abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_84246885
Hoe gaan jullie om met drinken tijdens dit weer? Een zadeltasje voor materiaal en dan een extra bidon? Of zo'n bidonhouder op het zadel? (waar twee bidons in kunnen). Wordt dat uberhaupt gedrdonken?
Love is in the air!
pi_84246958
Andere vraag: waar kopen jullie online kleding? Ik zit te denken aan een RABO-outfit, maar misschien is er nog meer (goedkoop) te vinden. Ben benieuwd
Love is in the air!
  FOK!fotograaf maandag 19 juli 2010 @ 20:13:51 #203
73911 ultra_ivo
pi_84247256
quote:
Op maandag 19 juli 2010 20:04 schreef Landgeld het volgende:
Hoe gaan jullie om met drinken tijdens dit weer? Een zadeltasje voor materiaal en dan een extra bidon? Of zo'n bidonhouder op het zadel? (waar twee bidons in kunnen). Wordt dat uberhaupt gedrdonken?
2 bidons van 1 l aan het frame, rackpack voor materiaal/kleding/poeder/eten. Drinken moet je zeker doen, in extreme gevallen drink ik minimaal 10l op een dag.
pi_84247284
quote:
Op maandag 19 juli 2010 20:04 schreef Landgeld het volgende:
Hoe gaan jullie om met drinken tijdens dit weer? Een zadeltasje voor materiaal en dan een extra bidon? Of zo'n bidonhouder op het zadel? (waar twee bidons in kunnen). Wordt dat uberhaupt gedrdonken?
Ik heb 2 bidonhouders op mijn frame en als het echt heel warm is en ik van plan ben ver te fietsen, stop ik nog een flesje water (500ml) in mijn achterzak. Dat flesje water drink ik dan het eerst op zodat ik daar als eerste van af ben

edit: van die 15cl blikjes cola vind ik ook altijd wel lekker en die passen makkelijk in achterzakje
pi_84248124
Drinken gaat mij volgens mij altijd wel goed af, heb alleen nog wat moeite met eten. Vooral 's ochtends (wanneer ik 's ochtends begin en meer dan 3 uur wil fietsen) moet ik meer eten dan ik op kan of ik moet voor ander eten kiezen. Wat raden jullie dan aan qua eten?
pi_84248486
Zoals al hierboven gezegd, twee bidons aan het frame mee. Eventueel een AA in mijn achterzakje, maar meestal heb ik aan twee bidons genoeg. Er is altijd wel ergens een pompstation/café/sportclub in de buurt waar je ze kan vullen. Heb zelfs een keertje vriendelijk gevraagd bij een huis, waarvan de bewoners in de voortuin zaten. Vonden ze geen probleem
pi_84248542
quote:
Op maandag 19 juli 2010 20:04 schreef Landgeld het volgende:
Hoe gaan jullie om met drinken tijdens dit weer? Een zadeltasje voor materiaal en dan een extra bidon? Of zo'n bidonhouder op het zadel? (waar twee bidons in kunnen). Wordt dat uberhaupt gedrdonken?
Op ritjes tot 50-60km kan ik het met één bidon af, hoewel ik het met dit hete weer al wel twee nodig had. Op langere ritten sowieso twee bidons en als het langer dan 100 wordt neem ik er ook twee mee en vul ik het halverwege ergens bij.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
pi_84248972
Trouwens, had vandaag een vervelend probleem. M'n zadeltasje bleek een probleem met de rits te hebben en midden op een drukke weg donderde de helft eruit, mijn fietstooltje, en wat bandenlichters. Heb ze gelukkig nog van de weg kunnen halen en de rits kunnen fixen.
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
pi_84249877
quote:
Op maandag 19 juli 2010 20:14 schreef 045represent het volgende:

[..]

Ik heb 2 bidonhouders op mijn frame en als het echt heel warm is en ik van plan ben ver te fietsen, stop ik nog een flesje water (500ml) in mijn achterzak. Dat flesje water drink ik dan het eerst op zodat ik daar als eerste van af ben

edit: van die 15cl blikjes cola vind ik ook altijd wel lekker en die passen makkelijk in achterzakje
Maar waar laten jullie je materiaal dan? Zadeltasje of je achterzak?
Love is in the air!
  FOK!fotograaf maandag 19 juli 2010 @ 21:18:10 #210
73911 ultra_ivo
pi_84249899
quote:
Op maandag 19 juli 2010 20:42 schreef Littlecreep het volgende:
Zoals al hierboven gezegd, twee bidons aan het frame mee. Eventueel een AA in mijn achterzakje, maar meestal heb ik aan twee bidons genoeg. Er is altijd wel ergens een pompstation/café/sportclub in de buurt waar je ze kan vullen. Heb zelfs een keertje vriendelijk gevraagd bij een huis, waarvan de bewoners in de voortuin zaten. Vonden ze geen probleem
Dat doe ik vaak, gewoon ff spieden in een dorpje tot je iemand ziet. Oude dames die aan het kletsen zijn aan de deur zijn ook altijd goed. Verder is er vaak een kraan op een kerkhof.
Op lange nachtritten heb ik vaak nog een fles cola in m'n rackpack.
  maandag 19 juli 2010 @ 21:42:59 #211
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_84251123
net rondje van iets meer dan 100 km gefietst = 2 bidons mee want meer houders heb ik uiteraard niet op m'n frame. 1 bidon met water en 1 met ranja of van die sportdrankrommel. Met dit weer is dit mij te weinig dus dan stop ik ergens onderweg bij een benzinepomp o.i.d. en koop dan een extran of wat dan ook.
.
pi_84251250
quote:
Op maandag 19 juli 2010 21:42 schreef Yankee het volgende:
net rondje van iets meer dan 100 km gefietst = 2 bidons mee want meer houders heb ik uiteraard niet op m'n frame. 1 bidon met water en 1 met ranja of van die sportdrankrommel. Met dit weer is dit mij te weinig dus dan stop ik ergens onderweg bij een benzinepomp o.i.d. en koop dan een extran of wat dan ook.
bij een tankstation o.i.d. durf ik nooit naar binnen te gaan, bang dat mijn fiets gejat wordt. hoe doe jij dat dan?
  maandag 19 juli 2010 @ 21:49:00 #213
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_84251428
quote:
Op maandag 19 juli 2010 21:45 schreef 045represent het volgende:

[..]

bij een tankstation o.i.d. durf ik nooit naar binnen te gaan, bang dat mijn fiets gejat wordt. hoe doe jij dat dan?
Ik kies van die tankstations uit in kleine plaatsen, meestal is de shop daarvan ook nogal klein en dan zet ik m'n fiets gewoon tegen het raam zodat ik deze continue kan zien
.
  FOK!fotograaf maandag 19 juli 2010 @ 22:56:13 #214
73911 ultra_ivo
pi_84254940
Bij een kleine shop idd tegen het raam zetten, bij de grotere ff een klein slotje erop.
  maandag 19 juli 2010 @ 23:01:41 #215
63192 ursel
"Het Is Hier Fantastisch!
pi_84255232
Zo, lekker gefietst in Nijmegen. Gezellig druk daar..
Jammer van de files bij Utrecht dat het zo laat werd.

Toch nog NO-P daar wat mooie weggetjes kunnen laten zien..
Morgen nog maar ff in de zwoele avond-uren wat toeren.
pi_84256591
Morgen weer op de baan in Geleen rijden
  dinsdag 20 juli 2010 @ 05:39:01 #217
85618 No-P
Dosis sola venenum facit
pi_84261882
quote:
Op maandag 19 juli 2010 23:01 schreef ursel het volgende:
Zo, lekker gefietst in Nijmegen. Gezellig druk daar..
Jammer van de files bij Utrecht dat het zo laat werd.

Toch nog NO-P daar wat mooie weggetjes kunnen laten zien..
Klopt, nog wat weggetjes genomen die ik normaal eigenlijk nooit neem .
Sei wachsam,
Fall nicht auf sie rein! Paß auf, daß du deine Freiheit nutzt,
Die Freiheit nutzt sich ab, wenn du sie nicht nutzt!
  dinsdag 20 juli 2010 @ 09:04:56 #218
61399 Superher0
Is it a plane?
pi_84263128
Vandaag weer op de fiets. De nieuwe op de Felt, en het rijdt lekker. Denk dat het zadel een fractie hoger kan, het stuur een spacer naar beneden en mijn linkervoet iets meer naar buiten. Voor de rest rijdt het lekker. Kan zelf nog niet erg hard doortrekken, kwam niet boven de 35 met een cadans van 100 want nog erg diep ademhalen gaat niet gemakkelijk. Het lukt wel maar echt plezant is het niet. Dus gewoon rustige duurtraining en niets forceren. besef nu pas hoeveel geluk ik heb gehad.

Denk nog 2 nachten goed te slapen en dan weer vol te kunnen rijden. Elke nacht word ik stukken beter wakker. Mijn vriendin merkte vanochtend al op dat ik 's nachts al wat beweeglijker was
Superhero to the rescue!
pi_84263551
Hahaha, goeie nacht gehad?

Ik vertrek morgen in alle vroegte richting de Alpe
Zie jullie over 'n paar weken of in een internetcafé weer!

Fiet ze iedereen!
pi_84263571
Fijne vakantie Tommeke!!!

Gisteren op club gereden, het ging super lekker. Bij de laatste 3 rondes was in niet eens super gaar en heb op de 12 gesprint, heb geen 11 helaas. Ik heb een goed gevoel over zaterdag dan heb ik en wedstrijd maar het wordt dan koud en regen. Dat is niet mijn weer.
Haters gonna hate.
pi_84263583
@ superhero, heb je die aanpassingen aan je stuur en zadel nu zelf bedacht of af gelezen van dit forum....

hoe zet je trouwens je linker voet naar buiten, dit aangezien ik wel eens met mijn schoen tegen de krank zit.
pi_84263711
quote:
Op dinsdag 20 juli 2010 09:30 schreef CyclingGirl het volgende:
Fijne vakantie Tommeke!!!

Gisteren op club gereden, het ging super lekker. Bij de laatste 3 rondes was in niet eens super gaar en heb op de 12 gesprint, heb geen 11 helaas. Ik heb een goed gevoel over zaterdag dan heb ik en wedstrijd maar het wordt dan koud en regen. Dat is niet mijn weer.
Thnx!

Zaterdag maar 'n thermoshirtje aan
Succes
  dinsdag 20 juli 2010 @ 09:51:56 #223
130803 Gripper
Get a grip
pi_84264005
Vandaag ligt de fiets achterin de auto, vanaf het werk naar huis rijden. En dan morgen weer naar het werk toe. Ik moet alleen nog even de douche uitruimen, die wordt nu gebruikt als opslag voor de wc papier voorraad

[ Bericht 20% gewijzigd door Gripper op 20-07-2010 10:06:51 ]
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
  dinsdag 20 juli 2010 @ 09:55:46 #224
61399 Superher0
Is it a plane?
pi_84264101
quote:
Op dinsdag 20 juli 2010 09:31 schreef KaheemSaid het volgende:
@ superhero, heb je die aanpassingen aan je stuur en zadel nu zelf bedacht of af gelezen van dit forum....

hoe zet je trouwens je linker voet naar buiten, dit aangezien ik wel eens met mijn schoen tegen de krank zit.
Nou, KaheemSaid, fietsen is gezien worden. Zolang ik gezien word ben ik blij

Nee. Het zadel merk ik omdat ik het gevoel heb dat mijn benen net een tikkie meer gestrekt mogen worden. waarschijnlijk omdat ik nu met een dubbel rijd en niet meer met een triple. Als ik mij niet vergis is mijn cranklength 2.5cm korter dan op mijn vorige fiets. Het zadel zou niet meer dan een halve centimeter omhoog moeten. De afstellingen zoals nu zijn overgenomen van de fietsmeting welke ik ooit heb gehad in Renkum bij een fietstherapeut. Zou misschien goed zijn om weer eens langs te gaan.

Het stuur, tja, ik wist dat deze al wat hoog stond. Ik kom tenslotte uit de toerhoek en ben pas net begonnen met wielrennen. Als het stuur lager gaat zou het een spacer zijn. Niet veel meer.

Wat ik wel heb aangenomen is het witte stuurlint. Daar ben ik nu ook wel voor te porren.

Je voeten kun je afstellen door met de plaatjes te spelen. Door deze meer naar binnen te plaatsen gaan je voeten meer naar buiten staan.
Superhero to the rescue!
  dinsdag 20 juli 2010 @ 09:56:17 #225
61399 Superher0
Is it a plane?
pi_84264111
quote:
Op dinsdag 20 juli 2010 09:29 schreef Tommeke het volgende:
Hahaha, goeie nacht gehad?

Ik vertrek morgen in alle vroegte richting de Alpe
Zie jullie over 'n paar weken of in een internetcafé weer!

Fiet ze iedereen!
veel plezier! Doe voorzichtig in de afdalingen!
Superhero to the rescue!
pi_84264219
quote:
Op dinsdag 20 juli 2010 09:56 schreef Superher0 het volgende:

[..]

veel plezier! Doe voorzichtig in de afdalingen!
Sowieso, heb echt 'n voorraad remblokken ingeslagen
pi_84264915
quote:
Op dinsdag 20 juli 2010 09:55 schreef Superher0 het volgende:

[..]Als ik mij niet vergis is mijn cranklength 2.5cm korter dan op mijn vorige fiets.
mm mag ik aannemen. Welke lengte heb je nu? Overigens is 172,5 iha standaard. Op MTB 175.
Overigens heb ik eens van iemand gehoord dat als je een langere crank neemt, je je zadel dan juist hoger moet zetten (vanwege de hoek die je been maakt op het hoogste punt). Of dat ook idd het beste is, weet ik niet, maar dan zou je bij een kortere crank juist het zadel lager moeten zetten.
  dinsdag 20 juli 2010 @ 10:34:37 #228
61399 Superher0
Is it a plane?
pi_84264967
quote:
Op dinsdag 20 juli 2010 10:01 schreef Tommeke het volgende:

[..]

Sowieso, heb echt 'n voorraad remblokken ingeslagen
Owkay, doe dan niet meer dan 8 bar in je banden, 7.5 is beter. Als ze te warm worden vanwege het vele remmen wil de kans op een klapband drastisch toenemen en met hoge snelheden is dat geen pretje. Zou ook een reserve buitenband meenemen, mocht je door een Vocklear actie moeten schuiven in de bocht en je rubber eraf schuren. Fietst zo vervelend, een vierkante band

Voor de rest veel plezier, pas op voor ontploffingen en kranten (dalers).
Superhero to the rescue!
pi_84264999
Je moet ook niet teveel remmen in een afdaling
Ook niet te weinig trouwens
  dinsdag 20 juli 2010 @ 10:39:30 #230
61399 Superher0
Is it a plane?
pi_84265064
quote:
Op dinsdag 20 juli 2010 10:31 schreef Wombcat het volgende:

[..]

mm mag ik aannemen. Welke lengte heb je nu? Overigens is 172,5 iha standaard. Op MTB 175.
Overigens heb ik eens van iemand gehoord dat als je een langere crank neemt, je je zadel dan juist hoger moet zetten (vanwege de hoek die je been maakt op het hoogste punt). Of dat ook idd het beste is, weet ik niet, maar dan zou je bij een kortere crank juist het zadel lager moeten zetten.
Goed punt. Volgens mij was het 175 op mijn vorige fiets en de Felt heeft 172.5. Toch heb ik het idee dat ik net een fractie te laag zit. Het is sowieso wennen, even net iets andere geometrie. Stuur naar beneden is volgens mij wel een goed idee.
Superhero to the rescue!
  dinsdag 20 juli 2010 @ 10:39:58 #231
61399 Superher0
Is it a plane?
pi_84265072
quote:
Op dinsdag 20 juli 2010 10:36 schreef Wombcat het volgende:
Je moet ook niet teveel remmen in een afdaling
Ook niet te weinig trouwens
Sanchez!!!!!
Superhero to the rescue!
pi_84265082
quote:
Op dinsdag 20 juli 2010 10:39 schreef Superher0 het volgende:

[..]

Goed punt. Volgens mij was het 175 op mijn vorige fiets en de Felt heeft 172.5. Toch heb ik het idee dat ik net een fractie te laag zit. Het is sowieso wennen, even net iets andere geometrie. Stuur naar beneden is volgens mij wel een goed idee.
Geometrie kan schelen.
Check ook hoever je zadel achter het bracket zit. Als 'ie wat verder naar voren zit, krijg je het idee dat je te laag zit.
pi_84265991
Zat je op de je Cube ook precies volgens die meting? Of heb je daar je positie ook gefinetuned? Vaak neemt men gewoon de maten van de oude fiets als basis, daar zit meer info (nl. ervaring) in dan alleen de fietsmeting.
  dinsdag 20 juli 2010 @ 11:18:44 #234
61399 Superher0
Is it a plane?
pi_84266168
quote:
Op dinsdag 20 juli 2010 11:12 schreef eentwee het volgende:
Zat je op de je Cube ook precies volgens die meting? Of heb je daar je positie ook gefinetuned? Vaak neemt men gewoon de maten van de oude fiets als basis, daar zit meer info (nl. ervaring) in dan alleen de fietsmeting.
Met de Cube was ik bij Lucas Bos geweest (http://www.fietsbewegingsanalyse.nl/) en deze heeft mij helemaal goed op de fiets gezet. Als sportieve recreant, niet als amateur wielrenner. De bevindingen en aangeraden maten heb ik aan EP Bikes gegeven en daarop is het frame gebaseerd. Uiteraard ook daadwerkelijk op de fiets gereden. het zijn kleine dingetjes, stuur wat lager, zadel misschien wat hoger. Ik zal vanmiddag eens kijken naar de positie van de zadel ten opzichte van de bracket.
Superhero to the rescue!
  dinsdag 20 juli 2010 @ 11:50:45 #235
58560 Oksel
Gezellig.
pi_84267568
quote:
Op maandag 19 juli 2010 16:41 schreef Freddeh het volgende:

@Oksel, ik zag dat ik je telefoontje net mistte, ik bel je nog even om een exacte datum af te spreken. Er komen deze week (weer ) dingen tussendoor waardoor a.s. donderdag ook niet lukken gaat... Ik bespreek hem hier en bel je nog terug. Heb trouwens gereageerd op je facebook bericht.

Ik las je SMS toen ik net in de buurt van je camping was, wilde ff langskomen dus. En je moet zeker de Holterberg met mij fietsen.. Laat maar weten, ik kan bijna elke dag wel.
  dinsdag 20 juli 2010 @ 13:52:39 #236
61399 Superher0
Is it a plane?
pi_84272839
Iemand interesse in een Speciailized fiets? Leuke reclame.
Superhero to the rescue!
pi_84273493
quote:
Op dinsdag 20 juli 2010 13:52 schreef Superher0 het volgende:
Iemand interesse in een Speciailized fiets? Leuke reclame.
Na gisteren mogen ze 'm houden
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
  dinsdag 20 juli 2010 @ 14:20:09 #238
58560 Oksel
Gezellig.
pi_84273943
lol.

Leuk dat ze met 100km/h + door de dorpjes knallen trouwens. Durf ik niet
pi_84274202
quote:
Op dinsdag 20 juli 2010 14:20 schreef Oksel het volgende:
lol.

Leuk dat ze met 100km/h + door de dorpjes knallen trouwens. Durf ik niet
Is ook een kwestie van weten dat er geen auto van de andere kant af komt.
  dinsdag 20 juli 2010 @ 14:46:02 #240
58560 Oksel
Gezellig.
pi_84274897
Natuurlijk Ik zou best eens 100 willen fietsen. Zou wel eerst mijn fiets nog even volledig laten checken.. vooral mijn wielen.
pi_84274935
quote:
Op dinsdag 20 juli 2010 14:46 schreef Oksel het volgende:
Natuurlijk Ik zou best eens 100 willen fietsen. Zou wel eerst mijn fiets nog even volledig laten checken.. vooral mijn wielen.
Ik heb hier in Londen op een afdalinkje de fiets wel eens laten lopen en toen ging ik 86 volgens mijn teller. In de stad. Niet veilig kan ik je vertellen zeker met al die gaten in de weg hier.
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
pi_84275199
quote:
Op maandag 19 juli 2010 20:04 schreef Landgeld het volgende:
Hoe gaan jullie om met drinken tijdens dit weer? Een zadeltasje voor materiaal en dan een extra bidon? Of zo'n bidonhouder op het zadel? (waar twee bidons in kunnen). Wordt dat uberhaupt gedrdonken?
Tot 50 km geen drinken onderweg. Vooraf wat drinken en binnen 1,5 ur weer terug. Voor als ik (al dan niet expres) verdwaal heb ik 1 bidon bij mij, maar onder 50 km niet nodig, dat drink ik thuis wel weer bij. Na 30 km weet ik toch meestal vrij exact hoelang ik nodig heb om weer thuis te komen. Boven 50 km nog geen ervaring bij temperatuur van 30 graden en meer. Ben benieuwd.

Frame heeft 1 houder. Voor 2de moeten er gaten worden geboord en dat lijkt mij toch niet optimaal.
pi_84275379
quote:
Op maandag 19 juli 2010 13:23 schreef CyclingGirl het volgende:Mijn lief is Spaans kampioen tijdrijden geworden afgelopen weekend in Madrid
Huh, is je lief een superheld (allicht sowieso ), maar waarom zou je zo'n kampioenschap houden tijdens de Tour de France? Andere tak van sport/fietsen?
pi_84275491
quote:
Op dinsdag 20 juli 2010 14:47 schreef JohnDDD het volgende:
Ik heb hier in Londen op een afdalinkje de fiets wel eens laten lopen en toen ging ik 86 volgens mijn teller. In de stad. Niet veilig kan ik je vertellen zeker met al die gaten in de weg hier.
Mijn max is 60,1 km/h op de oosterscheldekering met meewind. Voelde absoluut niet stabiel! 86 km/h lijkt mij absoluut geen aanrader ...
Ligt het aan mij dat je fiets dan onstabiel voelt, of is dat een kwestie van wennen?
pi_84275757
quote:
Op dinsdag 20 juli 2010 15:02 schreef nogeenmaarten het volgende:

[..]

Mijn max is 60,1 km/h op de oosterscheldekering met meewind. Voelde absoluut niet stabiel! 86 km/h lijkt mij absoluut geen aanrader ...
Ligt het aan mij dat je fiets dan onstabiel voelt, of is dat een kwestie van wennen?
Viel wel mee hoor. Kwam ook een beetje onverwacht. Ik ging een redelijk steil heuveltje af en ging naar 40, 50, 60, 65, 70, toen opeens 80, 85, toen heb ik maar even wat geremd want ik werd toch wel een beetje ongerust zo in de stad met gaten in de weg en auto's in de buurt. Dus lang heb ik er niet mee gereden met die snelheid. Het is ook een kwestie van gewoon durven. Tuurlijk het is eng maar er kan weinig gebeuren als je fiets goed in elkaar zit.
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
pi_84276279
quote:
Op dinsdag 20 juli 2010 14:54 schreef nogeenmaarten het volgende:

[..]

Tot 50 km geen drinken onderweg. Vooraf wat drinken en binnen 1,5 ur weer terug. Voor als ik (al dan niet expres) verdwaal heb ik 1 bidon bij mij, maar onder 50 km niet nodig, dat drink ik thuis wel weer bij. Na 30 km weet ik toch meestal vrij exact hoelang ik nodig heb om weer thuis te komen. Boven 50 km nog geen ervaring bij temperatuur van 30 graden en meer. Ben benieuwd.

Frame heeft 1 houder. Voor 2de moeten er gaten worden geboord en dat lijkt mij toch niet optimaal.
Kun je ook klemmetjes voor kopen.

Als ik jou was zou ik toch maar meer drinken onderweg. Zeker als je langer gaat fietsen. Vochtverlies gaat je prestatie hard van achteruit, ook als je nog geen dorstgevoel hebt.
pi_84276303
quote:
Op dinsdag 20 juli 2010 15:08 schreef JohnDDD het volgende:

[..]

Viel wel mee hoor. Kwam ook een beetje onverwacht. Ik ging een redelijk steil heuveltje af en ging naar 40, 50, 60, 65, 70, toen opeens 80, 85, toen heb ik maar even wat geremd want ik werd toch wel een beetje ongerust zo in de stad met gaten in de weg en auto's in de buurt. Dus lang heb ik er niet mee gereden met die snelheid. Het is ook een kwestie van gewoon durven. Tuurlijk het is eng maar er kan weinig gebeuren als je fiets goed in elkaar zit.
Sommige frames zijn ook stabieler dan andere.
pi_84277075
quote:
Op dinsdag 20 juli 2010 14:59 schreef nogeenmaarten het volgende:

[..]

Huh, is je lief een superheld (allicht sowieso ), maar waarom zou je zo'n kampioenschap houden tijdens de Tour de France? Andere tak van sport/fietsen?
Hij rijdt tandem.
Haters gonna hate.
pi_84277122
quote:
Op dinsdag 20 juli 2010 14:59 schreef nogeenmaarten het volgende:

[..]

Huh, is je lief een superheld (allicht sowieso ), maar waarom zou je zo'n kampioenschap houden tijdens de Tour de France? Andere tak van sport/fietsen?
Is waarschijnlijk het amateur-kampioenschap, aangezien de elite in juni aan de bak mocht.
Eins, zwei, hoeplakai.
pi_84277127
Ow enne er was ook een tijdrit kampioenschap van de profs /elite daar waar Arroyo ook bij was (Giro) dus naast de Tour zijn er nog meer wedstrijden
Haters gonna hate.
  dinsdag 20 juli 2010 @ 15:52:38 #251
58560 Oksel
Gezellig.
pi_84277476
Misschien moet je er volgende keer ff bij zetten dat het tandem is.. Dat lijkt me nogal een groot verschil..
pi_84277585
Ja lol was het even vergeten hoor. Het is voor mij vanzelfsprekend.
Haters gonna hate.
pi_84277631
quote:
Op dinsdag 20 juli 2010 15:55 schreef CyclingGirl het volgende:
Ja lol was het even vergeten hoor. Het is voor mij vanzelfsprekend.
Je had 't ook al vaker gemeld.
pi_84278507
quote:
Op dinsdag 20 juli 2010 15:21 schreef Wombcat het volgende:
Sommige frames zijn ook stabieler dan andere.
Dat is dus ook het punt wat ik heb. Het voelde niet goed bij iets meer dan 60 km/h, maar dat was ook de eerste keer dat ik dat reed. Het voelde zwabberig, alsof kleine bochten zouden leiden tot catastrofe ..Maarja een gevoel ...
Frame is op maat gemaakt bij fietsenmaker (Schouten - Scheveningen) dus daar zou ik redelijk vertrouwen in moeten hebben. Frame iets groter dan standaard en sterke wielen met 36 spaken oid.
pi_84278546
Op maat gemaakt betekent niet dat het frame stijver is.
pi_84278570
quote:
Op dinsdag 20 juli 2010 15:55 schreef CyclingGirl het volgende:
Ja lol was het even vergeten hoor. Het is voor mij vanzelfsprekend.
Ah, vandaar. Tandem lijkt mij wel mooi!
pi_84278637
quote:
Op dinsdag 20 juli 2010 16:19 schreef Wombcat het volgende:
Op maat gemaakt betekent niet dat het frame stijver is.
Maar wel dat het gewicht en lengte van de fietser op het frame is afgestemd. Wat is dan het verschil?
pi_84278807
quote:
Op dinsdag 20 juli 2010 16:21 schreef nogeenmaarten het volgende:

[..]

Maar wel dat het gewicht en lengte van de fietser op het frame is afgestemd. Wat is dan het verschil?
Het heeft niets met elkaar te maken.
Stijfheid is een karakteristiek van het frame wat vooral wordt bepaald door de buizen en de verbindingen.
Maatvoering staat daar los van.
pi_84279094
quote:
Op dinsdag 20 juli 2010 16:25 schreef Wombcat het volgende:
Het heeft niets met elkaar te maken.
Stijfheid is een karakteristiek van het frame wat vooral wordt bepaald door de buizen en de verbindingen.
Maatvoering staat daar los van.
Dan hoop ik er maar het beste van
pi_84279241
quote:
Op dinsdag 20 juli 2010 16:25 schreef Wombcat het volgende:
Het heeft niets met elkaar te maken.
Stijfheid is een karakteristiek van het frame wat vooral wordt bepaald door de buizen en de verbindingen.
Maatvoering staat daar los van.
Overigens, als je het fysisch allemaal goed zou bekijken, het gewicht en lengte van de renner heeft wel gegelijk relatie tot de respons van de fiets (met zijn stijfheid, gewicht en eigenfrequenties). Wat dat betreft zit je er fundamenteel naast, maar praktisch gezien (misschien) niet.
  FOK!fotograaf dinsdag 20 juli 2010 @ 16:45:05 #261
73911 ultra_ivo
pi_84279696
quote:
Op dinsdag 20 juli 2010 16:19 schreef Wombcat het volgende:
Op maat gemaakt betekent niet dat het frame stijver is.
Maar wel vaak dat een frame beter in de hand ligt.
  dinsdag 20 juli 2010 @ 16:47:27 #262
58560 Oksel
Gezellig.
pi_84279805
Het lijkt mij ook erg cool om eens op een racefietstandem te fietsen. Hoe hard je dan kan gaan..
pi_84279960
quote:
Op dinsdag 20 juli 2010 16:45 schreef ultra_ivo het volgende:

[..]

Maar wel vaak dat een frame beter in de hand ligt.
Hoeft ook niet per se, karakteristieken zijn ook erg frame(merk)-afhankelijk.
pi_84279991
Schouten is wel een goede fietsenmakert.

Nou een tandem is wel gaaf hoor. Heb er ook es op gereden maar toen ging het van wiebel wiebel wiebel het is echt zo anders sturen. En ik zat toen even achterop maar dan mag je zelf niet sturen zeg maar en ik wilde dat wel hahaha.
Haters gonna hate.
  dinsdag 20 juli 2010 @ 16:53:02 #265
58560 Oksel
Gezellig.
pi_84280051
Stel dat je normaal beiden gemiddeld 30 rijdt.. volgens mij rij je dan samen wel gemiddeld 40 ofzo, met dezelfde inspanning..

Alleen afdalen zal niet zoveel sneller kunnen
pi_84280139
quote:
Op dinsdag 20 juli 2010 16:51 schreef CyclingGirl het volgende:
Nou een tandem is wel gaaf hoor. Heb er ook es op gereden maar toen ging het van wiebel wiebel wiebel het is echt zo anders sturen. En ik zat toen even achterop maar dan mag je zelf niet sturen zeg maar en ik wilde dat wel hahaha.
Dat lijkt mij dus echt zwaar kl*te op een tandem! Verder gaaf, meer gewicht, meer vermogen, meer snelheid op het vlakke! Renner achter moet maar een blinddoek om oid.
pi_84280145
quote:
Op dinsdag 20 juli 2010 16:53 schreef Oksel het volgende:
Stel dat je normaal beiden gemiddeld 30 rijdt.. volgens mij rij je dan samen wel gemiddeld 40 ofzo, met dezelfde inspanning..

Alleen afdalen zal niet zoveel sneller kunnen
Ik zat in de Marmotte van 2001 achter een tandem in de afdaling van de Croix de Fer. Dat kostte me echt veel moeite erlangs te komen. Ik kon niet echt later remmen en bij het aanzetten gingen ze eigenlijk veel harder. Ik moest echt volle bak om er langs te komen.
En ik daal niet langzaam.
  FOK!fotograaf dinsdag 20 juli 2010 @ 16:55:59 #268
73911 ultra_ivo
pi_84280178
Juist afdalen kan een heel pak sneller. Klimmen kan een probleem zijn. Jaren terug tandem gereden. Dat ging heel goed, op de 1e dag konden we aan het eind gewoon sur-placen bij een stoplicht.
  dinsdag 20 juli 2010 @ 17:22:49 #269
175950 Marurk
Baggeraar
pi_84281243
Een vraagje: Zijn er hier mensen die regelmatig in Zuid-Limburg (Maastricht en omstreken) fietsen?
  FOK!fotograaf dinsdag 20 juli 2010 @ 17:47:52 #270
73911 ultra_ivo
pi_84281972
quote:
Op dinsdag 20 juli 2010 17:22 schreef Marurk het volgende:
Een vraagje: Zijn er hier mensen die regelmatig in Zuid-Limburg (Maastricht en omstreken) fietsen?
Ja, ik. Ik organiseer zelfs NTFU tochten vanuit Maastricht.
pi_84283000
quote:
Op dinsdag 20 juli 2010 10:34 schreef Superher0 het volgende:

[..]

Owkay, doe dan niet meer dan 8 bar in je banden, 7.5 is beter. Als ze te warm worden vanwege het vele remmen wil de kans op een klapband drastisch toenemen en met hoge snelheden is dat geen pretje. Zou ook een reserve buitenband meenemen, mocht je door een Vocklear actie moeten schuiven in de bocht en je rubber eraf schuren. Fietst zo vervelend, een vierkante band

Voor de rest veel plezier, pas op voor ontploffingen en kranten (dalers).
Goeie tip, dankje! Ik neem gewoon 'n setje extra wielen mee achter in de auto
  dinsdag 20 juli 2010 @ 18:18:32 #272
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_84283139
quote:
Op dinsdag 20 juli 2010 18:14 schreef Tommeke het volgende:

[..]

Goeie tip, dankje! Ik neem gewoon 'n setje extra wielen mee achter in de auto
Fijne vakantie! Ik hoop volgende week bij de Mont Ventoux te zitten...maar of dat gaat lukken is nog even afwachten
.
  dinsdag 20 juli 2010 @ 19:45:48 #273
175950 Marurk
Baggeraar
pi_84286350
Carbon is lichter en duurder, maar heeft een aluminiumframe ook een voordeel t.o.v. een carbonframe? Of is er helemaal geen voordeel? Want zie net twee overeenkomstige fietsen (de ene carbonuitvoering, de ander alu-uitvoering) en er zit maar iets van 0,5 kg verschil qua gewicht tussen beiden. Is dat nou HET voordeel van carbon, die 0,5 kg (lees: dat halve pak suiker)? Want als je al een liter water meeneemt, dan heb je al 1 kg meer gewicht bij je. (Natuurlijk heb je ook superlichte carbonfietsen, maar daar heb ik het nu eventjes niet over.)
En die rijders in de Tour de France, rijden die dan allemaal op carbon?
  dinsdag 20 juli 2010 @ 19:50:19 #274
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_84286539
quote:
Op dinsdag 20 juli 2010 19:45 schreef Marurk het volgende:
Carbon is lichter en duurder, maar heeft een aluminiumframe ook een voordeel t.o.v. een carbonframe? Of is er helemaal geen voordeel? Want zie net twee overeenkomstige fietsen (de ene carbonuitvoering, de ander alu-uitvoering) en er zit maar iets van 0,5 kg verschil qua gewicht tussen beiden. Is dat nou HET voordeel van carbon, die 0,5 kg (lees: dat halve pak suiker)? Want als je al een liter water meeneemt, dan heb je al 1 kg meer gewicht bij je. (Natuurlijk heb je ook superlichte carbonfietsen, maar daar heb ik het nu eventjes niet over.)
En die rijders in de Tour de France, rijden die dan allemaal op carbon?
Kort:

Aluminium: dit is het meest voorkomende materiaal, qua prijs/gewicht is dit een prima combinatie voor de recreatieve fietser. Vaak worden deze frames uitgerust met een carbon voor- en/of achtervork.
Carbon: Dit is het lichtste materiaal wat er te krijgen is. De echte wedstrijdrijders en professionals rijden met dit materiaal. Let wel op als je wedstrijden wilt gaan rijden dat je fiets niet minder weegt dan 6.8kg want dat is door het UCI het gestelde minimum gewicht. Het enige nadeel aan carbon frames is dat het redelijk prijzig is.

Meer info:

http://www.smartcycles.com/frame_materials.htm
.
  dinsdag 20 juli 2010 @ 20:06:00 #275
37202 3rdRock
Don't keep it all inside
pi_84287200
edit: fout topic :s
And if you think that I've been loosing my way
That's because I'm slightly blinded
And if you think that I don't make too much sense
That's because I'm broken minded
  dinsdag 20 juli 2010 @ 20:52:57 #276
58560 Oksel
Gezellig.
pi_84289480
Carbon rijdt veel comfortabeler, dempt trillingen beter.

Verder klinkt het veel beter als je er met een ander voorwerp tegen aan tikt.
pi_84289894
quote:
Op dinsdag 20 juli 2010 20:52 schreef Oksel het volgende:
Carbon rijdt veel comfortabeler, dempt trillingen beter.

Verder klinkt het veel beter als je er met een ander voorwerp tegen aan tikt.
Ik ben dus niet de enige die in fietsenwinkels altijd even tegen een carbon frame tikt
  FOK!fotograaf dinsdag 20 juli 2010 @ 21:07:21 #278
73911 ultra_ivo
pi_84290247
quote:
Op dinsdag 20 juli 2010 20:52 schreef Oksel het volgende:
Carbon rijdt veel comfortabeler, dempt trillingen beter.

Verder klinkt het veel beter als je er met een ander voorwerp tegen aan tikt.
Ik tik het liefst tegen stalen frames. Kun je horen hoe goed het staal is dat gebruikt wordt en hoe ver de versterkingen doorlopen.
  dinsdag 20 juli 2010 @ 21:30:37 #279
58560 Oksel
Gezellig.
pi_84291494
Ik tik er alleen maar tegen omdat het interessant staat.
pi_84299725
quote:
Op dinsdag 20 juli 2010 21:30 schreef Oksel het volgende:
Ik tik er alleen maar tegen omdat het interessant staat.
Dat kon nog wel eens tegenvallen Misschien bij die boeren daar in het oosten
pi_84300228
Ik zat eens te neuzen in de verschillende soorten licenties, en er zijn dus verschillende soorten licenties waarbij het aan de licentie afhangt of je wel/niet mag deelnemen aan categorie I, II, III en IV wedstrijden. Wat is nou het verschil tussen deze categorieen?

Moet je ook bij een club zijn aangesloten om wedstrijden te rijden of kan ik ook een licentie aanvragen en wedstrijden rijden zonder bij een club aangesloten te zijn??

Vandaag weer wedstrijd op de baan gereden, ging erg lekker. Zat de hele tijd voorin het peloton. Uiteindelijk 8e geworden!! En dat terwijl het doel was de eerste 40 minuten bij het peloton blijven. Morgen zal ik nog een iets uitgebreider verslag posten, nu is het bedtijd
  woensdag 21 juli 2010 @ 01:07:30 #282
175950 Marurk
Baggeraar
pi_84300468
quote:
Op dinsdag 20 juli 2010 20:52 schreef Oksel het volgende:
Carbon rijdt veel comfortabeler, dempt trillingen beter.

Verder klinkt het veel beter als je er met een ander voorwerp tegen aan tikt.
Dus jullie hebben allemaal carbon?
  FOK!fotograaf woensdag 21 juli 2010 @ 04:41:24 #283
73911 ultra_ivo
pi_84302192
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 01:07 schreef Marurk het volgende:

[..]

Dus jullie hebben allemaal carbon?
Helemaal niet. Ik heb alleen maar staal.
  woensdag 21 juli 2010 @ 08:25:23 #284
61399 Superher0
Is it a plane?
pi_84303104
quote:
Op dinsdag 20 juli 2010 20:52 schreef Oksel het volgende:
Carbon rijdt veel comfortabeler, dempt trillingen beter.

Verder klinkt het veel beter als je er met een ander voorwerp tegen aan tikt.
kan me helaas het geluid van een lantaarnpaal tegen carbon niet herinneren
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 00:53 schreef 045represent het volgende:
Ik zat eens te neuzen in de verschillende soorten licenties, en er zijn dus verschillende soorten licenties waarbij het aan de licentie afhangt of je wel/niet mag deelnemen aan categorie I, II, III en IV wedstrijden. Wat is nou het verschil tussen deze categorieen?

Moet je ook bij een club zijn aangesloten om wedstrijden te rijden of kan ik ook een licentie aanvragen en wedstrijden rijden zonder bij een club aangesloten te zijn??

Vandaag weer wedstrijd op de baan gereden, ging erg lekker. Zat de hele tijd voorin het peloton. Uiteindelijk 8e geworden!! En dat terwijl het doel was de eerste 40 minuten bij het peloton blijven. Morgen zal ik nog een iets uitgebreider verslag posten, nu is het bedtijd
Je moet lid zijn van een club om een licentie te kunnen krijgen bij de KNWU. Tevens dien je een medische keuring te ondergaan. Ik weet niet of jij een A, B of C licentie mag nemen omdat je nog niet zo oud bent. Volgens mij ben je junioren, is volgens mij een andere licentie. Ik zou bij de club waar je nu rijdt even vragen hoe het zit. Zij kunnen dat goed uitleggen. Zo hebben de junioren een maximum verzet of ben ik nu weer in de war met nieuwelingen?
Die categorieen geven aan wat voor wedstrijd het is. Ikzelf rijd B amateur wedstrijden en kijk niet naar categorieen. Dit systeem schijnt sowieso op de schop te gaan want vanaf volgend jaar wordt er gemengd gereden, A, B en C-tjes in een race. tenminste dat is het plan.

Licentie is een dure bezigheid. Ik ben lid van een wielrenclub (70 euro), heb clubkleding moeten kopen anders mag ik geen wedstrijden rijden (60 euro en wee je gebeentje als je in je eigen kleding rijdt, je wordt door de speaker aangesproken tijdens wedstrijden en volgens mij kun je zelf uit de wedstrijd genomen worden), 70 euro voor de licentie zelf bij de KNWU en dan nog eens 100 euro of meer voor een sport medische keuring. Wedstrijden kosten bij voorinschrijving 4 euro, maar als je de eerste 20 rijdt krijg je een envelopje. Weet echter neit hoeveel je krijgt, want ik moet nog prijs rijden.
Superhero to the rescue!
pi_84303213
quote:
Op dinsdag 20 juli 2010 21:00 schreef Littlecreep het volgende:
Ik ben dus niet de enige die in fietsenwinkels altijd even tegen een carbon frame tikt


Moet alleen mn fiets eens schoonmaken denk ik plus dat ik een naar geluid heb als ik vol aanzet met m'n linkerkant vd crank..
Eerste beste voetbalkenner binnen BoF!
[b]Winnaar van de Band of FOK!kers Michael Rasmussen Award[/b]
Alpe d'Huez (1:16), Col du Telegraphe (0:56) & Col du Galibier (1:20)
  woensdag 21 juli 2010 @ 08:42:05 #286
58560 Oksel
Gezellig.
pi_84303314
Komen er trouwens nog wat racefietsers op de meeting? (Zie mijn sig).
pi_84303606
Post eens linkje, mobi layout laat geen sigs zien.
Eerste beste voetbalkenner binnen BoF!
[b]Winnaar van de Band of FOK!kers Michael Rasmussen Award[/b]
Alpe d'Huez (1:16), Col du Telegraphe (0:56) & Col du Galibier (1:20)
  woensdag 21 juli 2010 @ 09:22:41 #288
175950 Marurk
Baggeraar
pi_84304014
Ik ga dus vandaag voor een fiets, ik zal straks wel laten weten welke het is geworden. Ga toch maar voor aluminium met carbon voor-(/achter)vork, want de carboneditie van de fiets die ik wil is nog eens een paar honderd euro duurder (of ik moet 105 als groep nemen i.p.v. Ultegra). En er zit maar ongeveer 0,5 kg verschil tussen qua gewicht. Als het wielrennen me bevalt, koop ik over een paar jaar wel een carbonfiets ofzo. Een alu-fiets kan toch ook hardstikke goed zijn?
pi_84304151
quote:
Op dinsdag 20 juli 2010 16:55 schreef nogeenmaarten het volgende:

[..]

Dat lijkt mij dus echt zwaar kl*te op een tandem! Verder gaaf, meer gewicht, meer vermogen, meer snelheid op het vlakke! Renner achter moet maar een blinddoek om oid.
De renner achter is blind of super slecht ziend zoals mijn partner
Haters gonna hate.
pi_84304167
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 09:22 schreef Marurk het volgende:
Ik ga dus vandaag voor een fiets, ik zal straks wel laten weten welke het is geworden. Ga toch maar voor aluminium met carbon voor-(/achter)vork, want de carboneditie van de fiets die ik wil is nog eens een paar honderd euro duurder (of ik moet 105 als groep nemen i.p.v. Ultegra). En er zit maar ongeveer 0,5 kg verschil tussen qua gewicht. Als het wielrennen me bevalt, koop ik over een paar jaar wel een carbonfiets ofzo. Een alu-fiets kan toch ook hardstikke goed zijn?
alu fiets kan zeker goed zijn, zeker als je nog moet uitvinden of je het fietsen wel leuk vindt. Dan is het daarna altijd weer leuk als je jezelf op een carbon cadeautje kan tracteren
Haters gonna hate.
pi_84304178
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 08:42 schreef Oksel het volgende:
Komen er trouwens nog wat racefietsers op de meeting? (Zie mijn sig).
Ik weet het niet, moet mijn wedstrijdschema bekijken en in september komt ook mijn schoonmoeder het land in.
Haters gonna hate.
pi_84304218
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 08:25 schreef Superher0 het volgende:

[..]

kan me helaas het geluid van een lantaarnpaal tegen carbon niet herinneren
[..]

Je moet lid zijn van een club om een licentie te kunnen krijgen bij de KNWU. Tevens dien je een medische keuring te ondergaan. Ik weet niet of jij een A, B of C licentie mag nemen omdat je nog niet zo oud bent. Volgens mij ben je junioren, is volgens mij een andere licentie. Ik zou bij de club waar je nu rijdt even vragen hoe het zit. Zij kunnen dat goed uitleggen. Zo hebben de junioren een maximum verzet of ben ik nu weer in de war met nieuwelingen?
Die categorieen geven aan wat voor wedstrijd het is. Ikzelf rijd B amateur wedstrijden en kijk niet naar categorieen. Dit systeem schijnt sowieso op de schop te gaan want vanaf volgend jaar wordt er gemengd gereden, A, B en C-tjes in een race. tenminste dat is het plan.

Licentie is een dure bezigheid. Ik ben lid van een wielrenclub (70 euro), heb clubkleding moeten kopen anders mag ik geen wedstrijden rijden (60 euro en wee je gebeentje als je in je eigen kleding rijdt, je wordt door de speaker aangesproken tijdens wedstrijden en volgens mij kun je zelf uit de wedstrijd genomen worden), 70 euro voor de licentie zelf bij de KNWU en dan nog eens 100 euro of meer voor een sport medische keuring. Wedstrijden kosten bij voorinschrijving 4 euro, maar als je de eerste 20 rijdt krijg je een envelopje. Weet echter neit hoeveel je krijgt, want ik moet nog prijs rijden.
Hangt van de club af, ik krijg gratis kleding, moet het wel weer inleveren zodra in maart de nieuwe kleding weer komt. En het is logisch dat je officiele wedstrijden in clubkleding moet rijden anders komt iedereen in zijn wereldkampioen outfit Op de trainingswedstrijden op de clubs is het wel toegestaan volgens mij.

Die prijzen zijn afhankelijk van het schema. Je ziet bij het inschrijven wat voor schema er is. Dus je kan als je bijv. 15e wordt 11 euro hebben maar ook 5 euro of 15 euro.
Haters gonna hate.
  woensdag 21 juli 2010 @ 09:53:35 #293
61399 Superher0
Is it a plane?
pi_84304710
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 09:32 schreef CyclingGirl het volgende:

[..]

Hangt van de club af, ik krijg gratis kleding, moet het wel weer inleveren zodra in maart de nieuwe kleding weer komt. En het is logisch dat je officiele wedstrijden in clubkleding moet rijden anders komt iedereen in zijn wereldkampioen outfit Op de trainingswedstrijden op de clubs is het wel toegestaan volgens mij.

Die prijzen zijn afhankelijk van het schema. Je ziet bij het inschrijven wat voor schema er is. Dus je kan als je bijv. 15e wordt 11 euro hebben maar ook 5 euro of 15 euro.
Ik moest gewoon dokken. Ik moet zelf in clubkleding bij de training komen opdagen. Ik zie wel het prijzenschema maar weet niet de verdeling daarvan. Maar eens opzoeken.
Superhero to the rescue!
  woensdag 21 juli 2010 @ 10:06:29 #294
130803 Gripper
Get a grip
pi_84305055
Lekker gefietst net
Gisteravond vanaf mn werk naar huis, Ede-Vreeswijk via de Amerongseberg en de dijk. En vanochtend weer naar het werk toe.

Je zit zoveel wakkerder achter je pc als je 's ochtends al flink gesport hebt.
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
  woensdag 21 juli 2010 @ 10:33:49 #295
58560 Oksel
Gezellig.
pi_84305850
Ik had het zwaar vanochtend, de eerste 10km. Echt NUL komma NUL energie in mijn benen. Moest nog denken; zo zullen die TdF jongens zich wel elke morgen voelen..

Toen zag ik vlak voor mijn aankomst in de verte nog een andere fietser fietsen.. ik proberen in te halen, volgens mij had het door, en versnelde. Uiteindelijk met 43km/h kon in hem bijhalen, volledig buiten adem.. hij grinniken. Moest hij meteen afslaan..
  woensdag 21 juli 2010 @ 10:35:23 #296
271872 Drassss
Oklahoma!
pi_84305899
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 10:33 schreef Oksel het volgende:
Ik had het zwaar vanochtend, de eerste 10km. Echt NUL komma NUL energie in mijn benen. Moest nog denken; zo zullen die TdF jongens zich wel elke morgen voelen..

Toen zag ik vlak voor mijn aankomst in de verte nog een andere fietser fietsen.. ik proberen in te halen, volgens mij had het door, en versnelde. Uiteindelijk met 43km/h kon in hem bijhalen, volledig buiten adem.. hij grinniken. Moest hij meteen afslaan..
3 dagen terug voor het eerst in mijn leven een mede wielrenners ingehaald. De " faler " reed maar 30 en ik "stoof" er uiteraard voorbij met 33
  woensdag 21 juli 2010 @ 10:40:03 #297
58560 Oksel
Gezellig.
pi_84306037
Ik haal ze altijd in, gewoon omdat het leuk is.. En dan kan ik het vaak nog nét lang genoeg vol houden om de hoek om te gaan, om vervolgens volledig in elkaar te storten..

Nee, ik hoop altijd dat ze aansluiten, vind ik leuk. Pas nog een volledig ongetrainde man op sleeptouw genomen.. die moest er na 10km met 35-37km/h toch vanaf, ondanks dat het vlak was en ik al paar keer had gewacht.
pi_84306038
Ik ben ook rustig aan het wielrennen geslagen. Mijn vader is al jarenlang fanatiek wielrenner. Dus ik fiets nu op zijn oude" van tuyl fiets. Heb nu een rondje van 50 km wat ik in 2 uur doe.

Gisteren werd ik ingehaald door een andere racefietser, net voor een dorpje. Dus ik erachteraan. Het hele dorpje lang hield ik hem redelijk makkelijk bij. Daarna kwamen we weer in de weilanden, toen trok hij het gas even open. Dat viel even tegen.
  woensdag 21 juli 2010 @ 10:44:02 #299
271872 Drassss
Oklahoma!
pi_84306153
Ik fiets hier in Brabant over veel weilanden + dorpjes. Normaal zit ik op gemiddeldes van 25 en sinds dit jaar kan ik dat doortrekken naar 27/28 Oke het is nog niet hard genoeg, maar het begint er langzaam op te lijken.
pi_84306319
Gisteren was grappig de brug op bij Ambacht. Een gastje van een jaar of 18/20 op een racefiets. Ziet mij aankomen geeft gas. Valt enorm stil op die brug. Ik hoefde niet eens veel bij te trappen om hem voorbij te gaan
Haters gonna hate.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')