Zoveel mooier.quote:Op zondag 8 augustus 2010 16:05 schreef PankPinther het volgende:
Zelfde meisje als boven, alleen nu met naturel make-up.
Ik vind d'r een beetje op yolanthe lijken zo...
[ afbeelding ]
Mooie pose.quote:Op zondag 8 augustus 2010 17:53 schreef pumpkinsoup het volgende:
even snel weer een zelfportretje, al m'n foto's zijn weg. bleh
[ afbeelding ]
Dan is die zeer goed gelukt.quote:Op zondag 8 augustus 2010 18:12 schreef pumpkinsoup het volgende:
Hmm dat wou ik juist haha, het grote contrast, wat met de felle zon nu juist goed lukt. Maar kan me voorstellen dat niet iedereen dat prettig vindt naar te kijken omdat het net op het randje zit ja.
Lucky of niet, briljante plaat!quote:
M'n zus heeft aan mijn camera gezeten, ik heb geen idee wát ze gedaan heeft maar al mijn foto's die daarop stonden zijn dus weg..quote:Op zondag 8 augustus 2010 20:35 schreef xjoyce het volgende:
Mooi pumpkinsoup (ja ik schijf het verkeerd;p) Maar waarom zijn al je foto's weg?
Kwestie van recoverysoftware draaien lijkt me...quote:Op zondag 8 augustus 2010 20:43 schreef pumpkinsoup het volgende:
[..]
M'n zus heeft aan mijn camera gezeten, ik heb geen idee wát ze gedaan heeft maar al mijn foto's die daarop stonden zijn dus weg..en ik had natuurlijk wel al een deel op m'n computer staan, maar niet alles.. en thanks
Kletspraat. Prachtige foto! Niks meer mee doen, gewoon stil genieten zoals ik nu...quote:Op zondag 8 augustus 2010 20:41 schreef freud het volgende:
[..]
Lucky of niet, briljante plaat!
Afgelopen woensdag even met een hier wel bekende fokster een korenveld in gedoken:
[ afbeelding ]
Achteraf meer tijd willen hebben en had m'n bounce mee moeten nemen, maar door wat wegwerkzaamheden hadden we ongeveer 10 minuten goed licht over.
Hij heeft een beetje een vies baardjequote:Op maandag 9 augustus 2010 07:56 schreef Hilzillah het volgende:
Niemand commentaar op mijn foto's
kan natuurlijk betekenen dat ze zooooo onwijs goed zijn dat iedereen in stilte zit te genieten
Oh sorry hoor dat ik dat niet wistquote:Op zondag 8 augustus 2010 23:39 schreef freud het volgende:
[..]
Kwestie van recoverysoftware draaien lijkt me...
Nope... Geen keihard gaande pillen verslaafde hakkuhbar...quote:Op maandag 9 augustus 2010 10:08 schreef very het volgende:
[..]
Hij heeft een beetje een vies baardje![]()
Tweede foto is wel aardig, de eerste niet, vind ik.
Ik moet bij zo'n soort blik altijd denken aan van die pillenverslaafde hakkuhbars die keihard gaan.
Was niet lelijk bedoeld hoor. Ik heb zelf photoresque gebruikt, maar Sandisk bijvoorbeeld levert ook goeie software. Als je het kaartje nog niet veel gebruikt hebt, zijn ze vaak allemaal nog terug te halen.quote:Op maandag 9 augustus 2010 10:48 schreef pumpkinsoup het volgende:
[..]
Oh sorry hoor dat ik dat niet wist
Oh ok zo kwam het over. Nou hij is al best veel gebruikt laatste foto's die er op stonden waren zo'n 3000 denk ik, en daarvoor stonden er ook ooit nog meer foto's op. Maar als ik hem dus met een kabeltje aansluit, dan krijg ik niets te zien, maar als ik zo'n cardreader gebruik van m'n zus, krijg ik nog 900 van die 3000 te zien.. betekent dat dus dat ik alleen die 900 terug kan halen? Maar ik zal even kijken wat er gebeurd wanneer ik ze via photorescue terug probeer te halen.quote:Op maandag 9 augustus 2010 14:48 schreef freud het volgende:
[..]
Was niet lelijk bedoeld hoor. Ik heb zelf photoresque gebruikt, maar Sandisk bijvoorbeeld levert ook goeie software. Als je het kaartje nog niet veel gebruikt hebt, zijn ze vaak allemaal nog terug te halen.
Ik vind dit echt een prachtige foto, puike belichting, pose en mooie meid. Alleen de crop zit mij niet helemaal lekker met net dat kleine stukje van haar arm eraf. Misschien moet je er rechts nog net iets meer af halen?quote:Op zondag 8 augustus 2010 16:05 schreef PankPinther het volgende:
Zelfde meisje als boven, alleen nu met naturel make-up.
Ik vind d'r een beetje op yolanthe lijken zo...
[ afbeelding ]
Ik heb niet veel met portretfotografie, maar ik vind dit een standaard kiekje eerlijk gezegt.quote:
Ik ben geen professioneel fotograaf en ben blij met opmerkingen die mijn foto's kunnen verbeteren. Hier een voorbeeld, zelfde vrouw (en kind) die wellicht wat meer in de richting komt van wat je bedoelt met een rustiger achtergrond etc.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 09:19 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Ik heb niet veel met portretfotografie, maar ik vind dit een standaard kiekje eerlijk gezegt.
Zeer weinig aan compositie gedaan naar mijn idee.
Zitten teveel storende elementen op de foto waardoor het een te druk portret wordt.
Is iig mijn bescheiden mening.
Is al beter idd.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 10:51 schreef tuvokki het volgende:
[..]
Ik ben geen professioneel fotograaf en ben blij met opmerkingen die mijn foto's kunnen verbeteren. Hier een voorbeeld, zelfde vrouw (en kind) die wellicht wat meer in de richting komt van wat je bedoelt met een rustiger achtergrond etc.
[ afbeelding ]
Ik ben zelf ook geen al te groot fan van portretfoto's, maar wel van mijn onderwerp![]()
Helemaal niet erg, ik zei al: 'ik ben gek op mijn onderwerp'. Mooie bewerking ook, ik snap beter wat je bedoelt met de opmerkingen.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 12:31 schreef PiperMaru het volgende:
@Tuvokki ik ben zo vrij geweest om je foto even licht in Photoshop te bewerken (andere uitsnede, curves,sauration/vibrance en filters). Als je dat vervelend vindt, moet je het zeggen, dan haal ik hem weg.
[ afbeelding ]
Met curves pas je de contrastverhoudingen aan, saturation is de (mate van) kleurverzadiging; hiermee voeg je kleur toe of trek je de foto juist meer naar zwart/wit door wat kleur weg te halen.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 14:24 schreef tuvokki het volgende:
[..]
Helemaal niet erg, ik zei al: 'ik ben gek op mijn onderwerp'. Mooie bewerking ook, ik snap beter wat je bedoelt met de opmerkingen.
PS. curves,sauration/vibrance?
Haha ja dat vond ik ook minder nadat ik de foto in het groot zagquote:Op donderdag 12 augustus 2010 13:16 schreef Netsplitter het volgende:
Mooie houding/pose van het gezicht.
Ik vind alleen de schouder/armpartij iets te duidelijk aanwezig.
Aangezien je waarschijnlijk erg weinig licht hebt: een groot diafragma (zo laag mogelijk F-getal dus, in jouw geval f/4 op 55mm) en waarschijnlijk zul je er ook niet aan ontkomen je ISO omhoog te moeten schroeven. Die zet je gewoon zo hoog als nodig is om een acceptabele sluitertijd te krijgen. (hou maar rekening met wat hoogsquote:Op donderdag 12 augustus 2010 14:30 schreef crossover het volgende:
Hoi, ik heb een vraagje. Morgen ga ik wat foto's maken op een feestje in een kroeg. Welke instellingen kan ik nu het beste gebruiken?
Ik heb een Nikon D60, 18-55mm (1:3.5-5.6G, whatever that may mean) en 55-200mm (1:4-5.6G).
Ook andere tips zijn welkom. Ik heb me wel een beetje ingelezen met zo'n boek van K. Kindermann, maar ik werd er niet veel wijzer uit
In een kroeg?quote:
Inderdaad, dat zou ik niet doen. Denk niet dat iedereen dat kan waarderen.quote:Op donderdag 12 augustus 2010 15:20 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
In een kroeg?
Denk dat je alles meteen dood flitst.
ik vind 'r leukquote:Op dinsdag 10 augustus 2010 19:17 schreef Netsplitter het volgende:
M'n eerste en tot nu enigste portretfoto van iemand.
[ afbeelding ]
Be gentle.
Bedanktquote:Op donderdag 12 augustus 2010 14:55 schreef Omniej het volgende:
[..]
Aangezien je waarschijnlijk erg weinig licht hebt: een groot diafragma (zo laag mogelijk F-getal dus, in jouw geval f/4 op 55mm) en waarschijnlijk zul je er ook niet aan ontkomen je ISO omhoog te moeten schroeven. Die zet je gewoon zo hoog als nodig is om een acceptabele sluitertijd te krijgen. (hou maar rekening met wat hoogs)
Ik heb ook een instelling gevonden waarmee ik de flits op bijv 1/8ste kan zetten. Is dat iets? Of echt gewoon geen flits.quote:Op donderdag 12 augustus 2010 15:20 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
In een kroeg?
Licht eraan wat voor flits unit je hebt natuurlijk...quote:Op donderdag 12 augustus 2010 15:20 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
In een kroeg?
Geen externe, dus de geintegreerde.quote:Op donderdag 12 augustus 2010 15:26 schreef very het volgende:
[..]
Licht eraan wat voor flits unit je hebt natuurlijk...
Hoe krijg je het voor elkaar om zelfportretten scherp te stellen?quote:Op donderdag 12 augustus 2010 13:18 schreef pumpkinsoup het volgende:
[..]
Haha ja dat vond ik ook minder nadat ik de foto in het groot zagwas beter als je mijn andere arm/schouder zag denk ik
Ik zet de camera ergens op, of statief ofzo, en dan kijk ik meestal even van te voren en vaak houd ik dan mijn hand ervoor, of als er nog genoeg ruimte is, gewoon m'n hoofd om eerst te kunnen scherpstellen, en dan zelfontspanner, moet 9/10 wel gewoon lukken.quote:Op donderdag 12 augustus 2010 15:47 schreef Hilzillah het volgende:
[..]
Hoe krijg je het voor elkaar om zelfportretten scherp te stellen?
Ik heb nog niet zo lang geleden een poging gewaagd en toen had ik een heel erg scherpe ketting om mijn nek
Er bestaan ook diffusers voor die geintegreerde flash...maar ik zou de moeite niet nemen hahaquote:Op donderdag 12 augustus 2010 15:37 schreef crossover het volgende:
[..]
Geen externe, dus de geintegreerde.
Waar is je haarquote:
Hahah die heb ik vaker gehoord, had het gewoon even vastgezet met een haarklipjequote:Op donderdag 12 augustus 2010 20:46 schreef Debsterr het volgende:
[..]
Waar is je haar?! Maar vind het (met idd het aandachtspuntje van de arm) een heel mooie foto
.
Het was net alsof je een bob had ineens, wat je zo te zien wel heel erg goed zou staanquote:Op donderdag 12 augustus 2010 21:22 schreef pumpkinsoup het volgende:
[..]
Hahah die heb ik vaker gehoord, had het gewoon even vastgezet met een haarklipje
Hahaquote:Op donderdag 12 augustus 2010 21:23 schreef Debsterr het volgende:
[..]
Het was net alsof je een bob had ineens, wat je zo te zien wel heel erg goed zou staan. Maar ja, jou staat alles geloof ik!
Gaarne resizen, max grootte is 1024pixels.quote:Op vrijdag 13 augustus 2010 11:00 schreef trolololo het volgende:
Laatste vakantie gemaakt
[ afbeelding ]
Heel grappige foto... Net een pak-ezelquote:Op vrijdag 13 augustus 2010 11:00 schreef trolololo het volgende:
Laatste vakantie gemaakt
[ afbeelding ]
Dan kan ik nu niet anders doen dan jullie gelijk gevenquote:Op zondag 22 augustus 2010 22:32 schreef Hilzillah het volgende:
Hmmmz.... Hij was toch lichter dan dat ik in mijn hoofd had :S
[ afbeelding ]
Zoveeeeeel mooier.quote:Op zondag 22 augustus 2010 22:32 schreef Hilzillah het volgende:
[ afbeelding ]
Kun je misschien (per pm?) laten weten hoe zij heet? Volgens mij ken ik haarquote:Op zondag 22 augustus 2010 22:32 schreef Hilzillah het volgende:
[ afbeelding ]
Net op Hyves gecheckt en ik ken je model inderdaadquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |