Je bedoelt dat groene tegenover dat rood? Dat zijn boomblaadjes tegen een rode parasol, maar ik zou zo 1234 niet weten hoe ik dat zou kunnen verhelpen..quote:Op vrijdag 16 juli 2010 17:02 schreef Tamashii het volgende:
De achtergrond is een beetje raar middenboven.
Mooie, vrolijke foto. Komt ze ook mooi op uit, vind ik. Ik zou zelf heel blij zijn met zo'n foto van mezelfquote:Op zaterdag 17 juli 2010 12:00 schreef xjoyce het volgende:
gaaf lex dat licht is echt mooi niks aan dat licht bewerkt ofwel?
[ afbeelding ]
Lisa. Al wat ouder moet echt weer nieuwe foto's gaan maken ik mis het echt hahaha ;p
superlief en mooie kleuren!quote:Op zaterdag 17 juli 2010 20:07 schreef Elorin het volgende:
Mijn dochtertje maar eens gevraagd of ze wilde poseren![]()
1
[ afbeelding ]
2
[ afbeelding ]
Ze lijkt op Amalia!quote:Op zaterdag 17 juli 2010 20:07 schreef Elorin het volgende:
Mijn dochtertje maar eens gevraagd of ze wilde poseren![]()
1
[ afbeelding ]
2
[ afbeelding ]
Bedanktquote:Op donderdag 22 juli 2010 11:28 schreef xjoyce het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Deze foto's gemaakt in de avond met zachter licht (waar volgens mij niet zo heel veel van te zien is maar toch;p) Ik heb deze gemaakt met haar lens zij doet ook aan fotografie.Vond het zelf wel gewoon leuke foto's vooral voor hun maar verder niet echt heel speciaal zegmaar ;p
@Jekoos, mooie locatie dat wil ik ook altijd nog eens doen in zo'n veld foto's maken.. Ik vind de foto's wel leuk maar daar blijft het ook bij eigenlijk!
ziet er weer fraai uit. Mooi model dat het goed doet voor de camera. Ik mis echter wat meer zicht op de locatie! Als die zo fraai is, zoom dan maar gerust meer uit. Laat je model de omgeving ondersteunen ipv andersom.quote:Op donderdag 22 juli 2010 22:46 schreef xjoyce het volgende:
Leuke portret foto's hierboven, op de boerderij ;p haha!
Ik liep vanmorgen langs een schuurtje en die zag er best wel vet uit, dus net even terug geweest om te kijken met een vriendin en het was wel een mooie locatie;p
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
quote:Op vrijdag 23 juli 2010 20:43 schreef xjoyce het volgende:
@Very niet dat ik weet haha.
Mooi licht hierboven!!
zelfde huisje ander meisje
[ [url=http://i25.tinypic.com/11ahklx.jpg]afbeelding[/url] ]
En met mijn belichting
[ [url=http://i29.tinypic.com/6f8b2h.jpg]afbeelding[/url] ]
Ik vind de tweede echt prachtig!! Ik zou wel het "onzichtbare bikinibandje" op haar schouder wegshoppen.quote:Op vrijdag 23 juli 2010 20:43 schreef xjoyce het volgende:
@Very niet dat ik weet haha.
Mooi licht hierboven!!
zelfde huisje ander meisje
[ afbeelding ]
En met mijn belichting
[ afbeelding ]
Welnee, gewoon je model vragen met make-up aan de slag te gaan. Dat hoeft maar 1x terwijl als jij het moet doen, dat voor elke foto moet.quote:Op maandag 26 juli 2010 15:21 schreef xjoyce het volgende:
Dankjewelja dat bikinibandje viel me ook al op ben er bewust niet aan begonnen omdat dat er zo nep uitziet als ik dat doe altijd maar volgende keer als ik weer zoiets heb ga ik het gewoon proberen haha.
mooi !quote:Op maandag 26 juli 2010 20:34 schreef limpix het volgende:
[ afbeelding ]
d70, 1/800, f1.4 single shoot trough umbrella sb 28 PW
Bij portretten is het meestal het mooist als de ogen scherp zijn. Een scherpe neus is wel erg nietszeggendquote:Op maandag 26 juli 2010 23:39 schreef photolex het volgende:
Damn, struikel ik over Limpe. Moet ik beginner daar nou kritiek op geven?
Okee dan.
Naar mijn mening heb je iets te dichtbij scherpgesteld. Een scherpe(re) neusbrug was fraaier geweest. Ik ben trouwens verbaasd hoeveel scherptediepte je toch nog hebt op F/1.4.
Qua compositie zou ik een gesloten mond hier sterker hebben gevonden.
Verder: fraai!
Gave foto! Ik vind de donkerheid eigenlijk juist precies goed hier!quote:Op dinsdag 27 juli 2010 16:19 schreef Dr.DarkXL het volgende:
HoppaDeze vond ik zelf wel geslaagd
[ afbeelding ]
Mooi lucky shot! De achtergrond ziet eruit als vlammen/brand, dat past mooi bij het donkere kindje, het geeft het kindje iets vurigs dat ook in de ogen te zien is.quote:
quote:Op dinsdag 27 juli 2010 16:19 schreef Dr.DarkXL het volgende:
HoppaDeze vond ik zelf wel geslaagd
[ afbeelding ]
Nicequote:Op vrijdag 23 juli 2010 17:57 schreef Dark_Angelus het volgende:
[ afbeelding ]
Ach het is een portretje en nog altijd beter dan een tvp.
Leuk meisjequote:
Er had van mij wel een lichtje van links boven mogen komen. D'r ogen/voorhoofd (behalve de "lichtstreep over d'r neus" zijn donkerder dan d'r kin bijv. Dat kijkt niet zo fijn weg.quote:Op woensdag 4 augustus 2010 20:05 schreef PankPinther het volgende:
@ lex
ik vind em een beetje groenige zweem hebben, de kleuren van een aantal posts terug vond ik beter.
Mijn model voor vandaag
[ afbeelding ]
Zoveel mooier.quote:Op zondag 8 augustus 2010 16:05 schreef PankPinther het volgende:
Zelfde meisje als boven, alleen nu met naturel make-up.
Ik vind d'r een beetje op yolanthe lijken zo...
[ afbeelding ]
Mooie pose.quote:Op zondag 8 augustus 2010 17:53 schreef pumpkinsoup het volgende:
even snel weer een zelfportretje, al m'n foto's zijn weg. bleh
[ afbeelding ]
Dan is die zeer goed gelukt.quote:Op zondag 8 augustus 2010 18:12 schreef pumpkinsoup het volgende:
Hmm dat wou ik juist haha, het grote contrast, wat met de felle zon nu juist goed lukt. Maar kan me voorstellen dat niet iedereen dat prettig vindt naar te kijken omdat het net op het randje zit ja.
Lucky of niet, briljante plaat!quote:
M'n zus heeft aan mijn camera gezeten, ik heb geen idee wát ze gedaan heeft maar al mijn foto's die daarop stonden zijn dus weg..quote:Op zondag 8 augustus 2010 20:35 schreef xjoyce het volgende:
Mooi pumpkinsoup (ja ik schijf het verkeerd;p) Maar waarom zijn al je foto's weg?
Kwestie van recoverysoftware draaien lijkt me...quote:Op zondag 8 augustus 2010 20:43 schreef pumpkinsoup het volgende:
[..]
M'n zus heeft aan mijn camera gezeten, ik heb geen idee wát ze gedaan heeft maar al mijn foto's die daarop stonden zijn dus weg..en ik had natuurlijk wel al een deel op m'n computer staan, maar niet alles.. en thanks
Kletspraat. Prachtige foto! Niks meer mee doen, gewoon stil genieten zoals ik nu...quote:Op zondag 8 augustus 2010 20:41 schreef freud het volgende:
[..]
Lucky of niet, briljante plaat!
Afgelopen woensdag even met een hier wel bekende fokster een korenveld in gedoken:
[ afbeelding ]
Achteraf meer tijd willen hebben en had m'n bounce mee moeten nemen, maar door wat wegwerkzaamheden hadden we ongeveer 10 minuten goed licht over.
Hij heeft een beetje een vies baardjequote:Op maandag 9 augustus 2010 07:56 schreef Hilzillah het volgende:
Niemand commentaar op mijn foto's
kan natuurlijk betekenen dat ze zooooo onwijs goed zijn dat iedereen in stilte zit te genieten
Oh sorry hoor dat ik dat niet wistquote:Op zondag 8 augustus 2010 23:39 schreef freud het volgende:
[..]
Kwestie van recoverysoftware draaien lijkt me...
Nope... Geen keihard gaande pillen verslaafde hakkuhbar...quote:Op maandag 9 augustus 2010 10:08 schreef very het volgende:
[..]
Hij heeft een beetje een vies baardje![]()
Tweede foto is wel aardig, de eerste niet, vind ik.
Ik moet bij zo'n soort blik altijd denken aan van die pillenverslaafde hakkuhbars die keihard gaan.
Was niet lelijk bedoeld hoor. Ik heb zelf photoresque gebruikt, maar Sandisk bijvoorbeeld levert ook goeie software. Als je het kaartje nog niet veel gebruikt hebt, zijn ze vaak allemaal nog terug te halen.quote:Op maandag 9 augustus 2010 10:48 schreef pumpkinsoup het volgende:
[..]
Oh sorry hoor dat ik dat niet wist
Oh ok zo kwam het over. Nou hij is al best veel gebruikt laatste foto's die er op stonden waren zo'n 3000 denk ik, en daarvoor stonden er ook ooit nog meer foto's op. Maar als ik hem dus met een kabeltje aansluit, dan krijg ik niets te zien, maar als ik zo'n cardreader gebruik van m'n zus, krijg ik nog 900 van die 3000 te zien.. betekent dat dus dat ik alleen die 900 terug kan halen? Maar ik zal even kijken wat er gebeurd wanneer ik ze via photorescue terug probeer te halen.quote:Op maandag 9 augustus 2010 14:48 schreef freud het volgende:
[..]
Was niet lelijk bedoeld hoor. Ik heb zelf photoresque gebruikt, maar Sandisk bijvoorbeeld levert ook goeie software. Als je het kaartje nog niet veel gebruikt hebt, zijn ze vaak allemaal nog terug te halen.
Ik vind dit echt een prachtige foto, puike belichting, pose en mooie meid. Alleen de crop zit mij niet helemaal lekker met net dat kleine stukje van haar arm eraf. Misschien moet je er rechts nog net iets meer af halen?quote:Op zondag 8 augustus 2010 16:05 schreef PankPinther het volgende:
Zelfde meisje als boven, alleen nu met naturel make-up.
Ik vind d'r een beetje op yolanthe lijken zo...
[ afbeelding ]
Ik heb niet veel met portretfotografie, maar ik vind dit een standaard kiekje eerlijk gezegt.quote:
Ik ben geen professioneel fotograaf en ben blij met opmerkingen die mijn foto's kunnen verbeteren. Hier een voorbeeld, zelfde vrouw (en kind) die wellicht wat meer in de richting komt van wat je bedoelt met een rustiger achtergrond etc.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 09:19 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Ik heb niet veel met portretfotografie, maar ik vind dit een standaard kiekje eerlijk gezegt.
Zeer weinig aan compositie gedaan naar mijn idee.
Zitten teveel storende elementen op de foto waardoor het een te druk portret wordt.
Is iig mijn bescheiden mening.
Is al beter idd.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 10:51 schreef tuvokki het volgende:
[..]
Ik ben geen professioneel fotograaf en ben blij met opmerkingen die mijn foto's kunnen verbeteren. Hier een voorbeeld, zelfde vrouw (en kind) die wellicht wat meer in de richting komt van wat je bedoelt met een rustiger achtergrond etc.
[ afbeelding ]
Ik ben zelf ook geen al te groot fan van portretfoto's, maar wel van mijn onderwerp![]()
Helemaal niet erg, ik zei al: 'ik ben gek op mijn onderwerp'. Mooie bewerking ook, ik snap beter wat je bedoelt met de opmerkingen.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 12:31 schreef PiperMaru het volgende:
@Tuvokki ik ben zo vrij geweest om je foto even licht in Photoshop te bewerken (andere uitsnede, curves,sauration/vibrance en filters). Als je dat vervelend vindt, moet je het zeggen, dan haal ik hem weg.
[ afbeelding ]
Met curves pas je de contrastverhoudingen aan, saturation is de (mate van) kleurverzadiging; hiermee voeg je kleur toe of trek je de foto juist meer naar zwart/wit door wat kleur weg te halen.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 14:24 schreef tuvokki het volgende:
[..]
Helemaal niet erg, ik zei al: 'ik ben gek op mijn onderwerp'. Mooie bewerking ook, ik snap beter wat je bedoelt met de opmerkingen.
PS. curves,sauration/vibrance?
Haha ja dat vond ik ook minder nadat ik de foto in het groot zagquote:Op donderdag 12 augustus 2010 13:16 schreef Netsplitter het volgende:
Mooie houding/pose van het gezicht.
Ik vind alleen de schouder/armpartij iets te duidelijk aanwezig.
Aangezien je waarschijnlijk erg weinig licht hebt: een groot diafragma (zo laag mogelijk F-getal dus, in jouw geval f/4 op 55mm) en waarschijnlijk zul je er ook niet aan ontkomen je ISO omhoog te moeten schroeven. Die zet je gewoon zo hoog als nodig is om een acceptabele sluitertijd te krijgen. (hou maar rekening met wat hoogsquote:Op donderdag 12 augustus 2010 14:30 schreef crossover het volgende:
Hoi, ik heb een vraagje. Morgen ga ik wat foto's maken op een feestje in een kroeg. Welke instellingen kan ik nu het beste gebruiken?
Ik heb een Nikon D60, 18-55mm (1:3.5-5.6G, whatever that may mean) en 55-200mm (1:4-5.6G).
Ook andere tips zijn welkom. Ik heb me wel een beetje ingelezen met zo'n boek van K. Kindermann, maar ik werd er niet veel wijzer uit
In een kroeg?quote:
Inderdaad, dat zou ik niet doen. Denk niet dat iedereen dat kan waarderen.quote:Op donderdag 12 augustus 2010 15:20 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
In een kroeg?
Denk dat je alles meteen dood flitst.
ik vind 'r leukquote:Op dinsdag 10 augustus 2010 19:17 schreef Netsplitter het volgende:
M'n eerste en tot nu enigste portretfoto van iemand.
[ afbeelding ]
Be gentle.
Bedanktquote:Op donderdag 12 augustus 2010 14:55 schreef Omniej het volgende:
[..]
Aangezien je waarschijnlijk erg weinig licht hebt: een groot diafragma (zo laag mogelijk F-getal dus, in jouw geval f/4 op 55mm) en waarschijnlijk zul je er ook niet aan ontkomen je ISO omhoog te moeten schroeven. Die zet je gewoon zo hoog als nodig is om een acceptabele sluitertijd te krijgen. (hou maar rekening met wat hoogs)
Ik heb ook een instelling gevonden waarmee ik de flits op bijv 1/8ste kan zetten. Is dat iets? Of echt gewoon geen flits.quote:Op donderdag 12 augustus 2010 15:20 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
In een kroeg?
Licht eraan wat voor flits unit je hebt natuurlijk...quote:Op donderdag 12 augustus 2010 15:20 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
In een kroeg?
Geen externe, dus de geintegreerde.quote:Op donderdag 12 augustus 2010 15:26 schreef very het volgende:
[..]
Licht eraan wat voor flits unit je hebt natuurlijk...
Hoe krijg je het voor elkaar om zelfportretten scherp te stellen?quote:Op donderdag 12 augustus 2010 13:18 schreef pumpkinsoup het volgende:
[..]
Haha ja dat vond ik ook minder nadat ik de foto in het groot zagwas beter als je mijn andere arm/schouder zag denk ik
Ik zet de camera ergens op, of statief ofzo, en dan kijk ik meestal even van te voren en vaak houd ik dan mijn hand ervoor, of als er nog genoeg ruimte is, gewoon m'n hoofd om eerst te kunnen scherpstellen, en dan zelfontspanner, moet 9/10 wel gewoon lukken.quote:Op donderdag 12 augustus 2010 15:47 schreef Hilzillah het volgende:
[..]
Hoe krijg je het voor elkaar om zelfportretten scherp te stellen?
Ik heb nog niet zo lang geleden een poging gewaagd en toen had ik een heel erg scherpe ketting om mijn nek
Er bestaan ook diffusers voor die geintegreerde flash...maar ik zou de moeite niet nemen hahaquote:Op donderdag 12 augustus 2010 15:37 schreef crossover het volgende:
[..]
Geen externe, dus de geintegreerde.
Waar is je haarquote:
Hahah die heb ik vaker gehoord, had het gewoon even vastgezet met een haarklipjequote:Op donderdag 12 augustus 2010 20:46 schreef Debsterr het volgende:
[..]
Waar is je haar?! Maar vind het (met idd het aandachtspuntje van de arm) een heel mooie foto
.
Het was net alsof je een bob had ineens, wat je zo te zien wel heel erg goed zou staanquote:Op donderdag 12 augustus 2010 21:22 schreef pumpkinsoup het volgende:
[..]
Hahah die heb ik vaker gehoord, had het gewoon even vastgezet met een haarklipje
Hahaquote:Op donderdag 12 augustus 2010 21:23 schreef Debsterr het volgende:
[..]
Het was net alsof je een bob had ineens, wat je zo te zien wel heel erg goed zou staan. Maar ja, jou staat alles geloof ik!
Gaarne resizen, max grootte is 1024pixels.quote:Op vrijdag 13 augustus 2010 11:00 schreef trolololo het volgende:
Laatste vakantie gemaakt
[ afbeelding ]
Heel grappige foto... Net een pak-ezelquote:Op vrijdag 13 augustus 2010 11:00 schreef trolololo het volgende:
Laatste vakantie gemaakt
[ afbeelding ]
Dan kan ik nu niet anders doen dan jullie gelijk gevenquote:Op zondag 22 augustus 2010 22:32 schreef Hilzillah het volgende:
Hmmmz.... Hij was toch lichter dan dat ik in mijn hoofd had :S
[ afbeelding ]
Zoveeeeeel mooier.quote:Op zondag 22 augustus 2010 22:32 schreef Hilzillah het volgende:
[ afbeelding ]
Kun je misschien (per pm?) laten weten hoe zij heet? Volgens mij ken ik haarquote:Op zondag 22 augustus 2010 22:32 schreef Hilzillah het volgende:
[ afbeelding ]
Net op Hyves gecheckt en ik ken je model inderdaadquote:
jaaaaah, daar ben je weer! heel fijne plaat!quote:Op maandag 23 augustus 2010 19:01 schreef xjoyce het volgende:
haha wat grappig dat dat je nichtje is;p
zelfportretje
[ afbeelding ]
Oooohw grappig!quote:Op maandag 23 augustus 2010 14:23 schreef Debsterr het volgende:
[..]
Net op Hyves gecheckt en ik ken je model inderdaad! Is mijn "nichtje"
.
Ja inderdaadquote:Op dinsdag 24 augustus 2010 10:46 schreef Hilzillah het volgende:
[..]
Oooohw grappig!Small world enzo!
Dankjewelquote:Op maandag 23 augustus 2010 22:59 schreef fFarl het volgende:
[..]
jaaaaah, daar ben je weer! heel fijne plaat!
Middelste doet 't ook voor mij, iets minder vignetting zou wat mij betreft ook mogen...quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 13:56 schreef xjoyce het volgende:
Ik vind de middelste het mooiste, de 1ste vind ik de compositie niet zo en de 3e spreekt me niet zo aan. Verder zijn het leuke foto's hoor! Mara de middelste springt eruit
fredmiranda? Ik moet even denken, maar volgens mij ben ik jullie een jaar of 10 jaar geleden al eens ergens op het web tegen gekomen?quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 13:14 schreef DebbiePebbles het volgende:
Hallo allemaal,
Ik heb me speciaal hier aangemeld voor de fotografie.
Graag wil ik er meer in gaan doen.
En door wat foto's te delen met jullie wil ik graag meer ervaring op doen.
Dus ben vrij om je mening te geven.
Ik fotografeer met een Nikon D40
lenzen:
Nikkor 18-55mm f/3.5-5.6
Tamron 70-300 f/4.0-5.6
Nikkor 50mm f1.8-22
Hopelijk mag ik na een tijdje mijn lenzen uitbreiden. Ben nog op zoek naar een mooie macrolens en een groothoeklens.
op www.fredmiranda.com kun je er super veel over vinden voor diegene die deze site nog niet kennenhier wat foto's die zijn gemaakt door mij.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Let me know what you think of it
Dit is niet echt meer portret?quote:
Cursus gevolgd bij Frank Doorhof?quote:
Portret is in feite hoofd en schouders, soms wat borst. Daarna wordt het gewoon modelfotografie in verschillende stijlen.quote:Op maandag 30 augustus 2010 19:07 schreef xjoyce het volgende:
Mooi zelfportret hierboven Maar waarom is dat geen portret meer dan?;p
Klopt, dat vind ik dan ook geen portretten. Bij een potret leg je de nadruk op de persoon die je fotografeerd en eventueel de interactie daarvan met degene die naar de foto kijkt. Dit is het best en mooist te doen als je dicht bij het model zit, vandaar het hoofd en de schouders.quote:Op dinsdag 31 augustus 2010 11:42 schreef bl0emetjE het volgende:
Kijk ook maar eens naar andere foto's in deze topicreeks, daar staan vaak genoeg hele mensen op!
Dat is de van Dale definitie van een portret.quote:Op dinsdag 31 augustus 2010 12:00 schreef Azreal het volgende:
[..]
Klopt, dat vind ik dan ook geen portretten. Bij een potret leg je de nadruk op de persoon die je fotografeerd en eventueel de interactie daarvan met degene die naar de foto kijkt. Dit is het best en mooist te doen als je dicht bij het model zit, vandaar het hoofd en de schouders.
Neem je meer afstand dan krijg je opeens te maken met het hele lijf van die persoon en verlies je de persoonlijke interactie, waardoor je niet meer de persoon vast legt, maar wat die persoon op dat moment uit beeld. En dan heb ik het nog niet eens over het toevoegen van een trap, een stuk water, een boom of een andere omgeving, waarbij het onderwerp van de foto de samenwerking tussen persoon en omgeving is.
Een portret heeft een zekere intimiteit die je gewoon verliest als je afstand neemt. Neemt niet weg dat het nog steeds een mooie foto is. Alleen naar mijn mening is het dan geen potret meer.
Ja dit bedoel ik dus. Ik vind een portret en modefoto gewoon 2 verschillende dingen, ook al kunnen ze beiden heel sterk zijn hoor, maar het straalt beiden gewoon een heel ander gevoel uit.quote:Op dinsdag 31 augustus 2010 12:00 schreef Azreal het volgende:
[..]
Klopt, dat vind ik dan ook geen portretten. Bij een potret leg je de nadruk op de persoon die je fotografeerd en eventueel de interactie daarvan met degene die naar de foto kijkt. Dit is het best en mooist te doen als je dicht bij het model zit, vandaar het hoofd en de schouders.
Neem je meer afstand dan krijg je opeens te maken met het hele lijf van die persoon en verlies je de persoonlijke interactie, waardoor je niet meer de persoon vast legt, maar wat die persoon op dat moment uit beeld. En dan heb ik het nog niet eens over het toevoegen van een trap, een stuk water, een boom of een andere omgeving, waarbij het onderwerp van de foto de samenwerking tussen persoon en omgeving is.
Een portret heeft een zekere intimiteit die je gewoon verliest als je afstand neemt. Neemt niet weg dat het nog steeds een mooie foto is. Alleen naar mijn mening is het dan geen potret meer.
Eigenlijk zie ik dit topic sowieso al als een topic voor 'mensenfotografie'... Komen vaak zat foto's voorbij waarbij de hele persoon erop staat in plaats van alleen het hoofd + romp o.i.d., vind dat laatste ook wel een héél erg letterlijke definitie van 'portret' eerlijk gezegd.quote:Op dinsdag 31 augustus 2010 14:22 schreef Azreal het volgende:
Misschien eens een topic maken voor "mensenfotografie" ofzo. Ik stoor me er verder ook niet aan, het blijft namelijk een mooie foto.
dat is niet eens zo erg, dacht dat het meer om de compositie ging.quote:Op dinsdag 31 augustus 2010 16:48 schreef very het volgende:
Juist omdat ie zo onscherp is en er een partij noise opzit waar mijn opa nog van zou schrikken :p
Ok, ik heb niks gezegdquote:Op dinsdag 31 augustus 2010 17:32 schreef xjoyce het volgende:
ja ik bedoelde ik popup flasch. Dat vind ik bijna nooit mooi.
Jequote:
De 'waas' was opzettelijkquote:Op vrijdag 3 september 2010 22:13 schreef Puala het volgende:
Ik vind het zonde van de waas die er over de foto heen zit.
Voor een dromerige foto vind ik hem niet gelukt. De waas kan leuk zijn met dat idee, maar dan moet het model ook wel ergens lieflijk dromerig kijkenquote:Op vrijdag 3 september 2010 23:08 schreef jw-ole-ole het volgende:
[..]
De 'waas' was opzettelijk![]()
Wat achtergrond info: De foto is gemaakt met een Super Takumar 1.4./50mm uit 1963 @ 1.4, ISO 200, sluitertijd van 1/60ste en 1 stop onderbelicht.. Het was er vrij donker dus. Met dat diafragma ontstaat er een soort soft focus/waas over de foto die, naar mijn mening, de foto wat dromerig maakt.
Met een beetje creatief Photoshoppen is het overigens ook wel te fixen hoorquote:Op woensdag 8 september 2010 16:46 schreef xjoyce het volgende:
Ja klopt dat vond ik zelf ook erg jammer, reflectie scherm heb k nog niet maar ga ik nog wel aanschaffen.
Zwart wit en scherpte zijn prima. Alleen mis ik toch te veel van het gezicht en vooral de ogenquote:Op donderdag 9 september 2010 18:48 schreef Blijheid het volgende:
[ afbeelding ]
Mijn zusEen hoop foto's gemaakt, beetje uitgeprobeerd. Deze was toch wel de meest geslaagde. Ik ben benieuwd wat jullie vinden
Ik vind 'm er meer een beetje boos uit zien. Niet echt crimineel en niet eens echt agressief. De nabewerking is wel cool, hoewel de ruis naar mijn mening een beetje teveel is.quote:Op vrijdag 10 september 2010 19:33 schreef Wiebeldak het volgende:
Ik had iets in mijn hoofd toen ik dit persoon zo zag en ik hoop dat het gelukt is. Hij moet er smerig, gemeen, niet eerlijk, gestoord en crimineel uitzien.
ja, aan zoiets dacht ik ook. of dat ie iets voor hem ziet liggen wat zo afschuwelijk is dat zijn hersens het nog niet kunnen bevatten..quote:Op vrijdag 10 september 2010 20:58 schreef Cassandra87 het volgende:
Vind hem juist een nadenkende blik hebben, alsof hij iets heeft gehoord wat nog niet helemaal is verwerkt (als in: aangekomen)
Vorige week nog gedaan!quote:Op maandag 20 september 2010 21:00 schreef Omniej het volgende:
Daarom: Je monitor calibreren: Face reality!
Voorkom je nog steeds niet mee dat je foto er op een ander scherm anders uitziet natuurlijk, maar dan weet je in elk geval dat het niet aan jou ligt.
de andere vind ik mooierquote:Op zaterdag 25 september 2010 00:32 schreef xjoyce het volgende:
Net een shoot gehad, wilde deze alvast showen.
Misschien plaats ik nog wel een show/testcase van deze shoot want lijkt me leuk om tips kritiet etc te krijgen op deze foto's.
Visagie is door Indi gedaan.
[ afbeelding ]
Wat ben jij schattigquote:Op zaterdag 25 september 2010 13:14 schreef Blijheid het volgende:
Net een zelfportretje gemaakt, meer als oefening om een beetje gewend te raken aan fotoshop (net vervaardigd). Ik vind het best aardig gelukt, maar ik ben benieuwd wat jullie vinden ...
[ [url=http://farm5.static.flickr.com/4129/5022232271_f238c9f284.jpg]afbeelding ][/url]
Klikbaar voor groter
Goed gelukt hoor! Alleen misschien dat je de foto wat meer naar beneden had kunnen nemen zeg maar, dat je wat minder achtergrond en wat meer van je shirt zag zodat je hoofd wat meer naar boven kwam en niet zo in het midden, beetje raar uitgelegd, maar hoop dat je het begrijpt.quote:Op zaterdag 25 september 2010 13:14 schreef Blijheid het volgende:
Net een zelfportretje gemaakt, meer als oefening om een beetje gewend te raken aan fotoshop (net vervaardigd). Ik vind het best aardig gelukt, maar ik ben benieuwd wat jullie vinden ...
[ [url=http://farm5.static.flickr.com/4129/5022232271_f238c9f284.jpg]afbeelding ][/url]
Klikbaar voor groter
Hmm, ik vind de foto's erg flets voor kinder portretfoto's. Dan zijn juiste felle kleuren en veel contrast mooi!quote:Op vrijdag 1 oktober 2010 10:24 schreef DebbiePebbles het volgende:
Hier nog wat nieuwe foto's van mij.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ben benieuwd wat jullie er van vinden. Heb de kleuren wel bewerkt.
Wat een mooie man in de mooi blauw verlichte tunnelquote:Op donderdag 30 september 2010 13:56 schreef very het volgende:
Hey photolex, die foto is best wel heel cool!
Misschien had ik persoonlijk een gladde egale achtergrond genomen.
Maar heel mooi. Ogen zijn erg goed.
Gisteravond gemaakt in een mooi blauw verlichte tunnel:
[ afbeelding ]
Haha...ik zal het mijn broertje vertellenquote:Op woensdag 6 oktober 2010 22:20 schreef Hilzillah het volgende:
[..]
Wat een mooie man in de mooi blauw verlichte tunnel![]()
Ik neem aan dat je modellen zelf wel voor visagie kunnen zorgen?quote:Op donderdag 7 oktober 2010 01:22 schreef zquing het volgende:
Volgende week kan ik wat portretten schieten in een studio, heb echter alleen geen toegang tot makeup of leuke achtergronden. Denk eraan om allemaal head&shoulder portretten te maken waarbij het model dan een intense look geeft(beetje de normale klassieke portretten)
Maar ik vroeg me af of iemand leukere ideeen had die ik kan uitproberen
Dan gaat opacity aanpassen niet werken neequote:Op zondag 10 oktober 2010 17:58 schreef xjoyce het volgende:
Ik heb alleen de irissen bewerkt niet het oogwit;p
Dit is het origineel van de onderste. Ik heb hem idd niet echt mooi 'uitgeknipt' ik heb ook een nieuwe geknipte versie...quote:Op zondag 10 oktober 2010 09:17 schreef xjoyce het volgende:
vind de 2e erg mooi, de onderste vind ik niet mooi bewerkt! Anders had ik hem mooier gevonden denk ik als de bewerking anders was geweest!
Ik heb ook weer geshoot, hier vast 1 foto
Jammer dat haar elleboog er niet helemaal op staat ik weet t moet daar meer op gaan letten haha.
[ afbeelding ]
Damn, je hebt gelijk, mijn "foto" is alleen voor mij zichtbaar. Het is nu (volgens de onpartijdige compu van m'n vriendin) gefixt. Weet ik dat ook weer...quote:Ik zie jou foto niet
Woehaaaa!! Stoer!!quote:Op zondag 10 oktober 2010 18:22 schreef Azreal het volgende:
Valt het trouwens nog onder portret als er een overkill aan Photoshop is?
[ afbeelding ]
Tnx! Ik weet zelf nog niet of ik het geslaagd vind of niet. Maar het was in elk geval leuk en leerzaam om te maken en daar doe ik het voorquote:
Deze versie is een stuk mooier! Vierkante crop geeft een leukere compositie en de ogen komen wat minder fel over. De vorige was ook een beetje vervormd, dat is altijd goed om te verkomenquote:Op zondag 10 oktober 2010 20:53 schreef Hilzillah het volgende:
[..]
Dit is het origineel van de onderste. Ik heb hem idd niet echt mooi 'uitgeknipt' ik heb ook een nieuwe geknipte versie...
Over het algemeen een erg mooie plaat. Persoonlijk vind ik de schaduw onder haar oksel aan de rechterkant wat te donker, omdat haar topje hierdoor een beetje in het niets lijkt te steken. Waarschijnlijk ligt dat echter aan het belabberde kleurenbereik van de monitor waar ik nu achter zit, en in dat geval is het dus gewoon goed.quote:
Ik vind het origineel eigenlijk wel het mooist! De kleuren zijn erg fijnquote:Op zondag 10 oktober 2010 20:53 schreef Hilzillah het volgende:
[..]
Dit is het origineel van de onderste. Ik heb hem idd niet echt mooi 'uitgeknipt' ik heb ook een nieuwe geknipte versie...
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Thanksquote:Op maandag 11 oktober 2010 17:31 schreef bl0emetjE het volgende:
[..]
Ik vind het origineel eigenlijk wel het mooist! De kleuren zijn erg fijn
Ook vind ik de uitsnede van het origineel ook al gewoon mooi!
Thanks voor uwer feedback..:-)quote:Op maandag 11 oktober 2010 17:28 schreef Azreal het volgende:
[..]
Over het algemeen een erg mooie plaat. Persoonlijk vind ik de schaduw onder haar oksel aan de rechterkant wat te donker, omdat haar topje hierdoor een beetje in het niets lijkt te steken. Waarschijnlijk ligt dat echter aan het belabberde kleurenbereik van de monitor waar ik nu achter zit, en in dat geval is het dus gewoon goed.
Ik vind wel dat haar borst er links erg raar en uit verhouding bij lijkt te hangen.
Mooie sjieke foto!quote:Op woensdag 13 oktober 2010 07:27 schreef xjoyce het volgende:
Ik vind hem eerlijk gezegd niet zo lekker wegkijken, het licht doet het hem niet helemaal voor mij en de bewerking ook niet. Maar verder heeft ze wel een mooie pose zo met die gitaar en ze staat er goed op. Het is dus niet dat ik de foto helemaal niks vind maar de hierboven genoemde punten vind ik iets minder.
[ afbeelding ]
Gelieve iets duidelijker te zijn wat betreft de bewerking please... :-)quote:Op woensdag 13 oktober 2010 07:27 schreef xjoyce het volgende:
Ik vind hem eerlijk gezegd niet zo lekker wegkijken, het licht doet het hem niet helemaal voor mij en de bewerking ook niet. Maar verder heeft ze wel een mooie pose zo met die gitaar en ze staat er goed op. Het is dus niet dat ik de foto helemaal niks vind maar de hierboven genoemde punten vind ik iets minder.
[ afbeelding ]
Wauw wauw WAUWquote:Op woensdag 13 oktober 2010 07:27 schreef xjoyce het volgende:
[ afbeelding ]
Hehe ok..quote:Op woensdag 13 oktober 2010 22:18 schreef xjoyce het volgende:
ahh leuke reacties allemaal!!
Ik vind het licht niet zo mooi verdeeld, haar linkeroog valt helemaal weg maar het kan zijn dat dit de bedoeling was? Ik heb trouwens zelf ook zo'n foto gepost nog niet zo lang geleden hier waarbij de heft van het gezicht van t model wegviel dus misschien moet ik niks zeggen haha. Ik vind het moeilijk om te verwoorden tis meer een gevoel ofzo wat je krijgt bij een foto.
Oh wauwquote:Op woensdag 13 oktober 2010 07:27 schreef xjoyce het volgende:
[ afbeelding ]
Thanksquote:Op donderdag 14 oktober 2010 14:04 schreef The-Rock het volgende:
[..]
Hehe ok..
Dank voor uwer mening daarover.
Denk dat het inderdaad smaakgevoelig ligt.. :-)
Moet wel zeggen..hij is aan de linkerkant toch niet zo heel erg donker hoor..hehe..
@foto hierboven
Rustgevend....vriendelijke overkomend.
Ik zie iemand anders zeggen dat de dame er oud uitziet op desbetreffende pic...maar naar mijn mening past dat juist mij de ambience die het met zich meebrengt.
Gaat het hier niet om de foto i.p.v. mijn oude hoofd?quote:Op donderdag 14 oktober 2010 13:30 schreef very het volgende:
Sorry, maar op die foto zie je er best oud uit
En dat iemand er ouder uitziet dan dat diegene eigenlijk is heeft niks met de foto te maken?quote:Op donderdag 14 oktober 2010 15:51 schreef Cyntiaa het volgende:
Gaat het hier niet om de foto i.p.v. mijn oude hoofd?
Wat is dit nou weer voor onzin?quote:Op donderdag 14 oktober 2010 15:59 schreef Cyntiaa het volgende:
Dat mag jij vindenEn die ene "oorbel".. Tsja, ik kan er niets aan doen slechts 1 tunnel te hebben
Foto's waar ik zelf op sta zal ik speciaal voor jou dan maar niet meer posten
Eerlijk gezegd spreekt deze foto mij ook niet heel erg aan, ik heb geprobeerd om wat puntjes op een rij te zetten die misschien kunnen helpen als je weer eens foto's gaat maken:quote:Op donderdag 14 oktober 2010 13:01 schreef Cyntiaa het volgende:
Gemaakt door een vriendin![]()
[ afbeelding ]
Hehe natuurlijk ook wel te snappen maarrr das ook meer mijn manier van werken en hoe je portretfoto's ook in the picture kunt zetten. Ben meer van het dark...schaduw werk en dat zul je ewoon bij veel werk van me terugzien..quote:Op donderdag 14 oktober 2010 15:51 schreef Chemiu het volgende:
[..]
Oh wauw. Ik vind hem echt heel erg mooi!
@The Rock: vind je foto's over het algemeen mooi, maar het is jammer dat bij beide foto's de ogen niet goed belicht zijn. Een oog donker, en het andere oog is ook niet volledig licht of heeft een donkere vlek in de ooghoek. Ik vind portretten het sprekendst wanneer de ogen goed uitkomen.
Alles behalve de bewegingsonscherpte in het haar dan, zou ik zo zeggen.quote:Op donderdag 14 oktober 2010 23:20 schreef The-Rock het volgende:
Tuurlijk kan ik net zo goed ook een foto zoals dit plaatsen
[ afbeelding ]
waarbij alles er in feite goed aan is...maar dan richt ik me, in mijn optiek, weer naar het standaarde toe..
Volgens mij zie je er stukken ouder uit op deze foto dan dat je echt bentquote:Op donderdag 14 oktober 2010 13:01 schreef Cyntiaa het volgende:
Gemaakt door een vriendin![]()
[ afbeelding ]
Je hebt de huid net teveel platgetrokken, verder een beetje jammer dat je maar een paar krullen ziet bewegenquote:Op donderdag 14 oktober 2010 23:20 schreef The-Rock het volgende:
[..]
Hehe natuurlijk ook wel te snappen maarrr das ook meer mijn manier van werken en hoe je portretfoto's ook in the picture kunt zetten. Ben meer van het dark...schaduw werk en dat zul je ewoon bij veel werk van me terugzien..
Tuurlijk kan ik net zo goed ook een foto zoals dit plaatsen
[ afbeelding ]
waarbij alles er in feite goed aan is...maar dan richt ik me, in mijn optiek, weer naar het standaarde toe..
Ik zie die 'vlek' op dr kin ook bijvoorbeeld naast het kettinkje. Of teveel foundation of verkeerd bewerkt ofzoquote:Op vrijdag 15 oktober 2010 00:23 schreef Omniej het volgende:
[..]
Alles behalve de bewegingsonscherpte in het haar dan, zou ik zo zeggen.
Heb ook een beetje het idee dat haar huid veel te smooth gemaakt is overigens, tenzij ze dat van zichzelf al zo heeft.(en wat is dat op haar kin?)
Mooooiquote:Op zondag 17 oktober 2010 12:31 schreef xjoyce het volgende:
[ afbeelding ]
Gister foto's gemaakt! Deborah (zit ook op fok) haar Nickname: rhythmlicious heeft de visagie verzorgd.
En haar vriend Row-1 was ook meegekomen om wat foto's te maken!
Mooie plaat! Kan nog wel wat van je leren qua portretfotografiequote:Op zondag 17 oktober 2010 12:31 schreef xjoyce het volgende:
[ afbeelding ]
Gister foto's gemaakt! Deborah (zit ook op fok) haar Nickname: rhythmlicious heeft de visagie verzorgd.
En haar vriend Row-1 was ook meegekomen om wat foto's te maken!
Misschien voor de gein eens met een andere kleur achtergrond werken in plaats van grijs/wit? Maar ik zou het plaatje ietwat warmer maken ja.quote:Op zondag 17 oktober 2010 12:42 schreef xjoyce het volgende:
Dankjewelja ze is zeker een goede visagiste!!
Is hij niet te licht? Want op mijn beeldscherm vind ik de foto's vaak precies goed en op sommige andere schermen zijn ze zo licht
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |