Maar iedere kenner van machtsstructuren en organisaties weet ook dat je het daar niet op aan moet klaten komenquote:Op woensdag 1 september 2010 15:18 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Het congres zou daarvoor alsnog een nooduitgang hebben geboden.
Het congres keurt het wel goed, de pro-groep blijkt in alle peilingen groter te zijn dan de anti-groep tot nu toe.quote:Op woensdag 1 september 2010 15:18 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Het congres zou daarvoor alsnog een nooduitgang hebben geboden.
Niet mee eens, er was namelijk vooraf de afspraak gemaakt dat het congres zich er over mocht uitspreken. Juist deze onrust met dissidenten en prominenten is schadelijk.quote:Op woensdag 1 september 2010 15:19 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Maar iedere kenner van machtsstructuren en organisaties weet ook dat je het daar niet op aan moet klaten komen
Dan mogen de 'dissidenten' daar dus hun conclusies aan gaan verbinden, tenminste als ze echt principes hebben.quote:Op woensdag 1 september 2010 15:20 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Het congres keurt het wel goed, de pro-groep blijkt in alle peilingen groter te zijn dan de anti-groep tot nu toe.
Betekend dat Klink het CDA uit is gegaan? Toen Wilders de VVD fractie uit was gegaan heette zijn partij ook Groep Wilders..quote:Op woensdag 1 september 2010 15:30 schreef IHVK het volgende:
Ik drop het maar vast even: GROEP KLINK #groepklink #copyright
Rare tweet van een NOS journalist ineens.
Als de discussie puur beperkt tot wat spreektijden op een partijcongres kun je er donder op zeggen dat de partij toch wel voorstemt. Dat begrijpen die lui ook heel goed. Daarom gaan ze niet braaf zitten wachten tot het congres en proberen ze nu al de zaak te beinvloeden.quote:Op woensdag 1 september 2010 15:21 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Niet mee eens, er was namelijk vooraf de afspraak gemaakt dat het congres zich er over mocht uitspreken. Juist deze onrust met dissidenten en prominenten is schadelijk.
en Marja van Bijsterveldtquote:Op woensdag 1 september 2010 15:37 schreef Jojoke het volgende:
Mocht het zover komen dan zullen Ferrier en Koppejan zich waarschijnlijk bij hem voegen, lijkt me. Misschien ook andere mogelijke dissidenten nog? Genoemd zijn: Sabine Uitslag, Sander de Rouwe en Madeleine van Toorenburg.
typisch een grapje van een jongen wiens naam begint met een Xquote:Op woensdag 1 september 2010 15:39 schreef IHVK het volgende:
Die Xander zet 'alvast' een tweet om 'copyright' te krijgen op die term. Een grapje denk ik dus.
Die kans is groot natuurlijk. Zijn 'minute of fame'quote:Op woensdag 1 september 2010 15:39 schreef IHVK het volgende:
Die Xander zet 'alvast' een tweet om 'copyright' te krijgen op die term. Een grapje denk ik dus.
In dat geval mag ook de PVV uit principe zijn mond houden aangezien de meerderheid van de stemmers het ook oneens isquote:Op woensdag 1 september 2010 15:22 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Dan mogen de 'dissidenten' daar dus hun conclusies aan gaan verbinden, tenminste als ze echt principes hebben.
Die in ieder geval zeker niet, want die heb ik deze week nog gesproken en ze staat volledig achter Verhagen.quote:
Hebben jullie al een naam voor de CDA-afsplitsing?quote:Op woensdag 1 september 2010 15:45 schreef Mike het volgende:
[..]
Die in ieder geval zeker niet, want die heb ik deze week nog gesproken en ze staat volledig achter Verhagen.
quote:Voor het CDA gaat het nu om veel meer dan alleen de formatie met VVD en PVV. De openlijke strijd tussen machtspoliticus Verhagen en denker Klink gaat over de toekomst van de partij.
Als zij de kant kiest van Klink wordt het wel een erg moeilijk verhaal voor Verhagen.quote:Op woensdag 1 september 2010 15:45 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Idd, dat lees ik nu ook. Zij is een zeer hoge pief in de fractie en partij.
quote:RT @nielsheithuis: Beeld is dat er op dissidenten Klink, Koppejan, Ferrier, wordt ingepraat. Doel is dus dooronderhandelen - Den Haag #CDA #formatie
Oh oke, ze werd een tijdje terug door de Volkskrant genoemd. Misschien gewoon een gokje van hen. Immers Ab Klink en Bijsterveldt hadden ze ook niet verwacht.quote:Op woensdag 1 september 2010 15:45 schreef Mike het volgende:
[..]
Die in ieder geval zeker niet, want die heb ik deze week nog gesproken en ze staat volledig achter Verhagen.
K(l)ink in de Kabelquote:Op woensdag 1 september 2010 15:48 schreef remlof het volgende:
[..]
Hebben jullie al een naam voor de CDA-afsplitsing?
en tegen jou zou ze de waarheid zeggen?quote:Op woensdag 1 september 2010 15:45 schreef Mike het volgende:
[..]
Ik zie wel een verschil tussen de eerdere prominenten die iets riepen en de dissidenten binnen de fractie.quote:Op woensdag 1 september 2010 15:21 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Niet mee eens, er was namelijk vooraf de afspraak gemaakt dat het congres zich er over mocht uitspreken. Juist deze onrust met dissidenten en prominenten is schadelijk.
Idd een van de machtigste vrouwen op het Binnenhof en in het CDA.quote:Op woensdag 1 september 2010 15:50 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Als zij de kant kiest van Klink wordt het wel een erg moeilijk verhaal voor Verhagen.
Ik zat me ook al te bedenken idd dat het interessant moet zijn te weten wat daar allemaal gezegd wordt.quote:Op woensdag 1 september 2010 15:53 schreef Hexagon het volgende:
Ik zou een maandsalaris over hebben voor de volledige video-opnamen van die gesprekken (als die er waren)
Het wordt weer eens tijd voor zo'n mooie VPRO-dramaserie/film over een politieke gebeurtenisquote:Op woensdag 1 september 2010 15:53 schreef Hexagon het volgende:
Ik zou een maandsalaris over hebben voor de volledige video-opnamen van die gesprekken (als die er waren)
Echt triest hoe het nu gaat binnen mijn partij...quote:Net Theo Rietkerk (CDA Overijssel) gesproken: "CDA regio's willen deze onderhandelingen." Druk op Klink cs wordt opgevoerd.
Misschien goed dat er eens een 'zuivering' plaats gaat vinden. Even de neuzen weer dezelfde kant op zetten en doorgaan.quote:Op woensdag 1 september 2010 16:51 schreef marcodej het volgende:
Met de afdelingen heeft Verhagen heeft een sterke troef in handen. Als ze er niet uitkomen kan Verhagen nog altijd terugvallen op dat congres dat de afdelingen voorgesteld hebben. Meerderheid afdelingen lijkt nog achter Verhagen te staan.
[..]
Echt triest hoe het nu gaat binnen mijn partij...
Mjah, maar niet op deze manier.quote:Op woensdag 1 september 2010 16:53 schreef karton het volgende:
[..]
Misschien goed dat er eens een 'zuivering' plaats gaat vinden. Even de neuzen weer dezelfde kant op zetten en doorgaan.
Dat krijg je met een partij die denkt dat het land naar de klote gaat als zij niet meeregeert. De pluchegeilheid van het CDA neemt weer de overhand. Jammer, vermoed dat rechts er toch gaat komen.quote:Op woensdag 1 september 2010 16:51 schreef marcodej het volgende:
Met de afdelingen heeft Verhagen heeft een sterke troef in handen. Als ze er niet uitkomen kan Verhagen nog altijd terugvallen op dat congres dat de afdelingen voorgesteld hebben. Meerderheid afdelingen lijkt nog achter Verhagen te staan.
[..]
Echt triest hoe het nu gaat binnen mijn partij...
Ach, het CDA neemt tenminste graag verantwoordelijkheid en dit keer werd het min of meer in die positie gedwongen.quote:Op woensdag 1 september 2010 16:55 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dat krijg je met een partij die denkt dat het land naar de klote gaat als zij niet meeregeert. De pluchegeilheid van het CDA neemt weer de overhand. Jammer, vermoed dat rechts er toch gaat komen.
Dat laatste is misschien waar, maar als christelijke partij zou je toch bezwaren moeten hebben tegen een (verkapte) samenwerking met de PVV. Helaas denken veel CDA'ers dat ze een missie van god uitvoeren.quote:Op woensdag 1 september 2010 16:57 schreef marcodej het volgende:
[..]
Ach, het CDA neemt tenminste graag verantwoordelijkheid en dit keer werd het min of meer in die positie gedwongen.
Dat sowieso, beetje karakter tonen kan in deze en de toekomst geen kwaad.quote:Op woensdag 1 september 2010 17:02 schreef Jud1th het volgende:
Ik zie eigenlijk niet wat Klink er nog bij te winnen heeft door nu nog in te binden. Dan heeft hij helemaal voor niets zijn positie binnen het CDA ondermijnd. Nu hij eenmaal over die lijn gestapt is kan hij beter gewoon stand houden.
Ik denk dat het voor Klink sowieso wel over is bij het CDA nu. En dat zal in mindere mate ook wel voor de andere dissidenten gelden vermoed ik.quote:Op woensdag 1 september 2010 17:02 schreef Jud1th het volgende:
Ik zie eigenlijk niet wat Klink er nog bij te winnen heeft door nu nog in te binden. Dan heeft hij helemaal voor niets zijn positie binnen het CDA ondermijnd. Nu hij eenmaal over die lijn gestapt is kan hij beter gewoon stand houden.
Ik denk en hoop juist dat het einde Verhagen is nu.quote:Op woensdag 1 september 2010 17:07 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Ik denk dat het voor Klink sowieso wel over is bij het CDA nu. En dat zal in mindere mate ook wel voor de andere dissidenten gelden vermoed ik.
Als hij doordrukt en het CDA wil hem (en oa. Koppejan en Ferrier) niet kwijt, dan zal hij iig voor elkaar hebben gekregen dat ze uit de onderhandelingen stappen en kan hij wel in de fractie blijven. Maar zowel de positie van Verhagen als Klink zijn vrij onmogelijk voor een fractievoorzitter dan, dus ik neem aan dat er een nieuwe fractievoorzitter komt.quote:Op woensdag 1 september 2010 17:04 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dat sowieso, beetje karakter tonen kan in deze en de toekomst geen kwaad.
Als hij nu nog omgaat is en blijft hij het watje dat ze toch niet serieus hoeven nemen.
Ik denk eigenlijk voor beidequote:Op woensdag 1 september 2010 17:09 schreef remlof het volgende:
[..]
Ik denk en hoop juist dat het einde Verhagen is nu.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |