Dit klopt niet, want dat zou betekenen dat een vliegtuig 2 uur zou duren om af te handelen. De immigratie werkt traag en onvriendelijk, maar zo erg is het nou ook weer niet. Als alle Amerikanen zijn afgehandeld dan worden die passages extra ingezet voor de andere passagiers.quote:Op maandag 16 augustus 2010 04:07 schreef Telates het volgende:
[..]
Als je bang bent voor te weinig tijd moet je t.z.t. zorgen dat je zo dicht mogelijk bij de uitgang in het vliegtuig zit. Dan ben je bij de immigration voordat er rijen staan en dan gaat her verrassend snel. Ik heb meegemaakt dat ik er binnen 15 minuten doorheen was maar mensen achter uit het vliegtuig 2 uur later nog maar net hun aansluiting haalden.
en pas op dat je niet over je max heengaat, 2 flessen is toch al gauw 2.5 kiloquote:Op maandag 16 augustus 2010 22:46 schreef casper019 het volgende:
ik wil graag uit rome hier wat dingen meenemen
- 2 flessen wijn....
is het denken jullie mogelijk het in mn koffer mee te nemen als ik er genoeg kleding omheen doe ter bescherming? (of is de kans op breken alsnog groot)
en ik wou bij mn handbagage een doos met gebakjes meenmen,mag je dat het vlieguitg in meenmen?
Ja.quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 08:49 schreef casper019 het volgende:
ok thanks, en ik wou in de ochtend voor mn vertrek bij de lokale bakker mini gebakjes voorm n ma halen (1.5 euro per stuk wat een afzetters maja)
ze zijn wel super lekker
mag je dat als handbagage in het vliegtuig hebben?
Nou... als er een "pastasubstantie" in zit zou het me niks verbazen als de afgepakt worden vanwege die domme vloeistoffenregel.quote:
Vorig jaar uit Barcelona 4 of 5 flessen in mijn bagage meegenomen, geen enkel probleem. Inderdaad met wat kleding er omheen gewikkeld.quote:Op maandag 16 augustus 2010 22:46 schreef casper019 het volgende:
ik wil graag uit rome hier wat dingen meenemen
- 2 flessen wijn....
is het denken jullie mogelijk het in mn koffer mee te nemen als ik er genoeg kleding omheen doe ter bescherming? (of is de kans op breken alsnog groot)
en ik wou bij mn handbagage een doos met gebakjes meenmen,mag je dat het vlieguitg in meenmen?
Vanmorgen ingecheckt voor morgen, zowel voor BA429 naar Londen als BA278 naar LA, was om 10:00 uur voor beide al mogelijkquote:Op donderdag 5 augustus 2010 17:49 schreef Thetallguy het volgende:
[..]
Ligt eraan of de online checkin van je aansluitende vlucht al geopend is of niet
Pindakaas van Calve koop ik gewoon op Schiphol natuurlijk. Tevens worden de meeste etenswaren niet tot vloeistof regerekend, gek genoeg. Laatste 2kg boerenkool, 3 rookworsten en 2l erwtensoep (allen zelf gemaakt door familie) mee naar huis genomen voor dinertje met Nederlandse vrienden in Londen. Geen probleem in de handbagage, idioot natuurlijk.quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 12:01 schreef zeebeschuit het volgende:
Pindakaas e.d. valt tegenwoordig al onder 'vloeistoffen' Dus al die arme Nederlanders moeten het zonder doen abroad
Kan dus wel. Als je b.v. op EWR de weg weet en het is een lange loop naar de immigration dan heeft een beetje doorstekkeren weldegelijk zin. Want als er dan net 2 viegtuigen vol uit India en Pakistan vanuit de andere wing aan komen lopen, staan er zo maar 500 man voor je in de rij. Dus kan het weldegelijk 2 uur schelen want het gaat daat altijd zo bagger langszaam met die ewig cola of starfucks zuipende big fat mommas en hispanios immigration officers.quote:Op maandag 16 augustus 2010 09:52 schreef jaco het volgende:
[..]
Dit klopt niet, want dat zou betekenen dat een vliegtuig 2 uur zou duren om af te handelen. De immigratie werkt traag en onvriendelijk, maar zo erg is het nou ook weer niet. Als alle Amerikanen zijn afgehandeld dan worden die passages extra ingezet voor de andere passagiers.
Het werkelijke risico is dat er al passagiers van meerdere vliegtuigen in de rij staan wanneer je arriveert. Met name als dit een toestel uit een land als Ethiopie is. Maar dan nog: 2,5 uur moet genoeg zijn, tenzij je er zelf voor een extra kontrole wordt uitgepikt.
Het is je bekend dat Seattle zo'n 4000 km van New York vandaan ligt?quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 14:47 schreef Essebes het volgende:
Kunnen jullie helpen: als wij op een reis van AMS via New York naar San Jose willen reizen, willen we eigenlijk op de heenreis een stopover-layover maken om 6-7 daagjes familie in Seattle te bezoeken. Weten jullie of er een maximum aantal dagen is voor een layover-stopover?
haha, natuurlijk! We willen een pakketreis vanuit nederland boeken, die we op de heenreis voor familiebezoek willen onderbreken (met een eigen vlucht heen en weer naar Seattle)quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 14:54 schreef Blik het volgende:
[..]
Het is je bekend dat Seattle zo'n 4000 km van New York vandaan ligt?
Waar vlieg je heen?quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 22:16 schreef casper019 het volgende:
ik vlieg morgen naar huis me tKLM tussen 17.30 en 19.30
kan ik dan iets van een avondmaaltijd verwachten?
op de heenreis vloeg ik sochtends toen kregen gewoon ontbijt...
Nee, is ervaring. Wat je krijgt is afhankelijk van de vluchttijd.quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 22:28 schreef casper019 het volgende:
kan je dat op internetn nakijken per vlucht dan??
gadverdamme een vies broodje voor avondetenquote:Op dinsdag 17 augustus 2010 22:30 schreef Fogel het volgende:
Dan krijg je een "driehoeksandwich" of twee sneetjes brood met beleg, soms broodjes (ik gebruik zelden verkleinwoorden, maar reken dus niet op veel eten ). En daarna koffie met een koekje.
Maar dat is dan ook een vlucht van ca 4 uur, en dan krijg je ook bij KLM meer eten.quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 22:36 schreef casper019 het volgende:
[..]
gadverdamme een vies broodje voor avondeten
\
toen ik met turkish airlines van amsterdam-istanbul vloog kon ik gewoon kiezen uit 2 3 gangen menus
KLM is zoiezo een kut maatschappij vlieg ik nooit meer mee, geen tv aan boord geen radio
en geeneens een blikje drinken maar een mini plastic bekertje half gevuld
maar KLM geeft dus nooit iets van warm avondeten? hebben ze een magnetron aan boort..? dan ga ik van te voren wel een paar stukken pizza halen en piep die even warm in het vliegtuig
Als je een jas meeneemt en die aandoet wel. Maar qua eten, nee.quote:Op woensdag 18 augustus 2010 08:37 schreef casper019 het volgende:
edit ik vleig tussen 17.00 en 19.35 kan ik dan iets warms bij KLM verwachten??
Volgens mij is dit al de derde keer dat je het vraagt en ook drie keer antwoord heb gekregen.quote:Op woensdag 18 augustus 2010 08:37 schreef casper019 het volgende:
edit ik vleig tussen 17.00 en 19.35 kan ik dan iets warms bij KLM verwachten??
Nou, als ik 's morgens om half 7 op schiphol land gebeurt het wel dat er maar 1 douanier bij het loket zit. Als je dan economy vliegt kan je zomaar een dikke 30 minuten voor dat hok staat te wachten voor je er eens door ben.quote:Op maandag 16 augustus 2010 09:52 schreef jaco het volgende:
[..]
Dit klopt niet, want dat zou betekenen dat een vliegtuig 2 uur zou duren om af te handelen. De immigratie werkt traag en onvriendelijk, maar zo erg is het nou ook weer niet. Als alle Amerikanen zijn afgehandeld dan worden die passages extra ingezet voor de andere passagiers.
Het werkelijke risico is dat er al passagiers van meerdere vliegtuigen in de rij staan wanneer je arriveert. Met name als dit een toestel uit een land als Ethiopie is. Maar dan nog: 2,5 uur moet genoeg zijn, tenzij je er zelf voor een extra kontrole wordt uitgepikt.
Is toch allang antwoord op gegeven?quote:Op woensdag 18 augustus 2010 08:37 schreef casper019 het volgende:
edit ik vleig tussen 17.00 en 19.35 kan ik dan iets warms bij KLM verwachten??
Nou, als het een vlucht van een uurtje of 2, 2 en een half, net om etenstijd heen, is een knabbeltje wel lekker natuurlijk , plus het gratis bierquote:Op woensdag 18 augustus 2010 08:45 schreef Swetsenegger het volgende:
Waarom willen mensen toch eten op een een vlucht waarbij je amper tijd hebt om je gordel los te doen omdat je weer gaat landen
Jij spreekt die mensen zo aan ?quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 14:24 schreef buzz1291 het volgende:
[
zo bagger langszaam met die ewig cola of starfucks zuipende big fat mommas en hispanios immigration officers.
Nee, maar zo ziet het gros van die immigration officers er op Newark Liberty wel uit en als ze nu nog eens efficient zouden werken. Maar van iedere keer dezelfde domme vragen word ik soms zo moe, en zeker wanneer er maar 8 loketten open zijn. Heb je wel eens geklokt hoe lang het daar duurt om één passagier door de immigration te loodsen? Nee? Dat duurt dus 4, VIER!!!!! minuten.quote:Op woensdag 18 augustus 2010 08:51 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Jij spreekt die mensen zo aan ?
Ik heb ook 3 keer geteld plus nog een keer in een ander forum. Ik denk dat het antwoord hem niet bevalt en dat hij het gewoon blijft proberen :-)quote:Op woensdag 18 augustus 2010 08:44 schreef EddyAlbena het volgende:
[..]
Volgens mij is dit al de derde keer dat je het vraagt en ook drie keer antwoord heb gekregen.
Omdat er geen antwoord volgt, denk ik dat je vraag niet helemaal duidelijk is.quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 14:47 schreef Essebes het volgende:
Kunnen jullie helpen: als wij op een reis van AMS via New York naar San Jose willen reizen, willen we eigenlijk op de heenreis een stopover-layover maken om 6-7 daagjes familie in Seattle te bezoeken. Weten jullie of er een maximum aantal dagen is voor een layover-stopover?
Tsja, toch klopt het wel. Ik was er zelf met hooguit een kwartier doorheen. Toen ik aankwam stonden er een man of 4 voor me. Daarna bagage geneuzel en security gedaan en toen had ik nog een klein uurtje om rond te lopen voordat ik op mijn volgende vlucht moest. De man die naast mij op de vervolgvlucht zat, had op de eerste vlucht achterin gezeten en het allemaal maar net gehaald. Het kan natuurlijk zijn dat er nog een tweede vlucht vlak na de onze kwam, maar die heb ik niet gezien.quote:Op maandag 16 augustus 2010 09:52 schreef jaco het volgende:
[..]
Dit klopt niet, want dat zou betekenen dat een vliegtuig 2 uur zou duren om af te handelen. De immigratie werkt traag en onvriendelijk, maar zo erg is het nou ook weer niet. Als alle Amerikanen zijn afgehandeld dan worden die passages extra ingezet voor de andere passagiers.
Het werkelijke risico is dat er al passagiers van meerdere vliegtuigen in de rij staan wanneer je arriveert. Met name als dit een toestel uit een land als Ethiopie is. Maar dan nog: 2,5 uur moet genoeg zijn, tenzij je er zelf voor een extra kontrole wordt uitgepikt.
Tja, ik heb ook wel eens bij een paspoortcontrole gestaan waarbij ik dacht "nou, moeders mooiste ben je ook niet, en volgens mij kan het ook wat sneller" maar dan hoef je toch niet zo denigrerend over die mensen te spreken ?quote:Op woensdag 18 augustus 2010 09:11 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Nee, maar zo ziet het gros van die immigration officers er op Newark Liberty wel uit en als ze nu nog eens efficient zouden werken. Maar van iedere keer dezelfde domme vragen word ik soms zo moe, en zeker wanneer er maar 8 loketten open zijn. Heb je wel eens geklokt hoe lang het daar duurt om één passagier door de immigration te loodsen? Nee? Dat duurt dus 4, VIER!!!!! minuten.
Ik heb nog nooit met een stopover geboekt, dus ik kon me voorstellen dat er misschien door de vliegmaatschappijen een beperking is opgelegd of zoquote:Op woensdag 18 augustus 2010 09:47 schreef jaco het volgende:
[..]
Omdat er geen antwoord volgt, denk ik dat je vraag niet helemaal duidelijk is.
Jij gaat het ticket kopen en jij hebt dus de keuze om de gewenste stopover in te plannen. Wie zou je daarin willen beperken met een maximum aantal dagen? Alleen is je visa-waiver 90 dagen geldig. Dit is dus de beperking op je totale verblijf in de VS.
Een keer een vlucht gehad van Parijs naar Amsterdam. Vliegtuig stijgt op, riemen los. Stewardessen komen langs met broodjes en drinken, hebben ze iedereen gehad beginnen ze met het ophalen van de troep, riemen vast en landen.quote:Op woensdag 18 augustus 2010 08:45 schreef Swetsenegger het volgende:
Waarom willen mensen toch eten op een een vlucht waarbij je amper tijd hebt om je gordel los te doen omdat je weer gaat landen
Same voor Amsterdam - Londen met British Airwaysquote:Op woensdag 18 augustus 2010 14:51 schreef Tinos85 het volgende:
[..]
Een keer een vlucht gehad van Parijs naar Amsterdam. Vliegtuig stijgt op, riemen los. Stewardessen komen langs met broodjes en drinken, hebben ze iedereen gehad beginnen ze met het ophalen van de troep, riemen vast en landen.
Ok. Als het ticket in the pakketreis zit inbegrepen dan denk ik niet dat dit gaat lukken. Of het kan wel maar tegen een forse meerprijs. De aanbieder heeft zijn pakket prijs gebaseerd op een 'normaal' retourticket, waarbij de stopover hooguit een paar uur is omdat er op een ander toestel moet worden overgestapt. Als je de stopover echter zelf zo lang probeert te maken, dan wordt de overstaphaven als een bestemming beschouwd in een ticket met 3 'legs'. Waarschijnlijk zal de vliegmaatschappij hier behoorlijk wat meer voor vragen, maar je kunt dit natuurlijk navragen. De vergelijking met het oorspronkelijke ticket gaat echter niet meer op.quote:Op woensdag 18 augustus 2010 13:37 schreef Essebes het volgende:
Wij willen een pakketreis van NL naar Costa Rica boeken. Deze vluchten gaan over de USA. Wij willen op de heenreis op de overstaphaven in de USA uitstappen, een weekje familie bezoeken en na een weekje pas het tweede deel van de heenvlucht doen. Dan vakantievieren en daarna gewoon terug naar NL (en daarna weer terug naar KAZ).
Nog leuker al je business class vliegt op die rotstukjes. Proberen ze je nog snel een maaltijd op te laten eten. Dank je de koekoek, ik lees liever m'n krantje...quote:Op woensdag 18 augustus 2010 14:55 schreef Blik het volgende:
[..]
Same voor Amsterdam - Londen met British Airways
Mijn record is LCY-RTM in 32 minuten van take-off tot touch down. Maar dan presteerden ze het bij VLM toch om in die één klasse Fokker 50 iedereen nog van een tray eten en drinken te voorzien.... The good old days... alhoewel, toen waren die tickets wel schreeuwend duur, maar wel vóór achten 's morgens op kantoor in London.quote:Op woensdag 18 augustus 2010 14:55 schreef Blik het volgende:
[..]
Same voor Amsterdam - Londen met British Airways
Mijn record is met de Cityhopper van Eindhoven - Amsterdam, kregen toen een snack en drinken in 20 minutenquote:Op woensdag 18 augustus 2010 19:00 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Mijn record is LCY-RTM in 32 minuten van take-off tot touch down. Maar dan presteerden ze het bij VLM toch om in die één klasse Fokker 50 iedereen nog van een tray eten en drinken te voorzien.... The good old days... alhoewel, toen waren die tickets wel schreeuwend duur, maar wel vóór achten 's morgens op kantoor in London.
Zoals mensen eerder al reageerden: Wat boeit het nou? Je vliegt 2.5 uur, heb je dan een maaltijd nodig? Jij vraagt de conducteur ook een broodje als je een keer een lange treinreis maakt? Niet lullig bedoeld hoor, maar ik begrijp eigenlijk uberhaupt niet waarom airlines het nog doen.quote:Op donderdag 19 augustus 2010 00:43 schreef casper019 het volgende:
vandaag 2,5 uur gevlogen en we kregen inderdaad 2 sandwiches, en een klein glaasje drinken
1 sandwich met mosterd+edam kaas
1 met tonijnsalade
en waren nog niet lekker ooknog
gelukkig had ik van te voren een stokbroodje mozarella/ham op...en na afloop even langs de mac gereden
Weinig, vrees ik. Vaak is het 24 uur van tevoren pas half vol, maar is het vliegtuig bij vertrek afgeladen. Je kunt er weinig over zeggen.quote:Op donderdag 19 augustus 2010 01:20 schreef EddyAlbena het volgende:
Heb ik iets aan het feit dat op m'n itinerary tot nu toe de stoelen naast mij vrij zijn? Of zijn bijvoorbeeld er genoeg mensen die nog niet direct hun stoel kiezen bij de boeking?
Ok, dank.quote:Op donderdag 19 augustus 2010 06:02 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Weinig, vrees ik. Vaak is het 24 uur van tevoren pas half vol, maar is het vliegtuig bij vertrek afgeladen. Je kunt er weinig over zeggen.
Laatste keer dat ik keek stond mijn vlucht er niet, nu ligt de site eruit.quote:Op donderdag 19 augustus 2010 07:50 schreef Fogel het volgende:
Met seatcounter.com kan je enig inzicht krijgen in hoe vol/leeg het vliegtuig is.
Het grote -Hoe kom ik goedkoop van A naar B- topic #19quote:Op donderdag 19 augustus 2010 10:49 schreef fishbeer het volgende:
Hallo,
We hebben het plan opgevat om misschien een paar weekjes naar Dominica te gaan in december. Iemand tips voor 'goedkope' vluchten? Wellicht is het handiger om via Duitsland of Belgie te vliegen? Iemand wel eens geweest en heeft tips?
Gr, Martijn
Over het formaat niet nee. Maar soms mag je maar 1 stuks bagage inchecken.quote:Op donderdag 19 augustus 2010 12:49 schreef john_ven24 het volgende:
Vraagje: Ik vlieg binnenkort met Emirates, heb begrepen dat ik 30kg bagage mee mag nemen. Echter kan ik bijna niks vinden over de afmetingen en aantal stukken bagage, weet iemand dit? Gaan ze moeilijk doen over een grote rugzak/weekendtas en een normaal formaat koffer?
Nou dat heb ik gedaan en na mijn verzoek is gelijk het hele topic gesloten...quote:Het grote -Hoe kom ik goedkoop van A naar B- topic #19
Daar even melden met dezelfde post, dan zijn er wel een aantal users die je kunnen helpen.
Haha laatste post, ik zal even een nieuwe aanmaken en je post daarin verwerken.quote:Op donderdag 19 augustus 2010 13:59 schreef fishbeer het volgende:
[..]
Nou dat heb ik gedaan en na mijn verzoek is gelijk het hele topic gesloten...
Wel even opletten dan wanneer je eindbestemming niet Dubai is, of je op je vervolg vlucht ook 30 kg mag meenemen. Toevallig zag ik dat op de vlucht met de A380 DXB-BKK maar 20kg wordt toegelaten terwijl dit op de vlucht AMS/DUS-DXB 30kg is. En ik heb zo'n vermoeden dat wanneer je met een 30kg koffer op Schiphol staat, ze je terplekke voor die 10kg overgewicht op je aansluitende vlucht zullen laten betalen.quote:Op donderdag 19 augustus 2010 12:49 schreef john_ven24 het volgende:
Vraagje: Ik vlieg binnenkort met Emirates, heb begrepen dat ik 30kg bagage mee mag nemen. Echter kan ik bijna niks vinden over de afmetingen en aantal stukken bagage, weet iemand dit? Gaan ze moeilijk doen over een grote rugzak/weekendtas en een normaal formaat koffer?
Ik zit wat te kijken en ze hebben op die site zo'n calculator. Daar wordt voor zowel AMS-DXB-BKK als alleen DXB-BKK 30kg wordt toegestaan. Volgens die calculator dus. Zou niet heel prettig zijn als dit een fout blijkt te zijn.quote:Op donderdag 19 augustus 2010 23:02 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Wel even opletten dan wanneer je eindbestemming niet Dubai is, of je op je vervolg vlucht ook 30 kg mag meenemen. Toevallig zag ik dat op de vlucht met de A380 DXB-BKK maar 20kg wordt toegelaten terwijl dit op de vlucht AMS/DUS-DXB 30kg is. En ik heb zo'n vermoeden dat wanneer je met een 30kg koffer op Schiphol staat, ze je terplekke voor die 10kg overgewicht op je aansluitende vlucht zullen laten betalen.
Jawel, want dan kan je zelf een stoel uitkiezen ipv op een middenstoel geplaatst te worden omdat de rest van de stoelen al vergeven is.quote:Op vrijdag 20 augustus 2010 07:51 schreef EddyAlbena het volgende:
Je hebt toch niks aan online inchecken als er op de luchthaven geen bagage drop-off point is en je bij het boeken al een stoel hebt gekozen?
Huh? Maar die heb je gekozen tijdens het boeken..quote:Op vrijdag 20 augustus 2010 08:01 schreef Fogel het volgende:
[..]
Jawel, want dan kan je zelf een stoel uitkiezen ipv op een middenstoel geplaatst te worden omdat de rest van de stoelen al vergeven is.
Als je intercontinentaal vliegt kan dat inderdaad zo zijn, maar pas als je de boarding card hebt ben je zeker van je plek.quote:Op vrijdag 20 augustus 2010 08:18 schreef EddyAlbena het volgende:
[..]
Huh? Maar die heb je gekozen tijdens het boeken..
Ah ok. Dank!quote:Op vrijdag 20 augustus 2010 08:44 schreef Fogel het volgende:
[..]
Als je intercontinentaal vliegt kan dat inderdaad zo zijn, maar pas als je de boarding card hebt ben je zeker van je plek.
En minder kans dat je de gebeten hond bent bij overboekingen.quote:Op vrijdag 20 augustus 2010 08:44 schreef Fogel het volgende:
[..]
Als je intercontinentaal vliegt kan dat inderdaad zo zijn, maar pas als je de boarding card hebt ben je zeker van je plek.
Het stoel uitkiezen bij het boeken blijkt inderdaad een soort van 'best effort' service. Ik heb wel eens meegemaakt dat ik opnieuw een stoel moest uitkiezen bij het inchecken, waarbij mijn oorspronkelijk gekozen stoel geen keuze mogelijkheid was.quote:Op vrijdag 20 augustus 2010 08:44 schreef Fogel het volgende:
[..]
Als je intercontinentaal vliegt kan dat inderdaad zo zijn, maar pas als je de boarding card hebt ben je zeker van je plek.
Als je de tijd hebt ikke ook graag . Helemaal als er maar 1 vlucht gaat, en je een dagje mag overblijven . Maar goed, als je snel naar huis wilt, is het best kutquote:Op vrijdag 20 augustus 2010 09:38 schreef Fogel het volgende:
Ik accepteer graag de compensatie voor overboekte vluchten
Ik kreeg ook de indruk dat die 20 kg restrictie alleen geldt voor een A380 vlucht in economy. Het hele gekke is namelijk dat op mijn trip summary staat:quote:Op vrijdag 20 augustus 2010 07:56 schreef EddyAlbena het volgende:
[..]
Ik zit wat te kijken en ze hebben op die site zo'n calculator. Daar wordt voor zowel AMS-DXB-BKK als alleen DXB-BKK 30kg wordt toegestaan. Volgens die calculator dus. Zou niet heel prettig zijn als dit een fout blijkt te zijn.
Die 20kg geldt ook alleen voor de heenreis. Logica van een appelgebakje, of Emirates heeft aandelen in de Bangkokse marktenquote:Op vrijdag 20 augustus 2010 12:58 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Ik kreeg ook de indruk dat die 20 kg restrictie alleen geldt voor een A380 vlucht in economy. Het hele gekke is namelijk dat op mijn trip summary staat:
AMS-DXB 30kg (777-200)
DXB-BKK 20kg (A380) ****************
BKK-DXB 30kg (777-300)
DXB-AMS 30kg (777-200)
Het gaat om een ander vliegtuigtype dan die andere trajecten.quote:Op vrijdag 20 augustus 2010 13:01 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Die 20kg geldt ook alleen voor de heenreis. Logica van een appelgebakje, of Emirates heeft aandelen in de Bangkokse markten
Dat dus. En immigratie buiten Europa is niet zo efficient als hier. Wachten in een lange rij is dan gewoon, Get used to it!quote:Op maandag 16 augustus 2010 04:07 schreef Telates het volgende:
[..]
Als je bang bent voor te weinig tijd moet je t.z.t. zorgen dat je zo dicht mogelijk bij de uitgang in het vliegtuig zit. Dan ben je bij de immigration voordat er rijen staan en dan gaat her verrassend snel. Ik heb meegemaakt dat ik er binnen 15 minuten doorheen was maar mensen achter uit het vliegtuig 2 uur later nog maar net hun aansluiting haalden.
Toch nog een vraag hierover. Moet je per se je boarding card meenemen? Heb de laatste dagen namelijk geen printer.. In hun systeem staat dan toch dat ik heb ingecheckt en kunnen zij tijdens het inchecken van bagage alsnog een boarding card uitprinten lijkt me(?).quote:Op vrijdag 20 augustus 2010 08:44 schreef Fogel het volgende:
[..]
Als je intercontinentaal vliegt kan dat inderdaad zo zijn, maar pas als je de boarding card hebt ben je zeker van je plek.
klopt. Als je online hebt ingechecked kan je deze alsnog aan de counter uit laten printenquote:Op zaterdag 21 augustus 2010 13:40 schreef EddyAlbena het volgende:
[..]
Toch nog een vraag hierover. Moet je per se je boarding card meenemen? Heb de laatste dagen namelijk geen printer.. In hun systeem staat dan toch dat ik heb ingecheckt en kunnen zij tijdens het inchecken van bagage alsnog een boarding card uitprinten lijkt me(?).
Zoals al werd gezegd is dat prima. Ik reis zelf nooit met tickets, ik check altijd via blackberry in en print mijn ticket op het vliegveld uit. Of mijn secretaresse print ze soms uit, maar meestal vergeet ik ze dan alsnogquote:Op zaterdag 21 augustus 2010 13:40 schreef EddyAlbena het volgende:
[..]
Toch nog een vraag hierover. Moet je per se je boarding card meenemen? Heb de laatste dagen namelijk geen printer.. In hun systeem staat dan toch dat ik heb ingecheckt en kunnen zij tijdens het inchecken van bagage alsnog een boarding card uitprinten lijkt me(?).
als ik me niet vergis niet, tenzij je dit heel consequent doet. Officieel mag het nietquote:Op zaterdag 21 augustus 2010 16:01 schreef Essebes het volgende:
Kan het boeken van een retourtje en slechts de heenreis gebruiken mij nog in de problemen brengen?
dit aangezien voor een bepaalde vlucht een enkeltje 3x zo duur is als een retourtje.
Simpel antwoord: NEE!!!quote:Op zaterdag 21 augustus 2010 16:01 schreef Essebes het volgende:
Kan het boeken van een retourtje en slechts de heenreis gebruiken mij nog in de problemen brengen?
dit aangezien voor een bepaalde vlucht een enkeltje 3x zo duur is als een retourtje.
het is ws eenmalig, en een vlucht missen kan toch altijd ? dan bereik ik voor de maatschappij toch ook hetzelfde (een lege stoel op de terugvlucht).quote:Op zaterdag 21 augustus 2010 16:31 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
[..]
als ik me niet vergis niet, tenzij je dit heel consequent doet. Officieel mag het niet
Je bent toch niet verplicht om in het vliegtuig te stappen je kan toch de terugvlucht tijdig annuleren, dan is er toch niets aan de hand. Misschien dat je dan administratiekosten moet betalen, maar eigenlijk heb je het ticket al betaald.quote:Op zaterdag 21 augustus 2010 22:36 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Simpel antwoord: NEE!!!
Luchtvaartmaatschappijen kunnen nog zoveel voorwaarden stellen, maar deze is gewoon illegaal.
Net zoals je geen cross tickets zou mogen boeken. Wanneer ik 2 weken in Milaan moet werken boek ik echt één retour AMS-MXP en één retour MXP-AMS met dus allebei een zaterdag nacht in de trip. En ben dus voor 2 tickets minder kwijt dan één retour van maandag tot vrijdag. Laat KLM maar lekker de schijt krijgen. Geen hond die mij ooit zal kunnen nabelasten, en dat weten ze zelf ook wel.
Je leest zijn post verkeerd, hij geeft juist aan dat vliegmaatschappijen niet kunnen eisen dat je ook echt gebruik maakt van je retour ticket.quote:Op maandag 23 augustus 2010 00:21 schreef gohan16 het volgende:
[..]
Je bent toch niet verplicht om in het vliegtuig te stappen je kan toch de terugvlucht tijdig annuleren, dan is er toch niets aan de hand. Misschien dat je dan administratiekosten moet betalen, maar eigenlijk heb je het ticket al betaald.
Idd. Ik las m andersomquote:Op maandag 23 augustus 2010 00:22 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Je leest zijn post verkeerd, hij geeft juist aan dat vliegmaatschappijen niet kunnen eisen dat je ook echt gebruik maakt van je retour ticket.
Je kunt vragen of de bagage doorgelabeled wordt, zodat je die niet hoeft op te pikken.quote:Op maandag 23 augustus 2010 20:18 schreef reem het volgende:
Ik vlieg morgenavond van Buenos Aires naar Amsterdam - via Washington. Op de heenreis wilde ik eventjes rondneuzen in Washington (tamelijk lange overstap), maar omdat ik toch minder tijd had dan gedacht ben ik gewoon overgestapt. Echter, als ik me niet vergis moest ik EERST kiezen voor 'overstap' of 'eindbestemming' bij t verlaten van het vliegtuig en kreeg ik daarna pas toegang tot mijn bagage.
Dus als ik nu (veel langere overstap) gewoon DC in wil, hoe kan ik dan alsnog van het vliegveld afkomen als ik eerst voor de 'transit' rij moet kiezen om mijn bagage opnieuw in te checken voor mijn vlucht naar Amsterdam? Heb immers geen zin om me 8 uur te vervelen op Dulles Airport.
Dan zijn ze vanuit het vliegtuig direkt op de band gezet, zonder een systeem ervoor om ze te sorteren. Als je de koffer zelf niet zou hebben opgepakt, dan zou een bagage medewerker die naderhand hebben opgepakt om ze weer in het systeem te krijgen.quote:Op maandag 23 augustus 2010 22:42 schreef reem het volgende:
Bagage werd doorgelabeled, maar ik heb de vorige keer toch helemaal zelf mijn koffer van de ene op de andere band moeten plaatsen. Vandaar mijn twijfels.
nee, als je de eerste vlucht skipped gaat het niet lukken.quote:Op woensdag 25 augustus 2010 06:14 schreef jens007 het volgende:
Klein vraagje: kun je van een vlucht met overstap ook alleen maar 1 gedeelte vliegen, om precies te zijn het laatste gedeelte?
Bv. : Vlucht New York - Atlanta - Brussel.
En dan alleen van Atlanta naar Brussel.
Ach, security-medewerkers hebben vaak ook een hekel aan die vloeistoffenonzin en terecht! Ik neem ook vaak dingen mee, waar je als je het op de keper beschouwd als terrorist iets mee zou kunnen: Een wokpan, frikandellen (lijkt op dynamiet) , souvenirs. Enkel een lekkere fles Hela Curry lukt nietquote:Op dinsdag 17 augustus 2010 14:04 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Pindakaas van Calve koop ik gewoon op Schiphol natuurlijk. Tevens worden de meeste etenswaren niet tot vloeistof regerekend, gek genoeg. Laatste 2kg boerenkool, 3 rookworsten en 2l erwtensoep (allen zelf gemaakt door familie) mee naar huis genomen voor dinertje met Nederlandse vrienden in Londen. Geen probleem in de handbagage, idioot natuurlijk.
Inmiddels is het ons gelukt om (via www.fox.nl) een pakketreis te boeken met een stopover van een week in New York. In deze week vliegen we voor de feestdagen naar de familie in Seattle en na een week vervolgen we de reis naar Costa Rica. Is eigenlijk de boeking zonder noemenswaardige problemen simpel geregeld geweest, gelukkig! Hopelijk gaat de echte vlucht ook zo soepel!quote:Op woensdag 18 augustus 2010 15:08 schreef jaco het volgende:
[..]
Ok. Als het ticket in the pakketreis zit inbegrepen dan denk ik niet dat dit gaat lukken. Of het kan wel maar tegen een forse meerprijs. De aanbieder heeft zijn pakket prijs gebaseerd op een 'normaal' retourticket, waarbij de stopover hooguit een paar uur is omdat er op een ander toestel moet worden overgestapt. Als je de stopover echter zelf zo lang probeert te maken, dan wordt de overstaphaven als een bestemming beschouwd in een ticket met 3 'legs'. Waarschijnlijk zal de vliegmaatschappij hier behoorlijk wat meer voor vragen, maar je kunt dit natuurlijk navragen. De vergelijking met het oorspronkelijke ticket gaat echter niet meer op.
De eerste optie is duurder omdat je geen 3 nachten weg bent, wat een voorwaarde is voor goedkopere tickets.quote:Op vrijdag 27 augustus 2010 14:35 schreef PLAE@ het volgende:
Ik wil een vlucht naar Madrid boeken met KLM. woensdag heen, donderdag retour.
Voer ik die zo in kost het retourtje ¤560.
Pak ik echter 2 retourtjes:
zondag heen, donderdag terug
&
woensdag heen, zondag terug
Dan kost dat me ¤130 per vlucht dus ¤260 totaal.
Dus ik boek 4 vluchten in plaats van 2. Terwijl dezelfde vluchten erin verwerkt zitten. Toch kost het me veel minder.
Belachelijk of ik maak gebruik van een foutje in hun systeem oid. Nu boek ik in ieder geval 4 vluchten waarvan ik er 2 niet wil gebruiken... het idee staat me tegen....geen idee waarom.
Maar is het niet zo dat de retourvlucht op donderdag wordt geannuleerd omdat hij de heenvlucht op zondag niet heeft genomen?quote:Op vrijdag 27 augustus 2010 14:56 schreef Fogel het volgende:
[..]
De eerste optie is duurder omdat je geen 3 nachten weg bent, wat een voorwaarde is voor goedkopere tickets.
Je maakt geen gebruik van een fout, je kan het zelfs direct bij KLM aan de telefoon boeken zonder dat ze mokken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |