abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_84009952
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 12:16 schreef okiokinl het volgende:
we zijn maar 1 stapje verder gekomen dan anders, normaal stranden we in de halve finale.
Ehhh... Nee.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
  dinsdag 13 juli 2010 @ 18:27:24 #152
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_84009971
Ik heb wel dat in het vervolg de schoppartijen wat achterwege worden gelaten, want anders verandert het imago wel van total football naar ordinaire schoppers.
Géén kloon van tvlxd!
pi_84015131
quote:
Op maandag 12 juli 2010 21:34 schreef tong80 het volgende:

Van Basten had gelijk.

Van Basten zou De Jong ook selecteren. ( n.b. het type speler dat hem invalide heeft getrapt)
Na zijn opmerking richting Davids ben ik behoorlijk op hem afgeknapt, zijn gelijk zegt mij weinig (meer).
Heb 3 Oranje WK finales bewust meegemaakt maar aan deze hou ik toch de meeste nare nasmaak over (Wouters in het kwadraat) .
Mijn oudste zoon weet nog niet veel van voetbal maar na de overtreding van De Jong zei hij: " Ik hoop dat Spanje wint". Ik dacht alleen " op deze manier wil ik ook niet dat NL wint.
Mijn Oranjehart is gebroken. De Leeuw staat in z'n hemd.
We must guard against the aquisition of unwarranted influence, whether sought or unsought, by the military-industrial complex.
We must never let the weight of this combination endanger our liberties or democratic processes.
Eisenhower1961.
pi_84015235
Vond het heerlijk hoe Nederland speelde.Eindelijk voetballen zoals het hoort: Zakelijk, hard en met passie! Wat kan mij het nou schelen hoe de wereld over ons denkt als we maar winnen! Bertje gewoon zo doorgaan en EK worden in 2012!

Diep respect voor van Bommel en de Jong
  Trouwste user 2022 dinsdag 13 juli 2010 @ 20:54:41 #155
7889 tong80
Spleenheup
pi_84016238
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 20:33 schreef Ludacriss het volgende:
Vond het heerlijk hoe Nederland speelde.Eindelijk voetballen zoals het hoort: Zakelijk, hard en met passie! Wat kan mij het nou schelen hoe de wereld over ons denkt als we maar winnen! Bertje gewoon zo doorgaan en EK worden in 2012!

Diep respect voor van Bommel en de Jong
Hebben we gewonnen ?

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_84016438
lol!

Oh noes, het buitenland vindt Nederland na een of 2 wedstrijden ineens niet lief meer. Tientallen jaren is Nederland HET voorbeeld geweest maar nu is het even anders en meteen slaat de hele publieke opinie om. Zegt genoeg over hun lijkt me... Waan van de dag enzo.

En al die mensen 'zo wil ik niet eens winnen'. Ga toch heen, al hadden ze die spanjaarden stuk voor stuk onderuit moeten halen, de middenvelders 2 ballen uit het doel moeten boksen en ze uiteindelijk met 8 man geeindigd. Alles voor de winst.

Nu was het NET niet genoeg, zo dichtbij zijn ze nog nooit geweest en met iets meer geluk hadden ze de cup omhoog gehouden. Ik hoop dat ze deze mentaliteit in ieder geval vasthouden, hard waar nodig en dan hopelijk gecombineerd met mooier voetbal (ja, dat heb ik ook gemist).

En op 2 of 3 overtredingen na was het allemaal zo erg niet in deze finale, wat een overtrokken reacties allemaal.
  Trouwste user 2022 dinsdag 13 juli 2010 @ 21:02:12 #157
7889 tong80
Spleenheup
pi_84016607
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 20:58 schreef m0ridin het volgende:

En op 2 of 3 overtredingen na was het allemaal zo erg niet in deze finale, wat een overtrokken reacties allemaal.
De BBC had in de rust al een compilatie filmpje van alle overtredingen van van Bommel.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  Trouwste user 2022 dinsdag 13 juli 2010 @ 21:03:05 #158
7889 tong80
Spleenheup
pi_84016659
Trouwens buiten de kans van van Bommel kan ik me geen goede aanvallende actie van Nederland herinneren.

dinsdag 13 juli 2010 @ 21:43:06 #159
150363 Wii-Style
Ba-Lue Bolivar Ba-Lues-Are
pi_84018797
De dag na de finale moest ik me schamen. Voor het eerst in mijn leven schaamde ik me om Nederlander te zijn. Vooral omdat er zoveel NL'ers zijn die het allemaal wel prima vinden.

Nederland is het anti-voetbal land. Voortaan moet Oranje maar laten zien dat ze een beetje fatsoenlijk kunnen voetballen, anders ga ik ze echt niet steunen.
Linkse theedrinkende criminelenknuffelaar.
pi_84019456
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 20:58 schreef m0ridin het volgende:
lol!

Oh noes, het buitenland vindt Nederland na een of 2 wedstrijden ineens niet lief meer. Tientallen jaren is Nederland HET voorbeeld geweest maar nu is het even anders en meteen slaat de hele publieke opinie om. Zegt genoeg over hun lijkt me... Waan van de dag enzo.

En al die mensen 'zo wil ik niet eens winnen'. Ga toch heen, al hadden ze die spanjaarden stuk voor stuk onderuit moeten halen, de middenvelders 2 ballen uit het doel moeten boksen en ze uiteindelijk met 8 man geeindigd. Alles voor de winst.

Nu was het NET niet genoeg, zo dichtbij zijn ze nog nooit geweest en met iets meer geluk hadden ze de cup omhoog gehouden. Ik hoop dat ze deze mentaliteit in ieder geval vasthouden, hard waar nodig en dan hopelijk gecombineerd met mooier voetbal (ja, dat heb ik ook gemist).

Precies. Al dat slappe gejank van mensen die roepen dat ze zich schamen voor nederland
pi_84019705
quote:
Op maandag 12 juli 2010 21:34 schreef tong80 het volgende:
....voetbal.

We staan door de laatste twee WK's bekend als agressieve schoppers.

Bedankt van Bommel.

Van Basten had gelijk.

Van Basten wilde liever Nigel de Jong dan van Bommel op het middenveld.
  Trouwste user 2022 dinsdag 13 juli 2010 @ 21:57:41 #162
7889 tong80
Spleenheup
pi_84019714
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 21:53 schreef Redux het volgende:

[..]

Precies. Al dat slappe gejank van mensen die roepen dat ze zich schamen voor nederland

Heb jij genoten van de finale ?

dinsdag 13 juli 2010 @ 22:00:24 #163
310008 The_Big_Lebowski
The Dude Abides
pi_84019870
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 21:02 schreef tong80 het volgende:

[..]

De BBC had in de rust al een compilatie filmpje van alle overtredingen van van Bommel.

In Engeland zijn ze gewoon stikjaloers. Ze zouden een moord doen om na 1966 (!!) weer eens de finale van het WK te halen. Zij zijn helemaal de laatsten die mogen zeiken. En hun spel tegen Duitsland was oogstrelend!
pi_84019914
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 21:53 schreef Redux het volgende:

[..]

Hoe ze er in het buitenland over denken, zal me worst wezen.
Wel merk ik bij mezelf dat het moderne zakelijke voetbal me steeds minder boeit en ik mijn schouders een keer heb opgehaald na de finale, jammer maar Spanje was beter.
pi_84019919
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 21:57 schreef tong80 het volgende:
Heb jij genoten van de finale ?

Nee, ik vond het een kut wedstrijd. Niet alleen omdat we verloren.

Maar als ik naar de nl-ploeg kijk zoals ik naar brazilie kijk nadat wij wonnen van brazilie, dan is er qua ons spel niet zo heel veel aan de hand.
Brazilie speelde ook hard, maakte ook vuile overtredingen op nl. Maar so what? Daar maak ik me totaal niet meer druk om, waarom zou ik me wel druk maken om het spel van nl in de finale?
pi_84021230
Wat een gehuil en treurnis toch weer. Niet geheel toevallig dat dit van de FOK!-bejaarden komt, het spel van 1974 wordt steeds meer opgehemeld (meestal ook door mensen die het hele WK van 1974 niet meegemaakt hebben) en dus menen zij dat zij in de positie zijn Nederland te kunnen bekritiseren op een vermeend gebrek aan aanvallend spel. Ik denk dat een verdedigende speelstijl veel meer rendement kan bieden dan een echte aanvallende speelstijl. Spanje is een topper qua verdediging, ze hebben veel balbezit en krijgen daarom weinig doelpunten tegen, een goede verdediging dus. Ook Italië in 2006 bijvoorbeeld heeft maar 2 doelpunten tegen gehad in het toernooi en zij hadden volgens mij ook een goede verdediging.
pi_84021611
Ben ouder dan Tong en in 1974 was het spel veel trager.
Tegenwoordig kan een scheidsrechter samen met zijn grensrechters gewoon niet alles meer overzien door de hogere snelheid en "Comedia del arte" taferelen.
  Trouwste user 2022 dinsdag 13 juli 2010 @ 22:34:23 #168
7889 tong80
Spleenheup
pi_84021667
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 22:25 schreef Bolkesteijn het volgende:
Wat een gehuil en treurnis toch weer en niet geheel toevallig dat dit van de FOK!-bejaarden komt, het spel van 1974 wordt steeds meer opgehemeld (meestal ook door mensen die het hele WK van 1974 niet meegemaakt hebben) en dus menen zij dat zij in de positie zijn Nederland te kunnen bekritiseren op een vermeend gebrek aan aanvallend spel. Ik denk dat een verdedigende speelstijl veel meer rendement kan bieden dan een echte aanvallende speelstijl. Spanje is een topper qua verdediging, ze hebben veel balbezit en krijgen daarom weinig doelpunten tegen, een goede verdediging dus. Ook Italië in 2006 bijvoorbeeld heeft maar 2 doelpunten tegen gehad in het toernooi en zij hadden volgens mij ook een goede verdediging.
Ok gaan we lekker verdedigend spelen in het vervolg net als andere kleine kutlanden. Weg met het voetbal dat ons als kleine land groot heeft gemaakt. Het liefst met types als de Jong. Weg met Bergkamp, Cruijff, van Nistelrooij, Keizer, Rensenbrink, van Basten, van Hanegem en Sneijder.

Worden we eindelijk weer eens met beide benen op de grond gezet en mogen we ons scharen tussen België, Zwitserland, Schotland, Bulgarije, Ierland, Zweden of Noorwegen. Heerlijke voetballanden die met destructief voetbal die wereld hebben veroverd.

pi_84021870
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 22:34 schreef tong80 het volgende:
Heerlijke voetballanden die met destructief voetbal die wereld hebben veroverd.

Als we de finale hadden gewonnen had je anders geluld.
pi_84021884
quote:
Ok gaan we lekker verdedigend spelen in het vervolg net als andere kleine kutlanden. Weg met het voetbal dat ons als kleine land groot heeft gemaakt. Het liefst met types als de Jong. Weg met Bergkamp, Cruijff, van Nistelrooij, Keizer, Rensenbrink, van Basten, van Hanegem en Sneijder.

Worden we eindelijk weer eens met beide benen op de grond gezet en mogen we ons scharen tussen België, Zwitserland, Schotland, Bulgarije, Ierland, Zweden of Noorwegen. Heerlijke voetballanden die met destructief voetbal die wereld hebben veroverd.
Aha, dit soort karikaturen zijn een teken dat ik de vinger op de zere plek leg, mooi. Er zit een heel groot verschil tussen goed verdedigen en met 11 man voor de goal hangen, dat weet je zelf ook wel. Het is verder gewoon opvallend dat de team die WK's winnen vooral weinig doelpunten tegen krijgen, dat duidt op een goede verdediging (allen Brazilie lijkt zich daar aan te kunnen onttrekken). En dat is ook logisch, wie geen doelpunt tegen krijgt zal in ieder geval nooit verliezen in beginsel. De focus moet in Nederland wat gaan verschuiven van aanvallen naar verdedigen en balbezit.
pi_84021929
quote:

[..]

Je vergeet Italië.
  dinsdag 13 juli 2010 @ 22:39:52 #172
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_84021958
quote:

[..]

Weet je nog wat Zwitserland tegen Spanje gedaan heeft? Zuurkool die je der bent
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Trouwste user 2022 dinsdag 13 juli 2010 @ 22:40:26 #173
7889 tong80
Spleenheup
pi_84021987
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 22:38 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Aha, dit soort karikaturen zijn een teken dat ik de vinger op de zere plek leg, mooi. Er zit een heel groot verschil tussen goed verdedigen en met 11 man voor de goal hangen, dat weet je zelf ook wel. Het is verder gewoon opvallend dat de team die WK's winnen vooral weinig doelpunten tegen krijgen, dat duidt op een goede verdediging (allen Brazilie lijkt zich daar aan te kunnen onttrekken). En dat is ook logisch, wie geen doelpunt tegen krijgt zal in ieder geval nooit verliezen in beginsel. De focus moet in Nederland gaan verschuiven van aanvallen naar verdedigen en balbezit.
In 74 kregen we voor de finale 1 doelpunt tegen. En het was een eigen doelpunt. Dat deden we met aanvallend adembenemend voetbal.

Waar heb je het over ?

pi_84022051
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 22:40 schreef tong80 het volgende:
Waar heb je het over ?
Over al de gevallen in de meer moderne historie die mijn gelijk aantonen. Het voetbal is veranderd, wen er maar vast aan. Sowieso is het gehuil om de indruk van Nederland meer iets van een onzekere tiener dan van een land dat ooit nog eens WK wil worden. Het zal mij werkelijk een worst wezen wat die Engelsen over Nederland schrijven, want denk maar niet dat ze er zelf een moment aan twijfelen als ze met lelijk spel WK worden.
  dinsdag 13 juli 2010 @ 22:42:24 #175
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_84022092
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 20:31 schreef Resonancer het volgende:

[..]

Mijn oudste zoon weet nog niet veel van voetbal maar na de overtreding van De Jong zei hij: " Ik hoop dat Spanje wint".
Ik neem aan dat je hem met de vlakke hand gecorrigeerd hebt ? Wat een belhamel.
2000 light years from home
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')