Precies! Dat bedoelde ik daarnet!quote:woensdag 1 september 2010 21:32[/url] schreef Toad het volgende:[/b]
[..]
Er staat later in de brief dat Verhagen wel degelijk voor het congres een volledige toelichting op het regeerakkoord wilde presenteren. Waarmee ik wil zeggen: dat is het punt niet Bleker.
quote:Op woensdag 1 september 2010 21:36 schreef KingOfMars het volgende:
Gaan een enorm interessante paar dagen worden dit.
Dat is vooralsnog iets te kort door de bochtquote:Op woensdag 1 september 2010 21:37 schreef Charles.Darwin het volgende:
Klink weg = meerderheid weg =formatie
Liefde maakt blindquote:Op woensdag 1 september 2010 21:37 schreef du_ke het volgende:
Goede eerlijke brief van Klink. Als hij het echt zo opvat is het niet meer dan logisch dat hij de stekker er uittrekt. Maar wat Rutte en Verhagen er dan nog bij doen...
Dat HOOP ik wel ja!!!quote:Op woensdag 1 september 2010 21:35 schreef Toad het volgende:
[..]
Niet bezwijken onder de druk van anderen?
hier verder: CDA kritiek op PVV neemt toe #6 De brief van Klink
Thanx!!!quote:Op woensdag 1 september 2010 21:36 schreef remlof het volgende:
Met een linkje naar De Brief: http://tinyurl.com/39kyk5s
Lijkt me niet. Denk ook niet dat de VVD nu nog door wil met deze formatiepoging.quote:Op woensdag 1 september 2010 21:37 schreef du_ke het volgende:
[..]
Dat is vooralsnog iets te kort door de bocht
Het lijkt me nu idd wel vrijwel uitgesloten dat dit kabinet er toch nog komt.quote:Op woensdag 1 september 2010 21:37 schreef I.R.Baboon het volgende:
[..].
(Voor Bolkesteijn één voorspellinkje: CDA-VVD-PVV gaat er niet komen... meer weet ik ook niet)
quote:Op woensdag 1 september 2010 21:26 schreef Swetsenegger het volgende:
Ja vooral dat stukje over de moslima met 'r broodtrommeltje. Ik heb direct mijn viool gepakt voor het juiste sfeertje.
Niet als hij z'n zetel houdt.quote:Op woensdag 1 september 2010 21:37 schreef du_ke het volgende:
[..]
En dit opmerkelijke stuk over wat Wilders in een bespreking gezegd zou hebben:quote:Op woensdag 1 september 2010 21:36 schreef remlof het volgende:
Met een linkje naar De Brief: http://tinyurl.com/39kyk5s
Dan nog is het CDA op haar tijd best een aparte partijquote:Op woensdag 1 september 2010 21:39 schreef Charles.Darwin het volgende:
[..]
Niet als hij z'n zetel houdt.
Zijn max zit rond de 30 lijkt mequote:Op woensdag 1 september 2010 21:39 schreef KingOfMars het volgende:
Zou Wilders electoraal gezien al op zijn hoogtepunt zitten? Ik bedoel, misschien dat er nog wat VVD-ers opschuiven maar dit moet het toch wel zo'n beetje zijn...?
er zijn notulen van die gesprekken neem ik aan?quote:Wilders: Klopt niks van lezing Klink
DEN HAAG - Volgens PVV-leider Geert Wilders klopt er niks van de lezing die CDA'er Ab Klink geeft over de onderhandelingen. Wilders laat dat weten aan het ANP.
Klink schetst in zijn uitgelekte brief een beeld waarin Wilders in besprekingen bij informateur Ivo Opstelten aankondigt bij de presentatie van de akkoorden met een totaal ander verhaal te zullen komen. Wilders voorspelde volgens Klink dat de hoofden van de collega's rood zouden kleuren.
Wilders wil niks zeggen over de besprekingen, maar laat wel weten dat van het beeld dat Klink neerzet niks klopt. (ANP)
Wishfull thinking.quote:Op woensdag 1 september 2010 21:39 schreef KingOfMars het volgende:
Zou Wilders electoraal gezien al op zijn hoogtepunt zitten? Ik bedoel, misschien dat er nog wat VVD-ers opschuiven maar dit moet het toch wel zo'n beetje zijn...?
Dit dus:quote:Op woensdag 1 september 2010 21:37 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Precies! Dat bedoelde ik daarnet!
Stiekem toch Paars+ of een middenvariantquote:Op woensdag 1 september 2010 21:40 schreef Swetsenegger het volgende:
Nou geen paars+, geen midden kabinet, geen rechts kabinet en Klink leider van de CDA, dus de volgende pandemie hebben we in ieder geval onder controlle...
En nu?
Ik heb het ook over de formatie PVV-VVD-CDA. Niet over CDA met andere partijen.quote:Op woensdag 1 september 2010 21:40 schreef du_ke het volgende:
[..]
Dan nog is het CDA op haar tijd best een aparte partij.
Maar de kans op een kabinet met steun van de PVV is wel geminimaliseerd gelukkig.
Vriendelijk doch zeer dringend verzoeken kan wel. Dwingen zeer zeker niet.quote:Op woensdag 1 september 2010 21:42 schreef arjan1212 het volgende:
verhagen en bleeker zouden klink en de andere dissidenten nog kunnen dwingen hun zetel op te geven huh?
http://twitter.com/omroepgld/statuses/22735206874quote:BREKEND: PARTIJBESTUUR CDA VERGADERT TELEFONISCH OM 22.00 UUR. Dat meldt voorzitter Kaiser van de Gelderse CDA-afdeling #debrief less than a minute ago via web Retweeted by 1 person
omroepgld
Ook gezien in de tijd? Als wat in 'de brief' staat niet kei- en keihard onderuit gehaald kan worden moet je toch wel een enorme fan zijn om daar nog in te geloven. Ik denk eerder dat de gemiddelde PVV stemmer teleurgesteld thuisblijft de volgende keer. Totdat de volgende in de lijn Fortuin - Verdonk - Wilders opstaat.quote:Op woensdag 1 september 2010 21:41 schreef du_ke het volgende:
[..]
Zijn max zit rond de 30 lijkt me.
Ja want hij kan toch gewoon vervangen worden door iemand die wel voor isquote:Op woensdag 1 september 2010 21:37 schreef du_ke het volgende:
[..]
Lekker skypen?quote:Op woensdag 1 september 2010 21:42 schreef Toad het volgende:
De scoop van Omroep Gelderland:
[..]
http://twitter.com/omroepgld/statuses/22735206874
NEE, dwingen niet, proberen wel..quote:Op woensdag 1 september 2010 21:42 schreef arjan1212 het volgende:
verhagen en bleeker zouden klink en de andere dissidenten nog kunnen dwingen hun zetel op te geven huh?
Ik wil graag horen hoe het volgens Wilders, Verhagen en Rutte dan wel is gegaan ..quote:Op woensdag 1 september 2010 21:41 schreef Klaudias het volgende:
[..]
er zijn notulen van die gesprekken neem ik aan?
Nee dus. Zetels zijn op persoonlijke titel. Zie Wilders als voorbeeldquote:Op woensdag 1 september 2010 21:43 schreef StephanL het volgende:
[..]
Ja want hij kan toch gewoon vervangen worden door iemand die wel voor is
Wat een nonsens, waarom moet die brief onderuit gehaald worden? VVD geeft ook al aan dat die brief Wilders geen recht doet. Het is een emotioneel epistel van een gebroken man die om zich heen slaat.quote:Op woensdag 1 september 2010 21:43 schreef KingOfMars het volgende:
[..]
Ook gezien in de tijd? Als wat in 'de brief' staat niet kei- en keihard onderuit gehaald kan worden moet je toch wel een enorme fan zijn om daar nog in te geloven. Ik denk eerder dat de gemiddelde PVV stemmer teleurgesteld thuisblijft de volgende keer. Totdat de volgende in de lijn Fortuin - Verdonk - Wilders opstaat.
Nee. Als Klink wil blijven zitten in de kamer, blijft hij zitten.quote:Op woensdag 1 september 2010 21:43 schreef StephanL het volgende:
[..]
Interessant!!quote:Op woensdag 1 september 2010 21:42 schreef Toad het volgende:
De scoop van Omroep Gelderland:
[..]
http://twitter.com/omroepgld/statuses/22735206874
Een zakenkabinet onder leiding van Kroes.quote:Op woensdag 1 september 2010 21:40 schreef Swetsenegger het volgende:
Nou geen paars+, geen midden kabinet, geen rechts kabinet en Klink leider van de CDA, dus de volgende pandemie hebben we in ieder geval onder controlle...
En nu?
Of zonder VVD, maar met CDA.quote:Op woensdag 1 september 2010 21:42 schreef du_ke het volgende:
[..]
Stiekem toch Paars+ of een middenvariant.
De optie met extreem-rechts hangt niet meer boven de markt dus Rutte is een belangrijke troef kwijt. Nu is hij enkel nog de leider van een partij die krap an de grootste is geworden. Zijn eisenpakket zal daarom ook wat moeten slinken.
Waar vandaan niet? Waarom lijkt iedereen toch te denken dat electoraat vast ligt ofzo.quote:Op woensdag 1 september 2010 21:44 schreef KingOfMars het volgende:
[..]
Echt? Waar moeten ze nog vandaan komen?
NEE, TK-zetels zijn persoonsgebonden!!!quote:Op woensdag 1 september 2010 21:43 schreef StephanL het volgende:
[..]
Een gebroken man? Hoezo? Wat voor winst heeft klink bij het liegen over dit soort zaken?quote:Op woensdag 1 september 2010 21:44 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Wat een nonsens, waarom moet die brief onderuit gehaald worden? VVD geeft ook al aan dat die brief Wilders geen recht doet. Het is een emotioneel epistel van een gebroken man die om zich heen slaat.
Ik ook! Maar vooralsnog is het alleen ontkennen geblazen...quote:Op woensdag 1 september 2010 21:44 schreef Compatibel het volgende:
[..]
Ik wil graag horen hoe het volgens Wilders, Verhagen en Rutte dan wel is gegaan ..
Kweenie, ik vraag het ook maar? Ik zie toch weinig PvdA-ers, GroenLinksers of D66'ers naar de PVV switchen eigenlijk.quote:Op woensdag 1 september 2010 21:45 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Waar vandaan niet? Waarom lijkt iedereen toch te denken dat electoraat vast ligt ofzo.
Motivatie? Zieltjes winnen?quote:Op woensdag 1 september 2010 21:46 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Een gebroken man? Hoezo? Wat voor winst heeft klink bij het liegen over dit soort zaken?
Wat er in staat is pijnlijk, dus we schilderen hem maar af als een idioot? Typische PVV retoriek.quote:Op woensdag 1 september 2010 21:44 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Wat een nonsens, waarom moet die brief onderuit gehaald worden? VVD geeft ook al aan dat die brief Wilders geen recht doet. Het is een emotioneel epistel van een gebroken man die om zich heen slaat.
Hoiquote:Op woensdag 1 september 2010 21:46 schreef KingOfMars het volgende:
[..]
Kweenie, ik vraag het ook maar? Ik zie toch weinig PvdA-ers, GroenLinksers of D66'ers naar de PVV switchen eigenlijk.
van zulke gesprekken zijn notulen (neem ik aan) ... dus ze hoeven die notulen er alleen maar naast te leggen of het klopt.quote:Op woensdag 1 september 2010 21:44 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Zieltjes winnen? Onder wie of wat? Motivatie voor wat?quote:Op woensdag 1 september 2010 21:46 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Motivatie? Zieltjes winnen?
quote:Op woensdag 1 september 2010 21:44 schreef Peter6000 het volgende:
Het wachten is op de tweet van Wilders:
Ab Klink kan de pot op, hij kan beter thee gaan drinken met de linkse elite
Zoiets zal het wel weer worden.
Notulen hoeven niet per se een volledig beeld te geven wat besproken is.quote:Op woensdag 1 september 2010 21:47 schreef Klaudias het volgende:
[..]
van zulke gesprekken zijn notulen (neem ik aan) ... dus ze hoeven die notulen er alleen maar naast te leggen of het klopt.
ik ga er van uit dat klink daar wel over na heeft gedacht.
Het laat vooral zien dat de VVD zich volledig heeft vastgeketend aan de PVV, en ze alles van Wilders zullen slikken om maar te kunnen regeren.quote:Op woensdag 1 september 2010 21:44 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Zou best kunnen. Kan ook zijn dat zijn interpretatie volledig anders is dan die van anderen. Ik bedoel, met 16 miljoen vaccins op voorraad voor een pandemie die nooit gekomen is heb ik niet zoveel vertrouwen in het interpretatievermogen van Klink.quote:Op woensdag 1 september 2010 21:47 schreef Klaudias het volgende:
[..]
van zulke gesprekken zijn notulen (neem ik aan) ... dus ze hoeven die notulen er alleen maar naast te leggen of het klopt.
ik ga er van uit dat klink daar wel over na heeft gedacht.
Veel mensen die op hem stemmen willen helemaal niet iemand die netjes meespeelt met anderen. Ze willen iemand die 'tenminste zegt wat iedereen denkt', en die rode koppen vinden ze alleen maar beter. Dus als wat in die brief staat waar is denk ik niet dat het Wilders erg veel gaat kosten.quote:Op woensdag 1 september 2010 21:43 schreef KingOfMars het volgende:
[..]
Ook gezien in de tijd? Als wat in 'de brief' staat niet kei- en keihard onderuit gehaald kan worden moet je toch wel een enorme fan zijn om daar nog in te geloven. Ik denk eerder dat de gemiddelde PVV stemmer teleurgesteld thuisblijft de volgende keer. Totdat de volgende in de lijn Fortuin - Verdonk - Wilders opstaat.
Logisch ook, ze zijn compleet van de PVV afhankelijk.quote:Op woensdag 1 september 2010 21:48 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Het laat vooral zien dat de VVD zich volledig heeft vastgeketend aan de PVV, en ze alles van Wilders zullen slikken om maar te kunnen regeren.
Zal ik 112 dan maar vast voor je bellen?quote:Op woensdag 1 september 2010 21:45 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Als ik dit vanavond nog 100x moet zeggen wordt ik gek!!!!!!!
Verhagen komt zo even roepen dat er niets aan de hand is, dat de formatiebesprekingen prima verlopen en dat de achterban vierkant achter hem staat.quote:Op woensdag 1 september 2010 21:48 schreef venomsnake het volgende:
Ben benieuwd naar de reacties van Rutte en Verhagen.
Vandaar ook mijn vraag: is dit het? Er zullen links en rechts best nog stemmen te winnen zijn, zeker. Maar tot nu toe heeft Wilders zich voornamelijk clownesk gedragen, als daar bovenop nog eens het beeld in de brief van Klink lijkt te kloppen (let op, als) zou het wel eens bergafwaarts kunnen gaan.quote:
Ik denk niet dat dat Klink valt aan te rekenen. Eerder de WHO. Maar damn wat offtopic zeg.quote:Op woensdag 1 september 2010 21:48 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Zou best kunnen. Kan ook zijn dat zijn interpretatie volledig anders is dan die van anderen. Ik bedoel, met 16 miljoen vaccins op voorraad voor een pandemie die nooit gekomen is heb ik niet zoveel vertrouwen in het interpretatievermogen van Klink.
Veel kunnen inderdaad niet eens lezen, laat staan dat ze discussies als deze kunnen volgenquote:Op woensdag 1 september 2010 21:48 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Veel mensen die op hem stemmen willen helemaal niet iemand die netjes meespeelt met anderen. Ze willen iemand die 'tenminste zegt wat iedereen denkt', en die rode koppen vinden ze alleen maar beter. Dus als wat in die brief staat waar is denk ik niet dat het Wilders erg veel gaat kosten.
Motivatie voor deze bom onder de formatie. Zieltjes winnen binnen het CDA voor het 'klink-kamp' tov het 'verhagen-kamp'. Als 1 van de onderhandelaars 'nee' zeggen terwijl de ander gewoon door wil gaan zal toch wel een wenkbrauwtje doen optrekken nietwaar.quote:Op woensdag 1 september 2010 21:47 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Zieltjes winnen? Onder wie of wat? Motivatie voor wat?
Dat zou wat zijn, zeg. Gewoon een hele fractie vervangen door totaal andersdenkenden. Lekker democratisch.quote:Op woensdag 1 september 2010 21:43 schreef StephanL het volgende:
Haal dat voorbeeld maar weer aan... Maar ik vraag me toch ten zeerste af wat iedereen had geroepen als hij er te weinig had ingekocht....quote:Op woensdag 1 september 2010 21:48 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Zou best kunnen. Kan ook zijn dat zijn interpretatie volledig anders is dan die van anderen. Ik bedoel, met 16 miljoen vaccins op voorraad voor een pandemie die nooit gekomen is heb ik niet zoveel vertrouwen in het interpretatievermogen van Klink.
Een dergelijke brief voelt niet fijn voor de gemiddelde PVV-stemmer. Het drukt hen immers weer hardhandig met de neus op de feiten. Dus moeten het wel leugens zijnquote:Op woensdag 1 september 2010 21:46 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Een gebroken man? Hoezo? Wat voor winst heeft klink bij het liegen over dit soort zaken?
wanneer komt Wilders klare wijn schenken?quote:Op woensdag 1 september 2010 21:49 schreef Charles.Darwin het volgende:
[..]
Verhagen komt zo even roepen dat er niets aan de hand is, dat de formatiebesprekingen prima verlopen en dat de achterban vierkant achter hem staat.
Rutte zegt niets.
Als Ab Klink zijn Kamerzetel wil behouden, kan niemand hem dwingen om de Kamer te verlaten. Zetels zijn immers persoonsgebonden, een partij kan niet zomaar iemand vervangen. Ook een 'fractiestandpunt' dwingt geen enkele Kamerlid om op een bepaalde manier te stemmen. De Grondwet zegt namelijk in artikel 67 dat "De leden stemmen zonder last".quote:Op woensdag 1 september 2010 21:43 schreef StephanL het volgende:
Alles wordt uit de kast getrokken om het 'ongelijk' van klink aan te tonen natuurlijk.quote:Op woensdag 1 september 2010 21:49 schreef IHVK het volgende:
[..]
Ik denk niet dat dat Klink valt aan te rekenen. Eerder de WHO. Maar damn wat offtopic zeg.
quote:Op woensdag 1 september 2010 21:48 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Zal ik 112 dan maar vast voor je bellen?
Dan was het ook verkeerd geweest.quote:Op woensdag 1 september 2010 21:49 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Haal dat voorbeeld maar weer aan... Maar ik vraag me toch ten zeerste af wat iedereen had geroepen als hij er te weinig had ingekocht....
Soms geldt: beter mee verlegen dan om verlegen
Hoe zit dat dan met bijvoorbeeld mensen die Minister word? Wat gebeurt er met hun zetel? Zoals leden op dit moment van de CDA, CU en vroeger PVDAquote:Op woensdag 1 september 2010 21:45 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
NEE, TK-zetels zijn persoonsgebonden!!!
Als ik dit vanavond nog 100x moet zeggen wordt ik gek!!!!!!!
Natuurlijk wel, waarom zou Rutte, Verhagen en een ruime meerderheid van de CDA-fractie door willen gaan met onderhandelingen met Wilders als hij zich zo achterlijk opstelt?quote:Op woensdag 1 september 2010 21:49 schreef Charles.Darwin het volgende:
[..]
Verhagen komt zo even roepen dat er niets aan de hand is, dat de formatiebesprekingen prima verlopen en dat de achterban vierkant achter hem staat.
Rutte zegt niets.
quote:Op woensdag 1 september 2010 21:49 schreef IHVK het volgende:
[..]
Ik denk niet dat dat Klink valt aan te rekenen. Eerder de WHO. Maar damn wat offtopic zeg.
De boodschapper zwart maken omdat de boodschap pijn doet. Standaard PVV-tactiekquote:Op woensdag 1 september 2010 21:49 schreef IHVK het volgende:
[..]
Dus je verdenkt Klink ervan bewust op een splitsing binnen het CDA aan te sturen?quote:Op woensdag 1 september 2010 21:49 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Motivatie voor deze bom onder de formatie. Zieltjes winnen binnen het CDA voor het 'klink-kamp' tov het 'verhagen-kamp'. Als 1 van de onderhandelaars 'nee' zeggen terwijl de ander gewoon door wil gaan zal toch wel een wenkbrauwtje doen optrekken nietwaar.
Zou me iid helemaal niets verbazen...quote:Op woensdag 1 september 2010 21:49 schreef Charles.Darwin het volgende:
[..]
Rutte zegt niets.
Mwah, het helpt je ook niet echt als je je gelijk wilt halen en het tegendeel staat zwart op wit.quote:Op woensdag 1 september 2010 21:47 schreef Wombcat het volgende:
Notulen hoeven niet per se een volledig beeld te geven wat besproken is.
Dan komt er iemand bij (in dit geval de eerstvolgende op de lijst van het CDA), want dan gaat er daadwerkelijk iemand uit de kamer.quote:Op woensdag 1 september 2010 21:50 schreef StephanL het volgende:
[..]
Hoe zit dat dan met bijvoorbeeld mensen die Minister word? Wat gebeurt er met hun zetel? Zoals leden op dit moment van de CDA, CU en vroeger PVDA
Daarom is het kabinet VVD-CDA-PVV dan ook van tafel.quote:Op woensdag 1 september 2010 21:50 schreef Thorin82 het volgende:
[..]
Als Ab Klink zijn Kamerzetel wil behouden, kan niemand hem dwingen om de Kamer te verlaten. Zetels zijn immers persoonsgebonden, een partij kan niet zomaar iemand vervangen. Ook een 'fractiestandpunt' dwingt geen enkele Kamerlid om op een bepaalde manier te stemmen. De Grondwet zegt namelijk in artikel 67 dat "De leden stemmen zonder last".
quote:Op woensdag 1 september 2010 21:50 schreef du_ke het volgende:
[..]
Een dergelijke brief voelt niet fijn voor de gemiddelde PVV-stemmer. Het drukt hen immers weer hardhandig met de neus op de feiten. Dus moeten het wel leugens zijn.
Omdat zowel Rutte als Verhagen compleet afhankelijk zijn van de cooperatie van Wilders, als ze op het pluche willen zitten.quote:Op woensdag 1 september 2010 21:51 schreef Holograph het volgende:
[..]
Natuurlijk wel, waarom zou Rutte, Verhagen en een ruime meerderheid van de CDA-fractie door willen gaan met onderhandelingen met Wilders als hij zich zo achterlijk opstelt?
Gewoon de volgende op de lijst... (die nu dus net niet in de kamer zitten) En op dit moment heb je dus ministers zoals Verhagen en Klink die zowel minister als kamerlid zijn... tot er een nieuw kabinet is natuurlijkquote:Op woensdag 1 september 2010 21:50 schreef StephanL het volgende:
[..]
Hoe zit dat dan met bijvoorbeeld mensen die Minister word? Wat gebeurt er met hun zetel? Zoals leden op dit moment van de CDA, CU en vroeger PVDA
Dan neemt de volgende op de lijst de zetel in.quote:Op woensdag 1 september 2010 21:50 schreef StephanL het volgende:
[..]
Ok. Dat is dus het verschil.quote:Op woensdag 1 september 2010 21:51 schreef Toad het volgende:
[..]
Dan komt er iemand bij, want dan gaat er daadwerkelijk iemand uit de kamer.
Nee, het is irrelevant.quote:Op woensdag 1 september 2010 21:51 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
http://www.nd.nl/artikele(...)ik-mexicaanse-griep-
Offtopic? Het spreekt boekdelen over het beoordelingsvermogen van deze man.
Precies!quote:Op woensdag 1 september 2010 21:50 schreef Thorin82 het volgende:
[..]
Als Ab Klink zijn Kamerzetel wil behouden, kan niemand hem dwingen om de Kamer te verlaten. Zetels zijn immers persoonsgebonden, een partij kan niet zomaar iemand vervangen. Ook een 'fractiestandpunt' dwingt geen enkele Kamerlid om op een bepaalde manier te stemmen. De Grondwet zegt namelijk in artikel 67 dat "De leden stemmen zonder last".
Er is vooralsnog niets dat het tegendeel bewijst, jij gaat er echter per definitie uit dat hij liegt, althans zo komt het over.quote:Op woensdag 1 september 2010 21:52 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]En hij komt de gemiddelde PVDA, GL, D66 stemmer prima uit, dus hij moet wel waar zijn. Kom nou toch met je slappe retoriek.
Ja, hij moet het natuurlijk wel zelf willen. Maar er zijn meer mensen in de fractie met bezwaren tegen deze coalitie.quote:Op woensdag 1 september 2010 21:52 schreef StephanL het volgende:
[..]
Ok. Dat is dus het verschil.
BTW ik zie Klink niet zo snel in zijn eentje verder gaan.
Hoe lees jij die passage dan?quote:Op woensdag 1 september 2010 21:52 schreef Swetsenegger het volgende:
En hij komt de gemiddelde PVDA, GL, D66 stemmer prima uit, dus hij moet wel waar zijn. Kom nou toch met je slappe retoriek.
De VVD kan niet anders meer. Het is de PVV of als grootste partij de oppositie ingaan. Het CDA heeft al vaker gezegd zichzelf als pure regeringspartij te zien, en als het maar even kan de oppositie te willen vermijden.quote:Op woensdag 1 september 2010 21:51 schreef Holograph het volgende:
[..]
Natuurlijk wel, waarom zou Rutte, Verhagen en een ruime meerderheid van de CDA-fractie door willen gaan met onderhandelingen met Wilders als hij zich zo achterlijk opstelt?
Nee doelbewust op de stekker uit de formatie aan te sturen. En hij probeert juist een splitsing te voorkomen door te suggereren dat de onderhandelingen ridicuul zijn. Dat schaadt verhagen, waardoor voorstanders voor de formatie wellicht ook kiezen om hun mening te herzien.quote:Op woensdag 1 september 2010 21:51 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Dus je verdenkt Klink ervan bewust op een splitsing binnen het CDA aan te sturen?
Die zetels komen vrij, en gaan door naar de volgende nummers op de kieslijst.quote:Op woensdag 1 september 2010 21:50 schreef StephanL het volgende:
[..]
Trias politica. Bestuurlijke, uitvoerende en rechterlijke macht. Je kunt niet tegelijkertijd minster (uitvoerende macht) en kamerlid (wetgevende macht) zijn. Maar nogmaals: school? nooit naar toe geweest? Dit leer je in de brugklasquote:Op woensdag 1 september 2010 21:50 schreef StephanL het volgende:
[..]
En waarom doet hij dat dan nu pas (als ik jouw verhaal moet geloven)?quote:Op woensdag 1 september 2010 21:54 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Nee doelbewust op de stekker uit de formatie aan te sturen. En hij probeert juist een splitsing te voorkomen door te suggereren dat de onderhandelingen ridicuul zijn. Dat schaadt verhagen, waardoor voorstanders voor de formatie wellicht ook kiezen om hun mening te herzien.
Neuh het lijkt een hele integere brief die Wilders op een manier karakteriseert zoals we hem allemaal kennen. Dat kan Klink volledig uit zijn duim gezogen hebben maar die kans lijkt me niet al te grootquote:Op woensdag 1 september 2010 21:52 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]En hij komt de gemiddelde PVDA, GL, D66 stemmer prima uit, dus hij moet wel waar zijn. Kom nou toch met je slappe retoriek.
Als Klink achter zijn brief staat (wat ik wel aanneem), denk je dan dat hij zin heeft om minister te worden in zo'n kabinet, waarbij hij ook door de gedoogpartij steeds onder vuur wordt genomen? Dat lijkt me toch niet.quote:Op woensdag 1 september 2010 21:52 schreef arjan1212 het volgende:
ho ho.... donner : zeg ab als jij nou minister word ga je dan akkoord dat de onderhandelingen doorgaan?
quote:Op woensdag 1 september 2010 21:53 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Er is vooralsnog niets dat het tegendeel bewijst, jij gaat er echter per definitie uit dat hij liegt, althans zo komt het over.
Nou dat is sowieso de vraag die iedereen heeft nietwaar. Of het nu linksom of rechtsom isquote:Op woensdag 1 september 2010 21:55 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
En waarom doet hij dat dan nu pas (als ik jouw verhaal moet geloven)?
Zelfde geldt trouwens voor de VVD'ers, wat een masochisten zeg...quote:Op woensdag 1 september 2010 21:53 schreef Nielsch het volgende:
Dat er nog steeds CDA'ers zijn die - na de brief van Klink - met die geblondeerde nageboorte willen samenwerken...![]()
![]()
Hoe weinig eigenwaarde kan een mens in hemelsnaam hebben? Voor wat gedoogsteun je keihard in je aars laten nemen door Wilders terwijl Brinkman over je kop heen pist?![]()
Ah, nog een PVV-taktiek: ten alle tijde de slachtofferrol opzoeken.quote:Op woensdag 1 september 2010 21:55 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]Dus het is waar tot het tegendeel bewezen is? Wat vreemd. De 'beklaagde' moet nu opeens zijn 'onschuld' gaan bewijzen? Dat is nog eens een verandering van standpunt in dit land.
Heb je mijn reactie ook gelezen? Of was deze gewoon wat makkelijker te "kraken"???quote:Op woensdag 1 september 2010 21:51 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Middenkabinet komt er toch. De Pvda bind wel in na dit.quote:Op woensdag 1 september 2010 21:40 schreef Swetsenegger het volgende:
En nu?
waarom zouden ze???quote:Op woensdag 1 september 2010 21:56 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Middenkabinet komt er toch. De Pvda bind wel in na dit.
Jij kent de verborgen dromen van Verhagen niet.quote:Op woensdag 1 september 2010 21:53 schreef Nielsch het volgende:
Voor wat gedoogsteun je keihard in je aars laten nemen door Wilders terwijl Brinkman over je kop heen pist?![]()
huh? De brief is toch een aantijging aan het adres van wilders of niet?quote:Op woensdag 1 september 2010 21:56 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Ah, nog een PVV-taktiek: ten alle tijde de slachtofferrol opzoeken.
Wilders heeft al vaker tijdens de informatie aangegeven zijn mond niet te willen houden in de toekomst, dus het verbaast me niks dat 'ie als ook tijdens de onderhandelingen gezegd heeft. Zijn interview afgelopen weekend in Australië spreekt boekdelen.quote:Op woensdag 1 september 2010 21:55 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]Dus het is waar tot het tegendeel bewezen is? Wat vreemd. De 'beklaagde' moet nu opeens zijn 'onschuld' gaan bewijzen? Dat is nog eens een verandering van standpunt in dit land.
Ja zeker. En? Veranderd dat wat aan het feit dat er 16 miljoen vaccins liggen voor een kapitaal?quote:Op woensdag 1 september 2010 21:56 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Heb je mijn reactie ook gelezen? Of was deze gewoon wat makkelijker te "kraken"???
quote:Op woensdag 1 september 2010 21:57 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Jij kent de verborgen dromen van Verhagen niet.
Ja de VVD kan nu moeilijk de inhoud gaan bevestigenquote:Op woensdag 1 september 2010 21:44 schreef Swetsenegger het volgende:
VVD geeft ook al aan dat die brief Wilders geen recht doet.
Nee, het is een constatering van hetgeen al enkele jaren duidelijk is.quote:Op woensdag 1 september 2010 21:57 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
huh? De brief is toch een aantijging aan het adres van wilders of niet?
Zijn mond niet houden is wat anders dan je min of meer afkeren van het regeerakkoord als gedoogpartij niet waar.quote:Op woensdag 1 september 2010 21:57 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Wilders heeft al vaker tijdens de informatie aangegeven zijn mond niet te willen houden in de toekomst, dus het verbaast me niks dat 'ie als ook tijdens de onderhandelingen gezegd heeft. Zijn interview afgelopen weekend in Australië spreekt boekdelen.
Misschien omdat eerder nog niet zo expliciet duidelijk was dat Wilders niet in te tomen is?quote:Op woensdag 1 september 2010 21:56 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Nou dat is sowieso de vraag die iedereen heeft nietwaar. Of het nu linksom of rechtsom is
Je beticht iemand van het "liegen", hoe moeten we dat dan uitleggen. Moet Klink als beklaagde nu zijn onschuld bewijzen tegenover Swets?quote:Op woensdag 1 september 2010 21:55 schreef Swetsenegger het volgende:
Dude, ik moet nog slapen vannacht.quote:Op woensdag 1 september 2010 21:57 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Jij kent de verborgen dromen van Verhagen niet.
Precies, dan moet hij wel een heel geloofwaardige leugen hebben bedacht...quote:Op woensdag 1 september 2010 21:55 schreef du_ke het volgende:
[..]
Neuh het lijkt een hele integere brief die Wilders op een manier karakteriseert zoals we hem allemaal kennen. Dat kan Klink volledig uit zijn duim gezogen hebben maar die kans lijkt me niet al te groot.
Cohen kan zijn verantwoordelijkheid dan nog lastig ontlopen maar heeft wel een wat sterkere positie als de PVV uitgespeeld is.quote:
Volgens mij heeft Wilders eerder ook al geroepen zich niet aan het regeerakkord gebonden te achten, maar alleen aan het gedoogakkoord. Met die stelling is hij de onderhandelingen in gegaan.quote:Op woensdag 1 september 2010 21:58 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Zijn mond niet houden is wat anders dan je min of meer afkeren van het regeerakkoord als gedoogpartij niet waar.
quote:Op woensdag 1 september 2010 22:00 schreef ethiraseth het volgende:
Zo maar eens journaal en Nova kijken.
Hij hoeft niets, net zo goed als ik die brief niet klakkeloos als exacte weergave van 2 maanden formatie onderhandelingen hoef aan te nemen niet waar? Maar als ik DAT zeg dan ben ik gek en is het overduidelijkquote:Op woensdag 1 september 2010 21:58 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Je beticht iemand van het "liegen", hoe moeten we dat dan uitleggen. Moet Klink als beklaagde nu zijn onschuld bewijzen tegenover Swets?
Dit is geen strafrecht..quote:Op woensdag 1 september 2010 21:55 schreef Swetsenegger het volgende:
Precies, waarbij hij heeft gezegd zijn verantwoordelijkheid te nemen op de punten waarop overeenstemming zou zijn.quote:Op woensdag 1 september 2010 21:59 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Volgens mij heeft Wilders eerder ook al geroepen zich niet aan het regeerakkord gebonden te achten, maar alleen aan het gedoogakkoord. Met die stelling is hij de onderhandelingen in gegaan.
Als er een zal moeten inbinden is het Rutte. Wellicht is er dan weer een kans op Paars.quote:Op woensdag 1 september 2010 21:59 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Cohen kan zijn verantwoordelijkheid dan nog lastig ontlopen maar heeft wel een wat sterkere positie als de PVV uitgespeeld is.
Nee, hoor. Dit dus:quote:Op woensdag 1 september 2010 22:00 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Hij hoeft niets, net zo goed als ik die brief niet klakkeloos als exacte weergave van 2 maanden formatie onderhandelingen hoef aan te nemen niet waar? Maar als ik DAT zeg dan ben ik gek en is het overduidelijk
quote:Op woensdag 1 september 2010 22:00 schreef IHVK het volgende:
Wordt het dus weer welles nietes?
Leuk hoor voor de geloofwaardigheid van de politiek in Nederland.
Ik vind Klinks verhaal nog het meest logische, maar goed de waarheid is ook maar een relatief begrip. Als de rest voet bij stuk houdt kunnen ze hem zo uitmaken voor leugenaar.
En P&W.quote:Op woensdag 1 september 2010 22:00 schreef Toad het volgende:
Jammer dat Nieuwsuur niet een weekje eerder is begonnen.
Niemand zegt dat het een één op één weergave is van de onderhandelingen. Overigens zegt dit niets over de periode van 2 maanden, het kan net zo goed zijn dat Wilders 2 weken terug weer begon te mekkeren (toen begon hij ook al CDA-leden aan te vallen en te schemeren met wat hij wel allemaal ging zeggen tijdens 11 september).quote:Op woensdag 1 september 2010 22:00 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Hij hoeft niets, net zo goed als ik die brief niet klakkeloos als exacte weergave van 2 maanden formatie onderhandelingen hoef aan te nemen niet waar? Maar als ik DAT zeg dan ben ik gek en is het overduidelijk
quote:Op woensdag 1 september 2010 21:59 schreef Whiskers2009 het volgende:
(Fijn dat je hetzelfde zegt als ik eerder!!)
En daarbij aangegeven dat hij controversiële uitspraken zou blijven doen. Alleen gaat hij nu een stapje verder. Da's ook typisch Wilders.quote:Op woensdag 1 september 2010 22:01 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Precies, waarbij hij heeft gezegd zijn verantwoordelijkheid te nemen op de punten waarop overeenstemming zou zijn.
volgens Klink zou hij dus het totale anti-islam-verhaal vertellen en zich niets aantrekken van CDA en VVD.quote:Op woensdag 1 september 2010 22:01 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Precies, waarbij hij heeft gezegd zijn verantwoordelijkheid te nemen op de punten waarop overeenstemming zou zijn.
Als ze bij de PvdA slim zijn geweest hebben ze hard zitten puzzelen hoe ze binnen hun visie veel kunne bezuinigen zodat ze de VVD heel erg kunnen naderen op die 18 miljard. Als ze daarop uit komen valt er volgens mij heel goed te pratenquote:Op woensdag 1 september 2010 22:01 schreef attila_de_hun het volgende:
[..]
Als er een zal moeten inbinden is het Rutte. Wellicht is er dan weer een kans op Paars.
Ja, want te weinig en een pandemie was nog erger geweest...quote:Op woensdag 1 september 2010 21:57 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ja zeker. En? Veranderd dat wat aan het feit dat er 16 miljoen vaccins liggen voor een kapitaal?
Kortom, je weet net als ik niets en of die brief van Klink ook maar enigszins overeenkomt met wat er exact gezegd is en niet volkomen uit context gerukte frases bestaat valt vooralsnog nog maar te bezien.quote:Op woensdag 1 september 2010 22:02 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Niemand zegt dat het een één op één weergave is van de onderhandelingen. Overigens zegt dit niets over de periode van 2 maanden, het kan net zo goed zijn dat Wilders 2 weken terug weer begon te mekkeren (toen begon hij ook al CDA-leden aan te vallen en te schemeren met wat hij wel allemaal ging zeggen tijdens 11 september).
Nee. Maar dat doet er ook niet toe aan de inhoud en standpunt van Klink over de formatie.quote:Op woensdag 1 september 2010 21:57 schreef Swetsenegger het volgende:
Ja zeker. En? Veranderd dat wat aan het feit dat er 16 miljoen vaccins liggen voor een kapitaal?
Scherp!quote:Op woensdag 1 september 2010 21:58 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Je beticht iemand van het "liegen", hoe moeten we dat dan uitleggen. Moet Klink als beklaagde nu zijn onschuld bewijzen tegenover Swets?
Het probleem is dan dat hij die verantwoordelijkheid op "zijn" manier zou nemen, dat staat ook in die brief. Hij zou alles naar een anti-islam riedeltje willen ombuigen.quote:Op woensdag 1 september 2010 22:01 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Maar waarom zou Klink een politieke zelfmoordbrief rondsturen?quote:Op woensdag 1 september 2010 22:03 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Kortom, je weet net als ik niets en of die brief van Klink ook maar enigszins overeenkomt met wat er exact gezegd is en niet volkomen uit context gerukte frases bestaat valt vooralsnog nog maar te bezien.
Eh nee, want je schijnt te vergeten dat het vaccin pas ECHT de 'pandemie' had kunnen stoppen bij 2 inentingen. Die 2e ronde is er sowieso niet geweest en de eerste ronde was de opkomst minimaalquote:Op woensdag 1 september 2010 22:03 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ja, want te weinig en een pandemie was nog erger geweest...
quote:Hij kon het sowieso niet goed doen in dit geval, en dus is het noagl een zwak argument van je..
Volgens mij was er al meer dan genoeg kritiek ten tijden van de beslissing.quote:Niemand wist wat er zou gaan gebeuren, en achteraf is het ERRUG makkelijk lullen, nietwaar???
Politieke zelfmoord? De helft van de CDA prominenten hebben de weg al geplaveid deze week. Het is inkoppen en hopen op niet teveel weerstand van de verhagen aanhangers. Als die inbinden is hij de held van het CDA.quote:Op woensdag 1 september 2010 22:05 schreef KingOfMars het volgende:
[..]
Maar waarom zou Klink een politieke zelfmoordbrief rondsturen?
quote:
Idd. Als zijn verhaal niet klopt, is het exit.quote:Op woensdag 1 september 2010 22:05 schreef KingOfMars het volgende:
[..]
Maar waarom zou Klink een politieke zelfmoordbrief rondsturen?
"zoiets.., neem ik aan"quote:Op woensdag 1 september 2010 22:05 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Het probleem is dan dat hij die verantwoordelijkheid op "zijn" manier zou nemen, dat staat ook in die brief. Hij zou alles naar een anti-islam riedeltje willen ombuigen.
Het was gewoon een grapje.quote:Op woensdag 1 september 2010 22:06 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
![]()
![]()
![]()
Beetje treurige reactie...
Die brief is langer dan alleen die alinea.quote:Op woensdag 1 september 2010 22:07 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
"zoiets.., neem ik aan"
Ja dat klinkt echt als een feitelijke weergave.
Toch staat een groot deel van het CDA nog steeds achter het voortzetten van de onderhandelingen.quote:Op woensdag 1 september 2010 22:06 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Politieke zelfmoord? De helft van de CDA prominenten hebben de weg al geplaveid deze week. Het is inkoppen en hopen op niet teveel weerstand van de verhagen aanhangers. Als die inbinden is hij de held van het CDA.
Tja we hebben het over een PVV'erquote:Op woensdag 1 september 2010 22:06 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
![]()
![]()
![]()
Beetje treurige reactie...
Dat zei ik dus al, en bovenstaande was zijn reactie...quote:Op woensdag 1 september 2010 22:04 schreef Thorin82 het volgende:
[..]
Nee. Maar dat doet er ook niet toe aan de inhoud en standpunt van Klink over de formatie.
En trouwens, als H1N1 achteraf toch dodelijker bleek, en Klink zou minder vaccins hebben ingekocht, zou jij hem dan bekritiseren omdat hij niet goed genoeg naar de deskundigen had geluisterd??
Lijkt me niet, niemand in de vergaderzaal nog.quote:Op woensdag 1 september 2010 22:08 schreef PaarsBeestje het volgende:
Begrijp ik nu uit het NOS nieuws goed dat de fractie weer in bespreking zit?
Nogmaals, ik zeg nergens dat hij liegt maar zijn interpretatie kan wel eens volkomen anders zijn dan anderen ervaren. En het kan een emotionele oproep uit het hart zijn van iemand die zich echt niet kan vinden in de standpunten van de CDA. Maar waarom dan nu pas?quote:Op woensdag 1 september 2010 22:08 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Toch staat een groot deel van het CDA nog steeds achter het voortzetten van de onderhandelingen.
eerder deze avond tenminste, hoe het nu is, is nog de vraag
Als 'ie aperte leugens in de brief heeft gezet, dan is het natuurlijk wel exit.
Volgens mij niet....quote:Op woensdag 1 september 2010 22:08 schreef PaarsBeestje het volgende:
Begrijp ik nu uit het NOS nieuws goed dat de fractie weer in bespreking zit?
Maar wel de laatste zin van de alinea waar Mutant01 op doelde...quote:Op woensdag 1 september 2010 22:07 schreef Klaudias het volgende:
[..]
Die brief is langer dan alleen die alinea.
En dit is niet treurig? Dit constante gebash zonder enig argument?quote:Op woensdag 1 september 2010 22:09 schreef du_ke het volgende:
[..]
Tja we hebben het over een PVV'er.
Verkeerd begrepen dan.. thanksquote:Op woensdag 1 september 2010 22:09 schreef Arcee het volgende:
[..]
Lijkt me niet, niemand in de vergaderzaal nog.
quote:Op woensdag 1 september 2010 22:12 schreef Whiskers2009 het volgende:
Alhoewel, Frits Wester tweet dit:
Rutte, Wilders en Verhagen vanavond na CDA-fractie naar informateur Opstelten
quote:Op woensdag 1 september 2010 22:10 schreef Klaudias het volgende:
Femke Halsema moet schijten maar durft niet te gaan:
http://twitter.com/FemkeHalsema/status/22736825049
Zoals ik eerder al zei: Misschien omdat nu pas duidelijk werd hoe Wilders zich gaat gedragen.quote:Op woensdag 1 september 2010 22:10 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Nogmaals, ik zeg nergens dat hij liegt maar zijn interpretatie kan wel eens volkomen anders zijn dan anderen ervaren. En het kan een emotionele oproep uit het hart zijn van iemand die zich echt niet kan vinden in de standpunten van de VVD. Maar waarom dan nu pas?
Nee, dat is een verwachting, maar dat stuk er voor wel.quote:Op woensdag 1 september 2010 22:07 schreef Swetsenegger het volgende:
"zoiets.., neem ik aan"
Ja dat klinkt echt als een feitelijke weergave.
Welk gebash, een verontruste CDA-er schijft een (naar het zich laat aanzien) oprechte brief aan zijn fractieleider en voorzitter.. Hoezo gebash??quote:Op woensdag 1 september 2010 22:11 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
En dit is niet treurig? Dit constante gebash zonder enig argument?
quote:Op woensdag 1 september 2010 21:51 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Wat is er nu mis met zijn keuze? Die laatste alinea lijkt me erg duidelijk toch?quote:Maar de minister wilde geen risico lopen en ging af op een advies van de Gezondheidsraad om toch 34 miljoen doses te bestellen. [...]
Het ministerie laat in een reactie aan het tv-programma weten dat Klink moest kiezen uit 'twee kwaden': de kans dat de pandemie mee zou vallen en hij te veel vaccins had besteld of de mogelijkheid dat de ziekte hevig zou toeslaan en dat hij te weinig vaccins had besteld.
quote:Op woensdag 1 september 2010 22:10 schreef Klaudias het volgende:
Femke Halsema moet schijten maar durft niet te gaan:
http://twitter.com/FemkeHalsema/status/22736825049
Ach kom, het is toch al vanaf dag 1 duidelijk dat wilders zich niet de mond laat snoeren?quote:Op woensdag 1 september 2010 22:13 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Zoals ik eerder al zei: Misschien omdat nu pas duidelijk werd hoe Wilders zich gaat gedragen.
Dan is het nog steeds een kwestie van interpretatie. En wiens interpretatie is 'beter'?quote:En misschien heeft hij beter geluisterd naar wat Wilders gezegd heeft dan naar Rutte en Verhagen die het wat optimistischer interpreteren? En die doen dat omdat ze zich inmiddels zo gecommiteerd hebben aan dit kabinet dat er geen weg terug is? Dat geldt iig voor Rutte, want die wilde dit voor de verkiezingen al.
En weer premier wordt?quote:Op woensdag 1 september 2010 22:14 schreef Nielsch het volgende:
Verhagen zou wensen dat hij hier nooit aan begonnen was![]()
![]()
Dit is allemaal bekokstoofd door Ruud Lubbers, die straks in de grootste plottwist in de geschiedenis van de Nederlandse politiek z'n CDA lidmaatschap zal opzeggen en de PVV gaat steunen![]()
Waarom denk je dat ik die vraagtekens erachter zet? Iig niet omdat ik het zeker weet.quote:Op woensdag 1 september 2010 22:14 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ach kom, het is toch al vanaf dag 1 duidelijk dat wilders zich niet de mond laat snoeren?
[..]
Dan is het nog steeds een kwestie van interpretatie. En wiens interpretatie is 'beter'?
Ja, zo kunnen we er een spelletje van maken natuurlijk.quote:Op woensdag 1 september 2010 22:11 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Maar wel de laatste zin van de alinea waar Mutant01 op doelde...
Wat er mis is is dat er tijdens zijn keuze van diverse kanten al gezegd werd dat het geen enkele nut had om 34 miljoen vaccins te bestellen. Dit omdat de tweede dosis te laat zou zijn en slechts 1 dosis geen nut zou hebben.quote:Op woensdag 1 september 2010 22:14 schreef Zwansen het volgende:
[..]
[..]
Wat is er nu mis met zijn keuze? Die laatste alinea lijkt me erg duidelijk toch?
al denk ik dat ze gewoon thuis zit natuurlijk ...quote:
Ow, dus dat is je nu wel duidelijk?quote:Op woensdag 1 september 2010 22:14 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ach kom, het is toch al vanaf dag 1 duidelijk dat wilders zich niet de mond laat snoeren?
[..]
Sorry, jij noemt een duidelijk statement uit de brief, maar de schrijver sluit DAT statement af met de zin "Zoiets zal het wel worden, neem ik aan".quote:Op woensdag 1 september 2010 22:16 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ja, zo kunnen we er een spelletje van maken natuurlijk.
Wij waren er allemaal niet bij natuurlijk.. MAAR Klink's brief is geloofwaardig (beeld klopt, en hij kan anders wel erg goed liegen).. En voorlasnog henb ik nog geen andere interpretatie gehoord. Als die er is, dan "oordeel" ik met inbegrip van de nieuwe informatie...quote:Op woensdag 1 september 2010 22:15 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Waarom denk je dat ik die vraagtekens erachter zet? Iig niet omdat ik het zeker weet.
En allicht vind ik mijn interpretatie beter dan de jouwe. Maar dat zal andersom ook wel voor jou gelden.
Ik twijfel aan datgene wat hij stelt dat Wilders geroepen zou hebben tijdens de onderhandelingen. Dat leek me toch wel duidelijk?quote:Op woensdag 1 september 2010 22:17 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Ow, dus dat is je nu wel duidelijk?
Waarom twijfel je dan aan de brief van Klink? Dan is toch niet zo vreemd wat er in staat?
Oooit gehoord van "je kunt het risico niet nemen"??? Zoals ik eerder al zei: te weinig vaccins was NOG funester geweest...quote:Op woensdag 1 september 2010 22:16 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Wat er mis is is dat er tijdens zijn keuze van diverse kanten al gezegd werd dat het geen enkele nut had om 34 miljoen vaccins te bestellen. Dit omdat de tweede dosis te laat zou zijn en slechts 1 dosis geen nut zou hebben.
Dus ja dat het ministerie die keuze gemaakt heeft is duidelijk. De motivatie daarachter niet. Het was namelijk al duidelijk dat de vaccins geen invloed zouden hebben op de ontwikkeling van de pandemie ALS die er uberhaupt al kwam.
Eh nee, dat was niet NOG funester geweest. Nogmaals. 1 dosis had GEEN, ik herhaal GEEN nut. En de overige vaccins waren te laat voor de noodzakelijke 2e dosis.quote:Op woensdag 1 september 2010 22:19 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Oooit gehoord van "je kunt het risico niet nemen"??? Zoals ik eerder al zei: te weinig vaccins was NOG funester geweest...
Compleet stuurloos schip geworden. Afschuwelijk voor menig partijlid. Daar vielen de zaken die ik als D66' er meegemaakt hebt nog bij in het niet.quote:Op woensdag 1 september 2010 22:16 schreef Nielsch het volgende:
Jan de Hoop van RTL Nieuws twittert ook over de grote chaos bij het CDA...
De eerste alinea laat anders weinig te raden over.quote:Op woensdag 1 september 2010 22:18 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Sorry, jij noemt een duidelijk statement uit de brief, maar de schrijver sluit DAT statement af met de zin "Zoiets zal het wel worden, neem ik aan".
Wat is dan de waarde van dat statement?
Nog 1x: ACHTERAF GELUL! Ook adviseurs wisten niets zeker..quote:Op woensdag 1 september 2010 22:20 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Eh nee, dat was niet NOG funester geweest. Nogmaals. 1 dosis had GEEN, ik herhaal GEEN nut. En de overige vaccins waren te laat voor de noodzakelijke 2e dosis.
Er werd dus ook van diverse kanten gezegd dat ie het wél moest aanschaffen, oa door de gezondheidsraad...quote:Op woensdag 1 september 2010 22:16 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Wat er mis is is dat er tijdens zijn keuze van diverse kanten al gezegd werd dat het geen enkele nut had om 34 miljoen vaccins te bestellen. Dit omdat de tweede dosis te laat zou zijn en slechts 1 dosis geen nut zou hebben.
Dus ja dat het ministerie die keuze gemaakt heeft is duidelijk. De motivatie daarachter niet. Het was namelijk al duidelijk dat de vaccins geen invloed zouden hebben op de ontwikkeling van de pandemie ALS die er uberhaupt al kwam.
He, he, het wordt weer een lange nacht dus...quote:
Bijna net zo groot als op zijn redactie bij het rtl ontbijtnieuws zeker?quote:Op woensdag 1 september 2010 22:16 schreef Nielsch het volgende:
Jan de Hoop van RTL Nieuws twittert ook over de grote chaos bij het CDA...
Het is de bedoeling dat ze om 23.00u beginnen.quote:Op woensdag 1 september 2010 22:21 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
He, he, het wordt weer een lange nacht dus...
Het was een voorbeeld, gekoppeld aan het voorgaande. Je kan die statement niet op zichzelf zien, komop Swets.quote:Op woensdag 1 september 2010 22:18 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Sorry, jij noemt een duidelijk statement uit de brief, maar de schrijver sluit DAT statement af met de zin "Zoiets zal het wel worden, neem ik aan".
Wat is dan de waarde van dat statement?
Het is een links complot!quote:Op woensdag 1 september 2010 22:21 schreef Holograph het volgende:
Weg met Canaaldigitaal. De smartcawerkt niet en daarom kan ik alleen maar BVN en een paar arabische zenders kijken...
En ik heb nog wel zo mijn best gedaan om je op de hoogte te houdenquote:Op woensdag 1 september 2010 22:21 schreef Holograph het volgende:
Weg met Canaaldigitaal. De smartcawerkt niet en daarom kan ik alleen maar BVN en een paar arabische zenders kijken...
Een gedoogakkoord over de onderhandelingen.quote:Op woensdag 1 september 2010 22:22 schreef Toad het volgende:
Ik vermoed dat dit het compromis is: Klink, Ferrier, Koppejan blijven bij de fractie en gedogen de onderhandelingen. Definitief besluit CDA valt als onderhandelingen zijn afgerond.
En gaan ze daarna het gedogen gedogen?quote:Op woensdag 1 september 2010 22:22 schreef Toad het volgende:
Ik vermoed dat dit het compromis is: Klink, Ferrier, Koppejan blijven bij de fractie en gedogen de onderhandelingen. Definitief besluit CDA valt als onderhandelingen zijn afgerond.
ze gaan dan de onderhandelingen over een gedoogkabinet gedogen?quote:Op woensdag 1 september 2010 22:22 schreef Toad het volgende:
En online dan, via novatv.nl ?quote:Op woensdag 1 september 2010 22:21 schreef Holograph het volgende:
Ja nu lachen we er nog om!quote:Op woensdag 1 september 2010 22:22 schreef Wombcat het volgende:
[..]
En gaan ze daarna het gedogen gedogen?
Totaal ongeloofwaardig (voor mij dan)!quote:Op woensdag 1 september 2010 22:22 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Een gedoogakkoord over de onderhandelingen.
Lijkt me wel een mooi compromis, toch?quote:Op woensdag 1 september 2010 22:23 schreef rubbereend het volgende:
[..]
ze gaan dan de onderhandelingen over een gedoogkabinet gedogen?
Het is het CDA hé, ze kunnen allerlei ongeloofwaardige dingen geloofwaardig verpakken.quote:Op woensdag 1 september 2010 22:24 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Totaal ongeloofwaardig (voor mij dan)!
Klink is vrij duidelijk in z'n brief. Definitief = definitiefquote:Op woensdag 1 september 2010 22:24 schreef Toad het volgende:
[..]
Lijkt me wel een mooi compromis, toch?Lijkt me wel iets voor Donner eigk.
Fingers crossed...quote:Op woensdag 1 september 2010 22:25 schreef Klaudias het volgende:
[..]
Klink is vrij duidelijk in z'n brief. Definitief = definitief
quote:
Hij zei dat het een zinloos gesprek uiteindelijk was. Iedereen lag in een deuk. Ferry zei toen. Sorry meneer Bleker.quote:
Vergadering kennelijkquote:Op woensdag 1 september 2010 22:27 schreef KingOfMars het volgende:
Maar komt er nu om 23 uur nieuws of een vergadering? Of beide?
Pak je geschiendenisboek van groep 7 er eens bij.quote:Op woensdag 1 september 2010 22:27 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Wie is dat...zit die bij de PVV in de fractie?
Het grappige was dat die journalisten om hem heen in een deuk lagen - en dat Dhr Bleker het gewoon hoorde.quote:Op woensdag 1 september 2010 22:27 schreef IHVK het volgende:
Dat was inderdaad een zinloos gesprek.![]()
Overigens, zo grappig was het nou ook weer niet, maar oké. Hij was helemaal in de war dat iedereen om zijn grapje moest lachen.
Vergadering. NOS Journaal na K&vdB.quote:Op woensdag 1 september 2010 22:27 schreef KingOfMars het volgende:
Maar komt er nu om 23 uur nieuws of een vergadering? Of beide?
omgquote:Op woensdag 1 september 2010 22:27 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Volgens mij schrijven ze daar geen horror-verhalen inquote:Op woensdag 1 september 2010 22:28 schreef Quyxz_ het volgende:
[..]
Pak je geschiendenisboek van groep 7 er eens bij.
hij leek helemaal trotsquote:Op woensdag 1 september 2010 22:27 schreef IHVK het volgende:
Dat was inderdaad een zinloos gesprek.![]()
Overigens, zo grappig was het nou ook weer niet, maar oké. Hij was helemaal in de war dat iedereen om zijn grapje moest lachen.
Sorry...ik had er een emoticon achter moeten plaatsenquote:Op woensdag 1 september 2010 22:28 schreef Quyxz_ het volgende:
[..]
IK HOOP dat dat"*sarcasme* was... (Niet van jou, van degene waar je op reageerde)quote:Op woensdag 1 september 2010 22:28 schreef Quyxz_ het volgende:
[..]
Ik denk dat als je al twee dagen tegen een dichte deur staat te gluren, je op een gegeven moment om alles lacht.quote:Op woensdag 1 september 2010 22:27 schreef StephanL het volgende:
[..]
Hij zei dat het een zinloos gesprek uiteindelijk was. Iedereen lag in een deuk. Ferry zei toen. Sorry meneer Bleker.
Het is moeilijk uit te leggen zelfs als hij en zijn trawanten opstappen iddquote:Op woensdag 1 september 2010 22:32 schreef marcodej het volgende:
Ik denk dat de uiteindelijke uitkomst is dat het CDA gewoon stopt. Ze kunnen Klink, iemand die oprecht kenbaar maakt terechte principiële problemen te hebben, nu gewoon niet meer afvallen.
Slayer schreef ooit nog een aardig liedje over de beste man.quote:Op woensdag 1 september 2010 22:27 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Lijkt me ook lastig te verkopen.quote:Op woensdag 1 september 2010 22:32 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Het is moeilijk uit te leggen zelfs als hij en zijn trawanten opstappen idd
Iig een echte liberaal, vrijzinnig haast denk ik.quote:Op woensdag 1 september 2010 22:35 schreef Mutant01 het volgende:
Weisglas is volgens mij ook een beetje van de "linker tak" van de VVD.
Heel erg.quote:Op woensdag 1 september 2010 22:35 schreef Mutant01 het volgende:
Ja, Weisglas heeft natuurlijk gelijk. Verbijsterend, ook van de VVD.quote:Op woensdag 1 september 2010 22:34 schreef KingOfMars het volgende:
Weisglas ziet het allemaal goed volgens mij, kijkt ook naar de VVD.
Door kan gaan als partij of met de onderhandelingen???quote:Op woensdag 1 september 2010 22:35 schreef Monidique het volgende:
Maar die Bleker keek en gedroeg zich als iemand die straks moet gaan vertellen dat het CDA niet door kan gaan. Maar dat is mijn interpretatie, die kan niet kloppen, misschien speelt-ie het een beetje, het blijft een politicus.
En dito voor de VVD.quote:Op woensdag 1 september 2010 22:35 schreef koemleit het volgende:
zoals weisglas het zegt is het.
waarvoor wil het cda in godsnaam met die pvv regeren? puur om het regeren?
http://twitter.com/binnenskamers/status/22738501876quote:binnenskamers Ab Koppejan en Kathleen Ferrier hebben geëmotioneerd het Kamergebouw verlaten, maar ze blijven in de fractie
lijkt me heel sterk (en ongeloofwaardig) dat hier nog uitkomt dat ze gezellig verder gaan...quote:Op woensdag 1 september 2010 22:35 schreef Monidique het volgende:
Maar die Bleker keek en gedroeg zich als iemand die straks moet gaan vertellen dat het CDA niet door kan gaan. Maar dat is mijn interpretatie, die kan niet kloppen, misschien speelt-ie het een beetje, het blijft een politicus.
De onderhandelingen natuurlijk. Voor het CDA zelf maakt het weinig uit.quote:Op woensdag 1 september 2010 22:36 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Door kan gaan als partij of met de onderhandelingen???
Mwah qua standpunten is hij volgens mij wel behoorlijk rechts (hij was volgens mij ook op de hand van Verdonk destijds) maar hij heeft nog wel zoiets als principesquote:Op woensdag 1 september 2010 22:35 schreef Mutant01 het volgende:
Ja, dat was duidelijk damage control.quote:Op woensdag 1 september 2010 22:36 schreef Whiskers2009 het volgende:
Die CDA-er in NOVA is ongeloofwaardig...
Klink wegwerken gaat niet de oplossing zijn. Er zijn gelukkig veel meer fatsoenlijke CDA fractieleden die niet met die clown en z'n enge volgelingen in zee willen. PVVquote:Op woensdag 1 september 2010 22:32 schreef marcodej het volgende:
Ik denk dat de uiteindelijke uitkomst is dat het CDA gewoon stopt. Ze kunnen Klink, iemand die oprecht kenbaar maakt terechte principiële problemen te hebben, nu gewoon niet meer afvallen.
Alweer ontkracht.quote:Op woensdag 1 september 2010 22:37 schreef Whiskers2009 het volgende:
Koppejan en Ferrier niet bij fractievergadering???
Het is Marnix "Dolkstoot" van Rij, die is nooit geloofwaardig geweest.quote:Op woensdag 1 september 2010 22:36 schreef Whiskers2009 het volgende:
Die CDA-er in NOVA is ongeloofwaardig...
http://twitter.com/MBreedveld/status/22738696674quote:MBreedveld Ferrier cda: Klink heeft goede brief geschreven. Koppejan: ik verwacht dat we er nog uit kunnen komen.
Ze worden wel bekend zo.quote:Op woensdag 1 september 2010 22:38 schreef Arcee het volgende:
Die Ferrier en Koppejan hebben ook een vage rol. Niemand kent die twee.:')
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |