Ik doe m'n bestquote:Op donderdag 15 juli 2010 00:20 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Ik heb vandaag weer heerlijk 'n rondje met de club gereden. Lekker rustig aan en af en toe ook ff flink doortrekken, waarbij ook mag worden aangemerkt dat Yankee erg hard kan rijden
OP aangepast .Wat is trouwens creatief wielrennen?quote:Op donderdag 15 juli 2010 11:21 schreef Oksel het volgende:
Oh, gooi die van mij maar dicht dus.. nog verkeerd nummer ook!
mis wel [ afbeelding ]
is de OP
Volgens mij een racefiets.quote:Op donderdag 15 juli 2010 12:00 schreef Oksel het volgende:
Oh, ik had dus wel het goede nummer..![]()
En ik weet niet wat Creatief wielrennen is, vond het wel leuk klinken!
Weet iemand wat voor fiets dit is? En wat voor wielen / groep? [ afbeelding ]
Fijne vakantie!quote:Op donderdag 15 juli 2010 12:03 schreef Snuf. het volgende:
Morgen op vakantie, 3 weken fietsen op en rond het Ibiriach schiereiland
Spanje en Portugal. Groot rondjequote:Op donderdag 15 juli 2010 12:37 schreef 045represent het volgende:
[..]
Fijne vakantie!
Maar waar ligt het Ibiriach schiereiland?
Agu en Bioracer vallen groot. Ik moet ook een S'je. En zelfs deze vallen soms nog eens wat ruim.quote:Op donderdag 15 juli 2010 13:48 schreef Tommeke het volgende:
Die Rabo shirtjes vallen trouwens erg groot!
Ik heb eens voor de lol gepast, en moet echt 'n maatje S hebben. Ondertussen misschien wel XS.
iPhone toetsenbord faal >.<quote:Op donderdag 15 juli 2010 12:37 schreef 045represent het volgende:
[..]
Fijne vakantie!
Maar waar ligt het Ibiriach schiereiland?
op zo'n 50 KM heb je de Aspin, niet met de bovengenoemde te vergelijken maar wel een mooie colquote:Op donderdag 15 juli 2010 14:14 schreef Snuf. het volgende:
[..]
iPhone toetsenbord faal >.<
BTW, heeft iemand nog tips om te fietsen voor mij als ik in Frankrijk zit? We zitten een stukje ten zuiden van Lourdes. Zelf wil ik iig de Tourmalet fietsen, maar d'Aubisque en de col du Soulor liggen daar ok in de buurt. Iemand nog tips voor mij?
Qua looks vind ik ze wel cool. Zijn voor ongeveer 200 euro te koop toch? De beoordelingen de ik over deze set gelezen heb waren geloof ik ook niet negatief ofzo.quote:Op donderdag 15 juli 2010 19:27 schreef SkollZwaar09 het volgende:
nog een klein vraagje, wat vinden jullie van de Vuelta Superlites?
Lui op fiets forum zeggen dat ze stevig zijn en prima geschikt voor een dergelijk gewicht: http://forum.fiets.nl/topic.asp?sort=&page=29&TID=24192quote:Op donderdag 15 juli 2010 19:34 schreef SkollZwaar09 het volgende:
Ja, kan ze krijgen voor 200,-. Maar ben benieuwd of jullie er ervaring mee hebben..
Ben namelijk 2m00 en rond de 90 kg, dus ze moeten wel een beetje stevig zijn.. Iemand enig idee of dit setje dan past..?
Hoe duur was ie nou? En die brilletjes?quote:Op donderdag 15 juli 2010 21:23 schreef marcodej het volgende:
Heb dat hartslagmetertje direct maar aangeschaft. Werkt goed, en stoort niet met mn tellertje. Stuur is nu wel vol trouwens: belletje, horloge op het stuur en tellertje op de pen.
Wil ik eigenlijk ook wel weten. Anders fiets ik morgen even langs.quote:Op donderdag 15 juli 2010 21:30 schreef JohnDDD het volgende:
[..]
Hoe duur was ie nou? En die brilletjes?
Ik kan op de officiele Lidl site niets vinden hierover
Hartslagmetertje 15,-, brilletje iets van 3 of 4,-. Heb ook tellertjes en sokjes zien liggen.quote:Op donderdag 15 juli 2010 21:30 schreef JohnDDD het volgende:
[..]
Hoe duur was ie nou? En die brilletjes?
Ik kan op de officiele Lidl site niets vinden hierover
Geweldig!quote:Op donderdag 15 juli 2010 22:31 schreef marcodej het volgende:
[..]
Hartslagmetertje 15,-, brilletje iets van 3 of 4,-. Heb ook tellertjes en sokjes zien liggen.
Was er toevallig vandaag.quote:Op donderdag 15 juli 2010 22:31 schreef marcodej het volgende:
[..]
Hartslagmetertje 15,-, brilletje iets van 3 of 4,-. Heb ook tellertjes en sokjes zien liggen.
Cassette achter (was het geval bij mij, tik leek echter van voren te komen)quote:Op donderdag 15 juli 2010 21:40 schreef trekhengel het volgende:
Ik wielren dus ook sinds een jaar of 2. Vorig jaar heb ik (vrijwel) nieuwe fiets van marktplaats afgeplukt. Een Intersens met Tiagra spullen erop. Prima fiets en veel schik mee, d'r is alleen 1 puntje: er tikt iets.
Ik verdenk de trapas ervan dan er ergens iets niet helemaal lekker zit. Als mijn rechterpedaal ongeveer op 8 uur staat, hoor je soms een tik. Ik heb het idee dat het minder wordt als ik 20 a 30 km heb gefietst. Dan verdwijnt het vaak helemaal De tik voel ik ook niet bij het trappen. Als ik ga klimmen wordt het ook erger.
Ik heb dit al nagevraagd bij de fietsenmaker en die gaf aan dat de lagers er wel eens verkeerd in konden zitten. Ik heb vervolgens zo'n sleutel gekocht waarmee je ze los kan halen. Alles even goed schoongemaakt, montage pasta erop en alles weer vast gezet. Het demonteren en monteren ging goed (niets beschadigd, geen speling) maar je raadt het al: de tik is er nog.
Heeft iemand een idee wat dit kan zijn?
Zou misschien ook kunnen idd. Wat zou je aan de cassette kunnen doen?quote:Op vrijdag 16 juli 2010 09:50 schreef Oksel het volgende:
[..]
Cassette achter (was het geval bij mij, tik leek echter van voren te komen)
Pedaaltjes
Zadel/zadelpen
Dat heeft nou echt helemaal niks te maken met een PvdA burgemeester. Tropicana was ook al een verpauperd zwembad onder Opstelten. Daar moet je gewoon absoluut niet komen. Tikibad is beterquote:Op vrijdag 16 juli 2010 08:16 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Post om het niet af te leren...enkel is bijna genezen van het perron incident dus de fiets lonkt maar we hebben met z'n allen een maaginfectie opgelopen in Tropicana, dus even nu niet op de racer, normale fiets is al bijna overgeven in de struiken![]()
Kut zwembad, afgeleefde boel, bladderende verf, 5 uur geweest en niet 1 keer mensen zien schoonmaken, een fietser hoort ook niet in het water, ben ja geen vis!
Ongeloofelijk hoe snel een stad achteruit holt als je er een PvdA burgemeester neer zet, ik mis Opstelten
Toffe foto's!quote:Op vrijdag 16 juli 2010 11:05 schreef 045represent het volgende:
Een paar fotootjes van dinsdag:
[ afbeelding ]
Ik met #1
[ afbeelding ]
De middelste
[ afbeelding ]
(misschien leuke foto voor in de OP?)
[ afbeelding ]
De middelste
Er zit toch ook nog een lidl in Groningen zuid ergens? Misschien die nog even proberen...quote:Op vrijdag 16 juli 2010 11:54 schreef Goldmund het volgende:
Ben net bij de Lild (Selwerd, Groningen) geweest. En ja hoor, alweer te laat. Heb ik altijd met die leuke fietsaanbiedingen. Brillen waren er nog wel genoeg, maar die hoef ik dus niet. Volgende keer als ik hier wat in het topic lees, zal ik gelijk op de fiets stappen.
Half uurtje max denk ik.quote:Op vrijdag 16 juli 2010 13:11 schreef JohnDDD het volgende:
Hoelang duurt het trouwens voordat jullie warm zijn? Bij mij 45 min tot een uur, vraag me af of dat normaal is.
Gaat dat sneller naarmate je conditie verbetert?quote:
quote:Op vrijdag 16 juli 2010 13:28 schreef JohnDDD het volgende:
[..]
Gaat dat sneller naarmate je conditie verbetert?
Is het verstandig denk je in het begin rustig aan te doen of juist meteen even tot max. hartslag te gaan?
Verschil bij mij tussen begin van een rit en het eind is iig heel groot. Aan het eind rijd ik met gemak 7-8 km/u harder dan in het begin.
Succes verder met het herstel!quote:Op vrijdag 16 juli 2010 13:44 schreef 3rdRock het volgende:
even om te laten weten dat ik nog steeds meelees.
ik ben die sukkel die eind mei tegen een paaltje aan fietste en nu een breuk in zijn bekken op liep. Inmiddels zijn we ruim 6 weken verder en mag ik mijn rechterbene met 25kg belasten. racefietsen zit er voorlopig voor mij niet in.
iedereen succes met fietsen en geniet van 't prima weer de komende tijd!
Na 80km krijg ik meestal een dipje, dan ben ik zo'n 40km later echt warm.quote:Op vrijdag 16 juli 2010 13:44 schreef Littlecreep het volgende:
Ik kom heel langzaam op gang altijd. Na 20 km kom ik pas echt op gang. Daarna kan ik, mits ik genoeg eet, 80 kilometer zonder een dip doorfietsen.
Klinkt bekend..quote:Op vrijdag 16 juli 2010 13:49 schreef Yankee het volgende:
[..]
Succes verder met het herstel!
Ik merk dat als ik in het begin wat rustiger fiets ik uiteindelijk langer behoorlijk hard kan fietsen. Fiets daarom meestal de eerste 30 minuten wat rustiger als warming-up.....kan me alleen niet altijd inhouden
Dank voor de tip!quote:Op vrijdag 16 juli 2010 13:32 schreef Gripper het volgende:
Bij Aldi ook een interessante fiets-related aanbieding vanaf morgen, fietslift voor weinig:
http://aldi.nl/OFFER_NL_SA/OFFER_28/OFF08.SHTML
Jouw afstanden zijn dat echter weer een stuk langerquote:Op vrijdag 16 juli 2010 13:57 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Na 80km krijg ik meestal een dipje, dan ben ik zo'n 40km later echt warm.
Ong. 10 minuten van mijn huis ligt een mooi klimmetje, soms kom ik daar met verse benen aan en dan denk ik: ach ik rijd gewoon even op de macht naar boven. (Maar het is vrij lang en ook nog best steil). Natuurlijk krijg ik dan na 100 meter een klap en kom ik niet meer vooruitquote:
Zwolle - afsluitdijk - Rotterdam (ok, Maasdijk) - Geertruidenberg - Valkenswaard - Maastricht - Wesel - Hengelo - Zwolle - Wartena (Friesland) - Zwolle.quote:Op vrijdag 16 juli 2010 14:15 schreef Littlecreep het volgende:
Overigens, hoe loopt die route van de Lowlands 1200 eigenlijk? Vanuit België door Nederland?
Alle mannen - ook wielrenners - die hun benen scheren zijn homo's. Ik heb niets tegen homo's maar dat je het even weet. Ik scheer als echte vent mijn benen niet.quote:Op vrijdag 16 juli 2010 17:42 schreef 045represent het volgende:
Vanmiddag voor de 1e keer mijn benen geschoren
echt een groot verschil tussen wel/geen haar!
Dalijk eerste keer fietsen met gladde beentjes
Dus jij vind ook een Contador, Schleck, Gesink, etc. homo's?quote:Op vrijdag 16 juli 2010 17:45 schreef JohnDDD het volgende:
[..]
Alle mannen - ook wielrenners - die hun benen scheren zijn homo's. Ik heb niets tegen homo's maar dat je het even weet. Ik scheer als echte vent mijn benen niet.
absoluut, stelletje nichten!!!!quote:Op vrijdag 16 juli 2010 18:05 schreef 045represent het volgende:
[..]
Dus jij vind ook een Contador, Schleck, Gesink, etc. homo's?
Edit: verder ben ik ook 100% hetero hoor![]()
OMG wat een eind zeg.quote:Op vrijdag 16 juli 2010 17:08 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Zwolle - afsluitdijk - Rotterdam (ok, Maasdijk) - Geertruidenberg - Valkenswaard - Maastricht - Wesel - Hengelo - Zwolle - Wartena (Friesland) - Zwolle.
Niet van die witte slingertjes aan het stuur?quote:Op vrijdag 16 juli 2010 19:38 schreef cyclechick het volgende:
[ afbeelding ]
deze past ook, maar ik heb het niet zo op al die bloemetjes geloof ik op een fiets. Een fiets moet gewoon stoer en snel zijn, niet lieflijk en meisjesachtig...
Ik doe zelf niet mee, ik ben een van de organisatoren. Het is 1200km, de standaardlimiet is 90 uur. De snelste, Anco de Jong was na 50u30 terug.quote:Op vrijdag 16 juli 2010 19:40 schreef cyclechick het volgende:
[..]
OMG wat een eind zeg.
Hoe lang heb je daar over gefietst?
ehm maar is dat zonder pauze dan of slaap je tussendoorquote:Op vrijdag 16 juli 2010 21:21 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Ik doe zelf niet mee, ik ben een van de organisatoren. Het is 1200km, de standaardlimiet is 90 uur. De snelste, Anco de Jong was na 50u30 terug.
Je mag zeker slapen, pauzeren of wat dan ook. Maar de tijd tikt gewoon door.quote:Op vrijdag 16 juli 2010 21:51 schreef JohnDDD het volgende:
[..]
ehm maar is dat zonder pauze dan of slaap je tussendoor
Oh, dat is leukquote:Op vrijdag 16 juli 2010 22:11 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Je mag zeker slapen, pauzeren of wat dan ook. Maar de tijd tikt gewoon door.
M'n vriendin denkt daar anders over gelukkigquote:Op vrijdag 16 juli 2010 17:45 schreef JohnDDD het volgende:
[..]
Alle mannen - ook wielrenners - die hun benen scheren zijn homo's. Ik heb niets tegen homo's maar dat je het even weet. Ik scheer als echte vent mijn benen niet.
Ik heb zelf een lange broek, maar die doe ik juist over mijn fietsbroek heen.quote:Op zaterdag 17 juli 2010 14:36 schreef No-P het volgende:
De meeste zullen beenstukken aan hebben gehad. Een broek onder de koersbroek zal gaan schuren.
Nee andersom, een (korte) koersbroek en dan een lange zonder zeem erover. Dat is althans wat veel fietsers in de winter doen. Ik ben zelf gewend aan lange broeken met zeem, vind ik ook ok.quote:Op zaterdag 17 juli 2010 14:31 schreef Jort227 het volgende:
Ik zag bij de Lidl lange hardloop tights in de aanbieding. Nu dacht ik dat dat misschien wel handig is voor als het wat kouder wordt (zie wel eens wielrenners/MTB'ers met een lange broek onder hun koersbroek). Maar ik vroeg me af of het handig is om een "gewone" tight (dus zonder zeem) onder m'n koersbroek aan te doen. Of kan ik dan beter een lange fietsbroek kopen met zeem erin?
Dat kan natuurlijk ook. Voor in de winter heb ik ook een lange broek met zeem. Maar omdat hij zei dat hij zag dat er een broek onder de koersbroek zat, denk ik dat het beenstukken waren. Tot een bepaalde temperatuur kan dat goed.quote:Op zaterdag 17 juli 2010 14:56 schreef eentwee het volgende:
[..]
Nee andersom, een (korte) koersbroek en dan een lange zonder zeem erover. Dat is althans wat veel fietsers in de winter doen. Ik ben zelf gewend aan lange broeken met zeem, vind ik ook ok.
Dubbele bescherming van de kroonjuwelen in de winter ?quote:Op zaterdag 17 juli 2010 15:47 schreef marcodej het volgende:
En ik heb dan weer een lange broek met zeem, en daar doe ik een korte broek met zeem overheen.
Lijkt mij voor geen meter zittenquote:Op zaterdag 17 juli 2010 16:20 schreef Captain_Fabulous het volgende:
[..]
Dubbele bescherming van de kroonjuwelen in de winter ?![]()
Maar zit dat wel lekker? lijkt me helemaal niets!
Geen probleem mee, zit prima.quote:
quote:Op zaterdag 17 juli 2010 21:11 schreef Superher0 het volgende:
Was niet mijn dag vandaag. Ben gecrasht en flink ook. Kwam in de goot terecht en kon er niet meer uit, fiets schuiven, niets aan de hand ware het niet die lantaarnpaal. Vol geramd met 30 en een beetje. Afgevoerd met ambulance en helemaal doorgelicht. Men was eerst bang voor nek letsel maar dit viel gelukkig mee. Ben ongelovelijk stram, alles doet pijn. Kan mijn bovenlijf met moeite en pijn bewegen. Benen vallen mee. Vannacht moet ik elke 2 uur wakker gemaakt worden; lichte hersenschudding.
Van mijn fiets is niet veel over. De voorkant is helemaal ingeduikt, gebladerd en gescheurd. Mijn helm is ingedeukt, niet gebarsten maar veel heb ik er niet meer aan. Gelukkig de oude fiets, niet op mijn nieuwe die nu in de schuur op mij aan het wachten is. Wordt verzekeringswerk. Morgen zal ik wel foto's van de oude fiets en de nieuwe fiets online zetten.
Dat is flink klote.quote:Op zaterdag 17 juli 2010 21:11 schreef Superher0 het volgende:
Was niet mijn dag vandaag. Ben gecrasht en flink ook. Kwam in de goot terecht en kon er niet meer uit, fiets schuiven, niets aan de hand ware het niet die lantaarnpaal. Vol geramd met 30 en een beetje. Afgevoerd met ambulance en helemaal doorgelicht. Men was eerst bang voor nek letsel maar dit viel gelukkig mee. Ben ongelovelijk stram, alles doet pijn. Kan mijn bovenlijf met moeite en pijn bewegen. Benen vallen mee. Vannacht moet ik elke 2 uur wakker gemaakt worden; lichte hersenschudding.
Van mijn fiets is niet veel over. De voorkant is helemaal ingeduikt, gebladerd en gescheurd. Mijn helm is ingedeukt, niet gebarsten maar veel heb ik er niet meer aan. Gelukkig de oude fiets, niet op mijn nieuwe die nu in de schuur op mij aan het wachten is. Wordt verzekeringswerk. Morgen zal ik wel foto's van de oude fiets en de nieuwe fiets online zetten.
Ik was vol aan het rijden maar het liep niet echt, zat in de staart van de peloton. Maar kon er niet echt bijblijven, maag speelde op en ik besloot om het peloton te laten gaan en mijn benen stil te houden. Weg concentratie en ik neem de bocht te wijd. Stuurfout, snap er zelf ook niet veel van. Als die lantaarnpaal er niet was geweest was er niets aan het handje. ROt parcours, alleen klinkers, wind vol op kop op dat stuk en er waren al eerder mensen gevallen. Was dringen geblazen, zenuwachtig gerijd.quote:Op zaterdag 17 juli 2010 21:15 schreef JohnDDD het volgende:
[..]
Klote zeg. Hoe kwam je in die goot terecht? Niet goed opgelet of moest je uitwijken voor iets?
Dank, hoop maandag al weer op de fiets te zitten. Eerst maar even kijken hoe we de nacht doorkomen. Had erger kunnen aflopen, heb flink mazzel gehad.quote:Op zaterdag 17 juli 2010 21:20 schreef Marurk het volgende:
[..]
Dat is flink klote.Heel veel sterkte met het herstel!
Pekel fiets, trainingfiets, voor op de taxc of als ik de bergen in ga. Gewoon handig om te hebben. Ga verzekering raadplegen. Ben voor 2000 euro verzekerd, fiets kaal is 2000 euro en 2 jaar oud. Met wat afschrijving moet ik wel een leuk bedrag kunnen boeren.quote:Op zaterdag 17 juli 2010 21:22 schreef Oksel het volgende:![]()
![]()
Godverdomme, dat is schrikken.
Gelukkig ben je er redelijk goed afgekomen.. gered door de kreukelzone in je helm en fiets..
Nouja, je hoeft in ieder geval geen nieuwe fiets meer uit te zoeken. Wat had je uberhaupt geplannend met je oude fiets?
Doe ik ook altijd. Krijg je minder koude bovenbenen.quote:Op zaterdag 17 juli 2010 14:52 schreef ursel het volgende:
[..]
Ik heb zelf een lange broek, maar die doe ik juist over mijn fietsbroek heen.
Oei. Sterkte ermee.quote:Op zaterdag 17 juli 2010 21:21 schreef Superher0 het volgende:
[..]
Ik was vol aan het rijden maar het liep niet echt, zat in de staart van de peloton. Maar kon er niet echt bijblijven, maag speelde op en ik besloot om het peloton te laten gaan en mijn benen stil te houden. Weg concentratie en ik neem de bocht te wijd. Stuurfout, snap er zelf ook niet veel van. Als die lantaarnpaal er niet was geweest was er niets aan het handje. ROt parcours, alleen klinkers, wind vol op kop op dat stuk en er waren al eerder mensen gevallen. Was dringen geblazen, zenuwachtig gerijd.
Goede vraag. De verzekering is van de ntfu. Wedstrijd van de knwu. NTFU zegt dit: Hoedanigheid: Alle activiteiten binnen het kader van de statuten en reglementen van de Nederlandse Toer Fiets Unie, hierna ook te noemen NTFU, zijnde een overkoepelende vereniging van organisaties die het toerfietsen als sport en/of recreatie bevorderen; (mede)organisator van fietsevenementen zonder snelheids- of wedstrijdelement; werkgever van personeel.quote:Op zondag 18 juli 2010 07:52 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Oei. Sterkte ermee.
Geldt die verzekering wel voor wedstrijden?
Zijn we vanuit de KNWU ook verzekerd? Deze lijkt wel te dekken maar ik kan niet zien of deze standaard bij je licentie zit. Weet jij dit?quote:Op zondag 18 juli 2010 07:52 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Oei. Sterkte ermee.
Geldt die verzekering wel voor wedstrijden?
Ow dat lijkt weer alleen ongevallen te zijn, niet de fiets zelf. Dinsdag maar eerst de fietsenmaker bellen. Denk dat ik een heel nieuw frame, stuur en voorvork nodig heb. Zou mooi zijn als ik een simpele fiets er voor in de plaats kan krijgen, als pekelfiets en voor op de taxc...quote:Op zondag 18 juli 2010 10:59 schreef Superher0 het volgende:
[..]
Zijn we vanuit de KNWU ook verzekerd? Deze lijkt wel te dekken maar ik kan niet zien of deze standaard bij je licentie zit. Weet jij dit?
Is idd alleen ongevallen.quote:Op zondag 18 juli 2010 11:02 schreef Superher0 het volgende:
[..]
Ow dat lijkt weer alleen ongevallen te zijn, niet de fiets zelf. Dinsdag maar eerst de fietsenmaker bellen. Denk dat ik een heel nieuw frame, stuur en voorvork nodig heb. Zou mooi zijn als ik een simpele fiets er voor in de plaats kan krijgen, als pekelfiets en voor op de taxc...
Je deed toch met een wedstrijd mee? Dan ben je niet zelfstandig aan het fietsen.quote:Op zondag 18 juli 2010 10:53 schreef Superher0 het volgende:
[..]
Goede vraag. De verzekering is van de ntfu. Wedstrijd van de knwu. NTFU zegt dit: Hoedanigheid: Alle activiteiten binnen het kader van de statuten en reglementen van de Nederlandse Toer Fiets Unie, hierna ook te noemen NTFU, zijnde een overkoepelende vereniging van organisaties die het toerfietsen als sport en/of recreatie bevorderen; (mede)organisator van fietsevenementen zonder snelheids- of wedstrijdelement; werkgever van personeel.
Als ik dit lees zou ik zeggen weer van wel. ik ben geen (mede)organisator van fietsevenement. Ik was zelfstandig aan het fietsen. Op het schadeformulier kan ik zelfstandig opgeven. Ga het gewoon invullen en zie het dan wel.
Zat ik ook aan te denken, nu maar hopen dat ze Fok niet lezenquote:Op zondag 18 juli 2010 13:38 schreef Yankee het volgende:
kut man SuperHer0, sterkte!
Wat betreft die verzekering, alsof de verzekeraar weet wanneer en waar jij dit ongeluk hebt gehad. Je kunt prima zeggen dat het tijdens een training o.i.d. gebeurd is, hetgeen veel wedstrijdrenners doen wanneer ze onderuit gegaan zijn
Nee, dat kunnen ze niet (als het goed is, medisch geheim en zo).quote:Op zondag 18 juli 2010 14:21 schreef Superher0 het volgende:
[..]
Zat ik ook aan te denken, nu maar hopen dat ze Fok niet lezen![]()
Nadeel is dat ik wel in het ziekenhuis ben opgenomen. Ik weet niet of ze kunnen zien dat ik zaterdag in het ziekenhuis ben geweest? Maar eens over nadenken.
Hij kan nog 40gram lichter. De bidonhouders zijn nu 41gram. ALs ik nu carbon bidonhouders koop van 21 gram bespaar ik wederom 40 gram! Helaas wel een investering nodig van 150 euroquote:
Knap ding, ik moet wel nog even wennen aan die zadelbuis. Waarom de keuze voor een aeroframe?quote:Op zondag 18 juli 2010 14:29 schreef Superher0 het volgende:
foto's van de nieuwe fiets:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Nu nog met Easton AE90 Earo wielen want de SHimano Dura Ace WH7850CL24 wielen staan nog in backorder. Fiets is net 8,2kg en met de Dura Ace wielen zal het net 8kg worden. Het is een aerofiets, geen klimfiets maar klimmen moet er ook wel mee lukken.
Snelheid, sprints, rijden in koers. Ook stijf, ook daarom voor stijvere wielen gekozen. Hopelijk ben ik morgen genoeg hersteld om een stukje te rijden. Voel me al stukken beter, last van de rug en borst. Maar ben al weer mobieler dan gisteren. Ook wat minder last van hoofdpijn. Goed slapen en dan moet ik morgen toch al weer een stuk jonger zijnquote:Op zondag 18 juli 2010 15:28 schreef marcodej het volgende:
[..]
Knap ding, ik moet wel nog even wennen aan die zadelbuis. Waarom de keuze voor een aeroframe?
Volgens mij heb je in de koers niet zo heel veel baat bij een aeroframe. Grootste deel van de tijd zit je toch in de wielen.quote:Op zondag 18 juli 2010 16:20 schreef Superher0 het volgende:
[..]
Snelheid, sprints, rijden in koers. Ook stijf, ook daarom voor stijvere wielen gekozen. Hopelijk ben ik morgen genoeg hersteld om een stukje te rijden. Voel me al stukken beter, last van de rug en borst. Maar ben al weer mobieler dan gisteren. Ook wat minder last van hoofdpijn. Goed slapen en dan moet ik morgen toch al weer een stuk jonger zijn
En hoe was het daar?quote:Op zondag 18 juli 2010 17:15 schreef JortK het volgende:
Ook weer present na mijn avontuur in de verdon
H`e wat vervelend. Verzekering gaat dit redelijkerwijs niet uitbetalen. Wie is er immers bereid om premi te betalen voor onoplettendheid van anderen na het laten lopen? Die premie zou oplopen richting de prijs van een fiets.quote:
Kwestie van voldoende gewicht? Met 2 m en bijna 100 kg doet wind mij ook merkbaar minder dan mijn metgezellen. Vertikaal ben je dan natuurlijk wel het haasje.quote:Op zondag 18 juli 2010 20:05 schreef marcodej het volgende:
Vanochtend 110km gereden, eigenlijk voor het eerst weer een 100+rit sinds de Elfstedentocht. Ging aardig, lekker weer. Venijn zat in de staart, vanaf km 85 was het 10km alleen maar rechtdoor langs de Ringvaart met wind vol op kop. En er zijn dus van die beesten die dat goed kunnen en tegen de 40 met wind tegen kunnen rijden... Poeh, was blij dat ik half op het kantje in het wiel kon blijven. Volgens mij zaten er 6 van de 8 in zijn wiel te spartelen.Zijn echt van die tempobeulen.
Ik kan dat gewoon niet, stoempen tegen de wind in.
Inderdaad, het zijn altijd van die zware kerels. Ben zelf meer van het postuur Gesink, tenger dus. Je zou dan ook zeggen dat ik aardig omhoog moet kunnen, maar dat weet ik eigenlijk niet.quote:Op zondag 18 juli 2010 20:13 schreef nogeenmaarten het volgende:
[..]
Kwestie van voldoende gewicht? Met 2 m en bijna 100 kg doet wind mij ook merkbaar minder dan mijn metgezellen. Vertikaal ben je dan natuurlijk wel het haasje.
Hmm oke, ja ik zag het op foto's van fietsevenementen. Bijvoorbeeld op deze en deze. Daar lijkt het echt of er iets van een broek nog onder zit (of het zijn gewoon hele lange beenstukkenquote:Op zaterdag 17 juli 2010 14:36 schreef No-P het volgende:
De meeste zullen beenstukken aan hebben gehad. Een broek onder de koersbroek zal gaan schuren.
Ik ookquote:Op maandag 19 juli 2010 11:15 schreef Oksel het volgende:
Ik begin echt verslaafd te raken aan het racefietsen trouwens..
Gewoon met groepje lokalen een rondje Twentequote:Op maandag 19 juli 2010 11:20 schreef Captain_Fabulous het volgende:
@oksel waar had je nou zondag ggereden? welke tocht?
Eens, maakt het in z'n geheel toch nog weer wat mooier.quote:Op maandag 19 juli 2010 12:47 schreef eentwee het volgende:
Van een wedstrijdrijder verwacht je wat meer hoogteverschil zadel/stuur. En ga je een zwart zadel nemen of een wit stuurlint?Hehe is wel een beetje geneuk maar dat zou ik persoonlijk mooier vinden.
Vandaag gewoon weer aan het werk. Geen hoofdpijn meer, mijn borst en rug voelen al beter en ik kan makkelijker ademhalen. Hoesten, gapen doet niet veel pijn meer. Lachen kan ik ook alweer, mits niet te hard. Herstel gaat voorspoedig. heb ongelovelijke mazzel.quote:Op maandag 19 juli 2010 12:47 schreef eentwee het volgende:
@Superhero: zo, dat is een flinke klapper die je hebt gemaakt!Gelukkig ben je er redelijk van afgekomen.
Je nieuwe fiets ziet er goed uit!! Echt een lekker dikke racebak. Ben je nog met de afstelling bezig? Van een wedstrijdrijder verwacht je wat meer hoogteverschil zadel/stuur. En ga je een zwart zadel nemen of een wit stuurlint?Hehe is wel een beetje geneuk maar dat zou ik persoonlijk mooier vinden.
Gelukkig dat het herstel voorspoedig gaat!quote:Op maandag 19 juli 2010 12:58 schreef Superher0 het volgende:
[..]
Vandaag gewoon weer aan het werk. Geen hoofdpijn meer, mijn borst en rug voelen al beter en ik kan makkelijker ademhalen. Hoesten, gapen doet niet veel pijn meer. Lachen kan ik ook alweer, mits niet te hard. Herstel gaat voorspoedig. heb ongelovelijke mazzel.
Ik vind dat witte wel mooi op mijn nieuwe fiets maar om nou een wit stuurlint te nemen, hmm, wordt snel smerig.
Ik zou zeggen dat intervaltraining zinvoller is voor criteriums. Dat is immers aanzetten na een bocht, op topsnelheid komen, remmen en weer aanzetten na de bocht enz.quote:Op maandag 19 juli 2010 12:58 schreef Superher0 het volgende:
Eerstvolgende wedstrijd is 13 augustus. Heb 3 weken om te herstellen en sterker te worden. wil in mijn trainingen meer op snelheid rijden, kruissnelheid 40 aanhouden. Dit in blokken.
Daarom wil ik ook met blokken werken. misschien iets korter qua tijd maar dan sneller. merk gewoon dat ik nog iets te kort kom.quote:Op maandag 19 juli 2010 13:25 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Ik zou zeggen dat intervaltraining zinvoller is voor criteriums. Dat is immers aanzetten na een bocht, op topsnelheid komen, remmen en weer aanzetten na de bocht enz.
Wat voor blokken?quote:Op maandag 19 juli 2010 13:40 schreef Superher0 het volgende:
[..]
Daarom wil ik ook met blokken werken. misschien iets korter qua tijd maar dan sneller. merk gewoon dat ik nog iets te kort kom.
ik zat te denken aan blokken van 5 minuten maar misschien is dit te lang. 2 minuten misschien beter. sowieso afwisselen.quote:Op maandag 19 juli 2010 13:42 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Wat voor blokken?
Uit je post begreep ik dat je stukken tempo wilde rijden (40 per uur). Het lijkt me zinvoller om nog kortere intensievere blokken te nemen. Sprintjes of blokjes van 1 tot 1½ minuut.
Als het voor criteriums is, zou ik idd kortere blokken doen als ik jou was. Volgens mij heb je al voldoende tempo voor die lange blokken en hoef je daar niet specifiek op te trainen.quote:Op maandag 19 juli 2010 13:58 schreef Superher0 het volgende:
[..]
ik zat te denken aan blokken van 5 minuten maar misschien is dit te lang. 2 minuten misschien beter. sowieso afwisselen.
Gelukkig gaat het herstel de goede kant opquote:Op maandag 19 juli 2010 12:58 schreef Superher0 het volgende:
[..]
Vandaag gewoon weer aan het werk. Geen hoofdpijn meer, mijn borst en rug voelen al beter en ik kan makkelijker ademhalen. Hoesten, gapen doet niet veel pijn meer. Lachen kan ik ook alweer, mits niet te hard. Herstel gaat voorspoedig. heb ongelovelijke mazzel.
Ik vind dat witte wel mooi op mijn nieuwe fiets maar om nou een wit stuurlint te nemen, hmm, wordt snel smerig. Je hebt wel een punt. Het zadel staat op de juiste hoogte, tenminste volgens de laatste metingen. Ik was van plan om afgelopen zondag een stukje te fietsen en beter af te stellen maar het is er niet van gekomen. Je bedoelt dat het stuur lager zou kunnen? 1 spacer er tussen uit? eerst maar een paar keer rijden.
Wat wil ik nog meer... geen kwetsuur en vrij. Of een baan waarbij ik minder uren maak en meer verdienquote:Op maandag 19 juli 2010 15:28 schreef Drassss het volgende:
Morgen misschien weer een dagje touren in Zuid-Limburg. Windkracht 1 en 30 graden wat wil je nog meer
Je lief heet Luis Leon?quote:Op maandag 19 juli 2010 13:23 schreef CyclingGirl het volgende:
@superhero beterschap! Ik lees iets dat je gevallen bent?
Ben er 4 dagen tussenuit maar mis weer veel hier zie ik. Mijn lief is Spaans kampioen tijdrijden geworden afgelopen weekend in Madrid
Dat bij mij ook wel maar mijn maag kan er niet tegen blijkbaar niet goed tegen. Ik heb het ook als ik niet fiets en het heel warm is en ik teveel bubbels of koud spul drink, dan ben ik soms dagenlang misselijkquote:Op maandag 19 juli 2010 16:15 schreef Wombcat het volgende:
Cola is juist vaak goed voor een korte opleving.
Ik zit hier inderdaad met een enorme kop thee met veel honing en aangezien ik al een uurtje terugben had ik ook wel zin in een bord pasta (met tonijn en tomatensaus).quote:Op maandag 19 juli 2010 16:20 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Overschakelen op warme thee met veel suiker bij een benzinestation onderweg? Ik drink altijd een paar grote koppen hete thee als ik thuiskom, hoe heet het ook is. Anders heb ik dagen lang maagpijn. Ik kan wel tegen een blikje koude cola halverwege, heerlijk, maar thuis...thee. Zoet(dubbel zoveel suiker als normaal).Warm
Je moet eigenlijk in het eerste half uur al wat eten.quote:Op maandag 19 juli 2010 16:21 schreef JohnDDD het volgende:
[..]
Ik zit hier inderdaad met een enorme kop thee met veel honing en aangezien ik al een uurtje terugben had ik ook wel zin in een bord pasta (met tonijn en tomatensaus).
Voel me meteen stukken beter, ik had misschien ook wat te weinig gegeten onderweg.
Ging niet ik was echt niet lekker, ben met thee begonnenquote:Op maandag 19 juli 2010 16:21 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Je moet eigenlijk in het eerste half uur al wat eten.
Alles wat los en vast zit. In mijn geval dan.quote:Op maandag 19 juli 2010 16:24 schreef JohnDDD het volgende:
[..]
Andere tips voor wat ik kan eten vlak na een rit?
herkenbaarquote:Op maandag 19 juli 2010 16:29 schreef marcodej het volgende:
[..]
Alles wat los en vast zit. In mijn geval dan.
Ja, want als je dat niet doet, ben je de dop van je bidon kwijtquote:Op maandag 19 juli 2010 17:19 schreef ultra_ivo het volgende:
Cola drink ik ook met liters als ik op de fiets zit. Je kunt de cola ook in een bidon meenemen en dan het tuitje los laten staan, ben je van het koolzuur af.
Of vliegt het tuitje eraf en heb je de cola in je kruis plakken.quote:Op maandag 19 juli 2010 17:21 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Ja, want als je dat niet doet, ben je de dop van je bidon kwijt
Moet je maltodex proberenquote:Op maandag 19 juli 2010 17:39 schreef 045represent het volgende:
Gaat cola in een bidon niet vreselijk plakken?
Gewoon gebitstreiniger kopen in tabletten. Bidon vullen met water, tablet erin en een nacht laten staan. Van die tabletten waarmee je ook een kunstgebit kunt reinigen.quote:Op maandag 19 juli 2010 17:51 schreef FJD het volgende:
Gewoon altijd de bidons omspoelen en dan is er niets aan de hand. Met cola ist algemene idee volgens mij wel dat je t koolzuur probeert te lozen voor je t drinkt op de fiets.
2 bidons van 1 l aan het frame, rackpack voor materiaal/kleding/poeder/eten. Drinken moet je zeker doen, in extreme gevallen drink ik minimaal 10l op een dag.quote:Op maandag 19 juli 2010 20:04 schreef Landgeld het volgende:
Hoe gaan jullie om met drinken tijdens dit weer? Een zadeltasje voor materiaal en dan een extra bidon? Of zo'n bidonhouder op het zadel? (waar twee bidons in kunnen). Wordt dat uberhaupt gedrdonken?
Ik heb 2 bidonhouders op mijn frame en als het echt heel warm is en ik van plan ben ver te fietsen, stop ik nog een flesje water (500ml) in mijn achterzak. Dat flesje water drink ik dan het eerst op zodat ik daar als eerste van af benquote:Op maandag 19 juli 2010 20:04 schreef Landgeld het volgende:
Hoe gaan jullie om met drinken tijdens dit weer? Een zadeltasje voor materiaal en dan een extra bidon? Of zo'n bidonhouder op het zadel? (waar twee bidons in kunnen). Wordt dat uberhaupt gedrdonken?
Op ritjes tot 50-60km kan ik het met één bidon af, hoewel ik het met dit hete weer al wel twee nodig had. Op langere ritten sowieso twee bidons en als het langer dan 100 wordt neem ik er ook twee mee en vul ik het halverwege ergens bij.quote:Op maandag 19 juli 2010 20:04 schreef Landgeld het volgende:
Hoe gaan jullie om met drinken tijdens dit weer? Een zadeltasje voor materiaal en dan een extra bidon? Of zo'n bidonhouder op het zadel? (waar twee bidons in kunnen). Wordt dat uberhaupt gedrdonken?
Maar waar laten jullie je materiaal dan? Zadeltasje of je achterzak?quote:Op maandag 19 juli 2010 20:14 schreef 045represent het volgende:
[..]
Ik heb 2 bidonhouders op mijn frame en als het echt heel warm is en ik van plan ben ver te fietsen, stop ik nog een flesje water (500ml) in mijn achterzak. Dat flesje water drink ik dan het eerst op zodat ik daar als eerste van af ben
edit: van die 15cl blikjes cola vind ik ook altijd wel lekker en die passen makkelijk in achterzakje
Dat doe ik vaak, gewoon ff spieden in een dorpje tot je iemand ziet. Oude dames die aan het kletsen zijn aan de deur zijn ook altijd goed. Verder is er vaak een kraan op een kerkhof.quote:Op maandag 19 juli 2010 20:42 schreef Littlecreep het volgende:
Zoals al hierboven gezegd, twee bidons aan het frame mee. Eventueel een AA in mijn achterzakje, maar meestal heb ik aan twee bidons genoeg. Er is altijd wel ergens een pompstation/café/sportclub in de buurt waar je ze kan vullen. Heb zelfs een keertje vriendelijk gevraagd bij een huis, waarvan de bewoners in de voortuin zaten. Vonden ze geen probleem
bij een tankstation o.i.d. durf ik nooit naar binnen te gaan, bang dat mijn fiets gejat wordt. hoe doe jij dat dan?quote:Op maandag 19 juli 2010 21:42 schreef Yankee het volgende:
net rondje van iets meer dan 100 km gefietst = 2 bidons mee want meer houders heb ik uiteraard niet op m'n frame. 1 bidon met water en 1 met ranja of van die sportdrankrommel. Met dit weer is dit mij te weinig dus dan stop ik ergens onderweg bij een benzinepomp o.i.d. en koop dan een extran of wat dan ook.
Ik kies van die tankstations uit in kleine plaatsen, meestal is de shop daarvan ook nogal klein en dan zet ik m'n fiets gewoon tegen het raam zodat ik deze continue kan zienquote:Op maandag 19 juli 2010 21:45 schreef 045represent het volgende:
[..]
bij een tankstation o.i.d. durf ik nooit naar binnen te gaan, bang dat mijn fiets gejat wordt. hoe doe jij dat dan?
Klopt, nog wat weggetjes genomen die ik normaal eigenlijk nooit neemquote:Op maandag 19 juli 2010 23:01 schreef ursel het volgende:
Zo, lekker gefietst in Nijmegen. Gezellig druk daar..
Jammer van de files bij Utrecht dat het zo laat werd.
Toch nog NO-P daar wat mooie weggetjes kunnen laten zien..
Thnx!quote:Op dinsdag 20 juli 2010 09:30 schreef CyclingGirl het volgende:
Fijne vakantie Tommeke!!!
Gisteren op club gereden, het ging super lekker. Bij de laatste 3 rondes was in niet eens super gaar en heb op de 12 gesprint, heb geen 11 helaas. Ik heb een goed gevoel over zaterdag dan heb ik en wedstrijd maar het wordt dan koud en regen. Dat is niet mijn weer.
Nou, KaheemSaid, fietsen is gezien worden. Zolang ik gezien word ben ik blijquote:Op dinsdag 20 juli 2010 09:31 schreef KaheemSaid het volgende:
@ superhero, heb je die aanpassingen aan je stuur en zadel nu zelf bedacht of af gelezen van dit forum....
hoe zet je trouwens je linker voet naar buiten, dit aangezien ik wel eens met mijn schoen tegen de krank zit.
veel plezier! Doe voorzichtig in de afdalingen!quote:Op dinsdag 20 juli 2010 09:29 schreef Tommeke het volgende:
Hahaha, goeie nacht gehad?
Ik vertrek morgen in alle vroegte richting de Alpe
Zie jullie over 'n paar weken of in een internetcafé weer!![]()
Fiet ze iedereen!
Sowieso, heb echt 'n voorraad remblokken ingeslagenquote:Op dinsdag 20 juli 2010 09:56 schreef Superher0 het volgende:
[..]
veel plezier! Doe voorzichtig in de afdalingen!
mm mag ik aannemen. Welke lengte heb je nu? Overigens is 172,5 iha standaard. Op MTB 175.quote:Op dinsdag 20 juli 2010 09:55 schreef Superher0 het volgende:
[..]Als ik mij niet vergis is mijn cranklength 2.5cm korter dan op mijn vorige fiets.
Owkay, doe dan niet meer dan 8 bar in je banden, 7.5 is beter. Als ze te warm worden vanwege het vele remmen wil de kans op een klapband drastisch toenemen en met hoge snelheden is dat geen pretje. Zou ook een reserve buitenband meenemen, mocht je door een Vocklear actie moeten schuiven in de bocht en je rubber eraf schuren. Fietst zo vervelend, een vierkante bandquote:Op dinsdag 20 juli 2010 10:01 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Sowieso, heb echt 'n voorraad remblokken ingeslagen
Goed punt. Volgens mij was het 175 op mijn vorige fiets en de Felt heeft 172.5. Toch heb ik het idee dat ik net een fractie te laag zit. Het is sowieso wennen, even net iets andere geometrie. Stuur naar beneden is volgens mij wel een goed idee.quote:Op dinsdag 20 juli 2010 10:31 schreef Wombcat het volgende:
[..]
mm mag ik aannemen. Welke lengte heb je nu? Overigens is 172,5 iha standaard. Op MTB 175.
Overigens heb ik eens van iemand gehoord dat als je een langere crank neemt, je je zadel dan juist hoger moet zetten (vanwege de hoek die je been maakt op het hoogste punt). Of dat ook idd het beste is, weet ik niet, maar dan zou je bij een kortere crank juist het zadel lager moeten zetten.
Sanchez!!!!!quote:Op dinsdag 20 juli 2010 10:36 schreef Wombcat het volgende:
Je moet ook niet teveel remmen in een afdaling![]()
Ook niet te weinig trouwens
Geometrie kan schelen.quote:Op dinsdag 20 juli 2010 10:39 schreef Superher0 het volgende:
[..]
Goed punt. Volgens mij was het 175 op mijn vorige fiets en de Felt heeft 172.5. Toch heb ik het idee dat ik net een fractie te laag zit. Het is sowieso wennen, even net iets andere geometrie. Stuur naar beneden is volgens mij wel een goed idee.
Met de Cube was ik bij Lucas Bos geweest (http://www.fietsbewegingsanalyse.nl/) en deze heeft mij helemaal goed op de fiets gezet. Als sportieve recreant, niet als amateur wielrenner. De bevindingen en aangeraden maten heb ik aan EP Bikes gegeven en daarop is het frame gebaseerd. Uiteraard ook daadwerkelijk op de fiets gereden. het zijn kleine dingetjes, stuur wat lager, zadel misschien wat hoger. Ik zal vanmiddag eens kijken naar de positie van de zadel ten opzichte van de bracket.quote:Op dinsdag 20 juli 2010 11:12 schreef eentwee het volgende:
Zat je op de je Cube ook precies volgens die meting? Of heb je daar je positie ook gefinetuned? Vaak neemt men gewoon de maten van de oude fiets als basis, daar zit meer info (nl. ervaring) in dan alleen de fietsmeting.
Ik las je SMS toen ik net in de buurt van je camping was, wilde ff langskomen dus. En je moet zeker de Holterberg met mij fietsen..quote:Op maandag 19 juli 2010 16:41 schreef Freddeh het volgende:
@Oksel, ik zag dat ik je telefoontje net mistte, ik bel je nog even om een exacte datum af te spreken. Er komen deze week (weer) dingen tussendoor waardoor a.s. donderdag ook niet lukken gaat... Ik bespreek hem hier en bel je nog terug. Heb trouwens gereageerd op je facebook bericht.
Na gisteren mogen ze 'm houdenquote:Op dinsdag 20 juli 2010 13:52 schreef Superher0 het volgende:
Iemand interesse in een Speciailized fiets? Leuke reclame.
Is ook een kwestie van weten dat er geen auto van de andere kant af komt.quote:Op dinsdag 20 juli 2010 14:20 schreef Oksel het volgende:
lol.
Leuk dat ze met 100km/h + door de dorpjes knallen trouwens. Durf ik niet
Ik heb hier in Londen op een afdalinkje de fiets wel eens laten lopen en toen ging ik 86 volgens mijn teller. In de stad. Niet veilig kan ik je vertellen zeker met al die gaten in de weg hier.quote:Op dinsdag 20 juli 2010 14:46 schreef Oksel het volgende:
NatuurlijkIk zou best eens 100 willen fietsen. Zou wel eerst mijn fiets nog even volledig laten checken.. vooral mijn wielen.
Tot 50 km geen drinken onderweg. Vooraf wat drinken en binnen 1,5 ur weer terug. Voor als ik (al dan niet expres) verdwaal heb ik 1 bidon bij mij, maar onder 50 km niet nodig, dat drink ik thuis wel weer bij. Na 30 km weet ik toch meestal vrij exact hoelang ik nodig heb om weer thuis te komen. Boven 50 km nog geen ervaring bij temperatuur van 30 graden en meer. Ben benieuwd.quote:Op maandag 19 juli 2010 20:04 schreef Landgeld het volgende:
Hoe gaan jullie om met drinken tijdens dit weer? Een zadeltasje voor materiaal en dan een extra bidon? Of zo'n bidonhouder op het zadel? (waar twee bidons in kunnen). Wordt dat uberhaupt gedrdonken?
Huh, is je lief een superheld (allicht sowiesoquote:Op maandag 19 juli 2010 13:23 schreef CyclingGirl het volgende:Mijn lief is Spaans kampioen tijdrijden geworden afgelopen weekend in Madrid
Mijn max is 60,1 km/h op de oosterscheldekering met meewind. Voelde absoluut niet stabiel! 86 km/h lijkt mij absoluut geen aanrader ...quote:Op dinsdag 20 juli 2010 14:47 schreef JohnDDD het volgende:
Ik heb hier in Londen op een afdalinkje de fiets wel eens laten lopen en toen ging ik 86 volgens mijn teller. In de stad. Niet veilig kan ik je vertellen zeker met al die gaten in de weg hier.
Viel wel mee hoor. Kwam ook een beetje onverwacht. Ik ging een redelijk steil heuveltje af en ging naar 40, 50, 60, 65, 70, toen opeens 80, 85, toen heb ik maar even wat geremd want ik werd toch wel een beetje ongerust zo in de stad met gaten in de weg en auto's in de buurt. Dus lang heb ik er niet mee gereden met die snelheid. Het is ook een kwestie van gewoon durven. Tuurlijk het is eng maar er kan weinig gebeuren als je fiets goed in elkaar zit.quote:Op dinsdag 20 juli 2010 15:02 schreef nogeenmaarten het volgende:
[..]
Mijn max is 60,1 km/h op de oosterscheldekering met meewind. Voelde absoluut niet stabiel! 86 km/h lijkt mij absoluut geen aanrader ...
Ligt het aan mij dat je fiets dan onstabiel voelt, of is dat een kwestie van wennen?
Kun je ook klemmetjes voor kopen.quote:Op dinsdag 20 juli 2010 14:54 schreef nogeenmaarten het volgende:
[..]
Tot 50 km geen drinken onderweg. Vooraf wat drinken en binnen 1,5 ur weer terug. Voor als ik (al dan niet expres) verdwaal heb ik 1 bidon bij mij, maar onder 50 km niet nodig, dat drink ik thuis wel weer bij. Na 30 km weet ik toch meestal vrij exact hoelang ik nodig heb om weer thuis te komen. Boven 50 km nog geen ervaring bij temperatuur van 30 graden en meer. Ben benieuwd.
Frame heeft 1 houder. Voor 2de moeten er gaten worden geboord en dat lijkt mij toch niet optimaal.
Sommige frames zijn ook stabieler dan andere.quote:Op dinsdag 20 juli 2010 15:08 schreef JohnDDD het volgende:
[..]
Viel wel mee hoor. Kwam ook een beetje onverwacht. Ik ging een redelijk steil heuveltje af en ging naar 40, 50, 60, 65, 70, toen opeens 80, 85, toen heb ik maar even wat geremd want ik werd toch wel een beetje ongerust zo in de stad met gaten in de weg en auto's in de buurt. Dus lang heb ik er niet mee gereden met die snelheid. Het is ook een kwestie van gewoon durven. Tuurlijk het is eng maar er kan weinig gebeuren als je fiets goed in elkaar zit.
Hij rijdt tandem.quote:Op dinsdag 20 juli 2010 14:59 schreef nogeenmaarten het volgende:
[..]
Huh, is je lief een superheld (allicht sowieso), maar waarom zou je zo'n kampioenschap houden tijdens de Tour de France? Andere tak van sport/fietsen?
Is waarschijnlijk het amateur-kampioenschap, aangezien de elite in juni aan de bak mocht.quote:Op dinsdag 20 juli 2010 14:59 schreef nogeenmaarten het volgende:
[..]
Huh, is je lief een superheld (allicht sowieso), maar waarom zou je zo'n kampioenschap houden tijdens de Tour de France? Andere tak van sport/fietsen?
Je had 't ook al vaker gemeld.quote:Op dinsdag 20 juli 2010 15:55 schreef CyclingGirl het volgende:
Ja lol was het even vergeten hoor. Het is voor mij vanzelfsprekend.
Dat is dus ook het punt wat ik heb. Het voelde niet goed bij iets meer dan 60 km/h, maar dat was ook de eerste keer dat ik dat reed. Het voelde zwabberig, alsof kleine bochten zouden leiden tot catastrofe ..Maarja een gevoel ...quote:Op dinsdag 20 juli 2010 15:21 schreef Wombcat het volgende:
Sommige frames zijn ook stabieler dan andere.
Ah, vandaar. Tandem lijkt mij wel mooi!quote:Op dinsdag 20 juli 2010 15:55 schreef CyclingGirl het volgende:
Ja lol was het even vergeten hoor. Het is voor mij vanzelfsprekend.
Maar wel dat het gewicht en lengte van de fietser op het frame is afgestemd. Wat is dan het verschil?quote:Op dinsdag 20 juli 2010 16:19 schreef Wombcat het volgende:
Op maat gemaakt betekent niet dat het frame stijver is.
Het heeft niets met elkaar te maken.quote:Op dinsdag 20 juli 2010 16:21 schreef nogeenmaarten het volgende:
[..]
Maar wel dat het gewicht en lengte van de fietser op het frame is afgestemd. Wat is dan het verschil?
Dan hoop ik er maar het beste vanquote:Op dinsdag 20 juli 2010 16:25 schreef Wombcat het volgende:
Het heeft niets met elkaar te maken.
Stijfheid is een karakteristiek van het frame wat vooral wordt bepaald door de buizen en de verbindingen.
Maatvoering staat daar los van.
Overigens, als je het fysisch allemaal goed zou bekijken, het gewicht en lengte van de renner heeft wel gegelijk relatie tot de respons van de fiets (met zijn stijfheid, gewicht en eigenfrequenties). Wat dat betreft zit je er fundamenteel naast, maar praktisch gezien (misschien) niet.quote:Op dinsdag 20 juli 2010 16:25 schreef Wombcat het volgende:
Het heeft niets met elkaar te maken.
Stijfheid is een karakteristiek van het frame wat vooral wordt bepaald door de buizen en de verbindingen.
Maatvoering staat daar los van.
Maar wel vaak dat een frame beter in de hand ligt.quote:Op dinsdag 20 juli 2010 16:19 schreef Wombcat het volgende:
Op maat gemaakt betekent niet dat het frame stijver is.
Hoeft ook niet per se, karakteristieken zijn ook erg frame(merk)-afhankelijk.quote:Op dinsdag 20 juli 2010 16:45 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Maar wel vaak dat een frame beter in de hand ligt.
Dat lijkt mij dus echt zwaar kl*te op een tandem! Verder gaaf, meer gewicht, meer vermogen, meer snelheid op het vlakke! Renner achter moet maar een blinddoek om oid.quote:Op dinsdag 20 juli 2010 16:51 schreef CyclingGirl het volgende:
Nou een tandem is wel gaaf hoor. Heb er ook es op gereden maar toen ging het van wiebel wiebel wiebel het is echt zo anders sturen. En ik zat toen even achterop maar dan mag je zelf niet sturen zeg maar en ik wilde dat wel hahaha.
Ik zat in de Marmotte van 2001 achter een tandem in de afdaling van de Croix de Fer. Dat kostte me echt veel moeite erlangs te komen. Ik kon niet echt later remmen en bij het aanzetten gingen ze eigenlijk veel harder. Ik moest echt volle bak om er langs te komen.quote:Op dinsdag 20 juli 2010 16:53 schreef Oksel het volgende:
Stel dat je normaal beiden gemiddeld 30 rijdt.. volgens mij rij je dan samen wel gemiddeld 40 ofzo, met dezelfde inspanning..![]()
Alleen afdalen zal niet zoveel sneller kunnen
Ja, ik. Ik organiseer zelfs NTFU tochten vanuit Maastricht.quote:Op dinsdag 20 juli 2010 17:22 schreef Marurk het volgende:
Een vraagje: Zijn er hier mensen die regelmatig in Zuid-Limburg (Maastricht en omstreken) fietsen?
Goeie tip, dankje! Ik neem gewoon 'n setje extra wielen mee achter in de autoquote:Op dinsdag 20 juli 2010 10:34 schreef Superher0 het volgende:
[..]
Owkay, doe dan niet meer dan 8 bar in je banden, 7.5 is beter. Als ze te warm worden vanwege het vele remmen wil de kans op een klapband drastisch toenemen en met hoge snelheden is dat geen pretje. Zou ook een reserve buitenband meenemen, mocht je door een Vocklear actie moeten schuiven in de bocht en je rubber eraf schuren. Fietst zo vervelend, een vierkante band![]()
Voor de rest veel plezier, pas op voor ontploffingen en kranten (dalers).
Fijne vakantie! Ik hoop volgende week bij de Mont Ventoux te zitten...maar of dat gaat lukken is nog even afwachtenquote:Op dinsdag 20 juli 2010 18:14 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Goeie tip, dankje! Ik neem gewoon 'n setje extra wielen mee achter in de auto
Kort:quote:Op dinsdag 20 juli 2010 19:45 schreef Marurk het volgende:
Carbon is lichter en duurder, maar heeft een aluminiumframe ook een voordeel t.o.v. een carbonframe? Of is er helemaal geen voordeel? Want zie net twee overeenkomstige fietsen (de ene carbonuitvoering, de ander alu-uitvoering) en er zit maar iets van 0,5 kg verschil qua gewicht tussen beiden. Is dat nou HET voordeel van carbon, die 0,5 kg (lees: dat halve pak suiker)?Want als je al een liter water meeneemt, dan heb je al 1 kg meer gewicht bij je.
(Natuurlijk heb je ook superlichte carbonfietsen, maar daar heb ik het nu eventjes niet over.)
En die rijders in de Tour de France, rijden die dan allemaal op carbon?
Ik ben dus niet de enige die in fietsenwinkels altijd even tegen een carbon frame tiktquote:Op dinsdag 20 juli 2010 20:52 schreef Oksel het volgende:
Carbon rijdt veel comfortabeler, dempt trillingen beter.
Verder klinkt het veel beter als je er met een ander voorwerp tegen aan tikt.
Ik tik het liefst tegen stalen frames. Kun je horen hoe goed het staal is dat gebruikt wordt en hoe ver de versterkingen doorlopen.quote:Op dinsdag 20 juli 2010 20:52 schreef Oksel het volgende:
Carbon rijdt veel comfortabeler, dempt trillingen beter.
Verder klinkt het veel beter als je er met een ander voorwerp tegen aan tikt.
Dat kon nog wel eens tegenvallenquote:Op dinsdag 20 juli 2010 21:30 schreef Oksel het volgende:
Ik tik er alleen maar tegen omdat het interessant staat.
Dus jullie hebben allemaal carbon?quote:Op dinsdag 20 juli 2010 20:52 schreef Oksel het volgende:
Carbon rijdt veel comfortabeler, dempt trillingen beter.
Verder klinkt het veel beter als je er met een ander voorwerp tegen aan tikt.
kan me helaas het geluid van een lantaarnpaal tegen carbon niet herinnerenquote:Op dinsdag 20 juli 2010 20:52 schreef Oksel het volgende:
Carbon rijdt veel comfortabeler, dempt trillingen beter.
Verder klinkt het veel beter als je er met een ander voorwerp tegen aan tikt.
Je moet lid zijn van een club om een licentie te kunnen krijgen bij de KNWU. Tevens dien je een medische keuring te ondergaan. Ik weet niet of jij een A, B of C licentie mag nemen omdat je nog niet zo oud bent. Volgens mij ben je junioren, is volgens mij een andere licentie. Ik zou bij de club waar je nu rijdt even vragen hoe het zit. Zij kunnen dat goed uitleggen. Zo hebben de junioren een maximum verzet of ben ik nu weer in de war met nieuwelingen?quote:Op woensdag 21 juli 2010 00:53 schreef 045represent het volgende:
Ik zat eens te neuzen in de verschillende soorten licenties, en er zijn dus verschillende soorten licenties waarbij het aan de licentie afhangt of je wel/niet mag deelnemen aan categorie I, II, III en IV wedstrijden. Wat is nou het verschil tussen deze categorieen?
Moet je ook bij een club zijn aangesloten om wedstrijden te rijden of kan ik ook een licentie aanvragen en wedstrijden rijden zonder bij een club aangesloten te zijn??
Vandaag weer wedstrijd op de baan gereden, ging erg lekker. Zat de hele tijd voorin het peloton. Uiteindelijk 8e geworden!! En dat terwijl het doel was de eerste 40 minuten bij het peloton blijven. Morgen zal ik nog een iets uitgebreider verslag posten, nu is het bedtijd
quote:Op dinsdag 20 juli 2010 21:00 schreef Littlecreep het volgende:
Ik ben dus niet de enige die in fietsenwinkels altijd even tegen een carbon frame tikt
De renner achter is blind of super slecht ziend zoals mijn partnerquote:Op dinsdag 20 juli 2010 16:55 schreef nogeenmaarten het volgende:
[..]
Dat lijkt mij dus echt zwaar kl*te op een tandem! Verder gaaf, meer gewicht, meer vermogen, meer snelheid op het vlakke! Renner achter moet maar een blinddoek om oid.
alu fiets kan zeker goed zijn, zeker als je nog moet uitvinden of je het fietsen wel leuk vindt. Dan is het daarna altijd weer leuk als je jezelf op een carbon cadeautje kan tracterenquote:Op woensdag 21 juli 2010 09:22 schreef Marurk het volgende:
Ik ga dus vandaag voor een fiets, ik zal straks wel laten weten welke het is geworden. Ga toch maar voor aluminium met carbon voor-(/achter)vork, want de carboneditie van de fiets die ik wil is nog eens een paar honderd euro duurder (of ik moet 105 als groep nemen i.p.v. Ultegra). En er zit maar ongeveer 0,5 kg verschil tussen qua gewicht. Als het wielrennen me bevalt, koop ik over een paar jaar wel een carbonfiets ofzo.Een alu-fiets kan toch ook hardstikke goed zijn?
Ik weet het niet, moet mijn wedstrijdschema bekijken en in september komt ook mijn schoonmoeder het land in.quote:Op woensdag 21 juli 2010 08:42 schreef Oksel het volgende:
Komen er trouwens nog wat racefietsers op de meeting? (Zie mijn sig).
Hangt van de club af, ik krijg gratis kleding, moet het wel weer inleveren zodra in maart de nieuwe kleding weer komt. En het is logisch dat je officiele wedstrijden in clubkleding moet rijden anders komt iedereen in zijn wereldkampioen outfitquote:Op woensdag 21 juli 2010 08:25 schreef Superher0 het volgende:
[..]
kan me helaas het geluid van een lantaarnpaal tegen carbon niet herinneren
[..]
Je moet lid zijn van een club om een licentie te kunnen krijgen bij de KNWU. Tevens dien je een medische keuring te ondergaan. Ik weet niet of jij een A, B of C licentie mag nemen omdat je nog niet zo oud bent. Volgens mij ben je junioren, is volgens mij een andere licentie. Ik zou bij de club waar je nu rijdt even vragen hoe het zit. Zij kunnen dat goed uitleggen. Zo hebben de junioren een maximum verzet of ben ik nu weer in de war met nieuwelingen?
Die categorieen geven aan wat voor wedstrijd het is. Ikzelf rijd B amateur wedstrijden en kijk niet naar categorieen. Dit systeem schijnt sowieso op de schop te gaan want vanaf volgend jaar wordt er gemengd gereden, A, B en C-tjes in een race. tenminste dat is het plan.
Licentie is een dure bezigheid. Ik ben lid van een wielrenclub (70 euro), heb clubkleding moeten kopen anders mag ik geen wedstrijden rijden (60 euro en wee je gebeentje als je in je eigen kleding rijdt, je wordt door de speaker aangesproken tijdens wedstrijden en volgens mij kun je zelf uit de wedstrijd genomen worden), 70 euro voor de licentie zelf bij de KNWU en dan nog eens 100 euro of meer voor een sport medische keuring. Wedstrijden kosten bij voorinschrijving 4 euro, maar als je de eerste 20 rijdt krijg je een envelopje. Weet echter neit hoeveel je krijgt, want ik moet nog prijs rijden.
Ik moest gewoon dokken. Ik moet zelf in clubkleding bij de training komen opdagen. Ik zie wel het prijzenschema maar weet niet de verdeling daarvan. Maar eens opzoeken.quote:Op woensdag 21 juli 2010 09:32 schreef CyclingGirl het volgende:
[..]
Hangt van de club af, ik krijg gratis kleding, moet het wel weer inleveren zodra in maart de nieuwe kleding weer komt. En het is logisch dat je officiele wedstrijden in clubkleding moet rijden anders komt iedereen in zijn wereldkampioen outfitOp de trainingswedstrijden op de clubs is het wel toegestaan volgens mij.
Die prijzen zijn afhankelijk van het schema. Je ziet bij het inschrijven wat voor schema er is. Dus je kan als je bijv. 15e wordt 11 euro hebben maar ook 5 euro of 15 euro.
3 dagen terug voor het eerst in mijn leven een mede wielrenners ingehaald. De " faler " reed maar 30 en ik "stoof" er uiteraard voorbij met 33quote:Op woensdag 21 juli 2010 10:33 schreef Oksel het volgende:
Ik had het zwaar vanochtend, de eerste 10km. Echt NUL komma NUL energie in mijn benen. Moest nog denken; zo zullen die TdF jongens zich wel elke morgen voelen..
Toen zag ik vlak voor mijn aankomst in de verte nog een andere fietser fietsen.. ik proberen in te halen, volgens mij had het door, en versnelde. Uiteindelijk met 43km/h kon in hem bijhalen, volledig buiten adem.. hij grinniken. Moest hij meteen afslaan..
Ik krijg jaarlijks een pakketje voor ¤15-¤25. Voor broek, shirt, shirt lange mouwen is ¤25 (tezamen dus) een koopje.quote:Op woensdag 21 juli 2010 09:53 schreef Superher0 het volgende:
[..]
Ik moest gewoon dokken. Ik moet zelf in clubkleding bij de training komen opdagen. Ik zie wel het prijzenschema maar weet niet de verdeling daarvan. Maar eens opzoeken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |