Bron: telegraaf.nlquote:Sneijder: Schande voor de sport
JOHANNESBURG - "Het is een schande voor de sport", vond Wesley Sneijder na afloop van de verloren WK-finale tegen Spanje (0-1 na verlenging). Daarmee doelde de vedette van Oranje op drie situaties. "Iniesta moest rood hebben voor natrappen, het was een zuivere corner en aan de goal van Spanje ging buitenspel vooraf", legde hij uit. "In één minuut wordt de wedstrijd op die manier beslist."
Toch wilde Sneijder scheidsrechter Howard Webb ook weer niet helemaal de schuld geven. "We hebben zelf de beste kansen gehad", vervolgde de middenvelder van Internazionale. "Robben kan de 1-0 maken en misschien daarna de 2-0 en dan word je gewoon terecht wereldkampioen. Maar dat gebeurde niet en zo is sport nu eenmaal."
Juistem.quote:Op maandag 12 juli 2010 01:43 schreef VerrekteZakHooi het volgende:
[..]
We hadden inderdaad de beste kansen en het was buitenspel
Fokkers die na een paar weken WK nog steeds niet snappen wat buitenspel is.quote:Op maandag 12 juli 2010 01:43 schreef VerrekteZakHooi het volgende:
[..]
Je quote de verkeerde.. of snap je mijn sarcasme niet, of snap ik jouw post niet???quote:Op maandag 12 juli 2010 01:46 schreef Dlocks het volgende:
[..]
Fokkers die na een paar weken WK nog steeds niet snappen wat buitenspel is.
Hoppa!quote:Op maandag 12 juli 2010 01:45 schreef MajieBeast het volgende:
Hij heeft gewoon gelijk Inesta kreeg niet eens een kaart voor die heupzwaai en Webb stond er boven op met ze schele smoel zelfde voor de obstructie van Elia vlak voor het doelpunt en je de corner die iedereen van de andere kant van het stadion had kunnen zien.
Oh wacht, ik zie het. Excuusquote:Op maandag 12 juli 2010 01:50 schreef VerrekteZakHooi het volgende:
[..]
Je quote de verkeerde.. of snap je mijn sarcasme niet, of snap ik jouw post niet???
Ik ben nooit een Wesley Sneijder fan geweest.quote:Op maandag 12 juli 2010 01:41 schreef VerrekteZakHooi het volgende:
[..]
Bron: telegraaf.nl
"To be a good winner, you have to be a good loser too"
grappig dat je je zelf daarbij als voorbeeld steltquote:Op maandag 12 juli 2010 01:46 schreef Dlocks het volgende:
[..]
Fokkers die na een paar weken WK nog steeds niet snappen wat buitenspel is.
Maar Iniesta stond exact op dezelfde lijn als v.d.Vaart.quote:Op maandag 12 juli 2010 01:43 schreef VerrekteZakHooi het volgende:
[..]
Wat van Gaal al aangaf voor de wedstrijd klopt. Deze scheids vloot alles ( vooral in het beigin) dood.quote:Op maandag 12 juli 2010 02:13 schreef wolferl het volgende:
[..]
Maar Iniesta stond exact op dezelfde lijn als v.d.Vaart.
Er zijn grensrechters die daar voor vlaggen en er zijn er die de aanvaller het voordeel van de twijfel geven.
Ik vind dat Iniesta geen buitenspel stond.
Wel vond ik Webb wat makkelijk kaarten uitdelen aan Nederland, en in dezelfde gevallen vaak niet aan Spanje.
Maar dit had v.Gaal vooraf van de wedstrijd wel uitstekend uitgelegd. Hij zij vooraf al, dat Webb een ongelukkige keuze is voor deze finale. De man fluit voor elk duel en maakt de wedstrijd dood. Voor een ploeg die alles op de aanval heeft staan is dat dodelijk. Spanje, dat toch meer een defensief georganiseerde en offensief denkend en spelend team heeft, maakte goed gebruik van Webb' truttigheid. In de eerste 15 minuten ging Spanje kijken in hoeverre ze Webb konden testen met vallen. Bij elk contact met een Nederlands elftal speler gingen ze naar de grond. Webb trapte daar vaak in, gaf ze ook nog eens gelijk geel. Het sleutel moment ligt voor mij dus in de eerste 30 minuten, toen wist Spanje al dat Nederland nooit met 11 man zou eindigen. Je kan zeggen dat Webb de finale heeft beslist, maar dat is wat voorbarig. Hij spaarde namelijk De Jong, die gewoon donkerrood had moeten hebben. Robben had natuurlijk 2 keer de 1-0 op zijn sloffen, maar verstijfde toen hij oog in oog stond met Casilas. Verder vond ik v.Persie echt totaal onzichtbaar. Waar v.Marwijk ook een misser heeft begaan, dat vertelde Rene v.d. Gijp ook al, ze hadden na die rode kaart van Heitinga gelijk met negen man voor die goal moeten hangen. Je gaat toch niet met tien mand, en met nog 10 minuten te gaan tot de penaltys, massaal aanvallen. Ik denk dat die Spanjaarden ook zoiets dachten van....ze gaan toch niet....ja ze gewoon met nog 10 minuten spelen, met 10 man vol in de aanval. Druk zetten dachten ze, en dat resulteerde in een mooi doelpunt. Al met al vond ik Nederland matig spelen, ze kwamen niet aan acties toe en leken wel zenuwachtig, meer dan Spanje. Die ook gewoon de terechte winnaar is.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |