Het had best wat beter gekund in attractief opzicht, maar dan zouden we lang niet zo ver zijn gekomen. Als we helemaal op de aanval hadden gespeeld waren we tegen brazilie er al uit gegaan.quote:Op woensdag 14 juli 2010 10:45 schreef Scribent het volgende:
Ik hoef geen balletvoorstelling, maar ik denk wel dat je met deze selectie tot beter voetbal in staat moet zijn. Dan kun je ook op eigen kracht winnen als het met de meevallers eens wat tegenzit.
Hoezo niet? Als je beter aanvalt creëer je meer kansen en kun je dus vaker scoren en als je zelf balbezit hebt hoef je minder vaak achter de tegenstander aan te rennen, wat energie vreet.quote:Op woensdag 14 juli 2010 12:05 schreef addictivebeat het volgende:
[..]
Het had best wat beter gekund in attractief opzicht, maar dan zouden we lang niet zo ver zijn gekomen.
We deden helemaal niks tegen Brazilië, werden aan alle kanten voorbij gelopen.quote:Als we helemaal op de aanval hadden gespeeld waren we tegen brazilie er al uit gegaan.
Ik schaam me eerder voor die Telegraaflezers die alle kritiek, ook de beargumenteerde, verketteren als 'on-vaderlands' en suggereren dat 'je dan maar op moet rotten naar het buitenland'.quote:Op woensdag 14 juli 2010 11:32 schreef Zwansen het volgende:
Ik schaam me echt voor al die negatievelingen hier. Bah.
Gelukkig is dit forum straks gesloten.
Nee, als ik voetbal kijk laat ik de voeten spreken.quote:Op dinsdag 13 juli 2010 22:42 schreef Merkie het volgende:
[..]
Ik neem aan dat je hem met de vlakke hand gecorrigeerd hebt? Wat een belhamel.
Lol, je raakte zeker de tel kwijt ?quote:Op dinsdag 13 juli 2010 22:01 schreef Redux het volgende:
[..]
Nee, ik vond het een kut wedstrijd. Niet alleen omdat we verloren.
"World Cup Final: Dive Diary "quote:Op woensdag 14 juli 2010 18:58 schreef Resonancer het volgende:
[..]
Lol, je raakte zeker de tel kwijt ?
Die gele en rode kaarten...
Gelukkig kan iedereen hier over voetbal meepraten.![]()
JAAAAAAAAAAAAA we hebben geschiedenis geschreven. De meeste gele kaarten ooit in een finale gekregen. Eén kans gecreëerd in 120 minuten voetbal. Een mooie rode kaart, al zeg ik hetzelf. Hoewel ik blijer was geweest met nog twee rode kaarten. Heel de buitenlandse pers kraakt dit elftal tot op het bod af.quote:Op woensdag 14 juli 2010 11:32 schreef Zwansen het volgende:
Ik schaam me echt voor al die negatievelingen hier. Bah.
Gelukkig is dit forum straks gesloten.
FF pissen.quote:
Dat is onzin, Webb floot slecht, inconsequent en de wedstrijd kapot maar niet partijdig.quote:Op woensdag 14 juli 2010 19:59 schreef Redux het volgende:
webb floot meer in ons nadeel dan in het nadeel van spanje.
ik herinner me vooral ondraaglijke uitschakelingen en jaren achtereen waarin we met ons neus op de feiten werden gedrukt dat dat oeverloze gebrei en `tikkie-terug-jaap-voetbal" genadeloos werd afgestraft door niet meevoetballende toplanden als brazilie en italie. en daarna de irritatie omdat we telkens opnieuw weer lekker naief aan een toernooi begonnen met buitenspelertjes, vroeg druk zetten, veel de bal laten gaan etc......oh wat was dat vermoeiend en vervelend om te zien. geen enkel rendement en je wist bij voorbaat al dat je op een gegeven moment het deksel op de neus kreeg door een slimme ploeg die nederland gek provoceerde en WEL voor de winst speelde!quote:Op woensdag 14 juli 2010 19:57 schreef tong80 het volgende:
[..]
FF pissen.
Ik ben romanticus man. Herinner me nog geweldige WK's. Ik zeik niet snel. Ook niet over de wedstrijden tot aan de finale. Maar de finale was een totale sof.
Get over it is precies wat 95 % doet.quote:Op woensdag 14 juli 2010 19:59 schreef Redux het volgende:
Get over it. Spanje was ook geen lievertje, webb floot meer in ons nadeel dan in het nadeel van spanje.
quote:Op woensdag 14 juli 2010 20:04 schreef tong80 het volgende:
[..]
Get over it is precies wat 95 % doet.
Ik als echte liefhebber kan er nog niet over getten. En spring niet van een woonboot om feest te vieren over een tweede plaats.
mooier voetbal preferen boven resultaat voetbal is mijn ogen net zo erg, zo niet erger dus je spreekt jezelf tegen!quote:Op woensdag 14 juli 2010 20:04 schreef tong80 het volgende:
[..]
Ik als echte liefhebber kan er nog niet over getten. En spring niet van een woonboot om feest te vieren over een tweede plaats.
lol en jij noemt jezelf romanticus?quote:Op woensdag 14 juli 2010 20:04 schreef tong80 het volgende:
[..]
Van welke planeet kom jij ?quote:Op woensdag 14 juli 2010 20:04 schreef HaagsPietje het volgende:
[..]
ik herinner me vooral ondraaglijke uitschakelingen en jaren achtereen waarin we met ons neus op de feiten werden gedrukt dat dat oeverloze gebrei en `tikkie-terug-jaap-voetbal" genadeloos werd afgestraft door niet meevoetballende toplanden als brazilie en italie. en daarna de irritatie omdat we telkens opnieuw weer lekker naief aan een toernooi begonnen met buitenspelertjes, vroeg druk zetten, veel de bal laten gaan etc......oh wat was dat vermoeiend en vervelend om te zien. geen enkel rendement en je wist bij voorbaat al dat je op een gegeven moment het deksel op de neus kreeg door een slimme ploeg die nederland gek provoceerde en WEL voor de winst speelde!
dat is wat ik herinner aan voorgaan WK s en EKs....daarom was dit toernooi echt een verademing!!!! eindelijk eens die topmentaliteit! eindeljjk eens af van dat naieve gejammer over "mooi spel" etc.
mooi spel = winst en DUS was dit een heel erg mooi toernooi van Oranje! hopelijk gaan we op deze manier door ipv onze oren te laten hangen naar wat wereldvreemde naieve nikszeggende commentaren van betweters op een heuvel in catalonie![]()
omdat we met dat zogenaamde "mooie" (maar in mijn ogen dodelijk saaie) spel niks hebben gewonnen.quote:Op woensdag 14 juli 2010 20:14 schreef tong80 het volgende:
[..]
Van welke planeet kom jij ?
Nederland heeft als klein land zich al 40 jaar onderscheiden door attractief aanvallend voetbal.
Vergelijkibare landen halen sporadisch een groot toernooi laat staan een goed resultaat. Als wij als Nederland gaan voetballen als Zwitserland België Schotland of Hongarije ku7nnen we ons definief bij de kleine landen zonder kans scharen. Wij hebben Bergkamp, van Hanegem, Cruijff, Van Nistelrooij, Gullit, Rijkaard, Van Persie, Robben, Sneijder etc...
En waardoor kregen die spelers een werelodstatus ? Juist door onze speelwijze.
1974 Finale
1976 halve finale
1978 finale
1988 finale
1992 halve finale
1994 kwartfinale
1996 kwartfinale
1998 halve finale
2000 halve finale
2004 halve finale
2010 verliezend finalist met on-Nederlands voetbal.
Leg eens uit waarom dit een beter resultaat was dan in het verleden ?
mooie. wijze en ware woordenquote:Op woensdag 14 juli 2010 20:19 schreef Ludacriss het volgende:
Kan mij het schelen wat de wereld denkt. Als ze op het EK 2012 maar gewoon puur zakelijk en hard voetballen en het winnen! Ik hoef geen mooi voetbal te zien, alleen de cup in de hand van Bertje aan het eind!
Verkiezing van elftal van de eeuw in 2000 door een internationaal voetbalpannelquote:Op woensdag 14 juli 2010 20:18 schreef HaagsPietje het volgende:
[..]
omdat we met dat zogenaamde "mooie" (maar in mijn ogen dodelijk saaie) spel niks hebben gewonnen.
nu is er eindelijk een kentering zichtbaar en gelijk staan we in de hoogst mogelijke finale die je je maar kunt voorstellen, namelijk dat van een WK.
jij noemt gullit, rijkaard, van basten maar volgens mij vergeet jij dat we de enigste prijs die we ooit gehaald hebben, namelijk de europese titel in 88, OOK met resultaat voetbal gehaald hebben? het spel was destijds niet om aan te zien, maar dankzij een aardige organisatie en met ijzervreters als van tiggelen wouters en erwin koeman in het elftal konden we op resultaat spelen en via de individuele klasse van de Grote Drie de finale winnen. Net als nu.
Dat jarenlange heen en weer gepiel, getik en gebrei heeft geen reet opgeleverd.
ja, echt belangrijk man, zo'n verkiezingquote:Op woensdag 14 juli 2010 20:20 schreef tong80 het volgende:
[..]
Verkiezing van elftal van de eeuw in 2000 door een internationaal voetbalpannel
1 Brazilië WK 70
2 Hongarije WK 54
3 Nederland WK 74
Dit was een uitzondering.quote:Op woensdag 14 juli 2010 20:19 schreef Ludacriss het volgende:
Kan mij het schelen wat de wereld denkt. Als ze op het EK 2012 maar gewoon puur zakelijk en hard voetballen en het winnen! Ik hoef geen mooi voetbal te zien, alleen de cup in de hand van Bertje aan het eind!
Ja zegt helemaal niksquote:Op woensdag 14 juli 2010 20:20 schreef HaagsPietje het volgende:
[..]
ja, echt belangrijk man, zo'n verkiezing
Ik vind het best wel een eer.quote:Op woensdag 14 juli 2010 20:20 schreef HaagsPietje het volgende:
[..]
ja, echt belangrijk man, zo'n verkiezing
Toen was er nog geen massa hysterie georganiseerd door commerciële omroepen.quote:Op woensdag 14 juli 2010 20:22 schreef HaagsPietje het volgende:
[..]
waarom is er geen rondvaart in de grachten georganiseerd dan, n.a.v. dat lijstje?
Tong80 heeft altijd gelijk jongens. Geloof het nou maar!quote:Op woensdag 14 juli 2010 20:24 schreef tong80 het volgende:
[..]
Toen was er nog geen massa hysterie georganiseerd door commerciële omroepen.
Toen waren het nog echte voetballiefhebbers. Nu is iedereen voetbalfan als het over Oranje gaat.
Als ze maar kunnen feesten.
Je bent jong hè ?quote:Op woensdag 14 juli 2010 20:22 schreef HaagsPietje het volgende:
[..]
waarom is er geen rondvaart in de grachten georganiseerd dan, n.a.v. dat lijstje?
hou toch op. ook toen hadden we al carnavalpubliek. het legioen is in de jaren na 88 een stille dood gestorven.quote:Op woensdag 14 juli 2010 20:24 schreef tong80 het volgende:
[..]
Toen was er nog geen massa hysterie georganiseerd door commerciële omroepen.
Toen waren het nog echte voetballiefhebbers. Nu is iedereen voetbalfan als het over Oranje gaat.
Als ze maar kunnen feesten.
ik zie voornamelijk onzinnige niet goed onderbouwde berichten langskomen die echt nergens op slaanquote:Op woensdag 14 juli 2010 20:25 schreef ThaTim het volgende:
[..]
Tong80 heeft altijd gelijk jongens. Geloof het nou maar!
Heb je onze tegenstanders gezien voor de kwalificatie? Zelfs met dat soort voetbal win je met 5-0. Komt wel goed!quote:Op woensdag 14 juli 2010 20:21 schreef tong80 het volgende:
[..]
Dit was een uitzondering.
Met dit soort voetbal plaatsen we ons niet eens.
1-0 is voldoende! en dan wisselen om spelers te sparen.....maarten ducrot zou zeggen: het nieuwe voetballen!quote:Op woensdag 14 juli 2010 20:29 schreef Ludacriss het volgende:
[..]
Heb je onze tegenstanders gezien voor de kwalificatie? Zelfs met dat soort voetbal win je met 5-0. Komt wel goed!
Toen bestond het publiek uit echte voietballiefhebbers. Nu is 80 % in het bezit van een kaartje omdat hun bedrijf Oranje sponsort.quote:Op woensdag 14 juli 2010 20:27 schreef HaagsPietje het volgende:
[..]
hou toch op. ook toen hadden we al carnavalpubliek. het legioen is in de jaren na 88 een stille dood gestorven.
Commercieel is het helaas overal geworden hoor. We zijn niet het enige land waarbij het nationale team zoveel reclame uitstraalt.quote:Op woensdag 14 juli 2010 20:31 schreef tong80 het volgende:
[..]
Toen bestond het publiek uit echte voietballiefhebbers. Nu is 80 % in het bezit van een kaartje omdat hun bedrijf Oranje sponsort.
De 20000 suporters in 74 tegen Uruquay hadden meer voetbal in hun hart dan de meeste toeschouwers de laatste jaren.
Ik onderbouw mijn standpunten met een gefundeerde mening en ter zaken doende statistieken.quote:Op woensdag 14 juli 2010 20:28 schreef HaagsPietje het volgende:
[..]
ik zie voornamelijk onzinnige niet goed onderbouwde berichten langskomen die echt nergens op slaan
Juist!!quote:Op woensdag 14 juli 2010 20:33 schreef tong80 het volgende:
[..]
Ik onderbouw mijn standpunten met een gefundeerde mening en ter zaken doende statistieken.
Ik lees bij jou alleen maar onzin verblind door de finale-plaats
lol, jij bent geen romanticus, je bent gewoon de touch met de realiteit verlorenquote:Op woensdag 14 juli 2010 20:31 schreef tong80 het volgende:
[..]
Toen bestond het publiek uit echte voietballiefhebbers. Nu is 80 % in het bezit van een kaartje omdat hun bedrijf Oranje sponsort.
De 20000 suporters in 74 tegen Uruquay hadden meer voetbal in hun hart dan de meeste toeschouwers de laatste jaren.
Ja veel mooier dan Oranga magica of Clock work orange.quote:Op woensdag 14 juli 2010 20:31 schreef Ludacriss het volgende:
Heerlijke bijnaam:
The Beasts of Orange
Wat is volgens jou de realiteit ?quote:Op woensdag 14 juli 2010 20:35 schreef Redux het volgende:
[..]
lol, jij bent geen romanticus, je bent gewoon de touch met de realiteit verloren
weer een onzin post van jou. pfff, worden er wel veel op deze manier hequote:Op woensdag 14 juli 2010 20:31 schreef tong80 het volgende:
[..]
moet je niet zo selectief lezen en ook kunnen toegeven wanneer je eigen argumenten onderuit worden gehaald door betere van anderenquote:Op woensdag 14 juli 2010 20:33 schreef tong80 het volgende:
[..]
Ik onderbouw mijn standpunten met een gefundeerde mening en ter zaken doende statistieken.
Ik lees bij jou alleen maar onzin verblind door de finale-plaats
In Engeland kunnen ze beter zwijgen, zo'n beetje het lachtertje van elk WK...quote:Op woensdag 14 juli 2010 20:36 schreef gniffie het volgende:
In het buitenland (vooral engeland) noemen ze het onderuitschoppen van de tegenstander als ze te goed kunnen dribbelen nu al de "Holland Tactic"
Hoe oud ben jequote:Op woensdag 14 juli 2010 20:37 schreef HaagsPietje het volgende:
[..]
weer een onzin post van jou. pfff, worden er wel veel op deze manier he![]()
het is algemeen bekend dat in 74 het toernooi pas onder het grote publiek ging leven toen duidelijk werd dat nederland ver zou gaan komen. de eerste wedstrijden gingen geruisloos voorbij, daarna werd het een gekkehuis. dus toen ook al veel gloryhunters.
in nederland noemen wij engeland al jaren de losers met grote bekken vooraf maar die het nooit kunnen waarmaken en die inmiddels tot een leuk figurantje maar niet meer dan dat behoren op de laatste wk 's en ek's dus tja.....wie neemt de engelsen inmiddels nog serieus zou ik zeggen!quote:Op woensdag 14 juli 2010 20:36 schreef gniffie het volgende:
In het buitenland (vooral engeland) noemen ze het onderuitschoppen van de tegenstander als ze te goed kunnen dribbelen nu al de "Holland Tactic"
is complete onzin wat je zegt. pas vanaf de kwartfinale ging het leven en trokken er mensen de grens over. alleen omdat het goed ging.quote:Op woensdag 14 juli 2010 20:40 schreef tong80 het volgende:
[..]
Hoe oud ben je
De stadions waren voor 80 % gevuld met Nederlanders. Ik heb Nederland nog gezien in het stadion in de voorbereiding. Ik was 12 en helemaal into voetbal.
Wie ben jij om mij een gebrek aan historisch besef toe te schrijven ?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |