abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_88415575
Even checken bij de luchthaven waar je overstapt. Is in de VS op dit moment nogal verschillend. Zeker nu nog niet op alle luchthavens het ESTA systeem werkt (wat immigration in ieder geval weer een stukje sneller maakt).
pi_88418264
Bedankt voor de antwoorde.

Amerika is en blijft Amerika.

Maar geldt het ook wanneer je een overstap hebt tussen 2 internationale vluchten? Zoals Tinkerbel beschrijft.

Je betreed het land niet, dus wat zou de douane dan van je willen weten. Maar goed USA heeft wel meer vreemde regels.

Alvast bedankt
Motormuis
pi_88421061
Ik wil naar azie gaan voor 2 maanden. Stel dat nu het geval is dat ik langer wil blijven is het dan gemakkleijk om je ticket datum op te klaten schuiven voor bv een maand? Of zijn hier hoge kosten aan verbonden? Zal vast wel denk.. :P :P
pi_88424430
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 november 2010 23:26 schreef Motormuis81 het volgende:
Maar geldt het ook wanneer je een overstap hebt tussen 2 internationale vluchten? Zoals Tinkerbel beschrijft.
Ja. In de meeste landen moet je zelfs een visum bij het amerikaanse consulaat aanvragen voor die paar uur dat je aan het overstappen bent. Dus wees maar blij dat je het als Nederlander met een visa-waiver kunt afdoen.

In Europa en Azie worden arriverende passagiers meestal losgelaten in dezelfde terminal waar ook de vertrekkende passagiers aanwezig zijn. De procedure in de VS is anders. Arriverende reizigers lopen door een afgesloten gang naar Immigration. Ze willen daar iedere reiziger kontroleren en registreren.

De VS heeft talloze kleinere vliegvelden zonder douane en immigration. Ze willen voorkomen dat internationale reizigers overstappen op een vlucht naar zo'n vliegveld waar ze zonder enige kontrole het land inkomen.

Uit veiligheidsoogpunt is het natuurlijk niet zo'n gek idee om elke arriverende passagier te kontroleren. Ik las in een interview met de directeur van Schiphol dat we dit in Nederland uiteindelijk ook zo gaan regelen.
pi_88425186
quote:
1s.gif Op zondag 7 november 2010 00:46 schreef Bombshell het volgende:
Ik wil naar azie gaan voor 2 maanden. Stel dat nu het geval is dat ik langer wil blijven is het dan gemakkleijk om je ticket datum op te klaten schuiven voor bv een maand? Of zijn hier hoge kosten aan verbonden? Zal vast wel denk.. :P :P
Dat hangt er vanaf in welke klasse je boekt. Hoe duurder het ticket hoe meer vrijheid je hebt. Dus in jou geval is het goedkoopste ticket misschien niet de beste oplossing. Als je niet weet hoe lang je wilt blijven let dan ook op de maximale geldigheidsduur van het ticket.
Nobody expects the Spanish Inquisition!
pi_88428782
quote:
1s.gif Op zondag 7 november 2010 09:16 schreef Its-Jojo-4you het volgende: [..]
Dat hangt er vanaf in welke klasse je boekt. Hoe duurder het ticket hoe meer vrijheid je hebt. Dus in jou geval is het goedkoopste ticket misschien niet de beste oplossing. Als je niet weet hoe lang je wilt blijven let dan ook op de maximale geldigheidsduur van het ticket.
..en van je visum!
De wereld verandert niet omdat iedereen het gelijk anders wil, maar omdat er een paar mensen zijn die het anders blijven doen.
(Roos Vonk)
  Moderator zondag 7 november 2010 @ 14:56:48 #207
45833 crew  Fogel
pi_88433421
Voor degenen die nog steeds in de stres zitten over het al dan niet halen van een connection:

Gister had ik een geplannede overstaptijd van 1u15m op MSP, maar wegens turbulentie zijn we een andere -langere- route dan normaal gevlogen en kwamen een half uur te laat aan. In het vliegtuig werd al gezegd (en meerdere malen herhaald) dat degenen die hun connectie zouden missen uiteraard met de eerstvolgende beschikbare vlucht naar hun bestemming mee konden.
Bij aankomst stond er Delta personeel klaar met alternatieve boarding cards, nog voor de re-check van de baggage. In plaats van te kijken of er daar een voor mij lag, ben ik snel de security check doorgegaan voordat daar een rij kwam.

Ikzelf was 15 minuten voor vetrek van mijn volgende vlucht klaar met alle security formaliteiten (paspoortcontrole, koffer ophalen, nog een checkpoint waar je evt je koffer open moet maken -niet het geval bij mij deze keer-, baggage opnieuw op de band, security check) en mocht met zo'n electrische auto mee. Gelukkig maar, want MSP heeft een nogal lange terminal en ik moest natuurlijk op de uitersten zijn. 8 minuten rijden later kwam ik bij de gate en mocht nog mee (7 minten voor vertrek dus) :)
De dame bij de balie "I am impressed that you made it!" (zonder rollend vervoer was het me niet gelukt...).
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2026: Peru, België, Nederland, St. Maarten
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen, Griekenland, Nederland, Oslo
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
pi_88492185
Het valt me op -wat betreft aansluitingen- dat Lufthansa vaak heel korte overstap tijden heeft. Laatst vloog ik via Munchen en had ik 40 minuten overstap tijd, en 15 minuten vertraging vanuit LHR. Vervolgens hadden ze moeite met het aansluiten van de airbridge en toen bleven er 20 minuten over, om van de ene kant naar de andere kant van de luchthaven te komen. Wel leuk om het halve vliegtuig te zien rennen om de laatste vlucht naar Amsterdam te halen... :')
pi_88495134
Ik zag een mooie aanbieding van Aeroflot naar Bangkok (via Moskou). Is dit een goede vliegmaatschappij? Wat zijn de ervaringen en dergelijke?
  dinsdag 9 november 2010 @ 20:03:14 #210
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_88529115
quote:
1s.gif Op maandag 8 november 2010 22:34 schreef Ludacriss het volgende:
Ik zag een mooie aanbieding van Aeroflot naar Bangkok (via Moskou). Is dit een goede vliegmaatschappij? Wat zijn de ervaringen en dergelijke?
:) Ik zou dit niet doen. Aeroflut opzich is niet eens zo slecht tegenwoordig, maar de prijs zal niet dusdanig laag zijn dat een stopover met deze maatschappij zicht loont.
Aereflut vliegt met relatief kleine toestellen tussen Amsterdam en Moskou, en vanaf Moskou in diverse modellen, maar meestal niet met inflight entertainment.
Je bent dan qua tussenstop beter af met een maatschappij als Emirates of Qatar (Bij voorkeur de laatste).

Daarnaast, als je ooit eens met groepen Russen hebt gereisd begrijp je waarom het eigenlijk helemaal geen goed idee is om te doen.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  dinsdag 9 november 2010 @ 21:14:19 #211
64479 Omnifacer
Alles geven!11
pi_88532299
Haha, zijn die zo asociaal?
pi_88532663
quote:
1s.gif Op maandag 8 november 2010 22:34 schreef Ludacriss het volgende:
Ik zag een mooie aanbieding van Aeroflot naar Bangkok (via Moskou). Is dit een goede vliegmaatschappij? Wat zijn de ervaringen en dergelijke?
Aeroflot heeft niet voor niets de meeste dodelijke slachtoffers van alle luchtvaartmaatschappijen. Je vliegt tussen Russen en anders kan je altijd nog beter Egyptair nemen, zij zijn ook altijd erg goedkoop. Aeroflot heeft vaak relatief weinig tot geen inflight entertainment, en anders kan je ook nog beter, zoals ozzietukker zei, Emirates of Qatar Airways nemen. Ik zou het niet doen, er zijn vast wel betere maatschappijen voor een (net) iets hogere prijs.
pi_88533201
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2010 21:22 schreef Maarten-Pieter het volgende:

Aeroflot heeft niet voor niets de meeste dodelijke slachtoffers van alle luchtvaartmaatschappijen. Je vliegt tussen Russen en anders kan je altijd nog beter Egyptair nemen, zij zijn ook altijd erg goedkoop.
Als je dat al laat meewegen in je beslissing (wat nergens op slaat, want naar de luchthaven toe rijden is gevaarlijker), dan moet je ook nog eens goed naar de feiten kijken (zie bijv. http://www.airfleets.net/crash/fatalities_airline.htm ).

Die vliegtuigen die van en naar Amsterdam vliegen van Aeroflot zijn nieuwe Boeings dan die KLM voor die route gebruikt (en waar je ook in terecht kan komen vanwege de samenwerking op die route).

Enige bekende nadeel is de overstap in Moskou, die nog wel eens een nacht wil duren. Even goed opletten bij het boeken dus.
  woensdag 10 november 2010 @ 14:13:45 #214
66083 Platina
78th Element
pi_88555193
quote:
Hoeveelheid:
- Economy class: 1 stuk.
- First en Business Class: 2 stuks*.
* U zult tijdens het inchecken een bagage label ontvangen voor uw tweede stuk handbagage. Alle items die naast uw 1e stuk handbagage aan boord worden meegenomen dienen gelabeled te worden.

Naast uw handbagage, kunt u de volgende persoonlijke items meenemen als handbagage*:
- Handtas, portomonnee of notitieboek.
- Een aktetas.
- Een jas, omslagdoek of dekentje.
- Elektronische apparatuur zoals laoptop, Ipad of camera.
- Een kleine camera of een verrekijker.
- Leesmateriaal voor de vlucht.
- Baby reiswiegje.
- Baby - en/of kindervoeding voor consumptie aan boord.
- volledig inklapbare wandelwagen (alleen op internationale vluchten).
- wandelstok, krukken en/of beugels/prothetische apparaten, welke voor medische redenen noodzakelijk zijn.

*Alle items die naast het 1e stuk handbagage worden meegenomen aan boord dienen gelabeled te worden. Vraag hiernaar bij het incheck- en/of bagage drop-off personeel.
De regels lijken mij duidelijk, maar ik wil wel graag 100% zekerheid hebben :p
Uit bovenstaande maak ik op dat ik een klein handbagagekoffertje mag meenemen en daarnaast nog een laptoptas met mijn laptop, tijdschrift etc. Iemand die dit weet? ik vlieg eigenlijk nooit met zoveel bagage. Ik vlieg overigens met Malaysia Airlines.
pi_88556818
quote:
1s.gif Op woensdag 10 november 2010 14:13 schreef Platina het volgende:

[..]

De regels lijken mij duidelijk, maar ik wil wel graag 100% zekerheid hebben :p
Uit bovenstaande maak ik op dat ik een klein handbagagekoffertje mag meenemen en daarnaast nog een laptoptas met mijn laptop, tijdschrift etc. Iemand die dit weet? ik vlieg eigenlijk nooit met zoveel bagage. Ik vlieg overigens met Malaysia Airlines.
Makkelijk.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_88558791
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2010 20:03 schreef ozzietukker het volgende:

[..]



:) Ik zou dit niet doen. Aeroflut opzich is niet eens zo slecht tegenwoordig, maar de prijs zal niet dusdanig laag zijn dat een stopover met deze maatschappij zicht loont.
Aereflut vliegt met relatief kleine toestellen tussen Amsterdam en Moskou, en vanaf Moskou in diverse modellen, maar meestal niet met inflight entertainment.
Je bent dan qua tussenstop beter af met een maatschappij als Emirates of Qatar (Bij voorkeur de laatste).

Daarnaast, als je ooit eens met groepen Russen hebt gereisd begrijp je waarom het eigenlijk helemaal geen goed idee is om te doen.
Hoezo bij voorkeur Qatar??
pi_88568475
Zag deze vraag zo gauw nergens anders staan, dus ik stel hem maar voor de zekerheid ;)

Volgende week vlieg ik van AMS naar BCN met Easyjet. Vandaag wilde ik me inchecken voor de vlucht, maar ik kan niets vinden van online inchecken, zoals ik dat gewend ben van bijvoorbeeld Ryanair.

Na het invoeren van mijn referentie kan ik meteen een boarding pass uitprinten maar hoef verder nergens meer mijn passagiers gegevens in te voeren (zoals paspoort nr. oid). Kan iemand mij vertellen of dit inderdaad klopt? Kan ik nu gewoon direct doorlopen op Schiphol met die boarding pass? Ben het helemaal niet gewend dat dat zo makkelijk gaat, vandaar ;)
  woensdag 10 november 2010 @ 20:03:14 #218
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_88568493
quote:
1s.gif Op woensdag 10 november 2010 15:47 schreef Bombshell het volgende:

[..]



Hoezo bij voorkeur Qatar??
De indeling van de toestellen van Qatar Airways, in het bijzonder de 777 toestellen hebben een fijne 3-3-3 indeling, ook nog eens een fantastische beenruimte, en een goed entertainmentsysteem.

Emirates vliegt in de 777 in de 3-4-3 opstelling en aanmerkelijk minder beenruimte, daarnaast zijn de Emirates A330 toestellen echt bagger, bij Qatar tenminste niet allemaal, daar heb je ook een paar goede modellen van de A330 er tussen zitten.
Wel moet je voor Qatar vanaf London, Brussel of Frankfurt vertrekken, met Emirates kan het ook vanaf Amsterdam of Dusseldorf.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  woensdag 10 november 2010 @ 20:05:44 #219
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_88568619
quote:
1s.gif Op woensdag 10 november 2010 20:02 schreef Eggington het volgende:
Zag deze vraag zo gauw nergens anders staan, dus ik stel hem maar voor de zekerheid ;)

Volgende week vlieg ik van AMS naar BCN met Easyjet. Vandaag wilde ik me inchecken voor de vlucht, maar ik kan niets vinden van online inchecken, zoals ik dat gewend ben van bijvoorbeeld Ryanair.

Na het invoeren van mijn referentie kan ik meteen een boarding pass uitprinten maar hoef verder nergens meer mijn passagiers gegevens in te voeren (zoals paspoort nr. oid). Kan iemand mij vertellen of dit inderdaad klopt? Kan ik nu gewoon direct doorlopen op Schiphol met die boarding pass? Ben het helemaal niet gewend dat dat zo makkelijk gaat, vandaar ;)
Bij Easyjet hoef je bij een bestemming als Barcelona vanaf Amsterdam inderdaad niet meer gegevens in te voeren en kan je prima de boarding pass printen.
Ryanair heeft een iets ander systeem wat ze toepasbaar heeft gemaakt voor alle vluchten. (Voor vluchten naar UK moet je passagiersgegevens opgeven, Ryanair vraagt dit voor iedere vlucht bij de online check in en verzamelt de gegevens zo, Easyjet vraagt voor bijvoorbeeld UK vluchten de gegevens vooraf die je moet invullen.

Er is voor beide uitvoeringen wat te zeggen, de Ryanair methode is verreweg de goedkoopste.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_88569887
quote:
2s.gif Op dinsdag 9 november 2010 21:33 schreef DutchTrain het volgende:

[..]



Als je dat al laat meewegen in je beslissing (wat nergens op slaat, want naar de luchthaven toe rijden is gevaarlijker), dan moet je ook nog eens goed naar de feiten kijken (zie bijv. http://www.airfleets.net/crash/fatalities_airline.htm ).

Die vliegtuigen die van en naar Amsterdam vliegen van Aeroflot zijn nieuwe Boeings dan die KLM voor die route gebruikt (en waar je ook in terecht kan komen vanwege de samenwerking op die route).

Enige bekende nadeel is de overstap in Moskou, die nog wel eens een nacht wil duren. Even goed opletten bij het boeken dus.
Ik sta al op 814 doden. Daar staat alleen maar het ongeluk van 1994. En bij Russen weet je nooit hoe nauw ze het nemen met onderhoud. ;)
pi_88570135
quote:
1s.gif Op woensdag 10 november 2010 20:03 schreef ozzietukker het volgende:

[..]



De indeling van de toestellen van Qatar Airways, in het bijzonder de 777 toestellen hebben een fijne 3-3-3 indeling, ook nog eens een fantastische beenruimte, en een goed entertainmentsysteem.

Emirates vliegt in de 777 in de 3-4-3 opstelling en aanmerkelijk minder beenruimte, daarnaast zijn de Emirates A330 toestellen echt bagger, bij Qatar tenminste niet allemaal, daar heb je ook een paar goede modellen van de A330 er tussen zitten.
Wel moet je voor Qatar vanaf London, Brussel of Frankfurt vertrekken, met Emirates kan het ook vanaf Amsterdam of Dusseldorf.
Wat is dr bagger aan de A330 van Emirates dan? Ben van plan om binnenkort met emirates naar BKK te vliegen vandaar.. :P
  woensdag 10 november 2010 @ 20:55:59 #222
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_88570856
quote:
1s.gif Op woensdag 10 november 2010 20:39 schreef Bombshell het volgende:

[..]



Wat is dr bagger aan de A330 van Emirates dan? Ben van plan om binnenkort met emirates naar BKK te vliegen vandaar.. :P
Het entertainmentsysteem op deze toestellen is niet op het nivo van de andere toestellen van Emirates, daarnaast zijn dit oude toestellen en zitten de stoelen niet echt lekker.
That said, hoewel de 2-4-2 opstelling opzich prettig is, is een Airbus 330 eigenlijk altijd wat krap, maar die 6 uur kom je ook wel door hoor naar Dubai, als de prijs goed is zou ik het ook niet nalaten om met Emirates te vliegen, is de prijs gelijk, dan altijd Qatar boven Emirates.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_88571459
En Emirates vanaf Amsterdam is sowieso altijd een 77W, dus dan heb je het probleem van de A330 (Dusseldorf) niet.
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_88648226
quote:
14s.gif Op woensdag 10 november 2010 21:07 schreef Thetallguy het volgende:
En Emirates vanaf Amsterdam is sowieso altijd een 77W, dus dan heb je het probleem van de A330 (Dusseldorf) niet.
Het is wel duurder. En geef toe, zo veel extra betalen is dat vliegtuig toch niet waard? Bovendien vliegen er ook andere toestellen naar Düsseldorf.
pi_88651895
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 november 2010 20:54 schreef Maarten-Pieter het volgende:

[..]



Het is wel duurder. En geef toe, zo veel extra betalen is dat vliegtuig toch niet waard? Bovendien vliegen er ook andere toestellen naar Düsseldorf.
Ik moet zeggen dat momenteel het prijs verschil van Dusseldorf of Amsterdam met Emirates niet erg groot is.. Tis goed kijken momenteel qua datums. Ik persoonlijk ga pas via Dusseldorf als het prijs verschil ongeveer 70 euro is.

Verschil tussen de 77W en A330 is best groot. De 77W heeft betere stoelen, plus avod is veel beter.. Vind ik persoonlijk wel fijn..

Qatar Airways prefereer ik altijd boven Emirates.. Heb er zelfs een auto rit van 4 uur naar Frankfurt voor over als ik zin heb. Doha is een klein en makkelijk airport, perfect voor een snelle overstap.
Nog even NDIA is biina af.. http://www.ndiaproject.com/
  zaterdag 13 november 2010 @ 00:15:54 #226
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_88659028
quote:
1s.gif Op woensdag 10 november 2010 20:39 schreef Bombshell het volgende:

[..]



Wat is dr bagger aan de A330 van Emirates dan? Ben van plan om binnenkort met emirates naar BKK te vliegen vandaar.. :P
Op de route DUS - DXB heb ik het tweemaal "getroffen" in een afgeleefde A330 van Emirates te mogen vertoeven. Zoals Ozzie dus zegt, bagger vliegtuigen. Over de vervolg trip met Emirates naar BKK in hun A380 niets dan goeds, maar dat kwam dan ook hoofdzakelijk doordat er maar zo'n 50 passagiers in Economy zaten. Die Arabieren houden er een beetje vreemd schema op na met 2 vluchten DXB - BKK die binnen een uur van elkaar vertrekken.

Maar die A330 had dus redelijk krappe stoelen, beetje kromme en doorgezakte armleuningen en een entertainmentscherm van een kwaliteit waar je echt geen film op wilt bekijken. Het ICE systeem in die A380 is overigens geweldig. Daarnaast vind ik Dubai gewoon een waardeloze luchthaven met die vreselijk lange en overvolle terminal waar je echt een kwartier onderweg bent voordat je een peuk kan opsteken.

Dus als het zo uitkomt zal ik de volgende keer Qatar eens proberen. Maar de voorkeur blijft toch om met KLM, met of zonder entertainment system, in 10 uurtjes naar BKK te vliegen. Snelste trip ooit AMS - BKK in 9:54 uur van take-off tot touch down. En met Emirates ben je toch minstens zo'n 17 uur onderweg.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_88717224
Zit er veel verschil tussen Emirates en Egyptair? Ben aan het kijken voor een ticket Johannesburg - Amsterdam en Emirates is 450, Egyptair 350. Is dit het verschil waard?
pi_88727282
quote:
1s.gif Op zondag 14 november 2010 21:55 schreef littlefrankie het volgende:
Zit er veel verschil tussen Emirates en Egyptair? Ben aan het kijken voor een ticket Johannesburg - Amsterdam en Emirates is 450, Egyptair 350. Is dit het verschil waard?
Op deze website kun je reviews van verschillende maatschappijen lezen: http://www.airlinequality.com/Forum/egypt.htm Zo te zien is Egyptair niet al te best.

Dat gezegd hebbende... Het gebrek aan luxe en service, zul je moeten afwegen tegen de 100 euro verschil. Ik vind zelf de discussie over entertainment systemen en de overstap luchthavens zoals hierboven een beetje overdreven. Als je jezelf hierop voorbereid, dan hoeft dit geen grote ergernis te zijn.Neem gewoon een boek mee om jezelf bezig te houden. Zelfs op een slechte inflight maaltijd kun je jezelf voorbereiden door op Schiphol vast te eten.

De grootste ergernissen rond vliegen zijn vertragingen en turbulentie. De kans hierop heeft niet zoveel te maken met de prijs van je ticket.
  maandag 15 november 2010 @ 12:24:05 #229
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_88733862
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 november 2010 04:56 schreef jaco het volgende:

[..]


Je hoeft voor een internationale transfer je koffers niet op te pakken en weer in te checken. Continental labelt dit door. Er zijn bovendien 2 aparte loketten voor internationale transfers (met kortere rijen).

Lees het eventueel even na op het volgende forum waar een reiziger dezelfde vraag had als jij:
http://www.flyertalk.com/(...)-iah-terminal-e.html ( Check met name de reactie van user geomedic. )

Ik denk daarom dat zowel 1,5 uur als 2 uur voldoende tijd voor je overstap is. Continental biedt dit immers ook zelf aan. Ze berekenen de minimale overstaptijden aan de hand van historische gegevens van eerdere overstappers. (Continental heeft er niets aan om dit te krap te plannen en dan steeds gestrande passagiers te moeten opvangen).
Ik vloog gisteren weer via Newark en heb speciaal n.a.v. de vragen in dit topic maar eens opgelet wat ze zeiden :+ En in het vliegtuig werd duidelijk gezegd dat iedereen z'n bagage opnieuw moest inchecken, ongeacht nationaliteit, herkomst of bestemming en ongeacht of je bagage was doorgelabeled.
Dit betrof overigens ook continental.
  maandag 15 november 2010 @ 14:45:06 #230
180739 Qebbel
Stewardesbisch!
pi_88738409
Iemand hierover een idee?

Ik heb een reis geboekt met Kras en vlieg met Hainan naar Shanghai. Vorig jaar zelfde gedaan naar Beijing, maar het inchecken verliep ruk. Kras koopt uiteraard stoelen in, maar in plaats van alle boekingsgroepen bij elkaar te plaatsen op die stoelen, was iedereen die met hen geboekt had gewoon lukraak door elkaar gezet (misschien alfb. volg?). Heel irritant dus en volgens mij ook gewoon echt onnodig: luiheid van iemand.

Nu heb ik net met Kras gebeld om te vragen of wij van te voren stoelen konden vastleggen. Dit kon niet, maar alleen op dag van vertrek bij de incheck zelf. Zelfde als vorig jaar dus. Ik mijn verhaal uitleggen, maar ze zei dat ze niks kon doen 8)7. Via Hainan Airlines gekeken of ik ons kon vinden in de boeking; was ook niet en telefoniste Kras bevestigde dat.

Wat kan ik nou het beste doen? Voor een vlucht van ruim 11u zit ik gewoon wel het liefste naast mijn vriendin en niet naast een vreemde (logisch...). Vorig jaar hemel en aarde aan boord moeten bewegen en dat wil ik nu voorkomen. Tips?
Als kunst volmaakt is, is de wereld overbodig.
Wees wie je bent, maar accepteer ook anderen!
  maandag 15 november 2010 @ 14:52:16 #231
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_88738654
quote:
5s.gif Op maandag 15 november 2010 14:45 schreef Qebbel het volgende:
Iemand hierover een idee?

Ik heb een reis geboekt met Kras en vlieg met Hainan naar Shanghai. Vorig jaar zelfde gedaan naar Beijing, maar het inchecken verliep ruk. Kras koopt uiteraard stoelen in, maar in plaats van alle boekingsgroepen bij elkaar te plaatsen op die stoelen, was iedereen die met hen geboekt had gewoon lukraak door elkaar gezet (misschien alfb. volg?). Heel irritant dus en volgens mij ook gewoon echt onnodig: luiheid van iemand.

Nu heb ik net met Kras gebeld om te vragen of wij van te voren stoelen konden vastleggen. Dit kon niet, maar alleen op dag van vertrek bij de incheck zelf. Zelfde als vorig jaar dus. Ik mijn verhaal uitleggen, maar ze zei dat ze niks kon doen 8)7. Via Hainan Airlines gekeken of ik ons kon vinden in de boeking; was ook niet en telefoniste Kras bevestigde dat.

Wat kan ik nou het beste doen? Voor een vlucht van ruim 11u zit ik gewoon wel het liefste naast mijn vriendin en niet naast een vreemde (logisch...). Vorig jaar hemel en aarde aan boord moeten bewegen en dat wil ik nu voorkomen. Tips?
Het enige wat je kunt doen is als eerste in de rij staan om in te checken. Mochten er voor Kras al ergens 2 stoelen naast elkaar zijn, dan kunnen jullie die misschien zo nog bemachtigen.

O en ik denk niet dat het luiheid van iemand is, maar gewoon het voorrang geven aan mensen die bij de maatschappij zelf geboekt hebben of meer betaald hebben voor hun ticket.
  maandag 15 november 2010 @ 15:01:04 #232
180739 Qebbel
Stewardesbisch!
pi_88738973
quote:
1s.gif Op maandag 15 november 2010 14:52 schreef kwiwi het volgende:

[..]



Het enige wat je kunt doen is als eerste in de rij staan om in te checken. Mochten er voor Kras al ergens 2 stoelen naast elkaar zijn, dan kunnen jullie die misschien zo nog bemachtigen.

O en ik denk niet dat het luiheid van iemand is, maar gewoon het voorrang geven aan mensen die bij de maatschappij zelf geboekt hebben of meer betaald hebben voor hun ticket.
Ja zoiets, maar hoe moeilijk is het om de mensen die bij elkaar horen bij elkaar te zetten? De stoelen van Kras liggen min of meer vast en iedereen zat ook wel naast andere Kras-reizigers, maar niet naast je eigen mensen, zegmaar. Vorig jaar ook heel vroeg ingecheckt, maar mocht niks baten. Maar thnx voor je reactie iig. :)
Als kunst volmaakt is, is de wereld overbodig.
Wees wie je bent, maar accepteer ook anderen!
  maandag 15 november 2010 @ 15:03:41 #233
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_88739067
quote:
1s.gif Op maandag 15 november 2010 15:01 schreef Qebbel het volgende:

[..]

Ja zoiets, maar hoe moeilijk is het om de mensen die bij elkaar horen bij elkaar te zetten? De stoelen van Kras liggen min of meer vast en iedereen zat ook wel naast andere Kras-reizigers, maar niet naast je eigen mensen, zegmaar. Vorig jaar ook heel vroeg ingecheckt, maar mocht niks baten. Maar thnx voor je reactie iig. :)
Ah oke, ik dacht dat iedereen lukraak door het vliegtuig zat, niet naast elkaar zeg maar.
  maandag 15 november 2010 @ 15:14:52 #234
180739 Qebbel
Stewardesbisch!
pi_88739506
quote:
1s.gif Op maandag 15 november 2010 15:03 schreef kwiwi het volgende:

[..]



Ah oke, ik dacht dat iedereen lukraak door het vliegtuig zat, niet naast elkaar zeg maar.
Ja een beetje, maar alle kras mensen zaten wel in groepen bij elkaar. Alleen niet de juiste mensen. Die mevrouw aan de tel vertelde net dat ze inderdaad de reizigers doorgeven dmv nummers aan Hainan en dat zij waarschijnlijk dus helemaal niet kunnen zien wie bij elkaar hoort. Misschien mazzel als je nummers aaneensluiten, zegmaar.

Naja, we'll see.
Als kunst volmaakt is, is de wereld overbodig.
Wees wie je bent, maar accepteer ook anderen!
pi_88743833
Als je een boardingpass krijgt na online inchecken (bij KLM), moet je die dan uitprinten?
Ik ga in december naar Londen.
  maandag 15 november 2010 @ 17:11:22 #236
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_88743930
quote:
1s.gif Op maandag 15 november 2010 17:08 schreef mjorritsma het volgende:
Als je een boardingpass krijgt na online inchecken (bij KLM), moet je die dan uitprinten?
Ik ga in december naar Londen.
Dat is wel zo handig, aangezien het je boardingpass is :P Maar je kunt 'm ook altijd nog bij de balie laten printen als je wil. Alleen moet je dan in de rij staan.
pi_88743948
quote:
1s.gif Op maandag 15 november 2010 15:14 schreef Qebbel het volgende:

[..]

Ja een beetje, maar alle kras mensen zaten wel in groepen bij elkaar. Alleen niet de juiste mensen. Die mevrouw aan de tel vertelde net dat ze inderdaad de reizigers doorgeven dmv nummers aan Hainan en dat zij waarschijnlijk dus helemaal niet kunnen zien wie bij elkaar hoort. Misschien mazzel als je nummers aaneensluiten, zegmaar.

Naja, we'll see.
wisselen is meestal toegestaan danwel kijk voor het boarden binnen de groep wie welke stoelnummers heeft en wissel van tevoren binnen de groep
Nobody expects the Spanish Inquisition!
  Moderator maandag 15 november 2010 @ 17:40:35 #238
45833 crew  Fogel
pi_88745053
quote:
1s.gif Op maandag 15 november 2010 17:11 schreef kwiwi het volgende:

[..]



Dat is wel zo handig, aangezien het je boardingpass is :P Maar je kunt 'm ook altijd nog bij de balie laten printen als je wil. Alleen moet je dan in de rij staan.
Of je trekt er zelf een uit een paal, scheelt weer een rij.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2026: Peru, België, Nederland, St. Maarten
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen, Griekenland, Nederland, Oslo
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
  maandag 15 november 2010 @ 17:43:46 #239
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_88745195
quote:
1s.gif Op maandag 15 november 2010 17:40 schreef Fogel het volgende:

[..]



Of je trekt er zelf een uit een paal, scheelt weer een rij.
Nou daar staan vaak ook behoorlijke rijen ;( In Amsterdam (vooral tijdens vakantie periodes) althans. Vooral door mensen die niet goed weten hoe het werkt en dan weer moeten gaan staan wachten op personeel om ze te helpen.
  maandag 15 november 2010 @ 19:51:51 #240
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_88751055
quote:
1s.gif Op maandag 15 november 2010 15:14 schreef Qebbel het volgende:

[..]

Ja een beetje, maar alle kras mensen zaten wel in groepen bij elkaar. Alleen niet de juiste mensen. Die mevrouw aan de tel vertelde net dat ze inderdaad de reizigers doorgeven dmv nummers aan Hainan en dat zij waarschijnlijk dus helemaal niet kunnen zien wie bij elkaar hoort. Misschien mazzel als je nummers aaneensluiten, zegmaar.

Naja, we'll see.
Op dit moment heeft Kras al wel jouw geld geïncasseerd, en ook de reservering bij de luchtvaartmaatschappij gedaan maar zijn de tickets nog niet uitgegeven, omdat de daadwerkelijke betaling aan de maatschappij is nog niet gedaan.

Heb je nu al een ticketnummer? Ik vermoed dat je uitsluitend een reserveringsnummer hebt, met het uiteindelijke (lange) E-ticketnummer moet de luchtvaartmaatschappij je boeking voor vertrek wel kunnen vinden.
In de regel zal een reisburo dit een week voor vertrek aan jouw bekend maken.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_88767374
quote:
1s.gif Op maandag 15 november 2010 12:24 schreef kwiwi het volgende:

[..]



Ik vloog gisteren weer via Newark en heb speciaal n.a.v. de vragen in dit topic maar eens opgelet wat ze zeiden :+ En in het vliegtuig werd duidelijk gezegd dat iedereen z'n bagage opnieuw moest inchecken, ongeacht nationaliteit, herkomst of bestemming en ongeacht of je bagage was doorgelabeled.
Dit betrof overigens ook continental.
De discussie die je quote ging over Houston International Airport. Mogelijk dat Newark niet zo'n transfer passage heeft tussen arrivals en departures en dat het daarom anders geregeld is.
pi_88883418
Easyjet vraag! :)

"Als uw vlucht binnen 60 dagen voor vertrek is, hoeft u alleen maar een instapkaart te printen en mee te nemen naar de luchthaven. Op deze manier is het niet nodig bij de incheckbalie in de rij te staan en kunt u direct naar de veiligheidscontrole gaan."

Dus als je vlucht 61 dagen voor vertrek is moet je echt naar de incheckbalie van Easyjet? Want in een andere bevestiging staat gewoon dit:

"Bespaar tijd - check-in online! Als u alleen met handbagage reist, kunt u de instapkaart uitprinten en rechtstreeks naar de veiligheidscontrole op het vliegveld gaan."

Lekker duidelijk... :(

Btw... Reis alleen met handbagage.
pi_88884127
Je kunt vanaf 60 dagen voor vertrek je boardingpass uitprinten. 61 dagen voor vertrek kan dit nog niet.

'als je vlucht 61 dagen voor vertrek is' is ook een beetje een vreemde zin vind je niet :P
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_88886911
True! Las het wat te snel :D Thanks! Printen en meteen door de controle dus :)
pi_88894443
Ik ben zo slim geweest om een ticket te boeken met me voornaam en achternaam ipv met mn initialen en achternaam. Is dat een probleem bij ryanair?
  Moderator vrijdag 19 november 2010 @ 11:29:23 #246
155227 crew  Guppy
dus
pi_88895330
Moet je niet altijd de namen invullen zoals ze op je paspoort staan? Dus complete voornaam in plaats van initialen?

En anders, bel Ryanair even?
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_88895401
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 november 2010 11:29 schreef Guppyfriend het volgende:
Moet je niet altijd de namen invullen zoals ze op je paspoort staan? Dus complete voornaam in plaats van initialen?

En anders, bel Ryanair even?
Ja dat is buitenlands nummer schiet allemaal niet op. Maar ik ben er al achter je moet de eerste voornaam uit je paspoort en je achternaam dus ik heb het goed volgens mij:)
  vrijdag 19 november 2010 @ 11:37:59 #248
180739 Qebbel
Stewardesbisch!
pi_88895592
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 november 2010 11:31 schreef Bryan181 het volgende:

[..]

Ja dat is buitenlands nummer schiet allemaal niet op. Maar ik ben er al achter je moet de eerste voornaam uit je paspoort en je achternaam dus ik heb het goed volgens mij:)
Volgens mij mag je nergens op je initialen vliegen. 't Beste is om gewoon alles uit je paspoort letterlijk over te nemen, dan zit het altijd goed. :)
Als kunst volmaakt is, is de wereld overbodig.
Wees wie je bent, maar accepteer ook anderen!
pi_88895783
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 november 2010 11:37 schreef Qebbel het volgende:

[..]

Volgens mij mag je nergens op je initialen vliegen. 't Beste is om gewoon alles uit je paspoort letterlijk over te nemen, dan zit het altijd goed. :)
Ik vlieg eigenlijk meestal op mn initialen:p
pi_88935402
Ik vlieg maandag met Air Asia (Singapore - Penang). Ik wil het liefst online inchecken, maar ik heb geen printer in mijn hotelkamer. Weet iemand of de boarding pass van Air Asia een PDF file is die je kunt downloaden? Of print je vanuit de webbrowser?

(Met een PDF kan ik namelijk op m'n gemak een printshop/internetcafe zoeken).
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')