abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Trouwste user 2022 maandag 12 juli 2010 @ 21:34:11 #1
7889 tong80
Spleenheup
pi_83975673
....voetbal.

We staan door de laatste twee WK's bekend als agressieve schoppers.

Bedankt van Bommel.

Van Basten had gelijk.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  maandag 12 juli 2010 @ 21:35:40 #2
132185 Biogarde
Neef van Bassie.
pi_83975750
Mooi man. WK 2014 gaan we met wapens het veld op en schieten we onszelf winnaar.

Lekker boeiend waar we om bekend staan. Duitsers staan bekend als kuilengravers, zie jij ze weleens huilen in een hoekje? Ik nooit.
Bio is baas. Ik ben niet meer op straat. Ik rij alleen langs om te kijken hoe het gaat.
pi_83975830
quote:
Op zaterdag 1 januari 2005 02:09 schreef tong80 het volgende:
Ja de Bolero is geweldig, zijn er meer klassieke nummers dan ?

Trouwste user 2022 maandag 12 juli 2010 @ 21:38:08 #4
7889 tong80
Spleenheup
pi_83975878
quote:
Op maandag 12 juli 2010 21:35 schreef Biogarde het volgende:
Mooi man. WK 2014 gaan we met wapens het veld op en schieten we onszelf winnaar.

Lekker boeiend waar we om bekend staan. Duitsers staan bekend als kuilengravers, zie jij ze weleens huilen in een hoekje? Ik nooit.
Het was schandalig Biogarde.

On-Nederlands. Ik schaamde me dood.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  maandag 12 juli 2010 @ 21:38:29 #5
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_83975894
quote:
Op maandag 12 juli 2010 21:34 schreef tong80 het volgende:
....voetbal.

Bedankt van Bommel.

Van Basten had gelijk.

Onzin tong. Weet je nog hoe de hele wereld naar ons keek toen we zo goed waren op het EK 2 jaar geleden? Dat imago verandert elk toernooi als het moet.
pi_83975896
Lekker boeien wat de rest vind, wij stonden in de finale en hebben tot drie minuten voor tijd zicht gehad op de titel.

Het enige wat we hadden kunnen doen om deze kritiek de mond te snoeren is door WK te worden. Dat wordt je nu net niet en dan krijg je dit. Zuur.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
pi_83975942
quote:
Op maandag 12 juli 2010 21:38 schreef Zwansen het volgende:

[..]

Onzin tong. Weet je nog hoe de hele wereld naar ons keek toen we zo goed waren op het EK 2 jaar geleden? Dat imago verandert elk toernooi als het moet.
toen speelde van Bommel niet

nee hoor je hebt gelijk

van Bommel en de Jong zijn gewoon nuttige spelers, maar ze gaan vaak over de grens, en dat moeten ze echt eruit halen.
  maandag 12 juli 2010 @ 21:40:08 #8
286783 KapiteinLangzaam
Alles op zen tijd
pi_83975968
Niet zo miepen, stelletje kerkgangers
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, schiet en neuk een ander niet.
pi_83975996
Mooi aanvallend voetbal spelen kan alleen als de tegenstander behoorlijk wat steken laat vallen. Voornamelijk in verdedigend opzicht moet er nogal wat aan markeren.

De enige die we kunnen verwijten dat het een schopwedstrijd is geworden is Spanje. Ze waren simpelweg te goed. Dit was de enige manier om Spanje te bestrijden.

Al had een aanspeelpunt in de spits wel geholpen.
"In case of dissension, never dare to judge till you've heard the other side."
  Trouwste user 2022 maandag 12 juli 2010 @ 21:40:34 #10
7889 tong80
Spleenheup
pi_83975998
quote:
Op maandag 12 juli 2010 21:38 schreef marcodej het volgende:
Lekker boeien wat de rest vind, wij stonden in de finale en hebben tot drie minuten voor tijd zicht gehad op de titel.

Het enige wat we hadden kunnen doen om deze kritiek de mond te snoeren is door WK te worden. Dat wordt je nu net niet en dan krijg je dit. Zuur.
Als je verdedigend speelt met grove overtredingen moet je wel winnen.

Dat deden we niet. Wat er nu overblijft blijft het schandalige voetbal van de Jong en van Bommel.

pi_83976087
quote:
Op maandag 12 juli 2010 21:40 schreef tong80 het volgende:

[..]

Dat deden we niet. Wat er nu overblijft blijft het schandalige voetbal van de Jong en van Bommel.

Ik vond het helemaal niet zo schandalig, muv de trap van De Jong. Ik vond het zeker geen schoppartij en de rest van de overtredingen waren niet harder dan normaal. Maar door die trap van De Jong blijft dat negatieve beeld wel een beetje hangen. Zuur.

Nederland was nou eenmaal op verdedigen aangewezen en deed dat heel kort en goed. Vandaar dat we het nog 115 minuten volgehouden hebben (en zelfs nog de beste kansen gekregen hebben).
  maandag 12 juli 2010 @ 21:42:26 #12
132185 Biogarde
Neef van Bassie.
pi_83976092
quote:
Op maandag 12 juli 2010 21:40 schreef tong80 het volgende:

[..]

Maar zou het allemaal bewust zijn geweest?
Bio is baas. Ik ben niet meer op straat. Ik rij alleen langs om te kijken hoe het gaat.
  Trouwste user 2022 maandag 12 juli 2010 @ 21:42:34 #13
7889 tong80
Spleenheup
pi_83976098
quote:
Op maandag 12 juli 2010 21:40 schreef KapiteinLangzaam het volgende:
Niet zo miepen, stelletje kerkgangers
Kerkgangers

Er hadden rib-en been beuken kunnmen vallen door die overtredingen.

Het was een schande voor onze naam.

Trouwste user 2022 maandag 12 juli 2010 @ 21:43:22 #14
7889 tong80
Spleenheup
pi_83976140
quote:
Op maandag 12 juli 2010 21:42 schreef Biogarde het volgende:

[..]

Maar zou het allemaal bewust zijn geweest?
Ja

pi_83976164
Voetbal is Emotie, Charme en nog meer bullshit. Helaas kijkt iedereen neer naar Nederland omdat, Spanje Catalonië weltmeister is. Maar zij speelde laf, janken om alles en kaarten aannaaien. Maar niemand hoor je daar over.
pi_83976204
pi_83976211
En door die paar klappende mongolen en ander huishoudbeurs-publiek bij Schiphol denken ze ook nog iets noemenswaardigs gepresteerd te hebben.
pi_83976243
quote:
Op maandag 12 juli 2010 21:42 schreef marcodej het volgende:

[..]

Ik vond het helemaal niet zo schandalig, muv de trap van De Jong. Ik vond het zeker geen schoppartij en de rest van de overtredingen waren niet harder dan normaal. Maar door die trap van De Jong blijft dat negatieve beeld wel een beetje hangen. Zuur.

Nederland was nou eenmaal op verdedigen aangewezen en deed dat heel kort en goed. Vandaar dat we het nog 115 minuten volgehouden hebben (en zelfs nog de beste kansen gekregen hebben).
Ik vond het overigens ook geen schoppartij. Het was een wedstrijd waar erg fel werd verdedigd, maar over het algemeen waren tackles gemikt op de bal en niet gemeen.
pi_83976268
Laat die buitenlanders lekker huilen. Nederland is op de juiste weg met dit type voetbal. Defensie is belangrijker dan aanvallen om een grote prijs te pakken denk ik. Daarom heeft Spanje dit toernooi ook gewonnen, zij beheersen dat nog net een stapje beter.
pi_83976317
quote:
Op maandag 12 juli 2010 21:44 schreef MillePlateaux het volgende:
En door die paar klappende mongolen en ander huishoudbeurs-publiek bij Schiphol denken ze ook nog iets noemenswaardigs gepresteerd te hebben.
Wat ook gewoon zo is natuurlijk. Argentinië heeft al een kleine 20 jaar niet meer in een finale gestaan.
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
  maandag 12 juli 2010 @ 21:49:07 #21
28033 Pek
je moet wat
pi_83976390
quote:
huishoudbeurs-publiek bij Schiphol
Laat de aankomst nou gesloten zijn geweest voor publiek
The difference between the three Abrahamic religions:
- Christianity mumbling to the ceiling,
- Judaism mumbling to the wall,
- Islam mumbling to the floor.
  Trouwste user 2022 maandag 12 juli 2010 @ 21:49:53 #22
7889 tong80
Spleenheup
pi_83976435
quote:
Op maandag 12 juli 2010 21:47 schreef kalinhos het volgende:

[..]

Wat ook gewoon zo is natuurlijk. Argentinië heeft al een kleine 20 jaar niet meer in een finale gestaan.
78 86

maandag 12 juli 2010 @ 21:51:02 #23
230450 ShevaJB
Rock beat tempo 155
pi_83976482
quote:
Op maandag 12 juli 2010 21:44 schreef DennisDeBengel het volgende:
[ afbeelding ]
[b]Doe'k 't now wel, doe'k 't now niet of krieg ik spiet
[/b]
[b]Op vrijdag 15 januari 2010 10:36 schreef boudemaniak het volgende:[/b]
Eindbaas ^O^
pi_83976485
quote:
Voor het WK begon dacht iedereen dat we wel 'afgemaakt' zouden worden door Brazilië. Nou mooi niet, Finale is een grote prestatie. En een heel groot pluspunt is dat we boven België en Duitsland staan.
  maandag 12 juli 2010 @ 21:51:23 #25
286783 KapiteinLangzaam
Alles op zen tijd
pi_83976496
quote:
Op maandag 12 juli 2010 21:42 schreef tong80 het volgende:

[..]

Kerkgangers

Er hadden rib-en been beuken kunnmen vallen door die overtredingen.

Het was een schande voor onze naam.

Leer spellen

Maar buiten dat, alsof ze elkaar strelen met voetbal Voetbal is altijd al een harde sport geweest dus janken DAT een speler wat KON breken.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, schiet en neuk een ander niet.
pi_83976505
Ik dacht ook continu tijdens de finale van "nou, ik denk niet dat veel mensen die dit zien nog hopen dat Nederland wint". De neutrale toeschouwer zal gekotst hebben van ons team...

Als we ermee gewonnen hadden, dan had ik gezegd dikke schijt, maar nu staan we met lege handen die extra leeg zijn omdat we niet meer bekend staan als dat land dat altijd probeert te voetballen.

De overtredingen waren echt beschamend smerig soms. Zelfs jongens die de techniek hebben om geen overtredingen te hoeven maken konden niks beters verzinnen dat zich vastlopen, kontdraaien, laten vallen en/of janken.
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
  maandag 12 juli 2010 @ 21:51:48 #27
230450 ShevaJB
Rock beat tempo 155
pi_83976510
quote:
Op maandag 12 juli 2010 21:51 schreef Doublepain het volgende:

[..]

Voor het WK begon dacht iedereen dat we wel 'afgemaakt' zouden worden door Brazilië. Nou mooi niet, Finale is een grote prestatie. En een heel groot pluspunt is dat we boven België en Duitsland staan.
Boven België? Daar hoef je nauwelijks iets voor te doen.
[/b]
Eindbaas ^O^
pi_83976544
quote:
Op maandag 12 juli 2010 21:49 schreef tong80 het volgende:

[..]

78 86

Ik twijfelde of ze '90 er ook waren
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_83976545
edit

[ Bericht 97% gewijzigd door Bolkesteijn op 12-07-2010 21:53:00 (foutje) ]
pi_83976581
quote:
Op maandag 12 juli 2010 21:45 schreef Karammel het volgende:

[..]

Ik vond het overigens ook geen schoppartij. Het was een wedstrijd waar erg fel werd verdedigd, maar over het algemeen waren tackles gemikt op de bal en niet gemeen.

Nee, ik vond het meer dan fel. Het was dom en te hard. Ja, soms werd er een bal geraakt maar dan ook een speler met het betere maaiwerk.
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_83976600
Ik vond het ook wel meevallen met de hardheid hoor. Dat de scheids voor elk wissewasje een speler geel gaf, tsja.
pi_83976608
quote:
Op maandag 12 juli 2010 21:51 schreef Mwanatabu het volgende:
De overtredingen waren echt beschamend smerig soms. Zelfs jongens die de techniek hebben om geen overtredingen te hoeven maken konden niks beters verzinnen dat zich vastlopen, kontdraaien, laten vallen en/of janken.
Inderdaad, die Spanjaarden waren echt vuil bezig.
pi_83976655
quote:
Op maandag 12 juli 2010 21:53 schreef marcodej het volgende:

[..]

Inderdaad, die Spanjaarden waren echt vuil bezig.

Oh die waren ook niet echt het toonbeeld van koorknaapjes nee. Maar overall had Nederland meer aandeel in het totale schopwerk.
pi_83976662
Dit zullen ze snel vergeten.

Dit WK zal iedereen snel vergeten.
pi_83976668
Je hoort van de spelers ook niemand klagen over het spel. Alleen dat die goal telde omdat daar wat fouten aan vooraf gingen, je hoort eigenlijk buiten wat buitenlandse journalisten en een ouwe zwitserse wopper niemand dat het zo smerig was.
pi_83976710
quote:
Op maandag 12 juli 2010 21:53 schreef kalinhos het volgende:
Ik vond het ook wel meevallen met de hardheid hoor. Dat de scheids voor elk wissewasje een speler geel gaf, tsja.

Elk wissewasje? Er waren een aantal overtredingen te zwaar bestraft, maar daar staat tegenover dat er ook een paar te licht bestraft werden imo. Er hadden zo twee rode kaarten meer getrokken kunnen worden voor Nederland (en ook nog twee voor Spanje).
pi_83976775
Ik snap nog steeds niet wat er zo roodwaardig aan het spel van Van Bommel was. Ik vond hem dit keer juist niet hard met zn tackles. Wel mannelijk, dat wel. Meestal denk je bij van Bommel "Oei, dit was misschien wel over het randje." Dat had ik dit keer niet.
  maandag 12 juli 2010 @ 21:58:44 #38
28033 Pek
je moet wat
pi_83976825
quote:
Op maandag 12 juli 2010 21:51 schreef ShevaJB het volgende:

[..]

Boven België? Daar hoef je nauwelijks iets voor te doen.
Burkina Faso, Mali en Baghrein staan nog boven België. Benin er vlak achter
pi_83976833
quote:
Op maandag 12 juli 2010 21:54 schreef Mwanatabu het volgende:

Oh die waren ook niet echt het toonbeeld van koorknaapjes nee. Maar overall had Nederland meer aandeel in het totale schopwerk.
Lees deze 2 reacties van wolferl in dit topic eens
Sneijder slechte verliezer

Kijk, ik kan het zelf niet goed verwoorden, maar zoals hij het stelt, daar kan ik me goed in vinden.
Wat jij hier stelt, daar kan ik me een stuk minder in vinden.
pi_83976844
quote:
Op maandag 12 juli 2010 21:56 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Elk wissewasje? Er waren een aantal overtredingen te zwaar bestraft, maar daar staat tegenover dat er ook een paar te licht bestraft werden imo. Er hadden zo twee rode kaarten meer getrokken kunnen worden voor Nederland (en ook nog twee voor Spanje).
Nja ach, WK finale, dan mag het wel wat harder van mij hoor. Ik vond het iig erg meevallen. Maar ik kijk dan ook al wat langer voetbal dan afgelopen 5 weken, wellicht dat dat ook scheelt.
pi_83976862
Het was van beide kanten geen reclame voor het voetbal, dit hele WK eigenlijk niet op een enkele uitzondering na.
pi_83976890
quote:
Op maandag 12 juli 2010 21:55 schreef the_legend_killer het volgende:
Dit zullen ze snel vergeten.

Dit WK zal iedereen snel vergeten.

Ik denk het niet. Ik hoop alleen dat de volgende editie meer voetbal bevat want de echt leuke wedstrijden zijn op 1 hand te tellen geweest. Enorm jammer als je kijkt wat er voor leuks rond liep. Als bijvoorbeeld Argentinië niet met die kwal in zee was gegaan, hadden we misschien een team gezien in plaats van 10 niet overspelende Argentijnen plus een doodlopende Messi.
pi_83976916
Ik zie nu net beelden van feestende spanjaarden in een vliegtuig...dan komt pas het besef voor mij dat we er zo dichtbij waren..
pi_83976946
quote:
Op maandag 12 juli 2010 21:59 schreef kalinhos het volgende:

[..]

Nja ach, WK finale, dan mag het wel wat harder van mij hoor. Ik vond het iig erg meevallen. Maar ik kijk dan ook al wat langer voetbal dan afgelopen 5 weken, wellicht dat dat ook scheelt.

Ik ook hoor, dus laat je troll maar lekker waar ie zat te beschimmelen, want dit is zo doorzichtig dat het gewoon triest is.
pi_83976974
Van Marwijk heeft het voetbal verkracht.
Op donderdag 22 juli 2010 01:22 schreef xmamacitax het volgende:
mijn nederlands is 1000 x beter dan de joune
pi_83977029
quote:
Op maandag 12 juli 2010 22:01 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Ik ook hoor, dus laat je troll maar lekker waar ie zat te beschimmelen, want dit is zo doorzichtig dat het gewoon triest is.
Het is een harde wedstrijd, nou en? Vorige WK finale kreeg Zidane rood voor een kopstoop op Materazzi. Ik zou me meer schamen dan voor zoiets hoor.
pi_83977088
quote:
Op maandag 12 juli 2010 22:02 schreef Flashwin het volgende:
Zie ook Bert van Marwijk: verkrachter van het Nederlandse voetbal
pi_83977124
quote:
Op maandag 12 juli 2010 22:02 schreef Flashwin het volgende:
Van Marwijk gaat alleen maar mee in de trend die in het voetbal heerst.
pi_83977192
quote:
Op maandag 12 juli 2010 21:58 schreef Redux het volgende:

[..]

Lees deze 2 reacties van wolferl in dit topic eens

Kijk, ik kan het zelf niet goed verwoorden, maar zoals hij het stelt, daar kan ik me goed in vinden.
Wat jij hier stelt, daar kan ik me een stuk minder in vinden.

Ja, maar daarin gaat hij vooral in op de rol van Webb, daar heb ik nog niks over gezegd. Kan me ook prima in zijn visie vinden.

Maar ook dan vind ik het oerstom zoals De Jong erin gaat als ze al weten hoe de vlag erbij hangt bij Webb. Ga dan verdorie ook liggen janken bij elk tikje of los het voetballend op. Vaak was de overtreding nog niet eens nodig omdat de consequentie van het laten overspelen of lopen alleen een volgend Spaans tussenstation voor een tikkie was.

Het ging in den beginne mis op het middenveld. Webb legde dat binnen 20 minuten aan banden met kaarten. Dan zal een slimme ploeg daar op inspelen en niet keihard doorrossen. Het is ook niet alsof deze spelers geen ervaring hebben in grote competities ofzo dat ze dan ineens het wiel moeten uitvinden. Dat is slecht gecoacht en gereageerd binnen de lijnen dan.
pi_83977198
quote:
En als hij wint, zoals de 25 wedstrijden daarvoor, dan is het een held die het uiterste uit het elftal heeft gehaald.
pi_83977253
quote:
Op maandag 12 juli 2010 22:07 schreef marcodej het volgende:

[..]

En als hij wint, zoals de 25 wedstrijden daarvoor, dan is het een held dat het uiterste uit het elftal heeft gehaald.
Er is altijd geklaagd over het feit dat het spel niet om aan te zien was. Zolang hij wint, kan hij die kritiek wegwuiven. Het werkt twee kanten op he...
  maandag 12 juli 2010 @ 22:08:56 #52
28033 Pek
je moet wat
pi_83977278
quote:
Jezelf quoten en je eigen topic spammen. fail.
pi_83977285
quote:
Op maandag 12 juli 2010 22:03 schreef kalinhos het volgende:

[..]

Het is een harde wedstrijd, nou en? Vorige WK finale kreeg Zidane rood voor een kopstoop op Materazzi. Ik zou me meer schamen dan voor zoiets hoor.

Nou en? Nou, 8 gele en 1 rode kaart en. Ik schrik echt niet van een tackle. Ik erger me aan onnodig geschoffel.
  maandag 12 juli 2010 @ 22:09:01 #54
68638 Zwansen
pi_83977287
Trouwens, Van Bommel was de grote held van dit WK. Nu na 1 wedstrijd waar ie soms te ver ging is hij opeens de boosdoener.
pi_83977329
quote:
Op maandag 12 juli 2010 22:08 schreef Flashwin het volgende:

[..]

Er is altijd geklaagd over het feit dat het spel niet om aan te zien was. Zolang hij wint, kan hij die kritiek wegwuiven. Het werkt twee kanten op he...
Hmmz, ik vond het voor het overgrote deel juist prima zoals Nederland speelde, bij vlagen zelfs van wereldklasse. Iig een stuk beter dan onder Van Basten, die zijn blazoen nog een beetje kon redden door twee redelijk geflatteerde overwinningen op voormalige toplanden.
pi_83977341
quote:
Op maandag 12 juli 2010 22:08 schreef Pek het volgende:

[..]

Jezelf quoten en je eigen topic spammen. fail.
Het is een toevoeging op mijn eerdere post, so what als het mijn eigen topic is
pi_83977399
quote:
Op maandag 12 juli 2010 22:08 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Nou en? Nou, 8 gele en 1 rode kaart en. Ik schrik echt niet van een tackle. Ik erger me aan onnodig geschoffel.
Je moet niet vergeten dat het 30 minuten langer duurde. Al moet ik ook zeggen dat ik niet precies weet hoeveel kaarten er nog vielen in de verlenging.
En nja ach, als ze op penals gewonnen hadden of die bal van Robben vliegt erin zegt de hele Internationale pers dat "Oranje goed Spanje uit haar spel heeft gehouden met nuttige overtredingen"
pi_83977435
quote:
Op maandag 12 juli 2010 21:53 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Nee, ik vond het meer dan fel. Het was dom en te hard. Ja, soms werd er een bal geraakt maar dan ook een speler met het betere maaiwerk.
We zullen het niet eens worden vrees ik.

Ik vond dat hij veel te snel begon met het geven van kaarten. Hierdoor werd hij als het ware verplicht voor elke overtreding van diezelfde klasse nóg een kaart te trekken. Complimenten voor de scheids dat hij dat behoorlijk lang volhield. Al heeft hij wel nagelaten 2 extra kaarten te geven aan de Spanjaarden die minstens van dezelfde klasse waren als een aantal andere kaarten.

Kaarten hoor je wat mij betreft enkel te geven bij gevaarlijk of onsportief spel. Wat dat betreft waren behoorlijk wat gele kaarten terecht, want onsportief, maar gevaarlijk vond ik het vaak juist niet. In tegenstelling tot eerdere overtredingen in eerdere wedstrijden.

Overigens ben ik er nog niet over uit of de Jong rood had verdiend. De foto's die ik heb gezien doen vermoeden dat het diep en diep rood zo moeten zijn, maar dat kan ik me van de wedstrijd nauwelijks herinneren. Daar leek het meer een ongelukje, dus geel. Ik zou het eigenlijk terug moeten zien.
pi_83977470
quote:
Op maandag 12 juli 2010 22:11 schreef kalinhos het volgende:

[..]

Je moet niet vergeten dat het 30 minuten langer duurde. Al moet ik ook zeggen dat ik niet precies weet hoeveel kaarten er nog vielen in de verlenging.
En nja ach, als ze op penals gewonnen hadden of die bal van Robben vliegt erin zegt de hele Internationale pers dat "Oranje goed Spanje uit haar spel heeft gehouden met nuttige overtredingen"

Zo gaat dat idd. In de verlenging had het kwartje ook de andere kant op kunnen vallen en dan waren ze helemaal de man geweest. Alleen had de neutrale toeschouwer dan denk ik het gevoel gehad dat de onsympathiekste van de twee gewonnen had.
pi_83977608
quote:
Op maandag 12 juli 2010 22:13 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Zo gaat dat idd. In de verlenging had het kwartje ook de andere kant op kunnen vallen en dan waren ze helemaal de man geweest. Alleen had de neutrale toeschouwer dan denk ik het gevoel gehad dat de onsympathiekste van de twee gewonnen had.
Die neutrale toeschouwer kan het dak op. Die neutrale toeschouwer vond ook dat Ghana de halve finale in moest, of dat Brazilië wellicht wel de finale zou spelen.
pi_83977664
quote:
Op maandag 12 juli 2010 22:12 schreef Karammel het volgende:

[..]

We zullen het niet eens worden vrees ik.

Ik vond dat hij veel te snel begon met het geven van kaarten. Hierdoor werd hij als het ware verplicht voor elke overtreding van diezelfde klasse nóg een kaart te trekken. Complimenten voor de scheids dat hij dat behoorlijk lang volhield. Al heeft hij wel nagelaten 2 extra kaarten te geven aan de Spanjaarden die minstens van dezelfde klasse waren als een aantal andere kaarten.

Kaarten hoor je wat mij betreft enkel te geven bij gevaarlijk of onsportief spel. Wat dat betreft waren behoorlijk wat gele kaarten terecht, want onsportief, maar gevaarlijk vond ik het vaak juist niet. In tegenstelling tot eerdere overtredingen in eerdere wedstrijden.

Overigens ben ik er nog niet over uit of de Jong rood had verdiend. De foto's die ik heb gezien doen vermoeden dat het diep en diep rood zo moeten zijn, maar dat kan ik me van de wedstrijd nauwelijks herinneren. Daar leek het meer een ongelukje, dus geel. Ik zou het eigenlijk terug moeten zien.

Kijk ook even waar hij die overtreding maakte. De bal zou hoe dan ook al gespeeld zijn en kijk hoe de situatie erna eruit zou hebben gezien: als die steekpass erop door zou zijn gegaan, dan was Spanje weg geweest. Het is denk ik een bekeken overtreding. Hij zou nuttig geweest zijn als hij hem gewoon omvergelopen of gehaakt zou hebben. Gestrekt been op zijn borst is in deze situatie niet nodig dus dom. Vind ik
  maandag 12 juli 2010 @ 22:19:32 #62
28033 Pek
je moet wat
pi_83977752
quote:
Op maandag 12 juli 2010 22:13 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Alleen had de neutrale toeschouwer dan denk ik het gevoel gehad dat de onsympathiekste van de twee gewonnen had.
Niet alleen de neutrale, hoor. Ik riep halverwege al: als ze dit winnen is het met mazzel en totaal onverdiend. Niet dat ik er mee gezeten had als het was gelukt, natuurlijk
pi_83977755
quote:
Op maandag 12 juli 2010 22:17 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Kijk ook even waar hij die overtreding maakte. De bal zou hoe dan ook al gespeeld zijn en kijk hoe de situatie erna eruit zou hebben gezien: als die steekpass erop door zou zijn gegaan, dan was Spanje weg geweest. Het is denk ik een bekeken overtreding. Hij zou nuttig geweest zijn als hij hem gewoon omvergelopen of gehaakt zou hebben. Gestrekt been op zijn borst is in deze situatie niet nodig dus dom. Vind ik
Tsja, het is rood. Maar geen bewussie. Meer wild en ongelukkig. Ik ga er niet van uit dat hij dit bewust deed. Volgens mij wilde hij voor de bal gaan (ja, op een wilde manier) en schrok hij zelf van het feit dat hij zn noppen in een borstkas duwde.
pi_83977844
quote:
Op maandag 12 juli 2010 22:19 schreef Pek het volgende:

[..]

Niet alleen de neutrale, hoor. Ik riep halverwege al: als ze dit winnen is het met mazzel en totaal onverdiend. Niet dat ik er mee gezeten had als het was gelukt, natuurlijk
Ook dat onverdiende zal ik wel mee vinden vallen. Leuk dat Spanje heel snel tikt - op het middenveld. zodra ze in de buurt van de 16 kwamen kwam er toch verdomd weinig doorheen. Denk dat de verhouding schoten op doel aan beide kanten aardig gelijk moet zijn. Dusja, dat hele onverdiende valt imo wel mee
  maandag 12 juli 2010 @ 22:23:13 #65
230450 ShevaJB
Rock beat tempo 155
pi_83977927
Gigantische kneus die de Jong Hoe kun je nou zo'n achterlijke overtreding maken en een rode kaart riskeren die hij absoluut had kunnen krijgen. Dan waren we helemaal de klos geweest.
[/b]
Eindbaas ^O^
  maandag 12 juli 2010 @ 22:25:15 #66
28033 Pek
je moet wat
pi_83978018
quote:
Op maandag 12 juli 2010 22:21 schreef kalinhos het volgende:

[..]

Dusja, dat hele onverdiende valt imo wel mee
Onverdiend in de zin van: dat we allang met 10 man hadden moeten staan op dat moment
  maandag 12 juli 2010 @ 22:25:58 #67
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_83978062
Viel best mee dit WK. Ik heb het wel eens erger meegemaakt:
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_83978161
Crosspostje uit een ander topic, die hier beter past:

De schoonheid van het spel van Nederland in het verleden wordt ook nog weleens geromantiseerd. Ik kan me nog wedstrijden in 94 en 98 herinneren waarbij we verloren en gelijkspeelden tegen landen als Belgie en Mexico en ternauwernood wonnen van Saudi Arabie en Marokko. Toen heb ik echt met samengeknepen billetjes gezeten met dat 'mooie' spel van ons. Dat had ik dit keer vrijwel nooit (muv 1 helft Brazilie en delen tegen Spanje).

Zelfs in '88 bereikten we met meer geluk dan wijsheid de volgende ronde. Dan vond ik het toernooi dit jaar een stuk indrukwekkender.
pi_83978479
quote:
Op maandag 12 juli 2010 22:17 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Oef.

Waar ik tijdens de wedstrijd het idee had dat het ongelukkig was lijkt het nu voornamelijk erg dom. Ik had ook het idee dat hij zijn been terugtrok op het moment van raken, maar daar lijkt ook geen sprake van te zijn. Die rode kaart had best gegeven mogen worden inderdaad.
  maandag 12 juli 2010 @ 22:36:38 #70
181667 Strani
Beroemde influencer
pi_83978546
Ik blijf van mening dat Nederland voorlopig in de huidige stijl verder moet spelen maar een schoppartij zoals die van gisteren en die tegen Portugal in 2006 mag absoluut nooit meer gebeuren. We hebben internationaal een hoop fans verloren gisteren.

De stijl van dit WK moet verder worden ontwikkeld en er zal goed gekeken moeten worden naar een manier om de spits goed te kunnen bereiken. Misschien toch één van de twee verdedigende middenvelders de opdracht geven wat meer naar voren te spelen.
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
2006 Time Person of the Year
pi_83978677
Tegen Portugal was het inderdaad een ordinaire schoppartij. Gisteren daarentegen was keihard werken en fel verdedigen tegen een team dat met 13 man lijkt te voetballen. Niet te vergelijken als je het mij vraagt.
pi_83978716
Het was gewoon een aanfluiting. Wat zullen die miljard TV kijkers over de hele wereld gedacht hebben zeg, wat doet die ploeg in de finale?

Aanvallend was het afschuwelijk, geen enkel idee, de hele tijd die lange peren naar voren, nog geen drie passes achter elkaar kwamen aan. Tja dat krijg je als je serieus gaat denken dat Sneijder een heuse spelverdeler is.....

En verdedigend stond het voortdurend verkeerd, al die overtredingen - dat was niet tactisch, zoals Jan Wouters vroeger zich ff voorstelde aan het begin van de wedstrijd door een schop uit te delen, nee het was gewoon onmacht, steeds te laat komen, ja dan moet je wel gaan schoppen.

Als je nou niet beter kunt, okee. Maar bij NL lopen echt wel goeie voetballers rond. En dan kom je niet verder dan dit. Bleeh.
  maandag 12 juli 2010 @ 22:47:38 #73
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_83979080
quote:
Op maandag 12 juli 2010 22:40 schreef Scribent het volgende:
Het was gewoon een aanfluiting. Wat zullen die miljard TV kijkers over de hele wereld gedacht hebben zeg, wat doet die ploeg in de finale?

Aanvallend was het afschuwelijk, geen enkel idee, de hele tijd die lange peren naar voren, nog geen drie passes achter elkaar kwamen aan. Tja dat krijg je als je serieus gaat denken dat Sneijder een heuse spelverdeler is.....

En verdedigend stond het voortdurend verkeerd, al die overtredingen - dat was niet tactisch, zoals Jan Wouters vroeger zich ff voorstelde aan het begin van de wedstrijd door een schop uit te delen, nee het was gewoon onmacht, steeds te laat komen, ja dan moet je wel gaan schoppen.

Als je nou niet beter kunt, okee. Maar bij NL lopen echt wel goeie voetballers rond. En dan kom je niet verder dan dit. Bleeh.
hear, hear.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  dinsdag 13 juli 2010 @ 00:52:50 #74
28033 Pek
je moet wat
pi_83984412
Geen speld tussen te krijgen idd.
pi_83985813
Ben super blij dat we in de finale stonden, hoevaak maak je dat mee Maar ik vond het altijd zo prachtig om de buitenlandse media en fans positief over Oranje te horen. Was dan helemaal trots ondanks dat we er te vroeg uitlagen. Ik denk niet dat het na dit wk ineens weg is, want de mooie herinneringen van de jaren 70 en 80 blijven. Toch hoop ik dat we weer aantrekkelijker gaan spelen en dat we daar ook heel ver mee gaan komen!
All we got is this moment - Joost Klein, 9 mei 2024
pi_83985978
quote:
Op maandag 12 juli 2010 22:40 schreef Scribent het volgende:

Verdedigend is Nederland helemaal niet zo goed, alleen met veel en hard werken is de verdediging redelijk voor elkaar te krijgen. Dat is zuur want in de verdediging ligt de sleutel naar het wereldkampioenschap, als Nederland lekker aanvallend was gaan spelen had het bij rust 2 - 0 gestaan voor Spanje. We moeten juist door gaan met deze speelstijl alleen het aantal overtreding en kaarten moet naar beneden.
pi_83985996
Wat hebben we dit toernooi nou gewonnen? Helemaal niets. Slechts ons laatste troef verloren; het mooie spel van Oranje.
Of toch niet?
pi_83986093
quote:
Op maandag 12 juli 2010 21:38 schreef tong80 het volgende:

[..]

Het was schandalig Biogarde.

On-Nederlands. Ik schaamde me dood.

Ik ook. En nog steeds.
We must guard against the aquisition of unwarranted influence, whether sought or unsought, by the military-industrial complex.
We must never let the weight of this combination endanger our liberties or democratic processes.
Eisenhower1961.
pi_83986102
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 02:14 schreef Garincha het volgende:
Wat hebben we dit toernooi nou gewonnen? Helemaal niets. Slechts ons laatste troef verloren; het mooie spel van Oranje.
Doe niet zo dramatisch, die laatste troef is niks waard. Dat wil het buitenland ons doen geloven want zij zijn in het geval van Nederland objectieve voetbalkijkers die het liefst gewoon mooi voetbal zien. Daar koop je echter uiteindelijk helemaal niks mee, de overwinning is het belangrijkst.
pi_83986123
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 02:14 schreef Garincha het volgende:
Wat een bullcrap; alsof (de oh zo belangrijke buitenwereld) ineens 1974, 1978 en 1998 is vergeten. Daarbij blijven wij het land met de beste coaches (die we exporteren) en hebben we goeie jeugdopleidingen. Echt jongen, daar kan 1 verloren WK finale in de toekomst niet tegenop. Nederland blijft een van de grootste voetballanden en dat met 'slechts' een kleine 17 miljoen inwoners, daar waar Spanje bv uit een veel grotere vijver kan vissen.

Holland echt een topsport land! (Kijk naar de OS) Heerlijk.
pi_83986138
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 02:26 schreef Bolkesteijn het volgende:
Doe niet zo dramatisch, die laatste troef is niks waard. Dat wil het buitenland ons doen geloven want zij zijn in het geval van Nederland objectieve voetbalkijkers die het liefst gewoon mooi voetbal zien. Daar koop je echter uiteindelijk helemaal niks mee, de overwinning is het belangrijkst.
De overwinning is in mijn ogen helemaal niet het belangrijkst. Er zijn verscheidene scenario's denkbaar waarmee ik nooit mee zal willen winnen. De grootste overwinnaar is degene die overwint zonder te winnen.
Of toch niet?
  dinsdag 13 juli 2010 @ 02:37:51 #82
28033 Pek
je moet wat
pi_83986181
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 02:29 schreef The_Big_Lebowski het volgende:

[..]

Wat een bullcrap; alsof (de oh zo belangrijke buitenwereld) ineens 1974, 1978 en 1998 is vergeten. Daarbij blijven wij het land met de beste coaches (die we exporteren) en hebben we goeie jeugdopleidingen. Echt jongen, daar kan 1 verloren WK finale in de toekomst niet tegenop. Nederland blijft een van de grootste voetballanden en dat met 'slechts' een kleine 17 miljoen inwoners, daar waar Spanje bv uit een veel grotere vijver kan vissen.

Holland echt een topsport land! (Kijk naar de OS) Heerlijk.
Daarom slaan we nu juist zo'n pleefiguur, het is een deceptie na zo'n walgelijke schopppartij
pi_83986188
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 02:31 schreef Garincha het volgende:

[..]

De overwinning is in mijn ogen helemaal niet het belangrijkst. Er zijn verscheidene scenario's denkbaar waarmee ik nooit mee zal willen winnen. De grootste overwinnaar is degene die overwint zonder te winnen.
pi_83986199
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 02:37 schreef Pek het volgende:

[..]

Daarom slaan we nu juist zo'n pleefiguur, het is een deceptie na zo'n walgelijke schopppartij
Oh jeeh, het buitenland denkt eens even niet zo positief over Nederland. Hou toch, je bent toch geen onzekere tiener.
pi_83986211
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 02:39 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Oh jeeh, het buitenland denkt eens even niet zo positief over Nederland. Hou toch, je bent toch geen onzekere tiener.
Inderdaad, over 2 weken herinnert niemand zich meer deze finale.
pi_83986222
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 02:38 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Duitsland met zijn oogstrelend voetbal zal samen met Spanje dit WK over de hele wereld in positieve zin herinnerd worden, terwijl Nederland over een paar jaar uit ieders herinneringen vervaagd (over dit WK dan). Zeg me, Duitsland die slechts de halve finale heeft bereikt wordt meer gerespecteerd dan een land als Nederland.
Of toch niet?
pi_83986226
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 02:42 schreef Garincha het volgende:

[..]

Duitsland met zijn oogstrelend voetbal zal samen met Spanje dit WK over de hele wereld in positieve zin herinnerd worden, terwijl Nederland over een paar jaar uit ieders herinneringen vervaagd (over dit WK dan). Zeg me, Duitsland die slechts de halve finale heeft bereikt wordt meer gerespecteerd dan een land als Nederland.
Je hebt totaal-voetbal en totale onzin.

Duitsland oogstrelend voetbal
pi_83986235
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 02:43 schreef The_Big_Lebowski het volgende:
Je hebt totaal-voetbal en totale onzin.

Duitsland oogstrelend voetbal
Ja, ze hadden een moeilijkere poule dan Nederland en hebben zowat alle wedstrijden oogstrelend voetbal laten zien.
Of toch niet?
pi_83986240
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 02:45 schreef Garincha het volgende:

[..]

Ja, ze hadden een moeilijkere poule dan Nederland en hebben zowat alle wedstrijden oogstrelend voetbal laten zien.
Niet mee eens, smaken verschillen blijkbaar. Dat kan, geen probleem
  dinsdag 13 juli 2010 @ 02:46:22 #90
28033 Pek
je moet wat
pi_83986241
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 02:39 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Niet echt, na drie, bewust meegemaakte, verloren finales
Het is vooral hoe ik er zelf over denk.
Dat de rest van de wereld het met me eens is, daar kan ik verder weinig aan doen.
pi_83986247
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 02:42 schreef Garincha het volgende:
Wat heb je aan die herinnering? Dat ze je weer eens complimenteren met het mooie spel als je er uit vliegt? Het is niks waard die complimenten, voetbal is een resultaatsport en geen jurysport.

Denk aan Shani Davis bij het schaatsen, die heeft echt een vreselijke techniek maar haalt wel de prijzen binnen. Jan Bos kan technisch volmaakt rijden, en het is een lust voor het oog om te zien, maar zijn prijzenkast is een stuk leger dan bij Shani Davis. Puur omdat de eindtijd telt en niet de kwaliteit van je schaatstechniek.
pi_83986249
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 02:46 schreef The_Big_Lebowski het volgende:

[..]

Niet mee eens, smaken verschillen blijkbaar. Dat kan, geen probleem
Smaken kunnen verschillen, ware het niet dat heel de wereld mijn mening deelt. Ik zal als ik jou was wellicht gaan twijfelen of een bezoek aan de opticien niet noodzakelijk is.
Of toch niet?
pi_83986261
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 02:46 schreef Pek het volgende:
Dat de rest van de wereld het met me eens is, daar kan ik verder weinig aan doen.
De rest van de wereld is het alleen maar mee eens omdat zij als neutrale toeschouwer naar Nederland kijken en niet als Nederlander. Die vuile Engelsen die nu zo hoog van de toren blazen zouden maar al te blij zijn als Engeland in plaats van Nederland in de finale had gestaan met lelijk voetbal. Het is pure hypocrisie die complimenten uit het buitenland.
pi_83986264
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 02:47 schreef Garincha het volgende:

[..]

Smaken kunnen verschillen, ware het niet dat heel de wereld mijn mening deelt. Ik zal als ik jou was wellicht gaan twijfelen of een bezoek aan de opticien niet noodzakelijk is.
Ik heb prima ogen, maar een andere mening dan jij. En heel de wereld deelt jouw mening, nou nee...

Engeland is het enige land wat nogal hard is over het NL spel in de finale, maar doet dat alleen om Webb uit de wind te houden. De vuile hypocrietjes.
pi_83986266
Spanje speelde slaapverwekkend voetbal.

7 goals, verliezen van Zwitserland. Wat een kampioen.
pi_83986270
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 02:47 schreef Bolkesteijn het volgende:
Wat heb je aan die herinnering? Dat ze je weer eens complimenteren met het mooie spel als je er uit vliegt? Het is niks waard die complimenten, voetbal is een resultaatsport en geen jurysport.
Voetbal is niet enkel een resultaat sport. Honderden miljoenen zijn fan geworden van deze sport om de kunstigheid en mooiheid ervan.
quote:
Denk aan Shani Davis bij het schaatsen, die heeft echt een vreselijke techniek maar haalt wel de prijzen binnen. Jan Bos kan technisch volmaakt rijden, en het is een lust voor het oog om te zien, maar zijn prijzenkast is een stuk leger dan bij Shani Davis. Puur omdat de eindtijd telt en niet de kwaliteit van je schaatstechniek.
Denk aan die worstelaar (weet zijn naam niet meer) die het geblesseerde been van zijn tegenstander niet aanviel omdat hij op een dergelijke wijze niet wilde winnen. Zijn naam zal men onthouden, niet de naam van de winnaar.
Of toch niet?
pi_83986272
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 02:47 schreef Garincha het volgende:
Smaken kunnen verschillen, ware het niet dat heel de wereld mijn mening deelt.
Dat doen ze niet. Het maakt ze echt geen fuck uit hoe hun eigen land wint. Al die Engelsen, Italianen, Fransen, Duitsers enzovoort, als hun eigen elftal met lelijk voetbal wint kraait er geen haan naar.
pi_83986281
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 02:50 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Dat doen ze niet. Het maakt ze echt geen fuck uit hoe hun eigen land wint. Al die Engelsen, Italianen, Fransen, Duitsers enzovoort, als hun eigen elftal met lelijk voetbal wint kraait er geen haan naar.
Inderdaad. Hypocrieten dus.

@Garincha; daarom weet je nog zo goed die naam van die worstelaar.
pi_83986285
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 02:47 schreef Bolkesteijn het volgende:
Voetbal is niet enkel een resultaat sport. Honderden miljoenen zijn fan geworden van deze sport om de kunstigheid en mooiheid ervan.
quote:
Denk aan die worstelaar (weet zijn naam niet meer) die het geblesseerde been van zijn tegenstander niet aanviel omdat hij op een dergelijke wijze niet wilde winnen. Zijn naam zal men onthouden, niet de naam van de winnaar. Die prestatie is namelijk van een veel grotere waarde.
Of toch niet?
pi_83986289
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 02:51 schreef The_Big_Lebowski het volgende:

[..]

Inderdaad. Hypocrieten dus.
Ze kunnen het gewoon niet verkroppen dat een klein landje met een vrij goedkope selectie toch altijd ver komt.
pi_83986293
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 02:49 schreef Garincha het volgende:
Voetbal is wel een resultaat sport. Winst of verlies wordt gemeten aan de hand van het aantal doelpunten voor en tegen, meer niet.
quote:
Denk aan die worstelaar (weet zijn naam niet meer) die het geblesseerde been van zijn tegenstander niet aanviel omdat hij op een dergelijke wijze niet wilde winnen. Zijn naam zal men onthouden, niet de naam van de winnaar.
Je kent zijn naam niet eens...
  dinsdag 13 juli 2010 @ 02:53:49 #102
310277 Garincha
Gewonnen!
pi_83986297
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 02:52 schreef Bolkesteijn het volgende:
Je kent zijn naam niet eens...
Takthi.
quote:
In another instance, he had a match with Russian wrestler Alexander Medved who had an injured right knee. When Takhti found out that he was injured, he never attacked that leg. Instead, he tried to attack the other leg. He lost the match, but showed that he valued honorable behavior more than reaching victory.
Of toch niet?
  dinsdag 13 juli 2010 @ 02:53:56 #103
28033 Pek
je moet wat
pi_83986300
oeps
  dinsdag 13 juli 2010 @ 02:54:54 #104
28033 Pek
je moet wat
pi_83986309
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 02:49 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

De rest van de wereld is het alleen maar mee eens omdat zij als neutrale toeschouwer naar Nederland kijken en niet als Nederlander.
Dan ben ik blijkbaar een neutrale toeschouwer, met een Nederlands tintje. Ik heb met plaatsvervangende schaamte naar de wedstrijd gekeken en geen seconde het geloof gehad dat we konden winnen...dat doet best pijn
  dinsdag 13 juli 2010 @ 02:55:01 #105
310008 The_Big_Lebowski
The Dude Abides
pi_83986310
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 02:53 schreef Garincha het volgende:

[..]

Takthi.
[..]

Best handig wikipedia.
pi_83986315
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 02:53 schreef Pek het volgende:
Dan ben ik blijkbaar een neutrale toeschouwer, met een Nederlands tintje. Ik heb met plaatsvervangende schaamte naar de wedstrijd gekeken en geen seconde het geloof gehad dat we konden winnen...dat doet best pijn
En als Robben 5cm hoger had gemikt dan was je nu aan het hossen zeker.

Successupporters.
  dinsdag 13 juli 2010 @ 02:55:50 #107
310277 Garincha
Gewonnen!
pi_83986316
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 02:55 schreef The_Big_Lebowski het volgende:

[..]

Best handig wikipedia.
Zijn naam lag op de puntje van mijn tong, aangezien het ver voor mijn tijd was.
Of toch niet?
pi_83986317
Mensen die zich schamen voor het spel van Oranje
Hier schreef JustinK het volgende:
@:Hooidraad spreekt altijd de waarheid
  dinsdag 13 juli 2010 @ 02:56:10 #109
310008 The_Big_Lebowski
The Dude Abides
pi_83986319
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 02:55 schreef Garincha het volgende:

[..]

Zijn naam lag op de puntje van mijn tong, aangezien het ver voor mijn tijd was.
Sure
pi_83986323
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 02:55 schreef Hooidraad het volgende:
  dinsdag 13 juli 2010 @ 02:57:59 #111
310277 Garincha
Gewonnen!
pi_83986334
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 02:55 schreef Hooidraad het volgende:
Mensen die geen schaamte kennen.

"Het verlies van de schaamte is het eerste teken van geesteszwakte."

Aldus Freud.
Of toch niet?
  dinsdag 13 juli 2010 @ 03:00:27 #112
28033 Pek
je moet wat
pi_83986350
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 02:55 schreef DeJongBoulahrouz het volgende:

[..]

En als Robben 5cm hoger had gemikt dan was je nu aan het hossen zeker.

Successupporters.
Smurf, ik was al supporter toen jij nog niet eens een zaadje was, kleuter
pi_83986363
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 03:00 schreef Pek het volgende:

[..]

Smurf, ik was al supporter toen jij nog niet eens een zaadje was, kleuter
Successupporter.
pi_83986364
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 02:57 schreef Garincha het volgende:

[..]

Aldus Freud.
Ja, want Freud heeft altijd gelijk. Freud is god. Mijn god wat ben jij simpel.
pi_83986365
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 02:57 schreef Garincha het volgende:

[..]

Aldus Freud.
Een voor Freud.
Hier schreef JustinK het volgende:
@:Hooidraad spreekt altijd de waarheid
  dinsdag 13 juli 2010 @ 03:03:32 #116
310277 Garincha
Gewonnen!
pi_83986374
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 03:02 schreef DeJongBoulahrouz het volgende:

[..]

Ja, want Freud heeft altijd gelijk. Freud is god. Mijn god wat ben jij simpel.
Freud heeft in deze wel degelijk gelijk. Freud is geen god en ik ben allesbehalve simpel want anders had ik wel als een bekrompen idioot krampachtig vastgehouden aan het feit dat Nederland een goed WK heeft gespeeld.
Of toch niet?
  dinsdag 13 juli 2010 @ 03:04:12 #117
28033 Pek
je moet wat
pi_83986376
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 03:01 schreef DeJongBoulahrouz het volgende:

[..]

Successupporter.
Kleutersmurf
pi_83986394
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 03:03 schreef Garincha het volgende:

[..]

Freud heeft in deze wel degelijk gelijk. Freud is geen god en ik ben allesbehalve simpel want anders had ik wel als een bekrompen idioot krampachtig vastgehouden aan het feit dat Nederland een goed WK heeft gespeeld.
Dit was qua resultaat het beste WK voor Nederland ooit. Maar het is weer niet goed genoeg voor Meneer Garincha. Who the fuck ben jij nou helemaal?
  dinsdag 13 juli 2010 @ 03:07:37 #119
310277 Garincha
Gewonnen!
pi_83986403
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 03:06 schreef DeJongBoulahrouz het volgende:

[..]

Dit was het beste WK ooit.
Freud bevestigt mijn vermoedens.
Of toch niet?
pi_83986461
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 03:07 schreef Garincha het volgende:

[..]

Freud bevestigt mijn vermoedens.
Posts verdraaien. Held.
  dinsdag 13 juli 2010 @ 03:16:04 #121
310277 Garincha
Gewonnen!
pi_83986467
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 03:15 schreef DeJongBoulahrouz het volgende:

[..]

Posts verdraaien. Held.
Voortaan iets sneller editten.
Of toch niet?
pi_83986475
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 02:51 schreef Garincha het volgende:

[..]

[..]

Denk aan die worstelaar (weet zijn naam niet meer) die het geblesseerde been van zijn tegenstander niet aanviel omdat hij op een dergelijke wijze niet wilde winnen. Zijn naam zal men onthouden, niet de naam van de winnaar. Die prestatie is namelijk van een veel grotere waarde.
  dinsdag 13 juli 2010 @ 03:18:59 #123
310277 Garincha
Gewonnen!
pi_83986486
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 03:16 schreef tjoptjop het volgende:
Ik wist zijn naam wel.
Of toch niet?
pi_83986487
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 03:16 schreef Garincha het volgende:

[..]

Voortaan iets sneller editten.
Ga je nog reageren op mijn post troll?
pi_83986494
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 03:18 schreef Garincha het volgende:

[..]

Ik wist zijn naam wel.
Ja uiteindelijk. Maar geef toe, het staat wel erg grappig zo
pi_83986597
quote:
Op maandag 12 juli 2010 21:44 schreef DennisDeBengel het volgende:
[ afbeelding ]
  Trouwste user 2022 dinsdag 13 juli 2010 @ 04:19:34 #127
7889 tong80
Spleenheup
pi_83986650
Als we met deze manier van spelen doorgaan worden we weer een dertien in een dozijn land zoals we waren in de periode voor Cruijff. We hebben ons altijd onderscheiden door het frisse aanvallende voetbal. Nu gaan we de geschiedenis in als het meest schoppende team ooit in een WK finale. Willen we dat. Als we dat in de verdere historie doen halen we sporadisch een groot toernooimet lelijk voetbal.
Als we met Elia op links of van Persie op rechts hadden gespeeld ipv een verdediger in de huid van Kuijt in e voorhoede hadden we mischien ook niet gewonnen maar wel op zijn Nederlands gespeeld en met eer verloren. Dit was schandalig. Of heeft 95 % van de buitenlandse pers het verkeerd gezien en zijn we met ere ten onder gegaan ?

dinsdag 13 juli 2010 @ 05:06:40 #128
1593 Perico
Serpent Rouge
pi_83986709
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 04:19 schreef tong80 het volgende:
Of heeft 95 % van de buitenlandse pers het verkeerd gezien en zijn we met ere ten onder gegaan ?
Dit dus, het lijkt hier wel op Iran, "de hele wereld is tegen ons". Alle buitenlandse media hebben er geen goed woord voor over, maar dan toch maar volhouden dat dat allemaal dorpsidioten zijn en dat al die kaarten onverdiend waren en dat dit de juiste weg is.

Dat vind ik dus niet, De Jong heeft wat mij betreft zeker zijn plaats verloren, die heeft veel te vaak kortsluiting in zijn hoofd. Weg met die kutcontroleurs die niets toevoegen aan het spel.
  Trouwste user 2022 dinsdag 13 juli 2010 @ 05:13:51 #129
7889 tong80
Spleenheup
pi_83986723
In 98 verloren we in schoonheid.

Nu in een dieptrieste lelijkheid die niet bij Oranje past.

pi_83986740
quote:
Als we met deze manier van spelen doorgaan worden we weer een dertien in een dozijn land zoals we waren in de periode voor Cruijff. We hebben ons altijd onderscheiden door het frisse aanvallende voetbal. Nu gaan we de geschiedenis in als het meest schoppende team ooit in een WK finale. Willen we dat. Als we dat in de verdere historie doen halen we sporadisch een groot toernooimet lelijk voetbal.
Als we met Elia op links of van Persie op rechts hadden gespeeld ipv een verdediger in de huid van Kuijt in e voorhoede hadden we mischien ook niet gewonnen maar wel op zijn Nederlands gespeeld en met eer verloren. Dit was schandalig. Of heeft 95 % van de buitenlandse pers het verkeerd gezien en zijn we met ere ten onder gegaan ?

Wat was er mis met Kuyt? Het is de werkpaard van NL..

Toen hij gewisseld werd, heb ik gelijk maar de zender op mijn tv omgezet! Wist toen al dat ze gingen verliezen! En toch gelijk gekregen..

Dat mensen niet zien dat sommige mensen in ons ogen niet presteren, maar ongelooflijk werk afleveren! Zal vast iets Nederlands zijn..
pi_83988625
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 05:13 schreef tong80 het volgende:
In 98 verloren we in schoonheid.

Nu in een dieptrieste lelijkheid die niet bij Oranje past.

Liever met superlelijk voetbal verliezen in de finale dan met supermooi voetbal verliezen in de halve finale. Maar helemaal liever gewoon winnen.

Met Bert van Marwijk zijn we het verste ooit gekomen. Jouw team van '74 haalde de verlenging niet eens.
pi_83989934
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 09:51 schreef DeJongBoulahrouz het volgende:

[..]

Liever met superlelijk voetbal verliezen in de finale dan met supermooi voetbal verliezen in de halve finale. Maar helemaal liever gewoon winnen.

Met Bert van Marwijk zijn we het verste ooit gekomen. Jouw team van '74 haalde de verlenging niet eens.
Nou nou, om trots op te zijn hoor.

NU HEBBEN WE OP HET ALLERALLERLAATSTE MOMENT VERLOREN!!! EINZ WAT EEN GEWELDIG TEAM!!!

pi_83989960
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 09:51 schreef DeJongBoulahrouz het volgende:

[..]

pi_83990005
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 10:43 schreef Flashwin het volgende:

[..]

Nou nou, om trots op te zijn hoor.

NU HEBBEN WE OP HET ALLERALLERLAATSTE MOMENT VERLOREN!!! EINZ WAT EEN GEWELDIG TEAM!!!

tot de 116e minuut van de WK finale kans maken op de WK titel

WAT EEN SLECHT TEAM
pi_83990048
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 10:45 schreef DeJongBoulahrouz het volgende:

[..]

tot de 116e minuut van de WK finale kans maken op de WK titel

WAT EEN SLECHT TEAM
Wow we maakten gewoon kans op de WK titel...en dat terwijl we zo een klein landje zijn he

!
pi_83990091
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 10:47 schreef Flashwin het volgende:

[..]

Wow we maakten gewoon kans op de WK titel...en dat terwijl we zo een klein landje zijn he

!
Wat is Bert toch een slechte coach, we speelden geen frivool voetbal zoals Barcelona !

!
pi_83990131
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 10:49 schreef DeJongBoulahrouz het volgende:

[..]

Wat is Bert toch een slechte coach, we speelden geen frivool voetbal zoals Barcelona !
Hoewel je net als je vader een mislukking bent, heb je daar wel gelijk in.
pi_83990182
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 10:50 schreef Flashwin het volgende:

[..]

Hoewel je net als je vader een mislukking bent, heb je daar wel gelijk in.
Ben je nu boos?
  dinsdag 13 juli 2010 @ 11:00:24 #139
68638 Zwansen
pi_83990453
quote:

tong, je stelt me teleur. Wat een grote onzin heb je in 1 post weten te stoppen. Ik wil er niet eens op ingaan.
  dinsdag 13 juli 2010 @ 11:08:23 #140
3647 B.R.Oekhoest
Taalpotpourrist Berend Rinus
pi_83990703
Volgende keer een gulden middenweg vinden tussen mooi attractief spel waar je vroeger geen resultaat mee behaalde en het krachtpragmatisme van dit WK, dan worden we de volgende keer echt wereldkampioen. Al moet er wel een opvolger van Van Nistelrooij zijn , een echte spits, want met Van Persie daar was het zwaar behelpen. Siem de Jong misschien?
De moraal zit in een crisis, niemand weet meer wat van wie is.
Mijn broer Tinus zeker niet; de minkukel neemt steeds ongevraagd bezit van mijn FOK!account. Beste vent wel verder, overigens: http://fotoboek.fok.nl/Tinus_O..
  dinsdag 13 juli 2010 @ 11:14:28 #141
310277 Garincha
Gewonnen!
pi_83990867
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 11:00 schreef Zwansen het volgende:

[..]

tong, je stelt me teleur. Wat een grote onzin heb je in 1 post weten te stoppen. Ik wil er niet eens op ingaan.
Jij bent de enige die hier telkens onzin uitkraamt. Heel de wereld lacht je uit man.
Of toch niet?
pi_83990906
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 11:08 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
Volgende keer een gulden middenweg vinden tussen mooi attractief spel waar je vroeger geen resultaat mee behaalde en het krachtpragmatisme van dit WK, dan worden we de volgende keer echt wereldkampioen. Al moet er wel een opvolger van Van Nistelrooij zijn , een echte spits, want met Van Persie daar was het zwaar behelpen. Siem de Jong misschien?
Huntelaar.
  dinsdag 13 juli 2010 @ 11:15:56 #143
68638 Zwansen
pi_83990919
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 11:14 schreef Garincha het volgende:

[..]

Jij bent de enige die hier telkens onzin uitkraamt. Heel de wereld lacht je uit man.
Ah, Garincha. Dat moet een kloon van tong zijn.

Zijn favoriete voetballer inc. spelfout.
  dinsdag 13 juli 2010 @ 11:27:24 #144
58560 Oksel
Gezellig.
pi_83991310
Mijn Duitse schoonmoeder aan de telefoon met m'n vriendin..: "Blij dat Duitsland niet in de finale speelde tegen Nederland, er hadden gewonden kunnen vallen..". Ze kan godverdomme nog geen banktransactie doen, maar van voetbal weet ze wel alles af..
  dinsdag 13 juli 2010 @ 11:27:33 #145
3647 B.R.Oekhoest
Taalpotpourrist Berend Rinus
pi_83991315
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 11:15 schreef DeJongBoulahrouz het volgende:

[..]

Huntelaar.
Die is slechts geschikt als pinchhitter. En Kuyt vind ik ook niet balvast genoeg
De moraal zit in een crisis, niemand weet meer wat van wie is.
Mijn broer Tinus zeker niet; de minkukel neemt steeds ongevraagd bezit van mijn FOK!account. Beste vent wel verder, overigens: http://fotoboek.fok.nl/Tinus_O..
pi_83991822
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 11:15 schreef DeJongBoulahrouz het volgende:

[..]

Huntelaar.
Die past idd beter in dit systeem. Als je Van Persie opstelt, moet je gaan voetballen en niet opportunistisch counteren, zoals NL nu deed. Dat is het spel van Sneijder en Robben, die dan ook totaal geen chemistry met Van Persie hadden. Verlos dan Van Persie uit zijn lijden en zet er met Huntelaar nog een opportunist neer. Al kan hij het hoogste niveau natuurlijk niet aan.
  dinsdag 13 juli 2010 @ 12:16:18 #147
274453 okiokinl
blablabla
pi_83992930
als we die cup hadden gewonnen, was alles okee geweest.

maar dan had ik nog steeds gevonden dat we hadden gewonnen met kutvoetbal.
we zijn maar 1 stapje verder gekomen dan anders, normaal stranden we in de halve finale. in een wedstrijd tegen urugay.. die hele belofte van verdedigend voetbal gaat ons de overwinning brengen, die is dus niet uitgekomen.

we moeten gewoon weer terug naar mooi voetbal. alleen maar willen winnen en verder niks, is belachelijk.
pi_83993036
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 11:27 schreef Oksel het volgende:
Mijn Duitse schoonmoeder aan de telefoon met m'n vriendin..: "Blij dat Duitsland niet in de finale speelde tegen Nederland, er hadden gewonden kunnen vallen..". Ze kan godverdomme nog geen banktransactie doen, maar van voetbal weet ze wel alles af..
Die dikke tyfussnol moet je gewoon direct hoeken, vies varken dat het er is.
pi_84009654
Ach speelt Nederland op het komende EK weer 2 wedstrijden die ze winnen met >3 doelpunten verschil staat iedereen weer vooraan om te zeggen hoe erg ze altijd van Oranje gehouden hebben.
pi_84009844
Van Gaal zou dit zeggen
''We zijn het beste van Duitsland, België, Frankrijk, Brazilië, Uruguay, Italië, Engeland, Portugal....''
pi_84009952
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 12:16 schreef okiokinl het volgende:
we zijn maar 1 stapje verder gekomen dan anders, normaal stranden we in de halve finale.
Ehhh... Nee.
  dinsdag 13 juli 2010 @ 18:27:24 #152
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_84009971
Ik heb wel dat in het vervolg de schoppartijen wat achterwege worden gelaten, want anders verandert het imago wel van total football naar ordinaire schoppers.
Géén kloon van tvlxd!
pi_84015131
quote:

Van Basten had gelijk.

Van Basten zou De Jong ook selecteren. ( n.b. het type speler dat hem invalide heeft getrapt)
Na zijn opmerking richting Davids ben ik behoorlijk op hem afgeknapt, zijn gelijk zegt mij weinig (meer).
Heb 3 Oranje WK finales bewust meegemaakt maar aan deze hou ik toch de meeste nare nasmaak over (Wouters in het kwadraat) .
Mijn oudste zoon weet nog niet veel van voetbal maar na de overtreding van De Jong zei hij: " Ik hoop dat Spanje wint". Ik dacht alleen " op deze manier wil ik ook niet dat NL wint.
Mijn Oranjehart is gebroken. De Leeuw staat in z'n hemd.
We must guard against the aquisition of unwarranted influence, whether sought or unsought, by the military-industrial complex.
We must never let the weight of this combination endanger our liberties or democratic processes.
Eisenhower1961.
pi_84015235
Vond het heerlijk hoe Nederland speelde.Eindelijk voetballen zoals het hoort: Zakelijk, hard en met passie! Wat kan mij het nou schelen hoe de wereld over ons denkt als we maar winnen! Bertje gewoon zo doorgaan en EK worden in 2012!

Diep respect voor van Bommel en de Jong
  Trouwste user 2022 dinsdag 13 juli 2010 @ 20:54:41 #155
7889 tong80
Spleenheup
pi_84016238
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 20:33 schreef Ludacriss het volgende:
Vond het heerlijk hoe Nederland speelde.Eindelijk voetballen zoals het hoort: Zakelijk, hard en met passie! Wat kan mij het nou schelen hoe de wereld over ons denkt als we maar winnen! Bertje gewoon zo doorgaan en EK worden in 2012!

Diep respect voor van Bommel en de Jong
Hebben we gewonnen ?

pi_84016438
lol!

Oh noes, het buitenland vindt Nederland na een of 2 wedstrijden ineens niet lief meer. Tientallen jaren is Nederland HET voorbeeld geweest maar nu is het even anders en meteen slaat de hele publieke opinie om. Zegt genoeg over hun lijkt me... Waan van de dag enzo.

En al die mensen 'zo wil ik niet eens winnen'. Ga toch heen, al hadden ze die spanjaarden stuk voor stuk onderuit moeten halen, de middenvelders 2 ballen uit het doel moeten boksen en ze uiteindelijk met 8 man geeindigd. Alles voor de winst.

Nu was het NET niet genoeg, zo dichtbij zijn ze nog nooit geweest en met iets meer geluk hadden ze de cup omhoog gehouden. Ik hoop dat ze deze mentaliteit in ieder geval vasthouden, hard waar nodig en dan hopelijk gecombineerd met mooier voetbal (ja, dat heb ik ook gemist).

En op 2 of 3 overtredingen na was het allemaal zo erg niet in deze finale, wat een overtrokken reacties allemaal.
  Trouwste user 2022 dinsdag 13 juli 2010 @ 21:02:12 #157
7889 tong80
Spleenheup
pi_84016607
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 20:58 schreef m0ridin het volgende:

En op 2 of 3 overtredingen na was het allemaal zo erg niet in deze finale, wat een overtrokken reacties allemaal.
De BBC had in de rust al een compilatie filmpje van alle overtredingen van van Bommel.

Trouwste user 2022 dinsdag 13 juli 2010 @ 21:03:05 #158
7889 tong80
Spleenheup
pi_84016659
Trouwens buiten de kans van van Bommel kan ik me geen goede aanvallende actie van Nederland herinneren.

dinsdag 13 juli 2010 @ 21:43:06 #159
150363 Wii-Style
Ba-Lue Bolivar Ba-Lues-Are
pi_84018797
De dag na de finale moest ik me schamen. Voor het eerst in mijn leven schaamde ik me om Nederlander te zijn. Vooral omdat er zoveel NL'ers zijn die het allemaal wel prima vinden.

Nederland is het anti-voetbal land. Voortaan moet Oranje maar laten zien dat ze een beetje fatsoenlijk kunnen voetballen, anders ga ik ze echt niet steunen.
Linkse theedrinkende criminelenknuffelaar.
pi_84019456
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 20:58 schreef m0ridin het volgende:
lol!

Oh noes, het buitenland vindt Nederland na een of 2 wedstrijden ineens niet lief meer. Tientallen jaren is Nederland HET voorbeeld geweest maar nu is het even anders en meteen slaat de hele publieke opinie om. Zegt genoeg over hun lijkt me... Waan van de dag enzo.

En al die mensen 'zo wil ik niet eens winnen'. Ga toch heen, al hadden ze die spanjaarden stuk voor stuk onderuit moeten halen, de middenvelders 2 ballen uit het doel moeten boksen en ze uiteindelijk met 8 man geeindigd. Alles voor de winst.

Nu was het NET niet genoeg, zo dichtbij zijn ze nog nooit geweest en met iets meer geluk hadden ze de cup omhoog gehouden. Ik hoop dat ze deze mentaliteit in ieder geval vasthouden, hard waar nodig en dan hopelijk gecombineerd met mooier voetbal (ja, dat heb ik ook gemist).

Precies. Al dat slappe gejank van mensen die roepen dat ze zich schamen voor nederland
pi_84019705
quote:
....voetbal.

Bedankt van Bommel.

Van Basten had gelijk.

Van Basten wilde liever Nigel de Jong dan van Bommel op het middenveld.
  Trouwste user 2022 dinsdag 13 juli 2010 @ 21:57:41 #162
7889 tong80
Spleenheup
pi_84019714
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 21:53 schreef Redux het volgende:

[..]

Precies. Al dat slappe gejank van mensen die roepen dat ze zich schamen voor nederland

Heb jij genoten van de finale ?

dinsdag 13 juli 2010 @ 22:00:24 #163
310008 The_Big_Lebowski
The Dude Abides
pi_84019870
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 21:02 schreef tong80 het volgende:

[..]

De BBC had in de rust al een compilatie filmpje van alle overtredingen van van Bommel.

In Engeland zijn ze gewoon stikjaloers. Ze zouden een moord doen om na 1966 (!!) weer eens de finale van het WK te halen. Zij zijn helemaal de laatsten die mogen zeiken. En hun spel tegen Duitsland was oogstrelend!
pi_84019914
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 21:53 schreef Redux het volgende:

[..]

Hoe ze er in het buitenland over denken, zal me worst wezen.
Wel merk ik bij mezelf dat het moderne zakelijke voetbal me steeds minder boeit en ik mijn schouders een keer heb opgehaald na de finale, jammer maar Spanje was beter.
pi_84019919
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 21:57 schreef tong80 het volgende:
Heb jij genoten van de finale ?

Nee, ik vond het een kut wedstrijd. Niet alleen omdat we verloren.

Maar als ik naar de nl-ploeg kijk zoals ik naar brazilie kijk nadat wij wonnen van brazilie, dan is er qua ons spel niet zo heel veel aan de hand.
Brazilie speelde ook hard, maakte ook vuile overtredingen op nl. Maar so what? Daar maak ik me totaal niet meer druk om, waarom zou ik me wel druk maken om het spel van nl in de finale?
pi_84021230
Wat een gehuil en treurnis toch weer. Niet geheel toevallig dat dit van de FOK!-bejaarden komt, het spel van 1974 wordt steeds meer opgehemeld (meestal ook door mensen die het hele WK van 1974 niet meegemaakt hebben) en dus menen zij dat zij in de positie zijn Nederland te kunnen bekritiseren op een vermeend gebrek aan aanvallend spel. Ik denk dat een verdedigende speelstijl veel meer rendement kan bieden dan een echte aanvallende speelstijl. Spanje is een topper qua verdediging, ze hebben veel balbezit en krijgen daarom weinig doelpunten tegen, een goede verdediging dus. Ook Italië in 2006 bijvoorbeeld heeft maar 2 doelpunten tegen gehad in het toernooi en zij hadden volgens mij ook een goede verdediging.
pi_84021611
Ben ouder dan Tong en in 1974 was het spel veel trager.
Tegenwoordig kan een scheidsrechter samen met zijn grensrechters gewoon niet alles meer overzien door de hogere snelheid en "Comedia del arte" taferelen.
  Trouwste user 2022 dinsdag 13 juli 2010 @ 22:34:23 #168
7889 tong80
Spleenheup
pi_84021667
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 22:25 schreef Bolkesteijn het volgende:
Wat een gehuil en treurnis toch weer en niet geheel toevallig dat dit van de FOK!-bejaarden komt, het spel van 1974 wordt steeds meer opgehemeld (meestal ook door mensen die het hele WK van 1974 niet meegemaakt hebben) en dus menen zij dat zij in de positie zijn Nederland te kunnen bekritiseren op een vermeend gebrek aan aanvallend spel. Ik denk dat een verdedigende speelstijl veel meer rendement kan bieden dan een echte aanvallende speelstijl. Spanje is een topper qua verdediging, ze hebben veel balbezit en krijgen daarom weinig doelpunten tegen, een goede verdediging dus. Ook Italië in 2006 bijvoorbeeld heeft maar 2 doelpunten tegen gehad in het toernooi en zij hadden volgens mij ook een goede verdediging.
Ok gaan we lekker verdedigend spelen in het vervolg net als andere kleine kutlanden. Weg met het voetbal dat ons als kleine land groot heeft gemaakt. Het liefst met types als de Jong. Weg met Bergkamp, Cruijff, van Nistelrooij, Keizer, Rensenbrink, van Basten, van Hanegem en Sneijder.

Worden we eindelijk weer eens met beide benen op de grond gezet en mogen we ons scharen tussen België, Zwitserland, Schotland, Bulgarije, Ierland, Zweden of Noorwegen. Heerlijke voetballanden die met destructief voetbal die wereld hebben veroverd.

pi_84021870
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 22:34 schreef tong80 het volgende:
Heerlijke voetballanden die met destructief voetbal die wereld hebben veroverd.

Als we de finale hadden gewonnen had je anders geluld.
pi_84021884
quote:
Ok gaan we lekker verdedigend spelen in het vervolg net als andere kleine kutlanden. Weg met het voetbal dat ons als kleine land groot heeft gemaakt. Het liefst met types als de Jong. Weg met Bergkamp, Cruijff, van Nistelrooij, Keizer, Rensenbrink, van Basten, van Hanegem en Sneijder.

Worden we eindelijk weer eens met beide benen op de grond gezet en mogen we ons scharen tussen België, Zwitserland, Schotland, Bulgarije, Ierland, Zweden of Noorwegen. Heerlijke voetballanden die met destructief voetbal die wereld hebben veroverd.
Aha, dit soort karikaturen zijn een teken dat ik de vinger op de zere plek leg, mooi. Er zit een heel groot verschil tussen goed verdedigen en met 11 man voor de goal hangen, dat weet je zelf ook wel. Het is verder gewoon opvallend dat de team die WK's winnen vooral weinig doelpunten tegen krijgen, dat duidt op een goede verdediging (allen Brazilie lijkt zich daar aan te kunnen onttrekken). En dat is ook logisch, wie geen doelpunt tegen krijgt zal in ieder geval nooit verliezen in beginsel. De focus moet in Nederland wat gaan verschuiven van aanvallen naar verdedigen en balbezit.
pi_84021929
quote:

[..]

Je vergeet Italië.
  dinsdag 13 juli 2010 @ 22:39:52 #172
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_84021958
quote:

[..]

Weet je nog wat Zwitserland tegen Spanje gedaan heeft? Zuurkool die je der bent
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Trouwste user 2022 dinsdag 13 juli 2010 @ 22:40:26 #173
7889 tong80
Spleenheup
pi_84021987
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 22:38 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Aha, dit soort karikaturen zijn een teken dat ik de vinger op de zere plek leg, mooi. Er zit een heel groot verschil tussen goed verdedigen en met 11 man voor de goal hangen, dat weet je zelf ook wel. Het is verder gewoon opvallend dat de team die WK's winnen vooral weinig doelpunten tegen krijgen, dat duidt op een goede verdediging (allen Brazilie lijkt zich daar aan te kunnen onttrekken). En dat is ook logisch, wie geen doelpunt tegen krijgt zal in ieder geval nooit verliezen in beginsel. De focus moet in Nederland gaan verschuiven van aanvallen naar verdedigen en balbezit.
In 74 kregen we voor de finale 1 doelpunt tegen. En het was een eigen doelpunt. Dat deden we met aanvallend adembenemend voetbal.

Waar heb je het over ?

pi_84022051
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 22:40 schreef tong80 het volgende:
Waar heb je het over ?
Over al de gevallen in de meer moderne historie die mijn gelijk aantonen. Het voetbal is veranderd, wen er maar vast aan. Sowieso is het gehuil om de indruk van Nederland meer iets van een onzekere tiener dan van een land dat ooit nog eens WK wil worden. Het zal mij werkelijk een worst wezen wat die Engelsen over Nederland schrijven, want denk maar niet dat ze er zelf een moment aan twijfelen als ze met lelijk spel WK worden.
  dinsdag 13 juli 2010 @ 22:42:24 #175
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_84022092
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 20:31 schreef Resonancer het volgende:

[..]

Mijn oudste zoon weet nog niet veel van voetbal maar na de overtreding van De Jong zei hij: " Ik hoop dat Spanje wint".
Ik neem aan dat je hem met de vlakke hand gecorrigeerd hebt ? Wat een belhamel.
2000 light years from home
pi_84022275
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 22:40 schreef tong80 het volgende:

[..]

In 74 kregen we voor de finale 1 doelpunt tegen. En het was een eigen doelpunt. Dat deden we met aanvallend adembenemend voetbal.

Waar heb je het over ?

In 78 was het al zakelijker en minder frivool en daar waren we dichter bij de winst.
V. Marwijk heeft daarop verder geborduurt en ook verloren.
wat nu de goeie manier is? Heb geen idee.
pi_84022369
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 22:45 schreef sig000 het volgende:
Wat nu de goeie manier is? Heb geen idee.
Het zakelijke denk ik, of voetbal moet een jury element krijgen.
  Trouwste user 2022 dinsdag 13 juli 2010 @ 22:47:18 #178
7889 tong80
Spleenheup
pi_84022407
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 22:41 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Over al de gevallen in de meer moderne historie die mijn gelijk aantonen. Het voetbal is veranderd, wen er maar vast aan. Sowieso is de gehuil om de indruk van Nederland meer iets van een onzekere tiener dan van een land dat ooit nog eens WK wil worden.
Griekenland won met dat voetbal ooit het EK. Noem eens een speler uit de Griekse geschiedenis. En wat heeft Friekenland verder gepresteerd op grote toernooien ?

Heb je ze dit jaar gezien ?

Nederland moet zich blijven onderscheiden.

pi_84022419
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 22:39 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Weet je nog wat Zwitserland tegen Spanje gedaan heeft? Zuurkool die je der bent
Dat past niet in Tong zijn plaatje dus je post wordt genegeerd.
  dinsdag 13 juli 2010 @ 22:47:55 #180
310277 Garincha
Gewonnen!
pi_84022458
Die reacties over de rondvaart en huldiging van het Nederlandse elftal vandaag op Yahoo.
quote:
I am ashamed of Football (soccer) after that final match. The Dutch are a disgrace to the sport. I would have red-carded the whole team, even the manager and the coach. They raped the beautiful game. If I were Dutch, I would be so ashamed.

Spain, I didn't support them at all, but after the first 20 minutes of the final day, I did. The worst final in the history of the World Cup. FIFA should banned the Dutch from competing in Brazil.

+ You see this kind of football in the English Premier League where teams like Arsenal are beaten by lowly teams by means of un-football tactics. But in the world cup? Terrible example.

+ Somebody (hello, English hooligans) should blow the despicable Dutch out of the water.
quote:
Now the Dutch have to live down giving the world Joran Van Der Sloot and also a terrible soccer team, oh the shame of it all!
quote:
If I had been Dutch, I would have been ashamed of this team after their performance against Spain on Sunday. The world media are collectively calling this the worst World Cup final ever because of the extreme foul play by the Dutch. The fact that these Dutch fans are celebrating is baffling.
http://news.yahoo.com/s/a(...)therlands_celebrates
Of toch niet?
pi_84022523
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 22:47 schreef tong80 het volgende:
Griekenland won met dat voetbal ooit het EK. Noem eens een speler uit de Griekse geschiedenis. En wat heeft Friekenland verder gepresteerd op grote toernooien ?

Heb je ze dit jaar gezien ?

Nederland moet zich blijven onderscheiden.
Je bent denk ik gewoon te veel voetballiefhebber, terwijl ik meer op resultaat uit ben.
pi_84022622
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 22:47 schreef Garincha het volgende:
Die reacties over de rondvaart en huldiging van het Nederlandse elftal vandaag op Yahoo.
[..]

[..]

[..]

Ze zijn al bevreesd aan het worden voor Nederland, mooi, mooi.
  Trouwste user 2022 dinsdag 13 juli 2010 @ 22:52:22 #183
7889 tong80
Spleenheup
pi_84022708
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 22:49 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Je bent denk ik gewoon te veel voetballiefhebber, terwijl ik meer op resultaat uit ben.
Ik ben net zo op resultaat gericht als jij.

Alleen wel op onze manier.

pi_84023004
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 22:52 schreef tong80 het volgende:

[..]

Ik ben net zo op resultaat gericht als jij.

Alleen wel op onze manier.

Van Gaal nog maar een keer dan?
pi_84023192
quote:
[..]

[..]

[..]

Stelletje huilies
pi_84024892
Janktopic eerste klas. Lang geleden dat ik zo'n groot stel azijnpissers bij elkaar heb gezien als hier op FOK. In het tijdperk dat ze nog voetbal speelden met een steen hebben we in de finale gestaan en het was goed jongen, het was zo geweldig. Nederland toont een keertje lef en het is weer niet goed, volgende keer gaan we er weer af met mietjes voetbal is het ook niet goed. En zeker weten dat Nederland wederom wordt gezien als het land waar je echt geen rekening mee hoeft te houden. Door de laffe mentaliteit haalden ze toch nooit de finale in 32 jaar tijd. Ze hebben een keer ballen getoond, eindelijk, zie hier het resultaat.

Tevens zijn al die janklanden er kansloos uitgevlogen (Argentinië, Engeland, Frankrijk, Italië) of dachten ze dat ze al in de finale stonden (Duitsland, Brazilie(kenmerkend vuil spel zie rode kaart tegen Nederland,afgewisseld met fraai voetbal)). Ze hebben het nu weer eindelijk eens een keer over Nederland. Denk je nou echt dat de wereld zich enigszins bezighoudt met het ooh zo geweldige spel van het andere land. Iedereen kijkt alleen naar de prestaties van het eigen land en gaan juist zeiken op de rest als er zelf niks wordt bereikt.

[ Bericht 12% gewijzigd door Jed1Gam op 13-07-2010 23:36:04 ]
pi_84025101
quote:
[..]

[..]

[..]

Laat de hele wereld AUB zo denken.
  dinsdag 13 juli 2010 @ 23:31:35 #188
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_84025108
quote:
[..]

[..]

[..]

Heerlijk, kijk al uit naar het volgende EK.
2000 light years from home
pi_84029681
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 22:38 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Aha, dit soort karikaturen zijn een teken dat ik de vinger op de zere plek leg, mooi. Er zit een heel groot verschil tussen goed verdedigen en met 11 man voor de goal hangen, dat weet je zelf ook wel. Het is verder gewoon opvallend dat de team die WK's winnen vooral weinig doelpunten tegen krijgen, dat duidt op een goede verdediging (allen Brazilie lijkt zich daar aan te kunnen onttrekken). En dat is ook logisch, wie geen doelpunt tegen krijgt zal in ieder geval nooit verliezen in beginsel. De focus moet in Nederland wat gaan verschuiven van aanvallen naar verdedigen en balbezit.
Zoals in de finale, toen we de bal alleen maar naar voren peerden en er nog geen drie passes achter elkaar aan kwamen? Leve het Nieuwe Realisme! Gevolg is alleen wel dat we steeds de bal direct kwijt waren en 80% van de tijd achter de Spanjaarden moesten aanhollen. Modern voetbal! Yeah right. Gewoon slecht voetbal.

Je moet verder eens uitleggen waarom een goede verdediging een goede aanval uitsluit. Waarom niet allebei, zoals Oranje vroeger? Anders dan je schijnt te denken was dit Oranje namelijk verdedigend behoorlijk matig vergeleken met de ploegen uit het verleden. Het was gewoon allemaal slecht: verdedigend én aanvallend, terwijl het vroeger nog wel eens allebei goed was.

Dat ziet er niet alleen beter uit, het vergroot ook de kansen op een overwinning zonder afhankelijk te zijn van toevalstreffers en eigen doelpunten van de tegenstander. Op een zwak bezet WK en met een hoop meevallers kun je met dit voetbal zomaar in de finale komen. Maar dat heeft niks met 'realisme' te maken. Het leek helemaal nergens op en als je dan ook nog gaat lopen schoppen omdat je het niet bij kunt benen, val je gewoon genadeloos door de mand.
  woensdag 14 juli 2010 @ 01:45:45 #190
310008 The_Big_Lebowski
The Dude Abides
pi_84029798
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 23:31 schreef Merkie het volgende:

[..]

Heerlijk, kijk al uit naar het volgende EK.
Yahoo
  woensdag 14 juli 2010 @ 02:19:44 #191
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_84030193
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 01:39 schreef Scribent het volgende:

Zoals in de finale, toen we de bal alleen maar naar voren peerden en er nog geen drie passes achter elkaar aan kwamen? Leve het Nieuwe Realisme! Gevolg is alleen wel dat we steeds de bal direct kwijt waren en 80% van de tijd achter de Spanjaarden moesten aanhollen. Modern voetbal! Yeah right. Gewoon slecht voetbal.

Je moet verder eens uitleggen waarom een goede verdediging een goede aanval uitsluit. Waarom niet allebei, zoals Oranje vroeger? Anders dan je schijnt te denken was dit Oranje namelijk verdedigend behoorlijk matig vergeleken met de ploegen uit het verleden. Het was gewoon allemaal slecht: verdedigend én aanvallend, terwijl het vroeger nog wel eens allebei goed was.

Dat ziet er niet alleen beter uit, het vergroot ook de kansen op een overwinning zonder afhankelijk te zijn van toevalstreffers en eigen doelpunten van de tegenstander. Op een zwak bezet WK en met een hoop meevallers kun je met dit voetbal zomaar in de finale komen. Maar dat heeft niks met 'realisme' te maken. Het leek helemaal nergens op en als je dan ook nog gaat lopen schoppen omdat je het niet bij kunt benen, val je gewoon genadeloos door de mand.
Poef.....gone! ©golfer
pi_84030300
quote:
Zoals in de finale, toen we de bal alleen maar naar voren peerden en er nog geen drie passes achter elkaar aan kwamen? Leve het Nieuwe Realisme! Gevolg is alleen wel dat we steeds de bal direct kwijt waren en 80% van de tijd achter de Spanjaarden moesten aanhollen.
Dat is dus niet de situatie van balbezit waar ik op doel. De sleutel naar overwinningen zit hem tegenwoordig meer in goede verdedigen en balbezit houden is daar een onderdeel van. Ik zeg niet dat dit spel goed uitgevoerd is door Nederland, maar de koers is wel goed, alleen de uitwerking moet nog beter. Spanje was heel goed in balbezit, daarom hebben ze ook zo weinig doelpunten tegen gehad. Nederland was daar minder goed in, maar de betekent niet dat daarmee de gekozen insteek niet juist is.
quote:
Je moet verder eens uitleggen waarom een goede verdediging een goede aanval uitsluit.
Omdat je maar met 11 man op het veld mag staan. Tenzij je een zeer allround elftal hebt (volgens mij is het zelfoverschatting om dat van Nederland te denken) sluit verdedigen en aanvallen elkaar toch wel enigszins uit.
quote:
Anders dan je schijnt te denken was dit Oranje namelijk verdedigend behoorlijk matig vergeleken met de ploegen uit het verleden. Het was gewoon allemaal slecht: verdedigend én aanvallend, terwijl het vroeger nog wel eens allebei goed was.
De cijfers spreken dat tegen, Nederland heeft in de aanloop naar het toernooi en op het toernooi zelf tot de halve finale bijna geen doelpunten tegen gehad. Dan kun je van een goede verdediging spreken.
quote:
Boehoe, wat een enorm zure mensen lopen er toch in dit subforum rond. Het resultaat van dit elftal is ontzettend goed te noemen en dat kun je niet af doen als geluk, toeval en een zwak WK. Dat er nog steeds een paar fossielen zijn die er een balletvoorstelling van willen tsja, dat is echt hun probleem. Ik hoop dat Van Marwijk nog heel lang bondscoach blijft en dat de gezichten nog zuurder worden als het EK2012 gewonnen wordt.

[ Bericht 20% gewijzigd door Bolkesteijn op 14-07-2010 02:42:37 ]
pi_84030551
quote:

Of toch niet?
pi_84030728
quote:

[..]

pi_84030872
quote:
Op maandag 12 juli 2010 21:46 schreef Bolkesteijn het volgende:
Laat die buitenlanders lekker huilen. Nederland is op de juiste weg met dit type voetbal. Defensie is belangrijker dan aanvallen om een grote prijs te pakken denk ik. Daarom heeft Spanje dit toernooi ook gewonnen, zij beheersen dat nog net een stapje beter.
Brazilië heeft altijd overwegend aanvallend gespeeld en is nog altijd het elftal met de meeste wk titels. En Spanje speelde heus niet zo aanvallend als men beweert hoor , als je weet dat ze dankzij één kopbaldoelpunt van een mee opgerukte verdediger in de finale geraakt zijn zal het wel niet zo fantastisch geweest zijn op offensief vlak. Hun zogenaamde 'topper' Torres heeft zelfs geen enkel doelpunt gescoord.
Vretend in de regen op de camping met me vriendinnetje zonder reet en geen hersens.
I get a clean shave , bathe go to a rave , die from an overdose and dig myself outta my grave.
pi_84030881
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 02:29 schreef Bolkesteijn het volgende:

Dat er nog steeds een paar fossielen zijn die er een balletvoorstelling van willen tsja, dat is echt hun probleem.
Ik denk dat het hedendaagse voetbal juist een balletvoorstelling is :

Vretend in de regen op de camping met me vriendinnetje zonder reet en geen hersens.
I get a clean shave , bathe go to a rave , die from an overdose and dig myself outta my grave.
pi_84033152
Toen Belgie op het WK 98, toen met een intrinsiek veel mindere ploeg dan oranje, met verdedigend spel een 0-0 gelijkspel haalde tegen NL, toch één vd betere ploegen toen, werd dat door de NL'ers aanzien als een laffe daad, men sprak schande van de Belgische spelwijze. Zeker toen Staelens sluw een rode kaart uitlokte toen Kluivert zijn armen niet kon thuis houden.

Nu, twaalf jaar later, bereikt NL met (matig) berekend en klinisch spel de finale en worden schandalige overtredingen van DE Jong en Van Bommel toegejuicht. Het doel heiligt de middelen wordt gezegd en geniepige spelers zijn noodzakelijk.

Zo zie je maar hoe percepties door de jaren heen kunnen veranderen als het maar in je eigen voordeel uitdraait.
  woensdag 14 juli 2010 @ 09:51:06 #198
61910 mymoodfentje
SHENS troll'd hard
pi_84033260
Als we gewonnen hadden schreef het buitenland; Nederland hard en zakelijk de wereldcup veroverd

en nu huilie doen:')

in dit topic, wilders stemmers die zich ineens wat aantrekken van buitenlanders !!!!
"If you had a million years to do it, you couldn't rub out even half the "Fuck you" signs in the world."
Always look at the bright side of death
pi_84034998
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 02:29 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Dat is dus niet de situatie van balbezit waar ik op doel. De sleutel naar overwinningen zit hem tegenwoordig meer in goede verdedigen en balbezit houden is daar een onderdeel van. Ik zeg niet dat dit spel goed uitgevoerd is door Nederland, maar de koers is wel goed, alleen de uitwerking moet nog beter. Spanje was heel goed in balbezit, daarom hebben ze ook zo weinig doelpunten tegen gehad. Nederland was daar minder goed in, maar de betekent niet dat daarmee de gekozen insteek niet juist is.
Als dat de insteek nou was... Maar ik heb dit WK niet echt lijn kunnen ontdekken in het spel van Oranje en al helemaal niet tegen de wat moeilijker tegenstanders. Toen werd het toch weer vooral Sneijder die van eigen helft op doel gaat schieten en Robben die met heftige armgebaren achter de scheidsrechter aan rent.
quote:
[..]

Omdat je maar met 11 man op het veld mag staan. Tenzij je een zeer allround elftal hebt (volgens mij is het zelfoverschatting om dat van Nederland te denken) sluit verdedigen en aanvallen elkaar toch wel enigszins uit.
De NL selectie is heus goed en breed genoeg om beter te voetballen dan dit. We zijn geen Slowakije.
quote:
[..]

De cijfers spreken dat tegen, Nederland heeft in de aanloop naar het toernooi en op het toernooi zelf tot de halve finale bijna geen doelpunten tegen gehad. Dan kun je van een goede verdediging spreken.
Heb het ook niet over de kwalificatiereeks, toen werd er nog gewoon gevoetbald. Bovendien vergeleek ik deze verdediging met die uit het verleden, pak 'em beet 1998. Dat was echt een betere verdediging dan die van nu.

Maakt ook niet uit, ik begrijp alleen niet waarom mensen als jij denken dat er een enorme stijlbreuk met het verleden heeft plaats gevonden, alsof we 40 jaar naïef mooi weer voetbal hebben gespeeld en nu opeens zo zakelijk en realistisch zijn geworden. Dat is gewoon onzin en legt causale verbanden die er niet zijn.
quote:
[..]

Boehoe, wat een enorm zure mensen lopen er toch in dit subforum rond. Het resultaat van dit elftal is ontzettend goed te noemen en dat kun je niet af doen als geluk, toeval en een zwak WK.
Waarom niet? Ik constateer feiten (zwak WK, veel geluk, toevalstreffers) en verbind daaraan de conclusie dat die voor een belangrijk deel het 'succes' van dit WK verklaren. Dat de holadiee-massa zichzelf wijs maakt dat we zo geweldig gespeeld hebben doet daaraan niet af.
quote:
Dat er nog steeds een paar fossielen zijn die er een balletvoorstelling van willen tsja, dat is echt hun probleem.
Ik hoef geen balletvoorstelling, maar ik denk wel dat je met deze selectie tot beter voetbal in staat moet zijn. Dan kun je ook op eigen kracht winnen als het met de meevallers eens wat tegenzit.
quote:
Ik hoop dat Van Marwijk nog heel lang bondscoach blijft en dat de gezichten nog zuurder worden als het EK2012 gewonnen wordt.
Niks tegen Van Marwijk, een verademing na Van Basten, maar dit WK is hij me tegengevallen.
  woensdag 14 juli 2010 @ 11:32:04 #200
68638 Zwansen
pi_84036938
Ik schaam me echt voor al die negatievelingen hier. Bah.

Gelukkig is dit forum straks gesloten.
pi_84038587
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 10:45 schreef Scribent het volgende:

Ik hoef geen balletvoorstelling, maar ik denk wel dat je met deze selectie tot beter voetbal in staat moet zijn. Dan kun je ook op eigen kracht winnen als het met de meevallers eens wat tegenzit.

Het had best wat beter gekund in attractief opzicht, maar dan zouden we lang niet zo ver zijn gekomen. Als we helemaal op de aanval hadden gespeeld waren we tegen brazilie er al uit gegaan.
pi_84039569
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 12:05 schreef addictivebeat het volgende:

[..]

Het had best wat beter gekund in attractief opzicht, maar dan zouden we lang niet zo ver zijn gekomen.
Hoezo niet? Als je beter aanvalt creëer je meer kansen en kun je dus vaker scoren en als je zelf balbezit hebt hoef je minder vaak achter de tegenstander aan te rennen, wat energie vreet.
quote:
Als we helemaal op de aanval hadden gespeeld waren we tegen brazilie er al uit gegaan.
We deden helemaal niks tegen Brazilië, werden aan alle kanten voorbij gelopen.

Ik volg de mensen niet die doen alsof er een causaal verband bestaat tussen het matige voetbal van dit WK en het 'succes' van de finaleplaats. Als NL nou idd bewust sober en georganiseerd had gevoetbald, okee. Maar er zat helemaal geen idee achter het matige spel en de organisatie klopte van geen kant tegen de sterkere tegenstanders.
pi_84039740
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 11:32 schreef Zwansen het volgende:

Ik schaam me eerder voor die Telegraaflezers die alle kritiek, ook de beargumenteerde, verketteren als 'on-vaderlands' en suggereren dat 'je dan maar op moet rotten naar het buitenland'.

Alsof je in hun biertje spuugt

Wat een bekrompenheid
pi_84041754
het is ook onzin, volgens mij probeerd zo'n ploeg bij elk balbezit uiteindelijk te scoren, toch? ook nederland.
en dat lukt dan niet, en dan noem je dat maar zakelijk voetbal. volgens mij gewoon slecht voetbal. als het allemaal wel zou lukken, waren we weer die aanvallende ploeg.
pi_84057689
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 22:42 schreef Merkie het volgende:

[..]

Ik neem aan dat je hem met de vlakke hand gecorrigeerd hebt ? Wat een belhamel.
Nee, als ik voetbal kijk laat ik de voeten spreken.
Eisenhower1961.
pi_84057934
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 22:01 schreef Redux het volgende:

[..]

Nee, ik vond het een kut wedstrijd. Niet alleen omdat we verloren.
Lol, je raakte zeker de tel kwijt ?

Die gele en rode kaarten...

Gelukkig kan iedereen hier over voetbal meepraten.

[ Bericht 13% gewijzigd door Resonancer op 14-07-2010 19:01:09 (R) ]
Eisenhower1961.
pi_84060687
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 18:58 schreef Resonancer het volgende:

[..]

Lol, je raakte zeker de tel kwijt ?

Die gele en rode kaarten...

Gelukkig kan iedereen hier over voetbal meepraten.
"World Cup Final: Dive Diary "
  Trouwste user 2022 woensdag 14 juli 2010 @ 19:51:47 #208
7889 tong80
Spleenheup
pi_84060863
quote:

JAAAAAAAAAAAAA we hebben geschiedenis geschreven. De meeste gele kaarten ooit in een finale gekregen. Eén kans gecreëerd in 120 minuten voetbal. Een mooie rode kaart, al zeg ik hetzelf. Hoewel ik blijer was geweest met nog twee rode kaarten. Heel de buitenlandse pers kraakt dit elftal tot op het bod af.
We hebben nog jaren nodig om onze goede naam te herstellen. Het mooiste is natuurlijk al die echte voetballiefhebbers die een tweede plaats vieren alsof ze hebben gewonnen.
Maar dat zit in onze sportcultuur. In 1988 werd Stephan Rooks sportman van het jaar omdat ie tweede was geworden in de Tour.
Van Basten mocht blij zijn dat ie een paar stemmen kreeg.

pi_84061099
zeikerd
  Trouwste user 2022 woensdag 14 juli 2010 @ 19:57:55 #210
7889 tong80
Spleenheup
pi_84061201
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 19:55 schreef Redux het volgende:
zeikerd
FF pissen.

Ik ben romanticus man. Herinner me nog geweldige WK's. Ik zeik niet snel. Ook niet over de wedstrijden tot aan de finale. Maar de finale was een totale sof.

pi_84061260
Get over it. Spanje was ook geen lievertje, webb floot meer in ons nadeel dan in het nadeel van spanje.
pi_84061456
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 19:59 schreef Redux het volgende:
webb floot meer in ons nadeel dan in het nadeel van spanje.
Dat is onzin, Webb floot slecht, inconsequent en de wedstrijd kapot maar niet partijdig.
pi_84061517
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 19:57 schreef tong80 het volgende:

[..]

FF pissen.

Ik ben romanticus man. Herinner me nog geweldige WK's. Ik zeik niet snel. Ook niet over de wedstrijden tot aan de finale. Maar de finale was een totale sof.

ik herinner me vooral ondraaglijke uitschakelingen en jaren achtereen waarin we met ons neus op de feiten werden gedrukt dat dat oeverloze gebrei en `tikkie-terug-jaap-voetbal" genadeloos werd afgestraft door niet meevoetballende toplanden als brazilie en italie. en daarna de irritatie omdat we telkens opnieuw weer lekker naief aan een toernooi begonnen met buitenspelertjes, vroeg druk zetten, veel de bal laten gaan etc......oh wat was dat vermoeiend en vervelend om te zien. geen enkel rendement en je wist bij voorbaat al dat je op een gegeven moment het deksel op de neus kreeg door een slimme ploeg die nederland gek provoceerde en WEL voor de winst speelde!

dat is wat ik herinner aan voorgaan WK s en EKs....daarom was dit toernooi echt een verademing!!!! eindelijk eens die topmentaliteit! eindeljjk eens af van dat naieve gejammer over "mooi spel" etc.
mooi spel = winst en DUS was dit een heel erg mooi toernooi van Oranje! hopelijk gaan we op deze manier door ipv onze oren te laten hangen naar wat wereldvreemde naieve nikszeggende commentaren van betweters op een heuvel in catalonie

Trouwste user 2022 woensdag 14 juli 2010 @ 20:04:53 #214
7889 tong80
Spleenheup
pi_84061531
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 19:59 schreef Redux het volgende:
Get over it. Spanje was ook geen lievertje, webb floot meer in ons nadeel dan in het nadeel van spanje.
Get over it is precies wat 95 % doet.

Ik als echte liefhebber kan er nog niet over getten. En spring niet van een woonboot om feest te vieren over een tweede plaats.

pi_84061547
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 20:04 schreef tong80 het volgende:

[..]

Ik als echte liefhebber kan er nog niet over getten. En spring niet van een woonboot om feest te vieren over een tweede plaats.

I think universal harmony is a pipedream and it may be more productive to focus on more modest goals, like a ban on yodeling.
pi_84061668
quote:

[..]

mooier voetbal preferen boven resultaat voetbal is mijn ogen net zo erg, zo niet erger dus je spreekt jezelf tegen!
pi_84061781
quote:

[..]

lol en jij noemt jezelf romanticus?
  Trouwste user 2022 woensdag 14 juli 2010 @ 20:14:07 #218
7889 tong80
Spleenheup
pi_84061980
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 20:04 schreef HaagsPietje het volgende:

[..]

ik herinner me vooral ondraaglijke uitschakelingen en jaren achtereen waarin we met ons neus op de feiten werden gedrukt dat dat oeverloze gebrei en `tikkie-terug-jaap-voetbal" genadeloos werd afgestraft door niet meevoetballende toplanden als brazilie en italie. en daarna de irritatie omdat we telkens opnieuw weer lekker naief aan een toernooi begonnen met buitenspelertjes, vroeg druk zetten, veel de bal laten gaan etc......oh wat was dat vermoeiend en vervelend om te zien. geen enkel rendement en je wist bij voorbaat al dat je op een gegeven moment het deksel op de neus kreeg door een slimme ploeg die nederland gek provoceerde en WEL voor de winst speelde!

dat is wat ik herinner aan voorgaan WK s en EKs....daarom was dit toernooi echt een verademing!!!! eindelijk eens die topmentaliteit! eindeljjk eens af van dat naieve gejammer over "mooi spel" etc.
mooi spel = winst en DUS was dit een heel erg mooi toernooi van Oranje! hopelijk gaan we op deze manier door ipv onze oren te laten hangen naar wat wereldvreemde naieve nikszeggende commentaren van betweters op een heuvel in catalonie

Van welke planeet kom jij ?

Nederland heeft als klein land zich al 40 jaar onderscheiden door attractief aanvallend voetbal.
Vergelijkibare landen halen sporadisch een groot toernooi laat staan een goed resultaat. Als wij als Nederland gaan voetballen als Zwitserland België Schotland of Hongarije ku7nnen we ons definief bij de kleine landen zonder kans scharen. Wij hebben Bergkamp, van Hanegem, Cruijff, Van Nistelrooij, Gullit, Rijkaard, Van Persie, Robben, Sneijder etc...

En waardoor kregen die spelers een werelodstatus ? Juist door onze speelwijze.

1974 Finale
1976 halve finale
1978 finale
1988 finale
1992 halve finale
1994 kwartfinale
1996 kwartfinale
1998 halve finale
2000 halve finale
2004 halve finale
2010 verliezend finalist met on-Nederlands voetbal.

Leg eens uit waarom dit een beter resultaat was dan in het verleden ?

pi_84062163
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 20:14 schreef tong80 het volgende:

[..]

Van welke planeet kom jij ?

Nederland heeft als klein land zich al 40 jaar onderscheiden door attractief aanvallend voetbal.
Vergelijkibare landen halen sporadisch een groot toernooi laat staan een goed resultaat. Als wij als Nederland gaan voetballen als Zwitserland België Schotland of Hongarije ku7nnen we ons definief bij de kleine landen zonder kans scharen. Wij hebben Bergkamp, van Hanegem, Cruijff, Van Nistelrooij, Gullit, Rijkaard, Van Persie, Robben, Sneijder etc...

En waardoor kregen die spelers een werelodstatus ? Juist door onze speelwijze.

1974 Finale
1976 halve finale
1978 finale
1988 finale
1992 halve finale
1994 kwartfinale
1996 kwartfinale
1998 halve finale
2000 halve finale
2004 halve finale
2010 verliezend finalist met on-Nederlands voetbal.

Leg eens uit waarom dit een beter resultaat was dan in het verleden ?

omdat we met dat zogenaamde "mooie" (maar in mijn ogen dodelijk saaie) spel niks hebben gewonnen.
nu is er eindelijk een kentering zichtbaar en gelijk staan we in de hoogst mogelijke finale die je je maar kunt voorstellen, namelijk dat van een WK.
jij noemt gullit, rijkaard, van basten maar volgens mij vergeet jij dat we de enigste prijs die we ooit gehaald hebben, namelijk de europese titel in 88, OOK met resultaat voetbal gehaald hebben? het spel was destijds niet om aan te zien, maar dankzij een aardige organisatie en met ijzervreters als van tiggelen wouters en erwin koeman in het elftal konden we op resultaat spelen en via de individuele klasse van de Grote Drie de finale winnen. Net als nu.

Dat jarenlange heen en weer gepiel, getik en gebrei heeft geen reet opgeleverd.
pi_84062213
Kan mij het schelen wat de wereld denkt. Als ze op het EK 2012 maar gewoon puur zakelijk, hard voetballen en het winnen! Ik hoef geen mooi voetbal te zien, alleen de cup in de hand van Bertje aan het eind!

[ Bericht 0% gewijzigd door Ludacriss op 14-07-2010 20:34:10 ]
pi_84062257
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 20:19 schreef Ludacriss het volgende:
Kan mij het schelen wat de wereld denkt. Als ze op het EK 2012 maar gewoon puur zakelijk en hard voetballen en het winnen! Ik hoef geen mooi voetbal te zien, alleen de cup in de hand van Bertje aan het eind!
mooie. wijze en ware woorden
  Trouwste user 2022 woensdag 14 juli 2010 @ 20:20:08 #222
7889 tong80
Spleenheup
pi_84062264
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 20:18 schreef HaagsPietje het volgende:

[..]

omdat we met dat zogenaamde "mooie" (maar in mijn ogen dodelijk saaie) spel niks hebben gewonnen.
nu is er eindelijk een kentering zichtbaar en gelijk staan we in de hoogst mogelijke finale die je je maar kunt voorstellen, namelijk dat van een WK.
jij noemt gullit, rijkaard, van basten maar volgens mij vergeet jij dat we de enigste prijs die we ooit gehaald hebben, namelijk de europese titel in 88, OOK met resultaat voetbal gehaald hebben? het spel was destijds niet om aan te zien, maar dankzij een aardige organisatie en met ijzervreters als van tiggelen wouters en erwin koeman in het elftal konden we op resultaat spelen en via de individuele klasse van de Grote Drie de finale winnen. Net als nu.

Dat jarenlange heen en weer gepiel, getik en gebrei heeft geen reet opgeleverd.
Verkiezing van elftal van de eeuw in 2000 door een internationaal voetbalpannel

1 Brazilië WK 70
2 Hongarije WK 54
3 Nederland WK 74

pi_84062298
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 20:20 schreef tong80 het volgende:

[..]

Verkiezing van elftal van de eeuw in 2000 door een internationaal voetbalpannel

1 Brazilië WK 70
2 Hongarije WK 54
3 Nederland WK 74

ja, echt belangrijk man, zo'n verkiezing
  Trouwste user 2022 woensdag 14 juli 2010 @ 20:21:00 #224
7889 tong80
Spleenheup
pi_84062305
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 20:19 schreef Ludacriss het volgende:
Kan mij het schelen wat de wereld denkt. Als ze op het EK 2012 maar gewoon puur zakelijk en hard voetballen en het winnen! Ik hoef geen mooi voetbal te zien, alleen de cup in de hand van Bertje aan het eind!
Dit was een uitzondering.

Met dit soort voetbal plaatsen we ons niet eens.

Trouwste user 2022 woensdag 14 juli 2010 @ 20:21:24 #225
7889 tong80
Spleenheup
pi_84062333
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 20:20 schreef HaagsPietje het volgende:

[..]

Ja zegt helemaal niks

pi_84062393
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 20:21 schreef tong80 het volgende:

[..]

Ja zegt helemaal niks

waarom is er geen rondvaart in de grachten georganiseerd dan, n.a.v. dat lijstje?
pi_84062405
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 20:20 schreef HaagsPietje het volgende:

[..]

Ik vind het best wel een eer.

I think universal harmony is a pipedream and it may be more productive to focus on more modest goals, like a ban on yodeling.
  Trouwste user 2022 woensdag 14 juli 2010 @ 20:24:44 #228
7889 tong80
Spleenheup
pi_84062510
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 20:22 schreef HaagsPietje het volgende:

[..]

waarom is er geen rondvaart in de grachten georganiseerd dan, n.a.v. dat lijstje?
Toen was er nog geen massa hysterie georganiseerd door commerciële omroepen.

Toen waren het nog echte voetballiefhebbers. Nu is iedereen voetbalfan als het over Oranje gaat.

Als ze maar kunnen feesten.

pi_84062544
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 20:24 schreef tong80 het volgende:

[..]

Toen waren het nog echte voetballiefhebbers. Nu is iedereen voetbalfan als het over Oranje gaat.

Tong80 heeft altijd gelijk jongens. Geloof het nou maar!

Trouwste user 2022 woensdag 14 juli 2010 @ 20:25:44 #230
7889 tong80
Spleenheup
pi_84062559
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 20:22 schreef HaagsPietje het volgende:

[..]

Je bent jong hè ?

Ik neem het gebrek aan historisch besef je niet eens kwalijk.

pi_84062639
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 20:24 schreef tong80 het volgende:

[..]

hou toch op. ook toen hadden we al carnavalpubliek. het legioen is in de jaren na 88 een stille dood gestorven.
pi_84062700
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 20:25 schreef ThaTim het volgende:

[..]

Tong80 heeft altijd gelijk jongens. Geloof het nou maar!

ik zie voornamelijk onzinnige niet goed onderbouwde berichten langskomen die echt nergens op slaan
pi_84062740
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 20:21 schreef tong80 het volgende:

[..]

Dit was een uitzondering.

Met dit soort voetbal plaatsen we ons niet eens.

Heb je onze tegenstanders gezien voor de kwalificatie? Zelfs met dat soort voetbal win je met 5-0. Komt wel goed!
pi_84062779
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 20:29 schreef Ludacriss het volgende:

[..]

Heb je onze tegenstanders gezien voor de kwalificatie? Zelfs met dat soort voetbal win je met 5-0. Komt wel goed!
1-0 is voldoende! en dan wisselen om spelers te sparen.....maarten ducrot zou zeggen: het nieuwe voetballen!
pi_84062829
Heerlijke bijnaam:

The Beasts of Orange
  Trouwste user 2022 woensdag 14 juli 2010 @ 20:31:21 #236
7889 tong80
Spleenheup
pi_84062843
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 20:27 schreef HaagsPietje het volgende:

[..]

hou toch op. ook toen hadden we al carnavalpubliek. het legioen is in de jaren na 88 een stille dood gestorven.
Toen bestond het publiek uit echte voietballiefhebbers. Nu is 80 % in het bezit van een kaartje omdat hun bedrijf Oranje sponsort.

De 20000 suporters in 74 tegen Uruquay hadden meer voetbal in hun hart dan de meeste toeschouwers de laatste jaren.

pi_84062930
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 20:31 schreef tong80 het volgende:

[..]

Toen bestond het publiek uit echte voietballiefhebbers. Nu is 80 % in het bezit van een kaartje omdat hun bedrijf Oranje sponsort.

De 20000 suporters in 74 tegen Uruquay hadden meer voetbal in hun hart dan de meeste toeschouwers de laatste jaren.

Commercieel is het helaas overal geworden hoor. We zijn niet het enige land waarbij het nationale team zoveel reclame uitstraalt.
  Trouwste user 2022 woensdag 14 juli 2010 @ 20:33:31 #238
7889 tong80
Spleenheup
pi_84062947
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 20:28 schreef HaagsPietje het volgende:

[..]

ik zie voornamelijk onzinnige niet goed onderbouwde berichten langskomen die echt nergens op slaan
Ik onderbouw mijn standpunten met een gefundeerde mening en ter zaken doende statistieken.

Ik lees bij jou alleen maar onzin verblind door de finale-plaats

pi_84062977
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 20:33 schreef tong80 het volgende:

[..]

Ik onderbouw mijn standpunten met een gefundeerde mening en ter zaken doende statistieken.

Juist!!

pi_84063031
quote:

[..]

lol, jij bent geen romanticus, je bent gewoon de touch met de realiteit verloren
  Trouwste user 2022 woensdag 14 juli 2010 @ 20:35:48 #241
7889 tong80
Spleenheup
pi_84063056
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 20:31 schreef Ludacriss het volgende:
Heerlijke bijnaam:

The Beasts of Orange
Ja veel mooier dan Oranga magica of Clock work orange.

Doet me denken aan de mensen die Vinnie Jones een held noemen.

Wees er maar trots op.

Eén van mijn mooiste dagen was toen Vinnie Jones voor het eerst aanvoerder was van Wales en met 5-0 verloor van Nederland

woensdag 14 juli 2010 @ 20:36:02 #242
217808 gniffie
Ven der Vurt is baas!
pi_84063071
In het buitenland (vooral engeland) noemen ze het onderuitschoppen van de tegenstander als ze te goed kunnen dribbelen nu al de "Holland Tactic"
"Plausibel zeg ik gewoon. Ik zeg gewoon eerlijk, plausibel"
  Trouwste user 2022 woensdag 14 juli 2010 @ 20:36:55 #243
7889 tong80
Spleenheup
pi_84063106
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 20:35 schreef Redux het volgende:

[..]

lol, jij bent geen romanticus, je bent gewoon de touch met de realiteit verloren
Wat is volgens jou de realiteit ?

pi_84063141
quote:

[..]

weer een onzin post van jou. pfff, worden er wel veel op deze manier he
het is algemeen bekend dat in 74 het toernooi pas onder het grote publiek ging leven toen duidelijk werd dat nederland ver zou gaan komen. de eerste wedstrijden gingen geruisloos voorbij, daarna werd het een gekkehuis. dus toen ook al veel gloryhunters.
overigens ook een teken van frustratie natuurlijk dat jongens als hanegem, krol, zuurbier etc. de voorbije weken menigmaal aangegeven hebben dat ze met al hun ziel en zaligheid hopen dat deze selectie die Cup WEL zou gaan pakken, zodat het "trauma" en echec, zoals ze het benoemden, van 74 en 78 eindelijk afgesloten kon worden! dus als de spelers zelf al aangeven dat ze destijds liever die prijs hadden gepakt dan ipv de complimenten, wie ben jij dan wel om dat in twijfel te trekken.....??
pi_84063163
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 20:36 schreef tong80 het volgende:

[..]

Wat is volgens jou de realiteit ?

zie wk
ik hoor jou alleen maar zemelen over vergane jaren
pi_84063199
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 20:33 schreef tong80 het volgende:

[..]

moet je niet zo selectief lezen en ook kunnen toegeven wanneer je eigen argumenten onderuit worden gehaald door betere van anderen
pi_84063297
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 20:36 schreef gniffie het volgende:
In het buitenland (vooral engeland) noemen ze het onderuitschoppen van de tegenstander als ze te goed kunnen dribbelen nu al de "Holland Tactic"
In Engeland kunnen ze beter zwijgen, zo'n beetje het lachtertje van elk WK...
  Trouwste user 2022 woensdag 14 juli 2010 @ 20:40:55 #248
7889 tong80
Spleenheup
pi_84063303
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 20:37 schreef HaagsPietje het volgende:

[..]

weer een onzin post van jou. pfff, worden er wel veel op deze manier he
het is algemeen bekend dat in 74 het toernooi pas onder het grote publiek ging leven toen duidelijk werd dat nederland ver zou gaan komen. de eerste wedstrijden gingen geruisloos voorbij, daarna werd het een gekkehuis. dus toen ook al veel gloryhunters.

Hoe oud ben je

De stadions waren voor 80 % gevuld met Nederlanders. Ik heb Nederland nog gezien in het stadion in de voorbereiding. Ik was 12 en helemaal into voetbal.

Wie ben jij om mij een gebrek aan historisch besef toe te schrijven ?

pi_84063314
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 20:36 schreef gniffie het volgende:
in nederland noemen wij engeland al jaren de losers met grote bekken vooraf maar die het nooit kunnen waarmaken en die inmiddels tot een leuk figurantje maar niet meer dan dat behoren op de laatste wk 's en ek's dus tja.....wie neemt de engelsen inmiddels nog serieus zou ik zeggen!
pi_84063382
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 20:40 schreef tong80 het volgende:

[..]

Hoe oud ben je

De stadions waren voor 80 % gevuld met Nederlanders. Ik heb Nederland nog gezien in het stadion in de voorbereiding. Ik was 12 en helemaal into voetbal.

is complete onzin wat je zegt. pas vanaf de kwartfinale ging het leven en trokken er mensen de grens over. alleen omdat het goed ging.
men ging weg zonder bombarie en poespas, niemand die erin geloofde en de eerste wedstrijden keek men het rustigjes en gelaten aan.
iedereen met een beetje voetbalkennis en historisch besef weet dat.
  Trouwste user 2022 woensdag 14 juli 2010 @ 20:42:54 #251
7889 tong80
Spleenheup
pi_84063397
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 20:38 schreef HaagsPietje het volgende:

[..]

moet je niet zo selectief lezen en ook kunnen toegeven wanneer je eigen argumenten onderuit worden gehaald door betere van anderen
Ik lees juist niet selectief ik haak steeds in op kouw standpunten. He hebt geen weerwoord en oppert weer een nieuwe stelling die ik dan weer moet ontkrachten.

Moeilijk discussieren met iemand die niet reageert op je posts.

pi_84063403
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 20:40 schreef tong80 het volgende:

Ah kijk, nu zien we de ware tong
pi_84063552
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 20:42 schreef tong80 het volgende:

[..]

Ik lees juist niet selectief ik haak steeds in op kouw standpunten. He hebt geen weerwoord en oppert weer een nieuwe stelling die ik dan weer moet ontkrachten.

Moeilijk discussieren met iemand die niet reageert op je posts.

ik heb je diverse argumenten gegeven waarmee ik die van jou keihard onderuit haal. lijkt me overbodig om alles 2 keer te moeten typen.
waar jij het over hebt is een persoonlijke voorkeur....een voorkeur voor mooi voetbal. maar dat is natuurlijk puur subjectief en kun je simpelweg niet met argumenten onderbouwen omdat het hier een mening van een individu betreft.
overigens een vrij rare mening natuurlijk, en ik heb je al laten zien waarom.
  Trouwste user 2022 woensdag 14 juli 2010 @ 20:51:04 #254
7889 tong80
Spleenheup
pi_84063833
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 20:42 schreef HaagsPietje het volgende:

[..]

is complete onzin wat je zegt. pas vanaf de kwartfinale ging het leven en trokken er mensen de grens over. alleen omdat het goed ging.
men ging weg zonder bombarie en poespas, niemand die erin geloofde en de eerste wedstrijden keek men het rustigjes en gelaten aan.
Nedrland had nog noot wat gepresteerd op een WK. De voorbereiding ging beroerd.

Vervolgens zagen 25000 Nederlandse supporters hoe het totaal voetbal werd uitgevonden in de eerste wedstrijd tegen Uruquay. Nederland was scepisch maar dacht ook met de overwinningen van Feijenoord en Ajax in de wereld moet het met Oranje ook kunnen. Cruijff en van Hanegem veranderden vervolgens het wereld voetbal. In de wereld werd Cruijff gekroond als beste voetballer van het toernooi, in Zuid - Amerika Wim van Hanegem. Weet je waarom omdat ie geen duel schuwde en naast briljant voetbalde niet bang was om hard te spelen. Dat is wat anders dan geen bal recht vooruit schoppen en zoals de Jong de adamsappel van de tegenstander onvrijwillig verwijderen.

woensdag 14 juli 2010 @ 20:52:12 #255
267547 smegmanus
FOK! ambassadeur
pi_84063900
Even een kleine opmerking voor elke Tong80 post:

Op donderdag 15 januari 2015 19:01 schreef Maanvis het volgende:
smegmanus is de as van het kwaad. een verbrand stukje Hitler.
  Trouwste user 2022 woensdag 14 juli 2010 @ 20:54:06 #256
7889 tong80
Spleenheup
pi_84064003
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 20:52 schreef smegmanus het volgende:
Even een kleine opmerking voor elke Tong80 post:

[ afbeelding ]
Je bent mijn liefste stalker.

Ik geniet ervan als je mijn posts niet leest maar toch steeds met mooi zo orginele internet plaatjes komt.

pi_84064635
Spanje was gewoon beter aan de bal, slimmer met de overtredingen en beter in het slijmen bij de scheidsrechter.
Was Duitsland in '74 ook.
Argentinie in '78 iets minder bedreven maar konden er ook wat van.
  Trouwste user 2022 woensdag 14 juli 2010 @ 21:06:26 #258
7889 tong80
Spleenheup
pi_84064668
Iedereen heeft het oranje weggehaald.

Mijn dappere oranje sjaaltje laat ik nog even hangen onder mijn balkon.

pi_84064793
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 21:06 schreef tong80 het volgende:

Mijn dappere oranje sjaaltje laat ik nog even hangen onder mijn balkon.

Issie nog niet weggewaaid?
  woensdag 14 juli 2010 @ 21:09:42 #260
267547 smegmanus
FOK! ambassadeur
pi_84064846
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 20:54 schreef tong80 het volgende:

[..]

Je bent mijn liefste stalker.

Ik geniet ervan als je mijn posts niet leest maar toch steeds met mooi zo orginele internet plaatjes komt.

Ik lees jouw topics wel.
Zo gaan meestal zo:

"Hoi, ik ben Tong80. Dit is mijn mening over [vul iets in, meestal over voetbal]".
- Indien u het er niet mee eens bent gaarne niet reageren, ik heb namelijk altijd gelijk. -
Zo spreekt de Heer.
Wij danken Tong80.
  Trouwste user 2022 woensdag 14 juli 2010 @ 21:10:04 #261
7889 tong80
Spleenheup
pi_84064870
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 21:08 schreef sig000 het volgende:

[..]

Issie nog niet weggewaaid?
Nee ik laat hem hangen uit trots.

Trouwste user 2022 woensdag 14 juli 2010 @ 21:12:17 #262
7889 tong80
Spleenheup
pi_84064991
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 21:09 schreef smegmanus het volgende:

[..]

Ik lees jouw topics wel.
Zo gaan meestal zo:

"Hoi, ik ben Tong80. Dit is mijn mening over [vul iets in, meestal over voetbal]".
- Indien u het er niet mee eens bent gaarne niet reageren, ik heb namelijk altijd gelijk. -
Zo spreekt de Heer.
Wij danken Tong80.
Zoek de posts in VBL

http://forum.fok.nl/user/history/7889

woensdag 14 juli 2010 @ 21:16:40 #263
267547 smegmanus
FOK! ambassadeur
pi_84065219
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 21:12 schreef tong80 het volgende:

[..]

Zoek de posts in VBL

http://forum.fok.nl/user/history/7889

WK telt zeker niet mee hé?
pi_84065370
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 21:09 schreef smegmanus het volgende:

[..]

Ik lees jouw topics wel.
Zo gaan meestal zo:

Zo spreekt de Heer.
Wij danken Tong80.
Daarnaast moet heel fok weten dat meneer zo'n beetje alle ek's en wk's van dichtbij heeft meegemaakt
  woensdag 14 juli 2010 @ 21:22:00 #265
267547 smegmanus
FOK! ambassadeur
pi_84065530
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 21:19 schreef Redux het volgende:

[..]

Daarnaast moet heel fok weten dat meneer zo'n beetje alle ek's en wk's van dichtbij heeft meegemaakt
Ging hij een halve meter van zijn TV zitten?
  Trouwste user 2022 woensdag 14 juli 2010 @ 21:22:47 #266
7889 tong80
Spleenheup
pi_84065577
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 21:16 schreef smegmanus het volgende:

[..]

WK telt zeker niet mee hé?
Ha die waren ook overwelming

Wat lul je nou man ? Niemand kent je en je neemt een prominente user om op te stalken. Dat is niet erg. Dat doen er meer.Dan krijg je soms leuke discussies.

Maar het enige dat jij doet is mijn briljante topics en posts omhoog halen door standaard internet plaatjes.

Maakt mij niet uit. Mijn eerbied. Iedereen zijn vrijetijdsbesteding.

Kan ik je ook inhuren om mijn kont af te vegen na het poepen. Dat zelf vegen gaat me een beetje vervelen.

pi_84065668
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 21:22 schreef smegmanus het volgende:

[..]

Ging hij een halve meter van zijn TV zitten?
hij was 12 in ieder geval
  Trouwste user 2022 woensdag 14 juli 2010 @ 21:27:31 #268
7889 tong80
Spleenheup
pi_84065838
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 21:19 schreef Redux het volgende:

[..]

Ik plaats alleen mijn opmerkingen als ik het bewust heb meegemaakt.

Dat jullie snotapen zijn en de geschiedenis niet kennen kan ik niks aan doen.

Ik ben nog schappelijk voor iemand die het WK-74 kleineert

pi_84065878
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 21:22 schreef tong80 het volgende:

Kan ik je ook inhuren om mijn kont af te vegen na het poepen. Dat zelf vegen gaat me een beetje vervelen.

Ben jij een propper of een vouwer?
  woensdag 14 juli 2010 @ 21:33:44 #270
267547 smegmanus
FOK! ambassadeur
pi_84066127
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 21:22 schreef tong80 het volgende:

[..]
een prominente user
Kom op zeg, prominent
quote:
Kan ik je ook inhuren om mijn kont af te vegen na het poepen.
Geen interesse om in een verzorgingshuis te werken.
pi_84066196
ja prominent, te triest gewoon
  Trouwste user 2022 woensdag 14 juli 2010 @ 21:38:03 #272
7889 tong80
Spleenheup
pi_84066361
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 21:35 schreef Redux het volgende:
ja prominent, te triest gewoon
Prominent neem ik terug.

Eminent bedoelde ik.

Tpch jammer dat gebrek aan humor in dit topic.

pi_84066427
je kan het ook bij jezelf zoeken
pi_84067022
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 21:38 schreef tong80 het volgende:

Tpch jammer dat gebrek aan humor in dit topic.

Hoezo?
  woensdag 14 juli 2010 @ 22:54:56 #275
10721 dolfg
RegiZeur
pi_84070331
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 20:18 schreef HaagsPietje het volgende:

[..]

Ik wil de feestvreugde niet bederven, maar we hebben nog steeds niks gewonnen hoor.
Ja, een medaille met de afbeelding van een cup die in Spanje staat.

Zakelijk en hard spelen heeft niet zoveel met resultaat te maken.
Instelling en teamspirit wel. En daar ontbrak het altijd aan, te wisselende resultaten, teveel gedonder in de tent.
Dat heeft van Marwijk prima gedaan en in die zin was het ook een uniek WK.
Het spel was net zo uniek, in de zin van triest voetbal.
Nederlanders kunnen blijkbaar heel moeilijk met de druk omgaan, we lopen over van talent maar in een finale staan we vaak geparkeerd.
Zo ook nu, maar omdat het team tot het uiterste wilde gaan om de beker mee naar huis te nemen werd het uiterste ook gedaan.
Nigel de Jong symboliseert het Nederlandse totaalvoetbal anno 2010, dat staat voor diverse sporten die je tijdens de wedstrijd willekeurig door elkaar heen mag spelen, in dit geval K1 in Jo'burg.

In 1974 verloren we en in 1978 ook. Maar overal waar ik toen als kleine jongen op vakantie ging was iedereen jaloers op de Nederlanders. Duitsers boden zelfs excuses aan dat ze met hun trieste werkvoetbal wonnen van ons. Feitelijk waren wij kampioen, althans in de ogen van de neutrale kijker.

Nu is het 2010, volgende week ga ik op vakantie en ik zal overal plechten verklaren dat ik me kapot schaam voor het verschrikkelijke spel dat wij speelden in deze finale.
Met dank aan Nigel de Jong, die er in 1 klap voor zorgde dat 688 miljoen kijkers plots voor Spanje waren.
[i]Rare jongens, die Nederlanders....[/i]
pi_84070712
Wat vond je van de elleboog van Wauters tong?

En van het harde spel van van Hanegem en Neeskens?

- verwijderd door admin -
pi_84071327
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 22:54 schreef dolfg het volgende:

[..]

Ik wil de feestvreugde niet bederven, maar we hebben nog steeds niks gewonnen hoor.
Ja, een medaille met de afbeelding van een cup die in Spanje staat.

Zakelijk en hard spelen heeft niet zoveel met resultaat te maken.
Instelling en teamspirit wel. En daar ontbrak het altijd aan, te wisselende resultaten, teveel gedonder in de tent.
Dat heeft van Marwijk prima gedaan en in die zin was het ook een uniek WK.
Het spel was net zo uniek, in de zin van triest voetbal.
Nederlanders kunnen blijkbaar heel moeilijk met de druk omgaan, we lopen over van talent maar in een finale staan we vaak geparkeerd.
Zo ook nu, maar omdat het team tot het uiterste wilde gaan om de beker mee naar huis te nemen werd het uiterste ook gedaan.
Nigel de Jong symboliseert het Nederlandse totaalvoetbal anno 2010, dat staat voor diverse sporten die je tijdens de wedstrijd willekeurig door elkaar heen mag spelen, in dit geval K1 in Jo'burg.

In 1974 verloren we en in 1978 ook. Maar overal waar ik toen als kleine jongen op vakantie ging was iedereen jaloers op de Nederlanders. Duitsers boden zelfs excuses aan dat ze met hun trieste werkvoetbal wonnen van ons. Feitelijk waren wij kampioen, althans in de ogen van de neutrale kijker.

Nu is het 2010, volgende week ga ik op vakantie en ik zal overal plechten verklaren dat ik me kapot schaam voor het verschrikkelijke spel dat wij speelden in deze finale.
Met dank aan Nigel de Jong, die er in 1 klap voor zorgde dat 688 miljoen kijkers plots voor Spanje waren.

In grote lijnen kan ik me helemaal in deze post vinden.
Van Marwijk heeft het op een andere manier geprobeerd en het resultaat is een verloren finale.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 14-07-2010 23:16:17 ]
pi_84071739
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 20:40 schreef schuimjosti het volgende:

[..]

In Engeland kunnen ze beter zwijgen, zo'n beetje het lachtertje van elk WK...
En helemaal als je de Engelse competitie bekijkt. Daarbij vergeleken was het optreden van Nederland nog vriendelijk te noemen. Opvallend genoeg staan dezelfde Engelsen dan weer de keiharde overtredingen goed te praten, want zo is Engels voetbal bedoeld

Die Engelsen zijn hopeloos de weg kwijt nadat Engeland zich 2 jaar geleden niet eens wist te plaatsen en bij het WK er zo snel -na beroerd voetbal- uitvloog.
pi_84072227
Mensen die niet eens weten hoe je Uruguay spelt (tong80) kan ik niet serieus nemen.
pi_84072912
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 20:42 schreef HaagsPietje het volgende:

[..]

Je kraamt weer eens onzin uit.
Of toch niet?
  woensdag 14 juli 2010 @ 23:53:21 #281
10721 dolfg
RegiZeur
pi_84072969
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 23:02 schreef groenen het volgende:

En van het harde spel van van Hanegem en Neeskens?

Het spel was vroeger harder dan hard. Onbegrijpelijk als je nu die beelden ziet, dat was soms gewoon 6x rood per wedstrijd.
Maar er mocht toen veel meer dan nu, het was een andere tijd.
Nederland kon inderdaad heel hard spelen, maar naast dat harde spel was er prachtig voetbal en een enorme berg talent.

Sneijder zei vooraf al dat het een hele harde wedstrijd zou worden, onze jongens wisten dat ze alleen door het leveren van een straatgevecht kans maakten op de titel.
Dat maakt het een ander type hard spel dan in de jaren 70.

Toen bestond het naast elkaar, nu is het in plaats van voetbal gekomen.

Ik denk dat van Marwijk als hij in alle rust de wedstrijd terugziet zich ook kapot schrikt, en dat Nederland over twee jaar anders speelt.
[i]Rare jongens, die Nederlanders....[/i]
pi_84072980
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 23:52 schreef Garincha het volgende:

[..]

Je kraamt weer eens onzin uit.
Wat hij zegt klopt anders gewoon.
  Trouwste user 2022 woensdag 14 juli 2010 @ 23:53:55 #283
7889 tong80
Spleenheup
pi_84072988
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 23:02 schreef groenen het volgende:

God hebbe zijn ziel

woensdag 14 juli 2010 @ 23:55:49 #284
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_84073069
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 23:34 schreef DeJongBoulahrouz het volgende:
Mensen die niet eens weten hoe je Uruguay spelt (tong80) kan ik niet serieus nemen.
Users die een usernaam nemen die samengesteld is uit de namen van een paar voetballers kan ik ook niet echt serieus nemen.
Poef.....gone! ©golfer
pi_84073127
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 23:55 schreef golfer het volgende:

[..]

Users die een usernaam nemen die samengesteld is uit de namen van een paar voetballers kan ik ook niet echt serieus nemen.
Maar goed, het is natuurlijk wel raar als je bewust dezelfde fout blijft maken. Het is Uruguay en geen Uruquay.
pi_84073129
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 23:53 schreef DeJongBoulahrouz het volgende:
Wat hij zegt klopt anders gewoon.
Nee, en wat jij zegt bestaat ook enkel uit onzin.
Of toch niet?
  woensdag 14 juli 2010 @ 23:58:15 #287
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_84073192
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 22:54 schreef dolfg het volgende:

Dat is herkenbaar.
Ik zal nooit in het buitenland beweren dat we deze finale hadden moeten winnen en zeker niet met dit spelbeeld en deze spelopvatting.

Laat mij gewoon maar de oude romanticus blijven die wil dat Nederland bekend blijft staan om goed verzorgd en intelligent aanvallend voetbal.
Poef.....gone! ©golfer
pi_84073193
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 23:55 schreef golfer het volgende:

[..]

Oké, 'golfer'. Haha.
  donderdag 15 juli 2010 @ 00:00:23 #289
28033 Pek
je moet wat
pi_84073288
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 23:57 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Maar goed, het is natuurlijk wel raar als je bewust dezelfde fout blijft maken. Het is Uruguay en geen Uruquay.
Het is ook raar om elke post te eindigen met:
Maar iemand daarop diskwalificeren als discussiepartner gaat wat ver, imo.
pi_84073521
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 23:58 schreef golfer het volgende:
Laat mij gewoon maar de oude romanticus blijven die wil dat Nederland bekend blijft staan om goed verzorgd en intelligent aanvallend voetbal.
Ik zie werkelijk niet in wat nou het voordeel is van die naam. Als het buitenland werkelijk waarde hecht aan mooi spel moeten zij er voor pleiten een prijs daarvoor in het leven te roepen. Het buitenland is gewoon hypocriet, want het maakt hen wat betreft het eigen elftal niet uit hoe zij winnen.
  donderdag 15 juli 2010 @ 00:06:57 #291
128272 Haaibaaike
50 jaar Golden Earring.
pi_84073587
quote:

Ja ik ook
  Trouwste user 2022 donderdag 15 juli 2010 @ 00:22:04 #292
7889 tong80
Spleenheup
pi_84074176
quote:
Op donderdag 15 juli 2010 00:06 schreef Haaibaaike het volgende:

[..]

Ja ik ook
Haaibaaike gelukkig ben jij er ook nog.

Iemand die met het volle verstand plausibele standpunten post. Niet alleen dat, maar ook nog over voetbal.

Dat ik dit nog mag meemaken.

pi_84074414
quote:
Op donderdag 15 juli 2010 00:05 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Ik zie werkelijk niet in wat nou het voordeel is van die naam. Als het buitenland werkelijk waarde hecht aan mooi spel moeten zij er voor pleiten een prijs daarvoor in het leven te roepen. Het buitenland is gewoon hypocriet, want het maakt hen wat betreft het eigen elftal niet uit hoe zij winnen.
Die zien Nederland natuurlijk graag mooi en aanvallend spelen. Daarvan is immers makkelijker te winnen
pi_84074503
quote:
Op donderdag 15 juli 2010 00:27 schreef tjoptjop het volgende:

[..]

Die zien Nederland natuurlijk graag mooi en aanvallend spelen. Daarvan is immers makkelijker te winnen
QFT

Het klinkt als een cliché, maar het klopt wel: ze willen ons gewoon klein houden.
  † In Memoriam † donderdag 15 juli 2010 @ 00:38:15 #295
308148 Marie30
Perception is reality.
  donderdag 15 juli 2010 @ 00:46:10 #296
128272 Haaibaaike
50 jaar Golden Earring.
pi_84074971
quote:
Op donderdag 15 juli 2010 00:22 schreef tong80 het volgende:

Haaibaaike gelukkig ben jij er ook nog.

Iemand die met het volle verstand plausibele standpunten post. Niet alleen dat, maar ook nog over voetbal.

Dat ik dit nog mag meemaken.

Ja maar ik bedoel dat ik blij bent dat het subforum sluit..Omdat jij zo negatief doet over dit WK ..Sorrie Tong maar het is zo.
  Trouwste user 2022 donderdag 15 juli 2010 @ 00:55:03 #297
7889 tong80
Spleenheup
pi_84075182
quote:
Op donderdag 15 juli 2010 00:46 schreef Haaibaaike het volgende:

[..]

Ja maar ik bedoel dat ik blij bent dat het subforum sluit..Omdat jij zo negatief doet over dit WK ..Sorrie Tong maar het is zo.
Ok. Je bent een kenner en ik geef je gelijk.

pi_84075634
quote:
Op donderdag 15 juli 2010 00:30 schreef DeJongBoulahrouz het volgende:

[..]

QFT

Het klinkt als een cliché, maar het klopt wel: ze willen ons gewoon klein houden.
Dat lukt elke WK finale weer.
pi_84075756
quote:
Op donderdag 15 juli 2010 01:17 schreef sig000 het volgende:

[..]

Dat lukt elke WK finale weer.
Maar zo dichtbij als nu waren we nog nooit.
pi_84075880
quote:
Op donderdag 15 juli 2010 01:24 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Maar zo dichtbij als nu waren we nog nooit.
In 1978 ging ie op de paal, dat heb ik 2010 niet gezien.
pi_84075955
quote:
Op donderdag 15 juli 2010 01:32 schreef sig000 het volgende:
In 1978 ging ie op de paal, dat heb ik 2010 niet gezien.
Robben was anders ook dichtbij hoor.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')