pakketjes met 5 poppetjes per pakket! Nu heb ik dus 15 poppetjes!

Nou ja, geen probleem hoor, ga ik toch eerst wat proberen:

ik heb het 's avonds gemaakt en omdat ik van catania geen beige of lichtroze heb dacht is, lichtgrijs kan ook wel. Toen vind ik het wel kunnen maar nu vind ik haar maar een alien!

En toen bedacht ik dat m'n vader donderdag jarig is dus heb ik hem gemaakt (hij is van origine saxofoon- en dwarsfluitdocent, nu prepensioen en wat lesjes voor erbij):

Ik ga geen foto van mijn vader plaatsen, maar geloof me, het poppetje lijkt erg goed, ik denk wel dat hij het leuk gaat vinden!

Nu nog wat leuks verzinnen voor de wedstrijd, ik wil sowieso nog een poppetje met een jurk maken.
klerkje
pi_86687862
Geďnspireerd door de streepjes van Trui heb ik een saai mapje gepimpt *O*

Voor:

En na:

When he shall die, take him and cut him out in little stars and he will make the face of heaven so fine that all the world will be in love with night and pay no worship to the garish sun.
Woeiii - Blog
PdeHoog says: je bent tof O+
  dinsdag 21 september 2010 @ 20:42:28 #235
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_86687900
wat tof Spiegelei! :D echt grappig die poppetjes ^^
studiemateriaal voor de avond bleek weer mee te vallen dus alle patronen eens bekeken :) en nu weer aan de haak

Edit: Marjo je mapje is vrolijk! :D:D ook al zo leuk!!
pi_86687917
Ik ben ziehielig.
Ik had een tweede bolletje gekocht om het konijn uit dat boekje van christel krukkert(zoiets heet ze toch) af te maken, glimt deze bol onwijs en is lichter en die ander dus neit(moest alleen nog pootjes)
Dus zwaar chagerijnig!

Maar mn my melody op zn roze is wel heel schattig.
http://www.ravelry.com/patterns/library/my-melody-amigurumi-doll
deze alleen met een roze capouchon ding.
En bij mij bleef t niet los over de schouders zeg maar zitten dus die heb ik even vast gemaakt.
Maar hij is echt zo schattig
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie dinsdag 21 september 2010 @ 20:43:53 #237
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_86687968
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 20:42 schreef Whoopdidoo het volgende:
Ik ben ziehielig.
Ik had een tweede bolletje gekocht om het konijn uit dat boekje van christel krukkert(zoiets heet ze toch) af te maken, glimt deze bol onwijs en is lichter en die ander dus neit(moest alleen nog pootjes)
Dus zwaar chagerijnig!

Maar mn my melody op zn roze is wel heel schattig.
http://www.ravelry.com/patterns/library/my-melody-amigurumi-doll
deze alleen met een roze capouchon ding.
En bij mij bleef t niet los over de schouders zeg maar zitten dus die heb ik even vast gemaakt.
Maar hij is echt zo schattig
volgende keer kijken naar t badnummer wat op t bandje om de bol zit, dan heb je dezelfde kleur als t goed is
Today is life -

Dale Carnegie
pi_86688314
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 20:43 schreef Ynske het volgende:

[..]

volgende keer kijken naar t badnummer wat op t bandje om de bol zit, dan heb je dezelfde kleur als t goed is
ja ik weet t maar had dat bolletje al in april gehad, en weet niet of ie hier vandaan kwam of uit maastricht.
Dusja, nu ga ik nog een bolletje halen(met t zelfde nummer) en m dan opnieuw maken, en die andere uithalen en wat kleins mee maken.
Maar toch :(

Maar t was ook heel raar omdat de ene ook glimt en de ander niet, dat heeft daar toch niet mee te maken of wel (heb er geen verstand van, net als dat ik niet snap hoe ze zon bolletje met meerdere kleuren maken)
pi_86688361
Wat een leuke dingen weer!

Ik heb even een vraagje, ik ben bezig met een granny stripe, is het normaal dat het enorm opkrult? Ik vind het echt niet mooi momenteel en wil het helemaal uit doen maar mss moet ik even verder doen en zien hoe het resultaat zal zijn..
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie dinsdag 21 september 2010 @ 20:54:42 #240
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_86688440
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 20:52 schreef StefanieV het volgende:
Wat een leuke dingen weer!

Ik heb even een vraagje, ik ben bezig met een granny stripe, is het normaal dat het enorm opkrult? Ik vind het echt niet mooi momenteel en wil het helemaal uit doen maar mss moet ik even verder doen en zien hoe het resultaat zal zijn..
hgewoon doorgaan en op t einde even nat sproeien met een plantenspuit en opspannen, daarna krult ie niet meer
Today is life -

Dale Carnegie
pi_86688496
Whoopidoo, zit niet echt mee hč vandaag! Ik ben benieuwd naar je melody!

@ marjo vrolijke map! Is dat niet erg veel werk om te maken? En veel afwerken?
pi_86689002
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 20:54 schreef Ynske het volgende:

[..]

hgewoon doorgaan en op t einde even nat sproeien met een plantenspuit en opspannen, daarna krult ie niet meer
Ok dank je wel, dan blijf ik doorhaken :-)
pi_86689242
http://picasaweb.google.c(...)#5403726027360520594
Die kat wil ik maken(nee ik hoef echt niet eerst nog 10 ander dingen af te maken)
maar er staat zeg maar neit steeds achter hoeveel steken t zijn, dus zal ik naar t schematje moeten kijken en das zoveel gedoe...dus zal pas volgende week dinsdag worden.

En ik heb morgen amper tijd om te haken, zo jammer, ok ben savonds wel thuis, maar pff, eerst de hele dag met te beginnen om half 6 op..wie verzint t.

Die is zo knap gemaakt
  dinsdag 21 september 2010 @ 21:19:59 #244
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_86689465
oew die kat!!! :D
pi_86689743
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 21:19 schreef EsseEi het volgende:
oew die kat!!! :D
Als jij m nou even uitschrijft =P

Ik ga pitten, half 6... -O-

En ik sluit af met:

Die ik ook nog eens wil maken...
  dinsdag 21 september 2010 @ 21:36:13 #246
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_86690152
oooew die panda ook!!! :D O+

het is heus niet dat ik tijd heb om die kat uit te schrijven :{ (deze :( is zo boos!) doe jij het maar ;) student die nog wel tijd heeft ;)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
deze student wil ook dr bed in, ookal hoef ik pas half 8 op :D (luie internisten die pas half 9 beginnen :P). Voel me echt een oud wijf :@ maar ben niks meer gewend.

[ Bericht 5% gewijzigd door EsseEi op 21-09-2010 21:52:20 ]
pi_86692327
zow Esseei, doe is niet zo kattig... :P
(ik snap wat je bedoelt... vaak haal ik maar weer weg wat ik typ, omdat het er dan zo bot staat, en ik het helemaal niet zo bedoel... bij bepaalde dingen heb je gewoon echt de toon uit de stem of de blik in de ogen erbij nodig om het goed te begrijpen... :) )

Ik ga morgenochtend een fotootje maken van m'n babydekentje, nu ook moeoeoeoeoe...

Kan ik trouwens 9 oktober nu vastleggen in de agenda, met een ritje naar Trui erbij? zonde als het over zou gaan door te laat echt afspreken... (oei, klinkt ook niet helemaal zoals ik het zou willen... :* )
  dinsdag 21 september 2010 @ 22:22:56 #248
112545 Muck
Meine Sprache: International
pi_86692487
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 10:48 schreef trui het volgende:
slaap je alweer iets beter, muck?
Gelukkig wel :)
En 6 oktober kan ik terecht bij de cardioloog, dat geeft ook wel wat rust.

Ik haak nu met draad van Wibra, dat doe ik wel vaker, maar deze bol bevalt me voor geen meter! Er zitten knoopjes in, er komen hele fijne pluisjes af waardoor ik moet niesen en het schuurt zo over mijn vingers dat ik een blaar begin te krijgen.
Dat ben ik helemaal niet gewend van Wibra :N
It's al boa it's all good it's all bueno benne bon, let's go!
  dinsdag 21 september 2010 @ 22:25:01 #249
318546 Mevr_Mus
Met Mini_Musjes
pi_86692602
Jullie gehaak werkt bijzonder inspirerend! Voor het eerst van mijn leven haak in nu volg een patroon (bedankt voor de ravelry bal tip!), tel ik netjes alle steken en werk alle losse draadjes meteen weg :P Zelf ben ik erg onder de indruk van het resultaat :D
Oude (on)bekende.
pi_86692908
dat schreeuwt natuurlijk om een foto Mevr_Mus... *)
  dinsdag 21 september 2010 @ 22:31:40 #251
318546 Mevr_Mus
Met Mini_Musjes
pi_86692960
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 22:30 schreef mijsje het volgende:
dat schreeuwt natuurlijk om een foto Mevr_Mus... *)
Als 't klaar is :+
Oude (on)bekende.
pi_86693383
:D oke, ik wacht het af ;) altijd leuk, resultaten van anderen te bekijken... :)
(zegt degene die zelf ook nog een foto moet plaatsen... ;) )
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie dinsdag 21 september 2010 @ 23:53:47 #253
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_86696414
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 21:14 schreef Whoopdidoo het volgende:
Die kat wil ik maken(nee ik hoef echt niet eerst nog 10 ander dingen af te maken)
maar er staat zeg maar neit steeds achter hoeveel steken t zijn, dus zal ik naar t schematje moeten kijken en das zoveel gedoe...dus zal pas volgende week dinsdag worden.

En ik heb morgen amper tijd om te haken, zo jammer, ok ben savonds wel thuis, maar pff, eerst de hele dag met te beginnen om half 6 op..wie verzint t.

[ afbeelding ]

Die is zo knap gemaakt
die paddestoel is gaaf! Nu nogeen smurfin erbij O+
Today is life -

Dale Carnegie
pi_86699757
@mevr_mus een wip (work in progress) foto is ook altijd leuk. ;)
pi_86700044
Voor de mensen die bezig waren met girafjes en die ze al af hadden.

quote:
It took me 440 days but I can finally tell my friend Jřrgen that he was wrong and I am the happiest man alive. It's been an adventure like none other and I really want to thank everyone who helped me out. It's mind-blowing to me that people from 102 countries help me out in making internet history! Thank you!!
Hij heeft 1 million giraffes binnen gekregen *O*

Die panda! O+
  woensdag 22 september 2010 @ 07:54:04 #256
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_86700089
:O ik dacht dat je mailtje zou krijgen als 'ie er 1 miljoen had!!!! Maar niks gehad:(
maar jeeeeej :D:D:D Ruim optijd!
pi_86700138
quote:
Op woensdag 22 september 2010 07:54 schreef EsseEi het volgende:
:O ik dacht dat je mailtje zou krijgen als 'ie er 1 miljoen had!!!! Maar niks gehad:(
maar jeeeeej :D:D:D Ruim optijd!
Ik kreeg wel een mailtje, dus misschien komt het nog ;)

Hier nog een handig linkje: http://needlenoodles.com/home/?q=node/139 voor methode om kleur te wisselen met minder lelijke overgangen *O*
pi_86702252
Dat is een handige link Lyssa :s)
Maar als je veel strepen maakt moet je ook afwerken en dat haat ik :{w
pi_86703229
Terug uit Japan! Jullie zijn goed bezig geweest, dames! En dat terwijl handwerken als een winters iets wordt gezien, dus dat belooft nog wat voor de komende winter.

Ik ben in Japan ook in 'knutselwinkels' geweest. (Mocht iemand ooit naar Shinjuku gaan: ik heb 2 goede adressen). Ze hadden garens in kleuren die ik niet voor mogelijk hield, maar juist die vond ik vaak wel erg duur. 6 euro voor een bolletje! POEH HEE. Heb uiteindelijk iets gekocht dat volgens google nog wel het meest weg heeft van de knifty knitter, maar je moet hem zelf in elkaar buigen of zo, en ik heb (nog) geen tangetje.

Weet iemand wat voor dikte garen voor de knifty knitter nodig is, of kun je gewoon alles gebruiken?
pi_86703237
Picasaweb is evil, dat heeft me al enige dagen uit mijn leven gekost.
  woensdag 22 september 2010 @ 10:44:12 #261
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_86703507
haha die arual! :D maar 't is inderdaad verraderlijk, ik heb ook de neiging om allerlei dingen ervan op te slaan want je weet maar nooit of het erop blijft staan enzo. maar dan moet je elke foto afzonderlijk inzoomen en dan pas opslaan (anders bewaar je het net wat te kleine plaatje). irritant! of heeft iemand daar ook een handig trucje voor? ;)
wat geweldig trouwens dat je in japan geweest bent, WOW! 6 euro voor een bolletje vind ik nog meevallen vergeleken met sommige van die prijzen die hier laatst een keer de revue passeerden, in engeland en amerika, in van die speciale winkeltjes.

mijsje, 9 oktober staat hoor, dus kan gerust in je agenda.

marjo, wat een geweldig leuk mapje! O+ ik hou van streepjes!!!

appelfan, als je streepjes in maar een paar kleuren maakt, kun je de draad ook gewoon telkens weer oppakken, dus zonder 'm af te knippen. zeker als de binnenkant er niet zo toe doet (bij een gevuld iets bijv.), maakt het niet uit als daar wat draad hangt. dat scheelt een boel afwerkstress. :)

spiegelei wat knap, die poppetjes + aankleding & accessoires!! wat een werk! _O_ en leuk dat die voor je vader zo goed gelukt is.
in de haak.
pi_86703727
Tip voor picassagebruikers..
Download het programma Picassa van google... Als je deze hebt geďnstalleerd kan je deze opstarten en als je dan surft door de picassa webalbums klik je op downloaden en dan downloaden naar picassa

quote:
Download an entire album:

1. From the gallery, click the album you'd like to download.
2. From the Download menu above your photos, select Download to Picasa.
3. In Picasa, if you're not signed in to your Google Account for Picasa Web Albums, you'll be prompted to do so.
4. In the window that appears, click the Download button.
Heb hier zelf al een grote verzameling picasa albums.. Meer dan 3000 pagina's haakplezier! :P
  woensdag 22 september 2010 @ 10:53:12 #263
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_86703759
ja, die optie heb ik wel gezien. maar ik vond 't zo raar, ik wil niet naar picasa downloaden, maar naar m'n harde schijf. of kan dat ook gewoon?
in de haak.
pi_86703800
quote:
Op woensdag 22 september 2010 10:53 schreef trui het volgende:
ja, die optie heb ik wel gezien. maar ik vond 't zo raar, ik wil niet naar picasa downloaden, maar naar m'n harde schijf. of kan dat ook gewoon?
Hij download het dan naar je hardeschijf.. Je kan 'm vinden zo uit m'n hoofd in je mijn documentenmap en dan mijn gedownloade picasaalbums ofzo.. En dan staan ze per album in een map gesorteerd
pi_86703816
quote:
Op woensdag 22 september 2010 10:54 schreef Rimketje het volgende:

[..]

Hij download het dan naar je hardeschijf.. Je kan 'm vinden zo uit m'n hoofd in je mijn documentenmap en dan Downloaded albums
Edit: Sorry dubbel.. Wilde wat editen.. 8)7
  woensdag 22 september 2010 @ 10:57:52 #266
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_86703912
quote:
Op woensdag 22 september 2010 10:54 schreef Rimketje het volgende:

[..]

Hij download het dan naar je hardeschijf.. Je kan 'm vinden zo uit m'n hoofd in je mijn documentenmap en dan mijn gedownloade picasaalbums ofzo.. En dan staan ze per album in een map gesorteerd
ah, merci! :D (stom ook dat ik 't niet eens geprobeerd heb, maar ik vind dat hele picasa een beetje een raar programma. ik kreeg 't gevoel dat als je niet oppast, voor je 't weet je hele harde schijf online staat.)
in de haak.
  woensdag 22 september 2010 @ 10:58:53 #267
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_86703941
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 22:25 schreef Mevr_Mus het volgende:
Jullie gehaak werkt bijzonder inspirerend! Voor het eerst van mijn leven haak in nu volg een patroon (bedankt voor de ravelry bal tip!), tel ik netjes alle steken en werk alle losse draadjes meteen weg :P Zelf ben ik erg onder de indruk van het resultaat :D
wat leuk dat je die bal gaat maken! succes! ik ben benieuwd naar 't eindresultaat. :)
in de haak.
pi_86704365
quote:
Op woensdag 22 september 2010 10:52 schreef Rimketje het volgende:
Tip voor picassagebruikers..
Download het programma Picassa van google... Als je deze hebt geďnstalleerd kan je deze opstarten en als je dan surft door de picassa webalbums klik je op downloaden en dan downloaden naar picassa
[..]

Heb hier zelf al een grote verzameling picasa albums.. Meer dan 3000 pagina's haakplezier! :P
Dat heb ik inderdaar ook gedaan, wel zorgen dat je de instellingen bij het installeren goed zet anders worden voortaan al je foto's met picasa geopend en kom je het kreng overal tegen.
pi_86704665
quote:
Op woensdag 22 september 2010 10:44 schreef trui het volgende:
appelfan, als je streepjes in maar een paar kleuren maakt, kun je de draad ook gewoon telkens weer oppakken, dus zonder 'm af te knippen. zeker als de binnenkant er niet zo toe doet (bij een gevuld iets bijv.), maakt het niet uit als daar wat draad hangt. dat scheelt een boel afwerkstress. :)

Hé, dat is handig zeg!
pi_86704694
Weet er iemand trouwens een adres voor van die plastic korrels om knuffels mee te verzwaren\ jongleerballetjes mee te vullen?
pi_86705171
quote:
Op woensdag 22 september 2010 11:20 schreef _Ophelia_ het volgende:
Weet er iemand trouwens een adres voor van die plastic korrels om knuffels mee te verzwaren\ jongleerballetjes mee te vullen?
Joël Bears heeft ze hier voor 6,95 per kilo van staal, en 2,70 per 250 gram glas.

*O* 9 oktober staat! *O*
pi_86705257
Glas? Is dat geschikt voor kinderspeelgoed?
pi_86705482
ik weet het niet... lijkt me niet voor kinderspeelgoed waar daadwerkelijk mee gespeeld wordt... maar die staalbolletjes of zelfs plastic bolletjes (die deze site dan niet heeft) lijken me ook niet heel veilig voor kinderspeelgoed waar mee gespeeld wordt...ik zou ze sowieso in een apart zakje doen voor ik het in de gehaakte knuffel zou doen, maar ik zou het niet doen bij knuffels die echt gebruikt worden.
pi_86705762
quote:
Op woensdag 22 september 2010 11:44 schreef mijsje het volgende:
ik weet het niet... lijkt me niet voor kinderspeelgoed waar daadwerkelijk mee gespeeld wordt... maar die staalbolletjes of zelfs plastic bolletjes (die deze site dan niet heeft) lijken me ook niet heel veilig voor kinderspeelgoed waar mee gespeeld wordt...ik zou ze sowieso in een apart zakje doen voor ik het in de gehaakte knuffel zou doen, maar ik zou het niet doen bij knuffels die echt gebruikt worden.
Ik heb nu plastic korrels die ik bij de dierenarts haal (zijn eigenlijk bedoeld om urine mee op te vangen :P) en die doe ik altijd in een apart zakje in de knuffel. Maar er moet toch een goedkopere (en minder vreemde) optie zijn denk ik.
pi_86705903
:D inderdaad een vreemde optie... :D maar als het werkt... ;)
maar inderdaad ook vrij prijzig... misschien een zaak als pipoos of een andere hobbyzaak?
pi_86706545
quote:
Op woensdag 22 september 2010 10:44 schreef trui het volgende:
haha die arual! :D maar 't is inderdaad verraderlijk, ik heb ook de neiging om allerlei dingen ervan op te slaan want je weet maar nooit of het erop blijft staan enzo. maar dan moet je elke foto afzonderlijk inzoomen en dan pas opslaan (anders bewaar je het net wat te kleine plaatje). irritant! of heeft iemand daar ook een handig trucje voor? ;)
wat geweldig trouwens dat je in japan geweest bent, WOW! 6 euro voor een bolletje vind ik nog meevallen vergeleken met sommige van die prijzen die hier laatst een keer de revue passeerden, in engeland en amerika, in van die speciale winkeltjes.

mijsje, 9 oktober staat hoor, dus kan gerust in je agenda.

marjo, wat een geweldig leuk mapje! O+ ik hou van streepjes!!!

spiegelei wat knap, die poppetjes + aankleding & accessoires!! wat een werk! _O_ en leuk dat die voor je vader zo goed gelukt is.
Je moet het programma picasa downloaden. Dan kun je hele boeken tegelijk binnehalen! En ik vind 6 euro veul :@ 2 euro is al meer als zat.
  woensdag 22 september 2010 @ 12:17:50 #277
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_86706601
quote:
Op woensdag 22 september 2010 11:20 schreef _Ophelia_ het volgende:
Ik doe het altijd met rijst :) inderdaad ook in apart zakje. En goedkoop! (zand kan ook, of van dat vogelzand (wat je in zo'n kooi doet)
pi_86706669
quote:
Op woensdag 22 september 2010 12:17 schreef EsseEi het volgende:

[..]

Ik doe het altijd met rijst :) inderdaad ook in apart zakje. En goedkoop! (zand kan ook, of van dat vogelzand (wat je in zo'n kooi doet)
Rijst kan inderdaad ook, alleen wil ik dat iets voor kinderen ook in de mond kan worden gestopt, of gewassen kan worden. En dat valt rijst weer af.
  woensdag 22 september 2010 @ 12:41:49 #279
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_86707280
nou ja, rijst is in elk geval niet giftig. lijkt me minder gevaarlijk dan glas of staal in elk geval. maar wassen wordt dan wel weer lastig ja.
in de haak.
  woensdag 22 september 2010 @ 12:43:21 #280
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_86707318
quote:
Op woensdag 22 september 2010 12:16 schreef _Arual_ het volgende:
En ik vind 6 euro veul :@ 2 euro is al meer als zat.
voor heel bijzonder garen vind ik 't niet extreem duur.
in de haak.
pi_86707483
quote:
Op woensdag 22 september 2010 12:43 schreef trui het volgende:

[..]

voor heel bijzonder garen vind ik 't niet extreem duur.
Ik ook niet, de laatste sjaal die ik heb gehaakt is van 60% zijde dat kostte een euro of zeven per bol maar het is zo'n heerlijk koel en zacht materiaal O+
pi_86707638
quote:
Op woensdag 22 september 2010 12:41 schreef trui het volgende:
nou ja, rijst is in elk geval niet giftig. lijkt me minder gevaarlijk dan glas of staal in elk geval. maar wassen wordt dan wel weer lastig ja.
Dat niet giftig moet je trouwens wel mee opletten. Als het vochtig wordt kan rijst ook gevaarlijk worden.
pi_86709898
en als je zand wil gebruiken (schelpenzand enz...) moet je dat ook eerst heel goed wassen, zo'n rommel als er nog helemaal af kan komen als je dat niet doet... dat is ook heel vies en lijkt me ook niet heel gezond... maar is het persé nodig om een knuffel te verzwaren als je die wil laten gebruiken door (jonge) kinderen? (is een andere discussie, weet ik...)
pi_86711212
en eventueel iets van droge bonen/spliterwten of iets dergelijks? Als je een simpel katoenen zakje maakt, deze vult en dan dichtstikken op de naaimachine (of op de hand voor de geduldigen onder ons), kun je zo het zakje in de pop oid doen.
[i]Als je iets loslaat heb je 2 handen om iets aan te pakken[/i]
pi_86713870
quote:
Op zondag 19 september 2010 14:30 schreef StefanieV het volgende:
Nee idd :-) Ik was er gisteren over bezig met J en toen zei die dat ik gewoon te weinig vraag want je tijd kruipt er ook in. Maar dat maakt toch niet uit, als k echt mijn tijd moet rekenen, kom ik ook op zo'n dure dingen uit, maar het is toch gewoon dat je het zelf graag doet en een klein centje bij verdient. Maak er mijn job niet van tenslotte. (zie trouwens net dat Hoothoot ook op tuttespul zit, heb een foto van je herkend ;-) )
Ja, ik zit daar idd ook! Heb al regelmatig wat verkocht via die site, vooral opdrachten aan de hand van dingen die ik daar heb staan. Ik reken trouwens geen tijd door hoor, 'gewoon' materiaalkosten maal twee en dat een beetje fatsoenlijk afgerond.

Ik ben helemaal blij! In het naaiatelier waar ik werk gaan ze vanaf volgende week ook bezig met haken! Nou ben ik volgende week op vakantie, en ze beginnen met 'haaklessen' voor de andere meiden die er werken. Dus als ik terugkom kan ik daar ook los! :D Zo leuk!
pi_86714414
quote:
Op woensdag 22 september 2010 14:06 schreef mijsje het volgende:
maar is het persé nodig om een knuffel te verzwaren als je die wil laten gebruiken door (jonge) kinderen? (is een andere discussie, weet ik...)
Persé nodig is het natuurlijk nooit, maar ik had als kind een paar knuffels met verzwaarde pootjes en juist die pakte ik altijd. Hou het maar op persoonlijke voorkeur. En je kunt in de winkel knuffeltjes krijgen met verzwaarde ledematen ed dus dat spul moet ergens te krijgen zijn.
pi_86715703
Daar was ik ook benieuwd naar, naar die verzwaardingen.
Het is wel handig, als je veel tijd in een knuffel steekt moet het ook "af" zijn. Ook handig bij het kontje, dat hebben veel knuffels ook.
pi_86715787
GEVONDEN! Rubbergranulaat

Hier staat een foto van
http://berenateliertierlantijntje.nl/benodigdheden-vulling.htm
  woensdag 22 september 2010 @ 16:53:37 #289
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_86716406
en is ook ergens informatie te vinden over hoe veilig dat spul allemaal is? ik bedoel, of 't nou rubber korrels zijn of glaskorrels, het is vast niet zo gezond als een kind dat perongeluk in zijn/haar mond kan steken.
in de haak.
pi_86716589
quote:
Op woensdag 22 september 2010 16:53 schreef trui het volgende:
en is ook ergens informatie te vinden over hoe veilig dat spul allemaal is? ik bedoel, of 't nou rubber korrels zijn of glaskorrels, het is vast niet zo gezond als een kind dat perongeluk in zijn/haar mond kan steken.
Dat was precies wat ik dacht, niet dat er ineens allemaal weekmakers inzitten oid.
  woensdag 22 september 2010 @ 17:03:00 #291
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_86716824
ik weet wel van die amerikaanse 'beanie baby's' dat er altijd expliciet bij staat dat 't niet geschikt is voor kinderen onder de 3 jaar. en het vervelende is dat dat nou juist een leeftijd is om van die leuke kleine knuffeltjes aan te geven. maar ja, om claims te voorkomen zetten ze dat er toch op.
in de haak.
pi_86718064
Bij veel knuffels met die vulling (zoals knuffelberen) staat ook altijd dat het vanaf 3 jaar pas mag. Dus ik zou het niet geven aan een klein kind.
http://www.maaikekuyvenho(...)tfolio_Speeltuin.pdf
hier gaat het over rubbergranulaat in een speeltuin
maar overal is plastic waar weekmakers inzitten...
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie woensdag 22 september 2010 @ 19:03:51 #293
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_86721663
ik zou niet snel wat van die korrels gebruiken, die bonen, wordt dat niet ook slecht?
grote knikkers is ook geen optie....
Today is life -

Dale Carnegie
pi_86726818
Hmm, ik keek net bij de nieuwste dingen op ravelry, staat dit er tussen. Ik dacht, leuk! Al zou je er maar eentje haken en als embelishment ergens op maken. Vraagt ze er gewoon $4,25 USD voor! :{ Ik vind betalen voor patronen meestal niet erg, maar dit vind ik gewoon heel ver gaan hoor, aangezien je gewoon steeds dezelfde cupcake gebruikt en uitvogelen hoe je ze aan elkaar zet lijkt me niet erg lastig voor de meeste haaksters...
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie woensdag 22 september 2010 @ 21:15:39 #295
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_86727502
quote:
Op woensdag 22 september 2010 21:02 schreef Yachiru het volgende:
Hmm, ik keek net bij de nieuwste dingen op ravelry, staat dit er tussen. Ik dacht, leuk! Al zou je er maar eentje haken en als embelishment ergens op maken. Vraagt ze er gewoon $4,25 USD voor! :{ Ik vind betalen voor patronen meestal niet erg, maar dit vind ik gewoon heel ver gaan hoor, aangezien je gewoon steeds dezelfde cupcake gebruikt en uitvogelen hoe je ze aan elkaar zet lijkt me niet erg lastig voor de meeste haaksters...
:o das duur
deze is zelfs vrij simpel volgens mij om te maken
Today is life -

Dale Carnegie
pi_86728721
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 21:14 schreef Whoopdidoo het volgende:

[ afbeelding ]

Die is zo knap gemaakt
Waar had je die paddestoelhuisje vandaan? :o
pi_86728978
Die staat ook ergens op Ravelry
pi_86729263
Ik heb 'm gevonden op craftster!

Er is geen patroon ;(
pi_86729301
voor gedroogde bonen en erwten geldt hetzelfde als voor gedroogde rijst... als het nat wordt, is het klaar... maar goed, ik blijf bij mijn knuffels zonder korrels erin. ieder z'n ding :)

Jeetje Yachiru, das inderdaad duur... :o wat een afzetterij voor steeds dezelfde cupcake...
pi_86730499
upside: mn kusen vordert gestaag
downside: ik ben ziek en voel me miserabel, daarom ben ik thuis
Kwak
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')