abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_87914593
Als ik AMS - ADD wil vliegen (vertrek 9 december, terug 8 januari) dan betaal ik 742 euro bij KLM.
Als ik een ticket boek vanaf Antwerpen CS met dezelfde specs, dan ben ik voor hetzelfde ticket 549 euro kwijt. Inclusief treinticket van Antwerpen naar Schiphol.

Ik weet dat het niet werkt met vliegtickets om een deel van je reis te skippen. Maar ik moet in dit geval toch gewoon incheken op Schiphol en kan mezelf zo toch mooi bijna 200 euro besparen?
Dit alles in de categorie *better safe than sorry*
Doe wat je niet durft.
Geef kinderen in Madagascar kans op onderwijs. Steun Abecole
www.Facebook.com/AbecoleNL
  zondag 24 oktober 2010 @ 22:06:07 #152
64479 Omnifacer
Alles geven!11
pi_87915807
Kun je eens meer vertellen over hoe dat werkt via Antwerpen?
  zondag 24 oktober 2010 @ 22:57:16 #153
128088 Masanga
Hakuna matata!
pi_87918661
quote:
Op zondag 24 oktober 2010 21:46 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
Als ik AMS - ADD wil vliegen (vertrek 9 december, terug 8 januari) dan betaal ik 742 euro bij KLM.
Als ik een ticket boek vanaf Antwerpen CS met dezelfde specs, dan ben ik voor hetzelfde ticket 549 euro kwijt. Inclusief treinticket van Antwerpen naar Schiphol.

Ik weet dat het niet werkt met vliegtickets om een deel van je reis te skippen. Maar ik moet in dit geval toch gewoon incheken op Schiphol en kan mezelf zo toch mooi bijna 200 euro besparen?
Dit alles in de categorie *better safe than sorry*
Ik vermoed dat het redelijk cruciaal is dat je in Antwerpen verschijnt. Ozzietukker weet hier zeker meer over.
When all things seem to end, the future still remains..
  Moderator zondag 24 oktober 2010 @ 22:59:37 #154
45833 crew  Fogel
pi_87918794
Het staat zelfs in de OP "Kan ik een vlucht via Amsterdam boeken en dan pas daar opstappen?
Nee, als je een deel van een als 1 geheel geboekte reis niet maakt, dan is je ticket niet meer geldig. Dit geldt dus niet voor bijna alle low-cost maatschappijen waar je reis bestaat uit losse enkele reizen."
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2026: Peru, België, Nederland, St. Maarten
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen, Griekenland, Nederland, Oslo
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
pi_87925607
quote:
Op zondag 24 oktober 2010 22:59 schreef Fogel het volgende:
Het staat zelfs in de OP "Kan ik een vlucht via Amsterdam boeken en dan pas daar opstappen?
Nee, als je een deel van een als 1 geheel geboekte reis niet maakt, dan is je ticket niet meer geldig. Dit geldt dus niet voor bijna alle low-cost maatschappijen waar je reis bestaat uit losse enkele reizen."
De vraagsteller geeft aan dat hij dit weet en vraagt volgens mij of het met een treinreis als eerste 'leg' ook zo werkt. Niettemin luidt antwoord: je moet de treinreis werkelijk maken. Het treinticket kun je alleen persoonlijk op de dag van vertrek afhalen bij het internationale loket in Antwerpen. Vervolgens kan er naar het gebruikte treinticket gevraagd worden bij de checkin op Schiphol. De KLM is er op gebrand om deze truc zoveel mogelijk te voorkomen.

Je kunt natuurlijk nog steeds de trein naar Antwerpen nemen en daar je reis starten volgens het ticket. Hiermee bespaar je de 200 euro minus de kosten van een enkele reis naar Antwerpen.
  maandag 25 oktober 2010 @ 04:46:24 #156
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_87925659
:) Je moet inderdaad je melden bij de Thalys balie in Antwerpen, anders zal je bij het inchecken op Schiphol geweigerd worden. Op de terugweg moet je de trein terug nemen naar Antwerpen, maar aangezien je je koffer van de bagageband op Schiphol moet ophalen zal niemand dat kunnen verplichten. (En KLM zal ook niet nabelasten in dit geval, aangezien het voor KLM onmogelijk te bewijzen is dat je de terugweg niet gemaakt hebt en controleert dit ook niet bij een treinreis, daarnaast verstoor je het proces (koffers hoeven niet onderschept te worden) ook niet).

Overigens, je wordt bij de check in geweigerd, als je dit nadehand aanvecht bij KLM en bij voorkeur dreigt publiekelijk te gaan wordt er door KLM heel snel aangeboden het geld van het (nieuwe) ticket terug gegeven omdat zeker met het stukje trein dit een enorm grijs gebied is en KLM alle rechtszaken hieromtrent wil voorkomen. Er waren enkele mensen die verder tegen KLM gingen procederen maar KLM doet er alles aan om de rechtsgang zoveel mogelijk te vertragen en het lijkt mij niet vreemd als die mensen alsnog overstag zijn gegaan en de compensatie van KLM hebben geaccepteerd. (Want voor een willekeuige particulier is het het niet waard om zoveel financieel risico te lopen).
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  maandag 25 oktober 2010 @ 04:50:34 #157
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_87925661
quote:
Op zondag 24 oktober 2010 21:19 schreef DancePlaza het volgende:
ik heb via klm.nl 2 tickets geboekt naar new york newark. maar ik heb nu wel etickets ontvangen van de klm site.

maar waar kan ik op me eticket zien waar ik ga zitten of kan ik dat pas zien als ik online ga inchecken (30 uur voor de vlucht.)
Je kan dat niet op je E-ticket zien, maar op de KLM site moet je naar 'Manage my Booking' gaan, en dan kan je tot 90 dagen (!) voor vertrek een zitplaats vastleggen. In de tussentijd kan je dat nog zoveel veranderen als je wilt.
Wat dat aangaande is KLM ideaal en werkt dit prima. In al mijn gevallen zijn alle vooraf gekozen plaatsen gehonoreed bij de online check-in werden die plaatsen als basis plaats aangegeven. (Je kon dan alsnog een andere stoel kiezen maar je was hierin veel beperkter).
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_87925738
Stel dat ik wel ingechecked ben, maar ik heb geen boarding pass. De reden is dat ik in het buitenland ben en geen beschikking heb over een printer.

Mag ik dan toch in de rij gaan staan bij de Bagage Drop-Off balie en daar om een boarding pass vragen ?
pi_87925824
quote:
Op maandag 25 oktober 2010 05:52 schreef jaco het volgende:
Stel dat ik wel ingechecked ben, maar ik heb geen boarding pass. De reden is dat ik in het buitenland ben en geen beschikking heb over een printer.

Mag ik dan toch in de rij gaan staan bij de Bagage Drop-Off balie en daar om een boarding pass vragen ?
Bagage drop off/ gewone incheck balie

Kan, heb het zelf ook wel eens gehad. ze printen dan je boarding pass uit.
Nobody expects the Spanish Inquisition!
  Moderator maandag 25 oktober 2010 @ 07:46:01 #160
45833 crew  Fogel
pi_87926025
quote:
Op maandag 25 oktober 2010 06:41 schreef Its-Jojo-4you het volgende:

[..]

Bagage drop off/ gewone incheck balie

Kan, heb het zelf ook wel eens gehad. ze printen dan je boarding pass uit.
Je kan er ook zelf even een uit een automaat trekken -indien aanwezig op dat vliegveld (mijn ervaring is dat de vliegvelden waar ze geen chech-in automaten hebben zo klein zijn dat tijden ook niet groot zijn)-, scheelt in de rij staan.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2026: Peru, België, Nederland, St. Maarten
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen, Griekenland, Nederland, Oslo
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
  Moderator maandag 25 oktober 2010 @ 07:50:04 #161
45833 crew  Fogel
pi_87926057
quote:
Op maandag 25 oktober 2010 04:01 schreef jaco het volgende:

[..]

De vraagsteller geeft aan dat hij dit weet en vraagt volgens mij of het met een treinreis als eerste 'leg' ook zo werkt. Niettemin luidt antwoord: je moet de treinreis werkelijk maken. Het treinticket kun je alleen persoonlijk op de dag van vertrek afhalen bij het internationale loket in Antwerpen. Vervolgens kan er naar het gebruikte treinticket gevraagd worden bij de checkin op Schiphol. De KLM is er op gebrand om deze truc zoveel mogelijk te voorkomen.

Je kunt natuurlijk nog steeds de trein naar Antwerpen nemen en daar je reis starten volgens het ticket. Hiermee bespaar je de 200 euro minus de kosten van een enkele reis naar Antwerpen.
De eerste leg zal ook gewoon een "vluchtnummer" hebben "operated by Thalys" en telt gewoon als leg voor de KLM. Lufthansa doet iets soortgelijks met hun AIRail, waar ze ICE treinen vluchtnummers geven.
Het grootste probleem van KLM is/was (misschien dat ze inmiddels duidelijker zijn) dat ze bij een search naar een vlucht via Amsterdam naar Brussel ook Brussel (Antwerpen) als resultaat geven. Sorry, maar als ik naar Brussel wil vliegen, dan wil ik niet met de trein naar Antwerpen...
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2026: Peru, België, Nederland, St. Maarten
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen, Griekenland, Nederland, Oslo
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
pi_87926550
quote:
1.gif Op maandag 25 oktober 2010 04:46 schreef ozzietukker het volgende:
:) Je moet inderdaad je melden bij de Thalys balie in Antwerpen, anders zal je bij het inchecken op Schiphol geweigerd worden. Op de terugweg moet je de trein terug nemen naar Antwerpen, maar aangezien je je koffer van de bagageband op Schiphol moet ophalen zal niemand dat kunnen verplichten. (En KLM zal ook niet nabelasten in dit geval, aangezien het voor KLM onmogelijk te bewijzen is dat je de terugweg niet gemaakt hebt en controleert dit ook niet bij een treinreis, daarnaast verstoor je het proces (koffers hoeven niet onderschept te worden) ook niet).

Overigens, je wordt bij de check in geweigerd, als je dit nadehand aanvecht bij KLM en bij voorkeur dreigt publiekelijk te gaan wordt er door KLM heel snel aangeboden het geld van het (nieuwe) ticket terug gegeven omdat zeker met het stukje trein dit een enorm grijs gebied is en KLM alle rechtszaken hieromtrent wil voorkomen. Er waren enkele mensen die verder tegen KLM gingen procederen maar KLM doet er alles aan om de rechtsgang zoveel mogelijk te vertragen en het lijkt mij niet vreemd als die mensen alsnog overstag zijn gegaan en de compensatie van KLM hebben geaccepteerd. (Want voor een willekeuige particulier is het het niet waard om zoveel financieel risico te lopen).
Kijk, dat van die Thalys balie wist ik dan weer niet. Gaat dit ook op als het een "gewone" internationale trein is? Te zien aan de reistijd (1 uur en 51 minuten) is het nl. geen Thalys. Of moet je je per definitie bij de Thalys balie melden?

Maar afijn, ik heb al een oplossing bedacht. :P Ik ga gewoon op woensdag "vliegen" en ga dan naar Antwerpen, haal mijn ticket op, ga met de trein naar huis en dan donderdag gewoon naar Schiphol. :P
Beetje jammer alleen dat het ticket vandaag 50 euro duurder is dan gister. :D

[ Bericht 64% gewijzigd door HenkPietKlaasWim op 25-10-2010 09:05:55 ]
Doe wat je niet durft.
Geef kinderen in Madagascar kans op onderwijs. Steun Abecole
www.Facebook.com/AbecoleNL
  maandag 25 oktober 2010 @ 10:22:10 #163
180739 Qebbel
Stewardesbisch!
pi_87928268
quote:
Op maandag 25 oktober 2010 06:41 schreef Its-Jojo-4you het volgende:

[..]

Bagage drop off/ gewone incheck balie

Kan, heb het zelf ook wel eens gehad. ze printen dan je boarding pass uit.
Dan heb je mazzel gehad. Dit mag namelijk in prin cipe niet. De persoon achter de balie moet dan beide systemen op de computer handhaven en dat mogen ze niet. Ze kunnen ervoor naar huis gestuurd worden in ieder geval.

Print dus gewoon je boarding pass uit en als dat niet lukt inderdaad naar de automaten gaan.
Als kunst volmaakt is, is de wereld overbodig.
Wees wie je bent, maar accepteer ook anderen!
pi_87928450
quote:
Op maandag 25 oktober 2010 10:22 schreef Qebbel het volgende:

[..]

Dan heb je mazzel gehad. Dit mag namelijk in prin cipe niet. De persoon achter de balie moet dan beide systemen op de computer handhaven en dat mogen ze niet. Ze kunnen ervoor naar huis gestuurd worden in ieder geval.

Print dus gewoon je boarding pass uit en als dat niet lukt inderdaad naar de automaten gaan.
Dan mag je een hoop mensen weg sturen _O-

Ik heb dit vrij vaak en krijg er altijd mijn ticket.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
  maandag 25 oktober 2010 @ 11:02:10 #165
61660 Lariekoek
Zo, jij bent echt grappig.
pi_87929318
quote:
Op maandag 25 oktober 2010 10:22 schreef Qebbel het volgende:

[..]

Dan heb je mazzel gehad. Dit mag namelijk in prin cipe niet. De persoon achter de balie moet dan beide systemen op de computer handhaven en dat mogen ze niet. Ze kunnen ervoor naar huis gestuurd worden in ieder geval.

Print dus gewoon je boarding pass uit en als dat niet lukt inderdaad naar de automaten gaan.
Wat een onzin :')
Het is een en hetzelfde systeem.
la·rie·koek (de ~ (m.)) 1 onzin
pi_87929680
quote:
Op maandag 25 oktober 2010 08:52 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:

[..]

Kijk, dat van die Thalys balie wist ik dan weer niet. Gaat dit ook op als het een "gewone" internationale trein is? Te zien aan de reistijd (1 uur en 51 minuten) is het nl. geen Thalys. Of moet je je per definitie bij de Thalys balie melden?

Maar afijn, ik heb al een oplossing bedacht. :P Ik ga gewoon op woensdag "vliegen" en ga dan naar Antwerpen, haal mijn ticket op, ga met de trein naar huis en dan donderdag gewoon naar Schiphol. :P
Beetje jammer alleen dat het ticket vandaag 50 euro duurder is dan gister. :D
Je kunt het treinticket alleen op je reisdag ophalen.

Het is niet per se de Thalys, maar kan ook een intercity zijn. Thalys balies bestaan niet. De KLM website geeft aan dat je het ticket bij de Internationaal balie moet afhalen.
  Moderator maandag 25 oktober 2010 @ 11:13:29 #167
45833 crew  Fogel
pi_87929685
quote:
Op maandag 25 oktober 2010 10:30 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Dan mag je een hoop mensen weg sturen _O-

Ik heb dit vrij vaak en krijg er altijd mijn ticket.
Ik ook...

Misschien dat de low-cost airlines moeilijk doen, maar "traditionele" maatschappijen maken hier geen probleem van. Waarom zouden ze?
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2026: Peru, België, Nederland, St. Maarten
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen, Griekenland, Nederland, Oslo
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
pi_87930058
quote:
Op maandag 25 oktober 2010 04:50 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Je kan dat niet op je E-ticket zien, maar op de KLM site moet je naar 'Manage my Booking' gaan, en dan kan je tot 90 dagen (!) voor vertrek een zitplaats vastleggen. In de tussentijd kan je dat nog zoveel veranderen als je wilt.
Wat dat aangaande is KLM ideaal en werkt dit prima. In al mijn gevallen zijn alle vooraf gekozen plaatsen gehonoreed bij de online check-in werden die plaatsen als basis plaats aangegeven. (Je kon dan alsnog een andere stoel kiezen maar je was hierin veel beperkter).
ik krijg dit te zien, maar kan helaas nog geen stoel kiezen bij manage my booking

pi_87930089
quote:
Op maandag 25 oktober 2010 11:24 schreef DancePlaza het volgende:

[..]

ik krijg dit te zien, maar kan helaas nog geen stoel kiezen bij manage my booking

[ afbeelding ]
Dat heb je vaker bij KLM, dan gaat het je ook niet lukken. Irritant, vind ik persoonlijk.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_87930151
quote:
Op maandag 25 oktober 2010 11:13 schreef Fogel het volgende:

[..]

Ik ook...

Misschien dat de low-cost airlines moeilijk doen, maar "traditionele" maatschappijen maken hier geen probleem van. Waarom zouden ze?
Ik dacht dat ze dit mogelijk zouden weigeren omdat de drop-off balie is bedacht om de efficiency te verhogen. Als reizigers dan toch weer een boarding pass willen (of iets anders), dan wordt het proces toch weer vertraagd.

Het ging trouwens om Silk Air op Changi Airport. Die hebben daar geen self check-in kiosks, zoals je wel zou verwachten van een Singaporese maatschappij. De checkin balies werkten enorm traag. De volgende keer check ik via het web in en probeer het eerst bij de dropoff balie. Bedankt voor de reakties.
  maandag 25 oktober 2010 @ 11:34:08 #171
180739 Qebbel
Stewardesbisch!
pi_87930359
quote:
1.gif Op maandag 25 oktober 2010 11:02 schreef Lariekoek het volgende:

[..]

Wat een onzin :')
Het is een en hetzelfde systeem.
Jij werkt er ook? :')

Het is helemaal niet hetzelfde systeem en in prin cipe mogen zij dat gewoon niet doen. Klaar uit. Dat het gebeurt ok. Tuurlijk, ik zie het ook vaak, maar voor hetzelfde geld word je gewoon weggestuurd naar de incheck. Dus neem gewoon je boarding pass mee, want zo werkt het nou eenmaal.
Als kunst volmaakt is, is de wereld overbodig.
Wees wie je bent, maar accepteer ook anderen!
pi_87930422
quote:
Op maandag 25 oktober 2010 11:34 schreef Qebbel het volgende:

[..]

Jij werkt er ook? :')

Het is helemaal niet hetzelfde systeem en in prin cipe mogen zij dat gewoon niet doen. Klaar uit. Dat het gebeurt ok. Tuurlijk, ik zie het ook vaak, maar voor hetzelfde geld word je gewoon weggestuurd naar de incheck. Dus neem gewoon je boarding pass mee, want zo werkt het nou eenmaal.
Jij werkt in Singapore?
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
  maandag 25 oktober 2010 @ 11:36:28 #173
61660 Lariekoek
Zo, jij bent echt grappig.
pi_87930432
quote:
Op maandag 25 oktober 2010 11:34 schreef Qebbel het volgende:

[..]

Jij werkt er ook? :')

Het is helemaal niet hetzelfde systeem en in prin cipe mogen zij dat gewoon niet doen. Klaar uit. Dat het gebeurt ok. Tuurlijk, ik zie het ook vaak, maar voor hetzelfde geld word je gewoon weggestuurd naar de incheck. Dus neem gewoon je boarding pass mee, want zo werkt het nou eenmaal.
Jij print je bagagelabels niet via Codeco? ;)
la·rie·koek (de ~ (m.)) 1 onzin
  maandag 25 oktober 2010 @ 11:37:31 #174
180739 Qebbel
Stewardesbisch!
pi_87930462
quote:
1.gif Op maandag 25 oktober 2010 11:36 schreef Lariekoek het volgende:

[..]

Jij print je bagagelabels niet via Codeco? ;)
nope cudop
Als kunst volmaakt is, is de wereld overbodig.
Wees wie je bent, maar accepteer ook anderen!
  maandag 25 oktober 2010 @ 11:38:44 #175
61660 Lariekoek
Zo, jij bent echt grappig.
pi_87930503
quote:
Op maandag 25 oktober 2010 11:37 schreef Qebbel het volgende:

[..]

nope cudop
Nooit van gehoord.
Je doet de incheck voor o.a. KLM?
la·rie·koek (de ~ (m.)) 1 onzin
  maandag 25 oktober 2010 @ 11:39:56 #176
180739 Qebbel
Stewardesbisch!
pi_87930529
quote:
1.gif Op maandag 25 oktober 2010 11:38 schreef Lariekoek het volgende:

[..]

Nooit van gehoord.
Je doet de incheck voor o.a. KLM?
Niet check in. Drop off. En das cudop. Check in is codeco idd, maar die wordt niet bij de drop off gebruikt in prin cipe. Maar sommigen doen dat wel idd.
Als kunst volmaakt is, is de wereld overbodig.
Wees wie je bent, maar accepteer ook anderen!
  maandag 25 oktober 2010 @ 11:48:19 #177
61660 Lariekoek
Zo, jij bent echt grappig.
pi_87930836
quote:
Op maandag 25 oktober 2010 11:39 schreef Qebbel het volgende:

[..]

Niet check in. Drop off. En das cudop. Check in is codeco idd, maar die wordt niet bij de drop off gebruikt in prin cipe. Maar sommigen doen dat wel idd.
In elk geval krijg je ergens volgend jaar een nieuw systeem O+
la·rie·koek (de ~ (m.)) 1 onzin
pi_87936451
Per wanneer gaat codeco eruit dan?
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_87938206
quote:
1.gif Op maandag 25 oktober 2010 11:13 schreef jaco het volgende:

[..]

Je kunt het treinticket alleen op je reisdag ophalen.

Het is niet per se de Thalys, maar kan ook een intercity zijn. Thalys balies bestaan niet. De KLM website geeft aan dat je het ticket bij de Internationaal balie moet afhalen.
Ok! Dan kan ik wel wat regelen. :)
Doe wat je niet durft.
Geef kinderen in Madagascar kans op onderwijs. Steun Abecole
www.Facebook.com/AbecoleNL
  maandag 25 oktober 2010 @ 15:45:45 #180
61660 Lariekoek
Zo, jij bent echt grappig.
pi_87939198
quote:
Op maandag 25 oktober 2010 14:38 schreef Thetallguy het volgende:
Per wanneer gaat codeco eruit dan?
2011/2012
la·rie·koek (de ~ (m.)) 1 onzin
pi_87947040
Volgens mij is deze vraag laatst ook al ergens hier gesteld, maar kan hem niet meer vinden, dus nog maar even een keer;
hoe kan het dat op expedia.com de tickets zoveel goedkoper zijn? Ik wil tickets naar New York boeken, en op expedia.com kom ik op een prijs van $720 uit, wat dus ongeveer 520 euro is. Dit is een directe vlucht met KLM, maar als ik op klm.nl kijk kom ik voor dezelfde vlucht op ¤730. Ook op sites als kayak.com is deze vlucht rond de 730 euro. Zie ik nu iets over het hoofd, of ben ik inderdaad veel goedkoper uit op expedia? (er staat wel iets van fares are not guaranteed until purchased, maar ik neem aan dat dit niet over prijsverschillen van 200 euro gaat..)
pi_87966785
quote:
Op maandag 25 oktober 2010 18:51 schreef Miless het volgende:
hoe kan het dat op expedia.com de tickets zoveel goedkoper zijn? Ik wil tickets naar New York boeken, en op expedia.com kom ik op een prijs van $720 uit, wat dus ongeveer 520 euro is. Dit is een directe vlucht met KLM, maar als ik op klm.nl kijk kom ik voor dezelfde vlucht op ¤730. Ook op sites als kayak.com is deze vlucht rond de 730 euro. Zie ik nu iets over het hoofd, of ben ik inderdaad veel goedkoper uit op expedia? (er staat wel iets van fares are not guaranteed until purchased, maar ik neem aan dat dit niet over prijsverschillen van 200 euro gaat..)
Het is mogelijk dat Expedia een pakket vluchten heeft ingekocht bij KLM en dat ze aan zien komen dat ze die niet allemaal gaan verkopen. De prijs wordt dan gedumpt in een poging om er toch vanaf te komen.

Afgezien van deze mogelijke verklaring, verbaast zo'n groot prijsverschil mij ook. Als je de sites op hetzelfde moment vergelijkt, de vlucht is exact dezelfde en je hebt de wisselkoers dubbel gechecked dan zou ik gewoon toeslaan. Het is mogelijk dat de prijs op de Amerikaanse website opeens omhoog gaat doordat er luchthaven belasting of andere kosten bij komen (in Europa mogen sites dat niet meer doen). Ook heb ik bij een andere reissite wel eens meegemaakt dat de prijs ineens omhoog gaat als je werkelijk boekt, omdat de prijs kennelijk niet continu wordt bijgehouden.

Juich dus niet te vroeg, maar als dit allemaal niet het geval is, zou ik het ticket gewoon bij Expedia kopen. Het is een betrouwbare website (hoewel de meningen over hun service wat uiteen lopen op dit forum).
pi_87971193
Iemand ervaring met Egyptair?
Vlieg in juli terug vanuit Johannesburg naar Amsterdam. Via egyptair is de ticket maar ¤350, via emirates rond de ¤600.
Zag ook dat je bij egyptair je ticket nog eventueel kan omboeken, maar dat hier kosten aan verbonden zijn. Weet iemand hoe dit precies zit en hoe dit moet? Kon het namelijk niet vinden op de site van egyptair
pi_87971457
quote:
1.gif Op dinsdag 26 oktober 2010 11:23 schreef littlefrankie het volgende:
Iemand ervaring met Egyptair?
Vlieg in juli terug vanuit Johannesburg naar Amsterdam. Via egyptair is de ticket maar ¤350, via emirates rond de ¤600.
Zag ook dat je bij egyptair je ticket nog eventueel kan omboeken, maar dat hier kosten aan verbonden zijn. Weet iemand hoe dit precies zit en hoe dit moet? Kon het namelijk niet vinden op de site van egyptair
Mijn zus is daar het afgelopen jaar mee naar tanazania gevlogen, en die is gewoon netjes terug gekomen :+. Omboeken van de terugvlucht was ook nog nodig en dat heb ik voor haar geregeld (omdat zij al daar zat) en dat ging gewoon via een Nederlands telefoonnummer wat op de website staat.
pi_87987955
quote:
Op maandag 25 oktober 2010 11:25 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Dat heb je vaker bij KLM, dan gaat het je ook niet lukken. Irritant, vind ik persoonlijk.
blijkbaar komt het doordat het een Delta code share vlucht is.

via de KLM service center is het netjes opgelost en kon ik me stoel kiezen ;)
pi_88006956
quote:
Op dinsdag 26 oktober 2010 11:31 schreef Helly het volgende:

[..]

Mijn zus is daar het afgelopen jaar mee naar tanazania gevlogen, en die is gewoon netjes terug gekomen :+. Omboeken van de terugvlucht was ook nog nodig en dat heb ik voor haar geregeld (omdat zij al daar zat) en dat ging gewoon via een Nederlands telefoonnummer wat op de website staat.
Oké bedankt! Worden er nog kosten aan verbonden aan het omboeken?
pi_88061627
quote:
1s.gif Op woensdag 27 oktober 2010 00:01 schreef littlefrankie het volgende:

[..]

Oké bedankt! Worden er nog kosten aan verbonden aan het omboeken?
Dat kostte wel wat ja, maar of dat was omdat het gewoon een duurdere vlucht was of servicekosten ofzo weet ik al niet meer, combinatie waarschijnlijk.
  maandag 1 november 2010 @ 21:24:56 #188
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_88226368
quote:
Op maandag 25 oktober 2010 11:13 schreef jaco het volgende:

[..]

Je kunt het treinticket alleen op je reisdag ophalen.

Het is niet per se de Thalys, maar kan ook een intercity zijn. Thalys balies bestaan niet. De KLM website geeft aan dat je het ticket bij de Internationaal balie moet afhalen.
Volgens mij heb ik wel eens gelezen dat hiervoor weer een truc is om dit te omzeilen. Treinticket telefonisch om laten zetten naar een normale trein, en dan het treinticket zelf uitprinten..... Tsja, de conducteur is niet langs geweest, dus is de print ook niet gestempeld..... Zie je het voor je aan de check-in op Schiphol? Komt natuurlijk nog bij dat wanneer je uitsluitend met handbagage reist en electronisch incheckt of je boarding pas op schiphol uit de automaat trekt, er voor KLM helemaal niets meer te controleren valt. ^O^
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_88250204
quote:
1.gif Op maandag 1 november 2010 21:24 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

Volgens mij heb ik wel eens gelezen dat hiervoor weer een truc is om dit te omzeilen. Treinticket telefonisch om laten zetten naar een normale trein, en dan het treinticket zelf uitprinten..... Tsja, de conducteur is niet langs geweest, dus is de print ook niet gestempeld..... Zie je het voor je aan de check-in op Schiphol? Komt natuurlijk nog bij dat wanneer je uitsluitend met handbagage reist en electronisch incheckt of je boarding pas op schiphol uit de automaat trekt, er voor KLM helemaal niets meer te controleren valt. ^O^
Ik heb ondertussen geboekt (via Budget Air) en er staat helemaal niets in over hoe het nu zit met de trein. Zal ik nog wel bericht over krijgen. En anders ga ik gewoon even naar Antwerpen uit mijn werk om het ticket op te halen. :)
Doe wat je niet durft.
Geef kinderen in Madagascar kans op onderwijs. Steun Abecole
www.Facebook.com/AbecoleNL
pi_88261397
Vraagje: Ik vlieg binnenkort met british airways vanuit de US naar NL.
Ik heb hier een tijdje gezeten en heb dus nogal wat bagage.
Nu mag je bij BA 2 stuks handbagage mee, maar dat is een laptoptas of handtas en een grotere tas zoals een trolley/sporttas(je).
Zou ik er doorheen komen met een rugtas en een sporttasje?
Be someone that makes you happy
pi_88269892
quote:
Op dinsdag 2 november 2010 20:16 schreef Nallie het volgende:
Vraagje: Ik vlieg binnenkort met british airways vanuit de US naar NL.
Ik heb hier een tijdje gezeten en heb dus nogal wat bagage.
Nu mag je bij BA 2 stuks handbagage mee, maar dat is een laptoptas of handtas en een grotere tas zoals een trolley/sporttas(je).
Zou ik er doorheen komen met een rugtas en een sporttasje?
Nul probleem.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_88282605
Hoi, ik vlieg a.s. vrijdag naar Praag met Smarwings. Heeft iemand ervaring met deze low-cost airline? Op de website staat dat je maar 5 kg handbagage mee mag nemen, voor iedere kg extra betaal je 8 euro. Heeft iemand een idee of ze hier streng op controleren? Ik heb mijn handbagage nog nooit hoeven wegen (bij Easyjet of Ryanair), maar kom al snel over de 5 kg natuurlijk.
  woensdag 3 november 2010 @ 19:09:16 #193
123189 Klare
Extraordinary Girl
pi_88297422
Wat denken jullie, kan ik deze tas als handbagage mee nemen? Vlieg met easyjet. En nee, ik ga de tas niet helemaal volproppen, ga maar 4 dagen.
http://www.hema.nl/nl-nl/(...)-%2818601045%29.aspx
  woensdag 3 november 2010 @ 21:47:03 #194
62913 Blik
The one and Only!
pi_88305045
quote:
1s.gif Op woensdag 3 november 2010 19:09 schreef Klare het volgende:
Wat denken jullie, kan ik deze tas als handbagage mee nemen? Vlieg met easyjet. En nee, ik ga de tas niet helemaal volproppen, ga maar 4 dagen.
http://www.hema.nl/nl-nl/(...)-%2818601045%29.aspx
50 x 33 x 33 is officieel te groot voor Easyjet. Als je hem niet helemaal vol doet zou het misschien kunnen
pi_88354024
Ik ben momenteel aan het kijken naar vluchten naar Cancun. Nu heb ik een mooie aanbieding gevonden bij Continental, maar daar heb ik in Amerika op de heenweg 2 uur overstaptijd. Ik vraag je af: als ik vanuit Amsterdam naar Houston vlieg en daar overstap op het vlietuig naar MExico, moet ik dan toch door de douane (die altijd erg lang duurt en dan is 2 uur overstappen erg weinig naar mijn mening...)?

Want als dit niet zo is dan is 2 uur ruim tijd, anders is 2 uur redelijk kort ... Het is wel een overstap die Continental zelf aanbiedt, maar wil niet mijn volgende vlucht missen en moeten omboeken ... Dan vlieg ik liever rechtstreeks voor meer geld :)

Terugweg is overigens 1,5 uur overstaptijd, weer met overstap in Houston. Geldt heir hetzelfde?
  vrijdag 5 november 2010 @ 09:48:47 #196
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_88354529
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 november 2010 09:25 schreef Tinkerbel_ACC_ het volgende:
Ik ben momenteel aan het kijken naar vluchten naar Cancun. Nu heb ik een mooie aanbieding gevonden bij Continental, maar daar heb ik in Amerika op de heenweg 2 uur overstaptijd. Ik vraag je af: als ik vanuit Amsterdam naar Houston vlieg en daar overstap op het vlietuig naar MExico, moet ik dan toch door de douane (die altijd erg lang duurt en dan is 2 uur overstappen erg weinig naar mijn mening...)?

Want als dit niet zo is dan is 2 uur ruim tijd, anders is 2 uur redelijk kort ... Het is wel een overstap die Continental zelf aanbiedt, maar wil niet mijn volgende vlucht missen en moeten omboeken ... Dan vlieg ik liever rechtstreeks voor meer geld :)

Terugweg is overigens 1,5 uur overstaptijd, weer met overstap in Houston. Geldt heir hetzelfde?
In de VS moet je inderdaad overal opnieuw doorheen (douane, bagage ophalen en inchecken, bagage check). Echter is dit wel te doen in 2 uur, ik heb het al vaak genoeg gedaan zelfs met iets vertraging op m'n vlucht naar de VS. 1,5 uur is wel wat kort trouwens, vooral als je wat vertraging oploopt.
Mocht je nou toch tijd te kort komen en staat er bij de douane een lange rij, dan moet je even naar de 'fast lane' lopen (of hoe dat op dat vliegveld ook heet) en zeggen dat je een short connection hebt die je niet gaat halen als je in de normale rij moet gaan staan. En zo ook bij de bagage check.
pi_88393078
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 november 2010 09:25 schreef Tinkerbel_ACC_ het volgende:
Ik ben momenteel aan het kijken naar vluchten naar Cancun. Nu heb ik een mooie aanbieding gevonden bij Continental, maar daar heb ik in Amerika op de heenweg 2 uur overstaptijd. Ik vraag je af: als ik vanuit Amsterdam naar Houston vlieg en daar overstap op het vlietuig naar MExico, moet ik dan toch door de douane (die altijd erg lang duurt en dan is 2 uur overstappen erg weinig naar mijn mening...)?
Je hoeft voor een internationale transfer je koffers niet op te pakken en weer in te checken. Continental labelt dit door. Er zijn bovendien 2 aparte loketten voor internationale transfers (met kortere rijen).

Lees het eventueel even na op het volgende forum waar een reiziger dezelfde vraag had als jij:
http://www.flyertalk.com/(...)-iah-terminal-e.html ( Check met name de reactie van user geomedic. )

Ik denk daarom dat zowel 1,5 uur als 2 uur voldoende tijd voor je overstap is. Continental biedt dit immers ook zelf aan. Ze berekenen de minimale overstaptijden aan de hand van historische gegevens van eerdere overstappers. (Continental heeft er niets aan om dit te krap te plannen en dan steeds gestrande passagiers te moeten opvangen).
pi_88410537
Vraagje naar aanleiding van het vorige reactie:

Als je een overstap hebt met dezelfde maatschappij, dan krijg je toch altijd je boardingpassen voor beide vluchten??
Dus hoef je niet door de douane ed?? Alleen de vele security checks.

Nou heb ik pas ook voor het eerst met overstap gevlogen en daar werd alles doorgelabeld en kreeg ik beide boardingspassen.
Ik vloog toen op Azie, misschien dat het daar verschilt met Amerika.

Ik hoor het graag.

Groet Motormuis
pi_88414185
Nee, hoeft niet altijd zo te zijn. Je kunt ook inchecken zonder de douane weer te passeren, meeste vliegvelden hebben daar transferbalies voor.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
  zaterdag 6 november 2010 @ 21:42:35 #200
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_88414721
quote:
Op zaterdag 6 november 2010 19:44 schreef Motormuis81 het volgende:
Vraagje naar aanleiding van het vorige reactie:

Als je een overstap hebt met dezelfde maatschappij, dan krijg je toch altijd je boardingpassen voor beide vluchten??
Dus hoef je niet door de douane ed?? Alleen de vele security checks.

Nou heb ik pas ook voor het eerst met overstap gevlogen en daar werd alles doorgelabeld en kreeg ik beide boardingspassen.
Ik vloog toen op Azie, misschien dat het daar verschilt met Amerika.

Ik hoor het graag.

Groet Motormuis
Maar Amerika is niet hetzelfde als Azie. Wanneer je in Amerika binnenkomt, en daarna een binnenlandse vlucht hebt, Is je bagage wel doorgelabeld maar moet je het wel van de belt halen, door de immigration en de douane en dan op de drop-off belt voor binnenlandse vluchten in USA leggen. Daarna mag je weer lekker in de rij voor de security check aansluiten. Zo werkt het in ieder geval op vele Amerikaanse vliegvelden.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_88415575
Even checken bij de luchthaven waar je overstapt. Is in de VS op dit moment nogal verschillend. Zeker nu nog niet op alle luchthavens het ESTA systeem werkt (wat immigration in ieder geval weer een stukje sneller maakt).
pi_88418264
Bedankt voor de antwoorde.

Amerika is en blijft Amerika.

Maar geldt het ook wanneer je een overstap hebt tussen 2 internationale vluchten? Zoals Tinkerbel beschrijft.

Je betreed het land niet, dus wat zou de douane dan van je willen weten. Maar goed USA heeft wel meer vreemde regels.

Alvast bedankt
Motormuis
pi_88421061
Ik wil naar azie gaan voor 2 maanden. Stel dat nu het geval is dat ik langer wil blijven is het dan gemakkleijk om je ticket datum op te klaten schuiven voor bv een maand? Of zijn hier hoge kosten aan verbonden? Zal vast wel denk.. :P :P
pi_88424430
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 november 2010 23:26 schreef Motormuis81 het volgende:
Maar geldt het ook wanneer je een overstap hebt tussen 2 internationale vluchten? Zoals Tinkerbel beschrijft.
Ja. In de meeste landen moet je zelfs een visum bij het amerikaanse consulaat aanvragen voor die paar uur dat je aan het overstappen bent. Dus wees maar blij dat je het als Nederlander met een visa-waiver kunt afdoen.

In Europa en Azie worden arriverende passagiers meestal losgelaten in dezelfde terminal waar ook de vertrekkende passagiers aanwezig zijn. De procedure in de VS is anders. Arriverende reizigers lopen door een afgesloten gang naar Immigration. Ze willen daar iedere reiziger kontroleren en registreren.

De VS heeft talloze kleinere vliegvelden zonder douane en immigration. Ze willen voorkomen dat internationale reizigers overstappen op een vlucht naar zo'n vliegveld waar ze zonder enige kontrole het land inkomen.

Uit veiligheidsoogpunt is het natuurlijk niet zo'n gek idee om elke arriverende passagier te kontroleren. Ik las in een interview met de directeur van Schiphol dat we dit in Nederland uiteindelijk ook zo gaan regelen.
pi_88425186
quote:
1s.gif Op zondag 7 november 2010 00:46 schreef Bombshell het volgende:
Ik wil naar azie gaan voor 2 maanden. Stel dat nu het geval is dat ik langer wil blijven is het dan gemakkleijk om je ticket datum op te klaten schuiven voor bv een maand? Of zijn hier hoge kosten aan verbonden? Zal vast wel denk.. :P :P
Dat hangt er vanaf in welke klasse je boekt. Hoe duurder het ticket hoe meer vrijheid je hebt. Dus in jou geval is het goedkoopste ticket misschien niet de beste oplossing. Als je niet weet hoe lang je wilt blijven let dan ook op de maximale geldigheidsduur van het ticket.
Nobody expects the Spanish Inquisition!
pi_88428782
quote:
1s.gif Op zondag 7 november 2010 09:16 schreef Its-Jojo-4you het volgende: [..]
Dat hangt er vanaf in welke klasse je boekt. Hoe duurder het ticket hoe meer vrijheid je hebt. Dus in jou geval is het goedkoopste ticket misschien niet de beste oplossing. Als je niet weet hoe lang je wilt blijven let dan ook op de maximale geldigheidsduur van het ticket.
..en van je visum!
De wereld verandert niet omdat iedereen het gelijk anders wil, maar omdat er een paar mensen zijn die het anders blijven doen.
(Roos Vonk)
  Moderator zondag 7 november 2010 @ 14:56:48 #207
45833 crew  Fogel
pi_88433421
Voor degenen die nog steeds in de stres zitten over het al dan niet halen van een connection:

Gister had ik een geplannede overstaptijd van 1u15m op MSP, maar wegens turbulentie zijn we een andere -langere- route dan normaal gevlogen en kwamen een half uur te laat aan. In het vliegtuig werd al gezegd (en meerdere malen herhaald) dat degenen die hun connectie zouden missen uiteraard met de eerstvolgende beschikbare vlucht naar hun bestemming mee konden.
Bij aankomst stond er Delta personeel klaar met alternatieve boarding cards, nog voor de re-check van de baggage. In plaats van te kijken of er daar een voor mij lag, ben ik snel de security check doorgegaan voordat daar een rij kwam.

Ikzelf was 15 minuten voor vetrek van mijn volgende vlucht klaar met alle security formaliteiten (paspoortcontrole, koffer ophalen, nog een checkpoint waar je evt je koffer open moet maken -niet het geval bij mij deze keer-, baggage opnieuw op de band, security check) en mocht met zo'n electrische auto mee. Gelukkig maar, want MSP heeft een nogal lange terminal en ik moest natuurlijk op de uitersten zijn. 8 minuten rijden later kwam ik bij de gate en mocht nog mee (7 minten voor vertrek dus) :)
De dame bij de balie "I am impressed that you made it!" (zonder rollend vervoer was het me niet gelukt...).
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2026: Peru, België, Nederland, St. Maarten
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen, Griekenland, Nederland, Oslo
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
pi_88492185
Het valt me op -wat betreft aansluitingen- dat Lufthansa vaak heel korte overstap tijden heeft. Laatst vloog ik via Munchen en had ik 40 minuten overstap tijd, en 15 minuten vertraging vanuit LHR. Vervolgens hadden ze moeite met het aansluiten van de airbridge en toen bleven er 20 minuten over, om van de ene kant naar de andere kant van de luchthaven te komen. Wel leuk om het halve vliegtuig te zien rennen om de laatste vlucht naar Amsterdam te halen... :')
pi_88495134
Ik zag een mooie aanbieding van Aeroflot naar Bangkok (via Moskou). Is dit een goede vliegmaatschappij? Wat zijn de ervaringen en dergelijke?
  dinsdag 9 november 2010 @ 20:03:14 #210
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_88529115
quote:
1s.gif Op maandag 8 november 2010 22:34 schreef Ludacriss het volgende:
Ik zag een mooie aanbieding van Aeroflot naar Bangkok (via Moskou). Is dit een goede vliegmaatschappij? Wat zijn de ervaringen en dergelijke?
:) Ik zou dit niet doen. Aeroflut opzich is niet eens zo slecht tegenwoordig, maar de prijs zal niet dusdanig laag zijn dat een stopover met deze maatschappij zicht loont.
Aereflut vliegt met relatief kleine toestellen tussen Amsterdam en Moskou, en vanaf Moskou in diverse modellen, maar meestal niet met inflight entertainment.
Je bent dan qua tussenstop beter af met een maatschappij als Emirates of Qatar (Bij voorkeur de laatste).

Daarnaast, als je ooit eens met groepen Russen hebt gereisd begrijp je waarom het eigenlijk helemaal geen goed idee is om te doen.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  dinsdag 9 november 2010 @ 21:14:19 #211
64479 Omnifacer
Alles geven!11
pi_88532299
Haha, zijn die zo asociaal?
pi_88532663
quote:
1s.gif Op maandag 8 november 2010 22:34 schreef Ludacriss het volgende:
Ik zag een mooie aanbieding van Aeroflot naar Bangkok (via Moskou). Is dit een goede vliegmaatschappij? Wat zijn de ervaringen en dergelijke?
Aeroflot heeft niet voor niets de meeste dodelijke slachtoffers van alle luchtvaartmaatschappijen. Je vliegt tussen Russen en anders kan je altijd nog beter Egyptair nemen, zij zijn ook altijd erg goedkoop. Aeroflot heeft vaak relatief weinig tot geen inflight entertainment, en anders kan je ook nog beter, zoals ozzietukker zei, Emirates of Qatar Airways nemen. Ik zou het niet doen, er zijn vast wel betere maatschappijen voor een (net) iets hogere prijs.
pi_88533201
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2010 21:22 schreef Maarten-Pieter het volgende:

Aeroflot heeft niet voor niets de meeste dodelijke slachtoffers van alle luchtvaartmaatschappijen. Je vliegt tussen Russen en anders kan je altijd nog beter Egyptair nemen, zij zijn ook altijd erg goedkoop.
Als je dat al laat meewegen in je beslissing (wat nergens op slaat, want naar de luchthaven toe rijden is gevaarlijker), dan moet je ook nog eens goed naar de feiten kijken (zie bijv. http://www.airfleets.net/crash/fatalities_airline.htm ).

Die vliegtuigen die van en naar Amsterdam vliegen van Aeroflot zijn nieuwe Boeings dan die KLM voor die route gebruikt (en waar je ook in terecht kan komen vanwege de samenwerking op die route).

Enige bekende nadeel is de overstap in Moskou, die nog wel eens een nacht wil duren. Even goed opletten bij het boeken dus.
  woensdag 10 november 2010 @ 14:13:45 #214
66083 Platina
78th Element
pi_88555193
quote:
Hoeveelheid:
- Economy class: 1 stuk.
- First en Business Class: 2 stuks*.
* U zult tijdens het inchecken een bagage label ontvangen voor uw tweede stuk handbagage. Alle items die naast uw 1e stuk handbagage aan boord worden meegenomen dienen gelabeled te worden.

Naast uw handbagage, kunt u de volgende persoonlijke items meenemen als handbagage*:
- Handtas, portomonnee of notitieboek.
- Een aktetas.
- Een jas, omslagdoek of dekentje.
- Elektronische apparatuur zoals laoptop, Ipad of camera.
- Een kleine camera of een verrekijker.
- Leesmateriaal voor de vlucht.
- Baby reiswiegje.
- Baby - en/of kindervoeding voor consumptie aan boord.
- volledig inklapbare wandelwagen (alleen op internationale vluchten).
- wandelstok, krukken en/of beugels/prothetische apparaten, welke voor medische redenen noodzakelijk zijn.

*Alle items die naast het 1e stuk handbagage worden meegenomen aan boord dienen gelabeled te worden. Vraag hiernaar bij het incheck- en/of bagage drop-off personeel.
De regels lijken mij duidelijk, maar ik wil wel graag 100% zekerheid hebben :p
Uit bovenstaande maak ik op dat ik een klein handbagagekoffertje mag meenemen en daarnaast nog een laptoptas met mijn laptop, tijdschrift etc. Iemand die dit weet? ik vlieg eigenlijk nooit met zoveel bagage. Ik vlieg overigens met Malaysia Airlines.
pi_88556818
quote:
1s.gif Op woensdag 10 november 2010 14:13 schreef Platina het volgende:

[..]

De regels lijken mij duidelijk, maar ik wil wel graag 100% zekerheid hebben :p
Uit bovenstaande maak ik op dat ik een klein handbagagekoffertje mag meenemen en daarnaast nog een laptoptas met mijn laptop, tijdschrift etc. Iemand die dit weet? ik vlieg eigenlijk nooit met zoveel bagage. Ik vlieg overigens met Malaysia Airlines.
Makkelijk.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_88558791
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2010 20:03 schreef ozzietukker het volgende:

[..]



:) Ik zou dit niet doen. Aeroflut opzich is niet eens zo slecht tegenwoordig, maar de prijs zal niet dusdanig laag zijn dat een stopover met deze maatschappij zicht loont.
Aereflut vliegt met relatief kleine toestellen tussen Amsterdam en Moskou, en vanaf Moskou in diverse modellen, maar meestal niet met inflight entertainment.
Je bent dan qua tussenstop beter af met een maatschappij als Emirates of Qatar (Bij voorkeur de laatste).

Daarnaast, als je ooit eens met groepen Russen hebt gereisd begrijp je waarom het eigenlijk helemaal geen goed idee is om te doen.
Hoezo bij voorkeur Qatar??
pi_88568475
Zag deze vraag zo gauw nergens anders staan, dus ik stel hem maar voor de zekerheid ;)

Volgende week vlieg ik van AMS naar BCN met Easyjet. Vandaag wilde ik me inchecken voor de vlucht, maar ik kan niets vinden van online inchecken, zoals ik dat gewend ben van bijvoorbeeld Ryanair.

Na het invoeren van mijn referentie kan ik meteen een boarding pass uitprinten maar hoef verder nergens meer mijn passagiers gegevens in te voeren (zoals paspoort nr. oid). Kan iemand mij vertellen of dit inderdaad klopt? Kan ik nu gewoon direct doorlopen op Schiphol met die boarding pass? Ben het helemaal niet gewend dat dat zo makkelijk gaat, vandaar ;)
  woensdag 10 november 2010 @ 20:03:14 #218
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_88568493
quote:
1s.gif Op woensdag 10 november 2010 15:47 schreef Bombshell het volgende:

[..]



Hoezo bij voorkeur Qatar??
De indeling van de toestellen van Qatar Airways, in het bijzonder de 777 toestellen hebben een fijne 3-3-3 indeling, ook nog eens een fantastische beenruimte, en een goed entertainmentsysteem.

Emirates vliegt in de 777 in de 3-4-3 opstelling en aanmerkelijk minder beenruimte, daarnaast zijn de Emirates A330 toestellen echt bagger, bij Qatar tenminste niet allemaal, daar heb je ook een paar goede modellen van de A330 er tussen zitten.
Wel moet je voor Qatar vanaf London, Brussel of Frankfurt vertrekken, met Emirates kan het ook vanaf Amsterdam of Dusseldorf.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  woensdag 10 november 2010 @ 20:05:44 #219
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_88568619
quote:
1s.gif Op woensdag 10 november 2010 20:02 schreef Eggington het volgende:
Zag deze vraag zo gauw nergens anders staan, dus ik stel hem maar voor de zekerheid ;)

Volgende week vlieg ik van AMS naar BCN met Easyjet. Vandaag wilde ik me inchecken voor de vlucht, maar ik kan niets vinden van online inchecken, zoals ik dat gewend ben van bijvoorbeeld Ryanair.

Na het invoeren van mijn referentie kan ik meteen een boarding pass uitprinten maar hoef verder nergens meer mijn passagiers gegevens in te voeren (zoals paspoort nr. oid). Kan iemand mij vertellen of dit inderdaad klopt? Kan ik nu gewoon direct doorlopen op Schiphol met die boarding pass? Ben het helemaal niet gewend dat dat zo makkelijk gaat, vandaar ;)
Bij Easyjet hoef je bij een bestemming als Barcelona vanaf Amsterdam inderdaad niet meer gegevens in te voeren en kan je prima de boarding pass printen.
Ryanair heeft een iets ander systeem wat ze toepasbaar heeft gemaakt voor alle vluchten. (Voor vluchten naar UK moet je passagiersgegevens opgeven, Ryanair vraagt dit voor iedere vlucht bij de online check in en verzamelt de gegevens zo, Easyjet vraagt voor bijvoorbeeld UK vluchten de gegevens vooraf die je moet invullen.

Er is voor beide uitvoeringen wat te zeggen, de Ryanair methode is verreweg de goedkoopste.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_88569887
quote:
2s.gif Op dinsdag 9 november 2010 21:33 schreef DutchTrain het volgende:

[..]



Als je dat al laat meewegen in je beslissing (wat nergens op slaat, want naar de luchthaven toe rijden is gevaarlijker), dan moet je ook nog eens goed naar de feiten kijken (zie bijv. http://www.airfleets.net/crash/fatalities_airline.htm ).

Die vliegtuigen die van en naar Amsterdam vliegen van Aeroflot zijn nieuwe Boeings dan die KLM voor die route gebruikt (en waar je ook in terecht kan komen vanwege de samenwerking op die route).

Enige bekende nadeel is de overstap in Moskou, die nog wel eens een nacht wil duren. Even goed opletten bij het boeken dus.
Ik sta al op 814 doden. Daar staat alleen maar het ongeluk van 1994. En bij Russen weet je nooit hoe nauw ze het nemen met onderhoud. ;)
pi_88570135
quote:
1s.gif Op woensdag 10 november 2010 20:03 schreef ozzietukker het volgende:

[..]



De indeling van de toestellen van Qatar Airways, in het bijzonder de 777 toestellen hebben een fijne 3-3-3 indeling, ook nog eens een fantastische beenruimte, en een goed entertainmentsysteem.

Emirates vliegt in de 777 in de 3-4-3 opstelling en aanmerkelijk minder beenruimte, daarnaast zijn de Emirates A330 toestellen echt bagger, bij Qatar tenminste niet allemaal, daar heb je ook een paar goede modellen van de A330 er tussen zitten.
Wel moet je voor Qatar vanaf London, Brussel of Frankfurt vertrekken, met Emirates kan het ook vanaf Amsterdam of Dusseldorf.
Wat is dr bagger aan de A330 van Emirates dan? Ben van plan om binnenkort met emirates naar BKK te vliegen vandaar.. :P
  woensdag 10 november 2010 @ 20:55:59 #222
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_88570856
quote:
1s.gif Op woensdag 10 november 2010 20:39 schreef Bombshell het volgende:

[..]



Wat is dr bagger aan de A330 van Emirates dan? Ben van plan om binnenkort met emirates naar BKK te vliegen vandaar.. :P
Het entertainmentsysteem op deze toestellen is niet op het nivo van de andere toestellen van Emirates, daarnaast zijn dit oude toestellen en zitten de stoelen niet echt lekker.
That said, hoewel de 2-4-2 opstelling opzich prettig is, is een Airbus 330 eigenlijk altijd wat krap, maar die 6 uur kom je ook wel door hoor naar Dubai, als de prijs goed is zou ik het ook niet nalaten om met Emirates te vliegen, is de prijs gelijk, dan altijd Qatar boven Emirates.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_88571459
En Emirates vanaf Amsterdam is sowieso altijd een 77W, dus dan heb je het probleem van de A330 (Dusseldorf) niet.
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_88648226
quote:
14s.gif Op woensdag 10 november 2010 21:07 schreef Thetallguy het volgende:
En Emirates vanaf Amsterdam is sowieso altijd een 77W, dus dan heb je het probleem van de A330 (Dusseldorf) niet.
Het is wel duurder. En geef toe, zo veel extra betalen is dat vliegtuig toch niet waard? Bovendien vliegen er ook andere toestellen naar Düsseldorf.
pi_88651895
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 november 2010 20:54 schreef Maarten-Pieter het volgende:

[..]



Het is wel duurder. En geef toe, zo veel extra betalen is dat vliegtuig toch niet waard? Bovendien vliegen er ook andere toestellen naar Düsseldorf.
Ik moet zeggen dat momenteel het prijs verschil van Dusseldorf of Amsterdam met Emirates niet erg groot is.. Tis goed kijken momenteel qua datums. Ik persoonlijk ga pas via Dusseldorf als het prijs verschil ongeveer 70 euro is.

Verschil tussen de 77W en A330 is best groot. De 77W heeft betere stoelen, plus avod is veel beter.. Vind ik persoonlijk wel fijn..

Qatar Airways prefereer ik altijd boven Emirates.. Heb er zelfs een auto rit van 4 uur naar Frankfurt voor over als ik zin heb. Doha is een klein en makkelijk airport, perfect voor een snelle overstap.
Nog even NDIA is biina af.. http://www.ndiaproject.com/
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')