Bron? Het zou me niets verbazen eigk.quote:Op woensdag 1 september 2010 17:36 schreef Jojoke het volgende:
Jack de Vries is trouwens gisteren weer in Den Haag gezien met Verhagen, nog zo'n aal.
Dat was ook een conclusie van een doorgewinterde CDA kiezer waar ik gister mee gesproken heb..quote:Op woensdag 1 september 2010 17:44 schreef marcodej het volgende:
De richtingenstrijd binnen het CDA is denk ik het makkelijkst samen te vatten in protestanten die tegen de PVV zijn tegenover katholieken die wel willen samenwerken.
Ik heb Ellian nooit kunnen betrappen op afkeer van migranten (hij is er nota bene zelf een). Wel op afkeer van niet integrerende migranten.quote:Op woensdag 1 september 2010 17:42 schreef IHVK het volgende:
Het is niet de schuld van de dissidente CDA'ers maar van de PVV dat het de immigranten zijn die alweer de sjaal zijn.
Zoals wel vaker trekt Elian de verkeerde conclusie, hoewel hij een aardig punt heeft. Maar kom nou, hoeveel geeft hij om immigranten?
quote:Hé, een Wilders-vriendelijke moslim op tv!
woensdag 1 september 2010 09:12
De Wilders-vriendelijk moslim: Mahmut Kaptan
Langzamerhand durft een nieuw type moslim aan het publieke debat deel te nemen. De eeuwig verontwaardigde moslim van de PvdA heeft zijn natuurlijke grenzen bereikt. Ook sociale gebeurtenissen kennen een natuurlijke begrenzing. Het is niet meer spannend om naar verontwaardigde moslims te kijken en te luisteren. Het zijn duur betaalde, gesubsidieerde figuren.
Ze zijn zelfbenoemde moslimsvertegenwoordigers. Ze zijn er altijd, omdat de linkse media ze als moslimvertegenwoordigers presenteert. En er wordt geklaagd: moslims worden gediscrimineerd, Wilders beledigt ons et cetera.
Staatsgreep
Terwijl de lelieblanke gepensioneerde voorhoede van het CDA in de voorbije weken een staatsgreep probeerde te plegen, verscheen maandag een merkwaardig bericht in de kranten: Mahmut Kaptan, wethouder voor het CDA in Delfzijl en belijdend moslim, vindt dat zijn partij wel moet samenwerken met de PVV. Mahmut Kaptan is een moslim-immigrant met een Turkse achtergrond. Deze wethouder van Delfzijl zorgde voor veel rumoer in de media.
Kaptan begrijpt precies waarover de kabinetsformatie gaat: de economie: ‘Nederland staat voor een grote opgave, waarbij miljarden euro's bezuinigd moeten worden, en wordt het nu hoog tijd dat het land weer wordt bestuurd.
Gezien de verkiezingsuitslag kan het CDA niet om de PVV heen. Ook beseft hij dat dit geen ideale oplossing is. In de politiek gaat het echter niet om de ideale oplossing, maar om de werkbare oplossing, of anders gezegd, haalbare oplossingen: 'Maar ik vind het belangrijker dat Nederland bestuurd wordt. Op een gegeven moment moet je ophouden met discussiëren. Bovendien heb ik alle vertrouwen dat mensen als Maxime Verhagen en Henk Bleker niet zullen toegeven op terreinen zoals gelijke behandeling en vrijheid van godsdienst’. De Deltadictator en andere coupeplegers kunnen veel leren van deze oud-politieagent.
Islam
Kaptan was ook te gast in het tv-programma Knevel & Van den Brink. De presentatoren legden hem de uitspraken van Kamerlid Geert Wilders over de islam voor: ‘Vindt u het kwetsend of beledigend?’ Wat zou het antwoord van Kaptan moeten zijn? In een normale situatie zou een PvdA-moslim hebben gezegd: Ja, beledigend, kwetsend, hij trapt op onze ziel en dus moet Wilders worden vervolgd. Maar de CDA-wethouder zei: ‘Nou, niet leuk!’
Knevel en Van den Brink zaten perplex te kijken naar deze ongewone moslim-imigrant. Daarna reageerden de verbaasde presentatoren: ‘Alleen niet leuk.’ ‘Ja, alleen niet leuk’., aldus Kaptan. Ik wilde bijna naar mijn tv lopen om hem te gaan omhelzen. Geweldig, wat een fantastische man.
Angst
Kaptan begrijpt ook de angst van de PVV-kiezers voor de islam. Dat is ook nieuw. Wat zou de oplossing moeten zijn? Hij ging niet mee in de lijn van Job Cohen door de gematigde islam als oplossing te zien. In zijn visie hebben de moslims de taak om die angst weg te nemen. Daarnaast benadrukte hij dat de politiek en samenleving niet door angst maar door hoop en kracht moeten worden bestuurd. Een evident juiste uitspraak.
Natuurlijk zal de VARA vanaf volgende week naar de verontwaardigde moslims zoeken. En wij zullen ook massaal gaan zappen. Een verontwaardigde moslim is immers niet meer om aan te zien.
Afshin Ellian
Lubbers oplossing? Spannendquote:CDA werkt aan eensluidend fractiestandpunt ''nee, tenzij'' mét Ab Klink in de fractie aldus Sjaak van der Tak (@NOSRadio1)
Nee, tenzij = verder onderhandelen dus...quote:
Die Kaptan is gewoon goed onderwezen in de lessen van het CDA: het pluche is heilig. Zal in zijn gemeente wel niet anders zijn. In mijn woonplaats moest de CDA-wethouder bijna huilen toen zijb partij drie zetels verloor.quote:Op woensdag 1 september 2010 17:51 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Ik heb Ellian nooit kunnen betrappen op afkeer van migranten (hij is er nota bene zelf een). Wel op afkeer van niet integrerende migranten.
Illustratie:
[..]
Immigratie- en islamliefhebbers. Wat laat die Elian zich vreselijk kennen zich. Maarja, die lul woonde ook bijans in de reet van Wilders, dus bijster serieus wens ik hem niet te nemen.quote:
Ik heb dat de PvdA-raadsleden ook zien doen hier toen ze gehalveerd werden. En GL ook toen ze van 2 naar 1 zetel gingen. Dat heeft niks met pluchegeilheid te maken, maar dat al die mensen keihard werken om wat voor hun gemeenschap te betekenen en dan soms afgestraft worden door bv. de landelijke stemming over een partij.quote:Op woensdag 1 september 2010 17:59 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Die Kaptan is gewoon goed onderwezen in de lessen van het CDA: het pluche is heilig. Zal in zijn gemeente wel niet anders zijn. In mijn woonplaats moest de CDA-wethouder bijna huilen toen zijb partij drie zetels verloor.
Ja, ok, het Cda trekt wel een bepaald slag mensen. Maar deze man kwam ook op mij oprecht over. Hij is het niet met Wilders eens, maar accepteert dat als er een fatsoenlijk akkoord uitrolt. En zo hoort het natuurlijk ook.quote:Op woensdag 1 september 2010 17:59 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Die Kaptan is gewoon goed onderwezen in de lessen van het CDA: het pluche is heilig. Zal in zijn gemeente wel niet anders zijn. In mijn woonplaats moest de CDA-wethouder bijna huilen toen zijb partij drie zetels verloor.
Ik vind Ellian altjd wel lekker prikkelende stukjes schrijven waar ik me meestal wel in kan vinden. Zal wel komen omdat ik een migrantenknuffelaar ben.quote:Op woensdag 1 september 2010 18:01 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Immigratie- en islamliefhebbers. Wat laat die Elian zich vreselijk kennen zich. Maarja, die lul woonde ook bijans in de reet van Wilders, dus bijster serieus wens ik hem niet te nemen.
Volgens mij hebben we te maken met een gemeenteraadslid? Kan het mis hebben hoor, daar niet van. Heb niks tegen die mensen, integendeel. Ik heb op wekelijkse basis omgang met raadsleden.quote:Op woensdag 1 september 2010 18:04 schreef Mike het volgende:
[..]
Ik heb dat de PvdA-raadsleden ook zien doen hier toen ze gehalveerd werden. En GL ook toen ze van 2 naar 1 zetel gingen. Dat heeft niks met pluchegeilheid te maken, maar dat al die mensen keihard werken om wat voor hun gemeenschap te betekenen en dan soms afgestraft worden door bv. de landelijke stemming over een partij.
Ellian past idd wel in jouw straatje (maar niet omdat je een migrantenknuffelaar bent)..quote:Op woensdag 1 september 2010 18:07 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Ik vind Ellian altjd wel lekker prikkelende stukjes schrijven waar ik me meestal wel in kan vinden. Zal wel komen omdat ik een migrantenknuffelaar ben.
Toch wel hoor. Politieke samenwerking draait om heel wat meer dan een mogelijk gedoogakkoordquote:Op woensdag 1 september 2010 10:27 schreef ThaTim het volgende:
[..]
Jij begrijpt er ook niks van he.
Ellian is geen Wildersaanhanger, maar een VVD-er. Hij is het wel eens met Wilders' agendering van de integratieproblematiek (alleen lang niet altijd met zijn oplossingen). Dat is ook grotendeels mijn lijn. Ik heb niks tegen migrantyen, maar er moet wel een Leitkultur zijn. Dat PvdA multiculti gedoe werkt niet, en is op termijn een recept voor rassenrellen. Dat lijkt me zeer onwenselijk.quote:Op woensdag 1 september 2010 18:09 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ellian past idd wel in jouw straatje (maar niet omdat je een migrantenknuffelaar bent)..
Ellian is een verwoede Wilders-verdediger immigrant of niet.. Zal volgens Wilders wel een goed geïntegreerde zijn als Nederlands sprekende professor op Leiden univ..
Of ze stappen uit het CDA en gaan op eigen titel in de kamer hun christendemocratische gedachtengoed uitdragen. Ze zijn verkozen met een lijsttrekker en een programma die verdomde weinig trek hadden in samenwerking met extreem-rechts. Dan is het vanuit hun principes en idealen prima te verdedigen lijkt me.quote:Op woensdag 1 september 2010 15:22 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Dan mogen de 'dissidenten' daar dus hun conclusies aan gaan verbinden, tenminste als ze echt principes hebben.
Elian zou aanvankelijk een plekje krijgen op de kandidatenlijst van de PVV. Weet niet meer waarom hij is afgehaakt.quote:Op woensdag 1 september 2010 18:14 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Ellian is geen Wildersaanhanger, maar een VVD-er. Hij is het wel eens met Wilders' agendering van de integratieproblematiek (alleen lang niet altijd met zijn oplossingen). Dat is ook grotendeels mijn lijn. Ik heb niks tegen migrantyen, maar er moet wel een Leitkultur zijn. Dat PvdA multiculti gedoe werkt niet, en is op termijn een recept voor rassenrellen. Dat lijkt me zeer onwenselijk.
Het CDA hoeft natuurlijk niet in het feestje van PVV en VVD mee te gaan natuurlijk (want dat is het, CDA wordt enkel gebruikt om tot een meerderheid te komen)quote:Op woensdag 1 september 2010 16:57 schreef marcodej het volgende:
[..]
Ach, het CDA neemt tenminste graag verantwoordelijkheid en dit keer werd het min of meer in die positie gedwongen.
OK, het "PvdA multiculti gedoe" is nu onze Leitkultur.quote:Op woensdag 1 september 2010 18:14 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Ellian is geen Wildersaanhanger, maar een VVD-er. Hij is het wel eens met Wilders' agendering van de integratieproblematiek (alleen lang niet altijd met zijn oplossingen). Dat is ook grotendeels mijn lijn. Ik heb niks tegen migrantyen, maar er moet wel een Leitkultur zijn. Dat PvdA multiculti gedoe werkt niet, en is op termijn een recept voor rassenrellen. Dat lijkt me zeer onwenselijk.
Ws ook omdat de VVD niet in een kabinet met de PVV wilt zitten, anders zou je nl ook evt een VVD/PVV minderheidskabinet met gedoogsteun van het CDA kunnen onderzoeken.quote:Op woensdag 1 september 2010 18:19 schreef du_ke het volgende:
[..]
Het CDA hoeft natuurlijk niet in het feestje van PVV en VVD mee te gaan natuurlijk (want dat is het, CDA wordt enkel gebruikt om tot een meerderheid te komen)
Dat is tactisch gezien natuurlijk niet logisch. Als je gedoogsteun zoekt doe je dat niet vanuit de uiterste flank maar zoveel mogelijk vanuit het midden zodat je meer keus in partners hebt.quote:Op woensdag 1 september 2010 18:25 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
[..]
Ws ook omdat de VVD niet in een kabinet met de PVV wilt zitten, anders zou je nl ook evt een VVD/PVV minderheidskabinet met gedoogsteun van het CDA kunnen onderzoeken.
Had niet gehoeven nee, maar het advies van de fractievoorzitters was nou eenmaal dat een rechtse coalitie na Paarsplus onderzocht moest worden en het CDA nam uiteindelijk (schoorvoetend) die opdracht aan.quote:Op woensdag 1 september 2010 18:19 schreef du_ke het volgende:
[..]
Het CDA hoeft natuurlijk niet in het feestje van PVV en VVD mee te gaan natuurlijk (want dat is het, CDA wordt enkel gebruikt om tot een meerderheid te komen)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |