quote:Op maandag 5 juli 2010 10:24 schreef LangeTabbetje het volgende:
Op maandag 5 juli 2010 10:17 schreef WimTol het volgende:
Weet iemand hoe laat incheck-balies op Schiphol open gaan? Zou ik om bijvoorbeeld 15:00 al kunnen inchecken voor een vlucht van 21:00?
[..]
Hangt van de maatschappij af. Als je met KLM vliegt zou het zomaar kunnen. Is het met een maatschappij met 1 vlucht per dag waarschijnlijk niet.
Inchecken kan dan bij KLM en dat kan vanaf 5 uur s'ochtends.quote:Op maandag 5 juli 2010 11:43 schreef WimTol het volgende:
Ik vlieg met China Southern. Kan op de site niet vinden hoe laat ze open zouden gaan.
Bedankt!quote:Op maandag 5 juli 2010 19:13 schreef jaco het volgende:
[..]
Inchecken kan dan bij KLM en dat kan vanaf 5 uur s'ochtends.
http://www.csair.nl/page.php?id=8
Naast dat het kan dat door het IP adres de markt wordt bepaald en dan de tarieven worden weergegeven die voor die markt van toepassing zijn, of zelfs vanaf welke taal je hebt geselecteerd bij het maken van een boeking op een website van een luchtvaartmaatschappij (Tief Preis Tage komen bijvoorbeeld wel voor op de KLM.de site, maar exact dezelfde vlucht vanaf de KLM.nl site wordt veel duurder geprijsd weergegeven inclusief administratiekosten die bij de duitse site niet worden geheven).quote:Op maandag 5 juli 2010 20:47 schreef Masanga het volgende:
Ik heb familie wonen in het buitenland (buiten Europa). Omwille van hogere studies, die mijn nicht toch hier bij ons wil doen, zou ze met een enkel ticket naar Europa komen. Kan het zijn dat bij het online boeken van het ticket zij vanuit hun woonplaats duurdere prijzen zien dan wij hier in Europa voor exact dezelfde vlucht op exact dezelfde dag en wij dus in principe beter het ticket boeken voor haar?
Maar als je binnen een korte tijd terugmoet is het kopen van een retourticket altijd voordeliger dan het kopen van 2x een enkele reis ticket, want een enkele reisticket blijft een ticket dat normaliter volledig flexibel is, welke je dus ook kunt wijzigen, maar daar bepaal je wel een hogere prijs voor.quote:Op maandag 5 juli 2010 22:21 schreef DutchTrain het volgende:
Vergeet ook niet dat je omwille van visa soms een retourticket binnen 90 dagen nodig hebt, zodat duidelijk is, dat je ook weer terug gaat. Zal niet gelden als je echt komt studeren hier en daar alles voor regelt.
quote:Passagiers mogen vlucht omboeken om WK-finale te kunnen zien
07-07-2010
SCHIPHOL - Luchtvaartmaatschappij transavia.com heeft een 'onsnappingsmogelijkheid' bedacht voor voetbalminnende luchtreizigers die zich realiseren dat ze zondag het risico lopen in een vliegtuig te zitten, terwijl het Nederlands elftal een WK-finale speelt. Reizigers kunnen hun vlucht gratis omboeken naar een andere datum als ze aan bepaalde voorwaarden voldoen, zo heeft de luchtvaartmaatschappij woensdag (7 juli) laten weten.
Click here to find out more!
Het gaat om vijftig vluchten die zondag tussen twee uur 's middags en middernacht vertrekken of aankomen uit en in Nederland. De passagiers moeten dan wel voor 7 juli via het callcenter of de website van de maatschappij hebben geboekt. Volgens een woordvoerster van het bedrijf gaat het om naar schatting drieduizend passagiers.
De KLM-dochter zegt een eventueel prijsverschil tussen de oude en nieuwe vlucht voor haar rekening te willen nemen.
Vreemd, moet je niet even de NL website zoeken?quote:Op donderdag 8 juli 2010 12:18 schreef jens007 het volgende:
Ik wil direct boeken bij American Airlines (aa.com), maar ik kan alleen kiezen uit creditcard (uit bepaalde landen zoals VS, UK), Paypal (ook alleen die landen) en electronic check (Latijns-Amerika). CC en Paypal is prima, maar dat werk blijkbaar niet vanuit Nederland. Ik zie nu geen mogelijkheden om te boeken, of hoe zit dat?
Je moet op die site dan ook Country "Netherlands" en Language "DUTCH" kiezen. Dan lukt het gegarandeerd wel.quote:Op donderdag 8 juli 2010 12:18 schreef jens007 het volgende:
Ik wil direct boeken bij American Airlines (aa.com), maar ik kan alleen kiezen uit creditcard (uit bepaalde landen zoals VS, UK), Paypal (ook alleen die landen) en electronic check (Latijns-Amerika). CC en Paypal is prima, maar dat werk blijkbaar niet vanuit Nederland. Ik zie nu geen mogelijkheden om te boeken, of hoe zit dat?
quote:Op vrijdag 9 juli 2010 01:46 schreef grazz het volgende:
Ik heb al ruim 8 jr niet meer gevlogen , en ga over een paar weken weer eens vliegen. Dit keer met Iberia en was aan het googlen over het online inchecken, waarbij ik op een bericht stuitte, waarin stond dat je (mogelijk) 15 tot 25 euro moet betalen voor de eerste koffer. Of alleen voor de 2e koffer. Geen idee of dit inmiddels is ingevoerd, maar aangezien hier veel mensen zitten die vaak vliegen, weet iemand hier iets meer over misschien?
Bedankt voor je reactie.quote:Op vrijdag 9 juli 2010 18:14 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Als je met Vueling vliegt (is dochteronderneming van Iberia), dan kan dat wel eens kloppen. Zie je vanzelf als je boekt, hoeveel je moet betalen en wat je dan mee mag nemen. (mits je boekt via de site van airline zelf en niet via een dure tussenpersoon).
Inderdaad een doorzichtige zak, formaat daarvan nemen ze niet zo nauw. Elk item mag max 100ml zijn en hoeft niet doorzichtig te zijn. Het makkelijkst is natuurlijk alles in de bagage te doen die je in checkt, dan geldt dit allemaal niet en mag je zoveel meenemen als je wilt natuurlijk. De regels die jij hier aan haalt, gelden enkel voor handbagage.quote:Op woensdag 14 juli 2010 03:06 schreef grazz het volgende:
Ik heb eigenlijk nog een paar korte vragen
Voor het eerst krijg ik te maken met de ehh 'vloeistoffen regeling'...
Ik wil problemen voorkomen. Begrijp ik goed dat ik ff een doorzichtige literzak moet regelen en daar vloeistoffen tot max 100 ml in moet doen? In flesjes, potjes e.d. Moeten die doorzichtig zijn? En waar kan ik deze het beste in doen? In mijn gewone bagage of handbagage?
Ik heb bijv lensenvloeistof van 360 ml ofzo. Moet ik dat dan in een flesje van 100 ml vullen?
En hoe weten ze dat dat lenzenvloeistof is? Dat kun je dan toch niet zien?
Mag in mijn handbagage van die mini deo, tandpasta enzo gestopt worden?
Ja mensen, ik heb echt al lang niet meer gevlogen lol
Ik ken beide luchthavens niet, maar als het connecting flights van eenzelfde maatschappij/aliantie zijn dan zou het niet tot echte problemen mogen leiden. Je kan een vlucht missen, maar dan zal je op een volgende vlucht geplaatst worden.quote:Op vrijdag 16 juli 2010 19:31 schreef Eris het volgende:
Heb net te horen gekregen dat ik de volgende vlucht heb om naar Panama te reizen. Vertrek as zondag nacht.
AMS (Amsterdam) -> LIS (Lisabon) (3 uur vliegen)
LIS -> CSS (Caracas) 11 uur vliegen
CSS -> PTY Panama City 2,5 uur vliegen.
Alleen ik maak me een beetje zorgen over de overstap tijden.
In lisabon is het 1 uur en in caracas 1,5 uur is dat wel voldoende?
Daar zou je wel eens gelijk in kunnen hebben want vauit LIS is er maar één directe vlucht per dag naar Caracas (TAP om 11:10). Hopelijk heeft deze vlucht geen vertraging want de vervolgvlucht is zeker met COPA? Ik hoop voor je dat deze trip op één ticket geboekt is, want dan zorgt de LVM wel voor een oplossing, maar anders heb je echt een probleem bij het missen van je aansluiting,quote:Op vrijdag 16 juli 2010 19:31 schreef Eris het volgende:
Heb net te horen gekregen dat ik de volgende vlucht heb om naar Panama te reizen. Vertrek as zondag nacht.
AMS (Amsterdam) -> LIS (Lisabon) (3 uur vliegen)
LIS -> CSS (Caracas) 11 uur vliegen
CSS -> PTY Panama City 2,5 uur vliegen.
Alleen ik maak me een beetje zorgen over de overstap tijden.
In lisabon is het 1 uur en in caracas 1,5 uur is dat wel voldoende?
Als dat werkelijk zo is, dan is het slecht geboekt. Je zult in dat geval door immigration moeten, je bagage van de band halen en van arrivals naar departure lopen om opnieuw in te checken. Met 1,5 uur speelruimte. kom je dan waarschijnlijk te laat voor de check-in.quote:Op vrijdag 16 juli 2010 22:31 schreef Eris het volgende:
Maar zo ver ik het kan is tot aan caracas 1 ticket en daarna nog een tweede.
Sommige reisverzekeringen vergoeden ook een nieuwe vlucht in zulke situaties, als je maar aan kan tonen dat je voldoende tijd had voor de overstap (mijn verzekering heeft een minimum van 2 uur in zulke gevallen).quote:Op zaterdag 17 juli 2010 11:57 schreef jaco het volgende:
[..]
Als dat werkelijk zo is, dan is het slecht geboekt. Je zult in dat geval door immigration moeten, je bagage van de band halen en van arrivals naar departure lopen om opnieuw in te checken. Met 1,5 uur speelruimte. kom je dan waarschijnlijk te laat voor de check-in.
Nou nou, dat is dan niet een al te beste baas, als je weet dat die baas ook vanaf Schiphol een directe 11 uur durende vlucht met KLM had kunnen boeken. Je laat je personeel toch geen 2 keer overstappen als het niet nodig is? Volgende keer toch eerst zelf maar eens uitzoeken wat de vlucht met de kortste reistijd is.quote:Op vrijdag 16 juli 2010 22:31 schreef Eris het volgende:
Ik vlieg voor mijn werk dus mijn baas heeft alles geregeld.
Ik vlieg om 9:25 met TP0131 een airbus 330-200 dus het zal wel afwachten zijn hoe het gaat.
Heb nog nooit vaker dan 1 keer hoeven over te stappen. .
Maar zo ver ik het kan is tot aan caracas 1 ticket en daarna nog een tweede. Achja anders wacht die boot maar even een paar dagen...
Op de website van de luchthaven van Abu Dhabi ( http://www.abudhabiairport.ae/travelinfo/index.asp ) staat aangegeven dat Nederlanders een gratis visum bij aankomst krijgen uitgereikt. Waarschijnlijk krijg je bij de check-in op Schiphol of in het vliegtuig een aanvraagformuliertje dat je onderweg moet invullen. Als daar om een verblijfadres in de UAE wordt gevraagd, vul je daar TRANSIT in.quote:Op zondag 18 juli 2010 00:08 schreef Omniej het volgende:
En kan zo'n transit visum überhaupt ter plekke (dus bij aankomst) geregeld worden, of moet ik daar vooraf ook nog wat voor regelen?
Ik heb zelf ooit iemand geholpen met een transit-visum voor de VS. Daar krijg je een transit-visum alleen als het strikt noodzakelijk is, bijvoorbeeld omdat je naar een andere terminal moet overstappen op JFK new york. Het is dan de bedoeling dat je die route meteen en zonder omwegen aflegt. Voor sightseeing of ontspanning zul je een ander visum moeten aanvragen. Ik had die situatie in mijn hoofd toen ik antwoord gaf. Nu ik op ´transit visa´ google , blijkt dat landen verschillende invullingen geven aan de term transit visa.quote:Op zondag 18 juli 2010 11:23 schreef ozzietukker het volgende:
]Een transit visum is als je als visumplichtige een visum nodig hebt om het land binnen te komen, met een lange stopover kan het dan natuurlijk prettig zijn even daadwerkelijk de stad in te gaan, deze zijn inderdaad wat gemakkelijker te krijgen dan een regulier (toeristen)visa en door de beperkte duur ook in de regel goedkoper.
Dit was een meer algemeen advies. Soms stelt immigration of customs wat vragen over je bezoek en je reisplannen. Ik presenteer dan zelf graag een helder en gedetailleerd verhaal, zodat er geen argwaan ontstaat. Juridisch hoeft dat inderdaad niet, maar ik wil graag snel en probleemloos door de molen.quote:Voor de Abu Dhabi of Dubai heb je met de Nederlandse nationaliteit geen problemen om een gratis visa bij aankomst te krijgen, ook een sluitend verhaal voor de douane is niet nodig.
De authoriteiten in de VS verplichten iedereen die met een vliegtuig binnenkomt door de immigratie te gaan en de koffers op te halen. Daarna kan je opnieuw inchecken en de koffers afgeven om een verdere (internationale) vlucht te maken.quote:Op zondag 18 juli 2010 13:40 schreef jaco het volgende:
[..]
Ik heb zelf ooit iemand geholpen met een transit-visum voor de VS. Daar krijg je een transit-visum alleen als het strikt noodzakelijk is, bijvoorbeeld omdat je naar een andere terminal moet overstappen op JFK new york. Het is dan de bedoeling dat je die route meteen en zonder omwegen aflegt. Voor sightseeing of ontspanning zul je een ander visum moeten aanvragen. Ik had die situatie in mijn hoofd toen ik antwoord gaf. Nu ik op ´transit visa´ google , blijkt dat landen verschillende invullingen geven aan de term transit visa.
[..]
Dit was een meer algemeen advies. Soms stelt immigration of customs wat vragen over je bezoek en je reisplannen. Ik presenteer dan zelf graag een helder en gedetailleerd verhaal, zodat er geen argwaan ontstaat. Juridisch hoeft dat inderdaad niet, maar ik wil graag snel en probleemloos door de molen.
Heb immidels vervlogen en eigenlijk zonder veel problemen aan gekomen in Panama.quote:Op vrijdag 16 juli 2010 23:00 schreef Vogue het volgende:
Ik zit nu toevallig op de luchthaven van Caracas te wachten voordat mijn vlucht naar Parijs vertrekt. Hou er maar rekening mee dat je meer dan 90 procent kans hebt je vlucht te missen. Dit is een hele moeilijke luchthaven, soms heb je wel 3 of 4 controles, ook als je in transit bent. Succes!
Goed te horen dat je weinig problemen hebt ondervonden en dat je je vlucht gehaald hebt En een uurtje extra wachten op je bagage is echt niet veel, meestal duurt het een dag of zelfs langer! Veel plezier in Panama!quote:Op maandag 19 juli 2010 12:26 schreef Eris het volgende:
[..]
Heb immidels vervlogen en eigenlijk zonder veel problemen aan gekomen in Panama.
Alleeen in Caracas werde we de hele tijd verwezen naar de verkeerde gate... 22 ipv 28. En onze bagage had het niet gered. Daarvoor moesten we nog 1 uur wachten op onze bagage die kwam een vlucht later maar we moesten toch wachten op onze visa .
In Caracas hadden we wonder boven wonder maar 1 veiligheids controle en we hoefden de immigratie dienst niet te paseren. We konden meteen doorlopen naar de verkeerde gate en hadden daar nog een 2 uur lopen te wachten. Toen onmoete we een man en die vertelde dat wij in de verkeerde gate stonden te wachten en dat we het andere kant van het vliegtuig moesten zijn. (Na veel gezeur van ons)
Ondanks dat kwamen we optijd bijd de gate we vertrokken alleen wel later dan normaal.
Accu verpakt? Nog nooit over gehoord.quote:Op woensdag 21 juli 2010 01:19 schreef Abstruse het volgende:
Na 4 jr niet gevlogen te hebben, ga ik voor het eerst met mijn laptop op reis naar Barcelona. De jaren voorheen nam ik geen laptop mee [cut lang verhaal waarom ik dit jaar wel mijn laptop meeneem maar wat niemand boeit]
Maar ok, mijn vraag is dus: ik las dat de accu apart verpakt moest worden? is dat inderdaad zo en zo ja, hoe verpakt? Geldt dit ook voor de accu van mijn fotocamera, aangezien ik daar vroeger nooit opgelet heb (en de regels elke keer veranderen).
Bovendien heb ik ook een externe Hardeschijf, wat raden jullie me aan wat ik daarmee moet doen. Het is best een onhandig ding om mee te nemen, maar het zit vol belangrijke documenten/backups (en een aantal films ) etc wat ik sadly daar wel nodig heb.
En moet ik de laptop in de laptoptas laten of echt eruit halen bij het inchecken (en waar laat ik al die kabels? Met treinreizen propte ik het allemaal in mijn laptoptas (past echt net), maar nu wel onhandig, dus verstandig in mijn ruimbagage, right? of word ik dan opeens opgepakt als terrorist het zijn er nml een behoorlijk stel )
Bah, wat klink ik als een nitwit, vroeger elk jr 2x reizen (met ouders Spanje, UK of VS en goedkoop) maar toen waren de regels een heel stuk soepeler.. en minder gezeik, al had je toen ook die schoenen uittrek gedoe in de States
Alvast bedankt!
Accu kun je gewoon in de laptop laten zitten. Als je tas door de x-ray gaat moet je de laptop er even uithalen inderdaad (die moet dus los van je tas door de x-ray), maar verder hoef je nergens rekening mee te houden. Alle kabels kun je gewoon in je tas laten zitten, da's geen probleem.quote:
Volgens mij moet je ze dan wel heeeeeeel lang hebben laten liggen voordat je 'gesignaleerd' staat.quote:Op woensdag 21 juli 2010 09:53 schreef Drive-r het volgende:
Ik weet niet hoe het exact zit, maar als die lang genoeg open staan, wordt je vriendelijk verzocht deze op Schiphol te betalen voor vertrek - of er is geen vertrek. Maar goed, dat kan volgens mij enkel als de betalingstermijn al verstreken is, dus dat heb je zelf in de hand.
Geen idee, onderstaande komt van www.rijksoverheid.nl en is niet duidelijk wat betreft de definitie van "openstaande boetes".quote:Op woensdag 21 juli 2010 09:57 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Volgens mij moet je ze dan wel heeeeeeel lang hebben laten liggen voordat je 'gesignaleerd' staat.
quote:Boetes betalen op Schiphol
Als u nog boetes op uw naam heeft openstaan en u reist via Schiphol, kan de Koninklijke Marechaussee u staande houden. U moet dan eerst de boetes betalen voordat u verder mag reizen. Dit geldt alleen voor boetes die het CJIB int.
Voor een overzicht van openstaande boetes op uw naam, kunt u een schriftelijk verzoek indienen bij het CJIB. Dit doet u door een brief te schrijven naar het CJIB met als onderwerp ‘openstaande vorderingen’. Vermeld in de brief uw adresgegevens en sluit een kopie van uw identiteitsbewijs bij.
Nee, daar zou je geen problemen mee moeten hebben. Ik heb jaren gereisd zonder issues terwijl ik maandelijk boetes kreeg. Laten voor werk nog veel meer gaan reizen terwijl ik in de clinch lag met de overheid over meer dan 1000 euro aan boetesquote:Op woensdag 21 juli 2010 10:00 schreef kloontje25 het volgende:
Ik had een voor gemeentelijke belastingen, deze is betaald.
Ik had er een van de IB Groep, deze is ook betaald...
Dus dan zou ik geen problemen moeten hebben? Of kan ik het ergens navragen?
Correct! Ik reis altijd op (fictief) voornaam Johannes en achternaam Vrede, terwijl mijn volledige naam Johannes Cornelis Vrede is en mijn roepnaam John. En dat gaat ongeveer 100 vluchtjes per jaar goedquote:Op woensdag 21 juli 2010 10:08 schreef Alec690 het volgende:
Even een korte vraag.
Ik heb reeds vliegtickets geboekt, maar voor mijn vriendin en die heeft een zeer simpele naam: voornaam + achternaam. Nu ga ik voor het eerst zelf vliegen en mijn naam is moeilijker:
Volgens paspoort:
Voornaam: doopnaam 1 doopnaam 2 (Johannes Petrus)
Achternaam: achternaam (de Jong)
Mijn roepnaam (Richard) komt niet voor in mijn paspoort. Vreemd eigenlijk, het voelt gewoon als mijn naam.
Wat ik vul ik in bij het boeken?
1ste volledige voornaam: Johannes
Achternaam: De jong
Klopt dit?
Excuses voor de simpele vraag, maar loop liever geen risico.
Vond via google hier ook nog watquote:Op woensdag 21 juli 2010 10:02 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Geen idee, onderstaande komt van www.rijksoverheid.nl en is niet duidelijk wat betreft de definitie van "openstaande boetes".
[..]
Ik heb over mijn rotzooi nogmaals een mail gestuurd naar de IB Groep dus hoop tijdig antwoord te hebben... Zoals ik het nu lees moet ik gewoon op vakantie kunnen. Want bij mijn weten is het CJIB alleen voor verkeersboetes?quote:Op woensdag 21 juli 2010 10:41 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Vond via google hier ook nog wat
Men wordt voor een openstaande geldboete gesignaleerd als de betrokken persoon geen vaste woon of verblijfplaats in Nederland heeft of als alle gebruikelijke incassomaatregelen niet tot betaling van de boete hebben geleid.
M.a.w., je krijgt eerst het hele deurwaarderstraject over je heen, incl. beslagleggingen etc. voordat je staande gehouden wordt op Schiphol.
(Of je bent in Nederland niet ingeschreven waardoor het deurwaarderstraject is mislukt).
quote:Op woensdag 21 juli 2010 14:15 schreef Updraft het volgende:
[..]
Dan ga je geeneens door de douane heen, aangezien op Schiphol Shengen en niet-Shengen landen gescheiden zijn. Het enige waar je doorheen hoeft is de metaaldetector, wat gedaan wordt door een particulier beveiligingsbedrijf.
Bij terugkomst moet je door het niet/wel-aan te geven poortje heen. Als je er dan toevallig wordt uitgepikt, willen ze nog wel gaan zeiken. Maar hé: dan ben je al op vakantie geweest!
Ik zie ze meestal wel ergens liggen. In het ergste geval neem je de toiletspullen los mee, daar doen ze ook niet al te moeilijk over.quote:Op woensdag 21 juli 2010 19:21 schreef grazz het volgende:
Voor de mensen die bijna op schiphol wonen;
kan ik daar nog ergens van die literzakjes krijgen?
Ben hier naar alle (overdreven) winkels geweest en ze hadden alleen nog maar vanaf 1,5 liter.
Ga ik gister naar de supercoop, want daar hadden ze die nog wel blijkbaar, waren ze dus uitverkocht.
Zo'n kassameisje beloofde me dat ze er morgen (vandaag) zouden zijn, zegt de baas vandaag dat ze niet meer leverbaar zijn
Volgens mij hadden die zakjes nooit 1 liter inhoud, niet dat ik het ooit nagemeten heb maar ik vond ze wel heel klein. Overigens kun je dat soort zakken zeker wel bij een outdoor sportzaak krijgen kopen, en dan met een veel betere hersluiting. Of, en niet lachen nu, ga eens langs de lokale fietsenmaker, die verkoopt ook nog wel behoorlijk wat accesoires die af fabriek in zo'n zelfde zak zitten.quote:Op woensdag 21 juli 2010 19:21 schreef grazz het volgende:
Voor de mensen die bijna op schiphol wonen;
kan ik daar nog ergens van die literzakjes krijgen?
Ben hier naar alle (overdreven) winkels geweest en ze hadden alleen nog maar vanaf 1,5 liter.
Ga ik gister naar de supercoop, want daar hadden ze die nog wel blijkbaar, waren ze dus uitverkocht.
Zo'n kassameisje beloofde me dat ze er morgen (vandaag) zouden zijn, zegt de baas vandaag dat ze niet meer leverbaar zijn
Precies, en anders stop je ze in een 1,5 literzak, doen ze echt niet moeilijk over.quote:Op woensdag 21 juli 2010 20:07 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Ik zie ze meestal wel ergens liggen. In het ergste geval neem je de toiletspullen los mee, daar doen ze ook niet al te moeilijk over.
Is niet echt meer nodig dit. Heb gisterenavond via JetCombo gewoon een goedkoop ticket kunnen boeken (bij JetCombo.com).quote:Op dinsdag 20 juli 2010 21:10 schreef EddyAlbena het volgende:
Kan iemand mij het volgende uitleggen?
In mijn zoektoch naar een vlucht JFK-MAD kom ik louter te hoge prijzen tegen. Echter, wanneer ik zoek op de Amerikaanse sites wordt ook een vlucht van Air Europa aangeboden voor een prijs veel lager dan de rest en ook nog eens non-stop. Via de officiele site is deze echter 5x zo duur.
Boeken via de sites die het aanbieden kan niet omdat de cc op een Amerikaans/Canadees adres moet staan (bij één aanbieder wacht ik nog op reactie).
Is ook mijn idee. Bagage valt mee (backpack) maar vertraging heb je zo opgelopen idd.quote:Op donderdag 22 juli 2010 23:57 schreef Fogel het volgende:
Vrij grote kans dat je 2-3 minuten vertraging hebt, en dan heb je opeens maar 1-2 minuten om over te stappen. En met baggage is het ook niet handig. Ga gewoon een halfuur eerder, pak een bak koffie op CS en wacht rustig op de volgende trein. Half uur meer of minder zal op de hele reis vast niet veel uitmaken, behalve een eventuele berg stress als je de trein net niet haalt.
quote:
quote:Op donderdag 22 juli 2010 23:51 schreef Cat22 het volgende:
Of is er vanuit A'dam Centraal een andere (snelle en goedkope) manier om op Schiphol te komen?
quote:Op donderdag 22 juli 2010 23:51 schreef Cat22 het volgende:
Niet direct vlieg-gerelateerd, maar toch weer wel, en niet de moeite waard een apart topic voor te openen:
Ik reis a.s. zondag naar Schiphol en kom uit de richting Utrecht.
Volgens NS moet ik over Utrecht (ik vertrek trouwens vanuit het diepe zuiden ), de verbinding Duivendrecht/schiphol is volgens mij opgeheven of zo. En met die werkzaamheden geloof ik dat er over Duivendrecht ook niet veel rijdt. Ik ga de site nog eens bestuderen en anders vraag ik het de conducteur wel.quote:Op vrijdag 23 juli 2010 07:25 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Als je vanuit Utrecht komt, ga je toch niet via Amsterdam Centraal reizen
De rechtstreekse intercity rijdt gewoon 2x per uur van Utrecht naar Schiphol en anders stap je over op Duivendrecht. Op Centraal overstappen is heel erg onhandig.
Als je Utrecht CS - Schiphol rechtstreeks opvraagt via www.ns.nl dan zie je dat die elk kwartier vertrekt zondag a.s. ( Het zou misschien kunnen dat je deze optie niet aangeboden krijgt als je bijv. Maastricht - Schiphol opzoekt, omdat het systeem je zo laat mogelijk laat overstappen ?)quote:Op vrijdag 23 juli 2010 08:30 schreef Cat22 het volgende:
Edit: de Intercity over A'dam zuid (vanuit Utrecht) rijdt niet. Helaasch dus.
Terugweg check je jezelf gewoon in op het vliegveld, waarschijnlijk via een self-checkin display. Wijst zich vanzelf, makkelijk als je wel je boekingscode dan bij de hand hebt (zelfde code als voor de heenreis). Als je internet hebt, kun je altijd nog van tevoren online inchecken als je dat graag wilt.quote:Op vrijdag 23 juli 2010 11:55 schreef Berlioz het volgende:
Ik dacht ik val dit topic maar even binnen, omdat ik nogal onzeker ben over het vliegen van zondag.
Ik ga naar Parijs met Air France. Ik vlieg met mijn zusje (heeft pas 1x gevlogen, ikzelf 2x) dus ik zal wel degene zijn die het voortouw moet nemen. Van Arke hebben we een formulier voor inchecken met e-tickets
gekregen. Dat word dus online inchecken, maar hoe zit het met de terugweg? Ik heb echt geen idee
Relax. Ik reis veel, dus het is wat makkelijkker lullen inmiddels, maar je hebt weinig meer nodig tegenwoordig. Zelfs zonder papiertje kun je met enkel een paspoort inchecken. Wel handig natuurlijk als je weet voor welke vlucht...quote:Op vrijdag 23 juli 2010 12:29 schreef Berlioz het volgende:
Danku, want we hebben zeg maar alleen een a4tje met onze vluchtgegevens, dus ik heb al de hele week een beetje lopen stressen
Ik heb wel eens een dame aan de balie heel moeilijk zien doen over een ticket. Aan een paspoort en de mededeling voor welke vlucht ik kom had ze absoluut niet genoeg, ze moest een ticket zien. Heb toen een printje moeten opduikelen.quote:Op vrijdag 23 juli 2010 12:33 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Relax. Ik reis veel, dus het is wat makkelijkker lullen inmiddels, maar je hebt weinig meer nodig tegenwoordig. Zelfs zonder papiertje kun je met enkel een paspoort inchecken. Wel handig natuurlijk als je weet voor welke vlucht...
Dit is bij Easyjet en veel andere maatschappijen inderdaad geen probleem. Maar bij sommige maatschappijen moeten de creditcard houder en de reiziger dezelfde persoon zijn. Er is hier eerder een thread over geweest: Creditcard bij inchecken?quote:Op woensdag 28 juli 2010 12:27 schreef SaskiaR het volgende:
Dat kan gewoon hoor. Ik heb wel eens tickets geboekt voor mijn ouders en met mijn creditcard betaald. Degene die boekt/betaalt hoeft zelf niet mee te vliegen.
Dat zijn nu de mensen waar ik me zooooo aan kan ergeren. Staan ze voor de bagage drop-off en moeten ze nog even gauw 2 kg uit hun koffer in de handbagage proberen te proppen terwijl er nog een paar wachtenden in de rij staan. Ik hoop echt dat ze je die 2kg overgewicht aanrekenen. Zorg gewoon voor dat die koffer NIET over het max toegestane gewicht heen gaat. Tenslotte is het werk van die laders en lossers al zwaar genoeg.quote:Op woensdag 28 juli 2010 14:32 schreef Stienn het volgende:
Hoe streng is KLM met het gewicht van je bagage? gaan ze al moeilijk doen als deze bijvoorbeeld 25 kg is ipv 23?
Thanks.quote:Op donderdag 29 juli 2010 10:33 schreef Douwe het volgende:
Kun je leeg laten, is een nummer dat alleen voor 'Green card' houders geld.
Nee, dat is alleen verplicht als de aansluitende vlucht 'domestic' is, dus binnen de VS (of Canada).quote:Op donderdag 29 juli 2010 02:20 schreef reem het volgende:
Ik heb een vraag over overstappen @ Dulles International Airport (bij Washington DC).
Ik vlieg volgende week van Amsterdam naar Buenos Aires via Washington DC (Dulles). Ik heb daar een tamelijk lange overstap (8+ uur). Begrijp ik nu goed dat je daar sowieso door de douane moet, en je bagage moet ophalen om daarna opnieuw (je bagage) in te checken voor je aansluitende vlucht?
Ja, dit laatste gebeurt in principe. Maar als je zelf gedurende die 8 uur bij je ruimbagage wilt, dan kun je bij het inchecken (of luggage drop-off) vragen om deze niet door te labelen. Als dat mogelijk blijkt, dan haal je die in Washington van de band en ga je er mee door de douane. Je hebt dan dus ook kans dat ze er in willen kijken en dat je een deel van je overstaptijd verliest met deze kontrole.quote:Of hoef je alleen zelf door de douane op Dulles en wordt je bagage gewoon op Schiphol al doorgelabeld?
Ah okquote:Op donderdag 29 juli 2010 22:25 schreef Douwe het volgende:
Zo'n onzin zakje is daar wel te regelen. Regels zijn helaas nog wel van kracht, nog een kleine 3 kwart jaar. Daarna is het wel weer veilig om je water mee te nemen
Dat sealen is een slecht idee, want ook uitgaande bagage mag niet op slot in de VS. Je hebt dan kans dat de TSA je koffer openbreekt voor kontrole.quote:Op donderdag 29 juli 2010 22:42 schreef reem het volgende:
Bedankt voor de antwoorden allemaal. Ik zit nog even te twijfelen wat ik doe.
Mijn bagage niet laten doorlabelen, ophalen in Washington om 'm te laten sealen voordat ie naar Argentina gaat, of gewoon maar hopen dat ze van mijn koffer afblijven @ Argentinie.
Op de site van BA kun je inloggen met je referentienummer en je achternaam. Dan kun je precies bekijken welke zaken van toepassing zijn voor jouw vlucht, waaronder dus het maximale gewicht voor handbagage.quote:Op zondag 1 augustus 2010 18:05 schreef dagdag het volgende:
Vraagje,omdat er niet veel tickets beschikbaar waren heb ik een overstaptijd van 13 uur op heathrow
dus s'nachts,
iemand tips om dan te doen, is er evt een mogenlijkheid om op het vliegveld te verblijven?
En graag zou nog weten hoeveel handbagage je mee mag nemen in kg omdat ik dit nergens op site van british airways vermeld zie
quote:Baggage
Adult/child allowance:
*
Checked baggage:
1 bags at 23kg each (max. bag weight 23kg)
*
Hand baggage:
1 piece of hand baggage (56cm x 45cm x 25cm/22in x 18in x 10in) plus a briefcase, laptop or handbag (45cm x 36cm x 20cm/18in x 14in x 8in).
Er is meestal geen maximum gewicht, omdat de handbagage al beperkt wordt door de afmetingen. Je kunt dus alles meenemen wat je er in kunt proppen.quote:Op zondag 1 augustus 2010 21:09 schreef dagdag het volgende:
Dankuwel dat had ik al gezien, maar wat is het maximum gewicht voor die handbagage
In UK en met name bij BA willen ze anders nog wel eens verschrikkelijk zeikerig doen over maat en gewicht van de handbagage. Daarvoor hebben ze daar dan ook van die pasrekjes met een weegschaal om de maat te nemen en het gewicht te bepalen. En pikken ze je er uit dan ben je echt de sigaar, kun je het alsnog inchecken.quote:Op zondag 1 augustus 2010 21:18 schreef jaco het volgende:
[..]
Er is meestal geen maximum gewicht, omdat de handbagage al beperkt wordt door de afmetingen. Je kunt dus alles meenemen wat je er in kunt proppen.
www.easyhotel.comquote:Op zondag 1 augustus 2010 18:05 schreef dagdag het volgende:
Vraagje,omdat er niet veel tickets beschikbaar waren heb ik een overstaptijd van 13 uur op heathrow
dus s'nachts,
iemand tips om dan te doen, is er evt een mogenlijkheid om op het vliegveld te verblijven?
En graag zou nog weten hoeveel handbagage je mee mag nemen in kg omdat ik dit nergens op site van british airways vermeld zie
Het goedkoopst en het gemakkelijkst is de Tube.quote:Op zondag 1 augustus 2010 22:13 schreef dagdag het volgende:
Nog even een vraagje
Met de trein ga ik via amsterdam naar londen st-pancras
wat zijn van daar de mogenlijkheden om naar heathrow airport te gaan?
Ben nog nooit in londen zelf geweest dus hulp is zeker welkom
Dankuwel, nu moet het mij wel lukkenquote:Op zondag 1 augustus 2010 22:16 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Het goedkoopst en het gemakkelijkst is de Tube.
Deze brengt je prima naar London Heathrow, koop wel even een Oyster kaart, hoewel het in eerste instantie een investering lijkt, kost de rit naar Heathrow anders 4 pond, en na 2 ritjes heb je de Oyster card er wel uit.
King's Cross / St. Pancras ligt aan de Piccadilly Line, rechtstreeks in verbinding met Heathrowquote:Op zondag 1 augustus 2010 22:29 schreef dagdag het volgende:
[..]
Dankuwel, nu moet het mij wel lukken
rest ook bedankt voor uw hulp
Knappe jongen als jij meer dan 20 kilo in die afmeting wil stoppen, tenzij je een partij bakstenen als handbagage mee wil nemenquote:Op zondag 1 augustus 2010 21:09 schreef dagdag het volgende:
Dankuwel dat had ik al gezien, maar wat is het maximum gewicht voor die handbagage
Want buiten de afmetingen staat er niets
Het scheelt nogal of je kleding erin stopt of laptop met snoeren enz
Ik denk niet dat ik tijdens mijn vakantie veel bakstenen nodig zal hebben,quote:Op zondag 1 augustus 2010 22:41 schreef Saekerhett het volgende:
[..]
Knappe jongen als jij meer dan 20 kilo in die afmeting wil stoppen, tenzij je een partij bakstenen als handbagage mee wil nemen
Joh?quote:Op zondag 1 augustus 2010 23:01 schreef dagdag het volgende:
[..]
Ik denk niet dat ik tijdens mijn vakantie veel bakstenen nodig zal hebben,
Het zijn pods. Je hebt een bed, een badkamerdeel en de ruimte ertussen. Het bed is comfortabel, de douche is prettig, de wastafel functioneel en het geheel is netjes en verzorgd. Ik was er erg over te spreken. Als er zich weer een situatie voordoet waarin ik behoefte zou hebben aan een paar uurtjes slaap op Schiphol zou ik het zo weer doen.quote:Op zondag 1 augustus 2010 23:16 schreef Fogel het volgende:
Ben eens bij Yotel gaan kijken ter orientatie (ik gebruik Schiphol als transitvliegveld), vond de kamers erg klein, maar wel functioneel en met als grote voordeel (tov Mercure) een raam (welliswaar richting gang, maar in ieder geval een raam). Wel een keer bij het Mercure terminal hotel geslapen, maar dat kan ik niet aanraden; geen raam, vrij klein, en schoonmaken weten ze ook niet wat dat is daar.
Als er bij mij weer zo'n situatie voordoet zou ik inderdaad ook Yotel kiezen ipv Mercure.quote:Op zondag 1 augustus 2010 23:23 schreef Breuls het volgende:
[..]
Het zijn pods. Je hebt een bed, een badkamerdeel en de ruimte ertussen. Het bed is comfortabel, de douche is prettig, de wastafel functioneel en het geheel is netjes en verzorgd. Ik was er erg over te spreken. Als er zich weer een situatie voordoet waarin ik behoefte zou hebben aan een paar uurtjes slaap op Schiphol zou ik het zo weer doen.
Ik denk dat jij op Heathrow nog wel eens voo0r een verrassing kan komen te staan met je 13 uur aankomst voor vertrek. Ik schat zo in dat je je bagage dan nog niet kunt inchecken, BA kennende, en dat je dus gewoon zo'n 10 uur aan de landside mag wachten, waar geen ene moer te beleven valt, tot dat de incheck balies voor je vlucht open gaan. Dus toch maar een hotel boeken. Wie zei er ook alweer goedkoop is duurkoop?quote:Op zondag 1 augustus 2010 22:13 schreef dagdag het volgende:
Nog even een vraagje
Met de trein ga ik via amsterdam naar londen st-pancras
wat zijn van daar de mogenlijkheden om naar heathrow airport te gaan?
Ben nog nooit in londen zelf geweest dus hulp is zeker welkom
Er gaat een directe lijn van King's Cross naar Heathrow, dus gewoon de borden naar de tube volgen, Picadilly Line en de juiste richting kiezen.quote:Op zondag 1 augustus 2010 22:13 schreef dagdag het volgende:
Nog even een vraagje
Met de trein ga ik via amsterdam naar londen st-pancras
wat zijn van daar de mogenlijkheden om naar heathrow airport te gaan?
Ben nog nooit in londen zelf geweest dus hulp is zeker welkom
Hij heeft nooit gezegd dat het zo goedkoop mogelijk moest. Ook niet dat hij per se aan de airside van de luchthaven wil verblijven. Hij vroeg naar mijn idee om suggesties in de ruimste zin.quote:Op maandag 2 augustus 2010 10:38 schreef buzz1291 het volgende:
Ik schat zo in dat je je bagage dan nog niet kunt inchecken, BA kennende, en dat je dus gewoon zo'n 10 uur aan de landside mag wachten, waar geen ene moer te beleven valt, tot dat de incheck balies voor je vlucht open gaan. Dus toch maar een hotel boeken. Wie zei er ook alweer goedkoop is duurkoop?
Een paar jaar terug ben ik een weekend in Londen geweest en heb in het Royal National Hotel geslapen. Dat ligt op loopafstand, wat zeg ik, kruipafstand, van metrostation Russell Square, aan de Piccadilly Line dus.quote:Op maandag 2 augustus 2010 12:58 schreef jaco het volgende:
Als dat niet lukt of te duur is, dan zou ik een hotel proberen te vinden, dat op loopafstand van de Piccadilly line ligt. Dit vergt wat uitzoekwerk, maar dan kun je de overstap tijd maximaal benutten om te slapen.
Ok, da's wel handig inderdaad. En als je een aansluitende vlucht hebt, kun je dan voor beide vluchten een stoel kiezen?quote:Op donderdag 5 augustus 2010 17:44 schreef Fogel het volgende:
Online inchecken bij een maatschappij waar je een stoel kan kiezen heeft het voordeel dat je dus zelf een stoel kan kiezen.
Ligt eraan of de online checkin van je aansluitende vlucht al geopend is of nietquote:Op donderdag 5 augustus 2010 17:45 schreef Saekerhett het volgende:
[..]
Ok, da's wel handig inderdaad. En als je een aansluitende vlucht hebt, kun je dan voor beide vluchten een stoel kiezen?
Wat is de prijs voor deze vlucht?quote:Op donderdag 5 augustus 2010 19:03 schreef Tinos85 het volgende:
Iemand hier ervaring met Egypt Air? Heb een vlucht gezien met overstap in Cairo. Amsterdam - Cairo met een 737-800 en Cairo - Bangkok met 777.
Dan zou ik toch Qatar verkiezen. Ik heb er zelf nooit mee gevlogen maar de berichten zijn uitmuntend. Egypt Air vliegt ook niet iedere dag op BKK (5x per week geloof ik). Maar het ligt natuurlijk wel aan de periode waarin je wilt vliegen. Ik zie nu voor sep, okt en nov. helemaal geen tarieven onder de 700 euro vanaf AMS of DUS. OK, als je op korte termijn weg wilt heeft Emirates nog wel wat in de aanbieding voor <500 euro vanaf DUS. En vliegen vanaf DUS kost dus slechts 32 euro retour met de ICE, of wel 15 euro meer dan de NS rekent naar Schiphol vanaf Utrecht.quote:Op donderdag 5 augustus 2010 20:03 schreef Tinos85 het volgende:
Geen IFE? Zelfs niet op een 777?
De prijs is 481 incl vanaf Amsterdam wat 100 euro minder is dan een andere vlucht van bijvoorbeeld Qatar Airways van Brussel.
Hangt van de lengte van de vlucht af....quote:Op maandag 9 augustus 2010 11:27 schreef casper019 het volgende:
weet iemand of je bij KLM een warme maaltijd krijgt als je savonds van 17.30 tot 19.35 vliegt?
en krijg je ontbijt als je tussen 07.00 en 09.00 vliegt?
2 uur?quote:Op maandag 9 augustus 2010 11:38 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Hangt van de lengte van de vlucht af....
Jup lekkere korte vlucht, daarom vroeg ik me af of ik wat kan verwachten of dat ik wat mee moet nemenquote:
Konden ook vertrektijden zijn he . Maar op een vluchtje van 2 uur krijg je een snack (broodje of crackers) en een biertjequote:
Nee, helemaal niks. Een schande dat ze op zo'n groot vliegveld geen enkel restaurantje hebbenquote:Op maandag 9 augustus 2010 11:48 schreef casper019 het volgende:
is er in omgeving schiphol nog wat te vreten te halen?
Als je erom vraagt krijg je gewoon een biertje hoor.quote:Op maandag 9 augustus 2010 11:50 schreef Saekerhett het volgende:
[..]
Ik denk niet op vluchten die 's ochtends vertrekken
Inderdaad, zelfs al op de vlucht van 6u kan je bier krijgenquote:Op maandag 9 augustus 2010 11:56 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Als je erom vraagt krijg je gewoon een biertje hoor.
Plattegrond Plazaquote:Op maandag 9 augustus 2010 11:48 schreef casper019 het volgende:
damn dat word laat eten op de terugweg dan
kom ik om 19.30 aan
voordat ik eruit ben 20.30
is er in omgeving schiphol nog wat te vreten te halen?
Moet je vanuit het vliegtuig ook nog je hotel zoeken etc. ? Of is het uit het vliegtuig zo de taxi in richting hotel ? In het laatste geval zou ik om 19.20 aankomen, zodat je kan douchen en meteen slapen.quote:Op maandag 9 augustus 2010 15:47 schreef zeebeschuit het volgende:
Jetlag experts?
2 opties om te vliegen (beide 11.5 uur):
11:50 vertrek - aankomst 15:10 (UK-USA)
15:45 vertrek - aankomst 19.20
Ik dacht zelf dat aankomst van 7.20 beter was aangezien het dan al redelijk richting de nacht loopt, je direct bed in kan duiken en dan 'fris' weer op de volgende ochtend. Of zou een vroege vlucht beter zijn omdat je dan zelf nog fris uit bed bent?
Heb 4x eerder langer dan 12 uur gevlogen en kwam telkens doodziek aan (4 dagen gevoeld meestal) dus wil het nu wat beter voorbereiden.
In dat geval zou ik lekker om 19.20 aankomen. Voordat je bij de taxi bent is het al gauw een uurtje verder. Plus een taxiritje. Ben je dus 22.00 of 22.30 in hotel. Lekker douchen, biertje pakken en slapies gaan doen. Zou bij mij het beste werken.quote:Op maandag 9 augustus 2010 16:01 schreef zeebeschuit het volgende:
Nee, gewoon meteen taxi in idd en naar hotel (in LA). En vanuit huis naar vliegveld hier wordt ik ook opgepikt door taxi. Vlieg dit keer ook first class aangezien dat qua rust ook weer een beetje helpt.
Zit alleen al tijd te piekeren wat nu de beste tijd is maar kom toch telkens uit op de latere vlucht. Ook vanwege wat jij zegt dus. Je hebt meteen je rust na een opfrisbeurt en ik heb geen haast om te gaan sightseeing want blijf er 1maand+ dus wat dat betreft hoef ik ook niet snel-snel te doen de eerste dag.
Denk dat ik de knoop maar eens ga doorhakken
Het betekent volgens mij niets dat de online check-in geweigerd wordt. Ik heb dit vaak gehad, maar naar ik me herinner alleen met Amerikaanse maatschappijen. Ik kon dan op de reisdag probleemloos inchecken bij de balie en het vliegtuig was niet gevuld. Geen zorgen dus. Heb je wel je ESTA ingevuld ?quote:Op maandag 9 augustus 2010 16:45 schreef jens007 het volgende:
Vlieg morgen vanaf Zaventem met Delta Airlines naar Atlanta, en dan door naar San Francisco. Ik wil online inchecken, maar hij geeft aan dat het niet mogelijk is. Nu heb ik gelezen dat dat wel vaker voorkomt -, hoeft niet veel te betekenen (kan wel: overboekt?). Nu wil ik dus gewoon bij de balie van Delta inchecken. Dan heb ik toch gewoon alleen de 'Your Receipt and Itinerary'-mail mét barcode nodig lijkt me?
1) Ja. Je moet officieel wel zorgen dat je wireless uit staatquote:Op dinsdag 10 augustus 2010 15:53 schreef casper019 het volgende:
mag je tijdens de vlucht je laptop aanzetten en erop film gaan kijken?
en als je na het inchecken op schiphol zelf een blikje cola ofzo koopt en je laat het gesloten mag het danm ee het vlieftuig in?? (en controleren ze daar nog op??)
Nog een toevoeging op Drive-r's post. Op sommige vliegvelden wordt je tweemaal gecontroleerd, namelijk bij binnenkomst vliegveld/paspoortcontrole en vervolgens nog een keer aan de gate. Heb dit nu al meerdere keren meegemaakt (Guatemala, Panama en Indonesië). De logica van deze dubbele beveiliging ontgaat me compleet.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 15:53 schreef casper019 het volgende:
mag je tijdens de vlucht je laptop aanzetten en erop film gaan kijken?
en als je na het inchecken op schiphol zelf een blikje cola ofzo koopt en je laat het gesloten mag het danm ee het vlieftuig in?? (en controleren ze daar nog op??)
Klopt, maar dan boeit het niet qua drankjes. Die stop je namelijk bij de eerste controle gewoon in je bagage en als ze ernaar vragen, zeg je gewoon dat je die bagage inchecked en dat is het. De logica is niet zo vreemd, dat zijn allemaal locaties waar ze mensen met wapens liever uberhaupt niet op het vliegveld hebben. Ik zie het eigenlijk meestal bij de wat meer exotische locaties.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 16:46 schreef Blik het volgende:
[..]
Nog een toevoeging op Drive-r's post. Op sommige vliegvelden wordt je tweemaal gecontroleerd, namelijk bij binnenkomst vliegveld/paspoortcontrole en vervolgens nog een keer aan de gate. Heb dit nu al meerdere keren meegemaakt (Guatemala, Panama en Indonesië). De logica van deze dubbele beveiliging ontgaat me compleet.
Bij al de drie genoemde landen moest je bij beide controleposten je drankjes inleveren. Dus ook de drankjes die je tussentijds, op de veilige luchthaven, had gekocht.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 16:50 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Klopt, maar dan boeit het niet qua drankjes. Die stop je namelijk bij de eerste controle gewoon in je bagage en als ze ernaar vragen, zeg je gewoon dat je die bagage inchecked en dat is het. De logica is niet zo vreemd, dat zijn allemaal locaties waar ze mensen met wapens liever uberhaupt niet op het vliegveld hebben. Ik zie het eigenlijk meestal bij de wat meer exotische locaties.
Bij beide posten zou vreemd zijn. Waar laat je dan de vloeistoffen die in de bagage zitten die je in checkt?quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 16:56 schreef Blik het volgende:
[..]
Bij al de drie genoemde landen moest je bij beide controleposten je drankjes inleveren. Dus ook de drankjes die je tussentijds, op de veilige luchthaven, had gekocht.
Bij de eerste controlepost checkten ze alleen de vloeistoffen van de handbagages. Dit was overigens alleen in Indonesië. In Guatemala en Panama zat de eerste controlepost bij de douane, en de tweede bij de gate, Dus dan heb je je spullen al ingechecked.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 17:02 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Bij beide posten zou vreemd zijn. Waar laat je dan de vloeistoffen die in de bagage zitten die je in checkt?
Kon je ook vaststellen of de 2de kontrole bij alle gates gedaan werd ? Ik kan mij voorstellen dat bijv. de VS de lokale kontroles niet voldoende vertrouwt en hun maatschappijen opdraagt om een 2de check uit te voeren bij de gate.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 17:09 schreef Blik het volgende:
[..]
Bij de eerste controlepost checkten ze alleen de vloeistoffen van de handbagages. Dit was overigens alleen in Indonesië. In Guatemala en Panama zat de eerste controlepost bij de douane, en de tweede bij de gate, Dus dan heb je je spullen al ingechecked.
Nee, dat heb ik niet kunnen vaststellen.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 17:16 schreef jaco het volgende:
[..]
Kon je ook vaststellen of de 2de kontrole bij alle gates gedaan werd ? Ik kan mij voorstellen dat bijv. de VS de lokale kontroles niet voldoende vertrouwt en hun maatschappijen opdraagt om een 2de check uit te voeren bij de gate.
Die Zuid Amerikaanse security guards zijn geinstrueerd, en dat hebben ze blijkbaar letterlijk uit hun hoofd geleerd, om alles wat niet geheel volgens de regels is, af te keuren. Zo eens een grote en een kleine BIC aansteker in mijn handbagage. De kleine mocht mee, de grote ( = normaal NL formaat) niet. Alsof die kleine niet groot genoeg zou zijn om datgene te doen waarom ze die grote afkeurden. Die gasten zijn dus in het geheel niet flexibel en verschrikkelijk macho.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 17:25 schreef Blik het volgende:
[..]
Nee, dat heb ik niet kunnen vaststellen.
Wat ik juist frappant vond, was dat de controles van de Zuid-Amerikaanse douane veel strenger zijn dan de Amerikaanse controles. Zo moesten we een klein mini-flesje met hand-sanitizer erin van de douane weggooien omdat het niet in een zakje zat, terwijl dat flesje wel op dezelfde manier tweemaal door de Amerikaanse douane is gekomen...
Bij alle nationale vluchten die ik in Indonesie gedaan heb werd er helemaal niet op vleoistoffen gecontroleerd. Tas moest wel 2 keer door de scanner, maar beide keren mocht het flesje water gewoon meequote:Op dinsdag 10 augustus 2010 20:28 schreef ozzietukker het volgende:
Op Jakarta, Bali in Indonesië en in Chiang Mai en Chiang Rai in Thailand en ongetwijfeld bij meer vliegvelden wordt bij binnenkomst bij de check-in hal de bagage gecontroleerd, maar hier hoef je nog geen vloeistoffen in te leveren, dit is een soort grove check, er wordt gezocht naar wapens, explosieven en mogelijk drugs.
Op Chiang Mai en Chiang Rai kan je na de check-in door de beveiliging en kan je daarna iets kopen wat aan boord kan, in Bali en Jakarta bij internationale vluchten niet omdat daar een gate check plaatsvindt. Ideaal voor de budgetairliners omdat je wel drinken moet kopen. (4 uur vliegen zonder water is wat lang, niet onmogelijk, maar je krijgt toch wel dorst).
De controle in Indonesië bij de gate, wat ook plaatsvindt in Maleisië en vroeger ook op Bangkok heeft te maken dat je gewoonweg niet kunt garanderen dat er geen explosieven de vertrekhal inkomen in dergelijke landen, controle bij de gate is dan de enige mogelijkheid.
Dat dit in Bangkok nu wel kan is echt onbegrijpelijk, prima vanuit het passagiersoogpunt, zeker gezien de vloeistofmanie, nui heb je de mogelijkheid om wat drinken aan boord te nemen, maar onbegrijpelijk uit veiligheidsoogpunt van andere gevaarlijke zaken. (Niet voor niets dat voor vluchten naar OZ, Engeland en de VS nog steeds gate controles moeten plaatsvinden). Helaas moet voor het laatste ook de vloeistoffen worden uitgevoerd om de schijn op te houden, maar uit veiligheidsoogpunt voor andere zaken volstrekt begrijpelijk.
Nationale (Domestic) flighs is het inderdaad geen probleem om je flesje water mee te nemen, naar internationale bestemmingen lukt het over het algemeen niet.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 22:22 schreef Blik het volgende:
[..]
Bij alle nationale vluchten die ik in Indonesie gedaan heb werd er helemaal niet op vleoistoffen gecontroleerd. Tas moest wel 2 keer door de scanner, maar beide keren mocht het flesje water gewoon mee
Je kunt toch heel makkelijk een leeg flesje ergens in je tas stoppen en pas na het inchecken achter de douane vullen met water?quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 23:05 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Nationale (Domestic) flighs is het inderdaad geen probleem om je flesje water mee te nemen, naar internationale bestemmingen lukt het over het algemeen niet.
(Althans, niet als je dit in je tas laat zitten, dat er veel manieren zijn om vloeistoffen alsnog door de beveiliging te krijgen zonder dat dit door de scanner gaat is mogelijk, maar de random reiziger zal niet zoveel moeite doen).
Dat kan, maar:quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 23:06 schreef Saekerhett het volgende:
[..]
Je kunt toch heel makkelijk een leeg flesje ergens in je tas stoppen en pas na het inchecken achter de douane vullen met water?
Wat Bik zegt. En als je al moet bezuinignen op een flesje water in Indonesie.....quote:Op woensdag 11 augustus 2010 01:36 schreef Blik het volgende:
[..]
Dat kan, maar:
1. Het water in Indonesië is niet echt gezond om te drinken
2. Bij de gate wordt je nogmaals gecontroleerd, en dan kun je je flesje alsnog inleveren
Toch vreemd, zelfs bij de domestic flights werd er gecontroleerd bij de gate op de meeste vliegvelden waar ik ben geweest (Makassar, Manado (Denpasar dan weer niet)). Maar niet op vloeistoffen.quote:Op woensdag 11 augustus 2010 10:17 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
[..]
Wat Bik zegt. En als je al moet bezuinignen op een flesje water in Indonesie.....
Ik ben toch een redelijk aantal keren via Jakarta gevlogen en dat je je vloeistof niet langs de controle krijgt klopt, ik ben alleen nooit nog een keer bij de gate gecontroleerd.
Nee, die is er ook niet echt...quote:Op woensdag 11 augustus 2010 11:36 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
De wondere wereld van de "veiligheids" controles
Ik heb nog weinig logica hierin kunnnen ontdekken.
Het heeft ook weinig zin om de werking hiervan proberen te achterhalen.quote:Op woensdag 11 augustus 2010 11:36 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
De wondere wereld van de "veiligheids" controles
Ik heb nog weinig logica hierin kunnnen ontdekken.
Je krijgt in principe een stoel toegewezen, maar je kan bij de incheckbalie om 'window' of 'aisle' vragen, al naar gelang je voorkeur. Of dat ook gehonoreerd wordt, is niet zeker. Die kans is hoger naarmate je eerder incheckt.quote:Op vrijdag 13 augustus 2010 20:23 schreef enpe het volgende:
Over een paar dagen vlieg ik met Airberlin naar de VS, omdat het een VS vlucht is is het niet mogelijk om vantevoren een stoel te kiezen via de web check-in. Krijg ik nu een stoel toegewezen of kun je op het vliegveld bij het inchecken alsnog een plaats kiezen?
Dat weet je nooit of het voldoende is. Het punt is alleen als jij de aansluiting niet haalt, je kunt fluiten naar je geld, omdat je de twee vluchten niet als één geheel hebt geboekt.quote:Op zondag 15 augustus 2010 15:03 schreef Dual.Flipflop het volgende:
Ik heb ook een vraag over overstappen met vliegtuig.
Als ik een ticket zoek dat van Venetie gaat en terug uit gehucht in Griekenland is de prijs absurd duur en absurd veel overstap (ook naar Venetie). Dit komt omdat de tickets zowel heen en terug van een maatschappij zijn.
Idee is om met Olympic air een domestic flight te nemen naar Athene dat 2 uur voor aansluitende vluchtvertrek daar land. Zit er nog een adder onder het gras bij overstap op andere vliegtuigmaatschappij vlucht?
Is twee uur overstaptijd voldoende?
Je koffer oppakken en her-inchecken hoeft alleen bij een 'domestic' overstap, dus als je volgende vlucht binnen de VS of Canada blijft. Op sommige luchthavens hoef je als internationale transit zelfs immigratie niet door, als je in hetzelfde terminalgebouw weer vertrekt. Ik ben vergeten hoe dit op Los Angeles (LAX) geregeld is.quote:Op zaterdag 14 augustus 2010 11:30 schreef fysio-tje het volgende:
Hoi,
Ik wil volgend jaar naar Tahiti en ben dus gaan kijken naar de vliegmogelijkheden. Nu heb ik een vlucht gevonden met Air France via Los Angeles. Ik heb dan een overstaptijd van circa 2,5 uur. Zal dit vermoedelijk genoeg tijd zijn? Aangezien ik heb begrepen dat je de hele immigratieprocedure in de VS moet doorlopen en je tas van de band moet halen en weer terug moet inchecken, of is dat niet zo?
Als je bang bent voor te weinig tijd moet je t.z.t. zorgen dat je zo dicht mogelijk bij de uitgang in het vliegtuig zit. Dan ben je bij de immigration voordat er rijen staan en dan gaat her verrassend snel. Ik heb meegemaakt dat ik er binnen 15 minuten doorheen was maar mensen achter uit het vliegtuig 2 uur later nog maar net hun aansluiting haalden.quote:Op zaterdag 14 augustus 2010 11:30 schreef fysio-tje het volgende:
Hoi,
Ik wil volgend jaar naar Tahiti en ben dus gaan kijken naar de vliegmogelijkheden. Nu heb ik een vlucht gevonden met Air France via Los Angeles. Ik heb dan een overstaptijd van circa 2,5 uur. Zal dit vermoedelijk genoeg tijd zijn? Aangezien ik heb begrepen dat je de hele immigratieprocedure in de VS moet doorlopen en je tas van de band moet halen en weer terug moet inchecken, of is dat niet zo?
Alvast bedankt voor de hulp!
Maar als het niet als één ticket wordt aangeboden zul je toch ook je baggage van de belt moeten halen en weer inchecken. Als het losse tickets zijn gaat zo'n groundhandler echt niet werk uitvoeren voor een andere maatschappij, sterker nog, ze kunnen het niet eens aangezien ze niet weten waar je heengaat.quote:Op zondag 15 augustus 2010 18:18 schreef jaco het volgende:
[..]
Je koffer oppakken en her-inchecken hoeft alleen bij een 'domestic' overstap, dus als je volgende vlucht binnen de VS of Canada blijft. Op sommige luchthavens hoef je als internationale transit zelfs immigratie niet door, als je in hetzelfde terminalgebouw weer vertrekt. Ik ben vergeten hoe dit op Los Angeles (LAX) geregeld is.
Maar ik denk dat 2,5 uur zelfs met een immigratiekontrole en opnieuw inchecken van de koffers voldoende zal blijken te zijn. Ik heb 4 jaar in de VS gewoond en ben een keer of 20 door US immigration gegaan: in het meest extreme geval was de wachttijd 1,5 uur.
Als de reis als 1 ticket aangeboden wordt door het systeem van Air France dan is hier trouwens rekening mee gehouden op basis van de gemiddelde overstaptijd en een veiiligheidsmarge. In het onwaarschijnlijke geval dat je de aansluitende vlucht toch mist, zal Air France je gratis een aansluitende vlucht aanbieden met eventueel maaltijd- en overnachtings coupons.
Dit klopt niet, want dat zou betekenen dat een vliegtuig 2 uur zou duren om af te handelen. De immigratie werkt traag en onvriendelijk, maar zo erg is het nou ook weer niet. Als alle Amerikanen zijn afgehandeld dan worden die passages extra ingezet voor de andere passagiers.quote:Op maandag 16 augustus 2010 04:07 schreef Telates het volgende:
[..]
Als je bang bent voor te weinig tijd moet je t.z.t. zorgen dat je zo dicht mogelijk bij de uitgang in het vliegtuig zit. Dan ben je bij de immigration voordat er rijen staan en dan gaat her verrassend snel. Ik heb meegemaakt dat ik er binnen 15 minuten doorheen was maar mensen achter uit het vliegtuig 2 uur later nog maar net hun aansluiting haalden.
en pas op dat je niet over je max heengaat, 2 flessen is toch al gauw 2.5 kiloquote:Op maandag 16 augustus 2010 22:46 schreef casper019 het volgende:
ik wil graag uit rome hier wat dingen meenemen
- 2 flessen wijn....
is het denken jullie mogelijk het in mn koffer mee te nemen als ik er genoeg kleding omheen doe ter bescherming? (of is de kans op breken alsnog groot)
en ik wou bij mn handbagage een doos met gebakjes meenmen,mag je dat het vlieguitg in meenmen?
Ja.quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 08:49 schreef casper019 het volgende:
ok thanks, en ik wou in de ochtend voor mn vertrek bij de lokale bakker mini gebakjes voorm n ma halen (1.5 euro per stuk wat een afzetters maja)
ze zijn wel super lekker
mag je dat als handbagage in het vliegtuig hebben?
Nou... als er een "pastasubstantie" in zit zou het me niks verbazen als de afgepakt worden vanwege die domme vloeistoffenregel.quote:
Vorig jaar uit Barcelona 4 of 5 flessen in mijn bagage meegenomen, geen enkel probleem. Inderdaad met wat kleding er omheen gewikkeld.quote:Op maandag 16 augustus 2010 22:46 schreef casper019 het volgende:
ik wil graag uit rome hier wat dingen meenemen
- 2 flessen wijn....
is het denken jullie mogelijk het in mn koffer mee te nemen als ik er genoeg kleding omheen doe ter bescherming? (of is de kans op breken alsnog groot)
en ik wou bij mn handbagage een doos met gebakjes meenmen,mag je dat het vlieguitg in meenmen?
Vanmorgen ingecheckt voor morgen, zowel voor BA429 naar Londen als BA278 naar LA, was om 10:00 uur voor beide al mogelijkquote:Op donderdag 5 augustus 2010 17:49 schreef Thetallguy het volgende:
[..]
Ligt eraan of de online checkin van je aansluitende vlucht al geopend is of niet
Pindakaas van Calve koop ik gewoon op Schiphol natuurlijk. Tevens worden de meeste etenswaren niet tot vloeistof regerekend, gek genoeg. Laatste 2kg boerenkool, 3 rookworsten en 2l erwtensoep (allen zelf gemaakt door familie) mee naar huis genomen voor dinertje met Nederlandse vrienden in Londen. Geen probleem in de handbagage, idioot natuurlijk.quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 12:01 schreef zeebeschuit het volgende:
Pindakaas e.d. valt tegenwoordig al onder 'vloeistoffen' Dus al die arme Nederlanders moeten het zonder doen abroad
Kan dus wel. Als je b.v. op EWR de weg weet en het is een lange loop naar de immigration dan heeft een beetje doorstekkeren weldegelijk zin. Want als er dan net 2 viegtuigen vol uit India en Pakistan vanuit de andere wing aan komen lopen, staan er zo maar 500 man voor je in de rij. Dus kan het weldegelijk 2 uur schelen want het gaat daat altijd zo bagger langszaam met die ewig cola of starfucks zuipende big fat mommas en hispanios immigration officers.quote:Op maandag 16 augustus 2010 09:52 schreef jaco het volgende:
[..]
Dit klopt niet, want dat zou betekenen dat een vliegtuig 2 uur zou duren om af te handelen. De immigratie werkt traag en onvriendelijk, maar zo erg is het nou ook weer niet. Als alle Amerikanen zijn afgehandeld dan worden die passages extra ingezet voor de andere passagiers.
Het werkelijke risico is dat er al passagiers van meerdere vliegtuigen in de rij staan wanneer je arriveert. Met name als dit een toestel uit een land als Ethiopie is. Maar dan nog: 2,5 uur moet genoeg zijn, tenzij je er zelf voor een extra kontrole wordt uitgepikt.
Het is je bekend dat Seattle zo'n 4000 km van New York vandaan ligt?quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 14:47 schreef Essebes het volgende:
Kunnen jullie helpen: als wij op een reis van AMS via New York naar San Jose willen reizen, willen we eigenlijk op de heenreis een stopover-layover maken om 6-7 daagjes familie in Seattle te bezoeken. Weten jullie of er een maximum aantal dagen is voor een layover-stopover?
haha, natuurlijk! We willen een pakketreis vanuit nederland boeken, die we op de heenreis voor familiebezoek willen onderbreken (met een eigen vlucht heen en weer naar Seattle)quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 14:54 schreef Blik het volgende:
[..]
Het is je bekend dat Seattle zo'n 4000 km van New York vandaan ligt?
Waar vlieg je heen?quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 22:16 schreef casper019 het volgende:
ik vlieg morgen naar huis me tKLM tussen 17.30 en 19.30
kan ik dan iets van een avondmaaltijd verwachten?
op de heenreis vloeg ik sochtends toen kregen gewoon ontbijt...
Nee, is ervaring. Wat je krijgt is afhankelijk van de vluchttijd.quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 22:28 schreef casper019 het volgende:
kan je dat op internetn nakijken per vlucht dan??
gadverdamme een vies broodje voor avondetenquote:Op dinsdag 17 augustus 2010 22:30 schreef Fogel het volgende:
Dan krijg je een "driehoeksandwich" of twee sneetjes brood met beleg, soms broodjes (ik gebruik zelden verkleinwoorden, maar reken dus niet op veel eten ). En daarna koffie met een koekje.
Maar dat is dan ook een vlucht van ca 4 uur, en dan krijg je ook bij KLM meer eten.quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 22:36 schreef casper019 het volgende:
[..]
gadverdamme een vies broodje voor avondeten
\
toen ik met turkish airlines van amsterdam-istanbul vloog kon ik gewoon kiezen uit 2 3 gangen menus
KLM is zoiezo een kut maatschappij vlieg ik nooit meer mee, geen tv aan boord geen radio
en geeneens een blikje drinken maar een mini plastic bekertje half gevuld
maar KLM geeft dus nooit iets van warm avondeten? hebben ze een magnetron aan boort..? dan ga ik van te voren wel een paar stukken pizza halen en piep die even warm in het vliegtuig
Als je een jas meeneemt en die aandoet wel. Maar qua eten, nee.quote:Op woensdag 18 augustus 2010 08:37 schreef casper019 het volgende:
edit ik vleig tussen 17.00 en 19.35 kan ik dan iets warms bij KLM verwachten??
Volgens mij is dit al de derde keer dat je het vraagt en ook drie keer antwoord heb gekregen.quote:Op woensdag 18 augustus 2010 08:37 schreef casper019 het volgende:
edit ik vleig tussen 17.00 en 19.35 kan ik dan iets warms bij KLM verwachten??
Nou, als ik 's morgens om half 7 op schiphol land gebeurt het wel dat er maar 1 douanier bij het loket zit. Als je dan economy vliegt kan je zomaar een dikke 30 minuten voor dat hok staat te wachten voor je er eens door ben.quote:Op maandag 16 augustus 2010 09:52 schreef jaco het volgende:
[..]
Dit klopt niet, want dat zou betekenen dat een vliegtuig 2 uur zou duren om af te handelen. De immigratie werkt traag en onvriendelijk, maar zo erg is het nou ook weer niet. Als alle Amerikanen zijn afgehandeld dan worden die passages extra ingezet voor de andere passagiers.
Het werkelijke risico is dat er al passagiers van meerdere vliegtuigen in de rij staan wanneer je arriveert. Met name als dit een toestel uit een land als Ethiopie is. Maar dan nog: 2,5 uur moet genoeg zijn, tenzij je er zelf voor een extra kontrole wordt uitgepikt.
Is toch allang antwoord op gegeven?quote:Op woensdag 18 augustus 2010 08:37 schreef casper019 het volgende:
edit ik vleig tussen 17.00 en 19.35 kan ik dan iets warms bij KLM verwachten??
Nou, als het een vlucht van een uurtje of 2, 2 en een half, net om etenstijd heen, is een knabbeltje wel lekker natuurlijk , plus het gratis bierquote:Op woensdag 18 augustus 2010 08:45 schreef Swetsenegger het volgende:
Waarom willen mensen toch eten op een een vlucht waarbij je amper tijd hebt om je gordel los te doen omdat je weer gaat landen
Jij spreekt die mensen zo aan ?quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 14:24 schreef buzz1291 het volgende:
[
zo bagger langszaam met die ewig cola of starfucks zuipende big fat mommas en hispanios immigration officers.
Nee, maar zo ziet het gros van die immigration officers er op Newark Liberty wel uit en als ze nu nog eens efficient zouden werken. Maar van iedere keer dezelfde domme vragen word ik soms zo moe, en zeker wanneer er maar 8 loketten open zijn. Heb je wel eens geklokt hoe lang het daar duurt om één passagier door de immigration te loodsen? Nee? Dat duurt dus 4, VIER!!!!! minuten.quote:Op woensdag 18 augustus 2010 08:51 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Jij spreekt die mensen zo aan ?
Ik heb ook 3 keer geteld plus nog een keer in een ander forum. Ik denk dat het antwoord hem niet bevalt en dat hij het gewoon blijft proberen :-)quote:Op woensdag 18 augustus 2010 08:44 schreef EddyAlbena het volgende:
[..]
Volgens mij is dit al de derde keer dat je het vraagt en ook drie keer antwoord heb gekregen.
Omdat er geen antwoord volgt, denk ik dat je vraag niet helemaal duidelijk is.quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 14:47 schreef Essebes het volgende:
Kunnen jullie helpen: als wij op een reis van AMS via New York naar San Jose willen reizen, willen we eigenlijk op de heenreis een stopover-layover maken om 6-7 daagjes familie in Seattle te bezoeken. Weten jullie of er een maximum aantal dagen is voor een layover-stopover?
Tsja, toch klopt het wel. Ik was er zelf met hooguit een kwartier doorheen. Toen ik aankwam stonden er een man of 4 voor me. Daarna bagage geneuzel en security gedaan en toen had ik nog een klein uurtje om rond te lopen voordat ik op mijn volgende vlucht moest. De man die naast mij op de vervolgvlucht zat, had op de eerste vlucht achterin gezeten en het allemaal maar net gehaald. Het kan natuurlijk zijn dat er nog een tweede vlucht vlak na de onze kwam, maar die heb ik niet gezien.quote:Op maandag 16 augustus 2010 09:52 schreef jaco het volgende:
[..]
Dit klopt niet, want dat zou betekenen dat een vliegtuig 2 uur zou duren om af te handelen. De immigratie werkt traag en onvriendelijk, maar zo erg is het nou ook weer niet. Als alle Amerikanen zijn afgehandeld dan worden die passages extra ingezet voor de andere passagiers.
Het werkelijke risico is dat er al passagiers van meerdere vliegtuigen in de rij staan wanneer je arriveert. Met name als dit een toestel uit een land als Ethiopie is. Maar dan nog: 2,5 uur moet genoeg zijn, tenzij je er zelf voor een extra kontrole wordt uitgepikt.
Tja, ik heb ook wel eens bij een paspoortcontrole gestaan waarbij ik dacht "nou, moeders mooiste ben je ook niet, en volgens mij kan het ook wat sneller" maar dan hoef je toch niet zo denigrerend over die mensen te spreken ?quote:Op woensdag 18 augustus 2010 09:11 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Nee, maar zo ziet het gros van die immigration officers er op Newark Liberty wel uit en als ze nu nog eens efficient zouden werken. Maar van iedere keer dezelfde domme vragen word ik soms zo moe, en zeker wanneer er maar 8 loketten open zijn. Heb je wel eens geklokt hoe lang het daar duurt om één passagier door de immigration te loodsen? Nee? Dat duurt dus 4, VIER!!!!! minuten.
Ik heb nog nooit met een stopover geboekt, dus ik kon me voorstellen dat er misschien door de vliegmaatschappijen een beperking is opgelegd of zoquote:Op woensdag 18 augustus 2010 09:47 schreef jaco het volgende:
[..]
Omdat er geen antwoord volgt, denk ik dat je vraag niet helemaal duidelijk is.
Jij gaat het ticket kopen en jij hebt dus de keuze om de gewenste stopover in te plannen. Wie zou je daarin willen beperken met een maximum aantal dagen? Alleen is je visa-waiver 90 dagen geldig. Dit is dus de beperking op je totale verblijf in de VS.
Een keer een vlucht gehad van Parijs naar Amsterdam. Vliegtuig stijgt op, riemen los. Stewardessen komen langs met broodjes en drinken, hebben ze iedereen gehad beginnen ze met het ophalen van de troep, riemen vast en landen.quote:Op woensdag 18 augustus 2010 08:45 schreef Swetsenegger het volgende:
Waarom willen mensen toch eten op een een vlucht waarbij je amper tijd hebt om je gordel los te doen omdat je weer gaat landen
Same voor Amsterdam - Londen met British Airwaysquote:Op woensdag 18 augustus 2010 14:51 schreef Tinos85 het volgende:
[..]
Een keer een vlucht gehad van Parijs naar Amsterdam. Vliegtuig stijgt op, riemen los. Stewardessen komen langs met broodjes en drinken, hebben ze iedereen gehad beginnen ze met het ophalen van de troep, riemen vast en landen.
Ok. Als het ticket in the pakketreis zit inbegrepen dan denk ik niet dat dit gaat lukken. Of het kan wel maar tegen een forse meerprijs. De aanbieder heeft zijn pakket prijs gebaseerd op een 'normaal' retourticket, waarbij de stopover hooguit een paar uur is omdat er op een ander toestel moet worden overgestapt. Als je de stopover echter zelf zo lang probeert te maken, dan wordt de overstaphaven als een bestemming beschouwd in een ticket met 3 'legs'. Waarschijnlijk zal de vliegmaatschappij hier behoorlijk wat meer voor vragen, maar je kunt dit natuurlijk navragen. De vergelijking met het oorspronkelijke ticket gaat echter niet meer op.quote:Op woensdag 18 augustus 2010 13:37 schreef Essebes het volgende:
Wij willen een pakketreis van NL naar Costa Rica boeken. Deze vluchten gaan over de USA. Wij willen op de heenreis op de overstaphaven in de USA uitstappen, een weekje familie bezoeken en na een weekje pas het tweede deel van de heenvlucht doen. Dan vakantievieren en daarna gewoon terug naar NL (en daarna weer terug naar KAZ).
Nog leuker al je business class vliegt op die rotstukjes. Proberen ze je nog snel een maaltijd op te laten eten. Dank je de koekoek, ik lees liever m'n krantje...quote:Op woensdag 18 augustus 2010 14:55 schreef Blik het volgende:
[..]
Same voor Amsterdam - Londen met British Airways
Mijn record is LCY-RTM in 32 minuten van take-off tot touch down. Maar dan presteerden ze het bij VLM toch om in die één klasse Fokker 50 iedereen nog van een tray eten en drinken te voorzien.... The good old days... alhoewel, toen waren die tickets wel schreeuwend duur, maar wel vóór achten 's morgens op kantoor in London.quote:Op woensdag 18 augustus 2010 14:55 schreef Blik het volgende:
[..]
Same voor Amsterdam - Londen met British Airways
Mijn record is met de Cityhopper van Eindhoven - Amsterdam, kregen toen een snack en drinken in 20 minutenquote:Op woensdag 18 augustus 2010 19:00 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Mijn record is LCY-RTM in 32 minuten van take-off tot touch down. Maar dan presteerden ze het bij VLM toch om in die één klasse Fokker 50 iedereen nog van een tray eten en drinken te voorzien.... The good old days... alhoewel, toen waren die tickets wel schreeuwend duur, maar wel vóór achten 's morgens op kantoor in London.
Zoals mensen eerder al reageerden: Wat boeit het nou? Je vliegt 2.5 uur, heb je dan een maaltijd nodig? Jij vraagt de conducteur ook een broodje als je een keer een lange treinreis maakt? Niet lullig bedoeld hoor, maar ik begrijp eigenlijk uberhaupt niet waarom airlines het nog doen.quote:Op donderdag 19 augustus 2010 00:43 schreef casper019 het volgende:
vandaag 2,5 uur gevlogen en we kregen inderdaad 2 sandwiches, en een klein glaasje drinken
1 sandwich met mosterd+edam kaas
1 met tonijnsalade
en waren nog niet lekker ooknog
gelukkig had ik van te voren een stokbroodje mozarella/ham op...en na afloop even langs de mac gereden
Weinig, vrees ik. Vaak is het 24 uur van tevoren pas half vol, maar is het vliegtuig bij vertrek afgeladen. Je kunt er weinig over zeggen.quote:Op donderdag 19 augustus 2010 01:20 schreef EddyAlbena het volgende:
Heb ik iets aan het feit dat op m'n itinerary tot nu toe de stoelen naast mij vrij zijn? Of zijn bijvoorbeeld er genoeg mensen die nog niet direct hun stoel kiezen bij de boeking?
Ok, dank.quote:Op donderdag 19 augustus 2010 06:02 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Weinig, vrees ik. Vaak is het 24 uur van tevoren pas half vol, maar is het vliegtuig bij vertrek afgeladen. Je kunt er weinig over zeggen.
Laatste keer dat ik keek stond mijn vlucht er niet, nu ligt de site eruit.quote:Op donderdag 19 augustus 2010 07:50 schreef Fogel het volgende:
Met seatcounter.com kan je enig inzicht krijgen in hoe vol/leeg het vliegtuig is.
Het grote -Hoe kom ik goedkoop van A naar B- topic #19quote:Op donderdag 19 augustus 2010 10:49 schreef fishbeer het volgende:
Hallo,
We hebben het plan opgevat om misschien een paar weekjes naar Dominica te gaan in december. Iemand tips voor 'goedkope' vluchten? Wellicht is het handiger om via Duitsland of Belgie te vliegen? Iemand wel eens geweest en heeft tips?
Gr, Martijn
Over het formaat niet nee. Maar soms mag je maar 1 stuks bagage inchecken.quote:Op donderdag 19 augustus 2010 12:49 schreef john_ven24 het volgende:
Vraagje: Ik vlieg binnenkort met Emirates, heb begrepen dat ik 30kg bagage mee mag nemen. Echter kan ik bijna niks vinden over de afmetingen en aantal stukken bagage, weet iemand dit? Gaan ze moeilijk doen over een grote rugzak/weekendtas en een normaal formaat koffer?
Nou dat heb ik gedaan en na mijn verzoek is gelijk het hele topic gesloten...quote:Het grote -Hoe kom ik goedkoop van A naar B- topic #19
Daar even melden met dezelfde post, dan zijn er wel een aantal users die je kunnen helpen.
Haha laatste post, ik zal even een nieuwe aanmaken en je post daarin verwerken.quote:Op donderdag 19 augustus 2010 13:59 schreef fishbeer het volgende:
[..]
Nou dat heb ik gedaan en na mijn verzoek is gelijk het hele topic gesloten...
Wel even opletten dan wanneer je eindbestemming niet Dubai is, of je op je vervolg vlucht ook 30 kg mag meenemen. Toevallig zag ik dat op de vlucht met de A380 DXB-BKK maar 20kg wordt toegelaten terwijl dit op de vlucht AMS/DUS-DXB 30kg is. En ik heb zo'n vermoeden dat wanneer je met een 30kg koffer op Schiphol staat, ze je terplekke voor die 10kg overgewicht op je aansluitende vlucht zullen laten betalen.quote:Op donderdag 19 augustus 2010 12:49 schreef john_ven24 het volgende:
Vraagje: Ik vlieg binnenkort met Emirates, heb begrepen dat ik 30kg bagage mee mag nemen. Echter kan ik bijna niks vinden over de afmetingen en aantal stukken bagage, weet iemand dit? Gaan ze moeilijk doen over een grote rugzak/weekendtas en een normaal formaat koffer?
Ik zit wat te kijken en ze hebben op die site zo'n calculator. Daar wordt voor zowel AMS-DXB-BKK als alleen DXB-BKK 30kg wordt toegestaan. Volgens die calculator dus. Zou niet heel prettig zijn als dit een fout blijkt te zijn.quote:Op donderdag 19 augustus 2010 23:02 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Wel even opletten dan wanneer je eindbestemming niet Dubai is, of je op je vervolg vlucht ook 30 kg mag meenemen. Toevallig zag ik dat op de vlucht met de A380 DXB-BKK maar 20kg wordt toegelaten terwijl dit op de vlucht AMS/DUS-DXB 30kg is. En ik heb zo'n vermoeden dat wanneer je met een 30kg koffer op Schiphol staat, ze je terplekke voor die 10kg overgewicht op je aansluitende vlucht zullen laten betalen.
Jawel, want dan kan je zelf een stoel uitkiezen ipv op een middenstoel geplaatst te worden omdat de rest van de stoelen al vergeven is.quote:Op vrijdag 20 augustus 2010 07:51 schreef EddyAlbena het volgende:
Je hebt toch niks aan online inchecken als er op de luchthaven geen bagage drop-off point is en je bij het boeken al een stoel hebt gekozen?
Huh? Maar die heb je gekozen tijdens het boeken..quote:Op vrijdag 20 augustus 2010 08:01 schreef Fogel het volgende:
[..]
Jawel, want dan kan je zelf een stoel uitkiezen ipv op een middenstoel geplaatst te worden omdat de rest van de stoelen al vergeven is.
Als je intercontinentaal vliegt kan dat inderdaad zo zijn, maar pas als je de boarding card hebt ben je zeker van je plek.quote:Op vrijdag 20 augustus 2010 08:18 schreef EddyAlbena het volgende:
[..]
Huh? Maar die heb je gekozen tijdens het boeken..
Ah ok. Dank!quote:Op vrijdag 20 augustus 2010 08:44 schreef Fogel het volgende:
[..]
Als je intercontinentaal vliegt kan dat inderdaad zo zijn, maar pas als je de boarding card hebt ben je zeker van je plek.
En minder kans dat je de gebeten hond bent bij overboekingen.quote:Op vrijdag 20 augustus 2010 08:44 schreef Fogel het volgende:
[..]
Als je intercontinentaal vliegt kan dat inderdaad zo zijn, maar pas als je de boarding card hebt ben je zeker van je plek.
Het stoel uitkiezen bij het boeken blijkt inderdaad een soort van 'best effort' service. Ik heb wel eens meegemaakt dat ik opnieuw een stoel moest uitkiezen bij het inchecken, waarbij mijn oorspronkelijk gekozen stoel geen keuze mogelijkheid was.quote:Op vrijdag 20 augustus 2010 08:44 schreef Fogel het volgende:
[..]
Als je intercontinentaal vliegt kan dat inderdaad zo zijn, maar pas als je de boarding card hebt ben je zeker van je plek.
Als je de tijd hebt ikke ook graag . Helemaal als er maar 1 vlucht gaat, en je een dagje mag overblijven . Maar goed, als je snel naar huis wilt, is het best kutquote:Op vrijdag 20 augustus 2010 09:38 schreef Fogel het volgende:
Ik accepteer graag de compensatie voor overboekte vluchten
Ik kreeg ook de indruk dat die 20 kg restrictie alleen geldt voor een A380 vlucht in economy. Het hele gekke is namelijk dat op mijn trip summary staat:quote:Op vrijdag 20 augustus 2010 07:56 schreef EddyAlbena het volgende:
[..]
Ik zit wat te kijken en ze hebben op die site zo'n calculator. Daar wordt voor zowel AMS-DXB-BKK als alleen DXB-BKK 30kg wordt toegestaan. Volgens die calculator dus. Zou niet heel prettig zijn als dit een fout blijkt te zijn.
Die 20kg geldt ook alleen voor de heenreis. Logica van een appelgebakje, of Emirates heeft aandelen in de Bangkokse marktenquote:Op vrijdag 20 augustus 2010 12:58 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Ik kreeg ook de indruk dat die 20 kg restrictie alleen geldt voor een A380 vlucht in economy. Het hele gekke is namelijk dat op mijn trip summary staat:
AMS-DXB 30kg (777-200)
DXB-BKK 20kg (A380) ****************
BKK-DXB 30kg (777-300)
DXB-AMS 30kg (777-200)
Het gaat om een ander vliegtuigtype dan die andere trajecten.quote:Op vrijdag 20 augustus 2010 13:01 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Die 20kg geldt ook alleen voor de heenreis. Logica van een appelgebakje, of Emirates heeft aandelen in de Bangkokse markten
Dat dus. En immigratie buiten Europa is niet zo efficient als hier. Wachten in een lange rij is dan gewoon, Get used to it!quote:Op maandag 16 augustus 2010 04:07 schreef Telates het volgende:
[..]
Als je bang bent voor te weinig tijd moet je t.z.t. zorgen dat je zo dicht mogelijk bij de uitgang in het vliegtuig zit. Dan ben je bij de immigration voordat er rijen staan en dan gaat her verrassend snel. Ik heb meegemaakt dat ik er binnen 15 minuten doorheen was maar mensen achter uit het vliegtuig 2 uur later nog maar net hun aansluiting haalden.
Toch nog een vraag hierover. Moet je per se je boarding card meenemen? Heb de laatste dagen namelijk geen printer.. In hun systeem staat dan toch dat ik heb ingecheckt en kunnen zij tijdens het inchecken van bagage alsnog een boarding card uitprinten lijkt me(?).quote:Op vrijdag 20 augustus 2010 08:44 schreef Fogel het volgende:
[..]
Als je intercontinentaal vliegt kan dat inderdaad zo zijn, maar pas als je de boarding card hebt ben je zeker van je plek.
klopt. Als je online hebt ingechecked kan je deze alsnog aan de counter uit laten printenquote:Op zaterdag 21 augustus 2010 13:40 schreef EddyAlbena het volgende:
[..]
Toch nog een vraag hierover. Moet je per se je boarding card meenemen? Heb de laatste dagen namelijk geen printer.. In hun systeem staat dan toch dat ik heb ingecheckt en kunnen zij tijdens het inchecken van bagage alsnog een boarding card uitprinten lijkt me(?).
Zoals al werd gezegd is dat prima. Ik reis zelf nooit met tickets, ik check altijd via blackberry in en print mijn ticket op het vliegveld uit. Of mijn secretaresse print ze soms uit, maar meestal vergeet ik ze dan alsnogquote:Op zaterdag 21 augustus 2010 13:40 schreef EddyAlbena het volgende:
[..]
Toch nog een vraag hierover. Moet je per se je boarding card meenemen? Heb de laatste dagen namelijk geen printer.. In hun systeem staat dan toch dat ik heb ingecheckt en kunnen zij tijdens het inchecken van bagage alsnog een boarding card uitprinten lijkt me(?).
als ik me niet vergis niet, tenzij je dit heel consequent doet. Officieel mag het nietquote:Op zaterdag 21 augustus 2010 16:01 schreef Essebes het volgende:
Kan het boeken van een retourtje en slechts de heenreis gebruiken mij nog in de problemen brengen?
dit aangezien voor een bepaalde vlucht een enkeltje 3x zo duur is als een retourtje.
Simpel antwoord: NEE!!!quote:Op zaterdag 21 augustus 2010 16:01 schreef Essebes het volgende:
Kan het boeken van een retourtje en slechts de heenreis gebruiken mij nog in de problemen brengen?
dit aangezien voor een bepaalde vlucht een enkeltje 3x zo duur is als een retourtje.
het is ws eenmalig, en een vlucht missen kan toch altijd ? dan bereik ik voor de maatschappij toch ook hetzelfde (een lege stoel op de terugvlucht).quote:Op zaterdag 21 augustus 2010 16:31 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
[..]
als ik me niet vergis niet, tenzij je dit heel consequent doet. Officieel mag het niet
Je bent toch niet verplicht om in het vliegtuig te stappen je kan toch de terugvlucht tijdig annuleren, dan is er toch niets aan de hand. Misschien dat je dan administratiekosten moet betalen, maar eigenlijk heb je het ticket al betaald.quote:Op zaterdag 21 augustus 2010 22:36 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Simpel antwoord: NEE!!!
Luchtvaartmaatschappijen kunnen nog zoveel voorwaarden stellen, maar deze is gewoon illegaal.
Net zoals je geen cross tickets zou mogen boeken. Wanneer ik 2 weken in Milaan moet werken boek ik echt één retour AMS-MXP en één retour MXP-AMS met dus allebei een zaterdag nacht in de trip. En ben dus voor 2 tickets minder kwijt dan één retour van maandag tot vrijdag. Laat KLM maar lekker de schijt krijgen. Geen hond die mij ooit zal kunnen nabelasten, en dat weten ze zelf ook wel.
Je leest zijn post verkeerd, hij geeft juist aan dat vliegmaatschappijen niet kunnen eisen dat je ook echt gebruik maakt van je retour ticket.quote:Op maandag 23 augustus 2010 00:21 schreef gohan16 het volgende:
[..]
Je bent toch niet verplicht om in het vliegtuig te stappen je kan toch de terugvlucht tijdig annuleren, dan is er toch niets aan de hand. Misschien dat je dan administratiekosten moet betalen, maar eigenlijk heb je het ticket al betaald.
Idd. Ik las m andersomquote:Op maandag 23 augustus 2010 00:22 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Je leest zijn post verkeerd, hij geeft juist aan dat vliegmaatschappijen niet kunnen eisen dat je ook echt gebruik maakt van je retour ticket.
Je kunt vragen of de bagage doorgelabeled wordt, zodat je die niet hoeft op te pikken.quote:Op maandag 23 augustus 2010 20:18 schreef reem het volgende:
Ik vlieg morgenavond van Buenos Aires naar Amsterdam - via Washington. Op de heenreis wilde ik eventjes rondneuzen in Washington (tamelijk lange overstap), maar omdat ik toch minder tijd had dan gedacht ben ik gewoon overgestapt. Echter, als ik me niet vergis moest ik EERST kiezen voor 'overstap' of 'eindbestemming' bij t verlaten van het vliegtuig en kreeg ik daarna pas toegang tot mijn bagage.
Dus als ik nu (veel langere overstap) gewoon DC in wil, hoe kan ik dan alsnog van het vliegveld afkomen als ik eerst voor de 'transit' rij moet kiezen om mijn bagage opnieuw in te checken voor mijn vlucht naar Amsterdam? Heb immers geen zin om me 8 uur te vervelen op Dulles Airport.
Dan zijn ze vanuit het vliegtuig direkt op de band gezet, zonder een systeem ervoor om ze te sorteren. Als je de koffer zelf niet zou hebben opgepakt, dan zou een bagage medewerker die naderhand hebben opgepakt om ze weer in het systeem te krijgen.quote:Op maandag 23 augustus 2010 22:42 schreef reem het volgende:
Bagage werd doorgelabeled, maar ik heb de vorige keer toch helemaal zelf mijn koffer van de ene op de andere band moeten plaatsen. Vandaar mijn twijfels.
nee, als je de eerste vlucht skipped gaat het niet lukken.quote:Op woensdag 25 augustus 2010 06:14 schreef jens007 het volgende:
Klein vraagje: kun je van een vlucht met overstap ook alleen maar 1 gedeelte vliegen, om precies te zijn het laatste gedeelte?
Bv. : Vlucht New York - Atlanta - Brussel.
En dan alleen van Atlanta naar Brussel.
Ach, security-medewerkers hebben vaak ook een hekel aan die vloeistoffenonzin en terecht! Ik neem ook vaak dingen mee, waar je als je het op de keper beschouwd als terrorist iets mee zou kunnen: Een wokpan, frikandellen (lijkt op dynamiet) , souvenirs. Enkel een lekkere fles Hela Curry lukt nietquote:Op dinsdag 17 augustus 2010 14:04 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Pindakaas van Calve koop ik gewoon op Schiphol natuurlijk. Tevens worden de meeste etenswaren niet tot vloeistof regerekend, gek genoeg. Laatste 2kg boerenkool, 3 rookworsten en 2l erwtensoep (allen zelf gemaakt door familie) mee naar huis genomen voor dinertje met Nederlandse vrienden in Londen. Geen probleem in de handbagage, idioot natuurlijk.
Inmiddels is het ons gelukt om (via www.fox.nl) een pakketreis te boeken met een stopover van een week in New York. In deze week vliegen we voor de feestdagen naar de familie in Seattle en na een week vervolgen we de reis naar Costa Rica. Is eigenlijk de boeking zonder noemenswaardige problemen simpel geregeld geweest, gelukkig! Hopelijk gaat de echte vlucht ook zo soepel!quote:Op woensdag 18 augustus 2010 15:08 schreef jaco het volgende:
[..]
Ok. Als het ticket in the pakketreis zit inbegrepen dan denk ik niet dat dit gaat lukken. Of het kan wel maar tegen een forse meerprijs. De aanbieder heeft zijn pakket prijs gebaseerd op een 'normaal' retourticket, waarbij de stopover hooguit een paar uur is omdat er op een ander toestel moet worden overgestapt. Als je de stopover echter zelf zo lang probeert te maken, dan wordt de overstaphaven als een bestemming beschouwd in een ticket met 3 'legs'. Waarschijnlijk zal de vliegmaatschappij hier behoorlijk wat meer voor vragen, maar je kunt dit natuurlijk navragen. De vergelijking met het oorspronkelijke ticket gaat echter niet meer op.
De eerste optie is duurder omdat je geen 3 nachten weg bent, wat een voorwaarde is voor goedkopere tickets.quote:Op vrijdag 27 augustus 2010 14:35 schreef PLAE@ het volgende:
Ik wil een vlucht naar Madrid boeken met KLM. woensdag heen, donderdag retour.
Voer ik die zo in kost het retourtje ¤560.
Pak ik echter 2 retourtjes:
zondag heen, donderdag terug
&
woensdag heen, zondag terug
Dan kost dat me ¤130 per vlucht dus ¤260 totaal.
Dus ik boek 4 vluchten in plaats van 2. Terwijl dezelfde vluchten erin verwerkt zitten. Toch kost het me veel minder.
Belachelijk of ik maak gebruik van een foutje in hun systeem oid. Nu boek ik in ieder geval 4 vluchten waarvan ik er 2 niet wil gebruiken... het idee staat me tegen....geen idee waarom.
Maar is het niet zo dat de retourvlucht op donderdag wordt geannuleerd omdat hij de heenvlucht op zondag niet heeft genomen?quote:Op vrijdag 27 augustus 2010 14:56 schreef Fogel het volgende:
[..]
De eerste optie is duurder omdat je geen 3 nachten weg bent, wat een voorwaarde is voor goedkopere tickets.
Je maakt geen gebruik van een fout, je kan het zelfs direct bij KLM aan de telefoon boeken zonder dat ze mokken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |