abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_87265695
quote:
Op donderdag 30 september 2010 13:56 schreef very het volgende:
Hey photolex, die foto is best wel heel cool!
Misschien had ik persoonlijk een gladde egale achtergrond genomen.
Maar heel mooi. Ogen zijn erg goed.

Gisteravond gemaakt in een mooi blauw verlichte tunnel:
[ afbeelding ]
Wat een mooie man in de mooi blauw verlichte tunnel :@ O+
pi_87270798
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 22:20 schreef Hilzillah het volgende:

[..]

Wat een mooie man in de mooi blauw verlichte tunnel :@ O+
Haha...ik zal het mijn broertje vertellen ;)
People assume too much.
pi_87271563
Volgende week kan ik wat portretten schieten in een studio, heb echter alleen geen toegang tot makeup of leuke achtergronden. Denk eraan om allemaal head&shoulder portretten te maken waarbij het model dan een intense look geeft(beetje de normale klassieke portretten)

Maar ik vroeg me af of iemand leukere ideeen had die ik kan uitproberen
"Those unforgettable days, for them I live"
pi_87271780
quote:
Op donderdag 7 oktober 2010 01:22 schreef zquing het volgende:
Volgende week kan ik wat portretten schieten in een studio, heb echter alleen geen toegang tot makeup of leuke achtergronden. Denk eraan om allemaal head&shoulder portretten te maken waarbij het model dan een intense look geeft(beetje de normale klassieke portretten)

Maar ik vroeg me af of iemand leukere ideeen had die ik kan uitproberen
Ik neem aan dat je modellen zelf wel voor visagie kunnen zorgen?
Met verschillende soorten stof kun je ook al best leuke achtergronden maken trouwens.

Vandaag was ik model op een kunstacedemie voor een workshop portretfotografie met verschillende belichtingen.
Ik heb me toch wat gezichten moeten trekken _O- dus experimenteer wat met expressie ,zodat je niet alleen maar standaard portretjes krijgt :Y
Laat ze boos kijken of juist verdrietig, doe er een paar met gekke make up (als ze dat zelf kunnen tenminste) en noem maar op ^O^
pi_87274997

zondag 10 oktober 2010 @ 09:17:36 #256
285303 xjoyce
Joyce photography
pi_87377206
vind de 2e erg mooi, de onderste vind ik niet mooi bewerkt! Anders had ik hem mooier gevonden denk ik als de bewerking anders was geweest!

Ik heb ook weer geshoot, hier vast 1 foto
Jammer dat haar elleboog er niet helemaal op staat ik weet t moet daar meer op gaan letten haha.

Joyce
19jaar.
pi_87379078
Mooi plaatje ;). Zelf zou ik de irissen wat feller maken en het oogwit wat minder fel. Ook vangt de arm aan de linkerkant erg veel licht waardoor die bijna meer aandacht trekt dan haar gezicht, wat een beetje zonde is.

Als reclame voor een horloge of armband zou zoiets natuurlijk weer heel mooi kunnen werken ;).
  zondag 10 oktober 2010 @ 11:31:47 #258
285303 xjoyce
Joyce photography
pi_87379328
Ja klopt echt jammer dat haar arm een beetje overbelicht is! als ze nou een armband om had was het misschien passender geweest. Ik heb haar ogen al wat opgelicht maar ik probeer dat niet te erg te doen omdat ik bang ben dat het er dan zo nep en overbewerkt uitziet, en inderdaad dat wit bij haar oog is erg wit, moet nog uitvogelen hoe ik dat iets minder krijg dan :)
Joyce
19jaar.
pi_87381594
Opacity wat omlaag schroeven op de laag waarin je de ogen witter hebt gemaakt doet wonderen.

Daarmee zorg ik altijd voor wat finetuning in de effecten die ik toepas.
  zondag 10 oktober 2010 @ 17:58:22 #260
285303 xjoyce
Joyce photography
pi_87389747
Ik heb alleen de irissen bewerkt niet het oogwit;p

zelfportretje
Joyce
19jaar.
pi_87390327
quote:
Op zondag 10 oktober 2010 17:58 schreef xjoyce het volgende:
Ik heb alleen de irissen bewerkt niet het oogwit;p
Dan gaat opacity aanpassen niet werken nee ;). Enig idee hoe je dat zo wit krijgt? Of heeft je model gewoon erg mooie witte ogen en moet ik gewoon mensen zoeken met minder bloedvaatjes? :P

Als je het wit toch wat minder wilt hebben kun je trouwens een laag met lichtgrijs inschilderen en de blending mode op soft light of overlay zetten. Alleen wel netjes op de randjes letten want als die niet goed zijn zie je het meteen.

Mooi zelfportret. Misschien iets teveel licht op je gezicht, maar ik kan van die bijna overbelichte portretten wel waarderen. Jammer van de donkere driehoek in je haar aan de linkerkant. Die vind ik net teveel contrast geven. En erg creatief met make-up, daar zou ik niet op komen ;).
pi_87390467
Valt het trouwens nog onder portret als er een overkill aan Photoshop is? :P

[ Bericht 4% gewijzigd door Azreal op 10-10-2010 20:49:52 ]
  zondag 10 oktober 2010 @ 18:30:40 #263
285303 xjoyce
Joyce photography
pi_87390737
Ik weet niet waarom het zo wit is ;p zie dat dat bij de andere modellen waar ik mee heb gewerkt ook zo is, apart!

En dankjewel, Ja mijn zelfportretten zijn vaak tegen het overbelichte aan, ik zag hem net op een andere laptop en daar vond ik hem Te licht maar op mijn eigen laptop vind ik dit niet.
En ik ben eigenlijk helemaal niet handig met makeup dus ik vond de makeup ook wel goed gelukt ja:D Dankjewel.

Ik zie jou foto niet ;(
Joyce
19jaar.
pi_87396280
quote:
Op zondag 10 oktober 2010 09:17 schreef xjoyce het volgende:
vind de 2e erg mooi, de onderste vind ik niet mooi bewerkt! Anders had ik hem mooier gevonden denk ik als de bewerking anders was geweest!

Ik heb ook weer geshoot, hier vast 1 foto
Jammer dat haar elleboog er niet helemaal op staat ik weet t moet daar meer op gaan letten haha.

[ afbeelding ]
Dit is het origineel van de onderste. Ik heb hem idd niet echt mooi 'uitgeknipt' ik heb ook een nieuwe geknipte versie...

pi_87396286
quote:
Ik zie jou foto niet ;(
Damn, je hebt gelijk, mijn "foto" is alleen voor mij zichtbaar. Het is nu (volgens de onpartijdige compu van m'n vriendin) gefixt. Weet ik dat ook weer...
pi_87396313
quote:
Op zondag 10 oktober 2010 18:22 schreef Azreal het volgende:
Valt het trouwens nog onder portret als er een overkill aan Photoshop is? :P

[ afbeelding ]
Woehaaaa!! Stoer!! :D
pi_87396430
quote:
Op zondag 10 oktober 2010 20:54 schreef Hilzillah het volgende:
Woehaaaa!! Stoer!! :D
Tnx! Ik weet zelf nog niet of ik het geslaagd vind of niet. Maar het was in elk geval leuk en leerzaam om te maken en daar doe ik het voor ;).
pi_87396531
quote:
Op zondag 10 oktober 2010 20:53 schreef Hilzillah het volgende:

[..]

Dit is het origineel van de onderste. Ik heb hem idd niet echt mooi 'uitgeknipt' ik heb ook een nieuwe geknipte versie...
Deze versie is een stuk mooier! Vierkante crop geeft een leukere compositie en de ogen komen wat minder fel over. De vorige was ook een beetje vervormd, dat is altijd goed om te verkomen ;).
pi_87404189
Ik werd er idd al door iemand op gewezen dat hij vervormd leek, dus heb hem aangepast. Alleen nog niet hier gepost :)
pi_87421576
Goeiedag iedereen.

Ben een nieuweling die zich op dit forum begeeft.
Ben zelf geen nieuweling als het op fotografie aankomt...hou me er al geruime tijd mee bezig en graag zou ik ook wat feedback van jullie willen ontvangen.
Zelf hoop ik natuurlijk ook de nodige feedback te kunnen geven op de plaatjes die hier voorbij komen.. :-)

Ik begin maar met een plaatje.. :-)

pi_87424703
quote:
Op maandag 11 oktober 2010 16:10 schreef The-Rock het volgende:
Ik begin maar met een plaatje.. :-)
Over het algemeen een erg mooie plaat. Persoonlijk vind ik de schaduw onder haar oksel aan de rechterkant wat te donker, omdat haar topje hierdoor een beetje in het niets lijkt te steken. Waarschijnlijk ligt dat echter aan het belabberde kleurenbereik van de monitor waar ik nu achter zit, en in dat geval is het dus gewoon goed.

Ik vind wel dat haar borst er links erg raar en uit verhouding bij lijkt te hangen.
pi_87424829
quote:
Op zondag 10 oktober 2010 20:53 schreef Hilzillah het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Ik vind het origineel eigenlijk wel het mooist! De kleuren zijn erg fijn :)
Ook vind ik de uitsnede van het origineel ook al gewoon mooi!
pi_87443297
quote:
Op maandag 11 oktober 2010 17:31 schreef bl0emetjE het volgende:

[..]

Ik vind het origineel eigenlijk wel het mooist! De kleuren zijn erg fijn :)
Ook vind ik de uitsnede van het origineel ook al gewoon mooi!
Thanks O+
pi_87484682
quote:
Op maandag 11 oktober 2010 17:28 schreef Azreal het volgende:

[..]

Over het algemeen een erg mooie plaat. Persoonlijk vind ik de schaduw onder haar oksel aan de rechterkant wat te donker, omdat haar topje hierdoor een beetje in het niets lijkt te steken. Waarschijnlijk ligt dat echter aan het belabberde kleurenbereik van de monitor waar ik nu achter zit, en in dat geval is het dus gewoon goed.

Ik vind wel dat haar borst er links erg raar en uit verhouding bij lijkt te hangen.
Thanks voor uwer feedback..:-)
Denk niet dat het aan jouw kleurenbereik ligt hoor...Ik heb mijn eigen visie op dit soort plaatjes...wellicht iets te dark maar ik vind het mysterieus uitzien...hou wel van schaduwen zoals je in meer werk van me zult zien.

Borst links kan....moet ook wel zeggen dat ik de foto gecropped heb aangezien de jongedame in kwestie over een vrij grote set beschikt maar als je ook kijkt naar hoe ze dr linkerarm omhoog houdt dan kun je snappen dat de borst dan iets omhoog getrokken wordt...rechts blijft daardoor beetje naar beneden steken....if ya get my drift.. ;-)

Maar goed....tis een beetje stil hier..dusssssss ik pomp er nog een foto in..

woensdag 13 oktober 2010 @ 07:27:47 #275
285303 xjoyce
Joyce photography
pi_87484967
Ik vind hem eerlijk gezegd niet zo lekker wegkijken, het licht doet het hem niet helemaal voor mij en de bewerking ook niet. Maar verder heeft ze wel een mooie pose zo met die gitaar en ze staat er goed op. Het is dus niet dat ik de foto helemaal niks vind maar de hierboven genoemde punten vind ik iets minder.

Joyce
19jaar.
pi_87495321
quote:
Op woensdag 13 oktober 2010 07:27 schreef xjoyce het volgende:
Ik vind hem eerlijk gezegd niet zo lekker wegkijken, het licht doet het hem niet helemaal voor mij en de bewerking ook niet. Maar verder heeft ze wel een mooie pose zo met die gitaar en ze staat er goed op. Het is dus niet dat ik de foto helemaal niks vind maar de hierboven genoemde punten vind ik iets minder.

[ afbeelding ]
Mooie sjieke foto!
Ik vind deze mooier dan die je hierboven ergens hebt gepost van hetzelfde model.
Ze lijkt op deze foto wel een bekende filmster oid! Erg gaaf, mooie zwart-wit omzetting.
Misschien een 'simpelere' foto, maar wel eentje met heel veel uitstraling! Daardoor voel ik me veel meer aangetrokken tot deze foto. In de vorige foto heeft ze een nietszeggendere blik, op deze foto is de blik juist heel intens. Mooie uitsnede ook.
pi_87497995
quote:

[ afbeelding ]
Gelieve iets duidelijker te zijn wat betreft de bewerking please... :-)

Enneee sinds wanneer heb je Marilyn Monroe gefotografeerd..?? hehe
:P
  woensdag 13 oktober 2010 @ 15:54:35 #278
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_87498646
quote:

[ afbeelding ]
Wauw wauw WAUW O+.
Once in a while, I just wanna dance and feel good
  woensdag 13 oktober 2010 @ 22:18:59 #279
285303 xjoyce
Joyce photography
pi_87514644
ahh leuke reacties allemaal!! :D

Ik vind het licht niet zo mooi verdeeld, haar linkeroog valt helemaal weg maar het kan zijn dat dit de bedoeling was? Ik heb trouwens zelf ook zo'n foto gepost nog niet zo lang geleden hier waarbij de heft van het gezicht van t model wegviel dus misschien moet ik niks zeggen haha. Ik vind het moeilijk om te verwoorden tis meer een gevoel ofzo wat je krijgt bij een foto.
Joyce
19jaar.
  woensdag 13 oktober 2010 @ 22:37:01 #280
205280 pumpkinsoup
The Queen Is Dead
pi_87515620
Ik vind deze veel mooier dan de foto's die meer naar het overbelichte neigen.
pi_87529874
Gemaakt door een vriendin :)

[ Bericht 18% gewijzigd door Cyntiaa op 14-10-2010 16:02:34 ]
pi_87530901
Sorry, maar op die foto zie je er best oud uit :X
People assume too much.
pi_87532136
quote:
Op woensdag 13 oktober 2010 22:18 schreef xjoyce het volgende:
ahh leuke reacties allemaal!! :D

Ik vind het licht niet zo mooi verdeeld, haar linkeroog valt helemaal weg maar het kan zijn dat dit de bedoeling was? Ik heb trouwens zelf ook zo'n foto gepost nog niet zo lang geleden hier waarbij de heft van het gezicht van t model wegviel dus misschien moet ik niks zeggen haha. Ik vind het moeilijk om te verwoorden tis meer een gevoel ofzo wat je krijgt bij een foto.
Hehe ok..
Dank voor uwer mening daarover.
Denk dat het inderdaad smaakgevoelig ligt.. :-)
Moet wel zeggen..hij is aan de linkerkant toch niet zo heel erg donker hoor..hehe.. :P

@foto hierboven

Rustgevend....vriendelijke overkomend.
Ik zie iemand anders zeggen dat de dame er oud uitziet op desbetreffende pic...maar naar mijn mening past dat juist mij de ambience die het met zich meebrengt.
  FOK!fotograaf donderdag 14 oktober 2010 @ 15:51:01 #284
258764 Chemiu
Scheikundedoos
pi_87535969
quote:

[ afbeelding ]
Oh wauw O+. Ik vind hem echt heel erg mooi!

@The Rock: vind je foto's over het algemeen mooi, maar het is jammer dat bij beide foto's de ogen niet goed belicht zijn. Een oog donker, en het andere oog is ook niet volledig licht of heeft een donkere vlek in de ooghoek. Ik vind portretten het sprekendst wanneer de ogen goed uitkomen.
pi_87536005
quote:
Op donderdag 14 oktober 2010 14:04 schreef The-Rock het volgende:

[..]

Hehe ok..
Dank voor uwer mening daarover.
Denk dat het inderdaad smaakgevoelig ligt.. :-)
Moet wel zeggen..hij is aan de linkerkant toch niet zo heel erg donker hoor..hehe.. :P

@foto hierboven

Rustgevend....vriendelijke overkomend.
Ik zie iemand anders zeggen dat de dame er oud uitziet op desbetreffende pic...maar naar mijn mening past dat juist mij de ambience die het met zich meebrengt.

quote:
Op donderdag 14 oktober 2010 13:30 schreef very het volgende:
Sorry, maar op die foto zie je er best oud uit :X
Gaat het hier niet om de foto i.p.v. mijn oude hoofd? :')
pi_87536181
quote:
Op donderdag 14 oktober 2010 15:51 schreef Cyntiaa het volgende:
Gaat het hier niet om de foto i.p.v. mijn oude hoofd? :')
En dat iemand er ouder uitziet dan dat diegene eigenlijk is heeft niks met de foto te maken? :')
Belichting enzo is prima hoor, midtones zijn fijn. Alleen snap ik die enkele pikzwarte oorbel niet zo. Die stoort een beetje, vind ik.
People assume too much.
pi_87536273
Dat mag jij vinden :) En die ene "oorbel".. Tsja, ik kan er niets aan doen slechts 1 tunnel te hebben ;)

Foto's waar ik zelf op sta zal ik speciaal voor jou dan maar niet meer posten :Y)
pi_87536349
quote:
Op donderdag 14 oktober 2010 15:59 schreef Cyntiaa het volgende:
Dat mag jij vinden :) En die ene "oorbel".. Tsja, ik kan er niets aan doen slechts 1 tunnel te hebben ;)

Foto's waar ik zelf op sta zal ik speciaal voor jou dan maar niet meer posten :Y)
Wat is dit nou weer voor onzin?
Ik geef toch gewoon commentaar op je foto? Of mag ik alleen maar positief zijn?
People assume too much.
pi_87536425
Never mind :)
pi_87536455
*edit

Alsjeblieft:
LINK

[ Bericht 45% gewijzigd door very op 14-10-2010 17:54:44 ]
People assume too much.
pi_87538996
quote:
Op donderdag 14 oktober 2010 13:01 schreef Cyntiaa het volgende:

[ afbeelding ]

Eerlijk gezegd spreekt deze foto mij ook niet heel erg aan, ik heb geprobeerd om wat puntjes op een rij te zetten die misschien kunnen helpen als je weer eens foto's gaat maken:
De foto is lelijk verkleind met veel kwaliteitsverlies. Hierdoor krijg je dat pixelige bij de wimpers bijvoorbeeld.
De uitsnede vind ik persoonlijk niet zo heel mooi, het grootste gedeelte van de foto is leeg en grijs. (Het middenstuk langs de nek zeg maar) En het hoofd is dan net weer afgesneden aan de bovenkant. Ik denk dat het mooier is als het hoofd er helemaal opstaat en minder schouders. Dus als de foto net iets hoger genomen was, maar dit is persoonlijk en misschien vinden anderen het juist wel mooi! De foto ziet er een beetje flets uit, het is voornamelijk grijs. Misschien meer contrast? En kleur? Misschien kan deze foto juist in kleur meer levendigheid uitstralen.
De belichting in combinatie met de lelijke verkleining zorgt ervoor dat de foto niet heel erg flatterend is voor het model, dat is zonde! Al met al denk ik dus dat deze foto veel beter genomen had kunnen worden, eventueel met enkele nabewerking op het model en dat de foto vooral netter verkleind kan worden!

Het is zeker wel een goede poging, maar probeer vooral op dit soort details te letten.
Ga altijd netjes met je foto om en zorg er zelf voor dat de verkleining bijvoorbeeld netjes gedaan wordt. Het is zonde als dit de foto zo aantast. Probeer te spelen met het licht, de hoek van de camera en de houding van het model. Kijk dan op welke manier het model op haar best uitkomt, wat haar het meest flatteert. Het is helemaal niet erg om hiermee te oefenen en om afentoe dan een misstap er tussen te hebben, maar ik denk dus echt dat er veel meer uit deze foto gehaald had kunnen worden!
pi_87541908
Bedankt voor iedereen zijn advies :) Mocht ik zelf zover komen dat ik modellen ga portretteren dan denk ik hier over na :)
pi_87555016
quote:
Op donderdag 14 oktober 2010 15:51 schreef Chemiu het volgende:

[..]

Oh wauw O+. Ik vind hem echt heel erg mooi!

@The Rock: vind je foto's over het algemeen mooi, maar het is jammer dat bij beide foto's de ogen niet goed belicht zijn. Een oog donker, en het andere oog is ook niet volledig licht of heeft een donkere vlek in de ooghoek. Ik vind portretten het sprekendst wanneer de ogen goed uitkomen.
Hehe natuurlijk ook wel te snappen maarrr das ook meer mijn manier van werken en hoe je portretfoto's ook in the picture kunt zetten. Ben meer van het dark...schaduw werk en dat zul je ewoon bij veel werk van me terugzien..

Tuurlijk kan ik net zo goed ook een foto zoals dit plaatsen

waarbij alles er in feite goed aan is...maar dan richt ik me, in mijn optiek, weer naar het standaarde toe.. :)
pi_87557217
quote:
Op donderdag 14 oktober 2010 23:20 schreef The-Rock het volgende:

[ afbeelding ]

waarbij alles er in feite goed aan is...maar dan richt ik me, in mijn optiek, weer naar het standaarde toe.. :)
Alles behalve de bewegingsonscherpte in het haar dan, zou ik zo zeggen. ;)

Heb ook een beetje het idee dat haar huid veel te smooth gemaakt is overigens, tenzij ze dat van zichzelf al zo heeft. :P (en wat is dat op haar kin?)
  vrijdag 15 oktober 2010 @ 00:25:37 #295
122997 zquing
Drama Junk
pi_87557290

quote:
Op donderdag 14 oktober 2010 13:01 schreef Cyntiaa het volgende:

[ afbeelding ]

Volgens mij zie je er stukken ouder uit op deze foto dan dat je echt bent
quote:
Op donderdag 14 oktober 2010 23:20 schreef The-Rock het volgende:

[..]

Hehe natuurlijk ook wel te snappen maarrr das ook meer mijn manier van werken en hoe je portretfoto's ook in the picture kunt zetten. Ben meer van het dark...schaduw werk en dat zul je ewoon bij veel werk van me terugzien..

[ afbeelding ]

Je hebt de huid net teveel platgetrokken, verder een beetje jammer dat je maar een paar krullen ziet bewegen
"Those unforgettable days, for them I live"
  vrijdag 15 oktober 2010 @ 00:29:49 #296
205280 pumpkinsoup
The Queen Is Dead
pi_87557418
quote:
Op vrijdag 15 oktober 2010 00:23 schreef Omniej het volgende:

[..]

Alles behalve de bewegingsonscherpte in het haar dan, zou ik zo zeggen. ;)

Heb ook een beetje het idee dat haar huid veel te smooth gemaakt is overigens, tenzij ze dat van zichzelf al zo heeft. :P (en wat is dat op haar kin?)
Ik zie die 'vlek' op dr kin ook bijvoorbeeld naast het kettinkje. Of teveel foundation of verkeerd bewerkt ofzo
  zondag 17 oktober 2010 @ 12:31:31 #297
285303 xjoyce
Joyce photography
pi_87628472

Gister foto's gemaakt! Deborah (zit ook op fok) haar Nickname: rhythmlicious heeft de visagie verzorgd.
En haar vriend Row-1 was ook meegekomen om wat foto's te maken!
Joyce
19jaar.
  zondag 17 oktober 2010 @ 12:32:53 #298
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_87628509
quote:
Op zondag 17 oktober 2010 12:31 schreef xjoyce het volgende:
[ afbeelding ]

Gister foto's gemaakt! Deborah (zit ook op fok) haar Nickname: rhythmlicious heeft de visagie verzorgd.
Mooooi O+ en rythmlicious is ook een goede visagiste zeg.
Once in a while, I just wanna dance and feel good
  Moderator / FOK!Fotograaf zondag 17 oktober 2010 @ 12:35:55 #299
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_87628593
quote:
Op zondag 17 oktober 2010 12:31 schreef xjoyce het volgende:
[ afbeelding ]

Mooie plaat! Kan nog wel wat van je leren qua portretfotografie :D
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
  zondag 17 oktober 2010 @ 12:42:41 #300
285303 xjoyce
Joyce photography
pi_87628785
Dankjewel :D ja ze is zeker een goede visagiste!!

Is hij niet te licht? Want op mijn beeldscherm vind ik de foto's vaak precies goed en op sommige andere schermen zijn ze zo licht :(
Joyce
19jaar.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')