abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 31 augustus 2010 @ 19:49:24 #51
104871 remlof
Europees federalist
pi_85922959
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2010 19:46 schreef ThaTim het volgende:
Maar het is niet de schuld van de Verhagen. De 'linkse' leden van het CDA moeten zich niet zo aanstellen. De PvdA blokt Paars+ en middenkabinet, zodat VVD met CDA en PVV moet onderhandelen. Als een partij die zich ziet als pragmatisch, moeten ze zich pas gaan melden op het moment dat er een regeerakkoord is.
Dat is wel heel kort door de bocht, zeker als je ziet dat de PVV de facto tegen de grondbeginselen van het CDA is. Verhagen kan daar nog mee weg komen door dat te accepteren maar niet te ondersteunen, veel anderen hebben daar meer meoite mee en dat snap ik prima.
pi_85922967
PvdA blokt Paars+ niet hoor. Dat doet de VVD.
pi_85923003
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2010 19:48 schreef du_ke het volgende:

[..]

Heel eng hoor, dat snap ik maar er is ook nog zoiets als goed fatsoen. En dan valt de PVV gewoon rap af :)
Tja, ze gingen ook niet meeregeren, maar alleen gedogen. Het feit dat er een partij uiteen zou moeten vallen omdat ze met elkaar onderhandelen, vind ik van minder fatsoen spreken dan alles wat Geert tot nu toe gezegd heeft.
I think universal harmony is a pipedream and it may be more productive to focus on more modest goals, like a ban on yodeling.
pi_85923037
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2010 19:49 schreef remlof het volgende:

[..]

Dat is wel heel kort door de bocht, zeker als je ziet dat de PVV de facto tegen de grondbeginselen van het CDA is. Verhagen kan daar nog mee weg komen door dat te accepteren maar niet te ondersteunen, veel anderen hebben daar meer meoite mee en dat snap ik prima.
Maar ze moeten pas oordelen op grond van het regeer/gedoog-akkoord.
I think universal harmony is a pipedream and it may be more productive to focus on more modest goals, like a ban on yodeling.
pi_85923148
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2010 19:51 schreef ThaTim het volgende:

[..]

Geert blijft roepen wat hij wil en de basis van het CDA is totaal anders, zij willen geen godsdiensten afschaffen en dergelijke.. Waarom Verhagen aan deze onderhandelingen begonnen is vind ik raadselachtig.
Is pluchegeil
"Only after the last tree has been cut down, Only after the last river has been poisoned, Only after the last fish has been caught, Only then will you find that money cannot be eaten."
(Cree Indian Prophecy Quotes)
pi_85923171
quote:

[..]

Ze moeten niks. Als al tijdens de onderhandelingen blijkt dat er totaal geen klik is tussen de CDA-achterban en het mogelijke kabinet dan moet men dat niet doen :)
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  dinsdag 31 augustus 2010 @ 19:55:46 #57
104871 remlof
Europees federalist
pi_85923205
quote:

[..]

Nee, ze hadden meteen tegen deze constructie moeten zijn. Dus ik ben het met je eens dat het een beetje krom is er nu pas mee te komen.
pi_85923221
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2010 19:54 schreef xandra47 het volgende:

[..]

Geert blijft roepen wat hij wil en de basis van het CDA is totaal anders, zij willen geen godsdiensten afschaffen en dergelijke.. Waarom Verhagen aan deze onderhandelingen begonnen is vind ik raadselachtig.
Is pluchegeil
Sinds wanneer wil Wilders godsdiensten afschaffen?
  dinsdag 31 augustus 2010 @ 19:57:24 #59
104871 remlof
Europees federalist
pi_85923275
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2010 19:55 schreef ThaTim het volgende:

[..]

Hij ziet één van de abrahamistische godsdiensten als politieke ideologie en de anderen niet, terwijl ze voor 99% hetzelfde zijn :')
pi_85923283
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2010 19:55 schreef ThaTim het volgende:

[..]

Hij wil dat de Islam niet meer als een religie beschouwd wordt maar als een politieke ideologie. Dat is in de praktijk dus het afschaffen van een godsdienst :)
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_85923312
Dank jullie Remlof en Du_ke, dat bedoelde ik dus. Was niet helemaal duidelijk.
"Only after the last tree has been cut down, Only after the last river has been poisoned, Only after the last fish has been caught, Only then will you find that money cannot be eaten."
(Cree Indian Prophecy Quotes)
pi_85924521
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2010 19:49 schreef IHVK het volgende:
En dat begrijp ik ook wel, want binnen zo'n coalitie heeft rechts een minderheid.
  dinsdag 31 augustus 2010 @ 20:32:09 #63
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_85924537
Nou, ik hoor net op het journaal dat de kroketten zijn binnengebracht bij het CDA-spoedberaad. Het kan nog een lange nacht worden. B-)
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
pi_85926662
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2010 18:15 schreef Lubbert het volgende:
Een regering met de PVV zal er never nooit komen, ook niet als ze eventuele nieuwe verkiezingen winnen. Er is buiten de VVD geen enkele partij die met ze wil regeren en samen zullen ze nooit een meerderheid halen. Er is nu nog maar één optie en dat is een linkse coalitie met PvdA, SP, D66 en GL. Als ze dat nou meteen onderzocht hadden dan was het allemaal allang in kannen en kruiken geweest. Het zal me niet verbazen als er al een regeerakkoord klaar ligt van deze partijen. Eindelijk, komt het dan toch nog goed met Nederland.
Links en goed voor Nederland in 1 zin :D Als je nou nog steeds niet snapt dat we bezuinigingen nodig hebben ben je wel ernstig van het padje af hoor.
  dinsdag 31 augustus 2010 @ 21:28:45 #65
165633 eriksd
The grand facade...
pi_85926899
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2010 19:49 schreef IHVK het volgende:
De PvdA blokkeert het wel door uberhaupt te weinig te bezuinigen om het lopende tekort de dichten. Dus los van de aflossing.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
  dinsdag 31 augustus 2010 @ 21:28:47 #66
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_85926901
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2010 21:23 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Links en goed voor Nederland in 1 zin :D Als je nou nog steeds niet snapt dat we bezuinigingen nodig hebben ben je wel ernstig van het padje af hoor.
Nee rechts en goed voor de rijke nederlanders daar mag je blij mee zijn.
pi_85927020
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2010 21:28 schreef betyar het volgende:

[..]

Nee rechts en goed voor de rijke nederlanders daar mag je blij mee zijn.
Ja, want rechts is standaard goed voor 'rijke nederlanders', net zoals links goed is voor de 'uitkeringstrekker' :')
pi_85927029
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2010 21:28 schreef eriksd het volgende:

[..]

De PvdA blokkeert het wel door uberhaupt te weinig te bezuinigen om het lopende tekort de dichten. Dus los van de aflossing.
Nee, de VVD blokkeert het door te veel te willen bezuinigen.

Doh.
  dinsdag 31 augustus 2010 @ 21:40:21 #69
165633 eriksd
The grand facade...
pi_85927391
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2010 21:31 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Nee, de VVD blokkeert het door te veel te willen bezuinigen.

Doh.
Dat tekort moet weg. Dat keynesiaanse model van Cohen c.s. werkt gewoon niet. Het nu niet durven doorpakken is doorschuiven van de rekening.
Bis bis bis
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_85927427
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2010 21:40 schreef eriksd het volgende:

[..]

Dat tekort moet weg. Dat keynesiaanse model van Cohen c.s. werkt gewoon niet. Het nu niet durven doorpakken is doorschuiven van de rekening.
Je ziet de stommiteit van je eigen redenering niet in?
  dinsdag 31 augustus 2010 @ 21:43:02 #71
165633 eriksd
The grand facade...
pi_85927515
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2010 21:41 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Je ziet de stommiteit van je eigen redenering niet in?
Enlighten me
Bis bis bis
  dinsdag 31 augustus 2010 @ 21:46:47 #72
104871 remlof
Europees federalist
pi_85927808
Objectief gezien is het mislukken van de onderhandelingen moeilijk aan één van de partijen te wijten. Het is gewoon een verschil van inzicht. Dan kun je wel zeggen dat er moét worden bezuinigd (of juist niet), maar dat is dus één van de fundamentele verschillen tussen de PvdA en de VVD.

Dus schuld... de partijen zijn het niet eens geworden, dan houdt het op. Volgens mij is Rutte degene geweest die als eerste heeft geconstateerd dat ze er niet uit gingen komen, dus als je dan toch iemand de schuld wil geven: volgens mij was Rutte de persoon die de spreekwoordelijke stekker eruit trok.

Rutte heeft Paars+ trouwens nooit gewild, dus ik vind het een beetje kinderachtig om Cohen de schuld in de schoenen te schuiven. De Paarse besprekingen waren voor Rutte een moetje, een hindernis die even moest worden overwonnen voor er naar - voor hem - wenselijkere opties kon worden gekeken.
pi_85927923
Overigens heeft Rutte zich trouwens wel een ware Januskop getoond:

quote:
Oproep binnen VVD tot rechtsere koers
Van onze verslaggever Raoul du Pré op 03 juli '04, 02:28, bijgewerkt 27 januari 2006 19:08

De twee VVD-parlementariërs heropenen met hun bijdrage de discussie over de koers van hun partij. Met tien stellingen maken ze duidelijk op welke wijze de VVD meer kiezers zou kunnen aantrekken.

De partij zou meer werk moeten maken van strenge straffen (na drie misdrijven levenslang), de uitgaven aan ontwikkelingssamenwerking moeten worden gehalveerd, de maximumsnelheid op de Nederlandse wegen moet omhoog en de VVD moet op geen enkele wijze medewerking verlenen aan de vorming van een derde paars kabinet in de toekomst. 'Dan kiest de VVD voor de oppositie.'

Opvallend is ook dat de Kamerleden veranderingen van het kiesstelsel onzinnig noemen. Volgens hen gaat erom dat politici lef en daadkracht hebben.

Zij nemen daarmee afstand van het huidige regeerakkoord met CDA en D66, waarin wel afspraken over een nieuw kiesstelsel zijn gemaakt.

Wilders en Oplaat nemen met hun stellingen ook ruim afstand van het pleidooi van de liberale staatssecretarissen Rutte en Schultz van Haegen om van de VVD juist een sociaal-liberale partij te maken. In die variant zou de VVD moeten samengaan met D66.

Met name Wilders liet eerder dit jaar al weten dat een beweging naar links wat hem betreft het einde is van de VVD. Hij zinspeelde zelfs op het oprichten van een nieuwe rechts-conservatieve partij.

Wilders en Oplaat benadrukken dat zij hun standpunten niet namens de fractie verkondigen, maar op persoonlijke titel. 'Ze zijn bedoeld voor de interne discussie binnen de VVD.' Om te beginnen zullen de stellingen van Wilders en Oplaat in september besproken worden op een partijbijeenkomst in Limburg.

VVD-fractievoorzitter Van Aartsen toont zich niet onder de indruk van de bijdrage van de Kamerleden. 'Denkend aan onze oud-premier Piet de Jong, is mijn reactie een variant op wat hij ooit zei: 'Mein Ruh' ist hin, mein Herz ist schwer, daar begint Geert Wilders weer.'

Van Aartsen maakte dit voorjaar al duidelijk het 'geleuter' over de koers van de partij zat te zijn. 'Onze koers is simpel: we willen vooruit.'
Wil de echte Rutte opstaan?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 31-08-2010 21:52:00 ]
  dinsdag 31 augustus 2010 @ 21:53:26 #75
104871 remlof
Europees federalist
pi_85928005
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2010 21:51 schreef Sloggi het volgende:
Overigens heeft Rutte zich trouwens wel een ware Januskop getoond:
[..]

Wil de echte Rutte opstaan?
Ik heb Rutte altijd gekend als een linkse VVD'er, verbaas me ook echt dat onder hem de VVD zo naar rechts is opgeschoven.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')