Nee, niet volgens KLM, ze verkopen zo'n constructie zelfs ook aan de telefoon. Waar ze wel problemen mee hebben is delen (dus voor vluchten met meerdere legs) van retourtickets niet gebruiken. Bijvoorbeeld MAD-AMS-DUS en dan alleen MAD-AMS vliegen. Dat vinden ze niet grappig.quote:Op vrijdag 27 augustus 2010 19:59 schreef ozzietukker het volgende:
Ik weet niet helemaal wat je bedoeld.
Maar als je hebt geboekt AMS - MAD - AMS met vertrek op zondag en retour op donderdag in 1 ticket is er niets aan de hand en kan je de vlucht gewoon maken.
Als je 2 tickets hebt geboekt AMS - MAD - AMS op zondag, en AMS - MAD - AMS om op maandag als retourvlucht te gebruiken heb je een probleem, als je namelijk de maandag terug wilt vliegen maar je hebt de heenreis niet gemaakt dan zal de retourvlucht automatisch komen te vervallen.
Je kan wel boeken met 2 tickets AMS - MAD - AMS op zondag heen en een willekeurige datum terug, en dan een ticket MAD - AMS - MAD op zondag heen en een willekeurige datum terug. Het is dan geen probleem dat je de 'retour' vluchten van beide tickets niet gebruikt. (Wel volgens KLM, maar dat is al besproken).
Dat ze zo'n constructie aan de telefoon verkopen betekent niet in mijn ogen dat het echt policy is, het kan, en het is (bijna) onmogelijk om hier iets aan te doen naderhand, omdat het lastig te bewijzen is. (Als ze het niet zouden verkopen aan de telefoon kan je het online boeken).quote:Op vrijdag 27 augustus 2010 21:07 schreef Fogel het volgende:
[..]
Nee, niet volgens KLM, ze verkopen zo'n constructie zelfs ook aan de telefoon. Waar ze wel problemen mee hebben is delen (dus voor vluchten met meerdere legs) van retourtickets niet gebruiken. Bijvoorbeeld MAD-AMS-DUS en dan alleen MAD-AMS vliegen. Dat vinden ze niet grappig.
Dat gaat dus niet lukken als je bij KLM hebt geboekt. Als je de heenreis niet maakt, dan wordt je hele ticket geannuleerd. Als je bij Ryanair of Vueling had geboekt, was het geen probleem geweest.quote:Op vrijdag 27 augustus 2010 23:59 schreef PLAE@ het volgende:
Ik heb een retourticket AMS-MAD-AMS geboekt en ik wil alleen MAD-AMS daadwerkelijk vliegen.
Kun je met easyJet niet voor 23 EUR naar MAD? Of is dat pas later dit jaar? Heb laatst nog ticket MAD-AMS gekocht voor dat bedrag (ok, één koffer + extra kilo's maakte het uiteindelijk 70, maar nog te doen) voor januari 2011.quote:Op zaterdag 28 augustus 2010 00:18 schreef PLAE@ het volgende:
Vueling vliegt helaas niet op Madrid. Dan maar een apart ticket MAD-AMS-MAD boeken voor 100 euro en alleen de heenreis gebruiken.
Toch vind ik het wel vreemd dat ze dat annuleren. Ga toch eens even bellen of daar niet wat aan te doen is. Desnoods met één of andere smoes.
Vergeet het. Geen airline die dit doet. Ik boek extreem veel tickets (bijna elke weekend) en ik boek altijd 2 enkeltjes, omdat ik anders bij verlies van de heenreis (soms heb ik iets met werk ofzo) ook de terugreis kwijt ben. Ik heb al vaker lopen zeiken, maar het is het algemeen geldende beleid...quote:Op zaterdag 28 augustus 2010 00:18 schreef PLAE@ het volgende:
Vueling vliegt helaas niet op Madrid. Dan maar een apart ticket MAD-AMS-MAD boeken voor 100 euro en alleen de heenreis gebruiken.
Toch vind ik het wel vreemd dat ze dat annuleren. Ga toch eens even bellen of daar niet wat aan te doen is. Desnoods met één of andere smoes.
Als je je ticket als 1 geheel in 1 keer geboekt hebt wel.quote:Op zaterdag 28 augustus 2010 09:55 schreef Quoi het volgende:
Vraagje: ik moet in Budapest overstappen en heb mijn koffer bij een dropoff point afgegeven. Dan scan je je boardingpass, nattuurlijk de 1e. Ik neem aan dat mijn koffer nu ook de overstap meedoet vanzelf?
Sta nu te boarden ovrrigens en vroeg dit me ineens af!
Wel de low cost airlines waar je eigenlijk gewoon altijd twee enkeltjes koopt.quote:Op zaterdag 28 augustus 2010 10:02 schreef Drive-r het volgende:
Vergeet het. Geen traditionele airline die dit doet.
Welke dan bijvoorbeeld? Ik vlieg er niet vaak mee, maar volgens mij heb je met een Easyjet hetzelfde probleem toch? Kan me door gebrek aan veel ervaring vergissen.quote:Op zaterdag 28 augustus 2010 10:45 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Wel de low cost airlines waar je eigenlijk gewoon altijd twee enkeltjes koopt.
Bij een Easyjet en Ryanair behandelen ze elke vlucht als afzonderlijke vlucht, en als je een eerste vlucht niet maakt blijft de tweede vlucht wel degelijk geldig. Bij Ryanair kan het ook niet anders, die rekenen voor elke persoon per elke enkele reis boekingskosten en dat betekent automatisch dat je steeds enkele reizen boekt.quote:Op zaterdag 28 augustus 2010 12:43 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Welke dan bijvoorbeeld? Ik vlieg er niet vaak mee, maar volgens mij heb je met een Easyjet hetzelfde probleem toch? Kan me door gebrek aan veel ervaring vergissen.
Thanks, dat wist ik dan weer niet. En BA of SAS is inderdaad net zo duur als retuour of als twee enkeltjes, dus ik boek altijd dat laatste.quote:Op zaterdag 28 augustus 2010 19:19 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Bij een Easyjet en Ryanair behandelen ze elke vlucht als afzonderlijke vlucht, en als je een eerste vlucht niet maakt blijft de tweede vlucht wel degelijk geldig. Bij Ryanair kan het ook niet anders, die rekenen voor elke persoon per elke enkele reis boekingskosten en dat betekent automatisch dat je steeds enkele reizen boekt.
Overigens, enkele reis tickets zijn bij een reguliere maatschappij als British Airways overigens niet belachelijk duur, en retourtickets in Europa hebben over het algemeen geen minimum stay, dit komt door de concurrentie van de genoemde Easyjet en Ryanair welke dit ook niet hebben.
Het was een automaat en vergat naar stickertje te kijken. Maareh...ik heb mijn koffer, dus alles is goed gegaan.quote:Op zaterdag 28 augustus 2010 10:44 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Als je je ticket als 1 geheel in 1 keer geboekt hebt wel.
Kun je ook zien aan de sticker die aan je koffer is gehangen, wordt tegen je gezegd bij het afgeven van je bagage en kun je zien aan het stickertje wat op je paspoort is geplakt.
je kunt nu alvast beginnen met een hormonenkuur en dan op je gemak een arts uitzoeken voor de operatiesquote:Op zondag 29 augustus 2010 15:42 schreef kalinhos het volgende:
Ik zie nu op mijn online booking bij British Airways dat ik geregistreerd sta als Ms ipv Mr. Is dat een groot (lees: duur) probleem als ik dat laat omzetten?
Ik vond hem leuk.quote:Op zondag 29 augustus 2010 17:07 schreef Thetallguy het volgende:
[..]
je kunt nu alvast beginnen met een hormonenkuur en dan op je gemak een arts uitzoeken voor de operaties
mocht je het anders willen oplossen, even BA bellen/mailen
Je vliegt met S7 Airlines.quote:Op maandag 30 augustus 2010 10:57 schreef Alec690 het volgende:
Ik heb geboekt bij Air Berlin en voor de heenreis staat er vluchtnummer AB5542 - Operated by S7 (S7892).
Als je AB5542 invult (op welke website dan ook), dan wordt de vlucht inderdaad niet door AB (Air Berlin) uitgevoerd, maar door een partner van Air Berlin.quote:Klopt het dat S7 deze vlucht uitvoert of vlieg ik gewoon met Air Berlin? Op de website van S7 staat bij het invullen van het vluchtnummer weer 'Operated by partner airline'. Ik snap het niet meer.
Dat is mogelijk, ik had bij Ryanair op Eindhoven een keer 13 minuten voor de vertrektijd, en 8 minuten later zat ik aan boord en gingen de deuren dicht.quote:Op dinsdag 31 augustus 2010 12:27 schreef Spockjuh_ het volgende:
wel even snel gezocht maar krijg het nog niet helemaal duidelijk voor mijzelf.in december vlieg ik met easy jet naar berlijn vanaf amsterdam. IS het bij hun mogelijk om online in te checken en dan max 40 minuten voor vertrekt bij de boarding te zijn of is dat te krap?
Dit zou toch moeten betekenen dat ik er met 25 euro vanaf ben?quote:Indien u uw boeking wilt annuleren rekenen wij ¤ 25 administratie kosten per persoon wanneer de vliegtickets nog niet zijn uitgegeven. Is dit wel het geval bent u ook nog aan kosten van de luchtvaartmaatschappij gebonden, in vele gevallen is dit 100%.
OK, thanks. Ik ben ook in afwachting van antwoord van ebookers, maar als ik dit zo lees wordt het een beetje te duur. Ik heb na het boeken inderdaad vrijwel meteen mijnt ticket gemaild gekregen, dus ik vrees dat annuleren me veel geld zou gaan kosten. Ik laat het wel even weten, in ieder geval bedankt voor de antwoorden. Echt balen dat er ineens een tentamen gepland staatquote:Op donderdag 2 september 2010 07:46 schreef Thetallguy het volgende:
Je ticket wordt vrijwel direct uitgegeven. Waarschijnlijk kreeg je gewoon enkele minuten na het invullen van al je gegevens al je ticket in de mail.
Als je een ticket in de goedkoopste klasse hebt geboekt kan je nog je luchthavenbelastingen etc. terugvragen (zal denk ik ca. ¤100 zijn?), of als je een flexibeler, lees duurder ticket geboekt hebt, dan heb je nog iets meer mogelijkheden.
Dat is wel een goed idee, zo even doen, thanks!quote:Op donderdag 2 september 2010 13:15 schreef Helly het volgende:
Ik zou zeker ook AA zelf bellen om te horen wat er eventueel mogelijk is, ze hebben gewoon een Nederlands telefoonnr.
Neem dan vooral een zachte, niet zo'n hardschalen. Een zachte kun je makkelijker in het 'mag deze tas mee als handbagage'- bakje proppen. Bedenk ook even of je echt een trolley wilt of een gewone reistas zonder wieltjes. Wieltjes zijn zwaar en niet overal even bruikbaar (hobbelige straatjes en trappen enzo).quote:Op donderdag 2 september 2010 17:49 schreef Tyler-Girl het volgende:
Ik heb even een vraagje aan de ervare vliegers onder ons.
Over een tijdje vlieg ik met Wizz Air Hongarije en ben van plan om alleen handbagage mee te nemen. De maximale omvang van handbagage is 55x20x40....
stel nu dat ik zo'n trolley koop (die vaak groter zijn...bijvoorbeeld 53x23x38) maken ze daar een probleem van? Zijn er sowieso trolleys van deze omvang of is die omvang echt zo stom gesteld dat ik daardoor nooit een trolley mee mag nemen?
Thanks!
Ik wil liever wel wielletjes...ik mag 10 kg meenemen (waar ik waarschijnlijk wel aan ga zitten, maar dat is gewoon een kwestie van slecht inpakke ) en dat rolt toch wat makkelijker dan dat ik die steeds op het vliegveld ed mee moet zeulen.quote:Op donderdag 2 september 2010 22:53 schreef Unihoc_ACE het volgende:
[..]
Neem dan vooral een zachte, niet zo'n hardschalen. Een zachte kun je makkelijker in het 'mag deze tas mee als handbagage'- bakje proppen. Bedenk ook even of je echt een trolley wilt of een gewone reistas zonder wieltjes. Wieltjes zijn zwaar en niet overal even bruikbaar (hobbelige straatjes en trappen enzo).
O ja, en let ook op de toegestane kilo's, die tellen ook...
quote:Op vrijdag 3 september 2010 13:09 schreef Guppyfriend het volgende:
Wij vliegen binnenkort vanaf AMS naar BKK (Bangkok, Thailand) naar USM (Ko Samui, Thailand), en later weer terug, zelfde route.
Wat ik me afvraag, worden onze koffers doorgelabeld in AMS naar USM? En andersom ook? Kun je dat ergens terugvinden?
quote:Als je je ticket als 1 geheel in 1 keer geboekt hebt wel.
Kun je ook zien aan de sticker die aan je koffer is gehangen, wordt tegen je gezegd bij het afgeven van je bagage en kun je zien aan het stickertje wat op je paspoort is geplakt.
Oh, is dat altijd als je je tickets in één keer boekt? Als één route zeg maar. Dat wist ik niet Dank je!quote:
In een enkel geval moet je je koffer ophalen, zoals bij sommige Amerikaanse luchthavens, of als je overstapt naar een ander vliegveld of naar een lokale luchtvaartmaatschappij, maar dan staat het wel duidelijk aangegeven en wordt het een paar keer tegen je gezegd.quote:Op vrijdag 3 september 2010 13:12 schreef Guppyfriend het volgende:
Oh, is dat altijd als je je tickets in één keer boekt? Als één route zeg maar. Dat wist ik niet Dank je!
het echt checken van handbagage (zowel omvang als gewicht) heb ik in al die jaren alleen maar bij Ryanair meegemaakt (van EHV naar Pisa), verder nog nooit.quote:Op vrijdag 3 september 2010 13:23 schreef Unihoc_ACE het volgende:
Heeft iemand ervaring met hoe streng Transavia de handbagage controleert? Ik vlieg in oktober van Amsterdam naar Marrakech.
Ik ben een behoorlijk lichte pakker met een kleine tas (plaatje), maar de limiet van 5 kg is wel erg laag. Met 6 kg heb ik gewoon alles bij me wat ik zou willen...
Ik zie er dus niet uit alsof ik veel bij me heb, maar als ze echt gaan wegen zou ik wel eens een pondje over de limiet kunnen zijn.
Dat is soms wel mogelijk maar in dit geval zeker niet. Je komt op Newark voor het eerst de VS binnen. De amerikaanse douane wil je dan langs zien lopen met al je bagage, zodat ze je eventueel kunnen kontroleren. Iedereen die aankomt in de VS of overstapt naar een binnenlandse vlucht krijgt dus automatisch zijn koffer op de band.quote:Op vrijdag 3 september 2010 13:59 schreef Essebes het volgende:
Als een route niet in 1 ticket is geboekt, kun je er bij het inchecken dan wel om verzoeken? En kunnen/mogen ze het dan wel doen? Wij vliegen in december van AMS naar Seattle, via Newark. Beide vluchten zijn Continental, maar het eerste deel is onderdeel van een pakketreis en het tweede deel is zelf, rechtstreeks bij Continental geboekt...
Bedankt voor de antwoorden. Ik ga het denk ik gewoon proberen. Als je ziet wat voor mega-trolleys er soms aan boord gebracht worden... Maar mijn enige ervaring was dus met Ryanair en KLM die een ruimere limiet van 10 kg hebben.quote:Op vrijdag 3 september 2010 13:56 schreef Essebes het volgende:
[..]
het echt checken van handbagage (zowel omvang als gewicht) heb ik in al die jaren alleen maar bij Ryanair meegemaakt (van EHV naar Pisa), verder nog nooit.
en dan moeten we daarna bij een transferbalie de labels voor Seattle halen?quote:Op vrijdag 3 september 2010 14:37 schreef jaco het volgende:
[..]
Dat is soms wel mogelijk maar in dit geval zeker niet. Je komt op Newark voor het eerst de VS binnen. De amerikaanse douane wil je dan langs zien lopen met al je bagage, zodat ze je eventueel kunnen kontroleren. Iedereen die aankomt in de VS of overstapt naar een binnenlandse vlucht krijgt dus automatisch zijn koffer op de band.
Eerste voornaam is afdoende. Veel airlines vragen ook enkel 1e naam.quote:Op zaterdag 4 september 2010 02:48 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
Voor zover ik weet letterlijk de namen van een reisdocument overnemen.
ehm ik reis altijd op mn ID erheen, dus neem aan dat je dat bedoeld maar in ieder geval bedankt voor het antwoordquote:Op woensdag 8 september 2010 10:32 schreef 18konijn het volgende:
Roemenië zit nog niet in Schengen, dus wel even je paspoort laten zien als je erin en eruit gaat. Maar verder is het geen probleem als je Nederlander bent.
Ja, het is gewoon EU, dus je mag met je ID-kaart reizen. Met Schengen wordt bedoeld, dat er vrij verkeer van personen, kapitaal en goederen is, ofwel je wordt dan helemaal niet meer gecontroleerd aan de grens. Je hebt dan alleen een geldige identificatie nodig voor de airline.quote:Op woensdag 8 september 2010 16:09 schreef spiedermann het volgende:
ehm ik reis altijd op mn ID erheen, dus neem aan dat je dat bedoeld maar in ieder geval bedankt voor het antwoord
Manila airport kennende valt er nog niet al te veel on line in te checken. Al zou het al kunnen, zal de rij bij het drop off point ook grandioos groot zijn.quote:Op zondag 12 september 2010 21:03 schreef Motormuis81 het volgende:
Vraagje met betrekking tot het inchecken op Manila airport.
Ik vlieg vanaf Manila terug naar Schiphol met Malaysian Airlines. Ik neem aan dat ik online kan inchecken. Maar moet ik dan gewoon aansluiten bij de incheckbali of is er ook een bagage dropoffpoint?? Ik lees nu nl niet de meest ideale verhalen over de rijen enz op Manila.
Wellicht iemand nog meer tips?ik vlieg om 18:30, dus om 15:30 zeker op het vliegveld.
Alsvast bedankt.
Dat hoeft binnen Europa (en vaak ook daarbuiten) al vrij lang niet meer.quote:Op maandag 13 september 2010 13:57 schreef PLAE@ het volgende:
Wil zojuist inchecken voor een vlucht. Hoef ik niet eens meer nummers van paspoorten/id-kaarten door te geven.
Is dat weer nieuw Heb het bij het boeken ook niet doorgegeven.
(gaat om Vueling btw).
Hoi. Ok ik dacht dat het aan de airliner lag of je online kon inchecken of niet.quote:Op maandag 13 september 2010 09:09 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Manila airport kennende valt er nog niet al te veel on line in te checken. Al zou het al kunnen, zal de rij bij het drop off point ook grandioos groot zijn.
Reken op een rij van minimaal 1 uur voor het inchecken cq bagage drop off. Rond die tijd (eind van de middag), is de rij bij de paspoortcontrole ook best groot. Dus met 15.30 ben je niks te vroeg.
(Neem wel een printje van je E-ticket mee, zonder bewijsje op papier van een ticket kom je de terminal niet in)
Ik werk er. Je cabinebagagelimiet is idd 5kg, tassen worden vrijwel nooit specifiek gewogen (mitst opvallend grote), maar kleine koffertjes wel altijd. Jouw tas is wel wat aan de grote kant, maar het hangt vice versa een beetje van de personen af (jou en de inchecker) en hoe vol je vlucht zit. Maar als je thuis incheckt en je boardingpass uitprint, hoef je in principe niet langs de check in/drop off, maar alleen door de bagagecontrole bij de douane (vertrekhal 3 tussen balierij 22/23). Zij wegen je tas niet, maar kijken wel naar wat er inzit en ook naar de grootte. Heb je dus geen verboden spullen voor de douane, kun je waarschijnlijk gewoon zonder problemen aan boord. Anders sturen zij je alsnog naar de drop off, wat echt heel snel kan gaan hoor. Maar met 6kg zul je wsl geen problemen krijgen. 10kg Wel!quote:Op vrijdag 3 september 2010 13:23 schreef Unihoc_ACE het volgende:
Heeft iemand ervaring met hoe streng Transavia de handbagage controleert? Ik vlieg in oktober van Amsterdam naar Marrakech.
Ik ben een behoorlijk lichte pakker met een kleine tas (plaatje), maar de limiet van 5 kg is wel erg laag. Met 6 kg heb ik gewoon alles bij me wat ik zou willen...
Ik zie er dus niet uit alsof ik veel bij me heb, maar als ze echt gaan wegen zou ik wel eens een pondje over de limiet kunnen zijn.
Die 5kg hebben niks te maken met veilgheidseisen, dit is gewoon om te voorkomen dat men veel te veel en te grote handbagage aan boord meenemen.quote:Op maandag 13 september 2010 19:25 schreef Qebbel het volgende:
[..]
bla die bla
Die 5kg zijn veiligheidsmaatregelen en eigenlijk met name gebaseerd op die kleine koffertjes die mensen meenemen. Als die uit de bagagebakken op iemands hoofd vallen, wil jij geen koffer van 10kg op je krijgen. Daarom wordt extra op de koffertjes gelet en minder qua gewicht op de tassen.
Fijne reis!
Niet iedereen is op vakantie natuurlijk. Ik vlieg een paar keer per week en reis rond met zo'n "hutkoffer". Maar goed, scheelt me wel elke keer 20 minuten wachten bij aankomst en bij vertrek kan ik ook later aankomen. Dat tikt op den duur gewoon aan, zeker als je af en toe ellende hebt met bagage (want dat heb je als je 100 keer per jaar vliegt gegarandeerd). Daarbij hoef je met een simpele trolley weinig te zeulen, er zitten tenslotte wieltjes onderquote:Op maandag 13 september 2010 20:49 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Eigenlijk heeft Transavia gelijk ook, ikzelf reis ook altijd met handbagage van maximaal 3 tot 5 kilo, en daarvan is de tas waarschijnlijk al 1 kilo, de rest gaat of mee als ruimbagage, ik verbaas mij altijd over de mensen met hutkoffers aan boord en die daar over het vliegveld mee lopen zeulen.
Voor zakenvluchten of weekendtripjes is alleen handbagage met laptop erin natuurlijk prima en handig, maar juist voor zakenreiziger is Transavia meestal niet zo interessant, voor de gemiddelde zakenreiziger dan, ze vliegen toch veelal op de vakantiebestemmingen.quote:Op maandag 13 september 2010 20:52 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Niet iedereen is op vakantie natuurlijk. Ik vlieg een paar keer per week en reis rond met zo'n "hutkoffer". Maar goed, scheelt me wel elke keer 20 minuten wachten bij aankomst en bij vertrek kan ik ook later aankomen. Dat tikt op den duur gewoon aan, zeker als je af en toe ellende hebt met bagage (want dat heb je als je 100 keer per jaar vliegt gegarandeerd). Daarbij hoef je met een simpele trolley weinig te zeulen, er zitten tenslotte wieltjes onder
Begrijp ik, is ook veel handiger! Maar je wilt niet weten waarmee mensen allemaal aan komen kakken. Hele hutkoffers denken ze, naast hun reguliere ingecheckte bagage, nog eens mee te kunnen nemen in de cabine. En pissig joh, als je ze vertelt dat het niet mag. Staat duidelijk in de reglementen .quote:Op maandag 13 september 2010 20:52 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Niet iedereen is op vakantie natuurlijk. Ik vlieg een paar keer per week en reis rond met zo'n "hutkoffer". Maar goed, scheelt me wel elke keer 20 minuten wachten bij aankomst en bij vertrek kan ik ook later aankomen. Dat tikt op den duur gewoon aan, zeker als je af en toe ellende hebt met bagage (want dat heb je als je 100 keer per jaar vliegt gegarandeerd). Daarbij hoef je met een simpele trolley weinig te zeulen, er zitten tenslotte wieltjes onder
Je bent grondpersoneel?quote:Op maandag 13 september 2010 21:56 schreef Qebbel het volgende:
[..]
Begrijp ik, is ook veel handiger! Maar je wilt niet weten waarmee mensen allemaal aan komen kakken. Hele hutkoffers denken ze, naast hun reguliere ingecheckte bagage, nog eens mee te kunnen nemen in de cabine. En pissig joh, als je ze vertelt dat het niet mag. Staat duidelijk in de reglementen .
En idd, Transavia richt zich op de vakantiereiziger en niet op de zakenman. 5 KG is echt niks, want de meeste trolly's wegen al 2,3 kilo. Dus je kunt beter zo'n zachte koffertas met wieltjes meenemen. En je laptop mag apart in een simpele laptoptas, dus dat scheelt ook wel weer in de kilo's. Niet in het koffertje doen dus, want dan kan je minder kleding e.d. meenemen .
Dat klopt, het ligt aan de airliner. Ik ben nooit in Manila geweest, maar mijn algemene ervaring is als volgt: als de maatschappij de luchthaven niet als thuisbasis heeft, dan is er meestal geen aparte drop-off. Je sluit dus gewoon aan bij die paar balies die ze daar hebben. Heel soms is 1 balie voor alleen drop-off en kan dat dus sneller gaan.quote:Op maandag 13 september 2010 17:37 schreef Motormuis81 het volgende:
[..]
Hoi. Ok ik dacht dat het aan de airliner lag of je online kon inchecken of niet.
quote:
Verder geen tips, behalve gewoon rustig en chill blijven. Go with the flow. Verwacht verder ook geen uitgebreide duty free o.i.d.quote:Op maandag 13 september 2010 17:37 schreef Motormuis81 het volgende:
[..]
Hoi. Ok ik dacht dat het aan de airliner lag of je online kon inchecken of niet.
Dat Manila een drama qua rij-en is had ik al gelezen, dus ben zeker op tijd aanwezig.
Nog meer tips voor Manila airport? Ja eticket altijd mee ook om de retourvlucht te kunnen laten zien als je het land binnen komt. Dat van de toegangscontrole had ik ook al gelezen. Meer??
NL booking sites zijn over het algemeen niet zo voordelig.quote:Op dinsdag 14 september 2010 13:26 schreef Greatmarked het volgende:
Is ebookers.com (.com dus) een beetje aan te raden?
Ik wil namelijk een ticket (in februari) naar kaapstad boeken en via ebookers.com ben ik 200 euro minder kwijt aan een ticket dan via ebookers.com/nl . Heel apart..
Ik vlieg in februari naar Kaapstad en goedkoopste wat ik tot nu heb kunnen vinden is 450 pond (530 euro) of 750 euro via ebookers.com/nl
Nooit iets van gemerkt trouwens, en ik gebruik wisselend NL en UK sites.quote:Op dinsdag 21 september 2010 19:50 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
NL booking sites zijn over het algemeen niet zo voordelig.
Ik boek persoonlijk altijd via UK sites aangezien die prijzen dusdanig lager zijn dan de NL sites. De enige sites van ebookers, expedia die het nog slechter doen zijn de Duitse sites.....
Zolang je een credit card hebt is het geen probleem, dan moeten ze het ticket gewoon uitgeven, ik heb slechts één keer een discussie gehad met een UK luchtvaartmaatschappij (Thomas Cook) dat ik geen ticket via de UK site mocht kopen, maar nadat ik vroeg om dit nogmaals te bevestigen met de belofte dat ik dit dan verder zou opvolgen werd het ticket welke ik al had betaald heel snel geprint.
Alles heeft te maken dat ze proberen de markten af te schermen in verschillende landen, de boekingsites gaan ervan uit dat jij als Nederlander niet via de internationale site gaat boeken. Deze moeten exact dezelfde vluchten goedkoper aanbieden omdat je vaak een extra vlucht nodig hebt om vanaf een NL luchthaven te vertrekken. (Naast dat de andere sites betere deals met de betreffende luchtvaartmaatschappij kunnen hebben gemaakt).
Meestal zijn de prijzen bij de UK prijzen beter, afhankelijk van de huidige wisselkoers, en daarnaast zijn er voor de UK sites vaker coupon codes beschikbaar voor extra kortingen.quote:Op dinsdag 21 september 2010 19:52 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Nooit iets van gemerkt trouwens, en ik gebruik wisselend NL en UK sites.
Ik heb er lang geleden een ticket gekocht. Er was een kleinigheid niet helemaal duidelijk waarop ik een email stuurde naar het info adres. Daar kwam nooit een antwoord op. Het was geen essentiele vraag (anders had ik kunnen bellen), maar ik vind het nogal sneu dat er na een aankoop van 1500 euro (oid) niet even wat service gegeven kan worden.quote:Op dinsdag 14 september 2010 13:26 schreef Greatmarked het volgende:
Is ebookers.com (.com dus) een beetje aan te raden?
Volgens mij zit je ook vaak naast elkaar als je beide stoelen in 1 boeking doet, maar dit kan vlak voor tijd altijd veranderen. Tevens hebben frequent flyers eerder al de kans op stoelen te kiezen, daar kan je helaas weinig aan doen. Reisbureaus zijn volgens mij ook altijd duurder, het is maar de vraag of je dat extra geld over hebt voor een kort vluchtje naar NY. Die paar uur niet naast elkaar overleef je toch wel.quote:Op donderdag 23 september 2010 15:20 schreef Fargo het volgende:
Deze maand ben ik naar NY gevlogen na tickets via het internet te hebben aangeschaft. Allemaal prima gegaan, alleen het online inchecken was misgegaan. Via de bevestigingsmail (na aanschaf tickets) kwam ik te weten dat ik vanaf 24 uur voor de vlucht online kon inchecken. Ik probeerde het iets vroeger, zo'n uurtje of 30 voor de vlucht zou vertrekken, en kwam toen stomverbaasd tot de ontdekking dat het hele toestel zowat al vergeven was. Uiteindelijk twee stoelen gekozen (niet naast elkaar dus) en op de luchthaven is het gelukkig, omdat we er vroeg bij waren, goed gekomen. Maar prettig is het allerminst.
Dit willen we dus een volgende keer voorkomen. Nu heb ik begrepen dat tickets geboekt via een reisbureau gelijk aan een stoelnummer gekoppeld worden. Klopt dit? En zo ja, kunnen wij dan een willekeurig reisbureau binnen stappen met de vraag of zij om het even welke vliegtickets voor ons kunnen reserveren. Of hebben ze allemaal zo hun partnerorganisaties en kan de één bijvoorbeeld geen Delta reserveren en een ander weer bijvoorbeeld geen Continental of KLM?
Want ik zou het liefste vliegen met Jet Airways, maar dan wel met tickets geboekt via een reisbureau, zodat ik later niet hoef te kloten met het online inchecken. Is dat mogelijk?
Bedankt voor je reactie. Deze stoelen waren trouwens ook in 1 boeking, maar we zaten dus niet naast elkaar omdat we dus nog online moesten inchecken. Wat dus misging. Toen ik wilde inchecken kon ik nog kiezen uit acht stoelen. Lijkt me niet dat alle andere stoelen reeds door frequent flyers waren gereserveerd.quote:Op donderdag 23 september 2010 15:32 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Volgens mij zit je ook vaak naast elkaar als je beide stoelen in 1 boeking doet, maar dit kan vlak voor tijd altijd veranderen. Tevens hebben frequent flyers eerder al de kans op stoelen te kiezen, daar kan je helaas weinig aan doen. Reisbureaus zijn volgens mij ook altijd duurder, het is maar de vraag of je dat extra geld over hebt voor een kort vluchtje naar NY. Die paar uur niet naast elkaar overleef je toch wel.
Vreemd verhaal, zal wel een reden voor zijn. Normaal zijn er nooit zoveel stoelen bezet van tevoren.quote:Op donderdag 23 september 2010 15:57 schreef Fargo het volgende:
[..]
Bedankt voor je reactie. Deze stoelen waren trouwens ook in 1 boeking, maar we zaten dus niet naast elkaar omdat we dus nog online moesten inchecken. Wat dus misging. Toen ik wilde inchecken kon ik nog kiezen uit acht stoelen. Lijkt me niet dat alle andere stoelen reeds door frequent flyers waren gereserveerd.
regels zijn nog steeds hetzelfde. Helaas.quote:Op donderdag 23 september 2010 17:54 schreef Olle. het volgende:
Morgen vlieg ik naar USA, is het nog steeds zo dat je geen dinken mee mag nemen het vliegtuig in?
Of is dat al wat lichter geworden? want dat had ik laatst ergens gehoord.
Als je van te voren stoelen wilt vastleggen (kan bij de meeste maatschappijen), betaal je daar extra voor. Dus als je voor het goedkoopste ticket kiest, is de kans groot dat je niet de fijnste stoelen krijgt. Je kunt wel proberen te bellen naar de maatschappij (kunnen vaak meer dan reisbureaus) en dan kunnen zij misschien nog stoelen vastleggen, maar ik weet niet of je hier dan ook voor betaalt. Zou kunnen.quote:Op donderdag 23 september 2010 15:57 schreef Fargo het volgende:
[..]
Bedankt voor je reactie. Deze stoelen waren trouwens ook in 1 boeking, maar we zaten dus niet naast elkaar omdat we dus nog online moesten inchecken. Wat dus misging. Toen ik wilde inchecken kon ik nog kiezen uit acht stoelen. Lijkt me niet dat alle andere stoelen reeds door frequent flyers waren gereserveerd.
Vaak zijn die plekken al snel 'verkocht', dus probeer het idd zsm te regelen. Beste is online vlucht boeken en daarna contact opnemen met KLM (of andersom!). Zij kunnen stoelen voor je reserveren.quote:Op donderdag 23 september 2010 22:50 schreef theywerebulletsmofo het volgende:
Wij gaan volgende zomer naar de VS. Eén van ons is een vent van zo'n 2 meter en ik probeer erachter te komen hoeveel extra kosten je hebt als je extra beenruimte zou willen reserveren. Ik kom er op bijv. de KLM site niet achter. Hebben jullie een idee? En is het nuttig om dit te doen?
We moeten in het hoogseizoen, helaas. Dus half juli tot half augustus. Hoe kunnen we toch een beetje een goeie deal vinden voor een ticket naar Californië?
Het overkomt mij regelmatig dat ik uit zo'n acht stoelen kan kiezen. Dat wil volgens mij niet vanzelfsprekend zeggen dat de rest al vergeven is. Er wordt je slechts een beperkte set uit de nog vrije stoelen aangeboden. Een andere reiziger die aan het inchecken is, ziet waarschijnlijk een andere set.quote:Op donderdag 23 september 2010 15:57 schreef Fargo het volgende:
Toen ik wilde inchecken kon ik nog kiezen uit acht stoelen. Lijkt me niet dat alle andere stoelen reeds door frequent flyers waren gereserveerd.
Dank voor je antwoord! Begrijp ik het goed dat de normale stoelen met extra beenruimte niet extra kosten? toch maar eens informeren bij KLM o.i.d.quote:Op donderdag 23 september 2010 23:25 schreef Qebbel het volgende:
[..]
Vaak zijn die plekken al snel 'verkocht', dus probeer het idd zsm te regelen. Beste is online vlucht boeken en daarna contact opnemen met KLM (of andersom!). Zij kunnen stoelen voor je reserveren.
KLM heeft nu ook een comfort class, waar je sowieso meer beenruimte hebt, maar daar zijn idd kosten aan verbonden en frequent flyers gaan voor.
Met KLM kan je via manage your booking vanaf 3 maanden voor vertrek je zitplaatsen vastleggen, en ik kan je verzekeren dat dan de meeste zitplaatsen gewoon nog beschikbaar zijn op dat moment.quote:Op donderdag 23 september 2010 23:25 schreef Qebbel het volgende:
[..]
Vaak zijn die plekken al snel 'verkocht', dus probeer het idd zsm te regelen. Beste is online vlucht boeken en daarna contact opnemen met KLM (of andersom!). Zij kunnen stoelen voor je reserveren.
KLM heeft nu ook een comfort class, waar je sowieso meer beenruimte hebt, maar daar zijn idd kosten aan verbonden en frequent flyers gaan voor.
Dus dan is het ook meteen normaal dat er nog geen glas water aangeboden wordt?quote:Op zaterdag 25 september 2010 11:57 schreef Fogel het volgende:
Als jij in je claim hard kan maken dat Icelandair een weermachine heeft en die niet gebruikt heeft omdat ze graag jou vertraging wilden laten krijgen, wens ik je een leuke rechtzaak toe.
Weer valt dus echt buiten de verantwoording van een maatschappij.
Hoeveel wil je claimen hiervoor dan? Heb je uberhaupt gevraagd naar een glas water, of heb je 3,5 uur in semi-gedehydrateerde toestand zitten wachten op wat water? En indien je het gevraagd hebt, werd het geweigerd?quote:Op zaterdag 25 september 2010 12:05 schreef Mryc het volgende:
[..]
Dus dan is het ook meteen normaal dat er nog geen glas water aangeboden wordt?
Alleen krijg je er in praktijk maar 8 in zo'n hersluitbare 1 liter zak van een bepaald formaat.quote:Op dinsdag 28 september 2010 05:24 schreef Qebbel het volgende:
Je mag 10 losse flesjes van max 100ml in je handbagage.
Mijn ervaring met Delta is dat ze zich in ieder geval wel verantwoordelijk voelden en ondanks mijn vertraging op de New York vlucht, mij direct overboekten op een latere vlucht naar Buffalo, omdat de eerdere vlucht onmogelijk door mij gehaald kon worden.quote:Op woensdag 6 oktober 2010 20:15 schreef Fogel het volgende:
Volgens mij is dit nog niet voorbij gekomen, maar wel handig voor in de OP:
Als je maar 1u en 15 minuten hebt om over te stappen (en je hebt het ticket uitaard als 1 geheeld gekocht op bv de website van de airline zelf) op een relatief groot vliegveld zoals MSP (Minneanapolis), en je haalt dat niet omdat alles (douane, baggage opnieuw op de band, etc) nogal traag verloopt, is het dan de verantwoordelijkheid van de airline (aangezien ze het ticket zelf aan je verkocht hebben en dus de marge om over te stappen ruim genoeg vinden) om je toch verder te brengen met een latere vlucht, of moet je zelf een nieuw ticket betalen?
Gaat dus over een vlucht van buiten de VS naar de VS, en dan een binnenlandse vlucht verder.
Mijn ervaring is ook dat (toevallig ook Delta) zonder mokken een alternatief zoekt. (dus ik heb gewoon die vlucht met korte overstap geboekt, voordat ik deze vraag stelde)quote:Op woensdag 6 oktober 2010 20:43 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Mijn ervaring met Delta is dat ze zich in ieder geval wel verantwoordelijk voelden en ondanks mijn vertraging op de New York vlucht, mij direct overboekten op een latere vlucht naar Buffalo, omdat de eerdere vlucht onmogelijk door mij gehaald kon worden.
Nu weet ik niet de situatie op MSP, maar op New York (JFK) kon je direct na aankomst na de paspoortcontrole de douane door en de bagage weer afgeven voor de connecting vlucht, en daarna gelijk de veiligheidscheck door, dus als er geen vertraging is moet dat haalbaar zijn.
quote:Price specification
Adult
Total price excluding surcharge NOK 8 526
Credit card surcharge 75
Total price for all passengers NOK 8 601
Ticket price 5 850
Booking fee 10
Fuel surcharge 1 932
US international transportation tax 188
Airport Passenger Service Charge 119
Security charge 118
Airport Passenger Service Charge 102
USA passenger civil aviation security service fee 45
US INS user fee 41
US customs user fee 32
Netherlands noise isolation charge 32
US APHIS fee 30
USA passenger facility charge 27
Price (per passenger) 8 526
Number of passengers 1
Ik weet niet wat er in de kleine lettertjes van een ticket contract staat hierover. Ik heb echter nog nooit gehoord dat een maatschappij je achterlaat als je buiten je eigen schuld een aansluitende vlucht mist. Niet in mijn vriendenkring en niet in dit forum.quote:Op woensdag 6 oktober 2010 20:15 schreef Fogel het volgende:
Volgens mij is dit nog niet voorbij gekomen, maar wel handig voor in de OP:
Als je maar 1u en 15 minuten hebt om over te stappen (en je hebt het ticket uitaard als 1 geheeld gekocht op bv de website van de airline zelf) op een relatief groot vliegveld zoals MSP (Minneanapolis), en je haalt dat niet omdat alles (douane, baggage opnieuw op de band, etc) nogal traag verloopt, is het dan de verantwoordelijkheid van de airline (aangezien ze het ticket zelf aan je verkocht hebben en dus de marge om over te stappen ruim genoeg vinden) om je toch verder te brengen met een latere vlucht, of moet je zelf een nieuw ticket betalen?
Gaat dus over een vlucht van buiten de VS naar de VS, en dan een binnenlandse vlucht verder.
Absoluut waar, true, true. Maar toch, het idee. Ik boekte een vliegticket voor mijn vriendin en vulde zo ongeveer al mijn gegevens in (gegevens boeker) en enkel eerste voornaam + achternaam van mijn vriendin. Gewoon vreemd.quote:Op zaterdag 16 oktober 2010 23:35 schreef Fogel het volgende:
Dan moet die Jan de Jong ook nog weten dat die andere gaat, op welke datum en welke vlucht, en daarnaast ook nog eens de boekingscode weten.Met alleen al in Europa 32000 vluchten per dag moet je best wel "mazzel" hebben als het je gaat lukken om problemen hiermee te krijgen.
De tweede reiziger op een ticket kan volgens mij niet apart inchecken.quote:Op zaterdag 16 oktober 2010 23:50 schreef Alec690 het volgende:
[..]
Absoluut waar, true, true. Maar toch, het idee. Ik boekte een vliegticket voor mijn vriendin en vulde zo ongeveer al mijn gegevens in (gegevens boeker) en enkel eerste voornaam + achternaam van mijn vriendin. Gewoon vreemd.
Het is min of meer hetzelfde als OK. Bron (o.a.) : http://www.flyertalk.com/forum/archive/t-320682.htmlquote:Op zaterdag 16 oktober 2010 22:40 schreef Ron.Jeremy het volgende:
Is status HK hetzelfde als status OK?
Wie heeft hier ervaring mee?
Delta bellen, zij kunnen het voor je veranderen. KLM heeft geen zin, die verwijzen je door naar Delta.quote:Op zaterdag 16 oktober 2010 23:40 schreef Fogel het volgende:
Weet trouwens iemand of en zo ja hoe het mogelijk is om een stoelnummer te wijzigen bij een intercontinentale vlucht van Delta -geboekt bij KLM-? Ik zag dat ik een stoel in rij J krijg op de terugvlucht, en ik heb een hekel om aan de rechterkant van een vliegtuig te zitten. Vorige keer had ik via een reisbureau geboekt (bedrijfspolicy) en die hebben het voor me veranderd, maar deze keer heb ik gewoon zelf online geboekt en zie geen mogelijkheid om een verandering aan te brengen in "manage my booking". Ik vlieg overigens over een week of 2-3.
mijn vlucht bkk-ams landde toen wij al in de gate zaten en werd door een ploeg van 50!! mensen schoongemaakt en was in een goede 10minuten klaar (vlucht kwam uit taipei)quote:Op maandag 13 september 2010 20:59 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Voor zakenvluchten of weekendtripjes is alleen handbagage met laptop erin natuurlijk prima en handig, maar juist voor zakenreiziger is Transavia meestal niet zo interessant, voor de gemiddelde zakenreiziger dan, ze vliegen toch veelal op de vakantiebestemmingen.
Althans, ik heb pas 2 keer met Transvertragia naar een bestemming moeten vliegen, en dat heb ik geweten ook van het klote Rotterdam Airport met veel vertraging naar Toulon. (Hoe kan je nou na landing van een vertraagde vlucht het toestel zo langzaam schoonmaken dat deze na 1,5 uur vertraging bij aankomst uiteindelijk 3 uur te laat weggaat)
Geen probleem.quote:Op dinsdag 19 oktober 2010 20:07 schreef menjo1 het volgende:
Hallo,
Hopelijk zit ik hier goed met mijn vraag en dat hij niet al eerder gesteld is.
Gisteren heb ik 5 tickets geboekt voor Ams-Bristol. v.v Bij Easyjet.
Alleen nu heb ik bij 2 heren niet hun tweede naam ingevoerd.
Dus wel voornaam en achternaam conform ID.
Geeft dit problemen? Is er iemand die hier uitsluitsel over kan geven.
Alvast bedankt voor een evt. antwoord.
Of je van een Schengen land komt heeft er niet zoveel mee te maken. Misschien een extra controle ingebouwd door Schiphol op dat moment. Hebben ze misschien zo hun redenen voor.quote:Op woensdag 20 oktober 2010 14:02 schreef Elmostyle het volgende:
Laatst vloog ik met Malev(Via KLM geboekt) naar budapest en terug, op de terugweg werden we op schiphol met een bus opgehaald allemaal en nog eens allemaal gecontroleerd(handbagage, metaal etc, net 't zelfde als bij inchecken). Sinds wanneer is dit? Hongarije is toch gewoon een Schengen-land?
Vreemd inderdaad, had ik laatst ook toen ik vanaf Budapest kwam. Echter was er wel een bommelding geweest op onze vlucht, dus ik dacht dat het daarmee te maken had...quote:Op woensdag 20 oktober 2010 14:02 schreef Elmostyle het volgende:
Laatst vloog ik met Malev(Via KLM geboekt) naar budapest en terug, op de terugweg werden we op schiphol met een bus opgehaald allemaal en nog eens allemaal gecontroleerd(handbagage, metaal etc, net 't zelfde als bij inchecken). Sinds wanneer is dit? Hongarije is toch gewoon een Schengen-land?
Dit hangt van allerlei omstandigheden af. Je kunt het via de claimcalculator van euclaim zelf nagaan.quote:Op woensdag 20 oktober 2010 15:11 schreef Omnifacer het volgende:
Ik had een klein vraagje: ik kwam zaterdag op zondag terug uit NYC. Ik vloog met Iberia ( ) van JFK naar MAD naar BRU. Echter: doordat we te laat vertrokken (door mankementen) in NYC miste ik de aansluiting in Madrid, waardoor ik vier uur moest wachten op een andere vlucht. Heb ik dan recht op vergoeding?
OK, thanks. Had even alles ingevuld.quote:Op woensdag 20 oktober 2010 15:26:33 schreef jaco het volgende:
[..]
Dit hangt van allerlei omstandigheden af. Je kunt het via de claimcalculator van euclaim zelf nagaan.
Sjah, ik neem aan dat je zoiets beter zelf kunt regelen. Ik ga eens uitzoeken hoe dat moet. Iemand nog tips?quote:Op basis van de door u ingevulde informatie in de ClaimChecker kunnen wij
¤ 250,- per passagier voor u claimen bij de luchtvaartmaatschappij.
Klik hieronder om uw claim via ons in te dienen!
Het claimproces is eenvoudig en overzichtelijk. U wordt continue op de hoogte gehouden van de voortgang. Als de luchtvaartmaatschappij niet uitkeert dan betaalt u NIETS. Doen ze dat wel, dan ontvangt u 73% van het compensatiebedrag per passagier minus administratie kosten van ¤ 25,-. U hebt niets te verliezen, en indien nodig leggen wij uw claim ook voor aan de nationale toezichthouder.
ja was bij ons ook 31 augustus dag na die terrorist met aanelkaargeplakte flesjesquote:Op woensdag 20 oktober 2010 14:02 schreef Elmostyle het volgende:
Laatst vloog ik met Malev(Via KLM geboekt) naar budapest en terug, op de terugweg werden we op schiphol met een bus opgehaald allemaal en nog eens allemaal gecontroleerd(handbagage, metaal etc, net 't zelfde als bij inchecken). Sinds wanneer is dit? Hongarije is toch gewoon een Schengen-land?
Had je liever gehad dat er met mankementen was doorgevlogen?quote:Op woensdag 20 oktober 2010 15:11 schreef Omnifacer het volgende:
Ik had een klein vraagje: ik kwam zaterdag op zondag terug uit NYC. Ik vloog met Iberia ( ) van JFK naar MAD naar BRU. Echter: doordat we te laat vertrokken (door mankementen) in NYC miste ik de aansluiting in Madrid, waardoor ik vier uur moest wachten op een andere vlucht. Heb ik dan recht op vergoeding?
quote:Ja. Dat kun je namelijk ook opmaken uit mijn post.Op woensdag 20 oktober 2010 16:20 schreef Thetallguy het volgende:
[..]
Had je liever gehad dat er met mankementen was doorgevlogen?
quote:Site van Delta of via www.seatguru.comOp woensdag 20 oktober 2010 19:58 schreef Omnifacer het volgende:
Hoe kun je vinden wat voor entertainment system er in een Boeing 757 zit van Delta zit?
quote:Ik vermoed dat het redelijk cruciaal is dat je in Antwerpen verschijnt. Ozzietukker weet hier zeker meer over.Op zondag 24 oktober 2010 21:46 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
Als ik AMS - ADD wil vliegen (vertrek 9 december, terug 8 januari) dan betaal ik 742 euro bij KLM.
Als ik een ticket boek vanaf Antwerpen CS met dezelfde specs, dan ben ik voor hetzelfde ticket 549 euro kwijt. Inclusief treinticket van Antwerpen naar Schiphol.
Ik weet dat het niet werkt met vliegtickets om een deel van je reis te skippen. Maar ik moet in dit geval toch gewoon incheken op Schiphol en kan mezelf zo toch mooi bijna 200 euro besparen?
Dit alles in de categorie *better safe than sorry*
quote:De vraagsteller geeft aan dat hij dit weet en vraagt volgens mij of het met een treinreis als eerste 'leg' ook zo werkt. Niettemin luidt antwoord: je moet de treinreis werkelijk maken. Het treinticket kun je alleen persoonlijk op de dag van vertrek afhalen bij het internationale loket in Antwerpen. Vervolgens kan er naar het gebruikte treinticket gevraagd worden bij de checkin op Schiphol. De KLM is er op gebrand om deze truc zoveel mogelijk te voorkomen.Op zondag 24 oktober 2010 22:59 schreef Fogel het volgende:
Het staat zelfs in de OP "Kan ik een vlucht via Amsterdam boeken en dan pas daar opstappen?
Nee, als je een deel van een als 1 geheel geboekte reis niet maakt, dan is je ticket niet meer geldig. Dit geldt dus niet voor bijna alle low-cost maatschappijen waar je reis bestaat uit losse enkele reizen."
quote:Je kan dat niet op je E-ticket zien, maar op de KLM site moet je naar 'Manage my Booking' gaan, en dan kan je tot 90 dagen (!) voor vertrek een zitplaats vastleggen. In de tussentijd kan je dat nog zoveel veranderen als je wilt.Op zondag 24 oktober 2010 21:19 schreef DancePlaza het volgende:
ik heb via klm.nl 2 tickets geboekt naar new york newark. maar ik heb nu wel etickets ontvangen van de klm site.
maar waar kan ik op me eticket zien waar ik ga zitten of kan ik dat pas zien als ik online ga inchecken (30 uur voor de vlucht.)
quote:Bagage drop off/ gewone incheck balieOp maandag 25 oktober 2010 05:52 schreef jaco het volgende:
Stel dat ik wel ingechecked ben, maar ik heb geen boarding pass. De reden is dat ik in het buitenland ben en geen beschikking heb over een printer.
Mag ik dan toch in de rij gaan staan bij de Bagage Drop-Off balie en daar om een boarding pass vragen ?
quote:Je kan er ook zelf even een uit een automaat trekken -indien aanwezig op dat vliegveld (mijn ervaring is dat de vliegvelden waar ze geen chech-in automaten hebben zo klein zijn dat tijden ook niet groot zijn)-, scheelt in de rij staan.Op maandag 25 oktober 2010 06:41 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
[..]
Bagage drop off/ gewone incheck balie
Kan, heb het zelf ook wel eens gehad. ze printen dan je boarding pass uit.
quote:De eerste leg zal ook gewoon een "vluchtnummer" hebben "operated by Thalys" en telt gewoon als leg voor de KLM. Lufthansa doet iets soortgelijks met hun AIRail, waar ze ICE treinen vluchtnummers geven.Op maandag 25 oktober 2010 04:01 schreef jaco het volgende:
[..]
De vraagsteller geeft aan dat hij dit weet en vraagt volgens mij of het met een treinreis als eerste 'leg' ook zo werkt. Niettemin luidt antwoord: je moet de treinreis werkelijk maken. Het treinticket kun je alleen persoonlijk op de dag van vertrek afhalen bij het internationale loket in Antwerpen. Vervolgens kan er naar het gebruikte treinticket gevraagd worden bij de checkin op Schiphol. De KLM is er op gebrand om deze truc zoveel mogelijk te voorkomen.
Je kunt natuurlijk nog steeds de trein naar Antwerpen nemen en daar je reis starten volgens het ticket. Hiermee bespaar je de 200 euro minus de kosten van een enkele reis naar Antwerpen.
quote:Kijk, dat van die Thalys balie wist ik dan weer niet. Gaat dit ook op als het een "gewone" internationale trein is? Te zien aan de reistijd (1 uur en 51 minuten) is het nl. geen Thalys. Of moet je je per definitie bij de Thalys balie melden?Op maandag 25 oktober 2010 04:46 schreef ozzietukker het volgende:
Je moet inderdaad je melden bij de Thalys balie in Antwerpen, anders zal je bij het inchecken op Schiphol geweigerd worden. Op de terugweg moet je de trein terug nemen naar Antwerpen, maar aangezien je je koffer van de bagageband op Schiphol moet ophalen zal niemand dat kunnen verplichten. (En KLM zal ook niet nabelasten in dit geval, aangezien het voor KLM onmogelijk te bewijzen is dat je de terugweg niet gemaakt hebt en controleert dit ook niet bij een treinreis, daarnaast verstoor je het proces (koffers hoeven niet onderschept te worden) ook niet).
Overigens, je wordt bij de check in geweigerd, als je dit nadehand aanvecht bij KLM en bij voorkeur dreigt publiekelijk te gaan wordt er door KLM heel snel aangeboden het geld van het (nieuwe) ticket terug gegeven omdat zeker met het stukje trein dit een enorm grijs gebied is en KLM alle rechtszaken hieromtrent wil voorkomen. Er waren enkele mensen die verder tegen KLM gingen procederen maar KLM doet er alles aan om de rechtsgang zoveel mogelijk te vertragen en het lijkt mij niet vreemd als die mensen alsnog overstag zijn gegaan en de compensatie van KLM hebben geaccepteerd. (Want voor een willekeuige particulier is het het niet waard om zoveel financieel risico te lopen).
quote:Dan heb je mazzel gehad. Dit mag namelijk in prin cipe niet. De persoon achter de balie moet dan beide systemen op de computer handhaven en dat mogen ze niet. Ze kunnen ervoor naar huis gestuurd worden in ieder geval.Op maandag 25 oktober 2010 06:41 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
[..]
Bagage drop off/ gewone incheck balie
Kan, heb het zelf ook wel eens gehad. ze printen dan je boarding pass uit.
quote:Dan mag je een hoop mensen weg sturenOp maandag 25 oktober 2010 10:22 schreef Qebbel het volgende:
[..]
Dan heb je mazzel gehad. Dit mag namelijk in prin cipe niet. De persoon achter de balie moet dan beide systemen op de computer handhaven en dat mogen ze niet. Ze kunnen ervoor naar huis gestuurd worden in ieder geval.
Print dus gewoon je boarding pass uit en als dat niet lukt inderdaad naar de automaten gaan.
quote:Wat een onzinOp maandag 25 oktober 2010 10:22 schreef Qebbel het volgende:
[..]
Dan heb je mazzel gehad. Dit mag namelijk in prin cipe niet. De persoon achter de balie moet dan beide systemen op de computer handhaven en dat mogen ze niet. Ze kunnen ervoor naar huis gestuurd worden in ieder geval.
Print dus gewoon je boarding pass uit en als dat niet lukt inderdaad naar de automaten gaan.
quote:Je kunt het treinticket alleen op je reisdag ophalen.Op maandag 25 oktober 2010 08:52 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
[..]
Kijk, dat van die Thalys balie wist ik dan weer niet. Gaat dit ook op als het een "gewone" internationale trein is? Te zien aan de reistijd (1 uur en 51 minuten) is het nl. geen Thalys. Of moet je je per definitie bij de Thalys balie melden?
Maar afijn, ik heb al een oplossing bedacht. Ik ga gewoon op woensdag "vliegen" en ga dan naar Antwerpen, haal mijn ticket op, ga met de trein naar huis en dan donderdag gewoon naar Schiphol.
Beetje jammer alleen dat het ticket vandaag 50 euro duurder is dan gister.
quote:Ik ook...Op maandag 25 oktober 2010 10:30 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Dan mag je een hoop mensen weg sturen
Ik heb dit vrij vaak en krijg er altijd mijn ticket.
quote:ik krijg dit te zien, maar kan helaas nog geen stoel kiezen bij manage my bookingOp maandag 25 oktober 2010 04:50 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Je kan dat niet op je E-ticket zien, maar op de KLM site moet je naar 'Manage my Booking' gaan, en dan kan je tot 90 dagen (!) voor vertrek een zitplaats vastleggen. In de tussentijd kan je dat nog zoveel veranderen als je wilt.
Wat dat aangaande is KLM ideaal en werkt dit prima. In al mijn gevallen zijn alle vooraf gekozen plaatsen gehonoreed bij de online check-in werden die plaatsen als basis plaats aangegeven. (Je kon dan alsnog een andere stoel kiezen maar je was hierin veel beperkter).
quote:Dat heb je vaker bij KLM, dan gaat het je ook niet lukken. Irritant, vind ik persoonlijk.Op maandag 25 oktober 2010 11:24 schreef DancePlaza het volgende:
[..]
ik krijg dit te zien, maar kan helaas nog geen stoel kiezen bij manage my booking
[ afbeelding ]
quote:Ik dacht dat ze dit mogelijk zouden weigeren omdat de drop-off balie is bedacht om de efficiency te verhogen. Als reizigers dan toch weer een boarding pass willen (of iets anders), dan wordt het proces toch weer vertraagd.Op maandag 25 oktober 2010 11:13 schreef Fogel het volgende:
[..]
Ik ook...
Misschien dat de low-cost airlines moeilijk doen, maar "traditionele" maatschappijen maken hier geen probleem van. Waarom zouden ze?
quote:Jij werkt er ook?Op maandag 25 oktober 2010 11:02 schreef Lariekoek het volgende:
[..]
Wat een onzin
Het is een en hetzelfde systeem.
quote:Jij werkt in Singapore?Op maandag 25 oktober 2010 11:34 schreef Qebbel het volgende:
[..]
Jij werkt er ook?
Het is helemaal niet hetzelfde systeem en in prin cipe mogen zij dat gewoon niet doen. Klaar uit. Dat het gebeurt ok. Tuurlijk, ik zie het ook vaak, maar voor hetzelfde geld word je gewoon weggestuurd naar de incheck. Dus neem gewoon je boarding pass mee, want zo werkt het nou eenmaal.
quote:Jij print je bagagelabels niet via Codeco?Op maandag 25 oktober 2010 11:34 schreef Qebbel het volgende:
[..]
Jij werkt er ook?
Het is helemaal niet hetzelfde systeem en in prin cipe mogen zij dat gewoon niet doen. Klaar uit. Dat het gebeurt ok. Tuurlijk, ik zie het ook vaak, maar voor hetzelfde geld word je gewoon weggestuurd naar de incheck. Dus neem gewoon je boarding pass mee, want zo werkt het nou eenmaal.
quote:nope cudopOp maandag 25 oktober 2010 11:36 schreef Lariekoek het volgende:
[..]
Jij print je bagagelabels niet via Codeco?
quote:Nooit van gehoord.
quote:Niet check in. Drop off. En das cudop. Check in is codeco idd, maar die wordt niet bij de drop off gebruikt in prin cipe. Maar sommigen doen dat wel idd.Op maandag 25 oktober 2010 11:38 schreef Lariekoek het volgende:
[..]
Nooit van gehoord.
Je doet de incheck voor o.a. KLM?
quote:In elk geval krijg je ergens volgend jaar een nieuw systeemOp maandag 25 oktober 2010 11:39 schreef Qebbel het volgende:
[..]
Niet check in. Drop off. En das cudop. Check in is codeco idd, maar die wordt niet bij de drop off gebruikt in prin cipe. Maar sommigen doen dat wel idd.
quote:Ok! Dan kan ik wel wat regelen.Op maandag 25 oktober 2010 11:13 schreef jaco het volgende:
[..]
Je kunt het treinticket alleen op je reisdag ophalen.
Het is niet per se de Thalys, maar kan ook een intercity zijn. Thalys balies bestaan niet. De KLM website geeft aan dat je het ticket bij de Internationaal balie moet afhalen.
quote:2011/2012
quote:Het is mogelijk dat Expedia een pakket vluchten heeft ingekocht bij KLM en dat ze aan zien komen dat ze die niet allemaal gaan verkopen. De prijs wordt dan gedumpt in een poging om er toch vanaf te komen.Op maandag 25 oktober 2010 18:51 schreef Miless het volgende:
hoe kan het dat op expedia.com de tickets zoveel goedkoper zijn? Ik wil tickets naar New York boeken, en op expedia.com kom ik op een prijs van $720 uit, wat dus ongeveer 520 euro is. Dit is een directe vlucht met KLM, maar als ik op klm.nl kijk kom ik voor dezelfde vlucht op ¤730. Ook op sites als kayak.com is deze vlucht rond de 730 euro. Zie ik nu iets over het hoofd, of ben ik inderdaad veel goedkoper uit op expedia? (er staat wel iets van fares are not guaranteed until purchased, maar ik neem aan dat dit niet over prijsverschillen van 200 euro gaat..)
quote:Mijn zus is daar het afgelopen jaar mee naar tanazania gevlogen, en die is gewoon netjes terug gekomen . Omboeken van de terugvlucht was ook nog nodig en dat heb ik voor haar geregeld (omdat zij al daar zat) en dat ging gewoon via een Nederlands telefoonnummer wat op de website staat.Op dinsdag 26 oktober 2010 11:23 schreef littlefrankie het volgende:
Iemand ervaring met Egyptair?
Vlieg in juli terug vanuit Johannesburg naar Amsterdam. Via egyptair is de ticket maar ¤350, via emirates rond de ¤600.
Zag ook dat je bij egyptair je ticket nog eventueel kan omboeken, maar dat hier kosten aan verbonden zijn. Weet iemand hoe dit precies zit en hoe dit moet? Kon het namelijk niet vinden op de site van egyptair
quote:blijkbaar komt het doordat het een Delta code share vlucht is.Op maandag 25 oktober 2010 11:25 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Dat heb je vaker bij KLM, dan gaat het je ook niet lukken. Irritant, vind ik persoonlijk.
quote:Oké bedankt! Worden er nog kosten aan verbonden aan het omboeken?Op dinsdag 26 oktober 2010 11:31 schreef Helly het volgende:
[..]
Mijn zus is daar het afgelopen jaar mee naar tanazania gevlogen, en die is gewoon netjes terug gekomen . Omboeken van de terugvlucht was ook nog nodig en dat heb ik voor haar geregeld (omdat zij al daar zat) en dat ging gewoon via een Nederlands telefoonnummer wat op de website staat.
quote:Dat kostte wel wat ja, maar of dat was omdat het gewoon een duurdere vlucht was of servicekosten ofzo weet ik al niet meer, combinatie waarschijnlijk.Op woensdag 27 oktober 2010 00:01 schreef littlefrankie het volgende:
[..]
Oké bedankt! Worden er nog kosten aan verbonden aan het omboeken?
Volgens mij heb ik wel eens gelezen dat hiervoor weer een truc is om dit te omzeilen. Treinticket telefonisch om laten zetten naar een normale trein, en dan het treinticket zelf uitprinten..... Tsja, de conducteur is niet langs geweest, dus is de print ook niet gestempeld..... Zie je het voor je aan de check-in op Schiphol? Komt natuurlijk nog bij dat wanneer je uitsluitend met handbagage reist en electronisch incheckt of je boarding pas op schiphol uit de automaat trekt, er voor KLM helemaal niets meer te controleren valt.quote:Op maandag 25 oktober 2010 11:13 schreef jaco het volgende:
[..]
Je kunt het treinticket alleen op je reisdag ophalen.
Het is niet per se de Thalys, maar kan ook een intercity zijn. Thalys balies bestaan niet. De KLM website geeft aan dat je het ticket bij de Internationaal balie moet afhalen.
Ik heb ondertussen geboekt (via Budget Air) en er staat helemaal niets in over hoe het nu zit met de trein. Zal ik nog wel bericht over krijgen. En anders ga ik gewoon even naar Antwerpen uit mijn werk om het ticket op te halen.quote:Op maandag 1 november 2010 21:24 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Volgens mij heb ik wel eens gelezen dat hiervoor weer een truc is om dit te omzeilen. Treinticket telefonisch om laten zetten naar een normale trein, en dan het treinticket zelf uitprinten..... Tsja, de conducteur is niet langs geweest, dus is de print ook niet gestempeld..... Zie je het voor je aan de check-in op Schiphol? Komt natuurlijk nog bij dat wanneer je uitsluitend met handbagage reist en electronisch incheckt of je boarding pas op schiphol uit de automaat trekt, er voor KLM helemaal niets meer te controleren valt.
Nul probleem.quote:Op dinsdag 2 november 2010 20:16 schreef Nallie het volgende:
Vraagje: Ik vlieg binnenkort met british airways vanuit de US naar NL.
Ik heb hier een tijdje gezeten en heb dus nogal wat bagage.
Nu mag je bij BA 2 stuks handbagage mee, maar dat is een laptoptas of handtas en een grotere tas zoals een trolley/sporttas(je).
Zou ik er doorheen komen met een rugtas en een sporttasje?
50 x 33 x 33 is officieel te groot voor Easyjet. Als je hem niet helemaal vol doet zou het misschien kunnenquote:Op woensdag 3 november 2010 19:09 schreef Klare het volgende:
Wat denken jullie, kan ik deze tas als handbagage mee nemen? Vlieg met easyjet. En nee, ik ga de tas niet helemaal volproppen, ga maar 4 dagen.
http://www.hema.nl/nl-nl/(...)-%2818601045%29.aspx
In de VS moet je inderdaad overal opnieuw doorheen (douane, bagage ophalen en inchecken, bagage check). Echter is dit wel te doen in 2 uur, ik heb het al vaak genoeg gedaan zelfs met iets vertraging op m'n vlucht naar de VS. 1,5 uur is wel wat kort trouwens, vooral als je wat vertraging oploopt.quote:Op vrijdag 5 november 2010 09:25 schreef Tinkerbel_ACC_ het volgende:
Ik ben momenteel aan het kijken naar vluchten naar Cancun. Nu heb ik een mooie aanbieding gevonden bij Continental, maar daar heb ik in Amerika op de heenweg 2 uur overstaptijd. Ik vraag je af: als ik vanuit Amsterdam naar Houston vlieg en daar overstap op het vlietuig naar MExico, moet ik dan toch door de douane (die altijd erg lang duurt en dan is 2 uur overstappen erg weinig naar mijn mening...)?
Want als dit niet zo is dan is 2 uur ruim tijd, anders is 2 uur redelijk kort ... Het is wel een overstap die Continental zelf aanbiedt, maar wil niet mijn volgende vlucht missen en moeten omboeken ... Dan vlieg ik liever rechtstreeks voor meer geld
Terugweg is overigens 1,5 uur overstaptijd, weer met overstap in Houston. Geldt heir hetzelfde?
Je hoeft voor een internationale transfer je koffers niet op te pakken en weer in te checken. Continental labelt dit door. Er zijn bovendien 2 aparte loketten voor internationale transfers (met kortere rijen).quote:Op vrijdag 5 november 2010 09:25 schreef Tinkerbel_ACC_ het volgende:
Ik ben momenteel aan het kijken naar vluchten naar Cancun. Nu heb ik een mooie aanbieding gevonden bij Continental, maar daar heb ik in Amerika op de heenweg 2 uur overstaptijd. Ik vraag je af: als ik vanuit Amsterdam naar Houston vlieg en daar overstap op het vlietuig naar MExico, moet ik dan toch door de douane (die altijd erg lang duurt en dan is 2 uur overstappen erg weinig naar mijn mening...)?
Maar Amerika is niet hetzelfde als Azie. Wanneer je in Amerika binnenkomt, en daarna een binnenlandse vlucht hebt, Is je bagage wel doorgelabeld maar moet je het wel van de belt halen, door de immigration en de douane en dan op de drop-off belt voor binnenlandse vluchten in USA leggen. Daarna mag je weer lekker in de rij voor de security check aansluiten. Zo werkt het in ieder geval op vele Amerikaanse vliegvelden.quote:Op zaterdag 6 november 2010 19:44 schreef Motormuis81 het volgende:
Vraagje naar aanleiding van het vorige reactie:
Als je een overstap hebt met dezelfde maatschappij, dan krijg je toch altijd je boardingpassen voor beide vluchten??
Dus hoef je niet door de douane ed?? Alleen de vele security checks.
Nou heb ik pas ook voor het eerst met overstap gevlogen en daar werd alles doorgelabeld en kreeg ik beide boardingspassen.
Ik vloog toen op Azie, misschien dat het daar verschilt met Amerika.
Ik hoor het graag.
Groet Motormuis
Ja. In de meeste landen moet je zelfs een visum bij het amerikaanse consulaat aanvragen voor die paar uur dat je aan het overstappen bent. Dus wees maar blij dat je het als Nederlander met een visa-waiver kunt afdoen.quote:Op zaterdag 6 november 2010 23:26 schreef Motormuis81 het volgende:
Maar geldt het ook wanneer je een overstap hebt tussen 2 internationale vluchten? Zoals Tinkerbel beschrijft.
Dat hangt er vanaf in welke klasse je boekt. Hoe duurder het ticket hoe meer vrijheid je hebt. Dus in jou geval is het goedkoopste ticket misschien niet de beste oplossing. Als je niet weet hoe lang je wilt blijven let dan ook op de maximale geldigheidsduur van het ticket.quote:Op zondag 7 november 2010 00:46 schreef Bombshell het volgende:
Ik wil naar azie gaan voor 2 maanden. Stel dat nu het geval is dat ik langer wil blijven is het dan gemakkleijk om je ticket datum op te klaten schuiven voor bv een maand? Of zijn hier hoge kosten aan verbonden? Zal vast wel denk..
..en van je visum!quote:Op zondag 7 november 2010 09:16 schreef Its-Jojo-4you het volgende: [..]
Dat hangt er vanaf in welke klasse je boekt. Hoe duurder het ticket hoe meer vrijheid je hebt. Dus in jou geval is het goedkoopste ticket misschien niet de beste oplossing. Als je niet weet hoe lang je wilt blijven let dan ook op de maximale geldigheidsduur van het ticket.
Ik zou dit niet doen. Aeroflut opzich is niet eens zo slecht tegenwoordig, maar de prijs zal niet dusdanig laag zijn dat een stopover met deze maatschappij zicht loont.quote:Op maandag 8 november 2010 22:34 schreef Ludacriss het volgende:
Ik zag een mooie aanbieding van Aeroflot naar Bangkok (via Moskou). Is dit een goede vliegmaatschappij? Wat zijn de ervaringen en dergelijke?
Aeroflot heeft niet voor niets de meeste dodelijke slachtoffers van alle luchtvaartmaatschappijen. Je vliegt tussen Russen en anders kan je altijd nog beter Egyptair nemen, zij zijn ook altijd erg goedkoop. Aeroflot heeft vaak relatief weinig tot geen inflight entertainment, en anders kan je ook nog beter, zoals ozzietukker zei, Emirates of Qatar Airways nemen. Ik zou het niet doen, er zijn vast wel betere maatschappijen voor een (net) iets hogere prijs.quote:Op maandag 8 november 2010 22:34 schreef Ludacriss het volgende:
Ik zag een mooie aanbieding van Aeroflot naar Bangkok (via Moskou). Is dit een goede vliegmaatschappij? Wat zijn de ervaringen en dergelijke?
Als je dat al laat meewegen in je beslissing (wat nergens op slaat, want naar de luchthaven toe rijden is gevaarlijker), dan moet je ook nog eens goed naar de feiten kijken (zie bijv. http://www.airfleets.net/crash/fatalities_airline.htm ).quote:Op dinsdag 9 november 2010 21:22 schreef Maarten-Pieter het volgende:
Aeroflot heeft niet voor niets de meeste dodelijke slachtoffers van alle luchtvaartmaatschappijen. Je vliegt tussen Russen en anders kan je altijd nog beter Egyptair nemen, zij zijn ook altijd erg goedkoop.
De regels lijken mij duidelijk, maar ik wil wel graag 100% zekerheid hebben :pquote:Hoeveelheid:
- Economy class: 1 stuk.
- First en Business Class: 2 stuks*.
* U zult tijdens het inchecken een bagage label ontvangen voor uw tweede stuk handbagage. Alle items die naast uw 1e stuk handbagage aan boord worden meegenomen dienen gelabeled te worden.
Naast uw handbagage, kunt u de volgende persoonlijke items meenemen als handbagage*:
- Handtas, portomonnee of notitieboek.
- Een aktetas.
- Een jas, omslagdoek of dekentje.
- Elektronische apparatuur zoals laoptop, Ipad of camera.
- Een kleine camera of een verrekijker.
- Leesmateriaal voor de vlucht.
- Baby reiswiegje.
- Baby - en/of kindervoeding voor consumptie aan boord.
- volledig inklapbare wandelwagen (alleen op internationale vluchten).
- wandelstok, krukken en/of beugels/prothetische apparaten, welke voor medische redenen noodzakelijk zijn.
*Alle items die naast het 1e stuk handbagage worden meegenomen aan boord dienen gelabeled te worden. Vraag hiernaar bij het incheck- en/of bagage drop-off personeel.
Makkelijk.quote:Op woensdag 10 november 2010 14:13 schreef Platina het volgende:
[..]
De regels lijken mij duidelijk, maar ik wil wel graag 100% zekerheid hebben :p
Uit bovenstaande maak ik op dat ik een klein handbagagekoffertje mag meenemen en daarnaast nog een laptoptas met mijn laptop, tijdschrift etc. Iemand die dit weet? ik vlieg eigenlijk nooit met zoveel bagage. Ik vlieg overigens met Malaysia Airlines.
Hoezo bij voorkeur Qatar??quote:Op dinsdag 9 november 2010 20:03 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Ik zou dit niet doen. Aeroflut opzich is niet eens zo slecht tegenwoordig, maar de prijs zal niet dusdanig laag zijn dat een stopover met deze maatschappij zicht loont.
Aereflut vliegt met relatief kleine toestellen tussen Amsterdam en Moskou, en vanaf Moskou in diverse modellen, maar meestal niet met inflight entertainment.
Je bent dan qua tussenstop beter af met een maatschappij als Emirates of Qatar (Bij voorkeur de laatste).
Daarnaast, als je ooit eens met groepen Russen hebt gereisd begrijp je waarom het eigenlijk helemaal geen goed idee is om te doen.
De indeling van de toestellen van Qatar Airways, in het bijzonder de 777 toestellen hebben een fijne 3-3-3 indeling, ook nog eens een fantastische beenruimte, en een goed entertainmentsysteem.quote:
Bij Easyjet hoef je bij een bestemming als Barcelona vanaf Amsterdam inderdaad niet meer gegevens in te voeren en kan je prima de boarding pass printen.quote:Op woensdag 10 november 2010 20:02 schreef Eggington het volgende:
Zag deze vraag zo gauw nergens anders staan, dus ik stel hem maar voor de zekerheid
Volgende week vlieg ik van AMS naar BCN met Easyjet. Vandaag wilde ik me inchecken voor de vlucht, maar ik kan niets vinden van online inchecken, zoals ik dat gewend ben van bijvoorbeeld Ryanair.
Na het invoeren van mijn referentie kan ik meteen een boarding pass uitprinten maar hoef verder nergens meer mijn passagiers gegevens in te voeren (zoals paspoort nr. oid). Kan iemand mij vertellen of dit inderdaad klopt? Kan ik nu gewoon direct doorlopen op Schiphol met die boarding pass? Ben het helemaal niet gewend dat dat zo makkelijk gaat, vandaar
Ik sta al op 814 doden. Daar staat alleen maar het ongeluk van 1994. En bij Russen weet je nooit hoe nauw ze het nemen met onderhoud.quote:Op dinsdag 9 november 2010 21:33 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Als je dat al laat meewegen in je beslissing (wat nergens op slaat, want naar de luchthaven toe rijden is gevaarlijker), dan moet je ook nog eens goed naar de feiten kijken (zie bijv. http://www.airfleets.net/crash/fatalities_airline.htm ).
Die vliegtuigen die van en naar Amsterdam vliegen van Aeroflot zijn nieuwe Boeings dan die KLM voor die route gebruikt (en waar je ook in terecht kan komen vanwege de samenwerking op die route).
Enige bekende nadeel is de overstap in Moskou, die nog wel eens een nacht wil duren. Even goed opletten bij het boeken dus.
Wat is dr bagger aan de A330 van Emirates dan? Ben van plan om binnenkort met emirates naar BKK te vliegen vandaar..quote:Op woensdag 10 november 2010 20:03 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
De indeling van de toestellen van Qatar Airways, in het bijzonder de 777 toestellen hebben een fijne 3-3-3 indeling, ook nog eens een fantastische beenruimte, en een goed entertainmentsysteem.
Emirates vliegt in de 777 in de 3-4-3 opstelling en aanmerkelijk minder beenruimte, daarnaast zijn de Emirates A330 toestellen echt bagger, bij Qatar tenminste niet allemaal, daar heb je ook een paar goede modellen van de A330 er tussen zitten.
Wel moet je voor Qatar vanaf London, Brussel of Frankfurt vertrekken, met Emirates kan het ook vanaf Amsterdam of Dusseldorf.
Het entertainmentsysteem op deze toestellen is niet op het nivo van de andere toestellen van Emirates, daarnaast zijn dit oude toestellen en zitten de stoelen niet echt lekker.quote:Op woensdag 10 november 2010 20:39 schreef Bombshell het volgende:
[..]
Wat is dr bagger aan de A330 van Emirates dan? Ben van plan om binnenkort met emirates naar BKK te vliegen vandaar..
Het is wel duurder. En geef toe, zo veel extra betalen is dat vliegtuig toch niet waard? Bovendien vliegen er ook andere toestellen naar Düsseldorf.quote:Op woensdag 10 november 2010 21:07 schreef Thetallguy het volgende:
En Emirates vanaf Amsterdam is sowieso altijd een 77W, dus dan heb je het probleem van de A330 (Dusseldorf) niet.
Ik moet zeggen dat momenteel het prijs verschil van Dusseldorf of Amsterdam met Emirates niet erg groot is.. Tis goed kijken momenteel qua datums. Ik persoonlijk ga pas via Dusseldorf als het prijs verschil ongeveer 70 euro is.quote:Op vrijdag 12 november 2010 20:54 schreef Maarten-Pieter het volgende:
[..]
Het is wel duurder. En geef toe, zo veel extra betalen is dat vliegtuig toch niet waard? Bovendien vliegen er ook andere toestellen naar Düsseldorf.
Op de route DUS - DXB heb ik het tweemaal "getroffen" in een afgeleefde A330 van Emirates te mogen vertoeven. Zoals Ozzie dus zegt, bagger vliegtuigen. Over de vervolg trip met Emirates naar BKK in hun A380 niets dan goeds, maar dat kwam dan ook hoofdzakelijk doordat er maar zo'n 50 passagiers in Economy zaten. Die Arabieren houden er een beetje vreemd schema op na met 2 vluchten DXB - BKK die binnen een uur van elkaar vertrekken.quote:Op woensdag 10 november 2010 20:39 schreef Bombshell het volgende:
[..]
Wat is dr bagger aan de A330 van Emirates dan? Ben van plan om binnenkort met emirates naar BKK te vliegen vandaar..
Op deze website kun je reviews van verschillende maatschappijen lezen: http://www.airlinequality.com/Forum/egypt.htm Zo te zien is Egyptair niet al te best.quote:Op zondag 14 november 2010 21:55 schreef littlefrankie het volgende:
Zit er veel verschil tussen Emirates en Egyptair? Ben aan het kijken voor een ticket Johannesburg - Amsterdam en Emirates is 450, Egyptair 350. Is dit het verschil waard?
Ik vloog gisteren weer via Newark en heb speciaal n.a.v. de vragen in dit topic maar eens opgelet wat ze zeiden En in het vliegtuig werd duidelijk gezegd dat iedereen z'n bagage opnieuw moest inchecken, ongeacht nationaliteit, herkomst of bestemming en ongeacht of je bagage was doorgelabeled.quote:Op zaterdag 6 november 2010 04:56 schreef jaco het volgende:
[..]
Je hoeft voor een internationale transfer je koffers niet op te pakken en weer in te checken. Continental labelt dit door. Er zijn bovendien 2 aparte loketten voor internationale transfers (met kortere rijen).
Lees het eventueel even na op het volgende forum waar een reiziger dezelfde vraag had als jij:
http://www.flyertalk.com/(...)-iah-terminal-e.html ( Check met name de reactie van user geomedic. )
Ik denk daarom dat zowel 1,5 uur als 2 uur voldoende tijd voor je overstap is. Continental biedt dit immers ook zelf aan. Ze berekenen de minimale overstaptijden aan de hand van historische gegevens van eerdere overstappers. (Continental heeft er niets aan om dit te krap te plannen en dan steeds gestrande passagiers te moeten opvangen).
Het enige wat je kunt doen is als eerste in de rij staan om in te checken. Mochten er voor Kras al ergens 2 stoelen naast elkaar zijn, dan kunnen jullie die misschien zo nog bemachtigen.quote:Op maandag 15 november 2010 14:45 schreef Qebbel het volgende:
Iemand hierover een idee?
Ik heb een reis geboekt met Kras en vlieg met Hainan naar Shanghai. Vorig jaar zelfde gedaan naar Beijing, maar het inchecken verliep ruk. Kras koopt uiteraard stoelen in, maar in plaats van alle boekingsgroepen bij elkaar te plaatsen op die stoelen, was iedereen die met hen geboekt had gewoon lukraak door elkaar gezet (misschien alfb. volg?). Heel irritant dus en volgens mij ook gewoon echt onnodig: luiheid van iemand.
Nu heb ik net met Kras gebeld om te vragen of wij van te voren stoelen konden vastleggen. Dit kon niet, maar alleen op dag van vertrek bij de incheck zelf. Zelfde als vorig jaar dus. Ik mijn verhaal uitleggen, maar ze zei dat ze niks kon doen . Via Hainan Airlines gekeken of ik ons kon vinden in de boeking; was ook niet en telefoniste Kras bevestigde dat.
Wat kan ik nou het beste doen? Voor een vlucht van ruim 11u zit ik gewoon wel het liefste naast mijn vriendin en niet naast een vreemde (logisch...). Vorig jaar hemel en aarde aan boord moeten bewegen en dat wil ik nu voorkomen. Tips?
Ja zoiets, maar hoe moeilijk is het om de mensen die bij elkaar horen bij elkaar te zetten? De stoelen van Kras liggen min of meer vast en iedereen zat ook wel naast andere Kras-reizigers, maar niet naast je eigen mensen, zegmaar. Vorig jaar ook heel vroeg ingecheckt, maar mocht niks baten. Maar thnx voor je reactie iig.quote:Op maandag 15 november 2010 14:52 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Het enige wat je kunt doen is als eerste in de rij staan om in te checken. Mochten er voor Kras al ergens 2 stoelen naast elkaar zijn, dan kunnen jullie die misschien zo nog bemachtigen.
O en ik denk niet dat het luiheid van iemand is, maar gewoon het voorrang geven aan mensen die bij de maatschappij zelf geboekt hebben of meer betaald hebben voor hun ticket.
Ah oke, ik dacht dat iedereen lukraak door het vliegtuig zat, niet naast elkaar zeg maar.quote:Op maandag 15 november 2010 15:01 schreef Qebbel het volgende:
[..]
Ja zoiets, maar hoe moeilijk is het om de mensen die bij elkaar horen bij elkaar te zetten? De stoelen van Kras liggen min of meer vast en iedereen zat ook wel naast andere Kras-reizigers, maar niet naast je eigen mensen, zegmaar. Vorig jaar ook heel vroeg ingecheckt, maar mocht niks baten. Maar thnx voor je reactie iig.
Ja een beetje, maar alle kras mensen zaten wel in groepen bij elkaar. Alleen niet de juiste mensen. Die mevrouw aan de tel vertelde net dat ze inderdaad de reizigers doorgeven dmv nummers aan Hainan en dat zij waarschijnlijk dus helemaal niet kunnen zien wie bij elkaar hoort. Misschien mazzel als je nummers aaneensluiten, zegmaar.quote:Op maandag 15 november 2010 15:03 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Ah oke, ik dacht dat iedereen lukraak door het vliegtuig zat, niet naast elkaar zeg maar.
Dat is wel zo handig, aangezien het je boardingpass is Maar je kunt 'm ook altijd nog bij de balie laten printen als je wil. Alleen moet je dan in de rij staan.quote:Op maandag 15 november 2010 17:08 schreef mjorritsma het volgende:
Als je een boardingpass krijgt na online inchecken (bij KLM), moet je die dan uitprinten?
Ik ga in december naar Londen.
wisselen is meestal toegestaan danwel kijk voor het boarden binnen de groep wie welke stoelnummers heeft en wissel van tevoren binnen de groepquote:Op maandag 15 november 2010 15:14 schreef Qebbel het volgende:
[..]
Ja een beetje, maar alle kras mensen zaten wel in groepen bij elkaar. Alleen niet de juiste mensen. Die mevrouw aan de tel vertelde net dat ze inderdaad de reizigers doorgeven dmv nummers aan Hainan en dat zij waarschijnlijk dus helemaal niet kunnen zien wie bij elkaar hoort. Misschien mazzel als je nummers aaneensluiten, zegmaar.
Naja, we'll see.
Of je trekt er zelf een uit een paal, scheelt weer een rij.quote:Op maandag 15 november 2010 17:11 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Dat is wel zo handig, aangezien het je boardingpass is Maar je kunt 'm ook altijd nog bij de balie laten printen als je wil. Alleen moet je dan in de rij staan.
Nou daar staan vaak ook behoorlijke rijen In Amsterdam (vooral tijdens vakantie periodes) althans. Vooral door mensen die niet goed weten hoe het werkt en dan weer moeten gaan staan wachten op personeel om ze te helpen.quote:Op maandag 15 november 2010 17:40 schreef Fogel het volgende:
[..]
Of je trekt er zelf een uit een paal, scheelt weer een rij.
Op dit moment heeft Kras al wel jouw geld geïncasseerd, en ook de reservering bij de luchtvaartmaatschappij gedaan maar zijn de tickets nog niet uitgegeven, omdat de daadwerkelijke betaling aan de maatschappij is nog niet gedaan.quote:Op maandag 15 november 2010 15:14 schreef Qebbel het volgende:
[..]
Ja een beetje, maar alle kras mensen zaten wel in groepen bij elkaar. Alleen niet de juiste mensen. Die mevrouw aan de tel vertelde net dat ze inderdaad de reizigers doorgeven dmv nummers aan Hainan en dat zij waarschijnlijk dus helemaal niet kunnen zien wie bij elkaar hoort. Misschien mazzel als je nummers aaneensluiten, zegmaar.
Naja, we'll see.
De discussie die je quote ging over Houston International Airport. Mogelijk dat Newark niet zo'n transfer passage heeft tussen arrivals en departures en dat het daarom anders geregeld is.quote:Op maandag 15 november 2010 12:24 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Ik vloog gisteren weer via Newark en heb speciaal n.a.v. de vragen in dit topic maar eens opgelet wat ze zeiden En in het vliegtuig werd duidelijk gezegd dat iedereen z'n bagage opnieuw moest inchecken, ongeacht nationaliteit, herkomst of bestemming en ongeacht of je bagage was doorgelabeled.
Dit betrof overigens ook continental.
Ja dat is buitenlands nummer schiet allemaal niet op. Maar ik ben er al achter je moet de eerste voornaam uit je paspoort en je achternaam dus ik heb het goed volgens mij:)quote:Op vrijdag 19 november 2010 11:29 schreef Guppyfriend het volgende:
Moet je niet altijd de namen invullen zoals ze op je paspoort staan? Dus complete voornaam in plaats van initialen?
En anders, bel Ryanair even?
Volgens mij mag je nergens op je initialen vliegen. 't Beste is om gewoon alles uit je paspoort letterlijk over te nemen, dan zit het altijd goed.quote:Op vrijdag 19 november 2010 11:31 schreef Bryan181 het volgende:
[..]
Ja dat is buitenlands nummer schiet allemaal niet op. Maar ik ben er al achter je moet de eerste voornaam uit je paspoort en je achternaam dus ik heb het goed volgens mij:)
Ik vlieg eigenlijk meestal op mn initialen:pquote:Op vrijdag 19 november 2010 11:37 schreef Qebbel het volgende:
[..]
Volgens mij mag je nergens op je initialen vliegen. 't Beste is om gewoon alles uit je paspoort letterlijk over te nemen, dan zit het altijd goed.
Je kunt toch een pdf printer selecteren op je laptop?quote:Op zaterdag 20 november 2010 10:47 schreef jaco het volgende:
Ik vlieg maandag met Air Asia (Singapore - Penang). Ik wil het liefst online inchecken, maar ik heb geen printer in mijn hotelkamer. Weet iemand of de boarding pass van Air Asia een PDF file is die je kunt downloaden? Of print je vanuit de webbrowser?
(Met een PDF kan ik namelijk op m'n gemak een printshop/internetcafe zoeken).
Ze gaan standaard uit van afzeggingen, zodat ze uiteindelijk geen eventuele boekingen mislopen?quote:Op maandag 22 november 2010 21:14 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Nee, dat zeg ik niet. Het kan ook overboekt zijn door vele andere redenen, waaronder simpelweg het aan nemen van teveel boekingen. Het is een dynamisch process, iedereen rekent met x% afzeggingen en laatkomers, etc... Vergeet niet dat Jan Modaal misschien 1 keer per jaar vliegt en alles lang van tevoren plant, etc... Maar die groep vormt misschien 50% van het volume, de rest zijn mensen die voor allerlei redenen laat boeken, tickets wisselen, etc etc...
Ja. Net als de meeste vergelijkbare sectoren. Hotels zijn altijd bezig om te boeken tot over 100%, omdat ze rekenen op afzegging. Net als sommige restaurants, etc etc....quote:Op maandag 22 november 2010 21:19 schreef Maarten-Pieter het volgende:
[..]
Ze gaan standaard uit van afzeggingen, zodat ze uiteindelijk geen eventuele boekingen mislopen?
Kan het, behalve het eventuele mislopen van boekingen, ook liggen aan kaarthouders die toch mee willen gaan?quote:Op maandag 22 november 2010 21:20 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Ja. Net als de meeste vergelijkbare sectoren. Hotels zijn altijd bezig om te boeken tot over 100%, omdat ze rekenen op afzegging. Net als sommige restaurants, etc etc....
Natuurlijk. En aan andere passagiers die vluchten missen en overgeboekt moeten worden, wisselingen van toestel, etc etc.quote:Op maandag 22 november 2010 21:22 schreef Maarten-Pieter het volgende:
[..]
Kan het, behalve het eventuele mislopen van boekingen, ook liggen aan kaarthouders die toch mee willen gaan?
Het is me duidelijk. Dankjewel!quote:Op maandag 22 november 2010 21:23 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Natuurlijk. En aan andere passagiers die vluchten missen en overgeboekt moeten worden, wisselingen van toestel, etc etc.
Je kan op die website van ESTA gewoon je paspoortnummer invullen om zo je oude formulier weer boven water te halen. Altijd handig om een print bij je te hebben, just in case.quote:Op maandag 22 november 2010 23:18 schreef TN-FR het volgende:
Ik ben vorig jaar oktober in de VS geweest samen met mijn broers, en toen hebben zij die esta geregeld. Maar nu moet ik met spoed in mijn eentje weer naar de VS, nu ga ik er van uit dat deze nog geldig is. Hoe zit het hier precies mee? Moet ik weer opnieuw online zo'n esta aanvragen of kan ik gewoon het ticket boeken en morgen in het vliegtuig zo'n kaartje invullen?
Alvast bedankt
Nee, als je een beetje duurdere klasse hebt, kun je zelfs de retourvlucht laten refunden. Anders wordt het gewoon gecancelled (noshow).quote:Op maandag 22 november 2010 22:38 schreef BraveDribbel het volgende:
Je hoort vaak dat retourtickets goedkoper zijn dan enkeltjes.
Zijn er consequenties aan verbonden als je de retourvlucht niet gebruikt?
Kan ik dit ook doen als mijn broer dit formulier voor ons allen heeft ingevuld? Hij is het kwijt zegt hij, maar op de site moet je ook een aanvraagnummer invullen.quote:Op maandag 22 november 2010 23:29 schreef Fogel het volgende:
[..]
Je kan op die website van ESTA gewoon je paspoortnummer invullen om zo je oude formulier weer boven water te halen. Altijd handig om een print bij je te hebben, just in case.
ff goed op de Esta site kijken! Onderaan het vak waar o.a.naar je aanvraagnummer wordt gevraagd staat een button "Klik hier als je je aanvraagnummmer niet meer weet"quote:Op dinsdag 23 november 2010 02:51 schreef TN-FR het volgende:
[..]
Kan ik dit ook doen als mijn broer dit formulier voor ons allen heeft ingevuld? Hij is het kwijt zegt hij, maar op de site moet je ook een aanvraagnummer invullen.
Zelfs bij de goedkoopste tickets kun je de belastingen enzo terug krijgen. Toch vaak 30-50 euro.quote:Op dinsdag 23 november 2010 02:07 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Nee, als je een beetje duurdere klasse hebt, kun je zelfs de retourvlucht laten refunden. Anders wordt het gewoon gecancelled (noshow).
En dan is het een voordeel als je bij de maatschappij zelf geboekt hebt, die rekenen geen "administratiekosten" zoals sommige ticketbureaus wel doen (waardoor je dus alsnog niks terugkrijgt - en zelf bij de luchtvaartmaatschappij aankloppen kan niet omdat je het ticket niet daar gekocht hebt).quote:Op dinsdag 23 november 2010 07:40 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Zelfs bij de goedkoopste tickets kun je de belastingen enzo terug krijgen. Toch vaak 30-50 euro.
Zou goed kunnen, daarom vlieg ik al bijna nooit met KLM... Maar goed, het verschilt dus. Ik kwam er trouwens laatste achter dat je bij Duitse websites zelfs binnen 24 uur je hele ticket nog mag cancellen tegen administratie kosten? Dat was heerlijk, want alles verandert hier constant, dus als ik persoonlijke vluchten boek, kom ik er soms 6 uur later al achter dat ik niet naar Stockholm, maar naar Amsterdam wil. Probeer dat maar te regelen met de airline zelf, onmogelijk. Maar opodo.de kreeg het zo voor mekaar?quote:Op dinsdag 23 november 2010 08:40 schreef Fogel het volgende:
Misschien is BA daar verschillend van KLM, want zelfs met een KLM boekingscode kreeg ik niks voor elkaar. KLM zegt samengevat "niet bij ons geboekt, regel het via je reisbureau".
Da's een goeie om te weten!quote:Op dinsdag 23 november 2010 08:50 schreef Fogel het volgende:
Bij de SAS is de regel dat je binnen 24 uur kostenloos kan annuleren (tenzij je vlucht binnen die 24u valt, zoals bij jou en mij vast iets regelmatiger het geval is dan bij anderen ), daar heb ik vaak gebruik van gemaakt en bel gewoon het normale boekingstelefoonnummer daarvoor.
Op de schermen in de vertrekhal kun je zien waar de incheckbalies van jouw vliegmaatschappij zijn. Vaak zijn de incheckbalies verdeeld in volledig inchecken en 'drop-off', mits jouw maatschappij daaraan doet. Sommige maatschappijen zal je alles gewoon via de normale incheckbalies moeten doen.quote:Op dinsdag 23 november 2010 13:11 schreef Jesse_ het volgende:
Waar moet ik eigenlijk mijn bagage droppen op Schiphol?
Ik heb online ingecheckt en vlieg niet met een partner van KLM (die een bagage drop off punt hebben)
Waarmee vlieg je?quote:Op dinsdag 23 november 2010 13:11 schreef Jesse_ het volgende:
Waar moet ik eigenlijk mijn bagage droppen op Schiphol?
Ik heb online ingecheckt en vlieg niet met een partner van KLM (die een bagage drop off punt hebben)
Misschien kun je in je vraag de airport codes vervangen door de namen van de betreffende steden? Ik help graag even, maar ik heb geen zin om die codes op te zoeken. (Ik denk dat dat voor meer mensen geldt.)quote:Op woensdag 24 november 2010 01:14 schreef EddyAlbena het volgende:
Vlieg binnenkort SFO-LGB-LAS en LAS-MDW-LGA. Ik lees hier vaak dat wanneer je intercontinentaal binnenkomt en vervolgt met een binnenlandse vlucht dat je dan je baggage zelf moet doorlabelen, maar met deze vluchten doen ze het toch gewoon zelf?
Ok, de vraag is eigenlijk dus zo:quote:Op woensdag 24 november 2010 04:44 schreef jaco het volgende:
[..]
Misschien kun je in je vraag de airport codes vervangen door de namen van de betreffende steden? Ik help graag even, maar ik heb geen zin om die codes op te zoeken. (Ik denk dat dat voor meer mensen geldt.)
In geen enkel geval label je de bagage zelf. Dit doet het personeel van de maatschappij. Je komt alleen aan het label als je het verwijdert na aankomst op je eindbestemming. (Of eventueel op een tussenstation als je overstapt op een vlucht die je als apart ticket hebt geboekt en waar je dus opnieuw voor moet inchecken in de Departures hal.).
Bij Ryanair is dit ons niet gelukt; wij hebben niet gevlogen i.v.m ernstige ziekte van ouder. Maar proberen via reticket.com is zeker wel de moeite waard.quote:Op woensdag 24 november 2010 08:58 schreef Katinkat het volgende:
Zelfs bij de goedkoopste tickets kun je de belastingen enzo terug krijgen. Toch vaak 30-50 euro.
Bij Ryanair is dit ons niet gelukt; wij hebben niet gevlogen i.v.m ernstige ziekte van ouder. Maar proberen via reticket.com is zeker wel de moeite waard.quote:Op woensdag 24 november 2010 08:58 schreef Katinkat het volgende:
Zelfs bij de goedkoopste tickets kun je de belastingen enzo terug krijgen. Toch vaak 30-50 euro.
Air Berlin heeft daar ook een handje van door bijna geen belastingen te rekenen maar alles in de ticketprijs stopt. Op deze manier hoeft er (bijna) geen geld terugbetaald te worden als iemand de vlucht niet maakt.quote:Bij Ryanair zijn de administratiekosten die ze vragen voor teruggave van luchthavenbelastingen meestal al hoger dan de belastingen zelf, dus het is 9 van de 10x niet eens de moeite waard
Je hoeft niet opnieuw in te checken en je bagage wordt automatisch doorgestuurd.quote:Op woensdag 24 november 2010 06:12 schreef EddyAlbena het volgende:
[..]
Ok, de vraag is eigenlijk dus zo:
Wordt je baggage doorgelabeld als je opstapt op een Amerikaanse luchthaven (zonder connecting flight vanuit buiten de US) met als eindbestemming een US luchthaven en als overstop ook een US luchthaven. Of moet je het weer opnieuw inchecken? Het lijkt mij natuurlijk neit, maar voor de zekerheid toch maar vragen. Met bijv. NL > US > US moet je het wel zelf weer opnieuw inchecken volgens mij.
Je kunt tegenwoordig kroketten halen in het tax-free gedeelte tussen gates E & F. Het enige probleem is dat ze vaak geen mosterd hebben, zo kneusig...quote:Op maandag 29 november 2010 08:07 schreef AKnynke het volgende:
ik heb komende donderdag 2 uur overstaptijd op schiphol vlieg ARN-AMS-BRE, en ik heb al weken zin in een kroket. Heeft het zin om die 2 uur de terminals te verlaten en naar de patatkraam bij de bagagebanden te gaan (zit die er nog?) Lukt dat me qua tijd met weer door de controle gaan, denken jullie?
bij dat grand cafe? goeie tip! Oh nee, ik zie het al, op de Holland Boulevard? Donderdag maar eens naar zoeken!quote:Op maandag 29 november 2010 08:20 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Je kunt tegenwoordig kroketten halen in het tax-free gedeelte tussen gates E & F. Het enige probleem is dat ze vaak geen mosterd hebben, zo kneusig...
Nee, ze hebben nu een "Holland Avenue" met een nieuw eet tentje in "Hollandse stijl".quote:
zie m'n edit...Dat lijkt me de perfecte locatie voor m'n avondeten!quote:Op maandag 29 november 2010 08:25 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Nee, ze hebben nu een "Holland Avenue" met een nieuw eet tentje in "Hollandse stijl".
Ah, ik was iets te snel. Ik haal er meestal ook snel even een kroketje, blijft heerlijk.quote:Op maandag 29 november 2010 08:29 schreef AKnynke het volgende:
[..]
zie m'n edit...Dat lijkt me de perfecte locatie voor m'n avondeten!
Waarschijnlijk wordt het gewoon doorgelabelled, maar dat kun je natuurlijk simpel checken bij het inchecken, da's makkelijker en zekerder dan het hier vragen. Als ze je koffer labellen, kun je het met eigen ogen zien.quote:Op dinsdag 30 november 2010 09:47 schreef El_Hijo_Del_Jefe het volgende:
Ik vlieg zaterdag/zondag via Frankfurt en Sydney naar Cairns, het is me niet helemaal duidelijk hoe het met m'n bagage gaat. Amsterdam - Frankfurt en Frankfurt-Sydney staan als 1 vlucht bij "manage my booking" (Qantas site), op Frankfurt zal ik me dus niet druk hoeven te maken over m'n bagage.
Sydney - Cairns heb ik er later bij laten boeken (wel in dezelfde boeking) en deze staat als losse vlucht in m'n overzicht. Moet ik op Sydney nou m'n bagage van de band halen en opnieuw inchecken, of kan ik er van uit gaat dat m'n bagage "vanzelf" ook in het derde vliegtuig terecht komt?
Ja ik vlieg van Johannesburg naar Amsterdam, en dan kan je het niet veranderen.quote:Op vrijdag 3 december 2010 19:29 schreef ozzietukker het volgende:
Vanaf welk land boek je een ticket dan, ik kan vanaf de NL en Duitse site gewoon een naam invoeren bij de credit card gegevens.
Daarnaast kan je gewoon proberen te boeken als je zelf een credit card hebt en de passagier bent, het ergste wat kan gebeuren is dat je boeking niet wordt geaccepteerd, maar ik heb nog nooit gehoord dat je de naam niet kan aanpassen.
Emirates zelf zegt;
• On the Enter billing information page where the credit card details are entered, if the "Cardholder name" can be typed in, you would be able to pay for the booking even if you are not travelling. If the "Cardholder name" appears in a drop-down menu and cannot be changed, you would unfortunately not be able to pay for the booking unless you are travelling.
Oké, klinkt goed! Heb je een nummer voor me?quote:Op vrijdag 3 december 2010 20:08 schreef Bombshell het volgende:
Anders boek je het telefonisch.. Heb ik ook gedaan was binnen 15 min geregeld.
Iemand die nog een site weet waar je de bezetting van je vlucht kan bekijken? Seatcounter is down overgens.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |