2 bidons van 1 l aan het frame, rackpack voor materiaal/kleding/poeder/eten. Drinken moet je zeker doen, in extreme gevallen drink ik minimaal 10l op een dag.quote:Op maandag 19 juli 2010 20:04 schreef Landgeld het volgende:
Hoe gaan jullie om met drinken tijdens dit weer? Een zadeltasje voor materiaal en dan een extra bidon? Of zo'n bidonhouder op het zadel? (waar twee bidons in kunnen). Wordt dat uberhaupt gedrdonken?
Ik heb 2 bidonhouders op mijn frame en als het echt heel warm is en ik van plan ben ver te fietsen, stop ik nog een flesje water (500ml) in mijn achterzak. Dat flesje water drink ik dan het eerst op zodat ik daar als eerste van af benquote:Op maandag 19 juli 2010 20:04 schreef Landgeld het volgende:
Hoe gaan jullie om met drinken tijdens dit weer? Een zadeltasje voor materiaal en dan een extra bidon? Of zo'n bidonhouder op het zadel? (waar twee bidons in kunnen). Wordt dat uberhaupt gedrdonken?
Op ritjes tot 50-60km kan ik het met één bidon af, hoewel ik het met dit hete weer al wel twee nodig had. Op langere ritten sowieso twee bidons en als het langer dan 100 wordt neem ik er ook twee mee en vul ik het halverwege ergens bij.quote:Op maandag 19 juli 2010 20:04 schreef Landgeld het volgende:
Hoe gaan jullie om met drinken tijdens dit weer? Een zadeltasje voor materiaal en dan een extra bidon? Of zo'n bidonhouder op het zadel? (waar twee bidons in kunnen). Wordt dat uberhaupt gedrdonken?
Maar waar laten jullie je materiaal dan? Zadeltasje of je achterzak?quote:Op maandag 19 juli 2010 20:14 schreef 045represent het volgende:
[..]
Ik heb 2 bidonhouders op mijn frame en als het echt heel warm is en ik van plan ben ver te fietsen, stop ik nog een flesje water (500ml) in mijn achterzak. Dat flesje water drink ik dan het eerst op zodat ik daar als eerste van af ben
edit: van die 15cl blikjes cola vind ik ook altijd wel lekker en die passen makkelijk in achterzakje
Dat doe ik vaak, gewoon ff spieden in een dorpje tot je iemand ziet. Oude dames die aan het kletsen zijn aan de deur zijn ook altijd goed. Verder is er vaak een kraan op een kerkhof.quote:Op maandag 19 juli 2010 20:42 schreef Littlecreep het volgende:
Zoals al hierboven gezegd, twee bidons aan het frame mee. Eventueel een AA in mijn achterzakje, maar meestal heb ik aan twee bidons genoeg. Er is altijd wel ergens een pompstation/café/sportclub in de buurt waar je ze kan vullen. Heb zelfs een keertje vriendelijk gevraagd bij een huis, waarvan de bewoners in de voortuin zaten. Vonden ze geen probleem
bij een tankstation o.i.d. durf ik nooit naar binnen te gaan, bang dat mijn fiets gejat wordt. hoe doe jij dat dan?quote:Op maandag 19 juli 2010 21:42 schreef Yankee het volgende:
net rondje van iets meer dan 100 km gefietst = 2 bidons mee want meer houders heb ik uiteraard niet op m'n frame. 1 bidon met water en 1 met ranja of van die sportdrankrommel. Met dit weer is dit mij te weinig dus dan stop ik ergens onderweg bij een benzinepomp o.i.d. en koop dan een extran of wat dan ook.
Ik kies van die tankstations uit in kleine plaatsen, meestal is de shop daarvan ook nogal klein en dan zet ik m'n fiets gewoon tegen het raam zodat ik deze continue kan zienquote:Op maandag 19 juli 2010 21:45 schreef 045represent het volgende:
[..]
bij een tankstation o.i.d. durf ik nooit naar binnen te gaan, bang dat mijn fiets gejat wordt. hoe doe jij dat dan?
Klopt, nog wat weggetjes genomen die ik normaal eigenlijk nooit neemquote:Op maandag 19 juli 2010 23:01 schreef ursel het volgende:
Zo, lekker gefietst in Nijmegen. Gezellig druk daar..
Jammer van de files bij Utrecht dat het zo laat werd.
Toch nog NO-P daar wat mooie weggetjes kunnen laten zien..
Thnx!quote:Op dinsdag 20 juli 2010 09:30 schreef CyclingGirl het volgende:
Fijne vakantie Tommeke!!!
Gisteren op club gereden, het ging super lekker. Bij de laatste 3 rondes was in niet eens super gaar en heb op de 12 gesprint, heb geen 11 helaas. Ik heb een goed gevoel over zaterdag dan heb ik en wedstrijd maar het wordt dan koud en regen. Dat is niet mijn weer.
Nou, KaheemSaid, fietsen is gezien worden. Zolang ik gezien word ben ik blijquote:Op dinsdag 20 juli 2010 09:31 schreef KaheemSaid het volgende:
@ superhero, heb je die aanpassingen aan je stuur en zadel nu zelf bedacht of af gelezen van dit forum....
hoe zet je trouwens je linker voet naar buiten, dit aangezien ik wel eens met mijn schoen tegen de krank zit.
veel plezier! Doe voorzichtig in de afdalingen!quote:Op dinsdag 20 juli 2010 09:29 schreef Tommeke het volgende:
Hahaha, goeie nacht gehad?
Ik vertrek morgen in alle vroegte richting de Alpe
Zie jullie over 'n paar weken of in een internetcafé weer!![]()
Fiet ze iedereen!
Sowieso, heb echt 'n voorraad remblokken ingeslagenquote:Op dinsdag 20 juli 2010 09:56 schreef Superher0 het volgende:
[..]
veel plezier! Doe voorzichtig in de afdalingen!
mm mag ik aannemen. Welke lengte heb je nu? Overigens is 172,5 iha standaard. Op MTB 175.quote:Op dinsdag 20 juli 2010 09:55 schreef Superher0 het volgende:
[..]Als ik mij niet vergis is mijn cranklength 2.5cm korter dan op mijn vorige fiets.
Owkay, doe dan niet meer dan 8 bar in je banden, 7.5 is beter. Als ze te warm worden vanwege het vele remmen wil de kans op een klapband drastisch toenemen en met hoge snelheden is dat geen pretje. Zou ook een reserve buitenband meenemen, mocht je door een Vocklear actie moeten schuiven in de bocht en je rubber eraf schuren. Fietst zo vervelend, een vierkante bandquote:Op dinsdag 20 juli 2010 10:01 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Sowieso, heb echt 'n voorraad remblokken ingeslagen
Goed punt. Volgens mij was het 175 op mijn vorige fiets en de Felt heeft 172.5. Toch heb ik het idee dat ik net een fractie te laag zit. Het is sowieso wennen, even net iets andere geometrie. Stuur naar beneden is volgens mij wel een goed idee.quote:Op dinsdag 20 juli 2010 10:31 schreef Wombcat het volgende:
[..]
mm mag ik aannemen. Welke lengte heb je nu? Overigens is 172,5 iha standaard. Op MTB 175.
Overigens heb ik eens van iemand gehoord dat als je een langere crank neemt, je je zadel dan juist hoger moet zetten (vanwege de hoek die je been maakt op het hoogste punt). Of dat ook idd het beste is, weet ik niet, maar dan zou je bij een kortere crank juist het zadel lager moeten zetten.
Sanchez!!!!!quote:Op dinsdag 20 juli 2010 10:36 schreef Wombcat het volgende:
Je moet ook niet teveel remmen in een afdaling![]()
Ook niet te weinig trouwens
Geometrie kan schelen.quote:Op dinsdag 20 juli 2010 10:39 schreef Superher0 het volgende:
[..]
Goed punt. Volgens mij was het 175 op mijn vorige fiets en de Felt heeft 172.5. Toch heb ik het idee dat ik net een fractie te laag zit. Het is sowieso wennen, even net iets andere geometrie. Stuur naar beneden is volgens mij wel een goed idee.
Met de Cube was ik bij Lucas Bos geweest (http://www.fietsbewegingsanalyse.nl/) en deze heeft mij helemaal goed op de fiets gezet. Als sportieve recreant, niet als amateur wielrenner. De bevindingen en aangeraden maten heb ik aan EP Bikes gegeven en daarop is het frame gebaseerd. Uiteraard ook daadwerkelijk op de fiets gereden. het zijn kleine dingetjes, stuur wat lager, zadel misschien wat hoger. Ik zal vanmiddag eens kijken naar de positie van de zadel ten opzichte van de bracket.quote:Op dinsdag 20 juli 2010 11:12 schreef eentwee het volgende:
Zat je op de je Cube ook precies volgens die meting? Of heb je daar je positie ook gefinetuned? Vaak neemt men gewoon de maten van de oude fiets als basis, daar zit meer info (nl. ervaring) in dan alleen de fietsmeting.
Ik las je SMS toen ik net in de buurt van je camping was, wilde ff langskomen dus. En je moet zeker de Holterberg met mij fietsen..quote:Op maandag 19 juli 2010 16:41 schreef Freddeh het volgende:
@Oksel, ik zag dat ik je telefoontje net mistte, ik bel je nog even om een exacte datum af te spreken. Er komen deze week (weer) dingen tussendoor waardoor a.s. donderdag ook niet lukken gaat... Ik bespreek hem hier en bel je nog terug. Heb trouwens gereageerd op je facebook bericht.
Na gisteren mogen ze 'm houdenquote:Op dinsdag 20 juli 2010 13:52 schreef Superher0 het volgende:
Iemand interesse in een Speciailized fiets? Leuke reclame.
Is ook een kwestie van weten dat er geen auto van de andere kant af komt.quote:Op dinsdag 20 juli 2010 14:20 schreef Oksel het volgende:
lol.
Leuk dat ze met 100km/h + door de dorpjes knallen trouwens. Durf ik niet
Ik heb hier in Londen op een afdalinkje de fiets wel eens laten lopen en toen ging ik 86 volgens mijn teller. In de stad. Niet veilig kan ik je vertellen zeker met al die gaten in de weg hier.quote:Op dinsdag 20 juli 2010 14:46 schreef Oksel het volgende:
NatuurlijkIk zou best eens 100 willen fietsen. Zou wel eerst mijn fiets nog even volledig laten checken.. vooral mijn wielen.
Tot 50 km geen drinken onderweg. Vooraf wat drinken en binnen 1,5 ur weer terug. Voor als ik (al dan niet expres) verdwaal heb ik 1 bidon bij mij, maar onder 50 km niet nodig, dat drink ik thuis wel weer bij. Na 30 km weet ik toch meestal vrij exact hoelang ik nodig heb om weer thuis te komen. Boven 50 km nog geen ervaring bij temperatuur van 30 graden en meer. Ben benieuwd.quote:Op maandag 19 juli 2010 20:04 schreef Landgeld het volgende:
Hoe gaan jullie om met drinken tijdens dit weer? Een zadeltasje voor materiaal en dan een extra bidon? Of zo'n bidonhouder op het zadel? (waar twee bidons in kunnen). Wordt dat uberhaupt gedrdonken?
Huh, is je lief een superheld (allicht sowiesoquote:Op maandag 19 juli 2010 13:23 schreef CyclingGirl het volgende:Mijn lief is Spaans kampioen tijdrijden geworden afgelopen weekend in Madrid
Mijn max is 60,1 km/h op de oosterscheldekering met meewind. Voelde absoluut niet stabiel! 86 km/h lijkt mij absoluut geen aanrader ...quote:Op dinsdag 20 juli 2010 14:47 schreef JohnDDD het volgende:
Ik heb hier in Londen op een afdalinkje de fiets wel eens laten lopen en toen ging ik 86 volgens mijn teller. In de stad. Niet veilig kan ik je vertellen zeker met al die gaten in de weg hier.
Viel wel mee hoor. Kwam ook een beetje onverwacht. Ik ging een redelijk steil heuveltje af en ging naar 40, 50, 60, 65, 70, toen opeens 80, 85, toen heb ik maar even wat geremd want ik werd toch wel een beetje ongerust zo in de stad met gaten in de weg en auto's in de buurt. Dus lang heb ik er niet mee gereden met die snelheid. Het is ook een kwestie van gewoon durven. Tuurlijk het is eng maar er kan weinig gebeuren als je fiets goed in elkaar zit.quote:Op dinsdag 20 juli 2010 15:02 schreef nogeenmaarten het volgende:
[..]
Mijn max is 60,1 km/h op de oosterscheldekering met meewind. Voelde absoluut niet stabiel! 86 km/h lijkt mij absoluut geen aanrader ...
Ligt het aan mij dat je fiets dan onstabiel voelt, of is dat een kwestie van wennen?
Kun je ook klemmetjes voor kopen.quote:Op dinsdag 20 juli 2010 14:54 schreef nogeenmaarten het volgende:
[..]
Tot 50 km geen drinken onderweg. Vooraf wat drinken en binnen 1,5 ur weer terug. Voor als ik (al dan niet expres) verdwaal heb ik 1 bidon bij mij, maar onder 50 km niet nodig, dat drink ik thuis wel weer bij. Na 30 km weet ik toch meestal vrij exact hoelang ik nodig heb om weer thuis te komen. Boven 50 km nog geen ervaring bij temperatuur van 30 graden en meer. Ben benieuwd.
Frame heeft 1 houder. Voor 2de moeten er gaten worden geboord en dat lijkt mij toch niet optimaal.
Sommige frames zijn ook stabieler dan andere.quote:Op dinsdag 20 juli 2010 15:08 schreef JohnDDD het volgende:
[..]
Viel wel mee hoor. Kwam ook een beetje onverwacht. Ik ging een redelijk steil heuveltje af en ging naar 40, 50, 60, 65, 70, toen opeens 80, 85, toen heb ik maar even wat geremd want ik werd toch wel een beetje ongerust zo in de stad met gaten in de weg en auto's in de buurt. Dus lang heb ik er niet mee gereden met die snelheid. Het is ook een kwestie van gewoon durven. Tuurlijk het is eng maar er kan weinig gebeuren als je fiets goed in elkaar zit.
Hij rijdt tandem.quote:Op dinsdag 20 juli 2010 14:59 schreef nogeenmaarten het volgende:
[..]
Huh, is je lief een superheld (allicht sowieso), maar waarom zou je zo'n kampioenschap houden tijdens de Tour de France? Andere tak van sport/fietsen?
Is waarschijnlijk het amateur-kampioenschap, aangezien de elite in juni aan de bak mocht.quote:Op dinsdag 20 juli 2010 14:59 schreef nogeenmaarten het volgende:
[..]
Huh, is je lief een superheld (allicht sowieso), maar waarom zou je zo'n kampioenschap houden tijdens de Tour de France? Andere tak van sport/fietsen?
Je had 't ook al vaker gemeld.quote:Op dinsdag 20 juli 2010 15:55 schreef CyclingGirl het volgende:
Ja lol was het even vergeten hoor. Het is voor mij vanzelfsprekend.
Dat is dus ook het punt wat ik heb. Het voelde niet goed bij iets meer dan 60 km/h, maar dat was ook de eerste keer dat ik dat reed. Het voelde zwabberig, alsof kleine bochten zouden leiden tot catastrofe ..Maarja een gevoel ...quote:Op dinsdag 20 juli 2010 15:21 schreef Wombcat het volgende:
Sommige frames zijn ook stabieler dan andere.
Ah, vandaar. Tandem lijkt mij wel mooi!quote:Op dinsdag 20 juli 2010 15:55 schreef CyclingGirl het volgende:
Ja lol was het even vergeten hoor. Het is voor mij vanzelfsprekend.
Maar wel dat het gewicht en lengte van de fietser op het frame is afgestemd. Wat is dan het verschil?quote:Op dinsdag 20 juli 2010 16:19 schreef Wombcat het volgende:
Op maat gemaakt betekent niet dat het frame stijver is.
Het heeft niets met elkaar te maken.quote:Op dinsdag 20 juli 2010 16:21 schreef nogeenmaarten het volgende:
[..]
Maar wel dat het gewicht en lengte van de fietser op het frame is afgestemd. Wat is dan het verschil?
Dan hoop ik er maar het beste vanquote:Op dinsdag 20 juli 2010 16:25 schreef Wombcat het volgende:
Het heeft niets met elkaar te maken.
Stijfheid is een karakteristiek van het frame wat vooral wordt bepaald door de buizen en de verbindingen.
Maatvoering staat daar los van.
Overigens, als je het fysisch allemaal goed zou bekijken, het gewicht en lengte van de renner heeft wel gegelijk relatie tot de respons van de fiets (met zijn stijfheid, gewicht en eigenfrequenties). Wat dat betreft zit je er fundamenteel naast, maar praktisch gezien (misschien) niet.quote:Op dinsdag 20 juli 2010 16:25 schreef Wombcat het volgende:
Het heeft niets met elkaar te maken.
Stijfheid is een karakteristiek van het frame wat vooral wordt bepaald door de buizen en de verbindingen.
Maatvoering staat daar los van.
Maar wel vaak dat een frame beter in de hand ligt.quote:Op dinsdag 20 juli 2010 16:19 schreef Wombcat het volgende:
Op maat gemaakt betekent niet dat het frame stijver is.
Hoeft ook niet per se, karakteristieken zijn ook erg frame(merk)-afhankelijk.quote:Op dinsdag 20 juli 2010 16:45 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Maar wel vaak dat een frame beter in de hand ligt.
Dat lijkt mij dus echt zwaar kl*te op een tandem! Verder gaaf, meer gewicht, meer vermogen, meer snelheid op het vlakke! Renner achter moet maar een blinddoek om oid.quote:Op dinsdag 20 juli 2010 16:51 schreef CyclingGirl het volgende:
Nou een tandem is wel gaaf hoor. Heb er ook es op gereden maar toen ging het van wiebel wiebel wiebel het is echt zo anders sturen. En ik zat toen even achterop maar dan mag je zelf niet sturen zeg maar en ik wilde dat wel hahaha.
Ik zat in de Marmotte van 2001 achter een tandem in de afdaling van de Croix de Fer. Dat kostte me echt veel moeite erlangs te komen. Ik kon niet echt later remmen en bij het aanzetten gingen ze eigenlijk veel harder. Ik moest echt volle bak om er langs te komen.quote:Op dinsdag 20 juli 2010 16:53 schreef Oksel het volgende:
Stel dat je normaal beiden gemiddeld 30 rijdt.. volgens mij rij je dan samen wel gemiddeld 40 ofzo, met dezelfde inspanning..![]()
Alleen afdalen zal niet zoveel sneller kunnen
Ja, ik. Ik organiseer zelfs NTFU tochten vanuit Maastricht.quote:Op dinsdag 20 juli 2010 17:22 schreef Marurk het volgende:
Een vraagje: Zijn er hier mensen die regelmatig in Zuid-Limburg (Maastricht en omstreken) fietsen?
Goeie tip, dankje! Ik neem gewoon 'n setje extra wielen mee achter in de autoquote:Op dinsdag 20 juli 2010 10:34 schreef Superher0 het volgende:
[..]
Owkay, doe dan niet meer dan 8 bar in je banden, 7.5 is beter. Als ze te warm worden vanwege het vele remmen wil de kans op een klapband drastisch toenemen en met hoge snelheden is dat geen pretje. Zou ook een reserve buitenband meenemen, mocht je door een Vocklear actie moeten schuiven in de bocht en je rubber eraf schuren. Fietst zo vervelend, een vierkante band![]()
Voor de rest veel plezier, pas op voor ontploffingen en kranten (dalers).
Fijne vakantie! Ik hoop volgende week bij de Mont Ventoux te zitten...maar of dat gaat lukken is nog even afwachtenquote:Op dinsdag 20 juli 2010 18:14 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Goeie tip, dankje! Ik neem gewoon 'n setje extra wielen mee achter in de auto
Kort:quote:Op dinsdag 20 juli 2010 19:45 schreef Marurk het volgende:
Carbon is lichter en duurder, maar heeft een aluminiumframe ook een voordeel t.o.v. een carbonframe? Of is er helemaal geen voordeel? Want zie net twee overeenkomstige fietsen (de ene carbonuitvoering, de ander alu-uitvoering) en er zit maar iets van 0,5 kg verschil qua gewicht tussen beiden. Is dat nou HET voordeel van carbon, die 0,5 kg (lees: dat halve pak suiker)?Want als je al een liter water meeneemt, dan heb je al 1 kg meer gewicht bij je.
(Natuurlijk heb je ook superlichte carbonfietsen, maar daar heb ik het nu eventjes niet over.)
En die rijders in de Tour de France, rijden die dan allemaal op carbon?
Ik ben dus niet de enige die in fietsenwinkels altijd even tegen een carbon frame tiktquote:Op dinsdag 20 juli 2010 20:52 schreef Oksel het volgende:
Carbon rijdt veel comfortabeler, dempt trillingen beter.
Verder klinkt het veel beter als je er met een ander voorwerp tegen aan tikt.
Ik tik het liefst tegen stalen frames. Kun je horen hoe goed het staal is dat gebruikt wordt en hoe ver de versterkingen doorlopen.quote:Op dinsdag 20 juli 2010 20:52 schreef Oksel het volgende:
Carbon rijdt veel comfortabeler, dempt trillingen beter.
Verder klinkt het veel beter als je er met een ander voorwerp tegen aan tikt.
Dat kon nog wel eens tegenvallenquote:Op dinsdag 20 juli 2010 21:30 schreef Oksel het volgende:
Ik tik er alleen maar tegen omdat het interessant staat.
Dus jullie hebben allemaal carbon?quote:Op dinsdag 20 juli 2010 20:52 schreef Oksel het volgende:
Carbon rijdt veel comfortabeler, dempt trillingen beter.
Verder klinkt het veel beter als je er met een ander voorwerp tegen aan tikt.
kan me helaas het geluid van een lantaarnpaal tegen carbon niet herinnerenquote:Op dinsdag 20 juli 2010 20:52 schreef Oksel het volgende:
Carbon rijdt veel comfortabeler, dempt trillingen beter.
Verder klinkt het veel beter als je er met een ander voorwerp tegen aan tikt.
Je moet lid zijn van een club om een licentie te kunnen krijgen bij de KNWU. Tevens dien je een medische keuring te ondergaan. Ik weet niet of jij een A, B of C licentie mag nemen omdat je nog niet zo oud bent. Volgens mij ben je junioren, is volgens mij een andere licentie. Ik zou bij de club waar je nu rijdt even vragen hoe het zit. Zij kunnen dat goed uitleggen. Zo hebben de junioren een maximum verzet of ben ik nu weer in de war met nieuwelingen?quote:Op woensdag 21 juli 2010 00:53 schreef 045represent het volgende:
Ik zat eens te neuzen in de verschillende soorten licenties, en er zijn dus verschillende soorten licenties waarbij het aan de licentie afhangt of je wel/niet mag deelnemen aan categorie I, II, III en IV wedstrijden. Wat is nou het verschil tussen deze categorieen?
Moet je ook bij een club zijn aangesloten om wedstrijden te rijden of kan ik ook een licentie aanvragen en wedstrijden rijden zonder bij een club aangesloten te zijn??
Vandaag weer wedstrijd op de baan gereden, ging erg lekker. Zat de hele tijd voorin het peloton. Uiteindelijk 8e geworden!! En dat terwijl het doel was de eerste 40 minuten bij het peloton blijven. Morgen zal ik nog een iets uitgebreider verslag posten, nu is het bedtijd
quote:Op dinsdag 20 juli 2010 21:00 schreef Littlecreep het volgende:
Ik ben dus niet de enige die in fietsenwinkels altijd even tegen een carbon frame tikt
De renner achter is blind of super slecht ziend zoals mijn partnerquote:Op dinsdag 20 juli 2010 16:55 schreef nogeenmaarten het volgende:
[..]
Dat lijkt mij dus echt zwaar kl*te op een tandem! Verder gaaf, meer gewicht, meer vermogen, meer snelheid op het vlakke! Renner achter moet maar een blinddoek om oid.
alu fiets kan zeker goed zijn, zeker als je nog moet uitvinden of je het fietsen wel leuk vindt. Dan is het daarna altijd weer leuk als je jezelf op een carbon cadeautje kan tracterenquote:Op woensdag 21 juli 2010 09:22 schreef Marurk het volgende:
Ik ga dus vandaag voor een fiets, ik zal straks wel laten weten welke het is geworden. Ga toch maar voor aluminium met carbon voor-(/achter)vork, want de carboneditie van de fiets die ik wil is nog eens een paar honderd euro duurder (of ik moet 105 als groep nemen i.p.v. Ultegra). En er zit maar ongeveer 0,5 kg verschil tussen qua gewicht. Als het wielrennen me bevalt, koop ik over een paar jaar wel een carbonfiets ofzo.Een alu-fiets kan toch ook hardstikke goed zijn?
Ik weet het niet, moet mijn wedstrijdschema bekijken en in september komt ook mijn schoonmoeder het land in.quote:Op woensdag 21 juli 2010 08:42 schreef Oksel het volgende:
Komen er trouwens nog wat racefietsers op de meeting? (Zie mijn sig).
Hangt van de club af, ik krijg gratis kleding, moet het wel weer inleveren zodra in maart de nieuwe kleding weer komt. En het is logisch dat je officiele wedstrijden in clubkleding moet rijden anders komt iedereen in zijn wereldkampioen outfitquote:Op woensdag 21 juli 2010 08:25 schreef Superher0 het volgende:
[..]
kan me helaas het geluid van een lantaarnpaal tegen carbon niet herinneren
[..]
Je moet lid zijn van een club om een licentie te kunnen krijgen bij de KNWU. Tevens dien je een medische keuring te ondergaan. Ik weet niet of jij een A, B of C licentie mag nemen omdat je nog niet zo oud bent. Volgens mij ben je junioren, is volgens mij een andere licentie. Ik zou bij de club waar je nu rijdt even vragen hoe het zit. Zij kunnen dat goed uitleggen. Zo hebben de junioren een maximum verzet of ben ik nu weer in de war met nieuwelingen?
Die categorieen geven aan wat voor wedstrijd het is. Ikzelf rijd B amateur wedstrijden en kijk niet naar categorieen. Dit systeem schijnt sowieso op de schop te gaan want vanaf volgend jaar wordt er gemengd gereden, A, B en C-tjes in een race. tenminste dat is het plan.
Licentie is een dure bezigheid. Ik ben lid van een wielrenclub (70 euro), heb clubkleding moeten kopen anders mag ik geen wedstrijden rijden (60 euro en wee je gebeentje als je in je eigen kleding rijdt, je wordt door de speaker aangesproken tijdens wedstrijden en volgens mij kun je zelf uit de wedstrijd genomen worden), 70 euro voor de licentie zelf bij de KNWU en dan nog eens 100 euro of meer voor een sport medische keuring. Wedstrijden kosten bij voorinschrijving 4 euro, maar als je de eerste 20 rijdt krijg je een envelopje. Weet echter neit hoeveel je krijgt, want ik moet nog prijs rijden.
Ik moest gewoon dokken. Ik moet zelf in clubkleding bij de training komen opdagen. Ik zie wel het prijzenschema maar weet niet de verdeling daarvan. Maar eens opzoeken.quote:Op woensdag 21 juli 2010 09:32 schreef CyclingGirl het volgende:
[..]
Hangt van de club af, ik krijg gratis kleding, moet het wel weer inleveren zodra in maart de nieuwe kleding weer komt. En het is logisch dat je officiele wedstrijden in clubkleding moet rijden anders komt iedereen in zijn wereldkampioen outfitOp de trainingswedstrijden op de clubs is het wel toegestaan volgens mij.
Die prijzen zijn afhankelijk van het schema. Je ziet bij het inschrijven wat voor schema er is. Dus je kan als je bijv. 15e wordt 11 euro hebben maar ook 5 euro of 15 euro.
3 dagen terug voor het eerst in mijn leven een mede wielrenners ingehaald. De " faler " reed maar 30 en ik "stoof" er uiteraard voorbij met 33quote:Op woensdag 21 juli 2010 10:33 schreef Oksel het volgende:
Ik had het zwaar vanochtend, de eerste 10km. Echt NUL komma NUL energie in mijn benen. Moest nog denken; zo zullen die TdF jongens zich wel elke morgen voelen..
Toen zag ik vlak voor mijn aankomst in de verte nog een andere fietser fietsen.. ik proberen in te halen, volgens mij had het door, en versnelde. Uiteindelijk met 43km/h kon in hem bijhalen, volledig buiten adem.. hij grinniken. Moest hij meteen afslaan..
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |