abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
  dinsdag 20 juli 2010 @ 20:52:57 #276
58560 Oksel
Gezellig.
pi_84289480
registreer om deze reclame te verbergen
Carbon rijdt veel comfortabeler, dempt trillingen beter.

Verder klinkt het veel beter als je er met een ander voorwerp tegen aan tikt.
pi_84289894
quote:
Op dinsdag 20 juli 2010 20:52 schreef Oksel het volgende:
Carbon rijdt veel comfortabeler, dempt trillingen beter.

Verder klinkt het veel beter als je er met een ander voorwerp tegen aan tikt.
Ik ben dus niet de enige die in fietsenwinkels altijd even tegen een carbon frame tikt
  FOK!fotograaf dinsdag 20 juli 2010 @ 21:07:21 #278
73911 ultra_ivo
pi_84290247
quote:
Op dinsdag 20 juli 2010 20:52 schreef Oksel het volgende:
Carbon rijdt veel comfortabeler, dempt trillingen beter.

Verder klinkt het veel beter als je er met een ander voorwerp tegen aan tikt.
Ik tik het liefst tegen stalen frames. Kun je horen hoe goed het staal is dat gebruikt wordt en hoe ver de versterkingen doorlopen.
  dinsdag 20 juli 2010 @ 21:30:37 #279
58560 Oksel
Gezellig.
pi_84291494
registreer om deze reclame te verbergen
Ik tik er alleen maar tegen omdat het interessant staat.
pi_84299725
quote:
Op dinsdag 20 juli 2010 21:30 schreef Oksel het volgende:
Ik tik er alleen maar tegen omdat het interessant staat.
Dat kon nog wel eens tegenvallen Misschien bij die boeren daar in het oosten
- verwijderd door admin - senk joe!
pi_84300228
Ik zat eens te neuzen in de verschillende soorten licenties, en er zijn dus verschillende soorten licenties waarbij het aan de licentie afhangt of je wel/niet mag deelnemen aan categorie I, II, III en IV wedstrijden. Wat is nou het verschil tussen deze categorieen?

Moet je ook bij een club zijn aangesloten om wedstrijden te rijden of kan ik ook een licentie aanvragen en wedstrijden rijden zonder bij een club aangesloten te zijn??

Vandaag weer wedstrijd op de baan gereden, ging erg lekker. Zat de hele tijd voorin het peloton. Uiteindelijk 8e geworden!! En dat terwijl het doel was de eerste 40 minuten bij het peloton blijven. Morgen zal ik nog een iets uitgebreider verslag posten, nu is het bedtijd
  woensdag 21 juli 2010 @ 01:07:30 #282
175950 Marurk
Baggeraar
pi_84300468
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
Op dinsdag 20 juli 2010 20:52 schreef Oksel het volgende:
Carbon rijdt veel comfortabeler, dempt trillingen beter.

Verder klinkt het veel beter als je er met een ander voorwerp tegen aan tikt.
Dus jullie hebben allemaal carbon?
  FOK!fotograaf woensdag 21 juli 2010 @ 04:41:24 #283
73911 ultra_ivo
pi_84302192
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 01:07 schreef Marurk het volgende:

[..]

Dus jullie hebben allemaal carbon?
Helemaal niet. Ik heb alleen maar staal.
  woensdag 21 juli 2010 @ 08:25:23 #284
61399 Superher0
Is it a plane?
pi_84303104
quote:
Op dinsdag 20 juli 2010 20:52 schreef Oksel het volgende:
Carbon rijdt veel comfortabeler, dempt trillingen beter.

Verder klinkt het veel beter als je er met een ander voorwerp tegen aan tikt.
kan me helaas het geluid van een lantaarnpaal tegen carbon niet herinneren
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 00:53 schreef 045represent het volgende:
Ik zat eens te neuzen in de verschillende soorten licenties, en er zijn dus verschillende soorten licenties waarbij het aan de licentie afhangt of je wel/niet mag deelnemen aan categorie I, II, III en IV wedstrijden. Wat is nou het verschil tussen deze categorieen?

Moet je ook bij een club zijn aangesloten om wedstrijden te rijden of kan ik ook een licentie aanvragen en wedstrijden rijden zonder bij een club aangesloten te zijn??

Vandaag weer wedstrijd op de baan gereden, ging erg lekker. Zat de hele tijd voorin het peloton. Uiteindelijk 8e geworden!! En dat terwijl het doel was de eerste 40 minuten bij het peloton blijven. Morgen zal ik nog een iets uitgebreider verslag posten, nu is het bedtijd
Je moet lid zijn van een club om een licentie te kunnen krijgen bij de KNWU. Tevens dien je een medische keuring te ondergaan. Ik weet niet of jij een A, B of C licentie mag nemen omdat je nog niet zo oud bent. Volgens mij ben je junioren, is volgens mij een andere licentie. Ik zou bij de club waar je nu rijdt even vragen hoe het zit. Zij kunnen dat goed uitleggen. Zo hebben de junioren een maximum verzet of ben ik nu weer in de war met nieuwelingen?
Die categorieen geven aan wat voor wedstrijd het is. Ikzelf rijd B amateur wedstrijden en kijk niet naar categorieen. Dit systeem schijnt sowieso op de schop te gaan want vanaf volgend jaar wordt er gemengd gereden, A, B en C-tjes in een race. tenminste dat is het plan.

Licentie is een dure bezigheid. Ik ben lid van een wielrenclub (70 euro), heb clubkleding moeten kopen anders mag ik geen wedstrijden rijden (60 euro en wee je gebeentje als je in je eigen kleding rijdt, je wordt door de speaker aangesproken tijdens wedstrijden en volgens mij kun je zelf uit de wedstrijd genomen worden), 70 euro voor de licentie zelf bij de KNWU en dan nog eens 100 euro of meer voor een sport medische keuring. Wedstrijden kosten bij voorinschrijving 4 euro, maar als je de eerste 20 rijdt krijg je een envelopje. Weet echter neit hoeveel je krijgt, want ik moet nog prijs rijden.
Superhero to the rescue!
pi_84303213
quote:
Op dinsdag 20 juli 2010 21:00 schreef Littlecreep het volgende:
Ik ben dus niet de enige die in fietsenwinkels altijd even tegen een carbon frame tikt


Moet alleen mn fiets eens schoonmaken denk ik plus dat ik een naar geluid heb als ik vol aanzet met m'n linkerkant vd crank..
Eerste beste voetbalkenner binnen BoF!
[b]Winnaar van de Band of FOK!kers Michael Rasmussen Award[/b]
Alpe d'Huez (1:16), Col du Telegraphe (0:56) & Col du Galibier (1:20)
  woensdag 21 juli 2010 @ 08:42:05 #286
58560 Oksel
Gezellig.
pi_84303314
Komen er trouwens nog wat racefietsers op de meeting? (Zie mijn sig).
pi_84303606
Post eens linkje, mobi layout laat geen sigs zien.
Eerste beste voetbalkenner binnen BoF!
[b]Winnaar van de Band of FOK!kers Michael Rasmussen Award[/b]
Alpe d'Huez (1:16), Col du Telegraphe (0:56) & Col du Galibier (1:20)
  woensdag 21 juli 2010 @ 09:22:41 #288
175950 Marurk
Baggeraar
pi_84304014
Ik ga dus vandaag voor een fiets, ik zal straks wel laten weten welke het is geworden. Ga toch maar voor aluminium met carbon voor-(/achter)vork, want de carboneditie van de fiets die ik wil is nog eens een paar honderd euro duurder (of ik moet 105 als groep nemen i.p.v. Ultegra). En er zit maar ongeveer 0,5 kg verschil tussen qua gewicht. Als het wielrennen me bevalt, koop ik over een paar jaar wel een carbonfiets ofzo. Een alu-fiets kan toch ook hardstikke goed zijn?
pi_84304151
quote:
Op dinsdag 20 juli 2010 16:55 schreef nogeenmaarten het volgende:

[..]

Dat lijkt mij dus echt zwaar kl*te op een tandem! Verder gaaf, meer gewicht, meer vermogen, meer snelheid op het vlakke! Renner achter moet maar een blinddoek om oid.
De renner achter is blind of super slecht ziend zoals mijn partner
Haters gonna hate.
pi_84304167
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 09:22 schreef Marurk het volgende:
Ik ga dus vandaag voor een fiets, ik zal straks wel laten weten welke het is geworden. Ga toch maar voor aluminium met carbon voor-(/achter)vork, want de carboneditie van de fiets die ik wil is nog eens een paar honderd euro duurder (of ik moet 105 als groep nemen i.p.v. Ultegra). En er zit maar ongeveer 0,5 kg verschil tussen qua gewicht. Als het wielrennen me bevalt, koop ik over een paar jaar wel een carbonfiets ofzo. Een alu-fiets kan toch ook hardstikke goed zijn?
alu fiets kan zeker goed zijn, zeker als je nog moet uitvinden of je het fietsen wel leuk vindt. Dan is het daarna altijd weer leuk als je jezelf op een carbon cadeautje kan tracteren
Haters gonna hate.
pi_84304178
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 08:42 schreef Oksel het volgende:
Komen er trouwens nog wat racefietsers op de meeting? (Zie mijn sig).
Ik weet het niet, moet mijn wedstrijdschema bekijken en in september komt ook mijn schoonmoeder het land in.
Haters gonna hate.
pi_84304218
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 08:25 schreef Superher0 het volgende:

[..]

kan me helaas het geluid van een lantaarnpaal tegen carbon niet herinneren
[..]

Je moet lid zijn van een club om een licentie te kunnen krijgen bij de KNWU. Tevens dien je een medische keuring te ondergaan. Ik weet niet of jij een A, B of C licentie mag nemen omdat je nog niet zo oud bent. Volgens mij ben je junioren, is volgens mij een andere licentie. Ik zou bij de club waar je nu rijdt even vragen hoe het zit. Zij kunnen dat goed uitleggen. Zo hebben de junioren een maximum verzet of ben ik nu weer in de war met nieuwelingen?
Die categorieen geven aan wat voor wedstrijd het is. Ikzelf rijd B amateur wedstrijden en kijk niet naar categorieen. Dit systeem schijnt sowieso op de schop te gaan want vanaf volgend jaar wordt er gemengd gereden, A, B en C-tjes in een race. tenminste dat is het plan.

Licentie is een dure bezigheid. Ik ben lid van een wielrenclub (70 euro), heb clubkleding moeten kopen anders mag ik geen wedstrijden rijden (60 euro en wee je gebeentje als je in je eigen kleding rijdt, je wordt door de speaker aangesproken tijdens wedstrijden en volgens mij kun je zelf uit de wedstrijd genomen worden), 70 euro voor de licentie zelf bij de KNWU en dan nog eens 100 euro of meer voor een sport medische keuring. Wedstrijden kosten bij voorinschrijving 4 euro, maar als je de eerste 20 rijdt krijg je een envelopje. Weet echter neit hoeveel je krijgt, want ik moet nog prijs rijden.
Hangt van de club af, ik krijg gratis kleding, moet het wel weer inleveren zodra in maart de nieuwe kleding weer komt. En het is logisch dat je officiele wedstrijden in clubkleding moet rijden anders komt iedereen in zijn wereldkampioen outfit Op de trainingswedstrijden op de clubs is het wel toegestaan volgens mij.

Die prijzen zijn afhankelijk van het schema. Je ziet bij het inschrijven wat voor schema er is. Dus je kan als je bijv. 15e wordt 11 euro hebben maar ook 5 euro of 15 euro.
Haters gonna hate.
  woensdag 21 juli 2010 @ 09:53:35 #293
61399 Superher0
Is it a plane?
pi_84304710
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 09:32 schreef CyclingGirl het volgende:

[..]

Hangt van de club af, ik krijg gratis kleding, moet het wel weer inleveren zodra in maart de nieuwe kleding weer komt. En het is logisch dat je officiele wedstrijden in clubkleding moet rijden anders komt iedereen in zijn wereldkampioen outfit Op de trainingswedstrijden op de clubs is het wel toegestaan volgens mij.

Die prijzen zijn afhankelijk van het schema. Je ziet bij het inschrijven wat voor schema er is. Dus je kan als je bijv. 15e wordt 11 euro hebben maar ook 5 euro of 15 euro.
Ik moest gewoon dokken. Ik moet zelf in clubkleding bij de training komen opdagen. Ik zie wel het prijzenschema maar weet niet de verdeling daarvan. Maar eens opzoeken.
Superhero to the rescue!
  woensdag 21 juli 2010 @ 10:06:29 #294
130803 Gripper
Get a grip
pi_84305055
Lekker gefietst net
Gisteravond vanaf mn werk naar huis, Ede-Vreeswijk via de Amerongseberg en de dijk. En vanochtend weer naar het werk toe.

Je zit zoveel wakkerder achter je pc als je 's ochtends al flink gesport hebt.
Mijn foto's op Flickr!
Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
  woensdag 21 juli 2010 @ 10:33:49 #295
58560 Oksel
Gezellig.
pi_84305850
Ik had het zwaar vanochtend, de eerste 10km. Echt NUL komma NUL energie in mijn benen. Moest nog denken; zo zullen die TdF jongens zich wel elke morgen voelen..

Toen zag ik vlak voor mijn aankomst in de verte nog een andere fietser fietsen.. ik proberen in te halen, volgens mij had het door, en versnelde. Uiteindelijk met 43km/h kon in hem bijhalen, volledig buiten adem.. hij grinniken. Moest hij meteen afslaan..
  woensdag 21 juli 2010 @ 10:35:23 #296
271872 Drassss
Oklahoma!
pi_84305899
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 10:33 schreef Oksel het volgende:
Ik had het zwaar vanochtend, de eerste 10km. Echt NUL komma NUL energie in mijn benen. Moest nog denken; zo zullen die TdF jongens zich wel elke morgen voelen..

Toen zag ik vlak voor mijn aankomst in de verte nog een andere fietser fietsen.. ik proberen in te halen, volgens mij had het door, en versnelde. Uiteindelijk met 43km/h kon in hem bijhalen, volledig buiten adem.. hij grinniken. Moest hij meteen afslaan..
3 dagen terug voor het eerst in mijn leven een mede wielrenners ingehaald. De " faler " reed maar 30 en ik "stoof" er uiteraard voorbij met 33
  woensdag 21 juli 2010 @ 10:40:03 #297
58560 Oksel
Gezellig.
pi_84306037
Ik haal ze altijd in, gewoon omdat het leuk is.. En dan kan ik het vaak nog nét lang genoeg vol houden om de hoek om te gaan, om vervolgens volledig in elkaar te storten..

Nee, ik hoop altijd dat ze aansluiten, vind ik leuk. Pas nog een volledig ongetrainde man op sleeptouw genomen.. die moest er na 10km met 35-37km/h toch vanaf, ondanks dat het vlak was en ik al paar keer had gewacht.
pi_84306038
Ik ben ook rustig aan het wielrennen geslagen. Mijn vader is al jarenlang fanatiek wielrenner. Dus ik fiets nu op zijn oude" van tuyl fiets. Heb nu een rondje van 50 km wat ik in 2 uur doe.

Gisteren werd ik ingehaald door een andere racefietser, net voor een dorpje. Dus ik erachteraan. Het hele dorpje lang hield ik hem redelijk makkelijk bij. Daarna kwamen we weer in de weilanden, toen trok hij het gas even open. Dat viel even tegen.
  woensdag 21 juli 2010 @ 10:44:02 #299
271872 Drassss
Oklahoma!
pi_84306153
Ik fiets hier in Brabant over veel weilanden + dorpjes. Normaal zit ik op gemiddeldes van 25 en sinds dit jaar kan ik dat doortrekken naar 27/28 Oke het is nog niet hard genoeg, maar het begint er langzaam op te lijken.
pi_84306319
Gisteren was grappig de brug op bij Ambacht. Een gastje van een jaar of 18/20 op een racefiets. Ziet mij aankomen geeft gas. Valt enorm stil op die brug. Ik hoefde niet eens veel bij te trappen om hem voorbij te gaan
Haters gonna hate.
abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')