abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_84009952
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 12:16 schreef okiokinl het volgende:
we zijn maar 1 stapje verder gekomen dan anders, normaal stranden we in de halve finale.
Ehhh... Nee.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
  dinsdag 13 juli 2010 @ 18:27:24 #152
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_84009971
Ik heb wel dat in het vervolg de schoppartijen wat achterwege worden gelaten, want anders verandert het imago wel van total football naar ordinaire schoppers.
Géén kloon van tvlxd!
pi_84015131
quote:
Op maandag 12 juli 2010 21:34 schreef tong80 het volgende:

Van Basten had gelijk.

Van Basten zou De Jong ook selecteren. ( n.b. het type speler dat hem invalide heeft getrapt)
Na zijn opmerking richting Davids ben ik behoorlijk op hem afgeknapt, zijn gelijk zegt mij weinig (meer).
Heb 3 Oranje WK finales bewust meegemaakt maar aan deze hou ik toch de meeste nare nasmaak over (Wouters in het kwadraat) .
Mijn oudste zoon weet nog niet veel van voetbal maar na de overtreding van De Jong zei hij: " Ik hoop dat Spanje wint". Ik dacht alleen " op deze manier wil ik ook niet dat NL wint.
Mijn Oranjehart is gebroken. De Leeuw staat in z'n hemd.
We must guard against the aquisition of unwarranted influence, whether sought or unsought, by the military-industrial complex.
We must never let the weight of this combination endanger our liberties or democratic processes.
Eisenhower1961.
pi_84015235
Vond het heerlijk hoe Nederland speelde.Eindelijk voetballen zoals het hoort: Zakelijk, hard en met passie! Wat kan mij het nou schelen hoe de wereld over ons denkt als we maar winnen! Bertje gewoon zo doorgaan en EK worden in 2012!

Diep respect voor van Bommel en de Jong
  Trouwste user 2022 dinsdag 13 juli 2010 @ 20:54:41 #155
7889 tong80
Spleenheup
pi_84016238
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 20:33 schreef Ludacriss het volgende:
Vond het heerlijk hoe Nederland speelde.Eindelijk voetballen zoals het hoort: Zakelijk, hard en met passie! Wat kan mij het nou schelen hoe de wereld over ons denkt als we maar winnen! Bertje gewoon zo doorgaan en EK worden in 2012!

Diep respect voor van Bommel en de Jong
Hebben we gewonnen ?

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_84016438
lol!

Oh noes, het buitenland vindt Nederland na een of 2 wedstrijden ineens niet lief meer. Tientallen jaren is Nederland HET voorbeeld geweest maar nu is het even anders en meteen slaat de hele publieke opinie om. Zegt genoeg over hun lijkt me... Waan van de dag enzo.

En al die mensen 'zo wil ik niet eens winnen'. Ga toch heen, al hadden ze die spanjaarden stuk voor stuk onderuit moeten halen, de middenvelders 2 ballen uit het doel moeten boksen en ze uiteindelijk met 8 man geeindigd. Alles voor de winst.

Nu was het NET niet genoeg, zo dichtbij zijn ze nog nooit geweest en met iets meer geluk hadden ze de cup omhoog gehouden. Ik hoop dat ze deze mentaliteit in ieder geval vasthouden, hard waar nodig en dan hopelijk gecombineerd met mooier voetbal (ja, dat heb ik ook gemist).

En op 2 of 3 overtredingen na was het allemaal zo erg niet in deze finale, wat een overtrokken reacties allemaal.
  Trouwste user 2022 dinsdag 13 juli 2010 @ 21:02:12 #157
7889 tong80
Spleenheup
pi_84016607
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 20:58 schreef m0ridin het volgende:

En op 2 of 3 overtredingen na was het allemaal zo erg niet in deze finale, wat een overtrokken reacties allemaal.
De BBC had in de rust al een compilatie filmpje van alle overtredingen van van Bommel.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  Trouwste user 2022 dinsdag 13 juli 2010 @ 21:03:05 #158
7889 tong80
Spleenheup
pi_84016659
Trouwens buiten de kans van van Bommel kan ik me geen goede aanvallende actie van Nederland herinneren.

dinsdag 13 juli 2010 @ 21:43:06 #159
150363 Wii-Style
Ba-Lue Bolivar Ba-Lues-Are
pi_84018797
De dag na de finale moest ik me schamen. Voor het eerst in mijn leven schaamde ik me om Nederlander te zijn. Vooral omdat er zoveel NL'ers zijn die het allemaal wel prima vinden.

Nederland is het anti-voetbal land. Voortaan moet Oranje maar laten zien dat ze een beetje fatsoenlijk kunnen voetballen, anders ga ik ze echt niet steunen.
Linkse theedrinkende criminelenknuffelaar.
pi_84019456
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 20:58 schreef m0ridin het volgende:
lol!

Oh noes, het buitenland vindt Nederland na een of 2 wedstrijden ineens niet lief meer. Tientallen jaren is Nederland HET voorbeeld geweest maar nu is het even anders en meteen slaat de hele publieke opinie om. Zegt genoeg over hun lijkt me... Waan van de dag enzo.

En al die mensen 'zo wil ik niet eens winnen'. Ga toch heen, al hadden ze die spanjaarden stuk voor stuk onderuit moeten halen, de middenvelders 2 ballen uit het doel moeten boksen en ze uiteindelijk met 8 man geeindigd. Alles voor de winst.

Nu was het NET niet genoeg, zo dichtbij zijn ze nog nooit geweest en met iets meer geluk hadden ze de cup omhoog gehouden. Ik hoop dat ze deze mentaliteit in ieder geval vasthouden, hard waar nodig en dan hopelijk gecombineerd met mooier voetbal (ja, dat heb ik ook gemist).

Precies. Al dat slappe gejank van mensen die roepen dat ze zich schamen voor nederland
pi_84019705
quote:
Op maandag 12 juli 2010 21:34 schreef tong80 het volgende:
....voetbal.

We staan door de laatste twee WK's bekend als agressieve schoppers.

Bedankt van Bommel.

Van Basten had gelijk.

Van Basten wilde liever Nigel de Jong dan van Bommel op het middenveld.
  Trouwste user 2022 dinsdag 13 juli 2010 @ 21:57:41 #162
7889 tong80
Spleenheup
pi_84019714
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 21:53 schreef Redux het volgende:

[..]

Precies. Al dat slappe gejank van mensen die roepen dat ze zich schamen voor nederland

Heb jij genoten van de finale ?

dinsdag 13 juli 2010 @ 22:00:24 #163
310008 The_Big_Lebowski
The Dude Abides
pi_84019870
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 21:02 schreef tong80 het volgende:

[..]

De BBC had in de rust al een compilatie filmpje van alle overtredingen van van Bommel.

In Engeland zijn ze gewoon stikjaloers. Ze zouden een moord doen om na 1966 (!!) weer eens de finale van het WK te halen. Zij zijn helemaal de laatsten die mogen zeiken. En hun spel tegen Duitsland was oogstrelend!
pi_84019914
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 21:53 schreef Redux het volgende:

[..]

Hoe ze er in het buitenland over denken, zal me worst wezen.
Wel merk ik bij mezelf dat het moderne zakelijke voetbal me steeds minder boeit en ik mijn schouders een keer heb opgehaald na de finale, jammer maar Spanje was beter.
pi_84019919
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 21:57 schreef tong80 het volgende:
Heb jij genoten van de finale ?

Nee, ik vond het een kut wedstrijd. Niet alleen omdat we verloren.

Maar als ik naar de nl-ploeg kijk zoals ik naar brazilie kijk nadat wij wonnen van brazilie, dan is er qua ons spel niet zo heel veel aan de hand.
Brazilie speelde ook hard, maakte ook vuile overtredingen op nl. Maar so what? Daar maak ik me totaal niet meer druk om, waarom zou ik me wel druk maken om het spel van nl in de finale?
pi_84021230
Wat een gehuil en treurnis toch weer. Niet geheel toevallig dat dit van de FOK!-bejaarden komt, het spel van 1974 wordt steeds meer opgehemeld (meestal ook door mensen die het hele WK van 1974 niet meegemaakt hebben) en dus menen zij dat zij in de positie zijn Nederland te kunnen bekritiseren op een vermeend gebrek aan aanvallend spel. Ik denk dat een verdedigende speelstijl veel meer rendement kan bieden dan een echte aanvallende speelstijl. Spanje is een topper qua verdediging, ze hebben veel balbezit en krijgen daarom weinig doelpunten tegen, een goede verdediging dus. Ook Italië in 2006 bijvoorbeeld heeft maar 2 doelpunten tegen gehad in het toernooi en zij hadden volgens mij ook een goede verdediging.
pi_84021611
Ben ouder dan Tong en in 1974 was het spel veel trager.
Tegenwoordig kan een scheidsrechter samen met zijn grensrechters gewoon niet alles meer overzien door de hogere snelheid en "Comedia del arte" taferelen.
  Trouwste user 2022 dinsdag 13 juli 2010 @ 22:34:23 #168
7889 tong80
Spleenheup
pi_84021667
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 22:25 schreef Bolkesteijn het volgende:
Wat een gehuil en treurnis toch weer en niet geheel toevallig dat dit van de FOK!-bejaarden komt, het spel van 1974 wordt steeds meer opgehemeld (meestal ook door mensen die het hele WK van 1974 niet meegemaakt hebben) en dus menen zij dat zij in de positie zijn Nederland te kunnen bekritiseren op een vermeend gebrek aan aanvallend spel. Ik denk dat een verdedigende speelstijl veel meer rendement kan bieden dan een echte aanvallende speelstijl. Spanje is een topper qua verdediging, ze hebben veel balbezit en krijgen daarom weinig doelpunten tegen, een goede verdediging dus. Ook Italië in 2006 bijvoorbeeld heeft maar 2 doelpunten tegen gehad in het toernooi en zij hadden volgens mij ook een goede verdediging.
Ok gaan we lekker verdedigend spelen in het vervolg net als andere kleine kutlanden. Weg met het voetbal dat ons als kleine land groot heeft gemaakt. Het liefst met types als de Jong. Weg met Bergkamp, Cruijff, van Nistelrooij, Keizer, Rensenbrink, van Basten, van Hanegem en Sneijder.

Worden we eindelijk weer eens met beide benen op de grond gezet en mogen we ons scharen tussen België, Zwitserland, Schotland, Bulgarije, Ierland, Zweden of Noorwegen. Heerlijke voetballanden die met destructief voetbal die wereld hebben veroverd.

pi_84021870
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 22:34 schreef tong80 het volgende:
Heerlijke voetballanden die met destructief voetbal die wereld hebben veroverd.

Als we de finale hadden gewonnen had je anders geluld.
pi_84021884
quote:
Ok gaan we lekker verdedigend spelen in het vervolg net als andere kleine kutlanden. Weg met het voetbal dat ons als kleine land groot heeft gemaakt. Het liefst met types als de Jong. Weg met Bergkamp, Cruijff, van Nistelrooij, Keizer, Rensenbrink, van Basten, van Hanegem en Sneijder.

Worden we eindelijk weer eens met beide benen op de grond gezet en mogen we ons scharen tussen België, Zwitserland, Schotland, Bulgarije, Ierland, Zweden of Noorwegen. Heerlijke voetballanden die met destructief voetbal die wereld hebben veroverd.
Aha, dit soort karikaturen zijn een teken dat ik de vinger op de zere plek leg, mooi. Er zit een heel groot verschil tussen goed verdedigen en met 11 man voor de goal hangen, dat weet je zelf ook wel. Het is verder gewoon opvallend dat de team die WK's winnen vooral weinig doelpunten tegen krijgen, dat duidt op een goede verdediging (allen Brazilie lijkt zich daar aan te kunnen onttrekken). En dat is ook logisch, wie geen doelpunt tegen krijgt zal in ieder geval nooit verliezen in beginsel. De focus moet in Nederland wat gaan verschuiven van aanvallen naar verdedigen en balbezit.
pi_84021929
quote:

[..]

Je vergeet Italië.
  dinsdag 13 juli 2010 @ 22:39:52 #172
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_84021958
quote:

[..]

Weet je nog wat Zwitserland tegen Spanje gedaan heeft? Zuurkool die je der bent
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Trouwste user 2022 dinsdag 13 juli 2010 @ 22:40:26 #173
7889 tong80
Spleenheup
pi_84021987
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 22:38 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Aha, dit soort karikaturen zijn een teken dat ik de vinger op de zere plek leg, mooi. Er zit een heel groot verschil tussen goed verdedigen en met 11 man voor de goal hangen, dat weet je zelf ook wel. Het is verder gewoon opvallend dat de team die WK's winnen vooral weinig doelpunten tegen krijgen, dat duidt op een goede verdediging (allen Brazilie lijkt zich daar aan te kunnen onttrekken). En dat is ook logisch, wie geen doelpunt tegen krijgt zal in ieder geval nooit verliezen in beginsel. De focus moet in Nederland gaan verschuiven van aanvallen naar verdedigen en balbezit.
In 74 kregen we voor de finale 1 doelpunt tegen. En het was een eigen doelpunt. Dat deden we met aanvallend adembenemend voetbal.

Waar heb je het over ?

pi_84022051
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 22:40 schreef tong80 het volgende:
Waar heb je het over ?
Over al de gevallen in de meer moderne historie die mijn gelijk aantonen. Het voetbal is veranderd, wen er maar vast aan. Sowieso is het gehuil om de indruk van Nederland meer iets van een onzekere tiener dan van een land dat ooit nog eens WK wil worden. Het zal mij werkelijk een worst wezen wat die Engelsen over Nederland schrijven, want denk maar niet dat ze er zelf een moment aan twijfelen als ze met lelijk spel WK worden.
  dinsdag 13 juli 2010 @ 22:42:24 #175
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_84022092
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 20:31 schreef Resonancer het volgende:

[..]

Mijn oudste zoon weet nog niet veel van voetbal maar na de overtreding van De Jong zei hij: " Ik hoop dat Spanje wint".
Ik neem aan dat je hem met de vlakke hand gecorrigeerd hebt ? Wat een belhamel.
2000 light years from home
pi_84022275
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 22:40 schreef tong80 het volgende:

[..]

In 74 kregen we voor de finale 1 doelpunt tegen. En het was een eigen doelpunt. Dat deden we met aanvallend adembenemend voetbal.

Waar heb je het over ?

In 78 was het al zakelijker en minder frivool en daar waren we dichter bij de winst.
V. Marwijk heeft daarop verder geborduurt en ook verloren.
wat nu de goeie manier is? Heb geen idee.
pi_84022369
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 22:45 schreef sig000 het volgende:
Wat nu de goeie manier is? Heb geen idee.
Het zakelijke denk ik, of voetbal moet een jury element krijgen.
  Trouwste user 2022 dinsdag 13 juli 2010 @ 22:47:18 #178
7889 tong80
Spleenheup
pi_84022407
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 22:41 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Over al de gevallen in de meer moderne historie die mijn gelijk aantonen. Het voetbal is veranderd, wen er maar vast aan. Sowieso is de gehuil om de indruk van Nederland meer iets van een onzekere tiener dan van een land dat ooit nog eens WK wil worden.
Griekenland won met dat voetbal ooit het EK. Noem eens een speler uit de Griekse geschiedenis. En wat heeft Friekenland verder gepresteerd op grote toernooien ?

Heb je ze dit jaar gezien ?

Nederland moet zich blijven onderscheiden.

pi_84022419
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 22:39 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Weet je nog wat Zwitserland tegen Spanje gedaan heeft? Zuurkool die je der bent
Dat past niet in Tong zijn plaatje dus je post wordt genegeerd.
  dinsdag 13 juli 2010 @ 22:47:55 #180
310277 Garincha
Gewonnen!
pi_84022458
Die reacties over de rondvaart en huldiging van het Nederlandse elftal vandaag op Yahoo.
quote:
I am ashamed of Football (soccer) after that final match. The Dutch are a disgrace to the sport. I would have red-carded the whole team, even the manager and the coach. They raped the beautiful game. If I were Dutch, I would be so ashamed.

Spain, I didn't support them at all, but after the first 20 minutes of the final day, I did. The worst final in the history of the World Cup. FIFA should banned the Dutch from competing in Brazil.

+ You see this kind of football in the English Premier League where teams like Arsenal are beaten by lowly teams by means of un-football tactics. But in the world cup? Terrible example.

+ Somebody (hello, English hooligans) should blow the despicable Dutch out of the water.
quote:
Now the Dutch have to live down giving the world Joran Van Der Sloot and also a terrible soccer team, oh the shame of it all!
quote:
If I had been Dutch, I would have been ashamed of this team after their performance against Spain on Sunday. The world media are collectively calling this the worst World Cup final ever because of the extreme foul play by the Dutch. The fact that these Dutch fans are celebrating is baffling.
http://news.yahoo.com/s/a(...)therlands_celebrates
Of toch niet?
pi_84022523
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 22:47 schreef tong80 het volgende:
Griekenland won met dat voetbal ooit het EK. Noem eens een speler uit de Griekse geschiedenis. En wat heeft Friekenland verder gepresteerd op grote toernooien ?

Heb je ze dit jaar gezien ?

Nederland moet zich blijven onderscheiden.
Je bent denk ik gewoon te veel voetballiefhebber, terwijl ik meer op resultaat uit ben.
pi_84022622
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 22:47 schreef Garincha het volgende:
Die reacties over de rondvaart en huldiging van het Nederlandse elftal vandaag op Yahoo.
[..]

[..]

[..]

Ze zijn al bevreesd aan het worden voor Nederland, mooi, mooi.
  Trouwste user 2022 dinsdag 13 juli 2010 @ 22:52:22 #183
7889 tong80
Spleenheup
pi_84022708
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 22:49 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Je bent denk ik gewoon te veel voetballiefhebber, terwijl ik meer op resultaat uit ben.
Ik ben net zo op resultaat gericht als jij.

Alleen wel op onze manier.

pi_84023004
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 22:52 schreef tong80 het volgende:

[..]

Ik ben net zo op resultaat gericht als jij.

Alleen wel op onze manier.

Van Gaal nog maar een keer dan?
pi_84023192
quote:
[..]

[..]

[..]

Stelletje huilies
pi_84024892
Janktopic eerste klas. Lang geleden dat ik zo'n groot stel azijnpissers bij elkaar heb gezien als hier op FOK. In het tijdperk dat ze nog voetbal speelden met een steen hebben we in de finale gestaan en het was goed jongen, het was zo geweldig. Nederland toont een keertje lef en het is weer niet goed, volgende keer gaan we er weer af met mietjes voetbal is het ook niet goed. En zeker weten dat Nederland wederom wordt gezien als het land waar je echt geen rekening mee hoeft te houden. Door de laffe mentaliteit haalden ze toch nooit de finale in 32 jaar tijd. Ze hebben een keer ballen getoond, eindelijk, zie hier het resultaat.

Tevens zijn al die janklanden er kansloos uitgevlogen (Argentinië, Engeland, Frankrijk, Italië) of dachten ze dat ze al in de finale stonden (Duitsland, Brazilie(kenmerkend vuil spel zie rode kaart tegen Nederland,afgewisseld met fraai voetbal)). Ze hebben het nu weer eindelijk eens een keer over Nederland. Denk je nou echt dat de wereld zich enigszins bezighoudt met het ooh zo geweldige spel van het andere land. Iedereen kijkt alleen naar de prestaties van het eigen land en gaan juist zeiken op de rest als er zelf niks wordt bereikt.

[ Bericht 12% gewijzigd door Jed1Gam op 13-07-2010 23:36:04 ]
pi_84025101
quote:
[..]

[..]

[..]

Laat de hele wereld AUB zo denken.
  dinsdag 13 juli 2010 @ 23:31:35 #188
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_84025108
quote:
[..]

[..]

[..]

Heerlijk, kijk al uit naar het volgende EK.
2000 light years from home
pi_84029681
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 22:38 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Aha, dit soort karikaturen zijn een teken dat ik de vinger op de zere plek leg, mooi. Er zit een heel groot verschil tussen goed verdedigen en met 11 man voor de goal hangen, dat weet je zelf ook wel. Het is verder gewoon opvallend dat de team die WK's winnen vooral weinig doelpunten tegen krijgen, dat duidt op een goede verdediging (allen Brazilie lijkt zich daar aan te kunnen onttrekken). En dat is ook logisch, wie geen doelpunt tegen krijgt zal in ieder geval nooit verliezen in beginsel. De focus moet in Nederland wat gaan verschuiven van aanvallen naar verdedigen en balbezit.
Zoals in de finale, toen we de bal alleen maar naar voren peerden en er nog geen drie passes achter elkaar aan kwamen? Leve het Nieuwe Realisme! Gevolg is alleen wel dat we steeds de bal direct kwijt waren en 80% van de tijd achter de Spanjaarden moesten aanhollen. Modern voetbal! Yeah right. Gewoon slecht voetbal.

Je moet verder eens uitleggen waarom een goede verdediging een goede aanval uitsluit. Waarom niet allebei, zoals Oranje vroeger? Anders dan je schijnt te denken was dit Oranje namelijk verdedigend behoorlijk matig vergeleken met de ploegen uit het verleden. Het was gewoon allemaal slecht: verdedigend én aanvallend, terwijl het vroeger nog wel eens allebei goed was.

Dat ziet er niet alleen beter uit, het vergroot ook de kansen op een overwinning zonder afhankelijk te zijn van toevalstreffers en eigen doelpunten van de tegenstander. Op een zwak bezet WK en met een hoop meevallers kun je met dit voetbal zomaar in de finale komen. Maar dat heeft niks met 'realisme' te maken. Het leek helemaal nergens op en als je dan ook nog gaat lopen schoppen omdat je het niet bij kunt benen, val je gewoon genadeloos door de mand.
  woensdag 14 juli 2010 @ 01:45:45 #190
310008 The_Big_Lebowski
The Dude Abides
pi_84029798
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 23:31 schreef Merkie het volgende:

[..]

Heerlijk, kijk al uit naar het volgende EK.
Yahoo
  woensdag 14 juli 2010 @ 02:19:44 #191
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_84030193
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 01:39 schreef Scribent het volgende:

Zoals in de finale, toen we de bal alleen maar naar voren peerden en er nog geen drie passes achter elkaar aan kwamen? Leve het Nieuwe Realisme! Gevolg is alleen wel dat we steeds de bal direct kwijt waren en 80% van de tijd achter de Spanjaarden moesten aanhollen. Modern voetbal! Yeah right. Gewoon slecht voetbal.

Je moet verder eens uitleggen waarom een goede verdediging een goede aanval uitsluit. Waarom niet allebei, zoals Oranje vroeger? Anders dan je schijnt te denken was dit Oranje namelijk verdedigend behoorlijk matig vergeleken met de ploegen uit het verleden. Het was gewoon allemaal slecht: verdedigend én aanvallend, terwijl het vroeger nog wel eens allebei goed was.

Dat ziet er niet alleen beter uit, het vergroot ook de kansen op een overwinning zonder afhankelijk te zijn van toevalstreffers en eigen doelpunten van de tegenstander. Op een zwak bezet WK en met een hoop meevallers kun je met dit voetbal zomaar in de finale komen. Maar dat heeft niks met 'realisme' te maken. Het leek helemaal nergens op en als je dan ook nog gaat lopen schoppen omdat je het niet bij kunt benen, val je gewoon genadeloos door de mand.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_84030300
quote:
Zoals in de finale, toen we de bal alleen maar naar voren peerden en er nog geen drie passes achter elkaar aan kwamen? Leve het Nieuwe Realisme! Gevolg is alleen wel dat we steeds de bal direct kwijt waren en 80% van de tijd achter de Spanjaarden moesten aanhollen.
Dat is dus niet de situatie van balbezit waar ik op doel. De sleutel naar overwinningen zit hem tegenwoordig meer in goede verdedigen en balbezit houden is daar een onderdeel van. Ik zeg niet dat dit spel goed uitgevoerd is door Nederland, maar de koers is wel goed, alleen de uitwerking moet nog beter. Spanje was heel goed in balbezit, daarom hebben ze ook zo weinig doelpunten tegen gehad. Nederland was daar minder goed in, maar de betekent niet dat daarmee de gekozen insteek niet juist is.
quote:
Je moet verder eens uitleggen waarom een goede verdediging een goede aanval uitsluit.
Omdat je maar met 11 man op het veld mag staan. Tenzij je een zeer allround elftal hebt (volgens mij is het zelfoverschatting om dat van Nederland te denken) sluit verdedigen en aanvallen elkaar toch wel enigszins uit.
quote:
Anders dan je schijnt te denken was dit Oranje namelijk verdedigend behoorlijk matig vergeleken met de ploegen uit het verleden. Het was gewoon allemaal slecht: verdedigend én aanvallend, terwijl het vroeger nog wel eens allebei goed was.
De cijfers spreken dat tegen, Nederland heeft in de aanloop naar het toernooi en op het toernooi zelf tot de halve finale bijna geen doelpunten tegen gehad. Dan kun je van een goede verdediging spreken.
quote:
Boehoe, wat een enorm zure mensen lopen er toch in dit subforum rond. Het resultaat van dit elftal is ontzettend goed te noemen en dat kun je niet af doen als geluk, toeval en een zwak WK. Dat er nog steeds een paar fossielen zijn die er een balletvoorstelling van willen tsja, dat is echt hun probleem. Ik hoop dat Van Marwijk nog heel lang bondscoach blijft en dat de gezichten nog zuurder worden als het EK2012 gewonnen wordt.

[ Bericht 20% gewijzigd door Bolkesteijn op 14-07-2010 02:42:37 ]
pi_84030551
quote:

Of toch niet?
pi_84030728
quote:

[..]

pi_84030872
quote:
Op maandag 12 juli 2010 21:46 schreef Bolkesteijn het volgende:
Laat die buitenlanders lekker huilen. Nederland is op de juiste weg met dit type voetbal. Defensie is belangrijker dan aanvallen om een grote prijs te pakken denk ik. Daarom heeft Spanje dit toernooi ook gewonnen, zij beheersen dat nog net een stapje beter.
Brazilië heeft altijd overwegend aanvallend gespeeld en is nog altijd het elftal met de meeste wk titels. En Spanje speelde heus niet zo aanvallend als men beweert hoor , als je weet dat ze dankzij één kopbaldoelpunt van een mee opgerukte verdediger in de finale geraakt zijn zal het wel niet zo fantastisch geweest zijn op offensief vlak. Hun zogenaamde 'topper' Torres heeft zelfs geen enkel doelpunt gescoord.
Vretend in de regen op de camping met me vriendinnetje zonder reet en geen hersens.
I get a clean shave , bathe go to a rave , die from an overdose and dig myself outta my grave.
pi_84030881
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 02:29 schreef Bolkesteijn het volgende:

Dat er nog steeds een paar fossielen zijn die er een balletvoorstelling van willen tsja, dat is echt hun probleem.
Ik denk dat het hedendaagse voetbal juist een balletvoorstelling is :

Vretend in de regen op de camping met me vriendinnetje zonder reet en geen hersens.
I get a clean shave , bathe go to a rave , die from an overdose and dig myself outta my grave.
pi_84033152
Toen Belgie op het WK 98, toen met een intrinsiek veel mindere ploeg dan oranje, met verdedigend spel een 0-0 gelijkspel haalde tegen NL, toch één vd betere ploegen toen, werd dat door de NL'ers aanzien als een laffe daad, men sprak schande van de Belgische spelwijze. Zeker toen Staelens sluw een rode kaart uitlokte toen Kluivert zijn armen niet kon thuis houden.

Nu, twaalf jaar later, bereikt NL met (matig) berekend en klinisch spel de finale en worden schandalige overtredingen van DE Jong en Van Bommel toegejuicht. Het doel heiligt de middelen wordt gezegd en geniepige spelers zijn noodzakelijk.

Zo zie je maar hoe percepties door de jaren heen kunnen veranderen als het maar in je eigen voordeel uitdraait.
  woensdag 14 juli 2010 @ 09:51:06 #198
61910 mymoodfentje
SHENS troll'd hard
pi_84033260
Als we gewonnen hadden schreef het buitenland; Nederland hard en zakelijk de wereldcup veroverd

en nu huilie doen:')

in dit topic, wilders stemmers die zich ineens wat aantrekken van buitenlanders !!!!
"If you had a million years to do it, you couldn't rub out even half the "Fuck you" signs in the world."
Always look at the bright side of death
pi_84034998
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 02:29 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Dat is dus niet de situatie van balbezit waar ik op doel. De sleutel naar overwinningen zit hem tegenwoordig meer in goede verdedigen en balbezit houden is daar een onderdeel van. Ik zeg niet dat dit spel goed uitgevoerd is door Nederland, maar de koers is wel goed, alleen de uitwerking moet nog beter. Spanje was heel goed in balbezit, daarom hebben ze ook zo weinig doelpunten tegen gehad. Nederland was daar minder goed in, maar de betekent niet dat daarmee de gekozen insteek niet juist is.
Als dat de insteek nou was... Maar ik heb dit WK niet echt lijn kunnen ontdekken in het spel van Oranje en al helemaal niet tegen de wat moeilijker tegenstanders. Toen werd het toch weer vooral Sneijder die van eigen helft op doel gaat schieten en Robben die met heftige armgebaren achter de scheidsrechter aan rent.
quote:
[..]

Omdat je maar met 11 man op het veld mag staan. Tenzij je een zeer allround elftal hebt (volgens mij is het zelfoverschatting om dat van Nederland te denken) sluit verdedigen en aanvallen elkaar toch wel enigszins uit.
De NL selectie is heus goed en breed genoeg om beter te voetballen dan dit. We zijn geen Slowakije.
quote:
[..]

De cijfers spreken dat tegen, Nederland heeft in de aanloop naar het toernooi en op het toernooi zelf tot de halve finale bijna geen doelpunten tegen gehad. Dan kun je van een goede verdediging spreken.
Heb het ook niet over de kwalificatiereeks, toen werd er nog gewoon gevoetbald. Bovendien vergeleek ik deze verdediging met die uit het verleden, pak 'em beet 1998. Dat was echt een betere verdediging dan die van nu.

Maakt ook niet uit, ik begrijp alleen niet waarom mensen als jij denken dat er een enorme stijlbreuk met het verleden heeft plaats gevonden, alsof we 40 jaar naïef mooi weer voetbal hebben gespeeld en nu opeens zo zakelijk en realistisch zijn geworden. Dat is gewoon onzin en legt causale verbanden die er niet zijn.
quote:
[..]

Boehoe, wat een enorm zure mensen lopen er toch in dit subforum rond. Het resultaat van dit elftal is ontzettend goed te noemen en dat kun je niet af doen als geluk, toeval en een zwak WK.
Waarom niet? Ik constateer feiten (zwak WK, veel geluk, toevalstreffers) en verbind daaraan de conclusie dat die voor een belangrijk deel het 'succes' van dit WK verklaren. Dat de holadiee-massa zichzelf wijs maakt dat we zo geweldig gespeeld hebben doet daaraan niet af.
quote:
Dat er nog steeds een paar fossielen zijn die er een balletvoorstelling van willen tsja, dat is echt hun probleem.
Ik hoef geen balletvoorstelling, maar ik denk wel dat je met deze selectie tot beter voetbal in staat moet zijn. Dan kun je ook op eigen kracht winnen als het met de meevallers eens wat tegenzit.
quote:
Ik hoop dat Van Marwijk nog heel lang bondscoach blijft en dat de gezichten nog zuurder worden als het EK2012 gewonnen wordt.
Niks tegen Van Marwijk, een verademing na Van Basten, maar dit WK is hij me tegengevallen.
  woensdag 14 juli 2010 @ 11:32:04 #200
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_84036938
Ik schaam me echt voor al die negatievelingen hier. Bah.

Gelukkig is dit forum straks gesloten.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')