abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 18 september 2010 @ 00:00:12 #101
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_86558774
ah, bedankt voor de tips! ik had dat iets dikkere draad wel ergens gezien maar vond dat er nog net wat te dik uitzien.
in de haak.
pi_86559299
Wat veel leuke dingen!!

Ik ga weer opzoek naar katia bombay in de kleuren 2006 en 2008 en dan maak ik ze af als omslagdoek en voor puber verzin ik wel wat anders dan. Nu zag ik in mijn zoektocht ook nog kleur 2011 en die wil ik nu ook hebben. Hoop dat ik snel antwoord heb van een andere duitse webshop want wil ze graag verder af maken.

Sabine wat een lieverd O+ veel plezier met Fop! :*
pi_86561485
quote:
Op vrijdag 17 september 2010 23:06 schreef EsseEi het volgende:
haha ja ik wou goedkoop garen :@ Dus gewoon die oranje van de zeeman. En vond juist leuk om de hele basis (dus ook staaf) in 1 kleur te doen :) (en ik ben de laatste tijd nogal fan van groen dus tja :P) Ben nog aan het twijfelen of ik bloemetjes erop doe, of dat ik kikkerpootjes maak :P misschien gewoon even uittesten, maar doe ik wel aan het einde.
Ondertussen zit het hoofdje ook op de bijenring, en ogen op de paal :)

Lyssa is het patroon van je olifantje van Ravelry? Vraag me namelijk af hoe je die pootjes doet zo gelijk vast :D
Hier is het een gezamenlijk kadootje dus ik kon wel ongeveer 20 euro uitgeven aan nieuwe bollen garen ;) Gelukkig, want ik heb dus nog helemaal niks in huis, alleen rood en groen van de wibra dat ik ooit voor m'n studie had gehaald :D
Vind het trouwens een superleuk idee om 'm kikkerpootjes te geven :D Past idd misschien wel beter bij het groen, of het is een heel groene vijver (alhowel, die hebben wij ook in de achtertuin :D). Later wil ik dat ook wel doen, patronen aanpassen naar mijn eigen smaak, maar nu heb ik daar echt nog te weinig ervaring voor, ik zou niet weten hoe ik die kikkerpootjes dan zou moeten maken :@

Wel leuk, mijn moeder (resident craft master) vond dat ik heel netjes gehaakt had. Leuk om te horen hihi, ik vond het zelf stiekem ook wel maar altijd fijn als een ervaren persoon het ook zegt :P
  zaterdag 18 september 2010 @ 07:47:37 #104
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_86563134
M-etje, die armband is bijzonder, zeg!! Het lijkt me wel moeilijk om met ijzerdraad te haken! :o

Ik heb gisteren mijn poncho-in-progress aan Dé haakexpert (mijn moeder) laten zien en was heeeeeeel benieuwd naar haar reactie/kritiek/commentaar. Maar ze was gelukkig "tevreden". Sterker nog, zij maakte vroeger poncho's voor ons op precies dezelfde manier (thanks again, Ynske). *O*
Alleen de hals is iets te wijd, maar daar kan ik dan later nog een boord op haken.
... ♥ ik mis je ♥
  zaterdag 18 september 2010 @ 09:08:44 #105
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_86563559
Bedankt Lyssa voor het patroon van Padma! :D
Wil het wel een keer proberen, maar vind het er nu alleen maar lastiger uitzien dan naderhand erop zetten :P

Lijkt me leuk om ook een keer zo'n armband te haken :D Gister al patronen gezocht op Ravelry haha :@
Er zit trouwens in Delft een kralenwinkel die echt heel veel heeft en helemaal niet zo duur is, en vriendelijk personeel (jaja de eigenaar is een man :o). (voor de mensen uit de buurt misschien een idee ;))

Skochsela ik zoek die pootjes gewoon bij een ander patroon :P en dan combineer ik het. Heb ook nog nooit zelf iets ontworpen hoor :P

En leuk dat alle moeders trots op jullie zijn! :D
pi_86563637
hoi :@ ik haak maar heel weinig lately, maar ben wel nog steeds bezig met mn grannystripe loungekussen en ook met een grannykussentje (kleine grannies, multikleur met wit eromheen)....vandaag een in-huis-rommel dagje, dus ga wel wat haken denk ik :)
Kwak
pi_86563975
Mn granny square bolero WIP :)

De onderkant heb ik dubbel gevouwen, anders had ik een frot over bij mn oksel, maar de bovenkant is een soort kraagje :)
pi_86565069
Lyssa, mooie olifant!! Ik vind dat ook handig om alles zo aan elkaar te haken, de poten van mijn aap waren ook zo :-)

Inu, ziet er mooi uit!! Is niets voor mij maar ik vind het wel mooi gehaakt en de kleuren passen ook samen, ben benieuwd hoe het eruit ziet als het af is!
pi_86566531
Ik kan niet kiezen wat ik nu wil gaan haken. Het wordt of een paar polswarmers of een granny-bloemetjes combokussen of een megaV&D sjaaldekentje. Maar voor de eerste twee wil ik zelf het wiel opnieuw uitvinden en voor de laatste moet ik wol halen.
Zucht :')

Heeft er iemand trouwens nog tips om zwart haakwerk mooi op de foto te krijgen? Ik probeer al een tijdje een behoorlijk plaatje te schieten van mijn zijden sjaal maar het wil niet echt lukken.
pi_86568568
Zo ff langs de Wibra geweest vandaag :@ Nu ga ik Padma nog een keer haken met acryl en in het blauw. Dan kan ik een van de twee aan mijn collega geven afhankelijk of ze een jongetje of een meisje krijgt! :D
pi_86570186
Zo, ik heb een fototoestel!!

De tas:
Met rood katoen, dubbeldraads.

De stapeltoren tot nu toe:

Inclusief onderkant :p Ik moet nog even duwen op de ring want ik zie op de foto dat de vulling een beetje bobbelig is. Vleugels zijn al gehaakt, maar nog niet vastgemaakt, obviously.
  zaterdag 18 september 2010 @ 17:06:02 #112
73348 mmascha
Restaurant Odell
pi_86573937
Doedezemaar heeft mij fan gemaakt:

Mijn Knifty Knitter

Kijk hoe lekker dik mijn sjaal wordt

Maar ik moet nog een heel stuk voor ik klaar ben voor de winter! ;)
Bij Hoevelaken rechtsaf.
pi_86576704
Wat is dat? Heb ik iets gemist?

Wil mijn swapster zich bekend maken, ik wil haar bedanken. Ik kan echt niet raden wie het is..
pi_86577392
Hij is af, maar ik weet het niet... wat jullie?

Ik vind granny squares zo leuk vrolijk en ik wilde graag iets te dragen maken ermee, maar een heel vest vond ik te veel...
pi_86577508
quote:
Op zaterdag 18 september 2010 18:56 schreef Inu het volgende:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Ik vind granny squares zo leuk vrolijk en ik wilde graag iets te dragen maken ermee, maar een heel vest vond ik te veel...
Hmm.. Ik vind het wel een beetje druk met al die grannies :D Ik denk dat het voor in huis wel lekker comfy zit, lekker warm. Maar ik weet niet of ik t zou dragen elders. Hij zit je wel mooi!
pi_86577754
Ik vind het mooie kleuren, zoals ik hier boven heb gezegd, maar als je het gaat combineren met een outfit om buiten te dragen, zal het idd te druk zijn zoals Lyssa zegt. Moest je de kleuren minderen, dan zou het beter gaan denk k.

Wanneer zou je het overigens dragen? Ik vind het toch chapeau dat het je zo mooi gelukt is, niet te groot, niet te klein, het past je echt goed!
  zaterdag 18 september 2010 @ 19:06:48 #117
73348 mmascha
Restaurant Odell
pi_86577755
quote:
Op zaterdag 18 september 2010 18:56 schreef Inu het volgende:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Ik vind um leuk! Leuk gedaan met die zwarte mouwen eraan. Zonde dat je um moest omvouwen. Misschien iets kleinere gs-jes voor de volgende?
Bij Hoevelaken rechtsaf.
pi_86578108
quote:
Op zaterdag 18 september 2010 19:06 schreef mmascha het volgende:

[..]

Ik vind um leuk! Leuk gedaan met die zwarte mouwen eraan. Zonde dat je um moest omvouwen. Misschien iets kleinere gs-jes voor de volgende?
Ja, het zou eerst een achterpand worden van een vest maar dat vond ik toch iets te :D

quote:
Op zaterdag 18 september 2010 19:06 schreef StefanieV het volgende:
Ik vind het mooie kleuren, zoals ik hier boven heb gezegd, maar als je het gaat combineren met een outfit om buiten te dragen, zal het idd te druk zijn zoals Lyssa zegt. Moest je de kleuren minderen, dan zou het beter gaan denk k.

Wanneer zou je het overigens dragen? Ik vind het toch chapeau dat het je zo mooi gelukt is, niet te groot, niet te klein, het past je echt goed!
Ja, ik zou idd alleen zwart dragen erbij... ik hou wel van kleurtjes en mn haar hangt er normaal gesproken ook nog overheen, dus misschien is het dan minder :)

Maar voor binnen is ie sowieso lekker warm!
pi_86578169
Met zwart zal het natuurlijk mooi zijn, het zwarte zit er ook in verwerkt :) Ikzelf ben zo kleurrijk niet qua kledij maar als jij het mooi vindt en je voelt je er goed bij om het te dragen, zeker doen! Ik vind het mooi afgewerkt en goed gehaakt!
  zaterdag 18 september 2010 @ 19:35:32 #120
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_86578710
ik vind 'm heel leuk! :D Bij zwart kan 'ie heel goed :D fleurt je outfit helemaal op. Of bij ander effe truitje in een kleur die erin zit :) gewoon lekker dragen!

Skochsela je toren ziet er mooi uit :D Inderdaad goed gelijkmatig gehaakt!

En die Shawl wordt denk ik lekker warm inderdaad :)
  zaterdag 18 september 2010 @ 20:30:40 #121
38674 Spiegelei
sunny side up!
pi_86580635
Inu ik vind het erg mooi gelukt, ik hou wel van die felle kleurtjes ook in kleding en als je verder zwart draagt dan is het toch niet te hoor.
Enige puntje -vind ik dan he!- is dat de GS'jes voor het kleine achterpand wat groot zijn waardoor je maar 1 rijtje hele GSjes ziet, misschien is het leuker met kleinere GS'jes (maar dan ook weer kleurrijker, nogmaals ik vind dat wel tof, maar niet iedereen draagt dat zelf, de "oplossing" zou kunnen zijn om in 1 kleur palet te werken)
klerkje
pi_86582292
Ja, het was een beetje een gewijzigde oplossing :D Misschien dat ik hem nog een keer maak met granny stripes ofzo :9
  zondag 19 september 2010 @ 00:01:58 #123
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_86587680
inu, ik vind 'm hartstikke leuk! alleen misschien nét iets te strak, of wilde je dat juist? dat ze onderaan dubbelgeslagen moesten worden vind ik ook wel wat jammer. kun je die kant niet toch uitgeklapt dragen? het kraagje-effect vind ik juist wel heel geslaagd.

ik heb me vandaag helemaal de blubber gehaakt om een spontane ingeving te realiseren: 2 paar Lucy-wristlers af te krijgen voor morgen, zodat ik die cadeau kan doen aan m'n moeder en aan m'n tante-uit-Canada die daar op bezoek is. ben het 2e paar nog aan 't afwerken, maar 't gaat net lukken denk ik. :) :O
in de haak.
  zondag 19 september 2010 @ 00:04:08 #124
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_86587750
mmascha, interessant ding! wat wordt 't?
in de haak.
  zondag 19 september 2010 @ 08:36:26 #125
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_86592571
Wow, die bolero! Leuk! :Y
Het enige dat ik er zelf aan zou veranderen is de granny's op beide schouders hetzelfde maken, zodat er wat meer "balans" is.
Hij gaat zeker op mijn to-hook lijstje.
... ♥ ik mis je ♥
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')