De luchtvrachtwereld is er een van de grote jongens (jan de rijk, georgi, zulke bedrijven) en de rest is kruimelwerk. Als in: alleen dat wat de grote jongens zelf niet kunnen gebruiken wordt uitgecharterd. Dat betekent dus per definitie de kutritjes, terugvracht is vaak een probleem en dan hebben we het nog niet over de wachturen gehad. Als je goede afspraken kunt maken daarover kan het lonen, maar dan moet je echt een werkgarantie afdingen. Heb je die niet dan kan het wel eens een duur grapje worden.
Als je baas er iets anders bij wil doen dan kan ik hem maar 1 tip geven. Zorg dat je iets kan dat bijna niemand anders kan. Of dat nu is met bijzonder materieel, bijzondere scholing voor de chauffeurs, bijzondere services naast het transport sec, dat maakt niet uit. Bijvoorbeeld die jongens die met die wieken van de windmolens in de rondte toeren. Verdienen bakken met geld, simpelweg omdat bijna niemand die speciale trailers heeft of durft aan te schaffen. Concurrentie op prijs alleen is de doodsteek voor ieder transportbedrijf, simpelweg omdat het betekent dat je genoegen neemt met minder winstmarge dan een ander. Die ander wil z'n werk terug, en zo gaat het balletje rollen tot er geen droog brood meer aan te verdienen valt.
Hoe staat het in Zwitserland met de dubbeldekkers zoals van Eck die bouwt? Die pakken gewoon anderhalve vracht pallets van 1.80 hoog in 1 auto binnen de maten van een normale vrachtwagen. Als hij nou zorgt dat hij daar de eerste mee is, en daar klanten mee kan winnen, dan kan ie iets bijzonders

Nja, voor zolang of het duurt, maar dan heeft hij in ieder geval al de eerste slag gewonnen. De rest van de oorlog is toch altijd afwachten. Als hij met 1 autootje in de luchtvracht stapt is het sowieso een vergevorderde oorlog, en ook nog eens een erg kleine en bij voorbaat verloren slag.
[b]Op
maandag 28 mei 2012 19:03 schreef
freshy98 het volgende:[/b]
Vrouwen en hints geven. Dat moeten ze echt eens afleren.