quote:Ik vermoed dat het redelijk cruciaal is dat je in Antwerpen verschijnt. Ozzietukker weet hier zeker meer over.Op zondag 24 oktober 2010 21:46 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
Als ik AMS - ADD wil vliegen (vertrek 9 december, terug 8 januari) dan betaal ik 742 euro bij KLM.
Als ik een ticket boek vanaf Antwerpen CS met dezelfde specs, dan ben ik voor hetzelfde ticket 549 euro kwijt. Inclusief treinticket van Antwerpen naar Schiphol.
Ik weet dat het niet werkt met vliegtickets om een deel van je reis te skippen. Maar ik moet in dit geval toch gewoon incheken op Schiphol en kan mezelf zo toch mooi bijna 200 euro besparen?
Dit alles in de categorie *better safe than sorry*
quote:De vraagsteller geeft aan dat hij dit weet en vraagt volgens mij of het met een treinreis als eerste 'leg' ook zo werkt. Niettemin luidt antwoord: je moet de treinreis werkelijk maken. Het treinticket kun je alleen persoonlijk op de dag van vertrek afhalen bij het internationale loket in Antwerpen. Vervolgens kan er naar het gebruikte treinticket gevraagd worden bij de checkin op Schiphol. De KLM is er op gebrand om deze truc zoveel mogelijk te voorkomen.Op zondag 24 oktober 2010 22:59 schreef Fogel het volgende:
Het staat zelfs in de OP "Kan ik een vlucht via Amsterdam boeken en dan pas daar opstappen?
Nee, als je een deel van een als 1 geheel geboekte reis niet maakt, dan is je ticket niet meer geldig. Dit geldt dus niet voor bijna alle low-cost maatschappijen waar je reis bestaat uit losse enkele reizen."
quote:Je kan dat niet op je E-ticket zien, maar op de KLM site moet je naar 'Manage my Booking' gaan, en dan kan je tot 90 dagen (!) voor vertrek een zitplaats vastleggen. In de tussentijd kan je dat nog zoveel veranderen als je wilt.Op zondag 24 oktober 2010 21:19 schreef DancePlaza het volgende:
ik heb via klm.nl 2 tickets geboekt naar new york newark. maar ik heb nu wel etickets ontvangen van de klm site.
maar waar kan ik op me eticket zien waar ik ga zitten of kan ik dat pas zien als ik online ga inchecken (30 uur voor de vlucht.)
quote:Bagage drop off/ gewone incheck balieOp maandag 25 oktober 2010 05:52 schreef jaco het volgende:
Stel dat ik wel ingechecked ben, maar ik heb geen boarding pass. De reden is dat ik in het buitenland ben en geen beschikking heb over een printer.
Mag ik dan toch in de rij gaan staan bij de Bagage Drop-Off balie en daar om een boarding pass vragen ?
quote:Je kan er ook zelf even een uit een automaat trekken -indien aanwezig op dat vliegveld (mijn ervaring is dat de vliegvelden waar ze geen chech-in automaten hebben zo klein zijn dat tijden ook niet groot zijn)-, scheelt in de rij staan.Op maandag 25 oktober 2010 06:41 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
[..]
Bagage drop off/ gewone incheck balie
Kan, heb het zelf ook wel eens gehad. ze printen dan je boarding pass uit.
quote:De eerste leg zal ook gewoon een "vluchtnummer" hebben "operated by Thalys" en telt gewoon als leg voor de KLM. Lufthansa doet iets soortgelijks met hun AIRail, waar ze ICE treinen vluchtnummers geven.Op maandag 25 oktober 2010 04:01 schreef jaco het volgende:
[..]
De vraagsteller geeft aan dat hij dit weet en vraagt volgens mij of het met een treinreis als eerste 'leg' ook zo werkt. Niettemin luidt antwoord: je moet de treinreis werkelijk maken. Het treinticket kun je alleen persoonlijk op de dag van vertrek afhalen bij het internationale loket in Antwerpen. Vervolgens kan er naar het gebruikte treinticket gevraagd worden bij de checkin op Schiphol. De KLM is er op gebrand om deze truc zoveel mogelijk te voorkomen.
Je kunt natuurlijk nog steeds de trein naar Antwerpen nemen en daar je reis starten volgens het ticket. Hiermee bespaar je de 200 euro minus de kosten van een enkele reis naar Antwerpen.
quote:Kijk, dat van die Thalys balie wist ik dan weer niet. Gaat dit ook op als het een "gewone" internationale trein is? Te zien aan de reistijd (1 uur en 51 minuten) is het nl. geen Thalys. Of moet je je per definitie bij de Thalys balie melden?Op maandag 25 oktober 2010 04:46 schreef ozzietukker het volgende:
Je moet inderdaad je melden bij de Thalys balie in Antwerpen, anders zal je bij het inchecken op Schiphol geweigerd worden. Op de terugweg moet je de trein terug nemen naar Antwerpen, maar aangezien je je koffer van de bagageband op Schiphol moet ophalen zal niemand dat kunnen verplichten. (En KLM zal ook niet nabelasten in dit geval, aangezien het voor KLM onmogelijk te bewijzen is dat je de terugweg niet gemaakt hebt en controleert dit ook niet bij een treinreis, daarnaast verstoor je het proces (koffers hoeven niet onderschept te worden) ook niet).
Overigens, je wordt bij de check in geweigerd, als je dit nadehand aanvecht bij KLM en bij voorkeur dreigt publiekelijk te gaan wordt er door KLM heel snel aangeboden het geld van het (nieuwe) ticket terug gegeven omdat zeker met het stukje trein dit een enorm grijs gebied is en KLM alle rechtszaken hieromtrent wil voorkomen. Er waren enkele mensen die verder tegen KLM gingen procederen maar KLM doet er alles aan om de rechtsgang zoveel mogelijk te vertragen en het lijkt mij niet vreemd als die mensen alsnog overstag zijn gegaan en de compensatie van KLM hebben geaccepteerd. (Want voor een willekeuige particulier is het het niet waard om zoveel financieel risico te lopen).
quote:Dan heb je mazzel gehad. Dit mag namelijk in prin cipe niet. De persoon achter de balie moet dan beide systemen op de computer handhaven en dat mogen ze niet. Ze kunnen ervoor naar huis gestuurd worden in ieder geval.Op maandag 25 oktober 2010 06:41 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
[..]
Bagage drop off/ gewone incheck balie
Kan, heb het zelf ook wel eens gehad. ze printen dan je boarding pass uit.
quote:Dan mag je een hoop mensen weg sturenOp maandag 25 oktober 2010 10:22 schreef Qebbel het volgende:
[..]
Dan heb je mazzel gehad. Dit mag namelijk in prin cipe niet. De persoon achter de balie moet dan beide systemen op de computer handhaven en dat mogen ze niet. Ze kunnen ervoor naar huis gestuurd worden in ieder geval.
Print dus gewoon je boarding pass uit en als dat niet lukt inderdaad naar de automaten gaan.
quote:Wat een onzinOp maandag 25 oktober 2010 10:22 schreef Qebbel het volgende:
[..]
Dan heb je mazzel gehad. Dit mag namelijk in prin cipe niet. De persoon achter de balie moet dan beide systemen op de computer handhaven en dat mogen ze niet. Ze kunnen ervoor naar huis gestuurd worden in ieder geval.
Print dus gewoon je boarding pass uit en als dat niet lukt inderdaad naar de automaten gaan.
quote:Je kunt het treinticket alleen op je reisdag ophalen.Op maandag 25 oktober 2010 08:52 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
[..]
Kijk, dat van die Thalys balie wist ik dan weer niet. Gaat dit ook op als het een "gewone" internationale trein is? Te zien aan de reistijd (1 uur en 51 minuten) is het nl. geen Thalys. Of moet je je per definitie bij de Thalys balie melden?
Maar afijn, ik heb al een oplossing bedacht.Ik ga gewoon op woensdag "vliegen" en ga dan naar Antwerpen, haal mijn ticket op, ga met de trein naar huis en dan donderdag gewoon naar Schiphol.
Beetje jammer alleen dat het ticket vandaag 50 euro duurder is dan gister.
quote:Ik ook...Op maandag 25 oktober 2010 10:30 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Dan mag je een hoop mensen weg sturen![]()
Ik heb dit vrij vaak en krijg er altijd mijn ticket.
quote:ik krijg dit te zien, maar kan helaas nog geen stoel kiezen bij manage my bookingOp maandag 25 oktober 2010 04:50 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Je kan dat niet op je E-ticket zien, maar op de KLM site moet je naar 'Manage my Booking' gaan, en dan kan je tot 90 dagen (!) voor vertrek een zitplaats vastleggen. In de tussentijd kan je dat nog zoveel veranderen als je wilt.
Wat dat aangaande is KLM ideaal en werkt dit prima. In al mijn gevallen zijn alle vooraf gekozen plaatsen gehonoreed bij de online check-in werden die plaatsen als basis plaats aangegeven. (Je kon dan alsnog een andere stoel kiezen maar je was hierin veel beperkter).
quote:Dat heb je vaker bij KLM, dan gaat het je ook niet lukken. Irritant, vind ik persoonlijk.Op maandag 25 oktober 2010 11:24 schreef DancePlaza het volgende:
[..]
ik krijg dit te zien, maar kan helaas nog geen stoel kiezen bij manage my booking
[ afbeelding ]
quote:Ik dacht dat ze dit mogelijk zouden weigeren omdat de drop-off balie is bedacht om de efficiency te verhogen. Als reizigers dan toch weer een boarding pass willen (of iets anders), dan wordt het proces toch weer vertraagd.Op maandag 25 oktober 2010 11:13 schreef Fogel het volgende:
[..]
Ik ook...
Misschien dat de low-cost airlines moeilijk doen, maar "traditionele" maatschappijen maken hier geen probleem van. Waarom zouden ze?
quote:Jij werkt er ook?Op maandag 25 oktober 2010 11:02 schreef Lariekoek het volgende:
[..]
Wat een onzin![]()
Het is een en hetzelfde systeem.
quote:Jij werkt in Singapore?Op maandag 25 oktober 2010 11:34 schreef Qebbel het volgende:
[..]
Jij werkt er ook?
Het is helemaal niet hetzelfde systeem en in prin cipe mogen zij dat gewoon niet doen. Klaar uit. Dat het gebeurt ok. Tuurlijk, ik zie het ook vaak, maar voor hetzelfde geld word je gewoon weggestuurd naar de incheck. Dus neem gewoon je boarding pass mee, want zo werkt het nou eenmaal.
quote:Jij print je bagagelabels niet via Codeco?Op maandag 25 oktober 2010 11:34 schreef Qebbel het volgende:
[..]
Jij werkt er ook?
Het is helemaal niet hetzelfde systeem en in prin cipe mogen zij dat gewoon niet doen. Klaar uit. Dat het gebeurt ok. Tuurlijk, ik zie het ook vaak, maar voor hetzelfde geld word je gewoon weggestuurd naar de incheck. Dus neem gewoon je boarding pass mee, want zo werkt het nou eenmaal.
quote:nope cudopOp maandag 25 oktober 2010 11:36 schreef Lariekoek het volgende:
[..]
Jij print je bagagelabels niet via Codeco?
quote:Niet check in. Drop off. En das cudop. Check in is codeco idd, maar die wordt niet bij de drop off gebruikt in prin cipe. Maar sommigen doen dat wel idd.Op maandag 25 oktober 2010 11:38 schreef Lariekoek het volgende:
[..]
Nooit van gehoord.
Je doet de incheck voor o.a. KLM?
quote:In elk geval krijg je ergens volgend jaar een nieuw systeemOp maandag 25 oktober 2010 11:39 schreef Qebbel het volgende:
[..]
Niet check in. Drop off. En das cudop. Check in is codeco idd, maar die wordt niet bij de drop off gebruikt in prin cipe. Maar sommigen doen dat wel idd.
quote:Ok! Dan kan ik wel wat regelen.Op maandag 25 oktober 2010 11:13 schreef jaco het volgende:
[..]
Je kunt het treinticket alleen op je reisdag ophalen.
Het is niet per se de Thalys, maar kan ook een intercity zijn. Thalys balies bestaan niet. De KLM website geeft aan dat je het ticket bij de Internationaal balie moet afhalen.
quote:Het is mogelijk dat Expedia een pakket vluchten heeft ingekocht bij KLM en dat ze aan zien komen dat ze die niet allemaal gaan verkopen. De prijs wordt dan gedumpt in een poging om er toch vanaf te komen.Op maandag 25 oktober 2010 18:51 schreef Miless het volgende:
hoe kan het dat op expedia.com de tickets zoveel goedkoper zijn? Ik wil tickets naar New York boeken, en op expedia.com kom ik op een prijs van $720 uit, wat dus ongeveer 520 euro is. Dit is een directe vlucht met KLM, maar als ik op klm.nl kijk kom ik voor dezelfde vlucht op ¤730. Ook op sites als kayak.com is deze vlucht rond de 730 euro. Zie ik nu iets over het hoofd, of ben ik inderdaad veel goedkoper uit op expedia? (er staat wel iets van fares are not guaranteed until purchased, maar ik neem aan dat dit niet over prijsverschillen van 200 euro gaat..)
quote:Mijn zus is daar het afgelopen jaar mee naar tanazania gevlogen, en die is gewoon netjes terug gekomenOp dinsdag 26 oktober 2010 11:23 schreef littlefrankie het volgende:
Iemand ervaring met Egyptair?
Vlieg in juli terug vanuit Johannesburg naar Amsterdam. Via egyptair is de ticket maar ¤350, via emirates rond de ¤600.
Zag ook dat je bij egyptair je ticket nog eventueel kan omboeken, maar dat hier kosten aan verbonden zijn. Weet iemand hoe dit precies zit en hoe dit moet? Kon het namelijk niet vinden op de site van egyptair
quote:blijkbaar komt het doordat het een Delta code share vlucht is.Op maandag 25 oktober 2010 11:25 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Dat heb je vaker bij KLM, dan gaat het je ook niet lukken. Irritant, vind ik persoonlijk.
quote:Oké bedankt! Worden er nog kosten aan verbonden aan het omboeken?Op dinsdag 26 oktober 2010 11:31 schreef Helly het volgende:
[..]
Mijn zus is daar het afgelopen jaar mee naar tanazania gevlogen, en die is gewoon netjes terug gekomen. Omboeken van de terugvlucht was ook nog nodig en dat heb ik voor haar geregeld (omdat zij al daar zat) en dat ging gewoon via een Nederlands telefoonnummer wat op de website staat.
quote:Dat kostte wel wat ja, maar of dat was omdat het gewoon een duurdere vlucht was of servicekosten ofzo weet ik al niet meer, combinatie waarschijnlijk.Op woensdag 27 oktober 2010 00:01 schreef littlefrankie het volgende:
[..]
Oké bedankt! Worden er nog kosten aan verbonden aan het omboeken?
Volgens mij heb ik wel eens gelezen dat hiervoor weer een truc is om dit te omzeilen. Treinticket telefonisch om laten zetten naar een normale trein, en dan het treinticket zelf uitprinten..... Tsja, de conducteur is niet langs geweest, dus is de print ook niet gestempeld..... Zie je het voor je aan de check-in op Schiphol? Komt natuurlijk nog bij dat wanneer je uitsluitend met handbagage reist en electronisch incheckt of je boarding pas op schiphol uit de automaat trekt, er voor KLM helemaal niets meer te controleren valt.quote:Op maandag 25 oktober 2010 11:13 schreef jaco het volgende:
[..]
Je kunt het treinticket alleen op je reisdag ophalen.
Het is niet per se de Thalys, maar kan ook een intercity zijn. Thalys balies bestaan niet. De KLM website geeft aan dat je het ticket bij de Internationaal balie moet afhalen.
Ik heb ondertussen geboekt (via Budget Air) en er staat helemaal niets in over hoe het nu zit met de trein. Zal ik nog wel bericht over krijgen. En anders ga ik gewoon even naar Antwerpen uit mijn werk om het ticket op te halen.quote:Op maandag 1 november 2010 21:24 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Volgens mij heb ik wel eens gelezen dat hiervoor weer een truc is om dit te omzeilen. Treinticket telefonisch om laten zetten naar een normale trein, en dan het treinticket zelf uitprinten..... Tsja, de conducteur is niet langs geweest, dus is de print ook niet gestempeld..... Zie je het voor je aan de check-in op Schiphol? Komt natuurlijk nog bij dat wanneer je uitsluitend met handbagage reist en electronisch incheckt of je boarding pas op schiphol uit de automaat trekt, er voor KLM helemaal niets meer te controleren valt.![]()
Nul probleem.quote:Op dinsdag 2 november 2010 20:16 schreef Nallie het volgende:
Vraagje: Ik vlieg binnenkort met british airways vanuit de US naar NL.
Ik heb hier een tijdje gezeten en heb dus nogal wat bagage.
Nu mag je bij BA 2 stuks handbagage mee, maar dat is een laptoptas of handtas en een grotere tas zoals een trolley/sporttas(je).
Zou ik er doorheen komen met een rugtas en een sporttasje?
50 x 33 x 33 is officieel te groot voor Easyjet. Als je hem niet helemaal vol doet zou het misschien kunnenquote:Op woensdag 3 november 2010 19:09 schreef Klare het volgende:
Wat denken jullie, kan ik deze tas als handbagage mee nemen? Vlieg met easyjet. En nee, ik ga de tas niet helemaal volproppen, ga maar 4 dagen.
http://www.hema.nl/nl-nl/(...)-%2818601045%29.aspx
In de VS moet je inderdaad overal opnieuw doorheen (douane, bagage ophalen en inchecken, bagage check). Echter is dit wel te doen in 2 uur, ik heb het al vaak genoeg gedaan zelfs met iets vertraging op m'n vlucht naar de VS. 1,5 uur is wel wat kort trouwens, vooral als je wat vertraging oploopt.quote:Op vrijdag 5 november 2010 09:25 schreef Tinkerbel_ACC_ het volgende:
Ik ben momenteel aan het kijken naar vluchten naar Cancun. Nu heb ik een mooie aanbieding gevonden bij Continental, maar daar heb ik in Amerika op de heenweg 2 uur overstaptijd. Ik vraag je af: als ik vanuit Amsterdam naar Houston vlieg en daar overstap op het vlietuig naar MExico, moet ik dan toch door de douane (die altijd erg lang duurt en dan is 2 uur overstappen erg weinig naar mijn mening...)?
Want als dit niet zo is dan is 2 uur ruim tijd, anders is 2 uur redelijk kort ... Het is wel een overstap die Continental zelf aanbiedt, maar wil niet mijn volgende vlucht missen en moeten omboeken ... Dan vlieg ik liever rechtstreeks voor meer geld
Terugweg is overigens 1,5 uur overstaptijd, weer met overstap in Houston. Geldt heir hetzelfde?
Je hoeft voor een internationale transfer je koffers niet op te pakken en weer in te checken. Continental labelt dit door. Er zijn bovendien 2 aparte loketten voor internationale transfers (met kortere rijen).quote:Op vrijdag 5 november 2010 09:25 schreef Tinkerbel_ACC_ het volgende:
Ik ben momenteel aan het kijken naar vluchten naar Cancun. Nu heb ik een mooie aanbieding gevonden bij Continental, maar daar heb ik in Amerika op de heenweg 2 uur overstaptijd. Ik vraag je af: als ik vanuit Amsterdam naar Houston vlieg en daar overstap op het vlietuig naar MExico, moet ik dan toch door de douane (die altijd erg lang duurt en dan is 2 uur overstappen erg weinig naar mijn mening...)?
Maar Amerika is niet hetzelfde als Azie. Wanneer je in Amerika binnenkomt, en daarna een binnenlandse vlucht hebt, Is je bagage wel doorgelabeld maar moet je het wel van de belt halen, door de immigration en de douane en dan op de drop-off belt voor binnenlandse vluchten in USA leggen. Daarna mag je weer lekker in de rij voor de security check aansluiten. Zo werkt het in ieder geval op vele Amerikaanse vliegvelden.quote:Op zaterdag 6 november 2010 19:44 schreef Motormuis81 het volgende:
Vraagje naar aanleiding van het vorige reactie:
Als je een overstap hebt met dezelfde maatschappij, dan krijg je toch altijd je boardingpassen voor beide vluchten??
Dus hoef je niet door de douane ed?? Alleen de vele security checks.
Nou heb ik pas ook voor het eerst met overstap gevlogen en daar werd alles doorgelabeld en kreeg ik beide boardingspassen.
Ik vloog toen op Azie, misschien dat het daar verschilt met Amerika.
Ik hoor het graag.
Groet Motormuis
Ja. In de meeste landen moet je zelfs een visum bij het amerikaanse consulaat aanvragen voor die paar uur dat je aan het overstappen bent. Dus wees maar blij dat je het als Nederlander met een visa-waiver kunt afdoen.quote:Op zaterdag 6 november 2010 23:26 schreef Motormuis81 het volgende:
Maar geldt het ook wanneer je een overstap hebt tussen 2 internationale vluchten? Zoals Tinkerbel beschrijft.
Dat hangt er vanaf in welke klasse je boekt. Hoe duurder het ticket hoe meer vrijheid je hebt. Dus in jou geval is het goedkoopste ticket misschien niet de beste oplossing. Als je niet weet hoe lang je wilt blijven let dan ook op de maximale geldigheidsduur van het ticket.quote:Op zondag 7 november 2010 00:46 schreef Bombshell het volgende:
Ik wil naar azie gaan voor 2 maanden. Stel dat nu het geval is dat ik langer wil blijven is het dan gemakkleijk om je ticket datum op te klaten schuiven voor bv een maand? Of zijn hier hoge kosten aan verbonden? Zal vast wel denk..![]()
..en van je visum!quote:Op zondag 7 november 2010 09:16 schreef Its-Jojo-4you het volgende: [..]
Dat hangt er vanaf in welke klasse je boekt. Hoe duurder het ticket hoe meer vrijheid je hebt. Dus in jou geval is het goedkoopste ticket misschien niet de beste oplossing. Als je niet weet hoe lang je wilt blijven let dan ook op de maximale geldigheidsduur van het ticket.
quote:Op maandag 8 november 2010 22:34 schreef Ludacriss het volgende:
Ik zag een mooie aanbieding van Aeroflot naar Bangkok (via Moskou). Is dit een goede vliegmaatschappij? Wat zijn de ervaringen en dergelijke?
Aeroflot heeft niet voor niets de meeste dodelijke slachtoffers van alle luchtvaartmaatschappijen. Je vliegt tussen Russen en anders kan je altijd nog beter Egyptair nemen, zij zijn ook altijd erg goedkoop. Aeroflot heeft vaak relatief weinig tot geen inflight entertainment, en anders kan je ook nog beter, zoals ozzietukker zei, Emirates of Qatar Airways nemen. Ik zou het niet doen, er zijn vast wel betere maatschappijen voor een (net) iets hogere prijs.quote:Op maandag 8 november 2010 22:34 schreef Ludacriss het volgende:
Ik zag een mooie aanbieding van Aeroflot naar Bangkok (via Moskou). Is dit een goede vliegmaatschappij? Wat zijn de ervaringen en dergelijke?
Als je dat al laat meewegen in je beslissing (wat nergens op slaat, want naar de luchthaven toe rijden is gevaarlijker), dan moet je ook nog eens goed naar de feiten kijken (zie bijv. http://www.airfleets.net/crash/fatalities_airline.htm ).quote:Op dinsdag 9 november 2010 21:22 schreef Maarten-Pieter het volgende:
Aeroflot heeft niet voor niets de meeste dodelijke slachtoffers van alle luchtvaartmaatschappijen. Je vliegt tussen Russen en anders kan je altijd nog beter Egyptair nemen, zij zijn ook altijd erg goedkoop.
De regels lijken mij duidelijk, maar ik wil wel graag 100% zekerheid hebben :pquote:Hoeveelheid:
- Economy class: 1 stuk.
- First en Business Class: 2 stuks*.
* U zult tijdens het inchecken een bagage label ontvangen voor uw tweede stuk handbagage. Alle items die naast uw 1e stuk handbagage aan boord worden meegenomen dienen gelabeled te worden.
Naast uw handbagage, kunt u de volgende persoonlijke items meenemen als handbagage*:
- Handtas, portomonnee of notitieboek.
- Een aktetas.
- Een jas, omslagdoek of dekentje.
- Elektronische apparatuur zoals laoptop, Ipad of camera.
- Een kleine camera of een verrekijker.
- Leesmateriaal voor de vlucht.
- Baby reiswiegje.
- Baby - en/of kindervoeding voor consumptie aan boord.
- volledig inklapbare wandelwagen (alleen op internationale vluchten).
- wandelstok, krukken en/of beugels/prothetische apparaten, welke voor medische redenen noodzakelijk zijn.
*Alle items die naast het 1e stuk handbagage worden meegenomen aan boord dienen gelabeled te worden. Vraag hiernaar bij het incheck- en/of bagage drop-off personeel.
Makkelijk.quote:Op woensdag 10 november 2010 14:13 schreef Platina het volgende:
[..]
De regels lijken mij duidelijk, maar ik wil wel graag 100% zekerheid hebben :p
Uit bovenstaande maak ik op dat ik een klein handbagagekoffertje mag meenemen en daarnaast nog een laptoptas met mijn laptop, tijdschrift etc. Iemand die dit weet? ik vlieg eigenlijk nooit met zoveel bagage. Ik vlieg overigens met Malaysia Airlines.
Hoezo bij voorkeur Qatar??quote:Op dinsdag 9 november 2010 20:03 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Ik zou dit niet doen. Aeroflut opzich is niet eens zo slecht tegenwoordig, maar de prijs zal niet dusdanig laag zijn dat een stopover met deze maatschappij zicht loont.
Aereflut vliegt met relatief kleine toestellen tussen Amsterdam en Moskou, en vanaf Moskou in diverse modellen, maar meestal niet met inflight entertainment.
Je bent dan qua tussenstop beter af met een maatschappij als Emirates of Qatar (Bij voorkeur de laatste).
Daarnaast, als je ooit eens met groepen Russen hebt gereisd begrijp je waarom het eigenlijk helemaal geen goed idee is om te doen.
De indeling van de toestellen van Qatar Airways, in het bijzonder de 777 toestellen hebben een fijne 3-3-3 indeling, ook nog eens een fantastische beenruimte, en een goed entertainmentsysteem.quote:
Bij Easyjet hoef je bij een bestemming als Barcelona vanaf Amsterdam inderdaad niet meer gegevens in te voeren en kan je prima de boarding pass printen.quote:Op woensdag 10 november 2010 20:02 schreef Eggington het volgende:
Zag deze vraag zo gauw nergens anders staan, dus ik stel hem maar voor de zekerheid
Volgende week vlieg ik van AMS naar BCN met Easyjet. Vandaag wilde ik me inchecken voor de vlucht, maar ik kan niets vinden van online inchecken, zoals ik dat gewend ben van bijvoorbeeld Ryanair.
Na het invoeren van mijn referentie kan ik meteen een boarding pass uitprinten maar hoef verder nergens meer mijn passagiers gegevens in te voeren (zoals paspoort nr. oid). Kan iemand mij vertellen of dit inderdaad klopt? Kan ik nu gewoon direct doorlopen op Schiphol met die boarding pass? Ben het helemaal niet gewend dat dat zo makkelijk gaat, vandaar
Ik sta al op 814 doden. Daar staat alleen maar het ongeluk van 1994. En bij Russen weet je nooit hoe nauw ze het nemen met onderhoud.quote:Op dinsdag 9 november 2010 21:33 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Als je dat al laat meewegen in je beslissing (wat nergens op slaat, want naar de luchthaven toe rijden is gevaarlijker), dan moet je ook nog eens goed naar de feiten kijken (zie bijv. http://www.airfleets.net/crash/fatalities_airline.htm ).
Die vliegtuigen die van en naar Amsterdam vliegen van Aeroflot zijn nieuwe Boeings dan die KLM voor die route gebruikt (en waar je ook in terecht kan komen vanwege de samenwerking op die route).
Enige bekende nadeel is de overstap in Moskou, die nog wel eens een nacht wil duren. Even goed opletten bij het boeken dus.
Wat is dr bagger aan de A330 van Emirates dan? Ben van plan om binnenkort met emirates naar BKK te vliegen vandaar..quote:Op woensdag 10 november 2010 20:03 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
De indeling van de toestellen van Qatar Airways, in het bijzonder de 777 toestellen hebben een fijne 3-3-3 indeling, ook nog eens een fantastische beenruimte, en een goed entertainmentsysteem.
Emirates vliegt in de 777 in de 3-4-3 opstelling en aanmerkelijk minder beenruimte, daarnaast zijn de Emirates A330 toestellen echt bagger, bij Qatar tenminste niet allemaal, daar heb je ook een paar goede modellen van de A330 er tussen zitten.
Wel moet je voor Qatar vanaf London, Brussel of Frankfurt vertrekken, met Emirates kan het ook vanaf Amsterdam of Dusseldorf.
Het entertainmentsysteem op deze toestellen is niet op het nivo van de andere toestellen van Emirates, daarnaast zijn dit oude toestellen en zitten de stoelen niet echt lekker.quote:Op woensdag 10 november 2010 20:39 schreef Bombshell het volgende:
[..]
Wat is dr bagger aan de A330 van Emirates dan? Ben van plan om binnenkort met emirates naar BKK te vliegen vandaar..
Het is wel duurder. En geef toe, zo veel extra betalen is dat vliegtuig toch niet waard? Bovendien vliegen er ook andere toestellen naar Düsseldorf.quote:Op woensdag 10 november 2010 21:07 schreef Thetallguy het volgende:
En Emirates vanaf Amsterdam is sowieso altijd een 77W, dus dan heb je het probleem van de A330 (Dusseldorf) niet.
Ik moet zeggen dat momenteel het prijs verschil van Dusseldorf of Amsterdam met Emirates niet erg groot is.. Tis goed kijken momenteel qua datums. Ik persoonlijk ga pas via Dusseldorf als het prijs verschil ongeveer 70 euro is.quote:Op vrijdag 12 november 2010 20:54 schreef Maarten-Pieter het volgende:
[..]
Het is wel duurder. En geef toe, zo veel extra betalen is dat vliegtuig toch niet waard? Bovendien vliegen er ook andere toestellen naar Düsseldorf.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |