abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_89083062
Zelfs bij de goedkoopste tickets kun je de belastingen enzo terug krijgen. Toch vaak 30-50 euro.
[/quote]

Bij Ryanair is dit ons niet gelukt; wij hebben niet gevlogen i.v.m ernstige ziekte van ouder. Maar proberen via reticket.com is zeker wel de moeite waard.
pi_89083253
quote:
1s.gif Op woensdag 24 november 2010 08:58 schreef Katinkat het volgende:
Zelfs bij de goedkoopste tickets kun je de belastingen enzo terug krijgen. Toch vaak 30-50 euro.
Bij Ryanair is dit ons niet gelukt; wij hebben niet gevlogen i.v.m ernstige ziekte van ouder. Maar proberen via reticket.com is zeker wel de moeite waard.
[/quote]

Waarschijnlijk omdat je daar als consument dan al vaak de belasting niet eens betaalt of de administratie kosten al meer zijn dan dat. Daar zou ik bij Ryanair ook niet verbaasd over zijn, die vliegen op bestemmingen die gekozen zijn voor de lage luchthavenbelasting. Tevens doet de reden er natuurlijk niet toe, dat is enkel relevant als je iets wilt claimen bij je reisverzekering ofzo.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
  Moderator woensdag 24 november 2010 @ 09:11:44 #278
45833 crew  Fogel
pi_89083345
quote:
1s.gif Op woensdag 24 november 2010 08:58 schreef Katinkat het volgende:
[/quote]

Het domein reticket.com is te koop, dus proberen zal niet makkelijk zijn ;)
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2026: Peru, België, Nederland, St. Maarten
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen, Griekenland, Nederland, Oslo
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
pi_89085299
Het is dan ook www.re-ticket.com :P Ben altijd een beetje sceptisch over het succes hiervan.

Bij Ryanair zijn de administratiekosten die ze vragen voor teruggave van luchthavenbelastingen meestal al hoger dan de belastingen zelf, dus het is 9 van de 10x niet eens de moeite waard :)
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
  woensdag 24 november 2010 @ 20:17:41 #280
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_89109005
quote:
Bij Ryanair zijn de administratiekosten die ze vragen voor teruggave van luchthavenbelastingen meestal al hoger dan de belastingen zelf, dus het is 9 van de 10x niet eens de moeite waard
:) Air Berlin heeft daar ook een handje van door bijna geen belastingen te rekenen maar alles in de ticketprijs stopt. Op deze manier hoeft er (bijna) geen geld terugbetaald te worden als iemand de vlucht niet maakt.

Zo ook bij Ryanair, die overigens belastingen wel teruggeeft, maar daar een administratievergoeding voor vraagt die dusdanig is dat het over het algemeen niets hoeft te worden uitgekeerd. Een vliegtuigmaatschappij mag ten alle tijde een redelijke vergoeding vragen, en 20-25 euro is niet onredelijk.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_89126246
quote:
1s.gif Op woensdag 24 november 2010 06:12 schreef EddyAlbena het volgende:

[..]

Ok, de vraag is eigenlijk dus zo:
Wordt je baggage doorgelabeld als je opstapt op een Amerikaanse luchthaven (zonder connecting flight vanuit buiten de US) met als eindbestemming een US luchthaven en als overstop ook een US luchthaven. Of moet je het weer opnieuw inchecken? Het lijkt mij natuurlijk neit, maar voor de zekerheid toch maar vragen. Met bijv. NL > US > US moet je het wel zelf weer opnieuw inchecken volgens mij.
Je hoeft niet opnieuw in te checken en je bagage wordt automatisch doorgestuurd.

Het oppakken van de bagage bij international arrivals is noodzakelijk omdat de Amerikaanse douane de reiziger tegelijk met zijn bagage wil kontroleren. Als je binnen de VS blijft dan hoef je uiteraard ook niet door de douane.
pi_89166279
Heeft er iemand ervaring met ticket wijzigingen bij Emirates? Ik vlieg in juli terug van Zuid-Afrika naar Amsterdam. Ik weet nog niet precies wanneer, maar ik moet al wel mijn ticket boeken (visum). Ik heb de voorwaarde geprobeerd te lezen, maar deze vind ik niet heel duidelijk. Kost het geld om de datum te wijzigen? En tot hoeveel dagen van te voren mag het bijvoorbeeld?
pi_89166455
hangt van de klasse (prijs) af waarin je geboekt hebt. Bel je reisbureau of Emirates even op, die kunnen het het zo vertellen.
Nobody expects the Spanish Inquisition!
  maandag 29 november 2010 @ 08:07:50 #284
71166 AKnynke
is lang niet gek
pi_89286301
ik heb komende donderdag 2 uur overstaptijd op schiphol vlieg ARN-AMS-BRE, en ik heb al weken zin in een kroket. Heeft het zin om die 2 uur de terminals te verlaten en naar de patatkraam bij de bagagebanden te gaan (zit die er nog?) Lukt dat me qua tijd met weer door de controle gaan, denken jullie?
Ik ben niet gek, ik ben een vliegtuig!
pi_89286423
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 08:07 schreef AKnynke het volgende:
ik heb komende donderdag 2 uur overstaptijd op schiphol vlieg ARN-AMS-BRE, en ik heb al weken zin in een kroket. Heeft het zin om die 2 uur de terminals te verlaten en naar de patatkraam bij de bagagebanden te gaan (zit die er nog?) Lukt dat me qua tijd met weer door de controle gaan, denken jullie?
Je kunt tegenwoordig kroketten halen in het tax-free gedeelte tussen gates E & F. Het enige probleem is dat ze vaak geen mosterd hebben, zo kneusig...
  maandag 29 november 2010 @ 08:23:33 #286
71166 AKnynke
is lang niet gek
pi_89286456
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 08:20 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Je kunt tegenwoordig kroketten halen in het tax-free gedeelte tussen gates E & F. Het enige probleem is dat ze vaak geen mosterd hebben, zo kneusig...
bij dat grand cafe? goeie tip! Oh nee, ik zie het al, op de Holland Boulevard? Donderdag maar eens naar zoeken!
pi_89286481
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 08:23 schreef AKnynke het volgende:

[..]

bij dat grand cafe? goeie tip!
Nee, ze hebben nu een "Holland Avenue" met een nieuw eet tentje in "Hollandse stijl".
  maandag 29 november 2010 @ 08:29:51 #288
71166 AKnynke
is lang niet gek
pi_89286537
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 08:25 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Nee, ze hebben nu een "Holland Avenue" met een nieuw eet tentje in "Hollandse stijl".
zie m'n edit...Dat lijkt me de perfecte locatie voor m'n avondeten! :)
pi_89286563
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 08:29 schreef AKnynke het volgende:

[..]

zie m'n edit...Dat lijkt me de perfecte locatie voor m'n avondeten! :)
Ah, ik was iets te snel. Ik haal er meestal ook snel even een kroketje, blijft heerlijk.
  Moderator maandag 29 november 2010 @ 08:59:16 #290
45833 crew  Fogel
pi_89287016
Aangezien je aan de Schengenkant blijft: Bij Market Foodcourt Lounge 1 kan je bij de Rotisserie ook kroketten bestellen.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2026: Peru, België, Nederland, St. Maarten
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen, Griekenland, Nederland, Oslo
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
pi_89332729
Ik vlieg zaterdag/zondag via Frankfurt en Sydney naar Cairns, het is me niet helemaal duidelijk hoe het met m'n bagage gaat. Amsterdam - Frankfurt en Frankfurt-Sydney staan als 1 vlucht bij "manage my booking" (Qantas site), op Frankfurt zal ik me dus niet druk hoeven te maken over m'n bagage.

Sydney - Cairns heb ik er later bij laten boeken (wel in dezelfde boeking) en deze staat als losse vlucht in m'n overzicht. Moet ik op Sydney nou m'n bagage van de band halen en opnieuw inchecken, of kan ik er van uit gaat dat m'n bagage "vanzelf" ook in het derde vliegtuig terecht komt?
pi_89333515
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 november 2010 09:47 schreef El_Hijo_Del_Jefe het volgende:
Ik vlieg zaterdag/zondag via Frankfurt en Sydney naar Cairns, het is me niet helemaal duidelijk hoe het met m'n bagage gaat. Amsterdam - Frankfurt en Frankfurt-Sydney staan als 1 vlucht bij "manage my booking" (Qantas site), op Frankfurt zal ik me dus niet druk hoeven te maken over m'n bagage.

Sydney - Cairns heb ik er later bij laten boeken (wel in dezelfde boeking) en deze staat als losse vlucht in m'n overzicht. Moet ik op Sydney nou m'n bagage van de band halen en opnieuw inchecken, of kan ik er van uit gaat dat m'n bagage "vanzelf" ook in het derde vliegtuig terecht komt?
Waarschijnlijk wordt het gewoon doorgelabelled, maar dat kun je natuurlijk simpel checken bij het inchecken, da's makkelijker en zekerder dan het hier vragen. Als ze je koffer labellen, kun je het met eigen ogen zien.
pi_89333555
Hoogstwaarschijnlijk moet je opnieuw inchecken. De laatste vlucht is namelijk een binnenlandse vlucht en bij binnenlandse vluchten hoeft je baggage niet gecontroleerd te worden. Je moet in Sydney dus door customs, waar ze eventueel je koffer openen. Daarna moet je opnieuw inchecken voor je vlucht naar Cairns. In Cairns hoef je dan niet opnieuw door customs, omdat het een binnenlandse vlucht is.
pi_89333809
Okee bedankt, ik zal het inderdaad even navragen bij het inchecken
pi_89487372
Ik wil een ticket boeken bij Emirates. Ik wil met mijn creditcard betalen, alleen kan ik de naam hiervan niet veranderen omdat deze naam overheen moet komen met de passagier die vliegt.

Nu staat er op mijn creditcard A.B.C. Jansen, alleen ik vlieg onder de naam Ad Jansen (dus dit komt ook bij billing information te staan). Levert dit problemen op denken jullie?

Ik kan namelijk wel alledrie mijn voornamen invoeren, maar dan staat er nog steeds geen A.B.C. Jansen maar Ad Bert Cor Jansen bij billing information
  vrijdag 3 december 2010 @ 19:29:10 #296
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_89488461
Vanaf welk land boek je een ticket dan, ik kan vanaf de NL en Duitse site gewoon een naam invoeren bij de credit card gegevens.

Daarnaast kan je gewoon proberen te boeken als je zelf een credit card hebt en de passagier bent, het ergste wat kan gebeuren is dat je boeking niet wordt geaccepteerd, maar ik heb nog nooit gehoord dat je de naam niet kan aanpassen.

Emirates zelf zegt;

• On the Enter billing information page where the credit card details are entered, if the "Cardholder name" can be typed in, you would be able to pay for the booking even if you are not travelling. If the "Cardholder name" appears in a drop-down menu and cannot be changed, you would unfortunately not be able to pay for the booking unless you are travelling.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_89490230
Anders boek je het telefonisch.. Heb ik ook gedaan was binnen 15 min geregeld.
Iemand die nog een site weet waar je de bezetting van je vlucht kan bekijken? Seatcounter is down overgens.
pi_89492205
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 december 2010 19:29 schreef ozzietukker het volgende:
Vanaf welk land boek je een ticket dan, ik kan vanaf de NL en Duitse site gewoon een naam invoeren bij de credit card gegevens.

Daarnaast kan je gewoon proberen te boeken als je zelf een credit card hebt en de passagier bent, het ergste wat kan gebeuren is dat je boeking niet wordt geaccepteerd, maar ik heb nog nooit gehoord dat je de naam niet kan aanpassen.

Emirates zelf zegt;

• On the Enter billing information page where the credit card details are entered, if the "Cardholder name" can be typed in, you would be able to pay for the booking even if you are not travelling. If the "Cardholder name" appears in a drop-down menu and cannot be changed, you would unfortunately not be able to pay for the booking unless you are travelling.
Ja ik vlieg van Johannesburg naar Amsterdam, en dan kan je het niet veranderen.

quote:
1s.gif Op vrijdag 3 december 2010 20:08 schreef Bombshell het volgende:
Anders boek je het telefonisch.. Heb ik ook gedaan was binnen 15 min geregeld.
Iemand die nog een site weet waar je de bezetting van je vlucht kan bekijken? Seatcounter is down overgens.
Oké, klinkt goed! Heb je een nummer voor me?
pi_89493829
Emirates Amsterdam
+31 20 203 5163

Alleen tijdens kantoortijden overgens..
  zaterdag 4 december 2010 @ 00:25:02 #300
45071 nlboy
aka Kasesouffle
pi_89504361
Ik heb een vraag over Atlanta (USA). Zie namelijk een vlucht waarbij ik dan 4 uur moet wachten op Atlanta. Is het mogelijk om daar bijvoorbeeld in die tijd naar de stad te gaan? :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')