abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 1 september 2010 @ 15:19:34 #201
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_85950865
quote:
Op woensdag 1 september 2010 15:18 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Het congres zou daarvoor alsnog een nooduitgang hebben geboden.
Maar iedere kenner van machtsstructuren en organisaties weet ook dat je het daar niet op aan moet klaten komen
pi_85950894
quote:
Op woensdag 1 september 2010 15:18 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Het congres zou daarvoor alsnog een nooduitgang hebben geboden.
Het congres keurt het wel goed, de pro-groep blijkt in alle peilingen groter te zijn dan de anti-groep tot nu toe.

Maar ik zie nog steeds wel gebeuren dat de dissidenten uiteindelijk opstappen en plaats maken voor CDA'ers met minder gewetensbezwaren.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_85950934
quote:
Op woensdag 1 september 2010 15:19 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Maar iedere kenner van machtsstructuren en organisaties weet ook dat je het daar niet op aan moet klaten komen
Niet mee eens, er was namelijk vooraf de afspraak gemaakt dat het congres zich er over mocht uitspreken. Juist deze onrust met dissidenten en prominenten is schadelijk.
pi_85950960
quote:
Op woensdag 1 september 2010 15:20 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Het congres keurt het wel goed, de pro-groep blijkt in alle peilingen groter te zijn dan de anti-groep tot nu toe.
Dan mogen de 'dissidenten' daar dus hun conclusies aan gaan verbinden, tenminste als ze echt principes hebben.
pi_85951242
Ik drop het maar vast even: GROEP KLINK #groepklink #copyright

Rare tweet van een NOS journalist ineens.
pi_85951302
Zozo een heuse afscheiding bij het CDA? :o
pi_85951371
Ik kan me niet voorstellen dat Klink dat zou doen. Hij heeft niet eens genoeg voorkeursstemmen voor een zetel gehaald.
pi_85951401
XandervdWulp in ieder geval, maar misschien 'dropt' hij het gewoon zomaar.
  woensdag 1 september 2010 @ 15:35:19 #209
237554 Holograph
Compay Segundo
pi_85951405
quote:
Op woensdag 1 september 2010 15:30 schreef IHVK het volgende:
Ik drop het maar vast even: GROEP KLINK #groepklink #copyright

Rare tweet van een NOS journalist ineens.
Betekend dat Klink het CDA uit is gegaan? Toen Wilders de VVD fractie uit was gegaan heette zijn partij ook Groep Wilders..
pi_85951484
Mocht het zover komen dan zullen Ferrier en Koppejan zich waarschijnlijk bij hem voegen, lijkt me. Misschien ook andere mogelijke dissidenten nog? Genoemd zijn: Sabine Uitslag, Sander de Rouwe en Madeleine van Toorenburg.
  woensdag 1 september 2010 @ 15:38:25 #211
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_85951509
quote:
Op woensdag 1 september 2010 15:21 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Niet mee eens, er was namelijk vooraf de afspraak gemaakt dat het congres zich er over mocht uitspreken. Juist deze onrust met dissidenten en prominenten is schadelijk.
Als de discussie puur beperkt tot wat spreektijden op een partijcongres kun je er donder op zeggen dat de partij toch wel voorstemt. Dat begrijpen die lui ook heel goed. Daarom gaan ze niet braaf zitten wachten tot het congres en proberen ze nu al de zaak te beinvloeden.

Eveneens zal het aantal leden dat tegen stemt een stuk groter zijn als men weet dat ze gesteund worden door allerlei partijprominenten.
pi_85951536
Maar dan heeft PVC 73 zetels.

Trouwens, denk niet dat dat gaat gebeuren.
pi_85951560
Die Xander zet 'alvast' een tweet om 'copyright' te krijgen op die term. Een grapje denk ik dus.
pi_85951571
quote:
Op woensdag 1 september 2010 15:37 schreef Jojoke het volgende:
Mocht het zover komen dan zullen Ferrier en Koppejan zich waarschijnlijk bij hem voegen, lijkt me. Misschien ook andere mogelijke dissidenten nog? Genoemd zijn: Sabine Uitslag, Sander de Rouwe en Madeleine van Toorenburg.
en Marja van Bijsterveldt
Roses are grey. Violets are grey. I am a dog.
pi_85951597
quote:
Op woensdag 1 september 2010 15:39 schreef IHVK het volgende:
Die Xander zet 'alvast' een tweet om 'copyright' te krijgen op die term. Een grapje denk ik dus.
typisch een grapje van een jongen wiens naam begint met een X
pi_85951606
quote:
Op woensdag 1 september 2010 15:39 schreef IHVK het volgende:
Die kans is groot natuurlijk. Zijn 'minute of fame' :')
  woensdag 1 september 2010 @ 15:42:00 #217
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_85951633
quote:
Op woensdag 1 september 2010 15:22 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Dan mogen de 'dissidenten' daar dus hun conclusies aan gaan verbinden, tenminste als ze echt principes hebben.
In dat geval mag ook de PVV uit principe zijn mond houden aangezien de meerderheid van de stemmers het ook oneens is 8)7
pi_85951682
Xander verveelt zich volgens mij een beetje

Rutte blijft afwachten in z'n werkkamer. Totdat hij wat hoort van Maxime. Boem, zei de deur... #geenbeeld
  woensdag 1 september 2010 @ 15:44:26 #219
95427 Hephaistos.
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_85951695
Ik ben toch wel ontzettend benieuwd naar wat er aan die onderhandelingstafel besproken is, wat Klink tot dit soort radicale acties heeft doen besluiten...
pi_85951723
quote:
Op woensdag 1 september 2010 15:40 schreef Klaudias het volgende:

[..]

en Marja van Bijsterveldt
Idd, dat lees ik nu ook. Zij is een zeer hoge pief in de fractie en partij.
  Moderator woensdag 1 september 2010 @ 15:45:40 #221
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_85951732
quote:
Op woensdag 1 september 2010 15:37 schreef Jojoke het volgende:
Madeleine van Toorenburg.
Die in ieder geval zeker niet, want die heb ik deze week nog gesproken en ze staat volledig achter Verhagen.
In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.
pi_85951740
Vandaag nog persco CDA. Ben benieuwd. Deze CDA'ert zit iig in team Klink.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
  woensdag 1 september 2010 @ 15:48:57 #223
104871 remlof
Europees federalist
pi_85951829
quote:
Op woensdag 1 september 2010 15:45 schreef Mike het volgende:

[..]

Die in ieder geval zeker niet, want die heb ik deze week nog gesproken en ze staat volledig achter Verhagen.
Hebben jullie al een naam voor de CDA-afsplitsing?
pi_85951844
Analyse NRC: http://www.nrc.nl/digital(...)/1_001/article4.html

quote:
Voor het CDA gaat het nu om veel meer dan alleen de formatie met VVD en PVV. De openlijke strijd tussen machtspoliticus Verhagen en denker Klink gaat over de toekomst van de partij.
pi_85951878
quote:
Op woensdag 1 september 2010 15:45 schreef Jojoke het volgende:

[..]

Idd, dat lees ik nu ook. Zij is een zeer hoge pief in de fractie en partij.
Als zij de kant kiest van Klink wordt het wel een erg moeilijk verhaal voor Verhagen.
pi_85951884
quote:
RT @nielsheithuis: Beeld is dat er op dissidenten Klink, Koppejan, Ferrier, wordt ingepraat. Doel is dus dooronderhandelen - Den Haag #CDA #formatie
pi_85951916
quote:

[..]

Oh oke, ze werd een tijdje terug door de Volkskrant genoemd. Misschien gewoon een gokje van hen. Immers Ab Klink en Bijsterveldt hadden ze ook niet verwacht.
  woensdag 1 september 2010 @ 15:53:09 #228
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_85951988
Ik zou een maandsalaris over hebben voor de volledige video-opnamen van die gesprekken (als die er waren)
pi_85951996
quote:
Op woensdag 1 september 2010 15:48 schreef remlof het volgende:

[..]

Hebben jullie al een naam voor de CDA-afsplitsing?
K(l)ink in de Kabel
pi_85952042
quote:

[..]

en tegen jou zou ze de waarheid zeggen? :')

maar ja misschien ken je haar heel goed dat kan natuurlijk
  woensdag 1 september 2010 @ 15:55:01 #231
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_85952054
quote:
Op woensdag 1 september 2010 15:21 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Ik zie wel een verschil tussen de eerdere prominenten die iets riepen en de dissidenten binnen de fractie.

Aan het congres zou immers slechts een onderhandelingsresultaat worden voorgelegd als dat er zou komen. Onderhandelingen kunnen ook worden afgebroken zonder dat er een resultaat is. Als mede-onderhandelaar kan Klink natuurlijk tot de conclusie komen dat er gezien de standpunten waaraan PVV en/of VVD vasthouden geen akkoord bereikt kan worden. En de fractie wordt ook op de hoogte gehouden, dus ook daarin kunnen mensen tot de conclusie komen dat er geen goed resultaat uit zal komen. Ze staan dan volledig in hun recht om de onderhandelingen te willen afbreken.

Dat is wat anders dan de eerdere prominenten die zonder nieuwe informatie halverwege ineens wilden afhaken zonder op de hoogte te zijn.

Overigens is het natuurlijk prima als er ook een congres komt naar aanleiding van mislukte onderhandelingen.
pi_85952111
quote:
Op woensdag 1 september 2010 15:50 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Als zij de kant kiest van Klink wordt het wel een erg moeilijk verhaal voor Verhagen.
Idd een van de machtigste vrouwen op het Binnenhof en in het CDA.
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 1 september 2010 @ 15:56:27 #233
862 Arcee
Look closer
pi_85952115
quote:
Op woensdag 1 september 2010 15:53 schreef Hexagon het volgende:
Ik zou een maandsalaris over hebben voor de volledige video-opnamen van die gesprekken (als die er waren)
Ik zat me ook al te bedenken idd dat het interessant moet zijn te weten wat daar allemaal gezegd wordt. :)
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_85952150
quote:
Op woensdag 1 september 2010 15:53 schreef Hexagon het volgende:
Het wordt weer eens tijd voor zo'n mooie VPRO-dramaserie/film over een politieke gebeurtenis
  woensdag 1 september 2010 @ 16:00:39 #235
104871 remlof
Europees federalist
pi_85952268
politiek24 KABINETSFORMATIE: Aantal CDA-provincies werkt aan verzoek om partijcongres over formatie voor a.s. zaterdag.
10 minutes ago via web
pi_85953155
Blijft op deze manier echt niks over van dat hele CDA :')
AJAX AMSTERDAM!
pi_85954067
Met de afdelingen heeft Verhagen heeft een sterke troef in handen. Als ze er niet uitkomen kan Verhagen nog altijd terugvallen op dat congres dat de afdelingen voorgesteld hebben. Meerderheid afdelingen lijkt nog achter Verhagen te staan.

quote:
Net Theo Rietkerk (CDA Overijssel) gesproken: "CDA regio's willen deze onderhandelingen." Druk op Klink cs wordt opgevoerd.
Echt triest hoe het nu gaat binnen mijn partij... ;(
pi_85954140
quote:
Op woensdag 1 september 2010 16:51 schreef marcodej het volgende:
Met de afdelingen heeft Verhagen heeft een sterke troef in handen. Als ze er niet uitkomen kan Verhagen nog altijd terugvallen op dat congres dat de afdelingen voorgesteld hebben. Meerderheid afdelingen lijkt nog achter Verhagen te staan.
[..]

Misschien goed dat er eens een 'zuivering' plaats gaat vinden. Even de neuzen weer dezelfde kant op zetten en doorgaan.
pi_85954178
quote:
Op woensdag 1 september 2010 16:53 schreef karton het volgende:

[..]

Misschien goed dat er eens een 'zuivering' plaats gaat vinden. Even de neuzen weer dezelfde kant op zetten en doorgaan.
Mjah, maar niet op deze manier.
pi_85954209
quote:
Op woensdag 1 september 2010 16:51 schreef marcodej het volgende:
[..]

Dat krijg je met een partij die denkt dat het land naar de klote gaat als zij niet meeregeert. De pluchegeilheid van het CDA neemt weer de overhand. Jammer, vermoed dat rechts er toch gaat komen.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_85954276
quote:
Op woensdag 1 september 2010 16:55 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Dat krijg je met een partij die denkt dat het land naar de klote gaat als zij niet meeregeert. De pluchegeilheid van het CDA neemt weer de overhand. Jammer, vermoed dat rechts er toch gaat komen.
Ach, het CDA neemt tenminste graag verantwoordelijkheid en dit keer werd het min of meer in die positie gedwongen.
pi_85954398
quote:
Op woensdag 1 september 2010 16:57 schreef marcodej het volgende:

[..]

Ach, het CDA neemt tenminste graag verantwoordelijkheid en dit keer werd het min of meer in die positie gedwongen.
Dat laatste is misschien waar, maar als christelijke partij zou je toch bezwaren moeten hebben tegen een (verkapte) samenwerking met de PVV. Helaas denken veel CDA'ers dat ze een missie van god uitvoeren.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_85954457
Ik zie eigenlijk niet wat Klink er nog bij te winnen heeft door nu nog in te binden. Dan heeft hij helemaal voor niets zijn positie binnen het CDA ondermijnd. Nu hij eenmaal over die lijn gestapt is kan hij beter gewoon stand houden.
  woensdag 1 september 2010 @ 17:04:59 #244
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_85954539
quote:
Op woensdag 1 september 2010 17:02 schreef Jud1th het volgende:
Ik zie eigenlijk niet wat Klink er nog bij te winnen heeft door nu nog in te binden. Dan heeft hij helemaal voor niets zijn positie binnen het CDA ondermijnd. Nu hij eenmaal over die lijn gestapt is kan hij beter gewoon stand houden.
Dat sowieso, beetje karakter tonen kan in deze en de toekomst geen kwaad.

Als hij nu nog omgaat is en blijft hij het watje dat ze toch niet serieus hoeven nemen.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_85954627
quote:
Op woensdag 1 september 2010 17:02 schreef Jud1th het volgende:
Ik denk dat het voor Klink sowieso wel over is bij het CDA nu. En dat zal in mindere mate ook wel voor de andere dissidenten gelden vermoed ik.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
  woensdag 1 september 2010 @ 17:07:42 #246
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_85954635
Bovendien heeft het ook weinig meer met

"Zonder last of ruggespraak' te maken
  woensdag 1 september 2010 @ 17:09:12 #247
104871 remlof
Europees federalist
pi_85954676
quote:
Op woensdag 1 september 2010 17:07 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Ik denk dat het voor Klink sowieso wel over is bij het CDA nu. En dat zal in mindere mate ook wel voor de andere dissidenten gelden vermoed ik.
Ik denk en hoop juist dat het einde Verhagen is nu.
pi_85954686
quote:
Op woensdag 1 september 2010 17:04 schreef Leandra het volgende:

[..]

Dat sowieso, beetje karakter tonen kan in deze en de toekomst geen kwaad.

Als hij nu nog omgaat is en blijft hij het watje dat ze toch niet serieus hoeven nemen.
Als hij doordrukt en het CDA wil hem (en oa. Koppejan en Ferrier) niet kwijt, dan zal hij iig voor elkaar hebben gekregen dat ze uit de onderhandelingen stappen en kan hij wel in de fractie blijven. Maar zowel de positie van Verhagen als Klink zijn vrij onmogelijk voor een fractievoorzitter dan, dus ik neem aan dat er een nieuwe fractievoorzitter komt.
pi_85954691
Ik vind die vermenging van die lokale bobo's nu niet gepast. Klink is volledig op de hoogte van de onderhandelingen tot nu toe. Hem nu wegzetten als valsspeler, vind ik not done. Zeker als je niet volledig bent geïnformeerd. Dit alles zegt wel iets over de zuurheid binnen het CDA. Iedere keer als er iemand inhoudelijke kritiek levert, worden de persoonlijke aanvallen ingezet. :{

Een congres of het CDA verder moet onderhandelen slaat ook nergens op.
  woensdag 1 september 2010 @ 17:10:40 #250
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_85954724
quote:
Op woensdag 1 september 2010 17:09 schreef remlof het volgende:

[..]

Ik denk en hoop juist dat het einde Verhagen is nu.
Ik denk eigenlijk voor beide

Deze machtsstrijd gaat sowieso veel slachtoffers eisen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')