abonnement Unibet Coolblue
pi_88415575
Even checken bij de luchthaven waar je overstapt. Is in de VS op dit moment nogal verschillend. Zeker nu nog niet op alle luchthavens het ESTA systeem werkt (wat immigration in ieder geval weer een stukje sneller maakt).
pi_88418264
Bedankt voor de antwoorde.

Amerika is en blijft Amerika.

Maar geldt het ook wanneer je een overstap hebt tussen 2 internationale vluchten? Zoals Tinkerbel beschrijft.

Je betreed het land niet, dus wat zou de douane dan van je willen weten. Maar goed USA heeft wel meer vreemde regels.

Alvast bedankt
Motormuis
pi_88421061
Ik wil naar azie gaan voor 2 maanden. Stel dat nu het geval is dat ik langer wil blijven is het dan gemakkleijk om je ticket datum op te klaten schuiven voor bv een maand? Of zijn hier hoge kosten aan verbonden? Zal vast wel denk.. :P :P
pi_88424430
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 november 2010 23:26 schreef Motormuis81 het volgende:
Maar geldt het ook wanneer je een overstap hebt tussen 2 internationale vluchten? Zoals Tinkerbel beschrijft.
Ja. In de meeste landen moet je zelfs een visum bij het amerikaanse consulaat aanvragen voor die paar uur dat je aan het overstappen bent. Dus wees maar blij dat je het als Nederlander met een visa-waiver kunt afdoen.

In Europa en Azie worden arriverende passagiers meestal losgelaten in dezelfde terminal waar ook de vertrekkende passagiers aanwezig zijn. De procedure in de VS is anders. Arriverende reizigers lopen door een afgesloten gang naar Immigration. Ze willen daar iedere reiziger kontroleren en registreren.

De VS heeft talloze kleinere vliegvelden zonder douane en immigration. Ze willen voorkomen dat internationale reizigers overstappen op een vlucht naar zo'n vliegveld waar ze zonder enige kontrole het land inkomen.

Uit veiligheidsoogpunt is het natuurlijk niet zo'n gek idee om elke arriverende passagier te kontroleren. Ik las in een interview met de directeur van Schiphol dat we dit in Nederland uiteindelijk ook zo gaan regelen.
pi_88425186
quote:
1s.gif Op zondag 7 november 2010 00:46 schreef Bombshell het volgende:
Ik wil naar azie gaan voor 2 maanden. Stel dat nu het geval is dat ik langer wil blijven is het dan gemakkleijk om je ticket datum op te klaten schuiven voor bv een maand? Of zijn hier hoge kosten aan verbonden? Zal vast wel denk.. :P :P
Dat hangt er vanaf in welke klasse je boekt. Hoe duurder het ticket hoe meer vrijheid je hebt. Dus in jou geval is het goedkoopste ticket misschien niet de beste oplossing. Als je niet weet hoe lang je wilt blijven let dan ook op de maximale geldigheidsduur van het ticket.
Nobody expects the Spanish Inquisition!
pi_88428782
quote:
1s.gif Op zondag 7 november 2010 09:16 schreef Its-Jojo-4you het volgende: [..]
Dat hangt er vanaf in welke klasse je boekt. Hoe duurder het ticket hoe meer vrijheid je hebt. Dus in jou geval is het goedkoopste ticket misschien niet de beste oplossing. Als je niet weet hoe lang je wilt blijven let dan ook op de maximale geldigheidsduur van het ticket.
..en van je visum!
Never assume that loud is strong and quiet is weak.
It’s the lion’s silence that signals danger not his roar.
  Moderator zondag 7 november 2010 @ 14:56:48 #207
45833 crew  Fogel
pi_88433421
Voor degenen die nog steeds in de stres zitten over het al dan niet halen van een connection:

Gister had ik een geplannede overstaptijd van 1u15m op MSP, maar wegens turbulentie zijn we een andere -langere- route dan normaal gevlogen en kwamen een half uur te laat aan. In het vliegtuig werd al gezegd (en meerdere malen herhaald) dat degenen die hun connectie zouden missen uiteraard met de eerstvolgende beschikbare vlucht naar hun bestemming mee konden.
Bij aankomst stond er Delta personeel klaar met alternatieve boarding cards, nog voor de re-check van de baggage. In plaats van te kijken of er daar een voor mij lag, ben ik snel de security check doorgegaan voordat daar een rij kwam.

Ikzelf was 15 minuten voor vetrek van mijn volgende vlucht klaar met alle security formaliteiten (paspoortcontrole, koffer ophalen, nog een checkpoint waar je evt je koffer open moet maken -niet het geval bij mij deze keer-, baggage opnieuw op de band, security check) en mocht met zo'n electrische auto mee. Gelukkig maar, want MSP heeft een nogal lange terminal en ik moest natuurlijk op de uitersten zijn. 8 minuten rijden later kwam ik bij de gate en mocht nog mee (7 minten voor vertrek dus) :)
De dame bij de balie "I am impressed that you made it!" (zonder rollend vervoer was het me niet gelukt...).
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_88492185
Het valt me op -wat betreft aansluitingen- dat Lufthansa vaak heel korte overstap tijden heeft. Laatst vloog ik via Munchen en had ik 40 minuten overstap tijd, en 15 minuten vertraging vanuit LHR. Vervolgens hadden ze moeite met het aansluiten van de airbridge en toen bleven er 20 minuten over, om van de ene kant naar de andere kant van de luchthaven te komen. Wel leuk om het halve vliegtuig te zien rennen om de laatste vlucht naar Amsterdam te halen... :')
pi_88495134
Ik zag een mooie aanbieding van Aeroflot naar Bangkok (via Moskou). Is dit een goede vliegmaatschappij? Wat zijn de ervaringen en dergelijke?
  dinsdag 9 november 2010 @ 20:03:14 #210
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_88529115
quote:
1s.gif Op maandag 8 november 2010 22:34 schreef Ludacriss het volgende:
Ik zag een mooie aanbieding van Aeroflot naar Bangkok (via Moskou). Is dit een goede vliegmaatschappij? Wat zijn de ervaringen en dergelijke?
:) Ik zou dit niet doen. Aeroflut opzich is niet eens zo slecht tegenwoordig, maar de prijs zal niet dusdanig laag zijn dat een stopover met deze maatschappij zicht loont.
Aereflut vliegt met relatief kleine toestellen tussen Amsterdam en Moskou, en vanaf Moskou in diverse modellen, maar meestal niet met inflight entertainment.
Je bent dan qua tussenstop beter af met een maatschappij als Emirates of Qatar (Bij voorkeur de laatste).

Daarnaast, als je ooit eens met groepen Russen hebt gereisd begrijp je waarom het eigenlijk helemaal geen goed idee is om te doen.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  dinsdag 9 november 2010 @ 21:14:19 #211
64479 Omnifacer
Alles geven!11
pi_88532299
Haha, zijn die zo asociaal?
pi_88532663
quote:
1s.gif Op maandag 8 november 2010 22:34 schreef Ludacriss het volgende:
Ik zag een mooie aanbieding van Aeroflot naar Bangkok (via Moskou). Is dit een goede vliegmaatschappij? Wat zijn de ervaringen en dergelijke?
Aeroflot heeft niet voor niets de meeste dodelijke slachtoffers van alle luchtvaartmaatschappijen. Je vliegt tussen Russen en anders kan je altijd nog beter Egyptair nemen, zij zijn ook altijd erg goedkoop. Aeroflot heeft vaak relatief weinig tot geen inflight entertainment, en anders kan je ook nog beter, zoals ozzietukker zei, Emirates of Qatar Airways nemen. Ik zou het niet doen, er zijn vast wel betere maatschappijen voor een (net) iets hogere prijs.
pi_88533201
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2010 21:22 schreef Maarten-Pieter het volgende:

Aeroflot heeft niet voor niets de meeste dodelijke slachtoffers van alle luchtvaartmaatschappijen. Je vliegt tussen Russen en anders kan je altijd nog beter Egyptair nemen, zij zijn ook altijd erg goedkoop.
Als je dat al laat meewegen in je beslissing (wat nergens op slaat, want naar de luchthaven toe rijden is gevaarlijker), dan moet je ook nog eens goed naar de feiten kijken (zie bijv. http://www.airfleets.net/crash/fatalities_airline.htm ).

Die vliegtuigen die van en naar Amsterdam vliegen van Aeroflot zijn nieuwe Boeings dan die KLM voor die route gebruikt (en waar je ook in terecht kan komen vanwege de samenwerking op die route).

Enige bekende nadeel is de overstap in Moskou, die nog wel eens een nacht wil duren. Even goed opletten bij het boeken dus.
  woensdag 10 november 2010 @ 14:13:45 #214
66083 Platina
78th Element
pi_88555193
quote:
Hoeveelheid:
- Economy class: 1 stuk.
- First en Business Class: 2 stuks*.
* U zult tijdens het inchecken een bagage label ontvangen voor uw tweede stuk handbagage. Alle items die naast uw 1e stuk handbagage aan boord worden meegenomen dienen gelabeled te worden.

Naast uw handbagage, kunt u de volgende persoonlijke items meenemen als handbagage*:
- Handtas, portomonnee of notitieboek.
- Een aktetas.
- Een jas, omslagdoek of dekentje.
- Elektronische apparatuur zoals laoptop, Ipad of camera.
- Een kleine camera of een verrekijker.
- Leesmateriaal voor de vlucht.
- Baby reiswiegje.
- Baby - en/of kindervoeding voor consumptie aan boord.
- volledig inklapbare wandelwagen (alleen op internationale vluchten).
- wandelstok, krukken en/of beugels/prothetische apparaten, welke voor medische redenen noodzakelijk zijn.

*Alle items die naast het 1e stuk handbagage worden meegenomen aan boord dienen gelabeled te worden. Vraag hiernaar bij het incheck- en/of bagage drop-off personeel.
De regels lijken mij duidelijk, maar ik wil wel graag 100% zekerheid hebben :p
Uit bovenstaande maak ik op dat ik een klein handbagagekoffertje mag meenemen en daarnaast nog een laptoptas met mijn laptop, tijdschrift etc. Iemand die dit weet? ik vlieg eigenlijk nooit met zoveel bagage. Ik vlieg overigens met Malaysia Airlines.
pi_88556818
quote:
1s.gif Op woensdag 10 november 2010 14:13 schreef Platina het volgende:

[..]

De regels lijken mij duidelijk, maar ik wil wel graag 100% zekerheid hebben :p
Uit bovenstaande maak ik op dat ik een klein handbagagekoffertje mag meenemen en daarnaast nog een laptoptas met mijn laptop, tijdschrift etc. Iemand die dit weet? ik vlieg eigenlijk nooit met zoveel bagage. Ik vlieg overigens met Malaysia Airlines.
Makkelijk.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_88558791
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2010 20:03 schreef ozzietukker het volgende:

[..]



:) Ik zou dit niet doen. Aeroflut opzich is niet eens zo slecht tegenwoordig, maar de prijs zal niet dusdanig laag zijn dat een stopover met deze maatschappij zicht loont.
Aereflut vliegt met relatief kleine toestellen tussen Amsterdam en Moskou, en vanaf Moskou in diverse modellen, maar meestal niet met inflight entertainment.
Je bent dan qua tussenstop beter af met een maatschappij als Emirates of Qatar (Bij voorkeur de laatste).

Daarnaast, als je ooit eens met groepen Russen hebt gereisd begrijp je waarom het eigenlijk helemaal geen goed idee is om te doen.
Hoezo bij voorkeur Qatar??
pi_88568475
Zag deze vraag zo gauw nergens anders staan, dus ik stel hem maar voor de zekerheid ;)

Volgende week vlieg ik van AMS naar BCN met Easyjet. Vandaag wilde ik me inchecken voor de vlucht, maar ik kan niets vinden van online inchecken, zoals ik dat gewend ben van bijvoorbeeld Ryanair.

Na het invoeren van mijn referentie kan ik meteen een boarding pass uitprinten maar hoef verder nergens meer mijn passagiers gegevens in te voeren (zoals paspoort nr. oid). Kan iemand mij vertellen of dit inderdaad klopt? Kan ik nu gewoon direct doorlopen op Schiphol met die boarding pass? Ben het helemaal niet gewend dat dat zo makkelijk gaat, vandaar ;)
  woensdag 10 november 2010 @ 20:03:14 #218
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_88568493
quote:
1s.gif Op woensdag 10 november 2010 15:47 schreef Bombshell het volgende:

[..]



Hoezo bij voorkeur Qatar??
De indeling van de toestellen van Qatar Airways, in het bijzonder de 777 toestellen hebben een fijne 3-3-3 indeling, ook nog eens een fantastische beenruimte, en een goed entertainmentsysteem.

Emirates vliegt in de 777 in de 3-4-3 opstelling en aanmerkelijk minder beenruimte, daarnaast zijn de Emirates A330 toestellen echt bagger, bij Qatar tenminste niet allemaal, daar heb je ook een paar goede modellen van de A330 er tussen zitten.
Wel moet je voor Qatar vanaf London, Brussel of Frankfurt vertrekken, met Emirates kan het ook vanaf Amsterdam of Dusseldorf.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  woensdag 10 november 2010 @ 20:05:44 #219
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_88568619
quote:
1s.gif Op woensdag 10 november 2010 20:02 schreef Eggington het volgende:
Zag deze vraag zo gauw nergens anders staan, dus ik stel hem maar voor de zekerheid ;)

Volgende week vlieg ik van AMS naar BCN met Easyjet. Vandaag wilde ik me inchecken voor de vlucht, maar ik kan niets vinden van online inchecken, zoals ik dat gewend ben van bijvoorbeeld Ryanair.

Na het invoeren van mijn referentie kan ik meteen een boarding pass uitprinten maar hoef verder nergens meer mijn passagiers gegevens in te voeren (zoals paspoort nr. oid). Kan iemand mij vertellen of dit inderdaad klopt? Kan ik nu gewoon direct doorlopen op Schiphol met die boarding pass? Ben het helemaal niet gewend dat dat zo makkelijk gaat, vandaar ;)
Bij Easyjet hoef je bij een bestemming als Barcelona vanaf Amsterdam inderdaad niet meer gegevens in te voeren en kan je prima de boarding pass printen.
Ryanair heeft een iets ander systeem wat ze toepasbaar heeft gemaakt voor alle vluchten. (Voor vluchten naar UK moet je passagiersgegevens opgeven, Ryanair vraagt dit voor iedere vlucht bij de online check in en verzamelt de gegevens zo, Easyjet vraagt voor bijvoorbeeld UK vluchten de gegevens vooraf die je moet invullen.

Er is voor beide uitvoeringen wat te zeggen, de Ryanair methode is verreweg de goedkoopste.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_88569887
quote:
2s.gif Op dinsdag 9 november 2010 21:33 schreef DutchTrain het volgende:

[..]



Als je dat al laat meewegen in je beslissing (wat nergens op slaat, want naar de luchthaven toe rijden is gevaarlijker), dan moet je ook nog eens goed naar de feiten kijken (zie bijv. http://www.airfleets.net/crash/fatalities_airline.htm ).

Die vliegtuigen die van en naar Amsterdam vliegen van Aeroflot zijn nieuwe Boeings dan die KLM voor die route gebruikt (en waar je ook in terecht kan komen vanwege de samenwerking op die route).

Enige bekende nadeel is de overstap in Moskou, die nog wel eens een nacht wil duren. Even goed opletten bij het boeken dus.
Ik sta al op 814 doden. Daar staat alleen maar het ongeluk van 1994. En bij Russen weet je nooit hoe nauw ze het nemen met onderhoud. ;)
pi_88570135
quote:
1s.gif Op woensdag 10 november 2010 20:03 schreef ozzietukker het volgende:

[..]



De indeling van de toestellen van Qatar Airways, in het bijzonder de 777 toestellen hebben een fijne 3-3-3 indeling, ook nog eens een fantastische beenruimte, en een goed entertainmentsysteem.

Emirates vliegt in de 777 in de 3-4-3 opstelling en aanmerkelijk minder beenruimte, daarnaast zijn de Emirates A330 toestellen echt bagger, bij Qatar tenminste niet allemaal, daar heb je ook een paar goede modellen van de A330 er tussen zitten.
Wel moet je voor Qatar vanaf London, Brussel of Frankfurt vertrekken, met Emirates kan het ook vanaf Amsterdam of Dusseldorf.
Wat is dr bagger aan de A330 van Emirates dan? Ben van plan om binnenkort met emirates naar BKK te vliegen vandaar.. :P
  woensdag 10 november 2010 @ 20:55:59 #222
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_88570856
quote:
1s.gif Op woensdag 10 november 2010 20:39 schreef Bombshell het volgende:

[..]



Wat is dr bagger aan de A330 van Emirates dan? Ben van plan om binnenkort met emirates naar BKK te vliegen vandaar.. :P
Het entertainmentsysteem op deze toestellen is niet op het nivo van de andere toestellen van Emirates, daarnaast zijn dit oude toestellen en zitten de stoelen niet echt lekker.
That said, hoewel de 2-4-2 opstelling opzich prettig is, is een Airbus 330 eigenlijk altijd wat krap, maar die 6 uur kom je ook wel door hoor naar Dubai, als de prijs goed is zou ik het ook niet nalaten om met Emirates te vliegen, is de prijs gelijk, dan altijd Qatar boven Emirates.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_88571459
En Emirates vanaf Amsterdam is sowieso altijd een 77W, dus dan heb je het probleem van de A330 (Dusseldorf) niet.
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_88648226
quote:
14s.gif Op woensdag 10 november 2010 21:07 schreef Thetallguy het volgende:
En Emirates vanaf Amsterdam is sowieso altijd een 77W, dus dan heb je het probleem van de A330 (Dusseldorf) niet.
Het is wel duurder. En geef toe, zo veel extra betalen is dat vliegtuig toch niet waard? Bovendien vliegen er ook andere toestellen naar Düsseldorf.
pi_88651895
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 november 2010 20:54 schreef Maarten-Pieter het volgende:

[..]



Het is wel duurder. En geef toe, zo veel extra betalen is dat vliegtuig toch niet waard? Bovendien vliegen er ook andere toestellen naar Düsseldorf.
Ik moet zeggen dat momenteel het prijs verschil van Dusseldorf of Amsterdam met Emirates niet erg groot is.. Tis goed kijken momenteel qua datums. Ik persoonlijk ga pas via Dusseldorf als het prijs verschil ongeveer 70 euro is.

Verschil tussen de 77W en A330 is best groot. De 77W heeft betere stoelen, plus avod is veel beter.. Vind ik persoonlijk wel fijn..

Qatar Airways prefereer ik altijd boven Emirates.. Heb er zelfs een auto rit van 4 uur naar Frankfurt voor over als ik zin heb. Doha is een klein en makkelijk airport, perfect voor een snelle overstap.
Nog even NDIA is biina af.. http://www.ndiaproject.com/
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')