Ja. In de meeste landen moet je zelfs een visum bij het amerikaanse consulaat aanvragen voor die paar uur dat je aan het overstappen bent. Dus wees maar blij dat je het als Nederlander met een visa-waiver kunt afdoen.quote:Op zaterdag 6 november 2010 23:26 schreef Motormuis81 het volgende:
Maar geldt het ook wanneer je een overstap hebt tussen 2 internationale vluchten? Zoals Tinkerbel beschrijft.
Dat hangt er vanaf in welke klasse je boekt. Hoe duurder het ticket hoe meer vrijheid je hebt. Dus in jou geval is het goedkoopste ticket misschien niet de beste oplossing. Als je niet weet hoe lang je wilt blijven let dan ook op de maximale geldigheidsduur van het ticket.quote:Op zondag 7 november 2010 00:46 schreef Bombshell het volgende:
Ik wil naar azie gaan voor 2 maanden. Stel dat nu het geval is dat ik langer wil blijven is het dan gemakkleijk om je ticket datum op te klaten schuiven voor bv een maand? Of zijn hier hoge kosten aan verbonden? Zal vast wel denk..![]()
..en van je visum!quote:Op zondag 7 november 2010 09:16 schreef Its-Jojo-4you het volgende: [..]
Dat hangt er vanaf in welke klasse je boekt. Hoe duurder het ticket hoe meer vrijheid je hebt. Dus in jou geval is het goedkoopste ticket misschien niet de beste oplossing. Als je niet weet hoe lang je wilt blijven let dan ook op de maximale geldigheidsduur van het ticket.
quote:Op maandag 8 november 2010 22:34 schreef Ludacriss het volgende:
Ik zag een mooie aanbieding van Aeroflot naar Bangkok (via Moskou). Is dit een goede vliegmaatschappij? Wat zijn de ervaringen en dergelijke?
Aeroflot heeft niet voor niets de meeste dodelijke slachtoffers van alle luchtvaartmaatschappijen. Je vliegt tussen Russen en anders kan je altijd nog beter Egyptair nemen, zij zijn ook altijd erg goedkoop. Aeroflot heeft vaak relatief weinig tot geen inflight entertainment, en anders kan je ook nog beter, zoals ozzietukker zei, Emirates of Qatar Airways nemen. Ik zou het niet doen, er zijn vast wel betere maatschappijen voor een (net) iets hogere prijs.quote:Op maandag 8 november 2010 22:34 schreef Ludacriss het volgende:
Ik zag een mooie aanbieding van Aeroflot naar Bangkok (via Moskou). Is dit een goede vliegmaatschappij? Wat zijn de ervaringen en dergelijke?
Als je dat al laat meewegen in je beslissing (wat nergens op slaat, want naar de luchthaven toe rijden is gevaarlijker), dan moet je ook nog eens goed naar de feiten kijken (zie bijv. http://www.airfleets.net/crash/fatalities_airline.htm ).quote:Op dinsdag 9 november 2010 21:22 schreef Maarten-Pieter het volgende:
Aeroflot heeft niet voor niets de meeste dodelijke slachtoffers van alle luchtvaartmaatschappijen. Je vliegt tussen Russen en anders kan je altijd nog beter Egyptair nemen, zij zijn ook altijd erg goedkoop.
De regels lijken mij duidelijk, maar ik wil wel graag 100% zekerheid hebben :pquote:Hoeveelheid:
- Economy class: 1 stuk.
- First en Business Class: 2 stuks*.
* U zult tijdens het inchecken een bagage label ontvangen voor uw tweede stuk handbagage. Alle items die naast uw 1e stuk handbagage aan boord worden meegenomen dienen gelabeled te worden.
Naast uw handbagage, kunt u de volgende persoonlijke items meenemen als handbagage*:
- Handtas, portomonnee of notitieboek.
- Een aktetas.
- Een jas, omslagdoek of dekentje.
- Elektronische apparatuur zoals laoptop, Ipad of camera.
- Een kleine camera of een verrekijker.
- Leesmateriaal voor de vlucht.
- Baby reiswiegje.
- Baby - en/of kindervoeding voor consumptie aan boord.
- volledig inklapbare wandelwagen (alleen op internationale vluchten).
- wandelstok, krukken en/of beugels/prothetische apparaten, welke voor medische redenen noodzakelijk zijn.
*Alle items die naast het 1e stuk handbagage worden meegenomen aan boord dienen gelabeled te worden. Vraag hiernaar bij het incheck- en/of bagage drop-off personeel.
Makkelijk.quote:Op woensdag 10 november 2010 14:13 schreef Platina het volgende:
[..]
De regels lijken mij duidelijk, maar ik wil wel graag 100% zekerheid hebben :p
Uit bovenstaande maak ik op dat ik een klein handbagagekoffertje mag meenemen en daarnaast nog een laptoptas met mijn laptop, tijdschrift etc. Iemand die dit weet? ik vlieg eigenlijk nooit met zoveel bagage. Ik vlieg overigens met Malaysia Airlines.
Hoezo bij voorkeur Qatar??quote:Op dinsdag 9 november 2010 20:03 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Ik zou dit niet doen. Aeroflut opzich is niet eens zo slecht tegenwoordig, maar de prijs zal niet dusdanig laag zijn dat een stopover met deze maatschappij zicht loont.
Aereflut vliegt met relatief kleine toestellen tussen Amsterdam en Moskou, en vanaf Moskou in diverse modellen, maar meestal niet met inflight entertainment.
Je bent dan qua tussenstop beter af met een maatschappij als Emirates of Qatar (Bij voorkeur de laatste).
Daarnaast, als je ooit eens met groepen Russen hebt gereisd begrijp je waarom het eigenlijk helemaal geen goed idee is om te doen.
De indeling van de toestellen van Qatar Airways, in het bijzonder de 777 toestellen hebben een fijne 3-3-3 indeling, ook nog eens een fantastische beenruimte, en een goed entertainmentsysteem.quote:
Bij Easyjet hoef je bij een bestemming als Barcelona vanaf Amsterdam inderdaad niet meer gegevens in te voeren en kan je prima de boarding pass printen.quote:Op woensdag 10 november 2010 20:02 schreef Eggington het volgende:
Zag deze vraag zo gauw nergens anders staan, dus ik stel hem maar voor de zekerheid
Volgende week vlieg ik van AMS naar BCN met Easyjet. Vandaag wilde ik me inchecken voor de vlucht, maar ik kan niets vinden van online inchecken, zoals ik dat gewend ben van bijvoorbeeld Ryanair.
Na het invoeren van mijn referentie kan ik meteen een boarding pass uitprinten maar hoef verder nergens meer mijn passagiers gegevens in te voeren (zoals paspoort nr. oid). Kan iemand mij vertellen of dit inderdaad klopt? Kan ik nu gewoon direct doorlopen op Schiphol met die boarding pass? Ben het helemaal niet gewend dat dat zo makkelijk gaat, vandaar
Ik sta al op 814 doden. Daar staat alleen maar het ongeluk van 1994. En bij Russen weet je nooit hoe nauw ze het nemen met onderhoud.quote:Op dinsdag 9 november 2010 21:33 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Als je dat al laat meewegen in je beslissing (wat nergens op slaat, want naar de luchthaven toe rijden is gevaarlijker), dan moet je ook nog eens goed naar de feiten kijken (zie bijv. http://www.airfleets.net/crash/fatalities_airline.htm ).
Die vliegtuigen die van en naar Amsterdam vliegen van Aeroflot zijn nieuwe Boeings dan die KLM voor die route gebruikt (en waar je ook in terecht kan komen vanwege de samenwerking op die route).
Enige bekende nadeel is de overstap in Moskou, die nog wel eens een nacht wil duren. Even goed opletten bij het boeken dus.
Wat is dr bagger aan de A330 van Emirates dan? Ben van plan om binnenkort met emirates naar BKK te vliegen vandaar..quote:Op woensdag 10 november 2010 20:03 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
De indeling van de toestellen van Qatar Airways, in het bijzonder de 777 toestellen hebben een fijne 3-3-3 indeling, ook nog eens een fantastische beenruimte, en een goed entertainmentsysteem.
Emirates vliegt in de 777 in de 3-4-3 opstelling en aanmerkelijk minder beenruimte, daarnaast zijn de Emirates A330 toestellen echt bagger, bij Qatar tenminste niet allemaal, daar heb je ook een paar goede modellen van de A330 er tussen zitten.
Wel moet je voor Qatar vanaf London, Brussel of Frankfurt vertrekken, met Emirates kan het ook vanaf Amsterdam of Dusseldorf.
Het entertainmentsysteem op deze toestellen is niet op het nivo van de andere toestellen van Emirates, daarnaast zijn dit oude toestellen en zitten de stoelen niet echt lekker.quote:Op woensdag 10 november 2010 20:39 schreef Bombshell het volgende:
[..]
Wat is dr bagger aan de A330 van Emirates dan? Ben van plan om binnenkort met emirates naar BKK te vliegen vandaar..
Het is wel duurder. En geef toe, zo veel extra betalen is dat vliegtuig toch niet waard? Bovendien vliegen er ook andere toestellen naar Düsseldorf.quote:Op woensdag 10 november 2010 21:07 schreef Thetallguy het volgende:
En Emirates vanaf Amsterdam is sowieso altijd een 77W, dus dan heb je het probleem van de A330 (Dusseldorf) niet.
Ik moet zeggen dat momenteel het prijs verschil van Dusseldorf of Amsterdam met Emirates niet erg groot is.. Tis goed kijken momenteel qua datums. Ik persoonlijk ga pas via Dusseldorf als het prijs verschil ongeveer 70 euro is.quote:Op vrijdag 12 november 2010 20:54 schreef Maarten-Pieter het volgende:
[..]
Het is wel duurder. En geef toe, zo veel extra betalen is dat vliegtuig toch niet waard? Bovendien vliegen er ook andere toestellen naar Düsseldorf.
Op de route DUS - DXB heb ik het tweemaal "getroffen" in een afgeleefde A330 van Emirates te mogen vertoeven. Zoals Ozzie dus zegt, bagger vliegtuigen. Over de vervolg trip met Emirates naar BKK in hun A380 niets dan goeds, maar dat kwam dan ook hoofdzakelijk doordat er maar zo'n 50 passagiers in Economy zaten. Die Arabieren houden er een beetje vreemd schema op na met 2 vluchten DXB - BKK die binnen een uur van elkaar vertrekken.quote:Op woensdag 10 november 2010 20:39 schreef Bombshell het volgende:
[..]
Wat is dr bagger aan de A330 van Emirates dan? Ben van plan om binnenkort met emirates naar BKK te vliegen vandaar..
Op deze website kun je reviews van verschillende maatschappijen lezen: http://www.airlinequality.com/Forum/egypt.htm Zo te zien is Egyptair niet al te best.quote:Op zondag 14 november 2010 21:55 schreef littlefrankie het volgende:
Zit er veel verschil tussen Emirates en Egyptair? Ben aan het kijken voor een ticket Johannesburg - Amsterdam en Emirates is 450, Egyptair 350. Is dit het verschil waard?
Ik vloog gisteren weer via Newark en heb speciaal n.a.v. de vragen in dit topic maar eens opgelet wat ze zeidenquote:Op zaterdag 6 november 2010 04:56 schreef jaco het volgende:
[..]
Je hoeft voor een internationale transfer je koffers niet op te pakken en weer in te checken. Continental labelt dit door. Er zijn bovendien 2 aparte loketten voor internationale transfers (met kortere rijen).
Lees het eventueel even na op het volgende forum waar een reiziger dezelfde vraag had als jij:
http://www.flyertalk.com/(...)-iah-terminal-e.html ( Check met name de reactie van user geomedic. )
Ik denk daarom dat zowel 1,5 uur als 2 uur voldoende tijd voor je overstap is. Continental biedt dit immers ook zelf aan. Ze berekenen de minimale overstaptijden aan de hand van historische gegevens van eerdere overstappers. (Continental heeft er niets aan om dit te krap te plannen en dan steeds gestrande passagiers te moeten opvangen).
Het enige wat je kunt doen is als eerste in de rij staan om in te checken. Mochten er voor Kras al ergens 2 stoelen naast elkaar zijn, dan kunnen jullie die misschien zo nog bemachtigen.quote:Op maandag 15 november 2010 14:45 schreef Qebbel het volgende:
Iemand hierover een idee?
Ik heb een reis geboekt met Kras en vlieg met Hainan naar Shanghai. Vorig jaar zelfde gedaan naar Beijing, maar het inchecken verliep ruk. Kras koopt uiteraard stoelen in, maar in plaats van alle boekingsgroepen bij elkaar te plaatsen op die stoelen, was iedereen die met hen geboekt had gewoon lukraak door elkaar gezet (misschien alfb. volg?). Heel irritant dus en volgens mij ook gewoon echt onnodig: luiheid van iemand.
Nu heb ik net met Kras gebeld om te vragen of wij van te voren stoelen konden vastleggen. Dit kon niet, maar alleen op dag van vertrek bij de incheck zelf. Zelfde als vorig jaar dus. Ik mijn verhaal uitleggen, maar ze zei dat ze niks kon doen. Via Hainan Airlines gekeken of ik ons kon vinden in de boeking; was ook niet en telefoniste Kras bevestigde dat.
Wat kan ik nou het beste doen? Voor een vlucht van ruim 11u zit ik gewoon wel het liefste naast mijn vriendin en niet naast een vreemde (logisch...). Vorig jaar hemel en aarde aan boord moeten bewegen en dat wil ik nu voorkomen. Tips?
Ja zoiets, maar hoe moeilijk is het om de mensen die bij elkaar horen bij elkaar te zetten? De stoelen van Kras liggen min of meer vast en iedereen zat ook wel naast andere Kras-reizigers, maar niet naast je eigen mensen, zegmaar. Vorig jaar ook heel vroeg ingecheckt, maar mocht niks baten. Maar thnx voor je reactie iig.quote:Op maandag 15 november 2010 14:52 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Het enige wat je kunt doen is als eerste in de rij staan om in te checken. Mochten er voor Kras al ergens 2 stoelen naast elkaar zijn, dan kunnen jullie die misschien zo nog bemachtigen.
O en ik denk niet dat het luiheid van iemand is, maar gewoon het voorrang geven aan mensen die bij de maatschappij zelf geboekt hebben of meer betaald hebben voor hun ticket.
Ah oke, ik dacht dat iedereen lukraak door het vliegtuig zat, niet naast elkaar zeg maar.quote:Op maandag 15 november 2010 15:01 schreef Qebbel het volgende:
[..]
Ja zoiets, maar hoe moeilijk is het om de mensen die bij elkaar horen bij elkaar te zetten? De stoelen van Kras liggen min of meer vast en iedereen zat ook wel naast andere Kras-reizigers, maar niet naast je eigen mensen, zegmaar. Vorig jaar ook heel vroeg ingecheckt, maar mocht niks baten. Maar thnx voor je reactie iig.
Ja een beetje, maar alle kras mensen zaten wel in groepen bij elkaar. Alleen niet de juiste mensen. Die mevrouw aan de tel vertelde net dat ze inderdaad de reizigers doorgeven dmv nummers aan Hainan en dat zij waarschijnlijk dus helemaal niet kunnen zien wie bij elkaar hoort. Misschien mazzel als je nummers aaneensluiten, zegmaar.quote:Op maandag 15 november 2010 15:03 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Ah oke, ik dacht dat iedereen lukraak door het vliegtuig zat, niet naast elkaar zeg maar.
Dat is wel zo handig, aangezien het je boardingpass isquote:Op maandag 15 november 2010 17:08 schreef mjorritsma het volgende:
Als je een boardingpass krijgt na online inchecken (bij KLM), moet je die dan uitprinten?
Ik ga in december naar Londen.
wisselen is meestal toegestaan danwel kijk voor het boarden binnen de groep wie welke stoelnummers heeft en wissel van tevoren binnen de groepquote:Op maandag 15 november 2010 15:14 schreef Qebbel het volgende:
[..]
Ja een beetje, maar alle kras mensen zaten wel in groepen bij elkaar. Alleen niet de juiste mensen. Die mevrouw aan de tel vertelde net dat ze inderdaad de reizigers doorgeven dmv nummers aan Hainan en dat zij waarschijnlijk dus helemaal niet kunnen zien wie bij elkaar hoort. Misschien mazzel als je nummers aaneensluiten, zegmaar.
Naja, we'll see.
Of je trekt er zelf een uit een paal, scheelt weer een rij.quote:Op maandag 15 november 2010 17:11 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Dat is wel zo handig, aangezien het je boardingpass isMaar je kunt 'm ook altijd nog bij de balie laten printen als je wil. Alleen moet je dan in de rij staan.
Nou daar staan vaak ook behoorlijke rijenquote:Op maandag 15 november 2010 17:40 schreef Fogel het volgende:
[..]
Of je trekt er zelf een uit een paal, scheelt weer een rij.
Op dit moment heeft Kras al wel jouw geld geïncasseerd, en ook de reservering bij de luchtvaartmaatschappij gedaan maar zijn de tickets nog niet uitgegeven, omdat de daadwerkelijke betaling aan de maatschappij is nog niet gedaan.quote:Op maandag 15 november 2010 15:14 schreef Qebbel het volgende:
[..]
Ja een beetje, maar alle kras mensen zaten wel in groepen bij elkaar. Alleen niet de juiste mensen. Die mevrouw aan de tel vertelde net dat ze inderdaad de reizigers doorgeven dmv nummers aan Hainan en dat zij waarschijnlijk dus helemaal niet kunnen zien wie bij elkaar hoort. Misschien mazzel als je nummers aaneensluiten, zegmaar.
Naja, we'll see.
De discussie die je quote ging over Houston International Airport. Mogelijk dat Newark niet zo'n transfer passage heeft tussen arrivals en departures en dat het daarom anders geregeld is.quote:Op maandag 15 november 2010 12:24 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Ik vloog gisteren weer via Newark en heb speciaal n.a.v. de vragen in dit topic maar eens opgelet wat ze zeidenEn in het vliegtuig werd duidelijk gezegd dat iedereen z'n bagage opnieuw moest inchecken, ongeacht nationaliteit, herkomst of bestemming en ongeacht of je bagage was doorgelabeled.
Dit betrof overigens ook continental.
Ja dat is buitenlands nummer schiet allemaal niet op. Maar ik ben er al achter je moet de eerste voornaam uit je paspoort en je achternaam dus ik heb het goed volgens mij:)quote:Op vrijdag 19 november 2010 11:29 schreef Guppyfriend het volgende:
Moet je niet altijd de namen invullen zoals ze op je paspoort staan? Dus complete voornaam in plaats van initialen?
En anders, bel Ryanair even?
Volgens mij mag je nergens op je initialen vliegen. 't Beste is om gewoon alles uit je paspoort letterlijk over te nemen, dan zit het altijd goed.quote:Op vrijdag 19 november 2010 11:31 schreef Bryan181 het volgende:
[..]
Ja dat is buitenlands nummer schiet allemaal niet op. Maar ik ben er al achter je moet de eerste voornaam uit je paspoort en je achternaam dus ik heb het goed volgens mij:)
Ik vlieg eigenlijk meestal op mn initialen:pquote:Op vrijdag 19 november 2010 11:37 schreef Qebbel het volgende:
[..]
Volgens mij mag je nergens op je initialen vliegen. 't Beste is om gewoon alles uit je paspoort letterlijk over te nemen, dan zit het altijd goed.
Je kunt toch een pdf printer selecteren op je laptop?quote:Op zaterdag 20 november 2010 10:47 schreef jaco het volgende:
Ik vlieg maandag met Air Asia (Singapore - Penang). Ik wil het liefst online inchecken, maar ik heb geen printer in mijn hotelkamer. Weet iemand of de boarding pass van Air Asia een PDF file is die je kunt downloaden? Of print je vanuit de webbrowser?
(Met een PDF kan ik namelijk op m'n gemak een printshop/internetcafe zoeken).
Ze gaan standaard uit van afzeggingen, zodat ze uiteindelijk geen eventuele boekingen mislopen?quote:Op maandag 22 november 2010 21:14 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Nee, dat zeg ik niet. Het kan ook overboekt zijn door vele andere redenen, waaronder simpelweg het aan nemen van teveel boekingen. Het is een dynamisch process, iedereen rekent met x% afzeggingen en laatkomers, etc... Vergeet niet dat Jan Modaal misschien 1 keer per jaar vliegt en alles lang van tevoren plant, etc... Maar die groep vormt misschien 50% van het volume, de rest zijn mensen die voor allerlei redenen laat boeken, tickets wisselen, etc etc...
Ja. Net als de meeste vergelijkbare sectoren. Hotels zijn altijd bezig om te boeken tot over 100%, omdat ze rekenen op afzegging. Net als sommige restaurants, etc etc....quote:Op maandag 22 november 2010 21:19 schreef Maarten-Pieter het volgende:
[..]
Ze gaan standaard uit van afzeggingen, zodat ze uiteindelijk geen eventuele boekingen mislopen?
Kan het, behalve het eventuele mislopen van boekingen, ook liggen aan kaarthouders die toch mee willen gaan?quote:Op maandag 22 november 2010 21:20 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Ja. Net als de meeste vergelijkbare sectoren. Hotels zijn altijd bezig om te boeken tot over 100%, omdat ze rekenen op afzegging. Net als sommige restaurants, etc etc....
Natuurlijk. En aan andere passagiers die vluchten missen en overgeboekt moeten worden, wisselingen van toestel, etc etc.quote:Op maandag 22 november 2010 21:22 schreef Maarten-Pieter het volgende:
[..]
Kan het, behalve het eventuele mislopen van boekingen, ook liggen aan kaarthouders die toch mee willen gaan?
Het is me duidelijk. Dankjewel!quote:Op maandag 22 november 2010 21:23 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Natuurlijk. En aan andere passagiers die vluchten missen en overgeboekt moeten worden, wisselingen van toestel, etc etc.
Je kan op die website van ESTA gewoon je paspoortnummer invullen om zo je oude formulier weer boven water te halen. Altijd handig om een print bij je te hebben, just in case.quote:Op maandag 22 november 2010 23:18 schreef TN-FR het volgende:
Ik ben vorig jaar oktober in de VS geweest samen met mijn broers, en toen hebben zij die esta geregeld. Maar nu moet ik met spoed in mijn eentje weer naar de VS, nu ga ik er van uit dat deze nog geldig is. Hoe zit het hier precies mee? Moet ik weer opnieuw online zo'n esta aanvragen of kan ik gewoon het ticket boeken en morgen in het vliegtuig zo'n kaartje invullen?
Alvast bedankt
Nee, als je een beetje duurdere klasse hebt, kun je zelfs de retourvlucht laten refunden. Anders wordt het gewoon gecancelled (noshow).quote:Op maandag 22 november 2010 22:38 schreef BraveDribbel het volgende:
Je hoort vaak dat retourtickets goedkoper zijn dan enkeltjes.
Zijn er consequenties aan verbonden als je de retourvlucht niet gebruikt?
Kan ik dit ook doen als mijn broer dit formulier voor ons allen heeft ingevuld? Hij is het kwijt zegt hij, maar op de site moet je ook een aanvraagnummer invullen.quote:Op maandag 22 november 2010 23:29 schreef Fogel het volgende:
[..]
Je kan op die website van ESTA gewoon je paspoortnummer invullen om zo je oude formulier weer boven water te halen. Altijd handig om een print bij je te hebben, just in case.
ff goed op de Esta site kijken! Onderaan het vak waar o.a.naar je aanvraagnummer wordt gevraagd staat een button "Klik hier als je je aanvraagnummmer niet meer weet"quote:Op dinsdag 23 november 2010 02:51 schreef TN-FR het volgende:
[..]
Kan ik dit ook doen als mijn broer dit formulier voor ons allen heeft ingevuld? Hij is het kwijt zegt hij, maar op de site moet je ook een aanvraagnummer invullen.
Zelfs bij de goedkoopste tickets kun je de belastingen enzo terug krijgen. Toch vaak 30-50 euro.quote:Op dinsdag 23 november 2010 02:07 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Nee, als je een beetje duurdere klasse hebt, kun je zelfs de retourvlucht laten refunden. Anders wordt het gewoon gecancelled (noshow).
En dan is het een voordeel als je bij de maatschappij zelf geboekt hebt, die rekenen geen "administratiekosten" zoals sommige ticketbureaus wel doen (waardoor je dus alsnog niks terugkrijgt - en zelf bij de luchtvaartmaatschappij aankloppen kan niet omdat je het ticket niet daar gekocht hebt).quote:Op dinsdag 23 november 2010 07:40 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Zelfs bij de goedkoopste tickets kun je de belastingen enzo terug krijgen. Toch vaak 30-50 euro.
Zou goed kunnen, daarom vlieg ik al bijna nooit met KLM... Maar goed, het verschilt dus. Ik kwam er trouwens laatste achter dat je bij Duitse websites zelfs binnen 24 uur je hele ticket nog mag cancellen tegen administratie kosten? Dat was heerlijk, want alles verandert hier constant, dus als ik persoonlijke vluchten boek, kom ik er soms 6 uur later al achter dat ik niet naar Stockholm, maar naar Amsterdam wil. Probeer dat maar te regelen met de airline zelf, onmogelijk. Maar opodo.de kreeg het zo voor mekaar?quote:Op dinsdag 23 november 2010 08:40 schreef Fogel het volgende:
Misschien is BA daar verschillend van KLM, want zelfs met een KLM boekingscode kreeg ik niks voor elkaar. KLM zegt samengevat "niet bij ons geboekt, regel het via je reisbureau".
Da's een goeie om te weten!quote:Op dinsdag 23 november 2010 08:50 schreef Fogel het volgende:
Bij de SAS is de regel dat je binnen 24 uur kostenloos kan annuleren (tenzij je vlucht binnen die 24u valt, zoals bij jou en mij vast iets regelmatiger het geval is dan bij anderen), daar heb ik vaak gebruik van gemaakt en bel gewoon het normale boekingstelefoonnummer daarvoor.
Op de schermen in de vertrekhal kun je zien waar de incheckbalies van jouw vliegmaatschappij zijn. Vaak zijn de incheckbalies verdeeld in volledig inchecken en 'drop-off', mits jouw maatschappij daaraan doet. Sommige maatschappijen zal je alles gewoon via de normale incheckbalies moeten doen.quote:Op dinsdag 23 november 2010 13:11 schreef Jesse_ het volgende:
Waar moet ik eigenlijk mijn bagage droppen op Schiphol?
Ik heb online ingecheckt en vlieg niet met een partner van KLM (die een bagage drop off punt hebben)
Waarmee vlieg je?quote:Op dinsdag 23 november 2010 13:11 schreef Jesse_ het volgende:
Waar moet ik eigenlijk mijn bagage droppen op Schiphol?
Ik heb online ingecheckt en vlieg niet met een partner van KLM (die een bagage drop off punt hebben)
Misschien kun je in je vraag de airport codes vervangen door de namen van de betreffende steden? Ik help graag even, maar ik heb geen zin om die codes op te zoeken. (Ik denk dat dat voor meer mensen geldt.)quote:Op woensdag 24 november 2010 01:14 schreef EddyAlbena het volgende:
Vlieg binnenkort SFO-LGB-LAS en LAS-MDW-LGA. Ik lees hier vaak dat wanneer je intercontinentaal binnenkomt en vervolgt met een binnenlandse vlucht dat je dan je baggage zelf moet doorlabelen, maar met deze vluchten doen ze het toch gewoon zelf?
Ok, de vraag is eigenlijk dus zo:quote:Op woensdag 24 november 2010 04:44 schreef jaco het volgende:
[..]
Misschien kun je in je vraag de airport codes vervangen door de namen van de betreffende steden? Ik help graag even, maar ik heb geen zin om die codes op te zoeken. (Ik denk dat dat voor meer mensen geldt.)
In geen enkel geval label je de bagage zelf. Dit doet het personeel van de maatschappij. Je komt alleen aan het label als je het verwijdert na aankomst op je eindbestemming. (Of eventueel op een tussenstation als je overstapt op een vlucht die je als apart ticket hebt geboekt en waar je dus opnieuw voor moet inchecken in de Departures hal.).
Bij Ryanair is dit ons niet gelukt; wij hebben niet gevlogen i.v.m ernstige ziekte van ouder. Maar proberen via reticket.com is zeker wel de moeite waard.quote:Op woensdag 24 november 2010 08:58 schreef Katinkat het volgende:
Zelfs bij de goedkoopste tickets kun je de belastingen enzo terug krijgen. Toch vaak 30-50 euro.
Bij Ryanair is dit ons niet gelukt; wij hebben niet gevlogen i.v.m ernstige ziekte van ouder. Maar proberen via reticket.com is zeker wel de moeite waard.quote:Op woensdag 24 november 2010 08:58 schreef Katinkat het volgende:
Zelfs bij de goedkoopste tickets kun je de belastingen enzo terug krijgen. Toch vaak 30-50 euro.
quote:Bij Ryanair zijn de administratiekosten die ze vragen voor teruggave van luchthavenbelastingen meestal al hoger dan de belastingen zelf, dus het is 9 van de 10x niet eens de moeite waard
Je hoeft niet opnieuw in te checken en je bagage wordt automatisch doorgestuurd.quote:Op woensdag 24 november 2010 06:12 schreef EddyAlbena het volgende:
[..]
Ok, de vraag is eigenlijk dus zo:
Wordt je baggage doorgelabeld als je opstapt op een Amerikaanse luchthaven (zonder connecting flight vanuit buiten de US) met als eindbestemming een US luchthaven en als overstop ook een US luchthaven. Of moet je het weer opnieuw inchecken? Het lijkt mij natuurlijk neit, maar voor de zekerheid toch maar vragen. Met bijv. NL > US > US moet je het wel zelf weer opnieuw inchecken volgens mij.
Je kunt tegenwoordig kroketten halen in het tax-free gedeelte tussen gates E & F. Het enige probleem is dat ze vaak geen mosterd hebben, zo kneusig...quote:Op maandag 29 november 2010 08:07 schreef AKnynke het volgende:
ik heb komende donderdag 2 uur overstaptijd op schiphol vlieg ARN-AMS-BRE, en ik heb al weken zin in een kroket. Heeft het zin om die 2 uur de terminals te verlaten en naar de patatkraam bij de bagagebanden te gaan (zit die er nog?) Lukt dat me qua tijd met weer door de controle gaan, denken jullie?
bij dat grand cafe? goeie tip! Oh nee, ik zie het al, op de Holland Boulevard? Donderdag maar eens naar zoeken!quote:Op maandag 29 november 2010 08:20 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Je kunt tegenwoordig kroketten halen in het tax-free gedeelte tussen gates E & F. Het enige probleem is dat ze vaak geen mosterd hebben, zo kneusig...
Nee, ze hebben nu een "Holland Avenue" met een nieuw eet tentje in "Hollandse stijl".quote:
zie m'n edit...Dat lijkt me de perfecte locatie voor m'n avondeten!quote:Op maandag 29 november 2010 08:25 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Nee, ze hebben nu een "Holland Avenue" met een nieuw eet tentje in "Hollandse stijl".
Ah, ik was iets te snel. Ik haal er meestal ook snel even een kroketje, blijft heerlijk.quote:Op maandag 29 november 2010 08:29 schreef AKnynke het volgende:
[..]
zie m'n edit...Dat lijkt me de perfecte locatie voor m'n avondeten!
Waarschijnlijk wordt het gewoon doorgelabelled, maar dat kun je natuurlijk simpel checken bij het inchecken, da's makkelijker en zekerder dan het hier vragen. Als ze je koffer labellen, kun je het met eigen ogen zien.quote:Op dinsdag 30 november 2010 09:47 schreef El_Hijo_Del_Jefe het volgende:
Ik vlieg zaterdag/zondag via Frankfurt en Sydney naar Cairns, het is me niet helemaal duidelijk hoe het met m'n bagage gaat. Amsterdam - Frankfurt en Frankfurt-Sydney staan als 1 vlucht bij "manage my booking" (Qantas site), op Frankfurt zal ik me dus niet druk hoeven te maken over m'n bagage.
Sydney - Cairns heb ik er later bij laten boeken (wel in dezelfde boeking) en deze staat als losse vlucht in m'n overzicht. Moet ik op Sydney nou m'n bagage van de band halen en opnieuw inchecken, of kan ik er van uit gaat dat m'n bagage "vanzelf" ook in het derde vliegtuig terecht komt?
Ja ik vlieg van Johannesburg naar Amsterdam, en dan kan je het niet veranderen.quote:Op vrijdag 3 december 2010 19:29 schreef ozzietukker het volgende:
Vanaf welk land boek je een ticket dan, ik kan vanaf de NL en Duitse site gewoon een naam invoeren bij de credit card gegevens.
Daarnaast kan je gewoon proberen te boeken als je zelf een credit card hebt en de passagier bent, het ergste wat kan gebeuren is dat je boeking niet wordt geaccepteerd, maar ik heb nog nooit gehoord dat je de naam niet kan aanpassen.
Emirates zelf zegt;
• On the Enter billing information page where the credit card details are entered, if the "Cardholder name" can be typed in, you would be able to pay for the booking even if you are not travelling. If the "Cardholder name" appears in a drop-down menu and cannot be changed, you would unfortunately not be able to pay for the booking unless you are travelling.
Oké, klinkt goed! Heb je een nummer voor me?quote:Op vrijdag 3 december 2010 20:08 schreef Bombshell het volgende:
Anders boek je het telefonisch.. Heb ik ook gedaan was binnen 15 min geregeld.
Iemand die nog een site weet waar je de bezetting van je vlucht kan bekijken? Seatcounter is down overgens.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |