Goed te horen dat je weinig problemen hebt ondervonden en dat je je vlucht gehaald hebtquote:Op maandag 19 juli 2010 12:26 schreef Eris het volgende:
[..]
Heb immidels vervlogen en eigenlijk zonder veel problemen aan gekomen in Panama.
Alleeen in Caracas werde we de hele tijd verwezen naar de verkeerde gate... 22 ipv 28. En onze bagage had het niet gered. Daarvoor moesten we nog 1 uur wachten op onze bagage die kwam een vlucht later maar we moesten toch wachten op onze visa.
In Caracas hadden we wonder boven wonder maar 1 veiligheids controle en we hoefden de immigratie dienst niet te paseren. We konden meteen doorlopen naar de verkeerde gate en hadden daar nog een 2 uur lopen te wachten. Toen onmoete we een man en die vertelde dat wij in de verkeerde gate stonden te wachten en dat we het andere kant van het vliegtuig moesten zijn. (Na veel gezeur van ons)
Ondanks dat kwamen we optijd bijd de gate we vertrokken alleen wel later dan normaal.
Accu verpakt? Nog nooit over gehoord.quote:Op woensdag 21 juli 2010 01:19 schreef Abstruse het volgende:
Na 4 jr niet gevlogen te hebben, ga ik voor het eerst met mijn laptop op reis naar Barcelona. De jaren voorheen nam ik geen laptop mee [cut lang verhaal waarom ik dit jaar wel mijn laptop meeneem maar wat niemand boeit]
Maar ok, mijn vraag is dus: ik las dat de accu apart verpakt moest worden? is dat inderdaad zo en zo ja, hoe verpakt? Geldt dit ook voor de accu van mijn fotocamera, aangezien ik daar vroeger nooit opgelet heb (en de regels elke keer veranderen).
Bovendien heb ik ook een externe Hardeschijf, wat raden jullie me aan wat ik daarmee moet doen. Het is best een onhandig ding om mee te nemen, maar het zit vol belangrijke documenten/backups (en een aantal films) etc wat ik sadly daar wel nodig heb.
En moet ik de laptop in de laptoptas laten of echt eruit halen bij het inchecken (en waar laat ik al die kabels? Met treinreizen propte ik het allemaal in mijn laptoptas (past echt net), maar nu wel onhandig, dus verstandig in mijn ruimbagage, right? of word ik dan opeens opgepakt als terroristhet zijn er nml een behoorlijk stel
)
Bah, wat klink ik als een nitwit, vroeger elk jr 2x reizen (met oudersSpanje, UK of VS en goedkoop) maar toen waren de regels een heel stuk soepeler.. en minder gezeik, al had je toen ook die schoenen uittrek gedoe in de States
![]()
Alvast bedankt!
Accu kun je gewoon in de laptop laten zitten. Als je tas door de x-ray gaat moet je de laptop er even uithalen inderdaad (die moet dus los van je tas door de x-ray), maar verder hoef je nergens rekening mee te houden. Alle kabels kun je gewoon in je tas laten zitten, da's geen probleem.quote:
Volgens mij moet je ze dan wel heeeeeeel lang hebben laten liggen voordat je 'gesignaleerd' staat.quote:Op woensdag 21 juli 2010 09:53 schreef Drive-r het volgende:
Ik weet niet hoe het exact zit, maar als die lang genoeg open staan, wordt je vriendelijk verzocht deze op Schiphol te betalen voor vertrek - of er is geen vertrek. Maar goed, dat kan volgens mij enkel als de betalingstermijn al verstreken is, dus dat heb je zelf in de hand.
Geen idee, onderstaande komt van www.rijksoverheid.nl en is niet duidelijk wat betreft de definitie van "openstaande boetes".quote:Op woensdag 21 juli 2010 09:57 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Volgens mij moet je ze dan wel heeeeeeel lang hebben laten liggen voordat je 'gesignaleerd' staat.
quote:Boetes betalen op Schiphol
Als u nog boetes op uw naam heeft openstaan en u reist via Schiphol, kan de Koninklijke Marechaussee u staande houden. U moet dan eerst de boetes betalen voordat u verder mag reizen. Dit geldt alleen voor boetes die het CJIB int.
Voor een overzicht van openstaande boetes op uw naam, kunt u een schriftelijk verzoek indienen bij het CJIB. Dit doet u door een brief te schrijven naar het CJIB met als onderwerp ‘openstaande vorderingen’. Vermeld in de brief uw adresgegevens en sluit een kopie van uw identiteitsbewijs bij.
Nee, daar zou je geen problemen mee moeten hebben. Ik heb jaren gereisd zonder issues terwijl ik maandelijk boetes kreeg. Laten voor werk nog veel meer gaan reizen terwijl ik in de clinch lag met de overheid over meer dan 1000 euro aan boetesquote:Op woensdag 21 juli 2010 10:00 schreef kloontje25 het volgende:
Ik had een voor gemeentelijke belastingen, deze is betaald.
Ik had er een van de IB Groep, deze is ook betaald...
Dus dan zou ik geen problemen moeten hebben? Of kan ik het ergens navragen?
Correct! Ik reis altijd op (fictief) voornaam Johannes en achternaam Vrede, terwijl mijn volledige naam Johannes Cornelis Vrede is en mijn roepnaam John. En dat gaat ongeveer 100 vluchtjes per jaar goedquote:Op woensdag 21 juli 2010 10:08 schreef Alec690 het volgende:
Even een korte vraag.![]()
Ik heb reeds vliegtickets geboekt, maar voor mijn vriendin en die heeft een zeer simpele naam: voornaam + achternaam. Nu ga ik voor het eerst zelf vliegen en mijn naam is moeilijker:
Volgens paspoort:
Voornaam: doopnaam 1 doopnaam 2 (Johannes Petrus)
Achternaam: achternaam (de Jong)
Mijn roepnaam (Richard) komt niet voor in mijn paspoort. Vreemd eigenlijk, het voelt gewoon als mijn naam.![]()
Wat ik vul ik in bij het boeken?
1ste volledige voornaam: Johannes
Achternaam: De jong
Klopt dit?
Excuses voor de simpele vraag, maar loop liever geen risico.![]()
Vond via google hier ook nog watquote:Op woensdag 21 juli 2010 10:02 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Geen idee, onderstaande komt van www.rijksoverheid.nl en is niet duidelijk wat betreft de definitie van "openstaande boetes".
[..]
Ik heb over mijn rotzooi nogmaals een mail gestuurd naar de IB Groep dus hoop tijdig antwoord te hebben...quote:Op woensdag 21 juli 2010 10:41 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Vond via google hier ook nog wat
Men wordt voor een openstaande geldboete gesignaleerd als de betrokken persoon geen vaste woon of verblijfplaats in Nederland heeft of als alle gebruikelijke incassomaatregelen niet tot betaling van de boete hebben geleid.
M.a.w., je krijgt eerst het hele deurwaarderstraject over je heen, incl. beslagleggingen etc. voordat je staande gehouden wordt op Schiphol.
(Of je bent in Nederland niet ingeschreven waardoor het deurwaarderstraject is mislukt).
quote:Op woensdag 21 juli 2010 14:15 schreef Updraft het volgende:
[..]
Dan ga je geeneens door de douane heen, aangezien op Schiphol Shengen en niet-Shengen landen gescheiden zijn. Het enige waar je doorheen hoeft is de metaaldetector, wat gedaan wordt door een particulier beveiligingsbedrijf.
Bij terugkomst moet je door het niet/wel-aan te geven poortje heen. Als je er dan toevallig wordt uitgepikt, willen ze nog wel gaan zeiken. Maar hé: dan ben je al op vakantie geweest!
Ik zie ze meestal wel ergens liggen. In het ergste geval neem je de toiletspullen los mee, daar doen ze ook niet al te moeilijk over.quote:Op woensdag 21 juli 2010 19:21 schreef grazz het volgende:
Voor de mensen die bijna op schiphol wonen;
kan ik daar nog ergens van die literzakjes krijgen?
Ben hier naar alle (overdreven) winkels geweest en ze hadden alleen nog maar vanaf 1,5 liter.
Ga ik gister naar de supercoop, want daar hadden ze die nog wel blijkbaar, waren ze dus uitverkocht.
Zo'n kassameisje beloofde me dat ze er morgen (vandaag) zouden zijn, zegt de baas vandaag dat ze niet meer leverbaar zijn
Volgens mij hadden die zakjes nooit 1 liter inhoud, niet dat ik het ooit nagemeten heb maar ik vond ze wel heel klein. Overigens kun je dat soort zakken zeker wel bij een outdoor sportzaak krijgen kopen, en dan met een veel betere hersluiting. Of, en niet lachen nu, ga eens langs de lokale fietsenmaker, die verkoopt ook nog wel behoorlijk wat accesoires die af fabriek in zo'n zelfde zak zitten.quote:Op woensdag 21 juli 2010 19:21 schreef grazz het volgende:
Voor de mensen die bijna op schiphol wonen;
kan ik daar nog ergens van die literzakjes krijgen?
Ben hier naar alle (overdreven) winkels geweest en ze hadden alleen nog maar vanaf 1,5 liter.
Ga ik gister naar de supercoop, want daar hadden ze die nog wel blijkbaar, waren ze dus uitverkocht.
Zo'n kassameisje beloofde me dat ze er morgen (vandaag) zouden zijn, zegt de baas vandaag dat ze niet meer leverbaar zijn
Precies, en anders stop je ze in een 1,5 literzak, doen ze echt niet moeilijk over.quote:Op woensdag 21 juli 2010 20:07 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Ik zie ze meestal wel ergens liggen. In het ergste geval neem je de toiletspullen los mee, daar doen ze ook niet al te moeilijk over.
Is niet echt meer nodig dit. Heb gisterenavond via JetCombo gewoon een goedkoop ticket kunnen boeken (bij JetCombo.com).quote:Op dinsdag 20 juli 2010 21:10 schreef EddyAlbena het volgende:
Kan iemand mij het volgende uitleggen?
In mijn zoektoch naar een vlucht JFK-MAD kom ik louter te hoge prijzen tegen. Echter, wanneer ik zoek op de Amerikaanse sites wordt ook een vlucht van Air Europa aangeboden voor een prijs veel lager dan de rest en ook nog eens non-stop. Via de officiele site is deze echter 5x zo duur.
Boeken via de sites die het aanbieden kan niet omdat de cc op een Amerikaans/Canadees adres moet staan (bij één aanbieder wacht ik nog op reactie).
Is ook mijn idee.quote:Op donderdag 22 juli 2010 23:57 schreef Fogel het volgende:
Vrij grote kans dat je 2-3 minuten vertraging hebt, en dan heb je opeens maar 1-2 minuten om over te stappen. En met baggage is het ook niet handig. Ga gewoon een halfuur eerder, pak een bak koffie op CS en wacht rustig op de volgende trein. Half uur meer of minder zal op de hele reis vast niet veel uitmaken, behalve een eventuele berg stress als je de trein net niet haalt.
quote:
quote:Op donderdag 22 juli 2010 23:51 schreef Cat22 het volgende:
Of is er vanuit A'dam Centraal een andere (snelle en goedkope) manier om op Schiphol te komen?
quote:Op donderdag 22 juli 2010 23:51 schreef Cat22 het volgende:
Niet direct vlieg-gerelateerd, maar toch weer wel, en niet de moeite waard een apart topic voor te openen:
Ik reis a.s. zondag naar Schiphol en kom uit de richting Utrecht.
Volgens NS moet ik over Utrecht (ik vertrek trouwens vanuit het diepe zuidenquote:Op vrijdag 23 juli 2010 07:25 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Als je vanuit Utrecht komt, ga je toch niet via Amsterdam Centraal reizen
De rechtstreekse intercity rijdt gewoon 2x per uur van Utrecht naar Schiphol en anders stap je over op Duivendrecht. Op Centraal overstappen is heel erg onhandig.
Als je Utrecht CS - Schiphol rechtstreeks opvraagt via www.ns.nl dan zie je dat die elk kwartier vertrekt zondag a.s. ( Het zou misschien kunnen dat je deze optie niet aangeboden krijgt als je bijv. Maastricht - Schiphol opzoekt, omdat het systeem je zo laat mogelijk laat overstappen ?)quote:Op vrijdag 23 juli 2010 08:30 schreef Cat22 het volgende:
Edit: de Intercity over A'dam zuid (vanuit Utrecht) rijdt niet. Helaasch dus.
Terugweg check je jezelf gewoon in op het vliegveld, waarschijnlijk via een self-checkin display. Wijst zich vanzelf, makkelijk als je wel je boekingscode dan bij de hand hebt (zelfde code als voor de heenreis). Als je internet hebt, kun je altijd nog van tevoren online inchecken als je dat graag wilt.quote:Op vrijdag 23 juli 2010 11:55 schreef Berlioz het volgende:
Ik dacht ik val dit topic maar even binnen, omdat ik nogal onzeker ben over het vliegen van zondag.
Ik ga naar Parijs met Air France. Ik vlieg met mijn zusje (heeft pas 1x gevlogen, ikzelf 2x) dus ik zal wel degene zijn die het voortouw moet nemen. Van Arke hebben we een formulier voor inchecken met e-tickets
gekregen. Dat word dus online inchecken, maar hoe zit het met de terugweg? Ik heb echt geen idee
Relax. Ik reis veel, dus het is wat makkelijkker lullen inmiddels, maar je hebt weinig meer nodig tegenwoordig. Zelfs zonder papiertje kun je met enkel een paspoort inchecken. Wel handig natuurlijk als je weet voor welke vlucht...quote:Op vrijdag 23 juli 2010 12:29 schreef Berlioz het volgende:
Danku, want we hebben zeg maar alleen een a4tje met onze vluchtgegevens, dus ik heb al de hele week een beetje lopen stressen
Ik heb wel eens een dame aan de balie heel moeilijk zien doen over een ticket. Aan een paspoort en de mededeling voor welke vlucht ik kom had ze absoluut niet genoeg, ze moest een ticket zien. Heb toen een printje moeten opduikelen.quote:Op vrijdag 23 juli 2010 12:33 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Relax. Ik reis veel, dus het is wat makkelijkker lullen inmiddels, maar je hebt weinig meer nodig tegenwoordig. Zelfs zonder papiertje kun je met enkel een paspoort inchecken. Wel handig natuurlijk als je weet voor welke vlucht...
Dit is bij Easyjet en veel andere maatschappijen inderdaad geen probleem. Maar bij sommige maatschappijen moeten de creditcard houder en de reiziger dezelfde persoon zijn. Er is hier eerder een thread over geweest: Creditcard bij inchecken?quote:Op woensdag 28 juli 2010 12:27 schreef SaskiaR het volgende:
Dat kan gewoon hoor. Ik heb wel eens tickets geboekt voor mijn ouders en met mijn creditcard betaald. Degene die boekt/betaalt hoeft zelf niet mee te vliegen.
Dat zijn nu de mensen waar ik me zooooo aan kan ergeren. Staan ze voor de bagage drop-off en moeten ze nog even gauw 2 kg uit hun koffer in de handbagage proberen te proppen terwijl er nog een paar wachtenden in de rij staan. Ik hoop echt dat ze je die 2kg overgewicht aanrekenen. Zorg gewoon voor dat die koffer NIET over het max toegestane gewicht heen gaat. Tenslotte is het werk van die laders en lossers al zwaar genoeg.quote:Op woensdag 28 juli 2010 14:32 schreef Stienn het volgende:
Hoe streng is KLM met het gewicht van je bagage? gaan ze al moeilijk doen als deze bijvoorbeeld 25 kg is ipv 23?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |