abonnement Unibet Coolblue
  Moderator vrijdag 27 augustus 2010 @ 15:09:42 #1
45833 crew  Fogel
pi_85773088
Op maandag 5 juli 2010 11:26 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
Deel 14 alweer
Nee niet over Super Grover, maar over het vliegtuig als vervoermiddel :)

Als vervolg op:
Lange vliegreizen en
[Centraal] Vragen over vliegen,
[Centraal] Vragen over vliegen #2
[Centraal] Vragen over vliegen #3
[Centraal] Vragen over vliegen! Deel #4
Vragen over vliegen Deel #5 (e-tickets, bagage etc.)
Vragen over Vliegen #6 (e-tickets, bagage, belasting etc.)
Vragen over vliegen #7 (e-tickets, bagage, belasting etc)
Vragen over vliegen #8 (e-tickets, bagage, belasting etc)
Vragen over vliegen deel 9 (tickets, bagage, etc)
Vragen over vliegen #10 (e-tickets, bagage, belasting etc)
Vragen over vliegen #11 (e-tickets, bagage, belasting etc)
Vragen over vliegen #12 (e-tickets, bagage, belasting etc)
Vragen over vliegen #13 (e-tickets, bagage, belasting etc)
Vragen over vliegen #14 (e-tickets, bagage, belasting etc)

kun je hier al je vragen kwijt over het vervoer door de lucht. Hoe werkt zo\\\'n e-ticket, waar kan ik vluchtinfo vinden, heeft een 777-200 van KLM nou wel of geen IFE en zitten die stoelen van BA nou lekkerder dan die van Singapore Airlines?

En hoe krijg je nou een goede plek in het vliegtuig? En hoe lukt het het best om te slapen in het vliegtuig?

Bediscussieer het allemaal hier :)

Veelgestelde vragen

Waar is de beste plek in het vliegtuig?
Dat is erg persoonlijk, beenruimte, aan het raam, niemand achter je of niemand voor je ? Maar www.seatguru.com helpt je een beetje op weg.

Hoe weet ik hoe vol het vliegtuig zit?

Kijk op www.seatcounter.com.

Hoe werkt een e-ticket?
Print het uit, neem je paspoort mee naar het vliegtuig en volg de instructies die je van de luchtvaartmaatschappij krijgt

Hoeveel (hand-)bagage mag ik meenemen?
Dat staat aangegeven in de voorwaarden bij het boeken bij de luchtvaartmaatschappij. Sommige luchthavens zoals veel Engelse beperken het aantal stuks handbagage tot 1

Welke voornaam vul ik in bij het boeken van een ticket?
Altijd de eerste volledige voornaam als in je paspoort.

Mag m'n koffer op slot?
Ja, maar niet naar de VS. Daarvoor kun je een speciaal TSA slot kopen.

Hoe kom ik aan een visum?
Kijk op www.wijsopreis.nl voor visuminformatie

Hoe werkt het visum voor de VS?

Kijk op deze website en http://esta.cbp.dhs.gov/esta/esta.html

Waarom zijn enkele reizen duurder dan retourtickets?
Enkele reizen worden verkocht voor de zakelijke markt

Waarom is een ticket van KLM vanaf Dusseldorf goedkoper dan vanaf Amsterdam voor dezelfde vlucht?

Dat is vanwege de concurrentie. Daar profiteer je hier ook van als je met BA of Lufthansa vliegt.

Kan ik een vlucht via Amsterdam boeken en dan pas daar opstappen?
Nee, als je een deel van een als 1 geheel geboekte reis niet maakt, dan is je ticket niet meer geldig. Dit geldt dus niet voor bijna alle low-cost maatschappijen waar je reis bestaat uit losse enkele reizen.

Nog meer weten?
Kijk naar The Secret Life of Airports op BBC4 => http://www.bbc.co.uk/programmes/b00lbnkh :)

Let nog wel op deze centrale topics:
• Mocht je specifieke vragen hebben over vliegangst, kijk dan in: Vliegangst? Wat doe jij er tegen? (deel 2)
• of over pijn in je oren : Last van de oren met vliegen?
• Wil je de beste deal voor vliegtickets, stel je vraag dan in: Het grote -Hoe kom ik goedkoop van A naar B- topic #19
• En kom je een ongelooflijke aanbieding of nieuwtje tegen, post die dan in: [TRV] Nieuws en aanbiedingen

tvp's en offtopic reacties vliegen het topic uit zonder te vragen
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
  vrijdag 27 augustus 2010 @ 15:30:31 #2
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_85773917
Huh mijn retourvlucht wordt geannuleerd? :{ wat een onzin.

Waarschijnlijk gaat m'n plan veranderen. Maandagavond vliegen op Barcelona (daar even voetbalwedstrijdje pakken) en dan woensdag met de trein naar Madrid en donderdag terug.

Maar ik ben nu dus de pineut omdat ik de vlucht van de zondag niet gebruik :?

Ik heb deze inmiddels geboekt overigens:
Amsterdam - Madrid op zondag (en die wil ik dus niet gebruiken) en dan donderdag Madrid - Amsterdam.

Ik ga anders wel eens even bellen met de KLM.
Kan overigens ook nog zo boeken dat de vlucht terug vanuit Madrid eerst komt en dan de vlucht vanuit Amsterdam naar Madrid maar dan is het hele idee van kostenbesparingen alweer 100 euro minder geworden :+

[ Bericht 35% gewijzigd door PLAE@ op 27-08-2010 15:41:27 ]
pi_85782381
:) Ik weet niet helemaal wat je bedoeld.

Maar als je hebt geboekt AMS - MAD - AMS met vertrek op zondag en retour op donderdag in 1 ticket is er niets aan de hand en kan je de vlucht gewoon maken.

Als je 2 tickets hebt geboekt AMS - MAD - AMS op zondag, en AMS - MAD - AMS om op maandag als retourvlucht te gebruiken heb je een probleem, als je namelijk de maandag terug wilt vliegen maar je hebt de heenreis niet gemaakt dan zal de retourvlucht automatisch komen te vervallen.
Je kan wel boeken met 2 tickets AMS - MAD - AMS op zondag heen en een willekeurige datum terug, en dan een ticket MAD - AMS - MAD op zondag heen en een willekeurige datum terug. Het is dan geen probleem dat je de 'retour' vluchten van beide tickets niet gebruikt. (Wel volgens KLM, maar dat is al besproken).
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  Moderator vrijdag 27 augustus 2010 @ 21:07:05 #4
45833 crew  Fogel
pi_85785062
quote:
Op vrijdag 27 augustus 2010 19:59 schreef ozzietukker het volgende:
:) Ik weet niet helemaal wat je bedoeld.

Maar als je hebt geboekt AMS - MAD - AMS met vertrek op zondag en retour op donderdag in 1 ticket is er niets aan de hand en kan je de vlucht gewoon maken.

Als je 2 tickets hebt geboekt AMS - MAD - AMS op zondag, en AMS - MAD - AMS om op maandag als retourvlucht te gebruiken heb je een probleem, als je namelijk de maandag terug wilt vliegen maar je hebt de heenreis niet gemaakt dan zal de retourvlucht automatisch komen te vervallen.
Je kan wel boeken met 2 tickets AMS - MAD - AMS op zondag heen en een willekeurige datum terug, en dan een ticket MAD - AMS - MAD op zondag heen en een willekeurige datum terug. Het is dan geen probleem dat je de 'retour' vluchten van beide tickets niet gebruikt. (Wel volgens KLM, maar dat is al besproken).
Nee, niet volgens KLM, ze verkopen zo'n constructie zelfs ook aan de telefoon. Waar ze wel problemen mee hebben is delen (dus voor vluchten met meerdere legs) van retourtickets niet gebruiken. Bijvoorbeeld MAD-AMS-DUS en dan alleen MAD-AMS vliegen. Dat vinden ze niet grappig.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_85787859
quote:
Op vrijdag 27 augustus 2010 21:07 schreef Fogel het volgende:

[..]

Nee, niet volgens KLM, ze verkopen zo'n constructie zelfs ook aan de telefoon. Waar ze wel problemen mee hebben is delen (dus voor vluchten met meerdere legs) van retourtickets niet gebruiken. Bijvoorbeeld MAD-AMS-DUS en dan alleen MAD-AMS vliegen. Dat vinden ze niet grappig.
:) Dat ze zo'n constructie aan de telefoon verkopen betekent niet in mijn ogen dat het echt policy is, het kan, en het is (bijna) onmogelijk om hier iets aan te doen naderhand, omdat het lastig te bewijzen is. (Als ze het niet zouden verkopen aan de telefoon kan je het online boeken).
Als je een ticket koopt MAD - AMS - DUS en je gebruikt het laatste stukje niet en je hebt geen bagage ingechecked verstoor je het proces niet en vindt KLM het geen probleem.
Heb je wel bagage ingechecked doen ze heel moeilijk en willen ze extra kosten berekenen, tenzij ze vertraging hebben, dat nu al 2x gehad en dan is het geen enkel probleem om mijn bagage in Amsterdam te krijgen en met de trein verder naar Arnhem, al kost dat mij uiteindelijk meer omdat ik het ticket Dusseldorf - Arnhem toch al heb gekocht en ik zelf voor de kosten van Amsterdam - Arnhem moet instaan. Maar dan scheelt het wel 2 a 3 uur in reistijd en dat is mij het dan ook wel weer waard.
Dat je dan trouwens kosten moet betalen als je je bagage eerder wilt hebben zit wellicht weer wat in, ze moeten dit toch onderscheppen, waarvoor iemand dus handmatig iets moet forceren, en die persoon kost natuurlijk geld, en als iedereen dat maar zou doen heb je veel mensen nodig die zich daarmee bezig houden.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  vrijdag 27 augustus 2010 @ 23:59:46 #6
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_85793131
Ik heb een retourticket AMS-MAD-AMS geboekt en ik wil alleen MAD-AMS daadwerkelijk vliegen.
pi_85793665
quote:
Op vrijdag 27 augustus 2010 23:59 schreef PLAE@ het volgende:
Ik heb een retourticket AMS-MAD-AMS geboekt en ik wil alleen MAD-AMS daadwerkelijk vliegen.
Dat gaat dus niet lukken als je bij KLM hebt geboekt. Als je de heenreis niet maakt, dan wordt je hele ticket geannuleerd. Als je bij Ryanair of Vueling had geboekt, was het geen probleem geweest.
  zaterdag 28 augustus 2010 @ 00:18:03 #8
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_85793936
Vueling vliegt helaas niet op Madrid. Dan maar een apart ticket MAD-AMS-MAD boeken voor 100 euro en alleen de heenreis gebruiken.

Toch vind ik het wel vreemd dat ze dat annuleren. Ga toch eens even bellen of daar niet wat aan te doen is. Desnoods met één of andere smoes.
pi_85799108
quote:
Op zaterdag 28 augustus 2010 00:18 schreef PLAE@ het volgende:
Vueling vliegt helaas niet op Madrid. Dan maar een apart ticket MAD-AMS-MAD boeken voor 100 euro en alleen de heenreis gebruiken.

Toch vind ik het wel vreemd dat ze dat annuleren. Ga toch eens even bellen of daar niet wat aan te doen is. Desnoods met één of andere smoes.
Kun je met easyJet niet voor 23 EUR naar MAD? Of is dat pas later dit jaar? Heb laatst nog ticket MAD-AMS gekocht voor dat bedrag (ok, één koffer + extra kilo's maakte het uiteindelijk 70, maar nog te doen) voor januari 2011.
  zaterdag 28 augustus 2010 @ 09:55:15 #10
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_85800220
Vraagje: ik moet in Budapest overstappen en heb mijn koffer bij een dropoff point afgegeven. Dan scan je je boardingpass, nattuurlijk de 1e. Ik neem aan dat mijn koffer nu ook de overstap meedoet vanzelf?

Sta nu te boarden ovrrigens en vroeg dit me ineens af!
pi_85800282
quote:
Op zaterdag 28 augustus 2010 00:18 schreef PLAE@ het volgende:
Vueling vliegt helaas niet op Madrid. Dan maar een apart ticket MAD-AMS-MAD boeken voor 100 euro en alleen de heenreis gebruiken.

Toch vind ik het wel vreemd dat ze dat annuleren. Ga toch eens even bellen of daar niet wat aan te doen is. Desnoods met één of andere smoes.
Vergeet het. Geen airline die dit doet. Ik boek extreem veel tickets (bijna elke weekend) en ik boek altijd 2 enkeltjes, omdat ik anders bij verlies van de heenreis (soms heb ik iets met werk ofzo) ook de terugreis kwijt ben. Ik heb al vaker lopen zeiken, maar het is het algemeen geldende beleid...
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_85800820
quote:
Op zaterdag 28 augustus 2010 09:55 schreef Quoi het volgende:
Vraagje: ik moet in Budapest overstappen en heb mijn koffer bij een dropoff point afgegeven. Dan scan je je boardingpass, nattuurlijk de 1e. Ik neem aan dat mijn koffer nu ook de overstap meedoet vanzelf?

Sta nu te boarden ovrrigens en vroeg dit me ineens af!
Als je je ticket als 1 geheel in 1 keer geboekt hebt wel.
Kun je ook zien aan de sticker die aan je koffer is gehangen, wordt tegen je gezegd bij het afgeven van je bagage en kun je zien aan het stickertje wat op je paspoort is geplakt.
pi_85800836
quote:
Op zaterdag 28 augustus 2010 10:02 schreef Drive-r het volgende:

Vergeet het. Geen traditionele airline die dit doet.
Wel de low cost airlines waar je eigenlijk gewoon altijd twee enkeltjes koopt.
  zaterdag 28 augustus 2010 @ 12:26:06 #14
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_85802893
Ok nou fijn dat jullie het me duidelijk hebben gemaakt.
Ik ga proberen er een MAD-AMS-MAD van te maken :)
pi_85803383
quote:
Op zaterdag 28 augustus 2010 10:45 schreef DutchTrain het volgende:

[..]



Wel de low cost airlines waar je eigenlijk gewoon altijd twee enkeltjes koopt.
Welke dan bijvoorbeeld? Ik vlieg er niet vaak mee, maar volgens mij heb je met een Easyjet hetzelfde probleem toch? Kan me door gebrek aan veel ervaring vergissen.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_85812802
quote:
Op zaterdag 28 augustus 2010 12:43 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Welke dan bijvoorbeeld? Ik vlieg er niet vaak mee, maar volgens mij heb je met een Easyjet hetzelfde probleem toch? Kan me door gebrek aan veel ervaring vergissen.
Bij een Easyjet en Ryanair behandelen ze elke vlucht als afzonderlijke vlucht, en als je een eerste vlucht niet maakt blijft de tweede vlucht wel degelijk geldig. Bij Ryanair kan het ook niet anders, die rekenen voor elke persoon per elke enkele reis boekingskosten en dat betekent automatisch dat je steeds enkele reizen boekt.

Overigens, enkele reis tickets zijn bij een reguliere maatschappij als British Airways overigens niet belachelijk duur, en retourtickets in Europa hebben over het algemeen geen minimum stay, dit komt door de concurrentie van de genoemde Easyjet en Ryanair welke dit ook niet hebben.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_85815061
quote:
Op zaterdag 28 augustus 2010 19:19 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Bij een Easyjet en Ryanair behandelen ze elke vlucht als afzonderlijke vlucht, en als je een eerste vlucht niet maakt blijft de tweede vlucht wel degelijk geldig. Bij Ryanair kan het ook niet anders, die rekenen voor elke persoon per elke enkele reis boekingskosten en dat betekent automatisch dat je steeds enkele reizen boekt.

Overigens, enkele reis tickets zijn bij een reguliere maatschappij als British Airways overigens niet belachelijk duur, en retourtickets in Europa hebben over het algemeen geen minimum stay, dit komt door de concurrentie van de genoemde Easyjet en Ryanair welke dit ook niet hebben.
Thanks, dat wist ik dan weer niet. En BA of SAS is inderdaad net zo duur als retuour of als twee enkeltjes, dus ik boek altijd dat laatste.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
  zaterdag 28 augustus 2010 @ 21:08:45 #18
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_85816110
quote:
Op zaterdag 28 augustus 2010 10:44 schreef DutchTrain het volgende:

[..]



Als je je ticket als 1 geheel in 1 keer geboekt hebt wel.
Kun je ook zien aan de sticker die aan je koffer is gehangen, wordt tegen je gezegd bij het afgeven van je bagage en kun je zien aan het stickertje wat op je paspoort is geplakt.
Het was een automaat en vergat naar stickertje te kijken. Maareh...ik heb mijn koffer, dus alles is goed gegaan.
pi_85834715
Ik zie nu op mijn online booking bij British Airways dat ik geregistreerd sta als Ms ipv Mr. Is dat een groot (lees: duur) probleem als ik dat laat omzetten?
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_85838286
quote:
Op zondag 29 augustus 2010 15:42 schreef kalinhos het volgende:
Ik zie nu op mijn online booking bij British Airways dat ik geregistreerd sta als Ms ipv Mr. Is dat een groot (lees: duur) probleem als ik dat laat omzetten?
je kunt nu alvast beginnen met een hormonenkuur en dan op je gemak een arts uitzoeken voor de operaties :)

mocht je het anders willen oplossen, even BA bellen/mailen
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_85845743
quote:
Op zondag 29 augustus 2010 17:07 schreef Thetallguy het volgende:

[..]

je kunt nu alvast beginnen met een hormonenkuur en dan op je gemak een arts uitzoeken voor de operaties :)

mocht je het anders willen oplossen, even BA bellen/mailen
Ik vond hem leuk. :P

Zaterdag eerste keer vliegen! DUS - DME. Geen vragen meer... oja, 20 kilo is minder dan ik hoopte. :P
pi_85864721
Toch nog een vraagje, niet heel belangrijk, maar wil het graag weten.

Ik heb geboekt bij Air Berlin en voor de heenreis staat er vluchtnummer AB5542 - Operated by S7 (S7892). Klopt het dat S7 deze vlucht uitvoert of vlieg ik gewoon met Air Berlin? Op de website van S7 staat bij het invullen van het vluchtnummer weer 'Operated by partner airline'. Ik snap het niet meer.
pi_85865526
quote:
Op maandag 30 augustus 2010 10:57 schreef Alec690 het volgende:
Ik heb geboekt bij Air Berlin en voor de heenreis staat er vluchtnummer AB5542 - Operated by S7 (S7892).
Je vliegt met S7 Airlines.
quote:
Klopt het dat S7 deze vlucht uitvoert of vlieg ik gewoon met Air Berlin? Op de website van S7 staat bij het invullen van het vluchtnummer weer 'Operated by partner airline'. Ik snap het niet meer.
Als je AB5542 invult (op welke website dan ook), dan wordt de vlucht inderdaad niet door AB (Air Berlin) uitgevoerd, maar door een partner van Air Berlin.

Als je S7892 invult en er staat 'Operated by partner airline' dan is de informatie inderdaad tegenstrijdig.
pi_85906423
wel even snel gezocht maar krijg het nog niet helemaal duidelijk voor mijzelf.in december vlieg ik met easy jet naar berlijn vanaf amsterdam. IS het bij hun mogelijk om online in te checken en dan max 40 minuten voor vertrekt bij de boarding te zijn of is dat te krap?
Hooray for boobies!
pi_85906517
Als alles meezit dan wel, maar als er ergens een lange rij staat bij de controle kan het wel eens krap worden.
Nobody expects the Spanish Inquisition!
  dinsdag 31 augustus 2010 @ 19:00:35 #26
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_85920998
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2010 12:27 schreef Spockjuh_ het volgende:
wel even snel gezocht maar krijg het nog niet helemaal duidelijk voor mijzelf.in december vlieg ik met easy jet naar berlijn vanaf amsterdam. IS het bij hun mogelijk om online in te checken en dan max 40 minuten voor vertrekt bij de boarding te zijn of is dat te krap?
:) Dat is mogelijk, ik had bij Ryanair op Eindhoven een keer 13 minuten voor de vertrektijd, en 8 minuten later zat ik aan boord en gingen de deuren dicht.
Op Schiphol heb je over het algemeen meer tijd nodig, maar Berlijn zal vertrekken vanaf de M-gates, dus je hoeft niet door de paspoortcontrole, je hebt slechts een veiligheidscontrole, en gezien het relatief geringe aantal vluchten wat vertrekt vanaf de M-gates is de wachttijd over het algemeen niet zo lang.
(Hoewel het aantal vluchten vanaf de M-pier wel steeds wordt uitgebreid).

40 minuten kan dus wel, maar wordt wat krap als je met het OV komt, een vertraging en dan wordt het wel lastig. Persoonlijk ga ik toch voor het 60 minuten van te voren aanwezig bij een dergelijke vlucht dat ik een trein kan missen.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_85974263
Ik heb een vraagje en hoop dat jullie mij kunnen helpen. Ik heb een vlucht van BRU naar NYC geboekt (7/10 - 16/10) maar wil de boeking graag veranderen. Ik heb onverwachts namelijk tentamen op de 12e. Ik heb geboekt bij AA, maar via eBookers. Hebben jullie ervaringen met annuleringen? Op de site van ebookers lees ik:

quote:
Indien u uw boeking wilt annuleren rekenen wij ¤ 25 administratie kosten per persoon wanneer de vliegtickets nog niet zijn uitgegeven. Is dit wel het geval bent u ook nog aan kosten van de luchtvaartmaatschappij gebonden, in vele gevallen is dit 100%.
Dit zou toch moeten betekenen dat ik er met 25 euro vanaf ben?
  Moderator donderdag 2 september 2010 @ 07:44:11 #28
45833 crew  Fogel
pi_85975221
Dat wil zeggen dat je 25¤ aan ebookers moet geven om ze een verandering te laten doen. Die verandering zelf kost, afhankelijk van welke boekingsklasse je geboekt hebt ook nog eens geld.
In het ergste geval ben je dan 100% van het ticketbedrag kwijt en daar bovenop nog eens de 25¤.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_85975232
Je ticket wordt vrijwel direct uitgegeven. Waarschijnlijk kreeg je gewoon enkele minuten na het invullen van al je gegevens al je ticket in de mail.

Als je een ticket in de goedkoopste klasse hebt geboekt kan je nog je luchthavenbelastingen etc. terugvragen (zal denk ik ca. ¤100 zijn?), of als je een flexibeler, lees duurder ticket geboekt hebt, dan heb je nog iets meer mogelijkheden.
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_85981766
quote:
Op donderdag 2 september 2010 07:46 schreef Thetallguy het volgende:
Je ticket wordt vrijwel direct uitgegeven. Waarschijnlijk kreeg je gewoon enkele minuten na het invullen van al je gegevens al je ticket in de mail.

Als je een ticket in de goedkoopste klasse hebt geboekt kan je nog je luchthavenbelastingen etc. terugvragen (zal denk ik ca. ¤100 zijn?), of als je een flexibeler, lees duurder ticket geboekt hebt, dan heb je nog iets meer mogelijkheden.
OK, thanks. Ik ben ook in afwachting van antwoord van ebookers, maar als ik dit zo lees wordt het een beetje te duur. Ik heb na het boeken inderdaad vrijwel meteen mijnt ticket gemaild gekregen, dus ik vrees dat annuleren me veel geld zou gaan kosten. Ik laat het wel even weten, in ieder geval bedankt voor de antwoorden. Echt balen dat er ineens een tentamen gepland staat :r
pi_85982808
Ik zou zeker ook AA zelf bellen om te horen wat er eventueel mogelijk is, ze hebben gewoon een Nederlands telefoonnr.
pi_85982865
quote:
Op donderdag 2 september 2010 13:15 schreef Helly het volgende:
Ik zou zeker ook AA zelf bellen om te horen wat er eventueel mogelijk is, ze hebben gewoon een Nederlands telefoonnr.
Dat is wel een goed idee, zo even doen, thanks!

Helly *;
  Moderator donderdag 2 september 2010 @ 13:30:56 #33
45833 crew  Fogel
pi_85983330
bAA zegt hoogstwaarschijnlijk "je hebt niet bij ons geboekt, maar bij ebookers, zoek het met hun uit", maar je kan geluk hebben.
Annuleren is wat anders dan een datum verzetten... datum verzetten is niet op alle tickets mogelijk, wat dus wil zeggen dat je een nieuw ticket moet kopen. En als je dan toch een nieuw ticket nodig hebt, kan je net zo goed niks tegen ebookers zeggen en daarmee in ieder geval die 25¤ besparen.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
  donderdag 2 september 2010 @ 17:49:28 #34
262052 TaMieke
Bah-a-la-la-la-la-la
pi_85991786
Ik heb even een vraagje aan de ervare vliegers onder ons.
Over een tijdje vlieg ik met Wizz Air Hongarije en ben van plan om alleen handbagage mee te nemen. De maximale omvang van handbagage is 55x20x40....
stel nu dat ik zo'n trolley koop (die vaak groter zijn...bijvoorbeeld 53x23x38) maken ze daar een probleem van? Zijn er sowieso trolleys van deze omvang of is die omvang echt zo stom gesteld dat ik daardoor nooit een trolley mee mag nemen?

Thanks!
Op woensdag 13 juni 2018 15:27 schreef gcjoel het volgende:
JIj bent raar, dat snap je wel he? :D
pi_86004981
quote:
Op donderdag 2 september 2010 17:49 schreef Tyler-Girl het volgende:
Ik heb even een vraagje aan de ervare vliegers onder ons.
Over een tijdje vlieg ik met Wizz Air Hongarije en ben van plan om alleen handbagage mee te nemen. De maximale omvang van handbagage is 55x20x40....
stel nu dat ik zo'n trolley koop (die vaak groter zijn...bijvoorbeeld 53x23x38) maken ze daar een probleem van? Zijn er sowieso trolleys van deze omvang of is die omvang echt zo stom gesteld dat ik daardoor nooit een trolley mee mag nemen?

Thanks!
Neem dan vooral een zachte, niet zo'n hardschalen. Een zachte kun je makkelijker in het 'mag deze tas mee als handbagage'- bakje proppen. Bedenk ook even of je echt een trolley wilt of een gewone reistas zonder wieltjes. Wieltjes zijn zwaar en niet overal even bruikbaar (hobbelige straatjes en trappen enzo).

O ja, en let ook op de toegestane kilo's, die tellen ook...
Trust me, I know what I'm doing.
pi_86011197
Of je besteed het geld dat je aan zo'n trolley zou besteden aan het inchecken van je bagage. Val je andere passagiers ook niet lastig met net iets te grote handbagage waardoor je het instappen ophoudt ;)
  vrijdag 3 september 2010 @ 08:27:51 #37
262052 TaMieke
Bah-a-la-la-la-la-la
pi_86011223
quote:
Op donderdag 2 september 2010 22:53 schreef Unihoc_ACE het volgende:

[..]

Neem dan vooral een zachte, niet zo'n hardschalen. Een zachte kun je makkelijker in het 'mag deze tas mee als handbagage'- bakje proppen. Bedenk ook even of je echt een trolley wilt of een gewone reistas zonder wieltjes. Wieltjes zijn zwaar en niet overal even bruikbaar (hobbelige straatjes en trappen enzo).

O ja, en let ook op de toegestane kilo's, die tellen ook...
Ik wil liever wel wielletjes...ik mag 10 kg meenemen (waar ik waarschijnlijk wel aan ga zitten, maar dat is gewoon een kwestie van slecht inpakke :P) en dat rolt toch wat makkelijker dan dat ik die steeds op het vliegveld ed mee moet zeulen.
Een zacht koffer is idd wel een idee!
Op woensdag 13 juni 2018 15:27 schreef gcjoel het volgende:
JIj bent raar, dat snap je wel he? :D
  vrijdag 3 september 2010 @ 13:09:10 #38
64479 Omnifacer
Alles geven!11
pi_86019008
Aangezien ik van ebookers niks hoorde maar even naar AA gebeld: annuleren is niet mogelijk, veranderen van je ticket wel tegen een charge van 205 euro. Ik denk niet dat ik dit ga doen.
  Moderator vrijdag 3 september 2010 @ 13:09:40 #39
155227 crew  Guppy
dus
pi_86019022
:W

Wij vliegen binnenkort vanaf AMS naar BKK (Bangkok, Thailand) naar USM (Ko Samui, Thailand), en later weer terug, zelfde route.

Wat ik me afvraag, worden onze koffers doorgelabeld in AMS naar USM? En andersom ook? Kun je dat ergens terugvinden?
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_86019104
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 13:09 schreef Guppyfriend het volgende:
:W

Wij vliegen binnenkort vanaf AMS naar BKK (Bangkok, Thailand) naar USM (Ko Samui, Thailand), en later weer terug, zelfde route.

Wat ik me afvraag, worden onze koffers doorgelabeld in AMS naar USM? En andersom ook? Kun je dat ergens terugvinden?
quote:
Als je je ticket als 1 geheel in 1 keer geboekt hebt wel.
Kun je ook zien aan de sticker die aan je koffer is gehangen, wordt tegen je gezegd bij het afgeven van je bagage en kun je zien aan het stickertje wat op je paspoort is geplakt.
  Moderator vrijdag 3 september 2010 @ 13:12:26 #41
155227 crew  Guppy
dus
pi_86019150
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 13:11 schreef DutchTrain het volgende:

[..]


[..]


Oh, is dat altijd als je je tickets in één keer boekt? Als één route zeg maar. Dat wist ik niet :+ Dank je!
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_86019263
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 13:12 schreef Guppyfriend het volgende:
Oh, is dat altijd als je je tickets in één keer boekt? Als één route zeg maar. Dat wist ik niet :+ Dank je!
In een enkel geval moet je je koffer ophalen, zoals bij sommige Amerikaanse luchthavens, of als je overstapt naar een ander vliegveld of naar een lokale luchtvaartmaatschappij, maar dan staat het wel duidelijk aangegeven en wordt het een paar keer tegen je gezegd.
pi_86019679
Heeft iemand ervaring met hoe streng Transavia de handbagage controleert? Ik vlieg in oktober van Amsterdam naar Marrakech.

Ik ben een behoorlijk lichte pakker met een kleine tas (plaatje), maar de limiet van 5 kg is wel erg laag. Met 6 kg heb ik gewoon alles bij me wat ik zou willen...

Ik zie er dus niet uit alsof ik veel bij me heb, maar als ze echt gaan wegen zou ik wel eens een pondje over de limiet kunnen zijn.
Trust me, I know what I'm doing.
pi_86019762
qua kilo's doen ze niet moeilijk, tenminste de keren dat ik met Transavia gevlogen heb
Nobody expects the Spanish Inquisition!
pi_86019926
Dat dus, zolang het formaat binnen de regels vallen is 1 of 2 kilo nog wel te doen. Heb pas 1 keer meegemaakt dat men mijn trolley even ging 'wegen' (m.a.w., hij voelde even hoe zwaar hij was), maar mocht het gewoon meenemen.
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_86021164
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 13:23 schreef Unihoc_ACE het volgende:
Heeft iemand ervaring met hoe streng Transavia de handbagage controleert? Ik vlieg in oktober van Amsterdam naar Marrakech.

Ik ben een behoorlijk lichte pakker met een kleine tas (plaatje), maar de limiet van 5 kg is wel erg laag. Met 6 kg heb ik gewoon alles bij me wat ik zou willen...

Ik zie er dus niet uit alsof ik veel bij me heb, maar als ze echt gaan wegen zou ik wel eens een pondje over de limiet kunnen zijn.
het echt checken van handbagage (zowel omvang als gewicht) heb ik in al die jaren alleen maar bij Ryanair meegemaakt (van EHV naar Pisa), verder nog nooit.
Never assume that loud is strong and quiet is weak.
It’s the lion’s silence that signals danger not his roar.
pi_86021285
Over dit: Als je je ticket als 1 geheel in 1 keer geboekt hebt wel.
Kun je ook zien aan de sticker die aan je koffer is gehangen, wordt tegen je gezegd bij het afgeven van je bagage en kun je zien aan het stickertje wat op je paspoort is geplakt.


Als een route niet in 1 ticket is geboekt, kun je er bij het inchecken dan wel om verzoeken? En kunnen/mogen ze het dan wel doen? Wij vliegen in december van AMS naar Seattle, via Newark. Beide vluchten zijn Continental, maar het eerste deel is onderdeel van een pakketreis en het tweede deel is zelf, rechtstreeks bij Continental geboekt...
Never assume that loud is strong and quiet is weak.
It’s the lion’s silence that signals danger not his roar.
pi_86022695
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 13:59 schreef Essebes het volgende:
Als een route niet in 1 ticket is geboekt, kun je er bij het inchecken dan wel om verzoeken? En kunnen/mogen ze het dan wel doen? Wij vliegen in december van AMS naar Seattle, via Newark. Beide vluchten zijn Continental, maar het eerste deel is onderdeel van een pakketreis en het tweede deel is zelf, rechtstreeks bij Continental geboekt...
Dat is soms wel mogelijk maar in dit geval zeker niet. Je komt op Newark voor het eerst de VS binnen. De amerikaanse douane wil je dan langs zien lopen met al je bagage, zodat ze je eventueel kunnen kontroleren. Iedereen die aankomt in de VS of overstapt naar een binnenlandse vlucht krijgt dus automatisch zijn koffer op de band.
pi_86023160
Bovendien moet je in dat geval je bagage ook weer een uur van tevoren opnieuw inchecken / afgeven bij een bagage drop off point aan de openbare kant van de terminal. En als je niet online kunt inchecken daar ook je boardingcard ophalen voor je volgende vlucht.
pi_86023173
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 13:56 schreef Essebes het volgende:

[..]

het echt checken van handbagage (zowel omvang als gewicht) heb ik in al die jaren alleen maar bij Ryanair meegemaakt (van EHV naar Pisa), verder nog nooit.
Bedankt voor de antwoorden. Ik ga het denk ik gewoon proberen. Als je ziet wat voor mega-trolleys er soms aan boord gebracht worden... Maar mijn enige ervaring was dus met Ryanair en KLM die een ruimere limiet van 10 kg hebben.

Ben blij dat ik geen laptop meeneem. Mijn werklaptop weegt al 3 kilo, dan kun je al bijna niets anders meer in je handbagage stoppen met deze limiet...
Trust me, I know what I'm doing.
pi_86023212
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 14:37 schreef jaco het volgende:

[..]

Dat is soms wel mogelijk maar in dit geval zeker niet. Je komt op Newark voor het eerst de VS binnen. De amerikaanse douane wil je dan langs zien lopen met al je bagage, zodat ze je eventueel kunnen kontroleren. Iedereen die aankomt in de VS of overstapt naar een binnenlandse vlucht krijgt dus automatisch zijn koffer op de band.
en dan moeten we daarna bij een transferbalie de labels voor Seattle halen?

Toen we 2 jaar geleden naar Las Vegas gingen (via Memphis geloof ik), moesten we wel idd de koffers ophalen, door de immigratie en de koffers weer op een andere band afgeven, maar niet de koffers opnieuw laten labellen. Vandaar mijn vraag nu.
Never assume that loud is strong and quiet is weak.
It’s the lion’s silence that signals danger not his roar.
pi_86038567
nu ben ik toch in dubio. bij opgeven voornamen vond ik op internet dat je alleen je eerste voornaam hoef top te geven bij easyjet. naderhand toch aan het twijfelen geslagen en even id van mijn vriendin gepakt. hierop staat bij voornamen/given names haar beide namen. twijfel slaat nu toch een beetje toe.

iemand suggestie of die mij duidelijkheid kan geven?

[ Bericht 100% gewijzigd door Spockjuh_ op 03-09-2010 22:54:37 ]
Hooray for boobies!
pi_86051507
Voor zover ik weet letterlijk de namen van een reisdocument overnemen.
Nobody expects the Spanish Inquisition!
pi_86053392
een telefoontje naar engeland en het is opgelost! online aanpassen kost je 60 euro maar een telefoontje naar de helpdesk was voldoende om de naam er gratis bij te laten zetten, bevestiging is al binnen.

Maar inderdaad, de dame in kwestie bevestigde dat je alle voornamen die staan vermeld op je paspoort op ID moet opgeven.
Hooray for boobies!
pi_86053635
quote:
Op zaterdag 4 september 2010 02:48 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
Voor zover ik weet letterlijk de namen van een reisdocument overnemen.
Eerste voornaam is afdoende. Veel airlines vragen ook enkel 1e naam.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_86133193
Hoe zit dat met het terugvorderen van de luchthavenbelasting dan?
Dat kan dus gewoon simpel bij de airliner zelf? Of verschilt da took weer per airline?
Hebben ze daar standaard formulieren voor?


Oeps, iets te lui.
pi_86184822
ehh ik heb mischien een stom vraagje, binnenkort maak in een reis, met overstap, de tijd tussen de 2 vluchten bedraagt 10 uur, moet ik op het vliegveld blijven of mag ik ook het vliegveld verlaten om later terug te keren aangezien ik in mijn overstap plaats enkele kennisen heb.
pi_86186028
Waarschijnlijk mag je van het vliegveld af. Afhankelijk van het land.
Over welk land heb je het?
Nobody expects the Spanish Inquisition!
pi_86192995
Roemenie
pi_86193773
Als je geen visum nodig hebt, kun je gewoon naar buiten wandelen, en als het tijd is om te vertrekken weer naar binnen.
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_86196277
Roemenië zit nog niet in Schengen, dus wel even je paspoort laten zien als je erin en eruit gaat. Maar verder is het geen probleem als je Nederlander bent.
It's not a lie, if you believe
pi_86207895
quote:
Op woensdag 8 september 2010 10:32 schreef 18konijn het volgende:
Roemenië zit nog niet in Schengen, dus wel even je paspoort laten zien als je erin en eruit gaat. Maar verder is het geen probleem als je Nederlander bent.
ehm ik reis altijd op mn ID erheen, dus neem aan dat je dat bedoeld maar in ieder geval bedankt voor het antwoord :)
pi_86208306
quote:
Op woensdag 8 september 2010 16:09 schreef spiedermann het volgende:
ehm ik reis altijd op mn ID erheen, dus neem aan dat je dat bedoeld maar in ieder geval bedankt voor het antwoord :)
Ja, het is gewoon EU, dus je mag met je ID-kaart reizen. Met Schengen wordt bedoeld, dat er vrij verkeer van personen, kapitaal en goederen is, ofwel je wordt dan helemaal niet meer gecontroleerd aan de grens. Je hebt dan alleen een geldige identificatie nodig voor de airline.
pi_86357389
Vraagje met betrekking tot het inchecken op Manila airport.

Ik vlieg vanaf Manila terug naar Schiphol met Malaysian Airlines. Ik neem aan dat ik online kan inchecken. Maar moet ik dan gewoon aansluiten bij de incheckbali of is er ook een bagage dropoffpoint?? Ik lees nu nl niet de meest ideale verhalen over de rijen enz op Manila.

Wellicht iemand nog meer tips?ik vlieg om 18:30, dus om 15:30 zeker op het vliegveld.

Alsvast bedankt.
pi_86358800
Ik moet op 22 november van AAR naar CPH en vanaf daar door naar AMS. Ik kan een vlucht nemen die om 15:15 op CPH is of een die er om 17:20 is, liever neem ik de laatste maar ik ben bang dat ik mijn SAS vlucht van 20:05 dan mis. De eerste vlucht is met Cimber dus ik moet bagage opnieuw inchecken e.d. Maak ik me onterecht zorgen of? :@
  Moderator zondag 12 september 2010 @ 21:31:22 #66
45833 crew  Fogel
pi_86359088
Om te beginnen kan je je zorgen maken of Cimber tegen die tijd nog wel bestaat.
Maar 2.5u om baggage op te halen en weer opnieuw in te checken zou geen probleem moeten zijn op CPH. Misschien dat je dat geen tijd meer hebt om een paar rode worsten en een halve liter bier naar binnen te werken, maar daar kan je vast mee leven.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_86359463
Daar kan ik mee leven ja, bedankt voor de geruststelling, het is namelijk een hele tijd geleden dat ik op CPH ben geweest. En qua eventueel faillissement, ach zo'n vaart zal het niet lopen, alhoewel ik wel met een van de allerlaatste Air Holland vluchten heb gevlogen. :P

En de laatste keer op CPH vloog ik met Sterling, die vliegen ook niet meer.
pi_86372871
quote:
Op zondag 12 september 2010 21:03 schreef Motormuis81 het volgende:
Vraagje met betrekking tot het inchecken op Manila airport.

Ik vlieg vanaf Manila terug naar Schiphol met Malaysian Airlines. Ik neem aan dat ik online kan inchecken. Maar moet ik dan gewoon aansluiten bij de incheckbali of is er ook een bagage dropoffpoint?? Ik lees nu nl niet de meest ideale verhalen over de rijen enz op Manila.

Wellicht iemand nog meer tips?ik vlieg om 18:30, dus om 15:30 zeker op het vliegveld.

Alsvast bedankt.
Manila airport kennende valt er nog niet al te veel on line in te checken. Al zou het al kunnen, zal de rij bij het drop off point ook grandioos groot zijn.

Reken op een rij van minimaal 1 uur voor het inchecken cq bagage drop off. Rond die tijd (eind van de middag), is de rij bij de paspoortcontrole ook best groot. Dus met 15.30 ben je niks te vroeg.

(Neem wel een printje van je E-ticket mee, zonder bewijsje op papier van een ticket kom je de terminal niet in)
Honey ! Take me drunk, i am home !
  maandag 13 september 2010 @ 13:57:21 #69
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_86380589
Wil zojuist inchecken voor een vlucht. Hoef ik niet eens meer nummers van paspoorten/id-kaarten door te geven.

Is dat weer nieuw :? Heb het bij het boeken ook niet doorgegeven.

(gaat om Vueling btw).
pi_86380976
quote:
Op maandag 13 september 2010 13:57 schreef PLAE@ het volgende:
Wil zojuist inchecken voor een vlucht. Hoef ik niet eens meer nummers van paspoorten/id-kaarten door te geven.

Is dat weer nieuw :? Heb het bij het boeken ook niet doorgegeven.

(gaat om Vueling btw).
Dat hoeft binnen Europa (en vaak ook daarbuiten) al vrij lang niet meer.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
  maandag 13 september 2010 @ 14:13:03 #71
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_86381072
Dan heb ik in het verleden niet op zitten letten. Al vlieg ik voornamelijk met Germanwings/Ryanair :+ en die vragen er standaard wel om.

Thanks :)
pi_86388545
quote:
Op maandag 13 september 2010 09:09 schreef LangeTabbetje het volgende:

[..]

Manila airport kennende valt er nog niet al te veel on line in te checken. Al zou het al kunnen, zal de rij bij het drop off point ook grandioos groot zijn.

Reken op een rij van minimaal 1 uur voor het inchecken cq bagage drop off. Rond die tijd (eind van de middag), is de rij bij de paspoortcontrole ook best groot. Dus met 15.30 ben je niks te vroeg.

(Neem wel een printje van je E-ticket mee, zonder bewijsje op papier van een ticket kom je de terminal niet in)
Hoi. Ok ik dacht dat het aan de airliner lag of je online kon inchecken of niet.
Dat Manila een drama qua rij-en is had ik al gelezen, dus ben zeker op tijd aanwezig.

Nog meer tips voor Manila airport? Ja eticket altijd mee ook om de retourvlucht te kunnen laten zien als je het land binnen komt. Dat van de toegangscontrole had ik ook al gelezen. Meer??
  maandag 13 september 2010 @ 19:25:03 #73
180739 Qebbel
Stewardesbisch!
pi_86392017
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 13:23 schreef Unihoc_ACE het volgende:
Heeft iemand ervaring met hoe streng Transavia de handbagage controleert? Ik vlieg in oktober van Amsterdam naar Marrakech.

Ik ben een behoorlijk lichte pakker met een kleine tas (plaatje), maar de limiet van 5 kg is wel erg laag. Met 6 kg heb ik gewoon alles bij me wat ik zou willen...

Ik zie er dus niet uit alsof ik veel bij me heb, maar als ze echt gaan wegen zou ik wel eens een pondje over de limiet kunnen zijn.
Ik werk er. Je cabinebagagelimiet is idd 5kg, tassen worden vrijwel nooit specifiek gewogen (mitst opvallend grote), maar kleine koffertjes wel altijd. Jouw tas is wel wat aan de grote kant, maar het hangt vice versa een beetje van de personen af (jou en de inchecker) en hoe vol je vlucht zit. Maar als je thuis incheckt en je boardingpass uitprint, hoef je in principe niet langs de check in/drop off, maar alleen door de bagagecontrole bij de douane (vertrekhal 3 tussen balierij 22/23). Zij wegen je tas niet, maar kijken wel naar wat er inzit en ook naar de grootte. Heb je dus geen verboden spullen voor de douane, kun je waarschijnlijk gewoon zonder problemen aan boord. Anders sturen zij je alsnog naar de drop off, wat echt heel snel kan gaan hoor. Maar met 6kg zul je wsl geen problemen krijgen. 10kg Wel!

Die 5kg zijn veiligheidsmaatregelen en eigenlijk met name gebaseerd op die kleine koffertjes die mensen meenemen. Als die uit de bagagebakken op iemands hoofd vallen, wil jij geen koffer van 10kg op je krijgen. Daarom wordt extra op de koffertjes gelet en minder qua gewicht op de tassen.

Fijne reis! :)
Als kunst volmaakt is, is de wereld overbodig.
Wees wie je bent, maar accepteer ook anderen!
pi_86396193
quote:
Op maandag 13 september 2010 19:25 schreef Qebbel het volgende:

[..]

bla die bla

Die 5kg zijn veiligheidsmaatregelen en eigenlijk met name gebaseerd op die kleine koffertjes die mensen meenemen. Als die uit de bagagebakken op iemands hoofd vallen, wil jij geen koffer van 10kg op je krijgen. Daarom wordt extra op de koffertjes gelet en minder qua gewicht op de tassen.

Fijne reis! :)
:) Die 5kg hebben niks te maken met veilgheidseisen, dit is gewoon om te voorkomen dat men veel te veel en te grote handbagage aan boord meenemen.
Opzich vindt ik dat in het geval van Transavia niet eens zo heel erg, je kan immers nog steeds gratis bagage inchecken, dus is de noodzaak om veel handbagage mee aan boord te nemen niet echt aanwezig. (Daarnaast hebben ze vooral vakantievluchten dus over het algemeen geen zakenreizigers die alleen met handbagage reizen).

Eigenlijk heeft Transavia gelijk ook, ikzelf reis ook altijd met handbagage van maximaal 3 tot 5 kilo, en daarvan is de tas waarschijnlijk al 1 kilo, de rest gaat of mee als ruimbagage, ik verbaas mij altijd over de mensen met hutkoffers aan boord en die daar over het vliegveld mee lopen zeulen.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_86396383
quote:
Op maandag 13 september 2010 20:49 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Eigenlijk heeft Transavia gelijk ook, ikzelf reis ook altijd met handbagage van maximaal 3 tot 5 kilo, en daarvan is de tas waarschijnlijk al 1 kilo, de rest gaat of mee als ruimbagage, ik verbaas mij altijd over de mensen met hutkoffers aan boord en die daar over het vliegveld mee lopen zeulen.
Niet iedereen is op vakantie natuurlijk. Ik vlieg een paar keer per week en reis rond met zo'n "hutkoffer". Maar goed, scheelt me wel elke keer 20 minuten wachten bij aankomst en bij vertrek kan ik ook later aankomen. Dat tikt op den duur gewoon aan, zeker als je af en toe ellende hebt met bagage (want dat heb je als je 100 keer per jaar vliegt gegarandeerd). Daarbij hoef je met een simpele trolley weinig te zeulen, er zitten tenslotte wieltjes onder ;)
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_86396745
quote:
Op maandag 13 september 2010 20:52 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Niet iedereen is op vakantie natuurlijk. Ik vlieg een paar keer per week en reis rond met zo'n "hutkoffer". Maar goed, scheelt me wel elke keer 20 minuten wachten bij aankomst en bij vertrek kan ik ook later aankomen. Dat tikt op den duur gewoon aan, zeker als je af en toe ellende hebt met bagage (want dat heb je als je 100 keer per jaar vliegt gegarandeerd). Daarbij hoef je met een simpele trolley weinig te zeulen, er zitten tenslotte wieltjes onder ;)
:) Voor zakenvluchten of weekendtripjes is alleen handbagage met laptop erin natuurlijk prima en handig, maar juist voor zakenreiziger is Transavia meestal niet zo interessant, voor de gemiddelde zakenreiziger dan, ze vliegen toch veelal op de vakantiebestemmingen.
Althans, ik heb pas 2 keer met Transvertragia naar een bestemming moeten vliegen, en dat heb ik geweten ook van het klote Rotterdam Airport met veel vertraging naar Toulon. (Hoe kan je nou na landing van een vertraagde vlucht het toestel zo langzaam schoonmaken dat deze na 1,5 uur vertraging bij aankomst uiteindelijk 3 uur te laat weggaat)
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  maandag 13 september 2010 @ 21:56:54 #77
180739 Qebbel
Stewardesbisch!
pi_86400075
quote:
Op maandag 13 september 2010 20:52 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Niet iedereen is op vakantie natuurlijk. Ik vlieg een paar keer per week en reis rond met zo'n "hutkoffer". Maar goed, scheelt me wel elke keer 20 minuten wachten bij aankomst en bij vertrek kan ik ook later aankomen. Dat tikt op den duur gewoon aan, zeker als je af en toe ellende hebt met bagage (want dat heb je als je 100 keer per jaar vliegt gegarandeerd). Daarbij hoef je met een simpele trolley weinig te zeulen, er zitten tenslotte wieltjes onder ;)
Begrijp ik, is ook veel handiger! Maar je wilt niet weten waarmee mensen allemaal aan komen kakken. Hele hutkoffers denken ze, naast hun reguliere ingecheckte bagage, nog eens mee te kunnen nemen in de cabine. En pissig joh, als je ze vertelt dat het niet mag. Staat duidelijk in de reglementen o|O.
En idd, Transavia richt zich op de vakantiereiziger en niet op de zakenman. 5 KG is echt niks, want de meeste trolly's wegen al 2,3 kilo. Dus je kunt beter zo'n zachte koffertas met wieltjes meenemen. En je laptop mag apart in een simpele laptoptas, dus dat scheelt ook wel weer in de kilo's. Niet in het koffertje doen dus, want dan kan je minder kleding e.d. meenemen ;).
Als kunst volmaakt is, is de wereld overbodig.
Wees wie je bent, maar accepteer ook anderen!
  Moderator maandag 13 september 2010 @ 23:03:41 #78
45833 crew  Fogel
pi_86404435
quote:
Op maandag 13 september 2010 21:56 schreef Qebbel het volgende:

[..]

Begrijp ik, is ook veel handiger! Maar je wilt niet weten waarmee mensen allemaal aan komen kakken. Hele hutkoffers denken ze, naast hun reguliere ingecheckte bagage, nog eens mee te kunnen nemen in de cabine. En pissig joh, als je ze vertelt dat het niet mag. Staat duidelijk in de reglementen o|O.
En idd, Transavia richt zich op de vakantiereiziger en niet op de zakenman. 5 KG is echt niks, want de meeste trolly's wegen al 2,3 kilo. Dus je kunt beter zo'n zachte koffertas met wieltjes meenemen. En je laptop mag apart in een simpele laptoptas, dus dat scheelt ook wel weer in de kilo's. Niet in het koffertje doen dus, want dan kan je minder kleding e.d. meenemen ;).
Je bent grondpersoneel?
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_86417063
quote:
Op maandag 13 september 2010 17:37 schreef Motormuis81 het volgende:

[..]

Hoi. Ok ik dacht dat het aan de airliner lag of je online kon inchecken of niet.
Dat klopt, het ligt aan de airliner. Ik ben nooit in Manila geweest, maar mijn algemene ervaring is als volgt: als de maatschappij de luchthaven niet als thuisbasis heeft, dan is er meestal geen aparte drop-off. Je sluit dus gewoon aan bij die paar balies die ze daar hebben. Heel soms is 1 balie voor alleen drop-off en kan dat dus sneller gaan.

Ik vermoed dus dat Malaysian Airlines geen drop-off in Manila heeft (maar dus wel in Kuala Lumpur). Als ze dat toch geregeld hebben, dan wordt het expliciet ergens vermeld bij het inchecken. Dan werken ze mogelijk samen met een andere maatschappij of een afhandelaar.
  dinsdag 14 september 2010 @ 12:59:44 #80
180739 Qebbel
Stewardesbisch!
pi_86418106
quote:
Op maandag 13 september 2010 23:03 schreef Fogel het volgende:

[..]

Je bent grondpersoneel?
:Y
Als kunst volmaakt is, is de wereld overbodig.
Wees wie je bent, maar accepteer ook anderen!
pi_86419024
Is ebookers.com (.com dus) een beetje aan te raden?

Ik wil namelijk een ticket (in februari) naar kaapstad boeken en via ebookers.com ben ik 200 euro minder kwijt aan een ticket dan via ebookers.com/nl . Heel apart..

Ik vlieg in februari naar Kaapstad en goedkoopste wat ik tot nu heb kunnen vinden is 450 pond (530 euro) of 750 euro via ebookers.com/nl
pi_86421402
quote:
Op maandag 13 september 2010 17:37 schreef Motormuis81 het volgende:

[..]

Hoi. Ok ik dacht dat het aan de airliner lag of je online kon inchecken of niet.
Dat Manila een drama qua rij-en is had ik al gelezen, dus ben zeker op tijd aanwezig.

Nog meer tips voor Manila airport? Ja eticket altijd mee ook om de retourvlucht te kunnen laten zien als je het land binnen komt. Dat van de toegangscontrole had ik ook al gelezen. Meer??
Verder geen tips, behalve gewoon rustig en chill blijven. Go with the flow. Verwacht verder ook geen uitgebreide duty free o.i.d.

Misschien nog wat muntjes of briefjes van 20 peso bij je houden voor een tip her en der van kruiers, wc personeel etc.

p.s. Vergeet de luchthaven belasting niet ! Is 750 peso (als het inmiddels niet verhoogd is). Meteen na het inchecken te voldoen. (Kan (nog) niet met cc).
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_86433563
HOi Hoi.

Dank voor de tips over Manila airport.

Rustig blijven is altijd een must. ;)
pi_86661878
Weet iemand wanneer seatcounter.com weer online komt, vertrek over 3 weken naar China, maar, kan al een tijdje niet op de site ivm onderhoud van deze??!! zou graag een overzicht hebben van de bezetting. iemand nog andere tips. bvd
pi_86685670
quote:
Op dinsdag 14 september 2010 13:26 schreef Greatmarked het volgende:
Is ebookers.com (.com dus) een beetje aan te raden?

Ik wil namelijk een ticket (in februari) naar kaapstad boeken en via ebookers.com ben ik 200 euro minder kwijt aan een ticket dan via ebookers.com/nl . Heel apart..

Ik vlieg in februari naar Kaapstad en goedkoopste wat ik tot nu heb kunnen vinden is 450 pond (530 euro) of 750 euro via ebookers.com/nl
:) NL booking sites zijn over het algemeen niet zo voordelig.

Ik boek persoonlijk altijd via UK sites aangezien die prijzen dusdanig lager zijn dan de NL sites. De enige sites van ebookers, expedia die het nog slechter doen zijn de Duitse sites.....

Zolang je een credit card hebt is het geen probleem, dan moeten ze het ticket gewoon uitgeven, ik heb slechts één keer een discussie gehad met een UK luchtvaartmaatschappij (Thomas Cook) dat ik geen ticket via de UK site mocht kopen, maar nadat ik vroeg om dit nogmaals te bevestigen met de belofte dat ik dit dan verder zou opvolgen werd het ticket welke ik al had betaald heel snel geprint.

Alles heeft te maken dat ze proberen de markten af te schermen in verschillende landen, de boekingsites gaan ervan uit dat jij als Nederlander niet via de internationale site gaat boeken. Deze moeten exact dezelfde vluchten goedkoper aanbieden omdat je vaak een extra vlucht nodig hebt om vanaf een NL luchthaven te vertrekken. (Naast dat de andere sites betere deals met de betreffende luchtvaartmaatschappij kunnen hebben gemaakt).
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_86685766
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 19:50 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

:) NL booking sites zijn over het algemeen niet zo voordelig.

Ik boek persoonlijk altijd via UK sites aangezien die prijzen dusdanig lager zijn dan de NL sites. De enige sites van ebookers, expedia die het nog slechter doen zijn de Duitse sites.....

Zolang je een credit card hebt is het geen probleem, dan moeten ze het ticket gewoon uitgeven, ik heb slechts één keer een discussie gehad met een UK luchtvaartmaatschappij (Thomas Cook) dat ik geen ticket via de UK site mocht kopen, maar nadat ik vroeg om dit nogmaals te bevestigen met de belofte dat ik dit dan verder zou opvolgen werd het ticket welke ik al had betaald heel snel geprint.

Alles heeft te maken dat ze proberen de markten af te schermen in verschillende landen, de boekingsites gaan ervan uit dat jij als Nederlander niet via de internationale site gaat boeken. Deze moeten exact dezelfde vluchten goedkoper aanbieden omdat je vaak een extra vlucht nodig hebt om vanaf een NL luchthaven te vertrekken. (Naast dat de andere sites betere deals met de betreffende luchtvaartmaatschappij kunnen hebben gemaakt).
Nooit iets van gemerkt trouwens, en ik gebruik wisselend NL en UK sites.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_86686012
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 19:52 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Nooit iets van gemerkt trouwens, en ik gebruik wisselend NL en UK sites.
Meestal zijn de prijzen bij de UK prijzen beter, afhankelijk van de huidige wisselkoers, en daarnaast zijn er voor de UK sites vaker coupon codes beschikbaar voor extra kortingen.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_86694452
Zal wel, ik heb het alleen nooit gezien. Ik gebruik meestal Expedia, misschien zijn die vrij consistent?
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_86699593
quote:
Op dinsdag 14 september 2010 13:26 schreef Greatmarked het volgende:
Is ebookers.com (.com dus) een beetje aan te raden?
Ik heb er lang geleden een ticket gekocht. Er was een kleinigheid niet helemaal duidelijk waarop ik een email stuurde naar het info adres. Daar kwam nooit een antwoord op. Het was geen essentiele vraag (anders had ik kunnen bellen), maar ik vind het nogal sneu dat er na een aankoop van 1500 euro (oid) niet even wat service gegeven kan worden.

Sindsdien neem ik ebookers niet meer mee op mijn 'zoekrondje' naar tickets. Het is verder wel een grote organisatie, dus echt rare dingen zoals een faillisement zul je niet zo snel meemaken.
pi_86751064
Deze maand ben ik naar NY gevlogen na tickets via het internet te hebben aangeschaft. Allemaal prima gegaan, alleen het online inchecken was misgegaan. Via de bevestigingsmail (na aanschaf tickets) kwam ik te weten dat ik vanaf 24 uur voor de vlucht online kon inchecken. Ik probeerde het iets vroeger, zo'n uurtje of 30 voor de vlucht zou vertrekken, en kwam toen stomverbaasd tot de ontdekking dat het hele toestel zowat al vergeven was. Uiteindelijk twee stoelen gekozen (niet naast elkaar dus) en op de luchthaven is het gelukkig, omdat we er vroeg bij waren, goed gekomen. Maar prettig is het allerminst.

Dit willen we dus een volgende keer voorkomen. Nu heb ik begrepen dat tickets geboekt via een reisbureau gelijk aan een stoelnummer gekoppeld worden. Klopt dit? En zo ja, kunnen wij dan een willekeurig reisbureau binnen stappen met de vraag of zij om het even welke vliegtickets voor ons kunnen reserveren. Of hebben ze allemaal zo hun partnerorganisaties en kan de één bijvoorbeeld geen Delta reserveren en een ander weer bijvoorbeeld geen Continental of KLM?

Want ik zou het liefste vliegen met Jet Airways, maar dan wel met tickets geboekt via een reisbureau, zodat ik later niet hoef te kloten met het online inchecken. Is dat mogelijk?
pi_86751552
quote:
Op donderdag 23 september 2010 15:20 schreef Fargo het volgende:
Deze maand ben ik naar NY gevlogen na tickets via het internet te hebben aangeschaft. Allemaal prima gegaan, alleen het online inchecken was misgegaan. Via de bevestigingsmail (na aanschaf tickets) kwam ik te weten dat ik vanaf 24 uur voor de vlucht online kon inchecken. Ik probeerde het iets vroeger, zo'n uurtje of 30 voor de vlucht zou vertrekken, en kwam toen stomverbaasd tot de ontdekking dat het hele toestel zowat al vergeven was. Uiteindelijk twee stoelen gekozen (niet naast elkaar dus) en op de luchthaven is het gelukkig, omdat we er vroeg bij waren, goed gekomen. Maar prettig is het allerminst.

Dit willen we dus een volgende keer voorkomen. Nu heb ik begrepen dat tickets geboekt via een reisbureau gelijk aan een stoelnummer gekoppeld worden. Klopt dit? En zo ja, kunnen wij dan een willekeurig reisbureau binnen stappen met de vraag of zij om het even welke vliegtickets voor ons kunnen reserveren. Of hebben ze allemaal zo hun partnerorganisaties en kan de één bijvoorbeeld geen Delta reserveren en een ander weer bijvoorbeeld geen Continental of KLM?

Want ik zou het liefste vliegen met Jet Airways, maar dan wel met tickets geboekt via een reisbureau, zodat ik later niet hoef te kloten met het online inchecken. Is dat mogelijk?
Volgens mij zit je ook vaak naast elkaar als je beide stoelen in 1 boeking doet, maar dit kan vlak voor tijd altijd veranderen. Tevens hebben frequent flyers eerder al de kans op stoelen te kiezen, daar kan je helaas weinig aan doen. Reisbureaus zijn volgens mij ook altijd duurder, het is maar de vraag of je dat extra geld over hebt voor een kort vluchtje naar NY. Die paar uur niet naast elkaar overleef je toch wel.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_86752538
quote:
Op donderdag 23 september 2010 15:32 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Volgens mij zit je ook vaak naast elkaar als je beide stoelen in 1 boeking doet, maar dit kan vlak voor tijd altijd veranderen. Tevens hebben frequent flyers eerder al de kans op stoelen te kiezen, daar kan je helaas weinig aan doen. Reisbureaus zijn volgens mij ook altijd duurder, het is maar de vraag of je dat extra geld over hebt voor een kort vluchtje naar NY. Die paar uur niet naast elkaar overleef je toch wel.
Bedankt voor je reactie. Deze stoelen waren trouwens ook in 1 boeking, maar we zaten dus niet naast elkaar omdat we dus nog online moesten inchecken. Wat dus misging. Toen ik wilde inchecken kon ik nog kiezen uit acht stoelen. Lijkt me niet dat alle andere stoelen reeds door frequent flyers waren gereserveerd.
pi_86753576
quote:
Op donderdag 23 september 2010 15:57 schreef Fargo het volgende:

[..]

Bedankt voor je reactie. Deze stoelen waren trouwens ook in 1 boeking, maar we zaten dus niet naast elkaar omdat we dus nog online moesten inchecken. Wat dus misging. Toen ik wilde inchecken kon ik nog kiezen uit acht stoelen. Lijkt me niet dat alle andere stoelen reeds door frequent flyers waren gereserveerd.
Vreemd verhaal, zal wel een reden voor zijn. Normaal zijn er nooit zoveel stoelen bezet van tevoren.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_86755121
Jet Airways heeft ook veel connecties vanuit India natuurlijk, dus als je daar 24u voor vertrek al in kunt checken voor de gehele India - Brussel - NY vlucht heb je al een voorsprong op de mensen die in Brussel beginnen ;)

Kon je niet bij boeking al een plaats kiezen? Scheelt ook weer beschikbaarheid.
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
  donderdag 23 september 2010 @ 17:54:25 #95
230749 Olle.
It's OK you fool!
pi_86757119
Morgen vlieg ik naar USA, is het nog steeds zo dat je geen dinken mee mag nemen het vliegtuig in?
Of is dat al wat lichter geworden? want dat had ik laatst ergens gehoord.
A man's got to do what a man's got to do
  donderdag 23 september 2010 @ 18:07:27 #96
230749 Olle.
It's OK you fool!
pi_86757607
trouwens weten jullie ook of je in Minneapolis zelf je bagage moet ophalen omdat ik naar Denver ga en daar mijn tussenstop maak.

Want ik lees hier dat op sommige luchthavens je bagage wel wordt over gebracht en op sommige niet.
A man's got to do what a man's got to do
pi_86761420
quote:
Op donderdag 23 september 2010 17:54 schreef Olle. het volgende:
Morgen vlieg ik naar USA, is het nog steeds zo dat je geen dinken mee mag nemen het vliegtuig in?
Of is dat al wat lichter geworden? want dat had ik laatst ergens gehoord.
regels zijn nog steeds hetzelfde. Helaas.
Nobody expects the Spanish Inquisition!
pi_86761939
Hey

Weet heel toevallig iemand waarom ik geen ticket kan boeken vanaf Kerry naar Dusseldorf Weeze na 31 oktober. Vervalt deze lijn bij Ryanair. Ik zit op het moment in Ierland en ik zit vlak bij Kerry airport, zou beetje jammer zijn als ik helemaal naar Cork moet als die lijn vervalt... Volgens mij vliegen ze pas op dit traject sinds juli 2010! Iemand enig idee?

Tnx!
pi_86762153
Zomerdienstregeling? Kerry trekt in de zomer wel toeristen en in de winter niet?
Nobody expects the Spanish Inquisition!
pi_86771214
Wij gaan volgende zomer naar de VS. Eén van ons is een vent van zo'n 2 meter en ik probeer erachter te komen hoeveel extra kosten je hebt als je extra beenruimte zou willen reserveren. Ik kom er op bijv. de KLM site niet achter. Hebben jullie een idee? En is het nuttig om dit te doen?

We moeten in het hoogseizoen, helaas. Dus half juli tot half augustus. Hoe kunnen we toch een beetje een goeie deal vinden voor een ticket naar Californië?
  donderdag 23 september 2010 @ 23:22:05 #101
180739 Qebbel
Stewardesbisch!
pi_86772469
quote:
Op donderdag 23 september 2010 15:57 schreef Fargo het volgende:

[..]

Bedankt voor je reactie. Deze stoelen waren trouwens ook in 1 boeking, maar we zaten dus niet naast elkaar omdat we dus nog online moesten inchecken. Wat dus misging. Toen ik wilde inchecken kon ik nog kiezen uit acht stoelen. Lijkt me niet dat alle andere stoelen reeds door frequent flyers waren gereserveerd.
Als je van te voren stoelen wilt vastleggen (kan bij de meeste maatschappijen), betaal je daar extra voor. Dus als je voor het goedkoopste ticket kiest, is de kans groot dat je niet de fijnste stoelen krijgt. Je kunt wel proberen te bellen naar de maatschappij (kunnen vaak meer dan reisbureaus) en dan kunnen zij misschien nog stoelen vastleggen, maar ik weet niet of je hier dan ook voor betaalt. Zou kunnen.
Tweede optie is gewoon online inchecken en toch heel vroeg aanwezig zijn op het vliegveld en dan alsnog bij de incheckbalie te vragen naar plekken. Zij kunnen namelijk altijd veel meer dan jij thuis, of bij de zelf check in.
Nadeel van reisbureaus is dat zij al vaste stoelen 'gekocht' hebben en ze weer doorverkopen aan jou'. Dit zijn al vaak niet de beste plekken in een toestel, vanwege de prijs.
Tevens is het zo; hoe vroeger je boekt, hoe meer stoelen er nog beschikbaar zijn! Mensen (en reisbureaus!) 'kopen' soms stoelen máánden van te voren. Als de stoelen van het reisbureau al vergeven waren, kun je idd verspreid komen te zitten over de stoelen die ze nog wel hebben.
Als kunst volmaakt is, is de wereld overbodig.
Wees wie je bent, maar accepteer ook anderen!
  donderdag 23 september 2010 @ 23:25:48 #102
180739 Qebbel
Stewardesbisch!
pi_86772590
quote:
Op donderdag 23 september 2010 22:50 schreef theywerebulletsmofo het volgende:
Wij gaan volgende zomer naar de VS. Eén van ons is een vent van zo'n 2 meter en ik probeer erachter te komen hoeveel extra kosten je hebt als je extra beenruimte zou willen reserveren. Ik kom er op bijv. de KLM site niet achter. Hebben jullie een idee? En is het nuttig om dit te doen?

We moeten in het hoogseizoen, helaas. Dus half juli tot half augustus. Hoe kunnen we toch een beetje een goeie deal vinden voor een ticket naar Californië?
Vaak zijn die plekken al snel 'verkocht', dus probeer het idd zsm te regelen. Beste is online vlucht boeken en daarna contact opnemen met KLM (of andersom!). Zij kunnen stoelen voor je reserveren.
KLM heeft nu ook een comfort class, waar je sowieso meer beenruimte hebt, maar daar zijn idd kosten aan verbonden en frequent flyers gaan voor.
Als kunst volmaakt is, is de wereld overbodig.
Wees wie je bent, maar accepteer ook anderen!
pi_86777194
quote:
Op donderdag 23 september 2010 15:57 schreef Fargo het volgende:
Toen ik wilde inchecken kon ik nog kiezen uit acht stoelen. Lijkt me niet dat alle andere stoelen reeds door frequent flyers waren gereserveerd.
Het overkomt mij regelmatig dat ik uit zo'n acht stoelen kan kiezen. Dat wil volgens mij niet vanzelfsprekend zeggen dat de rest al vergeven is. Er wordt je slechts een beperkte set uit de nog vrije stoelen aangeboden. Een andere reiziger die aan het inchecken is, ziet waarschijnlijk een andere set.

Je zou de volgende keer kunnen proberen om de checkin af te breken (je hebt toch niets te verliezen als er alleen slechte stoelen waren) en dan juist een paar uur later opnieuw proberen. Dan krijg je waarschijnlijk andere stoelen aangeboden.
  Moderator vrijdag 24 september 2010 @ 14:54:09 #104
45833 crew  Fogel
pi_86790296
Heeft iemand toevallig overzicht over soortgelijke uitspraken, maar dan door een Frans gerecht? http://jure.nl/bj2449

De vraag is dus eigenlijk, wat is een "unexpected technical problem" waarmee een airline onder de compensatie van EU Regulation 261/2004 uit kan komen? (en in mijn geval betreffende Air France)
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_86817753
quote:
Op donderdag 23 september 2010 23:25 schreef Qebbel het volgende:

[..]

Vaak zijn die plekken al snel 'verkocht', dus probeer het idd zsm te regelen. Beste is online vlucht boeken en daarna contact opnemen met KLM (of andersom!). Zij kunnen stoelen voor je reserveren.
KLM heeft nu ook een comfort class, waar je sowieso meer beenruimte hebt, maar daar zijn idd kosten aan verbonden en frequent flyers gaan voor.
Dank voor je antwoord! Begrijp ik het goed dat de normale stoelen met extra beenruimte niet extra kosten? toch maar eens informeren bij KLM o.i.d.
  zaterdag 25 september 2010 @ 10:05:35 #106
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_86820360
quote:
Op donderdag 23 september 2010 23:25 schreef Qebbel het volgende:

[..]

Vaak zijn die plekken al snel 'verkocht', dus probeer het idd zsm te regelen. Beste is online vlucht boeken en daarna contact opnemen met KLM (of andersom!). Zij kunnen stoelen voor je reserveren.
KLM heeft nu ook een comfort class, waar je sowieso meer beenruimte hebt, maar daar zijn idd kosten aan verbonden en frequent flyers gaan voor.
:) Met KLM kan je via manage your booking vanaf 3 maanden voor vertrek je zitplaatsen vastleggen, en ik kan je verzekeren dat dan de meeste zitplaatsen gewoon nog beschikbaar zijn op dat moment.
Bij online check-in zie je dan inderdaad veel minder stoelen beschikbaar, maar in alle gevallen waren mijn basisstoelen de stoelen die ik vooraf had gekozen.

Je kan via manage your booking ook vanaf 3 maanden van te voren stoelen vastleggen in economy confort klasse, dan betaal je wel een toeslag.
Mocht het toestel niet volgeboekt zijn is de kans op vrije plaatsen naast jouw stoel in deze klasse het grootst.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  zaterdag 25 september 2010 @ 11:30:15 #107
64792 Mryc
play me one more song
pi_86822149
Vraagje:

16 september jl. vlogen we met Icelandair vanaf Schiphol via Keflavik naar New York JFK.
Door het slechte weer hebben we enkele rondjes gevlogen in de buurt van JFK, om vervolgens een tussenlanding te maken op Bradley Airport om bij te tanken. In totaal hebben we 3,5 uur vertraging gehad, waarvan we anderhalf uur stil hebben gestaan op Bradley Airport. We mochten het vliegtuig niet uit en er werd ons niks aangeboden, dus ook geen water of iets dergelijks.

Kunnen we hier nog enige compensatie voor tegemoet zien als we een klacht indienen of is het bij voorbaat een verloren zaak omdat IJsland (nog) niet binnen de EU valt?
  Moderator zaterdag 25 september 2010 @ 11:57:39 #108
45833 crew  Fogel
pi_86822881
Als jij in je claim hard kan maken dat Icelandair een weermachine heeft en die niet gebruikt heeft omdat ze graag jou vertraging wilden laten krijgen, wens ik je een leuke rechtzaak toe.
Weer valt dus echt buiten de verantwoording van een maatschappij.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
  zaterdag 25 september 2010 @ 12:05:00 #109
64792 Mryc
play me one more song
pi_86823088
quote:
Op zaterdag 25 september 2010 11:57 schreef Fogel het volgende:
Als jij in je claim hard kan maken dat Icelandair een weermachine heeft en die niet gebruikt heeft omdat ze graag jou vertraging wilden laten krijgen, wens ik je een leuke rechtzaak toe.
Weer valt dus echt buiten de verantwoording van een maatschappij.
Dus dan is het ook meteen normaal dat er nog geen glas water aangeboden wordt?
  Moderator zaterdag 25 september 2010 @ 15:32:54 #110
45833 crew  Fogel
pi_86829839
quote:
Op zaterdag 25 september 2010 12:05 schreef Mryc het volgende:

[..]

Dus dan is het ook meteen normaal dat er nog geen glas water aangeboden wordt?
Hoeveel wil je claimen hiervoor dan? Heb je uberhaupt gevraagd naar een glas water, of heb je 3,5 uur in semi-gedehydrateerde toestand zitten wachten op wat water? En indien je het gevraagd hebt, werd het geweigerd?
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
  maandag 27 september 2010 @ 13:38:16 #111
262052 TaMieke
Bah-a-la-la-la-la-la
pi_86897880
Weet iemand trouwens hoe het zit met het meenemen van vloeistoffen op een vlucht waar alleen handbagage mee mag?
Ik bedacht me vanmorgen namelijk dat ik voor mijn reisje waarschijnljik mijn haarmouse en spraygel niet mee mag nemen, omdat die dus over het 50ml limiet voor vloeistoffen gaan en daar dus geen miniverpakkingen voor te krijgen zijn.
Hoe doen andere mensen dat, wat betreft gel enzo meenemen?
Op woensdag 13 juni 2018 15:27 schreef gcjoel het volgende:
JIj bent raar, dat snap je wel he? :D
pi_86898243
Andere haarmousse meenemen of het daar kopen ;)

limiet is 100ml trouwens.
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
  maandag 27 september 2010 @ 14:13:55 #113
262052 TaMieke
Bah-a-la-la-la-la-la
pi_86899196
Weet eerlijk gezegd niet eens hoe groot de fles is...maar goed. zal het es nakijken en 100ml scheelt alweer een hoop :D
Op woensdag 13 juni 2018 15:27 schreef gcjoel het volgende:
JIj bent raar, dat snap je wel he? :D
  dinsdag 28 september 2010 @ 05:24:27 #114
180739 Qebbel
Stewardesbisch!
pi_86930109
Je mag 10 losse flesjes van max 100ml in je handbagage. :)
Als kunst volmaakt is, is de wereld overbodig.
Wees wie je bent, maar accepteer ook anderen!
  Moderator dinsdag 28 september 2010 @ 07:07:21 #115
45833 crew  Fogel
pi_86930316
quote:
Op dinsdag 28 september 2010 05:24 schreef Qebbel het volgende:
Je mag 10 losse flesjes van max 100ml in je handbagage. :)
Alleen krijg je er in praktijk maar 8 in zo'n hersluitbare 1 liter zak van een bepaald formaat.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
  dinsdag 28 september 2010 @ 11:31:06 #116
262052 TaMieke
Bah-a-la-la-la-la-la
pi_86935339
en die zak he....kun je die vooraf ook ergens krijgen? want ik heb wel nog zo'n klein zakje thuis liggen maar daar passen er echt geen 8 in...
(heb er sowieso geen 8 nodig, maar altijd handig om te weten)
Op woensdag 13 juni 2018 15:27 schreef gcjoel het volgende:
JIj bent raar, dat snap je wel he? :D
  Moderator dinsdag 28 september 2010 @ 11:36:12 #117
45833 crew  Fogel
pi_86935504
Bij de supermarkt kan je bv 1 liter ziplock zakjes kopen, 10 stuks voor een euro ofzo. En bij de drogist of apotheek hangen ze vaak ook (gratis).
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
  woensdag 29 september 2010 @ 11:38:12 #118
131834 Loodje
Irresistibly sexy you!
pi_86974114
Die zakken krijg je op schiphol. Dat zijn gewoon grote sealbags.
Be dance |Be real| Be You
  Moderator woensdag 6 oktober 2010 @ 20:15:30 #119
45833 crew  Fogel
pi_87259337
Volgens mij is dit nog niet voorbij gekomen, maar wel handig voor in de OP:
Als je maar 1u en 15 minuten hebt om over te stappen (en je hebt het ticket uitaard als 1 geheeld gekocht op bv de website van de airline zelf) op een relatief groot vliegveld zoals MSP (Minneanapolis), en je haalt dat niet omdat alles (douane, baggage opnieuw op de band, etc) nogal traag verloopt, is het dan de verantwoordelijkheid van de airline (aangezien ze het ticket zelf aan je verkocht hebben en dus de marge om over te stappen ruim genoeg vinden) om je toch verder te brengen met een latere vlucht, of moet je zelf een nieuw ticket betalen?
Gaat dus over een vlucht van buiten de VS naar de VS, en dan een binnenlandse vlucht verder.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
  woensdag 6 oktober 2010 @ 20:43:21 #120
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_87260751
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 20:15 schreef Fogel het volgende:
Volgens mij is dit nog niet voorbij gekomen, maar wel handig voor in de OP:
Als je maar 1u en 15 minuten hebt om over te stappen (en je hebt het ticket uitaard als 1 geheeld gekocht op bv de website van de airline zelf) op een relatief groot vliegveld zoals MSP (Minneanapolis), en je haalt dat niet omdat alles (douane, baggage opnieuw op de band, etc) nogal traag verloopt, is het dan de verantwoordelijkheid van de airline (aangezien ze het ticket zelf aan je verkocht hebben en dus de marge om over te stappen ruim genoeg vinden) om je toch verder te brengen met een latere vlucht, of moet je zelf een nieuw ticket betalen?
Gaat dus over een vlucht van buiten de VS naar de VS, en dan een binnenlandse vlucht verder.
:) Mijn ervaring met Delta is dat ze zich in ieder geval wel verantwoordelijk voelden en ondanks mijn vertraging op de New York vlucht, mij direct overboekten op een latere vlucht naar Buffalo, omdat de eerdere vlucht onmogelijk door mij gehaald kon worden.
Nu weet ik niet de situatie op MSP, maar op New York (JFK) kon je direct na aankomst na de paspoortcontrole de douane door en de bagage weer afgeven voor de connecting vlucht, en daarna gelijk de veiligheidscheck door, dus als er geen vertraging is moet dat haalbaar zijn.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  Moderator woensdag 6 oktober 2010 @ 20:51:51 #121
45833 crew  Fogel
pi_87261155
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 20:43 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

:) Mijn ervaring met Delta is dat ze zich in ieder geval wel verantwoordelijk voelden en ondanks mijn vertraging op de New York vlucht, mij direct overboekten op een latere vlucht naar Buffalo, omdat de eerdere vlucht onmogelijk door mij gehaald kon worden.
Nu weet ik niet de situatie op MSP, maar op New York (JFK) kon je direct na aankomst na de paspoortcontrole de douane door en de bagage weer afgeven voor de connecting vlucht, en daarna gelijk de veiligheidscheck door, dus als er geen vertraging is moet dat haalbaar zijn.
Mijn ervaring is ook dat (toevallig ook Delta) zonder mokken een alternatief zoekt. :) (dus ik heb gewoon die vlucht met korte overstap geboekt, voordat ik deze vraag stelde)
MSP is groot maar erg overzichtelijk, maar heb het tot dusverre alleen gebruikt om de VS uit te komen en dan heb je dat probleem niet. De vraag was eigenlijk meer algemeen bedoeld dan specifiek, en vooral ook zodat een van de mods het toe kan voegen aan de OP.

KLM is tegenwoordig wel erg specifiek in waar je geld heen gaat:
quote:
Price specification
Adult
Total price excluding surcharge NOK 8 526
Credit card surcharge 75
Total price for all passengers NOK 8 601
Ticket price 5 850
Booking fee 10
Fuel surcharge 1 932
US international transportation tax 188
Airport Passenger Service Charge 119
Security charge 118
Airport Passenger Service Charge 102
USA passenger civil aviation security service fee 45
US INS user fee 41
US customs user fee 32
Netherlands noise isolation charge 32
US APHIS fee 30
USA passenger facility charge 27
Price (per passenger) 8 526
Number of passengers 1

I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
  woensdag 6 oktober 2010 @ 22:41:10 #122
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_87266646
Ik schrok al. Dacht even dat je een ticket van 8526 EURO had aangeschaft......

Maar wat betreft MSP. Gaat redelijk vlot daar bij intercontinentale aankomst. Zorg wel dat je dicht bij de uitgang zit, dat scheelt toch gauw weer zo'n 100-200 passagiers vóór je in de rij bij de immigration. En wanneer je je koffer van de belt pikt en door de Customs bent zie je direct die belt voor domestic flights waar je je koffer weer mag droppen. Erg eenvoudig daar.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
  Moderator woensdag 6 oktober 2010 @ 22:59:27 #123
45833 crew  Fogel
pi_87267464
Nah, is maar ongeveer 1000-1100¤, indien het inderdaad 8k¤ was geweest, had ik uiteraard helemaal voorin gezeten ;)
De procedure is verder precies hetzelfde als in Detroit, en vast hetzelfde als op de meeste vliegvelden daar.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_87272559
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 20:15 schreef Fogel het volgende:
Volgens mij is dit nog niet voorbij gekomen, maar wel handig voor in de OP:
Als je maar 1u en 15 minuten hebt om over te stappen (en je hebt het ticket uitaard als 1 geheeld gekocht op bv de website van de airline zelf) op een relatief groot vliegveld zoals MSP (Minneanapolis), en je haalt dat niet omdat alles (douane, baggage opnieuw op de band, etc) nogal traag verloopt, is het dan de verantwoordelijkheid van de airline (aangezien ze het ticket zelf aan je verkocht hebben en dus de marge om over te stappen ruim genoeg vinden) om je toch verder te brengen met een latere vlucht, of moet je zelf een nieuw ticket betalen?
Gaat dus over een vlucht van buiten de VS naar de VS, en dan een binnenlandse vlucht verder.
Ik weet niet wat er in de kleine lettertjes van een ticket contract staat hierover. Ik heb echter nog nooit gehoord dat een maatschappij je achterlaat als je buiten je eigen schuld een aansluitende vlucht mist. Niet in mijn vriendenkring en niet in dit forum.

Ik denk dat het redelijk veilig is om aan te nemen dat elke maatschappij je meeneemt op een volgende vlucht. Niet alleen in de VS maar overal. Mits het inderdaad als 1 ticket gekocht is. Als de volgende vlucht pas de volgende dag is, dan krijg je volgens mij zelfs een hotelovernachting en diner voucher aangeboden.

Inderdaad wel een geschikte opmerking voor de OP. Veel reizigers maken zich hier onterecht zorgen over.
  Moderator donderdag 7 oktober 2010 @ 05:58:02 #125
155227 crew  Guppy
dus
pi_87272637
Wij kregen afgelopen januari van Air France/KLM ook zonder problemen een ander ticket van Parijs naar Amsterdam nadat de vlucht daarvoor vertraging had gehad. Geen centje pijn, er stonden zelfs extra medewerkers te wachten om alle gedupeerden te kunnen helpen, het ging nog snel ook.
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_87618812
Is status HK hetzelfde als status OK?
Wie heeft hier ervaring mee?
pi_87620168
Wat ik zo vreemd vind, bij het boeken van een ticket geef je tegenwoordig veelal enkel de eerste voornaam + achternaam op. Paspoortnummer? Niet verplicht.

Als er nou een andere Jan de Jong voor de daadwerkelijke Jan de Jong incheckt... :{
  Moderator zaterdag 16 oktober 2010 @ 23:35:45 #128
45833 crew  Fogel
pi_87620321
Dan moet die Jan de Jong ook nog weten dat die andere gaat, op welke datum en welke vlucht, en daarnaast ook nog eens de boekingscode weten.Met alleen al in Europa 32000 vluchten per dag moet je best wel "mazzel" hebben als het je gaat lukken om problemen hiermee te krijgen.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
  Moderator zaterdag 16 oktober 2010 @ 23:40:35 #129
45833 crew  Fogel
pi_87620419
Weet trouwens iemand of en zo ja hoe het mogelijk is om een stoelnummer te wijzigen bij een intercontinentale vlucht van Delta -geboekt bij KLM-? Ik zag dat ik een stoel in rij J krijg op de terugvlucht, en ik heb een hekel om aan de rechterkant van een vliegtuig te zitten. Vorige keer had ik via een reisbureau geboekt (bedrijfspolicy) en die hebben het voor me veranderd, maar deze keer heb ik gewoon zelf online geboekt en zie geen mogelijkheid om een verandering aan te brengen in "manage my booking". Ik vlieg overigens over een week of 2-3.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_87620661
quote:
Op zaterdag 16 oktober 2010 23:35 schreef Fogel het volgende:
Dan moet die Jan de Jong ook nog weten dat die andere gaat, op welke datum en welke vlucht, en daarnaast ook nog eens de boekingscode weten.Met alleen al in Europa 32000 vluchten per dag moet je best wel "mazzel" hebben als het je gaat lukken om problemen hiermee te krijgen.
Absoluut waar, true, true. Maar toch, het idee. Ik boekte een vliegticket voor mijn vriendin en vulde zo ongeveer al mijn gegevens in (gegevens boeker) en enkel eerste voornaam + achternaam van mijn vriendin. Gewoon vreemd. :P
pi_87624769
quote:
Op zaterdag 16 oktober 2010 23:50 schreef Alec690 het volgende:

[..]

Absoluut waar, true, true. Maar toch, het idee. Ik boekte een vliegticket voor mijn vriendin en vulde zo ongeveer al mijn gegevens in (gegevens boeker) en enkel eerste voornaam + achternaam van mijn vriendin. Gewoon vreemd. :P
De tweede reiziger op een ticket kan volgens mij niet apart inchecken.

Los van al die dingen die Fogel noemde, verschijnt op een gegeven moment de echte Jan de Jong aan de balie om in te checken. Deze kan vrij makkelijk aantonen de werkelijke boeker te zijn. Ik denk echt dat je een non-issue beschrijft..
pi_87624816
quote:
Op zaterdag 16 oktober 2010 22:40 schreef Ron.Jeremy het volgende:
Is status HK hetzelfde als status OK?
Wie heeft hier ervaring mee?
Het is min of meer hetzelfde als OK. Bron (o.a.) : http://www.flyertalk.com/forum/archive/t-320682.html
pi_87624828
quote:
Op zaterdag 16 oktober 2010 23:40 schreef Fogel het volgende:
Weet trouwens iemand of en zo ja hoe het mogelijk is om een stoelnummer te wijzigen bij een intercontinentale vlucht van Delta -geboekt bij KLM-? Ik zag dat ik een stoel in rij J krijg op de terugvlucht, en ik heb een hekel om aan de rechterkant van een vliegtuig te zitten. Vorige keer had ik via een reisbureau geboekt (bedrijfspolicy) en die hebben het voor me veranderd, maar deze keer heb ik gewoon zelf online geboekt en zie geen mogelijkheid om een verandering aan te brengen in "manage my booking". Ik vlieg overigens over een week of 2-3.
Delta bellen, zij kunnen het voor je veranderen. KLM heeft geen zin, die verwijzen je door naar Delta.
Studeren in the States: My Destiny
pi_87639621
quote:
Op maandag 13 september 2010 20:59 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

:) Voor zakenvluchten of weekendtripjes is alleen handbagage met laptop erin natuurlijk prima en handig, maar juist voor zakenreiziger is Transavia meestal niet zo interessant, voor de gemiddelde zakenreiziger dan, ze vliegen toch veelal op de vakantiebestemmingen.
Althans, ik heb pas 2 keer met Transvertragia naar een bestemming moeten vliegen, en dat heb ik geweten ook van het klote Rotterdam Airport met veel vertraging naar Toulon. (Hoe kan je nou na landing van een vertraagde vlucht het toestel zo langzaam schoonmaken dat deze na 1,5 uur vertraging bij aankomst uiteindelijk 3 uur te laat weggaat)
mijn vlucht bkk-ams landde toen wij al in de gate zaten en werd door een ploeg van 50!! mensen schoongemaakt en was in een goede 10minuten klaar (vlucht kwam uit taipei) :P
Een patriciër is bovengemiddeld begaafd in manuele handelingen.
Natuurlijk maken wij onze handen hier niet aan vuil maar bezitten wij wel een kritisch oog opdat we het grauw dat nederige klussen uitvoert kunnen coördineren.
pi_87726967
Hallo,

Hopelijk zit ik hier goed met mijn vraag en dat hij niet al eerder gesteld is.

Gisteren heb ik 5 tickets geboekt voor Ams-Bristol. v.v Bij Easyjet.
Alleen nu heb ik bij 2 heren niet hun tweede naam ingevoerd.
Dus wel voornaam en achternaam conform ID.
Geeft dit problemen? Is er iemand die hier uitsluitsel over kan geven.

Alvast bedankt voor een evt. antwoord.
pi_87727213
quote:
Op dinsdag 19 oktober 2010 20:07 schreef menjo1 het volgende:
Hallo,

Hopelijk zit ik hier goed met mijn vraag en dat hij niet al eerder gesteld is.

Gisteren heb ik 5 tickets geboekt voor Ams-Bristol. v.v Bij Easyjet.
Alleen nu heb ik bij 2 heren niet hun tweede naam ingevoerd.
Dus wel voornaam en achternaam conform ID.
Geeft dit problemen? Is er iemand die hier uitsluitsel over kan geven.

Alvast bedankt voor een evt. antwoord.
Geen probleem.

je vult in: Eerst voornaam in het paspoort + achternaam.
pi_87751797
Laatst vloog ik met Malev(Via KLM geboekt) naar budapest en terug, op de terugweg werden we op schiphol met een bus opgehaald allemaal en nog eens allemaal gecontroleerd(handbagage, metaal etc, net 't zelfde als bij inchecken). Sinds wanneer is dit? Hongarije is toch gewoon een Schengen-land?
pi_87752377
quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 14:02 schreef Elmostyle het volgende:
Laatst vloog ik met Malev(Via KLM geboekt) naar budapest en terug, op de terugweg werden we op schiphol met een bus opgehaald allemaal en nog eens allemaal gecontroleerd(handbagage, metaal etc, net 't zelfde als bij inchecken). Sinds wanneer is dit? Hongarije is toch gewoon een Schengen-land?
Of je van een Schengen land komt heeft er niet zoveel mee te maken. Misschien een extra controle ingebouwd door Schiphol op dat moment. Hebben ze misschien zo hun redenen voor.
Honey ! Take me drunk, i am home !
  woensdag 20 oktober 2010 @ 14:49:25 #139
62913 Blik
The one and Only!
pi_87753527
quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 14:02 schreef Elmostyle het volgende:
Laatst vloog ik met Malev(Via KLM geboekt) naar budapest en terug, op de terugweg werden we op schiphol met een bus opgehaald allemaal en nog eens allemaal gecontroleerd(handbagage, metaal etc, net 't zelfde als bij inchecken). Sinds wanneer is dit? Hongarije is toch gewoon een Schengen-land?
Vreemd inderdaad, had ik laatst ook toen ik vanaf Budapest kwam. Echter was er wel een bommelding geweest op onze vlucht, dus ik dacht dat het daarmee te maken had...
  woensdag 20 oktober 2010 @ 15:11:47 #140
64479 Omnifacer
Alles geven!11
pi_87754550
Ik had een klein vraagje: ik kwam zaterdag op zondag terug uit NYC. Ik vloog met Iberia ( :') ) van JFK naar MAD naar BRU. Echter: doordat we te laat vertrokken (door mankementen) in NYC miste ik de aansluiting in Madrid, waardoor ik vier uur moest wachten op een andere vlucht. Heb ik dan recht op vergoeding?
pi_87755194
quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 15:11 schreef Omnifacer het volgende:
Ik had een klein vraagje: ik kwam zaterdag op zondag terug uit NYC. Ik vloog met Iberia ( :') ) van JFK naar MAD naar BRU. Echter: doordat we te laat vertrokken (door mankementen) in NYC miste ik de aansluiting in Madrid, waardoor ik vier uur moest wachten op een andere vlucht. Heb ik dan recht op vergoeding?
Dit hangt van allerlei omstandigheden af. Je kunt het via de claimcalculator van euclaim zelf nagaan.
  woensdag 20 oktober 2010 @ 15:53:17 #142
64479 Omnifacer
Alles geven!11
pi_87756258
quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 15:26:33 schreef jaco het volgende:

[..]

Dit hangt van allerlei omstandigheden af. Je kunt het via de claimcalculator van euclaim zelf nagaan.
OK, thanks. Had even alles ingevuld.

quote:
Op basis van de door u ingevulde informatie in de ClaimChecker kunnen wij
¤ 250,- per passagier voor u claimen bij de luchtvaartmaatschappij.

Klik hieronder om uw claim via ons in te dienen!

Het claimproces is eenvoudig en overzichtelijk. U wordt continue op de hoogte gehouden van de voortgang. Als de luchtvaartmaatschappij niet uitkeert dan betaalt u NIETS. Doen ze dat wel, dan ontvangt u 73% van het compensatiebedrag per passagier minus administratie kosten van ¤ 25,-. U hebt niets te verliezen, en indien nodig leggen wij uw claim ook voor aan de nationale toezichthouder.
Sjah, ik neem aan dat je zoiets beter zelf kunt regelen. Ik ga eens uitzoeken hoe dat moet. Iemand nog tips?
pi_87756593
quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 14:02 schreef Elmostyle het volgende:
Laatst vloog ik met Malev(Via KLM geboekt) naar budapest en terug, op de terugweg werden we op schiphol met een bus opgehaald allemaal en nog eens allemaal gecontroleerd(handbagage, metaal etc, net 't zelfde als bij inchecken). Sinds wanneer is dit? Hongarije is toch gewoon een Schengen-land?
ja was bij ons ook 31 augustus dag na die terrorist met aanelkaargeplakte flesjes
kwamen van bkk
en in ams meteen bij die pier werd opeens in het nederlands (was thaise bemanning) omgeroepen te blijvenzitten
toen kwamen er mensen van de douane je per rij uit het vliegtuig halen en werd in de pier gefoeieerd en je paspoort controlenen enzo en ze noemden het een extra security chek (werd ook gedaan door iets van 30 personen) net alsof ze wisten dat er iets was .

daarna moesten we ook nog gewoon naar pass controll en ook weer ruimbage openen bij de douane }:|

toen flipte de taxi helemaal dat we een uur te laat waren :P
Een patriciër is bovengemiddeld begaafd in manuele handelingen.
Natuurlijk maken wij onze handen hier niet aan vuil maar bezitten wij wel een kritisch oog opdat we het grauw dat nederige klussen uitvoert kunnen coördineren.
pi_87757408
quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 15:11 schreef Omnifacer het volgende:
Ik had een klein vraagje: ik kwam zaterdag op zondag terug uit NYC. Ik vloog met Iberia ( :') ) van JFK naar MAD naar BRU. Echter: doordat we te laat vertrokken (door mankementen) in NYC miste ik de aansluiting in Madrid, waardoor ik vier uur moest wachten op een andere vlucht. Heb ik dan recht op vergoeding?
Had je liever gehad dat er met mankementen was doorgevlogen? :s)
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
  woensdag 20 oktober 2010 @ 17:12:44 #145
64479 Omnifacer
Alles geven!11
pi_87759648
quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 16:20 schreef Thetallguy het volgende:

[..]

Had je liever gehad dat er met mankementen was doorgevlogen? :s)
Ja. Dat kun je namelijk ook opmaken uit mijn post.
  woensdag 20 oktober 2010 @ 19:58:04 #146
64479 Omnifacer
Alles geven!11
pi_87766235
Hoe kun je vinden wat voor entertainment system er in een Boeing 757 zit van Delta zit?
  woensdag 20 oktober 2010 @ 20:43:35 #147
62913 Blik
The one and Only!
pi_87768835
quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 19:58 schreef Omnifacer het volgende:
Hoe kun je vinden wat voor entertainment system er in een Boeing 757 zit van Delta zit?
Site van Delta of via www.seatguru.com
  vrijdag 22 oktober 2010 @ 06:16:50 #148
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_87819886
:) De reden dat je uit Boedapest een extra controle kan krijgen bij aankomst is dat dit een Schengen land is, en je dus over zou kunnen stappen op een volgende vlucht binnen Europa zonder extra controle.
De handbagagecontrole op Boedapest is op dit moment niet op het nivo die de Europese regelgeving voorschrijft.

Maar goed, dit is meer een reminder aan Hongarije dat ze e.e.a. verbeteren, want de controle op Spaanse luchthavens, op Praag in Tjechie, en nog op enkele andere luchthavens zonder op detail in te gaan zijn bij lange na niet op het voorgeschreven nivo. Verdere details over hoe en wat zijn er wel, maar daar wordt nooit iets publiekelijk bekend over gemaakt.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_87912845
ik heb via klm.nl 2 tickets geboekt naar new york newark. maar ik heb nu wel etickets ontvangen van de klm site.

maar waar kan ik op me eticket zien waar ik ga zitten of kan ik dat pas zien als ik online ga inchecken (30 uur voor de vlucht.)
pi_87913797
Dat kan je idd pas zien op het moment dat je inchecked.
Nobody expects the Spanish Inquisition!
pi_87914593
Als ik AMS - ADD wil vliegen (vertrek 9 december, terug 8 januari) dan betaal ik 742 euro bij KLM.
Als ik een ticket boek vanaf Antwerpen CS met dezelfde specs, dan ben ik voor hetzelfde ticket 549 euro kwijt. Inclusief treinticket van Antwerpen naar Schiphol.

Ik weet dat het niet werkt met vliegtickets om een deel van je reis te skippen. Maar ik moet in dit geval toch gewoon incheken op Schiphol en kan mezelf zo toch mooi bijna 200 euro besparen?
Dit alles in de categorie *better safe than sorry*
Doe wat je niet durft.
Geef kinderen in Madagascar kans op onderwijs. Steun Abecole
www.Facebook.com/AbecoleNL
  zondag 24 oktober 2010 @ 22:06:07 #152
64479 Omnifacer
Alles geven!11
pi_87915807
Kun je eens meer vertellen over hoe dat werkt via Antwerpen?
  zondag 24 oktober 2010 @ 22:57:16 #153
128088 Masanga
Hakuna matata!
pi_87918661
quote:
Op zondag 24 oktober 2010 21:46 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
Als ik AMS - ADD wil vliegen (vertrek 9 december, terug 8 januari) dan betaal ik 742 euro bij KLM.
Als ik een ticket boek vanaf Antwerpen CS met dezelfde specs, dan ben ik voor hetzelfde ticket 549 euro kwijt. Inclusief treinticket van Antwerpen naar Schiphol.

Ik weet dat het niet werkt met vliegtickets om een deel van je reis te skippen. Maar ik moet in dit geval toch gewoon incheken op Schiphol en kan mezelf zo toch mooi bijna 200 euro besparen?
Dit alles in de categorie *better safe than sorry*
Ik vermoed dat het redelijk cruciaal is dat je in Antwerpen verschijnt. Ozzietukker weet hier zeker meer over.
When all things seem to end, the future still remains..
  Moderator zondag 24 oktober 2010 @ 22:59:37 #154
45833 crew  Fogel
pi_87918794
Het staat zelfs in de OP "Kan ik een vlucht via Amsterdam boeken en dan pas daar opstappen?
Nee, als je een deel van een als 1 geheel geboekte reis niet maakt, dan is je ticket niet meer geldig. Dit geldt dus niet voor bijna alle low-cost maatschappijen waar je reis bestaat uit losse enkele reizen."
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_87925607
quote:
Op zondag 24 oktober 2010 22:59 schreef Fogel het volgende:
Het staat zelfs in de OP "Kan ik een vlucht via Amsterdam boeken en dan pas daar opstappen?
Nee, als je een deel van een als 1 geheel geboekte reis niet maakt, dan is je ticket niet meer geldig. Dit geldt dus niet voor bijna alle low-cost maatschappijen waar je reis bestaat uit losse enkele reizen."
De vraagsteller geeft aan dat hij dit weet en vraagt volgens mij of het met een treinreis als eerste 'leg' ook zo werkt. Niettemin luidt antwoord: je moet de treinreis werkelijk maken. Het treinticket kun je alleen persoonlijk op de dag van vertrek afhalen bij het internationale loket in Antwerpen. Vervolgens kan er naar het gebruikte treinticket gevraagd worden bij de checkin op Schiphol. De KLM is er op gebrand om deze truc zoveel mogelijk te voorkomen.

Je kunt natuurlijk nog steeds de trein naar Antwerpen nemen en daar je reis starten volgens het ticket. Hiermee bespaar je de 200 euro minus de kosten van een enkele reis naar Antwerpen.
  maandag 25 oktober 2010 @ 04:46:24 #156
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_87925659
:) Je moet inderdaad je melden bij de Thalys balie in Antwerpen, anders zal je bij het inchecken op Schiphol geweigerd worden. Op de terugweg moet je de trein terug nemen naar Antwerpen, maar aangezien je je koffer van de bagageband op Schiphol moet ophalen zal niemand dat kunnen verplichten. (En KLM zal ook niet nabelasten in dit geval, aangezien het voor KLM onmogelijk te bewijzen is dat je de terugweg niet gemaakt hebt en controleert dit ook niet bij een treinreis, daarnaast verstoor je het proces (koffers hoeven niet onderschept te worden) ook niet).

Overigens, je wordt bij de check in geweigerd, als je dit nadehand aanvecht bij KLM en bij voorkeur dreigt publiekelijk te gaan wordt er door KLM heel snel aangeboden het geld van het (nieuwe) ticket terug gegeven omdat zeker met het stukje trein dit een enorm grijs gebied is en KLM alle rechtszaken hieromtrent wil voorkomen. Er waren enkele mensen die verder tegen KLM gingen procederen maar KLM doet er alles aan om de rechtsgang zoveel mogelijk te vertragen en het lijkt mij niet vreemd als die mensen alsnog overstag zijn gegaan en de compensatie van KLM hebben geaccepteerd. (Want voor een willekeuige particulier is het het niet waard om zoveel financieel risico te lopen).
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  maandag 25 oktober 2010 @ 04:50:34 #157
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_87925661
quote:
Op zondag 24 oktober 2010 21:19 schreef DancePlaza het volgende:
ik heb via klm.nl 2 tickets geboekt naar new york newark. maar ik heb nu wel etickets ontvangen van de klm site.

maar waar kan ik op me eticket zien waar ik ga zitten of kan ik dat pas zien als ik online ga inchecken (30 uur voor de vlucht.)
Je kan dat niet op je E-ticket zien, maar op de KLM site moet je naar 'Manage my Booking' gaan, en dan kan je tot 90 dagen (!) voor vertrek een zitplaats vastleggen. In de tussentijd kan je dat nog zoveel veranderen als je wilt.
Wat dat aangaande is KLM ideaal en werkt dit prima. In al mijn gevallen zijn alle vooraf gekozen plaatsen gehonoreed bij de online check-in werden die plaatsen als basis plaats aangegeven. (Je kon dan alsnog een andere stoel kiezen maar je was hierin veel beperkter).
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_87925738
Stel dat ik wel ingechecked ben, maar ik heb geen boarding pass. De reden is dat ik in het buitenland ben en geen beschikking heb over een printer.

Mag ik dan toch in de rij gaan staan bij de Bagage Drop-Off balie en daar om een boarding pass vragen ?
pi_87925824
quote:
Op maandag 25 oktober 2010 05:52 schreef jaco het volgende:
Stel dat ik wel ingechecked ben, maar ik heb geen boarding pass. De reden is dat ik in het buitenland ben en geen beschikking heb over een printer.

Mag ik dan toch in de rij gaan staan bij de Bagage Drop-Off balie en daar om een boarding pass vragen ?
Bagage drop off/ gewone incheck balie

Kan, heb het zelf ook wel eens gehad. ze printen dan je boarding pass uit.
Nobody expects the Spanish Inquisition!
  Moderator maandag 25 oktober 2010 @ 07:46:01 #160
45833 crew  Fogel
pi_87926025
quote:
Op maandag 25 oktober 2010 06:41 schreef Its-Jojo-4you het volgende:

[..]

Bagage drop off/ gewone incheck balie

Kan, heb het zelf ook wel eens gehad. ze printen dan je boarding pass uit.
Je kan er ook zelf even een uit een automaat trekken -indien aanwezig op dat vliegveld (mijn ervaring is dat de vliegvelden waar ze geen chech-in automaten hebben zo klein zijn dat tijden ook niet groot zijn)-, scheelt in de rij staan.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
  Moderator maandag 25 oktober 2010 @ 07:50:04 #161
45833 crew  Fogel
pi_87926057
quote:
Op maandag 25 oktober 2010 04:01 schreef jaco het volgende:

[..]

De vraagsteller geeft aan dat hij dit weet en vraagt volgens mij of het met een treinreis als eerste 'leg' ook zo werkt. Niettemin luidt antwoord: je moet de treinreis werkelijk maken. Het treinticket kun je alleen persoonlijk op de dag van vertrek afhalen bij het internationale loket in Antwerpen. Vervolgens kan er naar het gebruikte treinticket gevraagd worden bij de checkin op Schiphol. De KLM is er op gebrand om deze truc zoveel mogelijk te voorkomen.

Je kunt natuurlijk nog steeds de trein naar Antwerpen nemen en daar je reis starten volgens het ticket. Hiermee bespaar je de 200 euro minus de kosten van een enkele reis naar Antwerpen.
De eerste leg zal ook gewoon een "vluchtnummer" hebben "operated by Thalys" en telt gewoon als leg voor de KLM. Lufthansa doet iets soortgelijks met hun AIRail, waar ze ICE treinen vluchtnummers geven.
Het grootste probleem van KLM is/was (misschien dat ze inmiddels duidelijker zijn) dat ze bij een search naar een vlucht via Amsterdam naar Brussel ook Brussel (Antwerpen) als resultaat geven. Sorry, maar als ik naar Brussel wil vliegen, dan wil ik niet met de trein naar Antwerpen...
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_87926550
quote:
1.gif Op maandag 25 oktober 2010 04:46 schreef ozzietukker het volgende:
:) Je moet inderdaad je melden bij de Thalys balie in Antwerpen, anders zal je bij het inchecken op Schiphol geweigerd worden. Op de terugweg moet je de trein terug nemen naar Antwerpen, maar aangezien je je koffer van de bagageband op Schiphol moet ophalen zal niemand dat kunnen verplichten. (En KLM zal ook niet nabelasten in dit geval, aangezien het voor KLM onmogelijk te bewijzen is dat je de terugweg niet gemaakt hebt en controleert dit ook niet bij een treinreis, daarnaast verstoor je het proces (koffers hoeven niet onderschept te worden) ook niet).

Overigens, je wordt bij de check in geweigerd, als je dit nadehand aanvecht bij KLM en bij voorkeur dreigt publiekelijk te gaan wordt er door KLM heel snel aangeboden het geld van het (nieuwe) ticket terug gegeven omdat zeker met het stukje trein dit een enorm grijs gebied is en KLM alle rechtszaken hieromtrent wil voorkomen. Er waren enkele mensen die verder tegen KLM gingen procederen maar KLM doet er alles aan om de rechtsgang zoveel mogelijk te vertragen en het lijkt mij niet vreemd als die mensen alsnog overstag zijn gegaan en de compensatie van KLM hebben geaccepteerd. (Want voor een willekeuige particulier is het het niet waard om zoveel financieel risico te lopen).
Kijk, dat van die Thalys balie wist ik dan weer niet. Gaat dit ook op als het een "gewone" internationale trein is? Te zien aan de reistijd (1 uur en 51 minuten) is het nl. geen Thalys. Of moet je je per definitie bij de Thalys balie melden?

Maar afijn, ik heb al een oplossing bedacht. :P Ik ga gewoon op woensdag "vliegen" en ga dan naar Antwerpen, haal mijn ticket op, ga met de trein naar huis en dan donderdag gewoon naar Schiphol. :P
Beetje jammer alleen dat het ticket vandaag 50 euro duurder is dan gister. :D

[ Bericht 64% gewijzigd door HenkPietKlaasWim op 25-10-2010 09:05:55 ]
Doe wat je niet durft.
Geef kinderen in Madagascar kans op onderwijs. Steun Abecole
www.Facebook.com/AbecoleNL
  maandag 25 oktober 2010 @ 10:22:10 #163
180739 Qebbel
Stewardesbisch!
pi_87928268
quote:
Op maandag 25 oktober 2010 06:41 schreef Its-Jojo-4you het volgende:

[..]

Bagage drop off/ gewone incheck balie

Kan, heb het zelf ook wel eens gehad. ze printen dan je boarding pass uit.
Dan heb je mazzel gehad. Dit mag namelijk in prin cipe niet. De persoon achter de balie moet dan beide systemen op de computer handhaven en dat mogen ze niet. Ze kunnen ervoor naar huis gestuurd worden in ieder geval.

Print dus gewoon je boarding pass uit en als dat niet lukt inderdaad naar de automaten gaan.
Als kunst volmaakt is, is de wereld overbodig.
Wees wie je bent, maar accepteer ook anderen!
pi_87928450
quote:
Op maandag 25 oktober 2010 10:22 schreef Qebbel het volgende:

[..]

Dan heb je mazzel gehad. Dit mag namelijk in prin cipe niet. De persoon achter de balie moet dan beide systemen op de computer handhaven en dat mogen ze niet. Ze kunnen ervoor naar huis gestuurd worden in ieder geval.

Print dus gewoon je boarding pass uit en als dat niet lukt inderdaad naar de automaten gaan.
Dan mag je een hoop mensen weg sturen _O-

Ik heb dit vrij vaak en krijg er altijd mijn ticket.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
  maandag 25 oktober 2010 @ 11:02:10 #165
61660 Lariekoek
Zo, jij bent echt grappig.
pi_87929318
quote:
Op maandag 25 oktober 2010 10:22 schreef Qebbel het volgende:

[..]

Dan heb je mazzel gehad. Dit mag namelijk in prin cipe niet. De persoon achter de balie moet dan beide systemen op de computer handhaven en dat mogen ze niet. Ze kunnen ervoor naar huis gestuurd worden in ieder geval.

Print dus gewoon je boarding pass uit en als dat niet lukt inderdaad naar de automaten gaan.
Wat een onzin :')
Het is een en hetzelfde systeem.
la·rie·koek (de ~ (m.)) 1 onzin
pi_87929680
quote:
Op maandag 25 oktober 2010 08:52 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:

[..]

Kijk, dat van die Thalys balie wist ik dan weer niet. Gaat dit ook op als het een "gewone" internationale trein is? Te zien aan de reistijd (1 uur en 51 minuten) is het nl. geen Thalys. Of moet je je per definitie bij de Thalys balie melden?

Maar afijn, ik heb al een oplossing bedacht. :P Ik ga gewoon op woensdag "vliegen" en ga dan naar Antwerpen, haal mijn ticket op, ga met de trein naar huis en dan donderdag gewoon naar Schiphol. :P
Beetje jammer alleen dat het ticket vandaag 50 euro duurder is dan gister. :D
Je kunt het treinticket alleen op je reisdag ophalen.

Het is niet per se de Thalys, maar kan ook een intercity zijn. Thalys balies bestaan niet. De KLM website geeft aan dat je het ticket bij de Internationaal balie moet afhalen.
  Moderator maandag 25 oktober 2010 @ 11:13:29 #167
45833 crew  Fogel
pi_87929685
quote:
Op maandag 25 oktober 2010 10:30 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Dan mag je een hoop mensen weg sturen _O-

Ik heb dit vrij vaak en krijg er altijd mijn ticket.
Ik ook...

Misschien dat de low-cost airlines moeilijk doen, maar "traditionele" maatschappijen maken hier geen probleem van. Waarom zouden ze?
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_87930058
quote:
Op maandag 25 oktober 2010 04:50 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Je kan dat niet op je E-ticket zien, maar op de KLM site moet je naar 'Manage my Booking' gaan, en dan kan je tot 90 dagen (!) voor vertrek een zitplaats vastleggen. In de tussentijd kan je dat nog zoveel veranderen als je wilt.
Wat dat aangaande is KLM ideaal en werkt dit prima. In al mijn gevallen zijn alle vooraf gekozen plaatsen gehonoreed bij de online check-in werden die plaatsen als basis plaats aangegeven. (Je kon dan alsnog een andere stoel kiezen maar je was hierin veel beperkter).
ik krijg dit te zien, maar kan helaas nog geen stoel kiezen bij manage my booking

pi_87930089
quote:
Op maandag 25 oktober 2010 11:24 schreef DancePlaza het volgende:

[..]

ik krijg dit te zien, maar kan helaas nog geen stoel kiezen bij manage my booking

[ afbeelding ]
Dat heb je vaker bij KLM, dan gaat het je ook niet lukken. Irritant, vind ik persoonlijk.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_87930151
quote:
Op maandag 25 oktober 2010 11:13 schreef Fogel het volgende:

[..]

Ik ook...

Misschien dat de low-cost airlines moeilijk doen, maar "traditionele" maatschappijen maken hier geen probleem van. Waarom zouden ze?
Ik dacht dat ze dit mogelijk zouden weigeren omdat de drop-off balie is bedacht om de efficiency te verhogen. Als reizigers dan toch weer een boarding pass willen (of iets anders), dan wordt het proces toch weer vertraagd.

Het ging trouwens om Silk Air op Changi Airport. Die hebben daar geen self check-in kiosks, zoals je wel zou verwachten van een Singaporese maatschappij. De checkin balies werkten enorm traag. De volgende keer check ik via het web in en probeer het eerst bij de dropoff balie. Bedankt voor de reakties.
  maandag 25 oktober 2010 @ 11:34:08 #171
180739 Qebbel
Stewardesbisch!
pi_87930359
quote:
1.gif Op maandag 25 oktober 2010 11:02 schreef Lariekoek het volgende:

[..]

Wat een onzin :')
Het is een en hetzelfde systeem.
Jij werkt er ook? :')

Het is helemaal niet hetzelfde systeem en in prin cipe mogen zij dat gewoon niet doen. Klaar uit. Dat het gebeurt ok. Tuurlijk, ik zie het ook vaak, maar voor hetzelfde geld word je gewoon weggestuurd naar de incheck. Dus neem gewoon je boarding pass mee, want zo werkt het nou eenmaal.
Als kunst volmaakt is, is de wereld overbodig.
Wees wie je bent, maar accepteer ook anderen!
pi_87930422
quote:
Op maandag 25 oktober 2010 11:34 schreef Qebbel het volgende:

[..]

Jij werkt er ook? :')

Het is helemaal niet hetzelfde systeem en in prin cipe mogen zij dat gewoon niet doen. Klaar uit. Dat het gebeurt ok. Tuurlijk, ik zie het ook vaak, maar voor hetzelfde geld word je gewoon weggestuurd naar de incheck. Dus neem gewoon je boarding pass mee, want zo werkt het nou eenmaal.
Jij werkt in Singapore?
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
  maandag 25 oktober 2010 @ 11:36:28 #173
61660 Lariekoek
Zo, jij bent echt grappig.
pi_87930432
quote:
Op maandag 25 oktober 2010 11:34 schreef Qebbel het volgende:

[..]

Jij werkt er ook? :')

Het is helemaal niet hetzelfde systeem en in prin cipe mogen zij dat gewoon niet doen. Klaar uit. Dat het gebeurt ok. Tuurlijk, ik zie het ook vaak, maar voor hetzelfde geld word je gewoon weggestuurd naar de incheck. Dus neem gewoon je boarding pass mee, want zo werkt het nou eenmaal.
Jij print je bagagelabels niet via Codeco? ;)
la·rie·koek (de ~ (m.)) 1 onzin
  maandag 25 oktober 2010 @ 11:37:31 #174
180739 Qebbel
Stewardesbisch!
pi_87930462
quote:
1.gif Op maandag 25 oktober 2010 11:36 schreef Lariekoek het volgende:

[..]

Jij print je bagagelabels niet via Codeco? ;)
nope cudop
Als kunst volmaakt is, is de wereld overbodig.
Wees wie je bent, maar accepteer ook anderen!
  maandag 25 oktober 2010 @ 11:38:44 #175
61660 Lariekoek
Zo, jij bent echt grappig.
pi_87930503
quote:
Op maandag 25 oktober 2010 11:37 schreef Qebbel het volgende:

[..]

nope cudop
Nooit van gehoord.
Je doet de incheck voor o.a. KLM?
la·rie·koek (de ~ (m.)) 1 onzin
  maandag 25 oktober 2010 @ 11:39:56 #176
180739 Qebbel
Stewardesbisch!
pi_87930529
quote:
1.gif Op maandag 25 oktober 2010 11:38 schreef Lariekoek het volgende:

[..]

Nooit van gehoord.
Je doet de incheck voor o.a. KLM?
Niet check in. Drop off. En das cudop. Check in is codeco idd, maar die wordt niet bij de drop off gebruikt in prin cipe. Maar sommigen doen dat wel idd.
Als kunst volmaakt is, is de wereld overbodig.
Wees wie je bent, maar accepteer ook anderen!
  maandag 25 oktober 2010 @ 11:48:19 #177
61660 Lariekoek
Zo, jij bent echt grappig.
pi_87930836
quote:
Op maandag 25 oktober 2010 11:39 schreef Qebbel het volgende:

[..]

Niet check in. Drop off. En das cudop. Check in is codeco idd, maar die wordt niet bij de drop off gebruikt in prin cipe. Maar sommigen doen dat wel idd.
In elk geval krijg je ergens volgend jaar een nieuw systeem O+
la·rie·koek (de ~ (m.)) 1 onzin
pi_87936451
Per wanneer gaat codeco eruit dan?
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_87938206
quote:
1.gif Op maandag 25 oktober 2010 11:13 schreef jaco het volgende:

[..]

Je kunt het treinticket alleen op je reisdag ophalen.

Het is niet per se de Thalys, maar kan ook een intercity zijn. Thalys balies bestaan niet. De KLM website geeft aan dat je het ticket bij de Internationaal balie moet afhalen.
Ok! Dan kan ik wel wat regelen. :)
Doe wat je niet durft.
Geef kinderen in Madagascar kans op onderwijs. Steun Abecole
www.Facebook.com/AbecoleNL
  maandag 25 oktober 2010 @ 15:45:45 #180
61660 Lariekoek
Zo, jij bent echt grappig.
pi_87939198
quote:
Op maandag 25 oktober 2010 14:38 schreef Thetallguy het volgende:
Per wanneer gaat codeco eruit dan?
2011/2012
la·rie·koek (de ~ (m.)) 1 onzin
pi_87947040
Volgens mij is deze vraag laatst ook al ergens hier gesteld, maar kan hem niet meer vinden, dus nog maar even een keer;
hoe kan het dat op expedia.com de tickets zoveel goedkoper zijn? Ik wil tickets naar New York boeken, en op expedia.com kom ik op een prijs van $720 uit, wat dus ongeveer 520 euro is. Dit is een directe vlucht met KLM, maar als ik op klm.nl kijk kom ik voor dezelfde vlucht op ¤730. Ook op sites als kayak.com is deze vlucht rond de 730 euro. Zie ik nu iets over het hoofd, of ben ik inderdaad veel goedkoper uit op expedia? (er staat wel iets van fares are not guaranteed until purchased, maar ik neem aan dat dit niet over prijsverschillen van 200 euro gaat..)
pi_87966785
quote:
Op maandag 25 oktober 2010 18:51 schreef Miless het volgende:
hoe kan het dat op expedia.com de tickets zoveel goedkoper zijn? Ik wil tickets naar New York boeken, en op expedia.com kom ik op een prijs van $720 uit, wat dus ongeveer 520 euro is. Dit is een directe vlucht met KLM, maar als ik op klm.nl kijk kom ik voor dezelfde vlucht op ¤730. Ook op sites als kayak.com is deze vlucht rond de 730 euro. Zie ik nu iets over het hoofd, of ben ik inderdaad veel goedkoper uit op expedia? (er staat wel iets van fares are not guaranteed until purchased, maar ik neem aan dat dit niet over prijsverschillen van 200 euro gaat..)
Het is mogelijk dat Expedia een pakket vluchten heeft ingekocht bij KLM en dat ze aan zien komen dat ze die niet allemaal gaan verkopen. De prijs wordt dan gedumpt in een poging om er toch vanaf te komen.

Afgezien van deze mogelijke verklaring, verbaast zo'n groot prijsverschil mij ook. Als je de sites op hetzelfde moment vergelijkt, de vlucht is exact dezelfde en je hebt de wisselkoers dubbel gechecked dan zou ik gewoon toeslaan. Het is mogelijk dat de prijs op de Amerikaanse website opeens omhoog gaat doordat er luchthaven belasting of andere kosten bij komen (in Europa mogen sites dat niet meer doen). Ook heb ik bij een andere reissite wel eens meegemaakt dat de prijs ineens omhoog gaat als je werkelijk boekt, omdat de prijs kennelijk niet continu wordt bijgehouden.

Juich dus niet te vroeg, maar als dit allemaal niet het geval is, zou ik het ticket gewoon bij Expedia kopen. Het is een betrouwbare website (hoewel de meningen over hun service wat uiteen lopen op dit forum).
pi_87971193
Iemand ervaring met Egyptair?
Vlieg in juli terug vanuit Johannesburg naar Amsterdam. Via egyptair is de ticket maar ¤350, via emirates rond de ¤600.
Zag ook dat je bij egyptair je ticket nog eventueel kan omboeken, maar dat hier kosten aan verbonden zijn. Weet iemand hoe dit precies zit en hoe dit moet? Kon het namelijk niet vinden op de site van egyptair
pi_87971457
quote:
1.gif Op dinsdag 26 oktober 2010 11:23 schreef littlefrankie het volgende:
Iemand ervaring met Egyptair?
Vlieg in juli terug vanuit Johannesburg naar Amsterdam. Via egyptair is de ticket maar ¤350, via emirates rond de ¤600.
Zag ook dat je bij egyptair je ticket nog eventueel kan omboeken, maar dat hier kosten aan verbonden zijn. Weet iemand hoe dit precies zit en hoe dit moet? Kon het namelijk niet vinden op de site van egyptair
Mijn zus is daar het afgelopen jaar mee naar tanazania gevlogen, en die is gewoon netjes terug gekomen :+. Omboeken van de terugvlucht was ook nog nodig en dat heb ik voor haar geregeld (omdat zij al daar zat) en dat ging gewoon via een Nederlands telefoonnummer wat op de website staat.
pi_87987955
quote:
Op maandag 25 oktober 2010 11:25 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Dat heb je vaker bij KLM, dan gaat het je ook niet lukken. Irritant, vind ik persoonlijk.
blijkbaar komt het doordat het een Delta code share vlucht is.

via de KLM service center is het netjes opgelost en kon ik me stoel kiezen ;)
pi_88006956
quote:
Op dinsdag 26 oktober 2010 11:31 schreef Helly het volgende:

[..]

Mijn zus is daar het afgelopen jaar mee naar tanazania gevlogen, en die is gewoon netjes terug gekomen :+. Omboeken van de terugvlucht was ook nog nodig en dat heb ik voor haar geregeld (omdat zij al daar zat) en dat ging gewoon via een Nederlands telefoonnummer wat op de website staat.
Oké bedankt! Worden er nog kosten aan verbonden aan het omboeken?
pi_88061627
quote:
1s.gif Op woensdag 27 oktober 2010 00:01 schreef littlefrankie het volgende:

[..]

Oké bedankt! Worden er nog kosten aan verbonden aan het omboeken?
Dat kostte wel wat ja, maar of dat was omdat het gewoon een duurdere vlucht was of servicekosten ofzo weet ik al niet meer, combinatie waarschijnlijk.
  maandag 1 november 2010 @ 21:24:56 #188
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_88226368
quote:
Op maandag 25 oktober 2010 11:13 schreef jaco het volgende:

[..]

Je kunt het treinticket alleen op je reisdag ophalen.

Het is niet per se de Thalys, maar kan ook een intercity zijn. Thalys balies bestaan niet. De KLM website geeft aan dat je het ticket bij de Internationaal balie moet afhalen.
Volgens mij heb ik wel eens gelezen dat hiervoor weer een truc is om dit te omzeilen. Treinticket telefonisch om laten zetten naar een normale trein, en dan het treinticket zelf uitprinten..... Tsja, de conducteur is niet langs geweest, dus is de print ook niet gestempeld..... Zie je het voor je aan de check-in op Schiphol? Komt natuurlijk nog bij dat wanneer je uitsluitend met handbagage reist en electronisch incheckt of je boarding pas op schiphol uit de automaat trekt, er voor KLM helemaal niets meer te controleren valt. ^O^
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_88250204
quote:
1.gif Op maandag 1 november 2010 21:24 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

Volgens mij heb ik wel eens gelezen dat hiervoor weer een truc is om dit te omzeilen. Treinticket telefonisch om laten zetten naar een normale trein, en dan het treinticket zelf uitprinten..... Tsja, de conducteur is niet langs geweest, dus is de print ook niet gestempeld..... Zie je het voor je aan de check-in op Schiphol? Komt natuurlijk nog bij dat wanneer je uitsluitend met handbagage reist en electronisch incheckt of je boarding pas op schiphol uit de automaat trekt, er voor KLM helemaal niets meer te controleren valt. ^O^
Ik heb ondertussen geboekt (via Budget Air) en er staat helemaal niets in over hoe het nu zit met de trein. Zal ik nog wel bericht over krijgen. En anders ga ik gewoon even naar Antwerpen uit mijn werk om het ticket op te halen. :)
Doe wat je niet durft.
Geef kinderen in Madagascar kans op onderwijs. Steun Abecole
www.Facebook.com/AbecoleNL
pi_88261397
Vraagje: Ik vlieg binnenkort met british airways vanuit de US naar NL.
Ik heb hier een tijdje gezeten en heb dus nogal wat bagage.
Nu mag je bij BA 2 stuks handbagage mee, maar dat is een laptoptas of handtas en een grotere tas zoals een trolley/sporttas(je).
Zou ik er doorheen komen met een rugtas en een sporttasje?
Be someone that makes you happy
pi_88269892
quote:
Op dinsdag 2 november 2010 20:16 schreef Nallie het volgende:
Vraagje: Ik vlieg binnenkort met british airways vanuit de US naar NL.
Ik heb hier een tijdje gezeten en heb dus nogal wat bagage.
Nu mag je bij BA 2 stuks handbagage mee, maar dat is een laptoptas of handtas en een grotere tas zoals een trolley/sporttas(je).
Zou ik er doorheen komen met een rugtas en een sporttasje?
Nul probleem.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_88282605
Hoi, ik vlieg a.s. vrijdag naar Praag met Smarwings. Heeft iemand ervaring met deze low-cost airline? Op de website staat dat je maar 5 kg handbagage mee mag nemen, voor iedere kg extra betaal je 8 euro. Heeft iemand een idee of ze hier streng op controleren? Ik heb mijn handbagage nog nooit hoeven wegen (bij Easyjet of Ryanair), maar kom al snel over de 5 kg natuurlijk.
  woensdag 3 november 2010 @ 19:09:16 #193
123189 Klare
Extraordinary Girl
pi_88297422
Wat denken jullie, kan ik deze tas als handbagage mee nemen? Vlieg met easyjet. En nee, ik ga de tas niet helemaal volproppen, ga maar 4 dagen.
http://www.hema.nl/nl-nl/(...)-%2818601045%29.aspx
  woensdag 3 november 2010 @ 21:47:03 #194
62913 Blik
The one and Only!
pi_88305045
quote:
1s.gif Op woensdag 3 november 2010 19:09 schreef Klare het volgende:
Wat denken jullie, kan ik deze tas als handbagage mee nemen? Vlieg met easyjet. En nee, ik ga de tas niet helemaal volproppen, ga maar 4 dagen.
http://www.hema.nl/nl-nl/(...)-%2818601045%29.aspx
50 x 33 x 33 is officieel te groot voor Easyjet. Als je hem niet helemaal vol doet zou het misschien kunnen
pi_88354024
Ik ben momenteel aan het kijken naar vluchten naar Cancun. Nu heb ik een mooie aanbieding gevonden bij Continental, maar daar heb ik in Amerika op de heenweg 2 uur overstaptijd. Ik vraag je af: als ik vanuit Amsterdam naar Houston vlieg en daar overstap op het vlietuig naar MExico, moet ik dan toch door de douane (die altijd erg lang duurt en dan is 2 uur overstappen erg weinig naar mijn mening...)?

Want als dit niet zo is dan is 2 uur ruim tijd, anders is 2 uur redelijk kort ... Het is wel een overstap die Continental zelf aanbiedt, maar wil niet mijn volgende vlucht missen en moeten omboeken ... Dan vlieg ik liever rechtstreeks voor meer geld :)

Terugweg is overigens 1,5 uur overstaptijd, weer met overstap in Houston. Geldt heir hetzelfde?
  vrijdag 5 november 2010 @ 09:48:47 #196
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_88354529
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 november 2010 09:25 schreef Tinkerbel_ACC_ het volgende:
Ik ben momenteel aan het kijken naar vluchten naar Cancun. Nu heb ik een mooie aanbieding gevonden bij Continental, maar daar heb ik in Amerika op de heenweg 2 uur overstaptijd. Ik vraag je af: als ik vanuit Amsterdam naar Houston vlieg en daar overstap op het vlietuig naar MExico, moet ik dan toch door de douane (die altijd erg lang duurt en dan is 2 uur overstappen erg weinig naar mijn mening...)?

Want als dit niet zo is dan is 2 uur ruim tijd, anders is 2 uur redelijk kort ... Het is wel een overstap die Continental zelf aanbiedt, maar wil niet mijn volgende vlucht missen en moeten omboeken ... Dan vlieg ik liever rechtstreeks voor meer geld :)

Terugweg is overigens 1,5 uur overstaptijd, weer met overstap in Houston. Geldt heir hetzelfde?
In de VS moet je inderdaad overal opnieuw doorheen (douane, bagage ophalen en inchecken, bagage check). Echter is dit wel te doen in 2 uur, ik heb het al vaak genoeg gedaan zelfs met iets vertraging op m'n vlucht naar de VS. 1,5 uur is wel wat kort trouwens, vooral als je wat vertraging oploopt.
Mocht je nou toch tijd te kort komen en staat er bij de douane een lange rij, dan moet je even naar de 'fast lane' lopen (of hoe dat op dat vliegveld ook heet) en zeggen dat je een short connection hebt die je niet gaat halen als je in de normale rij moet gaan staan. En zo ook bij de bagage check.
pi_88393078
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 november 2010 09:25 schreef Tinkerbel_ACC_ het volgende:
Ik ben momenteel aan het kijken naar vluchten naar Cancun. Nu heb ik een mooie aanbieding gevonden bij Continental, maar daar heb ik in Amerika op de heenweg 2 uur overstaptijd. Ik vraag je af: als ik vanuit Amsterdam naar Houston vlieg en daar overstap op het vlietuig naar MExico, moet ik dan toch door de douane (die altijd erg lang duurt en dan is 2 uur overstappen erg weinig naar mijn mening...)?
Je hoeft voor een internationale transfer je koffers niet op te pakken en weer in te checken. Continental labelt dit door. Er zijn bovendien 2 aparte loketten voor internationale transfers (met kortere rijen).

Lees het eventueel even na op het volgende forum waar een reiziger dezelfde vraag had als jij:
http://www.flyertalk.com/(...)-iah-terminal-e.html ( Check met name de reactie van user geomedic. )

Ik denk daarom dat zowel 1,5 uur als 2 uur voldoende tijd voor je overstap is. Continental biedt dit immers ook zelf aan. Ze berekenen de minimale overstaptijden aan de hand van historische gegevens van eerdere overstappers. (Continental heeft er niets aan om dit te krap te plannen en dan steeds gestrande passagiers te moeten opvangen).
pi_88410537
Vraagje naar aanleiding van het vorige reactie:

Als je een overstap hebt met dezelfde maatschappij, dan krijg je toch altijd je boardingpassen voor beide vluchten??
Dus hoef je niet door de douane ed?? Alleen de vele security checks.

Nou heb ik pas ook voor het eerst met overstap gevlogen en daar werd alles doorgelabeld en kreeg ik beide boardingspassen.
Ik vloog toen op Azie, misschien dat het daar verschilt met Amerika.

Ik hoor het graag.

Groet Motormuis
pi_88414185
Nee, hoeft niet altijd zo te zijn. Je kunt ook inchecken zonder de douane weer te passeren, meeste vliegvelden hebben daar transferbalies voor.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
  zaterdag 6 november 2010 @ 21:42:35 #200
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_88414721
quote:
Op zaterdag 6 november 2010 19:44 schreef Motormuis81 het volgende:
Vraagje naar aanleiding van het vorige reactie:

Als je een overstap hebt met dezelfde maatschappij, dan krijg je toch altijd je boardingpassen voor beide vluchten??
Dus hoef je niet door de douane ed?? Alleen de vele security checks.

Nou heb ik pas ook voor het eerst met overstap gevlogen en daar werd alles doorgelabeld en kreeg ik beide boardingspassen.
Ik vloog toen op Azie, misschien dat het daar verschilt met Amerika.

Ik hoor het graag.

Groet Motormuis
Maar Amerika is niet hetzelfde als Azie. Wanneer je in Amerika binnenkomt, en daarna een binnenlandse vlucht hebt, Is je bagage wel doorgelabeld maar moet je het wel van de belt halen, door de immigration en de douane en dan op de drop-off belt voor binnenlandse vluchten in USA leggen. Daarna mag je weer lekker in de rij voor de security check aansluiten. Zo werkt het in ieder geval op vele Amerikaanse vliegvelden.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_88415575
Even checken bij de luchthaven waar je overstapt. Is in de VS op dit moment nogal verschillend. Zeker nu nog niet op alle luchthavens het ESTA systeem werkt (wat immigration in ieder geval weer een stukje sneller maakt).
pi_88418264
Bedankt voor de antwoorde.

Amerika is en blijft Amerika.

Maar geldt het ook wanneer je een overstap hebt tussen 2 internationale vluchten? Zoals Tinkerbel beschrijft.

Je betreed het land niet, dus wat zou de douane dan van je willen weten. Maar goed USA heeft wel meer vreemde regels.

Alvast bedankt
Motormuis
pi_88421061
Ik wil naar azie gaan voor 2 maanden. Stel dat nu het geval is dat ik langer wil blijven is het dan gemakkleijk om je ticket datum op te klaten schuiven voor bv een maand? Of zijn hier hoge kosten aan verbonden? Zal vast wel denk.. :P :P
pi_88424430
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 november 2010 23:26 schreef Motormuis81 het volgende:
Maar geldt het ook wanneer je een overstap hebt tussen 2 internationale vluchten? Zoals Tinkerbel beschrijft.
Ja. In de meeste landen moet je zelfs een visum bij het amerikaanse consulaat aanvragen voor die paar uur dat je aan het overstappen bent. Dus wees maar blij dat je het als Nederlander met een visa-waiver kunt afdoen.

In Europa en Azie worden arriverende passagiers meestal losgelaten in dezelfde terminal waar ook de vertrekkende passagiers aanwezig zijn. De procedure in de VS is anders. Arriverende reizigers lopen door een afgesloten gang naar Immigration. Ze willen daar iedere reiziger kontroleren en registreren.

De VS heeft talloze kleinere vliegvelden zonder douane en immigration. Ze willen voorkomen dat internationale reizigers overstappen op een vlucht naar zo'n vliegveld waar ze zonder enige kontrole het land inkomen.

Uit veiligheidsoogpunt is het natuurlijk niet zo'n gek idee om elke arriverende passagier te kontroleren. Ik las in een interview met de directeur van Schiphol dat we dit in Nederland uiteindelijk ook zo gaan regelen.
pi_88425186
quote:
1s.gif Op zondag 7 november 2010 00:46 schreef Bombshell het volgende:
Ik wil naar azie gaan voor 2 maanden. Stel dat nu het geval is dat ik langer wil blijven is het dan gemakkleijk om je ticket datum op te klaten schuiven voor bv een maand? Of zijn hier hoge kosten aan verbonden? Zal vast wel denk.. :P :P
Dat hangt er vanaf in welke klasse je boekt. Hoe duurder het ticket hoe meer vrijheid je hebt. Dus in jou geval is het goedkoopste ticket misschien niet de beste oplossing. Als je niet weet hoe lang je wilt blijven let dan ook op de maximale geldigheidsduur van het ticket.
Nobody expects the Spanish Inquisition!
pi_88428782
quote:
1s.gif Op zondag 7 november 2010 09:16 schreef Its-Jojo-4you het volgende: [..]
Dat hangt er vanaf in welke klasse je boekt. Hoe duurder het ticket hoe meer vrijheid je hebt. Dus in jou geval is het goedkoopste ticket misschien niet de beste oplossing. Als je niet weet hoe lang je wilt blijven let dan ook op de maximale geldigheidsduur van het ticket.
..en van je visum!
Never assume that loud is strong and quiet is weak.
It’s the lion’s silence that signals danger not his roar.
  Moderator zondag 7 november 2010 @ 14:56:48 #207
45833 crew  Fogel
pi_88433421
Voor degenen die nog steeds in de stres zitten over het al dan niet halen van een connection:

Gister had ik een geplannede overstaptijd van 1u15m op MSP, maar wegens turbulentie zijn we een andere -langere- route dan normaal gevlogen en kwamen een half uur te laat aan. In het vliegtuig werd al gezegd (en meerdere malen herhaald) dat degenen die hun connectie zouden missen uiteraard met de eerstvolgende beschikbare vlucht naar hun bestemming mee konden.
Bij aankomst stond er Delta personeel klaar met alternatieve boarding cards, nog voor de re-check van de baggage. In plaats van te kijken of er daar een voor mij lag, ben ik snel de security check doorgegaan voordat daar een rij kwam.

Ikzelf was 15 minuten voor vetrek van mijn volgende vlucht klaar met alle security formaliteiten (paspoortcontrole, koffer ophalen, nog een checkpoint waar je evt je koffer open moet maken -niet het geval bij mij deze keer-, baggage opnieuw op de band, security check) en mocht met zo'n electrische auto mee. Gelukkig maar, want MSP heeft een nogal lange terminal en ik moest natuurlijk op de uitersten zijn. 8 minuten rijden later kwam ik bij de gate en mocht nog mee (7 minten voor vertrek dus) :)
De dame bij de balie "I am impressed that you made it!" (zonder rollend vervoer was het me niet gelukt...).
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_88492185
Het valt me op -wat betreft aansluitingen- dat Lufthansa vaak heel korte overstap tijden heeft. Laatst vloog ik via Munchen en had ik 40 minuten overstap tijd, en 15 minuten vertraging vanuit LHR. Vervolgens hadden ze moeite met het aansluiten van de airbridge en toen bleven er 20 minuten over, om van de ene kant naar de andere kant van de luchthaven te komen. Wel leuk om het halve vliegtuig te zien rennen om de laatste vlucht naar Amsterdam te halen... :')
pi_88495134
Ik zag een mooie aanbieding van Aeroflot naar Bangkok (via Moskou). Is dit een goede vliegmaatschappij? Wat zijn de ervaringen en dergelijke?
  dinsdag 9 november 2010 @ 20:03:14 #210
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_88529115
quote:
1s.gif Op maandag 8 november 2010 22:34 schreef Ludacriss het volgende:
Ik zag een mooie aanbieding van Aeroflot naar Bangkok (via Moskou). Is dit een goede vliegmaatschappij? Wat zijn de ervaringen en dergelijke?
:) Ik zou dit niet doen. Aeroflut opzich is niet eens zo slecht tegenwoordig, maar de prijs zal niet dusdanig laag zijn dat een stopover met deze maatschappij zicht loont.
Aereflut vliegt met relatief kleine toestellen tussen Amsterdam en Moskou, en vanaf Moskou in diverse modellen, maar meestal niet met inflight entertainment.
Je bent dan qua tussenstop beter af met een maatschappij als Emirates of Qatar (Bij voorkeur de laatste).

Daarnaast, als je ooit eens met groepen Russen hebt gereisd begrijp je waarom het eigenlijk helemaal geen goed idee is om te doen.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  dinsdag 9 november 2010 @ 21:14:19 #211
64479 Omnifacer
Alles geven!11
pi_88532299
Haha, zijn die zo asociaal?
pi_88532663
quote:
1s.gif Op maandag 8 november 2010 22:34 schreef Ludacriss het volgende:
Ik zag een mooie aanbieding van Aeroflot naar Bangkok (via Moskou). Is dit een goede vliegmaatschappij? Wat zijn de ervaringen en dergelijke?
Aeroflot heeft niet voor niets de meeste dodelijke slachtoffers van alle luchtvaartmaatschappijen. Je vliegt tussen Russen en anders kan je altijd nog beter Egyptair nemen, zij zijn ook altijd erg goedkoop. Aeroflot heeft vaak relatief weinig tot geen inflight entertainment, en anders kan je ook nog beter, zoals ozzietukker zei, Emirates of Qatar Airways nemen. Ik zou het niet doen, er zijn vast wel betere maatschappijen voor een (net) iets hogere prijs.
pi_88533201
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2010 21:22 schreef Maarten-Pieter het volgende:

Aeroflot heeft niet voor niets de meeste dodelijke slachtoffers van alle luchtvaartmaatschappijen. Je vliegt tussen Russen en anders kan je altijd nog beter Egyptair nemen, zij zijn ook altijd erg goedkoop.
Als je dat al laat meewegen in je beslissing (wat nergens op slaat, want naar de luchthaven toe rijden is gevaarlijker), dan moet je ook nog eens goed naar de feiten kijken (zie bijv. http://www.airfleets.net/crash/fatalities_airline.htm ).

Die vliegtuigen die van en naar Amsterdam vliegen van Aeroflot zijn nieuwe Boeings dan die KLM voor die route gebruikt (en waar je ook in terecht kan komen vanwege de samenwerking op die route).

Enige bekende nadeel is de overstap in Moskou, die nog wel eens een nacht wil duren. Even goed opletten bij het boeken dus.
  woensdag 10 november 2010 @ 14:13:45 #214
66083 Platina
78th Element
pi_88555193
quote:
Hoeveelheid:
- Economy class: 1 stuk.
- First en Business Class: 2 stuks*.
* U zult tijdens het inchecken een bagage label ontvangen voor uw tweede stuk handbagage. Alle items die naast uw 1e stuk handbagage aan boord worden meegenomen dienen gelabeled te worden.

Naast uw handbagage, kunt u de volgende persoonlijke items meenemen als handbagage*:
- Handtas, portomonnee of notitieboek.
- Een aktetas.
- Een jas, omslagdoek of dekentje.
- Elektronische apparatuur zoals laoptop, Ipad of camera.
- Een kleine camera of een verrekijker.
- Leesmateriaal voor de vlucht.
- Baby reiswiegje.
- Baby - en/of kindervoeding voor consumptie aan boord.
- volledig inklapbare wandelwagen (alleen op internationale vluchten).
- wandelstok, krukken en/of beugels/prothetische apparaten, welke voor medische redenen noodzakelijk zijn.

*Alle items die naast het 1e stuk handbagage worden meegenomen aan boord dienen gelabeled te worden. Vraag hiernaar bij het incheck- en/of bagage drop-off personeel.
De regels lijken mij duidelijk, maar ik wil wel graag 100% zekerheid hebben :p
Uit bovenstaande maak ik op dat ik een klein handbagagekoffertje mag meenemen en daarnaast nog een laptoptas met mijn laptop, tijdschrift etc. Iemand die dit weet? ik vlieg eigenlijk nooit met zoveel bagage. Ik vlieg overigens met Malaysia Airlines.
pi_88556818
quote:
1s.gif Op woensdag 10 november 2010 14:13 schreef Platina het volgende:

[..]

De regels lijken mij duidelijk, maar ik wil wel graag 100% zekerheid hebben :p
Uit bovenstaande maak ik op dat ik een klein handbagagekoffertje mag meenemen en daarnaast nog een laptoptas met mijn laptop, tijdschrift etc. Iemand die dit weet? ik vlieg eigenlijk nooit met zoveel bagage. Ik vlieg overigens met Malaysia Airlines.
Makkelijk.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_88558791
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2010 20:03 schreef ozzietukker het volgende:

[..]



:) Ik zou dit niet doen. Aeroflut opzich is niet eens zo slecht tegenwoordig, maar de prijs zal niet dusdanig laag zijn dat een stopover met deze maatschappij zicht loont.
Aereflut vliegt met relatief kleine toestellen tussen Amsterdam en Moskou, en vanaf Moskou in diverse modellen, maar meestal niet met inflight entertainment.
Je bent dan qua tussenstop beter af met een maatschappij als Emirates of Qatar (Bij voorkeur de laatste).

Daarnaast, als je ooit eens met groepen Russen hebt gereisd begrijp je waarom het eigenlijk helemaal geen goed idee is om te doen.
Hoezo bij voorkeur Qatar??
pi_88568475
Zag deze vraag zo gauw nergens anders staan, dus ik stel hem maar voor de zekerheid ;)

Volgende week vlieg ik van AMS naar BCN met Easyjet. Vandaag wilde ik me inchecken voor de vlucht, maar ik kan niets vinden van online inchecken, zoals ik dat gewend ben van bijvoorbeeld Ryanair.

Na het invoeren van mijn referentie kan ik meteen een boarding pass uitprinten maar hoef verder nergens meer mijn passagiers gegevens in te voeren (zoals paspoort nr. oid). Kan iemand mij vertellen of dit inderdaad klopt? Kan ik nu gewoon direct doorlopen op Schiphol met die boarding pass? Ben het helemaal niet gewend dat dat zo makkelijk gaat, vandaar ;)
  woensdag 10 november 2010 @ 20:03:14 #218
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_88568493
quote:
1s.gif Op woensdag 10 november 2010 15:47 schreef Bombshell het volgende:

[..]



Hoezo bij voorkeur Qatar??
De indeling van de toestellen van Qatar Airways, in het bijzonder de 777 toestellen hebben een fijne 3-3-3 indeling, ook nog eens een fantastische beenruimte, en een goed entertainmentsysteem.

Emirates vliegt in de 777 in de 3-4-3 opstelling en aanmerkelijk minder beenruimte, daarnaast zijn de Emirates A330 toestellen echt bagger, bij Qatar tenminste niet allemaal, daar heb je ook een paar goede modellen van de A330 er tussen zitten.
Wel moet je voor Qatar vanaf London, Brussel of Frankfurt vertrekken, met Emirates kan het ook vanaf Amsterdam of Dusseldorf.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  woensdag 10 november 2010 @ 20:05:44 #219
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_88568619
quote:
1s.gif Op woensdag 10 november 2010 20:02 schreef Eggington het volgende:
Zag deze vraag zo gauw nergens anders staan, dus ik stel hem maar voor de zekerheid ;)

Volgende week vlieg ik van AMS naar BCN met Easyjet. Vandaag wilde ik me inchecken voor de vlucht, maar ik kan niets vinden van online inchecken, zoals ik dat gewend ben van bijvoorbeeld Ryanair.

Na het invoeren van mijn referentie kan ik meteen een boarding pass uitprinten maar hoef verder nergens meer mijn passagiers gegevens in te voeren (zoals paspoort nr. oid). Kan iemand mij vertellen of dit inderdaad klopt? Kan ik nu gewoon direct doorlopen op Schiphol met die boarding pass? Ben het helemaal niet gewend dat dat zo makkelijk gaat, vandaar ;)
Bij Easyjet hoef je bij een bestemming als Barcelona vanaf Amsterdam inderdaad niet meer gegevens in te voeren en kan je prima de boarding pass printen.
Ryanair heeft een iets ander systeem wat ze toepasbaar heeft gemaakt voor alle vluchten. (Voor vluchten naar UK moet je passagiersgegevens opgeven, Ryanair vraagt dit voor iedere vlucht bij de online check in en verzamelt de gegevens zo, Easyjet vraagt voor bijvoorbeeld UK vluchten de gegevens vooraf die je moet invullen.

Er is voor beide uitvoeringen wat te zeggen, de Ryanair methode is verreweg de goedkoopste.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_88569887
quote:
2s.gif Op dinsdag 9 november 2010 21:33 schreef DutchTrain het volgende:

[..]



Als je dat al laat meewegen in je beslissing (wat nergens op slaat, want naar de luchthaven toe rijden is gevaarlijker), dan moet je ook nog eens goed naar de feiten kijken (zie bijv. http://www.airfleets.net/crash/fatalities_airline.htm ).

Die vliegtuigen die van en naar Amsterdam vliegen van Aeroflot zijn nieuwe Boeings dan die KLM voor die route gebruikt (en waar je ook in terecht kan komen vanwege de samenwerking op die route).

Enige bekende nadeel is de overstap in Moskou, die nog wel eens een nacht wil duren. Even goed opletten bij het boeken dus.
Ik sta al op 814 doden. Daar staat alleen maar het ongeluk van 1994. En bij Russen weet je nooit hoe nauw ze het nemen met onderhoud. ;)
pi_88570135
quote:
1s.gif Op woensdag 10 november 2010 20:03 schreef ozzietukker het volgende:

[..]



De indeling van de toestellen van Qatar Airways, in het bijzonder de 777 toestellen hebben een fijne 3-3-3 indeling, ook nog eens een fantastische beenruimte, en een goed entertainmentsysteem.

Emirates vliegt in de 777 in de 3-4-3 opstelling en aanmerkelijk minder beenruimte, daarnaast zijn de Emirates A330 toestellen echt bagger, bij Qatar tenminste niet allemaal, daar heb je ook een paar goede modellen van de A330 er tussen zitten.
Wel moet je voor Qatar vanaf London, Brussel of Frankfurt vertrekken, met Emirates kan het ook vanaf Amsterdam of Dusseldorf.
Wat is dr bagger aan de A330 van Emirates dan? Ben van plan om binnenkort met emirates naar BKK te vliegen vandaar.. :P
  woensdag 10 november 2010 @ 20:55:59 #222
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_88570856
quote:
1s.gif Op woensdag 10 november 2010 20:39 schreef Bombshell het volgende:

[..]



Wat is dr bagger aan de A330 van Emirates dan? Ben van plan om binnenkort met emirates naar BKK te vliegen vandaar.. :P
Het entertainmentsysteem op deze toestellen is niet op het nivo van de andere toestellen van Emirates, daarnaast zijn dit oude toestellen en zitten de stoelen niet echt lekker.
That said, hoewel de 2-4-2 opstelling opzich prettig is, is een Airbus 330 eigenlijk altijd wat krap, maar die 6 uur kom je ook wel door hoor naar Dubai, als de prijs goed is zou ik het ook niet nalaten om met Emirates te vliegen, is de prijs gelijk, dan altijd Qatar boven Emirates.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_88571459
En Emirates vanaf Amsterdam is sowieso altijd een 77W, dus dan heb je het probleem van de A330 (Dusseldorf) niet.
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_88648226
quote:
14s.gif Op woensdag 10 november 2010 21:07 schreef Thetallguy het volgende:
En Emirates vanaf Amsterdam is sowieso altijd een 77W, dus dan heb je het probleem van de A330 (Dusseldorf) niet.
Het is wel duurder. En geef toe, zo veel extra betalen is dat vliegtuig toch niet waard? Bovendien vliegen er ook andere toestellen naar Düsseldorf.
pi_88651895
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 november 2010 20:54 schreef Maarten-Pieter het volgende:

[..]



Het is wel duurder. En geef toe, zo veel extra betalen is dat vliegtuig toch niet waard? Bovendien vliegen er ook andere toestellen naar Düsseldorf.
Ik moet zeggen dat momenteel het prijs verschil van Dusseldorf of Amsterdam met Emirates niet erg groot is.. Tis goed kijken momenteel qua datums. Ik persoonlijk ga pas via Dusseldorf als het prijs verschil ongeveer 70 euro is.

Verschil tussen de 77W en A330 is best groot. De 77W heeft betere stoelen, plus avod is veel beter.. Vind ik persoonlijk wel fijn..

Qatar Airways prefereer ik altijd boven Emirates.. Heb er zelfs een auto rit van 4 uur naar Frankfurt voor over als ik zin heb. Doha is een klein en makkelijk airport, perfect voor een snelle overstap.
Nog even NDIA is biina af.. http://www.ndiaproject.com/
  zaterdag 13 november 2010 @ 00:15:54 #226
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_88659028
quote:
1s.gif Op woensdag 10 november 2010 20:39 schreef Bombshell het volgende:

[..]



Wat is dr bagger aan de A330 van Emirates dan? Ben van plan om binnenkort met emirates naar BKK te vliegen vandaar.. :P
Op de route DUS - DXB heb ik het tweemaal "getroffen" in een afgeleefde A330 van Emirates te mogen vertoeven. Zoals Ozzie dus zegt, bagger vliegtuigen. Over de vervolg trip met Emirates naar BKK in hun A380 niets dan goeds, maar dat kwam dan ook hoofdzakelijk doordat er maar zo'n 50 passagiers in Economy zaten. Die Arabieren houden er een beetje vreemd schema op na met 2 vluchten DXB - BKK die binnen een uur van elkaar vertrekken.

Maar die A330 had dus redelijk krappe stoelen, beetje kromme en doorgezakte armleuningen en een entertainmentscherm van een kwaliteit waar je echt geen film op wilt bekijken. Het ICE systeem in die A380 is overigens geweldig. Daarnaast vind ik Dubai gewoon een waardeloze luchthaven met die vreselijk lange en overvolle terminal waar je echt een kwartier onderweg bent voordat je een peuk kan opsteken.

Dus als het zo uitkomt zal ik de volgende keer Qatar eens proberen. Maar de voorkeur blijft toch om met KLM, met of zonder entertainment system, in 10 uurtjes naar BKK te vliegen. Snelste trip ooit AMS - BKK in 9:54 uur van take-off tot touch down. En met Emirates ben je toch minstens zo'n 17 uur onderweg.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_88717224
Zit er veel verschil tussen Emirates en Egyptair? Ben aan het kijken voor een ticket Johannesburg - Amsterdam en Emirates is 450, Egyptair 350. Is dit het verschil waard?
pi_88727282
quote:
1s.gif Op zondag 14 november 2010 21:55 schreef littlefrankie het volgende:
Zit er veel verschil tussen Emirates en Egyptair? Ben aan het kijken voor een ticket Johannesburg - Amsterdam en Emirates is 450, Egyptair 350. Is dit het verschil waard?
Op deze website kun je reviews van verschillende maatschappijen lezen: http://www.airlinequality.com/Forum/egypt.htm Zo te zien is Egyptair niet al te best.

Dat gezegd hebbende... Het gebrek aan luxe en service, zul je moeten afwegen tegen de 100 euro verschil. Ik vind zelf de discussie over entertainment systemen en de overstap luchthavens zoals hierboven een beetje overdreven. Als je jezelf hierop voorbereid, dan hoeft dit geen grote ergernis te zijn.Neem gewoon een boek mee om jezelf bezig te houden. Zelfs op een slechte inflight maaltijd kun je jezelf voorbereiden door op Schiphol vast te eten.

De grootste ergernissen rond vliegen zijn vertragingen en turbulentie. De kans hierop heeft niet zoveel te maken met de prijs van je ticket.
  maandag 15 november 2010 @ 12:24:05 #229
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_88733862
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 november 2010 04:56 schreef jaco het volgende:

[..]


Je hoeft voor een internationale transfer je koffers niet op te pakken en weer in te checken. Continental labelt dit door. Er zijn bovendien 2 aparte loketten voor internationale transfers (met kortere rijen).

Lees het eventueel even na op het volgende forum waar een reiziger dezelfde vraag had als jij:
http://www.flyertalk.com/(...)-iah-terminal-e.html ( Check met name de reactie van user geomedic. )

Ik denk daarom dat zowel 1,5 uur als 2 uur voldoende tijd voor je overstap is. Continental biedt dit immers ook zelf aan. Ze berekenen de minimale overstaptijden aan de hand van historische gegevens van eerdere overstappers. (Continental heeft er niets aan om dit te krap te plannen en dan steeds gestrande passagiers te moeten opvangen).
Ik vloog gisteren weer via Newark en heb speciaal n.a.v. de vragen in dit topic maar eens opgelet wat ze zeiden :+ En in het vliegtuig werd duidelijk gezegd dat iedereen z'n bagage opnieuw moest inchecken, ongeacht nationaliteit, herkomst of bestemming en ongeacht of je bagage was doorgelabeled.
Dit betrof overigens ook continental.
  maandag 15 november 2010 @ 14:45:06 #230
180739 Qebbel
Stewardesbisch!
pi_88738409
Iemand hierover een idee?

Ik heb een reis geboekt met Kras en vlieg met Hainan naar Shanghai. Vorig jaar zelfde gedaan naar Beijing, maar het inchecken verliep ruk. Kras koopt uiteraard stoelen in, maar in plaats van alle boekingsgroepen bij elkaar te plaatsen op die stoelen, was iedereen die met hen geboekt had gewoon lukraak door elkaar gezet (misschien alfb. volg?). Heel irritant dus en volgens mij ook gewoon echt onnodig: luiheid van iemand.

Nu heb ik net met Kras gebeld om te vragen of wij van te voren stoelen konden vastleggen. Dit kon niet, maar alleen op dag van vertrek bij de incheck zelf. Zelfde als vorig jaar dus. Ik mijn verhaal uitleggen, maar ze zei dat ze niks kon doen 8)7. Via Hainan Airlines gekeken of ik ons kon vinden in de boeking; was ook niet en telefoniste Kras bevestigde dat.

Wat kan ik nou het beste doen? Voor een vlucht van ruim 11u zit ik gewoon wel het liefste naast mijn vriendin en niet naast een vreemde (logisch...). Vorig jaar hemel en aarde aan boord moeten bewegen en dat wil ik nu voorkomen. Tips?
Als kunst volmaakt is, is de wereld overbodig.
Wees wie je bent, maar accepteer ook anderen!
  maandag 15 november 2010 @ 14:52:16 #231
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_88738654
quote:
5s.gif Op maandag 15 november 2010 14:45 schreef Qebbel het volgende:
Iemand hierover een idee?

Ik heb een reis geboekt met Kras en vlieg met Hainan naar Shanghai. Vorig jaar zelfde gedaan naar Beijing, maar het inchecken verliep ruk. Kras koopt uiteraard stoelen in, maar in plaats van alle boekingsgroepen bij elkaar te plaatsen op die stoelen, was iedereen die met hen geboekt had gewoon lukraak door elkaar gezet (misschien alfb. volg?). Heel irritant dus en volgens mij ook gewoon echt onnodig: luiheid van iemand.

Nu heb ik net met Kras gebeld om te vragen of wij van te voren stoelen konden vastleggen. Dit kon niet, maar alleen op dag van vertrek bij de incheck zelf. Zelfde als vorig jaar dus. Ik mijn verhaal uitleggen, maar ze zei dat ze niks kon doen 8)7. Via Hainan Airlines gekeken of ik ons kon vinden in de boeking; was ook niet en telefoniste Kras bevestigde dat.

Wat kan ik nou het beste doen? Voor een vlucht van ruim 11u zit ik gewoon wel het liefste naast mijn vriendin en niet naast een vreemde (logisch...). Vorig jaar hemel en aarde aan boord moeten bewegen en dat wil ik nu voorkomen. Tips?
Het enige wat je kunt doen is als eerste in de rij staan om in te checken. Mochten er voor Kras al ergens 2 stoelen naast elkaar zijn, dan kunnen jullie die misschien zo nog bemachtigen.

O en ik denk niet dat het luiheid van iemand is, maar gewoon het voorrang geven aan mensen die bij de maatschappij zelf geboekt hebben of meer betaald hebben voor hun ticket.
  maandag 15 november 2010 @ 15:01:04 #232
180739 Qebbel
Stewardesbisch!
pi_88738973
quote:
1s.gif Op maandag 15 november 2010 14:52 schreef kwiwi het volgende:

[..]



Het enige wat je kunt doen is als eerste in de rij staan om in te checken. Mochten er voor Kras al ergens 2 stoelen naast elkaar zijn, dan kunnen jullie die misschien zo nog bemachtigen.

O en ik denk niet dat het luiheid van iemand is, maar gewoon het voorrang geven aan mensen die bij de maatschappij zelf geboekt hebben of meer betaald hebben voor hun ticket.
Ja zoiets, maar hoe moeilijk is het om de mensen die bij elkaar horen bij elkaar te zetten? De stoelen van Kras liggen min of meer vast en iedereen zat ook wel naast andere Kras-reizigers, maar niet naast je eigen mensen, zegmaar. Vorig jaar ook heel vroeg ingecheckt, maar mocht niks baten. Maar thnx voor je reactie iig. :)
Als kunst volmaakt is, is de wereld overbodig.
Wees wie je bent, maar accepteer ook anderen!
  maandag 15 november 2010 @ 15:03:41 #233
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_88739067
quote:
1s.gif Op maandag 15 november 2010 15:01 schreef Qebbel het volgende:

[..]

Ja zoiets, maar hoe moeilijk is het om de mensen die bij elkaar horen bij elkaar te zetten? De stoelen van Kras liggen min of meer vast en iedereen zat ook wel naast andere Kras-reizigers, maar niet naast je eigen mensen, zegmaar. Vorig jaar ook heel vroeg ingecheckt, maar mocht niks baten. Maar thnx voor je reactie iig. :)
Ah oke, ik dacht dat iedereen lukraak door het vliegtuig zat, niet naast elkaar zeg maar.
  maandag 15 november 2010 @ 15:14:52 #234
180739 Qebbel
Stewardesbisch!
pi_88739506
quote:
1s.gif Op maandag 15 november 2010 15:03 schreef kwiwi het volgende:

[..]



Ah oke, ik dacht dat iedereen lukraak door het vliegtuig zat, niet naast elkaar zeg maar.
Ja een beetje, maar alle kras mensen zaten wel in groepen bij elkaar. Alleen niet de juiste mensen. Die mevrouw aan de tel vertelde net dat ze inderdaad de reizigers doorgeven dmv nummers aan Hainan en dat zij waarschijnlijk dus helemaal niet kunnen zien wie bij elkaar hoort. Misschien mazzel als je nummers aaneensluiten, zegmaar.

Naja, we'll see.
Als kunst volmaakt is, is de wereld overbodig.
Wees wie je bent, maar accepteer ook anderen!
pi_88743833
Als je een boardingpass krijgt na online inchecken (bij KLM), moet je die dan uitprinten?
Ik ga in december naar Londen.
  maandag 15 november 2010 @ 17:11:22 #236
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_88743930
quote:
1s.gif Op maandag 15 november 2010 17:08 schreef mjorritsma het volgende:
Als je een boardingpass krijgt na online inchecken (bij KLM), moet je die dan uitprinten?
Ik ga in december naar Londen.
Dat is wel zo handig, aangezien het je boardingpass is :P Maar je kunt 'm ook altijd nog bij de balie laten printen als je wil. Alleen moet je dan in de rij staan.
pi_88743948
quote:
1s.gif Op maandag 15 november 2010 15:14 schreef Qebbel het volgende:

[..]

Ja een beetje, maar alle kras mensen zaten wel in groepen bij elkaar. Alleen niet de juiste mensen. Die mevrouw aan de tel vertelde net dat ze inderdaad de reizigers doorgeven dmv nummers aan Hainan en dat zij waarschijnlijk dus helemaal niet kunnen zien wie bij elkaar hoort. Misschien mazzel als je nummers aaneensluiten, zegmaar.

Naja, we'll see.
wisselen is meestal toegestaan danwel kijk voor het boarden binnen de groep wie welke stoelnummers heeft en wissel van tevoren binnen de groep
Nobody expects the Spanish Inquisition!
  Moderator maandag 15 november 2010 @ 17:40:35 #238
45833 crew  Fogel
pi_88745053
quote:
1s.gif Op maandag 15 november 2010 17:11 schreef kwiwi het volgende:

[..]



Dat is wel zo handig, aangezien het je boardingpass is :P Maar je kunt 'm ook altijd nog bij de balie laten printen als je wil. Alleen moet je dan in de rij staan.
Of je trekt er zelf een uit een paal, scheelt weer een rij.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
  maandag 15 november 2010 @ 17:43:46 #239
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_88745195
quote:
1s.gif Op maandag 15 november 2010 17:40 schreef Fogel het volgende:

[..]



Of je trekt er zelf een uit een paal, scheelt weer een rij.
Nou daar staan vaak ook behoorlijke rijen ;( In Amsterdam (vooral tijdens vakantie periodes) althans. Vooral door mensen die niet goed weten hoe het werkt en dan weer moeten gaan staan wachten op personeel om ze te helpen.
  maandag 15 november 2010 @ 19:51:51 #240
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_88751055
quote:
1s.gif Op maandag 15 november 2010 15:14 schreef Qebbel het volgende:

[..]

Ja een beetje, maar alle kras mensen zaten wel in groepen bij elkaar. Alleen niet de juiste mensen. Die mevrouw aan de tel vertelde net dat ze inderdaad de reizigers doorgeven dmv nummers aan Hainan en dat zij waarschijnlijk dus helemaal niet kunnen zien wie bij elkaar hoort. Misschien mazzel als je nummers aaneensluiten, zegmaar.

Naja, we'll see.
Op dit moment heeft Kras al wel jouw geld geïncasseerd, en ook de reservering bij de luchtvaartmaatschappij gedaan maar zijn de tickets nog niet uitgegeven, omdat de daadwerkelijke betaling aan de maatschappij is nog niet gedaan.

Heb je nu al een ticketnummer? Ik vermoed dat je uitsluitend een reserveringsnummer hebt, met het uiteindelijke (lange) E-ticketnummer moet de luchtvaartmaatschappij je boeking voor vertrek wel kunnen vinden.
In de regel zal een reisburo dit een week voor vertrek aan jouw bekend maken.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_88767374
quote:
1s.gif Op maandag 15 november 2010 12:24 schreef kwiwi het volgende:

[..]



Ik vloog gisteren weer via Newark en heb speciaal n.a.v. de vragen in dit topic maar eens opgelet wat ze zeiden :+ En in het vliegtuig werd duidelijk gezegd dat iedereen z'n bagage opnieuw moest inchecken, ongeacht nationaliteit, herkomst of bestemming en ongeacht of je bagage was doorgelabeled.
Dit betrof overigens ook continental.
De discussie die je quote ging over Houston International Airport. Mogelijk dat Newark niet zo'n transfer passage heeft tussen arrivals en departures en dat het daarom anders geregeld is.
pi_88883418
Easyjet vraag! :)

"Als uw vlucht binnen 60 dagen voor vertrek is, hoeft u alleen maar een instapkaart te printen en mee te nemen naar de luchthaven. Op deze manier is het niet nodig bij de incheckbalie in de rij te staan en kunt u direct naar de veiligheidscontrole gaan."

Dus als je vlucht 61 dagen voor vertrek is moet je echt naar de incheckbalie van Easyjet? Want in een andere bevestiging staat gewoon dit:

"Bespaar tijd - check-in online! Als u alleen met handbagage reist, kunt u de instapkaart uitprinten en rechtstreeks naar de veiligheidscontrole op het vliegveld gaan."

Lekker duidelijk... :(

Btw... Reis alleen met handbagage.
pi_88884127
Je kunt vanaf 60 dagen voor vertrek je boardingpass uitprinten. 61 dagen voor vertrek kan dit nog niet.

'als je vlucht 61 dagen voor vertrek is' is ook een beetje een vreemde zin vind je niet :P
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_88886911
True! Las het wat te snel :D Thanks! Printen en meteen door de controle dus :)
pi_88894443
Ik ben zo slim geweest om een ticket te boeken met me voornaam en achternaam ipv met mn initialen en achternaam. Is dat een probleem bij ryanair?
  Moderator vrijdag 19 november 2010 @ 11:29:23 #246
155227 crew  Guppy
dus
pi_88895330
Moet je niet altijd de namen invullen zoals ze op je paspoort staan? Dus complete voornaam in plaats van initialen?

En anders, bel Ryanair even?
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_88895401
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 november 2010 11:29 schreef Guppyfriend het volgende:
Moet je niet altijd de namen invullen zoals ze op je paspoort staan? Dus complete voornaam in plaats van initialen?

En anders, bel Ryanair even?
Ja dat is buitenlands nummer schiet allemaal niet op. Maar ik ben er al achter je moet de eerste voornaam uit je paspoort en je achternaam dus ik heb het goed volgens mij:)
  vrijdag 19 november 2010 @ 11:37:59 #248
180739 Qebbel
Stewardesbisch!
pi_88895592
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 november 2010 11:31 schreef Bryan181 het volgende:

[..]

Ja dat is buitenlands nummer schiet allemaal niet op. Maar ik ben er al achter je moet de eerste voornaam uit je paspoort en je achternaam dus ik heb het goed volgens mij:)
Volgens mij mag je nergens op je initialen vliegen. 't Beste is om gewoon alles uit je paspoort letterlijk over te nemen, dan zit het altijd goed. :)
Als kunst volmaakt is, is de wereld overbodig.
Wees wie je bent, maar accepteer ook anderen!
pi_88895783
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 november 2010 11:37 schreef Qebbel het volgende:

[..]

Volgens mij mag je nergens op je initialen vliegen. 't Beste is om gewoon alles uit je paspoort letterlijk over te nemen, dan zit het altijd goed. :)
Ik vlieg eigenlijk meestal op mn initialen:p
pi_88935402
Ik vlieg maandag met Air Asia (Singapore - Penang). Ik wil het liefst online inchecken, maar ik heb geen printer in mijn hotelkamer. Weet iemand of de boarding pass van Air Asia een PDF file is die je kunt downloaden? Of print je vanuit de webbrowser?

(Met een PDF kan ik namelijk op m'n gemak een printshop/internetcafe zoeken).
pi_88935815
quote:
Op zaterdag 20 november 2010 10:47 schreef jaco het volgende:
Ik vlieg maandag met Air Asia (Singapore - Penang). Ik wil het liefst online inchecken, maar ik heb geen printer in mijn hotelkamer. Weet iemand of de boarding pass van Air Asia een PDF file is die je kunt downloaden? Of print je vanuit de webbrowser?

(Met een PDF kan ik namelijk op m'n gemak een printshop/internetcafe zoeken).
Je kunt toch een pdf printer selecteren op je laptop?
pi_89029643
quote:
1s.gif Op maandag 22 november 2010 21:14 schreef Drive-r het volgende:

[..]



Nee, dat zeg ik niet. Het kan ook overboekt zijn door vele andere redenen, waaronder simpelweg het aan nemen van teveel boekingen. Het is een dynamisch process, iedereen rekent met x% afzeggingen en laatkomers, etc... Vergeet niet dat Jan Modaal misschien 1 keer per jaar vliegt en alles lang van tevoren plant, etc... Maar die groep vormt misschien 50% van het volume, de rest zijn mensen die voor allerlei redenen laat boeken, tickets wisselen, etc etc...
Ze gaan standaard uit van afzeggingen, zodat ze uiteindelijk geen eventuele boekingen mislopen?
pi_89029738
quote:
1s.gif Op maandag 22 november 2010 21:19 schreef Maarten-Pieter het volgende:

[..]



Ze gaan standaard uit van afzeggingen, zodat ze uiteindelijk geen eventuele boekingen mislopen?
Ja. Net als de meeste vergelijkbare sectoren. Hotels zijn altijd bezig om te boeken tot over 100%, omdat ze rekenen op afzegging. Net als sommige restaurants, etc etc....
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_89029780
quote:
1s.gif Op maandag 22 november 2010 21:20 schreef Drive-r het volgende:

[..]



Ja. Net als de meeste vergelijkbare sectoren. Hotels zijn altijd bezig om te boeken tot over 100%, omdat ze rekenen op afzegging. Net als sommige restaurants, etc etc....
Kan het, behalve het eventuele mislopen van boekingen, ook liggen aan kaarthouders die toch mee willen gaan?
pi_89029839
quote:
1s.gif Op maandag 22 november 2010 21:22 schreef Maarten-Pieter het volgende:

[..]



Kan het, behalve het eventuele mislopen van boekingen, ook liggen aan kaarthouders die toch mee willen gaan?
Natuurlijk. En aan andere passagiers die vluchten missen en overgeboekt moeten worden, wisselingen van toestel, etc etc.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_89029869
quote:
1s.gif Op maandag 22 november 2010 21:23 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Natuurlijk. En aan andere passagiers die vluchten missen en overgeboekt moeten worden, wisselingen van toestel, etc etc.
Het is me duidelijk. Dankjewel!
pi_89033954
Je hoort vaak dat retourtickets goedkoper zijn dan enkeltjes.
Zijn er consequenties aan verbonden als je de retourvlucht niet gebruikt?
pi_89036075
Ik ben vorig jaar oktober in de VS geweest samen met mijn broers, en toen hebben zij die esta geregeld. Maar nu moet ik met spoed in mijn eentje weer naar de VS, nu ga ik er van uit dat deze nog geldig is. Hoe zit het hier precies mee? Moet ik weer opnieuw online zo'n esta aanvragen of kan ik gewoon het ticket boeken en morgen in het vliegtuig zo'n kaartje invullen?

Alvast bedankt
  Moderator maandag 22 november 2010 @ 23:29:02 #259
45833 crew  Fogel
pi_89036595
quote:
1s.gif Op maandag 22 november 2010 23:18 schreef TN-FR het volgende:
Ik ben vorig jaar oktober in de VS geweest samen met mijn broers, en toen hebben zij die esta geregeld. Maar nu moet ik met spoed in mijn eentje weer naar de VS, nu ga ik er van uit dat deze nog geldig is. Hoe zit het hier precies mee? Moet ik weer opnieuw online zo'n esta aanvragen of kan ik gewoon het ticket boeken en morgen in het vliegtuig zo'n kaartje invullen?

Alvast bedankt
Je kan op die website van ESTA gewoon je paspoortnummer invullen om zo je oude formulier weer boven water te halen. Altijd handig om een print bij je te hebben, just in case.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_89040894
quote:
1s.gif Op maandag 22 november 2010 22:38 schreef BraveDribbel het volgende:
Je hoort vaak dat retourtickets goedkoper zijn dan enkeltjes.
Zijn er consequenties aan verbonden als je de retourvlucht niet gebruikt?
Nee, als je een beetje duurdere klasse hebt, kun je zelfs de retourvlucht laten refunden. Anders wordt het gewoon gecancelled (noshow).
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_89041124
quote:
1s.gif Op maandag 22 november 2010 23:29 schreef Fogel het volgende:

[..]



Je kan op die website van ESTA gewoon je paspoortnummer invullen om zo je oude formulier weer boven water te halen. Altijd handig om een print bij je te hebben, just in case.
Kan ik dit ook doen als mijn broer dit formulier voor ons allen heeft ingevuld? Hij is het kwijt zegt hij, maar op de site moet je ook een aanvraagnummer invullen.
pi_89041337
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2010 02:51 schreef TN-FR het volgende:

[..]



Kan ik dit ook doen als mijn broer dit formulier voor ons allen heeft ingevuld? Hij is het kwijt zegt hij, maar op de site moet je ook een aanvraagnummer invullen.
ff goed op de Esta site kijken! Onderaan het vak waar o.a.naar je aanvraagnummer wordt gevraagd staat een button "Klik hier als je je aanvraagnummmer niet meer weet"
Never assume that loud is strong and quiet is weak.
It’s the lion’s silence that signals danger not his roar.
pi_89041734
quote:
Op dinsdag 23 november 2010 02:07 schreef LangeTabbetje het volgende:

[..]



Nee, als je een beetje duurdere klasse hebt, kun je zelfs de retourvlucht laten refunden. Anders wordt het gewoon gecancelled (noshow).
Zelfs bij de goedkoopste tickets kun je de belastingen enzo terug krijgen. Toch vaak 30-50 euro.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
  Moderator dinsdag 23 november 2010 @ 07:45:06 #264
45833 crew  Fogel
pi_89041759
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2010 07:40 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Zelfs bij de goedkoopste tickets kun je de belastingen enzo terug krijgen. Toch vaak 30-50 euro.
En dan is het een voordeel als je bij de maatschappij zelf geboekt hebt, die rekenen geen "administratiekosten" zoals sommige ticketbureaus wel doen (waardoor je dus alsnog niks terugkrijgt - en zelf bij de luchtvaartmaatschappij aankloppen kan niet omdat je het ticket niet daar gekocht hebt).
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_89041854
Niet altijd. Ik boek vaak enkeltjes vanuit Zweden via expedia omdat ze een goeie exchange rate hebben, maar ik krijg van hen gewoon een BA boekingscode. Kan dus alles wat ik normaal ook kan, inclusief cancellen.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
  Moderator dinsdag 23 november 2010 @ 08:40:47 #266
45833 crew  Fogel
pi_89042383
Misschien is BA daar verschillend van KLM, want zelfs met een KLM boekingscode kreeg ik niks voor elkaar. KLM zegt samengevat "niet bij ons geboekt, regel het via je reisbureau".
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_89042417
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2010 08:40 schreef Fogel het volgende:
Misschien is BA daar verschillend van KLM, want zelfs met een KLM boekingscode kreeg ik niks voor elkaar. KLM zegt samengevat "niet bij ons geboekt, regel het via je reisbureau".
Zou goed kunnen, daarom vlieg ik al bijna nooit met KLM... Maar goed, het verschilt dus. Ik kwam er trouwens laatste achter dat je bij Duitse websites zelfs binnen 24 uur je hele ticket nog mag cancellen tegen administratie kosten? Dat was heerlijk, want alles verandert hier constant, dus als ik persoonlijke vluchten boek, kom ik er soms 6 uur later al achter dat ik niet naar Stockholm, maar naar Amsterdam wil. Probeer dat maar te regelen met de airline zelf, onmogelijk. Maar opodo.de kreeg het zo voor mekaar?
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
  Moderator dinsdag 23 november 2010 @ 08:50:32 #268
45833 crew  Fogel
pi_89042519
Bij de SAS is de regel dat je binnen 24 uur kostenloos kan annuleren (tenzij je vlucht binnen die 24u valt, zoals bij jou en mij vast iets regelmatiger het geval is dan bij anderen ;)), daar heb ik vaak gebruik van gemaakt en bel gewoon het normale boekingstelefoonnummer daarvoor.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_89042586
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2010 08:50 schreef Fogel het volgende:
Bij de SAS is de regel dat je binnen 24 uur kostenloos kan annuleren (tenzij je vlucht binnen die 24u valt, zoals bij jou en mij vast iets regelmatiger het geval is dan bij anderen ;)), daar heb ik vaak gebruik van gemaakt en bel gewoon het normale boekingstelefoonnummer daarvoor.
Da's een goeie om te weten!
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_89049262
Waar moet ik eigenlijk mijn bagage droppen op Schiphol?
Ik heb online ingecheckt en vlieg niet met een partner van KLM (die een bagage drop off punt hebben)
Het is geel en staat in mijn ondertitel!
3DS friend code: 2191-7623-9035
pi_89049620
quote:
7s.gif Op dinsdag 23 november 2010 13:11 schreef Jesse_ het volgende:
Waar moet ik eigenlijk mijn bagage droppen op Schiphol?
Ik heb online ingecheckt en vlieg niet met een partner van KLM (die een bagage drop off punt hebben)
Op de schermen in de vertrekhal kun je zien waar de incheckbalies van jouw vliegmaatschappij zijn. Vaak zijn de incheckbalies verdeeld in volledig inchecken en 'drop-off', mits jouw maatschappij daaraan doet. Sommige maatschappijen zal je alles gewoon via de normale incheckbalies moeten doen.
Never assume that loud is strong and quiet is weak.
It’s the lion’s silence that signals danger not his roar.
  dinsdag 23 november 2010 @ 20:29:32 #272
180739 Qebbel
Stewardesbisch!
pi_89066740
quote:
Op dinsdag 23 november 2010 13:11 schreef Jesse_ het volgende:
Waar moet ik eigenlijk mijn bagage droppen op Schiphol?
Ik heb online ingecheckt en vlieg niet met een partner van KLM (die een bagage drop off punt hebben)
Waarmee vlieg je?
Als kunst volmaakt is, is de wereld overbodig.
Wees wie je bent, maar accepteer ook anderen!
pi_89080684
Vlieg binnenkort SFO-LGB-LAS en LAS-MDW-LGA. Ik lees hier vaak dat wanneer je intercontinentaal binnenkomt en vervolgt met een binnenlandse vlucht dat je dan je baggage zelf moet doorlabelen, maar met deze vluchten doen ze het toch gewoon zelf?
pi_89081680
quote:
1s.gif Op woensdag 24 november 2010 01:14 schreef EddyAlbena het volgende:
Vlieg binnenkort SFO-LGB-LAS en LAS-MDW-LGA. Ik lees hier vaak dat wanneer je intercontinentaal binnenkomt en vervolgt met een binnenlandse vlucht dat je dan je baggage zelf moet doorlabelen, maar met deze vluchten doen ze het toch gewoon zelf?
Misschien kun je in je vraag de airport codes vervangen door de namen van de betreffende steden? Ik help graag even, maar ik heb geen zin om die codes op te zoeken. (Ik denk dat dat voor meer mensen geldt.)

In geen enkel geval label je de bagage zelf. Dit doet het personeel van de maatschappij. Je komt alleen aan het label als je het verwijdert na aankomst op je eindbestemming. (Of eventueel op een tussenstation als je overstapt op een vlucht die je als apart ticket hebt geboekt en waar je dus opnieuw voor moet inchecken in de Departures hal.).
pi_89081744
quote:
1s.gif Op woensdag 24 november 2010 04:44 schreef jaco het volgende:

[..]

Misschien kun je in je vraag de airport codes vervangen door de namen van de betreffende steden? Ik help graag even, maar ik heb geen zin om die codes op te zoeken. (Ik denk dat dat voor meer mensen geldt.)

In geen enkel geval label je de bagage zelf. Dit doet het personeel van de maatschappij. Je komt alleen aan het label als je het verwijdert na aankomst op je eindbestemming. (Of eventueel op een tussenstation als je overstapt op een vlucht die je als apart ticket hebt geboekt en waar je dus opnieuw voor moet inchecken in de Departures hal.).
Ok, de vraag is eigenlijk dus zo:
Wordt je baggage doorgelabeld als je opstapt op een Amerikaanse luchthaven (zonder connecting flight vanuit buiten de US) met als eindbestemming een US luchthaven en als overstop ook een US luchthaven. Of moet je het weer opnieuw inchecken? Het lijkt mij natuurlijk neit, maar voor de zekerheid toch maar vragen. Met bijv. NL > US > US moet je het wel zelf weer opnieuw inchecken volgens mij.
pi_89083062
Zelfs bij de goedkoopste tickets kun je de belastingen enzo terug krijgen. Toch vaak 30-50 euro.
[/quote]

Bij Ryanair is dit ons niet gelukt; wij hebben niet gevlogen i.v.m ernstige ziekte van ouder. Maar proberen via reticket.com is zeker wel de moeite waard.
pi_89083253
quote:
1s.gif Op woensdag 24 november 2010 08:58 schreef Katinkat het volgende:
Zelfs bij de goedkoopste tickets kun je de belastingen enzo terug krijgen. Toch vaak 30-50 euro.
Bij Ryanair is dit ons niet gelukt; wij hebben niet gevlogen i.v.m ernstige ziekte van ouder. Maar proberen via reticket.com is zeker wel de moeite waard.
[/quote]

Waarschijnlijk omdat je daar als consument dan al vaak de belasting niet eens betaalt of de administratie kosten al meer zijn dan dat. Daar zou ik bij Ryanair ook niet verbaasd over zijn, die vliegen op bestemmingen die gekozen zijn voor de lage luchthavenbelasting. Tevens doet de reden er natuurlijk niet toe, dat is enkel relevant als je iets wilt claimen bij je reisverzekering ofzo.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
  Moderator woensdag 24 november 2010 @ 09:11:44 #278
45833 crew  Fogel
pi_89083345
quote:
1s.gif Op woensdag 24 november 2010 08:58 schreef Katinkat het volgende:
Zelfs bij de goedkoopste tickets kun je de belastingen enzo terug krijgen. Toch vaak 30-50 euro.
Bij Ryanair is dit ons niet gelukt; wij hebben niet gevlogen i.v.m ernstige ziekte van ouder. Maar proberen via reticket.com is zeker wel de moeite waard.
[/quote]

Het domein reticket.com is te koop, dus proberen zal niet makkelijk zijn ;)
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_89085299
Het is dan ook www.re-ticket.com :P Ben altijd een beetje sceptisch over het succes hiervan.

Bij Ryanair zijn de administratiekosten die ze vragen voor teruggave van luchthavenbelastingen meestal al hoger dan de belastingen zelf, dus het is 9 van de 10x niet eens de moeite waard :)
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
  woensdag 24 november 2010 @ 20:17:41 #280
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_89109005
quote:
Bij Ryanair zijn de administratiekosten die ze vragen voor teruggave van luchthavenbelastingen meestal al hoger dan de belastingen zelf, dus het is 9 van de 10x niet eens de moeite waard
:) Air Berlin heeft daar ook een handje van door bijna geen belastingen te rekenen maar alles in de ticketprijs stopt. Op deze manier hoeft er (bijna) geen geld terugbetaald te worden als iemand de vlucht niet maakt.

Zo ook bij Ryanair, die overigens belastingen wel teruggeeft, maar daar een administratievergoeding voor vraagt die dusdanig is dat het over het algemeen niets hoeft te worden uitgekeerd. Een vliegtuigmaatschappij mag ten alle tijde een redelijke vergoeding vragen, en 20-25 euro is niet onredelijk.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_89126246
quote:
1s.gif Op woensdag 24 november 2010 06:12 schreef EddyAlbena het volgende:

[..]

Ok, de vraag is eigenlijk dus zo:
Wordt je baggage doorgelabeld als je opstapt op een Amerikaanse luchthaven (zonder connecting flight vanuit buiten de US) met als eindbestemming een US luchthaven en als overstop ook een US luchthaven. Of moet je het weer opnieuw inchecken? Het lijkt mij natuurlijk neit, maar voor de zekerheid toch maar vragen. Met bijv. NL > US > US moet je het wel zelf weer opnieuw inchecken volgens mij.
Je hoeft niet opnieuw in te checken en je bagage wordt automatisch doorgestuurd.

Het oppakken van de bagage bij international arrivals is noodzakelijk omdat de Amerikaanse douane de reiziger tegelijk met zijn bagage wil kontroleren. Als je binnen de VS blijft dan hoef je uiteraard ook niet door de douane.
pi_89166279
Heeft er iemand ervaring met ticket wijzigingen bij Emirates? Ik vlieg in juli terug van Zuid-Afrika naar Amsterdam. Ik weet nog niet precies wanneer, maar ik moet al wel mijn ticket boeken (visum). Ik heb de voorwaarde geprobeerd te lezen, maar deze vind ik niet heel duidelijk. Kost het geld om de datum te wijzigen? En tot hoeveel dagen van te voren mag het bijvoorbeeld?
pi_89166455
hangt van de klasse (prijs) af waarin je geboekt hebt. Bel je reisbureau of Emirates even op, die kunnen het het zo vertellen.
Nobody expects the Spanish Inquisition!
  maandag 29 november 2010 @ 08:07:50 #284
71166 AKnynke
is lang niet gek
pi_89286301
ik heb komende donderdag 2 uur overstaptijd op schiphol vlieg ARN-AMS-BRE, en ik heb al weken zin in een kroket. Heeft het zin om die 2 uur de terminals te verlaten en naar de patatkraam bij de bagagebanden te gaan (zit die er nog?) Lukt dat me qua tijd met weer door de controle gaan, denken jullie?
Ik ben niet gek, ik ben een vliegtuig!
pi_89286423
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 08:07 schreef AKnynke het volgende:
ik heb komende donderdag 2 uur overstaptijd op schiphol vlieg ARN-AMS-BRE, en ik heb al weken zin in een kroket. Heeft het zin om die 2 uur de terminals te verlaten en naar de patatkraam bij de bagagebanden te gaan (zit die er nog?) Lukt dat me qua tijd met weer door de controle gaan, denken jullie?
Je kunt tegenwoordig kroketten halen in het tax-free gedeelte tussen gates E & F. Het enige probleem is dat ze vaak geen mosterd hebben, zo kneusig...
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
  maandag 29 november 2010 @ 08:23:33 #286
71166 AKnynke
is lang niet gek
pi_89286456
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 08:20 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Je kunt tegenwoordig kroketten halen in het tax-free gedeelte tussen gates E & F. Het enige probleem is dat ze vaak geen mosterd hebben, zo kneusig...
bij dat grand cafe? goeie tip! Oh nee, ik zie het al, op de Holland Boulevard? Donderdag maar eens naar zoeken!
Ik ben niet gek, ik ben een vliegtuig!
pi_89286481
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 08:23 schreef AKnynke het volgende:

[..]

bij dat grand cafe? goeie tip!
Nee, ze hebben nu een "Holland Avenue" met een nieuw eet tentje in "Hollandse stijl".
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
  maandag 29 november 2010 @ 08:29:51 #288
71166 AKnynke
is lang niet gek
pi_89286537
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 08:25 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Nee, ze hebben nu een "Holland Avenue" met een nieuw eet tentje in "Hollandse stijl".
zie m'n edit...Dat lijkt me de perfecte locatie voor m'n avondeten! :)
Ik ben niet gek, ik ben een vliegtuig!
pi_89286563
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 08:29 schreef AKnynke het volgende:

[..]

zie m'n edit...Dat lijkt me de perfecte locatie voor m'n avondeten! :)
Ah, ik was iets te snel. Ik haal er meestal ook snel even een kroketje, blijft heerlijk.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
  Moderator maandag 29 november 2010 @ 08:59:16 #290
45833 crew  Fogel
pi_89287016
Aangezien je aan de Schengenkant blijft: Bij Market Foodcourt Lounge 1 kan je bij de Rotisserie ook kroketten bestellen.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_89332729
Ik vlieg zaterdag/zondag via Frankfurt en Sydney naar Cairns, het is me niet helemaal duidelijk hoe het met m'n bagage gaat. Amsterdam - Frankfurt en Frankfurt-Sydney staan als 1 vlucht bij "manage my booking" (Qantas site), op Frankfurt zal ik me dus niet druk hoeven te maken over m'n bagage.

Sydney - Cairns heb ik er later bij laten boeken (wel in dezelfde boeking) en deze staat als losse vlucht in m'n overzicht. Moet ik op Sydney nou m'n bagage van de band halen en opnieuw inchecken, of kan ik er van uit gaat dat m'n bagage "vanzelf" ook in het derde vliegtuig terecht komt?
pi_89333515
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 november 2010 09:47 schreef El_Hijo_Del_Jefe het volgende:
Ik vlieg zaterdag/zondag via Frankfurt en Sydney naar Cairns, het is me niet helemaal duidelijk hoe het met m'n bagage gaat. Amsterdam - Frankfurt en Frankfurt-Sydney staan als 1 vlucht bij "manage my booking" (Qantas site), op Frankfurt zal ik me dus niet druk hoeven te maken over m'n bagage.

Sydney - Cairns heb ik er later bij laten boeken (wel in dezelfde boeking) en deze staat als losse vlucht in m'n overzicht. Moet ik op Sydney nou m'n bagage van de band halen en opnieuw inchecken, of kan ik er van uit gaat dat m'n bagage "vanzelf" ook in het derde vliegtuig terecht komt?
Waarschijnlijk wordt het gewoon doorgelabelled, maar dat kun je natuurlijk simpel checken bij het inchecken, da's makkelijker en zekerder dan het hier vragen. Als ze je koffer labellen, kun je het met eigen ogen zien.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_89333555
Hoogstwaarschijnlijk moet je opnieuw inchecken. De laatste vlucht is namelijk een binnenlandse vlucht en bij binnenlandse vluchten hoeft je baggage niet gecontroleerd te worden. Je moet in Sydney dus door customs, waar ze eventueel je koffer openen. Daarna moet je opnieuw inchecken voor je vlucht naar Cairns. In Cairns hoef je dan niet opnieuw door customs, omdat het een binnenlandse vlucht is.
pi_89333809
Okee bedankt, ik zal het inderdaad even navragen bij het inchecken
pi_89487372
Ik wil een ticket boeken bij Emirates. Ik wil met mijn creditcard betalen, alleen kan ik de naam hiervan niet veranderen omdat deze naam overheen moet komen met de passagier die vliegt.

Nu staat er op mijn creditcard A.B.C. Jansen, alleen ik vlieg onder de naam Ad Jansen (dus dit komt ook bij billing information te staan). Levert dit problemen op denken jullie?

Ik kan namelijk wel alledrie mijn voornamen invoeren, maar dan staat er nog steeds geen A.B.C. Jansen maar Ad Bert Cor Jansen bij billing information
  vrijdag 3 december 2010 @ 19:29:10 #296
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_89488461
Vanaf welk land boek je een ticket dan, ik kan vanaf de NL en Duitse site gewoon een naam invoeren bij de credit card gegevens.

Daarnaast kan je gewoon proberen te boeken als je zelf een credit card hebt en de passagier bent, het ergste wat kan gebeuren is dat je boeking niet wordt geaccepteerd, maar ik heb nog nooit gehoord dat je de naam niet kan aanpassen.

Emirates zelf zegt;

• On the Enter billing information page where the credit card details are entered, if the "Cardholder name" can be typed in, you would be able to pay for the booking even if you are not travelling. If the "Cardholder name" appears in a drop-down menu and cannot be changed, you would unfortunately not be able to pay for the booking unless you are travelling.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_89490230
Anders boek je het telefonisch.. Heb ik ook gedaan was binnen 15 min geregeld.
Iemand die nog een site weet waar je de bezetting van je vlucht kan bekijken? Seatcounter is down overgens.
pi_89492205
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 december 2010 19:29 schreef ozzietukker het volgende:
Vanaf welk land boek je een ticket dan, ik kan vanaf de NL en Duitse site gewoon een naam invoeren bij de credit card gegevens.

Daarnaast kan je gewoon proberen te boeken als je zelf een credit card hebt en de passagier bent, het ergste wat kan gebeuren is dat je boeking niet wordt geaccepteerd, maar ik heb nog nooit gehoord dat je de naam niet kan aanpassen.

Emirates zelf zegt;

• On the Enter billing information page where the credit card details are entered, if the "Cardholder name" can be typed in, you would be able to pay for the booking even if you are not travelling. If the "Cardholder name" appears in a drop-down menu and cannot be changed, you would unfortunately not be able to pay for the booking unless you are travelling.
Ja ik vlieg van Johannesburg naar Amsterdam, en dan kan je het niet veranderen.

quote:
1s.gif Op vrijdag 3 december 2010 20:08 schreef Bombshell het volgende:
Anders boek je het telefonisch.. Heb ik ook gedaan was binnen 15 min geregeld.
Iemand die nog een site weet waar je de bezetting van je vlucht kan bekijken? Seatcounter is down overgens.
Oké, klinkt goed! Heb je een nummer voor me?
pi_89493829
Emirates Amsterdam
+31 20 203 5163

Alleen tijdens kantoortijden overgens..
  zaterdag 4 december 2010 @ 00:25:02 #300
45071 nlboy
aka Kasesouffle
pi_89504361
Ik heb een vraag over Atlanta (USA). Zie namelijk een vlucht waarbij ik dan 4 uur moet wachten op Atlanta. Is het mogelijk om daar bijvoorbeeld in die tijd naar de stad te gaan? :)
  zaterdag 4 december 2010 @ 00:53:58 #301
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_89505596
Nou in Atlanta kun je je tijd goed gebruiken als je moet overstappen :P Maar wat had je willen doen dan? Het eerste uur ben je al bezig met uit het vliegtuig stappen, douane, koffer ophalen, koffer inchecken. Dan moet je ook een uur voordat je vertrekt weer op het vliegveld zijn want je weet nooit hoe druk het is bij de bagagecontrole.. Plus het kan een eindje lopen zijn naar de gate.

Dus al met al zou je met wat geluk 2 uur overhouden. In die 2 uur moet je dan naar de stad reizen en ook weer terug reizen, waardoor je effectief bijna geen tijd over houdt in de stad zelf.. Dat heeft weinig zin lijkt me?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')