Helemaal niet erg, ik zei al: 'ik ben gek op mijn onderwerp'. Mooie bewerking ook, ik snap beter wat je bedoelt met de opmerkingen.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 12:31 schreef PiperMaru het volgende:
@Tuvokki ik ben zo vrij geweest om je foto even licht in Photoshop te bewerken (andere uitsnede, curves,sauration/vibrance en filters). Als je dat vervelend vindt, moet je het zeggen, dan haal ik hem weg.
[ afbeelding ]
Met curves pas je de contrastverhoudingen aan, saturation is de (mate van) kleurverzadiging; hiermee voeg je kleur toe of trek je de foto juist meer naar zwart/wit door wat kleur weg te halen.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 14:24 schreef tuvokki het volgende:
[..]
Helemaal niet erg, ik zei al: 'ik ben gek op mijn onderwerp'. Mooie bewerking ook, ik snap beter wat je bedoelt met de opmerkingen.
PS. curves,sauration/vibrance?
Haha ja dat vond ik ook minder nadat ik de foto in het groot zagquote:Op donderdag 12 augustus 2010 13:16 schreef Netsplitter het volgende:
Mooie houding/pose van het gezicht.
Ik vind alleen de schouder/armpartij iets te duidelijk aanwezig.
Aangezien je waarschijnlijk erg weinig licht hebt: een groot diafragma (zo laag mogelijk F-getal dus, in jouw geval f/4 op 55mm) en waarschijnlijk zul je er ook niet aan ontkomen je ISO omhoog te moeten schroeven. Die zet je gewoon zo hoog als nodig is om een acceptabele sluitertijd te krijgen. (hou maar rekening met wat hoogsquote:Op donderdag 12 augustus 2010 14:30 schreef crossover het volgende:
Hoi, ik heb een vraagje. Morgen ga ik wat foto's maken op een feestje in een kroeg. Welke instellingen kan ik nu het beste gebruiken?
Ik heb een Nikon D60, 18-55mm (1:3.5-5.6G, whatever that may mean) en 55-200mm (1:4-5.6G).
Ook andere tips zijn welkom. Ik heb me wel een beetje ingelezen met zo'n boek van K. Kindermann, maar ik werd er niet veel wijzer uit
In een kroeg?quote:
Inderdaad, dat zou ik niet doen. Denk niet dat iedereen dat kan waarderen.quote:Op donderdag 12 augustus 2010 15:20 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
In een kroeg?
Denk dat je alles meteen dood flitst.
ik vind 'r leukquote:Op dinsdag 10 augustus 2010 19:17 schreef Netsplitter het volgende:
M'n eerste en tot nu enigste portretfoto van iemand.
[ afbeelding ]
Be gentle.
Bedanktquote:Op donderdag 12 augustus 2010 14:55 schreef Omniej het volgende:
[..]
Aangezien je waarschijnlijk erg weinig licht hebt: een groot diafragma (zo laag mogelijk F-getal dus, in jouw geval f/4 op 55mm) en waarschijnlijk zul je er ook niet aan ontkomen je ISO omhoog te moeten schroeven. Die zet je gewoon zo hoog als nodig is om een acceptabele sluitertijd te krijgen. (hou maar rekening met wat hoogs)
Ik heb ook een instelling gevonden waarmee ik de flits op bijv 1/8ste kan zetten. Is dat iets? Of echt gewoon geen flits.quote:Op donderdag 12 augustus 2010 15:20 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
In een kroeg?
Licht eraan wat voor flits unit je hebt natuurlijk...quote:Op donderdag 12 augustus 2010 15:20 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
In een kroeg?
Geen externe, dus de geintegreerde.quote:Op donderdag 12 augustus 2010 15:26 schreef very het volgende:
[..]
Licht eraan wat voor flits unit je hebt natuurlijk...
Hoe krijg je het voor elkaar om zelfportretten scherp te stellen?quote:Op donderdag 12 augustus 2010 13:18 schreef pumpkinsoup het volgende:
[..]
Haha ja dat vond ik ook minder nadat ik de foto in het groot zagwas beter als je mijn andere arm/schouder zag denk ik
Ik zet de camera ergens op, of statief ofzo, en dan kijk ik meestal even van te voren en vaak houd ik dan mijn hand ervoor, of als er nog genoeg ruimte is, gewoon m'n hoofd om eerst te kunnen scherpstellen, en dan zelfontspanner, moet 9/10 wel gewoon lukken.quote:Op donderdag 12 augustus 2010 15:47 schreef Hilzillah het volgende:
[..]
Hoe krijg je het voor elkaar om zelfportretten scherp te stellen?
Ik heb nog niet zo lang geleden een poging gewaagd en toen had ik een heel erg scherpe ketting om mijn nek
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |