Als je van te voren stoelen wilt vastleggen (kan bij de meeste maatschappijen), betaal je daar extra voor. Dus als je voor het goedkoopste ticket kiest, is de kans groot dat je niet de fijnste stoelen krijgt. Je kunt wel proberen te bellen naar de maatschappij (kunnen vaak meer dan reisbureaus) en dan kunnen zij misschien nog stoelen vastleggen, maar ik weet niet of je hier dan ook voor betaalt. Zou kunnen.quote:Op donderdag 23 september 2010 15:57 schreef Fargo het volgende:
[..]
Bedankt voor je reactie. Deze stoelen waren trouwens ook in 1 boeking, maar we zaten dus niet naast elkaar omdat we dus nog online moesten inchecken. Wat dus misging. Toen ik wilde inchecken kon ik nog kiezen uit acht stoelen. Lijkt me niet dat alle andere stoelen reeds door frequent flyers waren gereserveerd.
Vaak zijn die plekken al snel 'verkocht', dus probeer het idd zsm te regelen. Beste is online vlucht boeken en daarna contact opnemen met KLM (of andersom!). Zij kunnen stoelen voor je reserveren.quote:Op donderdag 23 september 2010 22:50 schreef theywerebulletsmofo het volgende:
Wij gaan volgende zomer naar de VS. Eén van ons is een vent van zo'n 2 meter en ik probeer erachter te komen hoeveel extra kosten je hebt als je extra beenruimte zou willen reserveren. Ik kom er op bijv. de KLM site niet achter. Hebben jullie een idee? En is het nuttig om dit te doen?
We moeten in het hoogseizoen, helaas. Dus half juli tot half augustus. Hoe kunnen we toch een beetje een goeie deal vinden voor een ticket naar Californië?
Het overkomt mij regelmatig dat ik uit zo'n acht stoelen kan kiezen. Dat wil volgens mij niet vanzelfsprekend zeggen dat de rest al vergeven is. Er wordt je slechts een beperkte set uit de nog vrije stoelen aangeboden. Een andere reiziger die aan het inchecken is, ziet waarschijnlijk een andere set.quote:Op donderdag 23 september 2010 15:57 schreef Fargo het volgende:
Toen ik wilde inchecken kon ik nog kiezen uit acht stoelen. Lijkt me niet dat alle andere stoelen reeds door frequent flyers waren gereserveerd.
Dank voor je antwoord! Begrijp ik het goed dat de normale stoelen met extra beenruimte niet extra kosten? toch maar eens informeren bij KLM o.i.d.quote:Op donderdag 23 september 2010 23:25 schreef Qebbel het volgende:
[..]
Vaak zijn die plekken al snel 'verkocht', dus probeer het idd zsm te regelen. Beste is online vlucht boeken en daarna contact opnemen met KLM (of andersom!). Zij kunnen stoelen voor je reserveren.
KLM heeft nu ook een comfort class, waar je sowieso meer beenruimte hebt, maar daar zijn idd kosten aan verbonden en frequent flyers gaan voor.
quote:Op donderdag 23 september 2010 23:25 schreef Qebbel het volgende:
[..]
Vaak zijn die plekken al snel 'verkocht', dus probeer het idd zsm te regelen. Beste is online vlucht boeken en daarna contact opnemen met KLM (of andersom!). Zij kunnen stoelen voor je reserveren.
KLM heeft nu ook een comfort class, waar je sowieso meer beenruimte hebt, maar daar zijn idd kosten aan verbonden en frequent flyers gaan voor.
Dus dan is het ook meteen normaal dat er nog geen glas water aangeboden wordt?quote:Op zaterdag 25 september 2010 11:57 schreef Fogel het volgende:
Als jij in je claim hard kan maken dat Icelandair een weermachine heeft en die niet gebruikt heeft omdat ze graag jou vertraging wilden laten krijgen, wens ik je een leuke rechtzaak toe.
Weer valt dus echt buiten de verantwoording van een maatschappij.
Hoeveel wil je claimen hiervoor dan? Heb je uberhaupt gevraagd naar een glas water, of heb je 3,5 uur in semi-gedehydrateerde toestand zitten wachten op wat water? En indien je het gevraagd hebt, werd het geweigerd?quote:Op zaterdag 25 september 2010 12:05 schreef Mryc het volgende:
[..]
Dus dan is het ook meteen normaal dat er nog geen glas water aangeboden wordt?
Alleen krijg je er in praktijk maar 8 in zo'n hersluitbare 1 liter zak van een bepaald formaat.quote:Op dinsdag 28 september 2010 05:24 schreef Qebbel het volgende:
Je mag 10 losse flesjes van max 100ml in je handbagage.
quote:Op woensdag 6 oktober 2010 20:15 schreef Fogel het volgende:
Volgens mij is dit nog niet voorbij gekomen, maar wel handig voor in de OP:
Als je maar 1u en 15 minuten hebt om over te stappen (en je hebt het ticket uitaard als 1 geheeld gekocht op bv de website van de airline zelf) op een relatief groot vliegveld zoals MSP (Minneanapolis), en je haalt dat niet omdat alles (douane, baggage opnieuw op de band, etc) nogal traag verloopt, is het dan de verantwoordelijkheid van de airline (aangezien ze het ticket zelf aan je verkocht hebben en dus de marge om over te stappen ruim genoeg vinden) om je toch verder te brengen met een latere vlucht, of moet je zelf een nieuw ticket betalen?
Gaat dus over een vlucht van buiten de VS naar de VS, en dan een binnenlandse vlucht verder.
Mijn ervaring is ook dat (toevallig ook Delta) zonder mokken een alternatief zoekt.quote:Op woensdag 6 oktober 2010 20:43 schreef ozzietukker het volgende:
[..]Mijn ervaring met Delta is dat ze zich in ieder geval wel verantwoordelijk voelden en ondanks mijn vertraging op de New York vlucht, mij direct overboekten op een latere vlucht naar Buffalo, omdat de eerdere vlucht onmogelijk door mij gehaald kon worden.
Nu weet ik niet de situatie op MSP, maar op New York (JFK) kon je direct na aankomst na de paspoortcontrole de douane door en de bagage weer afgeven voor de connecting vlucht, en daarna gelijk de veiligheidscheck door, dus als er geen vertraging is moet dat haalbaar zijn.
quote:Price specification
Adult
Total price excluding surcharge NOK 8 526
Credit card surcharge 75
Total price for all passengers NOK 8 601
Ticket price 5 850
Booking fee 10
Fuel surcharge 1 932
US international transportation tax 188
Airport Passenger Service Charge 119
Security charge 118
Airport Passenger Service Charge 102
USA passenger civil aviation security service fee 45
US INS user fee 41
US customs user fee 32
Netherlands noise isolation charge 32
US APHIS fee 30
USA passenger facility charge 27
Price (per passenger) 8 526
Number of passengers 1
Ik weet niet wat er in de kleine lettertjes van een ticket contract staat hierover. Ik heb echter nog nooit gehoord dat een maatschappij je achterlaat als je buiten je eigen schuld een aansluitende vlucht mist. Niet in mijn vriendenkring en niet in dit forum.quote:Op woensdag 6 oktober 2010 20:15 schreef Fogel het volgende:
Volgens mij is dit nog niet voorbij gekomen, maar wel handig voor in de OP:
Als je maar 1u en 15 minuten hebt om over te stappen (en je hebt het ticket uitaard als 1 geheeld gekocht op bv de website van de airline zelf) op een relatief groot vliegveld zoals MSP (Minneanapolis), en je haalt dat niet omdat alles (douane, baggage opnieuw op de band, etc) nogal traag verloopt, is het dan de verantwoordelijkheid van de airline (aangezien ze het ticket zelf aan je verkocht hebben en dus de marge om over te stappen ruim genoeg vinden) om je toch verder te brengen met een latere vlucht, of moet je zelf een nieuw ticket betalen?
Gaat dus over een vlucht van buiten de VS naar de VS, en dan een binnenlandse vlucht verder.
Absoluut waar, true, true. Maar toch, het idee. Ik boekte een vliegticket voor mijn vriendin en vulde zo ongeveer al mijn gegevens in (gegevens boeker) en enkel eerste voornaam + achternaam van mijn vriendin. Gewoon vreemd.quote:Op zaterdag 16 oktober 2010 23:35 schreef Fogel het volgende:
Dan moet die Jan de Jong ook nog weten dat die andere gaat, op welke datum en welke vlucht, en daarnaast ook nog eens de boekingscode weten.Met alleen al in Europa 32000 vluchten per dag moet je best wel "mazzel" hebben als het je gaat lukken om problemen hiermee te krijgen.
De tweede reiziger op een ticket kan volgens mij niet apart inchecken.quote:Op zaterdag 16 oktober 2010 23:50 schreef Alec690 het volgende:
[..]
Absoluut waar, true, true. Maar toch, het idee. Ik boekte een vliegticket voor mijn vriendin en vulde zo ongeveer al mijn gegevens in (gegevens boeker) en enkel eerste voornaam + achternaam van mijn vriendin. Gewoon vreemd.
Het is min of meer hetzelfde als OK. Bron (o.a.) : http://www.flyertalk.com/forum/archive/t-320682.htmlquote:Op zaterdag 16 oktober 2010 22:40 schreef Ron.Jeremy het volgende:
Is status HK hetzelfde als status OK?
Wie heeft hier ervaring mee?
Delta bellen, zij kunnen het voor je veranderen. KLM heeft geen zin, die verwijzen je door naar Delta.quote:Op zaterdag 16 oktober 2010 23:40 schreef Fogel het volgende:
Weet trouwens iemand of en zo ja hoe het mogelijk is om een stoelnummer te wijzigen bij een intercontinentale vlucht van Delta -geboekt bij KLM-? Ik zag dat ik een stoel in rij J krijg op de terugvlucht, en ik heb een hekel om aan de rechterkant van een vliegtuig te zitten. Vorige keer had ik via een reisbureau geboekt (bedrijfspolicy) en die hebben het voor me veranderd, maar deze keer heb ik gewoon zelf online geboekt en zie geen mogelijkheid om een verandering aan te brengen in "manage my booking". Ik vlieg overigens over een week of 2-3.
mijn vlucht bkk-ams landde toen wij al in de gate zaten en werd door een ploeg van 50!! mensen schoongemaakt en was in een goede 10minuten klaar (vlucht kwam uit taipei)quote:Op maandag 13 september 2010 20:59 schreef ozzietukker het volgende:
[..]Voor zakenvluchten of weekendtripjes is alleen handbagage met laptop erin natuurlijk prima en handig, maar juist voor zakenreiziger is Transavia meestal niet zo interessant, voor de gemiddelde zakenreiziger dan, ze vliegen toch veelal op de vakantiebestemmingen.
Althans, ik heb pas 2 keer met Transvertragia naar een bestemming moeten vliegen, en dat heb ik geweten ook van het klote Rotterdam Airport met veel vertraging naar Toulon. (Hoe kan je nou na landing van een vertraagde vlucht het toestel zo langzaam schoonmaken dat deze na 1,5 uur vertraging bij aankomst uiteindelijk 3 uur te laat weggaat)
Geen probleem.quote:Op dinsdag 19 oktober 2010 20:07 schreef menjo1 het volgende:
Hallo,
Hopelijk zit ik hier goed met mijn vraag en dat hij niet al eerder gesteld is.
Gisteren heb ik 5 tickets geboekt voor Ams-Bristol. v.v Bij Easyjet.
Alleen nu heb ik bij 2 heren niet hun tweede naam ingevoerd.
Dus wel voornaam en achternaam conform ID.
Geeft dit problemen? Is er iemand die hier uitsluitsel over kan geven.
Alvast bedankt voor een evt. antwoord.
Of je van een Schengen land komt heeft er niet zoveel mee te maken. Misschien een extra controle ingebouwd door Schiphol op dat moment. Hebben ze misschien zo hun redenen voor.quote:Op woensdag 20 oktober 2010 14:02 schreef Elmostyle het volgende:
Laatst vloog ik met Malev(Via KLM geboekt) naar budapest en terug, op de terugweg werden we op schiphol met een bus opgehaald allemaal en nog eens allemaal gecontroleerd(handbagage, metaal etc, net 't zelfde als bij inchecken). Sinds wanneer is dit? Hongarije is toch gewoon een Schengen-land?
Vreemd inderdaad, had ik laatst ook toen ik vanaf Budapest kwam. Echter was er wel een bommelding geweest op onze vlucht, dus ik dacht dat het daarmee te maken had...quote:Op woensdag 20 oktober 2010 14:02 schreef Elmostyle het volgende:
Laatst vloog ik met Malev(Via KLM geboekt) naar budapest en terug, op de terugweg werden we op schiphol met een bus opgehaald allemaal en nog eens allemaal gecontroleerd(handbagage, metaal etc, net 't zelfde als bij inchecken). Sinds wanneer is dit? Hongarije is toch gewoon een Schengen-land?
Dit hangt van allerlei omstandigheden af. Je kunt het via de claimcalculator van euclaim zelf nagaan.quote:Op woensdag 20 oktober 2010 15:11 schreef Omnifacer het volgende:
Ik had een klein vraagje: ik kwam zaterdag op zondag terug uit NYC. Ik vloog met Iberia () van JFK naar MAD naar BRU. Echter: doordat we te laat vertrokken (door mankementen) in NYC miste ik de aansluiting in Madrid, waardoor ik vier uur moest wachten op een andere vlucht. Heb ik dan recht op vergoeding?
OK, thanks. Had even alles ingevuld.quote:Op woensdag 20 oktober 2010 15:26:33 schreef jaco het volgende:
[..]
Dit hangt van allerlei omstandigheden af. Je kunt het via de claimcalculator van euclaim zelf nagaan.
Sjah, ik neem aan dat je zoiets beter zelf kunt regelen. Ik ga eens uitzoeken hoe dat moet. Iemand nog tips?quote:Op basis van de door u ingevulde informatie in de ClaimChecker kunnen wij
¤ 250,- per passagier voor u claimen bij de luchtvaartmaatschappij.
Klik hieronder om uw claim via ons in te dienen!
Het claimproces is eenvoudig en overzichtelijk. U wordt continue op de hoogte gehouden van de voortgang. Als de luchtvaartmaatschappij niet uitkeert dan betaalt u NIETS. Doen ze dat wel, dan ontvangt u 73% van het compensatiebedrag per passagier minus administratie kosten van ¤ 25,-. U hebt niets te verliezen, en indien nodig leggen wij uw claim ook voor aan de nationale toezichthouder.
ja was bij ons ook 31 augustus dag na die terrorist met aanelkaargeplakte flesjesquote:Op woensdag 20 oktober 2010 14:02 schreef Elmostyle het volgende:
Laatst vloog ik met Malev(Via KLM geboekt) naar budapest en terug, op de terugweg werden we op schiphol met een bus opgehaald allemaal en nog eens allemaal gecontroleerd(handbagage, metaal etc, net 't zelfde als bij inchecken). Sinds wanneer is dit? Hongarije is toch gewoon een Schengen-land?
Had je liever gehad dat er met mankementen was doorgevlogen?quote:Op woensdag 20 oktober 2010 15:11 schreef Omnifacer het volgende:
Ik had een klein vraagje: ik kwam zaterdag op zondag terug uit NYC. Ik vloog met Iberia () van JFK naar MAD naar BRU. Echter: doordat we te laat vertrokken (door mankementen) in NYC miste ik de aansluiting in Madrid, waardoor ik vier uur moest wachten op een andere vlucht. Heb ik dan recht op vergoeding?
quote:Ja. Dat kun je namelijk ook opmaken uit mijn post.Op woensdag 20 oktober 2010 16:20 schreef Thetallguy het volgende:
[..]
Had je liever gehad dat er met mankementen was doorgevlogen?
quote:Site van Delta of via www.seatguru.comOp woensdag 20 oktober 2010 19:58 schreef Omnifacer het volgende:
Hoe kun je vinden wat voor entertainment system er in een Boeing 757 zit van Delta zit?
quote:Ik vermoed dat het redelijk cruciaal is dat je in Antwerpen verschijnt. Ozzietukker weet hier zeker meer over.Op zondag 24 oktober 2010 21:46 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
Als ik AMS - ADD wil vliegen (vertrek 9 december, terug 8 januari) dan betaal ik 742 euro bij KLM.
Als ik een ticket boek vanaf Antwerpen CS met dezelfde specs, dan ben ik voor hetzelfde ticket 549 euro kwijt. Inclusief treinticket van Antwerpen naar Schiphol.
Ik weet dat het niet werkt met vliegtickets om een deel van je reis te skippen. Maar ik moet in dit geval toch gewoon incheken op Schiphol en kan mezelf zo toch mooi bijna 200 euro besparen?
Dit alles in de categorie *better safe than sorry*
quote:De vraagsteller geeft aan dat hij dit weet en vraagt volgens mij of het met een treinreis als eerste 'leg' ook zo werkt. Niettemin luidt antwoord: je moet de treinreis werkelijk maken. Het treinticket kun je alleen persoonlijk op de dag van vertrek afhalen bij het internationale loket in Antwerpen. Vervolgens kan er naar het gebruikte treinticket gevraagd worden bij de checkin op Schiphol. De KLM is er op gebrand om deze truc zoveel mogelijk te voorkomen.Op zondag 24 oktober 2010 22:59 schreef Fogel het volgende:
Het staat zelfs in de OP "Kan ik een vlucht via Amsterdam boeken en dan pas daar opstappen?
Nee, als je een deel van een als 1 geheel geboekte reis niet maakt, dan is je ticket niet meer geldig. Dit geldt dus niet voor bijna alle low-cost maatschappijen waar je reis bestaat uit losse enkele reizen."
quote:Je kan dat niet op je E-ticket zien, maar op de KLM site moet je naar 'Manage my Booking' gaan, en dan kan je tot 90 dagen (!) voor vertrek een zitplaats vastleggen. In de tussentijd kan je dat nog zoveel veranderen als je wilt.Op zondag 24 oktober 2010 21:19 schreef DancePlaza het volgende:
ik heb via klm.nl 2 tickets geboekt naar new york newark. maar ik heb nu wel etickets ontvangen van de klm site.
maar waar kan ik op me eticket zien waar ik ga zitten of kan ik dat pas zien als ik online ga inchecken (30 uur voor de vlucht.)
quote:Bagage drop off/ gewone incheck balieOp maandag 25 oktober 2010 05:52 schreef jaco het volgende:
Stel dat ik wel ingechecked ben, maar ik heb geen boarding pass. De reden is dat ik in het buitenland ben en geen beschikking heb over een printer.
Mag ik dan toch in de rij gaan staan bij de Bagage Drop-Off balie en daar om een boarding pass vragen ?
quote:Je kan er ook zelf even een uit een automaat trekken -indien aanwezig op dat vliegveld (mijn ervaring is dat de vliegvelden waar ze geen chech-in automaten hebben zo klein zijn dat tijden ook niet groot zijn)-, scheelt in de rij staan.Op maandag 25 oktober 2010 06:41 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
[..]
Bagage drop off/ gewone incheck balie
Kan, heb het zelf ook wel eens gehad. ze printen dan je boarding pass uit.
quote:De eerste leg zal ook gewoon een "vluchtnummer" hebben "operated by Thalys" en telt gewoon als leg voor de KLM. Lufthansa doet iets soortgelijks met hun AIRail, waar ze ICE treinen vluchtnummers geven.Op maandag 25 oktober 2010 04:01 schreef jaco het volgende:
[..]
De vraagsteller geeft aan dat hij dit weet en vraagt volgens mij of het met een treinreis als eerste 'leg' ook zo werkt. Niettemin luidt antwoord: je moet de treinreis werkelijk maken. Het treinticket kun je alleen persoonlijk op de dag van vertrek afhalen bij het internationale loket in Antwerpen. Vervolgens kan er naar het gebruikte treinticket gevraagd worden bij de checkin op Schiphol. De KLM is er op gebrand om deze truc zoveel mogelijk te voorkomen.
Je kunt natuurlijk nog steeds de trein naar Antwerpen nemen en daar je reis starten volgens het ticket. Hiermee bespaar je de 200 euro minus de kosten van een enkele reis naar Antwerpen.
quote:Kijk, dat van die Thalys balie wist ik dan weer niet. Gaat dit ook op als het een "gewone" internationale trein is? Te zien aan de reistijd (1 uur en 51 minuten) is het nl. geen Thalys. Of moet je je per definitie bij de Thalys balie melden?Op maandag 25 oktober 2010 04:46 schreef ozzietukker het volgende:
Je moet inderdaad je melden bij de Thalys balie in Antwerpen, anders zal je bij het inchecken op Schiphol geweigerd worden. Op de terugweg moet je de trein terug nemen naar Antwerpen, maar aangezien je je koffer van de bagageband op Schiphol moet ophalen zal niemand dat kunnen verplichten. (En KLM zal ook niet nabelasten in dit geval, aangezien het voor KLM onmogelijk te bewijzen is dat je de terugweg niet gemaakt hebt en controleert dit ook niet bij een treinreis, daarnaast verstoor je het proces (koffers hoeven niet onderschept te worden) ook niet).
Overigens, je wordt bij de check in geweigerd, als je dit nadehand aanvecht bij KLM en bij voorkeur dreigt publiekelijk te gaan wordt er door KLM heel snel aangeboden het geld van het (nieuwe) ticket terug gegeven omdat zeker met het stukje trein dit een enorm grijs gebied is en KLM alle rechtszaken hieromtrent wil voorkomen. Er waren enkele mensen die verder tegen KLM gingen procederen maar KLM doet er alles aan om de rechtsgang zoveel mogelijk te vertragen en het lijkt mij niet vreemd als die mensen alsnog overstag zijn gegaan en de compensatie van KLM hebben geaccepteerd. (Want voor een willekeuige particulier is het het niet waard om zoveel financieel risico te lopen).
quote:Dan heb je mazzel gehad. Dit mag namelijk in prin cipe niet. De persoon achter de balie moet dan beide systemen op de computer handhaven en dat mogen ze niet. Ze kunnen ervoor naar huis gestuurd worden in ieder geval.Op maandag 25 oktober 2010 06:41 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
[..]
Bagage drop off/ gewone incheck balie
Kan, heb het zelf ook wel eens gehad. ze printen dan je boarding pass uit.
quote:Dan mag je een hoop mensen weg sturenOp maandag 25 oktober 2010 10:22 schreef Qebbel het volgende:
[..]
Dan heb je mazzel gehad. Dit mag namelijk in prin cipe niet. De persoon achter de balie moet dan beide systemen op de computer handhaven en dat mogen ze niet. Ze kunnen ervoor naar huis gestuurd worden in ieder geval.
Print dus gewoon je boarding pass uit en als dat niet lukt inderdaad naar de automaten gaan.
quote:Wat een onzinOp maandag 25 oktober 2010 10:22 schreef Qebbel het volgende:
[..]
Dan heb je mazzel gehad. Dit mag namelijk in prin cipe niet. De persoon achter de balie moet dan beide systemen op de computer handhaven en dat mogen ze niet. Ze kunnen ervoor naar huis gestuurd worden in ieder geval.
Print dus gewoon je boarding pass uit en als dat niet lukt inderdaad naar de automaten gaan.
quote:Je kunt het treinticket alleen op je reisdag ophalen.Op maandag 25 oktober 2010 08:52 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
[..]
Kijk, dat van die Thalys balie wist ik dan weer niet. Gaat dit ook op als het een "gewone" internationale trein is? Te zien aan de reistijd (1 uur en 51 minuten) is het nl. geen Thalys. Of moet je je per definitie bij de Thalys balie melden?
Maar afijn, ik heb al een oplossing bedacht.Ik ga gewoon op woensdag "vliegen" en ga dan naar Antwerpen, haal mijn ticket op, ga met de trein naar huis en dan donderdag gewoon naar Schiphol.
Beetje jammer alleen dat het ticket vandaag 50 euro duurder is dan gister.
quote:Ik ook...Op maandag 25 oktober 2010 10:30 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Dan mag je een hoop mensen weg sturen![]()
Ik heb dit vrij vaak en krijg er altijd mijn ticket.
quote:ik krijg dit te zien, maar kan helaas nog geen stoel kiezen bij manage my bookingOp maandag 25 oktober 2010 04:50 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Je kan dat niet op je E-ticket zien, maar op de KLM site moet je naar 'Manage my Booking' gaan, en dan kan je tot 90 dagen (!) voor vertrek een zitplaats vastleggen. In de tussentijd kan je dat nog zoveel veranderen als je wilt.
Wat dat aangaande is KLM ideaal en werkt dit prima. In al mijn gevallen zijn alle vooraf gekozen plaatsen gehonoreed bij de online check-in werden die plaatsen als basis plaats aangegeven. (Je kon dan alsnog een andere stoel kiezen maar je was hierin veel beperkter).
quote:Dat heb je vaker bij KLM, dan gaat het je ook niet lukken. Irritant, vind ik persoonlijk.Op maandag 25 oktober 2010 11:24 schreef DancePlaza het volgende:
[..]
ik krijg dit te zien, maar kan helaas nog geen stoel kiezen bij manage my booking
[ afbeelding ]
quote:Ik dacht dat ze dit mogelijk zouden weigeren omdat de drop-off balie is bedacht om de efficiency te verhogen. Als reizigers dan toch weer een boarding pass willen (of iets anders), dan wordt het proces toch weer vertraagd.Op maandag 25 oktober 2010 11:13 schreef Fogel het volgende:
[..]
Ik ook...
Misschien dat de low-cost airlines moeilijk doen, maar "traditionele" maatschappijen maken hier geen probleem van. Waarom zouden ze?
quote:Jij werkt er ook?Op maandag 25 oktober 2010 11:02 schreef Lariekoek het volgende:
[..]
Wat een onzin![]()
Het is een en hetzelfde systeem.
quote:Jij werkt in Singapore?Op maandag 25 oktober 2010 11:34 schreef Qebbel het volgende:
[..]
Jij werkt er ook?
Het is helemaal niet hetzelfde systeem en in prin cipe mogen zij dat gewoon niet doen. Klaar uit. Dat het gebeurt ok. Tuurlijk, ik zie het ook vaak, maar voor hetzelfde geld word je gewoon weggestuurd naar de incheck. Dus neem gewoon je boarding pass mee, want zo werkt het nou eenmaal.
quote:Jij print je bagagelabels niet via Codeco?Op maandag 25 oktober 2010 11:34 schreef Qebbel het volgende:
[..]
Jij werkt er ook?
Het is helemaal niet hetzelfde systeem en in prin cipe mogen zij dat gewoon niet doen. Klaar uit. Dat het gebeurt ok. Tuurlijk, ik zie het ook vaak, maar voor hetzelfde geld word je gewoon weggestuurd naar de incheck. Dus neem gewoon je boarding pass mee, want zo werkt het nou eenmaal.
quote:nope cudopOp maandag 25 oktober 2010 11:36 schreef Lariekoek het volgende:
[..]
Jij print je bagagelabels niet via Codeco?
quote:Niet check in. Drop off. En das cudop. Check in is codeco idd, maar die wordt niet bij de drop off gebruikt in prin cipe. Maar sommigen doen dat wel idd.Op maandag 25 oktober 2010 11:38 schreef Lariekoek het volgende:
[..]
Nooit van gehoord.
Je doet de incheck voor o.a. KLM?
quote:In elk geval krijg je ergens volgend jaar een nieuw systeemOp maandag 25 oktober 2010 11:39 schreef Qebbel het volgende:
[..]
Niet check in. Drop off. En das cudop. Check in is codeco idd, maar die wordt niet bij de drop off gebruikt in prin cipe. Maar sommigen doen dat wel idd.
quote:Ok! Dan kan ik wel wat regelen.Op maandag 25 oktober 2010 11:13 schreef jaco het volgende:
[..]
Je kunt het treinticket alleen op je reisdag ophalen.
Het is niet per se de Thalys, maar kan ook een intercity zijn. Thalys balies bestaan niet. De KLM website geeft aan dat je het ticket bij de Internationaal balie moet afhalen.
quote:Het is mogelijk dat Expedia een pakket vluchten heeft ingekocht bij KLM en dat ze aan zien komen dat ze die niet allemaal gaan verkopen. De prijs wordt dan gedumpt in een poging om er toch vanaf te komen.Op maandag 25 oktober 2010 18:51 schreef Miless het volgende:
hoe kan het dat op expedia.com de tickets zoveel goedkoper zijn? Ik wil tickets naar New York boeken, en op expedia.com kom ik op een prijs van $720 uit, wat dus ongeveer 520 euro is. Dit is een directe vlucht met KLM, maar als ik op klm.nl kijk kom ik voor dezelfde vlucht op ¤730. Ook op sites als kayak.com is deze vlucht rond de 730 euro. Zie ik nu iets over het hoofd, of ben ik inderdaad veel goedkoper uit op expedia? (er staat wel iets van fares are not guaranteed until purchased, maar ik neem aan dat dit niet over prijsverschillen van 200 euro gaat..)
quote:Mijn zus is daar het afgelopen jaar mee naar tanazania gevlogen, en die is gewoon netjes terug gekomenOp dinsdag 26 oktober 2010 11:23 schreef littlefrankie het volgende:
Iemand ervaring met Egyptair?
Vlieg in juli terug vanuit Johannesburg naar Amsterdam. Via egyptair is de ticket maar ¤350, via emirates rond de ¤600.
Zag ook dat je bij egyptair je ticket nog eventueel kan omboeken, maar dat hier kosten aan verbonden zijn. Weet iemand hoe dit precies zit en hoe dit moet? Kon het namelijk niet vinden op de site van egyptair
quote:blijkbaar komt het doordat het een Delta code share vlucht is.Op maandag 25 oktober 2010 11:25 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Dat heb je vaker bij KLM, dan gaat het je ook niet lukken. Irritant, vind ik persoonlijk.
quote:Oké bedankt! Worden er nog kosten aan verbonden aan het omboeken?Op dinsdag 26 oktober 2010 11:31 schreef Helly het volgende:
[..]
Mijn zus is daar het afgelopen jaar mee naar tanazania gevlogen, en die is gewoon netjes terug gekomen. Omboeken van de terugvlucht was ook nog nodig en dat heb ik voor haar geregeld (omdat zij al daar zat) en dat ging gewoon via een Nederlands telefoonnummer wat op de website staat.
quote:Dat kostte wel wat ja, maar of dat was omdat het gewoon een duurdere vlucht was of servicekosten ofzo weet ik al niet meer, combinatie waarschijnlijk.Op woensdag 27 oktober 2010 00:01 schreef littlefrankie het volgende:
[..]
Oké bedankt! Worden er nog kosten aan verbonden aan het omboeken?
Volgens mij heb ik wel eens gelezen dat hiervoor weer een truc is om dit te omzeilen. Treinticket telefonisch om laten zetten naar een normale trein, en dan het treinticket zelf uitprinten..... Tsja, de conducteur is niet langs geweest, dus is de print ook niet gestempeld..... Zie je het voor je aan de check-in op Schiphol? Komt natuurlijk nog bij dat wanneer je uitsluitend met handbagage reist en electronisch incheckt of je boarding pas op schiphol uit de automaat trekt, er voor KLM helemaal niets meer te controleren valt.quote:Op maandag 25 oktober 2010 11:13 schreef jaco het volgende:
[..]
Je kunt het treinticket alleen op je reisdag ophalen.
Het is niet per se de Thalys, maar kan ook een intercity zijn. Thalys balies bestaan niet. De KLM website geeft aan dat je het ticket bij de Internationaal balie moet afhalen.
Ik heb ondertussen geboekt (via Budget Air) en er staat helemaal niets in over hoe het nu zit met de trein. Zal ik nog wel bericht over krijgen. En anders ga ik gewoon even naar Antwerpen uit mijn werk om het ticket op te halen.quote:Op maandag 1 november 2010 21:24 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Volgens mij heb ik wel eens gelezen dat hiervoor weer een truc is om dit te omzeilen. Treinticket telefonisch om laten zetten naar een normale trein, en dan het treinticket zelf uitprinten..... Tsja, de conducteur is niet langs geweest, dus is de print ook niet gestempeld..... Zie je het voor je aan de check-in op Schiphol? Komt natuurlijk nog bij dat wanneer je uitsluitend met handbagage reist en electronisch incheckt of je boarding pas op schiphol uit de automaat trekt, er voor KLM helemaal niets meer te controleren valt.![]()
Nul probleem.quote:Op dinsdag 2 november 2010 20:16 schreef Nallie het volgende:
Vraagje: Ik vlieg binnenkort met british airways vanuit de US naar NL.
Ik heb hier een tijdje gezeten en heb dus nogal wat bagage.
Nu mag je bij BA 2 stuks handbagage mee, maar dat is een laptoptas of handtas en een grotere tas zoals een trolley/sporttas(je).
Zou ik er doorheen komen met een rugtas en een sporttasje?
50 x 33 x 33 is officieel te groot voor Easyjet. Als je hem niet helemaal vol doet zou het misschien kunnenquote:Op woensdag 3 november 2010 19:09 schreef Klare het volgende:
Wat denken jullie, kan ik deze tas als handbagage mee nemen? Vlieg met easyjet. En nee, ik ga de tas niet helemaal volproppen, ga maar 4 dagen.
http://www.hema.nl/nl-nl/(...)-%2818601045%29.aspx
In de VS moet je inderdaad overal opnieuw doorheen (douane, bagage ophalen en inchecken, bagage check). Echter is dit wel te doen in 2 uur, ik heb het al vaak genoeg gedaan zelfs met iets vertraging op m'n vlucht naar de VS. 1,5 uur is wel wat kort trouwens, vooral als je wat vertraging oploopt.quote:Op vrijdag 5 november 2010 09:25 schreef Tinkerbel_ACC_ het volgende:
Ik ben momenteel aan het kijken naar vluchten naar Cancun. Nu heb ik een mooie aanbieding gevonden bij Continental, maar daar heb ik in Amerika op de heenweg 2 uur overstaptijd. Ik vraag je af: als ik vanuit Amsterdam naar Houston vlieg en daar overstap op het vlietuig naar MExico, moet ik dan toch door de douane (die altijd erg lang duurt en dan is 2 uur overstappen erg weinig naar mijn mening...)?
Want als dit niet zo is dan is 2 uur ruim tijd, anders is 2 uur redelijk kort ... Het is wel een overstap die Continental zelf aanbiedt, maar wil niet mijn volgende vlucht missen en moeten omboeken ... Dan vlieg ik liever rechtstreeks voor meer geld
Terugweg is overigens 1,5 uur overstaptijd, weer met overstap in Houston. Geldt heir hetzelfde?
Je hoeft voor een internationale transfer je koffers niet op te pakken en weer in te checken. Continental labelt dit door. Er zijn bovendien 2 aparte loketten voor internationale transfers (met kortere rijen).quote:Op vrijdag 5 november 2010 09:25 schreef Tinkerbel_ACC_ het volgende:
Ik ben momenteel aan het kijken naar vluchten naar Cancun. Nu heb ik een mooie aanbieding gevonden bij Continental, maar daar heb ik in Amerika op de heenweg 2 uur overstaptijd. Ik vraag je af: als ik vanuit Amsterdam naar Houston vlieg en daar overstap op het vlietuig naar MExico, moet ik dan toch door de douane (die altijd erg lang duurt en dan is 2 uur overstappen erg weinig naar mijn mening...)?
Maar Amerika is niet hetzelfde als Azie. Wanneer je in Amerika binnenkomt, en daarna een binnenlandse vlucht hebt, Is je bagage wel doorgelabeld maar moet je het wel van de belt halen, door de immigration en de douane en dan op de drop-off belt voor binnenlandse vluchten in USA leggen. Daarna mag je weer lekker in de rij voor de security check aansluiten. Zo werkt het in ieder geval op vele Amerikaanse vliegvelden.quote:Op zaterdag 6 november 2010 19:44 schreef Motormuis81 het volgende:
Vraagje naar aanleiding van het vorige reactie:
Als je een overstap hebt met dezelfde maatschappij, dan krijg je toch altijd je boardingpassen voor beide vluchten??
Dus hoef je niet door de douane ed?? Alleen de vele security checks.
Nou heb ik pas ook voor het eerst met overstap gevlogen en daar werd alles doorgelabeld en kreeg ik beide boardingspassen.
Ik vloog toen op Azie, misschien dat het daar verschilt met Amerika.
Ik hoor het graag.
Groet Motormuis
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |