abonnement Unibet Coolblue
pi_83674293
Deel 14 alweer
Nee niet over Super Grover, maar over het vliegtuig als vervoermiddel

Als vervolg op:
Lange vliegreizen en
[Centraal] Vragen over vliegen
[Centraal] Vragen over vliegen #2
[Centraal] Vragen over vliegen #3
[Centraal] Vragen over vliegen! Deel #4
Vragen over vliegen Deel #5 (e-tickets, bagage etc.)
Vragen over Vliegen #6 (e-tickets, bagage, belasting etc.)
Vragen over vliegen #7 (e-tickets, bagage, belasting etc)
Vragen over vliegen #8 (e-tickets, bagage, belasting etc)
Vragen over vliegen deel 9 (tickets, bagage, etc)
Vragen over vliegen #10 (e-tickets, bagage, belasting etc)
Vragen over vliegen #11 (e-tickets, bagage, belasting etc)
Vragen over vliegen #12 (e-tickets, bagage, belasting etc)
Vragen over vliegen #13 (e-tickets, bagage, belasting etc)

kun je hier al je vragen kwijt over het vervoer door de lucht. Hoe werkt zo\\\'n e-ticket, waar kan ik vluchtinfo vinden, heeft een 777-200 van KLM nou wel of geen IFE en zitten die stoelen van BA nou lekkerder dan die van Singapore Airlines?

En hoe krijg je nou een goede plek in het vliegtuig? En hoe lukt het het best om te slapen in het vliegtuig?

Bediscussieer het allemaal hier

Veelgestelde vragen

Waar is de beste plek in het vliegtuig?
Dat is erg persoonlijk, beenruimte, aan het raam, niemand achter je of niemand voor je ? Maar www.seatguru.com helpt je een beetje op weg.

Hoe weet ik hoe vol het vliegtuig zit?

Kijk op www.seatcounter.com.

Hoe werkt een e-ticket?
Print het uit, neem je paspoort mee naar het vliegtuig en volg de instructies die je van de luchtvaartmaatschappij krijgt

Hoeveel (hand-)bagage mag ik meenemen?
Dat staat aangegeven in de voorwaarden bij het boeken bij de luchtvaartmaatschappij. Sommige luchthavens zoals veel Engelse beperken het aantal stuks handbagage tot 1

Welke voornaam vul ik in bij het boeken van een ticket?
Altijd de eerste volledige voornaam als in je paspoort.

Mag m'n koffer op slot?
Ja, maar niet naar de VS. Daarvoor kun je een speciaal TSA slot kopen.

Hoe kom ik aan een visum?
Kijk op www.wijsopreis.nl voor visuminformatie

Hoe werkt het visum voor de VS?

Kijk op deze website en http://esta.cbp.dhs.gov/esta/esta.html

Waarom zijn enkele reizen duurder dan retourtickets?
Enkele reizen worden verkocht voor de zakelijke markt

Waarom is een ticket van KLM vanaf Dusseldorf goedkoper dan vanaf Amsterdam voor dezelfde vlucht?

Dat is vanwege de concurrentie. Daar profiteer je hier ook van als je met BA of Lufthansa vliegt.

Kan ik een vlucht via Amsterdam boeken en dan pas daar opstappen?
Nee, als je een deel van een als 1 geheel geboekte reis niet maakt, dan is je ticket niet meer geldig. Dit geldt dus niet voor bijna alle low-cost maatschappijen waar je reis bestaat uit losse enkele reizen.

Nog meer weten?
Kijk naar The Secret Life of Airports op BBC4 => http://www.bbc.co.uk/programmes/b00lbnkh

Let nog wel op deze centrale topics:
  • Mocht je specifieke vragen hebben over vliegangst, kijk dan in: Vliegangst? Wat doe jij er tegen? (deel 2)
  • of over pijn in je oren : Last van de oren met vliegen?
  • Wil je de beste deal voor vliegtickets, stel je vraag dan in: Het grote -Hoe kom ik goedkoop van A naar B- topic #19
  • En kom je een ongelooflijke aanbieding of nieuwtje tegen, post die dan in: [TRV] Nieuws en aanbiedingen

    tvp's en offtopic reacties vliegen het topic uit zonder te vragen
  • Nobody expects the Spanish Inquisition!
    pi_83674348
    Laatste vraag:
    quote:
    Op maandag 5 juli 2010 10:24 schreef LangeTabbetje het volgende:

    Op maandag 5 juli 2010 10:17 schreef WimTol het volgende:
    Weet iemand hoe laat incheck-balies op Schiphol open gaan? Zou ik om bijvoorbeeld 15:00 al kunnen inchecken voor een vlucht van 21:00?
    [..]

    Hangt van de maatschappij af. Als je met KLM vliegt zou het zomaar kunnen. Is het met een maatschappij met 1 vlucht per dag waarschijnlijk niet.
    Nobody expects the Spanish Inquisition!
    pi_83674900
    Ik vlieg met China Southern. Kan op de site niet vinden hoe laat ze open zouden gaan.
    pi_83675189
    Eerder dan 3 uur van tevoren hoef je niet tte verwachten.
    Nobody expects the Spanish Inquisition!
    pi_83692296
    quote:
    Op maandag 5 juli 2010 11:43 schreef WimTol het volgende:
    Ik vlieg met China Southern. Kan op de site niet vinden hoe laat ze open zouden gaan.
    Inchecken kan dan bij KLM en dat kan vanaf 5 uur s'ochtends.

    http://www.csair.nl/page.php?id=8
    pi_83692797
    quote:
    Op maandag 5 juli 2010 19:13 schreef jaco het volgende:

    [..]

    Inchecken kan dan bij KLM en dat kan vanaf 5 uur s'ochtends.

    http://www.csair.nl/page.php?id=8
    Bedankt!
      maandag 5 juli 2010 @ 20:47:07 #7
    128088 Masanga
    Hakuna matata!
    pi_83696684
    Ik heb familie wonen in het buitenland (buiten Europa). Omwille van hogere studies, die mijn nicht toch hier bij ons wil doen, zou ze met een enkel ticket naar Europa komen. Kan het zijn dat bij het online boeken van het ticket zij vanuit hun woonplaats duurdere prijzen zien dan wij hier in Europa voor exact dezelfde vlucht op exact dezelfde dag en wij dus in principe beter het ticket boeken voor haar?
    When all things seem to end, the future still remains..
      maandag 5 juli 2010 @ 21:05:01 #8
    64459 ozzietukker
    no worries mate
    pi_83697484
    quote:
    Op maandag 5 juli 2010 20:47 schreef Masanga het volgende:
    Ik heb familie wonen in het buitenland (buiten Europa). Omwille van hogere studies, die mijn nicht toch hier bij ons wil doen, zou ze met een enkel ticket naar Europa komen. Kan het zijn dat bij het online boeken van het ticket zij vanuit hun woonplaats duurdere prijzen zien dan wij hier in Europa voor exact dezelfde vlucht op exact dezelfde dag en wij dus in principe beter het ticket boeken voor haar?
    Naast dat het kan dat door het IP adres de markt wordt bepaald en dan de tarieven worden weergegeven die voor die markt van toepassing zijn, of zelfs vanaf welke taal je hebt geselecteerd bij het maken van een boeking op een website van een luchtvaartmaatschappij (Tief Preis Tage komen bijvoorbeeld wel voor op de KLM.de site, maar exact dezelfde vlucht vanaf de KLM.nl site wordt veel duurder geprijsd weergegeven inclusief administratiekosten die bij de duitse site niet worden geheven).

    Daarnaast is het raadzaam om na te gaan of een retourticket niet goedkoper is dan een enkele reis ticket, binnen europa is dat altijd het geval, vanaf buiten Europa kan een enkele reis ticket wel goedkoper zijn, hoewel de ervaring leert dat het soms loont om een retourticket te boeken en dan het retour niet te gebruiken. (Discussie hierover is al een keer gevoerd, indien dit eenmalig gebeurd kan een luchtvaartmaatschappij je juridisch niets maken).
    RTFM
    Zo niet? Dan toch!
    Nawie, just Nawie!
    TWENTE KAMPIOEN.
    pi_83701504
    Vergeet ook niet dat je omwille van visa soms een retourticket binnen 90 dagen nodig hebt, zodat duidelijk is, dat je ook weer terug gaat. Zal niet gelden als je echt komt studeren hier en daar alles voor regelt.
      dinsdag 6 juli 2010 @ 19:49:38 #10
    64459 ozzietukker
    no worries mate
    pi_83736173
    quote:
    Op maandag 5 juli 2010 22:21 schreef DutchTrain het volgende:
    Vergeet ook niet dat je omwille van visa soms een retourticket binnen 90 dagen nodig hebt, zodat duidelijk is, dat je ook weer terug gaat. Zal niet gelden als je echt komt studeren hier en daar alles voor regelt.
    Maar als je binnen een korte tijd terugmoet is het kopen van een retourticket altijd voordeliger dan het kopen van 2x een enkele reis ticket, want een enkele reisticket blijft een ticket dat normaliter volledig flexibel is, welke je dus ook kunt wijzigen, maar daar bepaal je wel een hogere prijs voor.
    RTFM
    Zo niet? Dan toch!
    Nawie, just Nawie!
    TWENTE KAMPIOEN.
    pi_83798111
    quote:
    Passagiers mogen vlucht omboeken om WK-finale te kunnen zien

    07-07-2010

    SCHIPHOL - Luchtvaartmaatschappij transavia.com heeft een 'onsnappingsmogelijkheid' bedacht voor voetbalminnende luchtreizigers die zich realiseren dat ze zondag het risico lopen in een vliegtuig te zitten, terwijl het Nederlands elftal een WK-finale speelt. Reizigers kunnen hun vlucht gratis omboeken naar een andere datum als ze aan bepaalde voorwaarden voldoen, zo heeft de luchtvaartmaatschappij woensdag (7 juli) laten weten.

    Click here to find out more!
    Het gaat om vijftig vluchten die zondag tussen twee uur 's middags en middernacht vertrekken of aankomen uit en in Nederland. De passagiers moeten dan wel voor 7 juli via het callcenter of de website van de maatschappij hebben geboekt. Volgens een woordvoerster van het bedrijf gaat het om naar schatting drieduizend passagiers.

    De KLM-dochter zegt een eventueel prijsverschil tussen de oude en nieuwe vlucht voor haar rekening te willen nemen.
    pi_83799818
    Goeie actie
    2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
    pi_83801609
    Ik wil direct boeken bij American Airlines (aa.com), maar ik kan alleen kiezen uit creditcard (uit bepaalde landen zoals VS, UK), Paypal (ook alleen die landen) en electronic check (Latijns-Amerika). CC en Paypal is prima, maar dat werk blijkbaar niet vanuit Nederland. Ik zie nu geen mogelijkheden om te boeken, of hoe zit dat?
    pi_83801619
    dubbel
    pi_83802535
    quote:
    Op donderdag 8 juli 2010 12:18 schreef jens007 het volgende:
    Ik wil direct boeken bij American Airlines (aa.com), maar ik kan alleen kiezen uit creditcard (uit bepaalde landen zoals VS, UK), Paypal (ook alleen die landen) en electronic check (Latijns-Amerika). CC en Paypal is prima, maar dat werk blijkbaar niet vanuit Nederland. Ik zie nu geen mogelijkheden om te boeken, of hoe zit dat?
    Vreemd, moet je niet even de NL website zoeken?
    "Winners never quit, 'cause quitters never win"
    "Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
    pi_83802641
    "Winners never quit, 'cause quitters never win"
    "Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
    pi_83805056
    Ja, had het via Kayak gedaan. Lukt nu ook wel, alleen 75 euro duurder. Achja, ty iig
      donderdag 8 juli 2010 @ 14:04:55 #18
    267333 buzz1291
    Never a dull moment
    pi_83805811
    quote:
    Op donderdag 8 juli 2010 12:18 schreef jens007 het volgende:
    Ik wil direct boeken bij American Airlines (aa.com), maar ik kan alleen kiezen uit creditcard (uit bepaalde landen zoals VS, UK), Paypal (ook alleen die landen) en electronic check (Latijns-Amerika). CC en Paypal is prima, maar dat werk blijkbaar niet vanuit Nederland. Ik zie nu geen mogelijkheden om te boeken, of hoe zit dat?
    Je moet op die site dan ook Country "Netherlands" en Language "DUTCH" kiezen. Dan lukt het gegarandeerd wel.

    En op de site van Kayak kun je geen reis boeken. Check dan ook even VLIEGWINKEL.NL,, VLIEGTICKETS.NL of OPODO.DE. Vaak hebben die nog een aanbieding van de vorige dag aktief die je al niet meer bij de LVM direct kunt boeken.
    2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
      donderdag 8 juli 2010 @ 14:30:34 #19
    128088 Masanga
    Hakuna matata!
    pi_83806897
    Toen ik mijn vluchten boekte op aa.com had ik hetzelfde probleem. Prijzen stonden afgebeeld in dollars, maar bij de betalingspagina kon je zien dat België, waar ik woon, geen land is waar deze tarieven gelden. via americanairlines.be kon ik wel boeken, maar betaalde je iets meer voor dezelfde vluchten.
    When all things seem to end, the future still remains..
    pi_83833957
    Ik heb al ruim 8 jr niet meer gevlogen , en ga over een paar weken weer eens vliegen. Dit keer met Iberia en was aan het googlen over het online inchecken, waarbij ik op een bericht stuitte, waarin stond dat je (mogelijk) 15 tot 25 euro moet betalen voor de eerste koffer. Of alleen voor de 2e koffer. Geen idee of dit inmiddels is ingevoerd, maar aangezien hier veel mensen zitten die vaak vliegen, weet iemand hier iets meer over misschien?
    ~The present is all there is~
      vrijdag 9 juli 2010 @ 11:03:31 #21
    93505 SaskiaR
    The sword of ice and fire
    pi_83841232
    Ik vlieg morgen van Doncaster Robin Hood airport naar Amsterdam. Ben er nog nooit geweest; is het makkelijk om er te komen vanaf Doncaster treinstation? En is alles op het vliegveld makkelijk te vinden? Ik neem aan dat het niet groot is, is er wel wat de doen (winkels enzo?).
    Carpe diem, quam minimum credula postero.
    pi_83858758
    quote:
    Op vrijdag 9 juli 2010 01:46 schreef grazz het volgende:
    Ik heb al ruim 8 jr niet meer gevlogen , en ga over een paar weken weer eens vliegen. Dit keer met Iberia en was aan het googlen over het online inchecken, waarbij ik op een bericht stuitte, waarin stond dat je (mogelijk) 15 tot 25 euro moet betalen voor de eerste koffer. Of alleen voor de 2e koffer. Geen idee of dit inmiddels is ingevoerd, maar aangezien hier veel mensen zitten die vaak vliegen, weet iemand hier iets meer over misschien?


    Als je met Vueling vliegt (is dochteronderneming van Iberia), dan kan dat wel eens kloppen. Zie je vanzelf als je boekt, hoeveel je moet betalen en wat je dan mee mag nemen. (mits je boekt via de site van airline zelf en niet via een dure tussenpersoon).
    pi_83913745
    Wat is wijsheid?

    In december ben ik klaar met studeren in Canada. Daarna wil ik nog wat steden bezoeken in de USA.
    Heb even een opzetje gemaakt wat er als volgt uitziet:
    BUF-LAX
    ONT-JFK
    ERW-MIA

    Dit kost mij 455 USD. Dat valt mij alleszins mee. Het probleem is alleen dat ik niet teveel wil plannen, ook omdat ik nog niet weet oej mijn studieleven in Canada zal verlopen. Misschien ga ik wel met de daar ontmoete mensen rondrezien, maar dan heb ik al mijn andere reis geboekt...
    Ik kan het open laten en later dit gaan boeken als ik hier meer zekerheid over heb, maar die prijzen zullen dan wel echt veel hoger liggen? Ook omdat het rond kerst/oud&nieuw is.
    pi_83985259
    Dat is een erg goedkoop ticket. Ik zou als ik jou was niet te lang wachten, want hoe voller de vluchten komen, hoe duurder het wordt. Kan van de ene op de andere dag zomaar een paar 100 USD schelen. Wat je kan doen is een optie zetten op dit ticket, maar langer dan een week zal je het niet in optie kunnen houden, dan vervalt het. Je kan dan proberen evt. de optie met een week te verlengen.
    pi_84030486
    quote:
    Op vrijdag 9 juli 2010 18:14 schreef DutchTrain het volgende:

    [..]



    Als je met Vueling vliegt (is dochteronderneming van Iberia), dan kan dat wel eens kloppen. Zie je vanzelf als je boekt, hoeveel je moet betalen en wat je dan mee mag nemen. (mits je boekt via de site van airline zelf en niet via een dure tussenpersoon).
    Bedankt voor je reactie.
    Ik heb de afgelopen dagen internet ook afgespeurt en kwam uiteindelijk toch bij iberia.com uit (http://www.iberia.com/jba/aa/en_US/baggage/baggageAllowance.html). Lees niks over het betalen van bagage, ik dacht gratis handbagage (tot 10kg) en koffer tot 23kg. Kom je er boven dan is het betalen. Maar ik neem nog wat extra geld mee voor de zekerheid. Op mn e-ticket staat er ook niets over...
    ~The present is all there is~
    pi_84030536
    Ik heb eigenlijk nog een paar korte vragen

    Voor het eerst krijg ik te maken met de ehh 'vloeistoffen regeling'...
    Ik wil problemen voorkomen. Begrijp ik goed dat ik ff een doorzichtige literzak moet regelen en daar vloeistoffen tot max 100 ml in moet doen? In flesjes, potjes e.d. Moeten die doorzichtig zijn? En waar kan ik deze het beste in doen? In mijn gewone bagage of handbagage?

    Ik heb bijv lensenvloeistof van 360 ml ofzo. Moet ik dat dan in een flesje van 100 ml vullen?
    En hoe weten ze dat dat lenzenvloeistof is? Dat kun je dan toch niet zien?

    Mag in mijn handbagage van die mini deo, tandpasta enzo gestopt worden?

    Ja mensen, ik heb echt al lang niet meer gevlogen lol
    ~The present is all there is~
    pi_84031053
    handbagage is is idd max 100 ml per item en een plastic 1L zak. Wordt vaak niet gecontroleerd maar als ze het wel doen kan je het kwijt zijn. In je ruimbagage maakt het allemaal niet uit.
    Nobody expects the Spanish Inquisition!
    pi_84031687
    quote:
    Op woensdag 14 juli 2010 03:06 schreef grazz het volgende:
    Ik heb eigenlijk nog een paar korte vragen

    Voor het eerst krijg ik te maken met de ehh 'vloeistoffen regeling'...
    Ik wil problemen voorkomen. Begrijp ik goed dat ik ff een doorzichtige literzak moet regelen en daar vloeistoffen tot max 100 ml in moet doen? In flesjes, potjes e.d. Moeten die doorzichtig zijn? En waar kan ik deze het beste in doen? In mijn gewone bagage of handbagage?

    Ik heb bijv lensenvloeistof van 360 ml ofzo. Moet ik dat dan in een flesje van 100 ml vullen?
    En hoe weten ze dat dat lenzenvloeistof is? Dat kun je dan toch niet zien?

    Mag in mijn handbagage van die mini deo, tandpasta enzo gestopt worden?

    Ja mensen, ik heb echt al lang niet meer gevlogen lol
    Inderdaad een doorzichtige zak, formaat daarvan nemen ze niet zo nauw. Elk item mag max 100ml zijn en hoeft niet doorzichtig te zijn. Het makkelijkst is natuurlijk alles in de bagage te doen die je in checkt, dan geldt dit allemaal niet en mag je zoveel meenemen als je wilt natuurlijk. De regels die jij hier aan haalt, gelden enkel voor handbagage.

    Lensenvloeistof kun je dus beter gewoon in grote verpakking in je koffer doen en inchecken. In je handbagage mag je, indien je dus verpakkingen neemt van minder dan 100ml en ze allemaal in een doorzichtige zak stop, prima mini deo en tandpasta meenemen natuurlijk.

    Duidelijk al lang niet meer gevlogen, maar zo streng is het allemaal niet.
    "Winners never quit, 'cause quitters never win"
    "Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
    pi_84048366
    Bedankt mensen Valt dus idd wel mee, ik zag het al helemaal voor me; koffer open doen, alles laten zien..pffff
    ~The present is all there is~
      woensdag 14 juli 2010 @ 15:56:09 #30
    27454 InTrePidIvity
    Looks like it's broken...
    pi_84049517
    Wat zijn de meningen over/ervaringen met IcelandAir hier?
    ...it's rielie broken... It's rielie, rielie broken... Let's go wecycle!
    [Tournament] Beste Remake
    pi_84050200
    Toevallig wilde ik net ook een vraag stellen over Icelandair.
    Iemand die al weet op hoeveel en welke kisten al een laptop-aansluiting is geïmplementeerd.

    Las volgens mij ergens op hun site dat ze op enkele vliegtuigen al wel actief waren.
    pi_84143253
    Heb net te horen gekregen dat ik de volgende vlucht heb om naar Panama te reizen. Vertrek as zondag nacht.

    AMS (Amsterdam) -> LIS (Lisabon) (3 uur vliegen)
    LIS -> CSS (Caracas) 11 uur vliegen
    CSS -> PTY Panama City 2,5 uur vliegen.

    Alleen ik maak me een beetje zorgen over de overstap tijden.

    In lisabon is het 1 uur en in caracas 1,5 uur is dat wel voldoende?
    pi_84149958
    quote:
    Op vrijdag 16 juli 2010 19:31 schreef Eris het volgende:
    Heb net te horen gekregen dat ik de volgende vlucht heb om naar Panama te reizen. Vertrek as zondag nacht.

    AMS (Amsterdam) -> LIS (Lisabon) (3 uur vliegen)
    LIS -> CSS (Caracas) 11 uur vliegen
    CSS -> PTY Panama City 2,5 uur vliegen.

    Alleen ik maak me een beetje zorgen over de overstap tijden.

    In lisabon is het 1 uur en in caracas 1,5 uur is dat wel voldoende?
    Ik ken beide luchthavens niet, maar als het connecting flights van eenzelfde maatschappij/aliantie zijn dan zou het niet tot echte problemen mogen leiden. Je kan een vlucht missen, maar dan zal je op een volgende vlucht geplaatst worden.
    Dit is voor zover ik het weet, misschien dat iemand dit kan bevestigen.
      vrijdag 16 juli 2010 @ 22:18:59 #34
    267333 buzz1291
    Never a dull moment
    pi_84151572
    quote:
    Op vrijdag 16 juli 2010 19:31 schreef Eris het volgende:
    Heb net te horen gekregen dat ik de volgende vlucht heb om naar Panama te reizen. Vertrek as zondag nacht.

    AMS (Amsterdam) -> LIS (Lisabon) (3 uur vliegen)
    LIS -> CSS (Caracas) 11 uur vliegen
    CSS -> PTY Panama City 2,5 uur vliegen.

    Alleen ik maak me een beetje zorgen over de overstap tijden.

    In lisabon is het 1 uur en in caracas 1,5 uur is dat wel voldoende?
    Daar zou je wel eens gelijk in kunnen hebben want vauit LIS is er maar één directe vlucht per dag naar Caracas (TAP om 11:10). Hopelijk heeft deze vlucht geen vertraging want de vervolgvlucht is zeker met COPA? Ik hoop voor je dat deze trip op één ticket geboekt is, want dan zorgt de LVM wel voor een oplossing, maar anders heb je echt een probleem bij het missen van je aansluiting,
    2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
    pi_84152230
    Ik vlieg voor mijn werk dus mijn baas heeft alles geregeld.

    Ik vlieg om 9:25 met TP0131 een airbus 330-200 dus het zal wel afwachten zijn hoe het gaat.

    Heb nog nooit vaker dan 1 keer hoeven over te stappen. .

    Maar zo ver ik het kan is tot aan caracas 1 ticket en daarna nog een tweede. Achja anders wacht die boot maar even een paar dagen...
    pi_84153726
    Ik zit nu toevallig op de luchthaven van Caracas te wachten voordat mijn vlucht naar Parijs vertrekt. Hou er maar rekening mee dat je meer dan 90 procent kans hebt je vlucht te missen. Dit is een hele moeilijke luchthaven, soms heb je wel 3 of 4 controles, ook als je in transit bent. Succes!
    pi_84164185
    quote:
    Op vrijdag 16 juli 2010 22:31 schreef Eris het volgende:
    Maar zo ver ik het kan is tot aan caracas 1 ticket en daarna nog een tweede.
    Als dat werkelijk zo is, dan is het slecht geboekt. Je zult in dat geval door immigration moeten, je bagage van de band halen en van arrivals naar departure lopen om opnieuw in te checken. Met 1,5 uur speelruimte. kom je dan waarschijnlijk te laat voor de check-in.
      Moderator zaterdag 17 juli 2010 @ 13:04:22 #38
    45833 crew  Fogel
    pi_84165983
    quote:
    Op zaterdag 17 juli 2010 11:57 schreef jaco het volgende:

    [..]

    Als dat werkelijk zo is, dan is het slecht geboekt. Je zult in dat geval door immigration moeten, je bagage van de band halen en van arrivals naar departure lopen om opnieuw in te checken. Met 1,5 uur speelruimte. kom je dan waarschijnlijk te laat voor de check-in.
    Sommige reisverzekeringen vergoeden ook een nieuwe vlucht in zulke situaties, als je maar aan kan tonen dat je voldoende tijd had voor de overstap (mijn verzekering heeft een minimum van 2 uur in zulke gevallen).
    Maar dan nog, als het voor de baas is, dan krijgt uiteraard de baas die extra kosten van een eventueel nieuw ticket voor zijn kiezen.
    I'm surrounded by morons!
    TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
    TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
    TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
      zaterdag 17 juli 2010 @ 14:13:15 #39
    267333 buzz1291
    Never a dull moment
    pi_84168020
    quote:
    Op vrijdag 16 juli 2010 22:31 schreef Eris het volgende:
    Ik vlieg voor mijn werk dus mijn baas heeft alles geregeld.

    Ik vlieg om 9:25 met TP0131 een airbus 330-200 dus het zal wel afwachten zijn hoe het gaat.

    Heb nog nooit vaker dan 1 keer hoeven over te stappen. .

    Maar zo ver ik het kan is tot aan caracas 1 ticket en daarna nog een tweede. Achja anders wacht die boot maar even een paar dagen...
    Nou nou, dat is dan niet een al te beste baas, als je weet dat die baas ook vanaf Schiphol een directe 11 uur durende vlucht met KLM had kunnen boeken. Je laat je personeel toch geen 2 keer overstappen als het niet nodig is? Volgende keer toch eerst zelf maar eens uitzoeken wat de vlucht met de kortste reistijd is.
    2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
    pi_84175320
    Ben hellaas niet alleen. En er waren nog maar 3 plaatsen vrij en we vliegen met zijn vieren...

    (En het is een zeeman ticket mischien dat dat ook nog wat uitmaakt
    pi_84185908
    Even een andere vraag tussendoor... Weet even geen betere plek om 'm te stellen dan in dit topic.

    Ik heb binnenkort een stopover in Abu Dhabi van 8 uur en zit er sterk aan te denken om daar een transit visum te regelen, zodat ik daar het vliegveld kan verlaten en nog even de stad in kan. Is hier toevallig iemand die daar ervaring mee heeft, en die me kan vertellen hoeveel kosten hieraan verbonden zijn? Op internet kom ik allerlei tegenstrijdige teksten tegen... De ene site vermeldt dat het kostenvrij is, ergens anders staat weer iets van 70 dollar, etc.

    En kan zo'n transit visum überhaupt ter plekke (dus bij aankomst) geregeld worden, of moet ik daar vooraf ook nog wat voor regelen?
    pi_84191476
    quote:
    Op zondag 18 juli 2010 00:08 schreef Omniej het volgende:
    En kan zo'n transit visum überhaupt ter plekke (dus bij aankomst) geregeld worden, of moet ik daar vooraf ook nog wat voor regelen?
    Op de website van de luchthaven van Abu Dhabi ( http://www.abudhabiairport.ae/travelinfo/index.asp ) staat aangegeven dat Nederlanders een gratis visum bij aankomst krijgen uitgereikt. Waarschijnlijk krijg je bij de check-in op Schiphol of in het vliegtuig een aanvraagformuliertje dat je onderweg moet invullen. Als daar om een verblijfadres in de UAE wordt gevraagd, vul je daar TRANSIT in.

    Een transit visum is trouwens iets anders: dit heb je nodig als je tijdens een reis een overstap maakt in een land waarvoor je normaalgesproken een visum nodig hebt. Zo'n transitvisum is dan iets goedkoper of makkelijker aan te vragen, maar alleen geschikt om rechtstreeks van je aankomst gate naar je vertrek gate te lopen in het land van de overstap.

    Gebruik dus niet de term transit visum, want je zaait alleen maar verwarring. Je wilt een gewoon visum dat je 8 uur lang zult gebruiken. Dit is volkomen normaal, zeker bij een stopover van 8 uur. Maak vooraf een plan wat je in Abu Dhabi wilt doen, dan heb je een duidelijk en sluitend verhaal als de douane bijvoorbeeld vraagt waarom je geen koffer bij je hebt.
    pi_84192163
    Hmm, hier heb ik wel wat aan, thanks. Ik was in de veronderstelling dat een transit visum 96 uur geldig was en ik die dus nodig had om tijdens m'n overstap het vliegveld te kunnen verlaten, maar blijkbaar heb ik het dan met iets anders verward. Even voor de volledigheid: ik vlieg van Manila naar Abu Dhabi, en moet daar 8 uur wachten voor m'n volgende vlucht naar Frankfurt wat dus m'n eindbestemming is. Die 8 uur wil ik nu dus gaan gebruiken om nog een paar uurtjes wat van Abu Dhabi te kunnen zien.

    Ik had inderdaad wel gelezen dat Nederlanders gratis visit visa kunnen krijgen, maar gaat dat niet alleen op als Abu Dhabi ook daadwerkelijk je eindbestemming is? Nu kom ik er in feite alleen maar even langs vliegen natuurlijk, maar wil ik "nu ik er toch ben" ook wel even wat meer zien dan alleen de airport.

    Maar ook in dit geval zou het dus volstaan om gewoon het douaneformulier dat in het vliegtuig uitgereikt wordt in te vullen (zolang ik vermeld dat het om 'transit' gaat)?
      zondag 18 juli 2010 @ 11:23:17 #44
    64459 ozzietukker
    no worries mate
    pi_84192564
    Een transit visum is overigens geen visum waarmee je van gate van aankomst naar gate van vertrek kunt, want in dat geval heb je over het algemeen geen visum nodig aangezien je airside blijft. (Alleen in de UK zijn er enkele landen welke als uitzondering ook een transitvisum moeten hebben zelfs als deze airside blijven, maar dan heb je het wel over een beperkt aantal hoog risico landen welke bekend staan dat er veel asielzoekers vandaan komen).Een transit visum is als je als visumplichtige een visum nodig hebt om het land binnen te komen, met een lange stopover kan het dan natuurlijk prettig zijn even daadwerkelijk de stad in te gaan, deze zijn inderdaad wat gemakkelijker te krijgen dan een regulier (toeristen)visa en door de beperkte duur ook in de regel goedkoper.

    Voor de Abu Dhabi of Dubai heb je met de Nederlandse nationaliteit geen problemen om een gratis visa bij aankomst te krijgen, ook een sluitend verhaal voor de douane is niet nodig, de controle van de grensdocumenten vindt plaats voordat je je bagage krijgt, de douane controleert alleen of je eventueel dingen in je bagage hebt die je niet mag invoeren. Met zoveel business travelers zal het echt niet opvallen of je wel of geen bagage bij je draagt. Bij de grenscontrole kan je aangeven dat je 1 dag verblijft, kan prima transit noemen maar dit is aaan mij nog nooit gevraagd.

    Het zal dus geen problemen opleveren om Abu Dhabi binnen te gaan, want alle documenten kloppen, je hebt een NL paspoot, een vlucht welke binnen de termijn van 30 dagen vertrekt. Wel een belangrijk gegeven, mocht je een Israelische stempel in je paspoort hebben kan daar moeilijk over gedaan worden.
    RTFM
    Zo niet? Dan toch!
    Nawie, just Nawie!
    TWENTE KAMPIOEN.
    pi_84194259
    Mooi zo, dat moet dan geen probleem worden.

    Dank voor de goede reacties beiden.
    pi_84196513
    quote:
    Op zondag 18 juli 2010 11:23 schreef ozzietukker het volgende:
    ]Een transit visum is als je als visumplichtige een visum nodig hebt om het land binnen te komen, met een lange stopover kan het dan natuurlijk prettig zijn even daadwerkelijk de stad in te gaan, deze zijn inderdaad wat gemakkelijker te krijgen dan een regulier (toeristen)visa en door de beperkte duur ook in de regel goedkoper.
    Ik heb zelf ooit iemand geholpen met een transit-visum voor de VS. Daar krijg je een transit-visum alleen als het strikt noodzakelijk is, bijvoorbeeld omdat je naar een andere terminal moet overstappen op JFK new york. Het is dan de bedoeling dat je die route meteen en zonder omwegen aflegt. Voor sightseeing of ontspanning zul je een ander visum moeten aanvragen. Ik had die situatie in mijn hoofd toen ik antwoord gaf. Nu ik op ´transit visa´ google , blijkt dat landen verschillende invullingen geven aan de term transit visa.
    quote:
    Voor de Abu Dhabi of Dubai heb je met de Nederlandse nationaliteit geen problemen om een gratis visa bij aankomst te krijgen, ook een sluitend verhaal voor de douane is niet nodig.
    Dit was een meer algemeen advies. Soms stelt immigration of customs wat vragen over je bezoek en je reisplannen. Ik presenteer dan zelf graag een helder en gedetailleerd verhaal, zodat er geen argwaan ontstaat. Juridisch hoeft dat inderdaad niet, maar ik wil graag snel en probleemloos door de molen.
      zondag 18 juli 2010 @ 17:50:05 #47
    64459 ozzietukker
    no worries mate
    pi_84204225
    quote:
    Op zondag 18 juli 2010 13:40 schreef jaco het volgende:

    [..]

    Ik heb zelf ooit iemand geholpen met een transit-visum voor de VS. Daar krijg je een transit-visum alleen als het strikt noodzakelijk is, bijvoorbeeld omdat je naar een andere terminal moet overstappen op JFK new york. Het is dan de bedoeling dat je die route meteen en zonder omwegen aflegt. Voor sightseeing of ontspanning zul je een ander visum moeten aanvragen. Ik had die situatie in mijn hoofd toen ik antwoord gaf. Nu ik op ´transit visa´ google , blijkt dat landen verschillende invullingen geven aan de term transit visa.
    [..]

    Dit was een meer algemeen advies. Soms stelt immigration of customs wat vragen over je bezoek en je reisplannen. Ik presenteer dan zelf graag een helder en gedetailleerd verhaal, zodat er geen argwaan ontstaat. Juridisch hoeft dat inderdaad niet, maar ik wil graag snel en probleemloos door de molen.
    De authoriteiten in de VS verplichten iedereen die met een vliegtuig binnenkomt door de immigratie te gaan en de koffers op te halen. Daarna kan je opnieuw inchecken en de koffers afgeven om een verdere (internationale) vlucht te maken.
    In dat geval heb je wel een transit visum nodig, maar ook dan ga je door de paspoortcontrole en door de douane, hoewel het transitvisum wellicht het doel heeft om de volgende vlucht te halen, en wellicht ook voor maximaal die tijd wordt uitgegeven ben je wel degelijk 'echt' in de VS.
    In de UK kan je wel een transfer doen, maar van inwoners uit sommige landen wordt, zelfs als je 'airside' blijft ook een transitvisum verplicht gesteld omdat uit het verleden is gebleken dat deze inwoners onder het mom van een doorvlucht toch asiel in de UK vroegen.

    Op luchthavens zoals Hong Kong, Amsterdam, Dubai, Abu Dhabi en vele anderen kan je gewoon airside blijven en is een transitvisum niet noodzakelijk, als je het land in wil is een visum wel nodig, maar deze krijg je in dit specifieke geval in Abu Dhabi als visa on arrival.

    Uiteraard kan het geen kwaad om aan te kunnen geven wat je gaat doen, maar over het algemeen is dat niet nodig als Nederlander, en persoonlijk ben ik uitsluitend in Iran, Syrie en Israel gevraagd wat en waarom ik het land binnen wilde komen en wat mijn reisdoel was. Dus een beetje een idee wat je gaat doen is prima, maar vor Abu Dhabi hoef je echt geen uitgebreid reisplan te bedenken, het is geen Noord-Korea!
    RTFM
    Zo niet? Dan toch!
    Nawie, just Nawie!
    TWENTE KAMPIOEN.
    pi_84229416
    quote:
    Op vrijdag 16 juli 2010 23:00 schreef Vogue het volgende:
    Ik zit nu toevallig op de luchthaven van Caracas te wachten voordat mijn vlucht naar Parijs vertrekt. Hou er maar rekening mee dat je meer dan 90 procent kans hebt je vlucht te missen. Dit is een hele moeilijke luchthaven, soms heb je wel 3 of 4 controles, ook als je in transit bent. Succes!
    Heb immidels vervlogen en eigenlijk zonder veel problemen aan gekomen in Panama.

    Alleeen in Caracas werde we de hele tijd verwezen naar de verkeerde gate... 22 ipv 28. En onze bagage had het niet gered. Daarvoor moesten we nog 1 uur wachten op onze bagage die kwam een vlucht later maar we moesten toch wachten op onze visa .

    In Caracas hadden we wonder boven wonder maar 1 veiligheids controle en we hoefden de immigratie dienst niet te paseren. We konden meteen doorlopen naar de verkeerde gate en hadden daar nog een 2 uur lopen te wachten. Toen onmoete we een man en die vertelde dat wij in de verkeerde gate stonden te wachten en dat we het andere kant van het vliegtuig moesten zijn. (Na veel gezeur van ons)

    Ondanks dat kwamen we optijd bijd de gate we vertrokken alleen wel later dan normaal.
    pi_84232780
    Ik heb even een vraag.

    Volgende week maandag vlieg ik naar Belo Horizonte, via Lissabon met TAP.
    Geen problemen verder, alleen omdat het in Belo Horizonte 's nachts altijd wel koud kan zijn moet ik dus een slaapzak meenemen. Die gaat natuurlijk nooit passen in mijn koffer, dus mijn vraag is:

    Hoe verwerken jullie (ervaren?) reizigers een slaapzak bij de bagage?

    Gewoon vastmaken aan de koffer, of mee als handbagage? Wat is de beste manier?

    Dank bij voorbaat
    pi_84234018
    Ik zou toch proberen het in je koffer te proppen. Het is namelijk best groot om als handbagage mee te nemen. Of eventueel als 2e stuks bagage in te laten checken. Moet je even kijken bij je ticketvoorwaarden of je 2 stuks incheck bagage mag meenemen.
    Honey ! Take me drunk, i am home !
    pi_84257622
    Als je één stuk handbagage bij je hebt en de slaapzak is niet te groot, kan je het ook best als extra handbagage meenemen. Ik reis altijd met 2 stuks handbagage, een kleine trolley en mijn werktas, en soms ook nog een plastic tas met e.e.a.. Daar is nog nooit moeilijk over gedaan.

    Handig is, als je een 2PC concept hebt, om het als extra ruimbagage in te checken. Maar mocht dat niet zo zijn, dan zou ik het gewoon als handbagage meenemen.
    pi_84257764
    quote:
    Op maandag 19 juli 2010 12:26 schreef Eris het volgende:

    [..]

    Heb immidels vervlogen en eigenlijk zonder veel problemen aan gekomen in Panama.

    Alleeen in Caracas werde we de hele tijd verwezen naar de verkeerde gate... 22 ipv 28. En onze bagage had het niet gered. Daarvoor moesten we nog 1 uur wachten op onze bagage die kwam een vlucht later maar we moesten toch wachten op onze visa .

    In Caracas hadden we wonder boven wonder maar 1 veiligheids controle en we hoefden de immigratie dienst niet te paseren. We konden meteen doorlopen naar de verkeerde gate en hadden daar nog een 2 uur lopen te wachten. Toen onmoete we een man en die vertelde dat wij in de verkeerde gate stonden te wachten en dat we het andere kant van het vliegtuig moesten zijn. (Na veel gezeur van ons)

    Ondanks dat kwamen we optijd bijd de gate we vertrokken alleen wel later dan normaal.
    Goed te horen dat je weinig problemen hebt ondervonden en dat je je vlucht gehaald hebt En een uurtje extra wachten op je bagage is echt niet veel, meestal duurt het een dag of zelfs langer! Veel plezier in Panama!
    pi_84290379
    Kan iemand mij het volgende uitleggen?

    In mijn zoektoch naar een vlucht JFK-MAD kom ik louter te hoge prijzen tegen. Echter, wanneer ik zoek op de Amerikaanse sites wordt ook een vlucht van Air Europa aangeboden voor een prijs veel lager dan de rest en ook nog eens non-stop. Via de officiele site is deze echter 5x zo duur.
    Boeken via de sites die het aanbieden kan niet omdat de cc op een Amerikaans/Canadees adres moet staan (bij één aanbieder wacht ik nog op reactie).
    pi_84300702
    Na 4 jr niet gevlogen te hebben, ga ik voor het eerst met mijn laptop op reis naar Barcelona. De jaren voorheen nam ik geen laptop mee [cut lang verhaal waarom ik dit jaar wel mijn laptop meeneem maar wat niemand boeit]

    Maar ok, mijn vraag is dus: ik las dat de accu apart verpakt moest worden? is dat inderdaad zo en zo ja, hoe verpakt? Geldt dit ook voor de accu van mijn fotocamera, aangezien ik daar vroeger nooit opgelet heb (en de regels elke keer veranderen).

    Bovendien heb ik ook een externe Hardeschijf, wat raden jullie me aan wat ik daarmee moet doen. Het is best een onhandig ding om mee te nemen, maar het zit vol belangrijke documenten/backups (en een aantal films ) etc wat ik sadly daar wel nodig heb.

    En moet ik de laptop in de laptoptas laten of echt eruit halen bij het inchecken (en waar laat ik al die kabels? Met treinreizen propte ik het allemaal in mijn laptoptas (past echt net), maar nu wel onhandig, dus verstandig in mijn ruimbagage, right? of word ik dan opeens opgepakt als terrorist het zijn er nml een behoorlijk stel )

    Bah, wat klink ik als een nitwit, vroeger elk jr 2x reizen (met ouders Spanje, UK of VS en goedkoop) maar toen waren de regels een heel stuk soepeler.. en minder gezeik, al had je toen ook die schoenen uittrek gedoe in de States

    Alvast bedankt!
    pi_84302328
    quote:
    Op woensdag 21 juli 2010 01:19 schreef Abstruse het volgende:
    Na 4 jr niet gevlogen te hebben, ga ik voor het eerst met mijn laptop op reis naar Barcelona. De jaren voorheen nam ik geen laptop mee [cut lang verhaal waarom ik dit jaar wel mijn laptop meeneem maar wat niemand boeit]

    Maar ok, mijn vraag is dus: ik las dat de accu apart verpakt moest worden? is dat inderdaad zo en zo ja, hoe verpakt? Geldt dit ook voor de accu van mijn fotocamera, aangezien ik daar vroeger nooit opgelet heb (en de regels elke keer veranderen).

    Bovendien heb ik ook een externe Hardeschijf, wat raden jullie me aan wat ik daarmee moet doen. Het is best een onhandig ding om mee te nemen, maar het zit vol belangrijke documenten/backups (en een aantal films ) etc wat ik sadly daar wel nodig heb.

    En moet ik de laptop in de laptoptas laten of echt eruit halen bij het inchecken (en waar laat ik al die kabels? Met treinreizen propte ik het allemaal in mijn laptoptas (past echt net), maar nu wel onhandig, dus verstandig in mijn ruimbagage, right? of word ik dan opeens opgepakt als terrorist het zijn er nml een behoorlijk stel )

    Bah, wat klink ik als een nitwit, vroeger elk jr 2x reizen (met ouders Spanje, UK of VS en goedkoop) maar toen waren de regels een heel stuk soepeler.. en minder gezeik, al had je toen ook die schoenen uittrek gedoe in de States

    Alvast bedankt!
    Accu verpakt? Nog nooit over gehoord.
    Om het simpel te houden: laptop moet je uit je laptoptas/case halen bij het inchecken. Kabels maakt niet uit, mag je laten waar je wil. Denk dat je ze niet kan gebruiken op een korte vlucht dus is het net zo handig om ze in je ruimbaggage te doen ja.
    Externe HDD kun je best wel in je ruimbaggage laten, maar als het niet te onhandig wordt zou ik 'm in je handbaggage doen, voor de zekerheid, wordt nogal gesmeten met die dingen.
    pi_84303122
    quote:
    Op woensdag 21 juli 2010 01:19 schreef Abstruse het volgende:
    - laptopverhaal e.d. -
    Accu kun je gewoon in de laptop laten zitten. Als je tas door de x-ray gaat moet je de laptop er even uithalen inderdaad (die moet dus los van je tas door de x-ray), maar verder hoef je nergens rekening mee te houden. Alle kabels kun je gewoon in je tas laten zitten, da's geen probleem.

    Je externe HDD is een beetje persoonlijke voorkeur denk ik. Ik heb speciaal voor 't reizen een 2,5 inch externe HDD die dus zelfs gewoon in m'n broekzak past (om even de grootte aan te geven)... Die gaat bij mij dus natuurlijk mee in m'n handbagage. Als jij zo'n hele grote harddisk hebt wordt het lastiger, maar zelfs die zou ik denk ik gewoon in mijn handbagage meenemen. Sowieso doe ik breekbare of gewoon wat kwetsbaardere spullen nooit in de ruimbagage; het kan prima gaan, maar je moet er gewoon rekening mee houden dat het niet meer heel aankomt.
    pi_84304595
    Hoe zit het eigenlijk met openstaande boetes etc.? Waar letten ze op bij de douane controle?
    pi_84304712
    Ik weet niet hoe het exact zit, maar als die lang genoeg open staan, wordt je vriendelijk verzocht deze op Schiphol te betalen voor vertrek - of er is geen vertrek. Maar goed, dat kan volgens mij enkel als de betalingstermijn al verstreken is, dus dat heb je zelf in de hand.
    "Winners never quit, 'cause quitters never win"
    "Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
    pi_84304788
    quote:
    Op woensdag 21 juli 2010 09:53 schreef Drive-r het volgende:
    Ik weet niet hoe het exact zit, maar als die lang genoeg open staan, wordt je vriendelijk verzocht deze op Schiphol te betalen voor vertrek - of er is geen vertrek. Maar goed, dat kan volgens mij enkel als de betalingstermijn al verstreken is, dus dat heb je zelf in de hand.
    Volgens mij moet je ze dan wel heeeeeeel lang hebben laten liggen voordat je 'gesignaleerd' staat.
    Honey ! Take me drunk, i am home !
    pi_84304886
    Ik had een voor gemeentelijke belastingen, deze is betaald.
    Ik had er een van de IB Groep, deze is ook betaald...

    Dus dan zou ik geen problemen moeten hebben? Of kan ik het ergens navragen?
    pi_84304928
    quote:
    Op woensdag 21 juli 2010 09:57 schreef LangeTabbetje het volgende:

    [..]

    Volgens mij moet je ze dan wel heeeeeeel lang hebben laten liggen voordat je 'gesignaleerd' staat.
    Geen idee, onderstaande komt van www.rijksoverheid.nl en is niet duidelijk wat betreft de definitie van "openstaande boetes".
    quote:
    Boetes betalen op Schiphol
    Als u nog boetes op uw naam heeft openstaan en u reist via Schiphol, kan de Koninklijke Marechaussee u staande houden. U moet dan eerst de boetes betalen voordat u verder mag reizen. Dit geldt alleen voor boetes die het CJIB int.
    Voor een overzicht van openstaande boetes op uw naam, kunt u een schriftelijk verzoek indienen bij het CJIB. Dit doet u door een brief te schrijven naar het CJIB met als onderwerp ‘openstaande vorderingen’. Vermeld in de brief uw adresgegevens en sluit een kopie van uw identiteitsbewijs bij.
    "Winners never quit, 'cause quitters never win"
    "Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
    pi_84304968
    quote:
    Op woensdag 21 juli 2010 10:00 schreef kloontje25 het volgende:
    Ik had een voor gemeentelijke belastingen, deze is betaald.
    Ik had er een van de IB Groep, deze is ook betaald...

    Dus dan zou ik geen problemen moeten hebben? Of kan ik het ergens navragen?
    Nee, daar zou je geen problemen mee moeten hebben. Ik heb jaren gereisd zonder issues terwijl ik maandelijk boetes kreeg. Laten voor werk nog veel meer gaan reizen terwijl ik in de clinch lag met de overheid over meer dan 1000 euro aan boetes

    (allemaal terug gekregen trouwens, plus bloemetje van oom agent ).
    "Winners never quit, 'cause quitters never win"
    "Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
    pi_84305063
    Dan hoop ik op het beste Zou een beetje lullig zijn om volgende week om 04:30 bij de Douane te staan....
    pi_84305134
    Even een korte vraag.

    Ik heb reeds vliegtickets geboekt, maar voor mijn vriendin en die heeft een zeer simpele naam: voornaam + achternaam. Nu ga ik voor het eerst zelf vliegen en mijn naam is moeilijker:

    Volgens paspoort:
    Voornaam: doopnaam 1 doopnaam 2 (Johannes Petrus)
    Achternaam: achternaam (de Jong)

    Mijn roepnaam (Richard) komt niet voor in mijn paspoort. Vreemd eigenlijk, het voelt gewoon als mijn naam.

    Wat ik vul ik in bij het boeken?

    1ste volledige voornaam: Johannes
    Achternaam: De jong

    Klopt dit?

    Excuses voor de simpele vraag, maar loop liever geen risico.
    pi_84305262
    quote:
    Op woensdag 21 juli 2010 10:08 schreef Alec690 het volgende:
    Even een korte vraag.

    Ik heb reeds vliegtickets geboekt, maar voor mijn vriendin en die heeft een zeer simpele naam: voornaam + achternaam. Nu ga ik voor het eerst zelf vliegen en mijn naam is moeilijker:

    Volgens paspoort:
    Voornaam: doopnaam 1 doopnaam 2 (Johannes Petrus)
    Achternaam: achternaam (de Jong)

    Mijn roepnaam (Richard) komt niet voor in mijn paspoort. Vreemd eigenlijk, het voelt gewoon als mijn naam.

    Wat ik vul ik in bij het boeken?

    1ste volledige voornaam: Johannes
    Achternaam: De jong

    Klopt dit?

    Excuses voor de simpele vraag, maar loop liever geen risico.
    Correct! Ik reis altijd op (fictief) voornaam Johannes en achternaam Vrede, terwijl mijn volledige naam Johannes Cornelis Vrede is en mijn roepnaam John. En dat gaat ongeveer 100 vluchtjes per jaar goed
    "Winners never quit, 'cause quitters never win"
    "Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
    pi_84306073
    quote:
    Op woensdag 21 juli 2010 10:02 schreef Drive-r het volgende:

    [..]

    Geen idee, onderstaande komt van www.rijksoverheid.nl en is niet duidelijk wat betreft de definitie van "openstaande boetes".
    [..]


    Vond via google hier ook nog wat

    Men wordt voor een openstaande geldboete gesignaleerd als de betrokken persoon geen vaste woon of verblijfplaats in Nederland heeft of als alle gebruikelijke incassomaatregelen niet tot betaling van de boete hebben geleid.

    M.a.w., je krijgt eerst het hele deurwaarderstraject over je heen, incl. beslagleggingen etc. voordat je staande gehouden wordt op Schiphol.

    (Of je bent in Nederland niet ingeschreven waardoor het deurwaarderstraject is mislukt).
    Honey ! Take me drunk, i am home !
    pi_84306283
    quote:
    Op woensdag 21 juli 2010 10:41 schreef LangeTabbetje het volgende:

    [..]

    Vond via google hier ook nog wat

    Men wordt voor een openstaande geldboete gesignaleerd als de betrokken persoon geen vaste woon of verblijfplaats in Nederland heeft of als alle gebruikelijke incassomaatregelen niet tot betaling van de boete hebben geleid.

    M.a.w., je krijgt eerst het hele deurwaarderstraject over je heen, incl. beslagleggingen etc. voordat je staande gehouden wordt op Schiphol.

    (Of je bent in Nederland niet ingeschreven waardoor het deurwaarderstraject is mislukt).
    Ik heb over mijn rotzooi nogmaals een mail gestuurd naar de IB Groep dus hoop tijdig antwoord te hebben... Zoals ik het nu lees moet ik gewoon op vakantie kunnen. Want bij mijn weten is het CJIB alleen voor verkeersboetes?

    [ Bericht 2% gewijzigd door kloontje25 op 21-07-2010 12:23:50 ]
    pi_84314781
    Ik ga naar een van de Griekse eilanden en krijg net een reactie in een topic :
    quote:
    Op woensdag 21 juli 2010 14:15 schreef Updraft het volgende:

    [..]

    Dan ga je geeneens door de douane heen, aangezien op Schiphol Shengen en niet-Shengen landen gescheiden zijn. Het enige waar je doorheen hoeft is de metaaldetector, wat gedaan wordt door een particulier beveiligingsbedrijf.
    Bij terugkomst moet je door het niet/wel-aan te geven poortje heen. Als je er dan toevallig wordt uitgepikt, willen ze nog wel gaan zeiken. Maar hé: dan ben je al op vakantie geweest!
    pi_84325170
    Voor de mensen die bijna op schiphol wonen;

    kan ik daar nog ergens van die literzakjes krijgen?
    Ben hier naar alle (overdreven) winkels geweest en ze hadden alleen nog maar vanaf 1,5 liter.
    Ga ik gister naar de supercoop, want daar hadden ze die nog wel blijkbaar, waren ze dus uitverkocht.
    Zo'n kassameisje beloofde me dat ze er morgen (vandaag) zouden zijn, zegt de baas vandaag dat ze niet meer leverbaar zijn
    ~The present is all there is~
    pi_84326925
    quote:
    Op woensdag 21 juli 2010 19:21 schreef grazz het volgende:
    Voor de mensen die bijna op schiphol wonen;

    kan ik daar nog ergens van die literzakjes krijgen?
    Ben hier naar alle (overdreven) winkels geweest en ze hadden alleen nog maar vanaf 1,5 liter.
    Ga ik gister naar de supercoop, want daar hadden ze die nog wel blijkbaar, waren ze dus uitverkocht.
    Zo'n kassameisje beloofde me dat ze er morgen (vandaag) zouden zijn, zegt de baas vandaag dat ze niet meer leverbaar zijn
    Ik zie ze meestal wel ergens liggen. In het ergste geval neem je de toiletspullen los mee, daar doen ze ook niet al te moeilijk over.
    "Winners never quit, 'cause quitters never win"
    "Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
      woensdag 21 juli 2010 @ 20:39:33 #71
    267333 buzz1291
    Never a dull moment
    pi_84328297
    quote:
    Op woensdag 21 juli 2010 19:21 schreef grazz het volgende:
    Voor de mensen die bijna op schiphol wonen;

    kan ik daar nog ergens van die literzakjes krijgen?
    Ben hier naar alle (overdreven) winkels geweest en ze hadden alleen nog maar vanaf 1,5 liter.
    Ga ik gister naar de supercoop, want daar hadden ze die nog wel blijkbaar, waren ze dus uitverkocht.
    Zo'n kassameisje beloofde me dat ze er morgen (vandaag) zouden zijn, zegt de baas vandaag dat ze niet meer leverbaar zijn
    Volgens mij hadden die zakjes nooit 1 liter inhoud, niet dat ik het ooit nagemeten heb maar ik vond ze wel heel klein. Overigens kun je dat soort zakken zeker wel bij een outdoor sportzaak krijgen kopen, en dan met een veel betere hersluiting. Of, en niet lachen nu, ga eens langs de lokale fietsenmaker, die verkoopt ook nog wel behoorlijk wat accesoires die af fabriek in zo'n zelfde zak zitten.
    2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
    pi_84333865
    quote:
    Op woensdag 21 juli 2010 20:07 schreef Drive-r het volgende:

    [..]

    Ik zie ze meestal wel ergens liggen. In het ergste geval neem je de toiletspullen los mee, daar doen ze ook niet al te moeilijk over.
    Precies, en anders stop je ze in een 1,5 literzak, doen ze echt niet moeilijk over.
    Je kan ze geloof ik ook nog steeds krijgen bij ingang van de security control.
    pi_84335665
    Wie kan me heeeel snel helpen met vlucht omboeken via ryanair doordat de vlucht gecanceld is? Er zijn nog 3 zitplaatsen over dus ik moet snel zijn! PM me please!
    Come on green white army..
    pi_84336961
    nog bedankt @ EddyAlbena en Omniej
    pi_84339390
    Bedankt Drive-r, buzz1291 en Vogue!
    ~The present is all there is~
    pi_84343754
    quote:
    Op dinsdag 20 juli 2010 21:10 schreef EddyAlbena het volgende:
    Kan iemand mij het volgende uitleggen?

    In mijn zoektoch naar een vlucht JFK-MAD kom ik louter te hoge prijzen tegen. Echter, wanneer ik zoek op de Amerikaanse sites wordt ook een vlucht van Air Europa aangeboden voor een prijs veel lager dan de rest en ook nog eens non-stop. Via de officiele site is deze echter 5x zo duur.
    Boeken via de sites die het aanbieden kan niet omdat de cc op een Amerikaans/Canadees adres moet staan (bij één aanbieder wacht ik nog op reactie).
    Is niet echt meer nodig dit. Heb gisterenavond via JetCombo gewoon een goedkoop ticket kunnen boeken (bij JetCombo.com).
    Toch apart dat op de site van Air Europa het ticket 1900 EUR kost en via de Amerikaanse bookingagencies het maar 360 EUR is.
    Ik had eerst nog wat twijfels dus stuurde een mail naar JetCombo.com, werd nog geen vijf minuten later teruggebeld met een reactie dat het allemaal goed was, kreeg nog een extra bevestiging. Superservice (tot nu toe)
      donderdag 22 juli 2010 @ 08:39:31 #77
    64792 Mryc
    play me one more song
    pi_84344648
    Iemand hier ervaring met vliegen met Icelandair?
    pi_84344947
    ja, niets mis mee, beetje standaard.
    Nobody expects the Spanish Inquisition!
    pi_84380376
    Niet direct vlieg-gerelateerd, maar toch weer wel, en niet de moeite waard een apart topic voor te openen:
    Ik reis a.s. zondag naar Schiphol en kom uit de richting Utrecht. Nu zag ik net dat er minder treinen rijden ivm een kabelbreuk bij Schiphol. In Amsterdam moet ik nu overstappen op een Fyra trein: overstaptijd: 4 minuten ipv de normale 9 minuten.
    Weet iemand of dit haalbaar is qua sporen en zo? Want de volgende Fyra trein gaat pas een uur later en als het echt krap aan is vertrek ik liever thuis een half uurtje eerder zodat ik ruim tijd heb voor de overstap en geen stress door late aankomst met check in en dan door de douane met de rest van Nederland.

    Of is er vanuit A'dam Centraal een andere (snelle en goedkope) manier om op Schiphol te komen?
    Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
    Dan heb je safe = condoom
    Double dutch = condoom en pil
    quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
      Moderator donderdag 22 juli 2010 @ 23:57:14 #80
    45833 crew  Fogel
    pi_84380666
    Vrij grote kans dat je 2-3 minuten vertraging hebt, en dan heb je opeens maar 1-2 minuten om over te stappen. En met baggage is het ook niet handig. Ga gewoon een halfuur eerder, pak een bak koffie op CS en wacht rustig op de volgende trein. Half uur meer of minder zal op de hele reis vast niet veel uitmaken, behalve een eventuele berg stress als je de trein net niet haalt.
    I'm surrounded by morons!
    TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
    TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
    TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
    pi_84380792
    quote:
    Op donderdag 22 juli 2010 23:57 schreef Fogel het volgende:
    Vrij grote kans dat je 2-3 minuten vertraging hebt, en dan heb je opeens maar 1-2 minuten om over te stappen. En met baggage is het ook niet handig. Ga gewoon een halfuur eerder, pak een bak koffie op CS en wacht rustig op de volgende trein. Half uur meer of minder zal op de hele reis vast niet veel uitmaken, behalve een eventuele berg stress als je de trein net niet haalt.
    Is ook mijn idee. Bagage valt mee (backpack) maar vertraging heb je zo opgelopen idd.
    Maar wie weet zie ik een handige, tijdsbesparende en logische oplossing over het hoofd die de Fok!kers hier zo paraat hebben.
    Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
    Dan heb je safe = condoom
    Double dutch = condoom en pil
    quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
      Moderator vrijdag 23 juli 2010 @ 00:03:00 #82
    45833 crew  Fogel
    pi_84380955
    Ja, de taxi
    I'm surrounded by morons!
    TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
    TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
    TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
    pi_84381244
    quote:
    Op vrijdag 23 juli 2010 00:03 schreef Fogel het volgende:
    Ja, de taxi
    quote:
    Op donderdag 22 juli 2010 23:51 schreef Cat22 het volgende:

    Of is er vanuit A'dam Centraal een andere (snelle en goedkope) manier om op Schiphol te komen?
    Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
    Dan heb je safe = condoom
    Double dutch = condoom en pil
    quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
    pi_84386315
    quote:
    Op donderdag 22 juli 2010 23:51 schreef Cat22 het volgende:
    Niet direct vlieg-gerelateerd, maar toch weer wel, en niet de moeite waard een apart topic voor te openen:
    Ik reis a.s. zondag naar Schiphol en kom uit de richting Utrecht.


    Als je vanuit Utrecht komt, ga je toch niet via Amsterdam Centraal reizen

    De rechtstreekse intercity rijdt gewoon 2x per uur van Utrecht naar Schiphol en anders stap je over op Duivendrecht. Op Centraal overstappen is heel erg onhandig.
    pi_84386907
    quote:
    Op vrijdag 23 juli 2010 07:25 schreef DutchTrain het volgende:

    [..]



    Als je vanuit Utrecht komt, ga je toch niet via Amsterdam Centraal reizen

    De rechtstreekse intercity rijdt gewoon 2x per uur van Utrecht naar Schiphol en anders stap je over op Duivendrecht. Op Centraal overstappen is heel erg onhandig.
    Volgens NS moet ik over Utrecht (ik vertrek trouwens vanuit het diepe zuiden ), de verbinding Duivendrecht/schiphol is volgens mij opgeheven of zo. En met die werkzaamheden geloof ik dat er over Duivendrecht ook niet veel rijdt. Ik ga de site nog eens bestuderen en anders vraag ik het de conducteur wel.

    Edit: de Intercity over A'dam zuid (vanuit Utrecht) rijdt niet. Helaasch dus.
    Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
    Dan heb je safe = condoom
    Double dutch = condoom en pil
    quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
    pi_84391402
    quote:
    Op vrijdag 23 juli 2010 08:30 schreef Cat22 het volgende:
    Edit: de Intercity over A'dam zuid (vanuit Utrecht) rijdt niet. Helaasch dus.
    Als je Utrecht CS - Schiphol rechtstreeks opvraagt via www.ns.nl dan zie je dat die elk kwartier vertrekt zondag a.s. ( Het zou misschien kunnen dat je deze optie niet aangeboden krijgt als je bijv. Maastricht - Schiphol opzoekt, omdat het systeem je zo laat mogelijk laat overstappen ?)

    Ik raad je aan om je treinreis in twee delen op te zoeken: woonplaats - Utrecht CS en Utrecht CS - Schiphol met 0 overstap. Dan forceer je de overstap in Utrecht CS. Ik ben het met Dutchtrain eens dat je daarmee meer vertragings risico's vermijdt.
    pi_84392424
    Ik dacht ik val dit topic maar even binnen, omdat ik nogal onzeker ben over het vliegen van zondag.

    Ik ga naar Parijs met Air France. Ik vlieg met mijn zusje (heeft pas 1x gevlogen, ikzelf 2x) dus ik zal wel degene zijn die het voortouw moet nemen. Van Arke hebben we een formulier voor inchecken met e-tickets
    gekregen. Dat word dus online inchecken, maar hoe zit het met de terugweg? Ik heb echt geen idee
    pi_84393505
    quote:
    Op vrijdag 23 juli 2010 11:55 schreef Berlioz het volgende:
    Ik dacht ik val dit topic maar even binnen, omdat ik nogal onzeker ben over het vliegen van zondag.

    Ik ga naar Parijs met Air France. Ik vlieg met mijn zusje (heeft pas 1x gevlogen, ikzelf 2x) dus ik zal wel degene zijn die het voortouw moet nemen. Van Arke hebben we een formulier voor inchecken met e-tickets
    gekregen. Dat word dus online inchecken, maar hoe zit het met de terugweg? Ik heb echt geen idee
    Terugweg check je jezelf gewoon in op het vliegveld, waarschijnlijk via een self-checkin display. Wijst zich vanzelf, makkelijk als je wel je boekingscode dan bij de hand hebt (zelfde code als voor de heenreis). Als je internet hebt, kun je altijd nog van tevoren online inchecken als je dat graag wilt.
    "Winners never quit, 'cause quitters never win"
    "Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
    pi_84393624
    Danku, want we hebben zeg maar alleen een a4tje met onze vluchtgegevens, dus ik heb al de hele week een beetje lopen stressen
    pi_84393803
    quote:
    Op vrijdag 23 juli 2010 12:29 schreef Berlioz het volgende:
    Danku, want we hebben zeg maar alleen een a4tje met onze vluchtgegevens, dus ik heb al de hele week een beetje lopen stressen
    Relax. Ik reis veel, dus het is wat makkelijkker lullen inmiddels, maar je hebt weinig meer nodig tegenwoordig. Zelfs zonder papiertje kun je met enkel een paspoort inchecken. Wel handig natuurlijk als je weet voor welke vlucht...
    "Winners never quit, 'cause quitters never win"
    "Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
    pi_84395519
    Haha een gerustellend idee. Dankjewel
    pi_84583213
    Vraagje: ik heb zelf geen creditcard maar is het mogelijk om met de creditcard van een vriend te betalen?
    Gaat om een vlucht met easyjet maar ik kan hen niet bereiken :S ik wil deze vriend dus de vlucht laten betalen, kopietjes maken van zijn creditcard ofzo? of hem mee laten gaan naar de airport voor de zekerheid en hij krijgt het dus via mij weer terug betaald...

    Het moet tochmogelijk zijn? Want stel je hebt ouders/vriend(in) die jou wil trakteren op een reis, en die betaalt met zijn of haar cc..dan kunnen ze je toch niet weigeren als er meteen is betaald..
    ~The present is all there is~
      woensdag 28 juli 2010 @ 12:27:51 #93
    93505 SaskiaR
    The sword of ice and fire
    pi_84584124
    Dat kan gewoon hoor. Ik heb wel eens tickets geboekt voor mijn ouders en met mijn creditcard betaald. Degene die boekt/betaalt hoeft zelf niet mee te vliegen.
    Carpe diem, quam minimum credula postero.
      Admin woensdag 28 juli 2010 @ 12:30:16 #94
    725 crew  Breuls
    Bad Wolf
    pi_84584208
    quote:
    Op vrijdag 23 juli 2010 12:33 schreef Drive-r het volgende:

    [..]

    Relax. Ik reis veel, dus het is wat makkelijkker lullen inmiddels, maar je hebt weinig meer nodig tegenwoordig. Zelfs zonder papiertje kun je met enkel een paspoort inchecken. Wel handig natuurlijk als je weet voor welke vlucht...
    Ik heb wel eens een dame aan de balie heel moeilijk zien doen over een ticket. Aan een paspoort en de mededeling voor welke vlucht ik kom had ze absoluut niet genoeg, ze moest een ticket zien. Heb toen een printje moeten opduikelen.

    Is maar 1x voorgekomen overigens, bij alle andere vluchten is "hoi!" *pasoort neerleggen* voldoende. :)
    I am a leaf on the wind.
    Watch how I soar.
    pi_84586026
    quote:
    Op woensdag 28 juli 2010 12:27 schreef SaskiaR het volgende:
    Dat kan gewoon hoor. Ik heb wel eens tickets geboekt voor mijn ouders en met mijn creditcard betaald. Degene die boekt/betaalt hoeft zelf niet mee te vliegen.
    Dit is bij Easyjet en veel andere maatschappijen inderdaad geen probleem. Maar bij sommige maatschappijen moeten de creditcard houder en de reiziger dezelfde persoon zijn. Er is hier eerder een thread over geweest: Creditcard bij inchecken?

    Het is dus zaak om op te letten bij de aanschaf van het ticket (soms in de kleine lettertjes).
    pi_84589011
    Hoe streng is KLM met het gewicht van je bagage? gaan ze al moeilijk doen als deze bijvoorbeeld 25 kg is ipv 23?
      woensdag 28 juli 2010 @ 16:47:47 #97
    267333 buzz1291
    Never a dull moment
    pi_84594116
    quote:
    Op woensdag 28 juli 2010 14:32 schreef Stienn het volgende:
    Hoe streng is KLM met het gewicht van je bagage? gaan ze al moeilijk doen als deze bijvoorbeeld 25 kg is ipv 23?
    Dat zijn nu de mensen waar ik me zooooo aan kan ergeren. Staan ze voor de bagage drop-off en moeten ze nog even gauw 2 kg uit hun koffer in de handbagage proberen te proppen terwijl er nog een paar wachtenden in de rij staan. Ik hoop echt dat ze je die 2kg overgewicht aanrekenen. Zorg gewoon voor dat die koffer NIET over het max toegestane gewicht heen gaat. Tenslotte is het werk van die laders en lossers al zwaar genoeg.
    2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
      woensdag 28 juli 2010 @ 19:32:33 #98
    64459 ozzietukker
    no worries mate
    pi_84599434
    :) KLM kan heel streng zjin met overgewicht, ik heb een keer met 1,5 kg overgewicht en geen handbagage niet de tas kunnen afgeven zonder kosten te moeten bijbetalen.
    Ik heb zodoende maar een tas uit de bagage gehaald en deze als handbagage meegenomen, en hoewel dat volgens de mevrouw niet mocht, mocht dat van haar manager wel.

    Aan de andere kant, op Hong Kong Airport, verwend door Sri Lankan waar ik 46 KG op een persoon kon inchecken, waren de tassen van 23 KG per persoon eigenlijk te zwaar voor KLM, maar ik was ruim optijd (8 uur voor de vlucht), had zowel ik als vriendin een minitas als handbagage en ze konden prima mee. Goede service, want ik heb een hekel aan het dragen van handbagage.

    Over het algemeen is 1 a 2 kg niet zo'n probleem, zeker als je handbagage klein is, mochten ze wel lastig doen, zorg dat je het gemakkelijk in je handbagage kwijt kan. Heb je echt meer nodig, koop van te voren dan extra kilo aan gewicht, dat kan.

    Overigens, het is een mooie melkoe die bagage, want of je tas 20-25 kg is maakt echt niet zoveel uit voor de total load, ook niet als iedereen dat zou doen, als je weet met welke marges er wordt gewerkt bij het laden van een vliegtuig en het kerosineverbruik is dat echt te verwaarlozen.
    Neemt niet weg dat je ergens een grens moet trekken want anders krijg je Sri Lankaanse taferelen, en hoewel ik hierdoor van de business klasse check in gebruik mocht maken gezien mijn relatief kleine koffers, de meeste passagiers nemen echt balen van 40-50 KG per persoon mee en stonden lang in de rij.
    RTFM
    Zo niet? Dan toch!
    Nawie, just Nawie!
    TWENTE KAMPIOEN.
      woensdag 28 juli 2010 @ 21:24:55 #99
    19350 gohan16
    Inmiddels 26
    pi_84604144
    Ik heb een vraag. Ik vlieg komend weekend naar marokko. Ik wil eigenlijk een aantal flessen frisdrank meenemen(light's, daar is dat slecht verkrijgbaar). Mag ik dit meenemen in de ruimbagage?
    I used to be schizofrenic, but we're okay now.
      donderdag 29 juli 2010 @ 02:20:02 #100
    14509 reem
    Correspondent in Buenos Aires
    pi_84614446
    Ik heb een vraag over overstappen @ Dulles International Airport (bij Washington DC).

    Ik vlieg volgende week van Amsterdam naar Buenos Aires via Washington DC (Dulles). Ik heb daar een tamelijk lange overstap (8+ uur). Begrijp ik nu goed dat je daar sowieso door de douane moet, en je bagage moet ophalen om daarna opnieuw (je bagage) in te checken voor je aansluitende vlucht? Of hoef je alleen zelf door de douane op Dulles en wordt je bagage gewoon op Schiphol al doorgelabeld?
    [b]@RemiLehmann[/b]
      donderdag 29 juli 2010 @ 08:26:53 #101
    61447 Douwe
    Ik heb gelijk
    pi_84616013
    @gohan16: Dat mag. Ik zou t wel goed inpakken ;)

    @reem: Je bagage word waarschijnlijk wel doorgelabeld, maar je moet hem wel even handmatig van de ene band op de andere leggen. Maar dit wijst redelijk voor zich als je er eenmaal bent.
    pi_84618379
    Zijn er mensen die al eens met Airberlin naar de VS zijn gevlogen? Daarvoor moet ik een formulier invullen m.b.t. advanced passenger information.

    Nu staat het volgende vak nog open: "Permanent Residence Card Number", welk nummer is dat? Deze komt na de informatie over het paspoort.
      donderdag 29 juli 2010 @ 10:33:31 #103
    61447 Douwe
    Ik heb gelijk
    pi_84618561
    Kun je leeg laten, is een nummer dat alleen voor 'Green card' houders geld.
    pi_84618751
    quote:
    Op donderdag 29 juli 2010 10:33 schreef Douwe het volgende:
    Kun je leeg laten, is een nummer dat alleen voor 'Green card' houders geld.
    Thanks.
    pi_84618812
    quote:
    Op donderdag 29 juli 2010 02:20 schreef reem het volgende:
    Ik heb een vraag over overstappen @ Dulles International Airport (bij Washington DC).

    Ik vlieg volgende week van Amsterdam naar Buenos Aires via Washington DC (Dulles). Ik heb daar een tamelijk lange overstap (8+ uur). Begrijp ik nu goed dat je daar sowieso door de douane moet, en je bagage moet ophalen om daarna opnieuw (je bagage) in te checken voor je aansluitende vlucht?
    Nee, dat is alleen verplicht als de aansluitende vlucht 'domestic' is, dus binnen de VS (of Canada).
    quote:
    Of hoef je alleen zelf door de douane op Dulles en wordt je bagage gewoon op Schiphol al doorgelabeld?
    Ja, dit laatste gebeurt in principe. Maar als je zelf gedurende die 8 uur bij je ruimbagage wilt, dan kun je bij het inchecken (of luggage drop-off) vragen om deze niet door te labelen. Als dat mogelijk blijkt, dan haal je die in Washington van de band en ga je er mee door de douane. Je hebt dan dus ook kans dat ze er in willen kijken en dat je een deel van je overstaptijd verliest met deze kontrole.
      donderdag 29 juli 2010 @ 22:06:13 #106
    136429 Paran0id
    beetje wasig.
    pi_84645026
    Ik ga morgen een relatief korte vlucht maken van Schiphol naar Doncaster. Zijn ze op Schiphol nog steeds zo streng op vloeistoffen die in een afgesloten zak moeten, of kan ik gewoon doorlopen.

    Ben namelijk vergeten zo'n onzin zakje aan te schaffen :P
      donderdag 29 juli 2010 @ 22:25:50 #107
    61447 Douwe
    Ik heb gelijk
    pi_84645966
    Zo'n onzin zakje is daar wel te regelen. Regels zijn helaas nog wel van kracht, nog een kleine 3 kwart jaar. Daarna is het wel weer veilig om je water mee te nemen :')
      donderdag 29 juli 2010 @ 22:42:13 #108
    14509 reem
    Correspondent in Buenos Aires
    pi_84646651
    Bedankt voor de antwoorden allemaal. Ik zit nog even te twijfelen wat ik doe.

    Mijn bagage niet laten doorlabelen, ophalen in Washington om 'm te laten sealen voordat ie naar Argentina gaat, of gewoon maar hopen dat ze van mijn koffer afblijven @ Argentinie.
    [b]@RemiLehmann[/b]
      donderdag 29 juli 2010 @ 23:08:04 #109
    136429 Paran0id
    beetje wasig.
    pi_84647551
    quote:
    Op donderdag 29 juli 2010 22:25 schreef Douwe het volgende:
    Zo'n onzin zakje is daar wel te regelen. Regels zijn helaas nog wel van kracht, nog een kleine 3 kwart jaar. Daarna is het wel weer veilig om je water mee te nemen :')
    Ah ok :)

    Bij de controle of ergens een kiosk induiken? Kom namelijk relatief laat aan :X
      donderdag 29 juli 2010 @ 23:30:55 #110
    61447 Douwe
    Ik heb gelijk
    pi_84648414
    Zo'n zakje is te bemachtigen bij de controle zelf, alleen wel maximaal 100ml dan hè, anders kun je er een bom van maken ;) En.de rest evt maar gewoon inchecken... Of gewoon kopen op locatie ;)
    pi_84659630
    quote:
    Op donderdag 29 juli 2010 22:42 schreef reem het volgende:
    Bedankt voor de antwoorden allemaal. Ik zit nog even te twijfelen wat ik doe.

    Mijn bagage niet laten doorlabelen, ophalen in Washington om 'm te laten sealen voordat ie naar Argentina gaat, of gewoon maar hopen dat ze van mijn koffer afblijven @ Argentinie.
    Dat sealen is een slecht idee, want ook uitgaande bagage mag niet op slot in de VS. Je hebt dan kans dat de TSA je koffer openbreekt voor kontrole.
    pi_84742937
    Vraagje,omdat er niet veel tickets beschikbaar waren heb ik een overstaptijd van 13 uur op heathrow

    dus s'nachts,

    iemand tips om dan te doen, is er evt een mogenlijkheid om op het vliegveld te verblijven?
    En graag zou nog weten hoeveel handbagage je mee mag nemen in kg omdat ik dit nergens op site van british airways vermeld zie

    [ Bericht 1% gewijzigd door dagdag op 01-08-2010 18:11:41 ]
    agenda 5 mei reis nassau 3 oktober malediven 23 augustus tv afstoffen 7 augustus dodge ophalen
    [..]
    pi_84744888
    quote:
    Op zondag 1 augustus 2010 18:05 schreef dagdag het volgende:
    Vraagje,omdat er niet veel tickets beschikbaar waren heb ik een overstaptijd van 13 uur op heathrow

    dus s'nachts,

    iemand tips om dan te doen, is er evt een mogenlijkheid om op het vliegveld te verblijven?
    En graag zou nog weten hoeveel handbagage je mee mag nemen in kg omdat ik dit nergens op site van british airways vermeld zie
    Op de site van BA kun je inloggen met je referentienummer en je achternaam. Dan kun je precies bekijken welke zaken van toepassing zijn voor jouw vlucht, waaronder dus het maximale gewicht voor handbagage.

    Ik vlieg over 2,5 week ook met BA en bij mij staat er dit (zal wel altijd zo zijn):

    quote:
    Baggage
    Adult/child allowance:

    *
    Checked baggage:
    1 bags at 23kg each (max. bag weight 23kg)
    *
    Hand baggage:
    1 piece of hand baggage (56cm x 45cm x 25cm/22in x 18in x 10in) plus a briefcase, laptop or handbag (45cm x 36cm x 20cm/18in x 14in x 8in).
    pi_84749461
    Dankuwel dat had ik al gezien, maar wat is het maximum gewicht voor die handbagage
    Want buiten de afmetingen staat er niets


    Het scheelt nogal of je kleding erin stopt of laptop met snoeren enz
    agenda 5 mei reis nassau 3 oktober malediven 23 augustus tv afstoffen 7 augustus dodge ophalen
    [..]
    pi_84749903
    quote:
    Op zondag 1 augustus 2010 21:09 schreef dagdag het volgende:
    Dankuwel dat had ik al gezien, maar wat is het maximum gewicht voor die handbagage
    Er is meestal geen maximum gewicht, omdat de handbagage al beperkt wordt door de afmetingen. Je kunt dus alles meenemen wat je er in kunt proppen.

    Wat betreft je overstap, raad ik een airport hotel aan. Misschien is dit iets: http://www.yotel.com/

    Of type London Heathrow in bij booking.com of expedia.com . Er zijn vrij veel mogelijkheden omdat de luchthaven niet zo bijzonder ver van de stad Londen af ligt.
    pi_84750471
    Oke dankuwel :)
    agenda 5 mei reis nassau 3 oktober malediven 23 augustus tv afstoffen 7 augustus dodge ophalen
    [..]
      zondag 1 augustus 2010 @ 21:35:20 #117
    267333 buzz1291
    Never a dull moment
    pi_84750763
    quote:
    Op zondag 1 augustus 2010 21:18 schreef jaco het volgende:

    [..]

    Er is meestal geen maximum gewicht, omdat de handbagage al beperkt wordt door de afmetingen. Je kunt dus alles meenemen wat je er in kunt proppen.
    In UK en met name bij BA willen ze anders nog wel eens verschrikkelijk zeikerig doen over maat en gewicht van de handbagage. Daarvoor hebben ze daar dan ook van die pasrekjes met een weegschaal om de maat te nemen en het gewicht te bepalen. En pikken ze je er uit dan ben je echt de sigaar, kun je het alsnog inchecken.
    2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
      zondag 1 augustus 2010 @ 22:09:11 #118
    64459 ozzietukker
    no worries mate
    pi_84752343
    quote:
    Op zondag 1 augustus 2010 18:05 schreef dagdag het volgende:
    Vraagje,omdat er niet veel tickets beschikbaar waren heb ik een overstaptijd van 13 uur op heathrow

    dus s'nachts,

    iemand tips om dan te doen, is er evt een mogenlijkheid om op het vliegveld te verblijven?
    En graag zou nog weten hoeveel handbagage je mee mag nemen in kg omdat ik dit nergens op site van british airways vermeld zie
    www.easyhotel.com

    Te bereiken met de normale bus, ligt iets buiten de Heathrow free flow zone dus kost wel iets aan Oysterkaarttarief, maar valt opzich wel mee en de kamerprijzen zijn over het algemeen niet duur, en uiteraard is de receptie 24 uur bemensd.
    RTFM
    Zo niet? Dan toch!
    Nawie, just Nawie!
    TWENTE KAMPIOEN.
    pi_84752536
    Nog even een vraagje

    Met de trein ga ik via amsterdam naar londen st-pancras
    wat zijn van daar de mogenlijkheden om naar heathrow airport te gaan?

    Ben nog nooit in londen zelf geweest dus hulp is zeker welkom :)
    agenda 5 mei reis nassau 3 oktober malediven 23 augustus tv afstoffen 7 augustus dodge ophalen
    [..]
      zondag 1 augustus 2010 @ 22:16:08 #120
    64459 ozzietukker
    no worries mate
    pi_84752623
    quote:
    Op zondag 1 augustus 2010 22:13 schreef dagdag het volgende:
    Nog even een vraagje

    Met de trein ga ik via amsterdam naar londen st-pancras
    wat zijn van daar de mogenlijkheden om naar heathrow airport te gaan?

    Ben nog nooit in londen zelf geweest dus hulp is zeker welkom :)
    Het goedkoopst en het gemakkelijkst is de Tube.

    Deze brengt je prima naar London Heathrow, koop wel even een Oyster kaart, hoewel het in eerste instantie een investering lijkt, kost de rit naar Heathrow anders 4 pond, en na 2 ritjes heb je de Oyster card er wel uit.
    RTFM
    Zo niet? Dan toch!
    Nawie, just Nawie!
    TWENTE KAMPIOEN.
    pi_84753155
    quote:
    Op zondag 1 augustus 2010 22:16 schreef ozzietukker het volgende:

    [..]

    Het goedkoopst en het gemakkelijkst is de Tube.

    Deze brengt je prima naar London Heathrow, koop wel even een Oyster kaart, hoewel het in eerste instantie een investering lijkt, kost de rit naar Heathrow anders 4 pond, en na 2 ritjes heb je de Oyster card er wel uit.
    Dankuwel, nu moet het mij wel lukken :)

    rest ook bedankt voor uw hulp
    agenda 5 mei reis nassau 3 oktober malediven 23 augustus tv afstoffen 7 augustus dodge ophalen
    [..]
    pi_84753409
    quote:
    Op zondag 1 augustus 2010 22:29 schreef dagdag het volgende:

    [..]

    Dankuwel, nu moet het mij wel lukken :)

    rest ook bedankt voor uw hulp
    King's Cross / St. Pancras ligt aan de Piccadilly Line, rechtstreeks in verbinding met Heathrow :)

    [ Bericht 0% gewijzigd door Saekerhett op 01-08-2010 23:20:10 ]
    pi_84753714
    quote:
    Op zondag 1 augustus 2010 21:09 schreef dagdag het volgende:
    Dankuwel dat had ik al gezien, maar wat is het maximum gewicht voor die handbagage
    Want buiten de afmetingen staat er niets


    Het scheelt nogal of je kleding erin stopt of laptop met snoeren enz
    Knappe jongen als jij meer dan 20 kilo in die afmeting wil stoppen, tenzij je een partij bakstenen als handbagage mee wil nemen ;)
    pi_84754548
    quote:
    Op zondag 1 augustus 2010 22:41 schreef Saekerhett het volgende:

    [..]

    Knappe jongen als jij meer dan 20 kilo in die afmeting wil stoppen, tenzij je een partij bakstenen als handbagage mee wil nemen ;)
    Ik denk niet dat ik tijdens mijn vakantie veel bakstenen nodig zal hebben, :')
    agenda 5 mei reis nassau 3 oktober malediven 23 augustus tv afstoffen 7 augustus dodge ophalen
    [..]
      Admin zondag 1 augustus 2010 @ 23:03:34 #125
    725 crew  Breuls
    Bad Wolf
    pi_84754620
    Yotel heb ik op Schiphol eens gebruikt: het kost wat, maar het is erg okay. :)
    I am a leaf on the wind.
    Watch how I soar.
      Moderator zondag 1 augustus 2010 @ 23:16:22 #126
    45833 crew  Fogel
    pi_84755076
    Ben eens bij Yotel gaan kijken ter orientatie (ik gebruik Schiphol als transitvliegveld), vond de kamers erg klein, maar wel functioneel en met als grote voordeel (tov Mercure) een raam (welliswaar richting gang, maar in ieder geval een raam). Wel een keer bij het Mercure terminal hotel geslapen, maar dat kan ik niet aanraden; geen raam, vrij klein, en schoonmaken weten ze ook niet wat dat is daar.
    I'm surrounded by morons!
    TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
    TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
    TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
    pi_84755137
    quote:
    Op zondag 1 augustus 2010 23:01 schreef dagdag het volgende:

    [..]



    Ik denk niet dat ik tijdens mijn vakantie veel bakstenen nodig zal hebben, :')
    Joh? :')
      Admin zondag 1 augustus 2010 @ 23:23:39 #128
    725 crew  Breuls
    Bad Wolf
    pi_84755362
    quote:
    Op zondag 1 augustus 2010 23:16 schreef Fogel het volgende:
    Ben eens bij Yotel gaan kijken ter orientatie (ik gebruik Schiphol als transitvliegveld), vond de kamers erg klein, maar wel functioneel en met als grote voordeel (tov Mercure) een raam (welliswaar richting gang, maar in ieder geval een raam). Wel een keer bij het Mercure terminal hotel geslapen, maar dat kan ik niet aanraden; geen raam, vrij klein, en schoonmaken weten ze ook niet wat dat is daar.
    Het zijn pods. Je hebt een bed, een badkamerdeel en de ruimte ertussen. Het bed is comfortabel, de douche is prettig, de wastafel functioneel en het geheel is netjes en verzorgd. Ik was er erg over te spreken. Als er zich weer een situatie voordoet waarin ik behoefte zou hebben aan een paar uurtjes slaap op Schiphol zou ik het zo weer doen. :)
    I am a leaf on the wind.
    Watch how I soar.
      Moderator zondag 1 augustus 2010 @ 23:36:50 #129
    45833 crew  Fogel
    pi_84755926
    quote:
    Op zondag 1 augustus 2010 23:23 schreef Breuls het volgende:

    [..]

    Het zijn pods. Je hebt een bed, een badkamerdeel en de ruimte ertussen. Het bed is comfortabel, de douche is prettig, de wastafel functioneel en het geheel is netjes en verzorgd. Ik was er erg over te spreken. Als er zich weer een situatie voordoet waarin ik behoefte zou hebben aan een paar uurtjes slaap op Schiphol zou ik het zo weer doen. :)
    Als er bij mij weer zo'n situatie voordoet zou ik inderdaad ook Yotel kiezen ipv Mercure.
    I'm surrounded by morons!
    TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
    TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
    TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
    pi_84762755
    Ik heb afgelopen maart tweemaal in het weekend in het Sheraton Heathrow geslapen, was een prima hotel en het valt binnen de zone voor gratis bussen. Ik heb via Booking.com twee keer 45 euro betaald. Ik weet niet of dat tarief beschikbaar is voor jou datum maar mocht dat zo zijn dan is dit, voor die prijs denk ik de beste keus op Heathrow. Easyhotel en Ibis zijn ook wel prima en kosten ongeveer ook zo rond de 45 euro. Nadeel van Easyhotel is dat je geen ramen hebt in de goedkoopste kamer.
      maandag 2 augustus 2010 @ 10:38:36 #131
    267333 buzz1291
    Never a dull moment
    pi_84764662
    quote:
    Op zondag 1 augustus 2010 22:13 schreef dagdag het volgende:
    Nog even een vraagje

    Met de trein ga ik via amsterdam naar londen st-pancras
    wat zijn van daar de mogenlijkheden om naar heathrow airport te gaan?

    Ben nog nooit in londen zelf geweest dus hulp is zeker welkom :)
    Ik denk dat jij op Heathrow nog wel eens voo0r een verrassing kan komen te staan met je 13 uur aankomst voor vertrek. Ik schat zo in dat je je bagage dan nog niet kunt inchecken, BA kennende, en dat je dus gewoon zo'n 10 uur aan de landside mag wachten, waar geen ene moer te beleven valt, tot dat de incheck balies voor je vlucht open gaan. Dus toch maar een hotel boeken. Wie zei er ook alweer goedkoop is duurkoop?
    2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
      Admin maandag 2 augustus 2010 @ 11:48:32 #132
    725 crew  Breuls
    Bad Wolf
    pi_84766731
    quote:
    Op zondag 1 augustus 2010 22:13 schreef dagdag het volgende:
    Nog even een vraagje

    Met de trein ga ik via amsterdam naar londen st-pancras
    wat zijn van daar de mogenlijkheden om naar heathrow airport te gaan?

    Ben nog nooit in londen zelf geweest dus hulp is zeker welkom :)
    Er gaat een directe lijn van King's Cross naar Heathrow, dus gewoon de borden naar de tube volgen, Picadilly Line en de juiste richting kiezen.
    I am a leaf on the wind.
    Watch how I soar.
    pi_84768913
    quote:
    Op maandag 2 augustus 2010 10:38 schreef buzz1291 het volgende:
    Ik schat zo in dat je je bagage dan nog niet kunt inchecken, BA kennende, en dat je dus gewoon zo'n 10 uur aan de landside mag wachten, waar geen ene moer te beleven valt, tot dat de incheck balies voor je vlucht open gaan. Dus toch maar een hotel boeken. Wie zei er ook alweer goedkoop is duurkoop?
    Hij heeft nooit gezegd dat het zo goedkoop mogelijk moest. Ook niet dat hij per se aan de airside van de luchthaven wil verblijven. Hij vroeg naar mijn idee om suggesties in de ruimste zin.

    Inmiddels is duidelijk dat de overstap uit 13 uur bestaat, waarin de afstand St. Pancras Station - Heathrow moet worden overbrugd. Dat kost ongeveer een uur met de Piccadily line.

    Ik zou in ieder geval niet s'nachts op St. Pancras Station of in de omgeving blijven rondhangen met bagage en al. Dat ligt in een vrij slechte buurt. Als je inderdaad 0 euro budget hebt, dan is het veiliger om op de luchthaven Heathrow te wachten, oftewel aan airside, oftewel voor de check-in , als ze je bagage nog niet aannemen. Je zit dan in een metalen stoeltje en kunt weinig nachtrust verwachten.

    Persoonlijk zou ik daarom een hotel in de buurt van de luchthaven boeken en daar direkt heen gaan (dus zonder eerst op heathrow proberen in te checken). Als dat niet lukt of te duur is, dan zou ik een hotel proberen te vinden, dat op loopafstand van de Piccadilly line ligt. Dit vergt wat uitzoekwerk, maar dan kun je de overstap tijd maximaal benutten om te slapen.

    [ Bericht 0% gewijzigd door jaco op 02-08-2010 13:07:59 (spelling) ]
    pi_84794265
    Zal het even wat extra uitleggen

    De overstap tijd was niet voor de overstap
    Maar ik ga met de trein naar londen, de laatste trein op 2 november komt s'avonds aan,
    Tussen de laatste trein en vlucht zit die 13 uur tijd
    Aangezien mijn vlucht om vroeg vertrekt de volgende dag en er icm hotel maar 1 vlucht per dag gaat, vroeg ik om suggesties.

    Maar ik ga op zoek voor een hotel bij de luchthaven heathrow , sorry voor het verwarrende en bedankt voor de hulp
    agenda 5 mei reis nassau 3 oktober malediven 23 augustus tv afstoffen 7 augustus dodge ophalen
    [..]
    pi_84796760
    quote:
    Op maandag 2 augustus 2010 12:58 schreef jaco het volgende:
    Als dat niet lukt of te duur is, dan zou ik een hotel proberen te vinden, dat op loopafstand van de Piccadilly line ligt. Dit vergt wat uitzoekwerk, maar dan kun je de overstap tijd maximaal benutten om te slapen.
    Een paar jaar terug ben ik een weekend in Londen geweest en heb in het Royal National Hotel geslapen. Dat ligt op loopafstand, wat zeg ik, kruipafstand, van metrostation Russell Square, aan de Piccadilly Line dus.
    pi_84844623
    Het zal rond deze tijden (vlieg 23 augustus) wel heel druk zijn bij baggage drop off point? Dus nog wel ruim vantevoren aanwezig denk ik?
    pi_84901091
    Effe een vraag trouwens: wat heeft online inchecken eigenlijk voor zin als je toch in de rij moet staan voor het droppen van je bagage? :@
      Moderator donderdag 5 augustus 2010 @ 17:44:11 #138
    45833 crew  Fogel
    pi_84901197
    Online inchecken bij een maatschappij waar je een stoel kan kiezen heeft het voordeel dat je dus zelf een stoel kan kiezen. Als je wacht tot een uur voor de vlucht bij de balie, zijn er alleen nog minder goede plekken over.
    I'm surrounded by morons!
    TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
    TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
    TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
    pi_84901240
    quote:
    Op donderdag 5 augustus 2010 17:44 schreef Fogel het volgende:
    Online inchecken bij een maatschappij waar je een stoel kan kiezen heeft het voordeel dat je dus zelf een stoel kan kiezen.
    Ok, da's wel handig inderdaad. En als je een aansluitende vlucht hebt, kun je dan voor beide vluchten een stoel kiezen?
    pi_84901337
    quote:
    Op donderdag 5 augustus 2010 17:45 schreef Saekerhett het volgende:

    [..]

    Ok, da's wel handig inderdaad. En als je een aansluitende vlucht hebt, kun je dan voor beide vluchten een stoel kiezen?
    Ligt eraan of de online checkin van je aansluitende vlucht al geopend is of niet :)
    2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
      donderdag 5 augustus 2010 @ 19:03:27 #141
    277319 Tinos85
    Gewoon lekker
    pi_84903546
    Iemand hier ervaring met Egypt Air? Heb een vlucht gezien met overstap in Cairo. Amsterdam - Cairo met een 737-800 en Cairo - Bangkok met 777.
      donderdag 5 augustus 2010 @ 20:01:21 #142
    64459 ozzietukker
    no worries mate
    pi_84905930
    quote:
    Op donderdag 5 augustus 2010 19:03 schreef Tinos85 het volgende:
    Iemand hier ervaring met Egypt Air? Heb een vlucht gezien met overstap in Cairo. Amsterdam - Cairo met een 737-800 en Cairo - Bangkok met 777.
    Wat is de prijs voor deze vlucht?

    Egypt Air is nou niet de beste luchtvaartmaatschappij ter wereld, je komt er wel, maar verwacht geen luxe, krappe stoelruimte, niet al te schoon vliegtuig en geen inflight entertainment.

    Vandaar de vraag over de prijs. 500 euro vanaf Amsterdam? Niet twijfelen en boeken, wordt vanaf Amsterdam niet goedkoper.
    600 euro of hoger niet boeken, je bent dan beter af met Emirates vanaf Amsterdam, die prijzen blijven echt niet altijd rond de 700 euro, of vanaf 400 euro vanaf Dusseldorf met Emirates of KLM.
    RTFM
    Zo niet? Dan toch!
    Nawie, just Nawie!
    TWENTE KAMPIOEN.
      donderdag 5 augustus 2010 @ 20:03:44 #143
    277319 Tinos85
    Gewoon lekker
    pi_84906030
    Geen IFE? Zelfs niet op een 777?

    De prijs is 481 incl vanaf Amsterdam wat 100 euro minder is dan een andere vlucht van bijvoorbeeld Qatar Airways van Brussel.
      donderdag 5 augustus 2010 @ 22:26:08 #144
    267333 buzz1291
    Never a dull moment
    pi_84913704
    quote:
    Op donderdag 5 augustus 2010 20:03 schreef Tinos85 het volgende:
    Geen IFE? Zelfs niet op een 777?

    De prijs is 481 incl vanaf Amsterdam wat 100 euro minder is dan een andere vlucht van bijvoorbeeld Qatar Airways van Brussel.
    Dan zou ik toch Qatar verkiezen. Ik heb er zelf nooit mee gevlogen maar de berichten zijn uitmuntend. Egypt Air vliegt ook niet iedere dag op BKK (5x per week geloof ik). Maar het ligt natuurlijk wel aan de periode waarin je wilt vliegen. Ik zie nu voor sep, okt en nov. helemaal geen tarieven onder de 700 euro vanaf AMS of DUS. OK, als je op korte termijn weg wilt heeft Emirates nog wel wat in de aanbieding voor <500 euro vanaf DUS. En vliegen vanaf DUS kost dus slechts 32 euro retour met de ICE, of wel 15 euro meer dan de NS rekent naar Schiphol vanaf Utrecht.
    2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
      donderdag 5 augustus 2010 @ 23:32:32 #145
    277319 Tinos85
    Gewoon lekker
    pi_84917558
    Het gaat niet om de korte termijn maar op de lange termijn. Geen haast bij nog. Ja voor die 100 euro vlieg ik denk ik ook liever met Qatar, staat toch wat beter aangeschreven.
    pi_85041432
    weet iemand of je bij KLM een warme maaltijd krijgt als je savonds van 17.30 tot 19.35 vliegt?

    en krijg je ontbijt als je tussen 07.00 en 09.00 vliegt?
    pi_85041757
    quote:
    Op maandag 9 augustus 2010 11:27 schreef casper019 het volgende:
    weet iemand of je bij KLM een warme maaltijd krijgt als je savonds van 17.30 tot 19.35 vliegt?

    en krijg je ontbijt als je tussen 07.00 en 09.00 vliegt?
    Hangt van de lengte van de vlucht af....
    Honey ! Take me drunk, i am home !
    pi_85041771
    quote:
    Op maandag 9 augustus 2010 11:38 schreef LangeTabbetje het volgende:

    [..]

    Hangt van de lengte van de vlucht af....
    2 uur? :')
    pi_85041933
    quote:
    Op maandag 9 augustus 2010 11:38 schreef Saekerhett het volgende:

    [..]

    2 uur? :')
    Jup lekkere korte vlucht, daarom vroeg ik me af of ik wat kan verwachten of dat ik wat mee moet nemen
    en als je wat krijgt wat krijg je dan meestal?? (watin de ochtend tussen 07.00-09.00 en wat in de avond 17.30-19.30?)
    pi_85041940
    quote:
    Op maandag 9 augustus 2010 11:38 schreef Saekerhett het volgende:

    [..]

    2 uur? :')
    Konden ook vertrektijden zijn he O-) . Maar op een vluchtje van 2 uur krijg je een snack (broodje of crackers) en een biertje :Y)
    Honey ! Take me drunk, i am home !
    pi_85042034
    idd verwacht geen maaltijd, met een beetje mazzel een boterham.
    Nobody expects the Spanish Inquisition!
    pi_85042119
    damn dat word laat eten op de terugweg dan

    kom ik om 19.30 aan

    voordat ik eruit ben 20.30

    is er in omgeving schiphol nog wat te vreten te halen?
    pi_85042173
    quote:
    Op maandag 9 augustus 2010 11:44 schreef LangeTabbetje het volgende:
    en een biertje :Y)
    Ik denk niet op vluchten die 's ochtends vertrekken :P
    pi_85042187
    quote:
    Op maandag 9 augustus 2010 11:48 schreef casper019 het volgende:
    is er in omgeving schiphol nog wat te vreten te halen?
    Nee, helemaal niks. Een schande dat ze op zo'n groot vliegveld geen enkel restaurantje hebben :{
    pi_85042380
    quote:
    Op maandag 9 augustus 2010 11:50 schreef Saekerhett het volgende:

    [..]

    Ik denk niet op vluchten die 's ochtends vertrekken :P
    Als je erom vraagt krijg je gewoon een biertje hoor. :Y
    Honey ! Take me drunk, i am home !
      Moderator maandag 9 augustus 2010 @ 12:40:52 #156
    45833 crew  Fogel
    pi_85043919
    quote:
    Op maandag 9 augustus 2010 11:56 schreef LangeTabbetje het volgende:

    [..]

    Als je erom vraagt krijg je gewoon een biertje hoor. :Y
    Inderdaad, zelfs al op de vlucht van 6u kan je bier krijgen O-)
    I'm surrounded by morons!
    TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
    TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
    TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
    pi_85048348
    quote:
    Op maandag 9 augustus 2010 11:48 schreef casper019 het volgende:
    damn dat word laat eten op de terugweg dan

    kom ik om 19.30 aan

    voordat ik eruit ben 20.30

    is er in omgeving schiphol nog wat te vreten te halen?
    Plattegrond Plaza

    En om je vraag te beantwoorden vanaf waar je moet vetrekken, zie hetzelfde document, pagina twee.
    Is volgens mij Departures 2.
    pi_85052385
    Jetlag experts?

    2 opties om te vliegen (beide 11.5 uur):

    11:50 vertrek - aankomst 15:10 (UK-USA)
    15:45 vertrek - aankomst 19.20

    Ik dacht zelf dat aankomst van 7.20 beter was aangezien het dan al redelijk richting de nacht loopt, je direct bed in kan duiken en dan 'fris' weer op de volgende ochtend. Of zou een vroege vlucht beter zijn omdat je dan zelf nog fris uit bed bent?

    Heb 4x eerder langer dan 12 uur gevlogen en kwam telkens doodziek aan (4 dagen gevoeld meestal) dus wil het nu wat beter voorbereiden.
    pi_85052652
    quote:
    Op maandag 9 augustus 2010 15:47 schreef zeebeschuit het volgende:
    Jetlag experts?

    2 opties om te vliegen (beide 11.5 uur):

    11:50 vertrek - aankomst 15:10 (UK-USA)
    15:45 vertrek - aankomst 19.20

    Ik dacht zelf dat aankomst van 7.20 beter was aangezien het dan al redelijk richting de nacht loopt, je direct bed in kan duiken en dan 'fris' weer op de volgende ochtend. Of zou een vroege vlucht beter zijn omdat je dan zelf nog fris uit bed bent?

    Heb 4x eerder langer dan 12 uur gevlogen en kwam telkens doodziek aan (4 dagen gevoeld meestal) dus wil het nu wat beter voorbereiden.
    Moet je vanuit het vliegtuig ook nog je hotel zoeken etc. ? Of is het uit het vliegtuig zo de taxi in richting hotel ? In het laatste geval zou ik om 19.20 aankomen, zodat je kan douchen en meteen slapen.

    Als je ook nog je hotel moet zoeken etc. is daglicht toch wat handiger..
    Honey ! Take me drunk, i am home !
    pi_85053065
    Nee, gewoon meteen taxi in idd en naar hotel (in LA). En vanuit huis naar vliegveld hier wordt ik ook opgepikt door taxi. Vlieg dit keer ook first class aangezien dat qua rust ook weer een beetje helpt.

    Zit alleen al tijd te piekeren wat nu de beste tijd is maar kom toch telkens uit op de latere vlucht. Ook vanwege wat jij zegt dus. Je hebt meteen je rust na een opfrisbeurt en ik heb geen haast om te gaan sightseeing want blijf er 1maand+ dus wat dat betreft hoef ik ook niet snel-snel te doen de eerste dag.
    Denk dat ik de knoop maar eens ga doorhakken :P
    pi_85053142
    quote:
    Op maandag 9 augustus 2010 16:01 schreef zeebeschuit het volgende:
    Nee, gewoon meteen taxi in idd en naar hotel (in LA). En vanuit huis naar vliegveld hier wordt ik ook opgepikt door taxi. Vlieg dit keer ook first class aangezien dat qua rust ook weer een beetje helpt.

    Zit alleen al tijd te piekeren wat nu de beste tijd is maar kom toch telkens uit op de latere vlucht. Ook vanwege wat jij zegt dus. Je hebt meteen je rust na een opfrisbeurt en ik heb geen haast om te gaan sightseeing want blijf er 1maand+ dus wat dat betreft hoef ik ook niet snel-snel te doen de eerste dag.
    Denk dat ik de knoop maar eens ga doorhakken :P
    In dat geval zou ik lekker om 19.20 aankomen. Voordat je bij de taxi bent is het al gauw een uurtje verder. Plus een taxiritje. Ben je dus 22.00 of 22.30 in hotel. Lekker douchen, biertje pakken en slapies gaan doen. Zou bij mij het beste werken.

    Je kan die vroegere vlucht wel pakken, maar dan ben je rond een uur of 18.00 al aan het slapen, en word je rond 3.30 snachts klaar wakker, schiet nooit zo op (bij mij althans).
    Honey ! Take me drunk, i am home !
    pi_85055005
    Vlieg morgen vanaf Zaventem met Delta Airlines naar Atlanta, en dan door naar San Francisco. Ik wil online inchecken, maar hij geeft aan dat het niet mogelijk is. Nu heb ik gelezen dat dat wel vaker voorkomt -, hoeft niet veel te betekenen (kan wel: overboekt?). Nu wil ik dus gewoon bij de balie van Delta inchecken. Dan heb ik toch gewoon alleen de 'Your Receipt and Itinerary'-mail mét barcode nodig lijkt me?
    pi_85055094
    paspoort is belangrijker
    Nobody expects the Spanish Inquisition!
    pi_85056019
    Vanzelfsprekend
    pi_85056153
    quote:
    Op maandag 9 augustus 2010 16:45 schreef jens007 het volgende:
    Vlieg morgen vanaf Zaventem met Delta Airlines naar Atlanta, en dan door naar San Francisco. Ik wil online inchecken, maar hij geeft aan dat het niet mogelijk is. Nu heb ik gelezen dat dat wel vaker voorkomt -, hoeft niet veel te betekenen (kan wel: overboekt?). Nu wil ik dus gewoon bij de balie van Delta inchecken. Dan heb ik toch gewoon alleen de 'Your Receipt and Itinerary'-mail mét barcode nodig lijkt me?
    Het betekent volgens mij niets dat de online check-in geweigerd wordt. Ik heb dit vaak gehad, maar naar ik me herinner alleen met Amerikaanse maatschappijen. Ik kon dan op de reisdag probleemloos inchecken bij de balie en het vliegtuig was niet gevuld. Geen zorgen dus. Heb je wel je ESTA ingevuld ?
    pi_85056384
    Oke, goed om te horen. Ik reis trouwens op een J1-visa, dus ik hoef ESTA niet in te vullen ;)
    pi_85091467
    Heb al een beetje lopen zoeken, maar nog niet echt een bevredigend antwoord gevonden.

    Ik vlieg binnenkort met AirBerlin (zij hadden de beste prijs, ruim 100 euro minder dan Lufthansa/KLM). Wat kan ik verwachten? Is het een budgetaanbieder á la Easyjet of is het een volwassen vliegmaatschappij?
    pi_85097901
    mag je tijdens de vlucht je laptop aanzetten en erop film gaan kijken?
    en als je na het inchecken op schiphol zelf een blikje cola ofzo koopt en je laat het gesloten mag het danm ee het vlieftuig in?? (en controleren ze daar nog op??)
    pi_85098166
    quote:
    Op dinsdag 10 augustus 2010 15:53 schreef casper019 het volgende:
    mag je tijdens de vlucht je laptop aanzetten en erop film gaan kijken?
    en als je na het inchecken op schiphol zelf een blikje cola ofzo koopt en je laat het gesloten mag het danm ee het vlieftuig in?? (en controleren ze daar nog op??)
    1) Ja. Je moet officieel wel zorgen dat je wireless uit staat
    2) Ja/Nee. Als je binnen de Schengen zone vertrekt wordt je handbagage bij entree van de tax-free gechecked en kun je vervolgens dus alles meenemen wat je kunt kopen in de tax-free, inclusief dranken. Als je in de andere tax-free zone vertrekt wordt je bagage bij de gate gescand en kan je dus daarvoor helaas niks kopen.
    "Winners never quit, 'cause quitters never win"
    "Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
      dinsdag 10 augustus 2010 @ 16:07:14 #170
    277319 Tinos85
    Gewoon lekker
    pi_85098566
    Die fout had ik dus een keer gemaakt met vliegen naar een niet Schengen land. Zonde van het drinken :(
      dinsdag 10 augustus 2010 @ 16:46:40 #171
    62913 Blik
    The one and Only!
    pi_85100383
    quote:
    Op dinsdag 10 augustus 2010 15:53 schreef casper019 het volgende:
    mag je tijdens de vlucht je laptop aanzetten en erop film gaan kijken?
    en als je na het inchecken op schiphol zelf een blikje cola ofzo koopt en je laat het gesloten mag het danm ee het vlieftuig in?? (en controleren ze daar nog op??)
    Nog een toevoeging op Drive-r's post. Op sommige vliegvelden wordt je tweemaal gecontroleerd, namelijk bij binnenkomst vliegveld/paspoortcontrole en vervolgens nog een keer aan de gate. Heb dit nu al meerdere keren meegemaakt (Guatemala, Panama en Indonesië). De logica van deze dubbele beveiliging ontgaat me compleet.
    pi_85100598
    quote:
    Op dinsdag 10 augustus 2010 16:46 schreef Blik het volgende:

    [..]

    Nog een toevoeging op Drive-r's post. Op sommige vliegvelden wordt je tweemaal gecontroleerd, namelijk bij binnenkomst vliegveld/paspoortcontrole en vervolgens nog een keer aan de gate. Heb dit nu al meerdere keren meegemaakt (Guatemala, Panama en Indonesië). De logica van deze dubbele beveiliging ontgaat me compleet.
    Klopt, maar dan boeit het niet qua drankjes. Die stop je namelijk bij de eerste controle gewoon in je bagage en als ze ernaar vragen, zeg je gewoon dat je die bagage inchecked en dat is het. De logica is niet zo vreemd, dat zijn allemaal locaties waar ze mensen met wapens liever uberhaupt niet op het vliegveld hebben. Ik zie het eigenlijk meestal bij de wat meer exotische locaties.
    "Winners never quit, 'cause quitters never win"
    "Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
      dinsdag 10 augustus 2010 @ 16:56:53 #173
    62913 Blik
    The one and Only!
    pi_85100911
    quote:
    Op dinsdag 10 augustus 2010 16:50 schreef Drive-r het volgende:

    [..]

    Klopt, maar dan boeit het niet qua drankjes. Die stop je namelijk bij de eerste controle gewoon in je bagage en als ze ernaar vragen, zeg je gewoon dat je die bagage inchecked en dat is het. De logica is niet zo vreemd, dat zijn allemaal locaties waar ze mensen met wapens liever uberhaupt niet op het vliegveld hebben. Ik zie het eigenlijk meestal bij de wat meer exotische locaties.
    Bij al de drie genoemde landen moest je bij beide controleposten je drankjes inleveren. Dus ook de drankjes die je tussentijds, op de veilige luchthaven, had gekocht.
    pi_85101176
    quote:
    Op dinsdag 10 augustus 2010 16:56 schreef Blik het volgende:

    [..]

    Bij al de drie genoemde landen moest je bij beide controleposten je drankjes inleveren. Dus ook de drankjes die je tussentijds, op de veilige luchthaven, had gekocht.
    Bij beide posten zou vreemd zijn. Waar laat je dan de vloeistoffen die in de bagage zitten die je in checkt?
    "Winners never quit, 'cause quitters never win"
    "Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
      dinsdag 10 augustus 2010 @ 17:09:56 #175
    62913 Blik
    The one and Only!
    pi_85101581
    quote:
    Op dinsdag 10 augustus 2010 17:02 schreef Drive-r het volgende:

    [..]

    Bij beide posten zou vreemd zijn. Waar laat je dan de vloeistoffen die in de bagage zitten die je in checkt?
    Bij de eerste controlepost checkten ze alleen de vloeistoffen van de handbagages. Dit was overigens alleen in Indonesië. In Guatemala en Panama zat de eerste controlepost bij de douane, en de tweede bij de gate, Dus dan heb je je spullen al ingechecked.
    pi_85101936
    quote:
    Op dinsdag 10 augustus 2010 17:09 schreef Blik het volgende:

    [..]

    Bij de eerste controlepost checkten ze alleen de vloeistoffen van de handbagages. Dit was overigens alleen in Indonesië. In Guatemala en Panama zat de eerste controlepost bij de douane, en de tweede bij de gate, Dus dan heb je je spullen al ingechecked.
    Kon je ook vaststellen of de 2de kontrole bij alle gates gedaan werd ? Ik kan mij voorstellen dat bijv. de VS de lokale kontroles niet voldoende vertrouwt en hun maatschappijen opdraagt om een 2de check uit te voeren bij de gate.
      dinsdag 10 augustus 2010 @ 17:25:42 #177
    62913 Blik
    The one and Only!
    pi_85102358
    quote:
    Op dinsdag 10 augustus 2010 17:16 schreef jaco het volgende:

    [..]

    Kon je ook vaststellen of de 2de kontrole bij alle gates gedaan werd ? Ik kan mij voorstellen dat bijv. de VS de lokale kontroles niet voldoende vertrouwt en hun maatschappijen opdraagt om een 2de check uit te voeren bij de gate.
    Nee, dat heb ik niet kunnen vaststellen.

    Wat ik juist frappant vond, was dat de controles van de Zuid-Amerikaanse douane veel strenger zijn dan de Amerikaanse controles. Zo moesten we een klein mini-flesje met hand-sanitizer erin van de douane weggooien omdat het niet in een zakje zat, terwijl dat flesje wel op dezelfde manier tweemaal door de Amerikaanse douane is gekomen... :')
      dinsdag 10 augustus 2010 @ 20:28:24 #178
    64459 ozzietukker
    no worries mate
    pi_85109922
    :) Op Jakarta, Bali in Indonesië en in Chiang Mai en Chiang Rai in Thailand en ongetwijfeld bij meer vliegvelden wordt bij binnenkomst bij de check-in hal de bagage gecontroleerd, maar hier hoef je nog geen vloeistoffen in te leveren, dit is een soort grove check, er wordt gezocht naar wapens, explosieven en mogelijk drugs.

    Op Chiang Mai en Chiang Rai kan je na de check-in door de beveiliging en kan je daarna iets kopen wat aan boord kan, in Bali en Jakarta bij internationale vluchten niet omdat daar een gate check plaatsvindt. Ideaal voor de budgetairliners omdat je wel drinken moet kopen. (4 uur vliegen zonder water is wat lang, niet onmogelijk, maar je krijgt toch wel dorst).

    De controle in Indonesië bij de gate, wat ook plaatsvindt in Maleisië en vroeger ook op Bangkok heeft te maken dat je gewoonweg niet kunt garanderen dat er geen explosieven de vertrekhal inkomen in dergelijke landen, controle bij de gate is dan de enige mogelijkheid.
    Dat dit in Bangkok nu wel kan is echt onbegrijpelijk, prima vanuit het passagiersoogpunt, zeker gezien de vloeistofmanie, nui heb je de mogelijkheid om wat drinken aan boord te nemen, maar onbegrijpelijk uit veiligheidsoogpunt van andere gevaarlijke zaken. (Niet voor niets dat voor vluchten naar OZ, Engeland en de VS nog steeds gate controles moeten plaatsvinden). Helaas moet voor het laatste ook de vloeistoffen worden uitgevoerd om de schijn op te houden, maar uit veiligheidsoogpunt voor andere zaken volstrekt begrijpelijk.
    RTFM
    Zo niet? Dan toch!
    Nawie, just Nawie!
    TWENTE KAMPIOEN.
      dinsdag 10 augustus 2010 @ 22:09:25 #179
    267333 buzz1291
    Never a dull moment
    pi_85115075
    quote:
    Op dinsdag 10 augustus 2010 17:25 schreef Blik het volgende:

    [..]

    Nee, dat heb ik niet kunnen vaststellen.

    Wat ik juist frappant vond, was dat de controles van de Zuid-Amerikaanse douane veel strenger zijn dan de Amerikaanse controles. Zo moesten we een klein mini-flesje met hand-sanitizer erin van de douane weggooien omdat het niet in een zakje zat, terwijl dat flesje wel op dezelfde manier tweemaal door de Amerikaanse douane is gekomen... :')
    Die Zuid Amerikaanse security guards zijn geinstrueerd, en dat hebben ze blijkbaar letterlijk uit hun hoofd geleerd, om alles wat niet geheel volgens de regels is, af te keuren. Zo eens een grote en een kleine BIC aansteker in mijn handbagage. De kleine mocht mee, de grote ( = normaal NL formaat) niet. Alsof die kleine niet groot genoeg zou zijn om datgene te doen waarom ze die grote afkeurden. Die gasten zijn dus in het geheel niet flexibel en verschrikkelijk macho.
    2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
      dinsdag 10 augustus 2010 @ 22:22:43 #180
    62913 Blik
    The one and Only!
    pi_85115805
    quote:
    Op dinsdag 10 augustus 2010 20:28 schreef ozzietukker het volgende:
    :) Op Jakarta, Bali in Indonesië en in Chiang Mai en Chiang Rai in Thailand en ongetwijfeld bij meer vliegvelden wordt bij binnenkomst bij de check-in hal de bagage gecontroleerd, maar hier hoef je nog geen vloeistoffen in te leveren, dit is een soort grove check, er wordt gezocht naar wapens, explosieven en mogelijk drugs.

    Op Chiang Mai en Chiang Rai kan je na de check-in door de beveiliging en kan je daarna iets kopen wat aan boord kan, in Bali en Jakarta bij internationale vluchten niet omdat daar een gate check plaatsvindt. Ideaal voor de budgetairliners omdat je wel drinken moet kopen. (4 uur vliegen zonder water is wat lang, niet onmogelijk, maar je krijgt toch wel dorst).

    De controle in Indonesië bij de gate, wat ook plaatsvindt in Maleisië en vroeger ook op Bangkok heeft te maken dat je gewoonweg niet kunt garanderen dat er geen explosieven de vertrekhal inkomen in dergelijke landen, controle bij de gate is dan de enige mogelijkheid.
    Dat dit in Bangkok nu wel kan is echt onbegrijpelijk, prima vanuit het passagiersoogpunt, zeker gezien de vloeistofmanie, nui heb je de mogelijkheid om wat drinken aan boord te nemen, maar onbegrijpelijk uit veiligheidsoogpunt van andere gevaarlijke zaken. (Niet voor niets dat voor vluchten naar OZ, Engeland en de VS nog steeds gate controles moeten plaatsvinden). Helaas moet voor het laatste ook de vloeistoffen worden uitgevoerd om de schijn op te houden, maar uit veiligheidsoogpunt voor andere zaken volstrekt begrijpelijk.
    Bij alle nationale vluchten die ik in Indonesie gedaan heb werd er helemaal niet op vleoistoffen gecontroleerd. Tas moest wel 2 keer door de scanner, maar beide keren mocht het flesje water gewoon mee
      dinsdag 10 augustus 2010 @ 23:05:04 #181
    64459 ozzietukker
    no worries mate
    pi_85117885
    quote:
    Op dinsdag 10 augustus 2010 22:22 schreef Blik het volgende:

    [..]

    Bij alle nationale vluchten die ik in Indonesie gedaan heb werd er helemaal niet op vleoistoffen gecontroleerd. Tas moest wel 2 keer door de scanner, maar beide keren mocht het flesje water gewoon mee
    Nationale (Domestic) flighs is het inderdaad geen probleem om je flesje water mee te nemen, naar internationale bestemmingen lukt het over het algemeen niet.
    (Althans, niet als je dit in je tas laat zitten, dat er veel manieren zijn om vloeistoffen alsnog door de beveiliging te krijgen zonder dat dit door de scanner gaat is mogelijk, maar de random reiziger zal niet zoveel moeite doen).
    RTFM
    Zo niet? Dan toch!
    Nawie, just Nawie!
    TWENTE KAMPIOEN.
    pi_85117962
    quote:
    Op dinsdag 10 augustus 2010 23:05 schreef ozzietukker het volgende:

    [..]

    Nationale (Domestic) flighs is het inderdaad geen probleem om je flesje water mee te nemen, naar internationale bestemmingen lukt het over het algemeen niet.
    (Althans, niet als je dit in je tas laat zitten, dat er veel manieren zijn om vloeistoffen alsnog door de beveiliging te krijgen zonder dat dit door de scanner gaat is mogelijk, maar de random reiziger zal niet zoveel moeite doen).
    Je kunt toch heel makkelijk een leeg flesje ergens in je tas stoppen en pas na het inchecken achter de douane vullen met water?
      woensdag 11 augustus 2010 @ 01:36:01 #183
    62913 Blik
    The one and Only!
    pi_85124408
    quote:
    Op dinsdag 10 augustus 2010 23:06 schreef Saekerhett het volgende:

    [..]

    Je kunt toch heel makkelijk een leeg flesje ergens in je tas stoppen en pas na het inchecken achter de douane vullen met water?
    Dat kan, maar:
    1. Het water in Indonesië is niet echt gezond om te drinken
    2. Bij de gate wordt je nogmaals gecontroleerd, en dan kun je je flesje alsnog inleveren
    pi_85130371
    quote:
    Op woensdag 11 augustus 2010 01:36 schreef Blik het volgende:

    [..]

    Dat kan, maar:
    1. Het water in Indonesië is niet echt gezond om te drinken
    2. Bij de gate wordt je nogmaals gecontroleerd, en dan kun je je flesje alsnog inleveren
    Wat Bik zegt. En als je al moet bezuinignen op een flesje water in Indonesie.....

    Ik ben toch een redelijk aantal keren via Jakarta gevlogen en dat je je vloeistof niet langs de controle krijgt klopt, ik ben alleen nooit nog een keer bij de gate gecontroleerd.
    Nobody expects the Spanish Inquisition!
      woensdag 11 augustus 2010 @ 10:33:14 #185
    62913 Blik
    The one and Only!
    pi_85130788
    quote:
    Op woensdag 11 augustus 2010 10:17 schreef Its-Jojo-4you het volgende:

    [..]

    Wat Bik zegt. En als je al moet bezuinignen op een flesje water in Indonesie.....

    Ik ben toch een redelijk aantal keren via Jakarta gevlogen en dat je je vloeistof niet langs de controle krijgt klopt, ik ben alleen nooit nog een keer bij de gate gecontroleerd.
    Toch vreemd, zelfs bij de domestic flights werd er gecontroleerd bij de gate op de meeste vliegvelden waar ik ben geweest (Makassar, Manado (Denpasar dan weer niet)). Maar niet op vloeistoffen.
    pi_85133090
    De wondere wereld van de "veiligheids" controles ;)

    Ik heb nog weinig logica hierin kunnnen ontdekken.
    Nobody expects the Spanish Inquisition!
      woensdag 11 augustus 2010 @ 11:52:29 #187
    62913 Blik
    The one and Only!
    pi_85133881
    quote:
    Op woensdag 11 augustus 2010 11:36 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
    De wondere wereld van de "veiligheids" controles ;)

    Ik heb nog weinig logica hierin kunnnen ontdekken.
    Nee, die is er ook niet echt...
      woensdag 11 augustus 2010 @ 19:09:58 #188
    64459 ozzietukker
    no worries mate
    pi_85151625
    quote:
    Op woensdag 11 augustus 2010 11:36 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
    De wondere wereld van de "veiligheids" controles ;)

    Ik heb nog weinig logica hierin kunnnen ontdekken.
    :) Het heeft ook weinig zin om de werking hiervan proberen te achterhalen.

    De veiligheidscontroles zijn te ver doorgeschoten zonder dat de echte veiligheid verbeterd wordt, al die extra maatregelen zijn schijnmaatregelen. Niet dat de controles helemaal moeten worden afgeschaft, als ik in een aliminium buis moet gaan ziten heb ik liever niet dat iemand vuurwapens of steekwapens aan boord kan meenemen, en voor de controles in de jaren 70 zijn er toch een flink aantal incidenten geweest.

    Of er in Jakarta altijd gate controles zijn bij internationale vluchten weet ik niet 100% zeker, de vluchten die ik heb genomen richting Australië in ieder geval wel. Maar goed zo druk maak ik mij als reiziger niet tijdens de veiligheidscontroles, werkgerelateerd wel, maar goed, dan kan ik er tenminste ook echt wat mee.
    RTFM
    Zo niet? Dan toch!
    Nawie, just Nawie!
    TWENTE KAMPIOEN.
    pi_85253313
    Over een paar dagen vlieg ik met Airberlin naar de VS, omdat het een VS vlucht is is het niet mogelijk om vantevoren een stoel te kiezen via de web check-in. Krijg ik nu een stoel toegewezen of kun je op het vliegveld bij het inchecken alsnog een plaats kiezen?
      vrijdag 13 augustus 2010 @ 22:15:13 #190
    277319 Tinos85
    Gewoon lekker
    pi_85258855
    Waarschijnlijk krijg je er een toegewezen. Tenzij je specifiek om bijvoorbeeld een nooduitgangplaats vraagt.
    pi_85272651
    quote:
    Op vrijdag 13 augustus 2010 20:23 schreef enpe het volgende:
    Over een paar dagen vlieg ik met Airberlin naar de VS, omdat het een VS vlucht is is het niet mogelijk om vantevoren een stoel te kiezen via de web check-in. Krijg ik nu een stoel toegewezen of kun je op het vliegveld bij het inchecken alsnog een plaats kiezen?
    Je krijgt in principe een stoel toegewezen, maar je kan bij de incheckbalie om 'window' of 'aisle' vragen, al naar gelang je voorkeur. Of dat ook gehonoreerd wordt, is niet zeker. Die kans is hoger naarmate je eerder incheckt.
    pi_85274038
    Hoi,

    Ik wil volgend jaar naar Tahiti en ben dus gaan kijken naar de vliegmogelijkheden. Nu heb ik een vlucht gevonden met Air France via Los Angeles. Ik heb dan een overstaptijd van circa 2,5 uur. Zal dit vermoedelijk genoeg tijd zijn? Aangezien ik heb begrepen dat je de hele immigratieprocedure in de VS moet doorlopen en je tas van de band moet halen en weer terug moet inchecken, of is dat niet zo?
    Alvast bedankt voor de hulp!
    pi_85309573
    Ik heb ook een vraag over overstappen met vliegtuig.

    Als ik een ticket zoek dat van Venetie gaat en terug uit gehucht in Griekenland is de prijs absurd duur en absurd veel overstap (ook naar Venetie). Dit komt omdat de tickets zowel heen en terug van een maatschappij zijn.

    Idee is om met Olympic air een domestic flight te nemen naar Athene dat 2 uur voor aansluitende vluchtvertrek daar land. Zit er nog een adder onder het gras bij overstap op andere vliegtuigmaatschappij vlucht?
    Is twee uur overstaptijd voldoende?
    pi_85312463
    quote:
    Op zondag 15 augustus 2010 15:03 schreef Dual.Flipflop het volgende:
    Ik heb ook een vraag over overstappen met vliegtuig.

    Als ik een ticket zoek dat van Venetie gaat en terug uit gehucht in Griekenland is de prijs absurd duur en absurd veel overstap (ook naar Venetie). Dit komt omdat de tickets zowel heen en terug van een maatschappij zijn.

    Idee is om met Olympic air een domestic flight te nemen naar Athene dat 2 uur voor aansluitende vluchtvertrek daar land. Zit er nog een adder onder het gras bij overstap op andere vliegtuigmaatschappij vlucht?
    Is twee uur overstaptijd voldoende?
    Dat weet je nooit of het voldoende is. Het punt is alleen als jij de aansluiting niet haalt, je kunt fluiten naar je geld, omdat je de twee vluchten niet als één geheel hebt geboekt.
    pi_85314610
    Twee uur is wel het kortst mogelijke als je mét bagage reist; je moet namelijk je bagage ophalen en opnieuw inchecken, dus dat wordt hopen dat je bagage er snel is, naar een andere verdieping in de terminal en daar je bagage weer afgeven 1 uur voor vertrek (afhankelijk van de regels van de airline / handling). En als je de vlucht mist, mag je een nieuwe vlucht kopen.

    Als je geen bagage hebt en vantevoren online kan inchecken, dan is het wel voldoende; je hoeft dan alleen maar naar de andere gate te lopen.
    pi_85316051
    quote:
    Op zaterdag 14 augustus 2010 11:30 schreef fysio-tje het volgende:
    Hoi,

    Ik wil volgend jaar naar Tahiti en ben dus gaan kijken naar de vliegmogelijkheden. Nu heb ik een vlucht gevonden met Air France via Los Angeles. Ik heb dan een overstaptijd van circa 2,5 uur. Zal dit vermoedelijk genoeg tijd zijn? Aangezien ik heb begrepen dat je de hele immigratieprocedure in de VS moet doorlopen en je tas van de band moet halen en weer terug moet inchecken, of is dat niet zo?
    Je koffer oppakken en her-inchecken hoeft alleen bij een 'domestic' overstap, dus als je volgende vlucht binnen de VS of Canada blijft. Op sommige luchthavens hoef je als internationale transit zelfs immigratie niet door, als je in hetzelfde terminalgebouw weer vertrekt. Ik ben vergeten hoe dit op Los Angeles (LAX) geregeld is.

    Maar ik denk dat 2,5 uur zelfs met een immigratiekontrole en opnieuw inchecken van de koffers voldoende zal blijken te zijn. Ik heb 4 jaar in de VS gewoond en ben een keer of 20 door US immigration gegaan: in het meest extreme geval was de wachttijd 1,5 uur.

    Als de reis als 1 ticket aangeboden wordt door het systeem van Air France dan is hier trouwens rekening mee gehouden op basis van de gemiddelde overstaptijd en een veiiligheidsmarge. In het onwaarschijnlijke geval dat je de aansluitende vlucht toch mist, zal Air France je gratis een aansluitende vlucht aanbieden met eventueel maaltijd- en overnachtings coupons.
    pi_85316899
    Ik heb net online ingecheckt met Ryanair, morgenochtend moet ik vliegen, maar op de boardingpass staat nu alleen mijn naam en verder geen gegevens terwijl ik alles goed had ingevoerd.. Nu ben ik bang dat ik morgen eerder naar het vliegveld moet om daar in te checken? Ik vlieg om 7.00 dus dat scheelt nogal wat in slaap.. Dus weet iemand wat ik nu het beste kan doen? opnieuw uitprinten heb ik al gedaan maar heb ik hetzelfde.. }:|
      zondag 15 augustus 2010 @ 23:26:24 #198
    19350 gohan16
    Inmiddels 26
    pi_85330035
    Op de boardingpass staat idd alleen je naam. Misschien ook je paspoortnummer. Maar je hebt genoeg aan dat papiertje! Controle gebeurt eigenlijk alleen op paspoort/persoon. (De rest van de gegevens moeten zij vragen om in te vullen voor de passagierslijst.)
    I used to be schizofrenic, but we're okay now.
      maandag 16 augustus 2010 @ 04:07:47 #199
    182871 Telates
    Heer van Thebe
    pi_85336788
    quote:
    Op zaterdag 14 augustus 2010 11:30 schreef fysio-tje het volgende:
    Hoi,

    Ik wil volgend jaar naar Tahiti en ben dus gaan kijken naar de vliegmogelijkheden. Nu heb ik een vlucht gevonden met Air France via Los Angeles. Ik heb dan een overstaptijd van circa 2,5 uur. Zal dit vermoedelijk genoeg tijd zijn? Aangezien ik heb begrepen dat je de hele immigratieprocedure in de VS moet doorlopen en je tas van de band moet halen en weer terug moet inchecken, of is dat niet zo?
    Alvast bedankt voor de hulp!
    Als je bang bent voor te weinig tijd moet je t.z.t. zorgen dat je zo dicht mogelijk bij de uitgang in het vliegtuig zit. Dan ben je bij de immigration voordat er rijen staan en dan gaat her verrassend snel. Ik heb meegemaakt dat ik er binnen 15 minuten doorheen was maar mensen achter uit het vliegtuig 2 uur later nog maar net hun aansluiting haalden.
    pi_85337353
    quote:
    Op zondag 15 augustus 2010 18:18 schreef jaco het volgende:

    [..]

    Je koffer oppakken en her-inchecken hoeft alleen bij een 'domestic' overstap, dus als je volgende vlucht binnen de VS of Canada blijft. Op sommige luchthavens hoef je als internationale transit zelfs immigratie niet door, als je in hetzelfde terminalgebouw weer vertrekt. Ik ben vergeten hoe dit op Los Angeles (LAX) geregeld is.

    Maar ik denk dat 2,5 uur zelfs met een immigratiekontrole en opnieuw inchecken van de koffers voldoende zal blijken te zijn. Ik heb 4 jaar in de VS gewoond en ben een keer of 20 door US immigration gegaan: in het meest extreme geval was de wachttijd 1,5 uur.

    Als de reis als 1 ticket aangeboden wordt door het systeem van Air France dan is hier trouwens rekening mee gehouden op basis van de gemiddelde overstaptijd en een veiiligheidsmarge. In het onwaarschijnlijke geval dat je de aansluitende vlucht toch mist, zal Air France je gratis een aansluitende vlucht aanbieden met eventueel maaltijd- en overnachtings coupons.
    Maar als het niet als één ticket wordt aangeboden zul je toch ook je baggage van de belt moeten halen en weer inchecken. Als het losse tickets zijn gaat zo'n groundhandler echt niet werk uitvoeren voor een andere maatschappij, sterker nog, ze kunnen het niet eens aangezien ze niet weten waar je heengaat.
    pi_85337479
    Bedankt voor jullie antwoorden! Ik boek de hele reis inderdaad als 1 ticket dus dan zullen ze er wel rekening mee hebben gehouden dat de overstaptijd haalbaar moet zijn. :)
    pi_85339076
    quote:
    Op maandag 16 augustus 2010 04:07 schreef Telates het volgende:

    [..]

    Als je bang bent voor te weinig tijd moet je t.z.t. zorgen dat je zo dicht mogelijk bij de uitgang in het vliegtuig zit. Dan ben je bij de immigration voordat er rijen staan en dan gaat her verrassend snel. Ik heb meegemaakt dat ik er binnen 15 minuten doorheen was maar mensen achter uit het vliegtuig 2 uur later nog maar net hun aansluiting haalden.
    Dit klopt niet, want dat zou betekenen dat een vliegtuig 2 uur zou duren om af te handelen. De immigratie werkt traag en onvriendelijk, maar zo erg is het nou ook weer niet. Als alle Amerikanen zijn afgehandeld dan worden die passages extra ingezet voor de andere passagiers.

    Het werkelijke risico is dat er al passagiers van meerdere vliegtuigen in de rij staan wanneer je arriveert. Met name als dit een toestel uit een land als Ethiopie is. Maar dan nog: 2,5 uur moet genoeg zijn, tenzij je er zelf voor een extra kontrole wordt uitgepikt.
    pi_85370916
    ik wil graag uit rome hier wat dingen meenemen

    - 2 flessen wijn....
    is het denken jullie mogelijk het in mn koffer mee te nemen als ik er genoeg kleding omheen doe ter bescherming? (of is de kans op breken alsnog groot)

    en ik wou bij mn handbagage een doos met gebakjes meenmen,mag je dat het vlieguitg in meenmen?
      Moderator maandag 16 augustus 2010 @ 23:20:27 #204
    45833 crew  Fogel
    pi_85372709
    Als je flessen meeneemt, doe ze dan in een plastic tas (dan blijven de scherven tenminste een beetje bij elkaar als het fout gaat...), 1 per tas, en zorg er vooral voor dat ze niet te strak in de koffer zitten, maar dat er "lucht" (zachte kleding bv) omheen zit... als een koffer op de band gemikt word en het zit strak, breekt je fles natuurlijk. En zorg ervoor dat ze niet tegen elkaar of een ander hard voorwerp kunnen komen, dan komt het helemaal goed.
    I'm surrounded by morons!
    TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
    TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
    TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
      dinsdag 17 augustus 2010 @ 08:39:16 #205
    62913 Blik
    The one and Only!
    pi_85381470
    quote:
    Op maandag 16 augustus 2010 22:46 schreef casper019 het volgende:
    ik wil graag uit rome hier wat dingen meenemen

    - 2 flessen wijn....
    is het denken jullie mogelijk het in mn koffer mee te nemen als ik er genoeg kleding omheen doe ter bescherming? (of is de kans op breken alsnog groot)

    en ik wou bij mn handbagage een doos met gebakjes meenmen,mag je dat het vlieguitg in meenmen?
    en pas op dat je niet over je max heengaat, 2 flessen is toch al gauw 2.5 kilo
    pi_85381598
    ok thanks, en ik wou in de ochtend voor mn vertrek bij de lokale bakker mini gebakjes voorm n ma halen (1.5 euro per stuk wat een afzetters maja)
    ze zijn wel super lekker
    mag je dat als handbagage in het vliegtuig hebben?
    pi_85382071
    quote:
    Op dinsdag 17 augustus 2010 08:49 schreef casper019 het volgende:
    ok thanks, en ik wou in de ochtend voor mn vertrek bij de lokale bakker mini gebakjes voorm n ma halen (1.5 euro per stuk wat een afzetters maja)
    ze zijn wel super lekker
    mag je dat als handbagage in het vliegtuig hebben?
    Ja.
      Moderator dinsdag 17 augustus 2010 @ 09:33:04 #208
    45833 crew  Fogel
    pi_85382427
    quote:
    Op dinsdag 17 augustus 2010 09:15 schreef EddyAlbena het volgende:

    [..]

    Ja.
    Nou... als er een "pastasubstantie" in zit zou het me niks verbazen als de afgepakt worden vanwege die domme vloeistoffenregel.
    I'm surrounded by morons!
    TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
    TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
    TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
      dinsdag 17 augustus 2010 @ 09:45:24 #209
    182871 Telates
    Heer van Thebe
    pi_85382650
    quote:
    Op maandag 16 augustus 2010 22:46 schreef casper019 het volgende:
    ik wil graag uit rome hier wat dingen meenemen

    - 2 flessen wijn....
    is het denken jullie mogelijk het in mn koffer mee te nemen als ik er genoeg kleding omheen doe ter bescherming? (of is de kans op breken alsnog groot)

    en ik wou bij mn handbagage een doos met gebakjes meenmen,mag je dat het vlieguitg in meenmen?
    Vorig jaar uit Barcelona 4 of 5 flessen in mijn bagage meegenomen, geen enkel probleem. Inderdaad met wat kleding er omheen gewikkeld.
    pi_85386960
    Pindakaas e.d. valt tegenwoordig al onder 'vloeistoffen' :') Dus al die arme Nederlanders moeten het zonder doen abroad :P
    pi_85392077
    quote:
    Op donderdag 5 augustus 2010 17:49 schreef Thetallguy het volgende:

    [..]

    Ligt eraan of de online checkin van je aansluitende vlucht al geopend is of niet :)
    Vanmorgen ingecheckt voor morgen, zowel voor BA429 naar Londen als BA278 naar LA, was om 10:00 uur voor beide al mogelijk :)
    pi_85392363
    quote:
    Op dinsdag 17 augustus 2010 12:01 schreef zeebeschuit het volgende:
    Pindakaas e.d. valt tegenwoordig al onder 'vloeistoffen' :') Dus al die arme Nederlanders moeten het zonder doen abroad :P
    Pindakaas van Calve koop ik gewoon op Schiphol natuurlijk. Tevens worden de meeste etenswaren niet tot vloeistof regerekend, gek genoeg. Laatste 2kg boerenkool, 3 rookworsten en 2l erwtensoep (allen zelf gemaakt door familie) mee naar huis genomen voor dinertje met Nederlandse vrienden in Londen. Geen probleem in de handbagage, idioot natuurlijk.
    "Winners never quit, 'cause quitters never win"
    "Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
      dinsdag 17 augustus 2010 @ 14:24:34 #213
    267333 buzz1291
    Never a dull moment
    pi_85393210
    quote:
    Op maandag 16 augustus 2010 09:52 schreef jaco het volgende:

    [..]

    Dit klopt niet, want dat zou betekenen dat een vliegtuig 2 uur zou duren om af te handelen. De immigratie werkt traag en onvriendelijk, maar zo erg is het nou ook weer niet. Als alle Amerikanen zijn afgehandeld dan worden die passages extra ingezet voor de andere passagiers.

    Het werkelijke risico is dat er al passagiers van meerdere vliegtuigen in de rij staan wanneer je arriveert. Met name als dit een toestel uit een land als Ethiopie is. Maar dan nog: 2,5 uur moet genoeg zijn, tenzij je er zelf voor een extra kontrole wordt uitgepikt.
    Kan dus wel. Als je b.v. op EWR de weg weet en het is een lange loop naar de immigration dan heeft een beetje doorstekkeren weldegelijk zin. Want als er dan net 2 viegtuigen vol uit India en Pakistan vanuit de andere wing aan komen lopen, staan er zo maar 500 man voor je in de rij. Dus kan het weldegelijk 2 uur schelen want het gaat daat altijd zo bagger langszaam met die ewig cola of starfucks zuipende big fat mommas en hispanios immigration officers. :r
    2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
    pi_85394146
    Kunnen jullie helpen: als wij op een reis van AMS via New York naar San Jose willen reizen, willen we eigenlijk op de heenreis een stopover-layover maken om 6-7 daagjes familie in Seattle te bezoeken. Weten jullie of er een maximum aantal dagen is voor een layover-stopover?
    Never assume that loud is strong and quiet is weak.
    It’s the lion’s silence that signals danger not his roar.
      dinsdag 17 augustus 2010 @ 14:54:01 #215
    62913 Blik
    The one and Only!
    pi_85394467
    quote:
    Op dinsdag 17 augustus 2010 14:47 schreef Essebes het volgende:
    Kunnen jullie helpen: als wij op een reis van AMS via New York naar San Jose willen reizen, willen we eigenlijk op de heenreis een stopover-layover maken om 6-7 daagjes familie in Seattle te bezoeken. Weten jullie of er een maximum aantal dagen is voor een layover-stopover?
    Het is je bekend dat Seattle zo'n 4000 km van New York vandaan ligt?
    pi_85395350
    quote:
    Op dinsdag 17 augustus 2010 14:54 schreef Blik het volgende:

    [..]

    Het is je bekend dat Seattle zo'n 4000 km van New York vandaan ligt?
    haha, natuurlijk! We willen een pakketreis vanuit nederland boeken, die we op de heenreis voor familiebezoek willen onderbreken (met een eigen vlucht heen en weer naar Seattle)

    en om de afstanden nog leuker te maken: w ewonen sinds kort in kazachstan, dus die connectie komt er ook nog bij ;) , maar dat was niet de vraag.
    Never assume that loud is strong and quiet is weak.
    It’s the lion’s silence that signals danger not his roar.
    pi_85413744
    ik vlieg morgen naar huis me tKLM tussen 17.30 en 19.30
    kan ik dan iets van een avondmaaltijd verwachten?

    op de heenreis vloeg ik sochtends toen kregen gewoon ontbijt...
      Moderator dinsdag 17 augustus 2010 @ 22:17:21 #218
    45833 crew  Fogel
    pi_85413782
    quote:
    Op dinsdag 17 augustus 2010 22:16 schreef casper019 het volgende:
    ik vlieg morgen naar huis me tKLM tussen 17.30 en 19.30
    kan ik dan iets van een avondmaaltijd verwachten?

    op de heenreis vloeg ik sochtends toen kregen gewoon ontbijt...
    Waar vlieg je heen?
    I'm surrounded by morons!
    TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
    TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
    TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
    pi_85414139
    van rome naar amsterdam

    vlucht duurt net iets meer dan 2 uur
    pi_85414271
    kan je dat op internetn nakijken per vlucht dan??
      Moderator dinsdag 17 augustus 2010 @ 22:30:10 #221
    45833 crew  Fogel
    pi_85414359
    Dan krijg je een "driehoeksandwich" of twee sneetjes brood met beleg, soms broodjes (ik gebruik zelden verkleinwoorden, maar reken dus niet op veel eten ;)). En daarna koffie met een koekje.
    I'm surrounded by morons!
    TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
    TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
    TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
      Moderator dinsdag 17 augustus 2010 @ 22:31:13 #222
    45833 crew  Fogel
    pi_85414414
    quote:
    Op dinsdag 17 augustus 2010 22:28 schreef casper019 het volgende:
    kan je dat op internetn nakijken per vlucht dan??
    Nee, is ervaring. Wat je krijgt is afhankelijk van de vluchttijd.
    I'm surrounded by morons!
    TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
    TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
    TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
    pi_85414680
    quote:
    Op dinsdag 17 augustus 2010 22:30 schreef Fogel het volgende:
    Dan krijg je een "driehoeksandwich" of twee sneetjes brood met beleg, soms broodjes (ik gebruik zelden verkleinwoorden, maar reken dus niet op veel eten ;)). En daarna koffie met een koekje.
    gadverdamme een vies broodje voor avondeten
    \
    toen ik met turkish airlines van amsterdam-istanbul vloog kon ik gewoon kiezen uit 2 3 gangen menus


    KLM is zoiezo een kut maatschappij vlieg ik nooit meer mee, geen tv aan boord geen radio
    en geeneens een blikje drinken maar een mini plastic bekertje half gevuld


    maar KLM geeft dus nooit iets van warm avondeten? hebben ze een magnetron aan boort..? dan ga ik van te voren wel een paar stukken pizza halen en piep die even warm in het vliegtuig :P
      Moderator dinsdag 17 augustus 2010 @ 22:43:45 #224
    45833 crew  Fogel
    pi_85414990
    quote:
    Op dinsdag 17 augustus 2010 22:36 schreef casper019 het volgende:

    [..]

    gadverdamme een vies broodje voor avondeten
    \
    toen ik met turkish airlines van amsterdam-istanbul vloog kon ik gewoon kiezen uit 2 3 gangen menus


    KLM is zoiezo een kut maatschappij vlieg ik nooit meer mee, geen tv aan boord geen radio
    en geeneens een blikje drinken maar een mini plastic bekertje half gevuld


    maar KLM geeft dus nooit iets van warm avondeten? hebben ze een magnetron aan boort..? dan ga ik van te voren wel een paar stukken pizza halen en piep die even warm in het vliegtuig :P
    Maar dat is dan ook een vlucht van ca 4 uur, en dan krijg je ook bij KLM meer eten.

    Blikje drinken kan je gewoon naar vragen en dat krijg je ook.

    KLM geeft geen warm eten op korte vluchten, op lange(re) wel. Uiteraard hebben ze wel een magnetron/oven aan boord, maar die zal jij niet mogen gebruiken zelfs al wil je dat heel graag :6
    I'm surrounded by morons!
    TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
    TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
    TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
    pi_85415832
    Nounou op een vluchtje naar Rome moet je ook niet al teveel gaan verwachten hè :') denk niet dat je bij een andere airline op die route meer krijgt.

    Als je het aardig vraagt willen ze misschien nog wel iets voor je in de oven doen, maar ik zou er niet direct op rekenen :p
    2015: &lt;span class="s"&gt;MLA - JFK - PMI&lt;/span&gt;
    pi_85416090
    Ik hoop voor je dat je je naam goed hebt weten te spellen bij het boeken van je vlucht :')
    pi_85424865
    edit ik vleig tussen 17.00 en 19.35 kan ik dan iets warms bij KLM verwachten??
      Moderator woensdag 18 augustus 2010 @ 08:43:29 #228
    45833 crew  Fogel
    pi_85424940
    quote:
    Op woensdag 18 augustus 2010 08:37 schreef casper019 het volgende:
    edit ik vleig tussen 17.00 en 19.35 kan ik dan iets warms bij KLM verwachten??
    Als je een jas meeneemt en die aandoet wel. Maar qua eten, nee.
    I'm surrounded by morons!
    TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
    TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
    TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
    pi_85424957
    quote:
    Op woensdag 18 augustus 2010 08:37 schreef casper019 het volgende:
    edit ik vleig tussen 17.00 en 19.35 kan ik dan iets warms bij KLM verwachten??
    Volgens mij is dit al de derde keer dat je het vraagt en ook drie keer antwoord heb gekregen.
    Nee, op zo'n korte vlucht krijg je geen maaltijd. Met je KLM wel een broodje. Die vlucht is maar 2,5 uur ofzo, dan kun je vantevoren of daarna toch wel wat eten?
      FOK!-Schrikkelbaas woensdag 18 augustus 2010 @ 08:44:18 #230
    1972 Swetsenegger
    Egocentrische Narcist
    pi_85424958
    quote:
    Op maandag 16 augustus 2010 09:52 schreef jaco het volgende:

    [..]

    Dit klopt niet, want dat zou betekenen dat een vliegtuig 2 uur zou duren om af te handelen. De immigratie werkt traag en onvriendelijk, maar zo erg is het nou ook weer niet. Als alle Amerikanen zijn afgehandeld dan worden die passages extra ingezet voor de andere passagiers.

    Het werkelijke risico is dat er al passagiers van meerdere vliegtuigen in de rij staan wanneer je arriveert. Met name als dit een toestel uit een land als Ethiopie is. Maar dan nog: 2,5 uur moet genoeg zijn, tenzij je er zelf voor een extra kontrole wordt uitgepikt.
    Nou, als ik 's morgens om half 7 op schiphol land gebeurt het wel dat er maar 1 douanier bij het loket zit. Als je dan economy vliegt kan je zomaar een dikke 30 minuten voor dat hok staat te wachten voor je er eens door ben.
      woensdag 18 augustus 2010 @ 08:44:33 #231
    62913 Blik
    The one and Only!
    pi_85424964
    quote:
    Op woensdag 18 augustus 2010 08:37 schreef casper019 het volgende:
    edit ik vleig tussen 17.00 en 19.35 kan ik dan iets warms bij KLM verwachten??
    Is toch allang antwoord op gegeven?
      FOK!-Schrikkelbaas woensdag 18 augustus 2010 @ 08:45:00 #232
    1972 Swetsenegger
    Egocentrische Narcist
    pi_85424972
    Waarom willen mensen toch eten op een een vlucht waarbij je amper tijd hebt om je gordel los te doen omdat je weer gaat landen :?
    pi_85425068
    quote:
    Op woensdag 18 augustus 2010 08:45 schreef Swetsenegger het volgende:
    Waarom willen mensen toch eten op een een vlucht waarbij je amper tijd hebt om je gordel los te doen omdat je weer gaat landen :?
    Nou, als het een vlucht van een uurtje of 2, 2 en een half, net om etenstijd heen, is een knabbeltje wel lekker natuurlijk :Y) , plus het gratis bier ^O^
    Honey ! Take me drunk, i am home !
    pi_85425083
    quote:
    Op dinsdag 17 augustus 2010 14:24 schreef buzz1291 het volgende:

    [
    zo bagger langszaam met die ewig cola of starfucks zuipende big fat mommas en hispanios immigration officers. :r
    Jij spreekt die mensen zo aan ?
    Honey ! Take me drunk, i am home !
      woensdag 18 augustus 2010 @ 09:11:27 #235
    267333 buzz1291
    Never a dull moment
    pi_85425408
    quote:
    Op woensdag 18 augustus 2010 08:51 schreef LangeTabbetje het volgende:

    [..]

    Jij spreekt die mensen zo aan ?
    Nee, maar zo ziet het gros van die immigration officers er op Newark Liberty wel uit en als ze nu nog eens efficient zouden werken. Maar van iedere keer dezelfde domme vragen word ik soms zo moe, en zeker wanneer er maar 8 loketten open zijn. Heb je wel eens geklokt hoe lang het daar duurt om één passagier door de immigration te loodsen? Nee? Dat duurt dus 4, VIER!!!!! minuten.
    2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
    pi_85426013
    quote:
    Op woensdag 18 augustus 2010 08:44 schreef EddyAlbena het volgende:

    [..]

    Volgens mij is dit al de derde keer dat je het vraagt en ook drie keer antwoord heb gekregen.
    Ik heb ook 3 keer geteld plus nog een keer in een ander forum. Ik denk dat het antwoord hem niet bevalt en dat hij het gewoon blijft proberen :-)

    On topic: ik eet zelf altijd voor vertrek op de luchthaven waar er meer keuze is en verse ingredienten. Het komt tijdens een vlucht wel eens voor dat er geen eten wordt uitgedeeld wegens turbulentie of dat dit om welke reden dan ook lang op zich laat wachten. Als je dan een paar uur niet gegeten hebt, wordt dat een vervelende ervaring. Als je maag nog enigszins vol is, kan je bovendien de maaltijd weigeren of deels opeten als het echt heel vies is.
    pi_85426129
    quote:
    Op dinsdag 17 augustus 2010 14:47 schreef Essebes het volgende:
    Kunnen jullie helpen: als wij op een reis van AMS via New York naar San Jose willen reizen, willen we eigenlijk op de heenreis een stopover-layover maken om 6-7 daagjes familie in Seattle te bezoeken. Weten jullie of er een maximum aantal dagen is voor een layover-stopover?
    Omdat er geen antwoord volgt, denk ik dat je vraag niet helemaal duidelijk is.

    Jij gaat het ticket kopen en jij hebt dus de keuze om de gewenste stopover in te plannen. Wie zou je daarin willen beperken met een maximum aantal dagen? Alleen is je visa-waiver 90 dagen geldig. Dit is dus de beperking op je totale verblijf in de VS.
      woensdag 18 augustus 2010 @ 10:02:09 #238
    182871 Telates
    Heer van Thebe
    pi_85426471
    quote:
    Op maandag 16 augustus 2010 09:52 schreef jaco het volgende:

    [..]

    Dit klopt niet, want dat zou betekenen dat een vliegtuig 2 uur zou duren om af te handelen. De immigratie werkt traag en onvriendelijk, maar zo erg is het nou ook weer niet. Als alle Amerikanen zijn afgehandeld dan worden die passages extra ingezet voor de andere passagiers.

    Het werkelijke risico is dat er al passagiers van meerdere vliegtuigen in de rij staan wanneer je arriveert. Met name als dit een toestel uit een land als Ethiopie is. Maar dan nog: 2,5 uur moet genoeg zijn, tenzij je er zelf voor een extra kontrole wordt uitgepikt.
    Tsja, toch klopt het wel. Ik was er zelf met hooguit een kwartier doorheen. Toen ik aankwam stonden er een man of 4 voor me. Daarna bagage geneuzel en security gedaan en toen had ik nog een klein uurtje om rond te lopen voordat ik op mijn volgende vlucht moest. De man die naast mij op de vervolgvlucht zat, had op de eerste vlucht achterin gezeten en het allemaal maar net gehaald. Het kan natuurlijk zijn dat er nog een tweede vlucht vlak na de onze kwam, maar die heb ik niet gezien.
    pi_85432620
    quote:
    Op woensdag 18 augustus 2010 09:11 schreef buzz1291 het volgende:

    [..]

    Nee, maar zo ziet het gros van die immigration officers er op Newark Liberty wel uit en als ze nu nog eens efficient zouden werken. Maar van iedere keer dezelfde domme vragen word ik soms zo moe, en zeker wanneer er maar 8 loketten open zijn. Heb je wel eens geklokt hoe lang het daar duurt om één passagier door de immigration te loodsen? Nee? Dat duurt dus 4, VIER!!!!! minuten.
    Tja, ik heb ook wel eens bij een paspoortcontrole gestaan waarbij ik dacht "nou, moeders mooiste ben je ook niet, en volgens mij kan het ook wat sneller" maar dan hoef je toch niet zo denigrerend over die mensen te spreken ?
    Honey ! Take me drunk, i am home !
    pi_85433646
    quote:
    Op woensdag 18 augustus 2010 09:47 schreef jaco het volgende:

    [..]

    Omdat er geen antwoord volgt, denk ik dat je vraag niet helemaal duidelijk is.

    Jij gaat het ticket kopen en jij hebt dus de keuze om de gewenste stopover in te plannen. Wie zou je daarin willen beperken met een maximum aantal dagen? Alleen is je visa-waiver 90 dagen geldig. Dit is dus de beperking op je totale verblijf in de VS.
    Ik heb nog nooit met een stopover geboekt, dus ik kon me voorstellen dat er misschien door de vliegmaatschappijen een beperking is opgelegd of zo :?

    Iets duidelijker daarom..
    Wij willen een pakketreis van NL naar Costa Rica boeken. Deze vluchten gaan over de USA. Wij willen op de heenreis op de overstaphaven in de USA uitstappen, een weekje familie bezoeken en na een weekje pas het tweede deel van de heenvlucht doen. Dan vakantievieren en daarna gewoon terug naar NL (en daarna weer terug naar KAZ).
    Never assume that loud is strong and quiet is weak.
    It’s the lion’s silence that signals danger not his roar.
      woensdag 18 augustus 2010 @ 14:51:05 #241
    277319 Tinos85
    Gewoon lekker
    pi_85436762
    quote:
    Op woensdag 18 augustus 2010 08:45 schreef Swetsenegger het volgende:
    Waarom willen mensen toch eten op een een vlucht waarbij je amper tijd hebt om je gordel los te doen omdat je weer gaat landen :?
    Een keer een vlucht gehad van Parijs naar Amsterdam. Vliegtuig stijgt op, riemen los. Stewardessen komen langs met broodjes en drinken, hebben ze iedereen gehad beginnen ze met het ophalen van de troep, riemen vast en landen.

    :')
      woensdag 18 augustus 2010 @ 14:55:08 #242
    62913 Blik
    The one and Only!
    pi_85436917
    quote:
    Op woensdag 18 augustus 2010 14:51 schreef Tinos85 het volgende:

    [..]

    Een keer een vlucht gehad van Parijs naar Amsterdam. Vliegtuig stijgt op, riemen los. Stewardessen komen langs met broodjes en drinken, hebben ze iedereen gehad beginnen ze met het ophalen van de troep, riemen vast en landen.

    :')
    Same voor Amsterdam - Londen met British Airways :P
    pi_85437449
    quote:
    Op woensdag 18 augustus 2010 13:37 schreef Essebes het volgende:
    Wij willen een pakketreis van NL naar Costa Rica boeken. Deze vluchten gaan over de USA. Wij willen op de heenreis op de overstaphaven in de USA uitstappen, een weekje familie bezoeken en na een weekje pas het tweede deel van de heenvlucht doen. Dan vakantievieren en daarna gewoon terug naar NL (en daarna weer terug naar KAZ).
    Ok. Als het ticket in the pakketreis zit inbegrepen dan denk ik niet dat dit gaat lukken. Of het kan wel maar tegen een forse meerprijs. De aanbieder heeft zijn pakket prijs gebaseerd op een 'normaal' retourticket, waarbij de stopover hooguit een paar uur is omdat er op een ander toestel moet worden overgestapt. Als je de stopover echter zelf zo lang probeert te maken, dan wordt de overstaphaven als een bestemming beschouwd in een ticket met 3 'legs'. Waarschijnlijk zal de vliegmaatschappij hier behoorlijk wat meer voor vragen, maar je kunt dit natuurlijk navragen. De vergelijking met het oorspronkelijke ticket gaat echter niet meer op.

    Als je zelf het ticket gaat boeken, dan kun je op veel boekingswebsites (bijvoorbeeld expedia.nl) een optie 'multiple destinations' (of iets in dergelijke bewoordingen) aanklikken. Hier kun je dan Amsterdam - New York - San Jose - Amsterdam proberen met de gewenste data. Het is waarschijnlijk duurder dan Amsterdam - San Jose , maar soms valt dit nog mee. Je zou met deze optie uiteraard ook Amsterdam - Seattle - San Jose - Amsterdam kunnen testen. Misschien dat dit een goede prijs oplevert in vergelijking met aparte tickets.
    pi_85438764
    quote:
    Op woensdag 18 augustus 2010 14:55 schreef Blik het volgende:

    [..]

    Same voor Amsterdam - Londen met British Airways :P
    Nog leuker al je business class vliegt op die rotstukjes. Proberen ze je nog snel een maaltijd op te laten eten. Dank je de koekoek, ik lees liever m'n krantje...
    "Winners never quit, 'cause quitters never win"
    "Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
      woensdag 18 augustus 2010 @ 19:00:35 #245
    267333 buzz1291
    Never a dull moment
    pi_85446084
    quote:
    Op woensdag 18 augustus 2010 14:55 schreef Blik het volgende:

    [..]

    Same voor Amsterdam - Londen met British Airways :P
    Mijn record is LCY-RTM in 32 minuten van take-off tot touch down. Maar dan presteerden ze het bij VLM toch om in die één klasse Fokker 50 iedereen nog van een tray eten en drinken te voorzien.... The good old days... alhoewel, toen waren die tickets wel schreeuwend duur, maar wel vóór achten 's morgens op kantoor in London.
    2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
      woensdag 18 augustus 2010 @ 21:05:54 #246
    62913 Blik
    The one and Only!
    pi_85450915
    quote:
    Op woensdag 18 augustus 2010 19:00 schreef buzz1291 het volgende:

    [..]

    Mijn record is LCY-RTM in 32 minuten van take-off tot touch down. Maar dan presteerden ze het bij VLM toch om in die één klasse Fokker 50 iedereen nog van een tray eten en drinken te voorzien.... The good old days... alhoewel, toen waren die tickets wel schreeuwend duur, maar wel vóór achten 's morgens op kantoor in London.
    Mijn record is met de Cityhopper van Eindhoven - Amsterdam, kregen toen een snack en drinken in 20 minuten
    pi_85458506
    Nieuw record sinds deze zomer is een vluchtje Zanzibar - Dar es Salam van net 10 minuten. Nog een aardig groot vliegtuig trouwens, een ATR-72 volgens mij.
    "Winners never quit, 'cause quitters never win"
    "Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
    pi_85458631
    vandaag 2,5 uur gevlogen en we kregen inderdaad 2 sandwiches, en een klein glaasje drinken

    1 sandwich met mosterd+edam kaas
    1 met tonijnsalade
    en waren nog niet lekker ooknog

    gelukkig had ik van te voren een stokbroodje mozarella/ham op...en na afloop even langs de mac gereden :)
    pi_85459264
    quote:
    Op donderdag 19 augustus 2010 00:43 schreef casper019 het volgende:
    vandaag 2,5 uur gevlogen en we kregen inderdaad 2 sandwiches, en een klein glaasje drinken

    1 sandwich met mosterd+edam kaas
    1 met tonijnsalade
    en waren nog niet lekker ooknog

    gelukkig had ik van te voren een stokbroodje mozarella/ham op...en na afloop even langs de mac gereden :)
    Zoals mensen eerder al reageerden: Wat boeit het nou? Je vliegt 2.5 uur, heb je dan een maaltijd nodig? Jij vraagt de conducteur ook een broodje als je een keer een lange treinreis maakt? Niet lullig bedoeld hoor, maar ik begrijp eigenlijk uberhaupt niet waarom airlines het nog doen.
    "Winners never quit, 'cause quitters never win"
    "Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
    pi_85459526
    Heb ik iets aan het feit dat op m'n itinerary tot nu toe de stoelen naast mij vrij zijn? Of zijn bijvoorbeeld er genoeg mensen die nog niet direct hun stoel kiezen bij de boeking?

    [ Bericht 13% gewijzigd door EddyAlbena op 19-08-2010 01:40:56 ]
    pi_85461513
    quote:
    Op donderdag 19 augustus 2010 01:20 schreef EddyAlbena het volgende:
    Heb ik iets aan het feit dat op m'n itinerary tot nu toe de stoelen naast mij vrij zijn? Of zijn bijvoorbeeld er genoeg mensen die nog niet direct hun stoel kiezen bij de boeking?
    Weinig, vrees ik. Vaak is het 24 uur van tevoren pas half vol, maar is het vliegtuig bij vertrek afgeladen. Je kunt er weinig over zeggen.
    "Winners never quit, 'cause quitters never win"
    "Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
      Moderator donderdag 19 augustus 2010 @ 07:50:02 #252
    45833 crew  Fogel
    pi_85462068
    Met seatcounter.com kan je enig inzicht krijgen in hoe vol/leeg het vliegtuig is.
    I'm surrounded by morons!
    TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
    TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
    TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
    pi_85462723
    quote:
    Op donderdag 19 augustus 2010 06:02 schreef Drive-r het volgende:

    [..]

    Weinig, vrees ik. Vaak is het 24 uur van tevoren pas half vol, maar is het vliegtuig bij vertrek afgeladen. Je kunt er weinig over zeggen.
    Ok, dank.

    quote:
    Op donderdag 19 augustus 2010 07:50 schreef Fogel het volgende:
    Met seatcounter.com kan je enig inzicht krijgen in hoe vol/leeg het vliegtuig is.
    Laatste keer dat ik keek stond mijn vlucht er niet, nu ligt de site eruit.
    pi_85465473
    Hallo,

    We hebben het plan opgevat om misschien een paar weekjes naar Dominica te gaan in december. Iemand tips voor 'goedkope' vluchten? Wellicht is het handiger om via Duitsland of Belgie te vliegen? Iemand wel eens geweest en heeft tips?

    Gr, Martijn
      donderdag 19 augustus 2010 @ 11:20:10 #255
    153887 kidkash19
    Woo Woo Woo..you know it
    pi_85466406
    Im a bad man....but i forgive myself
    Luck is for losers
    pi_85466448
    quote:
    Op donderdag 19 augustus 2010 10:49 schreef fishbeer het volgende:
    Hallo,

    We hebben het plan opgevat om misschien een paar weekjes naar Dominica te gaan in december. Iemand tips voor 'goedkope' vluchten? Wellicht is het handiger om via Duitsland of Belgie te vliegen? Iemand wel eens geweest en heeft tips?

    Gr, Martijn
    Het grote -Hoe kom ik goedkoop van A naar B- topic #19

    Daar even melden met dezelfde post, dan zijn er wel een aantal users die je kunnen helpen.
    pi_85469485
    Vraagje: Ik vlieg binnenkort met Emirates, heb begrepen dat ik 30kg bagage mee mag nemen. Echter kan ik bijna niks vinden over de afmetingen en aantal stukken bagage, weet iemand dit? Gaan ze moeilijk doen over een grote rugzak/weekendtas en een normaal formaat koffer?
    pi_85470431
    quote:
    Op donderdag 19 augustus 2010 12:49 schreef john_ven24 het volgende:
    Vraagje: Ik vlieg binnenkort met Emirates, heb begrepen dat ik 30kg bagage mee mag nemen. Echter kan ik bijna niks vinden over de afmetingen en aantal stukken bagage, weet iemand dit? Gaan ze moeilijk doen over een grote rugzak/weekendtas en een normaal formaat koffer?
    Over het formaat niet nee. Maar soms mag je maar 1 stuks bagage inchecken.
    Honey ! Take me drunk, i am home !
    pi_85472055
    quote:
    Het grote -Hoe kom ik goedkoop van A naar B- topic #19

    Daar even melden met dezelfde post, dan zijn er wel een aantal users die je kunnen helpen.
    Nou dat heb ik gedaan en na mijn verzoek is gelijk het hele topic gesloten... :'(
    pi_85473212
    quote:
    Op donderdag 19 augustus 2010 13:59 schreef fishbeer het volgende:

    [..]

    Nou dat heb ik gedaan en na mijn verzoek is gelijk het hele topic gesloten... :'(
    Haha laatste post, ik zal even een nieuwe aanmaken en je post daarin verwerken.
      donderdag 19 augustus 2010 @ 23:02:09 #261
    267333 buzz1291
    Never a dull moment
    pi_85493408
    quote:
    Op donderdag 19 augustus 2010 12:49 schreef john_ven24 het volgende:
    Vraagje: Ik vlieg binnenkort met Emirates, heb begrepen dat ik 30kg bagage mee mag nemen. Echter kan ik bijna niks vinden over de afmetingen en aantal stukken bagage, weet iemand dit? Gaan ze moeilijk doen over een grote rugzak/weekendtas en een normaal formaat koffer?
    Wel even opletten dan wanneer je eindbestemming niet Dubai is, of je op je vervolg vlucht ook 30 kg mag meenemen. Toevallig zag ik dat op de vlucht met de A380 DXB-BKK maar 20kg wordt toegelaten terwijl dit op de vlucht AMS/DUS-DXB 30kg is. En ik heb zo'n vermoeden dat wanneer je met een 30kg koffer op Schiphol staat, ze je terplekke voor die 10kg overgewicht op je aansluitende vlucht zullen laten betalen.
    2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
    pi_85501301
    Je hebt toch niks aan online inchecken als er op de luchthaven geen bagage drop-off point is en je bij het boeken al een stoel hebt gekozen?
    pi_85501334
    quote:
    Op donderdag 19 augustus 2010 23:02 schreef buzz1291 het volgende:

    [..]

    Wel even opletten dan wanneer je eindbestemming niet Dubai is, of je op je vervolg vlucht ook 30 kg mag meenemen. Toevallig zag ik dat op de vlucht met de A380 DXB-BKK maar 20kg wordt toegelaten terwijl dit op de vlucht AMS/DUS-DXB 30kg is. En ik heb zo'n vermoeden dat wanneer je met een 30kg koffer op Schiphol staat, ze je terplekke voor die 10kg overgewicht op je aansluitende vlucht zullen laten betalen.
    Ik zit wat te kijken en ze hebben op die site zo'n calculator. Daar wordt voor zowel AMS-DXB-BKK als alleen DXB-BKK 30kg wordt toegestaan. Volgens die calculator dus. Zou niet heel prettig zijn als dit een fout blijkt te zijn.
      Moderator vrijdag 20 augustus 2010 @ 08:01:53 #264
    45833 crew  Fogel
    pi_85501385
    quote:
    Op vrijdag 20 augustus 2010 07:51 schreef EddyAlbena het volgende:
    Je hebt toch niks aan online inchecken als er op de luchthaven geen bagage drop-off point is en je bij het boeken al een stoel hebt gekozen?
    Jawel, want dan kan je zelf een stoel uitkiezen ipv op een middenstoel geplaatst te worden omdat de rest van de stoelen al vergeven is.
    I'm surrounded by morons!
    TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
    TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
    TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
    pi_85501539
    quote:
    Op vrijdag 20 augustus 2010 08:01 schreef Fogel het volgende:

    [..]

    Jawel, want dan kan je zelf een stoel uitkiezen ipv op een middenstoel geplaatst te worden omdat de rest van de stoelen al vergeven is.
    Huh? Maar die heb je gekozen tijdens het boeken..
      Moderator vrijdag 20 augustus 2010 @ 08:44:47 #266
    45833 crew  Fogel
    pi_85501884
    quote:
    Op vrijdag 20 augustus 2010 08:18 schreef EddyAlbena het volgende:

    [..]

    Huh? Maar die heb je gekozen tijdens het boeken..
    Als je intercontinentaal vliegt kan dat inderdaad zo zijn, maar pas als je de boarding card hebt ben je zeker van je plek.
    I'm surrounded by morons!
    TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
    TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
    TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
    pi_85501987
    quote:
    Op vrijdag 20 augustus 2010 08:44 schreef Fogel het volgende:

    [..]

    Als je intercontinentaal vliegt kan dat inderdaad zo zijn, maar pas als je de boarding card hebt ben je zeker van je plek.
    Ah ok. Dank!
    pi_85502443
    quote:
    Op vrijdag 20 augustus 2010 08:44 schreef Fogel het volgende:

    [..]

    Als je intercontinentaal vliegt kan dat inderdaad zo zijn, maar pas als je de boarding card hebt ben je zeker van je plek.
    En minder kans dat je de gebeten hond bent bij overboekingen.
    pi_85502663
    quote:
    Op vrijdag 20 augustus 2010 08:44 schreef Fogel het volgende:

    [..]

    Als je intercontinentaal vliegt kan dat inderdaad zo zijn, maar pas als je de boarding card hebt ben je zeker van je plek.
    Het stoel uitkiezen bij het boeken blijkt inderdaad een soort van 'best effort' service. Ik heb wel eens meegemaakt dat ik opnieuw een stoel moest uitkiezen bij het inchecken, waarbij mijn oorspronkelijk gekozen stoel geen keuze mogelijkheid was.

    Ik heb ook het gevoel dat ik bij online inchecken aan de maatschappij laat weten dat ik van plan ben volgens plan mee te vliegen en dat het voor hun lastiger wordt om je te weigeren bij een overboekte vlucht. Ik weet dat laatste trouwens niet zeker, maar ik check meestal toch zo vroeg mogelijk online in.
      Moderator vrijdag 20 augustus 2010 @ 09:38:56 #270
    45833 crew  Fogel
    pi_85502817
    Ik accepteer graag de compensatie voor overboekte vluchten ;)
    I'm surrounded by morons!
    TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
    TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
    TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
    pi_85502904
    quote:
    Op vrijdag 20 augustus 2010 09:38 schreef Fogel het volgende:
    Ik accepteer graag de compensatie voor overboekte vluchten ;)
    Als je de tijd hebt ikke ook graag :Y . Helemaal als er maar 1 vlucht gaat, en je een dagje mag overblijven :Y) . Maar goed, als je snel naar huis wilt, is het best kut :(
    Honey ! Take me drunk, i am home !
      vrijdag 20 augustus 2010 @ 12:58:34 #272
    267333 buzz1291
    Never a dull moment
    pi_85508623
    quote:
    Op vrijdag 20 augustus 2010 07:56 schreef EddyAlbena het volgende:

    [..]

    Ik zit wat te kijken en ze hebben op die site zo'n calculator. Daar wordt voor zowel AMS-DXB-BKK als alleen DXB-BKK 30kg wordt toegestaan. Volgens die calculator dus. Zou niet heel prettig zijn als dit een fout blijkt te zijn.
    Ik kreeg ook de indruk dat die 20 kg restrictie alleen geldt voor een A380 vlucht in economy. Het hele gekke is namelijk dat op mijn trip summary staat:
    AMS-DXB 30kg (777-200)
    DXB-BKK 20kg (A380) ****************
    BKK-DXB 30kg (777-300)
    DXB-AMS 30kg (777-200)

    Voor mij is dit dus, gezien mijn vakantie bagage van altijd max 11 kg, geen enkel probleem, maar het zou toch lullig zijn wanneer je met een 30 kg zware koffer op Schiphol komt aansjouwen en ze willen even xxx euro per kg overgewicht incasseren.
    2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
    pi_85508740
    quote:
    Op vrijdag 20 augustus 2010 12:58 schreef buzz1291 het volgende:

    [..]

    Ik kreeg ook de indruk dat die 20 kg restrictie alleen geldt voor een A380 vlucht in economy. Het hele gekke is namelijk dat op mijn trip summary staat:
    AMS-DXB 30kg (777-200)
    DXB-BKK 20kg (A380) ****************
    BKK-DXB 30kg (777-300)
    DXB-AMS 30kg (777-200)
    Die 20kg geldt ook alleen voor de heenreis. Logica van een appelgebakje, of Emirates heeft aandelen in de Bangkokse markten :)
    Honey ! Take me drunk, i am home !
    pi_85514937
    quote:
    Op vrijdag 20 augustus 2010 13:01 schreef LangeTabbetje het volgende:

    [..]

    Die 20kg geldt ook alleen voor de heenreis. Logica van een appelgebakje, of Emirates heeft aandelen in de Bangkokse markten :)
    Het gaat om een ander vliegtuigtype dan die andere trajecten.
      vrijdag 20 augustus 2010 @ 23:20:52 #275
    70017 edcetera
    ...en nog veel meer
    pi_85530355
    quote:
    Op maandag 16 augustus 2010 04:07 schreef Telates het volgende:

    [..]

    Als je bang bent voor te weinig tijd moet je t.z.t. zorgen dat je zo dicht mogelijk bij de uitgang in het vliegtuig zit. Dan ben je bij de immigration voordat er rijen staan en dan gaat her verrassend snel. Ik heb meegemaakt dat ik er binnen 15 minuten doorheen was maar mensen achter uit het vliegtuig 2 uur later nog maar net hun aansluiting haalden.
    Dat dus. En immigratie buiten Europa is niet zo efficient als hier. Wachten in een lange rij is dan gewoon, Get used to it! ;)
    The best firms advertise the least...
    pi_85541756
    quote:
    Op vrijdag 20 augustus 2010 08:44 schreef Fogel het volgende:

    [..]

    Als je intercontinentaal vliegt kan dat inderdaad zo zijn, maar pas als je de boarding card hebt ben je zeker van je plek.
    Toch nog een vraag hierover. Moet je per se je boarding card meenemen? Heb de laatste dagen namelijk geen printer.. In hun systeem staat dan toch dat ik heb ingecheckt en kunnen zij tijdens het inchecken van bagage alsnog een boarding card uitprinten lijkt me(?).
    pi_85542278
    quote:
    Op zaterdag 21 augustus 2010 13:40 schreef EddyAlbena het volgende:

    [..]

    Toch nog een vraag hierover. Moet je per se je boarding card meenemen? Heb de laatste dagen namelijk geen printer.. In hun systeem staat dan toch dat ik heb ingecheckt en kunnen zij tijdens het inchecken van bagage alsnog een boarding card uitprinten lijkt me(?).
    klopt. Als je online hebt ingechecked kan je deze alsnog aan de counter uit laten printen
    Nobody expects the Spanish Inquisition!
    pi_85544474
    quote:
    Op zaterdag 21 augustus 2010 13:40 schreef EddyAlbena het volgende:

    [..]

    Toch nog een vraag hierover. Moet je per se je boarding card meenemen? Heb de laatste dagen namelijk geen printer.. In hun systeem staat dan toch dat ik heb ingecheckt en kunnen zij tijdens het inchecken van bagage alsnog een boarding card uitprinten lijkt me(?).
    Zoals al werd gezegd is dat prima. Ik reis zelf nooit met tickets, ik check altijd via blackberry in en print mijn ticket op het vliegveld uit. Of mijn secretaresse print ze soms uit, maar meestal vergeet ik ze dan alsnog o|O
    "Winners never quit, 'cause quitters never win"
    "Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
    pi_85545072
    Kan het boeken van een retourtje en slechts de heenreis gebruiken mij nog in de problemen brengen?

    dit aangezien voor een bepaalde vlucht een enkeltje 3x zo duur is als een retourtje.
    Never assume that loud is strong and quiet is weak.
    It’s the lion’s silence that signals danger not his roar.
    pi_85545805
    quote:
    Op zaterdag 21 augustus 2010 16:01 schreef Essebes het volgende:
    Kan het boeken van een retourtje en slechts de heenreis gebruiken mij nog in de problemen brengen?

    dit aangezien voor een bepaalde vlucht een enkeltje 3x zo duur is als een retourtje.
    als ik me niet vergis niet, tenzij je dit heel consequent doet. Officieel mag het niet
    Nobody expects the Spanish Inquisition!
      zaterdag 21 augustus 2010 @ 22:36:56 #281
    267333 buzz1291
    Never a dull moment
    pi_85555175
    quote:
    Op zaterdag 21 augustus 2010 16:01 schreef Essebes het volgende:
    Kan het boeken van een retourtje en slechts de heenreis gebruiken mij nog in de problemen brengen?

    dit aangezien voor een bepaalde vlucht een enkeltje 3x zo duur is als een retourtje.
    Simpel antwoord: NEE!!!

    Luchtvaartmaatschappijen kunnen nog zoveel voorwaarden stellen, maar deze is gewoon illegaal.

    Net zoals je geen cross tickets zou mogen boeken. Wanneer ik 2 weken in Milaan moet werken boek ik echt één retour AMS-MXP en één retour MXP-AMS met dus allebei een zaterdag nacht in de trip. En ben dus voor 2 tickets minder kwijt dan één retour van maandag tot vrijdag. Laat KLM maar lekker de schijt krijgen. Geen hond die mij ooit zal kunnen nabelasten, en dat weten ze zelf ook wel.
    2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
    pi_85563728
    quote:
    Op zaterdag 21 augustus 2010 16:31 schreef Its-Jojo-4you het volgende:

    [..]

    als ik me niet vergis niet, tenzij je dit heel consequent doet. Officieel mag het niet
    het is ws eenmalig, en een vlucht missen kan toch altijd O-) ? dan bereik ik voor de maatschappij toch ook hetzelfde (een lege stoel op de terugvlucht).

    [ Bericht 9% gewijzigd door Essebes op 22-08-2010 09:14:44 ]
    Never assume that loud is strong and quiet is weak.
    It’s the lion’s silence that signals danger not his roar.
      maandag 23 augustus 2010 @ 00:21:05 #283
    19350 gohan16
    Inmiddels 26
    pi_85592087
    quote:
    Op zaterdag 21 augustus 2010 22:36 schreef buzz1291 het volgende:

    [..]

    Simpel antwoord: NEE!!!

    Luchtvaartmaatschappijen kunnen nog zoveel voorwaarden stellen, maar deze is gewoon illegaal.

    Net zoals je geen cross tickets zou mogen boeken. Wanneer ik 2 weken in Milaan moet werken boek ik echt één retour AMS-MXP en één retour MXP-AMS met dus allebei een zaterdag nacht in de trip. En ben dus voor 2 tickets minder kwijt dan één retour van maandag tot vrijdag. Laat KLM maar lekker de schijt krijgen. Geen hond die mij ooit zal kunnen nabelasten, en dat weten ze zelf ook wel.
    Je bent toch niet verplicht om in het vliegtuig te stappen :? je kan toch de terugvlucht tijdig annuleren, dan is er toch niets aan de hand. Misschien dat je dan administratiekosten moet betalen, maar eigenlijk heb je het ticket al betaald.
    I used to be schizofrenic, but we're okay now.
    pi_85592134
    quote:
    Op maandag 23 augustus 2010 00:21 schreef gohan16 het volgende:

    [..]

    Je bent toch niet verplicht om in het vliegtuig te stappen :? je kan toch de terugvlucht tijdig annuleren, dan is er toch niets aan de hand. Misschien dat je dan administratiekosten moet betalen, maar eigenlijk heb je het ticket al betaald.
    Je leest zijn post verkeerd, hij geeft juist aan dat vliegmaatschappijen niet kunnen eisen dat je ook echt gebruik maakt van je retour ticket.
    "Winners never quit, 'cause quitters never win"
    "Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
      maandag 23 augustus 2010 @ 00:28:33 #285
    19350 gohan16
    Inmiddels 26
    pi_85592399
    quote:
    Op maandag 23 augustus 2010 00:22 schreef Drive-r het volgende:

    [..]

    Je leest zijn post verkeerd, hij geeft juist aan dat vliegmaatschappijen niet kunnen eisen dat je ook echt gebruik maakt van je retour ticket.
    Idd. Ik las m andersom :Z
    I used to be schizofrenic, but we're okay now.
      maandag 23 augustus 2010 @ 19:50:46 #286
    64459 ozzietukker
    no worries mate
    pi_85620514
    :) Nabelasten kan voor eenmalig niet maken van een vlucht met geen mogelijkheid, het is sowieso al een grijs gebied en een luchtvaartmaatschappij kan niet bewijzen dat je moedwillig een retour of doorvlucht niet gemaakt hebt. (Aangezien al de goedkope tickets restricties hebben kan je de tickets toch niet wijzigen).

    Wel is het zo dat als je als reiziger vaak vliegt, tickes met credit cards betaald, en je consequent bepaalde vluchten niet maakt, een luchtvaartmaatschappij het wat gemakkelijker aannemelijker kan maken dat je de vlucht expres niet maakt. Al blijft het ook dan een grijs gebied, je verstoort de vluchtuitvoering namelijk niet, aangezien je niet inchecked en geen koffer afgeeft hoeven daarvoor geen handelingen verricht te worden.

    Dus wat maatschappijen ook beweren en er mooie namen zoals 'grijs' vliegen aan geven blijkt de praktijk dat er niet zoveel consequenties aanzitten.
    RTFM
    Zo niet? Dan toch!
    Nawie, just Nawie!
    TWENTE KAMPIOEN.
      maandag 23 augustus 2010 @ 20:18:25 #287
    14509 reem
    Correspondent in Buenos Aires
    pi_85621741
    Ik vlieg morgenavond van Buenos Aires naar Amsterdam - via Washington. Op de heenreis wilde ik eventjes rondneuzen in Washington (tamelijk lange overstap), maar omdat ik toch minder tijd had dan gedacht ben ik gewoon overgestapt. Echter, als ik me niet vergis moest ik EERST kiezen voor 'overstap' of 'eindbestemming' bij t verlaten van het vliegtuig en kreeg ik daarna pas toegang tot mijn bagage.

    Dus als ik nu (veel langere overstap) gewoon DC in wil, hoe kan ik dan alsnog van het vliegveld afkomen als ik eerst voor de 'transit' rij moet kiezen om mijn bagage opnieuw in te checken voor mijn vlucht naar Amsterdam? Heb immers geen zin om me 8 uur te vervelen op Dulles Airport.
    [b]@RemiLehmann[/b]
    pi_85624654
    quote:
    Op maandag 23 augustus 2010 20:18 schreef reem het volgende:
    Ik vlieg morgenavond van Buenos Aires naar Amsterdam - via Washington. Op de heenreis wilde ik eventjes rondneuzen in Washington (tamelijk lange overstap), maar omdat ik toch minder tijd had dan gedacht ben ik gewoon overgestapt. Echter, als ik me niet vergis moest ik EERST kiezen voor 'overstap' of 'eindbestemming' bij t verlaten van het vliegtuig en kreeg ik daarna pas toegang tot mijn bagage.

    Dus als ik nu (veel langere overstap) gewoon DC in wil, hoe kan ik dan alsnog van het vliegveld afkomen als ik eerst voor de 'transit' rij moet kiezen om mijn bagage opnieuw in te checken voor mijn vlucht naar Amsterdam? Heb immers geen zin om me 8 uur te vervelen op Dulles Airport.
    Je kunt vragen of de bagage doorgelabeled wordt, zodat je die niet hoeft op te pikken.

    Dulles airport is trouwens ver verwijderd van het centrum van Washington DC, maar 8 uur is uiteraard voldoende. Alleen is de taxirit iets van 80 dollar....
      maandag 23 augustus 2010 @ 22:42:00 #289
    14509 reem
    Correspondent in Buenos Aires
    pi_85627983
    Bagage werd doorgelabeled, maar ik heb de vorige keer toch helemaal zelf mijn koffer van de ene op de andere band moeten plaatsen. Vandaar mijn twijfels.

    Voor 1$25 ga je trouwens met de bus naar DC heb ik begrepen.
    [b]@RemiLehmann[/b]
    pi_85628814
    quote:
    Op maandag 23 augustus 2010 22:42 schreef reem het volgende:
    Bagage werd doorgelabeled, maar ik heb de vorige keer toch helemaal zelf mijn koffer van de ene op de andere band moeten plaatsen. Vandaar mijn twijfels.
    Dan zijn ze vanuit het vliegtuig direkt op de band gezet, zonder een systeem ervoor om ze te sorteren. Als je de koffer zelf niet zou hebben opgepakt, dan zou een bagage medewerker die naderhand hebben opgepakt om ze weer in het systeem te krijgen.

    Maar ik kan me voorstellen dat je hier niet op wilt vertrouwen. Je zou ditmaal de looproute 'arrivals' kunnen volgen. Vertel immigration dat je de stad wilt bezoeken, zodat je de juiste stempels krijgt. Check na immigration of je toch weer je koffer op de band ziet. Zo niet, dan kun je gewoon door de douane. Zo ja, geef je koffer weer af en ga vervolgens alsnog door de douane. Als je daarbij toch in het Departures gedeelte terecht komt, dan moet het volgens mij ergens mogelijk zijn om terug aan landside te komen.

    Je moet in het toestel trouwens een groene I-94 visa-waiver invullen. Bij het invulveld waar ze naar je eerste verblijfsadres in de VS vragen, vul je in -TRANSIT-
      dinsdag 24 augustus 2010 @ 09:12:07 #291
    14509 reem
    Correspondent in Buenos Aires
    pi_85636550
    Thanks. Ik vraag het voor de zekerheid allemaal nog eens na op Dulles, en post dan mijn ervaring hier :). Supertopic!
    [b]@RemiLehmann[/b]
    pi_85676096
    Klein vraagje: kun je van een vlucht met overstap ook alleen maar 1 gedeelte vliegen, om precies te zijn het laatste gedeelte?

    Bv. : Vlucht New York - Atlanta - Brussel.
    En dan alleen van Atlanta naar Brussel.
    pi_85676152
    quote:
    Op woensdag 25 augustus 2010 06:14 schreef jens007 het volgende:
    Klein vraagje: kun je van een vlucht met overstap ook alleen maar 1 gedeelte vliegen, om precies te zijn het laatste gedeelte?

    Bv. : Vlucht New York - Atlanta - Brussel.
    En dan alleen van Atlanta naar Brussel.
    nee, als je de eerste vlucht skipped gaat het niet lukken.
    Nobody expects the Spanish Inquisition!
      woensdag 25 augustus 2010 @ 11:21:34 #294
    70017 edcetera
    ...en nog veel meer
    pi_85681363
    quote:
    Op dinsdag 17 augustus 2010 14:04 schreef Drive-r het volgende:

    [..]

    Pindakaas van Calve koop ik gewoon op Schiphol natuurlijk. Tevens worden de meeste etenswaren niet tot vloeistof regerekend, gek genoeg. Laatste 2kg boerenkool, 3 rookworsten en 2l erwtensoep :D (allen zelf gemaakt door familie) mee naar huis genomen voor dinertje met Nederlandse vrienden in Londen. Geen probleem in de handbagage, idioot natuurlijk.
    Ach, security-medewerkers hebben vaak ook een hekel aan die vloeistoffenonzin en terecht! Ik neem ook vaak dingen mee, waar je als je het op de keper beschouwd als terrorist iets mee zou kunnen: Een wokpan, frikandellen (lijkt op dynamiet) , souvenirs. Enkel een lekkere fles Hela Curry lukt niet -O-
    The best firms advertise the least...
      donderdag 26 augustus 2010 @ 10:02:55 #295
    14509 reem
    Correspondent in Buenos Aires
    pi_85719939
    In Dulles voor de "transit" optie gekozen. Na de paspoortcontrole mijn - reeds doorgelabelde - bagage opgehaald en deze opnieuw op de juiste bagageband geknald. Daarna vanuit de gate naar de main terminal gegaan en daar naar buiten gelopen. Was geen enkel probleem. Washington was leuk btw, dank voor alle info :)
    [b]@RemiLehmann[/b]
    pi_85725666
    quote:
    Op woensdag 18 augustus 2010 15:08 schreef jaco het volgende:

    [..]

    Ok. Als het ticket in the pakketreis zit inbegrepen dan denk ik niet dat dit gaat lukken. Of het kan wel maar tegen een forse meerprijs. De aanbieder heeft zijn pakket prijs gebaseerd op een 'normaal' retourticket, waarbij de stopover hooguit een paar uur is omdat er op een ander toestel moet worden overgestapt. Als je de stopover echter zelf zo lang probeert te maken, dan wordt de overstaphaven als een bestemming beschouwd in een ticket met 3 'legs'. Waarschijnlijk zal de vliegmaatschappij hier behoorlijk wat meer voor vragen, maar je kunt dit natuurlijk navragen. De vergelijking met het oorspronkelijke ticket gaat echter niet meer op.
    Inmiddels is het ons gelukt om (via www.fox.nl) een pakketreis te boeken met een stopover van een week in New York. In deze week vliegen we voor de feestdagen naar de familie in Seattle en na een week vervolgen we de reis naar Costa Rica. Is eigenlijk de boeking zonder noemenswaardige problemen simpel geregeld geweest, gelukkig! Hopelijk gaat de echte vlucht ook zo soepel!
    Never assume that loud is strong and quiet is weak.
    It’s the lion’s silence that signals danger not his roar.
      vrijdag 27 augustus 2010 @ 14:35:30 #297
    1316 PLAE@
    Founded by fuckers
    pi_85771745
    Ik wil een vlucht naar Madrid boeken met KLM. woensdag heen, donderdag retour.
    Voer ik die zo in kost het retourtje ¤560.

    Pak ik echter 2 retourtjes:
    zondag heen, donderdag terug
    &
    woensdag heen, zondag terug

    Dan kost dat me ¤130 per retourtje dus ¤260 totaal.

    Dus ik boek 4 vluchten in plaats van 2. Terwijl dezelfde vluchten erin verwerkt zitten. Toch kost het me veel minder.

    Belachelijk :') of ik maak gebruik van een foutje in hun systeem oid. Nu boek ik in ieder geval 4 vluchten waarvan ik er 2 niet wil gebruiken... :{ het idee staat me tegen....geen idee waarom.

    [ Bericht 7% gewijzigd door PLAE@ op 27-08-2010 14:54:16 ]
      Moderator vrijdag 27 augustus 2010 @ 14:56:46 #298
    45833 crew  Fogel
    pi_85772551
    quote:
    Op vrijdag 27 augustus 2010 14:35 schreef PLAE@ het volgende:
    Ik wil een vlucht naar Madrid boeken met KLM. woensdag heen, donderdag retour.
    Voer ik die zo in kost het retourtje ¤560.

    Pak ik echter 2 retourtjes:
    zondag heen, donderdag terug
    &
    woensdag heen, zondag terug

    Dan kost dat me ¤130 per vlucht dus ¤260 totaal.

    Dus ik boek 4 vluchten in plaats van 2. Terwijl dezelfde vluchten erin verwerkt zitten. Toch kost het me veel minder.

    Belachelijk :') of ik maak gebruik van een foutje in hun systeem oid. Nu boek ik in ieder geval 4 vluchten waarvan ik er 2 niet wil gebruiken... :{ het idee staat me tegen....geen idee waarom.
    De eerste optie is duurder omdat je geen 3 nachten weg bent, wat een voorwaarde is voor goedkopere tickets.

    Je maakt geen gebruik van een fout, je kan het zelfs direct bij KLM aan de telefoon boeken zonder dat ze mokken.
    I'm surrounded by morons!
    TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
    TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
    TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
    pi_85772622
    Als je hem zo boekt zoals je aangeeft kom je die donderdag niet mee terug he... Dan heb je de heenvlucht van dat retourtje niet gevlogen en wordt de retourvlucht geannuleerd.

    Wel kan je een woensdag-zondag retour boeken AMS-MAD-AMS en hiervan alleen de AMS-MAD vlucht pakken. Dan een retour MAD-AMS-MAD erbij donderdag-zondag en dan hiervan alleen de MAD-AMS vlucht pakken.
    2015: &lt;span class="s"&gt;MLA - JFK - PMI&lt;/span&gt;
    pi_85772711
    quote:
    Op vrijdag 27 augustus 2010 14:56 schreef Fogel het volgende:

    [..]

    De eerste optie is duurder omdat je geen 3 nachten weg bent, wat een voorwaarde is voor goedkopere tickets.

    Je maakt geen gebruik van een fout, je kan het zelfs direct bij KLM aan de telefoon boeken zonder dat ze mokken.
    Maar is het niet zo dat de retourvlucht op donderdag wordt geannuleerd omdat hij de heenvlucht op zondag niet heeft genomen?

    Edit: Wat Thetallguy zegt dus.
      Moderator vrijdag 27 augustus 2010 @ 15:09:06 #301
    45833 crew  Fogel
    pi_85773064
    Ik zit op het werk, las de details niet... je moet dan een zgn ABBA ticket boeken.


    hier verder: Vragen over vliegen #15 (e-tickets, bagage, belasting etc)
    I'm surrounded by morons!
    TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
    TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
    TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
    abonnement Unibet Coolblue
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')