Thanks.quote:Op donderdag 29 juli 2010 10:33 schreef Douwe het volgende:
Kun je leeg laten, is een nummer dat alleen voor 'Green card' houders geld.
Nee, dat is alleen verplicht als de aansluitende vlucht 'domestic' is, dus binnen de VS (of Canada).quote:Op donderdag 29 juli 2010 02:20 schreef reem het volgende:
Ik heb een vraag over overstappen @ Dulles International Airport (bij Washington DC).
Ik vlieg volgende week van Amsterdam naar Buenos Aires via Washington DC (Dulles). Ik heb daar een tamelijk lange overstap (8+ uur). Begrijp ik nu goed dat je daar sowieso door de douane moet, en je bagage moet ophalen om daarna opnieuw (je bagage) in te checken voor je aansluitende vlucht?
Ja, dit laatste gebeurt in principe. Maar als je zelf gedurende die 8 uur bij je ruimbagage wilt, dan kun je bij het inchecken (of luggage drop-off) vragen om deze niet door te labelen. Als dat mogelijk blijkt, dan haal je die in Washington van de band en ga je er mee door de douane. Je hebt dan dus ook kans dat ze er in willen kijken en dat je een deel van je overstaptijd verliest met deze kontrole.quote:Of hoef je alleen zelf door de douane op Dulles en wordt je bagage gewoon op Schiphol al doorgelabeld?
Ah okquote:Op donderdag 29 juli 2010 22:25 schreef Douwe het volgende:
Zo'n onzin zakje is daar wel te regelen. Regels zijn helaas nog wel van kracht, nog een kleine 3 kwart jaar. Daarna is het wel weer veilig om je water mee te nemen
Dat sealen is een slecht idee, want ook uitgaande bagage mag niet op slot in de VS. Je hebt dan kans dat de TSA je koffer openbreekt voor kontrole.quote:Op donderdag 29 juli 2010 22:42 schreef reem het volgende:
Bedankt voor de antwoorden allemaal. Ik zit nog even te twijfelen wat ik doe.
Mijn bagage niet laten doorlabelen, ophalen in Washington om 'm te laten sealen voordat ie naar Argentina gaat, of gewoon maar hopen dat ze van mijn koffer afblijven @ Argentinie.
Op de site van BA kun je inloggen met je referentienummer en je achternaam. Dan kun je precies bekijken welke zaken van toepassing zijn voor jouw vlucht, waaronder dus het maximale gewicht voor handbagage.quote:Op zondag 1 augustus 2010 18:05 schreef dagdag het volgende:
Vraagje,omdat er niet veel tickets beschikbaar waren heb ik een overstaptijd van 13 uur op heathrow
dus s'nachts,
iemand tips om dan te doen, is er evt een mogenlijkheid om op het vliegveld te verblijven?
En graag zou nog weten hoeveel handbagage je mee mag nemen in kg omdat ik dit nergens op site van british airways vermeld zie
quote:Baggage
Adult/child allowance:
*
Checked baggage:
1 bags at 23kg each (max. bag weight 23kg)
*
Hand baggage:
1 piece of hand baggage (56cm x 45cm x 25cm/22in x 18in x 10in) plus a briefcase, laptop or handbag (45cm x 36cm x 20cm/18in x 14in x 8in).
Er is meestal geen maximum gewicht, omdat de handbagage al beperkt wordt door de afmetingen. Je kunt dus alles meenemen wat je er in kunt proppen.quote:Op zondag 1 augustus 2010 21:09 schreef dagdag het volgende:
Dankuwel dat had ik al gezien, maar wat is het maximum gewicht voor die handbagage
In UK en met name bij BA willen ze anders nog wel eens verschrikkelijk zeikerig doen over maat en gewicht van de handbagage. Daarvoor hebben ze daar dan ook van die pasrekjes met een weegschaal om de maat te nemen en het gewicht te bepalen. En pikken ze je er uit dan ben je echt de sigaar, kun je het alsnog inchecken.quote:Op zondag 1 augustus 2010 21:18 schreef jaco het volgende:
[..]
Er is meestal geen maximum gewicht, omdat de handbagage al beperkt wordt door de afmetingen. Je kunt dus alles meenemen wat je er in kunt proppen.
www.easyhotel.comquote:Op zondag 1 augustus 2010 18:05 schreef dagdag het volgende:
Vraagje,omdat er niet veel tickets beschikbaar waren heb ik een overstaptijd van 13 uur op heathrow
dus s'nachts,
iemand tips om dan te doen, is er evt een mogenlijkheid om op het vliegveld te verblijven?
En graag zou nog weten hoeveel handbagage je mee mag nemen in kg omdat ik dit nergens op site van british airways vermeld zie
Het goedkoopst en het gemakkelijkst is de Tube.quote:Op zondag 1 augustus 2010 22:13 schreef dagdag het volgende:
Nog even een vraagje
Met de trein ga ik via amsterdam naar londen st-pancras
wat zijn van daar de mogenlijkheden om naar heathrow airport te gaan?
Ben nog nooit in londen zelf geweest dus hulp is zeker welkom
Dankuwel, nu moet het mij wel lukkenquote:Op zondag 1 augustus 2010 22:16 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Het goedkoopst en het gemakkelijkst is de Tube.
Deze brengt je prima naar London Heathrow, koop wel even een Oyster kaart, hoewel het in eerste instantie een investering lijkt, kost de rit naar Heathrow anders 4 pond, en na 2 ritjes heb je de Oyster card er wel uit.
King's Cross / St. Pancras ligt aan de Piccadilly Line, rechtstreeks in verbinding met Heathrowquote:Op zondag 1 augustus 2010 22:29 schreef dagdag het volgende:
[..]
Dankuwel, nu moet het mij wel lukken
rest ook bedankt voor uw hulp
Knappe jongen als jij meer dan 20 kilo in die afmeting wil stoppen, tenzij je een partij bakstenen als handbagage mee wil nemenquote:Op zondag 1 augustus 2010 21:09 schreef dagdag het volgende:
Dankuwel dat had ik al gezien, maar wat is het maximum gewicht voor die handbagage
Want buiten de afmetingen staat er niets
Het scheelt nogal of je kleding erin stopt of laptop met snoeren enz
Ik denk niet dat ik tijdens mijn vakantie veel bakstenen nodig zal hebben,quote:Op zondag 1 augustus 2010 22:41 schreef Saekerhett het volgende:
[..]
Knappe jongen als jij meer dan 20 kilo in die afmeting wil stoppen, tenzij je een partij bakstenen als handbagage mee wil nemen
Joh?quote:Op zondag 1 augustus 2010 23:01 schreef dagdag het volgende:
[..]
Ik denk niet dat ik tijdens mijn vakantie veel bakstenen nodig zal hebben,
Het zijn pods. Je hebt een bed, een badkamerdeel en de ruimte ertussen. Het bed is comfortabel, de douche is prettig, de wastafel functioneel en het geheel is netjes en verzorgd. Ik was er erg over te spreken. Als er zich weer een situatie voordoet waarin ik behoefte zou hebben aan een paar uurtjes slaap op Schiphol zou ik het zo weer doen.quote:Op zondag 1 augustus 2010 23:16 schreef Fogel het volgende:
Ben eens bij Yotel gaan kijken ter orientatie (ik gebruik Schiphol als transitvliegveld), vond de kamers erg klein, maar wel functioneel en met als grote voordeel (tov Mercure) een raam (welliswaar richting gang, maar in ieder geval een raam). Wel een keer bij het Mercure terminal hotel geslapen, maar dat kan ik niet aanraden; geen raam, vrij klein, en schoonmaken weten ze ook niet wat dat is daar.
Als er bij mij weer zo'n situatie voordoet zou ik inderdaad ook Yotel kiezen ipv Mercure.quote:Op zondag 1 augustus 2010 23:23 schreef Breuls het volgende:
[..]
Het zijn pods. Je hebt een bed, een badkamerdeel en de ruimte ertussen. Het bed is comfortabel, de douche is prettig, de wastafel functioneel en het geheel is netjes en verzorgd. Ik was er erg over te spreken. Als er zich weer een situatie voordoet waarin ik behoefte zou hebben aan een paar uurtjes slaap op Schiphol zou ik het zo weer doen.
Ik denk dat jij op Heathrow nog wel eens voo0r een verrassing kan komen te staan met je 13 uur aankomst voor vertrek. Ik schat zo in dat je je bagage dan nog niet kunt inchecken, BA kennende, en dat je dus gewoon zo'n 10 uur aan de landside mag wachten, waar geen ene moer te beleven valt, tot dat de incheck balies voor je vlucht open gaan. Dus toch maar een hotel boeken. Wie zei er ook alweer goedkoop is duurkoop?quote:Op zondag 1 augustus 2010 22:13 schreef dagdag het volgende:
Nog even een vraagje
Met de trein ga ik via amsterdam naar londen st-pancras
wat zijn van daar de mogenlijkheden om naar heathrow airport te gaan?
Ben nog nooit in londen zelf geweest dus hulp is zeker welkom
Er gaat een directe lijn van King's Cross naar Heathrow, dus gewoon de borden naar de tube volgen, Picadilly Line en de juiste richting kiezen.quote:Op zondag 1 augustus 2010 22:13 schreef dagdag het volgende:
Nog even een vraagje
Met de trein ga ik via amsterdam naar londen st-pancras
wat zijn van daar de mogenlijkheden om naar heathrow airport te gaan?
Ben nog nooit in londen zelf geweest dus hulp is zeker welkom
Hij heeft nooit gezegd dat het zo goedkoop mogelijk moest. Ook niet dat hij per se aan de airside van de luchthaven wil verblijven. Hij vroeg naar mijn idee om suggesties in de ruimste zin.quote:Op maandag 2 augustus 2010 10:38 schreef buzz1291 het volgende:
Ik schat zo in dat je je bagage dan nog niet kunt inchecken, BA kennende, en dat je dus gewoon zo'n 10 uur aan de landside mag wachten, waar geen ene moer te beleven valt, tot dat de incheck balies voor je vlucht open gaan. Dus toch maar een hotel boeken. Wie zei er ook alweer goedkoop is duurkoop?
Een paar jaar terug ben ik een weekend in Londen geweest en heb in het Royal National Hotel geslapen. Dat ligt op loopafstand, wat zeg ik, kruipafstand, van metrostation Russell Square, aan de Piccadilly Line dus.quote:Op maandag 2 augustus 2010 12:58 schreef jaco het volgende:
Als dat niet lukt of te duur is, dan zou ik een hotel proberen te vinden, dat op loopafstand van de Piccadilly line ligt. Dit vergt wat uitzoekwerk, maar dan kun je de overstap tijd maximaal benutten om te slapen.
Ok, da's wel handig inderdaad. En als je een aansluitende vlucht hebt, kun je dan voor beide vluchten een stoel kiezen?quote:Op donderdag 5 augustus 2010 17:44 schreef Fogel het volgende:
Online inchecken bij een maatschappij waar je een stoel kan kiezen heeft het voordeel dat je dus zelf een stoel kan kiezen.
Ligt eraan of de online checkin van je aansluitende vlucht al geopend is of nietquote:Op donderdag 5 augustus 2010 17:45 schreef Saekerhett het volgende:
[..]
Ok, da's wel handig inderdaad. En als je een aansluitende vlucht hebt, kun je dan voor beide vluchten een stoel kiezen?
Wat is de prijs voor deze vlucht?quote:Op donderdag 5 augustus 2010 19:03 schreef Tinos85 het volgende:
Iemand hier ervaring met Egypt Air? Heb een vlucht gezien met overstap in Cairo. Amsterdam - Cairo met een 737-800 en Cairo - Bangkok met 777.
Dan zou ik toch Qatar verkiezen. Ik heb er zelf nooit mee gevlogen maar de berichten zijn uitmuntend. Egypt Air vliegt ook niet iedere dag op BKK (5x per week geloof ik). Maar het ligt natuurlijk wel aan de periode waarin je wilt vliegen. Ik zie nu voor sep, okt en nov. helemaal geen tarieven onder de 700 euro vanaf AMS of DUS. OK, als je op korte termijn weg wilt heeft Emirates nog wel wat in de aanbieding voor <500 euro vanaf DUS. En vliegen vanaf DUS kost dus slechts 32 euro retour met de ICE, of wel 15 euro meer dan de NS rekent naar Schiphol vanaf Utrecht.quote:Op donderdag 5 augustus 2010 20:03 schreef Tinos85 het volgende:
Geen IFE? Zelfs niet op een 777?
De prijs is 481 incl vanaf Amsterdam wat 100 euro minder is dan een andere vlucht van bijvoorbeeld Qatar Airways van Brussel.
Hangt van de lengte van de vlucht af....quote:Op maandag 9 augustus 2010 11:27 schreef casper019 het volgende:
weet iemand of je bij KLM een warme maaltijd krijgt als je savonds van 17.30 tot 19.35 vliegt?
en krijg je ontbijt als je tussen 07.00 en 09.00 vliegt?
2 uur?quote:Op maandag 9 augustus 2010 11:38 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Hangt van de lengte van de vlucht af....
Jup lekkere korte vlucht, daarom vroeg ik me af of ik wat kan verwachten of dat ik wat mee moet nemenquote:
Konden ook vertrektijden zijn hequote:
Nee, helemaal niks. Een schande dat ze op zo'n groot vliegveld geen enkel restaurantje hebbenquote:Op maandag 9 augustus 2010 11:48 schreef casper019 het volgende:
is er in omgeving schiphol nog wat te vreten te halen?
Als je erom vraagt krijg je gewoon een biertje hoor.quote:Op maandag 9 augustus 2010 11:50 schreef Saekerhett het volgende:
[..]
Ik denk niet op vluchten die 's ochtends vertrekken
Inderdaad, zelfs al op de vlucht van 6u kan je bier krijgenquote:Op maandag 9 augustus 2010 11:56 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Als je erom vraagt krijg je gewoon een biertje hoor.
Plattegrond Plazaquote:Op maandag 9 augustus 2010 11:48 schreef casper019 het volgende:
damn dat word laat eten op de terugweg dan
kom ik om 19.30 aan
voordat ik eruit ben 20.30
is er in omgeving schiphol nog wat te vreten te halen?
Moet je vanuit het vliegtuig ook nog je hotel zoeken etc. ? Of is het uit het vliegtuig zo de taxi in richting hotel ? In het laatste geval zou ik om 19.20 aankomen, zodat je kan douchen en meteen slapen.quote:Op maandag 9 augustus 2010 15:47 schreef zeebeschuit het volgende:
Jetlag experts?
2 opties om te vliegen (beide 11.5 uur):
11:50 vertrek - aankomst 15:10 (UK-USA)
15:45 vertrek - aankomst 19.20
Ik dacht zelf dat aankomst van 7.20 beter was aangezien het dan al redelijk richting de nacht loopt, je direct bed in kan duiken en dan 'fris' weer op de volgende ochtend. Of zou een vroege vlucht beter zijn omdat je dan zelf nog fris uit bed bent?
Heb 4x eerder langer dan 12 uur gevlogen en kwam telkens doodziek aan (4 dagen gevoeld meestal) dus wil het nu wat beter voorbereiden.
In dat geval zou ik lekker om 19.20 aankomen. Voordat je bij de taxi bent is het al gauw een uurtje verder. Plus een taxiritje. Ben je dus 22.00 of 22.30 in hotel. Lekker douchen, biertje pakken en slapies gaan doen. Zou bij mij het beste werken.quote:Op maandag 9 augustus 2010 16:01 schreef zeebeschuit het volgende:
Nee, gewoon meteen taxi in idd en naar hotel (in LA). En vanuit huis naar vliegveld hier wordt ik ook opgepikt door taxi. Vlieg dit keer ook first class aangezien dat qua rust ook weer een beetje helpt.
Zit alleen al tijd te piekeren wat nu de beste tijd is maar kom toch telkens uit op de latere vlucht. Ook vanwege wat jij zegt dus. Je hebt meteen je rust na een opfrisbeurt en ik heb geen haast om te gaan sightseeing want blijf er 1maand+ dus wat dat betreft hoef ik ook niet snel-snel te doen de eerste dag.
Denk dat ik de knoop maar eens ga doorhakken
Het betekent volgens mij niets dat de online check-in geweigerd wordt. Ik heb dit vaak gehad, maar naar ik me herinner alleen met Amerikaanse maatschappijen. Ik kon dan op de reisdag probleemloos inchecken bij de balie en het vliegtuig was niet gevuld. Geen zorgen dus. Heb je wel je ESTA ingevuld ?quote:Op maandag 9 augustus 2010 16:45 schreef jens007 het volgende:
Vlieg morgen vanaf Zaventem met Delta Airlines naar Atlanta, en dan door naar San Francisco. Ik wil online inchecken, maar hij geeft aan dat het niet mogelijk is. Nu heb ik gelezen dat dat wel vaker voorkomt -, hoeft niet veel te betekenen (kan wel: overboekt?). Nu wil ik dus gewoon bij de balie van Delta inchecken. Dan heb ik toch gewoon alleen de 'Your Receipt and Itinerary'-mail mét barcode nodig lijkt me?
1) Ja. Je moet officieel wel zorgen dat je wireless uit staatquote:Op dinsdag 10 augustus 2010 15:53 schreef casper019 het volgende:
mag je tijdens de vlucht je laptop aanzetten en erop film gaan kijken?
en als je na het inchecken op schiphol zelf een blikje cola ofzo koopt en je laat het gesloten mag het danm ee het vlieftuig in?? (en controleren ze daar nog op??)
Nog een toevoeging op Drive-r's post. Op sommige vliegvelden wordt je tweemaal gecontroleerd, namelijk bij binnenkomst vliegveld/paspoortcontrole en vervolgens nog een keer aan de gate. Heb dit nu al meerdere keren meegemaakt (Guatemala, Panama en Indonesië). De logica van deze dubbele beveiliging ontgaat me compleet.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 15:53 schreef casper019 het volgende:
mag je tijdens de vlucht je laptop aanzetten en erop film gaan kijken?
en als je na het inchecken op schiphol zelf een blikje cola ofzo koopt en je laat het gesloten mag het danm ee het vlieftuig in?? (en controleren ze daar nog op??)
Klopt, maar dan boeit het niet qua drankjes. Die stop je namelijk bij de eerste controle gewoon in je bagage en als ze ernaar vragen, zeg je gewoon dat je die bagage inchecked en dat is het. De logica is niet zo vreemd, dat zijn allemaal locaties waar ze mensen met wapens liever uberhaupt niet op het vliegveld hebben. Ik zie het eigenlijk meestal bij de wat meer exotische locaties.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 16:46 schreef Blik het volgende:
[..]
Nog een toevoeging op Drive-r's post. Op sommige vliegvelden wordt je tweemaal gecontroleerd, namelijk bij binnenkomst vliegveld/paspoortcontrole en vervolgens nog een keer aan de gate. Heb dit nu al meerdere keren meegemaakt (Guatemala, Panama en Indonesië). De logica van deze dubbele beveiliging ontgaat me compleet.
Bij al de drie genoemde landen moest je bij beide controleposten je drankjes inleveren. Dus ook de drankjes die je tussentijds, op de veilige luchthaven, had gekocht.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 16:50 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Klopt, maar dan boeit het niet qua drankjes. Die stop je namelijk bij de eerste controle gewoon in je bagage en als ze ernaar vragen, zeg je gewoon dat je die bagage inchecked en dat is het. De logica is niet zo vreemd, dat zijn allemaal locaties waar ze mensen met wapens liever uberhaupt niet op het vliegveld hebben. Ik zie het eigenlijk meestal bij de wat meer exotische locaties.
Bij beide posten zou vreemd zijn. Waar laat je dan de vloeistoffen die in de bagage zitten die je in checkt?quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 16:56 schreef Blik het volgende:
[..]
Bij al de drie genoemde landen moest je bij beide controleposten je drankjes inleveren. Dus ook de drankjes die je tussentijds, op de veilige luchthaven, had gekocht.
Bij de eerste controlepost checkten ze alleen de vloeistoffen van de handbagages. Dit was overigens alleen in Indonesië. In Guatemala en Panama zat de eerste controlepost bij de douane, en de tweede bij de gate, Dus dan heb je je spullen al ingechecked.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 17:02 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Bij beide posten zou vreemd zijn. Waar laat je dan de vloeistoffen die in de bagage zitten die je in checkt?
Kon je ook vaststellen of de 2de kontrole bij alle gates gedaan werd ? Ik kan mij voorstellen dat bijv. de VS de lokale kontroles niet voldoende vertrouwt en hun maatschappijen opdraagt om een 2de check uit te voeren bij de gate.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 17:09 schreef Blik het volgende:
[..]
Bij de eerste controlepost checkten ze alleen de vloeistoffen van de handbagages. Dit was overigens alleen in Indonesië. In Guatemala en Panama zat de eerste controlepost bij de douane, en de tweede bij de gate, Dus dan heb je je spullen al ingechecked.
Nee, dat heb ik niet kunnen vaststellen.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 17:16 schreef jaco het volgende:
[..]
Kon je ook vaststellen of de 2de kontrole bij alle gates gedaan werd ? Ik kan mij voorstellen dat bijv. de VS de lokale kontroles niet voldoende vertrouwt en hun maatschappijen opdraagt om een 2de check uit te voeren bij de gate.
Die Zuid Amerikaanse security guards zijn geinstrueerd, en dat hebben ze blijkbaar letterlijk uit hun hoofd geleerd, om alles wat niet geheel volgens de regels is, af te keuren. Zo eens een grote en een kleine BIC aansteker in mijn handbagage. De kleine mocht mee, de grote ( = normaal NL formaat) niet. Alsof die kleine niet groot genoeg zou zijn om datgene te doen waarom ze die grote afkeurden. Die gasten zijn dus in het geheel niet flexibel en verschrikkelijk macho.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 17:25 schreef Blik het volgende:
[..]
Nee, dat heb ik niet kunnen vaststellen.
Wat ik juist frappant vond, was dat de controles van de Zuid-Amerikaanse douane veel strenger zijn dan de Amerikaanse controles. Zo moesten we een klein mini-flesje met hand-sanitizer erin van de douane weggooien omdat het niet in een zakje zat, terwijl dat flesje wel op dezelfde manier tweemaal door de Amerikaanse douane is gekomen...
Bij alle nationale vluchten die ik in Indonesie gedaan heb werd er helemaal niet op vleoistoffen gecontroleerd. Tas moest wel 2 keer door de scanner, maar beide keren mocht het flesje water gewoon meequote:Op dinsdag 10 augustus 2010 20:28 schreef ozzietukker het volgende:Op Jakarta, Bali in Indonesië en in Chiang Mai en Chiang Rai in Thailand en ongetwijfeld bij meer vliegvelden wordt bij binnenkomst bij de check-in hal de bagage gecontroleerd, maar hier hoef je nog geen vloeistoffen in te leveren, dit is een soort grove check, er wordt gezocht naar wapens, explosieven en mogelijk drugs.
Op Chiang Mai en Chiang Rai kan je na de check-in door de beveiliging en kan je daarna iets kopen wat aan boord kan, in Bali en Jakarta bij internationale vluchten niet omdat daar een gate check plaatsvindt. Ideaal voor de budgetairliners omdat je wel drinken moet kopen. (4 uur vliegen zonder water is wat lang, niet onmogelijk, maar je krijgt toch wel dorst).
De controle in Indonesië bij de gate, wat ook plaatsvindt in Maleisië en vroeger ook op Bangkok heeft te maken dat je gewoonweg niet kunt garanderen dat er geen explosieven de vertrekhal inkomen in dergelijke landen, controle bij de gate is dan de enige mogelijkheid.
Dat dit in Bangkok nu wel kan is echt onbegrijpelijk, prima vanuit het passagiersoogpunt, zeker gezien de vloeistofmanie, nui heb je de mogelijkheid om wat drinken aan boord te nemen, maar onbegrijpelijk uit veiligheidsoogpunt van andere gevaarlijke zaken. (Niet voor niets dat voor vluchten naar OZ, Engeland en de VS nog steeds gate controles moeten plaatsvinden). Helaas moet voor het laatste ook de vloeistoffen worden uitgevoerd om de schijn op te houden, maar uit veiligheidsoogpunt voor andere zaken volstrekt begrijpelijk.
Nationale (Domestic) flighs is het inderdaad geen probleem om je flesje water mee te nemen, naar internationale bestemmingen lukt het over het algemeen niet.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 22:22 schreef Blik het volgende:
[..]
Bij alle nationale vluchten die ik in Indonesie gedaan heb werd er helemaal niet op vleoistoffen gecontroleerd. Tas moest wel 2 keer door de scanner, maar beide keren mocht het flesje water gewoon mee
Je kunt toch heel makkelijk een leeg flesje ergens in je tas stoppen en pas na het inchecken achter de douane vullen met water?quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 23:05 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Nationale (Domestic) flighs is het inderdaad geen probleem om je flesje water mee te nemen, naar internationale bestemmingen lukt het over het algemeen niet.
(Althans, niet als je dit in je tas laat zitten, dat er veel manieren zijn om vloeistoffen alsnog door de beveiliging te krijgen zonder dat dit door de scanner gaat is mogelijk, maar de random reiziger zal niet zoveel moeite doen).
Dat kan, maar:quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 23:06 schreef Saekerhett het volgende:
[..]
Je kunt toch heel makkelijk een leeg flesje ergens in je tas stoppen en pas na het inchecken achter de douane vullen met water?
Wat Bik zegt. En als je al moet bezuinignen op een flesje water in Indonesie.....quote:Op woensdag 11 augustus 2010 01:36 schreef Blik het volgende:
[..]
Dat kan, maar:
1. Het water in Indonesië is niet echt gezond om te drinken
2. Bij de gate wordt je nogmaals gecontroleerd, en dan kun je je flesje alsnog inleveren
Toch vreemd, zelfs bij de domestic flights werd er gecontroleerd bij de gate op de meeste vliegvelden waar ik ben geweest (Makassar, Manado (Denpasar dan weer niet)). Maar niet op vloeistoffen.quote:Op woensdag 11 augustus 2010 10:17 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
[..]
Wat Bik zegt. En als je al moet bezuinignen op een flesje water in Indonesie.....
Ik ben toch een redelijk aantal keren via Jakarta gevlogen en dat je je vloeistof niet langs de controle krijgt klopt, ik ben alleen nooit nog een keer bij de gate gecontroleerd.
Nee, die is er ook niet echt...quote:Op woensdag 11 augustus 2010 11:36 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
De wondere wereld van de "veiligheids" controles
Ik heb nog weinig logica hierin kunnnen ontdekken.
quote:Op woensdag 11 augustus 2010 11:36 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
De wondere wereld van de "veiligheids" controles
Ik heb nog weinig logica hierin kunnnen ontdekken.
Je krijgt in principe een stoel toegewezen, maar je kan bij de incheckbalie om 'window' of 'aisle' vragen, al naar gelang je voorkeur. Of dat ook gehonoreerd wordt, is niet zeker. Die kans is hoger naarmate je eerder incheckt.quote:Op vrijdag 13 augustus 2010 20:23 schreef enpe het volgende:
Over een paar dagen vlieg ik met Airberlin naar de VS, omdat het een VS vlucht is is het niet mogelijk om vantevoren een stoel te kiezen via de web check-in. Krijg ik nu een stoel toegewezen of kun je op het vliegveld bij het inchecken alsnog een plaats kiezen?
Dat weet je nooit of het voldoende is. Het punt is alleen als jij de aansluiting niet haalt, je kunt fluiten naar je geld, omdat je de twee vluchten niet als één geheel hebt geboekt.quote:Op zondag 15 augustus 2010 15:03 schreef Dual.Flipflop het volgende:
Ik heb ook een vraag over overstappen met vliegtuig.
Als ik een ticket zoek dat van Venetie gaat en terug uit gehucht in Griekenland is de prijs absurd duur en absurd veel overstap (ook naar Venetie). Dit komt omdat de tickets zowel heen en terug van een maatschappij zijn.
Idee is om met Olympic air een domestic flight te nemen naar Athene dat 2 uur voor aansluitende vluchtvertrek daar land. Zit er nog een adder onder het gras bij overstap op andere vliegtuigmaatschappij vlucht?
Is twee uur overstaptijd voldoende?
Je koffer oppakken en her-inchecken hoeft alleen bij een 'domestic' overstap, dus als je volgende vlucht binnen de VS of Canada blijft. Op sommige luchthavens hoef je als internationale transit zelfs immigratie niet door, als je in hetzelfde terminalgebouw weer vertrekt. Ik ben vergeten hoe dit op Los Angeles (LAX) geregeld is.quote:Op zaterdag 14 augustus 2010 11:30 schreef fysio-tje het volgende:
Hoi,
Ik wil volgend jaar naar Tahiti en ben dus gaan kijken naar de vliegmogelijkheden. Nu heb ik een vlucht gevonden met Air France via Los Angeles. Ik heb dan een overstaptijd van circa 2,5 uur. Zal dit vermoedelijk genoeg tijd zijn? Aangezien ik heb begrepen dat je de hele immigratieprocedure in de VS moet doorlopen en je tas van de band moet halen en weer terug moet inchecken, of is dat niet zo?
Als je bang bent voor te weinig tijd moet je t.z.t. zorgen dat je zo dicht mogelijk bij de uitgang in het vliegtuig zit. Dan ben je bij de immigration voordat er rijen staan en dan gaat her verrassend snel. Ik heb meegemaakt dat ik er binnen 15 minuten doorheen was maar mensen achter uit het vliegtuig 2 uur later nog maar net hun aansluiting haalden.quote:Op zaterdag 14 augustus 2010 11:30 schreef fysio-tje het volgende:
Hoi,
Ik wil volgend jaar naar Tahiti en ben dus gaan kijken naar de vliegmogelijkheden. Nu heb ik een vlucht gevonden met Air France via Los Angeles. Ik heb dan een overstaptijd van circa 2,5 uur. Zal dit vermoedelijk genoeg tijd zijn? Aangezien ik heb begrepen dat je de hele immigratieprocedure in de VS moet doorlopen en je tas van de band moet halen en weer terug moet inchecken, of is dat niet zo?
Alvast bedankt voor de hulp!
Maar als het niet als één ticket wordt aangeboden zul je toch ook je baggage van de belt moeten halen en weer inchecken. Als het losse tickets zijn gaat zo'n groundhandler echt niet werk uitvoeren voor een andere maatschappij, sterker nog, ze kunnen het niet eens aangezien ze niet weten waar je heengaat.quote:Op zondag 15 augustus 2010 18:18 schreef jaco het volgende:
[..]
Je koffer oppakken en her-inchecken hoeft alleen bij een 'domestic' overstap, dus als je volgende vlucht binnen de VS of Canada blijft. Op sommige luchthavens hoef je als internationale transit zelfs immigratie niet door, als je in hetzelfde terminalgebouw weer vertrekt. Ik ben vergeten hoe dit op Los Angeles (LAX) geregeld is.
Maar ik denk dat 2,5 uur zelfs met een immigratiekontrole en opnieuw inchecken van de koffers voldoende zal blijken te zijn. Ik heb 4 jaar in de VS gewoond en ben een keer of 20 door US immigration gegaan: in het meest extreme geval was de wachttijd 1,5 uur.
Als de reis als 1 ticket aangeboden wordt door het systeem van Air France dan is hier trouwens rekening mee gehouden op basis van de gemiddelde overstaptijd en een veiiligheidsmarge. In het onwaarschijnlijke geval dat je de aansluitende vlucht toch mist, zal Air France je gratis een aansluitende vlucht aanbieden met eventueel maaltijd- en overnachtings coupons.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |