Ehhh... Nee.quote:Op dinsdag 13 juli 2010 12:16 schreef okiokinl het volgende:
we zijn maar 1 stapje verder gekomen dan anders, normaal stranden we in de halve finale.
Van Basten zou De Jong ook selecteren. ( n.b. het type speler dat hem invalide heeft getrapt)quote:
Hebben we gewonnen ?quote:Op dinsdag 13 juli 2010 20:33 schreef Ludacriss het volgende:
Vond het heerlijk hoe Nederland speelde.Eindelijk voetballen zoals het hoort: Zakelijk, hard en met passie! Wat kan mij het nou schelen hoe de wereld over ons denkt als we maar winnen! Bertje gewoon zo doorgaan en EK worden in 2012!
Diep respect voor van Bommel en de Jong
De BBC had in de rust al een compilatie filmpje van alle overtredingen van van Bommel.quote:Op dinsdag 13 juli 2010 20:58 schreef m0ridin het volgende:
En op 2 of 3 overtredingen na was het allemaal zo erg niet in deze finale, wat een overtrokken reacties allemaal.
Precies. Al dat slappe gejank van mensen die roepen dat ze zich schamen voor nederlandquote:Op dinsdag 13 juli 2010 20:58 schreef m0ridin het volgende:
lol!
Oh noes, het buitenland vindt Nederland na een of 2 wedstrijden ineens niet lief meer. Tientallen jaren is Nederland HET voorbeeld geweest maar nu is het even anders en meteen slaat de hele publieke opinie om. Zegt genoeg over hun lijkt me... Waan van de dag enzo.
En al die mensen 'zo wil ik niet eens winnen'. Ga toch heen, al hadden ze die spanjaarden stuk voor stuk onderuit moeten halen, de middenvelders 2 ballen uit het doel moeten boksen en ze uiteindelijk met 8 man geeindigd. Alles voor de winst.
Nu was het NET niet genoeg, zo dichtbij zijn ze nog nooit geweest en met iets meer geluk hadden ze de cup omhoog gehouden. Ik hoop dat ze deze mentaliteit in ieder geval vasthouden, hard waar nodig en dan hopelijk gecombineerd met mooier voetbal (ja, dat heb ik ook gemist).
En op 2 of 3 overtredingen na was het allemaal zo erg niet in deze finale, wat een overtrokken reacties allemaal.
Van Basten wilde liever Nigel de Jong dan van Bommel op het middenveld.quote:Op maandag 12 juli 2010 21:34 schreef tong80 het volgende:
....voetbal.
We staan door de laatste twee WK's bekend als agressieve schoppers.
Bedankt van Bommel.
Van Basten had gelijk.
Heb jij genoten van de finale ?quote:Op dinsdag 13 juli 2010 21:53 schreef Redux het volgende:
[..]
Precies. Al dat slappe gejank van mensen die roepen dat ze zich schamen voor nederland
In Engeland zijn ze gewoon stikjaloers. Ze zouden een moord doen om na 1966 (!!) weer eens de finale van het WK te halen. Zij zijn helemaal de laatsten die mogen zeiken. En hun spel tegen Duitsland was oogstrelend!quote:Op dinsdag 13 juli 2010 21:02 schreef tong80 het volgende:
[..]
De BBC had in de rust al een compilatie filmpje van alle overtredingen van van Bommel.
Hoe ze er in het buitenland over denken, zal me worst wezen.quote:Op dinsdag 13 juli 2010 21:53 schreef Redux het volgende:
[..]
Precies. Al dat slappe gejank van mensen die roepen dat ze zich schamen voor nederland
Nee, ik vond het een kut wedstrijd. Niet alleen omdat we verloren.quote:
Ok gaan we lekker verdedigend spelen in het vervolg net als andere kleine kutlanden. Weg met het voetbal dat ons als kleine land groot heeft gemaakt. Het liefst met types als de Jong. Weg met Bergkamp, Cruijff, van Nistelrooij, Keizer, Rensenbrink, van Basten, van Hanegem en Sneijder.quote:Op dinsdag 13 juli 2010 22:25 schreef Bolkesteijn het volgende:
Wat een gehuil en treurnis toch weer en niet geheel toevallig dat dit van de FOK!-bejaarden komt, het spel van 1974 wordt steeds meer opgehemeld (meestal ook door mensen die het hele WK van 1974 niet meegemaakt hebben) en dus menen zij dat zij in de positie zijn Nederland te kunnen bekritiseren op een vermeend gebrek aan aanvallend spel. Ik denk dat een verdedigende speelstijl veel meer rendement kan bieden dan een echte aanvallende speelstijl. Spanje is een topper qua verdediging, ze hebben veel balbezit en krijgen daarom weinig doelpunten tegen, een goede verdediging dus. Ook Italië in 2006 bijvoorbeeld heeft maar 2 doelpunten tegen gehad in het toernooi en zij hadden volgens mij ook een goede verdediging.
Als we de finale hadden gewonnen had je anders geluld.quote:Op dinsdag 13 juli 2010 22:34 schreef tong80 het volgende:
Heerlijke voetballanden die met destructief voetbal die wereld hebben veroverd.
Aha, dit soort karikaturen zijn een teken dat ik de vinger op de zere plek leg, mooi.quote:Op dinsdag 13 juli 2010 22:34 schreef tong80 het volgende:
Ok gaan we lekker verdedigend spelen in het vervolg net als andere kleine kutlanden. Weg met het voetbal dat ons als kleine land groot heeft gemaakt. Het liefst met types als de Jong. Weg met Bergkamp, Cruijff, van Nistelrooij, Keizer, Rensenbrink, van Basten, van Hanegem en Sneijder.
Worden we eindelijk weer eens met beide benen op de grond gezet en mogen we ons scharen tussen België, Zwitserland, Schotland, Bulgarije, Ierland, Zweden of Noorwegen. Heerlijke voetballanden die met destructief voetbal die wereld hebben veroverd.
Je vergeet Italië.quote:Op dinsdag 13 juli 2010 22:34 schreef tong80 het volgende:
[..]
Ok gaan we lekker verdedigend spelen in het vervolg net als andere kleine kutlanden. Weg met het voetbal dat ons als kleine land groot heeft gemaakt. Het liefst met types als de Jong. Weg met Bergkamp, Cruijff, van Nistelrooij, Keizer, Rensenbrink, van Basten, van Hanegem en Sneijder.
Worden we eindelijk weer eens met beide benen op de grond gezet en mogen we ons scharen tussen België, Zwitserland, Schotland, Bulgarije, Ierland, Zweden of Noorwegen. Heerlijke voetballanden die met destructief voetbal die wereld hebben veroverd.
Weet je nog wat Zwitserland tegen Spanje gedaan heeft? Zuurkool die je der bentquote:Op dinsdag 13 juli 2010 22:34 schreef tong80 het volgende:
[..]
In 74 kregen we voor de finale 1 doelpunt tegen. En het was een eigen doelpunt. Dat deden we met aanvallend adembenemend voetbal.quote:Op dinsdag 13 juli 2010 22:38 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Aha, dit soort karikaturen zijn een teken dat ik de vinger op de zere plek leg, mooi.Er zit een heel groot verschil tussen goed verdedigen en met 11 man voor de goal hangen, dat weet je zelf ook wel. Het is verder gewoon opvallend dat de team die WK's winnen vooral weinig doelpunten tegen krijgen, dat duidt op een goede verdediging (allen Brazilie lijkt zich daar aan te kunnen onttrekken). En dat is ook logisch, wie geen doelpunt tegen krijgt zal in ieder geval nooit verliezen in beginsel. De focus moet in Nederland gaan verschuiven van aanvallen naar verdedigen en balbezit.
Over al de gevallen in de meer moderne historie die mijn gelijk aantonen. Het voetbal is veranderd, wen er maar vast aan. Sowieso is het gehuil om de indruk van Nederland meer iets van een onzekere tiener dan van een land dat ooit nog eens WK wil worden. Het zal mij werkelijk een worst wezen wat die Engelsen over Nederland schrijven, want denk maar niet dat ze er zelf een moment aan twijfelen als ze met lelijk spel WK worden.quote:Op dinsdag 13 juli 2010 22:40 schreef tong80 het volgende:
Waar heb je het over ?
Ik neem aan dat je hem met de vlakke hand gecorrigeerd hebtquote:Op dinsdag 13 juli 2010 20:31 schreef Resonancer het volgende:
[..]
Mijn oudste zoon weet nog niet veel van voetbal maar na de overtreding van De Jong zei hij: " Ik hoop dat Spanje wint".
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |