Ja. In de meeste landen moet je zelfs een visum bij het amerikaanse consulaat aanvragen voor die paar uur dat je aan het overstappen bent. Dus wees maar blij dat je het als Nederlander met een visa-waiver kunt afdoen.quote:Op zaterdag 6 november 2010 23:26 schreef Motormuis81 het volgende:
Maar geldt het ook wanneer je een overstap hebt tussen 2 internationale vluchten? Zoals Tinkerbel beschrijft.
Dat hangt er vanaf in welke klasse je boekt. Hoe duurder het ticket hoe meer vrijheid je hebt. Dus in jou geval is het goedkoopste ticket misschien niet de beste oplossing. Als je niet weet hoe lang je wilt blijven let dan ook op de maximale geldigheidsduur van het ticket.quote:Op zondag 7 november 2010 00:46 schreef Bombshell het volgende:
Ik wil naar azie gaan voor 2 maanden. Stel dat nu het geval is dat ik langer wil blijven is het dan gemakkleijk om je ticket datum op te klaten schuiven voor bv een maand? Of zijn hier hoge kosten aan verbonden? Zal vast wel denk..
..en van je visum!quote:Op zondag 7 november 2010 09:16 schreef Its-Jojo-4you het volgende: [..]
Dat hangt er vanaf in welke klasse je boekt. Hoe duurder het ticket hoe meer vrijheid je hebt. Dus in jou geval is het goedkoopste ticket misschien niet de beste oplossing. Als je niet weet hoe lang je wilt blijven let dan ook op de maximale geldigheidsduur van het ticket.
Ik zou dit niet doen. Aeroflut opzich is niet eens zo slecht tegenwoordig, maar de prijs zal niet dusdanig laag zijn dat een stopover met deze maatschappij zicht loont.quote:Op maandag 8 november 2010 22:34 schreef Ludacriss het volgende:
Ik zag een mooie aanbieding van Aeroflot naar Bangkok (via Moskou). Is dit een goede vliegmaatschappij? Wat zijn de ervaringen en dergelijke?
Aeroflot heeft niet voor niets de meeste dodelijke slachtoffers van alle luchtvaartmaatschappijen. Je vliegt tussen Russen en anders kan je altijd nog beter Egyptair nemen, zij zijn ook altijd erg goedkoop. Aeroflot heeft vaak relatief weinig tot geen inflight entertainment, en anders kan je ook nog beter, zoals ozzietukker zei, Emirates of Qatar Airways nemen. Ik zou het niet doen, er zijn vast wel betere maatschappijen voor een (net) iets hogere prijs.quote:Op maandag 8 november 2010 22:34 schreef Ludacriss het volgende:
Ik zag een mooie aanbieding van Aeroflot naar Bangkok (via Moskou). Is dit een goede vliegmaatschappij? Wat zijn de ervaringen en dergelijke?
Als je dat al laat meewegen in je beslissing (wat nergens op slaat, want naar de luchthaven toe rijden is gevaarlijker), dan moet je ook nog eens goed naar de feiten kijken (zie bijv. http://www.airfleets.net/crash/fatalities_airline.htm ).quote:Op dinsdag 9 november 2010 21:22 schreef Maarten-Pieter het volgende:
Aeroflot heeft niet voor niets de meeste dodelijke slachtoffers van alle luchtvaartmaatschappijen. Je vliegt tussen Russen en anders kan je altijd nog beter Egyptair nemen, zij zijn ook altijd erg goedkoop.
De regels lijken mij duidelijk, maar ik wil wel graag 100% zekerheid hebben :pquote:Hoeveelheid:
- Economy class: 1 stuk.
- First en Business Class: 2 stuks*.
* U zult tijdens het inchecken een bagage label ontvangen voor uw tweede stuk handbagage. Alle items die naast uw 1e stuk handbagage aan boord worden meegenomen dienen gelabeled te worden.
Naast uw handbagage, kunt u de volgende persoonlijke items meenemen als handbagage*:
- Handtas, portomonnee of notitieboek.
- Een aktetas.
- Een jas, omslagdoek of dekentje.
- Elektronische apparatuur zoals laoptop, Ipad of camera.
- Een kleine camera of een verrekijker.
- Leesmateriaal voor de vlucht.
- Baby reiswiegje.
- Baby - en/of kindervoeding voor consumptie aan boord.
- volledig inklapbare wandelwagen (alleen op internationale vluchten).
- wandelstok, krukken en/of beugels/prothetische apparaten, welke voor medische redenen noodzakelijk zijn.
*Alle items die naast het 1e stuk handbagage worden meegenomen aan boord dienen gelabeled te worden. Vraag hiernaar bij het incheck- en/of bagage drop-off personeel.
Makkelijk.quote:Op woensdag 10 november 2010 14:13 schreef Platina het volgende:
[..]
De regels lijken mij duidelijk, maar ik wil wel graag 100% zekerheid hebben :p
Uit bovenstaande maak ik op dat ik een klein handbagagekoffertje mag meenemen en daarnaast nog een laptoptas met mijn laptop, tijdschrift etc. Iemand die dit weet? ik vlieg eigenlijk nooit met zoveel bagage. Ik vlieg overigens met Malaysia Airlines.
Hoezo bij voorkeur Qatar??quote:Op dinsdag 9 november 2010 20:03 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Ik zou dit niet doen. Aeroflut opzich is niet eens zo slecht tegenwoordig, maar de prijs zal niet dusdanig laag zijn dat een stopover met deze maatschappij zicht loont.
Aereflut vliegt met relatief kleine toestellen tussen Amsterdam en Moskou, en vanaf Moskou in diverse modellen, maar meestal niet met inflight entertainment.
Je bent dan qua tussenstop beter af met een maatschappij als Emirates of Qatar (Bij voorkeur de laatste).
Daarnaast, als je ooit eens met groepen Russen hebt gereisd begrijp je waarom het eigenlijk helemaal geen goed idee is om te doen.
De indeling van de toestellen van Qatar Airways, in het bijzonder de 777 toestellen hebben een fijne 3-3-3 indeling, ook nog eens een fantastische beenruimte, en een goed entertainmentsysteem.quote:
Bij Easyjet hoef je bij een bestemming als Barcelona vanaf Amsterdam inderdaad niet meer gegevens in te voeren en kan je prima de boarding pass printen.quote:Op woensdag 10 november 2010 20:02 schreef Eggington het volgende:
Zag deze vraag zo gauw nergens anders staan, dus ik stel hem maar voor de zekerheid
Volgende week vlieg ik van AMS naar BCN met Easyjet. Vandaag wilde ik me inchecken voor de vlucht, maar ik kan niets vinden van online inchecken, zoals ik dat gewend ben van bijvoorbeeld Ryanair.
Na het invoeren van mijn referentie kan ik meteen een boarding pass uitprinten maar hoef verder nergens meer mijn passagiers gegevens in te voeren (zoals paspoort nr. oid). Kan iemand mij vertellen of dit inderdaad klopt? Kan ik nu gewoon direct doorlopen op Schiphol met die boarding pass? Ben het helemaal niet gewend dat dat zo makkelijk gaat, vandaar
Ik sta al op 814 doden. Daar staat alleen maar het ongeluk van 1994. En bij Russen weet je nooit hoe nauw ze het nemen met onderhoud.quote:Op dinsdag 9 november 2010 21:33 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Als je dat al laat meewegen in je beslissing (wat nergens op slaat, want naar de luchthaven toe rijden is gevaarlijker), dan moet je ook nog eens goed naar de feiten kijken (zie bijv. http://www.airfleets.net/crash/fatalities_airline.htm ).
Die vliegtuigen die van en naar Amsterdam vliegen van Aeroflot zijn nieuwe Boeings dan die KLM voor die route gebruikt (en waar je ook in terecht kan komen vanwege de samenwerking op die route).
Enige bekende nadeel is de overstap in Moskou, die nog wel eens een nacht wil duren. Even goed opletten bij het boeken dus.
Wat is dr bagger aan de A330 van Emirates dan? Ben van plan om binnenkort met emirates naar BKK te vliegen vandaar..quote:Op woensdag 10 november 2010 20:03 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
De indeling van de toestellen van Qatar Airways, in het bijzonder de 777 toestellen hebben een fijne 3-3-3 indeling, ook nog eens een fantastische beenruimte, en een goed entertainmentsysteem.
Emirates vliegt in de 777 in de 3-4-3 opstelling en aanmerkelijk minder beenruimte, daarnaast zijn de Emirates A330 toestellen echt bagger, bij Qatar tenminste niet allemaal, daar heb je ook een paar goede modellen van de A330 er tussen zitten.
Wel moet je voor Qatar vanaf London, Brussel of Frankfurt vertrekken, met Emirates kan het ook vanaf Amsterdam of Dusseldorf.
Het entertainmentsysteem op deze toestellen is niet op het nivo van de andere toestellen van Emirates, daarnaast zijn dit oude toestellen en zitten de stoelen niet echt lekker.quote:Op woensdag 10 november 2010 20:39 schreef Bombshell het volgende:
[..]
Wat is dr bagger aan de A330 van Emirates dan? Ben van plan om binnenkort met emirates naar BKK te vliegen vandaar..
Het is wel duurder. En geef toe, zo veel extra betalen is dat vliegtuig toch niet waard? Bovendien vliegen er ook andere toestellen naar Düsseldorf.quote:Op woensdag 10 november 2010 21:07 schreef Thetallguy het volgende:
En Emirates vanaf Amsterdam is sowieso altijd een 77W, dus dan heb je het probleem van de A330 (Dusseldorf) niet.
Ik moet zeggen dat momenteel het prijs verschil van Dusseldorf of Amsterdam met Emirates niet erg groot is.. Tis goed kijken momenteel qua datums. Ik persoonlijk ga pas via Dusseldorf als het prijs verschil ongeveer 70 euro is.quote:Op vrijdag 12 november 2010 20:54 schreef Maarten-Pieter het volgende:
[..]
Het is wel duurder. En geef toe, zo veel extra betalen is dat vliegtuig toch niet waard? Bovendien vliegen er ook andere toestellen naar Düsseldorf.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |