Nee, niet volgens KLM, ze verkopen zo'n constructie zelfs ook aan de telefoon. Waar ze wel problemen mee hebben is delen (dus voor vluchten met meerdere legs) van retourtickets niet gebruiken. Bijvoorbeeld MAD-AMS-DUS en dan alleen MAD-AMS vliegen. Dat vinden ze niet grappig.quote:Op vrijdag 27 augustus 2010 19:59 schreef ozzietukker het volgende:
Ik weet niet helemaal wat je bedoeld.
Maar als je hebt geboekt AMS - MAD - AMS met vertrek op zondag en retour op donderdag in 1 ticket is er niets aan de hand en kan je de vlucht gewoon maken.
Als je 2 tickets hebt geboekt AMS - MAD - AMS op zondag, en AMS - MAD - AMS om op maandag als retourvlucht te gebruiken heb je een probleem, als je namelijk de maandag terug wilt vliegen maar je hebt de heenreis niet gemaakt dan zal de retourvlucht automatisch komen te vervallen.
Je kan wel boeken met 2 tickets AMS - MAD - AMS op zondag heen en een willekeurige datum terug, en dan een ticket MAD - AMS - MAD op zondag heen en een willekeurige datum terug. Het is dan geen probleem dat je de 'retour' vluchten van beide tickets niet gebruikt. (Wel volgens KLM, maar dat is al besproken).
Dat ze zo'n constructie aan de telefoon verkopen betekent niet in mijn ogen dat het echt policy is, het kan, en het is (bijna) onmogelijk om hier iets aan te doen naderhand, omdat het lastig te bewijzen is. (Als ze het niet zouden verkopen aan de telefoon kan je het online boeken).quote:Op vrijdag 27 augustus 2010 21:07 schreef Fogel het volgende:
[..]
Nee, niet volgens KLM, ze verkopen zo'n constructie zelfs ook aan de telefoon. Waar ze wel problemen mee hebben is delen (dus voor vluchten met meerdere legs) van retourtickets niet gebruiken. Bijvoorbeeld MAD-AMS-DUS en dan alleen MAD-AMS vliegen. Dat vinden ze niet grappig.
Dat gaat dus niet lukken als je bij KLM hebt geboekt. Als je de heenreis niet maakt, dan wordt je hele ticket geannuleerd. Als je bij Ryanair of Vueling had geboekt, was het geen probleem geweest.quote:Op vrijdag 27 augustus 2010 23:59 schreef PLAE@ het volgende:
Ik heb een retourticket AMS-MAD-AMS geboekt en ik wil alleen MAD-AMS daadwerkelijk vliegen.
Kun je met easyJet niet voor 23 EUR naar MAD? Of is dat pas later dit jaar? Heb laatst nog ticket MAD-AMS gekocht voor dat bedrag (ok, één koffer + extra kilo's maakte het uiteindelijk 70, maar nog te doen) voor januari 2011.quote:Op zaterdag 28 augustus 2010 00:18 schreef PLAE@ het volgende:
Vueling vliegt helaas niet op Madrid. Dan maar een apart ticket MAD-AMS-MAD boeken voor 100 euro en alleen de heenreis gebruiken.
Toch vind ik het wel vreemd dat ze dat annuleren. Ga toch eens even bellen of daar niet wat aan te doen is. Desnoods met één of andere smoes.
Vergeet het. Geen airline die dit doet. Ik boek extreem veel tickets (bijna elke weekend) en ik boek altijd 2 enkeltjes, omdat ik anders bij verlies van de heenreis (soms heb ik iets met werk ofzo) ook de terugreis kwijt ben. Ik heb al vaker lopen zeiken, maar het is het algemeen geldende beleid...quote:Op zaterdag 28 augustus 2010 00:18 schreef PLAE@ het volgende:
Vueling vliegt helaas niet op Madrid. Dan maar een apart ticket MAD-AMS-MAD boeken voor 100 euro en alleen de heenreis gebruiken.
Toch vind ik het wel vreemd dat ze dat annuleren. Ga toch eens even bellen of daar niet wat aan te doen is. Desnoods met één of andere smoes.
Als je je ticket als 1 geheel in 1 keer geboekt hebt wel.quote:Op zaterdag 28 augustus 2010 09:55 schreef Quoi het volgende:
Vraagje: ik moet in Budapest overstappen en heb mijn koffer bij een dropoff point afgegeven. Dan scan je je boardingpass, nattuurlijk de 1e. Ik neem aan dat mijn koffer nu ook de overstap meedoet vanzelf?
Sta nu te boarden ovrrigens en vroeg dit me ineens af!
Wel de low cost airlines waar je eigenlijk gewoon altijd twee enkeltjes koopt.quote:Op zaterdag 28 augustus 2010 10:02 schreef Drive-r het volgende:
Vergeet het. Geen traditionele airline die dit doet.
Welke dan bijvoorbeeld? Ik vlieg er niet vaak mee, maar volgens mij heb je met een Easyjet hetzelfde probleem toch? Kan me door gebrek aan veel ervaring vergissen.quote:Op zaterdag 28 augustus 2010 10:45 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Wel de low cost airlines waar je eigenlijk gewoon altijd twee enkeltjes koopt.
Bij een Easyjet en Ryanair behandelen ze elke vlucht als afzonderlijke vlucht, en als je een eerste vlucht niet maakt blijft de tweede vlucht wel degelijk geldig. Bij Ryanair kan het ook niet anders, die rekenen voor elke persoon per elke enkele reis boekingskosten en dat betekent automatisch dat je steeds enkele reizen boekt.quote:Op zaterdag 28 augustus 2010 12:43 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Welke dan bijvoorbeeld? Ik vlieg er niet vaak mee, maar volgens mij heb je met een Easyjet hetzelfde probleem toch? Kan me door gebrek aan veel ervaring vergissen.
Thanks, dat wist ik dan weer niet. En BA of SAS is inderdaad net zo duur als retuour of als twee enkeltjes, dus ik boek altijd dat laatste.quote:Op zaterdag 28 augustus 2010 19:19 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Bij een Easyjet en Ryanair behandelen ze elke vlucht als afzonderlijke vlucht, en als je een eerste vlucht niet maakt blijft de tweede vlucht wel degelijk geldig. Bij Ryanair kan het ook niet anders, die rekenen voor elke persoon per elke enkele reis boekingskosten en dat betekent automatisch dat je steeds enkele reizen boekt.
Overigens, enkele reis tickets zijn bij een reguliere maatschappij als British Airways overigens niet belachelijk duur, en retourtickets in Europa hebben over het algemeen geen minimum stay, dit komt door de concurrentie van de genoemde Easyjet en Ryanair welke dit ook niet hebben.
Het was een automaat en vergat naar stickertje te kijken. Maareh...ik heb mijn koffer, dus alles is goed gegaan.quote:Op zaterdag 28 augustus 2010 10:44 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Als je je ticket als 1 geheel in 1 keer geboekt hebt wel.
Kun je ook zien aan de sticker die aan je koffer is gehangen, wordt tegen je gezegd bij het afgeven van je bagage en kun je zien aan het stickertje wat op je paspoort is geplakt.
je kunt nu alvast beginnen met een hormonenkuur en dan op je gemak een arts uitzoeken voor de operatiesquote:Op zondag 29 augustus 2010 15:42 schreef kalinhos het volgende:
Ik zie nu op mijn online booking bij British Airways dat ik geregistreerd sta als Ms ipv Mr. Is dat een groot (lees: duur) probleem als ik dat laat omzetten?
Ik vond hem leuk.quote:Op zondag 29 augustus 2010 17:07 schreef Thetallguy het volgende:
[..]
je kunt nu alvast beginnen met een hormonenkuur en dan op je gemak een arts uitzoeken voor de operaties
mocht je het anders willen oplossen, even BA bellen/mailen
Je vliegt met S7 Airlines.quote:Op maandag 30 augustus 2010 10:57 schreef Alec690 het volgende:
Ik heb geboekt bij Air Berlin en voor de heenreis staat er vluchtnummer AB5542 - Operated by S7 (S7892).
Als je AB5542 invult (op welke website dan ook), dan wordt de vlucht inderdaad niet door AB (Air Berlin) uitgevoerd, maar door een partner van Air Berlin.quote:Klopt het dat S7 deze vlucht uitvoert of vlieg ik gewoon met Air Berlin? Op de website van S7 staat bij het invullen van het vluchtnummer weer 'Operated by partner airline'. Ik snap het niet meer.
Dat is mogelijk, ik had bij Ryanair op Eindhoven een keer 13 minuten voor de vertrektijd, en 8 minuten later zat ik aan boord en gingen de deuren dicht.quote:Op dinsdag 31 augustus 2010 12:27 schreef Spockjuh_ het volgende:
wel even snel gezocht maar krijg het nog niet helemaal duidelijk voor mijzelf.in december vlieg ik met easy jet naar berlijn vanaf amsterdam. IS het bij hun mogelijk om online in te checken en dan max 40 minuten voor vertrekt bij de boarding te zijn of is dat te krap?
Dit zou toch moeten betekenen dat ik er met 25 euro vanaf ben?quote:Indien u uw boeking wilt annuleren rekenen wij ¤ 25 administratie kosten per persoon wanneer de vliegtickets nog niet zijn uitgegeven. Is dit wel het geval bent u ook nog aan kosten van de luchtvaartmaatschappij gebonden, in vele gevallen is dit 100%.
OK, thanks. Ik ben ook in afwachting van antwoord van ebookers, maar als ik dit zo lees wordt het een beetje te duur. Ik heb na het boeken inderdaad vrijwel meteen mijnt ticket gemaild gekregen, dus ik vrees dat annuleren me veel geld zou gaan kosten. Ik laat het wel even weten, in ieder geval bedankt voor de antwoorden. Echt balen dat er ineens een tentamen gepland staatquote:Op donderdag 2 september 2010 07:46 schreef Thetallguy het volgende:
Je ticket wordt vrijwel direct uitgegeven. Waarschijnlijk kreeg je gewoon enkele minuten na het invullen van al je gegevens al je ticket in de mail.
Als je een ticket in de goedkoopste klasse hebt geboekt kan je nog je luchthavenbelastingen etc. terugvragen (zal denk ik ca. ¤100 zijn?), of als je een flexibeler, lees duurder ticket geboekt hebt, dan heb je nog iets meer mogelijkheden.
Dat is wel een goed idee, zo even doen, thanks!quote:Op donderdag 2 september 2010 13:15 schreef Helly het volgende:
Ik zou zeker ook AA zelf bellen om te horen wat er eventueel mogelijk is, ze hebben gewoon een Nederlands telefoonnr.
Neem dan vooral een zachte, niet zo'n hardschalen. Een zachte kun je makkelijker in het 'mag deze tas mee als handbagage'- bakje proppen. Bedenk ook even of je echt een trolley wilt of een gewone reistas zonder wieltjes. Wieltjes zijn zwaar en niet overal even bruikbaar (hobbelige straatjes en trappen enzo).quote:Op donderdag 2 september 2010 17:49 schreef Tyler-Girl het volgende:
Ik heb even een vraagje aan de ervare vliegers onder ons.
Over een tijdje vlieg ik met Wizz Air Hongarije en ben van plan om alleen handbagage mee te nemen. De maximale omvang van handbagage is 55x20x40....
stel nu dat ik zo'n trolley koop (die vaak groter zijn...bijvoorbeeld 53x23x38) maken ze daar een probleem van? Zijn er sowieso trolleys van deze omvang of is die omvang echt zo stom gesteld dat ik daardoor nooit een trolley mee mag nemen?
Thanks!
Ik wil liever wel wielletjes...ik mag 10 kg meenemen (waar ik waarschijnlijk wel aan ga zitten, maar dat is gewoon een kwestie van slecht inpakke ) en dat rolt toch wat makkelijker dan dat ik die steeds op het vliegveld ed mee moet zeulen.quote:Op donderdag 2 september 2010 22:53 schreef Unihoc_ACE het volgende:
[..]
Neem dan vooral een zachte, niet zo'n hardschalen. Een zachte kun je makkelijker in het 'mag deze tas mee als handbagage'- bakje proppen. Bedenk ook even of je echt een trolley wilt of een gewone reistas zonder wieltjes. Wieltjes zijn zwaar en niet overal even bruikbaar (hobbelige straatjes en trappen enzo).
O ja, en let ook op de toegestane kilo's, die tellen ook...
quote:Op vrijdag 3 september 2010 13:09 schreef Guppyfriend het volgende:
Wij vliegen binnenkort vanaf AMS naar BKK (Bangkok, Thailand) naar USM (Ko Samui, Thailand), en later weer terug, zelfde route.
Wat ik me afvraag, worden onze koffers doorgelabeld in AMS naar USM? En andersom ook? Kun je dat ergens terugvinden?
quote:Als je je ticket als 1 geheel in 1 keer geboekt hebt wel.
Kun je ook zien aan de sticker die aan je koffer is gehangen, wordt tegen je gezegd bij het afgeven van je bagage en kun je zien aan het stickertje wat op je paspoort is geplakt.
Oh, is dat altijd als je je tickets in één keer boekt? Als één route zeg maar. Dat wist ik niet Dank je!quote:
In een enkel geval moet je je koffer ophalen, zoals bij sommige Amerikaanse luchthavens, of als je overstapt naar een ander vliegveld of naar een lokale luchtvaartmaatschappij, maar dan staat het wel duidelijk aangegeven en wordt het een paar keer tegen je gezegd.quote:Op vrijdag 3 september 2010 13:12 schreef Guppyfriend het volgende:
Oh, is dat altijd als je je tickets in één keer boekt? Als één route zeg maar. Dat wist ik niet Dank je!
het echt checken van handbagage (zowel omvang als gewicht) heb ik in al die jaren alleen maar bij Ryanair meegemaakt (van EHV naar Pisa), verder nog nooit.quote:Op vrijdag 3 september 2010 13:23 schreef Unihoc_ACE het volgende:
Heeft iemand ervaring met hoe streng Transavia de handbagage controleert? Ik vlieg in oktober van Amsterdam naar Marrakech.
Ik ben een behoorlijk lichte pakker met een kleine tas (plaatje), maar de limiet van 5 kg is wel erg laag. Met 6 kg heb ik gewoon alles bij me wat ik zou willen...
Ik zie er dus niet uit alsof ik veel bij me heb, maar als ze echt gaan wegen zou ik wel eens een pondje over de limiet kunnen zijn.
Dat is soms wel mogelijk maar in dit geval zeker niet. Je komt op Newark voor het eerst de VS binnen. De amerikaanse douane wil je dan langs zien lopen met al je bagage, zodat ze je eventueel kunnen kontroleren. Iedereen die aankomt in de VS of overstapt naar een binnenlandse vlucht krijgt dus automatisch zijn koffer op de band.quote:Op vrijdag 3 september 2010 13:59 schreef Essebes het volgende:
Als een route niet in 1 ticket is geboekt, kun je er bij het inchecken dan wel om verzoeken? En kunnen/mogen ze het dan wel doen? Wij vliegen in december van AMS naar Seattle, via Newark. Beide vluchten zijn Continental, maar het eerste deel is onderdeel van een pakketreis en het tweede deel is zelf, rechtstreeks bij Continental geboekt...
Bedankt voor de antwoorden. Ik ga het denk ik gewoon proberen. Als je ziet wat voor mega-trolleys er soms aan boord gebracht worden... Maar mijn enige ervaring was dus met Ryanair en KLM die een ruimere limiet van 10 kg hebben.quote:Op vrijdag 3 september 2010 13:56 schreef Essebes het volgende:
[..]
het echt checken van handbagage (zowel omvang als gewicht) heb ik in al die jaren alleen maar bij Ryanair meegemaakt (van EHV naar Pisa), verder nog nooit.
en dan moeten we daarna bij een transferbalie de labels voor Seattle halen?quote:Op vrijdag 3 september 2010 14:37 schreef jaco het volgende:
[..]
Dat is soms wel mogelijk maar in dit geval zeker niet. Je komt op Newark voor het eerst de VS binnen. De amerikaanse douane wil je dan langs zien lopen met al je bagage, zodat ze je eventueel kunnen kontroleren. Iedereen die aankomt in de VS of overstapt naar een binnenlandse vlucht krijgt dus automatisch zijn koffer op de band.
Eerste voornaam is afdoende. Veel airlines vragen ook enkel 1e naam.quote:Op zaterdag 4 september 2010 02:48 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
Voor zover ik weet letterlijk de namen van een reisdocument overnemen.
ehm ik reis altijd op mn ID erheen, dus neem aan dat je dat bedoeld maar in ieder geval bedankt voor het antwoordquote:Op woensdag 8 september 2010 10:32 schreef 18konijn het volgende:
Roemenië zit nog niet in Schengen, dus wel even je paspoort laten zien als je erin en eruit gaat. Maar verder is het geen probleem als je Nederlander bent.
Ja, het is gewoon EU, dus je mag met je ID-kaart reizen. Met Schengen wordt bedoeld, dat er vrij verkeer van personen, kapitaal en goederen is, ofwel je wordt dan helemaal niet meer gecontroleerd aan de grens. Je hebt dan alleen een geldige identificatie nodig voor de airline.quote:Op woensdag 8 september 2010 16:09 schreef spiedermann het volgende:
ehm ik reis altijd op mn ID erheen, dus neem aan dat je dat bedoeld maar in ieder geval bedankt voor het antwoord
Manila airport kennende valt er nog niet al te veel on line in te checken. Al zou het al kunnen, zal de rij bij het drop off point ook grandioos groot zijn.quote:Op zondag 12 september 2010 21:03 schreef Motormuis81 het volgende:
Vraagje met betrekking tot het inchecken op Manila airport.
Ik vlieg vanaf Manila terug naar Schiphol met Malaysian Airlines. Ik neem aan dat ik online kan inchecken. Maar moet ik dan gewoon aansluiten bij de incheckbali of is er ook een bagage dropoffpoint?? Ik lees nu nl niet de meest ideale verhalen over de rijen enz op Manila.
Wellicht iemand nog meer tips?ik vlieg om 18:30, dus om 15:30 zeker op het vliegveld.
Alsvast bedankt.
Dat hoeft binnen Europa (en vaak ook daarbuiten) al vrij lang niet meer.quote:Op maandag 13 september 2010 13:57 schreef PLAE@ het volgende:
Wil zojuist inchecken voor een vlucht. Hoef ik niet eens meer nummers van paspoorten/id-kaarten door te geven.
Is dat weer nieuw Heb het bij het boeken ook niet doorgegeven.
(gaat om Vueling btw).
Hoi. Ok ik dacht dat het aan de airliner lag of je online kon inchecken of niet.quote:Op maandag 13 september 2010 09:09 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Manila airport kennende valt er nog niet al te veel on line in te checken. Al zou het al kunnen, zal de rij bij het drop off point ook grandioos groot zijn.
Reken op een rij van minimaal 1 uur voor het inchecken cq bagage drop off. Rond die tijd (eind van de middag), is de rij bij de paspoortcontrole ook best groot. Dus met 15.30 ben je niks te vroeg.
(Neem wel een printje van je E-ticket mee, zonder bewijsje op papier van een ticket kom je de terminal niet in)
Ik werk er. Je cabinebagagelimiet is idd 5kg, tassen worden vrijwel nooit specifiek gewogen (mitst opvallend grote), maar kleine koffertjes wel altijd. Jouw tas is wel wat aan de grote kant, maar het hangt vice versa een beetje van de personen af (jou en de inchecker) en hoe vol je vlucht zit. Maar als je thuis incheckt en je boardingpass uitprint, hoef je in principe niet langs de check in/drop off, maar alleen door de bagagecontrole bij de douane (vertrekhal 3 tussen balierij 22/23). Zij wegen je tas niet, maar kijken wel naar wat er inzit en ook naar de grootte. Heb je dus geen verboden spullen voor de douane, kun je waarschijnlijk gewoon zonder problemen aan boord. Anders sturen zij je alsnog naar de drop off, wat echt heel snel kan gaan hoor. Maar met 6kg zul je wsl geen problemen krijgen. 10kg Wel!quote:Op vrijdag 3 september 2010 13:23 schreef Unihoc_ACE het volgende:
Heeft iemand ervaring met hoe streng Transavia de handbagage controleert? Ik vlieg in oktober van Amsterdam naar Marrakech.
Ik ben een behoorlijk lichte pakker met een kleine tas (plaatje), maar de limiet van 5 kg is wel erg laag. Met 6 kg heb ik gewoon alles bij me wat ik zou willen...
Ik zie er dus niet uit alsof ik veel bij me heb, maar als ze echt gaan wegen zou ik wel eens een pondje over de limiet kunnen zijn.
Die 5kg hebben niks te maken met veilgheidseisen, dit is gewoon om te voorkomen dat men veel te veel en te grote handbagage aan boord meenemen.quote:Op maandag 13 september 2010 19:25 schreef Qebbel het volgende:
[..]
bla die bla
Die 5kg zijn veiligheidsmaatregelen en eigenlijk met name gebaseerd op die kleine koffertjes die mensen meenemen. Als die uit de bagagebakken op iemands hoofd vallen, wil jij geen koffer van 10kg op je krijgen. Daarom wordt extra op de koffertjes gelet en minder qua gewicht op de tassen.
Fijne reis!
Niet iedereen is op vakantie natuurlijk. Ik vlieg een paar keer per week en reis rond met zo'n "hutkoffer". Maar goed, scheelt me wel elke keer 20 minuten wachten bij aankomst en bij vertrek kan ik ook later aankomen. Dat tikt op den duur gewoon aan, zeker als je af en toe ellende hebt met bagage (want dat heb je als je 100 keer per jaar vliegt gegarandeerd). Daarbij hoef je met een simpele trolley weinig te zeulen, er zitten tenslotte wieltjes onderquote:Op maandag 13 september 2010 20:49 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Eigenlijk heeft Transavia gelijk ook, ikzelf reis ook altijd met handbagage van maximaal 3 tot 5 kilo, en daarvan is de tas waarschijnlijk al 1 kilo, de rest gaat of mee als ruimbagage, ik verbaas mij altijd over de mensen met hutkoffers aan boord en die daar over het vliegveld mee lopen zeulen.
Voor zakenvluchten of weekendtripjes is alleen handbagage met laptop erin natuurlijk prima en handig, maar juist voor zakenreiziger is Transavia meestal niet zo interessant, voor de gemiddelde zakenreiziger dan, ze vliegen toch veelal op de vakantiebestemmingen.quote:Op maandag 13 september 2010 20:52 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Niet iedereen is op vakantie natuurlijk. Ik vlieg een paar keer per week en reis rond met zo'n "hutkoffer". Maar goed, scheelt me wel elke keer 20 minuten wachten bij aankomst en bij vertrek kan ik ook later aankomen. Dat tikt op den duur gewoon aan, zeker als je af en toe ellende hebt met bagage (want dat heb je als je 100 keer per jaar vliegt gegarandeerd). Daarbij hoef je met een simpele trolley weinig te zeulen, er zitten tenslotte wieltjes onder
Begrijp ik, is ook veel handiger! Maar je wilt niet weten waarmee mensen allemaal aan komen kakken. Hele hutkoffers denken ze, naast hun reguliere ingecheckte bagage, nog eens mee te kunnen nemen in de cabine. En pissig joh, als je ze vertelt dat het niet mag. Staat duidelijk in de reglementen .quote:Op maandag 13 september 2010 20:52 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Niet iedereen is op vakantie natuurlijk. Ik vlieg een paar keer per week en reis rond met zo'n "hutkoffer". Maar goed, scheelt me wel elke keer 20 minuten wachten bij aankomst en bij vertrek kan ik ook later aankomen. Dat tikt op den duur gewoon aan, zeker als je af en toe ellende hebt met bagage (want dat heb je als je 100 keer per jaar vliegt gegarandeerd). Daarbij hoef je met een simpele trolley weinig te zeulen, er zitten tenslotte wieltjes onder
Je bent grondpersoneel?quote:Op maandag 13 september 2010 21:56 schreef Qebbel het volgende:
[..]
Begrijp ik, is ook veel handiger! Maar je wilt niet weten waarmee mensen allemaal aan komen kakken. Hele hutkoffers denken ze, naast hun reguliere ingecheckte bagage, nog eens mee te kunnen nemen in de cabine. En pissig joh, als je ze vertelt dat het niet mag. Staat duidelijk in de reglementen .
En idd, Transavia richt zich op de vakantiereiziger en niet op de zakenman. 5 KG is echt niks, want de meeste trolly's wegen al 2,3 kilo. Dus je kunt beter zo'n zachte koffertas met wieltjes meenemen. En je laptop mag apart in een simpele laptoptas, dus dat scheelt ook wel weer in de kilo's. Niet in het koffertje doen dus, want dan kan je minder kleding e.d. meenemen .
Dat klopt, het ligt aan de airliner. Ik ben nooit in Manila geweest, maar mijn algemene ervaring is als volgt: als de maatschappij de luchthaven niet als thuisbasis heeft, dan is er meestal geen aparte drop-off. Je sluit dus gewoon aan bij die paar balies die ze daar hebben. Heel soms is 1 balie voor alleen drop-off en kan dat dus sneller gaan.quote:Op maandag 13 september 2010 17:37 schreef Motormuis81 het volgende:
[..]
Hoi. Ok ik dacht dat het aan de airliner lag of je online kon inchecken of niet.
quote:
Verder geen tips, behalve gewoon rustig en chill blijven. Go with the flow. Verwacht verder ook geen uitgebreide duty free o.i.d.quote:Op maandag 13 september 2010 17:37 schreef Motormuis81 het volgende:
[..]
Hoi. Ok ik dacht dat het aan de airliner lag of je online kon inchecken of niet.
Dat Manila een drama qua rij-en is had ik al gelezen, dus ben zeker op tijd aanwezig.
Nog meer tips voor Manila airport? Ja eticket altijd mee ook om de retourvlucht te kunnen laten zien als je het land binnen komt. Dat van de toegangscontrole had ik ook al gelezen. Meer??
NL booking sites zijn over het algemeen niet zo voordelig.quote:Op dinsdag 14 september 2010 13:26 schreef Greatmarked het volgende:
Is ebookers.com (.com dus) een beetje aan te raden?
Ik wil namelijk een ticket (in februari) naar kaapstad boeken en via ebookers.com ben ik 200 euro minder kwijt aan een ticket dan via ebookers.com/nl . Heel apart..
Ik vlieg in februari naar Kaapstad en goedkoopste wat ik tot nu heb kunnen vinden is 450 pond (530 euro) of 750 euro via ebookers.com/nl
Nooit iets van gemerkt trouwens, en ik gebruik wisselend NL en UK sites.quote:Op dinsdag 21 september 2010 19:50 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
NL booking sites zijn over het algemeen niet zo voordelig.
Ik boek persoonlijk altijd via UK sites aangezien die prijzen dusdanig lager zijn dan de NL sites. De enige sites van ebookers, expedia die het nog slechter doen zijn de Duitse sites.....
Zolang je een credit card hebt is het geen probleem, dan moeten ze het ticket gewoon uitgeven, ik heb slechts één keer een discussie gehad met een UK luchtvaartmaatschappij (Thomas Cook) dat ik geen ticket via de UK site mocht kopen, maar nadat ik vroeg om dit nogmaals te bevestigen met de belofte dat ik dit dan verder zou opvolgen werd het ticket welke ik al had betaald heel snel geprint.
Alles heeft te maken dat ze proberen de markten af te schermen in verschillende landen, de boekingsites gaan ervan uit dat jij als Nederlander niet via de internationale site gaat boeken. Deze moeten exact dezelfde vluchten goedkoper aanbieden omdat je vaak een extra vlucht nodig hebt om vanaf een NL luchthaven te vertrekken. (Naast dat de andere sites betere deals met de betreffende luchtvaartmaatschappij kunnen hebben gemaakt).
Meestal zijn de prijzen bij de UK prijzen beter, afhankelijk van de huidige wisselkoers, en daarnaast zijn er voor de UK sites vaker coupon codes beschikbaar voor extra kortingen.quote:Op dinsdag 21 september 2010 19:52 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Nooit iets van gemerkt trouwens, en ik gebruik wisselend NL en UK sites.
Ik heb er lang geleden een ticket gekocht. Er was een kleinigheid niet helemaal duidelijk waarop ik een email stuurde naar het info adres. Daar kwam nooit een antwoord op. Het was geen essentiele vraag (anders had ik kunnen bellen), maar ik vind het nogal sneu dat er na een aankoop van 1500 euro (oid) niet even wat service gegeven kan worden.quote:Op dinsdag 14 september 2010 13:26 schreef Greatmarked het volgende:
Is ebookers.com (.com dus) een beetje aan te raden?
Volgens mij zit je ook vaak naast elkaar als je beide stoelen in 1 boeking doet, maar dit kan vlak voor tijd altijd veranderen. Tevens hebben frequent flyers eerder al de kans op stoelen te kiezen, daar kan je helaas weinig aan doen. Reisbureaus zijn volgens mij ook altijd duurder, het is maar de vraag of je dat extra geld over hebt voor een kort vluchtje naar NY. Die paar uur niet naast elkaar overleef je toch wel.quote:Op donderdag 23 september 2010 15:20 schreef Fargo het volgende:
Deze maand ben ik naar NY gevlogen na tickets via het internet te hebben aangeschaft. Allemaal prima gegaan, alleen het online inchecken was misgegaan. Via de bevestigingsmail (na aanschaf tickets) kwam ik te weten dat ik vanaf 24 uur voor de vlucht online kon inchecken. Ik probeerde het iets vroeger, zo'n uurtje of 30 voor de vlucht zou vertrekken, en kwam toen stomverbaasd tot de ontdekking dat het hele toestel zowat al vergeven was. Uiteindelijk twee stoelen gekozen (niet naast elkaar dus) en op de luchthaven is het gelukkig, omdat we er vroeg bij waren, goed gekomen. Maar prettig is het allerminst.
Dit willen we dus een volgende keer voorkomen. Nu heb ik begrepen dat tickets geboekt via een reisbureau gelijk aan een stoelnummer gekoppeld worden. Klopt dit? En zo ja, kunnen wij dan een willekeurig reisbureau binnen stappen met de vraag of zij om het even welke vliegtickets voor ons kunnen reserveren. Of hebben ze allemaal zo hun partnerorganisaties en kan de één bijvoorbeeld geen Delta reserveren en een ander weer bijvoorbeeld geen Continental of KLM?
Want ik zou het liefste vliegen met Jet Airways, maar dan wel met tickets geboekt via een reisbureau, zodat ik later niet hoef te kloten met het online inchecken. Is dat mogelijk?
Bedankt voor je reactie. Deze stoelen waren trouwens ook in 1 boeking, maar we zaten dus niet naast elkaar omdat we dus nog online moesten inchecken. Wat dus misging. Toen ik wilde inchecken kon ik nog kiezen uit acht stoelen. Lijkt me niet dat alle andere stoelen reeds door frequent flyers waren gereserveerd.quote:Op donderdag 23 september 2010 15:32 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Volgens mij zit je ook vaak naast elkaar als je beide stoelen in 1 boeking doet, maar dit kan vlak voor tijd altijd veranderen. Tevens hebben frequent flyers eerder al de kans op stoelen te kiezen, daar kan je helaas weinig aan doen. Reisbureaus zijn volgens mij ook altijd duurder, het is maar de vraag of je dat extra geld over hebt voor een kort vluchtje naar NY. Die paar uur niet naast elkaar overleef je toch wel.
Vreemd verhaal, zal wel een reden voor zijn. Normaal zijn er nooit zoveel stoelen bezet van tevoren.quote:Op donderdag 23 september 2010 15:57 schreef Fargo het volgende:
[..]
Bedankt voor je reactie. Deze stoelen waren trouwens ook in 1 boeking, maar we zaten dus niet naast elkaar omdat we dus nog online moesten inchecken. Wat dus misging. Toen ik wilde inchecken kon ik nog kiezen uit acht stoelen. Lijkt me niet dat alle andere stoelen reeds door frequent flyers waren gereserveerd.
regels zijn nog steeds hetzelfde. Helaas.quote:Op donderdag 23 september 2010 17:54 schreef Olle. het volgende:
Morgen vlieg ik naar USA, is het nog steeds zo dat je geen dinken mee mag nemen het vliegtuig in?
Of is dat al wat lichter geworden? want dat had ik laatst ergens gehoord.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |