Sowieso, heb echt 'n voorraad remblokken ingeslagenquote:Op dinsdag 20 juli 2010 09:56 schreef Superher0 het volgende:
[..]
veel plezier! Doe voorzichtig in de afdalingen!
mm mag ik aannemen. Welke lengte heb je nu? Overigens is 172,5 iha standaard. Op MTB 175.quote:Op dinsdag 20 juli 2010 09:55 schreef Superher0 het volgende:
[..]Als ik mij niet vergis is mijn cranklength 2.5cm korter dan op mijn vorige fiets.
Owkay, doe dan niet meer dan 8 bar in je banden, 7.5 is beter. Als ze te warm worden vanwege het vele remmen wil de kans op een klapband drastisch toenemen en met hoge snelheden is dat geen pretje. Zou ook een reserve buitenband meenemen, mocht je door een Vocklear actie moeten schuiven in de bocht en je rubber eraf schuren. Fietst zo vervelend, een vierkante bandquote:Op dinsdag 20 juli 2010 10:01 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Sowieso, heb echt 'n voorraad remblokken ingeslagen
Goed punt. Volgens mij was het 175 op mijn vorige fiets en de Felt heeft 172.5. Toch heb ik het idee dat ik net een fractie te laag zit. Het is sowieso wennen, even net iets andere geometrie. Stuur naar beneden is volgens mij wel een goed idee.quote:Op dinsdag 20 juli 2010 10:31 schreef Wombcat het volgende:
[..]
mm mag ik aannemen. Welke lengte heb je nu? Overigens is 172,5 iha standaard. Op MTB 175.
Overigens heb ik eens van iemand gehoord dat als je een langere crank neemt, je je zadel dan juist hoger moet zetten (vanwege de hoek die je been maakt op het hoogste punt). Of dat ook idd het beste is, weet ik niet, maar dan zou je bij een kortere crank juist het zadel lager moeten zetten.
Sanchez!!!!!quote:Op dinsdag 20 juli 2010 10:36 schreef Wombcat het volgende:
Je moet ook niet teveel remmen in een afdaling
Ook niet te weinig trouwens
Geometrie kan schelen.quote:Op dinsdag 20 juli 2010 10:39 schreef Superher0 het volgende:
[..]
Goed punt. Volgens mij was het 175 op mijn vorige fiets en de Felt heeft 172.5. Toch heb ik het idee dat ik net een fractie te laag zit. Het is sowieso wennen, even net iets andere geometrie. Stuur naar beneden is volgens mij wel een goed idee.
Met de Cube was ik bij Lucas Bos geweest (http://www.fietsbewegingsanalyse.nl/) en deze heeft mij helemaal goed op de fiets gezet. Als sportieve recreant, niet als amateur wielrenner. De bevindingen en aangeraden maten heb ik aan EP Bikes gegeven en daarop is het frame gebaseerd. Uiteraard ook daadwerkelijk op de fiets gereden. het zijn kleine dingetjes, stuur wat lager, zadel misschien wat hoger. Ik zal vanmiddag eens kijken naar de positie van de zadel ten opzichte van de bracket.quote:Op dinsdag 20 juli 2010 11:12 schreef eentwee het volgende:
Zat je op de je Cube ook precies volgens die meting? Of heb je daar je positie ook gefinetuned? Vaak neemt men gewoon de maten van de oude fiets als basis, daar zit meer info (nl. ervaring) in dan alleen de fietsmeting.
Ik las je SMS toen ik net in de buurt van je camping was, wilde ff langskomen dus. En je moet zeker de Holterberg met mij fietsen.. Laat maar weten, ik kan bijna elke dag wel.quote:Op maandag 19 juli 2010 16:41 schreef Freddeh het volgende:
@Oksel, ik zag dat ik je telefoontje net mistte, ik bel je nog even om een exacte datum af te spreken. Er komen deze week (weer ) dingen tussendoor waardoor a.s. donderdag ook niet lukken gaat... Ik bespreek hem hier en bel je nog terug. Heb trouwens gereageerd op je facebook bericht.
Na gisteren mogen ze 'm houdenquote:Op dinsdag 20 juli 2010 13:52 schreef Superher0 het volgende:
Iemand interesse in een Speciailized fiets? Leuke reclame.
Is ook een kwestie van weten dat er geen auto van de andere kant af komt.quote:Op dinsdag 20 juli 2010 14:20 schreef Oksel het volgende:
lol.
Leuk dat ze met 100km/h + door de dorpjes knallen trouwens. Durf ik niet
Ik heb hier in Londen op een afdalinkje de fiets wel eens laten lopen en toen ging ik 86 volgens mijn teller. In de stad. Niet veilig kan ik je vertellen zeker met al die gaten in de weg hier.quote:Op dinsdag 20 juli 2010 14:46 schreef Oksel het volgende:
Natuurlijk Ik zou best eens 100 willen fietsen. Zou wel eerst mijn fiets nog even volledig laten checken.. vooral mijn wielen.
Tot 50 km geen drinken onderweg. Vooraf wat drinken en binnen 1,5 ur weer terug. Voor als ik (al dan niet expres) verdwaal heb ik 1 bidon bij mij, maar onder 50 km niet nodig, dat drink ik thuis wel weer bij. Na 30 km weet ik toch meestal vrij exact hoelang ik nodig heb om weer thuis te komen. Boven 50 km nog geen ervaring bij temperatuur van 30 graden en meer. Ben benieuwd.quote:Op maandag 19 juli 2010 20:04 schreef Landgeld het volgende:
Hoe gaan jullie om met drinken tijdens dit weer? Een zadeltasje voor materiaal en dan een extra bidon? Of zo'n bidonhouder op het zadel? (waar twee bidons in kunnen). Wordt dat uberhaupt gedrdonken?
Huh, is je lief een superheld (allicht sowieso ), maar waarom zou je zo'n kampioenschap houden tijdens de Tour de France? Andere tak van sport/fietsen?quote:Op maandag 19 juli 2010 13:23 schreef CyclingGirl het volgende:Mijn lief is Spaans kampioen tijdrijden geworden afgelopen weekend in Madrid
Mijn max is 60,1 km/h op de oosterscheldekering met meewind. Voelde absoluut niet stabiel! 86 km/h lijkt mij absoluut geen aanrader ...quote:Op dinsdag 20 juli 2010 14:47 schreef JohnDDD het volgende:
Ik heb hier in Londen op een afdalinkje de fiets wel eens laten lopen en toen ging ik 86 volgens mijn teller. In de stad. Niet veilig kan ik je vertellen zeker met al die gaten in de weg hier.
Viel wel mee hoor. Kwam ook een beetje onverwacht. Ik ging een redelijk steil heuveltje af en ging naar 40, 50, 60, 65, 70, toen opeens 80, 85, toen heb ik maar even wat geremd want ik werd toch wel een beetje ongerust zo in de stad met gaten in de weg en auto's in de buurt. Dus lang heb ik er niet mee gereden met die snelheid. Het is ook een kwestie van gewoon durven. Tuurlijk het is eng maar er kan weinig gebeuren als je fiets goed in elkaar zit.quote:Op dinsdag 20 juli 2010 15:02 schreef nogeenmaarten het volgende:
[..]
Mijn max is 60,1 km/h op de oosterscheldekering met meewind. Voelde absoluut niet stabiel! 86 km/h lijkt mij absoluut geen aanrader ...
Ligt het aan mij dat je fiets dan onstabiel voelt, of is dat een kwestie van wennen?
Kun je ook klemmetjes voor kopen.quote:Op dinsdag 20 juli 2010 14:54 schreef nogeenmaarten het volgende:
[..]
Tot 50 km geen drinken onderweg. Vooraf wat drinken en binnen 1,5 ur weer terug. Voor als ik (al dan niet expres) verdwaal heb ik 1 bidon bij mij, maar onder 50 km niet nodig, dat drink ik thuis wel weer bij. Na 30 km weet ik toch meestal vrij exact hoelang ik nodig heb om weer thuis te komen. Boven 50 km nog geen ervaring bij temperatuur van 30 graden en meer. Ben benieuwd.
Frame heeft 1 houder. Voor 2de moeten er gaten worden geboord en dat lijkt mij toch niet optimaal.
Sommige frames zijn ook stabieler dan andere.quote:Op dinsdag 20 juli 2010 15:08 schreef JohnDDD het volgende:
[..]
Viel wel mee hoor. Kwam ook een beetje onverwacht. Ik ging een redelijk steil heuveltje af en ging naar 40, 50, 60, 65, 70, toen opeens 80, 85, toen heb ik maar even wat geremd want ik werd toch wel een beetje ongerust zo in de stad met gaten in de weg en auto's in de buurt. Dus lang heb ik er niet mee gereden met die snelheid. Het is ook een kwestie van gewoon durven. Tuurlijk het is eng maar er kan weinig gebeuren als je fiets goed in elkaar zit.
Hij rijdt tandem.quote:Op dinsdag 20 juli 2010 14:59 schreef nogeenmaarten het volgende:
[..]
Huh, is je lief een superheld (allicht sowieso ), maar waarom zou je zo'n kampioenschap houden tijdens de Tour de France? Andere tak van sport/fietsen?
Is waarschijnlijk het amateur-kampioenschap, aangezien de elite in juni aan de bak mocht.quote:Op dinsdag 20 juli 2010 14:59 schreef nogeenmaarten het volgende:
[..]
Huh, is je lief een superheld (allicht sowieso ), maar waarom zou je zo'n kampioenschap houden tijdens de Tour de France? Andere tak van sport/fietsen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |