abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_85042034
idd verwacht geen maaltijd, met een beetje mazzel een boterham.
Nobody expects the Spanish Inquisition!
pi_85042119
damn dat word laat eten op de terugweg dan

kom ik om 19.30 aan

voordat ik eruit ben 20.30

is er in omgeving schiphol nog wat te vreten te halen?
pi_85042173
quote:
Op maandag 9 augustus 2010 11:44 schreef LangeTabbetje het volgende:
en een biertje :Y)
Ik denk niet op vluchten die 's ochtends vertrekken :P
pi_85042187
quote:
Op maandag 9 augustus 2010 11:48 schreef casper019 het volgende:
Nee, helemaal niks. Een schande dat ze op zo'n groot vliegveld geen enkel restaurantje hebben :{
pi_85042380
quote:
Op maandag 9 augustus 2010 11:50 schreef Saekerhett het volgende:

[..]

Ik denk niet op vluchten die 's ochtends vertrekken :P
Als je erom vraagt krijg je gewoon een biertje hoor. :Y
Honey ! Take me drunk, i am home !
  Moderator maandag 9 augustus 2010 @ 12:40:52 #156
45833 crew  Fogel
pi_85043919
quote:
Op maandag 9 augustus 2010 11:56 schreef LangeTabbetje het volgende:

[..]

Als je erom vraagt krijg je gewoon een biertje hoor. :Y
Inderdaad, zelfs al op de vlucht van 6u kan je bier krijgen O-)
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2026: Peru, België, Nederland, St. Maarten
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen, Griekenland, Nederland, Oslo
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
pi_85048348
quote:
Op maandag 9 augustus 2010 11:48 schreef casper019 het volgende:
damn dat word laat eten op de terugweg dan

kom ik om 19.30 aan

voordat ik eruit ben 20.30

Plattegrond Plaza

En om je vraag te beantwoorden vanaf waar je moet vetrekken, zie hetzelfde document, pagina twee.
Is volgens mij Departures 2.
pi_85052385
Jetlag experts?

2 opties om te vliegen (beide 11.5 uur):

11:50 vertrek - aankomst 15:10 (UK-USA)
15:45 vertrek - aankomst 19.20

Ik dacht zelf dat aankomst van 7.20 beter was aangezien het dan al redelijk richting de nacht loopt, je direct bed in kan duiken en dan 'fris' weer op de volgende ochtend. Of zou een vroege vlucht beter zijn omdat je dan zelf nog fris uit bed bent?

Heb 4x eerder langer dan 12 uur gevlogen en kwam telkens doodziek aan (4 dagen gevoeld meestal) dus wil het nu wat beter voorbereiden.
pi_85052652
quote:
Op maandag 9 augustus 2010 15:47 schreef zeebeschuit het volgende:
Jetlag experts?

2 opties om te vliegen (beide 11.5 uur):

11:50 vertrek - aankomst 15:10 (UK-USA)
15:45 vertrek - aankomst 19.20

Ik dacht zelf dat aankomst van 7.20 beter was aangezien het dan al redelijk richting de nacht loopt, je direct bed in kan duiken en dan 'fris' weer op de volgende ochtend. Of zou een vroege vlucht beter zijn omdat je dan zelf nog fris uit bed bent?

Heb 4x eerder langer dan 12 uur gevlogen en kwam telkens doodziek aan (4 dagen gevoeld meestal) dus wil het nu wat beter voorbereiden.
Moet je vanuit het vliegtuig ook nog je hotel zoeken etc. ? Of is het uit het vliegtuig zo de taxi in richting hotel ? In het laatste geval zou ik om 19.20 aankomen, zodat je kan douchen en meteen slapen.

Als je ook nog je hotel moet zoeken etc. is daglicht toch wat handiger..
pi_85053065
Nee, gewoon meteen taxi in idd en naar hotel (in LA). En vanuit huis naar vliegveld hier wordt ik ook opgepikt door taxi. Vlieg dit keer ook first class aangezien dat qua rust ook weer een beetje helpt.

Zit alleen al tijd te piekeren wat nu de beste tijd is maar kom toch telkens uit op de latere vlucht. Ook vanwege wat jij zegt dus. Je hebt meteen je rust na een opfrisbeurt en ik heb geen haast om te gaan sightseeing want blijf er 1maand+ dus wat dat betreft hoef ik ook niet snel-snel te doen de eerste dag.
Denk dat ik de knoop maar eens ga doorhakken :P
pi_85053142
quote:
Op maandag 9 augustus 2010 16:01 schreef zeebeschuit het volgende:
Nee, gewoon meteen taxi in idd en naar hotel (in LA). En vanuit huis naar vliegveld hier wordt ik ook opgepikt door taxi. Vlieg dit keer ook first class aangezien dat qua rust ook weer een beetje helpt.

Zit alleen al tijd te piekeren wat nu de beste tijd is maar kom toch telkens uit op de latere vlucht. Ook vanwege wat jij zegt dus. Je hebt meteen je rust na een opfrisbeurt en ik heb geen haast om te gaan sightseeing want blijf er 1maand+ dus wat dat betreft hoef ik ook niet snel-snel te doen de eerste dag.
Denk dat ik de knoop maar eens ga doorhakken :P
In dat geval zou ik lekker om 19.20 aankomen. Voordat je bij de taxi bent is het al gauw een uurtje verder. Plus een taxiritje. Ben je dus 22.00 of 22.30 in hotel. Lekker douchen, biertje pakken en slapies gaan doen. Zou bij mij het beste werken.

Je kan die vroegere vlucht wel pakken, maar dan ben je rond een uur of 18.00 al aan het slapen, en word je rond 3.30 snachts klaar wakker, schiet nooit zo op (bij mij althans).
pi_85055005
Vlieg morgen vanaf Zaventem met Delta Airlines naar Atlanta, en dan door naar San Francisco. Ik wil online inchecken, maar hij geeft aan dat het niet mogelijk is. Nu heb ik gelezen dat dat wel vaker voorkomt -, hoeft niet veel te betekenen (kan wel: overboekt?). Nu wil ik dus gewoon bij de balie van Delta inchecken. Dan heb ik toch gewoon alleen de 'Your Receipt and Itinerary'-mail mét barcode nodig lijkt me?
pi_85055094
paspoort is belangrijker
Nobody expects the Spanish Inquisition!
pi_85056019
Vanzelfsprekend
pi_85056153
quote:
Op maandag 9 augustus 2010 16:45 schreef jens007 het volgende:
Vlieg morgen vanaf Zaventem met Delta Airlines naar Atlanta, en dan door naar San Francisco. Ik wil online inchecken, maar hij geeft aan dat het niet mogelijk is. Nu heb ik gelezen dat dat wel vaker voorkomt -, hoeft niet veel te betekenen (kan wel: overboekt?). Nu wil ik dus gewoon bij de balie van Delta inchecken. Dan heb ik toch gewoon alleen de 'Your Receipt and Itinerary'-mail mét barcode nodig lijkt me?
Het betekent volgens mij niets dat de online check-in geweigerd wordt. Ik heb dit vaak gehad, maar naar ik me herinner alleen met Amerikaanse maatschappijen. Ik kon dan op de reisdag probleemloos inchecken bij de balie en het vliegtuig was niet gevuld. Geen zorgen dus. Heb je wel je ESTA ingevuld ?
pi_85056384
Oke, goed om te horen. Ik reis trouwens op een J1-visa, dus ik hoef ESTA niet in te vullen ;)
pi_85091467
Heb al een beetje lopen zoeken, maar nog niet echt een bevredigend antwoord gevonden.

Ik vlieg binnenkort met AirBerlin (zij hadden de beste prijs, ruim 100 euro minder dan Lufthansa/KLM). Wat kan ik verwachten? Is het een budgetaanbieder á la Easyjet of is het een volwassen vliegmaatschappij?
pi_85097901
mag je tijdens de vlucht je laptop aanzetten en erop film gaan kijken?
en als je na het inchecken op schiphol zelf een blikje cola ofzo koopt en je laat het gesloten mag het danm ee het vlieftuig in?? (en controleren ze daar nog op??)
pi_85098166
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2010 15:53 schreef casper019 het volgende:
en als je na het inchecken op schiphol zelf een blikje cola ofzo koopt en je laat het gesloten mag het danm ee het vlieftuig in?? (en controleren ze daar nog op??)
1) Ja. Je moet officieel wel zorgen dat je wireless uit staat
2) Ja/Nee. Als je binnen de Schengen zone vertrekt wordt je handbagage bij entree van de tax-free gechecked en kun je vervolgens dus alles meenemen wat je kunt kopen in de tax-free, inclusief dranken. Als je in de andere tax-free zone vertrekt wordt je bagage bij de gate gescand en kan je dus daarvoor helaas niks kopen.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
  dinsdag 10 augustus 2010 @ 16:07:14 #170
277319 Tinos85
Gewoon lekker
pi_85098566
Die fout had ik dus een keer gemaakt met vliegen naar een niet Schengen land. Zonde van het drinken :(
  dinsdag 10 augustus 2010 @ 16:46:40 #171
62913 Blik
The one and Only!
pi_85100383
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2010 15:53 schreef casper019 het volgende:
Nog een toevoeging op Drive-r's post. Op sommige vliegvelden wordt je tweemaal gecontroleerd, namelijk bij binnenkomst vliegveld/paspoortcontrole en vervolgens nog een keer aan de gate. Heb dit nu al meerdere keren meegemaakt (Guatemala, Panama en Indonesië). De logica van deze dubbele beveiliging ontgaat me compleet.
pi_85100598
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2010 16:46 schreef Blik het volgende:

[..]

Nog een toevoeging op Drive-r's post. Op sommige vliegvelden wordt je tweemaal gecontroleerd, namelijk bij binnenkomst vliegveld/paspoortcontrole en vervolgens nog een keer aan de gate. Heb dit nu al meerdere keren meegemaakt (Guatemala, Panama en Indonesië). De logica van deze dubbele beveiliging ontgaat me compleet.
Klopt, maar dan boeit het niet qua drankjes. Die stop je namelijk bij de eerste controle gewoon in je bagage en als ze ernaar vragen, zeg je gewoon dat je die bagage inchecked en dat is het. De logica is niet zo vreemd, dat zijn allemaal locaties waar ze mensen met wapens liever uberhaupt niet op het vliegveld hebben. Ik zie het eigenlijk meestal bij de wat meer exotische locaties.
  dinsdag 10 augustus 2010 @ 16:56:53 #173
62913 Blik
The one and Only!
pi_85100911
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2010 16:50 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Klopt, maar dan boeit het niet qua drankjes. Die stop je namelijk bij de eerste controle gewoon in je bagage en als ze ernaar vragen, zeg je gewoon dat je die bagage inchecked en dat is het. De logica is niet zo vreemd, dat zijn allemaal locaties waar ze mensen met wapens liever uberhaupt niet op het vliegveld hebben. Ik zie het eigenlijk meestal bij de wat meer exotische locaties.
Bij al de drie genoemde landen moest je bij beide controleposten je drankjes inleveren. Dus ook de drankjes die je tussentijds, op de veilige luchthaven, had gekocht.
pi_85101176
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2010 16:56 schreef Blik het volgende:

[..]

Bij al de drie genoemde landen moest je bij beide controleposten je drankjes inleveren. Dus ook de drankjes die je tussentijds, op de veilige luchthaven, had gekocht.
Bij beide posten zou vreemd zijn. Waar laat je dan de vloeistoffen die in de bagage zitten die je in checkt?
  dinsdag 10 augustus 2010 @ 17:09:56 #175
62913 Blik
The one and Only!
pi_85101581
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2010 17:02 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Bij beide posten zou vreemd zijn. Waar laat je dan de vloeistoffen die in de bagage zitten die je in checkt?
Bij de eerste controlepost checkten ze alleen de vloeistoffen van de handbagages. Dit was overigens alleen in Indonesië. In Guatemala en Panama zat de eerste controlepost bij de douane, en de tweede bij de gate, Dus dan heb je je spullen al ingechecked.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')