abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_86587868
quote:
Op zondag 19 september 2010 00:04 schreef RealZeus het volgende:

[..]

Nee, ook andere lijnen. :P

Je weet dan tenminste hoe laat je vrij bent, zit niet met schijven te kutten, krijgt beter betaald en hebt betere arbeidsvoorwaarden. Je lading wandelt zelf in en uit, je hebt kans op hele mooie lading...
tsjah als je dat mooi vindt...
ik hoef meestal ook niet zelf te laden en te lossen :+ heb ook mooie lading...en mijn lading zal nooit klagen :+
Doet maar wat..
  zondag 19 september 2010 @ 00:38:14 #202
3671 glasbak
Sjeeskees ©®
pi_86588710
quote:
Op zondag 19 september 2010 00:04 schreef RealZeus het volgende:

[..]

Nee, ook andere lijnen. :P

Je weet dan tenminste hoe laat je vrij bent, zit niet met schijven te kutten, krijgt beter betaald en hebt betere arbeidsvoorwaarden. Je lading wandelt zelf in en uit, je hebt kans op hele mooie lading...
Beter betaald?

Ik heb ooit eens gekeken bij het GVB maar daar staat een bruto bedrag waarvoor ik nieteens m'n bed voor uit wil komen :{w
pi_86589142
ik weet niet hoeveel t is, maar als t minder is dan 2200 blijf ik dit lekker doen :Y
Doet maar wat..
pi_86590841
Gofterdomme.

Hebben jullie nou op een plek gestaan deze week waar ik normaal gesproken wekelijks kom/overnacht? :(
FH 420 eev Globetrotter XL
pi_86590973
quote:
Op zondag 19 september 2010 02:00 schreef Iuc het volgende:
Gofterdomme.

Hebben jullie nou op een plek gestaan deze week waar ik normaal gesproken wekelijks kom/overnacht? :(
??
Doet maar wat..
  zondag 19 september 2010 @ 09:39:55 #206
3671 glasbak
Sjeeskees ©®
pi_86593042
quote:
Op zondag 19 september 2010 00:55 schreef Redbaron het volgende:
ik weet niet hoeveel t is, maar als t minder is dan 2200 blijf ik dit lekker doen :Y
Personenvervoerder Tram / Trambestuurder voor 36 uren per week :
Je arbeidsvoorwaarden
Het aanvangssalaris bedraagt ¤ 1.529,- tot maximaal ¤ 1.739,- bruto per maand (afhankelijk van leeftijd en werkervaring)

http://www.gvb.nl/overgvb/vacatures/Pages/vacatures.aspx
pi_86593880
quote:
Op zondag 19 september 2010 09:39 schreef glasbak het volgende:

[..]

Je arbeidsvoorwaarden
Het aanvangssalaris bedraagt ¤ 1.529,- tot maximaal ¤ 1.739,- bruto per maand (afhankelijk van leeftijd en werkervaring)

hehe dan hou je net 1050 over als je net begint...daar kom ik idd mn nest niet voor uit :+
Doet maar wat..
pi_86597408
quote:
Op zondag 19 september 2010 00:38 schreef glasbak het volgende:

[..]

Beter betaald?

Ik heb ooit eens gekeken bij het GVB maar daar staat een bruto bedrag waarvoor ik nieteens m'n bed voor uit wil komen :{w
Het startuurloon in het OV is al meer dan mijn uurloon nu. Misschien heeft het GVB een eigen CAO, maar normaal gesproken verdient het OV prima. In 32 uur verdienen waar je op de vrachtwagen zeker 40 uur voor moet werken.
pi_86597455
quote:
Op zondag 19 september 2010 09:39 schreef glasbak het volgende:

[..]

Je arbeidsvoorwaarden

Dat is inderdaad vrij weinig.

Mijn WW uitkering was net zo veel. :')
Nee wacht, meer zelfs want die ging per 4 weken. _O-
pi_86599244
Vrij weinig? 't Is een fooi, meer niet.
pi_86630681
quote:
Op zaterdag 18 september 2010 17:08 schreef vannelle het volgende:
Dat was met paard en wagen zeker, stuk langzamer.
Geen wonder dat je toen zoveel uren maakte! :+
quote:
Op zaterdag 18 september 2010 23:27 schreef RealZeus het volgende:

Tachograafschijven ftw. :P
En de goeie oude rijtijdenwet natuurlijk. Eenmaal per week maar 8 uur maken, de rest 9, en je drie kwartier rust in drie kwartieren mogen opdelen. Godsamme, toen kon je nog wat doen op een dag :D

Trouwens, het beest waar ik toen m'n werk mee deed:
[b]Op maandag 28 mei 2012 19:03 schreef freshy98 het volgende:[/b]
Vrouwen en hints geven. Dat moeten ze echt eens afleren.
pi_86631889
quote:
Op zaterdag 18 september 2010 20:06 schreef glasbak het volgende:

[..]

en? :P
Hij was stil :P
pi_86690387
pff wat is antwerpen kut om voorbij te komen :(, t heeft me net bijna 3u gekost...
heul mn planning van thuis eten weer in de war
Doet maar wat..
pi_86690968
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 21:41 schreef Redbaron het volgende:
pff wat is antwerpen kut om voorbij te komen :(, t heeft me net bijna 3u gekost...
heul mn planning van thuis eten weer in de war
Ring Antwerpen is het horrorgedeelte van Europa.
Ben er met de vrachtwagen nooit geweest maar met de gewone auto vind ik het een complete ramp, is echt een plek waar ik een grondige hekel aan heb.
pi_86700554
jah antwerpen staat elke dag wel vast... snap niet dat ze daar niets aan kunnen) doen
Doet maar wat..
  woensdag 22 september 2010 @ 18:21:43 #216
4921 blup
Shoarma Sin Farma
pi_86720035
raampjes tellen bij 't sportpaleis!
pi_86842254
Zullen we het eens hebben over Parijs? Antwerpen is een stukje koek, je moet er gewoon op het goeie moment van de dag langs :P
  zondag 26 september 2010 @ 00:13:15 #218
12821 gateway
@ [DPC]Fokschaap
pi_86847694
hoorde op de radio van de week dat ze wat aan de ring bij antwerpen (of was het brussel?) willen gaan doen.... Wel moet er dan tol betaald worden
pi_86859986
Ze wilden eerst een grote brug bouwen (genaamd de Lange Wapper, geen geintje :') ) maar daar was het volk het niet mee eens, dus nou komt er een tunnel. Zeg maar een kennedytunnel de tweede. En die belgen zullen er in al hun wijsheid een groot bord met 70 boven hangen zodat alsnog iedereen op de ankers moet en alsnog de boel vast zal komen te staan. Het idee dat de files zullen oplossen is net zo'n illusie als de kreet dat de BPM ooit zal verdwijnen :')
pi_87036717
En wat vinden jullie van die puinzooi rondom Luik dan? Om nog eens een beerput open te trekken... :\
pi_87038490
quote:
Op donderdag 30 september 2010 20:46 schreef Hardox het volgende:
En wat vinden jullie van die puinzooi rondom Luik dan? Om nog eens een beerput open te trekken... :\
wat moet een truck met hardox zo ver gaan halen.
zand hebben we zat in nederland O-)
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan
pi_87041534
Jah da's helemaal een teringbende zeg :X
  vrijdag 1 oktober 2010 @ 03:20:11 #223
320048 Hardox
in my body
pi_87049121
quote:
Op donderdag 30 september 2010 21:21 schreef densmee het volgende:

[..]

wat moet een truck met hardox zo ver gaan halen.
zand hebben we zat in nederland O-)
Ja ach, zelfs met een hardox bak erop kom je nog eens ergens :Y)
pi_87053712
Ah, hier zitten de linskrijdende blokkades :P.

Grapje he :P. Ik had eigenlijk een vraagje. Is de branche nog zo op zoek naar chauffeurs? En zijn de rijtijden echt zo absurd?
Act like you know || Autofans.nl!
Op woensdag 19 november 2008 12:15 schreef Stormqueen het volgende:
WAT BEN JE TOCH EEN ONMEUNIGE KANKERHUFTER MET EEN GIETIJZEREN PLAAT VOOR JE HARSES :')
pi_87055353
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 10:59 schreef r8ality het volgende:
Ah, hier zitten de linskrijdende blokkades :P.

Grapje he :P. Ik had eigenlijk een vraagje. Is de branche nog zo op zoek naar chauffeurs? En zijn de rijtijden echt zo absurd?
Tip: niet doen. Je wilt het niet. Hongerloontje, kuttachograaf, Jan Modaal die een hekel aan je heeft. Veel wachten, nooit thuis.
pi_87055430
Hongerloontje boeit me niet, doe liever wat ik leuk vind en wil het sowieso proberen. Tachograaf lijkt me niet zo'n probleem als je niet door de baas tot onrealistische rijtijden gedwongen wordt? Jan Modaal moet sowieso dood en internationaal lijkt me dat al een stuk minder. Nooit thuis is al helemaal niet relevant :').
WAT BEN JE TOCH EEN ONMEUNIGE KANKERHUFTER MET EEN GIETIJZEREN PLAAT VOOR JE HARSES :')
pi_87061167
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 11:50 schreef r8ality het volgende:
Hongerloontje boeit me niet, doe liever wat ik leuk vind en wil het sowieso proberen. Tachograaf lijkt me niet zo'n probleem als je niet door de baas tot onrealistische rijtijden gedwongen wordt? Jan Modaal moet sowieso dood en internationaal lijkt me dat al een stuk minder. Nooit thuis is al helemaal niet relevant :').

Ik heb zo'n 2,5 jaar geleden de stap gewaagd om uit het adviesleven naar het chauffeursleven te gaan.
Salaris zo ongeveer gehalveerd en werkbeleving/vreugde meer dan kwadratisch toegenomen :)

De werkdagen die ik maak zijn wel lang. Gemiddeld zo'n 14-15 uur per dag maar dat maakt me niet uit. Ik rij echt met zeer veel plezier met m'n wagen door Europa heen, vervoer alles wat er in de bak past en geen dag is hetzelfde. En wat dat lang weg zijn betreft, heerlijk! Soms ben ik 3 weken niet thuis en als ik dan op zaterdag thuis kom mag ik op zondagavond weer gaan rijden. Dit zijn wel extreme situaties maar over het algemeen heb ik 45 uur weekend.
Als je je aan de arbeidstijden- en rijtijdenwet houdt is zo'n digitach helemaal niet erg.

ps, hoi :W
morgen examen ADR basis+tank
pi_87061390
En al die rijbewijzen/certificaten? Worden die nog ergens (gedeeltelijk) vergoed? Of is die tijd voorbij? :').
pi_87061414
[edit]Dubbel, is moeilijk, knopjes drukken :').
pi_87061433
Luc, welk soort advies zat je dan?
pi_87062086
Ik zat in de milieutechniek :')

De rijbewijzen zal je toch echt zelf moeten betalen.
Ik heb een beetje mazzel gehad daarmee omdat ik een uitzendbureau heb gevonden die mij de kosten wilden vergoeden in ruil voor 1 uur werken per euro. Uiteindelijk heeft het me dus niks gekost.

ik heb eind 2007 mijn baan opgezegd en ben naar het uitzendbureau hier in het dorp gelopen met de mededeling dat ik "werk" wilde hebben. Daar zeiden ze dat ze geen werk voor me hadden gezien mijn vooropleiding (HBO). Ik heb toen herhaald dat ik "werk" wilde hebben.
Uiteindelijk heb een paar maanden ik draadjes gemaakt bij DE fabriek in Eindhoven die in de lampjes gingen.

Deze tijd heb ik gebruikt om op zoek te gaan naar een uitzendbureau in de transportsector. Hier liep ik overal tegen een muur aan omdat ik totaal geen ervaring had in de transport en al "op leeftijd" was.
Toen heb ik gedacht, "ik zal ze wel hebben" en ben op eigen initiatief naar een rijschool gegaan, heb daar de boeken voor CCV-b gekocht en examens aangevraagd. Voor ¤ 277,- had ik dus mijn chauffeursdiploma :')

Dit betekende veel voor die uitzendbureaus en uiteindelijk kon ik kiezen voor wie ik aan de slag kon gaan ;)

Eerst als bijrijder en later als chauffeur uiteraard.
Van daaruit ben ik rond gaan kijken wat me echt beviel. Distributie was helemaal niks voor me. 25 klanten aflopen in alle vroegte, niet mijn piece of koekje! Net toen ik werk had gevonden als uitzendkracht bij een grote internationale vervoerder in Tilburg klapte de crisis erin en kon ik daar vertrekken. Na een paar sollicitaties ben ik bij een schroothandelaar terecht gekomen in het Helmondse en nu werk ik sinds 2 maanden als internationaal chauffeur voor een Zwitsers bedrijfje met alleen maar Nederlandse chauffeurs.

kortom, totaal géén spijt van mijn beslissing eind 2007!
pi_87062374
pi_87062415
Mooi verhaal. Zit zelf ook op zoiets te broeden, want de kantoorbaan ben ik meer dan zat. Ooit begonnen vanwege de niet 9 tot 5 mentaliteit bij deze detacheerder, maar dat viel ff tegen :'). Wil ook emigreren maar het lijkt me makkelijker werk vinden als je al rijbewijzen hebt :P.
pi_87062432
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 14:57 schreef Iuc het volgende:
[ afbeelding ]
A59 vanmorgen?
pi_87062446
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 14:58 schreef r8ality het volgende:

[..]

A59 vanmorgen?
Helaas wel :'(
pi_87062609
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 14:59 schreef Iuc het volgende:

[..]

Helaas wel :'(
Twee weken geleden ben ik ook aangetikt door een vrachtwagen daar. Gelukkig alleen de trekhaak verbogen, maar ik ga nooit meer over de A59 in de spits. Hoofdrijbanen, op- en afritten zijn totaal niet ingericht op de verkeersintensiteit daar.
pi_87062970
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 15:02 schreef r8ality het volgende:

[..]

Twee weken geleden ben ik ook aangetikt door een vrachtwagen daar. Gelukkig alleen de trekhaak verbogen, maar ik ga nooit meer over de A59 in de spits. Hoofdrijbanen, op- en afritten zijn totaal niet ingericht op de verkeersintensiteit daar.
Paar weken geleden heeft een Q7 mij aangetikt :')

Ik stond stil in de file vlak voor Antwerpen. Opeens voelde ik iets, kijk in mijn spiegels en zie een witte vlek tegen mijn blauwe DAF staan. Ik stap uit en die stomme Belg vraagt nog aan mij of ik hem niet gezien had :D

Ik stond stil _O-
pi_87063427
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 15:10 schreef Iuc het volgende:

[..]

Ik stond stil in de file vlak voor Antwerpen. Opeens voelde ik iets, kijk in mijn spiegels en zie een witte vlek tegen mijn blauwe DAF staan. Ik stap uit en die stomme Belg vraagt nog aan mij of ik hem niet gezien had :D

Ik stond stil _O-
Dat heb ook eens gehad. Stond al 15-20 seconden stil voor rood, krijg ik ineens een buts van achter. Belg achter tegen me aan. Toen wel mooi honderd euro gebeurd en thuis bumper rechtgebogen :P.
pi_87065506
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 14:49 schreef Iuc het volgende:
heb daar de boeken voor CCV-b gekocht en examens aangevraagd. Voor ¤ 277,- had ik dus mijn chauffeursdiploma :')

Is idd goed zelf te doen, ik ben er ook niet voor naar school geweest. Zonde van de tijd.

@R8ality:

Als ik mijn boeken kan vinden (denk het wel) mag je ze gerust lenen, kun je alvast een beginnetje maken. ;)
pi_87065820
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 16:11 schreef vannelle het volgende:

[..]

Is idd goed zelf te doen, ik ben er ook niet voor naar school geweest. Zonde van de tijd.

@R8ality:

Als ik mijn boeken kan vinden (denk het wel) mag je ze gerust lenen, kun je alvast een beginnetje maken. ;)
Die van mij mag ie ook lenen :)
Ik denk dat Eindhoven - Asten wat beter te doen is dan waar jij woont :Y
pi_87065955
Enorm bedankt voor het aanbod heren maar het is voorlopig nog een beetje orienteren. Mocht mijn keuze definitief worden laat ik wel iets weten ;).
pi_87066798
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 16:20 schreef Iuc het volgende:

[..]

Die van mij mag ie ook lenen :)
Ik denk dat Eindhoven - Asten wat beter te doen is dan waar jij woont :Y
Had nog niet in het profiel gekeken maar TNT schijnt ook wel eens iets te bezorgen. ;)
pi_87066836
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 16:23 schreef r8ality het volgende:
Enorm bedankt voor het aanbod heren maar het is voorlopig nog een beetje orienteren. Mocht mijn keuze definitief worden laat ik wel iets weten ;).
Sgoe, aanbod van mij (en dat van Luc ws. ook) blijft staan.
Roep maar als je er uit bent. ;)
pi_87066974
Gevonden *O*

Het wekelijkse bash topic Vrachtwagens
  vrijdag 1 oktober 2010 @ 17:13:05 #245
320048 Hardox
in my body
pi_87067807
Ik zit zelf ook nog gebonden aan 'mijn' containerauto omdat ik na het behalen van mijn C / C1 rijbewijs geen tijd meer had voor E achter C. Ik zit nu in de Polder op een voltijdse HBO studie die ik liever even de voorrang geef.
Gelukkig komt het rijden met de aanhanger bij ons niet veel voor, en aangezien ik meestal op de '2de' wagen rijd ben ik ook niet degene die met de aanhanger op pad hoeft.
Wel vreselijk mooi werk, gewoon ouwe tacho in de Actros en mooi overal binnendoor cruisen. Zou eigenlijk wel wat meer verre ritten willen maken maar dat vind je met een container auto niet zo snel.
pi_87072410
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 14:57 schreef Iuc het volgende:
[ afbeelding ]
;(

The horror.

Laatst in Frankrijk zag ik ook zoiets. Dat wrak waren ze met snijbranders onder de trailer aan het weg branden.
pi_87072461
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 15:10 schreef Iuc het volgende:

[..]

Ik stond stil _O-
Belgen. :')
pi_87073687
zooo we zijn weer thuis, deze week 2x in de buurt van Parijs gezeten dus genoeg file weer gehad :(
Woensdag laden voor Almelo, was te doen in 8u normaal gesproken...File Parijs, Lille, Antwerpen en met mn 10u stond ik nog maar in opheusden...dus bijna 11.5u nodig gehad!

Was een flinke chaos op de A59 hoorde ik op het nieuws, Nu ik de foto zie kan ik het enigzins begrijpen
Doet maar wat..
  zaterdag 2 oktober 2010 @ 00:08:19 #249
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_87085330
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 16:47 schreef Iuc het volgende:
Gevonden *O*

Het wekelijkse bash topic Vrachtwagens
:')
Gewoon niet meer reageren. Neem zo'n vent een dagje mee in de cabine en hij schijt 7 kleuren stront over hoe automobilisten zich gedragen.
[b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
[b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
pi_87089012
sorry......
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')