abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_85918899
En terecht...
pi_85918937
Goed topic man!
pi_85918974
Wilders is me economisch veel te links, mooi als hij niet de benodigde economische hervormingen gaat blokkeren!
pi_85919019
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2010 18:06 schreef Nielsch het volgende:
Wilders is me economisch veel te links, mooi als hij niet de benodigde economische hervormingen gaat blokkeren!
Wilders is een VVD'er, en ik denk dat hij zijn economische programma vooral heeft om die weg te geven, zodat hij meer binnen kan halen op gebied van immigratie/intergratie.
  dinsdag 31 augustus 2010 @ 18:07:51 #5
104871 remlof
Europees federalist
pi_85919200
quote:
Klink blijkt al anderhalve week geleden te hebben aangedrongen op een 'time-out' in de onderhandelingen met VVD en PVV, nog vóór oud-informateur Lubbers dat deed. Klink zou de onderhandelingen te snel vinden gaan. Ook zou hij vinden dat Verhagen te veel toegeeft aan de andere partijen.
pi_85919268
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2010 18:07 schreef Holograph het volgende:

[..]

Wilders is een VVD'er, en ik denk dat hij zijn economische programma vooral heeft om die weg te geven, zodat hij meer binnen kan halen op gebied van immigratie/intergratie.
Een week geleden werd al duidelijk dat hij dat juist niet deed. Hij bleef wat betreft ouderenzorg en de WW juist erg standvastig.
  dinsdag 31 augustus 2010 @ 18:15:44 #8
164471 Lubbert
Noe mu-j s goed luustern
pi_85919320
Een regering met de PVV zal er never nooit komen, ook niet als ze eventuele nieuwe verkiezingen winnen. Er is buiten de VVD geen enkele partij die met ze wil regeren en samen zullen ze nooit een meerderheid halen. Er is nu nog maar één optie en dat is een linkse coalitie met PvdA, SP, D66 en GL. Als ze dat nou meteen onderzocht hadden dan was het allemaal allang in kannen en kruiken geweest. Het zal me niet verbazen als er al een regeerakkoord klaar ligt van deze partijen. Eindelijk, komt het dan toch nog goed met Nederland.
Binnie noe helemoale van god los
pi_85919505
Onbegrijpelijk dat Verhagen dit zo uit de hand laat lopen. Wat een slechte leider zeg...
pi_85919604
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2010 18:21 schreef Nielsch het volgende:
Onbegrijpelijk dat Verhagen dit zo uit de hand laat lopen. Wat een slechte leider zeg...
Verhagen heeft te lang op het pluche gezeten en zijn politiek instinct is blijkbaar aangetast. Eerder dit jaar gokte hij ook al verkeerd met de PvdA-toestand.
pi_85919686
Heb nooit zoveel op gehad met Klink maar dit vind ik sterk van hem.
Het CDA zal hierdoor flinke klappen krijgen (ze hadden nooit moeten gaan onderhandelen in mijn ogen) maar nu maken ze wel een kans om zich er weer bovenop te werken.

Verhagen hopelijk weg. Deze man is slecht voor het CDA, is volgens mij alleen met zijn eigen carriere bezig.
"Only after the last tree has been cut down, Only after the last river has been poisoned, Only after the last fish has been caught, Only then will you find that money cannot be eaten."
(Cree Indian Prophecy Quotes)
pi_85919694
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2010 18:07 schreef Holograph het volgende:

[..]

Zeg je nou dat Wilders eigenlijk gewoon een vuile leugenaar is?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_85919698
Zou mooi zijn als dat walgelijke rechtse kabinet er niet komt.
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
  dinsdag 31 augustus 2010 @ 18:28:04 #14
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_85919758
quote:
Klink blijkt al anderhalve week geleden te hebben aangedrongen op een 'time-out' in de onderhandelingen met VVD en PVV, nog vóór oud-informateur Lubbers dat deed. Klink zou de onderhandelingen te snel vinden gaan. Ook zou hij vinden dat Verhagen te veel toegeeft aan de andere partijen.
Tsja, wie niet horen wil :)
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
pi_85919767
quote:
Ook andere fractieleden zouden hun goedkeuring over voortzetting van de onderhandelingen met de VVD en de PVV over een gedoogkabinet willen intrekken. Het zou met name gaan om Kathleen Ferrier en Ad Koppejan. Voorafgaand aan de vergadering spraken beiden met Verhagen en waarnemend CDA-voorzitter Bleker.
http://www.volkskrant.nl/(...)n_spoedberaad_bijeen
pi_85919797
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2010 18:26 schreef venomsnake het volgende:
Zou mooi zijn als dat walgelijke rechtse kabinet er niet komt.
Waarom vind jij een rechts kabinet walgelijk?
pi_85919800
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2010 18:28 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]

Tsja, wie niet horen wil :)
Klink stijgt weer een klein beetje in mijn achting :)
  dinsdag 31 augustus 2010 @ 18:30:23 #18
pi_85919830
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2010 18:26 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Technisch gezien zou Wilders niets fout doen. Iedere partij heeft belangrijke en minder belangrijke punten in het partijprogramma, en elke partij calculeert in dat bepaalde standpunten het misschien niet zullen redden.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
pi_85919839
Goed om te zien dat er toch nog mensen met fatsoen bij het CDA zitten.
Op donderdag 22 juli 2010 01:22 schreef xmamacitax het volgende:
mijn nederlands is 1000 x beter dan de joune
pi_85919867
Ab Klink :'). Die lul had dit weken van tevoren aan kunnen zien komen, en net nu gaan zeiken. Triest zootje ook dat CDA, dat ze maar snel naar de CU regionen zakken.
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
pi_85919892
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2010 18:30 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]

Technisch gezien zou Wilders niets fout doen. Iedere partij heeft belangrijke en minder belangrijke punten in het partijprogramma, en elke partij calculeert in dat bepaalde standpunten het misschien niet zullen redden.
Ik weet, maar het is natuurlijk nogal wat om je halve programma overboord te gooien. Officieel is dat uiteraard geen kiezersbedrog, maar het is wel heel erg zuur voor de PVV-stemmers die erg gecharmeerd waren van Wilders' linkse trekjes.
  dinsdag 31 augustus 2010 @ 18:33:24 #22
pi_85919941
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2010 18:29 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Klink stijgt weer een klein beetje in mijn achting :)
Klink lijkt mij een principieel persoon, iemand die niet aan politieke spelletjes doet. Het is jammer dat zijn ideologie hem als minister vaak tot slechte beslissingen heeft gebracht, maar in dit geval kan ik zijn handelen wel waarderen :)
pi_85919957
Lijkt me dat de poging zal stranden. Om door te gaan, zou het CDA moeten bestaan uit machtsgeile plucheplakkers die hun moeder en God nog zouden verkopen om een of ander futiel ministerspostje te bemachtigen. En kom op, hoe reëel is dat nou?
  dinsdag 31 augustus 2010 @ 18:34:30 #24
pi_85919981
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2010 18:32 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ik weet, maar het is natuurlijk nogal wat om je halve programma overboord te gooien. Officieel is dat uiteraard geen kiezersbedrog, maar het is wel heel erg zuur voor de PVV-stemmers die erg gecharmeerd waren van Wilders' linkse trekjes.
Dat ben ik met je eens :) Maar dan hadden ze maar beter moeten weten. De PVV blijft een one-issuepartij.
pi_85920068
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2010 18:33 schreef Monidique het volgende:
Lijkt me dat de poging zal stranden. Om door te gaan, zou het CDA moeten bestaan uit machtsgeile plucheplakkers die hun moeder en God nog zouden verkopen om een of ander futiel ministerspostje te bemachtigen. En kom op, hoe reëel is dat nou?
Je hebt het wel over het CDA he.
Allah Al Watan Al Malik
  dinsdag 31 augustus 2010 @ 18:37:49 #26
237554 Holograph
Compay Segundo
pi_85920115
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2010 18:26 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Iets genuanceerder kan wel, maar ja.
pi_85920166
quote:
Lijkt mij best reëel..
pi_85920218
Go Klink!
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
pi_85920275
Ik zie het nog wel goed komen, de bezwaarden stappen waarschijnlijk gewoon op en maken plaats voor nieuwe fractieleden.

Als dit mislukt ben ik ook heel benieuwd wat we dán voor kabinet gaan krijgen :')
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_85920288
quote:
DominiqueHeyde: Klink wil stoppen als onderhandelaar. Grote inhoudelijke bezwaren. Hij wil niet uit de fractie.
Oh, hij dreigde niet de fractie te verlaten. Maar goed, dit is nog steeds een doodsteek voor de onderhandelingen. Zeker als in ieder geval 2 andere CDA-kamerleden ook hun steun willen intrekken. En blijkbaar is naar Klink's mening teveel ingeleverd tijdens de onderhandelingen, dus dan zullen de andere twijfelaars een eventueel akkoord vast ook niet accepteren.
pi_85920418
die Klink durft, nu ze op een dieptepunt in de peilingen staan.. wie stemt er ooit nog CDA
Minister Cramer: "Milieuvervuiling mag zolang je maar betaalt."
Minister Cramer: "Mensheid in 2100 grotendeels verdwenen."
Minister Cramer: "In 2050 40% van alle dier- en plantensoorten uitgestorven."
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 31 augustus 2010 @ 18:46:16 #32
862 Arcee
Look closer
pi_85920449
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2010 18:15 schreef Lubbert het volgende:
Er is nu nog maar één optie en dat is een linkse coalitie met PvdA, SP, D66 en GL. Als ze dat nou meteen onderzocht hadden dan was het allemaal allang in kannen en kruiken geweest. Het zal me niet verbazen als er al een regeerakkoord klaar ligt van deze partijen. Eindelijk, komt het dan toch nog goed met Nederland.
Yeah, right. Alsof de PvdA en het CDA met de SP willen regeren.:')
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_85920492
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2010 18:45 schreef kawotski het volgende:
die Klink durft, nu ze op een dieptepunt in de peilingen staan.. wie stemt er ooit nog CDA
Voorlopig staan er geen verkiezingen gepland. Al begin ik het zo langzamerhand als een reëele mogelijkheid te zien dat we over een aantal maanden weer naar de stembus moeten.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_85920503
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2010 18:45 schreef kawotski het volgende:
Jezus niet in ieder geval.
  dinsdag 31 augustus 2010 @ 18:55:15 #35
66825 Reya
Fier Wallon
pi_85920792
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2010 18:36 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Je hebt het wel over het CDA he.
pi_85921219
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2010 18:30 schreef Flashwin het volgende:
Goed om te zien dat er toch nog mensen met fatsoen bij het CDA zitten.
  dinsdag 31 augustus 2010 @ 19:08:41 #37
pi_85921313
quote:
:D
pi_85921577
Als Frits Wester zegt dat het spannend is dan is er zeker iets aan de hand.
pi_85921619
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2010 19:15 schreef IHVK het volgende:
Als Frits Wester zegt dat het spannend is dan is er zeker iets aan de hand.
Volgens mij zijn ze elkaar dan zowat af aan het maken! })
"Only after the last tree has been cut down, Only after the last river has been poisoned, Only after the last fish has been caught, Only then will you find that money cannot be eaten."
pi_85921690
Ja Wester was toch wel van het downplayen afgelopen tijd..
pi_85921762
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2010 18:55 schreef Reya het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Het is op dit forum altijd moeilijk te zeggen of het nu sarcasme of stupiditeit betreft.
pi_85922553
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2010 18:21 schreef Nielsch het volgende:
Hij is zijn touch inderdaad kwijt lijkt het wel :)
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_85922609
Hij kan zomaar vallen
I think universal harmony is a pipedream and it may be more productive to focus on more modest goals, like a ban on yodeling.
pi_85922647
Dus achter al het gestuntel van Cohen zat natuurlijk een plan? Hij wilde een einde maken aan het CDA.
I think universal harmony is a pipedream and it may be more productive to focus on more modest goals, like a ban on yodeling.
pi_85922691
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2010 19:41 schreef ThaTim het volgende:
Dus achter al het gestuntel van Cohen zat natuurlijk een plan? Hij wilde een einde maken aan het CDA.
Waarom zou dat ooit het plan zijn.
pi_85922724
Cohen heeft inderdaad opeens weer een heel sterke positie als dit klapt, benieuwd of al die mensen die hem verweten dat hij het verprutst had straks opeens heel lovend over hem gaan zijn :)
pi_85922727
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2010 19:39 schreef du_ke het volgende:

[..]

Hij is zijn touch inderdaad kwijt lijkt het wel :)
Vlak 'de rat' niet te snel uit. :+
pi_85922788
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2010 19:42 schreef IHVK het volgende:

[..]

Waarom zou dat ooit het plan zijn.
Grotere kans om zelf te regeren? :') Nee, ik weet het niet.
pi_85922866
Maar het is niet de schuld van de Verhagen. De 'linkse' leden van het CDA moeten zich niet zo aanstellen. De PvdA blokt Paars+ en middenkabinet, zodat VVD met CDA en PVV moet onderhandelen. Als een partij die zich ziet als pragmatisch, moeten ze zich pas gaan melden op het moment dat er een regeerakkoord is.
pi_85922937
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2010 19:46 schreef ThaTim het volgende:
Maar het is niet de schuld van de Verhagen. De 'linkse' leden van het CDA moeten zich niet zo aanstellen. De PvdA blokt Paars+ en middenkabinet, zodat VVD met CDA en PVV moet onderhandelen. Als een partij die zich ziet als pragmatisch, moeten ze zich pas gaan melden op het moment dat er een regeerakkoord is.
Heel eng hoor, dat snap ik maar er is ook nog zoiets als goed fatsoen. En dan valt de PVV gewoon rap af :)
  dinsdag 31 augustus 2010 @ 19:49:24 #51
104871 remlof
Europees federalist
pi_85922959
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2010 19:46 schreef ThaTim het volgende:
Dat is wel heel kort door de bocht, zeker als je ziet dat de PVV de facto tegen de grondbeginselen van het CDA is. Verhagen kan daar nog mee weg komen door dat te accepteren maar niet te ondersteunen, veel anderen hebben daar meer meoite mee en dat snap ik prima.
pi_85922967
PvdA blokt Paars+ niet hoor. Dat doet de VVD.
pi_85923003
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2010 19:48 schreef du_ke het volgende:

[..]

Heel eng hoor, dat snap ik maar er is ook nog zoiets als goed fatsoen. En dan valt de PVV gewoon rap af :)
Tja, ze gingen ook niet meeregeren, maar alleen gedogen. Het feit dat er een partij uiteen zou moeten vallen omdat ze met elkaar onderhandelen, vind ik van minder fatsoen spreken dan alles wat Geert tot nu toe gezegd heeft.
pi_85923037
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2010 19:49 schreef remlof het volgende:

[..]

Dat is wel heel kort door de bocht, zeker als je ziet dat de PVV de facto tegen de grondbeginselen van het CDA is. Verhagen kan daar nog mee weg komen door dat te accepteren maar niet te ondersteunen, veel anderen hebben daar meer meoite mee en dat snap ik prima.
Maar ze moeten pas oordelen op grond van het regeer/gedoog-akkoord.
pi_85923148
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2010 19:51 schreef ThaTim het volgende:

[..]

Geert blijft roepen wat hij wil en de basis van het CDA is totaal anders, zij willen geen godsdiensten afschaffen en dergelijke.. Waarom Verhagen aan deze onderhandelingen begonnen is vind ik raadselachtig.
Is pluchegeil
pi_85923171
quote:

[..]

Ze moeten niks. Als al tijdens de onderhandelingen blijkt dat er totaal geen klik is tussen de CDA-achterban en het mogelijke kabinet dan moet men dat niet doen :)
  dinsdag 31 augustus 2010 @ 19:55:46 #57
104871 remlof
Europees federalist
pi_85923205
quote:

[..]

Nee, ze hadden meteen tegen deze constructie moeten zijn. Dus ik ben het met je eens dat het een beetje krom is er nu pas mee te komen.
pi_85923221
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2010 19:54 schreef xandra47 het volgende:

[..]

Geert blijft roepen wat hij wil en de basis van het CDA is totaal anders, zij willen geen godsdiensten afschaffen en dergelijke.. Waarom Verhagen aan deze onderhandelingen begonnen is vind ik raadselachtig.
Is pluchegeil
Sinds wanneer wil Wilders godsdiensten afschaffen?
  dinsdag 31 augustus 2010 @ 19:57:24 #59
104871 remlof
Europees federalist
pi_85923275
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2010 19:55 schreef ThaTim het volgende:

[..]

Hij ziet één van de abrahamistische godsdiensten als politieke ideologie en de anderen niet, terwijl ze voor 99% hetzelfde zijn :')
pi_85923283
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2010 19:55 schreef ThaTim het volgende:

[..]

Hij wil dat de Islam niet meer als een religie beschouwd wordt maar als een politieke ideologie. Dat is in de praktijk dus het afschaffen van een godsdienst :)
pi_85923312
Dank jullie Remlof en Du_ke, dat bedoelde ik dus. Was niet helemaal duidelijk.
pi_85924521
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2010 19:49 schreef IHVK het volgende:
En dat begrijp ik ook wel, want binnen zo'n coalitie heeft rechts een minderheid.
  dinsdag 31 augustus 2010 @ 20:32:09 #63
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_85924537
Nou, ik hoor net op het journaal dat de kroketten zijn binnengebracht bij het CDA-spoedberaad. Het kan nog een lange nacht worden. B-)
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
pi_85926662
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2010 18:15 schreef Lubbert het volgende:
Een regering met de PVV zal er never nooit komen, ook niet als ze eventuele nieuwe verkiezingen winnen. Er is buiten de VVD geen enkele partij die met ze wil regeren en samen zullen ze nooit een meerderheid halen. Er is nu nog maar één optie en dat is een linkse coalitie met PvdA, SP, D66 en GL. Als ze dat nou meteen onderzocht hadden dan was het allemaal allang in kannen en kruiken geweest. Het zal me niet verbazen als er al een regeerakkoord klaar ligt van deze partijen. Eindelijk, komt het dan toch nog goed met Nederland.
Links en goed voor Nederland in 1 zin :D Als je nou nog steeds niet snapt dat we bezuinigingen nodig hebben ben je wel ernstig van het padje af hoor.
  dinsdag 31 augustus 2010 @ 21:28:45 #65
165633 eriksd
The grand facade...
pi_85926899
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2010 19:49 schreef IHVK het volgende:
De PvdA blokkeert het wel door uberhaupt te weinig te bezuinigen om het lopende tekort de dichten. Dus los van de aflossing.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
  dinsdag 31 augustus 2010 @ 21:28:47 #66
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_85926901
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2010 21:23 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Links en goed voor Nederland in 1 zin :D Als je nou nog steeds niet snapt dat we bezuinigingen nodig hebben ben je wel ernstig van het padje af hoor.
Nee rechts en goed voor de rijke nederlanders daar mag je blij mee zijn.
pi_85927020
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2010 21:28 schreef betyar het volgende:

[..]

Nee rechts en goed voor de rijke nederlanders daar mag je blij mee zijn.
Ja, want rechts is standaard goed voor 'rijke nederlanders', net zoals links goed is voor de 'uitkeringstrekker' :')
pi_85927029
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2010 21:28 schreef eriksd het volgende:

[..]

De PvdA blokkeert het wel door uberhaupt te weinig te bezuinigen om het lopende tekort de dichten. Dus los van de aflossing.
Nee, de VVD blokkeert het door te veel te willen bezuinigen.

Doh.
  dinsdag 31 augustus 2010 @ 21:40:21 #69
165633 eriksd
The grand facade...
pi_85927391
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2010 21:31 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Nee, de VVD blokkeert het door te veel te willen bezuinigen.

Doh.
Dat tekort moet weg. Dat keynesiaanse model van Cohen c.s. werkt gewoon niet. Het nu niet durven doorpakken is doorschuiven van de rekening.
Bis bis bis
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_85927427
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2010 21:40 schreef eriksd het volgende:

[..]

Dat tekort moet weg. Dat keynesiaanse model van Cohen c.s. werkt gewoon niet. Het nu niet durven doorpakken is doorschuiven van de rekening.
Je ziet de stommiteit van je eigen redenering niet in?
  dinsdag 31 augustus 2010 @ 21:43:02 #71
165633 eriksd
The grand facade...
pi_85927515
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2010 21:41 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Je ziet de stommiteit van je eigen redenering niet in?
Enlighten me
Bis bis bis
  dinsdag 31 augustus 2010 @ 21:46:47 #72
104871 remlof
Europees federalist
pi_85927808
Objectief gezien is het mislukken van de onderhandelingen moeilijk aan één van de partijen te wijten. Het is gewoon een verschil van inzicht. Dan kun je wel zeggen dat er moét worden bezuinigd (of juist niet), maar dat is dus één van de fundamentele verschillen tussen de PvdA en de VVD.

Dus schuld... de partijen zijn het niet eens geworden, dan houdt het op. Volgens mij is Rutte degene geweest die als eerste heeft geconstateerd dat ze er niet uit gingen komen, dus als je dan toch iemand de schuld wil geven: volgens mij was Rutte de persoon die de spreekwoordelijke stekker eruit trok.

Rutte heeft Paars+ trouwens nooit gewild, dus ik vind het een beetje kinderachtig om Cohen de schuld in de schoenen te schuiven. De Paarse besprekingen waren voor Rutte een moetje, een hindernis die even moest worden overwonnen voor er naar - voor hem - wenselijkere opties kon worden gekeken.
pi_85927923
Overigens heeft Rutte zich trouwens wel een ware Januskop getoond:

quote:
Oproep binnen VVD tot rechtsere koers
Van onze verslaggever Raoul du Pré op 03 juli '04, 02:28, bijgewerkt 27 januari 2006 19:08

De twee VVD-parlementariërs heropenen met hun bijdrage de discussie over de koers van hun partij. Met tien stellingen maken ze duidelijk op welke wijze de VVD meer kiezers zou kunnen aantrekken.

De partij zou meer werk moeten maken van strenge straffen (na drie misdrijven levenslang), de uitgaven aan ontwikkelingssamenwerking moeten worden gehalveerd, de maximumsnelheid op de Nederlandse wegen moet omhoog en de VVD moet op geen enkele wijze medewerking verlenen aan de vorming van een derde paars kabinet in de toekomst. 'Dan kiest de VVD voor de oppositie.'

Opvallend is ook dat de Kamerleden veranderingen van het kiesstelsel onzinnig noemen. Volgens hen gaat erom dat politici lef en daadkracht hebben.

Zij nemen daarmee afstand van het huidige regeerakkoord met CDA en D66, waarin wel afspraken over een nieuw kiesstelsel zijn gemaakt.

Wilders en Oplaat nemen met hun stellingen ook ruim afstand van het pleidooi van de liberale staatssecretarissen Rutte en Schultz van Haegen om van de VVD juist een sociaal-liberale partij te maken. In die variant zou de VVD moeten samengaan met D66.

Met name Wilders liet eerder dit jaar al weten dat een beweging naar links wat hem betreft het einde is van de VVD. Hij zinspeelde zelfs op het oprichten van een nieuwe rechts-conservatieve partij.

Wilders en Oplaat benadrukken dat zij hun standpunten niet namens de fractie verkondigen, maar op persoonlijke titel. 'Ze zijn bedoeld voor de interne discussie binnen de VVD.' Om te beginnen zullen de stellingen van Wilders en Oplaat in september besproken worden op een partijbijeenkomst in Limburg.

VVD-fractievoorzitter Van Aartsen toont zich niet onder de indruk van de bijdrage van de Kamerleden. 'Denkend aan onze oud-premier Piet de Jong, is mijn reactie een variant op wat hij ooit zei: 'Mein Ruh' ist hin, mein Herz ist schwer, daar begint Geert Wilders weer.'

Van Aartsen maakte dit voorjaar al duidelijk het 'geleuter' over de koers van de partij zat te zijn. 'Onze koers is simpel: we willen vooruit.'
Wil de echte Rutte opstaan?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 31-08-2010 21:52:00 ]
  dinsdag 31 augustus 2010 @ 21:53:26 #75
104871 remlof
Europees federalist
pi_85928005
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2010 21:51 schreef Sloggi het volgende:
Overigens heeft Rutte zich trouwens wel een ware Januskop getoond:
[..]

Wil de echte Rutte opstaan?
Ik heb Rutte altijd gekend als een linkse VVD'er, verbaas me ook echt dat onder hem de VVD zo naar rechts is opgeschoven.
  dinsdag 31 augustus 2010 @ 21:54:22 #76
165633 eriksd
The grand facade...
pi_85928054
Het is allang bekend dat Rutte van origine aan de linkerkant van de VVD zit/zat. Hij wordt door rechtse hardliners als Paul de Krom, Fred T en Frans Weekers in bedwang gehouden.
Bis bis bis
pi_85928087
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2010 21:53 schreef remlof het volgende:

[..]

Ik heb Rutte altijd gekend als een linkse VVD'er, verbaas me ook echt dat onder hem de VVD zo naar rechts is opgeschoven.
Daarom vraag ik me ook af of hij nu binnen een paar jaar tot een geheel ander inzicht is gekomen, of dat hij genoodzaakt is zich zo op te stellen door andere krachten binnen (en buiten) de partij.
  dinsdag 31 augustus 2010 @ 21:55:20 #78
165633 eriksd
The grand facade...
pi_85928101
Dat laatste.
Bis bis bis
pi_85928212
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2010 21:55 schreef eriksd het volgende:
Dat laatste.
Dat denk ik ook, en daarom heb ik zo weinig met Rutte. Een politicus hoort te werken vanuit bepaalde idealen, een visie op de samenleving. Ik ben er ook van overtuigd dat de meesten dat nog altijd doen; Rutte is een huichelaar pur sang. Dat is dan wel weer knappe prestatie, een van oorsprong nette partij als de VVD weten te redden door een web van leugens te spinnen.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 31-08-2010 21:57:50 ]
pi_85929502
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2010 21:23 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Zowel de linkse als rechtse partijen willen vrij stevig bezuinigen. Alleen op de flanken met de SP en PVV zitten partijen die niet serieus zijn op dit gebied. Verder is het verschil pak 'm beet 3 miljard meer of minder bezuinigen...
pi_85929633
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2010 21:57 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Dat denk ik ook, en daarom heb ik zo weinig met Rutte.
Rutte heeft inderdaad een lekkere rubberen ruggengraat :P
pi_85929856
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2010 21:40 schreef eriksd het volgende:

[..]

Het neoliberale model heeft ook niet gewerkt. Bovendien is lenen nu voor ons goedkoper omdat Griekenland, Spanje, Portugal en Ierland in de shit zitten. Kunnen wij iets rustiger bezuinigen en iets meer investeren in de economie.
pi_85930069
Komt er nog een persco?
  † In Memoriam † dinsdag 31 augustus 2010 @ 22:56:56 #85
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_85931535
Het meest positieve is nog dat Klink opbokt.
Carpe Libertatem
  dinsdag 31 augustus 2010 @ 23:39:11 #86
1337 Zak
.........................?
pi_85933297
Zucht daar krijg ik morgen weer een hoop commentaar van de buitenlandse collega's. Bananenrepubliek zonder regering. Heb nu spijt dat ik de Belgen zo heb uitgelachen met hun perikelen :P
pi_85933394
We hebben nog een regering he. :)

quote:
Op dinsdag 31 augustus 2010 22:56 schreef Boze_Appel het volgende:
Het meest positieve is nog dat Klink opbokt.
Daar zou ik maar geen rekening mee houden.
  dinsdag 31 augustus 2010 @ 23:45:46 #88
1337 Zak
pi_85933514
Ja Oké een demissionaire regering. Maar dat is het niet echt natuurlijk.
  dinsdag 31 augustus 2010 @ 23:46:20 #89
104871 remlof
Europees federalist
pi_85933539
govertschilling CDA = Closed Door Association #dedeur
about 1 hour ago via TweetDeck
84 Retweets

_O-
pi_85933584
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2010 23:46 schreef remlof het volgende:
govertschilling CDA = Closed Door Association #dedeur
about 1 hour ago via TweetDeck
84 Retweets

_O-
:D :P
pi_85933588
Met het Oog op Morgen, lang niet geluisterd.

Met dank aan de #dedeur op Politiek 24. :P
  dinsdag 31 augustus 2010 @ 23:49:04 #92
104871 remlof
Europees federalist
pi_85933659
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2010 21:55 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Daarom vraag ik me ook af of hij nu binnen een paar jaar tot een geheel ander inzicht is gekomen, of dat hij genoodzaakt is zich zo op te stellen door andere krachten binnen (en buiten) de partij.
Ik vrees/hoop het laatste.
  dinsdag 31 augustus 2010 @ 23:49:07 #93
237554 Holograph
Compay Segundo
pi_85933661
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2010 22:21 schreef du_ke het volgende:

[..]

Zowel de linkse als rechtse partijen willen vrij stevig bezuinigen. Alleen op de flanken met de SP en PVV zitten partijen die niet serieus zijn op dit gebied. Verder is het verschil pak 'm beet 3 miljard meer of minder bezuinigen...
GL is ook niet bepaald serieus, met Creatief boekhouden zijn we er nog nooit uitgekomen, waarom nu dan wel? En de overheidsfinanciën door een stel kunstenaars laten beherenlijkt me ook geen goed idee.
pi_85933675
Ik ben ook in afwachting van wat er komen gaat. Wacht nog tot 00:30, dan mijn bed in.
pi_85933804
Klink is naar buiten, vergadering geschorst tot morgen. :')
pi_85933854
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2010 23:52 schreef IHVK het volgende:
Klink is naar buiten, vergadering geschorst tot morgen. :')
je maakt een grap?
Roses are grey. Violets are grey. I am a dog.
pi_85933882
Nee ben heel serieus.
  dinsdag 31 augustus 2010 @ 23:54:18 #98
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_85933898
Een kleinere fractie, maar de vergaderingen duren er niet minder lang om.

Dus van de mysterieuze formatiegesprekken zijn we nu overgegaan tot de mysterieuze CDA vergaderingen.
pi_85933902
'Verhagen zal het woord voeren' zei hij net.
  dinsdag 31 augustus 2010 @ 23:54:43 #100
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_85933915
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2010 23:49 schreef StephanL het volgende:
Ik ben ook in afwachting van wat er komen gaat. Wacht nog tot 00:30, dan mijn bed in.
Ga maar lekker slapen, want ze gaan morgen weer verder.
  dinsdag 31 augustus 2010 @ 23:55:16 #101
295457 TomLievense
Verhagen = onbetrouwbaar.
pi_85933942
Stel nou dat Ab Klink uit de fractie stap, dan komt de nr. 22 van het CDA in de kamer. En als die voor is gaat het kabinet alsnog door. Zal het verzet binnen de partij dan niet enorm toenemen?
Op zaterdag 22 januari 2011 19:19 schreef voice-over het volgende:
Om het woord naargeestig te parafraseren: TomLievense schrijft naargeestige stukjes
pi_85933955
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2010 23:54 schreef Vader_Aardbei het volgende:

[..]

Ja begrepen net ja. Van Politiek24 word je ook niet veel wijzer.
  dinsdag 31 augustus 2010 @ 23:56:40 #103
104871 remlof
Europees federalist
pi_85933998
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2010 23:55 schreef TomLievense het volgende:
Stel nou dat Ab Klink uit de fractie stap, dan komt de nr. 22 van het CDA in de kamer. En als die voor is gaat het kabinet alsnog door. Zal het verzet binnen de partij dan niet enorm toenemen?
Dan heb je een afsplitsing denk ik.
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 31 augustus 2010 @ 23:56:48 #104
862 Arcee
Look closer
pi_85934007
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2010 23:54 schreef Vader_Aardbei het volgende:
Bron? :s)
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_85934014
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2010 23:56 schreef Arcee het volgende:

[..]

Verhagen net op Radio1
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 31 augustus 2010 @ 23:57:40 #106
862 Arcee
Look closer
pi_85934049
Nu ook op Nederland 1.

Morgen om 12:00 uur gaan ze verder.
pi_85934057
Late journaal nu @ NL1
pi_85934079
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2010 23:56 schreef Arcee het volgende:

[..]

Ook nu op RTL4, werd het ook gemeld.
  dinsdag 31 augustus 2010 @ 23:58:43 #109
295457 TomLievense
pi_85934095
Maakt politiek 24 bij jullie ook een irritante pieptoon?
Om het woord naargeestig te parafraseren: TomLievense schrijft naargeestige stukjes
pi_85934125
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2010 23:58 schreef TomLievense het volgende:
Nee.
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 31 augustus 2010 @ 23:59:47 #111
862 Arcee
Look closer
pi_85934138
quote:
Nederland 1 kijken.
  woensdag 1 september 2010 @ 00:01:45 #112
1337 Zak
pi_85934237
quote:
Was maar kort alweer voorbij
  woensdag 1 september 2010 @ 00:03:51 #113
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_85934325
Wat een cliffhanger weer. En ze gaan pas om 12:00 uur weer verder....
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  woensdag 1 september 2010 @ 00:05:49 #114
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_85934404
quote:
Ja
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 1 september 2010 @ 00:10:00 #115
862 Arcee
Look closer
pi_85934565
quote:
CDA-fractieoverleg morgen verder

` Het overleg van de CDA-fractie is
geschorst.Fractieleider Verhagen heeft
dat gezegd.De CDA-fractie heeft de hele
avond overlegd over de voortgang in de
formatie en praat morgen verder.

Volgens Verhagen was het een indringend
gesprek en is het goed om er nog eens
een nachtje over te slapen.De discussie
spitste zich toe op een meningsverschil
tussen de onderhandelaars Verhagen en
Klink.Klink wilde zich terugtrekken als
onderhandelaar vanwege inhoudelijke
bezwaren.Verhagen wilde doorgaan.

In het CDA heerst al weken onrust over
de onderhandelingen met de PVV.
pi_85935132
Morgen praten ze verder bij het CDA. Het lijkt me sterk dat ze eruit komen. Als ze dat na 7 uur praten al niet lukt, lukt dat morgen ook niet.

September had niet beter kunnen beginnen.
  woensdag 1 september 2010 @ 00:28:46 #117
295457 TomLievense
pi_85935229
quote:
Op woensdag 1 september 2010 00:25 schreef Boldface het volgende:
Morgen praten ze verder bij het CDA. Het lijkt me sterk dat ze eruit komen. Als ze dat na 7 uur praten al niet lukt, lukt dat morgen ook niet.

September had niet beter kunnen beginnen.
Dat klopt. Gefeliciteerd iedereen! *)
pi_85935260
Ik hoop dat ze bij het CDA het zich realiseren dat hiermee de kans om fors te bezuinigen over boord gezet wordt. Ik dacht altijd dat het CDA een betrouwbare partner was voor VVD maar het tegendeel blijkt nu.
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 1 september 2010 @ 00:30:58 #119
862 Arcee
Look closer
pi_85935278
quote:
Op woensdag 1 september 2010 00:30 schreef Bolkesteijn het volgende:
Ik hoop dat ze bij het CDA het zich realiseren dat hiermee de kans om fors te bezuinigen over boord gezet wordt. Ik dacht altijd dat het CDA een betrouwbare partner was voor VVD maar het tegendeel blijkt nu.
Als het CDA en de VVD de PVV niet nodig hadden was er geen vuiltje aan de lucht. Maar ja, Wilders, hè.
  woensdag 1 september 2010 @ 00:31:21 #120
104871 remlof
Europees federalist
pi_85935289
quote:
Op woensdag 1 september 2010 00:28 schreef TomLievense het volgende:

[..]

Dat klopt. Gefeliciteerd iedereen! *)
Ik neem er nog een biertje op, proost iedereen, dat we extreemrechts buiten de regering houden
  woensdag 1 september 2010 @ 00:31:23 #121
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_85935291
quote:
Op woensdag 1 september 2010 00:30 schreef Bolkesteijn het volgende:
:? Want dat moet het zwaarste wegen??? Zucht..
  woensdag 1 september 2010 @ 00:32:05 #122
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_85935311
quote:
Op woensdag 1 september 2010 00:31 schreef remlof het volgende:

[..]

Ik neem er nog een biertje op, proost iedereen, dat we extreemrechts buiten de regering houden [ afbeelding ]
Zou je niet nog een uurtje of 12 a 24 wachten met feesten?? Het is wel het CDA hoor ;)
Niet dat je geen biertje mag drinken als je er nu zin in hebt
pi_85935341
quote:
Op woensdag 1 september 2010 00:30 schreef Arcee het volgende:
Als het CDA en de VVD de PVV niet nodig had was er geen vuiltje aan de lucht. Maar ja, Wilders, hè.
Het is zuiver sentiment van al die CDA-leden die nu beginnen te flippen. Racistische plannen van Wilders en plannen tegen de vrijheid van godsdienst zullen zowel niet in het regeerakkoord voor komen als op een meerderheid in de Kamer kunnen rekenen. Rationeel gezien is er geen enkele reden voor het CDA om zich zo zorgen te maken. Het zijn een stel labiele prutsers.
  woensdag 1 september 2010 @ 00:33:43 #124
104871 remlof
Europees federalist
pi_85935356
quote:
Op woensdag 1 september 2010 00:32 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Zou je niet nog een uurtje of 12 a 24 wachten met feesten?? Het is wel het CDA hoor ;)
Alhoewel ik nooit op ze zou stemmen als fundamenteel atheïst zijnde, vertrouw ik er toch op dat ze het beste voor hebben met ons land.
pi_85935378
quote:
Op woensdag 1 september 2010 00:31 schreef Whiskers2009 het volgende:
:? Want dat moet het zwaarste wegen??? Zucht..
Ja, daarom heb ik VVD gestemd he, dus ik zie het liefst een kabinet waarin er zoveel mogelijk bezuinigd kan worden.
  woensdag 1 september 2010 @ 00:34:31 #126
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_85935383
quote:
Op woensdag 1 september 2010 00:33 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Het is zuiver sentiment van al die CDA-leden die nu beginnen te flippen. Racistische plannen van Wilders en plannen tegen de vrijheid van godsdienst zullen zowel niet in het regeerakkoord voor komen als op een meerderheid in de Kamer kunnen rekenen. Rationeel gezien is er geen enkele reden voor het CDA om zich zo zorgen te maken. Het zijn een stel labiele prutsers.
Ze "moeten" samenwerken met een partij die 180 graden afwijkt van hun eigen beginselen.. En dan vind jij het raar dat er CDA-ers zijn die daar enig bezwaar tegen hebben???
pi_85935390
* Boldface mompelt alvast iets over zure druiven.
  woensdag 1 september 2010 @ 00:35:24 #128
104871 remlof
Europees federalist
pi_85935415
quote:

[..]

Nee, maar een partij met zulke ideeën moet je sowieso helemaal geen invloed geven op het beleid.
  woensdag 1 september 2010 @ 00:35:37 #129
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_85935421
quote:
Op woensdag 1 september 2010 00:33 schreef remlof het volgende:

[..]

Alhoewel ik nooit op ze zou stemmen als fundamenteel atheïst zijnde, vertrouw ik er toch op dat ze het beste voor hebben met ons land.
Ok, laat ik het anders stellen: Je kent Verhagen???
;)
pi_85935437
quote:
Op woensdag 1 september 2010 00:34 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Ze "moeten" samenwerken met een partij die 180 graden afwijkt van hun eigen beginselen.. En dan vind jij het raar dat er CDA-ers zijn die daar enig bezwaar tegen hebben???
Ja, want rationeel gezien zal de PVV nooit steun kunnen vinden voor de beginselen die 180 graden af wijken van de beginselen van het CDA. PVV is zetelvulling en dat moet het CDA zich eens realiseren. Verder vind ik dat het CDA dan sowieso nooit in had moeten stemmen met onderhandelingen, dan hadden Rutte en Opstelten de afgelopen vier weken een stuk nuttiger kunnen besteden.
  woensdag 1 september 2010 @ 00:37:22 #131
104871 remlof
Europees federalist
pi_85935455
quote:
Op woensdag 1 september 2010 00:35 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Ok, laat ik het anders stellen: Je kent Verhagen???
;)
Ja, het is een rat. Dus misschien scheurt ie het CDA, maar dit gedrocht van een minderheidskabinet met gedoogsteun van extreemrechts gaat er niet komen.
pi_85935492
quote:
Op woensdag 1 september 2010 00:35 schreef remlof het volgende:

[..]

Nee, maar een partij met zulke ideeën moet je sowieso helemaal geen invloed geven op het beleid.
Het is zuiver sentiment, je weet niet eens hoe een akkoord er uit zou zien.
pi_85935540
quote:
Op woensdag 1 september 2010 00:34 schreef Boldface het volgende:
* Boldface mompelt alvast iets over zure druiven.
Zeker niet hoor, ik ben de VVD zeer dankbaar dat Paars + onmogelijk gemaakt is.
  woensdag 1 september 2010 @ 00:41:32 #134
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_85935563
quote:
Op woensdag 1 september 2010 00:36 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Ja, want rationeel gezien zal de PVV nooit steun kunnen vinden voor de beginselen die 180 graden af wijken van de beginselen van het CDA. PVV is zetelvulling en dat moet het CDA zich eens realiseren. Verder vind ik dat het CDA dan sowieso nooit in had moeten stemmen met onderhandelingen, dan hadden Rutte en Opstelten de afgelopen vier weken een stuk nuttiger kunnen besteden.
De VVD had ook niet moeten instemmen..
pi_85935589
quote:
Op woensdag 1 september 2010 00:41 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

De VVD had ook niet moeten instemmen..
Onzin, in dit kabinet hadden veel VVD standpunten gerealiseerd kunnen worden.
  woensdag 1 september 2010 @ 00:42:49 #136
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_85935590
quote:
Op woensdag 1 september 2010 00:37 schreef remlof het volgende:

[..]

Ja, het is een rat. Dus misschien scheurt ie het CDA, maar dit gedrocht van een minderheidskabinet met gedoogsteun van extreemrechts gaat er niet komen.
Ik help het je hopen...
Sterker nog: ik duim, ik hoop, ik bid, etc ;)
  woensdag 1 september 2010 @ 00:42:50 #137
104871 remlof
Europees federalist
pi_85935591
quote:
Op woensdag 1 september 2010 00:40 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Zeker niet hoor, ik ben de VVD zeer dankbaar dat Paars + onmogelijk gemaakt is.
Wat vond je van de vorige Paarse regeringen Bolk?
  woensdag 1 september 2010 @ 00:43:09 #138
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_85935600
quote:
Op woensdag 1 september 2010 00:42 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Onzin, in dit kabinet hadden veel VVD standpunten gerealiseerd kunnen worden.
Je mist het punt...
  woensdag 1 september 2010 @ 00:43:43 #139
1337 Zak
pi_85935621
Ben echt benieuwd wat er gaat komen. PVV aan een andere club gedoogstuen geven zie ik niet vlug gebeuren. PVV zelf bewindspersonen leveren kan niet aangezien het een lege huls is. Kabinet over links... Laen we hopen van niet. VVD kan dan sowieso niet meedoen ivm het bezuinigingsstandpunt.
  woensdag 1 september 2010 @ 00:43:50 #140
104871 remlof
Europees federalist
pi_85935624
quote:
Op woensdag 1 september 2010 00:43 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Je mist het punt...
Ja, ten koste van wat?
  woensdag 1 september 2010 @ 00:44:51 #141
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_85935655
quote:
Op woensdag 1 september 2010 00:43 schreef Zak het volgende:
Ben echt benieuwd wat er gaat komen. PVV aan een andere club gedoogstuen geven zie ik niet vlug gebeuren. PVV zelf bewindspersonen leveren kan niet aangezien het een lege huls is. Kabinet over links... Laen we hopen van niet. VVD kan dan sowieso niet meedoen ivm het bezuinigingsstandpunt.
Je vergeet het "landsbelang"... Altijd HEEL handig ;)
pi_85935711
Het is trouwens wel ironisch om zo fel tegen Paars Plus te zijn, terwijl je jezelf Bolkesteijn noemt. Dat is toch een vrij duidelijke verwijzing naar de man die namens de VVD onderhandelde over het eerste Paarse kabinet, waaraan de VVD deelnam.

Verder valt op dat Bolkesteijn alleen redeneert vanuit VVD-partijbelang, zonder enige vorm van bescheidenheid (de VVD heeft slechts 31 zetels behaald en heeft de verkiezingen met slechts 1 zetel voorsprong gewonnen). Er zou wat meer oog mogen zijn voor het landsbelang.
  woensdag 1 september 2010 @ 00:52:34 #143
104871 remlof
Europees federalist
pi_85935825
VVD en landsbelang? _O-
Bij de meeste van die VVD rakkers gaat het alleen om eigenbelang.
pi_85935963
quote:
Op woensdag 1 september 2010 00:44 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Dat landsbelang zal dan van vrij korte duur zijn.
Elk ander kabinet is te onstabiel omdat het een gedwongen huwelijk zal zijn (middenkabinet bijv) of omdat er teveel partijen bij betrokken zijn die elk hun aandeel in het beleid willen hebben (over links)
  woensdag 1 september 2010 @ 00:59:47 #145
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_85935985
quote:
Op woensdag 1 september 2010 00:52 schreef remlof het volgende:
VVD en landsbelang? _O-
Maar landsbelang (zoals ik het bedoel in mijn vorige post) is altijd een fanatastisch excuus om de sprongen die je maakt als kat in het nauw gloedvol te verdedigen :Y

Bijna zoals als iedereen het binnen 12 uur laten vallen van het AOW-standpunt van de PVV verdedigd is: je moet water bij de wijn doen als je wilt onderhandelen (al was er op de ochtend na de verkiezingen helemaal nog geen sprake van onderhandelingen... ;)
  woensdag 1 september 2010 @ 01:01:28 #146
104871 remlof
Europees federalist
pi_85936017
quote:
Op woensdag 1 september 2010 00:59 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Maar landsbelang (zoals ik het bedoel in mijn vorige post) is altijd een fanatastisch excuus om de sprongen die je maakt las kat in het nauw gloedvol te verdedigen :Y
Je bedoelt zoals de Telegraaf in de tweede wereldoorlog? :')
  woensdag 1 september 2010 @ 01:02:32 #147
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_85936039
quote:
Op woensdag 1 september 2010 01:01 schreef remlof het volgende:

[..]

Je bedoelt zoals de Telegraaf in de tweede wereldoorlog? :')
Zie aanvulling voor wat ik bedoel.
  woensdag 1 september 2010 @ 01:03:06 #148
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_85936046
Foutje :@
  woensdag 1 september 2010 @ 01:04:12 #149
104871 remlof
Europees federalist
pi_85936067
quote:
Op woensdag 1 september 2010 01:02 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Zie aanvulling voor wat ik bedoel.
Dat laten vallen van het AOW standpunt door Wilders noem ik puur opportunisme.
  woensdag 1 september 2010 @ 01:04:58 #150
1337 Zak
pi_85936085
quote:
Op woensdag 1 september 2010 00:44 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Laten we hopen dat ze dat niet doen. Zijn ze een sympathisant kwijt. Beetje het probleem groter maken door de linkse rakkers vrij spel te geven.
  woensdag 1 september 2010 @ 01:06:14 #151
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_85936107
quote:
Op woensdag 1 september 2010 01:04 schreef remlof het volgende:

[..]

Ik heb het over het GOEDPRATEN (grotendeels door anderen eigenlijk) van het laten vallen van het AOW-standpunt.. Net zoals je met het roepen van "landsbelang" als politieke partij kunt goedpraten dat je ineens een standpunt inneemt/beleid goedkeurt wat lijnrecht tegen je eigen beginselen ingaat... ;)
  woensdag 1 september 2010 @ 01:10:46 #152
104871 remlof
Europees federalist
pi_85936198
quote:
Op woensdag 1 september 2010 01:06 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Ik heb het over het GOEDPRATEN (grotendeels door anderen eigenlijk) van het laten vallen van het AOW-standpunt.. Net zoals je met het roepen van "landsbelang" als politieke partij kunt goedpraten dat je ineens een standpunt inneemt/beleid goedkeurt wat lijnrecht tegen je eigen beginselen ingaat... ;)
Mjah, Wilders maakt het beleid, hoeft niets uit te leggen aan de leden van z'n partij. Alleen aan z'n stemmers, maar die kunnen alleen oneliners behappen :')
pi_85936231
quote:
Op woensdag 1 september 2010 00:47 schreef Boldface het volgende:
Het is trouwens wel ironisch om zo fel tegen Paars Plus te zijn, terwijl je jezelf Bolkesteijn noemt. Dat is toch een vrij duidelijke verwijzing naar de man die namens de VVD onderhandelde over het eerste Paarse kabinet, waaraan de VVD deelnam.
Waarmee natuurlijk niet gezegd is dat ik ten alle tijde Bolkestein steun en hem kopieer in zijn opvattingen. Ik hou er gewoon mijn eigen mening op na, en als je dat ironisch vindt is dat jouw probleem en dat interesseert mij helemaal niks. :)

quote:
Verder valt op dat Bolkesteijn alleen redeneert vanuit VVD-partijbelang, zonder enige vorm van bescheidenheid (de VVD heeft slechts 31 zetels behaald en heeft de verkiezingen met slechts 1 zetel voorsprong gewonnen). Er zou wat meer oog mogen zijn voor het landsbelang.
Ik vind het in het landsbelang om te pleiten voor een radicaal kleinere overheid hoor. Anders zou ik dat ook niet doen als ik daar niet volledig achter stond he.
  woensdag 1 september 2010 @ 01:13:04 #154
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_85936247
quote:
Op woensdag 1 september 2010 01:10 schreef remlof het volgende:

[..]

Mjah, Wilders maakt het beleid, hoeft niets uit te leggen aan de leden van z'n partij. Alleen aan z'n stemmers, maar die kunnen alleen oneliners behappen :')
~

Aangezien ik door vermoeidheid ineens niet meer weet of je me nu wel of niet snapt, ga ik nu maar pitten..

Owh ja, en omdat ik morgen moet werken en eigenlijk behoorlijk vroeg op moet... ;)

Truste!
pi_85936284
quote:
Op woensdag 1 september 2010 01:04 schreef remlof het volgende:

[..]

Voor de verkiezingen kon je dat al aan zien komen natuurlijk. Maar ik zit er niet mee, ik heb geen PVV gestemd en het is sowieso een standpunt dat mij niet aan staat dus ik vind het ook niet erg dat Wilders 'tot een nieuw inzicht' is gekomen.
pi_85936458
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2010 22:27 schreef AlexanderDeGrote het volgende:

[..]

Het neoliberale model heeft ook niet gewerkt. Bovendien is lenen nu voor ons goedkoper omdat Griekenland, Spanje, Portugal en Ierland in de shit zitten. Kunnen wij iets rustiger bezuinigen en iets meer investeren in de economie.
Minder bezuinigen is niet hetzelfde als investeren...
pi_85936563
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2010 22:27 schreef AlexanderDeGrote het volgende:
Bovendien is lenen nu voor ons goedkoper omdat Griekenland, Spanje, Portugal en Ierland in de shit zitten. Kunnen wij iets rustiger bezuinigen en iets meer investeren in de economie.
Het is wel erg naïef om te denken dat de rente zo laag zal blijven in de toekomst.
  woensdag 1 september 2010 @ 01:44:23 #158
3462 PaRoDiUzZ
Hiphop Hippie
pi_85936823
Het CDA heeft nog nooit in een coalitie deelgenomen waarbij ze de kleinste waren(de enige twee keer dat ze kleiner waren dan andere partijen werd het paars). Dat is denk ik ook het grootste probleem, het CDA mag dan wel machtsgeil zijn, maar in deze situatie willen ze simpelweg garanties die ze alleen al vanwege een minderheidskabinet waarin ze nog minder te zeggen hebben dan de partij die gedoogsteun biedt niet geboden/gewaarborgt kunnen worden.
pi_85938232
quote:
Op woensdag 1 september 2010 00:38 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Het is zuiver sentiment, je weet niet eens hoe een akkoord er uit zou zien.
Het is een kwestie van goed fatsoen. Maar dat zal jij als voormalig hartstochtelijk PVV-stemmer natuurlijk nooit begrijpen :s)
  † In Memoriam † woensdag 1 september 2010 @ 08:50:23 #160
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_85938624
quote:
Op woensdag 1 september 2010 00:52 schreef remlof het volgende:
VVD en landsbelang? _O-
Landsbelang is ook niets anders dan een onzinnig excuus om extra regels door te voeren.
Carpe Libertatem
  woensdag 1 september 2010 @ 08:59:44 #161
66825 Reya
Fier Wallon
pi_85938759
quote:
Rationeel gezien is er geen enkele reden voor het CDA om zich zo zorgen te maken. Het zijn een stel labiele prutsers.
Dit lijkt me een wat te voorbarige uitspraak; je weet niet hoe de onderhandelingen tot nu toe zijn gelopen, en op welke punten PVV en VVD voor het CDA ontoelaatbare posities innemen.
pi_85939623
quote:
Op woensdag 1 september 2010 08:59 schreef Reya het volgende:

[..]

Dit lijkt me een wat te voorbarige uitspraak; je weet niet hoe de onderhandelingen tot nu toe zijn gelopen, en op welke punten PVV en VVD voor het CDA ontoelaatbare posities innemen.
En Klink is toch zelf betrokken bij de onderhandelingen? Die zal dan ook echt wel een beeld hebben waarom hij het er niet mee eens is.
  woensdag 1 september 2010 @ 09:50:21 #163
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_85939713
Heerlijke terugkomst van vakantie dit

Ook al komen ze eruit. Wordt het kabinet nog gammeler.
pi_85939756
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2010 23:56 schreef remlof het volgende:

[..]

Dan heb je een afsplitsing denk ik.
Dat mag ik toch aannemen. Als Klink vertrekt en zijn zetel beschikbaar stelt, dan bereikt 'ie dat het rechtse kabinet er alsnog kan komen. Daar schiet 'ie weinig mee op, en zijn politieke carrière is over. Kan 'ie beter in de kamer blijven zitten en een eigen partij oprichten. Er komen vast wel veel CDA-ers mee.
pi_85940514
quote:
Op woensdag 1 september 2010 08:12 schreef du_ke het volgende:

[..]

Het is een kwestie van goed fatsoen. Maar dat zal jij als voormalig hartstochtelijk PVV-stemmer natuurlijk nooit begrijpen :s)
Jij begrijpt er ook niks van he. :')
pi_85942248
Over een half uur weer inzoomen op De Deur!
pi_85942322
quote:
Op woensdag 1 september 2010 11:24 schreef Nielsch het volgende:
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
pi_85942434
quote:
Op woensdag 1 september 2010 11:24 schreef Nielsch het volgende:
De deur *O* Nieuwe real life soap :P
  † In Memoriam † woensdag 1 september 2010 @ 11:56:02 #169
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_85943479
Futurama.
Allah Al Watan Al Malik
  woensdag 1 september 2010 @ 11:59:57 #171
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_85943552
quote:
Op woensdag 1 september 2010 09:50 schreef Hexagon het volgende:
Heerlijke terugkomst van vakantie dit

Ook al komen ze eruit. Wordt het kabinet nog gammeler.
Ik hoop nu zelfs dat ze er wel uit komen.
  woensdag 1 september 2010 @ 12:09:19 #172
66825 Reya
Fier Wallon
pi_85943917
quote:
Op woensdag 1 september 2010 11:59 schreef Pool het volgende:

[..]

Ik hoop nu zelfs dat ze er wel uit komen.
Het achtuurjournaal wordt weer vaste prik.
pi_85944733
Het begint wat later., nog even wachten.
pi_85944800
De Deur :')
  woensdag 1 september 2010 @ 12:41:48 #175
164471 Lubbert
Noe mu-j s goed luustern
pi_85945038
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2010 18:46 schreef Arcee het volgende:

[..]

Yeah, right. Alsof de PvdA en het CDA met de SP willen regeren.:')
CDA niet maar PvdA en GL en D66 wel hoor.
Binnie noe helemoale van god los
  woensdag 1 september 2010 @ 12:43:05 #176
67174 Dos37
Come on Twente
pi_85945077
Het gaat klappen :Y
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
pi_85945221
Nu worden de herhalingen op politiek24 wel saai :O
pi_85945788
quote:
Op woensdag 1 september 2010 12:43 schreef Dos37 het volgende:
Het gaat klappen :Y
Volgens mij heeft het er juist alle schijn van dat het balletje richting Verhagen rolt.
pi_85945975
Ik begin ook steeds meer het idee te krijgen dat Klink gaat inbinden.
pi_85946082
quote:
Op woensdag 1 september 2010 13:08 schreef Urquhart het volgende:
Ik begin ook steeds meer het idee te krijgen dat Klink gaat inbinden.
Waar baseer je dat op?
pi_85946115
Potverdikkie. CDA verbiedt Politiek24 een livebeeld te maken van de deur. Sterf o|O
  woensdag 1 september 2010 @ 13:15:12 #182
165633 eriksd
The grand facade...
pi_85946175
quote:
Op woensdag 1 september 2010 13:03 schreef marcodej het volgende:

[..]

Volgens mij heeft het er juist alle schijn van dat het balletje richting Verhagen rolt.
Verhagen ^O^
Bis bis bis
pi_85946176
quote:
Op woensdag 1 september 2010 13:12 schreef DoorgestokenKaart het volgende:

[..]

Waar baseer je dat op?
Nergens op, puur gevoel ;)
  woensdag 1 september 2010 @ 13:18:31 #184
237554 Holograph
Compay Segundo
pi_85946275
Frits Wester twittert:
quote:
Nog een pikant detail: volgens CDA'ers heeft fractie Lubbers NOOIT voorgesteld als informateur, maar heeft hij zichzelf opgedrongen bij HM
Frits Wester is doorgaans goed ingelicht, en als dit dus waar is vind ik dat echt schandalig. Afschaffen dat koningshuis..
pi_85946280
quote:
Op woensdag 1 september 2010 13:12 schreef DoorgestokenKaart het volgende:

[..]

Waar baseer je dat op?
http://www.joop.nl/opinie(...)_voor_geert_wilders/
http://www.elsevier.nl/we(...)ls-Klink-opstapt.htm

en

quote:
@ronfresen: #Klink bevestigt dat ie vanmorgen op partijbureau was. Ontboden. En Ferrier en Koppejan waren er ook. Verhagen niet.
pi_85946311
Ik zie Klink wel inbinden, Ferrier misschien ook. Koppejan echter staat bekend om zijn koppigheid.
pi_85946402
quote:
Op woensdag 1 september 2010 13:18 schreef Holograph het volgende:
Frits Wester twittert:
[..]

Frits Wester is doorgaans goed ingelicht, en als dit dus waar is vind ik dat echt schandalig. Afschaffen dat koningshuis..
Wat een gezwets van Frits :{w Het is toch bekend dat Beatrix Ruud heeft gevraagd en dat het CDA er niks mee te maken had. Frits heeft een zeer kort geheugen.
pi_85946480
Even wat twitter berichten :)
quote:
fritswester (frits wester)
CDA vergadering even geschorst voor 1 op 1 gesprekken
8 minutes ago from web
quote:
CDA-Limburg eist aanstaande zaterdag congres als onderhandelingen met VVD en PVV worden afgebroken.
7 minutes ago from web
quote:
Nog een pikant detail: volgens CDA'ers heeft fractie Lubbers NOOIT voorgesteld als informateur, maar heeft hij zichzelf opgedrongen bij HM
14 minutes ago from web
pi_85946511
Oops, beetje te laat :-)
  woensdag 1 september 2010 @ 13:27:28 #190
237554 Holograph
Compay Segundo
pi_85946603
quote:
Op woensdag 1 september 2010 13:21 schreef Jojoke het volgende:

[..]

Wat een gezwets van Frits :{w Het is toch bekend dat Beatrix Ruud heeft gevraagd en dat het CDA er niks mee te maken had. Frits heeft een zeer kort geheugen.
Dat is nog geen garantie dat Lubbers zichzelf niet heeft opgedrongen. Lubbers kan ook voor dat hij 'gevraagd' werd met de koningin het een en ander besproken hebben.
  woensdag 1 september 2010 @ 13:28:34 #191
165633 eriksd
The grand facade...
pi_85946653
quote:
Op woensdag 1 september 2010 13:19 schreef Jojoke het volgende:
Ik zie Klink wel inbinden, Ferrier misschien ook. Koppejan echter staat bekend om zijn koppigheid.
Snap niet waarom ze die man uberhaupt op de lijst hebben gezet. Echt zo'n figuur die alleen maar problemen veroorzaakt.
Bis bis bis
pi_85946789
http://twitter.com/adkoppejan

is dit een fake account?
pi_85947424
quote:
Op woensdag 1 september 2010 13:27 schreef Holograph het volgende:

[..]

Dat is nog geen garantie dat Lubbers zichzelf niet heeft opgedrongen. Lubbers kan ook voor dat hij 'gevraagd' werd met de koningin het een en ander besproken hebben.
Frits schrijft: "Nog een pikant detail: volgens CDA'ers heeft fractie Lubbers NOOIT voorgesteld als informateur, maar heeft hij zichzelf opgedrongen bij HM".

Iedereen met een beetje geheugen weet dat het eerste deel nooit beweerd is (dat het CDA hem heeft voorgesteld). En het tweede deel kan niemand weten, omdat het een gesprek was tussen Lubbers en Beatrix (denk niet dan één van de twee hierover gaat lekken). Kortom, pure stemmingmakerij van Frits. Hij lijkt soms de marionet van Verhagen.
pi_85947607
quote:
Op woensdag 1 september 2010 13:31 schreef Klaudias het volgende:
http://twitter.com/adkoppejan

is dit een fake account?
Nee, zijn website verwijst er blijkbaar ook naar.

quote:
Zojuist naar de kapper geweest en daar een schokkende ervaring opgedaan; een eerste grijze haar ontdekt. Hoe zou dat nu komen?

In de kerk ging de preek over het maken van de juiste keuzes in je leven en de bereidheid om daarvoor persoonlijke offers te brengen.

Thuis gezellig geborreld met de familie Weisglas. Echte liberalen en christen-democraten verstaan elkaar.
Die wist dat zijn politieke carrière erop zit met deze stap en deed het toch, als ik tussen de regels lees.
pi_85947859
Klink moet gewoon voet bij stuk houden. Eventueel Verhagen laten doorgaan met de onderhandelingen en vervolgens dwars gaan liggen als fractievoorzitter.
pi_85948016
quote:
Voorzitter Henk Bleker #CDA noemt de individuele gesprekken een 'ultieme poging' om eensgezindheid te bereiken. een laatste poging dus.
  woensdag 1 september 2010 @ 14:20:31 #197
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_85948812
Het lijkt me dat het het CDA erg veel tijd en moeite gaat kosten om de schade die deze weken is opgelopen weer te herstellen.

Ik denk dat dat nog het beste zal lukken vanuit een plek in een centrumkabinet.
pi_85949403
De 1-op-1 gesprekken zijn denk ik een manier om de druk op de individuele kamerleden om in te stemmen nog effe flink op te voeren.
pi_85949481
#Complottheorie is er een externe machtsfactor druk aan het uitvoeren? /complottheorie
pi_85950825
quote:
Op woensdag 1 september 2010 08:59 schreef Reya het volgende:
Het congres zou daarvoor alsnog een nooduitgang hebben geboden.
  woensdag 1 september 2010 @ 15:19:34 #201
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_85950865
quote:
Op woensdag 1 september 2010 15:18 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Maar iedere kenner van machtsstructuren en organisaties weet ook dat je het daar niet op aan moet klaten komen
pi_85950894
quote:
Op woensdag 1 september 2010 15:18 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Het congres keurt het wel goed, de pro-groep blijkt in alle peilingen groter te zijn dan de anti-groep tot nu toe.

Maar ik zie nog steeds wel gebeuren dat de dissidenten uiteindelijk opstappen en plaats maken voor CDA'ers met minder gewetensbezwaren.
pi_85950934
quote:
Op woensdag 1 september 2010 15:19 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Maar iedere kenner van machtsstructuren en organisaties weet ook dat je het daar niet op aan moet klaten komen
Niet mee eens, er was namelijk vooraf de afspraak gemaakt dat het congres zich er over mocht uitspreken. Juist deze onrust met dissidenten en prominenten is schadelijk.
pi_85950960
quote:
Op woensdag 1 september 2010 15:20 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Het congres keurt het wel goed, de pro-groep blijkt in alle peilingen groter te zijn dan de anti-groep tot nu toe.
Dan mogen de 'dissidenten' daar dus hun conclusies aan gaan verbinden, tenminste als ze echt principes hebben.
pi_85951242
Ik drop het maar vast even: GROEP KLINK #groepklink #copyright

Rare tweet van een NOS journalist ineens.
pi_85951302
Zozo een heuse afscheiding bij het CDA? :o
pi_85951371
Ik kan me niet voorstellen dat Klink dat zou doen. Hij heeft niet eens genoeg voorkeursstemmen voor een zetel gehaald.
pi_85951401
XandervdWulp in ieder geval, maar misschien 'dropt' hij het gewoon zomaar.
  woensdag 1 september 2010 @ 15:35:19 #209
237554 Holograph
Compay Segundo
pi_85951405
quote:
Op woensdag 1 september 2010 15:30 schreef IHVK het volgende:
Ik drop het maar vast even: GROEP KLINK #groepklink #copyright

Rare tweet van een NOS journalist ineens.
Betekend dat Klink het CDA uit is gegaan? Toen Wilders de VVD fractie uit was gegaan heette zijn partij ook Groep Wilders..
pi_85951484
Mocht het zover komen dan zullen Ferrier en Koppejan zich waarschijnlijk bij hem voegen, lijkt me. Misschien ook andere mogelijke dissidenten nog? Genoemd zijn: Sabine Uitslag, Sander de Rouwe en Madeleine van Toorenburg.
  woensdag 1 september 2010 @ 15:38:25 #211
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_85951509
quote:
Op woensdag 1 september 2010 15:21 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Niet mee eens, er was namelijk vooraf de afspraak gemaakt dat het congres zich er over mocht uitspreken. Juist deze onrust met dissidenten en prominenten is schadelijk.
Als de discussie puur beperkt tot wat spreektijden op een partijcongres kun je er donder op zeggen dat de partij toch wel voorstemt. Dat begrijpen die lui ook heel goed. Daarom gaan ze niet braaf zitten wachten tot het congres en proberen ze nu al de zaak te beinvloeden.

Eveneens zal het aantal leden dat tegen stemt een stuk groter zijn als men weet dat ze gesteund worden door allerlei partijprominenten.
pi_85951536
Maar dan heeft PVC 73 zetels.

Trouwens, denk niet dat dat gaat gebeuren.
pi_85951560
Die Xander zet 'alvast' een tweet om 'copyright' te krijgen op die term. Een grapje denk ik dus.
pi_85951571
quote:
Op woensdag 1 september 2010 15:37 schreef Jojoke het volgende:
Mocht het zover komen dan zullen Ferrier en Koppejan zich waarschijnlijk bij hem voegen, lijkt me. Misschien ook andere mogelijke dissidenten nog? Genoemd zijn: Sabine Uitslag, Sander de Rouwe en Madeleine van Toorenburg.
en Marja van Bijsterveldt
pi_85951597
quote:
Op woensdag 1 september 2010 15:39 schreef IHVK het volgende:
Die Xander zet 'alvast' een tweet om 'copyright' te krijgen op die term. Een grapje denk ik dus.
typisch een grapje van een jongen wiens naam begint met een X
pi_85951606
quote:
Op woensdag 1 september 2010 15:39 schreef IHVK het volgende:
Die kans is groot natuurlijk. Zijn 'minute of fame' :')
  woensdag 1 september 2010 @ 15:42:00 #217
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_85951633
quote:
Op woensdag 1 september 2010 15:22 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Dan mogen de 'dissidenten' daar dus hun conclusies aan gaan verbinden, tenminste als ze echt principes hebben.
In dat geval mag ook de PVV uit principe zijn mond houden aangezien de meerderheid van de stemmers het ook oneens is 8)7
pi_85951682
Xander verveelt zich volgens mij een beetje

Rutte blijft afwachten in z'n werkkamer. Totdat hij wat hoort van Maxime. Boem, zei de deur... #geenbeeld
  woensdag 1 september 2010 @ 15:44:26 #219
95427 Hephaistos.
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_85951695
Ik ben toch wel ontzettend benieuwd naar wat er aan die onderhandelingstafel besproken is, wat Klink tot dit soort radicale acties heeft doen besluiten...
pi_85951723
quote:
Op woensdag 1 september 2010 15:40 schreef Klaudias het volgende:

[..]

en Marja van Bijsterveldt
Idd, dat lees ik nu ook. Zij is een zeer hoge pief in de fractie en partij.
  Moderator woensdag 1 september 2010 @ 15:45:40 #221
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_85951732
quote:
Op woensdag 1 september 2010 15:37 schreef Jojoke het volgende:
Madeleine van Toorenburg.
Die in ieder geval zeker niet, want die heb ik deze week nog gesproken en ze staat volledig achter Verhagen.
In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.
pi_85951740
Vandaag nog persco CDA. Ben benieuwd. Deze CDA'ert zit iig in team Klink.
  woensdag 1 september 2010 @ 15:48:57 #223
104871 remlof
Europees federalist
pi_85951829
quote:
Op woensdag 1 september 2010 15:45 schreef Mike het volgende:

[..]

Die in ieder geval zeker niet, want die heb ik deze week nog gesproken en ze staat volledig achter Verhagen.
Hebben jullie al een naam voor de CDA-afsplitsing?
pi_85951844
Analyse NRC: http://www.nrc.nl/digital(...)/1_001/article4.html

quote:
Voor het CDA gaat het nu om veel meer dan alleen de formatie met VVD en PVV. De openlijke strijd tussen machtspoliticus Verhagen en denker Klink gaat over de toekomst van de partij.
pi_85951878
quote:
Op woensdag 1 september 2010 15:45 schreef Jojoke het volgende:

[..]

Idd, dat lees ik nu ook. Zij is een zeer hoge pief in de fractie en partij.
Als zij de kant kiest van Klink wordt het wel een erg moeilijk verhaal voor Verhagen.
pi_85951884
quote:
RT @nielsheithuis: Beeld is dat er op dissidenten Klink, Koppejan, Ferrier, wordt ingepraat. Doel is dus dooronderhandelen - Den Haag #CDA #formatie
pi_85951916
quote:

[..]

Oh oke, ze werd een tijdje terug door de Volkskrant genoemd. Misschien gewoon een gokje van hen. Immers Ab Klink en Bijsterveldt hadden ze ook niet verwacht.
  woensdag 1 september 2010 @ 15:53:09 #228
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_85951988
Ik zou een maandsalaris over hebben voor de volledige video-opnamen van die gesprekken (als die er waren)
pi_85951996
quote:
Op woensdag 1 september 2010 15:48 schreef remlof het volgende:

[..]

Hebben jullie al een naam voor de CDA-afsplitsing?
K(l)ink in de Kabel
pi_85952042
quote:

[..]

en tegen jou zou ze de waarheid zeggen? :')

maar ja misschien ken je haar heel goed dat kan natuurlijk
  woensdag 1 september 2010 @ 15:55:01 #231
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_85952054
quote:
Op woensdag 1 september 2010 15:21 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Ik zie wel een verschil tussen de eerdere prominenten die iets riepen en de dissidenten binnen de fractie.

Aan het congres zou immers slechts een onderhandelingsresultaat worden voorgelegd als dat er zou komen. Onderhandelingen kunnen ook worden afgebroken zonder dat er een resultaat is. Als mede-onderhandelaar kan Klink natuurlijk tot de conclusie komen dat er gezien de standpunten waaraan PVV en/of VVD vasthouden geen akkoord bereikt kan worden. En de fractie wordt ook op de hoogte gehouden, dus ook daarin kunnen mensen tot de conclusie komen dat er geen goed resultaat uit zal komen. Ze staan dan volledig in hun recht om de onderhandelingen te willen afbreken.

Dat is wat anders dan de eerdere prominenten die zonder nieuwe informatie halverwege ineens wilden afhaken zonder op de hoogte te zijn.

Overigens is het natuurlijk prima als er ook een congres komt naar aanleiding van mislukte onderhandelingen.
pi_85952111
quote:
Op woensdag 1 september 2010 15:50 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Als zij de kant kiest van Klink wordt het wel een erg moeilijk verhaal voor Verhagen.
Idd een van de machtigste vrouwen op het Binnenhof en in het CDA.
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 1 september 2010 @ 15:56:27 #233
862 Arcee
Look closer
pi_85952115
quote:
Op woensdag 1 september 2010 15:53 schreef Hexagon het volgende:
Ik zou een maandsalaris over hebben voor de volledige video-opnamen van die gesprekken (als die er waren)
Ik zat me ook al te bedenken idd dat het interessant moet zijn te weten wat daar allemaal gezegd wordt. :)
pi_85952150
quote:
Op woensdag 1 september 2010 15:53 schreef Hexagon het volgende:
Het wordt weer eens tijd voor zo'n mooie VPRO-dramaserie/film over een politieke gebeurtenis
  woensdag 1 september 2010 @ 16:00:39 #235
104871 remlof
Europees federalist
pi_85952268
politiek24 KABINETSFORMATIE: Aantal CDA-provincies werkt aan verzoek om partijcongres over formatie voor a.s. zaterdag.
10 minutes ago via web
pi_85953155
Blijft op deze manier echt niks over van dat hele CDA :')
AJAX AMSTERDAM!
pi_85954067
Met de afdelingen heeft Verhagen heeft een sterke troef in handen. Als ze er niet uitkomen kan Verhagen nog altijd terugvallen op dat congres dat de afdelingen voorgesteld hebben. Meerderheid afdelingen lijkt nog achter Verhagen te staan.

quote:
Net Theo Rietkerk (CDA Overijssel) gesproken: "CDA regio's willen deze onderhandelingen." Druk op Klink cs wordt opgevoerd.
Echt triest hoe het nu gaat binnen mijn partij... ;(
pi_85954140
quote:
Op woensdag 1 september 2010 16:51 schreef marcodej het volgende:
Met de afdelingen heeft Verhagen heeft een sterke troef in handen. Als ze er niet uitkomen kan Verhagen nog altijd terugvallen op dat congres dat de afdelingen voorgesteld hebben. Meerderheid afdelingen lijkt nog achter Verhagen te staan.
[..]

Misschien goed dat er eens een 'zuivering' plaats gaat vinden. Even de neuzen weer dezelfde kant op zetten en doorgaan.
pi_85954178
quote:
Op woensdag 1 september 2010 16:53 schreef karton het volgende:

[..]

Misschien goed dat er eens een 'zuivering' plaats gaat vinden. Even de neuzen weer dezelfde kant op zetten en doorgaan.
Mjah, maar niet op deze manier.
pi_85954209
quote:
Op woensdag 1 september 2010 16:51 schreef marcodej het volgende:
[..]

Dat krijg je met een partij die denkt dat het land naar de klote gaat als zij niet meeregeert. De pluchegeilheid van het CDA neemt weer de overhand. Jammer, vermoed dat rechts er toch gaat komen.
pi_85954276
quote:
Op woensdag 1 september 2010 16:55 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Dat krijg je met een partij die denkt dat het land naar de klote gaat als zij niet meeregeert. De pluchegeilheid van het CDA neemt weer de overhand. Jammer, vermoed dat rechts er toch gaat komen.
Ach, het CDA neemt tenminste graag verantwoordelijkheid en dit keer werd het min of meer in die positie gedwongen.
pi_85954398
quote:
Op woensdag 1 september 2010 16:57 schreef marcodej het volgende:

[..]

Ach, het CDA neemt tenminste graag verantwoordelijkheid en dit keer werd het min of meer in die positie gedwongen.
Dat laatste is misschien waar, maar als christelijke partij zou je toch bezwaren moeten hebben tegen een (verkapte) samenwerking met de PVV. Helaas denken veel CDA'ers dat ze een missie van god uitvoeren.
pi_85954457
Ik zie eigenlijk niet wat Klink er nog bij te winnen heeft door nu nog in te binden. Dan heeft hij helemaal voor niets zijn positie binnen het CDA ondermijnd. Nu hij eenmaal over die lijn gestapt is kan hij beter gewoon stand houden.
  woensdag 1 september 2010 @ 17:04:59 #244
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_85954539
quote:
Op woensdag 1 september 2010 17:02 schreef Jud1th het volgende:
Ik zie eigenlijk niet wat Klink er nog bij te winnen heeft door nu nog in te binden. Dan heeft hij helemaal voor niets zijn positie binnen het CDA ondermijnd. Nu hij eenmaal over die lijn gestapt is kan hij beter gewoon stand houden.
Dat sowieso, beetje karakter tonen kan in deze en de toekomst geen kwaad.

Als hij nu nog omgaat is en blijft hij het watje dat ze toch niet serieus hoeven nemen.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_85954627
quote:
Op woensdag 1 september 2010 17:02 schreef Jud1th het volgende:
Ik denk dat het voor Klink sowieso wel over is bij het CDA nu. En dat zal in mindere mate ook wel voor de andere dissidenten gelden vermoed ik.
  woensdag 1 september 2010 @ 17:07:42 #246
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_85954635
Bovendien heeft het ook weinig meer met

"Zonder last of ruggespraak' te maken
  woensdag 1 september 2010 @ 17:09:12 #247
104871 remlof
Europees federalist
pi_85954676
quote:
Op woensdag 1 september 2010 17:07 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Ik denk dat het voor Klink sowieso wel over is bij het CDA nu. En dat zal in mindere mate ook wel voor de andere dissidenten gelden vermoed ik.
Ik denk en hoop juist dat het einde Verhagen is nu.
pi_85954686
quote:
Op woensdag 1 september 2010 17:04 schreef Leandra het volgende:

[..]

Dat sowieso, beetje karakter tonen kan in deze en de toekomst geen kwaad.

Als hij nu nog omgaat is en blijft hij het watje dat ze toch niet serieus hoeven nemen.
Als hij doordrukt en het CDA wil hem (en oa. Koppejan en Ferrier) niet kwijt, dan zal hij iig voor elkaar hebben gekregen dat ze uit de onderhandelingen stappen en kan hij wel in de fractie blijven. Maar zowel de positie van Verhagen als Klink zijn vrij onmogelijk voor een fractievoorzitter dan, dus ik neem aan dat er een nieuwe fractievoorzitter komt.
pi_85954691
Ik vind die vermenging van die lokale bobo's nu niet gepast. Klink is volledig op de hoogte van de onderhandelingen tot nu toe. Hem nu wegzetten als valsspeler, vind ik not done. Zeker als je niet volledig bent geïnformeerd. Dit alles zegt wel iets over de zuurheid binnen het CDA. Iedere keer als er iemand inhoudelijke kritiek levert, worden de persoonlijke aanvallen ingezet. :{

Een congres of het CDA verder moet onderhandelen slaat ook nergens op.
  woensdag 1 september 2010 @ 17:10:40 #250
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_85954724
quote:
Op woensdag 1 september 2010 17:09 schreef remlof het volgende:

[..]

Ik denk eigenlijk voor beide

Deze machtsstrijd gaat sowieso veel slachtoffers eisen
pi_85954750
quote:

[..]

Vrees toch echt dat Verhagen de meeste steun geniet. Ook buiten de fractie. De Statenleden vrezen voor hun stoeltje. Immers, als de rijen niet worden gesloten dan ziet het er somber uit voor de Provinciale verkiezingen.
  woensdag 1 september 2010 @ 17:12:34 #252
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_85954790
quote:
[..]
Zou mooi zijn als dat de uitslag was, maar ik vermoed dat ze geen van beiden ongeschonden uit de strijd gaan komen.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_85954791
Dissidenten worden dus nu enorm onder druk gezet, gaat het gerucht.

Hoe gaat dat ooit een gezond kabinet opleveren?

Ze moeten wel heel erg van het pluche houden daar bij het CDA.
pi_85954831
quote:
Op woensdag 1 september 2010 17:09 schreef Toad het volgende:
Ik vind die vermenging van die lokale bobo's nu niet gepast. Klink is volledig op de hoogte van de onderhandelingen tot nu toe. Hem nu wegzetten als valsspeler, vind ik not done. Zeker als je niet volledig bent geïnformeerd. Dit alles zegt wel iets over de zuurheid binnen het CDA. Iedere keer als er iemand inhoudelijke kritiek levert, worden de persoonlijke aanvallen ingezet. :{

Een congres of het CDA verder moet onderhandelen slaat ook nergens op.
Inderdaad. Dat je vindt dat de aan wal staande stuurlui hun mond moeten houden, soit. Maar dat ook mensen als Schinkelshoek en Klink op zo'n manier worden bejegend, dat vind ik niet kies.
  woensdag 1 september 2010 @ 17:14:35 #255
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_85954859
quote:
Op woensdag 1 september 2010 17:12 schreef IHVK het volgende:
Dissidenten worden dus nu enorm onder druk gezet, gaat het gerucht.

Hoe gaat dat ooit een gezond kabinet opleveren?

Dat gaat met ieder voorstel weer een mogelijk probleem opleveren, tenzij de dissidenten ook opstappen uit de kamer, anders wordt het iedere keer weer twijfelen of ze wel een meerderheid zullen krijgen, en die twee zetels van de SGP zullen in de meeste gevallen dan niet voldoende zijn.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_85954938
quote:
Op woensdag 1 september 2010 17:12 schreef Leandra het volgende:

[..]

Zou mooi zijn als dat de uitslag was, maar ik vermoed dat ze geen van beiden ongeschonden uit de strijd gaan komen.
Inderdaad, mocht de fractie bij elkaar blijven dan neem ik aan dat er een nieuwe fractievoorzitter komt. Verhagen en Klink zijn dan beiden te beschadigd.
pi_85954945
Ron Fresen op twitter
quote:
CDA app draait op volle toeren. Druk nu optimaal op Klink cs om zich neer te leggen bij dooronderhandelen. Bronnen: die kans is niet groot
If you Kanye me, I will Chris Brown your girlfriend and Tiger Woods your mother!
  woensdag 1 september 2010 @ 17:18:41 #258
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_85955005
quote:
Op woensdag 1 september 2010 17:11 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Vrees toch echt dat Verhagen de meeste steun geniet. Ook buiten de fractie. De Statenleden vrezen voor hun stoeltje. Immers, als de rijen niet worden gesloten dan ziet het er somber uit voor de Provinciale verkiezingen.
Ja hoewel ik juist verwacht dat ze bij de minderheidscoalitie daar weggevaagd gaan worden
pi_85955011
Mijn voorspelling: Als het CDA toch nog besluit om door te onderhandelen maakt Rutte er alsnog een eind aan. Dit CDA is te onvoorspelbaar om een regering mee te gaan vormen. En dat geldt ook voor de PVV, veel te veel risico's voor Rutte om nog mee door te gaan.
pi_85955069
Politiek waterboarden noemen ze het nu op twitter.
pi_85955073
quote:
Op woensdag 1 september 2010 17:18 schreef Jud1th het volgende:
Mijn voorspelling: Als het CDA toch nog besluit om door te onderhandelen maakt Rutte er alsnog een eind aan. Dit CDA is te onvoorspelbaar om een regering mee te gaan vormen. En dat geldt ook voor de PVV, veel te veel risico's voor Rutte om nog mee door te gaan.
Dan blijven alleen Paars+ en de SP-variant nog over
pi_85955087
quote:
Op woensdag 1 september 2010 17:12 schreef IHVK het volgende:
Dat wisten we toch allang. Volgens mij denkt menig CDA'er dat hij of zij in opdracht van onze liever heer handelt.
pi_85955098
quote:
Op woensdag 1 september 2010 17:18 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Ja hoewel ik juist verwacht dat ze bij de minderheidscoalitie daar weggevaagd gaan worden
Dat is ook mijn gok, maar de Statenleden schijnen daar anders over te denken.
pi_85955110
quote:
Op woensdag 1 september 2010 17:20 schreef IHVK het volgende:
Politiek waterboarden noemen ze het nu op twitter.

ik vraag me idd af hoe dat zou gaan ... zouden ze heel gestresst maar wel redelijk kalm praten? of zouden ze echt schreeuwen en schelden?
  woensdag 1 september 2010 @ 17:21:37 #265
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_85955114
quote:
Op woensdag 1 september 2010 17:20 schreef Klaudias het volgende:
[..]
Rutte zal wel heel erg moeten inschikken als hij nu nog voor Paars+ wil gaan.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_85955118
quote:
Op woensdag 1 september 2010 17:00 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Dat laatste is misschien waar, maar als christelijke partij zou je toch bezwaren moeten hebben tegen een (verkapte) samenwerking met de PVV. Helaas denken veel CDA'ers dat ze een missie van god uitvoeren.
Een zeer groot deel van het CDA heeft ook moeite met samenwerking met de PVV, het CDA zit nu niet voor niks in een richtingenstrijd.

Een ander groot deel heeft ook geen voorkeur voor de PVV maar zijn wat pragmatischer. Dat deel denkt de invloed van de PVV in te kunnen perken en denken dat het tactisch verstandiger is om deel te nemen aan een kabinet.

Ik was zelf eerst voorstander om de uitkomst af te wachten, maar het vertrek van Schinkelshoek en het protest van Klink (twee mannen die nauw bij de onderhandelingen betrokken zijn) is voor mij een overduidelijk teken dat samenwerking met de PVV ongezond is.
pi_85955134
quote:
Op woensdag 1 september 2010 17:20 schreef Klaudias het volgende:
Of toch het middenkabinet, want in die rol kan je nog wel vertrouwen op het CDA. Maar samen met de PVV gaat nooit werken zo.
pi_85955135
quote:
Op woensdag 1 september 2010 17:20 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Dat wisten we toch allang. Volgens mij denkt menig CDA'er dat hij of zij in opdracht van onze liever heer handelt.
Nee, man. Niemand binnen het CDA is nog met christendom bezig. Een paar gereformeerden hooguit, maar zulke mensen als Verhagen echt niet.
  woensdag 1 september 2010 @ 17:24:58 #269
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_85955207
quote:
Op woensdag 1 september 2010 17:21 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Die weten waarschijnlijk vrij goed wat "de kiezer" in hun regio doet, en gezien ze met deze verkiezingsuitslag al een enorm verlies hebben moeten incasseren hebben ze geen enkel vertrouwen meer in diezelfde kiezer.

En het zullen niet de de leden zijn die een andere keuze maken, maar vooral de niet-leden....
Altijd lastig als je vooral rekening moet houden met de achterban die toch al niet zo trouw is dat ze je partij een lidmaatschap waard vinden.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_85955224
quote:
Op woensdag 1 september 2010 17:21 schreef marcodej het volgende:

[..]

Een zeer groot deel van het CDA heeft ook moeite met samenwerking met de PVV, het CDA zit nu niet voor niks in een richtingenstrijd.
Ik heb dan ook respect voor deze figuren.

quote:
Een ander groot deel heeft ook geen voorkeur voor de PVV maar zijn wat pragmatischer. Dat deel denkt de invloed van de PVV in te kunnen perken en denken dat het tactisch verstandiger is om deel te nemen aan een kabinet.
Dat is idioot naief. Helemaal wanneer je bedenkt dat de drie hoge heren hebben afgesproken dat Wilders mag blijven zeggen wat hij wil. Hij zal niet inbinden, dat hebben we de laatste jaren immers wel gemerkt. Bovendien moet Wilders het juist hebben van zijn opruiende speeches. Indien hij dat laat varen, dan kan hij inpakken.
pi_85955332
quote:
Op woensdag 1 september 2010 17:21 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Misschien zouden ze eens moeten proberen lekker ouderwets van hun eigen ideeën uit te gaan, om maar eens iets geks te zeggen.
pi_85955529
Jack de Vries is trouwens gisteren weer in Den Haag gezien met Verhagen, nog zo'n aal.
  woensdag 1 september 2010 @ 17:38:24 #273
265075 Sachertorte
VVD-mentaliteit
pi_85955574
quote:
Houden CDA'ers écht zoveel van immigranten?
vrijdag 27 augustus 2010 10:14

CDA'ers Hans van den Broek en Ben Bot zijn kritisch over de samenwerking met de PVV
Je zou denken dat immigranten en islamliefhebbers van vreugde verdoofd zouden zijn. Omdat zoveel prominente politici van ze houden. Niet alleen de traditionele linkse regenten maar ook de prominente regenten uit het CDA zijn werkelijk dol op de immigranten en de islam.

Het moet een schokkende ervaring zijn voor de immigranten en islamliefhebbers. Ook de salafisten en andere fundamentalistische moslims moeten geschrokken zijn van de breed gedragen islamliefhebberij binnen het elitekorps van Nederland.

Hartverwarmend, die reacties van de linkse en nu vooral christelijke excellenties op de onderhandelingen voor een regeerakkoord.

Geweten
Er wordt zelfs gesproken van het geweten. Wat een zwaar woord! Terwijl ik de CDA-regenten nooit positief heb horen spreken over immigranten en asielzoekers.

Maar plotseling zijn ze in gewetensnood. Toen staatssecretaris Job Cohen (PvdA) destijds met een strenge Vreemdelingenwet kwam - volgens sommigen strenger dan de vreemdelingenwet van het Oostenrijk van Jörg Haider – mopperde niemand over het geweten.

Houden de regenten van het CDA zoals Hans van den Broek, echt van de islam of immigranten? Mijn gezond verstand zegt dat dit niet het geval is. Waar gaat het dan om?

Bang
Ook met de komst van Fortuyn waren de regenten erg bang. Alles werd uit de kast gehaald om hem te bestrijden. Het probleem werd vanzelf opgelost.

Vanzelf? Op 6 mei 2002 maakte Volkert van der Graaf een einde aan alle zorgen over Fortuyn. Ook nu zien we weer enorme bezorgdheid bij de regenten. Ze zijn bezorgd over een regeerakkoord waarvan nog niemand weet hoe het eruit ziet.

Let op: niet de PVV, maar het CDA en VVD willen regeren. Het ‘geweten’ komt nu in opstand tegen een onbekend fenomeen ‘het aanstaande regeerakkoord’. Hoe kan iemand in gewetensnood verkeren wanneer er nog geen regeerakkoord is? Is het geweten tegenwoordig zo willekeurig en goedkoop?

Marsmannetjes
Als dat zo is, kan ik ook in gewetensnood komen vanwege Marsmannetjes. Nietwaar? Er is immers nog geen regeerakkoord. En we weten dat in het regeerakkoord geen islamvijandige teksten zullen voorkomen en de godsdienstvrijheid daar uitdrukkelijk als een heilig grondrecht zal worden genoemd.

Wilders mag daarmee alleen akkoord gaan, als daarnaast de vrijheid van meningsuiting wordt genoemd.

En wat de immigratie betreft, zullen VVD en het CDA hun oude wensen opschrijven: strenge toelating van immigranten en strenge eisen voor integratie. Dus, niks nieuws onder de zon.

Bataljon
Toch loopt in Nederland vooral in de kringen van de Volkskrant een bataljon van gewetensvolle mensen rond. Lubbers, of zijn omgeving, maakte zijn dolksteek in de rug van de CDA-fractie via de Volkskrant bekend.

Waarom niet via Trouw? De CDA-regenten en de Volkskrant! Wat een raadsel! Is dit de nieuwe strategie om de belangen van de PvdA, en vooral van Cohen te behartigen? Ik zeg altijd: Allah weet het beter.
En toch komt het 'onhandige geweten' in opstand tegen een nog niet bestaand fenomeen, dat waarschijnlijk ook niet tot stand komt: Er komt geen anit-islam-kabinet. Wat is er dan aan de hand?

Moerasdelta
In deze moerasdelta worden ernstige en gewichtige begrippen vaak tot komische proporties teruggebracht. Niet voor niets was en is in onze moerasdelta de satire zo succesvol, en niet de tragedie. Onhandig geweten, wat een komedie!

De regenten van het CDA zijn, net als hun collega’s in andere partijen, vooral bezorgd om hun eigen macht. Wilders, evenals Fortuyn, is een ernstige bedreiging voor de status quo.

Plotseling telt de mening van de regenten niet meer mee. Brutale burgers stemmen op figuren die ze niet mogen kiezen. De afname van de invloed van de regenten is de ware drijfveer van oud-politici in hun strijd tegen een onbekend regeerakkoord. Niet de inhoud ervan, maar het gezag van de regenten staat op het spel. Daarom komen ze in opstand. De immigranten en de islam? Zij worden instrumenteel ingezet om aard en motief van de regenten te verhullen.

Jammer, voor de immigranten. Zij zullen in alle eenzaamheid het controversiële onderwerp van het politieke debat blijven.

Afshin Ellian

Puike analyse van Ellian.
Quousque tandem abutere, PvdA, patientia nostra?
pi_85955627
quote:
Op woensdag 1 september 2010 17:25 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ik heb dan ook respect voor deze figuren.
[..]

Dat is idioot naief. Helemaal wanneer je bedenkt dat de drie hoge heren hebben afgesproken dat Wilders mag blijven zeggen wat hij wil. Hij zal niet inbinden, dat hebben we de laatste jaren immers wel gemerkt. Bovendien moet Wilders het juist hebben van zijn opruiende speeches. Indien hij dat laat varen, dan kan hij inpakken.
De laatste weken tijdens de onderhandelingen volstaan al. Lekker naar je toekomstige partners schelden :')
pi_85955704
quote:
Op woensdag 1 september 2010 17:40 schreef Grrrrrrrr het volgende:
De laatste weken tijdens de onderhandelingen volstaan al. Lekker naar je toekomstige partners schelden :')
Hij weet zich nu nog aardig stil te houden, maar ik kan niet wachten om hem te horen ontbranden tegenover alle 'linksen' binnen het CDA als die de stekker er uit trekken :P
pi_85955714
Het is niet de schuld van de dissidente CDA'ers maar van de PVV dat het de immigranten zijn die alweer de sjaal zijn.

Zoals wel vaker trekt Elian de verkeerde conclusie, hoewel hij een aardig punt heeft. Maar kom nou, hoeveel geeft hij om immigranten?
pi_85955734
quote:
Op woensdag 1 september 2010 17:36 schreef Jojoke het volgende:
Jack de Vries is trouwens gisteren weer in Den Haag gezien met Verhagen, nog zo'n aal.
Bron? Het zou me niets verbazen eigk.
pi_85955766
De richtingenstrijd binnen het CDA is denk ik het makkelijkst samen te vatten in protestanten die tegen de PVV zijn tegenover katholieken die wel willen samenwerken.
pi_85955897
quote:
Op woensdag 1 september 2010 17:44 schreef marcodej het volgende:
De richtingenstrijd binnen het CDA is denk ik het makkelijkst samen te vatten in protestanten die tegen de PVV zijn tegenover katholieken die wel willen samenwerken.
Dat was ook een conclusie van een doorgewinterde CDA kiezer waar ik gister mee gesproken heb..
  woensdag 1 september 2010 @ 17:51:55 #280
265075 Sachertorte
VVD-mentaliteit
pi_85955999
quote:
Op woensdag 1 september 2010 17:42 schreef IHVK het volgende:
Het is niet de schuld van de dissidente CDA'ers maar van de PVV dat het de immigranten zijn die alweer de sjaal zijn.

Zoals wel vaker trekt Elian de verkeerde conclusie, hoewel hij een aardig punt heeft. Maar kom nou, hoeveel geeft hij om immigranten?
Ik heb Ellian nooit kunnen betrappen op afkeer van migranten (hij is er nota bene zelf een). Wel op afkeer van niet integrerende migranten.

Illustratie:

quote:
Hé, een Wilders-vriendelijke moslim op tv!
woensdag 1 september 2010 09:12

De Wilders-vriendelijk moslim: Mahmut Kaptan
Langzamerhand durft een nieuw type moslim aan het publieke debat deel te nemen. De eeuwig verontwaardigde moslim van de PvdA heeft zijn natuurlijke grenzen bereikt. Ook sociale gebeurtenissen kennen een natuurlijke begrenzing. Het is niet meer spannend om naar verontwaardigde moslims te kijken en te luisteren. Het zijn duur betaalde, gesubsidieerde figuren.

Ze zijn zelfbenoemde moslimsvertegenwoordigers. Ze zijn er altijd, omdat de linkse media ze als moslimvertegenwoordigers presenteert. En er wordt geklaagd: moslims worden gediscrimineerd, Wilders beledigt ons et cetera.

Staatsgreep
Terwijl de lelieblanke gepensioneerde voorhoede van het CDA in de voorbije weken een staatsgreep probeerde te plegen, verscheen maandag een merkwaardig bericht in de kranten: Mahmut Kaptan, wethouder voor het CDA in Delfzijl en belijdend moslim, vindt dat zijn partij wel moet samenwerken met de PVV. Mahmut Kaptan is een moslim-immigrant met een Turkse achtergrond. Deze wethouder van Delfzijl zorgde voor veel rumoer in de media.

Kaptan begrijpt precies waarover de kabinetsformatie gaat: de economie: ‘Nederland staat voor een grote opgave, waarbij miljarden euro's bezuinigd moeten worden, en wordt het nu hoog tijd dat het land weer wordt bestuurd.

Gezien de verkiezingsuitslag kan het CDA niet om de PVV heen. Ook beseft hij dat dit geen ideale oplossing is. In de politiek gaat het echter niet om de ideale oplossing, maar om de werkbare oplossing, of anders gezegd, haalbare oplossingen: 'Maar ik vind het belangrijker dat Nederland bestuurd wordt. Op een gegeven moment moet je ophouden met discussiëren. Bovendien heb ik alle vertrouwen dat mensen als Maxime Verhagen en Henk Bleker niet zullen toegeven op terreinen zoals gelijke behandeling en vrijheid van godsdienst’. De Deltadictator en andere coupeplegers kunnen veel leren van deze oud-politieagent.

Islam
Kaptan was ook te gast in het tv-programma Knevel & Van den Brink. De presentatoren legden hem de uitspraken van Kamerlid Geert Wilders over de islam voor: ‘Vindt u het kwetsend of beledigend?’ Wat zou het antwoord van Kaptan moeten zijn? In een normale situatie zou een PvdA-moslim hebben gezegd: Ja, beledigend, kwetsend, hij trapt op onze ziel en dus moet Wilders worden vervolgd. Maar de CDA-wethouder zei: ‘Nou, niet leuk!’

Knevel en Van den Brink zaten perplex te kijken naar deze ongewone moslim-imigrant. Daarna reageerden de verbaasde presentatoren: ‘Alleen niet leuk.’ ‘Ja, alleen niet leuk’., aldus Kaptan. Ik wilde bijna naar mijn tv lopen om hem te gaan omhelzen. Geweldig, wat een fantastische man.

Angst
Kaptan begrijpt ook de angst van de PVV-kiezers voor de islam. Dat is ook nieuw. Wat zou de oplossing moeten zijn? Hij ging niet mee in de lijn van Job Cohen door de gematigde islam als oplossing te zien. In zijn visie hebben de moslims de taak om die angst weg te nemen. Daarnaast benadrukte hij dat de politiek en samenleving niet door angst maar door hoop en kracht moeten worden bestuurd. Een evident juiste uitspraak.

Natuurlijk zal de VARA vanaf volgende week naar de verontwaardigde moslims zoeken. En wij zullen ook massaal gaan zappen. Een verontwaardigde moslim is immers niet meer om aan te zien.

Afshin Ellian

pi_85956118
quote:
CDA werkt aan eensluidend fractiestandpunt ''nee, tenzij'' mét Ab Klink in de fractie aldus Sjaak van der Tak (@NOSRadio1)
Lubbers oplossing? Spannend w/
  woensdag 1 september 2010 @ 17:58:20 #282
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_85956177
quote:
Op woensdag 1 september 2010 17:56 schreef Jojoke het volgende:

[..]

Lubbers oplossing? Spannend w/
Nee, tenzij = verder onderhandelen dus...
Of eisen op tafel gooien en VVD en PVV zélf de conclusie laten trekken???
pi_85956211
quote:
Op woensdag 1 september 2010 17:51 schreef Sachertorte het volgende:

[..]

Ik heb Ellian nooit kunnen betrappen op afkeer van migranten (hij is er nota bene zelf een). Wel op afkeer van niet integrerende migranten.

Illustratie:
[..]

Die Kaptan is gewoon goed onderwezen in de lessen van het CDA: het pluche is heilig. Zal in zijn gemeente wel niet anders zijn. In mijn woonplaats moest de CDA-wethouder bijna huilen toen zijb partij drie zetels verloor.
pi_85956263
quote:
Op woensdag 1 september 2010 17:38 schreef Sachertorte het volgende:

[..]

Puike analyse van Ellian.
Immigratie- en islamliefhebbers. Wat laat die Elian zich vreselijk kennen zich. Maarja, die lul woonde ook bijans in de reet van Wilders, dus bijster serieus wens ik hem niet te nemen.
  Moderator woensdag 1 september 2010 @ 18:04:59 #285
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_85956359
quote:
Op woensdag 1 september 2010 17:59 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Die Kaptan is gewoon goed onderwezen in de lessen van het CDA: het pluche is heilig. Zal in zijn gemeente wel niet anders zijn. In mijn woonplaats moest de CDA-wethouder bijna huilen toen zijb partij drie zetels verloor.
Ik heb dat de PvdA-raadsleden ook zien doen hier toen ze gehalveerd werden. En GL ook toen ze van 2 naar 1 zetel gingen. Dat heeft niks met pluchegeilheid te maken, maar dat al die mensen keihard werken om wat voor hun gemeenschap te betekenen en dan soms afgestraft worden door bv. de landelijke stemming over een partij.

Kap nou eens gewoon met dat doodgeslagen cliché over het pluche, want dat speelt veel minder een rol in de politiek dan jij denkt.
In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.
  woensdag 1 september 2010 @ 18:05:36 #286
265075 Sachertorte
VVD-mentaliteit
pi_85956373
quote:
Op woensdag 1 september 2010 17:59 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ja, ok, het Cda trekt wel een bepaald slag mensen. Maar deze man kwam ook op mij oprecht over. Hij is het niet met Wilders eens, maar accepteert dat als er een fatsoenlijk akkoord uitrolt. En zo hoort het natuurlijk ook.
  woensdag 1 september 2010 @ 18:07:47 #287
265075 Sachertorte
VVD-mentaliteit
pi_85956429
quote:
Op woensdag 1 september 2010 18:01 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Immigratie- en islamliefhebbers. Wat laat die Elian zich vreselijk kennen zich. Maarja, die lul woonde ook bijans in de reet van Wilders, dus bijster serieus wens ik hem niet te nemen.
Ik vind Ellian altjd wel lekker prikkelende stukjes schrijven waar ik me meestal wel in kan vinden. Zal wel komen omdat ik een migrantenknuffelaar ben.
pi_85956430
quote:
Op woensdag 1 september 2010 18:04 schreef Mike het volgende:

[..]

Ik heb dat de PvdA-raadsleden ook zien doen hier toen ze gehalveerd werden. En GL ook toen ze van 2 naar 1 zetel gingen. Dat heeft niks met pluchegeilheid te maken, maar dat al die mensen keihard werken om wat voor hun gemeenschap te betekenen en dan soms afgestraft worden door bv. de landelijke stemming over een partij.
Volgens mij hebben we te maken met een gemeenteraadslid? Kan het mis hebben hoor, daar niet van. Heb niks tegen die mensen, integendeel. Ik heb op wekelijkse basis omgang met raadsleden.
  woensdag 1 september 2010 @ 18:09:42 #289
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_85956472
quote:
Op woensdag 1 september 2010 18:07 schreef Sachertorte het volgende:

[..]

Ik vind Ellian altjd wel lekker prikkelende stukjes schrijven waar ik me meestal wel in kan vinden. Zal wel komen omdat ik een migrantenknuffelaar ben.
Ellian past idd wel in jouw straatje (maar niet omdat je een migrantenknuffelaar bent)..
Ellian is een verwoede Wilders-verdediger immigrant of niet.. Zal volgens Wilders wel een goed geïntegreerde zijn als Nederlands sprekende professor op Leiden univ.. ;)
pi_85956487
CDA-Kamerlid Kathleen Ferrier zojuist in bewindslieden-auto opgehaald en naar onbekende plek gebracht. #goedgesprek

Neen, geen natte lap over haar hoofd. #Ferrier #dienstauto

Geloof niet dat Ferrier tegen haar wil in de auto ('t was die van Donner, volgens mij) stapte... Dit om enkele suggesties te ontkrachten.

Hmm , ik houd jullie op de hoogte van de ontwikkelingen op twitter.
pi_85956522
quote:
Op woensdag 1 september 2010 10:27 schreef ThaTim het volgende:

[..]

Jij begrijpt er ook niks van he. :')
Toch wel hoor. Politieke samenwerking draait om heel wat meer dan een mogelijk gedoogakkoord :).
  woensdag 1 september 2010 @ 18:14:35 #292
265075 Sachertorte
VVD-mentaliteit
pi_85956590
quote:
Op woensdag 1 september 2010 18:09 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Ellian past idd wel in jouw straatje (maar niet omdat je een migrantenknuffelaar bent)..
Ellian is een verwoede Wilders-verdediger immigrant of niet.. Zal volgens Wilders wel een goed geïntegreerde zijn als Nederlands sprekende professor op Leiden univ.. ;)
Ellian is geen Wildersaanhanger, maar een VVD-er. Hij is het wel eens met Wilders' agendering van de integratieproblematiek (alleen lang niet altijd met zijn oplossingen). Dat is ook grotendeels mijn lijn. Ik heb niks tegen migrantyen, maar er moet wel een Leitkultur zijn. Dat PvdA multiculti gedoe werkt niet, en is op termijn een recept voor rassenrellen. Dat lijkt me zeer onwenselijk. :)
pi_85956629
quote:
Op woensdag 1 september 2010 15:22 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Of ze stappen uit het CDA en gaan op eigen titel in de kamer hun christendemocratische gedachtengoed uitdragen. Ze zijn verkozen met een lijsttrekker en een programma die verdomde weinig trek hadden in samenwerking met extreem-rechts. Dan is het vanuit hun principes en idealen prima te verdedigen lijkt me.
pi_85956633
quote:
Op woensdag 1 september 2010 18:14 schreef Sachertorte het volgende:

[..]

Ellian is geen Wildersaanhanger, maar een VVD-er. Hij is het wel eens met Wilders' agendering van de integratieproblematiek (alleen lang niet altijd met zijn oplossingen). Dat is ook grotendeels mijn lijn. Ik heb niks tegen migrantyen, maar er moet wel een Leitkultur zijn. Dat PvdA multiculti gedoe werkt niet, en is op termijn een recept voor rassenrellen. Dat lijkt me zeer onwenselijk. :)
Elian zou aanvankelijk een plekje krijgen op de kandidatenlijst van de PVV. Weet niet meer waarom hij is afgehaakt.
pi_85956707
quote:
Op woensdag 1 september 2010 16:57 schreef marcodej het volgende:

[..]

Het CDA hoeft natuurlijk niet in het feestje van PVV en VVD mee te gaan natuurlijk (want dat is het, CDA wordt enkel gebruikt om tot een meerderheid te komen)
pi_85956833
quote:
Op woensdag 1 september 2010 18:14 schreef Sachertorte het volgende:

[..]

OK, het "PvdA multiculti gedoe" is nu onze Leitkultur.

Wat ga je nu doen? Oh, deze Leitkultur bevalt je niet? :')

Kun je zo een beetje indenken hoe iemand met een ander geloof zich dan voelt?
  woensdag 1 september 2010 @ 18:25:33 #297
3462 PaRoDiUzZ
Hiphop Hippie
pi_85956875
quote:
Op woensdag 1 september 2010 18:19 schreef du_ke het volgende:

[..]

Het CDA hoeft natuurlijk niet in het feestje van PVV en VVD mee te gaan natuurlijk (want dat is het, CDA wordt enkel gebruikt om tot een meerderheid te komen)
Ws ook omdat de VVD niet in een kabinet met de PVV wilt zitten, anders zou je nl ook evt een VVD/PVV minderheidskabinet met gedoogsteun van het CDA kunnen onderzoeken.
pi_85956987
quote:
Op woensdag 1 september 2010 18:25 schreef PaRoDiUzZ het volgende:

[..]

Ws ook omdat de VVD niet in een kabinet met de PVV wilt zitten, anders zou je nl ook evt een VVD/PVV minderheidskabinet met gedoogsteun van het CDA kunnen onderzoeken.
Dat is tactisch gezien natuurlijk niet logisch. Als je gedoogsteun zoekt doe je dat niet vanuit de uiterste flank maar zoveel mogelijk vanuit het midden zodat je meer keus in partners hebt.

maar ik ga er vanuit dat de VVD toch liever een volledig kabinet VVD-CDA-PVV had gehad maar voor gedogen ging om het CDA tegemoet te komen.
pi_85957022
Is er destijds door de CDA-leden ook zo geklaagd toen de onderhandelingen met de SP zijn verbroken?
Dacht 't niet.
Als Klink nu vindt dat er geen perspectief meer is, waarom zou je dan doorgaan?
pi_85957044
quote:
Op woensdag 1 september 2010 18:19 schreef du_ke het volgende:

[..]

Had niet gehoeven nee, maar het advies van de fractievoorzitters was nou eenmaal dat een rechtse coalitie na Paarsplus onderzocht moest worden en het CDA nam uiteindelijk (schoorvoetend) die opdracht aan.
pi_85957065
quote:
Op woensdag 1 september 2010 18:30 schreef Wombcat het volgende:
Is er destijds door de CDA-leden ook zo geklaagd toen de onderhandelingen met de SP zijn verbroken?
Dacht 't niet.
Als Klink nu vindt dat er geen perspectief meer is, waarom zou je dan doorgaan?
De SP liep weg uit die onderhandelingen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')