Kon je ook vaststellen of de 2de kontrole bij alle gates gedaan werd ? Ik kan mij voorstellen dat bijv. de VS de lokale kontroles niet voldoende vertrouwt en hun maatschappijen opdraagt om een 2de check uit te voeren bij de gate.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 17:09 schreef Blik het volgende:
[..]
Bij de eerste controlepost checkten ze alleen de vloeistoffen van de handbagages. Dit was overigens alleen in Indonesië. In Guatemala en Panama zat de eerste controlepost bij de douane, en de tweede bij de gate, Dus dan heb je je spullen al ingechecked.
Nee, dat heb ik niet kunnen vaststellen.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 17:16 schreef jaco het volgende:
[..]
Kon je ook vaststellen of de 2de kontrole bij alle gates gedaan werd ? Ik kan mij voorstellen dat bijv. de VS de lokale kontroles niet voldoende vertrouwt en hun maatschappijen opdraagt om een 2de check uit te voeren bij de gate.
Die Zuid Amerikaanse security guards zijn geinstrueerd, en dat hebben ze blijkbaar letterlijk uit hun hoofd geleerd, om alles wat niet geheel volgens de regels is, af te keuren. Zo eens een grote en een kleine BIC aansteker in mijn handbagage. De kleine mocht mee, de grote ( = normaal NL formaat) niet. Alsof die kleine niet groot genoeg zou zijn om datgene te doen waarom ze die grote afkeurden. Die gasten zijn dus in het geheel niet flexibel en verschrikkelijk macho.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 17:25 schreef Blik het volgende:
[..]
Nee, dat heb ik niet kunnen vaststellen.
Wat ik juist frappant vond, was dat de controles van de Zuid-Amerikaanse douane veel strenger zijn dan de Amerikaanse controles. Zo moesten we een klein mini-flesje met hand-sanitizer erin van de douane weggooien omdat het niet in een zakje zat, terwijl dat flesje wel op dezelfde manier tweemaal door de Amerikaanse douane is gekomen...
Bij alle nationale vluchten die ik in Indonesie gedaan heb werd er helemaal niet op vleoistoffen gecontroleerd. Tas moest wel 2 keer door de scanner, maar beide keren mocht het flesje water gewoon meequote:Op dinsdag 10 augustus 2010 20:28 schreef ozzietukker het volgende:
Op Jakarta, Bali in Indonesië en in Chiang Mai en Chiang Rai in Thailand en ongetwijfeld bij meer vliegvelden wordt bij binnenkomst bij de check-in hal de bagage gecontroleerd, maar hier hoef je nog geen vloeistoffen in te leveren, dit is een soort grove check, er wordt gezocht naar wapens, explosieven en mogelijk drugs.
Op Chiang Mai en Chiang Rai kan je na de check-in door de beveiliging en kan je daarna iets kopen wat aan boord kan, in Bali en Jakarta bij internationale vluchten niet omdat daar een gate check plaatsvindt. Ideaal voor de budgetairliners omdat je wel drinken moet kopen. (4 uur vliegen zonder water is wat lang, niet onmogelijk, maar je krijgt toch wel dorst).
De controle in Indonesië bij de gate, wat ook plaatsvindt in Maleisië en vroeger ook op Bangkok heeft te maken dat je gewoonweg niet kunt garanderen dat er geen explosieven de vertrekhal inkomen in dergelijke landen, controle bij de gate is dan de enige mogelijkheid.
Dat dit in Bangkok nu wel kan is echt onbegrijpelijk, prima vanuit het passagiersoogpunt, zeker gezien de vloeistofmanie, nui heb je de mogelijkheid om wat drinken aan boord te nemen, maar onbegrijpelijk uit veiligheidsoogpunt van andere gevaarlijke zaken. (Niet voor niets dat voor vluchten naar OZ, Engeland en de VS nog steeds gate controles moeten plaatsvinden). Helaas moet voor het laatste ook de vloeistoffen worden uitgevoerd om de schijn op te houden, maar uit veiligheidsoogpunt voor andere zaken volstrekt begrijpelijk.
Nationale (Domestic) flighs is het inderdaad geen probleem om je flesje water mee te nemen, naar internationale bestemmingen lukt het over het algemeen niet.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 22:22 schreef Blik het volgende:
[..]
Bij alle nationale vluchten die ik in Indonesie gedaan heb werd er helemaal niet op vleoistoffen gecontroleerd. Tas moest wel 2 keer door de scanner, maar beide keren mocht het flesje water gewoon mee
Je kunt toch heel makkelijk een leeg flesje ergens in je tas stoppen en pas na het inchecken achter de douane vullen met water?quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 23:05 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Nationale (Domestic) flighs is het inderdaad geen probleem om je flesje water mee te nemen, naar internationale bestemmingen lukt het over het algemeen niet.
(Althans, niet als je dit in je tas laat zitten, dat er veel manieren zijn om vloeistoffen alsnog door de beveiliging te krijgen zonder dat dit door de scanner gaat is mogelijk, maar de random reiziger zal niet zoveel moeite doen).
Dat kan, maar:quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 23:06 schreef Saekerhett het volgende:
[..]
Je kunt toch heel makkelijk een leeg flesje ergens in je tas stoppen en pas na het inchecken achter de douane vullen met water?
Wat Bik zegt. En als je al moet bezuinignen op een flesje water in Indonesie.....quote:Op woensdag 11 augustus 2010 01:36 schreef Blik het volgende:
[..]
Dat kan, maar:
1. Het water in Indonesië is niet echt gezond om te drinken
2. Bij de gate wordt je nogmaals gecontroleerd, en dan kun je je flesje alsnog inleveren
Toch vreemd, zelfs bij de domestic flights werd er gecontroleerd bij de gate op de meeste vliegvelden waar ik ben geweest (Makassar, Manado (Denpasar dan weer niet)). Maar niet op vloeistoffen.quote:Op woensdag 11 augustus 2010 10:17 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
[..]
Wat Bik zegt. En als je al moet bezuinignen op een flesje water in Indonesie.....
Ik ben toch een redelijk aantal keren via Jakarta gevlogen en dat je je vloeistof niet langs de controle krijgt klopt, ik ben alleen nooit nog een keer bij de gate gecontroleerd.
Nee, die is er ook niet echt...quote:Op woensdag 11 augustus 2010 11:36 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
De wondere wereld van de "veiligheids" controles
Ik heb nog weinig logica hierin kunnnen ontdekken.
Het heeft ook weinig zin om de werking hiervan proberen te achterhalen.quote:Op woensdag 11 augustus 2010 11:36 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
De wondere wereld van de "veiligheids" controles
Ik heb nog weinig logica hierin kunnnen ontdekken.
Je krijgt in principe een stoel toegewezen, maar je kan bij de incheckbalie om 'window' of 'aisle' vragen, al naar gelang je voorkeur. Of dat ook gehonoreerd wordt, is niet zeker. Die kans is hoger naarmate je eerder incheckt.quote:Op vrijdag 13 augustus 2010 20:23 schreef enpe het volgende:
Over een paar dagen vlieg ik met Airberlin naar de VS, omdat het een VS vlucht is is het niet mogelijk om vantevoren een stoel te kiezen via de web check-in. Krijg ik nu een stoel toegewezen of kun je op het vliegveld bij het inchecken alsnog een plaats kiezen?
Dat weet je nooit of het voldoende is. Het punt is alleen als jij de aansluiting niet haalt, je kunt fluiten naar je geld, omdat je de twee vluchten niet als één geheel hebt geboekt.quote:Op zondag 15 augustus 2010 15:03 schreef Dual.Flipflop het volgende:
Ik heb ook een vraag over overstappen met vliegtuig.
Als ik een ticket zoek dat van Venetie gaat en terug uit gehucht in Griekenland is de prijs absurd duur en absurd veel overstap (ook naar Venetie). Dit komt omdat de tickets zowel heen en terug van een maatschappij zijn.
Idee is om met Olympic air een domestic flight te nemen naar Athene dat 2 uur voor aansluitende vluchtvertrek daar land. Zit er nog een adder onder het gras bij overstap op andere vliegtuigmaatschappij vlucht?
Is twee uur overstaptijd voldoende?
Je koffer oppakken en her-inchecken hoeft alleen bij een 'domestic' overstap, dus als je volgende vlucht binnen de VS of Canada blijft. Op sommige luchthavens hoef je als internationale transit zelfs immigratie niet door, als je in hetzelfde terminalgebouw weer vertrekt. Ik ben vergeten hoe dit op Los Angeles (LAX) geregeld is.quote:Op zaterdag 14 augustus 2010 11:30 schreef fysio-tje het volgende:
Hoi,
Ik wil volgend jaar naar Tahiti en ben dus gaan kijken naar de vliegmogelijkheden. Nu heb ik een vlucht gevonden met Air France via Los Angeles. Ik heb dan een overstaptijd van circa 2,5 uur. Zal dit vermoedelijk genoeg tijd zijn? Aangezien ik heb begrepen dat je de hele immigratieprocedure in de VS moet doorlopen en je tas van de band moet halen en weer terug moet inchecken, of is dat niet zo?
Als je bang bent voor te weinig tijd moet je t.z.t. zorgen dat je zo dicht mogelijk bij de uitgang in het vliegtuig zit. Dan ben je bij de immigration voordat er rijen staan en dan gaat her verrassend snel. Ik heb meegemaakt dat ik er binnen 15 minuten doorheen was maar mensen achter uit het vliegtuig 2 uur later nog maar net hun aansluiting haalden.quote:Op zaterdag 14 augustus 2010 11:30 schreef fysio-tje het volgende:
Hoi,
Ik wil volgend jaar naar Tahiti en ben dus gaan kijken naar de vliegmogelijkheden. Nu heb ik een vlucht gevonden met Air France via Los Angeles. Ik heb dan een overstaptijd van circa 2,5 uur. Zal dit vermoedelijk genoeg tijd zijn? Aangezien ik heb begrepen dat je de hele immigratieprocedure in de VS moet doorlopen en je tas van de band moet halen en weer terug moet inchecken, of is dat niet zo?
Alvast bedankt voor de hulp!
Maar als het niet als één ticket wordt aangeboden zul je toch ook je baggage van de belt moeten halen en weer inchecken. Als het losse tickets zijn gaat zo'n groundhandler echt niet werk uitvoeren voor een andere maatschappij, sterker nog, ze kunnen het niet eens aangezien ze niet weten waar je heengaat.quote:Op zondag 15 augustus 2010 18:18 schreef jaco het volgende:
[..]
Je koffer oppakken en her-inchecken hoeft alleen bij een 'domestic' overstap, dus als je volgende vlucht binnen de VS of Canada blijft. Op sommige luchthavens hoef je als internationale transit zelfs immigratie niet door, als je in hetzelfde terminalgebouw weer vertrekt. Ik ben vergeten hoe dit op Los Angeles (LAX) geregeld is.
Maar ik denk dat 2,5 uur zelfs met een immigratiekontrole en opnieuw inchecken van de koffers voldoende zal blijken te zijn. Ik heb 4 jaar in de VS gewoond en ben een keer of 20 door US immigration gegaan: in het meest extreme geval was de wachttijd 1,5 uur.
Als de reis als 1 ticket aangeboden wordt door het systeem van Air France dan is hier trouwens rekening mee gehouden op basis van de gemiddelde overstaptijd en een veiiligheidsmarge. In het onwaarschijnlijke geval dat je de aansluitende vlucht toch mist, zal Air France je gratis een aansluitende vlucht aanbieden met eventueel maaltijd- en overnachtings coupons.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |