Nou dan heb je mazzel. Ik was vandaag in Almelo en daar heeft het (in ieder geval zolang ik buiten stond te laden) flink geregendquote:Op dinsdag 17 augustus 2010 19:02 schreef Iuc het volgende:
Nee, ik kom net bij oldenzaal de grens over
Tevens fipo
zijn waarschijnlijk bagger kleppenquote:Op dinsdag 17 augustus 2010 19:05 schreef Alexxxxx het volgende:
[ afbeelding ]
Wat is dat ding op de trailer?
Ik vind die naam ook zo gaaf van dat bedrijfquote:Op dinsdag 17 augustus 2010 19:06 schreef densmee het volgende:
[..]
zijn waarschijnlijk bagger kleppen
ex-militair denk ik.quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 19:08 schreef Iuc het volgende:
[..]
Ik vind die naam ook zo gaaf van dat bedrijf
Hoe toepasselijk.
hoe zit het eigenlijk met foto's, bij de zwitsers.quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 19:08 schreef Iuc het volgende:
[..]
Ik vind die naam ook zo gaaf van dat bedrijf
Hoe toepasselijk.
Tsja, het blijft een eigenwijze Fries natuurlijk.quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 20:27 schreef ShizzleMyDizzle het volgende:
[ afbeelding ]
Wat bezielt zo een chauffeur eigenlijk om zulks een bocht te proberen? Je ziet toch zo dat dat niet gaat.
het was inderdaad schijtweer!quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 19:03 schreef glasbak het volgende:
[..]
Nou dan heb je mazzel. Ik was vandaag in Almelo en daar heeft het (in ieder geval zolang ik buiten stond te laden) flink geregend
Gezellig bij die luidruchtige krekels.quote:Op woensdag 18 augustus 2010 03:22 schreef Redbaron het volgende:
onderweg naar frankrijk, 5 klanten ri regio marseille
iig beter dan een stel koelagregatenquote:Op woensdag 18 augustus 2010 12:42 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Gezellig bij die luidruchtige krekels.
Jep! kom maar op de koffie.quote:Op woensdag 18 augustus 2010 18:34 schreef Iuc het volgende:
Oh ja, overnachting vlakbij Bergen op Zoom
Hint hint hint
Ik kom er aan!quote:Op woensdag 18 augustus 2010 18:58 schreef Iuc het volgende:
[..]
Ik sta bij t ankertje
Kom maar een biertje drinken
Ik zat er nog aan te denkenquote:Op woensdag 18 augustus 2010 20:21 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Als Luc nog Druppelkut was geweest dan had Vannelle een hele rare avond gehad.
quote:Op woensdag 18 augustus 2010 20:21 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Het wás Druppelkut!quote:Op woensdag 18 augustus 2010 20:21 schreef RealZeus het volgende:
[..]
quote:Op woensdag 18 augustus 2010 21:48 schreef vannelle het volgende:
[..]
Het wás Druppelkut!
Of ik zat in het verkeerde café.....
Jij bent snel thuisquote:Op woensdag 18 augustus 2010 21:49 schreef vannelle het volgende:
[..]
Vond ik nou ook es, echt leuk je ontmoet te hebben Luc!
En ben ik nog gestopt om shag en chips te halen ook.quote:
Was idd erg gezellig. Voor mij was het een kleine moeite maar ik kan me goed voorstellen dat het voor jou de week even breekt zeg maar.quote:Op woensdag 18 augustus 2010 21:54 schreef Iuc het volgende:Maar zo'n minimeet smaakt toch naar meer. Ik zou eigenlijk wel eens een meer willen hebben met meerdere van dit topic. Lijkt me namelijk echt super!
Ben een beetje voorzichtig met wat ik typ na de laatste insinuatie van RealZeus maar kan niks anders zeggen dan: graag gedaan!quote:
quote:Op woensdag 18 augustus 2010 22:02 schreef vannelle het volgende:
[..]
[..]
Ben een beetje voorzichtig met wat ik typ na de laatste insinuatie van RealZeus maar kan niks anders zeggen dan: graag gedaan!
Ja verdomme man! Alles wat je wil typen als je weet dat iemand die kant op denkt komt verkeerd over!quote:
Ja, mooi hè?quote:Op woensdag 18 augustus 2010 22:06 schreef vannelle het volgende:
[..]
Ja verdomme man! Alles wat je wil typen als je weet dat iemand die kant op denkt komt verkeerd over!
Eigenlijk wel.quote:
Nee, dat doe ik alleen als mensen weer huillie bij mij komen, maar ik rijd liever.quote:Op woensdag 18 augustus 2010 22:11 schreef vannelle het volgende:
[..]
Eigenlijk wel.
Je weet zeker dat je chauffeur bent en geen psycholoog? Of doe je dat in de weekenden?
En toch kan het toepassen van een beetje psychologie op sommige adressen geen kwaad......kan een hoop tijd schelen!quote:Op woensdag 18 augustus 2010 22:13 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Nee, dat doe ik alleen als mensen weer huillie bij mij komen, maar ik rijd liever.
Dat klopt.En vooral rustig blijven. Wij hadden een losadres , daar losten ze in principe niet voor drie uur omdat eerst hun eigen lijndiensten aan de rit moesten. Sommige collega's gingen dan heel omgeduldig doen, ik niet. En toen die loodsbaas een keer zei dat hij alleen was heb ik gewoon geholpen mijn auto leeg te trekken.quote:Op woensdag 18 augustus 2010 22:17 schreef vannelle het volgende:
[..]
En toch kan het toepassen van een beetje psychologie op sommige adressen geen kwaad......kan een hoop tijd schelen!
Is idd een mooi voorbeeld.quote:Op woensdag 18 augustus 2010 22:21 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Dat klopt.En vooral rustig blijven. Wij hadden een losadres , daar losten ze in principe niet voor drie uur omdat eerst hun eigen lijndiensten aan de rit moesten. Sommige collega's gingen dan heel omgeduldig doen, ik niet. En toen die loodsbaas een keer zei dat hij alleen was heb ik gewoon geholpen mijn auto leeg te trekken.
Een paar weken later was ik er voor drie uur en werd ik gelijk gelost. Ik zei:"Ik dacht dat jullie niet voor drie uur losten? "
"Dat klopt, maar sommige collega's van jou zijn altijd chagerijnig en ongeduldig en dan wordt je mijn vriend. En als je mijn vriend bent kun je heel lang wachten."
Dus mijn geduld scheelde me toen weer een half uur.
Volgende keer de koppeling intrappen voor je start.quote:Op donderdag 19 augustus 2010 20:01 schreef glasbak het volgende:
Ik heb vandaag precies 2 kilometer gereden
quote:Op donderdag 19 augustus 2010 20:03 schreef vannelle het volgende:
[..]
Volgende keer de koppeling intrappen voor je start.
In Almelooooo is idd altijd wat te doen.quote:Op donderdag 19 augustus 2010 20:09 schreef glasbak het volgende:
[..]
En ondertussen af en toe naar de sail-in-parade gekeken
Best leuk hoor, bootjes kijken in de baas z'n tijdquote:Op donderdag 19 augustus 2010 20:17 schreef vannelle het volgende:
[..]
In Almelooooo is idd altijd wat te doen.
er staat in elk geval genoeg ambiance/ambulance op het terreinquote:Op donderdag 19 augustus 2010 21:00 schreef glasbak het volgende:
[..]
Best leuk hoor, bootjes kijken in de baas z'n tijd
[ afbeelding ]
ford f150 aan de grille te zien, als je het plaatje uitvergroot is het duidelijkerquote:Op donderdag 19 augustus 2010 21:16 schreef Alexxxxx het volgende:
is die pick up een Ford F150 of een Toyota Tundra?
Ik denk een F150.. Ik zal morgen eens kijken..quote:Op donderdag 19 augustus 2010 21:16 schreef Alexxxxx het volgende:
is die pick up een Ford F150 of een Toyota Tundra?
wij huren ook regelmatig een Cat shovel 906, om stammen uit het bos te slepen met een bomentang.quote:Op donderdag 19 augustus 2010 21:19 schreef glasbak het volgende:
[..]
Ik denk een F150.. Ik zal morgen eens kijken..
Er is vanmorgen trouwens een nieuwe CAT shovel aangekomen.. Na 4 uur draaien mocht er al een monteur komen
Jij rijdt onbegrensd?quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 09:07 schreef Iuc het volgende:
Oh ja, Nedeland: te langzaam rijdende vrachtwagens en inhaalverboden
irritant he, overal in het buitenland wordt ik ingehaald als ik 88 rij, en in NL kachel ik iedereeen voorbijquote:Op dinsdag 24 augustus 2010 20:04 schreef Iuc het volgende:
[..]
Nee natuurlijk niet. Alleen ik kan harder rijden dan 79-82 km/h
Oké, ik weet eerlijk gezegd niet of buitenlandse wagens ook begrensd zijn of niet, vandaar mijn vraag.quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 20:04 schreef Iuc het volgende:
[..]
Nee natuurlijk niet. Alleen ik kan harder rijden dan 79-82 km/h
ik geloof alleen de franse vrachtwagens tot 10 ton niet.quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 21:02 schreef vannelle het volgende:
[..]
Oké, ik weet eerlijk gezegd niet of buitenlandse wagens ook begrensd zijn of niet, vandaar mijn vraag.
Ik heb tot voor kort pendelwerk gedaan met een 2500, ónbegrensd!!quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 20:06 schreef Redbaron het volgende:
[..]
irritant he, overal in het buitenland wordt ik ingehaald als ik 88 rij, en in NL kachel ik iedereeen voorbij
Maar de rest dus wel volgens jou. Af en toe zie ik nl. wagens rijden die gewoon de 110 aantikken, meestal LT of PL links op de kentekenplaat.quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 21:03 schreef densmee het volgende:
[..]
ik geloof alleen de franse vrachtwagens tot 10 ton niet.
Laten we het daar idd eens over hebben, er lijkt meer animo voor te zijn.quote:
Zie ik idd ook wel eens maar het merendeel waren toch buitenlanders, vandaar dat ik me afvroeg of die dingen ook begrensd horen te zijn.quote:
jij gaat ook op dat apenland rijden?quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 21:29 schreef RealZeus het volgende:
Zo. Ik moet morgen even naar het uitzendbureau, dan wil ik eerst eens horen wat ik ga verdienen en als me dat naar de zin is dan ga ik volgende week weer met fleurige ruikers naar La douce France.![]()
Eindelijk weer een vrachtwagen onder mijn hol.
Ja, lekker je verbazen over kamikazepiloten in oude Renaults en op motoren.quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 21:36 schreef Redbaron het volgende:
[..]
jij gaat ook op dat apenland rijden?
Zaterdags wordt voor de internationale chauffeurs onder ons al lastig, en zelfs de zondag is niet altijd veiligquote:Op dinsdag 24 augustus 2010 21:15 schreef vannelle het volgende:
[..]
Laten we het daar idd eens over hebben, er lijkt meer animo voor te zijn.
Ik weet niet waar iedereen woont maar er van uitgaande dat dat alle windstreken van Nederland zal zijn stel ik een centrale locatie voor.
Bij een kartcentrum of bowlingbaan of zo, andere suggesties zijn uiteraard welkom!
Dan hebben we nog een datum nodig die de meeste mensen schikt, iedereen tevreden houden gaat toch niet lukken.
Als het makkelijker/overzichtelijker is om dat in een apart topic af te spreken wil ik die best maken.
Jah ok maargoed, 1 Europa toch?quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 21:17 schreef vannelle het volgende:
[..]
Zie ik idd ook wel eens maar het merendeel waren toch buitenlanders, vandaar dat ik me afvroeg of die dingen ook begrensd horen te zijn.
idd lekker stokbroodje scorenquote:Op dinsdag 24 augustus 2010 21:37 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Ja, lekker je verbazen over kamikazepiloten in oude Renaults en op motoren.![]()
Maar wel een goed ontbijt.
Pain au Chocolat.quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 21:39 schreef Redbaron het volgende:
[..]
idd lekker stokbroodje scoren![]()
Maar rijden kunnen ze idd niet...wel mooie omgeving gezien al.
Afgelopen week mogen overnachten vlak aan de middellandse zee
alles beter dan nederland met zn files...heb nu in 8 weken frankrijk rijden 3x in de file gestaan, voor veen kwartiertjequote:Op dinsdag 24 augustus 2010 21:41 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Pain au Chocolat.
Zuid-Frankrijk is wel mooi ja. De vorige keer zat ik steeds in omgeving Toulouse, het zal mij benieuwen waar ik volgende week terecht kom.
Nou, de laatste keer dat in Frankrijk was hadden we na het eten in Chateauroux nog rijuren over. En mijn collega zegt:"Blijven we hier staan of gaan we nog een stukje verder?"quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 21:43 schreef Redbaron het volgende:
[..]
alles beter dan nederland met zn files...heb nu in 8 weken frankrijk rijden 3x in de file gestaan, voor veen kwartiertje
hehe parijs moet je idd met een grote boog omheen, daar is het ALTIJD druk.quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 21:46 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Nou, de laatste keer dat in Frankrijk was hadden we na het eten in Chateauroux nog rijuren over. En mijn collega zegt:"Blijven we hier staan of gaan we nog een stukje verder?"
"Och, ik heb er nog wel zin in eigenlijk." dus verder.
Komen we voor Parijs in de file door een ongeluk.Dat werd ook geen schijf om in te lijsten.
Neuh. 's Avonds en 's nachts is het wel te doen. Maar overdag moet je er inderdaad niet komen.quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 21:49 schreef Redbaron het volgende:
[..]
hehe parijs moet je idd met een grote boog omheen, daar is het ALTIJD druk.
vanmorgen nog vast gestaan door een ongeluk met motorrijder op de B51 richting prum in duitsland
Welterusten en een goede rit.quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 21:52 schreef Redbaron het volgende:
Tot 21.00u blijf ik wel uit de buurt van parijs als t ff kan....
nu bedtijd, morgen 7u enschede laden, nog geen 10min rijden
Daarom schreef ik ook: Wat voor de meesten goed uitkomt.quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 21:38 schreef Redbaron het volgende:
[..]
Zaterdags wordt voor de internationale chauffeurs onder ons al lastig, en zelfs de zondag is niet altijd veilig
Zie je wel? Dachten we al.quote:Op donderdag 26 augustus 2010 15:34 schreef Iuc het volgende:
Bij ons gaat het lekker
Zit nu sinds dinsdagmiddag dubbelbemand "omdat ik het nog moet leren" en vanaf dat moment is het alleen maar trappen geweest.
Inderdaadquote:Op donderdag 26 augustus 2010 15:39 schreef vannelle het volgende:
[..]
Zie je wel? Dachten we al.
Succes iig en hopelijk ben je alsnog een beetje op tijd thuis...
ik heb altijd gedacht dat in reusel alleen boeren woondenquote:Op donderdag 26 augustus 2010 19:14 schreef Anne het volgende:
Wie was het?
http://www.omroepbrabant.(...)en+in+sloot+A50.aspx
Shit..quote:Op vrijdag 27 augustus 2010 19:53 schreef RealZeus het volgende:
Als het goed is wordt het vanaf maandagavond weer gevaarlijk op de Belgische en Franse snelwegen, en die kans is heel groot.
Jij ook? Ik ook. Hoor maandag pas hoe laat en hoe lang.quote:Op vrijdag 27 augustus 2010 22:53 schreef Iuc het volgende:
[..]
Shit..
Hoe weet jij dat ik daar moet gaan rijden dan?
Ik moet maandag vanuit Hannover naar Berlijn om vervolgens via Frankrijk naar Vallobre in Zwitserland te rijdenquote:Op vrijdag 27 augustus 2010 22:55 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Jij ook? Ik ook. Hoor maandag pas hoe laat en hoe lang.
Dan denk ik niet dat ik je tegen kom. Ik ga sowieso bij Breda de grens over en dat zal pas laat in de avond zijn.quote:Op vrijdag 27 augustus 2010 23:00 schreef Iuc het volgende:
[..]
Ik moet maandag vanuit Hannover naar Berlijn om vervolgens via Frankrijk naar Vallobre in Zwitserland te rijden
Ian_Nick UIquote:Op vrijdag 3 september 2010 16:33 schreef vannelle het volgende:
Mwah, zou er best aan kunnen wennen!![]()
Mag ik trouwens vragen wie jouw avatar heeft gemaakt? Stijl komt me heel bekend voor namelijk.
een erg mooie combi op een leuk plekje.quote:Op vrijdag 3 september 2010 13:30 schreef Iuc het volgende:
kijk nou toch eens wat een vervelende kantoorbaan ik heb
[ afbeelding ]
Mont Blanc op de achtergrond
ADR basis dus, die is 3 dagen. Heb ik pas ook gedaan, vandaar dat ik het weet.quote:Op vrijdag 3 september 2010 22:25 schreef Redbaron het volgende:
ik heb nog geen ADR dus moet voor het complete pakket
Ik ben daar net weer geweest. Col de la Faucille heet het daarquote:Op vrijdag 3 september 2010 19:36 schreef densmee het volgende:
[..]
een erg mooie combi op een leuk plekje.
ik ben benieuwd hoe het daar rijden is in de winter
Viel wel mee, half negen plofte ik op de bankquote:Op dinsdag 7 september 2010 23:47 schreef motaro het volgende:
net hollands got talent.. bij 3 rode kruizen moet je weg![]()
Wel rot, laat thuis?
Zaterdag eind vd dag examen, en wordt in duitsland gedaan dus geen mondelingquote:Op donderdag 9 september 2010 20:19 schreef vannelle het volgende:
Ik vond vooral het mondeling lastig.
Kwam vooral omdat ik heel matig voorbereid was en had het een beetje lastig bij sommige detailvragen die ik met iets meer leren best had kunnen weten.
Ik heb buiten de 3 dagen school de map nét niet 1 keer compleet doorgelezen dus als je er een beetje tijd in steekt moet het makkelijk gaan!
Theoretisch was een makkie, foute antwoorden wegstrepen en de goede blijft over.
(Al kun je beter eerst zelf een antwoord bedenken en dan pas kijken of dat antwoord in het rijtje staat....)
Wanneer heb je examen?
Dan gaat het helemaal goed komen!quote:Op donderdag 9 september 2010 20:49 schreef Redbaron het volgende:
[..]
Zaterdag eind vd dag examen, en wordt in duitsland gedaan dus geen mondelingvd 30 vragen mag je er 5 fout hebben
Dan mankeer je wel wat hoor, om hem haaks om te willen trekken in een grasveldjequote:Op donderdag 9 september 2010 21:56 schreef vannelle het volgende:
[..]
Die zal het wel even flink warm hebben gehad.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
Ik doelde meer op wat hij vervoert, lees maar eens wat er op z'n trailer staat.quote:Op donderdag 9 september 2010 22:54 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Dan mankeer je wel wat hoor, om hem haaks om te willen trekken in een grasveldje
is dat glasbak die aan de hendels van de autolaadkraan staat te rukkenquote:Op vrijdag 10 september 2010 19:26 schreef glasbak het volgende:
http://www.l1.nl/popups/m(...)_lsvideoId/1_3679069
Even doorspoelen naar 3:17
neequote:Op vrijdag 10 september 2010 19:42 schreef densmee het volgende:
[..]
is dat glasbak die aan de hendels van de autolaadkraan staat te rukken
Hard in de remmen en een kapotte ABS op de trailer? Ik heb het zelf ook wel eens gehad dat ik nog wilde remmen voor een stoplicht en ik de achterkant van mijn trailer naar links zie gaan.quote:Op vrijdag 10 september 2010 21:02 schreef Iuc het volgende:
Hoi
Hoe kan die wagen nou opeens zo gaan scharen?
Zat die te slapen ofzo en schrok de chauffeur van de auto's aan de andere kant van de weg?
Rare actie iig
Gefeliciteerd.quote:Op zaterdag 11 september 2010 18:18 schreef Redbaron het volgende:
ADR gehaald, 0fout!
Was een piece of cookie
quote:Op zaterdag 11 september 2010 18:18 schreef Redbaron het volgende:
ADR gehaald, 0fout!
Was een piece of cookie
gefeliciteerd!quote:Op zaterdag 11 september 2010 18:18 schreef Redbaron het volgende:
ADR gehaald, 0fout!
Was een piece of cookie
doet ie netjes!quote:Op donderdag 16 september 2010 18:22 schreef glasbak het volgende:
Effe keren...
http://www.ttm.nl/nieuws/(...)en-bergweggetje.html
Die ga ik zaterdag eens aan een collega laten zien, kijken offie dan nog zo'n grote bek heeftquote:Op donderdag 16 september 2010 18:22 schreef glasbak het volgende:
Effe keren...
http://www.ttm.nl/nieuws/(...)en-bergweggetje.html
Kut.quote:Op donderdag 16 september 2010 20:44 schreef Alexxxxx het volgende:
pallet in de fik steken, stok door je broodje, klaar
En dat met een chauffeurstekort in de komende jarenquote:Op zaterdag 18 september 2010 00:08 schreef RealZeus het volgende:
Tering, ik kom wel aan mijn uren. De eerste week 65 uur, de tweede iets van 60 en deze week spande de kroon met 70 uur.![]()
Ik ben benieuwd naar mijn loonstrookje.
En misschien de komende twee jaar wel een hele procent meer.Wat zijn die werkgevers toch ook goed voor hun mensen.
![]()
Ja, mijn collega zei ook al dat hij ging stoppen als het niet beter werd en ik wil ook niet in het goederenvervoer blijven.quote:Op zaterdag 18 september 2010 09:55 schreef Iuc het volgende:
[..]
En dat met een chauffeurstekort in de komende jaren
Toen ging je met 80-100 pk de bergpassen over. Toen reed je maar 10 km/hquote:Op zaterdag 18 september 2010 17:08 schreef vannelle het volgende:
Dat was met paard en wagen zeker, stuk langzamer.
Geen wonder dat je toen zoveel uren maakte!
en?quote:Op donderdag 16 september 2010 19:08 schreef Bartholomeus het volgende:
[..]
Die ga ik zaterdag eens aan een collega laten zien, kijken offie dan nog zo'n grote bek heeft
hehe das ongeveer tzelfde als ik dus vd week in frankrijk binnendoor, haarspeldbocht door en 9% omhoog...terug naar de 1 dan maarquote:Op zaterdag 18 september 2010 20:05 schreef glasbak het volgende:
Vroegah ben ik nog wel eens met een MAN 19.290 met een 3 assige noteboom dieplader erachter naar duitsland geweest met 20 ton staal achterop..
Das ook nie echt een pretje
Mooi he!quote:Op zaterdag 18 september 2010 21:57 schreef RealZeus het volgende:
Ik ben afgelopen week over de pont du Normandie gekomen
ik heb toen moeten overnachten in Lorient...iets verderopquote:Op zaterdag 18 september 2010 22:20 schreef RealZeus het volgende:
[..]
JaIk zag de Atlantische Oceaan. En bij Calais kon je Engeland zien en de Kanaaltunnel
quote:Op zaterdag 18 september 2010 22:54 schreef Redbaron het volgende:
[..]
ik heb toen moeten overnachten in Lorient...iets verderop
en vd week vlakbij zwitserland/italie gezeten
koel, daar zat ik nog zo'n 100km onder...heb overnacht vlakbij nantua geloof ik, kruising d14 en de d1083 geloof ik...quote:Op zaterdag 18 september 2010 22:56 schreef RealZeus het volgende:
[..]Wij zaten donderdag ook vlakbij Zwitserland, vlakbij Geneve.
quote:Op zaterdag 18 september 2010 22:58 schreef Redbaron het volgende:
[..]
koel, daar zat ik nog zo'n 100km onder...heb overnacht vlakbij nantua geloof ik, kruising d14 en de d1083 geloof ik...
uhhh bij die rotonde met aan weerszijden een routier?quote:Op zaterdag 18 september 2010 22:59 schreef RealZeus het volgende:
[..]Wij hebben ook bij Nantua overnacht, in de nacht van donderdag op vrijdag. Heb jij ook bij dat routiertje gestaan met dat oranje schuine dak?
Nee, wij stonden vlak voor Nantua, voor die waar wij stonden moet je afslag 9 hebben op de A40.quote:Op zaterdag 18 september 2010 23:02 schreef Redbaron het volgende:
[..]
uhhh bij die rotonde met aan weerszijden een routier?
ik stond als enige hollander daar...
heb jij dan bij die grill/pizza tent gestaan?
ik heb hier gestaan, hoe je dat op jouw manier doet met straten enzo erop is me onduidelijkquote:Op zaterdag 18 september 2010 23:07 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Nee, wij stonden vlak voor Nantua, voor die waar wij stonden moet je afslag 9 hebben op de A40.
Hierzo: http://maps.google.nl/map(...).00393,0.006899&z=17
Jij stond meer richting Geneve.quote:Op zaterdag 18 september 2010 23:17 schreef Redbaron het volgende:
[..]
ik heb hier gestaan, hoe je dat op jouw manier doet met straten enzo erop is me onduidelijk![]()
http://maps.google.nl/map(...)002189,0.004823&z=18
nouja nantua was ook de wereldrit niet meerquote:Op zaterdag 18 september 2010 23:20 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Jij stond meer richting Geneve.
Tachograafschijven ftw.quote:Op zaterdag 18 september 2010 23:22 schreef Redbaron het volgende:
[..]
nouja nantua was ook de wereldrit niet meer![]()
zat toen op 9u.56 dus mocht niet verder
had ik ook, maar via de boordcomputer kan ik dat ook uitrekenen...en moest toch ff wat eten, en bij zo'n klein routiertje kunj goed etenquote:
Wij kwamen net wat tijd te kort dus hebben wij even creatief met kaart gedaan.quote:Op zaterdag 18 september 2010 23:29 schreef Redbaron het volgende:
[..]
had ik ook, maar via de boordcomputer kan ik dat ook uitrekenen...en moest toch ff wat eten, en bij zo'n klein routiertje kunj goed eten
dat heb ik gister gedaan/moeten doen...Ik moest naar enschede komen ivm weekendrust.quote:Op zaterdag 18 september 2010 23:34 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Wij kwamen net wat tijd te kort dus hebben wij even creatief met kaart gedaan.
Ach ja, soms moet je wel.quote:Op zaterdag 18 september 2010 23:35 schreef Redbaron het volgende:
[..]
dat heb ik gister gedaan/moeten doen...Ik moest naar enschede komen ivm weekendrust.
zou anders op een krappe 2u blijven staan
joah...met schijf kan t gelukkig nogquote:
Wij niet.quote:Op zaterdag 18 september 2010 23:39 schreef Redbaron het volgende:
[..]
joah...met schijf kan t gelukkig nog![]()
komende week weer in auto met zo'n smerige digitach
Het is niet iets wat ik tot mijn pensioen wil doen, maar het voordeel is dat je dubbelbemand veel uren maakt in korte tijd. In principe werk ik van maandavond tot vrijdagochtend, maar we hebben nu al twee keer de vrijdagavond gehaald.quote:Op zaterdag 18 september 2010 23:45 schreef Redbaron het volgende:
[..]
ik rij gelukkig alleen![]()
bevalt t wel weer?
ik ben zondag 17.00u vertrokken en gister 20.00 terugquote:Op zaterdag 18 september 2010 23:46 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Het is niet iets wat ik tot mijn pensioen wil doen, maar het voordeel is dat je dubbelbemand veel uren maakt in korte tijd. In principe werk ik van maandavond tot vrijdagochtend, maar we hebben nu al twee keer de vrijdagavond gehaald.
Dat lijkt me dus niks.quote:Op zaterdag 18 september 2010 23:48 schreef Redbaron het volgende:
[..]
ik ben zondag 17.00u vertrokken en gister 20.00 terug![]()
en morgen weer weg
dat op zondag weg is ook niet mijn hobby, maarja dan had ik maar geen int chauf moeten worden die zo nodig elke week bij huis wil zijnquote:
Voor tijdelijk is het prima, maar ik wil toch uiteindelijk als buschauffeur OV aan de slag.quote:Op zaterdag 18 september 2010 23:53 schreef Redbaron het volgende:
[..]
dat op zondag weg is ook niet mijn hobby, maarja dan had ik maar geen int chauf moeten worden die zo nodig elke week bij huis wil zijn![]()
Mij lijkt t compleet niets om dubbelbemand te rijden
oeh leuk, elke dag lijn 23 doen, rondjes om de kerkquote:Op zaterdag 18 september 2010 23:56 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Voor tijdelijk is het prima, maar ik wil toch uiteindelijk als buschauffeur OV aan de slag.
Nee, ook andere lijnen.quote:Op zaterdag 18 september 2010 23:59 schreef Redbaron het volgende:
[..]
oeh leuk, elke dag lijn 23 doen, rondjes om de kerk
tsjah als je dat mooi vindt...quote:Op zondag 19 september 2010 00:04 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Nee, ook andere lijnen.
Je weet dan tenminste hoe laat je vrij bent, zit niet met schijven te kutten, krijgt beter betaald en hebt betere arbeidsvoorwaarden. Je lading wandelt zelf in en uit, je hebt kans op hele mooie lading...
Beter betaald?quote:Op zondag 19 september 2010 00:04 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Nee, ook andere lijnen.
Je weet dan tenminste hoe laat je vrij bent, zit niet met schijven te kutten, krijgt beter betaald en hebt betere arbeidsvoorwaarden. Je lading wandelt zelf in en uit, je hebt kans op hele mooie lading...
??quote:Op zondag 19 september 2010 02:00 schreef Iuc het volgende:
Gofterdomme.
Hebben jullie nou op een plek gestaan deze week waar ik normaal gesproken wekelijks kom/overnacht?
Personenvervoerder Tram / Trambestuurder voor 36 uren per week :quote:Op zondag 19 september 2010 00:55 schreef Redbaron het volgende:
ik weet niet hoeveel t is, maar als t minder is dan 2200 blijf ik dit lekker doen
hehe dan hou je net 1050 over als je net begint...daar kom ik idd mn nest niet voor uitquote:Op zondag 19 september 2010 09:39 schreef glasbak het volgende:
[..]
Personenvervoerder Tram / Trambestuurder voor 36 uren per week :
Je arbeidsvoorwaarden
Het aanvangssalaris bedraagt ¤ 1.529,- tot maximaal ¤ 1.739,- bruto per maand (afhankelijk van leeftijd en werkervaring)
http://www.gvb.nl/overgvb/vacatures/Pages/vacatures.aspx
Het startuurloon in het OV is al meer dan mijn uurloon nu. Misschien heeft het GVB een eigen CAO, maar normaal gesproken verdient het OV prima. In 32 uur verdienen waar je op de vrachtwagen zeker 40 uur voor moet werken.quote:Op zondag 19 september 2010 00:38 schreef glasbak het volgende:
[..]
Beter betaald?
Ik heb ooit eens gekeken bij het GVB maar daar staat een bruto bedrag waarvoor ik nieteens m'n bed voor uit wil komen
Dat is inderdaad vrij weinig.quote:Op zondag 19 september 2010 09:39 schreef glasbak het volgende:
[..]
Personenvervoerder Tram / Trambestuurder voor 36 uren per week :
Je arbeidsvoorwaarden
Het aanvangssalaris bedraagt ¤ 1.529,- tot maximaal ¤ 1.739,- bruto per maand (afhankelijk van leeftijd en werkervaring)
http://www.gvb.nl/overgvb/vacatures/Pages/vacatures.aspx
quote:Op zaterdag 18 september 2010 17:08 schreef vannelle het volgende:
Dat was met paard en wagen zeker, stuk langzamer.
Geen wonder dat je toen zoveel uren maakte!
En de goeie oude rijtijdenwet natuurlijk. Eenmaal per week maar 8 uur maken, de rest 9, en je drie kwartier rust in drie kwartieren mogen opdelen. Godsamme, toen kon je nog wat doen op een dagquote:
Hij was stilquote:
Ring Antwerpen is het horrorgedeelte van Europa.quote:Op dinsdag 21 september 2010 21:41 schreef Redbaron het volgende:
pff wat is antwerpen kut om voorbij te komen, t heeft me net bijna 3u gekost...
heul mn planning van thuis eten weer in de war
wat moet een truck met hardox zo ver gaan halen.quote:Op donderdag 30 september 2010 20:46 schreef Hardox het volgende:
En wat vinden jullie van die puinzooi rondom Luik dan? Om nog eens een beerput open te trekken... :\
Ja ach, zelfs met een hardox bak erop kom je nog eens ergensquote:Op donderdag 30 september 2010 21:21 schreef densmee het volgende:
[..]
wat moet een truck met hardox zo ver gaan halen.
zand hebben we zat in nederland
Tip: niet doen. Je wilt het niet. Hongerloontje, kuttachograaf, Jan Modaal die een hekel aan je heeft. Veel wachten, nooit thuis.quote:Op vrijdag 1 oktober 2010 10:59 schreef r8ality het volgende:
Ah, hier zitten de linskrijdende blokkades.
Grapje he. Ik had eigenlijk een vraagje. Is de branche nog zo op zoek naar chauffeurs? En zijn de rijtijden echt zo absurd?
quote:Op vrijdag 1 oktober 2010 11:50 schreef r8ality het volgende:
Hongerloontje boeit me niet, doe liever wat ik leuk vind en wil het sowieso proberen. Tachograaf lijkt me niet zo'n probleem als je niet door de baas tot onrealistische rijtijden gedwongen wordt? Jan Modaal moet sowieso dood en internationaal lijkt me dat al een stuk minder. Nooit thuis is al helemaal niet relevant.
A59 vanmorgen?quote:
Twee weken geleden ben ik ook aangetikt door een vrachtwagen daar. Gelukkig alleen de trekhaak verbogen, maar ik ga nooit meer over de A59 in de spits. Hoofdrijbanen, op- en afritten zijn totaal niet ingericht op de verkeersintensiteit daar.quote:
Paar weken geleden heeft een Q7 mij aangetiktquote:Op vrijdag 1 oktober 2010 15:02 schreef r8ality het volgende:
[..]
Twee weken geleden ben ik ook aangetikt door een vrachtwagen daar. Gelukkig alleen de trekhaak verbogen, maar ik ga nooit meer over de A59 in de spits. Hoofdrijbanen, op- en afritten zijn totaal niet ingericht op de verkeersintensiteit daar.
Dat heb ook eens gehad. Stond al 15-20 seconden stil voor rood, krijg ik ineens een buts van achter. Belg achter tegen me aan. Toen wel mooi honderd euro gebeurd en thuis bumper rechtgebogenquote:Op vrijdag 1 oktober 2010 15:10 schreef Iuc het volgende:
[..]
Paar weken geleden heeft een Q7 mij aangetikt
Ik stond stil in de file vlak voor Antwerpen. Opeens voelde ik iets, kijk in mijn spiegels en zie een witte vlek tegen mijn blauwe DAF staan. Ik stap uit en die stomme Belg vraagt nog aan mij of ik hem niet gezien had
Ik stond stil
Is idd goed zelf te doen, ik ben er ook niet voor naar school geweest. Zonde van de tijd.quote:Op vrijdag 1 oktober 2010 14:49 schreef Iuc het volgende:
heb daar de boeken voor CCV-b gekocht en examens aangevraagd. Voor ¤ 277,- had ik dus mijn chauffeursdiploma
Die van mij mag ie ook lenenquote:Op vrijdag 1 oktober 2010 16:11 schreef vannelle het volgende:
[..]
Is idd goed zelf te doen, ik ben er ook niet voor naar school geweest. Zonde van de tijd.
@R8ality:
Als ik mijn boeken kan vinden (denk het wel) mag je ze gerust lenen, kun je alvast een beginnetje maken.
Had nog niet in het profiel gekeken maar TNT schijnt ook wel eens iets te bezorgen.quote:Op vrijdag 1 oktober 2010 16:20 schreef Iuc het volgende:
[..]
Die van mij mag ie ook lenen
Ik denk dat Eindhoven - Asten wat beter te doen is dan waar jij woont
Sgoe, aanbod van mij (en dat van Luc ws. ook) blijft staan.quote:Op vrijdag 1 oktober 2010 16:23 schreef r8ality het volgende:
Enorm bedankt voor het aanbod heren maar het is voorlopig nog een beetje orienteren. Mocht mijn keuze definitief worden laat ik wel iets weten.
quote:
Belgen.quote:Op vrijdag 1 oktober 2010 15:10 schreef Iuc het volgende:
[..]
Paar weken geleden heeft een Q7 mij aangetikt
Ik stond stil in de file vlak voor Antwerpen. Opeens voelde ik iets, kijk in mijn spiegels en zie een witte vlek tegen mijn blauwe DAF staan. Ik stap uit en die stomme Belg vraagt nog aan mij of ik hem niet gezien had
Ik stond stil
quote:Op vrijdag 1 oktober 2010 16:47 schreef Iuc het volgende:
Gevonden
Het wekelijkse bash topic Vrachtwagens
als je dit ziet denk je toch echt dat het een wonder is dat er 1 iemand het overleeft heeft..... En ook waarom het wrak met de lichamen erin weggehaald is..... lijkt me geen pretje die daar weer uit te halen....quote:
Gefeliquote:
Tank moet ik ook nog gaan doen, is dat lastig of net zo "lastig" als basis?quote:Op zaterdag 2 oktober 2010 17:28 schreef Iuc het volgende:
Weer als in een uitdrukking gebruikt
Was gewoon een volledige cursus en dank jullie voor de felicitaties!
quote:Op zondag 3 oktober 2010 23:00 schreef glasbak het volgende:
Gordel ja of nee?
http://www.machovideo.com/video/Smashed_out_of_his_truck_20231/
"Hey, ik kan dus toch zoals de dukes of hazard uit mijn wagen stappen. Kewl!"quote:Op zondag 3 oktober 2010 23:46 schreef EuroBirdV8 het volgende:
[..]
waar zou hij op dat moment aan gedacht hebben?
was het niet dat de general lee een stuk lager aan de grond staatquote:Op maandag 4 oktober 2010 00:00 schreef Iuc het volgende:
[..]
"Hey, ik kan dus toch zoals de dukes of hazard uit mijn wagen stappen. Kewl!"
Wij hadden van 't weekend nog zo'n hok in de fik staanquote:
Jaaaa, verder wel :-Pquote:Op maandag 4 oktober 2010 13:14 schreef Bartholomeus het volgende:
[..]
Wij hadden van 't weekend nog zo'n hok in de fik staan
Ik reed achteruit over de plas, wilde het apparaat parkeren, slaat ie ineens af. Best knap natuurlijk, tijdens het rijden. Dus ik eens wat met de knopjes van het alarm gespeeld en opnieuw proberen te starten. Resultaat: niks. Toen de monteur erbij met een voltagemeter, de accus waren verdacht. Dus ik opnieuw proberen te starten, roept er een van een afstandje: HEUJ DAT DING FIKT! Een brandblusser was niet nodig want het ging vanzelf weer uit, dus we hebben gewoon een accupool losgeschroefd en klaar is kees. Inspectie bij daglicht de volgende morgen leerde dat de startmotor compleet verrot is en door het vocht van de wasstraat (hij was net gewassen) kortsluiting is gaan maken. Maar verder is het natuurlijk een prachtig zweeds kwaliteitsproduct
Morgen om 5 uur richting Frieslandquote:Op zondag 10 oktober 2010 20:50 schreef Bartholomeus het volgende:
Zeg, gaat er nog gereden worden of hoe zit dat?
Zo, helemaal naar het buitenland? Is je rijbewijs daar wel geldig?quote:
Nee, dat niet.. Maar ik ga er toch met een noodgang doorheen want ik moet in een provincie zijn waar ze geen taalgebrek hebben.quote:Op zondag 10 oktober 2010 21:58 schreef Bartholomeus het volgende:
[..]
Zo, helemaal naar het buitenland? Is je rijbewijs daar wel geldig?![]()
Je weet dat een luchtvrachtpallet niets meer is dan een grote alluminum plaat? Om zo'n ding in en uit je trailer te krijgen heb je van die 'rollers' nodig in je vloer.quote:Op woensdag 13 oktober 2010 12:13 schreef r8ality het volgende:
Ok, laat ik het anders formuleren. Waarom zou je een trailer om moeten bouwen voor luchtvracht?
Dat wist ik dus niet. Bedankt voor de uitleg, i.t.t. de kinderachtige uitleg van de twee (ex)modsquote:Op woensdag 13 oktober 2010 12:24 schreef Toempf het volgende:
[..]
Je weet dat een luchtvrachtpallet niets meer is dan een grote alluminum plaat? Om zo'n ding in en uit je trailer te krijgen heb je van die 'rollers' nodig in je vloer.
Lache joh, chauffeur zijn! Files hier, regeltjes daar, malafide opdrachtgevers zus, bekeuringen zo, digitale tacho's, berovingen onderweg, de steeds groter wordende ieder-voor-zich mentaliteit onder ze zogenaamde collega's (vaak zelfs binnen het eigen bedrijf) en ga zo maar door. En nog een hongerloontje ook.quote:Op woensdag 13 oktober 2010 23:45 schreef Redbaron het volgende:
net npg controle gehad aan de A1 bij voorst... ivm kort aan de uren alleen de pieren die vorige week al 3x zijn bestudeerd dopr de gendarmerie dus vrij vlot klaar gelukkig
doordat er studenten zijn van 40 jaar en ouder?quote:Op donderdag 14 oktober 2010 12:59 schreef Bartholomeus het volgende:
[..]
Lache joh, chauffeur zijn! Files hier, regeltjes daar, malafide opdrachtgevers zus, bekeuringen zo, digitale tacho's, berovingen onderweg, de steeds groter wordende ieder-voor-zich mentaliteit onder ze zogenaamde collega's (vaak zelfs binnen het eigen bedrijf) en ga zo maar door. En nog een hongerloontje ook.
Goh, waar zou dat chauffeurstekort toch vandaan komen?
quote:Op vrijdag 15 oktober 2010 21:22 schreef Iuc het volgende:
Zo, daar sta ik dan. Gevangen in zuid Limburg
OA de digi tacho, de absurde boetebedragen, het slechte loon?quote:Op donderdag 14 oktober 2010 12:59 schreef Bartholomeus het volgende:
[..]
Lache joh, chauffeur zijn! Files hier, regeltjes daar, malafide opdrachtgevers zus, bekeuringen zo, digitale tacho's, berovingen onderweg, de steeds groter wordende ieder-voor-zich mentaliteit onder ze zogenaamde collega's (vaak zelfs binnen het eigen bedrijf) en ga zo maar door. En nog een hongerloontje ook.
quote:
Dat betekent dat ik dit weekend niet thuis kom, dat ik dus gevangen sta op de enige parkeerplaats langs een snelweg in nederland waar geen bemanning/shop zitquote:
Als je niet al te ver van huis zit laat je je toch ophalen oid?quote:Op vrijdag 15 oktober 2010 22:18 schreef Iuc het volgende:
[..]
[..]
Dat betekent dat ik dit weekend niet thuis kom, dat ik dus gevangen sta op de enige parkeerplaats langs een snelweg in nederland waar geen bemanning/shop zit
Dat inderdaad. Ik vraag me wel eens af waarom ik er ooit aan begonnen ben.quote:Op donderdag 14 oktober 2010 12:59 schreef Bartholomeus het volgende:
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |