abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 23 september 2010 @ 23:22:05 #101
180739 Qebbel
Stewardesbisch!
pi_86772469
quote:
Op donderdag 23 september 2010 15:57 schreef Fargo het volgende:

[..]

Bedankt voor je reactie. Deze stoelen waren trouwens ook in 1 boeking, maar we zaten dus niet naast elkaar omdat we dus nog online moesten inchecken. Wat dus misging. Toen ik wilde inchecken kon ik nog kiezen uit acht stoelen. Lijkt me niet dat alle andere stoelen reeds door frequent flyers waren gereserveerd.
Als je van te voren stoelen wilt vastleggen (kan bij de meeste maatschappijen), betaal je daar extra voor. Dus als je voor het goedkoopste ticket kiest, is de kans groot dat je niet de fijnste stoelen krijgt. Je kunt wel proberen te bellen naar de maatschappij (kunnen vaak meer dan reisbureaus) en dan kunnen zij misschien nog stoelen vastleggen, maar ik weet niet of je hier dan ook voor betaalt. Zou kunnen.
Tweede optie is gewoon online inchecken en toch heel vroeg aanwezig zijn op het vliegveld en dan alsnog bij de incheckbalie te vragen naar plekken. Zij kunnen namelijk altijd veel meer dan jij thuis, of bij de zelf check in.
Nadeel van reisbureaus is dat zij al vaste stoelen 'gekocht' hebben en ze weer doorverkopen aan jou'. Dit zijn al vaak niet de beste plekken in een toestel, vanwege de prijs.
Tevens is het zo; hoe vroeger je boekt, hoe meer stoelen er nog beschikbaar zijn! Mensen (en reisbureaus!) 'kopen' soms stoelen máánden van te voren. Als de stoelen van het reisbureau al vergeven waren, kun je idd verspreid komen te zitten over de stoelen die ze nog wel hebben.
Als kunst volmaakt is, is de wereld overbodig.
Wees wie je bent, maar accepteer ook anderen!
  donderdag 23 september 2010 @ 23:25:48 #102
180739 Qebbel
Stewardesbisch!
pi_86772590
quote:
Op donderdag 23 september 2010 22:50 schreef theywerebulletsmofo het volgende:
Wij gaan volgende zomer naar de VS. Eén van ons is een vent van zo'n 2 meter en ik probeer erachter te komen hoeveel extra kosten je hebt als je extra beenruimte zou willen reserveren. Ik kom er op bijv. de KLM site niet achter. Hebben jullie een idee? En is het nuttig om dit te doen?

We moeten in het hoogseizoen, helaas. Dus half juli tot half augustus. Hoe kunnen we toch een beetje een goeie deal vinden voor een ticket naar Californië?
Vaak zijn die plekken al snel 'verkocht', dus probeer het idd zsm te regelen. Beste is online vlucht boeken en daarna contact opnemen met KLM (of andersom!). Zij kunnen stoelen voor je reserveren.
KLM heeft nu ook een comfort class, waar je sowieso meer beenruimte hebt, maar daar zijn idd kosten aan verbonden en frequent flyers gaan voor.
Als kunst volmaakt is, is de wereld overbodig.
Wees wie je bent, maar accepteer ook anderen!
pi_86777194
quote:
Op donderdag 23 september 2010 15:57 schreef Fargo het volgende:
Toen ik wilde inchecken kon ik nog kiezen uit acht stoelen. Lijkt me niet dat alle andere stoelen reeds door frequent flyers waren gereserveerd.
Het overkomt mij regelmatig dat ik uit zo'n acht stoelen kan kiezen. Dat wil volgens mij niet vanzelfsprekend zeggen dat de rest al vergeven is. Er wordt je slechts een beperkte set uit de nog vrije stoelen aangeboden. Een andere reiziger die aan het inchecken is, ziet waarschijnlijk een andere set.

Je zou de volgende keer kunnen proberen om de checkin af te breken (je hebt toch niets te verliezen als er alleen slechte stoelen waren) en dan juist een paar uur later opnieuw proberen. Dan krijg je waarschijnlijk andere stoelen aangeboden.
  Moderator vrijdag 24 september 2010 @ 14:54:09 #104
45833 crew  Fogel
pi_86790296
Heeft iemand toevallig overzicht over soortgelijke uitspraken, maar dan door een Frans gerecht? http://jure.nl/bj2449

De vraag is dus eigenlijk, wat is een "unexpected technical problem" waarmee een airline onder de compensatie van EU Regulation 261/2004 uit kan komen? (en in mijn geval betreffende Air France)
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
pi_86817753
quote:
Op donderdag 23 september 2010 23:25 schreef Qebbel het volgende:

[..]

Vaak zijn die plekken al snel 'verkocht', dus probeer het idd zsm te regelen. Beste is online vlucht boeken en daarna contact opnemen met KLM (of andersom!). Zij kunnen stoelen voor je reserveren.
KLM heeft nu ook een comfort class, waar je sowieso meer beenruimte hebt, maar daar zijn idd kosten aan verbonden en frequent flyers gaan voor.
Dank voor je antwoord! Begrijp ik het goed dat de normale stoelen met extra beenruimte niet extra kosten? toch maar eens informeren bij KLM o.i.d.
  zaterdag 25 september 2010 @ 10:05:35 #106
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_86820360
quote:
Op donderdag 23 september 2010 23:25 schreef Qebbel het volgende:

[..]

Vaak zijn die plekken al snel 'verkocht', dus probeer het idd zsm te regelen. Beste is online vlucht boeken en daarna contact opnemen met KLM (of andersom!). Zij kunnen stoelen voor je reserveren.
KLM heeft nu ook een comfort class, waar je sowieso meer beenruimte hebt, maar daar zijn idd kosten aan verbonden en frequent flyers gaan voor.
:) Met KLM kan je via manage your booking vanaf 3 maanden voor vertrek je zitplaatsen vastleggen, en ik kan je verzekeren dat dan de meeste zitplaatsen gewoon nog beschikbaar zijn op dat moment.
Bij online check-in zie je dan inderdaad veel minder stoelen beschikbaar, maar in alle gevallen waren mijn basisstoelen de stoelen die ik vooraf had gekozen.

Je kan via manage your booking ook vanaf 3 maanden van te voren stoelen vastleggen in economy confort klasse, dan betaal je wel een toeslag.
Mocht het toestel niet volgeboekt zijn is de kans op vrije plaatsen naast jouw stoel in deze klasse het grootst.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  zaterdag 25 september 2010 @ 11:30:15 #107
64792 Mryc
play me one more song
pi_86822149
Vraagje:

16 september jl. vlogen we met Icelandair vanaf Schiphol via Keflavik naar New York JFK.
Door het slechte weer hebben we enkele rondjes gevlogen in de buurt van JFK, om vervolgens een tussenlanding te maken op Bradley Airport om bij te tanken. In totaal hebben we 3,5 uur vertraging gehad, waarvan we anderhalf uur stil hebben gestaan op Bradley Airport. We mochten het vliegtuig niet uit en er werd ons niks aangeboden, dus ook geen water of iets dergelijks.

Kunnen we hier nog enige compensatie voor tegemoet zien als we een klacht indienen of is het bij voorbaat een verloren zaak omdat IJsland (nog) niet binnen de EU valt?
  Moderator zaterdag 25 september 2010 @ 11:57:39 #108
45833 crew  Fogel
pi_86822881
Als jij in je claim hard kan maken dat Icelandair een weermachine heeft en die niet gebruikt heeft omdat ze graag jou vertraging wilden laten krijgen, wens ik je een leuke rechtzaak toe.
Weer valt dus echt buiten de verantwoording van een maatschappij.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
  zaterdag 25 september 2010 @ 12:05:00 #109
64792 Mryc
play me one more song
pi_86823088
quote:
Op zaterdag 25 september 2010 11:57 schreef Fogel het volgende:
Als jij in je claim hard kan maken dat Icelandair een weermachine heeft en die niet gebruikt heeft omdat ze graag jou vertraging wilden laten krijgen, wens ik je een leuke rechtzaak toe.
Weer valt dus echt buiten de verantwoording van een maatschappij.
Dus dan is het ook meteen normaal dat er nog geen glas water aangeboden wordt?
  Moderator zaterdag 25 september 2010 @ 15:32:54 #110
45833 crew  Fogel
pi_86829839
quote:
Op zaterdag 25 september 2010 12:05 schreef Mryc het volgende:

[..]

Dus dan is het ook meteen normaal dat er nog geen glas water aangeboden wordt?
Hoeveel wil je claimen hiervoor dan? Heb je uberhaupt gevraagd naar een glas water, of heb je 3,5 uur in semi-gedehydrateerde toestand zitten wachten op wat water? En indien je het gevraagd hebt, werd het geweigerd?
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
  maandag 27 september 2010 @ 13:38:16 #111
262052 TaMieke
Bah-a-la-la-la-la-la
pi_86897880
Weet iemand trouwens hoe het zit met het meenemen van vloeistoffen op een vlucht waar alleen handbagage mee mag?
Ik bedacht me vanmorgen namelijk dat ik voor mijn reisje waarschijnljik mijn haarmouse en spraygel niet mee mag nemen, omdat die dus over het 50ml limiet voor vloeistoffen gaan en daar dus geen miniverpakkingen voor te krijgen zijn.
Hoe doen andere mensen dat, wat betreft gel enzo meenemen?
Op woensdag 13 juni 2018 15:27 schreef gcjoel het volgende:
JIj bent raar, dat snap je wel he? :D
pi_86898243
Andere haarmousse meenemen of het daar kopen ;)

limiet is 100ml trouwens.
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
  maandag 27 september 2010 @ 14:13:55 #113
262052 TaMieke
Bah-a-la-la-la-la-la
pi_86899196
Weet eerlijk gezegd niet eens hoe groot de fles is...maar goed. zal het es nakijken en 100ml scheelt alweer een hoop :D
Op woensdag 13 juni 2018 15:27 schreef gcjoel het volgende:
JIj bent raar, dat snap je wel he? :D
  dinsdag 28 september 2010 @ 05:24:27 #114
180739 Qebbel
Stewardesbisch!
pi_86930109
Je mag 10 losse flesjes van max 100ml in je handbagage. :)
Als kunst volmaakt is, is de wereld overbodig.
Wees wie je bent, maar accepteer ook anderen!
  Moderator dinsdag 28 september 2010 @ 07:07:21 #115
45833 crew  Fogel
pi_86930316
quote:
Op dinsdag 28 september 2010 05:24 schreef Qebbel het volgende:
Je mag 10 losse flesjes van max 100ml in je handbagage. :)
Alleen krijg je er in praktijk maar 8 in zo'n hersluitbare 1 liter zak van een bepaald formaat.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
  dinsdag 28 september 2010 @ 11:31:06 #116
262052 TaMieke
Bah-a-la-la-la-la-la
pi_86935339
en die zak he....kun je die vooraf ook ergens krijgen? want ik heb wel nog zo'n klein zakje thuis liggen maar daar passen er echt geen 8 in...
(heb er sowieso geen 8 nodig, maar altijd handig om te weten)
Op woensdag 13 juni 2018 15:27 schreef gcjoel het volgende:
JIj bent raar, dat snap je wel he? :D
  Moderator dinsdag 28 september 2010 @ 11:36:12 #117
45833 crew  Fogel
pi_86935504
Bij de supermarkt kan je bv 1 liter ziplock zakjes kopen, 10 stuks voor een euro ofzo. En bij de drogist of apotheek hangen ze vaak ook (gratis).
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
  woensdag 29 september 2010 @ 11:38:12 #118
131834 Loodje
Irresistibly sexy you!
pi_86974114
Die zakken krijg je op schiphol. Dat zijn gewoon grote sealbags.
Be dance |Be real| Be You
  Moderator woensdag 6 oktober 2010 @ 20:15:30 #119
45833 crew  Fogel
pi_87259337
Volgens mij is dit nog niet voorbij gekomen, maar wel handig voor in de OP:
Als je maar 1u en 15 minuten hebt om over te stappen (en je hebt het ticket uitaard als 1 geheeld gekocht op bv de website van de airline zelf) op een relatief groot vliegveld zoals MSP (Minneanapolis), en je haalt dat niet omdat alles (douane, baggage opnieuw op de band, etc) nogal traag verloopt, is het dan de verantwoordelijkheid van de airline (aangezien ze het ticket zelf aan je verkocht hebben en dus de marge om over te stappen ruim genoeg vinden) om je toch verder te brengen met een latere vlucht, of moet je zelf een nieuw ticket betalen?
Gaat dus over een vlucht van buiten de VS naar de VS, en dan een binnenlandse vlucht verder.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
  woensdag 6 oktober 2010 @ 20:43:21 #120
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_87260751
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 20:15 schreef Fogel het volgende:
Volgens mij is dit nog niet voorbij gekomen, maar wel handig voor in de OP:
Als je maar 1u en 15 minuten hebt om over te stappen (en je hebt het ticket uitaard als 1 geheeld gekocht op bv de website van de airline zelf) op een relatief groot vliegveld zoals MSP (Minneanapolis), en je haalt dat niet omdat alles (douane, baggage opnieuw op de band, etc) nogal traag verloopt, is het dan de verantwoordelijkheid van de airline (aangezien ze het ticket zelf aan je verkocht hebben en dus de marge om over te stappen ruim genoeg vinden) om je toch verder te brengen met een latere vlucht, of moet je zelf een nieuw ticket betalen?
Gaat dus over een vlucht van buiten de VS naar de VS, en dan een binnenlandse vlucht verder.
:) Mijn ervaring met Delta is dat ze zich in ieder geval wel verantwoordelijk voelden en ondanks mijn vertraging op de New York vlucht, mij direct overboekten op een latere vlucht naar Buffalo, omdat de eerdere vlucht onmogelijk door mij gehaald kon worden.
Nu weet ik niet de situatie op MSP, maar op New York (JFK) kon je direct na aankomst na de paspoortcontrole de douane door en de bagage weer afgeven voor de connecting vlucht, en daarna gelijk de veiligheidscheck door, dus als er geen vertraging is moet dat haalbaar zijn.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  Moderator woensdag 6 oktober 2010 @ 20:51:51 #121
45833 crew  Fogel
pi_87261155
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 20:43 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

:) Mijn ervaring met Delta is dat ze zich in ieder geval wel verantwoordelijk voelden en ondanks mijn vertraging op de New York vlucht, mij direct overboekten op een latere vlucht naar Buffalo, omdat de eerdere vlucht onmogelijk door mij gehaald kon worden.
Nu weet ik niet de situatie op MSP, maar op New York (JFK) kon je direct na aankomst na de paspoortcontrole de douane door en de bagage weer afgeven voor de connecting vlucht, en daarna gelijk de veiligheidscheck door, dus als er geen vertraging is moet dat haalbaar zijn.
Mijn ervaring is ook dat (toevallig ook Delta) zonder mokken een alternatief zoekt. :) (dus ik heb gewoon die vlucht met korte overstap geboekt, voordat ik deze vraag stelde)
MSP is groot maar erg overzichtelijk, maar heb het tot dusverre alleen gebruikt om de VS uit te komen en dan heb je dat probleem niet. De vraag was eigenlijk meer algemeen bedoeld dan specifiek, en vooral ook zodat een van de mods het toe kan voegen aan de OP.

KLM is tegenwoordig wel erg specifiek in waar je geld heen gaat:
quote:
Price specification
Adult
Total price excluding surcharge NOK 8 526
Credit card surcharge 75
Total price for all passengers NOK 8 601
Ticket price 5 850
Booking fee 10
Fuel surcharge 1 932
US international transportation tax 188
Airport Passenger Service Charge 119
Security charge 118
Airport Passenger Service Charge 102
USA passenger civil aviation security service fee 45
US INS user fee 41
US customs user fee 32
Netherlands noise isolation charge 32
US APHIS fee 30
USA passenger facility charge 27
Price (per passenger) 8 526
Number of passengers 1

I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
  woensdag 6 oktober 2010 @ 22:41:10 #122
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_87266646
Ik schrok al. Dacht even dat je een ticket van 8526 EURO had aangeschaft......

Maar wat betreft MSP. Gaat redelijk vlot daar bij intercontinentale aankomst. Zorg wel dat je dicht bij de uitgang zit, dat scheelt toch gauw weer zo'n 100-200 passagiers vóór je in de rij bij de immigration. En wanneer je je koffer van de belt pikt en door de Customs bent zie je direct die belt voor domestic flights waar je je koffer weer mag droppen. Erg eenvoudig daar.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
  Moderator woensdag 6 oktober 2010 @ 22:59:27 #123
45833 crew  Fogel
pi_87267464
Nah, is maar ongeveer 1000-1100¤, indien het inderdaad 8k¤ was geweest, had ik uiteraard helemaal voorin gezeten ;)
De procedure is verder precies hetzelfde als in Detroit, en vast hetzelfde als op de meeste vliegvelden daar.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
pi_87272559
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 20:15 schreef Fogel het volgende:
Volgens mij is dit nog niet voorbij gekomen, maar wel handig voor in de OP:
Als je maar 1u en 15 minuten hebt om over te stappen (en je hebt het ticket uitaard als 1 geheeld gekocht op bv de website van de airline zelf) op een relatief groot vliegveld zoals MSP (Minneanapolis), en je haalt dat niet omdat alles (douane, baggage opnieuw op de band, etc) nogal traag verloopt, is het dan de verantwoordelijkheid van de airline (aangezien ze het ticket zelf aan je verkocht hebben en dus de marge om over te stappen ruim genoeg vinden) om je toch verder te brengen met een latere vlucht, of moet je zelf een nieuw ticket betalen?
Gaat dus over een vlucht van buiten de VS naar de VS, en dan een binnenlandse vlucht verder.
Ik weet niet wat er in de kleine lettertjes van een ticket contract staat hierover. Ik heb echter nog nooit gehoord dat een maatschappij je achterlaat als je buiten je eigen schuld een aansluitende vlucht mist. Niet in mijn vriendenkring en niet in dit forum.

Ik denk dat het redelijk veilig is om aan te nemen dat elke maatschappij je meeneemt op een volgende vlucht. Niet alleen in de VS maar overal. Mits het inderdaad als 1 ticket gekocht is. Als de volgende vlucht pas de volgende dag is, dan krijg je volgens mij zelfs een hotelovernachting en diner voucher aangeboden.

Inderdaad wel een geschikte opmerking voor de OP. Veel reizigers maken zich hier onterecht zorgen over.
  Moderator donderdag 7 oktober 2010 @ 05:58:02 #125
155227 crew  Guppy
dus
pi_87272637
Wij kregen afgelopen januari van Air France/KLM ook zonder problemen een ander ticket van Parijs naar Amsterdam nadat de vlucht daarvoor vertraging had gehad. Geen centje pijn, er stonden zelfs extra medewerkers te wachten om alle gedupeerden te kunnen helpen, het ging nog snel ook.
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_87618812
Is status HK hetzelfde als status OK?
Wie heeft hier ervaring mee?
pi_87620168
Wat ik zo vreemd vind, bij het boeken van een ticket geef je tegenwoordig veelal enkel de eerste voornaam + achternaam op. Paspoortnummer? Niet verplicht.

Als er nou een andere Jan de Jong voor de daadwerkelijke Jan de Jong incheckt... :{
  Moderator zaterdag 16 oktober 2010 @ 23:35:45 #128
45833 crew  Fogel
pi_87620321
Dan moet die Jan de Jong ook nog weten dat die andere gaat, op welke datum en welke vlucht, en daarnaast ook nog eens de boekingscode weten.Met alleen al in Europa 32000 vluchten per dag moet je best wel "mazzel" hebben als het je gaat lukken om problemen hiermee te krijgen.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
  Moderator zaterdag 16 oktober 2010 @ 23:40:35 #129
45833 crew  Fogel
pi_87620419
Weet trouwens iemand of en zo ja hoe het mogelijk is om een stoelnummer te wijzigen bij een intercontinentale vlucht van Delta -geboekt bij KLM-? Ik zag dat ik een stoel in rij J krijg op de terugvlucht, en ik heb een hekel om aan de rechterkant van een vliegtuig te zitten. Vorige keer had ik via een reisbureau geboekt (bedrijfspolicy) en die hebben het voor me veranderd, maar deze keer heb ik gewoon zelf online geboekt en zie geen mogelijkheid om een verandering aan te brengen in "manage my booking". Ik vlieg overigens over een week of 2-3.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
pi_87620661
quote:
Op zaterdag 16 oktober 2010 23:35 schreef Fogel het volgende:
Dan moet die Jan de Jong ook nog weten dat die andere gaat, op welke datum en welke vlucht, en daarnaast ook nog eens de boekingscode weten.Met alleen al in Europa 32000 vluchten per dag moet je best wel "mazzel" hebben als het je gaat lukken om problemen hiermee te krijgen.
Absoluut waar, true, true. Maar toch, het idee. Ik boekte een vliegticket voor mijn vriendin en vulde zo ongeveer al mijn gegevens in (gegevens boeker) en enkel eerste voornaam + achternaam van mijn vriendin. Gewoon vreemd. :P
pi_87624769
quote:
Op zaterdag 16 oktober 2010 23:50 schreef Alec690 het volgende:

[..]

Absoluut waar, true, true. Maar toch, het idee. Ik boekte een vliegticket voor mijn vriendin en vulde zo ongeveer al mijn gegevens in (gegevens boeker) en enkel eerste voornaam + achternaam van mijn vriendin. Gewoon vreemd. :P
De tweede reiziger op een ticket kan volgens mij niet apart inchecken.

Los van al die dingen die Fogel noemde, verschijnt op een gegeven moment de echte Jan de Jong aan de balie om in te checken. Deze kan vrij makkelijk aantonen de werkelijke boeker te zijn. Ik denk echt dat je een non-issue beschrijft..
pi_87624816
quote:
Op zaterdag 16 oktober 2010 22:40 schreef Ron.Jeremy het volgende:
Is status HK hetzelfde als status OK?
Wie heeft hier ervaring mee?
Het is min of meer hetzelfde als OK. Bron (o.a.) : http://www.flyertalk.com/forum/archive/t-320682.html
pi_87624828
quote:
Op zaterdag 16 oktober 2010 23:40 schreef Fogel het volgende:
Weet trouwens iemand of en zo ja hoe het mogelijk is om een stoelnummer te wijzigen bij een intercontinentale vlucht van Delta -geboekt bij KLM-? Ik zag dat ik een stoel in rij J krijg op de terugvlucht, en ik heb een hekel om aan de rechterkant van een vliegtuig te zitten. Vorige keer had ik via een reisbureau geboekt (bedrijfspolicy) en die hebben het voor me veranderd, maar deze keer heb ik gewoon zelf online geboekt en zie geen mogelijkheid om een verandering aan te brengen in "manage my booking". Ik vlieg overigens over een week of 2-3.
Delta bellen, zij kunnen het voor je veranderen. KLM heeft geen zin, die verwijzen je door naar Delta.
pi_87639621
quote:
Op maandag 13 september 2010 20:59 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

:) Voor zakenvluchten of weekendtripjes is alleen handbagage met laptop erin natuurlijk prima en handig, maar juist voor zakenreiziger is Transavia meestal niet zo interessant, voor de gemiddelde zakenreiziger dan, ze vliegen toch veelal op de vakantiebestemmingen.
Althans, ik heb pas 2 keer met Transvertragia naar een bestemming moeten vliegen, en dat heb ik geweten ook van het klote Rotterdam Airport met veel vertraging naar Toulon. (Hoe kan je nou na landing van een vertraagde vlucht het toestel zo langzaam schoonmaken dat deze na 1,5 uur vertraging bij aankomst uiteindelijk 3 uur te laat weggaat)
mijn vlucht bkk-ams landde toen wij al in de gate zaten en werd door een ploeg van 50!! mensen schoongemaakt en was in een goede 10minuten klaar (vlucht kwam uit taipei) :P
Een patriciër is bovengemiddeld begaafd in manuele handelingen.
Natuurlijk maken wij onze handen hier niet aan vuil maar bezitten wij wel een kritisch oog opdat we het grauw dat nederige klussen uitvoert kunnen coördineren.
pi_87726967
Hallo,

Hopelijk zit ik hier goed met mijn vraag en dat hij niet al eerder gesteld is.

Gisteren heb ik 5 tickets geboekt voor Ams-Bristol. v.v Bij Easyjet.
Alleen nu heb ik bij 2 heren niet hun tweede naam ingevoerd.
Dus wel voornaam en achternaam conform ID.
Geeft dit problemen? Is er iemand die hier uitsluitsel over kan geven.

Alvast bedankt voor een evt. antwoord.
pi_87727213
quote:
Op dinsdag 19 oktober 2010 20:07 schreef menjo1 het volgende:
Hallo,

Hopelijk zit ik hier goed met mijn vraag en dat hij niet al eerder gesteld is.

Gisteren heb ik 5 tickets geboekt voor Ams-Bristol. v.v Bij Easyjet.
Alleen nu heb ik bij 2 heren niet hun tweede naam ingevoerd.
Dus wel voornaam en achternaam conform ID.
Geeft dit problemen? Is er iemand die hier uitsluitsel over kan geven.

Alvast bedankt voor een evt. antwoord.
Geen probleem.

je vult in: Eerst voornaam in het paspoort + achternaam.
pi_87751797
Laatst vloog ik met Malev(Via KLM geboekt) naar budapest en terug, op de terugweg werden we op schiphol met een bus opgehaald allemaal en nog eens allemaal gecontroleerd(handbagage, metaal etc, net 't zelfde als bij inchecken). Sinds wanneer is dit? Hongarije is toch gewoon een Schengen-land?
pi_87752377
quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 14:02 schreef Elmostyle het volgende:
Laatst vloog ik met Malev(Via KLM geboekt) naar budapest en terug, op de terugweg werden we op schiphol met een bus opgehaald allemaal en nog eens allemaal gecontroleerd(handbagage, metaal etc, net 't zelfde als bij inchecken). Sinds wanneer is dit? Hongarije is toch gewoon een Schengen-land?
Of je van een Schengen land komt heeft er niet zoveel mee te maken. Misschien een extra controle ingebouwd door Schiphol op dat moment. Hebben ze misschien zo hun redenen voor.
Honey ! Take me drunk, i am home !
  woensdag 20 oktober 2010 @ 14:49:25 #139
62913 Blik
The one and Only!
pi_87753527
quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 14:02 schreef Elmostyle het volgende:
Laatst vloog ik met Malev(Via KLM geboekt) naar budapest en terug, op de terugweg werden we op schiphol met een bus opgehaald allemaal en nog eens allemaal gecontroleerd(handbagage, metaal etc, net 't zelfde als bij inchecken). Sinds wanneer is dit? Hongarije is toch gewoon een Schengen-land?
Vreemd inderdaad, had ik laatst ook toen ik vanaf Budapest kwam. Echter was er wel een bommelding geweest op onze vlucht, dus ik dacht dat het daarmee te maken had...
  woensdag 20 oktober 2010 @ 15:11:47 #140
64479 Omnifacer
Alles geven!11
pi_87754550
Ik had een klein vraagje: ik kwam zaterdag op zondag terug uit NYC. Ik vloog met Iberia ( :') ) van JFK naar MAD naar BRU. Echter: doordat we te laat vertrokken (door mankementen) in NYC miste ik de aansluiting in Madrid, waardoor ik vier uur moest wachten op een andere vlucht. Heb ik dan recht op vergoeding?
pi_87755194
quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 15:11 schreef Omnifacer het volgende:
Ik had een klein vraagje: ik kwam zaterdag op zondag terug uit NYC. Ik vloog met Iberia ( :') ) van JFK naar MAD naar BRU. Echter: doordat we te laat vertrokken (door mankementen) in NYC miste ik de aansluiting in Madrid, waardoor ik vier uur moest wachten op een andere vlucht. Heb ik dan recht op vergoeding?
Dit hangt van allerlei omstandigheden af. Je kunt het via de claimcalculator van euclaim zelf nagaan.
  woensdag 20 oktober 2010 @ 15:53:17 #142
64479 Omnifacer
Alles geven!11
pi_87756258
quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 15:26:33 schreef jaco het volgende:

[..]

Dit hangt van allerlei omstandigheden af. Je kunt het via de claimcalculator van euclaim zelf nagaan.
OK, thanks. Had even alles ingevuld.

quote:
Op basis van de door u ingevulde informatie in de ClaimChecker kunnen wij
¤ 250,- per passagier voor u claimen bij de luchtvaartmaatschappij.

Klik hieronder om uw claim via ons in te dienen!

Het claimproces is eenvoudig en overzichtelijk. U wordt continue op de hoogte gehouden van de voortgang. Als de luchtvaartmaatschappij niet uitkeert dan betaalt u NIETS. Doen ze dat wel, dan ontvangt u 73% van het compensatiebedrag per passagier minus administratie kosten van ¤ 25,-. U hebt niets te verliezen, en indien nodig leggen wij uw claim ook voor aan de nationale toezichthouder.
Sjah, ik neem aan dat je zoiets beter zelf kunt regelen. Ik ga eens uitzoeken hoe dat moet. Iemand nog tips?
pi_87756593
quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 14:02 schreef Elmostyle het volgende:
Laatst vloog ik met Malev(Via KLM geboekt) naar budapest en terug, op de terugweg werden we op schiphol met een bus opgehaald allemaal en nog eens allemaal gecontroleerd(handbagage, metaal etc, net 't zelfde als bij inchecken). Sinds wanneer is dit? Hongarije is toch gewoon een Schengen-land?
ja was bij ons ook 31 augustus dag na die terrorist met aanelkaargeplakte flesjes
kwamen van bkk
en in ams meteen bij die pier werd opeens in het nederlands (was thaise bemanning) omgeroepen te blijvenzitten
toen kwamen er mensen van de douane je per rij uit het vliegtuig halen en werd in de pier gefoeieerd en je paspoort controlenen enzo en ze noemden het een extra security chek (werd ook gedaan door iets van 30 personen) net alsof ze wisten dat er iets was .

daarna moesten we ook nog gewoon naar pass controll en ook weer ruimbage openen bij de douane }:|

toen flipte de taxi helemaal dat we een uur te laat waren :P
Een patriciër is bovengemiddeld begaafd in manuele handelingen.
Natuurlijk maken wij onze handen hier niet aan vuil maar bezitten wij wel een kritisch oog opdat we het grauw dat nederige klussen uitvoert kunnen coördineren.
pi_87757408
quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 15:11 schreef Omnifacer het volgende:
Ik had een klein vraagje: ik kwam zaterdag op zondag terug uit NYC. Ik vloog met Iberia ( :') ) van JFK naar MAD naar BRU. Echter: doordat we te laat vertrokken (door mankementen) in NYC miste ik de aansluiting in Madrid, waardoor ik vier uur moest wachten op een andere vlucht. Heb ik dan recht op vergoeding?
Had je liever gehad dat er met mankementen was doorgevlogen? :s)
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
  woensdag 20 oktober 2010 @ 17:12:44 #145
64479 Omnifacer
Alles geven!11
pi_87759648
quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 16:20 schreef Thetallguy het volgende:

[..]

Had je liever gehad dat er met mankementen was doorgevlogen? :s)
Ja. Dat kun je namelijk ook opmaken uit mijn post.
  woensdag 20 oktober 2010 @ 19:58:04 #146
64479 Omnifacer
Alles geven!11
pi_87766235
Hoe kun je vinden wat voor entertainment system er in een Boeing 757 zit van Delta zit?
  woensdag 20 oktober 2010 @ 20:43:35 #147
62913 Blik
The one and Only!
pi_87768835
quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 19:58 schreef Omnifacer het volgende:
Hoe kun je vinden wat voor entertainment system er in een Boeing 757 zit van Delta zit?
Site van Delta of via www.seatguru.com
  vrijdag 22 oktober 2010 @ 06:16:50 #148
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_87819886
:) De reden dat je uit Boedapest een extra controle kan krijgen bij aankomst is dat dit een Schengen land is, en je dus over zou kunnen stappen op een volgende vlucht binnen Europa zonder extra controle.
De handbagagecontrole op Boedapest is op dit moment niet op het nivo die de Europese regelgeving voorschrijft.

Maar goed, dit is meer een reminder aan Hongarije dat ze e.e.a. verbeteren, want de controle op Spaanse luchthavens, op Praag in Tjechie, en nog op enkele andere luchthavens zonder op detail in te gaan zijn bij lange na niet op het voorgeschreven nivo. Verdere details over hoe en wat zijn er wel, maar daar wordt nooit iets publiekelijk bekend over gemaakt.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_87912845
ik heb via klm.nl 2 tickets geboekt naar new york newark. maar ik heb nu wel etickets ontvangen van de klm site.

maar waar kan ik op me eticket zien waar ik ga zitten of kan ik dat pas zien als ik online ga inchecken (30 uur voor de vlucht.)
pi_87913797
Dat kan je idd pas zien op het moment dat je inchecked.
Nobody expects the Spanish Inquisition!
pi_87914593
Als ik AMS - ADD wil vliegen (vertrek 9 december, terug 8 januari) dan betaal ik 742 euro bij KLM.
Als ik een ticket boek vanaf Antwerpen CS met dezelfde specs, dan ben ik voor hetzelfde ticket 549 euro kwijt. Inclusief treinticket van Antwerpen naar Schiphol.

Ik weet dat het niet werkt met vliegtickets om een deel van je reis te skippen. Maar ik moet in dit geval toch gewoon incheken op Schiphol en kan mezelf zo toch mooi bijna 200 euro besparen?
Dit alles in de categorie *better safe than sorry*
Doe wat je niet durft.
Geef kinderen in Madagascar kans op onderwijs. Steun Abecole
www.Facebook.com/AbecoleNL
  zondag 24 oktober 2010 @ 22:06:07 #152
64479 Omnifacer
Alles geven!11
pi_87915807
Kun je eens meer vertellen over hoe dat werkt via Antwerpen?
  zondag 24 oktober 2010 @ 22:57:16 #153
128088 Masanga
Hakuna matata!
pi_87918661
quote:
Op zondag 24 oktober 2010 21:46 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
Als ik AMS - ADD wil vliegen (vertrek 9 december, terug 8 januari) dan betaal ik 742 euro bij KLM.
Als ik een ticket boek vanaf Antwerpen CS met dezelfde specs, dan ben ik voor hetzelfde ticket 549 euro kwijt. Inclusief treinticket van Antwerpen naar Schiphol.

Ik weet dat het niet werkt met vliegtickets om een deel van je reis te skippen. Maar ik moet in dit geval toch gewoon incheken op Schiphol en kan mezelf zo toch mooi bijna 200 euro besparen?
Dit alles in de categorie *better safe than sorry*
Ik vermoed dat het redelijk cruciaal is dat je in Antwerpen verschijnt. Ozzietukker weet hier zeker meer over.
When all things seem to end, the future still remains..
  Moderator zondag 24 oktober 2010 @ 22:59:37 #154
45833 crew  Fogel
pi_87918794
Het staat zelfs in de OP "Kan ik een vlucht via Amsterdam boeken en dan pas daar opstappen?
Nee, als je een deel van een als 1 geheel geboekte reis niet maakt, dan is je ticket niet meer geldig. Dit geldt dus niet voor bijna alle low-cost maatschappijen waar je reis bestaat uit losse enkele reizen."
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
pi_87925607
quote:
Op zondag 24 oktober 2010 22:59 schreef Fogel het volgende:
Het staat zelfs in de OP "Kan ik een vlucht via Amsterdam boeken en dan pas daar opstappen?
Nee, als je een deel van een als 1 geheel geboekte reis niet maakt, dan is je ticket niet meer geldig. Dit geldt dus niet voor bijna alle low-cost maatschappijen waar je reis bestaat uit losse enkele reizen."
De vraagsteller geeft aan dat hij dit weet en vraagt volgens mij of het met een treinreis als eerste 'leg' ook zo werkt. Niettemin luidt antwoord: je moet de treinreis werkelijk maken. Het treinticket kun je alleen persoonlijk op de dag van vertrek afhalen bij het internationale loket in Antwerpen. Vervolgens kan er naar het gebruikte treinticket gevraagd worden bij de checkin op Schiphol. De KLM is er op gebrand om deze truc zoveel mogelijk te voorkomen.

Je kunt natuurlijk nog steeds de trein naar Antwerpen nemen en daar je reis starten volgens het ticket. Hiermee bespaar je de 200 euro minus de kosten van een enkele reis naar Antwerpen.
  maandag 25 oktober 2010 @ 04:46:24 #156
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_87925659
:) Je moet inderdaad je melden bij de Thalys balie in Antwerpen, anders zal je bij het inchecken op Schiphol geweigerd worden. Op de terugweg moet je de trein terug nemen naar Antwerpen, maar aangezien je je koffer van de bagageband op Schiphol moet ophalen zal niemand dat kunnen verplichten. (En KLM zal ook niet nabelasten in dit geval, aangezien het voor KLM onmogelijk te bewijzen is dat je de terugweg niet gemaakt hebt en controleert dit ook niet bij een treinreis, daarnaast verstoor je het proces (koffers hoeven niet onderschept te worden) ook niet).

Overigens, je wordt bij de check in geweigerd, als je dit nadehand aanvecht bij KLM en bij voorkeur dreigt publiekelijk te gaan wordt er door KLM heel snel aangeboden het geld van het (nieuwe) ticket terug gegeven omdat zeker met het stukje trein dit een enorm grijs gebied is en KLM alle rechtszaken hieromtrent wil voorkomen. Er waren enkele mensen die verder tegen KLM gingen procederen maar KLM doet er alles aan om de rechtsgang zoveel mogelijk te vertragen en het lijkt mij niet vreemd als die mensen alsnog overstag zijn gegaan en de compensatie van KLM hebben geaccepteerd. (Want voor een willekeuige particulier is het het niet waard om zoveel financieel risico te lopen).
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  maandag 25 oktober 2010 @ 04:50:34 #157
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_87925661
quote:
Op zondag 24 oktober 2010 21:19 schreef DancePlaza het volgende:
ik heb via klm.nl 2 tickets geboekt naar new york newark. maar ik heb nu wel etickets ontvangen van de klm site.

maar waar kan ik op me eticket zien waar ik ga zitten of kan ik dat pas zien als ik online ga inchecken (30 uur voor de vlucht.)
Je kan dat niet op je E-ticket zien, maar op de KLM site moet je naar 'Manage my Booking' gaan, en dan kan je tot 90 dagen (!) voor vertrek een zitplaats vastleggen. In de tussentijd kan je dat nog zoveel veranderen als je wilt.
Wat dat aangaande is KLM ideaal en werkt dit prima. In al mijn gevallen zijn alle vooraf gekozen plaatsen gehonoreed bij de online check-in werden die plaatsen als basis plaats aangegeven. (Je kon dan alsnog een andere stoel kiezen maar je was hierin veel beperkter).
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_87925738
Stel dat ik wel ingechecked ben, maar ik heb geen boarding pass. De reden is dat ik in het buitenland ben en geen beschikking heb over een printer.

Mag ik dan toch in de rij gaan staan bij de Bagage Drop-Off balie en daar om een boarding pass vragen ?
pi_87925824
quote:
Op maandag 25 oktober 2010 05:52 schreef jaco het volgende:
Stel dat ik wel ingechecked ben, maar ik heb geen boarding pass. De reden is dat ik in het buitenland ben en geen beschikking heb over een printer.

Mag ik dan toch in de rij gaan staan bij de Bagage Drop-Off balie en daar om een boarding pass vragen ?
Bagage drop off/ gewone incheck balie

Kan, heb het zelf ook wel eens gehad. ze printen dan je boarding pass uit.
Nobody expects the Spanish Inquisition!
  Moderator maandag 25 oktober 2010 @ 07:46:01 #160
45833 crew  Fogel
pi_87926025
quote:
Op maandag 25 oktober 2010 06:41 schreef Its-Jojo-4you het volgende:

[..]

Bagage drop off/ gewone incheck balie

Kan, heb het zelf ook wel eens gehad. ze printen dan je boarding pass uit.
Je kan er ook zelf even een uit een automaat trekken -indien aanwezig op dat vliegveld (mijn ervaring is dat de vliegvelden waar ze geen chech-in automaten hebben zo klein zijn dat tijden ook niet groot zijn)-, scheelt in de rij staan.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
  Moderator maandag 25 oktober 2010 @ 07:50:04 #161
45833 crew  Fogel
pi_87926057
quote:
Op maandag 25 oktober 2010 04:01 schreef jaco het volgende:

[..]

De vraagsteller geeft aan dat hij dit weet en vraagt volgens mij of het met een treinreis als eerste 'leg' ook zo werkt. Niettemin luidt antwoord: je moet de treinreis werkelijk maken. Het treinticket kun je alleen persoonlijk op de dag van vertrek afhalen bij het internationale loket in Antwerpen. Vervolgens kan er naar het gebruikte treinticket gevraagd worden bij de checkin op Schiphol. De KLM is er op gebrand om deze truc zoveel mogelijk te voorkomen.

Je kunt natuurlijk nog steeds de trein naar Antwerpen nemen en daar je reis starten volgens het ticket. Hiermee bespaar je de 200 euro minus de kosten van een enkele reis naar Antwerpen.
De eerste leg zal ook gewoon een "vluchtnummer" hebben "operated by Thalys" en telt gewoon als leg voor de KLM. Lufthansa doet iets soortgelijks met hun AIRail, waar ze ICE treinen vluchtnummers geven.
Het grootste probleem van KLM is/was (misschien dat ze inmiddels duidelijker zijn) dat ze bij een search naar een vlucht via Amsterdam naar Brussel ook Brussel (Antwerpen) als resultaat geven. Sorry, maar als ik naar Brussel wil vliegen, dan wil ik niet met de trein naar Antwerpen...
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
pi_87926550
quote:
1.gif Op maandag 25 oktober 2010 04:46 schreef ozzietukker het volgende:
:) Je moet inderdaad je melden bij de Thalys balie in Antwerpen, anders zal je bij het inchecken op Schiphol geweigerd worden. Op de terugweg moet je de trein terug nemen naar Antwerpen, maar aangezien je je koffer van de bagageband op Schiphol moet ophalen zal niemand dat kunnen verplichten. (En KLM zal ook niet nabelasten in dit geval, aangezien het voor KLM onmogelijk te bewijzen is dat je de terugweg niet gemaakt hebt en controleert dit ook niet bij een treinreis, daarnaast verstoor je het proces (koffers hoeven niet onderschept te worden) ook niet).

Overigens, je wordt bij de check in geweigerd, als je dit nadehand aanvecht bij KLM en bij voorkeur dreigt publiekelijk te gaan wordt er door KLM heel snel aangeboden het geld van het (nieuwe) ticket terug gegeven omdat zeker met het stukje trein dit een enorm grijs gebied is en KLM alle rechtszaken hieromtrent wil voorkomen. Er waren enkele mensen die verder tegen KLM gingen procederen maar KLM doet er alles aan om de rechtsgang zoveel mogelijk te vertragen en het lijkt mij niet vreemd als die mensen alsnog overstag zijn gegaan en de compensatie van KLM hebben geaccepteerd. (Want voor een willekeuige particulier is het het niet waard om zoveel financieel risico te lopen).
Kijk, dat van die Thalys balie wist ik dan weer niet. Gaat dit ook op als het een "gewone" internationale trein is? Te zien aan de reistijd (1 uur en 51 minuten) is het nl. geen Thalys. Of moet je je per definitie bij de Thalys balie melden?

Maar afijn, ik heb al een oplossing bedacht. :P Ik ga gewoon op woensdag "vliegen" en ga dan naar Antwerpen, haal mijn ticket op, ga met de trein naar huis en dan donderdag gewoon naar Schiphol. :P
Beetje jammer alleen dat het ticket vandaag 50 euro duurder is dan gister. :D

[ Bericht 64% gewijzigd door HenkPietKlaasWim op 25-10-2010 09:05:55 ]
Doe wat je niet durft.
Geef kinderen in Madagascar kans op onderwijs. Steun Abecole
www.Facebook.com/AbecoleNL
  maandag 25 oktober 2010 @ 10:22:10 #163
180739 Qebbel
Stewardesbisch!
pi_87928268
quote:
Op maandag 25 oktober 2010 06:41 schreef Its-Jojo-4you het volgende:

[..]

Bagage drop off/ gewone incheck balie

Kan, heb het zelf ook wel eens gehad. ze printen dan je boarding pass uit.
Dan heb je mazzel gehad. Dit mag namelijk in prin cipe niet. De persoon achter de balie moet dan beide systemen op de computer handhaven en dat mogen ze niet. Ze kunnen ervoor naar huis gestuurd worden in ieder geval.

Print dus gewoon je boarding pass uit en als dat niet lukt inderdaad naar de automaten gaan.
Als kunst volmaakt is, is de wereld overbodig.
Wees wie je bent, maar accepteer ook anderen!
pi_87928450
quote:
Op maandag 25 oktober 2010 10:22 schreef Qebbel het volgende:

[..]

Dan heb je mazzel gehad. Dit mag namelijk in prin cipe niet. De persoon achter de balie moet dan beide systemen op de computer handhaven en dat mogen ze niet. Ze kunnen ervoor naar huis gestuurd worden in ieder geval.

Print dus gewoon je boarding pass uit en als dat niet lukt inderdaad naar de automaten gaan.
Dan mag je een hoop mensen weg sturen _O-

Ik heb dit vrij vaak en krijg er altijd mijn ticket.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
  maandag 25 oktober 2010 @ 11:02:10 #165
61660 Lariekoek
Zo, jij bent echt grappig.
pi_87929318
quote:
Op maandag 25 oktober 2010 10:22 schreef Qebbel het volgende:

[..]

Dan heb je mazzel gehad. Dit mag namelijk in prin cipe niet. De persoon achter de balie moet dan beide systemen op de computer handhaven en dat mogen ze niet. Ze kunnen ervoor naar huis gestuurd worden in ieder geval.

Print dus gewoon je boarding pass uit en als dat niet lukt inderdaad naar de automaten gaan.
Wat een onzin :')
Het is een en hetzelfde systeem.
la·rie·koek (de ~ (m.)) 1 onzin
pi_87929680
quote:
Op maandag 25 oktober 2010 08:52 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:

[..]

Kijk, dat van die Thalys balie wist ik dan weer niet. Gaat dit ook op als het een "gewone" internationale trein is? Te zien aan de reistijd (1 uur en 51 minuten) is het nl. geen Thalys. Of moet je je per definitie bij de Thalys balie melden?

Maar afijn, ik heb al een oplossing bedacht. :P Ik ga gewoon op woensdag "vliegen" en ga dan naar Antwerpen, haal mijn ticket op, ga met de trein naar huis en dan donderdag gewoon naar Schiphol. :P
Beetje jammer alleen dat het ticket vandaag 50 euro duurder is dan gister. :D
Je kunt het treinticket alleen op je reisdag ophalen.

Het is niet per se de Thalys, maar kan ook een intercity zijn. Thalys balies bestaan niet. De KLM website geeft aan dat je het ticket bij de Internationaal balie moet afhalen.
  Moderator maandag 25 oktober 2010 @ 11:13:29 #167
45833 crew  Fogel
pi_87929685
quote:
Op maandag 25 oktober 2010 10:30 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Dan mag je een hoop mensen weg sturen _O-

Ik heb dit vrij vaak en krijg er altijd mijn ticket.
Ik ook...

Misschien dat de low-cost airlines moeilijk doen, maar "traditionele" maatschappijen maken hier geen probleem van. Waarom zouden ze?
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
pi_87930058
quote:
Op maandag 25 oktober 2010 04:50 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Je kan dat niet op je E-ticket zien, maar op de KLM site moet je naar 'Manage my Booking' gaan, en dan kan je tot 90 dagen (!) voor vertrek een zitplaats vastleggen. In de tussentijd kan je dat nog zoveel veranderen als je wilt.
Wat dat aangaande is KLM ideaal en werkt dit prima. In al mijn gevallen zijn alle vooraf gekozen plaatsen gehonoreed bij de online check-in werden die plaatsen als basis plaats aangegeven. (Je kon dan alsnog een andere stoel kiezen maar je was hierin veel beperkter).
ik krijg dit te zien, maar kan helaas nog geen stoel kiezen bij manage my booking

pi_87930089
quote:
Op maandag 25 oktober 2010 11:24 schreef DancePlaza het volgende:

[..]

ik krijg dit te zien, maar kan helaas nog geen stoel kiezen bij manage my booking

[ afbeelding ]
Dat heb je vaker bij KLM, dan gaat het je ook niet lukken. Irritant, vind ik persoonlijk.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_87930151
quote:
Op maandag 25 oktober 2010 11:13 schreef Fogel het volgende:

[..]

Ik ook...

Misschien dat de low-cost airlines moeilijk doen, maar "traditionele" maatschappijen maken hier geen probleem van. Waarom zouden ze?
Ik dacht dat ze dit mogelijk zouden weigeren omdat de drop-off balie is bedacht om de efficiency te verhogen. Als reizigers dan toch weer een boarding pass willen (of iets anders), dan wordt het proces toch weer vertraagd.

Het ging trouwens om Silk Air op Changi Airport. Die hebben daar geen self check-in kiosks, zoals je wel zou verwachten van een Singaporese maatschappij. De checkin balies werkten enorm traag. De volgende keer check ik via het web in en probeer het eerst bij de dropoff balie. Bedankt voor de reakties.
  maandag 25 oktober 2010 @ 11:34:08 #171
180739 Qebbel
Stewardesbisch!
pi_87930359
quote:
1.gif Op maandag 25 oktober 2010 11:02 schreef Lariekoek het volgende:

[..]

Wat een onzin :')
Het is een en hetzelfde systeem.
Jij werkt er ook? :')

Het is helemaal niet hetzelfde systeem en in prin cipe mogen zij dat gewoon niet doen. Klaar uit. Dat het gebeurt ok. Tuurlijk, ik zie het ook vaak, maar voor hetzelfde geld word je gewoon weggestuurd naar de incheck. Dus neem gewoon je boarding pass mee, want zo werkt het nou eenmaal.
Als kunst volmaakt is, is de wereld overbodig.
Wees wie je bent, maar accepteer ook anderen!
pi_87930422
quote:
Op maandag 25 oktober 2010 11:34 schreef Qebbel het volgende:

[..]

Jij werkt er ook? :')

Het is helemaal niet hetzelfde systeem en in prin cipe mogen zij dat gewoon niet doen. Klaar uit. Dat het gebeurt ok. Tuurlijk, ik zie het ook vaak, maar voor hetzelfde geld word je gewoon weggestuurd naar de incheck. Dus neem gewoon je boarding pass mee, want zo werkt het nou eenmaal.
Jij werkt in Singapore?
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
  maandag 25 oktober 2010 @ 11:36:28 #173
61660 Lariekoek
Zo, jij bent echt grappig.
pi_87930432
quote:
Op maandag 25 oktober 2010 11:34 schreef Qebbel het volgende:

[..]

Jij werkt er ook? :')

Het is helemaal niet hetzelfde systeem en in prin cipe mogen zij dat gewoon niet doen. Klaar uit. Dat het gebeurt ok. Tuurlijk, ik zie het ook vaak, maar voor hetzelfde geld word je gewoon weggestuurd naar de incheck. Dus neem gewoon je boarding pass mee, want zo werkt het nou eenmaal.
Jij print je bagagelabels niet via Codeco? ;)
la·rie·koek (de ~ (m.)) 1 onzin
  maandag 25 oktober 2010 @ 11:37:31 #174
180739 Qebbel
Stewardesbisch!
pi_87930462
quote:
1.gif Op maandag 25 oktober 2010 11:36 schreef Lariekoek het volgende:

[..]

Jij print je bagagelabels niet via Codeco? ;)
nope cudop
Als kunst volmaakt is, is de wereld overbodig.
Wees wie je bent, maar accepteer ook anderen!
  maandag 25 oktober 2010 @ 11:38:44 #175
61660 Lariekoek
Zo, jij bent echt grappig.
pi_87930503
quote:
Op maandag 25 oktober 2010 11:37 schreef Qebbel het volgende:

[..]

nope cudop
Nooit van gehoord.
Je doet de incheck voor o.a. KLM?
la·rie·koek (de ~ (m.)) 1 onzin
  maandag 25 oktober 2010 @ 11:39:56 #176
180739 Qebbel
Stewardesbisch!
pi_87930529
quote:
1.gif Op maandag 25 oktober 2010 11:38 schreef Lariekoek het volgende:

[..]

Nooit van gehoord.
Je doet de incheck voor o.a. KLM?
Niet check in. Drop off. En das cudop. Check in is codeco idd, maar die wordt niet bij de drop off gebruikt in prin cipe. Maar sommigen doen dat wel idd.
Als kunst volmaakt is, is de wereld overbodig.
Wees wie je bent, maar accepteer ook anderen!
  maandag 25 oktober 2010 @ 11:48:19 #177
61660 Lariekoek
Zo, jij bent echt grappig.
pi_87930836
quote:
Op maandag 25 oktober 2010 11:39 schreef Qebbel het volgende:

[..]

Niet check in. Drop off. En das cudop. Check in is codeco idd, maar die wordt niet bij de drop off gebruikt in prin cipe. Maar sommigen doen dat wel idd.
In elk geval krijg je ergens volgend jaar een nieuw systeem O+
la·rie·koek (de ~ (m.)) 1 onzin
pi_87936451
Per wanneer gaat codeco eruit dan?
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_87938206
quote:
1.gif Op maandag 25 oktober 2010 11:13 schreef jaco het volgende:

[..]

Je kunt het treinticket alleen op je reisdag ophalen.

Het is niet per se de Thalys, maar kan ook een intercity zijn. Thalys balies bestaan niet. De KLM website geeft aan dat je het ticket bij de Internationaal balie moet afhalen.
Ok! Dan kan ik wel wat regelen. :)
Doe wat je niet durft.
Geef kinderen in Madagascar kans op onderwijs. Steun Abecole
www.Facebook.com/AbecoleNL
  maandag 25 oktober 2010 @ 15:45:45 #180
61660 Lariekoek
Zo, jij bent echt grappig.
pi_87939198
quote:
Op maandag 25 oktober 2010 14:38 schreef Thetallguy het volgende:
Per wanneer gaat codeco eruit dan?
2011/2012
la·rie·koek (de ~ (m.)) 1 onzin
pi_87947040
Volgens mij is deze vraag laatst ook al ergens hier gesteld, maar kan hem niet meer vinden, dus nog maar even een keer;
hoe kan het dat op expedia.com de tickets zoveel goedkoper zijn? Ik wil tickets naar New York boeken, en op expedia.com kom ik op een prijs van $720 uit, wat dus ongeveer 520 euro is. Dit is een directe vlucht met KLM, maar als ik op klm.nl kijk kom ik voor dezelfde vlucht op ¤730. Ook op sites als kayak.com is deze vlucht rond de 730 euro. Zie ik nu iets over het hoofd, of ben ik inderdaad veel goedkoper uit op expedia? (er staat wel iets van fares are not guaranteed until purchased, maar ik neem aan dat dit niet over prijsverschillen van 200 euro gaat..)
pi_87966785
quote:
Op maandag 25 oktober 2010 18:51 schreef Miless het volgende:
hoe kan het dat op expedia.com de tickets zoveel goedkoper zijn? Ik wil tickets naar New York boeken, en op expedia.com kom ik op een prijs van $720 uit, wat dus ongeveer 520 euro is. Dit is een directe vlucht met KLM, maar als ik op klm.nl kijk kom ik voor dezelfde vlucht op ¤730. Ook op sites als kayak.com is deze vlucht rond de 730 euro. Zie ik nu iets over het hoofd, of ben ik inderdaad veel goedkoper uit op expedia? (er staat wel iets van fares are not guaranteed until purchased, maar ik neem aan dat dit niet over prijsverschillen van 200 euro gaat..)
Het is mogelijk dat Expedia een pakket vluchten heeft ingekocht bij KLM en dat ze aan zien komen dat ze die niet allemaal gaan verkopen. De prijs wordt dan gedumpt in een poging om er toch vanaf te komen.

Afgezien van deze mogelijke verklaring, verbaast zo'n groot prijsverschil mij ook. Als je de sites op hetzelfde moment vergelijkt, de vlucht is exact dezelfde en je hebt de wisselkoers dubbel gechecked dan zou ik gewoon toeslaan. Het is mogelijk dat de prijs op de Amerikaanse website opeens omhoog gaat doordat er luchthaven belasting of andere kosten bij komen (in Europa mogen sites dat niet meer doen). Ook heb ik bij een andere reissite wel eens meegemaakt dat de prijs ineens omhoog gaat als je werkelijk boekt, omdat de prijs kennelijk niet continu wordt bijgehouden.

Juich dus niet te vroeg, maar als dit allemaal niet het geval is, zou ik het ticket gewoon bij Expedia kopen. Het is een betrouwbare website (hoewel de meningen over hun service wat uiteen lopen op dit forum).
pi_87971193
Iemand ervaring met Egyptair?
Vlieg in juli terug vanuit Johannesburg naar Amsterdam. Via egyptair is de ticket maar ¤350, via emirates rond de ¤600.
Zag ook dat je bij egyptair je ticket nog eventueel kan omboeken, maar dat hier kosten aan verbonden zijn. Weet iemand hoe dit precies zit en hoe dit moet? Kon het namelijk niet vinden op de site van egyptair
pi_87971457
quote:
1.gif Op dinsdag 26 oktober 2010 11:23 schreef littlefrankie het volgende:
Iemand ervaring met Egyptair?
Vlieg in juli terug vanuit Johannesburg naar Amsterdam. Via egyptair is de ticket maar ¤350, via emirates rond de ¤600.
Zag ook dat je bij egyptair je ticket nog eventueel kan omboeken, maar dat hier kosten aan verbonden zijn. Weet iemand hoe dit precies zit en hoe dit moet? Kon het namelijk niet vinden op de site van egyptair
Mijn zus is daar het afgelopen jaar mee naar tanazania gevlogen, en die is gewoon netjes terug gekomen :+. Omboeken van de terugvlucht was ook nog nodig en dat heb ik voor haar geregeld (omdat zij al daar zat) en dat ging gewoon via een Nederlands telefoonnummer wat op de website staat.
pi_87987955
quote:
Op maandag 25 oktober 2010 11:25 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Dat heb je vaker bij KLM, dan gaat het je ook niet lukken. Irritant, vind ik persoonlijk.
blijkbaar komt het doordat het een Delta code share vlucht is.

via de KLM service center is het netjes opgelost en kon ik me stoel kiezen ;)
pi_88006956
quote:
Op dinsdag 26 oktober 2010 11:31 schreef Helly het volgende:

[..]

Mijn zus is daar het afgelopen jaar mee naar tanazania gevlogen, en die is gewoon netjes terug gekomen :+. Omboeken van de terugvlucht was ook nog nodig en dat heb ik voor haar geregeld (omdat zij al daar zat) en dat ging gewoon via een Nederlands telefoonnummer wat op de website staat.
Oké bedankt! Worden er nog kosten aan verbonden aan het omboeken?
pi_88061627
quote:
1s.gif Op woensdag 27 oktober 2010 00:01 schreef littlefrankie het volgende:

[..]

Oké bedankt! Worden er nog kosten aan verbonden aan het omboeken?
Dat kostte wel wat ja, maar of dat was omdat het gewoon een duurdere vlucht was of servicekosten ofzo weet ik al niet meer, combinatie waarschijnlijk.
  maandag 1 november 2010 @ 21:24:56 #188
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_88226368
quote:
Op maandag 25 oktober 2010 11:13 schreef jaco het volgende:

[..]

Je kunt het treinticket alleen op je reisdag ophalen.

Het is niet per se de Thalys, maar kan ook een intercity zijn. Thalys balies bestaan niet. De KLM website geeft aan dat je het ticket bij de Internationaal balie moet afhalen.
Volgens mij heb ik wel eens gelezen dat hiervoor weer een truc is om dit te omzeilen. Treinticket telefonisch om laten zetten naar een normale trein, en dan het treinticket zelf uitprinten..... Tsja, de conducteur is niet langs geweest, dus is de print ook niet gestempeld..... Zie je het voor je aan de check-in op Schiphol? Komt natuurlijk nog bij dat wanneer je uitsluitend met handbagage reist en electronisch incheckt of je boarding pas op schiphol uit de automaat trekt, er voor KLM helemaal niets meer te controleren valt. ^O^
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_88250204
quote:
1.gif Op maandag 1 november 2010 21:24 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

Volgens mij heb ik wel eens gelezen dat hiervoor weer een truc is om dit te omzeilen. Treinticket telefonisch om laten zetten naar een normale trein, en dan het treinticket zelf uitprinten..... Tsja, de conducteur is niet langs geweest, dus is de print ook niet gestempeld..... Zie je het voor je aan de check-in op Schiphol? Komt natuurlijk nog bij dat wanneer je uitsluitend met handbagage reist en electronisch incheckt of je boarding pas op schiphol uit de automaat trekt, er voor KLM helemaal niets meer te controleren valt. ^O^
Ik heb ondertussen geboekt (via Budget Air) en er staat helemaal niets in over hoe het nu zit met de trein. Zal ik nog wel bericht over krijgen. En anders ga ik gewoon even naar Antwerpen uit mijn werk om het ticket op te halen. :)
Doe wat je niet durft.
Geef kinderen in Madagascar kans op onderwijs. Steun Abecole
www.Facebook.com/AbecoleNL
pi_88261397
Vraagje: Ik vlieg binnenkort met british airways vanuit de US naar NL.
Ik heb hier een tijdje gezeten en heb dus nogal wat bagage.
Nu mag je bij BA 2 stuks handbagage mee, maar dat is een laptoptas of handtas en een grotere tas zoals een trolley/sporttas(je).
Zou ik er doorheen komen met een rugtas en een sporttasje?
Be someone that makes you happy
pi_88269892
quote:
Op dinsdag 2 november 2010 20:16 schreef Nallie het volgende:
Vraagje: Ik vlieg binnenkort met british airways vanuit de US naar NL.
Ik heb hier een tijdje gezeten en heb dus nogal wat bagage.
Nu mag je bij BA 2 stuks handbagage mee, maar dat is een laptoptas of handtas en een grotere tas zoals een trolley/sporttas(je).
Zou ik er doorheen komen met een rugtas en een sporttasje?
Nul probleem.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_88282605
Hoi, ik vlieg a.s. vrijdag naar Praag met Smarwings. Heeft iemand ervaring met deze low-cost airline? Op de website staat dat je maar 5 kg handbagage mee mag nemen, voor iedere kg extra betaal je 8 euro. Heeft iemand een idee of ze hier streng op controleren? Ik heb mijn handbagage nog nooit hoeven wegen (bij Easyjet of Ryanair), maar kom al snel over de 5 kg natuurlijk.
  woensdag 3 november 2010 @ 19:09:16 #193
123189 Klare
Extraordinary Girl
pi_88297422
Wat denken jullie, kan ik deze tas als handbagage mee nemen? Vlieg met easyjet. En nee, ik ga de tas niet helemaal volproppen, ga maar 4 dagen.
http://www.hema.nl/nl-nl/(...)-%2818601045%29.aspx
  woensdag 3 november 2010 @ 21:47:03 #194
62913 Blik
The one and Only!
pi_88305045
quote:
1s.gif Op woensdag 3 november 2010 19:09 schreef Klare het volgende:
Wat denken jullie, kan ik deze tas als handbagage mee nemen? Vlieg met easyjet. En nee, ik ga de tas niet helemaal volproppen, ga maar 4 dagen.
http://www.hema.nl/nl-nl/(...)-%2818601045%29.aspx
50 x 33 x 33 is officieel te groot voor Easyjet. Als je hem niet helemaal vol doet zou het misschien kunnen
pi_88354024
Ik ben momenteel aan het kijken naar vluchten naar Cancun. Nu heb ik een mooie aanbieding gevonden bij Continental, maar daar heb ik in Amerika op de heenweg 2 uur overstaptijd. Ik vraag je af: als ik vanuit Amsterdam naar Houston vlieg en daar overstap op het vlietuig naar MExico, moet ik dan toch door de douane (die altijd erg lang duurt en dan is 2 uur overstappen erg weinig naar mijn mening...)?

Want als dit niet zo is dan is 2 uur ruim tijd, anders is 2 uur redelijk kort ... Het is wel een overstap die Continental zelf aanbiedt, maar wil niet mijn volgende vlucht missen en moeten omboeken ... Dan vlieg ik liever rechtstreeks voor meer geld :)

Terugweg is overigens 1,5 uur overstaptijd, weer met overstap in Houston. Geldt heir hetzelfde?
  vrijdag 5 november 2010 @ 09:48:47 #196
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_88354529
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 november 2010 09:25 schreef Tinkerbel_ACC_ het volgende:
Ik ben momenteel aan het kijken naar vluchten naar Cancun. Nu heb ik een mooie aanbieding gevonden bij Continental, maar daar heb ik in Amerika op de heenweg 2 uur overstaptijd. Ik vraag je af: als ik vanuit Amsterdam naar Houston vlieg en daar overstap op het vlietuig naar MExico, moet ik dan toch door de douane (die altijd erg lang duurt en dan is 2 uur overstappen erg weinig naar mijn mening...)?

Want als dit niet zo is dan is 2 uur ruim tijd, anders is 2 uur redelijk kort ... Het is wel een overstap die Continental zelf aanbiedt, maar wil niet mijn volgende vlucht missen en moeten omboeken ... Dan vlieg ik liever rechtstreeks voor meer geld :)

Terugweg is overigens 1,5 uur overstaptijd, weer met overstap in Houston. Geldt heir hetzelfde?
In de VS moet je inderdaad overal opnieuw doorheen (douane, bagage ophalen en inchecken, bagage check). Echter is dit wel te doen in 2 uur, ik heb het al vaak genoeg gedaan zelfs met iets vertraging op m'n vlucht naar de VS. 1,5 uur is wel wat kort trouwens, vooral als je wat vertraging oploopt.
Mocht je nou toch tijd te kort komen en staat er bij de douane een lange rij, dan moet je even naar de 'fast lane' lopen (of hoe dat op dat vliegveld ook heet) en zeggen dat je een short connection hebt die je niet gaat halen als je in de normale rij moet gaan staan. En zo ook bij de bagage check.
pi_88393078
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 november 2010 09:25 schreef Tinkerbel_ACC_ het volgende:
Ik ben momenteel aan het kijken naar vluchten naar Cancun. Nu heb ik een mooie aanbieding gevonden bij Continental, maar daar heb ik in Amerika op de heenweg 2 uur overstaptijd. Ik vraag je af: als ik vanuit Amsterdam naar Houston vlieg en daar overstap op het vlietuig naar MExico, moet ik dan toch door de douane (die altijd erg lang duurt en dan is 2 uur overstappen erg weinig naar mijn mening...)?
Je hoeft voor een internationale transfer je koffers niet op te pakken en weer in te checken. Continental labelt dit door. Er zijn bovendien 2 aparte loketten voor internationale transfers (met kortere rijen).

Lees het eventueel even na op het volgende forum waar een reiziger dezelfde vraag had als jij:
http://www.flyertalk.com/(...)-iah-terminal-e.html ( Check met name de reactie van user geomedic. )

Ik denk daarom dat zowel 1,5 uur als 2 uur voldoende tijd voor je overstap is. Continental biedt dit immers ook zelf aan. Ze berekenen de minimale overstaptijden aan de hand van historische gegevens van eerdere overstappers. (Continental heeft er niets aan om dit te krap te plannen en dan steeds gestrande passagiers te moeten opvangen).
pi_88410537
Vraagje naar aanleiding van het vorige reactie:

Als je een overstap hebt met dezelfde maatschappij, dan krijg je toch altijd je boardingpassen voor beide vluchten??
Dus hoef je niet door de douane ed?? Alleen de vele security checks.

Nou heb ik pas ook voor het eerst met overstap gevlogen en daar werd alles doorgelabeld en kreeg ik beide boardingspassen.
Ik vloog toen op Azie, misschien dat het daar verschilt met Amerika.

Ik hoor het graag.

Groet Motormuis
pi_88414185
Nee, hoeft niet altijd zo te zijn. Je kunt ook inchecken zonder de douane weer te passeren, meeste vliegvelden hebben daar transferbalies voor.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
  zaterdag 6 november 2010 @ 21:42:35 #200
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_88414721
quote:
Op zaterdag 6 november 2010 19:44 schreef Motormuis81 het volgende:
Vraagje naar aanleiding van het vorige reactie:

Als je een overstap hebt met dezelfde maatschappij, dan krijg je toch altijd je boardingpassen voor beide vluchten??
Dus hoef je niet door de douane ed?? Alleen de vele security checks.

Nou heb ik pas ook voor het eerst met overstap gevlogen en daar werd alles doorgelabeld en kreeg ik beide boardingspassen.
Ik vloog toen op Azie, misschien dat het daar verschilt met Amerika.

Ik hoor het graag.

Groet Motormuis
Maar Amerika is niet hetzelfde als Azie. Wanneer je in Amerika binnenkomt, en daarna een binnenlandse vlucht hebt, Is je bagage wel doorgelabeld maar moet je het wel van de belt halen, door de immigration en de douane en dan op de drop-off belt voor binnenlandse vluchten in USA leggen. Daarna mag je weer lekker in de rij voor de security check aansluiten. Zo werkt het in ieder geval op vele Amerikaanse vliegvelden.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')