jaaaaah, daar ben je weer! heel fijne plaat!quote:Op maandag 23 augustus 2010 19:01 schreef xjoyce het volgende:
haha wat grappig dat dat je nichtje is;p
zelfportretje
[ afbeelding ]
Oooohw grappig!quote:Op maandag 23 augustus 2010 14:23 schreef Debsterr het volgende:
[..]
Net op Hyves gecheckt en ik ken je model inderdaad! Is mijn "nichtje"
.
Ja inderdaadquote:Op dinsdag 24 augustus 2010 10:46 schreef Hilzillah het volgende:
[..]
Oooohw grappig!Small world enzo!
Dankjewelquote:Op maandag 23 augustus 2010 22:59 schreef fFarl het volgende:
[..]
jaaaaah, daar ben je weer! heel fijne plaat!
Middelste doet 't ook voor mij, iets minder vignetting zou wat mij betreft ook mogen...quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 13:56 schreef xjoyce het volgende:
Ik vind de middelste het mooiste, de 1ste vind ik de compositie niet zo en de 3e spreekt me niet zo aan. Verder zijn het leuke foto's hoor! Mara de middelste springt eruit
fredmiranda? Ik moet even denken, maar volgens mij ben ik jullie een jaar of 10 jaar geleden al eens ergens op het web tegen gekomen?quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 13:14 schreef DebbiePebbles het volgende:
Hallo allemaal,
Ik heb me speciaal hier aangemeld voor de fotografie.
Graag wil ik er meer in gaan doen.
En door wat foto's te delen met jullie wil ik graag meer ervaring op doen.
Dus ben vrij om je mening te geven.
Ik fotografeer met een Nikon D40
lenzen:
Nikkor 18-55mm f/3.5-5.6
Tamron 70-300 f/4.0-5.6
Nikkor 50mm f1.8-22
Hopelijk mag ik na een tijdje mijn lenzen uitbreiden. Ben nog op zoek naar een mooie macrolens en een groothoeklens.
op www.fredmiranda.com kun je er super veel over vinden voor diegene die deze site nog niet kennenhier wat foto's die zijn gemaakt door mij.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Let me know what you think of it
Dit is niet echt meer portret?quote:
Cursus gevolgd bij Frank Doorhof?quote:
Portret is in feite hoofd en schouders, soms wat borst. Daarna wordt het gewoon modelfotografie in verschillende stijlen.quote:Op maandag 30 augustus 2010 19:07 schreef xjoyce het volgende:
Mooi zelfportret hierboven Maar waarom is dat geen portret meer dan?;p
Klopt, dat vind ik dan ook geen portretten. Bij een potret leg je de nadruk op de persoon die je fotografeerd en eventueel de interactie daarvan met degene die naar de foto kijkt. Dit is het best en mooist te doen als je dicht bij het model zit, vandaar het hoofd en de schouders.quote:Op dinsdag 31 augustus 2010 11:42 schreef bl0emetjE het volgende:
Kijk ook maar eens naar andere foto's in deze topicreeks, daar staan vaak genoeg hele mensen op!
Dat is de van Dale definitie van een portret.quote:Op dinsdag 31 augustus 2010 12:00 schreef Azreal het volgende:
[..]
Klopt, dat vind ik dan ook geen portretten. Bij een potret leg je de nadruk op de persoon die je fotografeerd en eventueel de interactie daarvan met degene die naar de foto kijkt. Dit is het best en mooist te doen als je dicht bij het model zit, vandaar het hoofd en de schouders.
Neem je meer afstand dan krijg je opeens te maken met het hele lijf van die persoon en verlies je de persoonlijke interactie, waardoor je niet meer de persoon vast legt, maar wat die persoon op dat moment uit beeld. En dan heb ik het nog niet eens over het toevoegen van een trap, een stuk water, een boom of een andere omgeving, waarbij het onderwerp van de foto de samenwerking tussen persoon en omgeving is.
Een portret heeft een zekere intimiteit die je gewoon verliest als je afstand neemt. Neemt niet weg dat het nog steeds een mooie foto is. Alleen naar mijn mening is het dan geen potret meer.
Ja dit bedoel ik dus. Ik vind een portret en modefoto gewoon 2 verschillende dingen, ook al kunnen ze beiden heel sterk zijn hoor, maar het straalt beiden gewoon een heel ander gevoel uit.quote:Op dinsdag 31 augustus 2010 12:00 schreef Azreal het volgende:
[..]
Klopt, dat vind ik dan ook geen portretten. Bij een potret leg je de nadruk op de persoon die je fotografeerd en eventueel de interactie daarvan met degene die naar de foto kijkt. Dit is het best en mooist te doen als je dicht bij het model zit, vandaar het hoofd en de schouders.
Neem je meer afstand dan krijg je opeens te maken met het hele lijf van die persoon en verlies je de persoonlijke interactie, waardoor je niet meer de persoon vast legt, maar wat die persoon op dat moment uit beeld. En dan heb ik het nog niet eens over het toevoegen van een trap, een stuk water, een boom of een andere omgeving, waarbij het onderwerp van de foto de samenwerking tussen persoon en omgeving is.
Een portret heeft een zekere intimiteit die je gewoon verliest als je afstand neemt. Neemt niet weg dat het nog steeds een mooie foto is. Alleen naar mijn mening is het dan geen potret meer.
Eigenlijk zie ik dit topic sowieso al als een topic voor 'mensenfotografie'... Komen vaak zat foto's voorbij waarbij de hele persoon erop staat in plaats van alleen het hoofd + romp o.i.d., vind dat laatste ook wel een héél erg letterlijke definitie van 'portret' eerlijk gezegd.quote:Op dinsdag 31 augustus 2010 14:22 schreef Azreal het volgende:
Misschien eens een topic maken voor "mensenfotografie" ofzo. Ik stoor me er verder ook niet aan, het blijft namelijk een mooie foto.
dat is niet eens zo erg, dacht dat het meer om de compositie ging.quote:Op dinsdag 31 augustus 2010 16:48 schreef very het volgende:
Juist omdat ie zo onscherp is en er een partij noise opzit waar mijn opa nog van zou schrikken :p
Ok, ik heb niks gezegdquote:Op dinsdag 31 augustus 2010 17:32 schreef xjoyce het volgende:
ja ik bedoelde ik popup flasch. Dat vind ik bijna nooit mooi.
Jequote:
De 'waas' was opzettelijkquote:Op vrijdag 3 september 2010 22:13 schreef Puala het volgende:
Ik vind het zonde van de waas die er over de foto heen zit.
Voor een dromerige foto vind ik hem niet gelukt. De waas kan leuk zijn met dat idee, maar dan moet het model ook wel ergens lieflijk dromerig kijkenquote:Op vrijdag 3 september 2010 23:08 schreef jw-ole-ole het volgende:
[..]
De 'waas' was opzettelijk![]()
Wat achtergrond info: De foto is gemaakt met een Super Takumar 1.4./50mm uit 1963 @ 1.4, ISO 200, sluitertijd van 1/60ste en 1 stop onderbelicht.. Het was er vrij donker dus. Met dat diafragma ontstaat er een soort soft focus/waas over de foto die, naar mijn mening, de foto wat dromerig maakt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |