quote:Op zaterdag 17 juli 2010 21:11 schreef Superher0 het volgende:
Was niet mijn dag vandaag. Ben gecrasht en flink ook. Kwam in de goot terecht en kon er niet meer uit, fiets schuiven, niets aan de hand ware het niet die lantaarnpaal. Vol geramd met 30 en een beetje. Afgevoerd met ambulance en helemaal doorgelicht. Men was eerst bang voor nek letsel maar dit viel gelukkig mee. Ben ongelovelijk stram, alles doet pijn. Kan mijn bovenlijf met moeite en pijn bewegen. Benen vallen mee. Vannacht moet ik elke 2 uur wakker gemaakt worden; lichte hersenschudding.
Van mijn fiets is niet veel over. De voorkant is helemaal ingeduikt, gebladerd en gescheurd. Mijn helm is ingedeukt, niet gebarsten maar veel heb ik er niet meer aan. Gelukkig de oude fiets, niet op mijn nieuwe die nu in de schuur op mij aan het wachten is. Wordt verzekeringswerk. Morgen zal ik wel foto's van de oude fiets en de nieuwe fiets online zetten.
Dat is flink klote.quote:Op zaterdag 17 juli 2010 21:11 schreef Superher0 het volgende:
Was niet mijn dag vandaag. Ben gecrasht en flink ook. Kwam in de goot terecht en kon er niet meer uit, fiets schuiven, niets aan de hand ware het niet die lantaarnpaal. Vol geramd met 30 en een beetje. Afgevoerd met ambulance en helemaal doorgelicht. Men was eerst bang voor nek letsel maar dit viel gelukkig mee. Ben ongelovelijk stram, alles doet pijn. Kan mijn bovenlijf met moeite en pijn bewegen. Benen vallen mee. Vannacht moet ik elke 2 uur wakker gemaakt worden; lichte hersenschudding.
Van mijn fiets is niet veel over. De voorkant is helemaal ingeduikt, gebladerd en gescheurd. Mijn helm is ingedeukt, niet gebarsten maar veel heb ik er niet meer aan. Gelukkig de oude fiets, niet op mijn nieuwe die nu in de schuur op mij aan het wachten is. Wordt verzekeringswerk. Morgen zal ik wel foto's van de oude fiets en de nieuwe fiets online zetten.
Ik was vol aan het rijden maar het liep niet echt, zat in de staart van de peloton. Maar kon er niet echt bijblijven, maag speelde op en ik besloot om het peloton te laten gaan en mijn benen stil te houden. Weg concentratie en ik neem de bocht te wijd. Stuurfout, snap er zelf ook niet veel van. Als die lantaarnpaal er niet was geweest was er niets aan het handje. ROt parcours, alleen klinkers, wind vol op kop op dat stuk en er waren al eerder mensen gevallen. Was dringen geblazen, zenuwachtig gerijd.quote:Op zaterdag 17 juli 2010 21:15 schreef JohnDDD het volgende:
[..]
Klote zeg. Hoe kwam je in die goot terecht? Niet goed opgelet of moest je uitwijken voor iets?
Dank, hoop maandag al weer op de fiets te zitten. Eerst maar even kijken hoe we de nacht doorkomen. Had erger kunnen aflopen, heb flink mazzel gehad.quote:Op zaterdag 17 juli 2010 21:20 schreef Marurk het volgende:
[..]
Dat is flink klote.Heel veel sterkte met het herstel!
Pekel fiets, trainingfiets, voor op de taxc of als ik de bergen in ga. Gewoon handig om te hebben. Ga verzekering raadplegen. Ben voor 2000 euro verzekerd, fiets kaal is 2000 euro en 2 jaar oud. Met wat afschrijving moet ik wel een leuk bedrag kunnen boeren.quote:Op zaterdag 17 juli 2010 21:22 schreef Oksel het volgende:![]()
![]()
Godverdomme, dat is schrikken.
Gelukkig ben je er redelijk goed afgekomen.. gered door de kreukelzone in je helm en fiets..
Nouja, je hoeft in ieder geval geen nieuwe fiets meer uit te zoeken. Wat had je uberhaupt geplannend met je oude fiets?
Doe ik ook altijd. Krijg je minder koude bovenbenen.quote:Op zaterdag 17 juli 2010 14:52 schreef ursel het volgende:
[..]
Ik heb zelf een lange broek, maar die doe ik juist over mijn fietsbroek heen.
Oei. Sterkte ermee.quote:Op zaterdag 17 juli 2010 21:21 schreef Superher0 het volgende:
[..]
Ik was vol aan het rijden maar het liep niet echt, zat in de staart van de peloton. Maar kon er niet echt bijblijven, maag speelde op en ik besloot om het peloton te laten gaan en mijn benen stil te houden. Weg concentratie en ik neem de bocht te wijd. Stuurfout, snap er zelf ook niet veel van. Als die lantaarnpaal er niet was geweest was er niets aan het handje. ROt parcours, alleen klinkers, wind vol op kop op dat stuk en er waren al eerder mensen gevallen. Was dringen geblazen, zenuwachtig gerijd.
Goede vraag. De verzekering is van de ntfu. Wedstrijd van de knwu. NTFU zegt dit: Hoedanigheid: Alle activiteiten binnen het kader van de statuten en reglementen van de Nederlandse Toer Fiets Unie, hierna ook te noemen NTFU, zijnde een overkoepelende vereniging van organisaties die het toerfietsen als sport en/of recreatie bevorderen; (mede)organisator van fietsevenementen zonder snelheids- of wedstrijdelement; werkgever van personeel.quote:Op zondag 18 juli 2010 07:52 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Oei. Sterkte ermee.
Geldt die verzekering wel voor wedstrijden?
Zijn we vanuit de KNWU ook verzekerd? Deze lijkt wel te dekken maar ik kan niet zien of deze standaard bij je licentie zit. Weet jij dit?quote:Op zondag 18 juli 2010 07:52 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Oei. Sterkte ermee.
Geldt die verzekering wel voor wedstrijden?
Ow dat lijkt weer alleen ongevallen te zijn, niet de fiets zelf. Dinsdag maar eerst de fietsenmaker bellen. Denk dat ik een heel nieuw frame, stuur en voorvork nodig heb. Zou mooi zijn als ik een simpele fiets er voor in de plaats kan krijgen, als pekelfiets en voor op de taxc...quote:Op zondag 18 juli 2010 10:59 schreef Superher0 het volgende:
[..]
Zijn we vanuit de KNWU ook verzekerd? Deze lijkt wel te dekken maar ik kan niet zien of deze standaard bij je licentie zit. Weet jij dit?
Is idd alleen ongevallen.quote:Op zondag 18 juli 2010 11:02 schreef Superher0 het volgende:
[..]
Ow dat lijkt weer alleen ongevallen te zijn, niet de fiets zelf. Dinsdag maar eerst de fietsenmaker bellen. Denk dat ik een heel nieuw frame, stuur en voorvork nodig heb. Zou mooi zijn als ik een simpele fiets er voor in de plaats kan krijgen, als pekelfiets en voor op de taxc...
Je deed toch met een wedstrijd mee? Dan ben je niet zelfstandig aan het fietsen.quote:Op zondag 18 juli 2010 10:53 schreef Superher0 het volgende:
[..]
Goede vraag. De verzekering is van de ntfu. Wedstrijd van de knwu. NTFU zegt dit: Hoedanigheid: Alle activiteiten binnen het kader van de statuten en reglementen van de Nederlandse Toer Fiets Unie, hierna ook te noemen NTFU, zijnde een overkoepelende vereniging van organisaties die het toerfietsen als sport en/of recreatie bevorderen; (mede)organisator van fietsevenementen zonder snelheids- of wedstrijdelement; werkgever van personeel.
Als ik dit lees zou ik zeggen weer van wel. ik ben geen (mede)organisator van fietsevenement. Ik was zelfstandig aan het fietsen. Op het schadeformulier kan ik zelfstandig opgeven. Ga het gewoon invullen en zie het dan wel.
Zat ik ook aan te denken, nu maar hopen dat ze Fok niet lezenquote:Op zondag 18 juli 2010 13:38 schreef Yankee het volgende:
kut man SuperHer0, sterkte!
Wat betreft die verzekering, alsof de verzekeraar weet wanneer en waar jij dit ongeluk hebt gehad. Je kunt prima zeggen dat het tijdens een training o.i.d. gebeurd is, hetgeen veel wedstrijdrenners doen wanneer ze onderuit gegaan zijn
Nee, dat kunnen ze niet (als het goed is, medisch geheim en zo).quote:Op zondag 18 juli 2010 14:21 schreef Superher0 het volgende:
[..]
Zat ik ook aan te denken, nu maar hopen dat ze Fok niet lezen![]()
Nadeel is dat ik wel in het ziekenhuis ben opgenomen. Ik weet niet of ze kunnen zien dat ik zaterdag in het ziekenhuis ben geweest? Maar eens over nadenken.
Hij kan nog 40gram lichter. De bidonhouders zijn nu 41gram. ALs ik nu carbon bidonhouders koop van 21 gram bespaar ik wederom 40 gram! Helaas wel een investering nodig van 150 euroquote:
Knap ding, ik moet wel nog even wennen aan die zadelbuis. Waarom de keuze voor een aeroframe?quote:Op zondag 18 juli 2010 14:29 schreef Superher0 het volgende:
foto's van de nieuwe fiets:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Nu nog met Easton AE90 Earo wielen want de SHimano Dura Ace WH7850CL24 wielen staan nog in backorder. Fiets is net 8,2kg en met de Dura Ace wielen zal het net 8kg worden. Het is een aerofiets, geen klimfiets maar klimmen moet er ook wel mee lukken.
Snelheid, sprints, rijden in koers. Ook stijf, ook daarom voor stijvere wielen gekozen. Hopelijk ben ik morgen genoeg hersteld om een stukje te rijden. Voel me al stukken beter, last van de rug en borst. Maar ben al weer mobieler dan gisteren. Ook wat minder last van hoofdpijn. Goed slapen en dan moet ik morgen toch al weer een stuk jonger zijnquote:Op zondag 18 juli 2010 15:28 schreef marcodej het volgende:
[..]
Knap ding, ik moet wel nog even wennen aan die zadelbuis. Waarom de keuze voor een aeroframe?
Volgens mij heb je in de koers niet zo heel veel baat bij een aeroframe. Grootste deel van de tijd zit je toch in de wielen.quote:Op zondag 18 juli 2010 16:20 schreef Superher0 het volgende:
[..]
Snelheid, sprints, rijden in koers. Ook stijf, ook daarom voor stijvere wielen gekozen. Hopelijk ben ik morgen genoeg hersteld om een stukje te rijden. Voel me al stukken beter, last van de rug en borst. Maar ben al weer mobieler dan gisteren. Ook wat minder last van hoofdpijn. Goed slapen en dan moet ik morgen toch al weer een stuk jonger zijn
En hoe was het daar?quote:Op zondag 18 juli 2010 17:15 schreef JortK het volgende:
Ook weer present na mijn avontuur in de verdon
H`e wat vervelend. Verzekering gaat dit redelijkerwijs niet uitbetalen. Wie is er immers bereid om premi te betalen voor onoplettendheid van anderen na het laten lopen? Die premie zou oplopen richting de prijs van een fiets.quote:
Kwestie van voldoende gewicht? Met 2 m en bijna 100 kg doet wind mij ook merkbaar minder dan mijn metgezellen. Vertikaal ben je dan natuurlijk wel het haasje.quote:Op zondag 18 juli 2010 20:05 schreef marcodej het volgende:
Vanochtend 110km gereden, eigenlijk voor het eerst weer een 100+rit sinds de Elfstedentocht. Ging aardig, lekker weer. Venijn zat in de staart, vanaf km 85 was het 10km alleen maar rechtdoor langs de Ringvaart met wind vol op kop. En er zijn dus van die beesten die dat goed kunnen en tegen de 40 met wind tegen kunnen rijden... Poeh, was blij dat ik half op het kantje in het wiel kon blijven. Volgens mij zaten er 6 van de 8 in zijn wiel te spartelen.Zijn echt van die tempobeulen.
Ik kan dat gewoon niet, stoempen tegen de wind in.
Inderdaad, het zijn altijd van die zware kerels. Ben zelf meer van het postuur Gesink, tenger dus. Je zou dan ook zeggen dat ik aardig omhoog moet kunnen, maar dat weet ik eigenlijk niet.quote:Op zondag 18 juli 2010 20:13 schreef nogeenmaarten het volgende:
[..]
Kwestie van voldoende gewicht? Met 2 m en bijna 100 kg doet wind mij ook merkbaar minder dan mijn metgezellen. Vertikaal ben je dan natuurlijk wel het haasje.
Hmm oke, ja ik zag het op foto's van fietsevenementen. Bijvoorbeeld op deze en deze. Daar lijkt het echt of er iets van een broek nog onder zit (of het zijn gewoon hele lange beenstukkenquote:Op zaterdag 17 juli 2010 14:36 schreef No-P het volgende:
De meeste zullen beenstukken aan hebben gehad. Een broek onder de koersbroek zal gaan schuren.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |