Nee, niet volgens KLM, ze verkopen zo'n constructie zelfs ook aan de telefoon. Waar ze wel problemen mee hebben is delen (dus voor vluchten met meerdere legs) van retourtickets niet gebruiken. Bijvoorbeeld MAD-AMS-DUS en dan alleen MAD-AMS vliegen. Dat vinden ze niet grappig.quote:Op vrijdag 27 augustus 2010 19:59 schreef ozzietukker het volgende:
Ik weet niet helemaal wat je bedoeld.
Maar als je hebt geboekt AMS - MAD - AMS met vertrek op zondag en retour op donderdag in 1 ticket is er niets aan de hand en kan je de vlucht gewoon maken.
Als je 2 tickets hebt geboekt AMS - MAD - AMS op zondag, en AMS - MAD - AMS om op maandag als retourvlucht te gebruiken heb je een probleem, als je namelijk de maandag terug wilt vliegen maar je hebt de heenreis niet gemaakt dan zal de retourvlucht automatisch komen te vervallen.
Je kan wel boeken met 2 tickets AMS - MAD - AMS op zondag heen en een willekeurige datum terug, en dan een ticket MAD - AMS - MAD op zondag heen en een willekeurige datum terug. Het is dan geen probleem dat je de 'retour' vluchten van beide tickets niet gebruikt. (Wel volgens KLM, maar dat is al besproken).
Dat ze zo'n constructie aan de telefoon verkopen betekent niet in mijn ogen dat het echt policy is, het kan, en het is (bijna) onmogelijk om hier iets aan te doen naderhand, omdat het lastig te bewijzen is. (Als ze het niet zouden verkopen aan de telefoon kan je het online boeken).quote:Op vrijdag 27 augustus 2010 21:07 schreef Fogel het volgende:
[..]
Nee, niet volgens KLM, ze verkopen zo'n constructie zelfs ook aan de telefoon. Waar ze wel problemen mee hebben is delen (dus voor vluchten met meerdere legs) van retourtickets niet gebruiken. Bijvoorbeeld MAD-AMS-DUS en dan alleen MAD-AMS vliegen. Dat vinden ze niet grappig.
Dat gaat dus niet lukken als je bij KLM hebt geboekt. Als je de heenreis niet maakt, dan wordt je hele ticket geannuleerd. Als je bij Ryanair of Vueling had geboekt, was het geen probleem geweest.quote:Op vrijdag 27 augustus 2010 23:59 schreef PLAE@ het volgende:
Ik heb een retourticket AMS-MAD-AMS geboekt en ik wil alleen MAD-AMS daadwerkelijk vliegen.
Kun je met easyJet niet voor 23 EUR naar MAD? Of is dat pas later dit jaar? Heb laatst nog ticket MAD-AMS gekocht voor dat bedrag (ok, één koffer + extra kilo's maakte het uiteindelijk 70, maar nog te doen) voor januari 2011.quote:Op zaterdag 28 augustus 2010 00:18 schreef PLAE@ het volgende:
Vueling vliegt helaas niet op Madrid. Dan maar een apart ticket MAD-AMS-MAD boeken voor 100 euro en alleen de heenreis gebruiken.
Toch vind ik het wel vreemd dat ze dat annuleren. Ga toch eens even bellen of daar niet wat aan te doen is. Desnoods met één of andere smoes.
Vergeet het. Geen airline die dit doet. Ik boek extreem veel tickets (bijna elke weekend) en ik boek altijd 2 enkeltjes, omdat ik anders bij verlies van de heenreis (soms heb ik iets met werk ofzo) ook de terugreis kwijt ben. Ik heb al vaker lopen zeiken, maar het is het algemeen geldende beleid...quote:Op zaterdag 28 augustus 2010 00:18 schreef PLAE@ het volgende:
Vueling vliegt helaas niet op Madrid. Dan maar een apart ticket MAD-AMS-MAD boeken voor 100 euro en alleen de heenreis gebruiken.
Toch vind ik het wel vreemd dat ze dat annuleren. Ga toch eens even bellen of daar niet wat aan te doen is. Desnoods met één of andere smoes.
Als je je ticket als 1 geheel in 1 keer geboekt hebt wel.quote:Op zaterdag 28 augustus 2010 09:55 schreef Quoi het volgende:
Vraagje: ik moet in Budapest overstappen en heb mijn koffer bij een dropoff point afgegeven. Dan scan je je boardingpass, nattuurlijk de 1e. Ik neem aan dat mijn koffer nu ook de overstap meedoet vanzelf?
Sta nu te boarden ovrrigens en vroeg dit me ineens af!
Wel de low cost airlines waar je eigenlijk gewoon altijd twee enkeltjes koopt.quote:Op zaterdag 28 augustus 2010 10:02 schreef Drive-r het volgende:
Vergeet het. Geen traditionele airline die dit doet.
Welke dan bijvoorbeeld? Ik vlieg er niet vaak mee, maar volgens mij heb je met een Easyjet hetzelfde probleem toch? Kan me door gebrek aan veel ervaring vergissen.quote:Op zaterdag 28 augustus 2010 10:45 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Wel de low cost airlines waar je eigenlijk gewoon altijd twee enkeltjes koopt.
Bij een Easyjet en Ryanair behandelen ze elke vlucht als afzonderlijke vlucht, en als je een eerste vlucht niet maakt blijft de tweede vlucht wel degelijk geldig. Bij Ryanair kan het ook niet anders, die rekenen voor elke persoon per elke enkele reis boekingskosten en dat betekent automatisch dat je steeds enkele reizen boekt.quote:Op zaterdag 28 augustus 2010 12:43 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Welke dan bijvoorbeeld? Ik vlieg er niet vaak mee, maar volgens mij heb je met een Easyjet hetzelfde probleem toch? Kan me door gebrek aan veel ervaring vergissen.
Thanks, dat wist ik dan weer niet. En BA of SAS is inderdaad net zo duur als retuour of als twee enkeltjes, dus ik boek altijd dat laatste.quote:Op zaterdag 28 augustus 2010 19:19 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Bij een Easyjet en Ryanair behandelen ze elke vlucht als afzonderlijke vlucht, en als je een eerste vlucht niet maakt blijft de tweede vlucht wel degelijk geldig. Bij Ryanair kan het ook niet anders, die rekenen voor elke persoon per elke enkele reis boekingskosten en dat betekent automatisch dat je steeds enkele reizen boekt.
Overigens, enkele reis tickets zijn bij een reguliere maatschappij als British Airways overigens niet belachelijk duur, en retourtickets in Europa hebben over het algemeen geen minimum stay, dit komt door de concurrentie van de genoemde Easyjet en Ryanair welke dit ook niet hebben.
Het was een automaat en vergat naar stickertje te kijken. Maareh...ik heb mijn koffer, dus alles is goed gegaan.quote:Op zaterdag 28 augustus 2010 10:44 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Als je je ticket als 1 geheel in 1 keer geboekt hebt wel.
Kun je ook zien aan de sticker die aan je koffer is gehangen, wordt tegen je gezegd bij het afgeven van je bagage en kun je zien aan het stickertje wat op je paspoort is geplakt.
je kunt nu alvast beginnen met een hormonenkuur en dan op je gemak een arts uitzoeken voor de operatiesquote:Op zondag 29 augustus 2010 15:42 schreef kalinhos het volgende:
Ik zie nu op mijn online booking bij British Airways dat ik geregistreerd sta als Ms ipv Mr. Is dat een groot (lees: duur) probleem als ik dat laat omzetten?
Ik vond hem leuk.quote:Op zondag 29 augustus 2010 17:07 schreef Thetallguy het volgende:
[..]
je kunt nu alvast beginnen met een hormonenkuur en dan op je gemak een arts uitzoeken voor de operaties
mocht je het anders willen oplossen, even BA bellen/mailen
Je vliegt met S7 Airlines.quote:Op maandag 30 augustus 2010 10:57 schreef Alec690 het volgende:
Ik heb geboekt bij Air Berlin en voor de heenreis staat er vluchtnummer AB5542 - Operated by S7 (S7892).
Als je AB5542 invult (op welke website dan ook), dan wordt de vlucht inderdaad niet door AB (Air Berlin) uitgevoerd, maar door een partner van Air Berlin.quote:Klopt het dat S7 deze vlucht uitvoert of vlieg ik gewoon met Air Berlin? Op de website van S7 staat bij het invullen van het vluchtnummer weer 'Operated by partner airline'. Ik snap het niet meer.
Dat is mogelijk, ik had bij Ryanair op Eindhoven een keer 13 minuten voor de vertrektijd, en 8 minuten later zat ik aan boord en gingen de deuren dicht.quote:Op dinsdag 31 augustus 2010 12:27 schreef Spockjuh_ het volgende:
wel even snel gezocht maar krijg het nog niet helemaal duidelijk voor mijzelf.in december vlieg ik met easy jet naar berlijn vanaf amsterdam. IS het bij hun mogelijk om online in te checken en dan max 40 minuten voor vertrekt bij de boarding te zijn of is dat te krap?
Dit zou toch moeten betekenen dat ik er met 25 euro vanaf ben?quote:Indien u uw boeking wilt annuleren rekenen wij ¤ 25 administratie kosten per persoon wanneer de vliegtickets nog niet zijn uitgegeven. Is dit wel het geval bent u ook nog aan kosten van de luchtvaartmaatschappij gebonden, in vele gevallen is dit 100%.
OK, thanks. Ik ben ook in afwachting van antwoord van ebookers, maar als ik dit zo lees wordt het een beetje te duur. Ik heb na het boeken inderdaad vrijwel meteen mijnt ticket gemaild gekregen, dus ik vrees dat annuleren me veel geld zou gaan kosten. Ik laat het wel even weten, in ieder geval bedankt voor de antwoorden. Echt balen dat er ineens een tentamen gepland staatquote:Op donderdag 2 september 2010 07:46 schreef Thetallguy het volgende:
Je ticket wordt vrijwel direct uitgegeven. Waarschijnlijk kreeg je gewoon enkele minuten na het invullen van al je gegevens al je ticket in de mail.
Als je een ticket in de goedkoopste klasse hebt geboekt kan je nog je luchthavenbelastingen etc. terugvragen (zal denk ik ca. ¤100 zijn?), of als je een flexibeler, lees duurder ticket geboekt hebt, dan heb je nog iets meer mogelijkheden.
Dat is wel een goed idee, zo even doen, thanks!quote:Op donderdag 2 september 2010 13:15 schreef Helly het volgende:
Ik zou zeker ook AA zelf bellen om te horen wat er eventueel mogelijk is, ze hebben gewoon een Nederlands telefoonnr.
Neem dan vooral een zachte, niet zo'n hardschalen. Een zachte kun je makkelijker in het 'mag deze tas mee als handbagage'- bakje proppen. Bedenk ook even of je echt een trolley wilt of een gewone reistas zonder wieltjes. Wieltjes zijn zwaar en niet overal even bruikbaar (hobbelige straatjes en trappen enzo).quote:Op donderdag 2 september 2010 17:49 schreef Tyler-Girl het volgende:
Ik heb even een vraagje aan de ervare vliegers onder ons.
Over een tijdje vlieg ik met Wizz Air Hongarije en ben van plan om alleen handbagage mee te nemen. De maximale omvang van handbagage is 55x20x40....
stel nu dat ik zo'n trolley koop (die vaak groter zijn...bijvoorbeeld 53x23x38) maken ze daar een probleem van? Zijn er sowieso trolleys van deze omvang of is die omvang echt zo stom gesteld dat ik daardoor nooit een trolley mee mag nemen?
Thanks!
Ik wil liever wel wielletjes...ik mag 10 kg meenemen (waar ik waarschijnlijk wel aan ga zitten, maar dat is gewoon een kwestie van slecht inpakke ) en dat rolt toch wat makkelijker dan dat ik die steeds op het vliegveld ed mee moet zeulen.quote:Op donderdag 2 september 2010 22:53 schreef Unihoc_ACE het volgende:
[..]
Neem dan vooral een zachte, niet zo'n hardschalen. Een zachte kun je makkelijker in het 'mag deze tas mee als handbagage'- bakje proppen. Bedenk ook even of je echt een trolley wilt of een gewone reistas zonder wieltjes. Wieltjes zijn zwaar en niet overal even bruikbaar (hobbelige straatjes en trappen enzo).
O ja, en let ook op de toegestane kilo's, die tellen ook...
quote:Op vrijdag 3 september 2010 13:09 schreef Guppyfriend het volgende:
Wij vliegen binnenkort vanaf AMS naar BKK (Bangkok, Thailand) naar USM (Ko Samui, Thailand), en later weer terug, zelfde route.
Wat ik me afvraag, worden onze koffers doorgelabeld in AMS naar USM? En andersom ook? Kun je dat ergens terugvinden?
quote:Als je je ticket als 1 geheel in 1 keer geboekt hebt wel.
Kun je ook zien aan de sticker die aan je koffer is gehangen, wordt tegen je gezegd bij het afgeven van je bagage en kun je zien aan het stickertje wat op je paspoort is geplakt.
Oh, is dat altijd als je je tickets in één keer boekt? Als één route zeg maar. Dat wist ik niet Dank je!quote:
In een enkel geval moet je je koffer ophalen, zoals bij sommige Amerikaanse luchthavens, of als je overstapt naar een ander vliegveld of naar een lokale luchtvaartmaatschappij, maar dan staat het wel duidelijk aangegeven en wordt het een paar keer tegen je gezegd.quote:Op vrijdag 3 september 2010 13:12 schreef Guppyfriend het volgende:
Oh, is dat altijd als je je tickets in één keer boekt? Als één route zeg maar. Dat wist ik niet Dank je!
het echt checken van handbagage (zowel omvang als gewicht) heb ik in al die jaren alleen maar bij Ryanair meegemaakt (van EHV naar Pisa), verder nog nooit.quote:Op vrijdag 3 september 2010 13:23 schreef Unihoc_ACE het volgende:
Heeft iemand ervaring met hoe streng Transavia de handbagage controleert? Ik vlieg in oktober van Amsterdam naar Marrakech.
Ik ben een behoorlijk lichte pakker met een kleine tas (plaatje), maar de limiet van 5 kg is wel erg laag. Met 6 kg heb ik gewoon alles bij me wat ik zou willen...
Ik zie er dus niet uit alsof ik veel bij me heb, maar als ze echt gaan wegen zou ik wel eens een pondje over de limiet kunnen zijn.
Dat is soms wel mogelijk maar in dit geval zeker niet. Je komt op Newark voor het eerst de VS binnen. De amerikaanse douane wil je dan langs zien lopen met al je bagage, zodat ze je eventueel kunnen kontroleren. Iedereen die aankomt in de VS of overstapt naar een binnenlandse vlucht krijgt dus automatisch zijn koffer op de band.quote:Op vrijdag 3 september 2010 13:59 schreef Essebes het volgende:
Als een route niet in 1 ticket is geboekt, kun je er bij het inchecken dan wel om verzoeken? En kunnen/mogen ze het dan wel doen? Wij vliegen in december van AMS naar Seattle, via Newark. Beide vluchten zijn Continental, maar het eerste deel is onderdeel van een pakketreis en het tweede deel is zelf, rechtstreeks bij Continental geboekt...
Bedankt voor de antwoorden. Ik ga het denk ik gewoon proberen. Als je ziet wat voor mega-trolleys er soms aan boord gebracht worden... Maar mijn enige ervaring was dus met Ryanair en KLM die een ruimere limiet van 10 kg hebben.quote:Op vrijdag 3 september 2010 13:56 schreef Essebes het volgende:
[..]
het echt checken van handbagage (zowel omvang als gewicht) heb ik in al die jaren alleen maar bij Ryanair meegemaakt (van EHV naar Pisa), verder nog nooit.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |